צדיקים.הרמוניה
לפעמים אני תוהה מה הדבר הנכון לשאוף אליו בחיים... בכל סיפורי הצדיקים הצדיקים הם משהו מיוחד באמת, לא משהו בלתי אפשרי, אבל משהו מיוחד. והעניין הוא שזו לא בדיוק הדרך שימליצו לנו להתנהג בה בחיים. לדוגמא, הענווה של הצדיקים שויתרו על כל הצרכים שלהם העיקר שלשני יהיה...
אז דוגמאות לזה מהחיים: מישהו שם עליך ראש ונרדם ואתה צריך לקום וכבר כואב לך להשאר באותה תנוחה אבל הצדיק לא היה קם... ח"ו שבגלל שלא נוח לו הוא יעיר בן אדם!
או שמישהו חייב לך כסף אבל אתה לא תזכיר לו את זה בכלל.
או שמישהו כועס עליך אפילו שאתה הצודק, ואתה תכופף את הרצון שלך למרות שהוא זה שלא בסדר. כל זה מהענווה של הצדיקים שמי הם בכלל, ומה הם צריכים כבר, וכל מה שקורה משמיים הם מקבלים באהבה, ואין שום מושג של "לעמוד על שלך" ולדאוג לעצמך בחיים. זה אנשים שלא אומרים לאף אחד לא, כי הם שפלים כמו עפר וכולם יכולים לדרוך עליהם והם אפילו לא ירגישו, זה הדבר הנכון מבחינתם.
ואני תוהה אם אנחנו אמורים לשאוף להיות כמוהם, ענווים עד לרמה כזאת, או להגיד גם לא ולדרוש את מה שמגיע לנו...
מקווה שזה היה ברור🙈
תודה ושבוע טווובבבב
זו הבעיה בספרים אלהחידוש

שמציגים את הרבנים כאילו היו 'מלאכים', במקום לתאר את המידות שלהם כמשהו קרוב ובר השגה

מתארים אותם לא כמו שהם באמת?הרמוניה
הדוגמאות שנתתי לדוגמא הן מאוד ריאליסטיות...
מסכים איתך, וזה דומה למה שהרב מימון כתב בהקדמתו ל"שרי המאה"ארץ השוקולד
מכירה את הקטע מ'עלי שור' שמדבר על משהו קרוב?מישהו איתי
מה זה 'עלי שור'?...הרמוניה
ספר של הרב שלמה וולבה -מישהו איתי
שלמה וולבה – ויקיפדיה

יש שם מאמר מפורסם שלו, שבו הוא כותב על הבעייתיות שיש בסיפורי צדיקים, שלא מספרים את את כל הקשיים והדרך..
ומדברים רק על הגדולה שהגיעו אליה בסוף.
והוא מסביר כמה זה יכול להחליש את האדם הפשוט.
אחפש את זה ואעלה צילום בעזה
תודה...! ברור שזה לוקח זמן ודרך להגיע לשם...הרמוניה
אבל האם מידות כאלו זה משהו בשאיפה שלנו? מאמינה שכן אם ככה...
ספר מדהים. שווה להכיר. הבנה מדהימה היתה לוהָיוֹ הָיָה


יש גם את פחד יצחק, אגרות וכתבים, אגרת קכחkaparalay
אהובי חביבי שלום וברכה.
מכתבך הגיע לידי, ודבריך הגיעו ללבבי. דע לך חביבי כי עצם מכתבך מתנגד הוא לכל התיאורים הנמצאים בו. והנני בזה להסביר לך תוכן משפט זה. רעה חולה היא אצלנו שכאשר מתעסקים אנו בצדדי השלמות של גדולינו, הננו מטפלים בסיכום האחרון של מעלתם. מספרים אנו על דרכי השלמות שלהם, בשעה שאנחנו מדלגים על המאבק הפנימי שהתחולל בנפשם. הרושם של שיחתנו על הגדולים מתקבל כאילו יצאו מתחת יד היוצר בקומתם ובצביונם. הכל משוחחים, מתפעלים ומרימים על נס את טהרת הלשון של בעל החפץ חיים זצ"ל, אבל מי יודע מן כל המלחמות, המאבקים, המכשולים, הנפילות והנסיגות לאחור שמצא החפץ חיים בדרך המלחמה שלו עם יצרו הרע, משל אחד מיני אלף. ודי לנבון שכמותך לדון מן הפרט אל הכלל. התוצאה מזה היא כשנער בעל רוח, בעל שאיפה, בעל תסיסה מוצא בעצמו מכשולים, נפילות, ירידות, הרי הוא דומה בעיניו כ"בלתי שתול בבית ה'" שלפי דמיונות של נער זה, להיות שתול בבית השם פירושו הוא לשבת בשלות הנפש על נאות דשא של מי מנוחות וליהנות מיצרו הטוב כדרך שצדיקים נהנים מזיו השכינה שעטרותיהם בראשיהם במסיבת גן עדן. ולאידך גיסא, לא להיות מורגז מסערת היצר על דרך הכתוב "במתים חפשי".

אבל דע לך חביבי, ששורש נשמתך הוא לא השלוה (ההדגשות במקור) של היצר טוב, אלא דווקא מלחמתו של היצר טוב. ומכתבך היקר הנלבב מעיד כמאה עדים כי אכן לוחם נאמן אתה בצבאותיו של היצר טוב. באנגלית אומרים: ,lose a battle and win the war הפסד קרב ונצח במלחמה. בוודאי שהנך נכשל ועומד להיות נכשל (אין בזה משום פתיחת פה לשטן) ובכמה מערכות תיפול שדוד. אבל אני מבטיח לך שלאחר הפסד כל המערכות תצא מהמלחמה כשזר הניצחון על ראשך, והטרף החד מפרפר בין שיניך. lose battles but win wars. החכם מכל אדם אמר "שבע יפול צדיק וקם" והטפשים חושבים כי כוונתו בדרך רבותא. אף על פי ששבע יפול צדיק, מכל מקום הוא קם. אבל החכמים יודעים היטב שהכוונה היא שמהות הקימה של הצדיק היא דרך ה"שבע נפילות" שלו. וירא את כל אשר עשה והנה טוב מאוד. "טוב זה יצר טוב. מאוד זה יצר הרע".

אהובי, הנני לוחץ אותך אל לבבי ולוחש באזניך, כי אילו היה מכתבך מספר לי על אודות המצוות ומעשים טובים שלך, הייתי אומר שקיבלתי ממך מכתב טוב. עכשיו שמכתבך מספר על דבר ירידות ונפילות ומכשולים, הנני אומר שקיבלתי ממך מכתב טוב מאוד. רוחך סוערת לקראת השאיפה להיות גדול. בבקשה ממך אל תצייר לעצמך גדולים שהם ויצרם הטוב בבחינת חד הוא. לעומת זאת צייר בנפשך גדלותם של גדולי עולם באותיות של מלחמה נוראה עם כל הנטיות השפלות והנמוכות. ובזמן שהנך מרגיש בקרבך סערת היצר, דע לך שבזה הנך מתדמה אל הגדולים הרבה יותר מאשר בשעה שאתה נמצא במנוחה שלימה שאתה רוצה בה. דווקא באותם המקומות שהנך מוצא בעצמך הירידות הכי מרובות, דווקא באותם המקומות עומד הנך להיות כלי להצטיינות של כבוד שמים.

אינך רוצה לגנוב את דעתי שאחשוב עליך שהנך נמצא בקו הטוב בעוד שבאמת הנך כך וכך ועוד כך ושבע פעמים כך. ואני מה לי לכל השבע פעמים הללו. בשבילי עבודת היסוד היא כי במשך החורף העבר רכשת לך ידיעה הגונה בהלכות נזקי ממון. חזרת כמה פעמים על המסכת שלמדת. לא תכחיש את זה. זו היא העובדא המכריעה. בעובדא זו גנוז סוד הניצחון במאבק היצרים שלך.

הנך כותב "לעולם לא אשכח הרצון שהיה בי להצליח ולעלות מחיל אל חיל, אבל חבל כבר עבדה תקוותי". אינני יודע כיצד אתה מעיז פנים להכחיש מציאות חיה, האם אתה לא עלית מחיל אל חיל מאותו זמן שנכנסת לבית מדרש? מכיר אני אותך שאינך בעל העזה כזה, אלא שהם הם הדברים, אם מוצא אתה בעצמך שיצרך הרע מתגבר עליך, הנך חושב בטיפשותך ובתמימותך שכבר אבדה תקוותך. דבריך פשוט מביאים לידי גיחוך. משתתף אני בסבלך הרע, אבל הסבל הזה הוא הוא הרחם של הגדלות. ראיתי את פניך בשעת עיון בהלכה. ראיתי את פניך בשעת הקשבה לשיעורים. ראיתי את פניך בליל שביעי של פסח. האותיות החרותות על פניך בשעות הנ"ל הן אותיות של "סוף הכבוד לבוא". אין שביל הכבוד מתפתל דרך מישור. שביל הכבוד עובר מסתובב כנחש עלי דרך, וכשפיפון עלי אורח. ארסו של נחש בקרבך! הוא ישופך עקב ואתה תשופנו ראש.

מצאתי לנכון להציע לך דברים הללו בכתב. הכוונה היא לתת לך יכולת להזדקק להם מידי פעם בפעם. מובן מאליו שמפאת זה לא הייתה הכוונה אלא להקו הכללי. ובנוגע לנקודות פרטיות, בזה יפה כוחו של הדיבור החי פנים אל פנים.

אתה הוא השתול בבית ה'.

בהשתתפות בסבלך
בביטחון בנצחונך
בתפילה להצלחתך

יצחק הוטנר
תודה רבה!הרמוניה
איזה פדיחה🙈מישהו איתי
כמובן שהתכוונתי לפחד יצחק הזה ולא לרב וולבה..
התלבטתי לרגע והיה לי ברור שזה הרב וולבה.
ועכשיו אני רואה שצדקת..
מחילה.
@הרמוניה
אה סבבה הכל טוב!הרמוניה
את תיארת הרגע מישהו פראייר וחסר עמוד שדרהekselion

אני מדמיין צדיק אחרת לגמרי 

הי הי ממש לא! זה לא בגלל שהוא חסר עמוד שדרההרמוניה
זה כי הוא ענו, רודף חסד, ומאמין שרק ה' דואג לו.

איך אתה מדמיין צדיק ואיך זה מסתדר עם סיפורי הצדיקים מהתנ"ך ומשאר הספרים?
לאיזה סיפורי צדיקים מהתנ"ך את מתכוונת?ארץ השוקולד
מנסה להבין
משה רבינו לדוגמאהרמוניה
אבל משה היה חריג בקטע של ענווהארץ השוקולד
וגם לו היה קשה לפעמים, תראי מה היה בפרשיות האחרונות.
צדיקים בתנ"ך מתוארים באופן שונהekselion

אני חושב שמה שתיארת מושפע מכל הסיפורי צדיקים המוגזמים האלה של ברסלב ואחרים 

 

 

כשמסתכלים על התנ"ך לצדיקים אמנם יש ענווה כמובן זה נכון אבל - הם לא נותנים לאנשים להתייחס אליהם כאל שטיח.. ממש לא!

לדוגמא מתי ששאול המלך הומלך לראשונה הגיעו אליו בליעל ולעגו עליו שהוא לא המלך שלהם, והוא שתק והעלים עין.

אומרים חז"ל שדווקא בגלל זה הוא איבד את המלוכה שלו! ז"א במבט ראשוני לנו זה נראה "וואו.. איזה ענווה יש לו אפילו כשהוא מלך הוא מוכן להשפיל את עצמו איזה צדיק.." (כמובן שזה נכון) אבל יש המון מצבים שצדיק צריך להיות אדם שעומד על עצמו ולא נותן לאחרים לבזות אותו. חז"ל אומרים שבאותו רגע הוא היה אמור להרוג אותם! 

אדרבא יש הלכה אפילו שאם אדם מסוים כועס עליך ומאשים אותך בלא עוון באפך אסור בתכלית האיסור להבליג על זה!!

אתה חייב "להשיב אש" ולהוכיח שזה לא נכון 

 

צדיק הוא אדם שעושה את רצון השם (או לפחות קובע את זה כאידיאל)

 

בדיוק! אבל לפעמים יש סיפורים הפוכיםהרמוניה
נניח אדם גדול בתורה, שאתה יכול לומר שצריכים אותו להיות רב עיר אבל הוא מעדיף ללמוד בסתר שלא ידעו על גדולתו... או רבנים שמבזים את עצמם (כמו הרב עם השיער הארוך...)
נכוןekselion

זה ענווה אמיתית שהם מסתירים את גדלות שלהם ולא מתפארים בזה

 

פשוט לא אהבתי את זה שהצגת אותם כמו כאלה שדורכים עליהם... זה ממש לא אמור להיות ככה

אני חושבת שהעניין הואריבוזום
האם זה אמיתי.
צדיק שלא ידאג לעצמו על חשבון האחר - זה לא יגיע מהתגברות נוראה ומלחמה קשה והתמרמרות פנימית. הפנים באמת יהיה שלוו כי הרצונות והתפיסות גבוהים יותר, פחות גשמיים, יותר מחוברים לבורא.
אם בנאדם לא במדרגה גבוהה בפנימיות, התפיסות והרצונות שלו יותר פשוטים, אסור לו לנסות לסגל הנהגות חיצוניות של צדיקות שלא מתאימות לו ויגרמו לו רק ללחץ, כעס, מרמור.
אבל גם הצדיקים לא התחילו את חייהם עם אישיות מרוממת - הם התקדמו ועבדו כדי להגיע לכך. ולשאוף להתקדם בסדרי עדיפויות אמיתיים יותר, באיפה מרכז הכובד של החיים - נראה לי שכן מן הראוי לשאוף. אם נגיע לדרגה כזו שבה התנהגות המתבטלת תהיה ביטוי אמיתי של הפנימיות - אז ודאי שזה יתאים, אבל השאיפה מכוונת לפנים שממנו ינבע החוץ, ולא רק לחוץ.
זאת גם נקודה חשובה... תודה!הרמוניה
-----רב שמואל
במילים אחרות -
השאלה היא אם המעשה נובע מצדקות
או שהוא נובע מ*עשיית סיפור*
זה כמו לקרוא פרק מספרultracrepidam

תחשבי שאת קוראת פרק אחד מספר אורחות צדיקים, ומחליטה שזה הכל בחיים

 

ברור שזה לא נכון.

 

או המשל של רס"ג: אין בית שבנוי רק מעץ, רק ממסמרים, רק מחלונות... ובכל זאת אלה מרכיבים חשובים של בית.

 

אז מי שכל המידות שלו הם כמו של אותו צדיק, יכול להיות כמוהו. מי שלא, חשוב שיידע שיש לו עוד לאן להגיע, ושלא יסתפק במה שיש, אבל מצד שני שלא יעוות את העולם שלו אחרי כל סיפור.

 

אולי בגלל זה חשוב לקרוא הרבה סיפורי צדיקים ולא מעט. כי כשקוראים שלשה סיפורים עם מסר ברור, אז מחליטים ללכת על מידה מסוימת בכל הכוח. וכשקוראים המון סיפורים, אז פחות זוכרים את הדגש על מידה זו או אחרת, ויותר את המכלול - אפשר להיות צדיק עם תכונות ומידות מאד מיוחדות, וכדאי לנסות להגיע לזה

הממ... אנסה בבית😉 תודה!הרמוניה
אחלה שאלההָיוֹ הָיָה

אין לי תשובה מסודרת. אבל רק מפרגן על השאלה!

חשובה ומעוררת

ומעידה על קריאה יעילה וחשיבה..

85 % מהסיפורים לא נכונים. 10 % מדובר על 'צדיקים' כמוניחסדי הים
שאצלנו הטבע שלנו הוא לא לעמוד על שלנו אפילו במקרים קיצוניים והעבודת המידות הוא להגיע לאמצע.
רק 5 % מדובר על שפלות אמתית.

זה רק מעלה עוד שאלה...הרמוניה
אם הטבע שלנו זה לוותר לדוגמא, זה יהפוך את הויתור בשבילנו למשהו רע?..
כמובן זה תלוי במקרה אבל אדם שנוטה לוותר בהגזמה, הואחסדי הים
צריך לעבוד על עצמו בשטח האפור.
ממש ממש לא!!ekselion

הנתונים הם 82%, 7% ו 32%

אני חושבתנופת צוף

שכל אדם צריך להכיר במקום *שלו* ולדעת לקחת את הרעיון של הצדיק לאיפה הוא יכול לאזן את עצמו יותר כמו הצדיק.
אני לא חושבת שצריך לנהוג בדיוק כמו הצדיק. 
 

לכן אני יותר אוהבת סיפורי צדיקים עם מסר והוראה מאשר סיפורי ניסים.

נגיד מסיפורים כמו שהבאת, צריך ללמוד על עשיית חסד בכללי. כל אחד לפי המדרגה שלו, לא צריך לקחת אתזה לקיצוניות של לאבד את עצמך.

בכללי. מידה טובה, משהו שהוא מעבר להלכה, שהוא חסידות. השאלה אם את צריכה לעשות אותו או לא נמדדת בשאלה
"זה משמח אותי?" זה עושה לי טוב?" ולמה ככה? כי לעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב זה חיוב ואלה זה רק חסידות.

אז לעשות היכרות עם עצמי והנפש שלי, לקחת מה שמשמח אותה ושביכולת שלה(:



ובנוגע לצדקה וחסד.
שמעתי משהו יפה שרק בלשון הקודש צדקה זה מלשון צדק.
ברוב השפות זה מלשון נדבה.(כמו charity וכן בשאר השפות)
כי יהודים מאמינים שצדקה זה צדק, זה לא איזה נדבה. אלוקים ברא את העולם

עם כאלה שיש להם יותר וכאלה שיש להם פחות ופשוט(ולא רק בנוגע לכסף, גם לתכונות ולכל דבר שאפשר לחלוק עם הזולת שחסר לו) מצד הצדק מי שיש לו יותר צריך לחלוק ולנהוג בהתחשבות
עם מי שיש לו פחות.

וכשחושבים על זה כך, פחות מאבדים את עצמנו בשביל האחר. אני נותן מה שאני צריך לתת. בשם הצדק.
וגם שאצטרך לקבל לא אתבייש או אתנגד כי זה הצדק.
אני פשוט עושה מה שאני צריך לעשות.
 

זה נכון שצריך ללמוד מזה מהרמה שלנו...הרמוניה
אבל בכל זאת...
ותודה כתבת יפה מאוד ומחזק נהניתי לקרוא!
בכל זאת מה?נופת צוף

ותודה

יש כאלה גם בדור הזה ה' זיכה אותי לפגוששמינייייייסט

יהודי צדיק שכל העניין שלו זה אך ורק שפלות והכנעה. הגעתי אליו- הוא כיבד אותי כל כך שתוך כמה דקות שכחנו מי הרב ומי התלמיד (זה צדיק שהרבה אדמור"ים ורבנים מגיעים להתייעץ איתו... שנקבל פרופורציות)

כיוון שהעניין הטריד אותי מאוד שאלתי את עצמי- הרי הוא בשר ודם כמוני איך הוא הצליח להגיע לרמה כזאת ששום דבר חוץ מה' לא מעניין אותו?

רבי נחמן מברסלב אומר שלכל איש מישראל יש בחי' צדיק. מה הכוונה? זה לא איזה משהו חיצוני שאני צריך לכפות על עצמי להתנהג יפה מעבר לראוי אלא מתוך אמונה שאני בשרשי ובנשמתי טוב אלוקי ונשמה קדושה ורק עכשיו, באופן זמני יש כמה דחפים שגורמים לי להתעצבן ולהרגיש כאילו אני והשני זה משהו נפרד..

אבל איך פותרים או מתגברים על הדחפים האלה? איך, במילים אחרות, חוזרים ושבים אל אותו הטוב הזה שגנוז בתוכי?

חפש אותו. הוא קיים ומתגלה אצלך מדי פעם כשאתה מחייך למישהו, שאתה עושה איזה טוב בעולם- זה אתה! יש לי ראיה שאתה נפלא, עשית טוב! הרע שלך- זה רק קליפה. על ידי שנחפש בעצמנו את הנקודות הטובות האלה ונשמח ונגדיל כל מעשה טוב ונאמין בעצמנו- על ידי זה הרע יעלם! 

אז עד שהטוב יתגבר בא לא נדרוש מעצמנו מה שאנחנו לא מסוגלים, אבל לפחות נדע את הכיוון הכללי ונשאף ונעבוד להגיע... (אגב ודאי שבהתחלה גם לצדיקים האלה היה הרבה נסיונות ממש כמו לנו! עד שהם הגיעו לרמה שלהם..) 

על זאת ועוד אפשר לעיין בתורה רפ"ב המפורסמת בליקוטי מוהר"ן.

בהצלחה רבה

...הרמוניה
אענה בע"ה בהמשך כשאהיה יותר פנויה, תודה!
קראתי.... תודה רבה!הרמוניה
עוד תשובה שלא ראיתי שענו עדייןרץ-הולך
הצדיק צריך לעשות חילוק, אני עצמי עפר ואפר שום כלום. אבל התורה שלי? היא חשובה מאוד! אסור לו לתת לתורה להתבזות, יש כבוד תורה והוא צריך לדאוג לו.
נראה לי דווקא שזה תפקיד אחרים לדאוג לכבוד תורה של הרב...הרמוניה
הרב צריך לדאוג שלא מבזים את התורה שלו בגלל איך שהוא מתנהגרץ-הולך
את צריכה להיות אתאדמך
כשתהיי בדרגה של הסיפורים האלה, זה יבוא לך בטבעי
שאלה נהדרתדעתן מתחיל

ראוי לומר תחילה שיש כמה דרכים ביהדות, וכל הנכנסות תחתיה עריבות לה' יתברך.

דרכם של תלמידי הראי"ה אכן היתה דרך אחרת מסיפורי צדיקים רבים. במקום מסוים, אולי אף תורה גאולית יותר.

אך דרך בעלי המוסר למשל אכן היתה כזו. ואולי אנסה לחדד מעט.

 

אין בדרך זו אמירה 'לא לעמוד על הנכון', אלא 'לא לעמוד על מה שבא לי'. וכן בכל.

השאיפה אינה להיות "פרייאיר" אלא להיות עובד ה'. ממילא כל דבר שנכלל ברצונו יתברך יהיה הדבר אליו נלך עם עז וראש מורם, בשם ה'. אותו נעשה עד כדי דרגת אברהם אבינו של דיון כביכול כלפי מעלה (!). לעומת דבר שהוא רצון שטחי-אישי שלנו, איננו רוצים בו. הרי באנו רק מכוחו יתברך ומשליחותו. ממילא בדבר שכזה נשאוף להיות מן הנעלבים ואינם עולבים.

 

הרמב"ם בשמונה פרקים מונה את האמצע והקיצון של המידות המרכזית. על ענווה מדייק הרמב"ם שהיא אמצעית ואינה מידת קצה, מידת הקצה שלה היא שפלות הרוח. "והענוה ממוצעת בין הגאוה ושפלות הרוח". כך שענווה לרמב"ם איננה חוסר שדרה, אלא אולי חוסר 'כוחי ועוצם ידי' ועוצם רב מתוך שליחות שמים.

 

אכן, לדרך מיוחדת זו לא נקום כאשר יניחו עלינו ראש. לא נזכיר חובת תשלום. לא נחזיר כעס, כי זה ממקום אישי שלנו. אך אם חלילה מישהו יפגע בה' יתברך, בהחלט נעמוד מולו... ואם רצון ה' יהיה שנדאג לעצמנו, ולכאורה ע"פ רוב זהו רצונו כמאמר המשורר "יגיע כפיך כי תאכל", נעשה זאת בלב שלם.

 

בארץ ישראל כוחנו כשלוחים טבעיים גדול הרבה יותר ואינו מנותק מהעולם הפשוט כבגלות. עד כדי כך שעבודת קרקע א"י היא היא מצווה, וכן שאר ענייני העולם בארצנו הנפלאה. כך גם דור הגאולה, שחוצפתו תעלה, ואינני בטוח שמדובר על חוצפה שלילית בלבד. ממילא נפעל עם מעט יותר ביטחון כראוי לדרך הגאולה ופחות הכנעה כדרך הגלות.

יפה... תודה!!!הרמוניהאחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.אחרונה

שלך באופן שוטף 

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך