שרשור חדש
היישמש בחורף

אשמח לעזרה.

בעיקרון אני די חדשה כאן.

20+

לא נשואה אבל הייתי בקשר.....

ויצא לי להיתקל במלא פורומים סגורים או כאלו שאני לא יודעת על קיומם.

בעיקרון אני בעיקר מגיבה בפרוזה וכתיבה חופשית אבל יש לי המון מה לומר לעולם📢📢

אז איך אני אדע איזה פורומים קיימים כאן ואיך אפשר להיכנס אליהם?

כאלו שמתאימים לי.

מי שיכול לעזור לי אני אשמח ממשחיבוק

 

הייפה לקצת
בדכ כדי להיכנס לפורומים סגורים את צריכה וותק מסויים ובחלק מהפורומים גם שיהיה מי שמכיר אותך.

מציעה לך להתחיל עם הפורומים הפתוחים, יש לא מעט כאלה.
ובהמשך אם יהיה לך צורך אז לנסות לברר על הסגורים.

איזה פורומים מתאימים לך? מה את מחפשת?
הרשימה המלאהעץ הזית
פורום נסיונות פעילים

וכפי שענו לך - לפורומים סגורים נדרש לפנות למנהלי הפורומים.
תודה לכם!שמש בחורףאחרונה

לאט לאט אני אלמד....

לא נראלי שיש פה מישהו שמכיר אותי.

תודה!

 

 

קשה לי להביןנופת צוף

בלוגרים ויוטיוברים.
כאילו אשכרה הם מפיצים את כל החיים הפרטיים שלהם לכל העולם בשביל כסף

ולא רק זה. איך אפשר להנאות מהחיים כשמתעדים ה-כלל.
ואם לא מתעדים אין כסף אחרי זה

הפחד הכי גדול שלי זה להיות סלבנראה.לאחרונה

אבל ברוך השם זה ב99% לא יקרה צוחק

חחח.לא צריך לפחד. למה שזה יקרה אם אתה לא מעוניין בזה?;)נופת צוף


הרב יגאל כהן לא נראה לי חלם להיות מפורסםנראה.לאחרונה
האא סבבהנופת צוף

זה משהו אחר מיוטיוברים ובלוגרים.

הסלביות שלו פחות מתבטאת בחשיפת חייו הפרטיים

חשבתי על זה הרבה....הכול לטובה!
ויש בזה משהו כייף ממוקם שאתה יוצר , לא יודעת כייף לצלם את עצמי ולדבר ולהגיד את הדעה שלי , כן כייף לי!!!
וואלה לא באלי שכולם יכירו אותי .. אבל מה לעושת זה באה יחד אני נהנית ליצור תוכן להגיד את הדעה שלי לא לפחד מה יגדו , אז זה באה יחד שגם עכשיו כולם מכירים אותי... אבל אני עושה מה שאני אוהבת!!!

ככה הם מריגשים לפחות חלקם...
אני לא עושה... אבל מבינה את המבט ממש אוהבת לצלם את עצמי , וכו... חברות שלי מסכנות...
חולם שלי שעוד אנשים יראו אבל כן לא כול העולם... כזה קצת...
בטח זה מה שהם מריגישים
וואלה לאידעתנופת צוף

מבינה מה את אומרת. עדיין אבל לא משכנע אותי שזה שווה את ההיחשפות האינטימית והמשפחתית

ואת איבוד הנאת הרגע בשימת לב עצומה ועיקרית לתיעוד.
 

אני גם מעדיפה אנונימיותהרמוניה
אבל מצד שני יש בזה המון סיפוק להשפיע על אחרים, לתת להם טיפים מהניסיון שלך או סתם לשתף בדעה שלך ומה שאתה מאמין בו ואם אתה יודע לשים גבולות זה לא נשמע רע בכלל... כאילו תחשבי על זה, לא כל הבלוגרים רק משתפים את סדר היום שלהם, יש מלא נושאים של בלוגים
דבר ראשוןחדשכאן
הם כנראה פחות קנאים לפרטיות שלהם ממך.
דבר שני, תחשבי על זה כמו עבודה. כולם לא נהנים מהחיים כי הם עובדים כדי שיהיה להם כסף..
אני גם עושה את זהחופשיה לנפשי
רק בטוויטר ובלי לקבל שקל
וחבל כי עד שיש משהו שאני אוהבת לעשות
חבל באמתהרמוניהאחרונה
צריך לעשות עם זה משהו
יוסף בן מתיתיהוהודעה

בס"ד

 

שואלת גם פה למי שאולי כן יודע,

מה יחס היהדות אליו?
יש מקורות מקראיים\חז"ל\התייחסות של מישהו מגדולי ישראל אליו?

הסתכלו עליו כ"בוגד" דווקא?

 

אשמח לתשובות או מקורות אם יש.

תודה רבה.

חז"ל לא הכירו אותו לא בעברית ולא בלעז. רק בימי הראשונים מתיחסדי הים
שתרגמו אותו לעברית באופן שיתאים לחז"ל בספר 'יוסיפון', אז חכמי ישראל נחשפו אליו ומצטטים אותו כמקור היסטורי ולא מתיחסים לאיש.
תודה!הודעה


יכול להיות שהכירו את הסיפורים שלוultracrepidam

ממקורות אחרים

או מכלי שני ושלישי

יש שני כרכים עבים בדיוק על שאלה זו, בהוצאת יד יצחק בן צביעוד סתם אחד
"בין חז"ל ליוספוס".

המסקנה שם היא שכנראה היה קובץ אגדות קדום ששניהם שאבו ממנו וכל אחד עיבד בדרכו ולצרכיו, אבל שלא היתה היכרות ישירה.

תודה לא הכרתיultracrepidam


גם להתעלם זה יחס,?!ונסי
צריך להבין יסוד חשוב. התנ"ך כתוב כספר היסטורי. חז"ל עשוחסדי הים
תפנית ועסקו בתיעוד הבית מדרש. הם לא עסקו בהיסטוריה בכלל.
גם סיפורי האגדות שכביכול מספרים סיפור היסטורי, לא נכתבו כתיעוד היסטורי, אלא כדי להעביר מסרים רוחניים ומוסריים.

אז ברור שיתעלמו מכותבי ההיסטוריה של זמנם, כי זה לא מטרת הכתיבה שלהם.

אני מעריך שכן היו תנאים ואמוראים שקראו את יוסף בן-מתתיהו כספר היסטורי.
לא מדויקימ''ל

גם התנ''ך לא כתוב כספר היסטורי - הוא הרבה פעמים מתעלם מהתרחשויות היסטוריות חשובות (גם גיאופוליטיות ואפילו בכל הקשור לממלכת ישראל) ומצד שני מתעסק בכאלו יחסית זניחות מבחינה היסטורית, וגם זה באופן חלקי ומזווית מאוד מסוימת. היסטוריה זו לא המטרה שלו אלא רק כרקע למלוכה ולנבואות, לחז''ל לא היו את אלו ולכן גם לא עסקו בהיסטוריה.

המבנה של התנ"ך הוא כספר היסטורי והוא מנסה לספרחסדי הים
סיפור של תולדות עם ישראל מבראשית עד גלות בבל.
אפילו כשמתוארים נבואות, הסופר המקראי טורח להגיד מתי זמנה כדי לשים את זה במסגרת היסטורית.
אבל המיקוד הוא לא הסטורימישהו איתיאחרונה
הנביא בוחר כמה אירועים ומספר עליהם, בלי קשר הכרחי לחשיבות ההסטורית שלהם
יש לד"ר מיכאל בן ארי ספר שמתעסק בנושאצהרים
נקרא 'המרד הגדול'. יש אותו כpdf בויקיפדיה של מיכאל בן ארי תחת הכותרת 'פרסומים'. יש שם גם סדרת שיעורים על הנושא שהועברה ברדיו.
(גילוי נאות - לא קראתי)



תמונה מתוך הספר
וואי אוי..הודעה

תודה רבה!!

רק אולי כדאי להוסיףחמדת66

שהוא סוג של דעת יחיד במחקר (מבחינת הקיצוניות בעמדה הזו),

באופן כללי העובדה שכתבו את 'יוסיפון' כן מלמדת על יחס חיובי מסויים...

מקורות מקראיים כנראה שלא יהיו...גם בחז"ל הוא לא מוזכר כלל.

בעל דורות ראשונים דווקא נראה שראה אותו באור חיובי יחסית, אם כי הזיהוי שלו ליוסף כ'פיליפוס' כנראה שלא נכון.

 

חשובצהרים
מכיר מאמר שמתייחס לספר וחולק עליו?
אני חושב שאולי חגי בן ארציחמדת66

אבל אני לא בטוח, וכרגע אין לי זמן לחפש.

בכל מקרה עם כל הכבוד (ויש כבוד), אז בן ארי הוא אדם אחד ולא בדיוק בר-סמכא בלעדי,  וגם מערער על הנחה שדי מקובלת...

אכן, חגי בן ארצי כותב בנושא ויש לו גישה שונהultracrepidam

ולדעתי גם הגישה שלו היא יותר להלביש את האג'נדה שלו על המציאות

 

אני גם לא יודע איפה. ב"עולם קטן" לפני כמה וכמה שנים הוא כתב בנושא

מומלץ ביותר! הנה הספר:הָיוֹ הָיָה

20210707014023.pdf

 

 

ממש חשוב ללמוד אותו. הוא משרש את הקביעה הבדויה והמסולפת שחז"ל התנגדו למלחמה ורוח לאומית. ומעמיד מן היסוד את הסוגיה, ההיסטורית, הערכית, הלאומית והרוחנית.

יש אנשים שבשבילם לקרוא את זה זה ממש תהליך של חזרה בתשובה. אור חדש על כל ההסתכלות היהודית.

 

גם מי שאין לו כח להכל - שיקרא את נספח א' לפחות.

וואי תודהנופת צוף

מותר להפיץ אתזה ככה?

על לא דברהָיוֹ הָיָה

כן כן, במוצהר

והוא מסתמא אפילו שמח..

זה שמיכאל בן ארי בונה תיאוריה לא אומר שהוא צודקultracrepidam

למיכאל בן ארי יש תפיסה מסוימת

ויפה שהוא כותב ספר בהתבסס על זה

 

אבל לדעתי התפיסה שלו לא נכונה

(לא רוצה להכנס לפרטים כרגע, אולי בשבוע הבא)

🤷‍♂️הָיוֹ הָיָה

לא אמרתי שהוא צודק מכח זה שהוא בנה תיאוריה.

אשמח להתייחסות בזמנך הפנוי^הודעה

ותודה רבה לכל העונים..!

אגיב ממש בקצרהultracrepidam

תוכלי להזכיר לי אחרי שבת...

 

בגדול, גם מיכאל בן ארי (במהלך השעות האחרונות רפרפתי על הספר, על אף שהזמן שלי יקר) וגם חגי בן ארצי - שניהם טוענים שניצחנו. או משהו בסגנון הזה. ושהמרד בכלל היה החלטה לאומית ממדרגה ראשונה. ושאם לא המרד, העם היהודי היה מושמד. ומי יודע מה עוד.

 

זה נכון שגם מרד החשמונאים היה מרד בסיכויים נמוכים, אבל בסופו של דבר הוא הצליח.

כאן מדובר במרד שנכשל כשלון מוחץ. שאבד כל מה שהיינו יכולים לאבד.

אז לכתוב ספר שמסביר שניצחנו, פשוט כי אין רומאים שיכתבו תגובה, זה מיותר וחסר טעם בעיני.

וההדגשה שהמרד אז היה התנהלות נכונה - אולי כן ואולי לא, אבל הכתיבה שלו היא כתיבה אמוציונלית שמנסה להצדיק את השיטה הפוליטית שלו, או משהו בסגנון הזה, ולכן לא אמינה היסטורית. 

לא באמת ניצחנו אבלהודעה

עובדה, היה חורבן. (בשונה מהמרד של החשמונאים..) 🤷‍♀️


תודה רבה..!
 

זה באמת נושא מורכב, לא חשבתי שעד כדי כך

אני מסכיםultracrepidam

בן ארי ובן ארצי טוענים שניצחנו, ושאם היו צריכים להחליט מחדש, הם היו מחליטים על המרד מחדש. זה לפחות הרושם שלי ממה שקראתי

אוקייהודעה

אז רגע, בעצם בן ארי בשיטתו מתנגד לכתבים (למשל במלחמת היהודים) של יוסף בן מתיתיהו? מבחינת איך שהוא כתב את הדברים?

 

ותודה על הספר שצירפת כן

<<ימ''ל

אין לי תשובה, בנוסף לזה שלדעתי השאלה לא נכונה.

 

אין דבר כזה 'דעת היהדות', לגביו או בכלל.

ובכלל חז''ל די התעלמו מרוב הדמויות מהתקופה - פוליטיקאים, אנשי ציבור, כתות אחרות והיסטוריונים (ומה שמעניין שגם הם די התעלמו מחז''ל, כאילו היו שני עולמות מקבילים שזה די דומה ליחסי 'עולם התורה' והעולם החילוני של היום).

אתה בהחלט ענית 😁חדשכאן
אני חשבתי שגם תשובה כזו יכולה להיות..
"יחס היהדות" הוא לא בהכרח מדדהָיוֹ הָיָה

הראשונים התייחסו אליו דווקא באמינות, אבל לא היה להם כלים לבדוק.

(מקראיים לא שייך, הוא היה מעל ארבע מאות שנה מסיום כתיבת הספר האחרון בתנ"ך. וחז"ל גם כן לא ממש עסקו בו)

 

 

וזו בהחלט שאלה מעניינת, ויפהפיה, ורחבת היקף. וכל כך הרבה קולמוסים נשתברו עליה וויכוחים נתווכחו עליה... 

 

יש טענות שהוא כתב את הספר לאונסו, על פי הוראות הרומאים. אבל יש ויכוח אם זה אכן מספיק תירוץ (או טענות שזה מיישב את "יוסיפון" אבל לא את "מלחמות"). שמעתי מאחד ממגיניו שישנם רמזים מושחלים בספר לכך שהוא לא מתכוון לכל דבריו אלא אנוס על פי הדיבור.. (מצד שני, ידועים דבריו לשמעון שהטיח בו "ההיסטוריה תשפוט אותך" - "היא לא, כי אני הוא הכותב אותה") 

ישנו כמובן גם הדיון על ה"עריקה" והכניעה שלו אחרי הקרב ביודפת בפיקודו. הן ויכוח על העובדות ההיסטוריות והן ויכוח על פרשנותם. (יש שטוענים שלולי אותה עריקה הרומאים היו נכשלים, ולא מצליחים בכלל להגיע לירושלים! הזוי לחשוב)

 

קיצר, נושא מרתק, עמוס, מורכב, חשוב, מעניין, רחב, וכו' וכו'..

בהצלוחה איתו..

 

(שמעתי שבספר "דורות ראשונים" של הגרי"א הלוי האריך לבאר את הענין, כפי דעתו, אבל לא קראתי בעצמי. ספר חשוב בכל מקרה, אם כי קצת קשה לקריאה)

בקשר לציטוט שאתה מביאultracrepidam

הדבר הזה

מצד שני, ידועים דבריו לשמעון שהטיח בו "ההיסטוריה תשפוט אותך" - "היא לא, כי אני הוא הכותב אותה"

יש לך מקור לסיפור כזה?

כי אני רואה את זה במבוא של מיכאל בן ארי כציטוט של אירוע דמיוני

אין לפניי מקור.הָיוֹ הָיָה

אבל שמעתי את זה מגדול מתנגדי שיטת בן ארי. (כמובן: עם ההסתכלות שלו וכו')

מענייןהודעה

כן, לא חשבתי שזה כזה נושא מורכב
מוזר שלא הייתה שום התייחסות מצד חז"ל  בהתחשב בזה שבאמת לא נשארו יותר מדי אנשים שהצליחו לתעד מה שהיה בחורבן הבית ונראה שהרבה ממה שאנחנו יודעים היום זה כנראה אולי בזכות התיעוד שלו בספר..

 

לפי מה שאני למדתיהכול לטובה!
היה התיחסות בגמרא ליוסף בן מתתיהו
למדנו שהוא כתב את כתביו לרומאים לכן אנחנו צריכים לקורא את דבריו ולהבין זאת ולפי כך מבינים למה ברוב אנחנו מפסדים כי זה נכתב למען הרומאים
אולי את מתכוונת ליוסף בן גוריון אבל זה לא אותו אחד.חסדי הים
עוד דבר לגבי בעיקר 'קדמוניות היהודים' הכנסייה השחילה לשםחסדי הים
שטויות לגבי יוחנן המטביל וישו.
פשוט בדיחהנופת צוף

השב"כ עושה צחוק מעצמו


"מלכתוב סיסמא על הקיר בכדי להידרדר לרצח המדרון חלקלק"

ומדבר על הרצח של רבין, כאילו הם לא אלו שהיו שותפים בו

"סכנה קיומית היא לא האיום הערבי היא דווקא נערים שכותבים על הקיר תג מחיר"

כשכתבתי אתזה ראיתי רק את ההתחלהנופת צוף

פשוט כתבה הזויה

אוטואנטישמיות בתפארתה.הָיוֹ הָיָהאחרונה

מהריסייך ומחריבייך.

איך יודעים מתיהרמוניה
לעשות מה שבאמת רוצים והכל יסתדר ומתי לעשות מה שצריך כדי שלא נתחרט אחרי זה?...
מתי המטרה שווה את הדרך ומתי הדרך חשובה יותר מהמטרה?
פשוט צריך לרצות מה שצריךנופת צוף

זה פותר את התסביך

חח זה לא תמיד הולך ביחד🙈הרמוניה
זה עבודה של לחנך את הנפש שלנונופת צוף

כמו שמחנכים ילד שמה שיעשה לו טוב באמת זה מה שצריך

(נגיד הוא מאוד רוצה לצאת בלי סוודר כשקר בחוץ ומסבירים לו שהוא עלול להתקרר וכן על זו הדרך)

ככה מחנכים את הנפש לרצות ולאהוב את מה שצריך.
הרצון וההנאה לא אמורים להיות סותרים את מה שצריך, זאת השאיפה.

אז נגיד את נתקלת במשהו שאת רוצה, אם זה סותר את מה שטוב וזה מסכן אז ברור שתלכי עם המטרה, תנסי להסביר לנפש למה זה רצון שהוא לא טוב ולתת לה תחליפי הנאה אחרים שישמחו אותה.

אם הרצון יכול ללכת ביחד או שאפילו תואם את המטרה אז למה לא להקשיב לו?

זה המדד נראה לי.;)

כתבת יפה מאודהרמוניהאחרונה

בתיאוריה זה פשוט... אבל במציאות לא תמיד ברור לי מה טוב בשביל לגרום לעצמי גם לרצות את זה....

רוצה לתרום מעצמך ולעזור לנוער? שלמה-
 
 
מתאים לך? מוזמן/ת לפנות!
 
פחות מתאים? נשמח אם תעביר/י הלאה!
..שלמה-אחרונה


מישהו כאן מכיר חבר'ה דתיים שהתגייסו לטיס אחרי גבוהה? אח שליישועה!

קיבל מיונים לטייס ורוצה לשמוע מחבר'ה ששם עכשיו איך זה, כנל גם לעניין הדחיה של המיונים כי הוא סגר בישיבה גבוהה שנה הבאה..

 

אם מישהו יודע או מכיר, זה יעזור לו מאוד, תודה רבה!!!

מה הקשר בין דחיית מיונים לישיבה?חצילוש
זה רק מיונים.. קודם כל שיעבור את המיונים, ואז יתלבט. דחיית שירות גם ככה יש לו אם הוא נרשם לישיבה גבוהה.. לאט לאט. אני יכולה לשאול את גיסי. הוא גם מתמיין לטייס, והם ידעו מראש שהוא הולך לישיבה... גם בעלי עשה 2 מבחנים (ויתר כי לא רצה) והיה ברור מראש שהוא הולך לישיבה...
תודה! הוא בכל מקרה מחפש גם מישהו שעכשיו שם כדי לשמוע יותר עלישועה!

איך זה להיות בטייס בתור דתי מבחינת בנים בנות.. ורווק, הוא לא רואה את עצמו מתחיל לצאת לפני סיום מסלול וכ'ו... בקיצור אם מישהו יודע זה יהי מעולה!

יש יחידות שברגע שמתקבלים אפשר לדחות גיוס גג שנתייםמישהו איתי
אחרי זה צריך חלק מהמיונים מחדש.
מכיר מישהו שעבר גיבוש שייטת וויתר על זה כדי להישאר בישיבה
אההחצילושאחרונה
לא ידעתי.. תודה על ההסבר
ובכןפשוט אני..
א. ברור שבקורס או בכלל בשירות אין מחלקת בייניש. אמנם יש תפילות במניין, אבל יש ערבוב בין נשים לגברים וגם יש מפקדות טירונים. הוא יצטרך לרדת לשכיבות שמיכה בהוראת המפקדת... אין אווירה דתית כמו במחלקות בייניש, אם לזה הוא שואף. בנוסף הם מאוד נוקשים לגבי גידול זקן או הארכת פאות.

ב. אם הוא לא רוצה להתחתן לפני סיום השירות, אז שיחשוב שוב... השירות של בוגרי קורס טיס הוא 9-12 שנים לפחות. מצד שני אחרי 3 שנים (כלומר בסיום קורס טיס) כבר מקבלים משכורת מלאה ויפה, ויש גם תואר אקדמי שמסיימים במהלך הקורס. כלומר להבדיל מחייל בצנחנים, אתה מסיים 3 שנים עם תואר אקדמי ועם מקצוע נחשק. כמו כן יש גם מגורי משפחות, ורוב הטייסים (גם החילונים) מתחתנים בשלב זה או אחר במהלך השירות.
איי איי אייהָיוֹ הָיָה

מצאתי אצלי, אין לי שמץ של מושג מאין זה הגיע אלי.

אבל זה שייך בדיוק לפרשה שקראנו..

ונוקב...

 

 

 

 

וואותות"ח!

אין מילים

יואו. נוקב עד עומקנפש חיה.אחרונה
למישהו יש מושג איך מורידים כתמים מלינולאום?חיות צבעונית
זה יקר מאוד רצפת לינולאוםבנות יאלה לריב
לכן אני רוצה להוריד את הכתמים😳חיות צבעונית
אין לי מושג מה זה אז לא אוכל לעזור 🤷🏻‍♂️חדשכאן
סוג של רצפה(:חיות צבעונית
תודה
אז למה הגבת? 🤭פשוט אני..
כי רציתי להגיד לכולם שאני לא יודע מה זהחדשכאן
ולהגיד לחיות שהיא סתם מתנשאת
חח אני לא מתנשאתחיות צבעונית
אני באמת במצוקה! הגוגל נותן פתרונות שלא עוזרים😣
חדשכאן
זהו, מקריאה בגוגל היה נשמע שפשוט שוטפים את זה 💁🏻‍♂️
אז הבנתי שכנראה זה לא הפיתרון שאת מחפשת
אסור לי לשטוף את זהחיות צבעונית
וניסיתי מלא דברים שהציעו. חוץ מטרפנטין
מפחדת שיהרוס עוד יותר
ראיתי ששוטפים עם מים 🤷‍♂️חדשכאןאחרונה

אין לי מושג.

לא ממש ספונג'ה. רק סמרטוט..

איך זה עם נטספארק? ראיתי שעדכנו את האפליקציה לא מזמן.Jewice
הם עדיין חוסמים חלק מהפונקציות בהגדרות המכשיר? או שהפסיקו עם זה?
וזה כבר לא דופק את הטלפון?

או שכלום לא השתנה חוץ מה- UI?
זה תלויekselion

אם אתה מגדיר את הרמת סינון בדרגה גבוהה אז כן זה יחסום לך חלק מהאפליקציות

כי הסינון שלהם לא יכול לעבוד על אפליקציות, רק על הדפדפן.

וכן לפעמים זה מאט את בפלאפון אבל אפשר לחיות עם זה

חוסם חלקחדשכאן
לא דופק את הפלאפון
(יש לי שיאומי לצורך העניין)
אם יש לך שיאומי, כבר לא נשאר מה לדפוקפשוט אני..
#שכיריםעםטלפוןמהעבודהעילאייםומתנשאים
😁חדשכאן
Pocophone. אחלה טלפון!
עד שתעבוד בחברה רצינית, שלא מאפשרת לעובדיה להשתמש בטל' סיניפשוט אני..
אצלנו חייבו את כל העובדים לבחור בין סמסונג לאייפון, ובאמריקה יש חברות שמחייבות אייפון בגלל הפחד מדליפת מידע
שיביאו לי glaxy s+++חדשכאן


אצלכם זה בגלל האיכות או גם בגלל החשש מהסינים?מישהו איתי
חשש מהסיניםפשוט אני..

לאף אחד לא אכפת מה האיכות של הטלפון שלך... הפחד הוא רק מגניבת מידע.

 

בחברות שלא מאפשרות אפילו סמסונג, זה לא מתוך חשש לגניבת מידע על ידי היצרן או קוריאה, אלא בגלל הקלות היחסית שבה אפשר להתקין וירוס/סוס טרויאני באנדרואיד, לעומת החומה הבצורה יותר של אייפון.

מעניין מאודמישהו איתיאחרונה
תודהJewice
איך הופכים את מחר לא להיות כמו היום?והעיקר-לשמוח:)
מרגישה שגרה חוזרת על עצמה.. בלי שום שינוי..
אשמח לטיפים איך לגרום לכך שמחר לא יהיה כמו היום
אוליילדה של אבא

להחליט היום משהו שעושים מחר בבוקר מיוחד

אפילו תוספת מתוקה לאוכל, או סתם טלפון לחברה..

משהו שארגיש בו התחדשות.

 

 

תודה! יפה..והעיקר-לשמוח:)
,,אני זמנית כאן

היי לך:-*

גם לי יצא לחשוב על זה בהקשר קצת אחר,

של- "איך אני דואגת לזה שיהיה לי כוח בתקופות הפחות טובות שלי?" (כי כידוע, אנחנו עולים ויורדים)

ומה שאני מנסה לעשות זה "לקחת" מהטוב לימים של ההסתר. 

נניח, עכשיו אני בתקופה טובה? אז להאיר ממנה כמה שאפשר.. להעצים את עצמי.. להתחזק..

לחשוב קדימה על הימים שיבואו, אבל גם לשמוח מהעכשיו.. ואז, בימים של ההסתר, מצליחים להתקדם עוד קצת, ולהרגיש גם קצת שלימות בתוכנו. 

 

ובכללי, השאלה שלך מעולה, ועצם התשומת לב לזה והרצון כבר יקדמו לשינוי בע"ה.

 

בהצלחה רבה.

תודה רבה!!והעיקר-לשמוח:)
רעיונות חדשים, פשוט מאד שושיאדית

 להעז יותר ומעבר

לרשום לעצמי במה התקדמתי היום ומה ההתקדמות למחראדמך
בדברים הכי קטנים
תודה לכם!!והעיקר-לשמוח:)אחרונה
משהו שרציתי לשלוח הרבה זמן ושכחתי, עכשיו נזכרתי...תות"ח!

קודם כל, כידוע, מילתא דבדיחותא...

לפני שמתחתנים, כידוע, יוצאים לדייטים ורק אז מחליטים אם להתחתן או לא...

אבל כתוב בפרשת משפטים פסוק סותר: "אם בעל אשה הוא ויצאה אשתו עמו"...

 

ועכשיו נעבור למטרת דבריי, ראיתי במשלי פסוק מדהים שחשבתי שראוי שכל מי שפה יקרא אותו, חשוב מאוד לחיים בלי קשר, וגם חשוב לזוגיות:

"טוֹב אֲרֻחַת יָרָק וְאַהֲבָה שָׁם מִשּׁוֹר אָבוּס וְשִׂנְאָה בוֹ"

 

פירוש הרלב"ג (רבינו לוי בן גרשום, אחד מפרשני התנ"ך): "טוב ארוחת ירק". טוב לאדם וערב ארוחת ירק עם חברה שתהיה אהבה שם ביניהם יותר משור שמן עם חברה שתהיה שנאה ביניהם כי השנאה תגרה מדון ביניהם ותהיה סבה לרעות גדולות:

 

פירוש המלבי"ם: טוב ארוחת ירק ואהבה שם משור אבוס ושנאה בו", שראינו שייטב לאדם ארוחה קטנה אם נמצא שם אהבה, שהאהבה תמתיק גם ארוחת ירק, והשנאה תמרר המאכל של שור אבוס, ואין האושר החיצוני והעונג המדומה עקר, רק המנוחה הפנימית והאהבה והבטחון בה', כי בו תתעדן בדשן נפשו:

 

בקיצור, בחיים יש לנו ערכים מול רצונות. משפחה לעומת קריירה. ברור שפרנסה זה חשוב וכו'...אבל לא לשכוח שצריך גם להשקיע במשפחה ובילדים, ואם בגלל העבודה עכשיו פחות תראה את הילדים והמשפחה אבל תקבל יותר כסף ותוכל לקנות לילדים יותר גדג'טים או פלאפונים, זה לא שווה את זה, הילדים ואשתך יעדיפו שתהיה איתם מאשר לקבל עוד איזו שטות. המתנות זה רק אמצעי להבעת חיבה, אך זו לא מטרה בפני עצמה. היה סיפור על איזו משפחה שלא היה להם הרבה כסף, אבל הם שררה אהבה גדולה בין כולם. לא זוכר את הסיפור לפרטיו במדויק, אבל זה העיקרון. בכל אופן, הילד רצה להביא להורים שלו מתנה ליום נישואים או משהו כזה, אבל לא היה לו כסף. מה הוא עשה...? מכר את המחשב נייד שלו וקנה לאבא שלו דיו לעט הנובע שכ"כ הרבה זמן לא היה יכול להשתמש בו כי לא היה לו כסף לקנות דיו. האבא רצה לקנות מתנה ליום הולדת של הבן, אבל לא היה לו כסף לזה. מה עשה...? מכר את העט הנובע שלו וקנה לילד סוללות למחשב נייד שלא יכל להשתמש בו כי לא היו לו סוללות. בסוף כל אחד נתן לשני את המתנה, והם גילו שעכשיו המתנה לא רלוונטית, כיוון שכל אחד מכר בשביל לקנות לשני מתנה את החפץ, אך הם חיבקו אחד את השני והודו אחד לשני, כיוון שלא היה אכפת להם כ"כ מהחפץ, העיקר המחשבה שהשני הקריב בשבילו ומכר בשבילו חפץ יקר, וזה רק הגביר את האהבה ביניהם.

בקיצור, עדיף שלא כל יומיים ילכו לאיזו מסעדה בשרית שווה או יעשו על האש, אבל תהיה אהבה ואחווה בין כל המשפחה.

 

עכשיו, לא נכנסתי לפרקטיקה, כל אחד והאיזונים שלו, יש אחד שיכול להסתפק במועט ולא צריך כמעט לעבוד ויכול להיות עם המשפחה שלו בנעימים ולהסתפק במעט כסף, ויש אחד שהסטנדרטים שלו, בין אם זה בגלל המקור שלו ובין אם זה סטנדרטים שהוא צריך לנפש שלו (דווקא לפעמים בגלל חסכים לאדם יש רצון למלא ולהשלים אותם...), יותר גבוהים והוא לא מסתפק במה שפלוני מסתפק, אך העיקרון חשוב מאוד לכל אחד שצריך לשמור על האיזונים שלו.

ונגיד אני, באופן ספציפי, אולי יש כאלו שכן טוב להם, לא יודע, בעיקרון אני נגד זה ולא חושב שבכלל אנשים צריכים לעבוד בזה, לעבוד בהייטק. (לא כעצמאים, זה אין בעיה...ולא חצי משרה או משהו כזה, זה גם סבבה). זה פשוט להקריב את חיי המשפחה בשביל כסף, וזה פשוט לא שווה את זה.

זהו, אני אמרתי את שלי, אתם תעשו עם זה מה שאתם רוצים.

<<--->>תות"ח!


אתה חמוד. באמתחצילוש
משפחה זה סופר חשוב, אבל נראה לי שקצת הגזמת במסקנתך הסופית... הרבה פעמים, זה לא כמות הזמן, אלא האיכות, וכמה נותנים חשיבות לזמן המשפחתי הקיים...
אי אפשר לעשות גזרה שווה ממשהו שבא להציג שני מצבי קיצוןחצילוש
שזה עדיף על זה, זה לא או פת חרבה ושלווה בה, או בית מלא זבחי ריב... כמו שזה לא "מוצא אני מר ממוות את האישה", כפשוטו...
חחח, תודה...תות"ח!

כן, צודקת, באמת יצא די קיצוני...😅

טוב, עדיין, הפואנטה הובנה...

מבחינת החשיבות, זה עדיף מהרבה כסף...

כמובן, לא אומר שלא צריך להשקיע בקריירה וכו'...

בקיצור, הבנתם...😅

תודה על ההערה...!

חוץ מזה, ראיתי בעוד כמה מקומותחצילוש
שאתה כותב בכישרון רב, ח"ח על זה..
תות"ח!אחרונה

תודה...

פותחת שרשור נפרדהרמוניה
בהמשך ל פורום צמ"ע 🤠 - צעירים מעל עשרים
כדי לומר עוד כמה דברים וכדי שיהיה אפשרות לתגובות

דבר ראשון- תודה מראש על אירוח השרשור בפורום כפי שהבנתם לתקופה יחסית ארוכה... (אם תרצו לקצר נעלה ל 3-4 פרקים ביום...) נראה אם מישהו קורא בכלל

דבר שני ומאוד חשוב- אני רוצה לבקש סליחה... מכל מי שחטאתי כלפיו אולי, שהייתי חסרת סבלנות, שעשיתי לו הרגשה רעה, או שדיברתי אליו בציניות והתנשאות ח"ו... אם תרצו לדבר איתי בפרטי אני אשמח לבקש סליחה...


דבר שלישי- אנשים, תשמרו על הבריאות שלכם, על הגוף שלכם, על מה שאתם מכניסים לפה ועל שעות שינה! (אני ממש גרועה בזה אבל גם לוקחת לתשומת לבי...) על כל דבר בקיצור כולל הנפש שלכם כי לבריאות אין מחיר! גם אם בצבא נותנים לכם פקודה, גם אם לוחצים עליכם, תזכרו שיש סדרי עדיפויות! נכון אי אפשר למנוע הכל ובסוף ה' מחליט לכל אדם אבל יש גם את ההשתדלות שלנו...
שתהיו בריאים תמיד😘
רפואה שלמה בעזה!מישהו איתי
בשורות טובות בגוף ובנפשברוקולי
רפואה שלמה!!והעיקר-לשמוח:)
אמן!! תודה רבה!הרמוניה
רפואה שלמהThe Lion

קראתי כמובן

תודה😘הרמוניה
דעתן מתחיל

שתפילותינו יתקבלו לרצון.

אמןן תודה!!הרמוניה
רפואה שלמה!!ultracrepidam


תודה...🙏הרמוניהאחרונה
מי ער? 🥳חן,
@שמן פשתן אפשר גם פה
ערהחופשיה לנפשי
קחו אותי מפה בבקשה
הביתהחופשיה לנפשי
הביתה של מישהו אחר
הביתה כלשהו
בואנהארצ'יבלד
ערמישהו איתי
מה עם שאלה לחידוד המחשבה בשעות כאלה
לי יש שאלהנופת צוף

באיזו צורה וצבע המחדד שלכם לחידוד המחשבה?

בצורת כרית נוצותמישהו איתי
ער. מישהו אמר לי היום שאני צדיק נסתר. לא יודע איך להגיבחסדי הים
לשטות כזאת.
ככה גילה אותך?נופת צוף

סתם.. ועמך כולם צדיקים, רק שאצל רובנו ניראה לי זה עדיין מתבטא בכח- בנסתר🤔

מלאים מצוות כרמון - בפועלראשיתך
ערהמדרשיסטית20

השכל שלי עבד שעות נוספות היום.

 

ולא הבנתי איך הגיע 1 בלילה?🤦‍♀️

Awakeברוקולי

פקק בכביש 6 זה לא כיף מטורלל

 

אתם מרגישים נח להדליק מזגן בקיץ ולישון עם פוך? מסמיק-מוציא-לשון

ברור!איכה
הכי הכי שווה.

אבל בשלב זה של השנה , פוך זה כבר ממש מוגזם.
😍חדשכאן
וודאי!!! הכי שווה!
^^מישהו איתי
פוך ומזגן זה כיף, אבל אנחנו בשלב של השנה שאי אפשר להיות מתחת לפוך
אבל קר אחכ 🤭ברוקולי
לא קר.איכה
לוידעת איך אנשים עושים את זהחיים של

אני עם מזגן ושמיכת פיקה.

קורה גם שאני ישנה עם אנשים בחדר,

הם עם פוך, אני עם פיקה.

$$ultracrepidamאחרונה

פקק - לא כיף

מזגן עם פוך - כיף

ערהאיכה
ערהלחייך
שלושה ג'וקים בהפרש מועט מדי זה מזה, עכשיו ממש, ואני סותמת את האוזניים בזמן שאבא שלי מנהל את הדו-קרב. מסתבר שלשרצים האלה לא בדיוק אכפת שלא רוצים אותם
נקודה מעניינתהָיוֹ הָיָה

מאוד בולט אצל הרב זצ"ל, שהוא 'אוהב' לסיים קטעים בפסוק כלשהוא המהווה כאילו "משפט מחץ", מעין סיכום של הפיסקה.

זה מעורר מחשבה, יכול להיות שיש בזה מעבר למה שרואים במבט ראשון?

מה אומרים?

 

 

תיוג נצרך @מדרשיסטית20

מה רואים במבט ראשון?חדשכאן
מה אתה אומר?הָיוֹ הָיָה


שלא ממש הבנתי 😁חדשכאן
באתי לשמוע, לא להשמיע.הָיוֹ הָיָה

לשם שינוי ולמרבה הפלא 😅

כן.. 😅 לא הבנתי מה שאלתחדשכאן
אני גם משתמש בזה לפעמים - לסיים קטע בפסוק/ציטטה/איירה. זה נותן לזה איזה משקל ותוקף כמו שכתבת. אבל מה אתה שואל?
זהו, שזה נשמע יותר מזה..הָיוֹ הָיָה

זה כמעט סיסטמטי. 

זה באמת מקרי, כדי "לסיים קטע בפסוק/ציטטה/איירה. זה נותן לזה איזה משקל ותוקף כמו שכתבת"? או שיש לזה תוכן נוסף?

מתאים שיעשו על זה תוירע'ס, לכן אני שואל.

ולכן תייגתי את מי שמתאים לה להכיר תויר'עס כאלו  😅

⁩ אתה שואל אם הפסוק עצמו מוסיף תוכן נוסף?חדשכאן
זה כ"כ משעשע?הָיוֹ הָיָה

ושמע, לוידע, אם הייתי יודע מה בדיוק אני מצפה שיהיה בזה הייתה נפתרת לי חצי מהשאלה..

אין מדובר כאן בשאלת חכם אשר היא חצי תשובה, המעמידה "שני צדדים" (ספק ספיקא, שם שם) אלא בשאלת תם האומר "מה זאת".

 

צחקתי על החוסר הבנה שלי..חדשכאן
הוחמאתי מהתיוג(:מדרשיסטית20

האמת שזאת שאלה שיצא לי גם לשאול את עצמי, שאלה מעניינת.

אין לי מושג מה התשובה האמיתית, אני רק מרשה לעצמי להציע רעיון.

לי תמיד מרגיש שהפסוקים נותנים איזשהו רוחב ועומק לפסקה, ומקשרים אותו לשורש.

מעבר לזה, מבחינת המובן הטכני, אולי אני יכולה לנסות לחבר את זה למה ששמעתי פעם.

הבנתי שכל ציוני המקורות בהערות השוליים נכתבו מאוחר יותר בעריכות של הרב צבי יהודה, וכשהרב זצ"ל היה כותב, מרוב גודל חוכמתו ובקיאותו בתורה כל התורה היתה פשוט נובעת ממנו ומשתלבת בדבריו באופן אוטומטי. אז אולי אפשר לומר שהפסוקים פשוט "התפרצו" ממנו באופן טבעי? שזה היה טבעי לחבר את הדברים לשורשם, מהמקום מהם הם יונקים באמת?

שמתי לב לזה ויצא לי לחשוב על זה כמה פעמיםמישהו איתי
אתה צודק שיש כאן משהו שחוזר על עצמו הרבה מאוד וזוקק תשובה.
כמדומני ששמעתי פעם שהרב בעצם מפרש בפסקה את הפסוק שמובא בסוף.
וזה אומר שלא צריך לקרוא את הפס' במהירות, כחיזוק כזה, אלא לנסות להבין מה הפשט של הרב בפסוק.

וכמו שכתבה @מדרשיסטית20, יש כאן סוג של חיבור התורות של הרב למקור הנבואי

אני לא זוכר את כל הפרטים, ומשהו מדגדג לי בראש ששמעתי על זה עוד משהו יפה, אבל לא זוכר כרגע

שווה לבדוק אצל הרב אביבי בקבלת הראיה אם הוא מזכיר את זה.
מתאים לו להתעסק בזה (גם אם לא בספר עצמו)
וואי איזו הסתכלות מעניינת!מדרשיסטית20
עבר עריכה על ידי מדרשיסטית20 בתאריך כ"ו בתמוז תשפ"א 15:43

חייבת לנסות את העניין פעם הבאה שאני נתקלת בזה. נשמע מהמם.

יכול להיות שהרב שרקי מפרש את הפסוקים ככה לפעמים? (מנסה פשוט להבין יותר מה השיטה)

לא ניסיתי אפעם אז לוידע אם זה פשוטמישהו איתי
וזה אכן נשמע מעניין.
אני מקוה שאני לא ממציא כאן משהו אבל נראלי שדובר על זה שהפסקה מפרשת את הפס' הרלוונטי ( או את הענין הרחב יותר בפס' שם)


יש מצב שהרב שרקי לומד ככה.
לא כ"כ מכיר את השיטה שלו בלימוד.
אז ככה -מישהו איתי
דיברתי עם ת"ח שידיו רב לו בכתבי הרב וכו..

הוא אמר שבהרבה מאוד מקרים הרב לוקח פסוק (לפעמים פחות מוכר ועם פירושים) ומאיר עליו.
ובעצם מתכוון לפרש את הפסוק, שנלמד את הפס' (או כל הענין בכלל) מחדש, עם ההבנה של הפסקה.

אם תרצו סוג של שיעור בתנך (לא באמת, אבל זה מחבר הכל יחד)

כמובן שזה לא בכל מקרה, ויש פעמים שהפסוק משמש כרמז וכד'

האמת שאפעם לא למדתי ככה וזה יכול להיות מאוד מעניין ומעשיר, וגם יכול לעזור להבין את הרב טוב יותר

(בכללי אני בעד ללמוד את הרב בצורה רחבה ולא רק נקודתית על הפסקה, אבל זה כבר ענין אחר שנתון במחלוקת ולא אכניס ראשי בין ההרים הגבוהים)
יפה ממש! תודה על ההארה הזאת!מדרשיסטית20


*בקריאה שניה אני חושב שקצת הגזמתימישהו איתי
המטרה היא לא שיעור תנך.
הרב אומר רעיון ומחבר אותו לפסוק.
בעיקר התכוונתי לומר שהפסוק לא משמש כקישוט או דרש נחמד כזה, אלא יש קשר מהותי בין הפסקה לפסוק וכדאי להבין אותו
אפשר לומרשום וחניכה
שזה כעין שמצאנו (פסחים קד.) בטופס ברכות שצריך לסיים במעין פתיחה או חתימה סמוך לחתימה. וכן מצאנו כעי"ז בהלכות שטרות שצריך שיחזור על עניינו של שטר בשיטה אחרונה (ב"ב קסב.).
הטעם בזה, אפשר לומר שהזיכרון תמיד עובד ב'רוורס', גלגול של הדברים מהמאוחר אל המוקדם. המאוחר תמיד נזכר ונוח יותר לשליפה. לכן חשוב שהרשימו אחרי כל הפיסקה יישאר עדיין במוח ולב הקורא, ובמיוחד כשהוא נסמך על לשון הכתובים, מה שנותן לו נופך לשוני משלו.
גם במדרשים ובזוהר מצאנו דרך דומה, שבתחילת הדרשה מוצב פסוק כמובאה סתומה, ולאחר סיום הדרוש, נעשה מין סוגר כזה בלשון: הדא הוא דכתיב וכו'.
והפס' משמש כרמז/כותרת או יותר מזה?מישהו איתי
סיכום תוך כדי הכנסתשום וחניכה
עומק או פירוש נוסף לפסוקים מוכרים.
לית מילתא דלא רמיזא באורייתאחסדי הים
מכיר את הרב יוסף אביב"י?צהרים
פשיטא..הָיוֹ הָיָה

אכן ציינו כאן שכדאי לבדוק אצלו. שכוייח.

אם מישהו מוצא משהו אצלו שיעדכן כאן😉מישהו איתיאחרונה
הרב קוק מסביר רעיון עמוקadvfb

ואז הוא בעצם מגלה לנו שהרעיון באה לידי ביטוי בפסוק.

זה לא רק מליצה. זה המקור של ההשראה של הרב - התורה עצמה.

כדי להבין את פסוקי התורה צריך את הרקע המתאים - כל הפסקה.

יש מישהו שמבין קצת במגילות אסתר?נראה.לאחרונה
פשוט הפורום שת הסת"ם לא פעיל
במגילת אסתר? מבין מאיזו בחינה?חצילוש
יכולה לשאול משהו שמביןמצטרפת למועדון
רוצה לכתוב את השאלה?
מוזמן לנסותפשוט אני..
@נחשון מהרחברון הוא סופר סתם
...נראה.לאחרונה
אני עוד מעט גומר מגילת אסתר, 21 שורות 0.8 שורה. מגילת 'המלך'. רוצה לדעת מה השווי שלה למכירה ללקוח פרטי. אשמח אם מישהו יוכל לעזור


מה שנראה כאילו חסר דיו זה לא שחסר, זה בגלל התאורהנראה.לאחרונה
אני לא איש מקצוע, ולדעתי היא מהממת!פשוט אני..
קניתי הרבה פחות יפה תמורת 2,000 ש''ח, אני משוכנע שתוכל להשיג יותר
אתה צודק!נחשון מהרחברון

יש שוק של אנשי מקצוע ושם המחירים יותר מוכוונים לרמה היחסית,

ויש את השוק הפתוח שבו לקוח לא מבין יותר מידי ושם ראיתי מגילות פחות יפות נמכרות גם ב3500-4000 

ההאם זה השווי של המגילה? באופן מקצועי התשובה היא לא.

בפועל כיוון שלא סופר מתחיל ולא הלקוח מבינים במחירים - מגיעים למחירים הללו

למגילה ראשונה זה יפה מאד. איזור ה2000 לענ"דנחשון מהרחברון

פלוס מינוס יותר לכיוון של מינוס

אבל אומר לך משהו שאמרו לי.

אין כמה מגילה שווה יש כמה לקוח שווה

יש עצות אולי איך לשפר את הכתב לפעם הבאה?נראה.לאחרונה

כי אני רואה אנשים שמוכרים מגילות הרבה פחות יפות במחיר יותר יקר. מה הבעיה העיקרית שמוזילה את המחיר?

זה לא קשורנחשון מהרחברון

כפי שאמרתי יש כמה הלקוח שווה

הם מוכירם מחוץ לפרופורציה. אתה גם יכול לנסות למכור ביותר...

 

נקודה לשיפור - שהנקודות שעליהם האות עומדת יהיו יציבות ולא דקות ומפותלות בעיקר ברגלי ה' ד' ת',ל',ז,ו'

יש גם עוד בעיהנראה.לאחרונהאחרונה
עשיתי טריק של מתחילים והיריעה הראשונה שהתחלתי בה היא לא ויהי בימי אחשורוש, שאותה השארתי לסוף. תוצאה: יריעה 4 לא משהו, יריעה מספר 1 נראית הרבה יותר טוב. אני שואל עד כמה זה מוסרי להראות ללקוח רק את היריעה האחרונה שכתבתי וכל עוד הוא לא מבקש לא להראות לו את יריעה מספר 4 הידועה לשמצה...
כמו גם פרסום של תמונות של המגילה בזווית אלכסונית זה נקרא לשקר? פשוט זה לא משקף את מה שזה באמת מצד אחד כי צילום באלכסון מיפה את הכתב, אבל מצד שני זאת המציאות.
צדיקים.הרמוניה
לפעמים אני תוהה מה הדבר הנכון לשאוף אליו בחיים... בכל סיפורי הצדיקים הצדיקים הם משהו מיוחד באמת, לא משהו בלתי אפשרי, אבל משהו מיוחד. והעניין הוא שזו לא בדיוק הדרך שימליצו לנו להתנהג בה בחיים. לדוגמא, הענווה של הצדיקים שויתרו על כל הצרכים שלהם העיקר שלשני יהיה...
אז דוגמאות לזה מהחיים: מישהו שם עליך ראש ונרדם ואתה צריך לקום וכבר כואב לך להשאר באותה תנוחה אבל הצדיק לא היה קם... ח"ו שבגלל שלא נוח לו הוא יעיר בן אדם!
או שמישהו חייב לך כסף אבל אתה לא תזכיר לו את זה בכלל.
או שמישהו כועס עליך אפילו שאתה הצודק, ואתה תכופף את הרצון שלך למרות שהוא זה שלא בסדר. כל זה מהענווה של הצדיקים שמי הם בכלל, ומה הם צריכים כבר, וכל מה שקורה משמיים הם מקבלים באהבה, ואין שום מושג של "לעמוד על שלך" ולדאוג לעצמך בחיים. זה אנשים שלא אומרים לאף אחד לא, כי הם שפלים כמו עפר וכולם יכולים לדרוך עליהם והם אפילו לא ירגישו, זה הדבר הנכון מבחינתם.
ואני תוהה אם אנחנו אמורים לשאוף להיות כמוהם, ענווים עד לרמה כזאת, או להגיד גם לא ולדרוש את מה שמגיע לנו...
מקווה שזה היה ברור🙈
תודה ושבוע טווובבבב
יפה... תודה!!!הרמוניה
מר' אושר לאמונה פשוטהסוג'וק
הדרך בעבודת ה'
הוא רק:

כאשר יש לאדם
את השקט והשלוה
וחי באמונה פשוטה

אז האמונה
נראית כאמונה פשוטה
בלי לחץ בלי כאב

וממילא בלי שאלות
ובלי צורך להבין כל מצב.

ואם חי כך אשריו
ואשרי חלקו.

חדשות מרעישות!!!ekselion

ג'ון רמבו חזר בתשובה!!! 

חחחח קטע שנטספארק חסמה לי את זהekselion אחרונה