1. נגמרה שנת הלימודים
2. הייתי בשתי מסיבות סיום מרגשות- של הבכור שלנו ושל כיתות ו' אצלינו בבית הספר.
3. היתה שבת נחמדה מאוד עם אורחות.
4. בשורות טובות במשפחה.
שבוע של בשורות טובות ומשמחות לבב



תמיד שאלתי את עצמי
אבל מה הפירוש של לק"י ?
הכול לטובה!והוא בתפקיד כבר 30 שנה
אז לא מבין מה יש לעשות
לפטר אותו? נראה לי מאד לא ראוי, ברמה האנושית
יותר "בלתי אפשרי" מלעבור בית כנסת
ולמה בחרתי כאן בציניות?
כי הרי אם אני הייתי מדרג מצוות בסדר שנראה לי, זה מה שהיו אומרים לי. אז למה מה קרה פתאום אפשר לדרג?
אבל בשקט בשקט התשובה ידועה: כי המצוות שנראות "אין", אלו שמסתדרות עם המוסר המערבי, האלו הרחמניות והחומלות, תמיד נחמד וכיף ונח לומר שהן הכי חשובות ועומדות בראש סדר העדיפויות... לעומת המצוות שבין אדם למקום, האלו החסרות טעם, האלו שלפעמים נראות אכזריות או עקומות חלילה, שהן תמיד אחרונות בתור....
אני מהמר, בודאות, ומוכן לשים על זה כסף: שום דירוג לא היו מוכנים לקבל בשויון נפש, כולל לא אתה, חוץ מדירוג כזה שמקדים "נימוס" למצוות בן אדם למקום שאין להם קשר למוסריות. זה ברור כביעתא בכותחא, לצערי.
משפט מסגנון הנימוק שלך אפשר לתת להרבה שיקולים וטיעונים הלכתיים, אני מהמר שלא היית מקבל את זה תמיד.
בטח לא בצורה השטחית הזו של "כמה לאווים דאורייתא"... מי אמר? כל כך בטוח שאין דרך לרצות אותו? הגישה הזו שישר קובעת ש"אין מה לעשות, זו בושה וזהו" נובעת כנראה מזילות בחשיבותה של קריאת התורה, משהו מסוג "נו שוין, מקסימום לא יצאנו ידי חובת קריאת התורה".
כך גם השטחיות שב"דיוק בקריאה בתורה". מה פירוש דיוק? כל אנפין שוין? יש אינספור דרגות, החל משיבושים שלא יוצאים בהם ידי חובה כלל (ומעיקר הדין צריך לשמוע שוב קריאת התורה מהתחלה. קומפלט!) עבור בכאלו שיוצאים רק בדיעבד ובכאלו שראוי לשמוע שוב, המשך בכאלו שלכתחילה יש להקפיד וכלה בשאינם מעכבים כלל. את כולם פטרת בהינף יד אחד פשוט, במשפט קצר של פורום. איך היית מתייחס למי שהיה פוסק ככה בשאלה רפואית או כלכלית?
לגבי הלינק שהבאת
א. לא חכמה לאסוף כתבות באינטרנט, לכל פסק הלכה אפשר למצוא כתבה, ולפעמים זה יהיה גם לפסקי הלכה שלא בהכרח ימצאו חן בעיניך... וד"ל.
ב. הכתבה עצמה לא ברורה - הוא מתחיל מלדבר על כל תיקון, עובר לתיקונים בעלי משמעות לעומת אלו שאינן בעלי משמעות, ומתבל זאת גם בסגנון ההערה ואופיה. כלומר - גם לו עצמו לא ברור שיש לשלול כל סוג של תיקון
ג. לא יודע מי הכותב, מה שיחו ושיגו. מצטער, אבל לא כל מאמר באינטרנט נהיה פסק הלכה. אמנם כתוב שם שהרב רבינוביץ נשאל בנושא וזה אכן מהווה משקל, אבל עדיין - עדות של שורה וחצי על "אמרתי לרב והרב אמר לי" אמינה בדיוק כמו עדות של שורה וחצי על "אמרתי לרופא והרופא אמר לי" או "אמרתי ליועץ משכנתאות והיועץ אמר לי"
ד. כהמשך לכך שלא ברור מי האיש הכותב, אבל כנראה עטרה גדולה נטל לעצמו. אפילו חששות דאורייתא לעיתים נדחים מפני מנהג ישראל ו"שלא להוציא לעז על הראשונים". אז פתאום קם לו איש (מקסימום אברך צעיר. לא פוסק מוכר ולא שום דבר שמתקרב לזה) והחליט שעמישראל לאורך כל הדורו, על רבניו וגדוליו, ראשי ישיבותיו ופוסקיו, גאוניו וחכמיו, כולם כולם היו אנשים שעברו איסורי דאורייתא, חסרי רגישות, חסרי מאזניים נכונות, עד שבא המושיע הגואל ועלה על האמת?.... איך אומרים? לא תודה. הסתדרנו בלעדיך.
לא 'להקשיב לזקנים', כך שהדוגמה שהבאת לא משנה
בוא נשאל - מה היה קורה אם הייתי כותב לא לתת יד לזקנה שרוצה לחצות את הכביש?
וזו רק דוגמה 
מכל מקום. תגובתי הארוכה והמלאה לא ממש מתורצת במשפט הזה שלך. כידוע לשנינו ולקוראינו.
כל הכבוד, ממש מסכים איתך. כתבת מצוין. אהבתי
כואב להיות צודק במקרים כאלו
שאלה: מה היית אומר אם 'והדרת פני זקן' (שלא בהכרח קשור לכאן) היה דין דרבנן, ומדובר כעת על קריאת פרשת זכור דאורייתא? האם באמת אלו המדדים שלך? בטח גם @נשמה כללית ישמח לשמוע את התשובה
לא רק חכמי ישראל היו עקביים, גם אלו שכנגדם היו עקביים. החכמה היא לא להיות עקבי אלא להיות עקבי בדבר הנכון.
שים לב שענית תשובה נסיבתית, ובטח אתה מבין שלא זה מה שביקש @חידוש לשמוע.
אין חולק שכש"אפשר לקיים שניהם" אין שאלה כלל. השאלה היא כשיש או זה או זה, מה קודם.
ובכן, בהנחה ולא היתה ברירה אלא להעיר לזקן, בפרשת זכור דאורייתא, ובהנחה שהלבנת פנים היתה דרבנן. במה היית בוחר? זו השאלה. זו ואין בלתה. ורק התשובה עליה היא זו שתוכל ללמדנו כיצד לשפוט את המשפט האחרון בתגובתך.
אף אחד לא האשים אותך בעקביות. זה בסדר.
ושוב הדמגוגיה.. רבי עקיבא.. ואהבת.. כל המצוות המוסריות וההומאניות
אתה באמת רוצה שנתחיל למנות כאן מצוות שתסתבך איתן? לכאן אתה חותר?
הקבע קבע שעלינו לכבד את הבריות ולאהוב אותן, והוא גם קבע שלפעמים יש עוד כמה ערכים.
אם אתה משאיר במשוואה רק את ה"ואהבת", מה נשאר לך מהתורה? בשביל זה יש לך תורה? בשביל לדעת שצריך לאהוב אנשים?
אני בטוח שאם ר"ע והלל היו בדורינו היית רותח מזעם על כמה הלכות לא נאורות שהם פסקו. אל תגייס אותם לעזרה..
אז נשאל שוב - מה צריך לעשות כשאין שום פתרון שמתחשב בשני הצדדים?
ספרי השו"ת אכן "מלאים בהתחמקות" - כשיש קונפליקט הדבר הכי חכם הוא להתחמק מהקונפליקט.
אבל אף אחד מהם לא התחמק מהשאלה העקרונית: מה קודם למה. ואתה - כן התחמקת.
גם כשנשאלת על כך בפירוש על ידי, בתגובה שהגבת עליה (כלומר: זה לא שהיא נעלמה לך מהעיניים במקרה. ראית, וקראת, והתעלמת) לא התייחסת לשאלה.
מה עושים כשמדובר ב"או - או".
בכלל, מעניין מה דעתך לדוגמה על הגמרא של "אין חכמה ואין עצה ואין תבונה נגד ה', מצא כלאיים בבגדו..."
אין אפשרות לטייל אח'כ כי השנה יוצא מעפן שספטמבר זה החגים אז פחות רלוונטי..
יש לכם רעיונות למקומות זולים? עדיף גולן\ גליל, אבל אפשר גם אזור מישור החוף הצפוני.. (ואולי דרום, למרות שמבחינת החום פחות)
איפה אתם ישנים שאתם נוסעים עם חברים?
זה יוצא הרבה יותר זול ויש דירות ממש שוות.. כמובן אפשר גם למצוא דירות קצת פחות טובות במחירים עוד יותר זולים..
(אחרי שהוא חזר בתשובה)
הוא שר הרבה עכשיו עם אברהם פריד
הרמוניהשהשרשור הזה מתחיל בבין המיצרים
אולי אחרי אני אוכל לבדוק את השירים פה .. משער שמדובר בספרדים/ כאלה שנוהגים לשמוע
אבל תזכרו שיש אותנו אנשים תותחים שהרב שלהם מחמיר בעניין והיו מאוד רוצים לשמוע שירים עכשיו .. ![]()
נו מה אתם אומרים נתחיל לאמץ את הביטוי כאן בפורום ובכללי? 
מקווה שזה באמת יצחיק אתכם ולא בינטטי אתכם ![]()
אלא לחסידיו..

אלפים שכמוני מתלבטים..
ההחלטה לא קלה והקריעה כמעט בלתי אפשרית..
מה עדיף? לאכול, או לשון?
(כשרעבים ועייפים בו זמנית כמובן...)
כל עוד לא אכלתי יותר מידי
חד משמעית
למה הרב קוק אמר שצדיקים צריכים לעסוק במוצ"ש בזכויותיהם של ישראל?
אולי בגלל שזה שבוע חדש אנחנו מרגישים מן ריק שאנחנו צריכים ליצור בו מטרות חדשות ושבילים חדשים? והזכויות(הדברים הטובים שעשינו בעבר) עוזרים לנו לחשוב במה אנחנו טובים ולאיזה כיוון כדאי לקחת את השבוע הבא ;)
ממש לא...
מוצ"ש זה זמן של נרמול הבית
עכשיו סיימתי לשטוף ולסדר את כל הבית ולהתארגן לשינה, תחושה של סיפוק.
סופר דופר אפילו
בכללי לא ממש..
אבל יש נושאים שוואלה מוות אני בוכה אחרי ויכוחים מרוב שאני לוקחת את זה קשה... אבל הרוב סבבה
הנושאים שקשה לי איתם זה
שאנשים חושבים שוואלה ערבים הם סבבה
ושזה סבבה לגמרי שיהיה הומאים וכל האילו...
וסבבה לגמרי שיש פיגועים
ושחיילים רעשים ( תלוי לאיזה כיון...)
ושמתנחלים רשעים
וכול מה שקושר לארץ ישראל
כאילו לא בקטע שנפגע מויכוחים
למען האמת דיי צחקתי אני לא כזה קנאי
אבל אני כן שונא את כל השטויות ששמאלנים אומרים
אם כאלה שבאמת מאמינים ככה באומנה שלמה... ולא מסכימים להקשיב כלל אני מתחרפנת...
והם צועקים עליך וזה...
לצעוק עליהם!!! בחזרה
חחח אבל בגבול הטעם הטוב
וואי את מזכירה לי קטעים מצחיקים כאלה מהצבא
וכולך דמעות... והם צוחקים עליך ככה בבוז...
טוב כמה מקרים לא יודעת אם בכול המקרים ככה זה יהיה אבל זה עשה לי טראומה..
שמאז אני לא מוותרת אני הרבה יותר קשה
לפעמים יש דברים שמעציבים אותי. אבל לא עושה עם זה כמעט כלום.
1
מה הקטע של כל השרשורים שעושים בכותרת ''מי ער'' ואז בפנים את התוכן.
וכל השרשור זה בכותרת ''ער''
ובפנים תוכן..
כותרת לא נועדה להסביר על מה השרשור מדבר, ומה אני רוצה להעביר בתגובה שלי??
בסדר, אבל אם אתה פותח שרשור שמטרתו היא 'מי ער', זה אמור להיות הנושא של השרשור.
אבל בפועל כל השרשורים הם ''מי ער''
ובתוך ''מה עשיתם היום''\''הייתי בבריכה'', ולא יודע מה.
@קולמוס הנפש. היא התכוונה מלשון קונספט.
שזה שרשור קבוע עם קונספט מסוים.
קולמוס הנפש.טוייב, אז ברוכים הנמצאים
חן,בשרשור שהיה כאן במהלך הלילה הייתי לא בסדר, נסחפתי בלשוני וכתבתי בלשון פוגעת ומזלזלת ב@נופת צוף, שלא כראוי ושלא בצדק.
פגעתי ברבים ואני מתנצל ברבים. סליחה.
|מסמיק|
אני מוחלת,
תודה ואשריך על ההתנצלות!🙏
לא פשוט להתנצל.
"לא אתחתן שוב לעולם": ההבטחה המרגשת של האישה שהתאלמנה מדולפין
כאילו, מה המטרה לתת לגיטימציה לדבר שברור לכל העולם שהוא מטומטם וחולני?
לשון לא מדוייקת שלי
התכוונתי שבנושא הזה המציאות מובילה לכיוון המדובר. כעובדה.


כלומר,
ברור שאנשים דומים להורים שלהם.
א. פיזית, גנים..
אבל גם בצורת דיבור, בהתנהגות, בשפת גוף. בהכל. אפילו בדעות של הרבה דברים.
פשוט הכל. ככה אתה גדל וזה מה שאתה רואה כשאתה גדל.
השאלה היא,
אם נניח מצאתם חיסרון באחד ההורים שלכם
(ובעיקר הבנים אצל האבא והבנות אצל האמא. אבל לא רק)
האם אתם רואים שגם אתם נוטים לשם? שאתם דומים להורים שלכם בחיסרון הזה?
כמובן שיש בחירה חופשית וכו', השאלה היא האם הטבע שלכם יותר ככה.
שבוע טוב ומבורך 
אני לא רוצה להיות ככה בעצמי. 
אוח. התשובות כאן קצת מייאשות

כאילו ברור שיש בחירה. ועדיין....
מנסה לעבוד על זה, כמו כל חסרון.


גם כי אנחנו לומדים מההתנהגות שלהם ומחקים אותה למרות האבסורד שאנחנו לא אוהבים את זה בהם.
נושא קשה
אבל כל חיסרון, הופכים ליתרון!
אחרת מי יוכל להשלים אדם מושלם?
בחופש יש אפשרות בקלות..
כמה הייתם רוצים?
וכמה חשובה לכם האנונימיות בשביל לא לעשות את המפגש הזה?
והאם משהו רוצה לנסות לעשות מפגש כזה (נפרד.)
וגם לא איכפת לי שאנשים שאני לא מכירה ידעו מי זאת שכותבת מאחורי @בת שמיא
יותר חוששת לפגוש במפגש כזה חברות שמסתבר שגם עומדות מאחורי ניקים..
יש כמה חמודות ומתוקות שיודעות מה הניק שלי/ שאני נמצאת פה אבל זה בגלל שהן חברות קרובות, מי שפחות- פחות הייתי רוצה שתדע מה אני כותבת באנונימיות![]()

אפשר להשתלט על איזו גבעה
ולקרוא לה גבעת צמ"ע

א. לא נראה לי שיהיה פה משהו שאני מכיר מהחיים האמיתיים, ובפני אנשים שאני לא מכיר, לא איכפת לי להיחשף.
ב. אם יהיה כזה מפגש, נראה לי שכל אחד יראה לפי איך שזה ייראה, האם להחשף בשם הניק שלו\שם אמיתי וכו'.
זה משהו שנראה לי רואים לפי המצב..
להגיע למפגש כזה בשבילי זה דבר מאד מורכב, אבל אפשרי לנסות, אם באמת משהו יארגן את זה..
אבל שוב, הדגש הוא על נפרד, אז צריך אחד שיאזור מתניו ויארגן מפגש כזה..
ולצד השני אם רוצים, גם יכולים לארגן.. מי שירצה.
פעם היו עושים מפגשי פורום בחופש הגדול\פסח וכד', תמיד היו כאלה שהיו מעדיפים את האנונימיות וזכותם, ויש כאלה שרוצים ויזרמו על זה.
ותמיד אומרים שצריך שיהיה מישהו שיארגן.
בעבר זה היה קצת יותר מסודר,
היום יש כמה שניסו לארגן מפגשים בקטנה ועשו את זה או שניסו לרמוז או להעלות את הנושא כדי לעשות משהו גדול יותר אבל נראה שלא היה מי שיארגן וגם אם היה מישהו שהתנדב לארגן, לא זרמו איתו אז..
זה המצב חח
באנונימיות כאן
סוג של בועה כזאת שלא יכולה להתפוצץ עד שאולי ניפגש באמת בחיים אמיתיים
ואולי נתאכזב.
אז כן זה מסקרן להיפגש, אבל מצד שני זה גם יכול לאכזב.
עכ"פ אם תארגנו פגישה נראה לי שאזרום
היי. בתקופת התיכון בשלב שכולם עושים גשר ההורים שלי לא רצו להשקיע בזה מכיוון שבמקרה של אין שום בעיה בשיניים אלא רק "בעיה אסתטית" שיש רווחים בקטנה ושיניים בחוץ.
לאחרונה זה מפריע לי יותר ואני ממש חושבת על זה שלסדר את השיניים בגילי.
1. רציתי לשאול למי שיודע מבחינת מחירים- מה המחירים מעל גיל 18? (כנראה שאצטרך טיפול קצר כי זה לא משמעותי)
2. שאלה שניה- קצת מביך לשים קוביות בגיל הזה והבנתי שיש פתרונות- קוביות מבפנים, שקוף וכו. מכירים את זה? האם יש פעם משמעותי במחיר? יודעים קצת?
3. שמעתי שיש פתרונות שלא קשורים לאורטודנט, כל מיני מוצרים שעושים את העבודה. שמעתם על משהו שמוכח ולא עושה נזק ח"ו? אשמח מאוד לחסוך את העלויות.
תודה רבה!