יש טרול יהודי
ויש טרול ערבי
טרו"ל בגימטריא 245
245 זה 8 חודשים ו-5 ימים.
זה אומר שמונה פעמים שש שישיות, ועוד שישית, זה יוצא 49.
אתה רואה, בישעיה כ"ט ו', כתוב "ולהב אש אוכלה" זה בגימטריא 420, כמו הזמן שעמד בית המקדש השני. וגם כתוב "ברעם וברעש וקול גדול סופה וסערה" ויחד עם המילה "מעם" שבתחילת הפסוק, וגם תוסיף גימטריא קטנה של מה שכתוב בפסוק לפני "כאבק דק המון זריך וכמוץ עובר המון עריצים", ביחד זה יוצא 1848 כמו הזמן שמהחורבן עד הצהרת בלפור. ועוד שלושים שנה נוספות, כי כתוב בכמה מקומות שהמספר שלושים רומז למלכות. ואתה רואה שכתוב שם "ומעפר תשח אמרתך" תשח גימטריא תש"ח.
ואתה רואה, אמרנו שיש 49 שישיות, ואתה רואה מתחילת הפרשה (פתוחה/סתומה) עד "ברעם וברעש וקול גדול" - אתה רואה שיש 59 מילים, מתוכם 7 אחרי "וכמוץ עובר המון עריצים" ו3 שפותחו את הפרשה, ונשאר באמצע 49. ואחר כך יש בדיוק 25 מילים עד הפסוקים שמסיימים, כי שישית חודש זה 5 ימים, וזה אומר שחמש שישיות זה נשאר 25. זאת אומרת שזה חלומות, וכשעוברים את ה-25 באמת - אז נשאר רק החזונות. ולכן יש שם 30 מילים, עם הכולל של שני הפסוקים.
ואחר כך, אתה רואה עוד פעם, יש 20 מילים בהתחלה, ואחר כך עוד 49 מ"את הנביאים ואת ראשיכם החוזים כיסה", ומ"בפיו ובשפתיו כבדוני" יש עוד 25 מילים. הכי בהתחלה יש 20 במקום 10 שהיה קודם, כי יש לוחות ראשונים ושניים. ולכן אתה רואה, שההפסק בין ה49 ל-25, זה בדיוק ב"בפיו ובשפתיו כבדוני וליבו ריחק ממני", כלומר, זה בא להגיד, כמו שכתוב בחז"ל, שאם יהודי ביקש לעשות מצווה, ונאנס ולא עשאה - מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה, כי ודאי הוא התכוון ברצינות למה שהוא אמר, ולכן הוא אומר "ותהי יראתם אותי מצוות אנשים מלומדה", כלומר הם אולי לא מבינים, אבל לפחות הוא למד משהו, וניסה לעשות.
ולכן אתה רואה, לא עושים סתם. אלא אתה רואה ככה:
"חזות הכל" בגימטריא "מקדשך"
"קרא נא זה" -
"נא זה" בגימטריא ס"ד, כלומר ס'ברא בד'בר כלומר בודקים אם יש סברא, שהוא רציני.
ו"קרא" בגימטריא ימ"ן סכ"ה כ"ו. כלומר כ"ו זה גימטריא של שם הוי"ה, ימ"ן, זה כמו שכתוב אצל יונה שהוא בנה לעצמו סוכה, והקדוש ברוך הוא כתוב "וימן ה' אלוקים קיקיון ויעל מעל ליונה להיות צל", כלומר זה משהו שהקדוש ברוך הוא מזמן. ועוד 10 כנ"ל. והכוונה, שכאן הקדוש ברוך הוא כביכול מזמן את הסוכה, כלומר, הרי סוכה אנחנו לומדים שזה יונה בנה בעצמו, אלא שכאן, זה מלמד, מי שעושה הכל בוטח הקדוש ברוך הוא, אז אפילו שכביכול לא קורה נס, בכל זאת הניסים יקרו מעצמם.
וככה גם למעלה, "כל הגוים" בגימטריא כסדא"י בח"ט. ואתה רואה שאין את האות אל"ף במילה "בחט". כלומר, אם הכסדאי שלם, והוא בסדר, זה לא בעיה. אבל אם הוא לוקח את האל"ף, העיקר שהתיבה "בחטא" תהיה שלמה, אז זה כבר לא טוב.
ולכן אתה רואה, זה באמת מתחלף בכמה גימטריות' "הדחב?" (האם הוא רוצה להתחייב?) ו"דגאוה".
אבל גם שאלות של קשורות של שאלות מוסריות כמו "א-בהאי", "גא-בדה", "גודה", ואז אתה רואה שיש פה כל מיני עניינים ללמוד.