שרשור חדש
מה ההגדרה שלכם לענווה?אוי טאטע!
ולמה ענווה זה בעצם דבר נכון?
אם יש אדם צדיק למה הוא לא יכול להתגאות על אדם רשע? הרי הכל בידי שמים חוץ מיראת שמיים

ובבקשה בלי ציטוטים והפניות למקורות
בינו...
אני חושבת שענווההכול לטובה!

זה הבנה במה אני טוב ובמה אני יוכל להשפיע ובמה אני פוחת טוב ,

ובשום מצב לדעתי אוסר להתגאות כי הכול מה' ולא ממני שום דבר , זה גם הגדרה לענווה

וגם משהו אמר לי פעם שאפשר להיגד למשל שאם היה משהו בדיוק כמוני עם אותם תכנות ואותו נפש והכול הוא היה מגיע לרמה יותר גבוהה וזה גם ענווה

ענווה זה  גם לא , לא להתגאות , לדעתי

לדעת שהכול מה'!

ומה את אומרתאוי טאטע!
על הגמרא שהכל בידי שמים חוץ מיראת שמים?
היכולת לפנות מקוםחיות צבעונית
לגבי השאלה האחרונה זה נראה לי יותר צניעות מענווה, לא?
לא זכיתי להביןאוי טאטע!
לא את התשובה ולא את השאלה שלך
אשמח שתסבירי...⁦
לדעתיThe Lion

ענווה זה כן להכיר במה שיש לך - אופי, כוחות נפשיים ופיזיים וכו', אבל רק במה שיש לך ולא מה שאין.

אדם צדיק בהחלט יכול להתגאות על אדם רשע, אבל הוא לא יעשה את זה כי.. הוא צדיק. אם הוא כן היה מתגאה הוא לא היה צדיק ולא היה לו במה להתגאות, זה מין פרדוקס כזה..

במחילה, לא הבנתי את הקשר להכל בידי שמים חוץ מיראת שמים

הבנה שאחרים שווים לא פחות ממנירץ-הולך
שיכול להיות שיש לי כשרונות וכוחות מיוחדים אבל שאר האנשים שווים לא פחות.
אם ההעולם היה כתיקונו: גאוה זה נקרא רק להתגאות במה שאיןחסדי הים
לך.
..חמדת66

ההבנה שלכל אחד יש את התפקיד שלו, ואת הכישורים המתאימים בהתאם.

איך הוא יהיה צדיק אם יש לו גאווה?הפי
חלק מצדיקות זה לקבל את כולם זה לעזור לאחרים
ולא להראות להם כמה הם גרועים . וכמה אני טוב.
אז ענווה = החמרה עם עצמך וקבלה לאחרים . תן לי להסביר..

לדוגמא להחמיר עם עצמך לא לקרוא ספרים לא טובים אבל לא לצרוח על חבר שהוא גרוע ואתה הרבה יותר צדיק ממנו אלא להראות לו שגם הוא יכול לעשות שינוי והכל ממקום אוהב לגמרי ולא מעל.

כי המטרה צריכה להיות .. לקרב גם אותו למרות שהוא עדיין לא שם .. כל פעם להראות לו כמה הוא טוב וכמה טהור .
ומיוחד

הבנת?
לא להיות שיפוטי כלפי עצמי או כלפי הזולת, לא לקחת שום דברadvfb

כמובן מאליו

 

הצדיק לא מתגאה על הרשע כי לא יצא לו מזה שום דבר

ענווה היא הכרת המציאותהיום הוא היום
ככל שמכירים את המציאות כפי שהיא מבינים שאין מה להתגאות.

בדוגמא שלך, אפשר לענות לפי נקודת הבחירה של הרב דסלר. אולי הרשע יחסית לנקודת הבחירה שלו במקום הרבה יותר גבוה מהצדיק. אמרת לא להפנית אז אסביר שנקודת הבחירה היא "רמת הקושי" הרוחנית של אותו אדם ונקודת הפתיחה הרוחנית שלו. יש כאלה שמקבלים תנאים הרבה יותר קשים.
וואי איזה שאלה יפההבת שמיא

ענווה לדעתי (או שלא לדעתי, בטח לימדו אותי מתישהו) זה להכיר ולשמוח בתכונות הטובות שיש בך ולהוציא אותם מהכוח אל הפועל בעולם אבל לזכור שזה לא בזכות זה שאתה אדם כזה מדהים אלא זה חסד שהקב"ה עשה איתך בשביל שתוכל להיטיב לעולם...

ולמה אדם צדיק לא יכול להתגאות:
נראה לי שכשאדם צדיק ויש לו ענווה בשאר העניינים אז גם על היראת שמים שלו הוא לא יתגאה אלא ינסה למשוך אליו באהבה את ה"רשע" כדי שידבק בטוב

 

והלוואי הלוואי שנזכה...

תועבת ה' כל גבה לבפלונפון מירוסלב
אם זאת תועבה (ונסה לזכר אילו עוד מצוות הן תועבה), איך צדיק יתגאה?
הכרה במעלות שלי, אך חשיבה שאם היו נותנים אותם לאדם אחרקולמוס הנפש.

הוא היה מנצל אותם יותר טוב ממני.

בלתק--- אדם צדיק לא יכול להתגאות על רשע.השתדלות !
אם הוא צדיק הוא בטח מבין שהוא לא יכול לקבוע מי צדיק ומי רשע...
הוא מבין שהכול מהקב"ה, ושניהם הבנים שלו, ולכן אין לו דבר מעליו מלבד העובדה שהוא עשה תשובה ונראה שהשני עוד לא. נכון לרגע זה.

אדם יכול להתגאות בפני *עצמו* בכוחות שהקב"ה נתן לו כדי שיוכל לסייע לעצמו ולאחרים בעולם הזה, לא כדי לומר שהוא טוב בדברים מסוימים סתם כך ולכן הוא 'מעל' אחרים ושווה יותר מהם. כי זה לא נכון.

ענווה זו הכרה בכוחות שד' נתן לי, והשתדלות לשימוש נכון בהם מכוח התורה ובמסגרת התורה, מתוך הבנה שלא סתם הקב"ה בחר בכישורים שלי שייחדו אותי, ודרכם אני יכולה לשמח את הקב"ה, וגם לשמח אנשים אחרים.
וזה בא עם ההבנה שלכל אחד יש כישרון משלו, שליחות שלו. שכולנו באים עם אותה נקודת פתיחה רוחנית. ולכן אין לי שום זכות להרגיש שאני מעל אדם אחר.
ענווה זו גם הכרה בקשיים שלי ובנסיונות שהקב"ה נתן לי, עם האמונה שהקב"ה ייחד את הקשיים האלו דווקא לי, ושיש לי את הכוחות להתמודד איתם ולצמוח מהם יותר, ודרך ההתמודדות איתם לדייק יותר את עבודת ד' שלי.

ויכול להיות שכתבו את כל זה כבר לפניי וסתם חפרתי עכשיו עם תגובה ארוכה חח
ענווה זה סוג של אמת מעשית בענייאכמל

 

ולהתגאות זה לא משו טוב לא משנה מה הסיטואציה.. 

הכרה במקום האמיתי שלי ביחס לכל דבר0x1694אחרונה

אפשר לראות את זה כשעושים חשבון נפש:

בX ברור לי שאני צריך להתקדם, אז אין שאלה על גאווה.

לעומת זאת בY דווקא נראה לי שאני בסדר.

אז יכול להיות שיש מישהו שהוא רשע בדבר הזה (ודווקא בY הזה ולא בדברים אחרים) יותר ממני. אבל אני יודע את מקומי וכל הכבוד לי על מה שעשיתי, ולא אכפת לי מה האדם השני *לא* עשה.

אני חושב שהוא היה גם בפורומים, אם מישהו הכיר את דוד...תורם דם
רוצה לדעתהרמוניה
מה ההבדל בין חרדים לחרדים לאומיים באורח החיים (חוץ מגיוס לצבא נגיד)?
הם באותה גישה לתחומי החיים מבחינה השקפתית או שהחרדלים יותר כמו הדת"ל ובעד שילוב וכזה...?

(לא בשביל לעורר מחלוקות, זה בשביל עצמי...)
מה עושים נגד לחץ אמאל'ההפי
עכשיו מיד מיד
שותים משהו אלכוהולי …כינוי-לרגע
חחחחחח בחור כלבבי(&)
לקחת רסקיוחיים של
לא מה פתאום ..הפי
לפחות הלחץ מניע לעבודה
למה מה פתאום?חיים של
זה מוריד לחץ
שזה לא ירדיםהפי
רסקיו לא מרדיםחיים של
יש רסקיו לילה ורסקיו רגיל (יום?)(&)
למיטב ידיעתי הרגיל לא מרדים
משחקים אותה לא לחוציםהרמוניה
בסוף התעסקתי במשהו אחרהפי
הולכים לישוןארץ השוקולד
סגולה להיות נשיא אחרי כמה שנים
חחחח אצלי לא עובדהפי
למה לא עובד?ארץ השוקולד
לא יודעת לא עובדהפיאחרונה
חחחחח יכול רק לקנא ביכולת להירדם בקלות(&)
מאחל שתצליח להירדם בקלות כשתרצהארץ השוקולד
הרגע הזה שאת מחכה בתורהפי
ליד מורה שמדברת בפלא אין לך את זה ביותר שקט?ויוה קטן ליד מה שהיא מספרת.
חחחחחחחצילוש
מתה על אלה
יש כאלה שעושים את זה באוטובוס, שכל המדינה תשמע..מישהו איתי
לפעמים זה טוב.. מעבירים את הזמן ומעשירים את הידע על חבריך לנקולמוס הנפש.

לנסיעה

 

כשהיינו גרים בירושלים הייתי נוסעת בתחבצ כל יוםחצילוש
כל יום הייתה הצגה אחרת באוטובוס/רכבת קלה. דואגים לבדר את הציבור. היה אחד שעלה קבוע לרכבת והסביר לכולם על כל התחנות ומה אנחנו רואים כמו מדריך טיולים. תמיד פקחים היו עוצרים אותו כי לא היה משלם והוא היה מתווכח שהוא לא צריך לשלם כי הוא המדריך של הרכבת
חח אפעם לא ראיתי מישהו כזהמישהו איתי
אבל אנשים שמדברים בנסיעות זה יש המון.
זה לא חייב להיות בטלפון, פעם אחת ישבו מאחורי שתי בנות שכל הדרך דיברו על חתונה של אחת מהן (וזה היה באמצע הלילה) כמעט אמרתי להן שאני מגיע כי אני מרגיש ממש חלק מהאירוע
חחחחח לגמריחצילוש
או אישה מבוגרת שהבן שלה אמור לאסוף אותה מהתחנה וכנראה מאחר "אתה ממש חמור כמו אבא שלך! גם הוא היה עושה לי ככה. אתה חתיכת עצלן" מעניין אם הוא הגיע בסוף לאסוף אותה...😅
חח ממש מרגישים כבר חלק מהאירועמיונז

במיוחד כשמישהו מתלבט בטלפון שעות על משהו ובא לך לזרוק לו כמה תובנות ..

 

למרות שהדברים האלה עוד מילא.. יצא לי שנכחתי בריב ממש סוער..

כמעט קמתי לחבק את הבחורה מרוב שהיא בכתה וצרחה את נשמתה עצוב

וואי הזכרת לי סיפורחצילים
ישב לידי מישו בנסיעה של איזה שלוש וחצי שעות
כל הנסיעה מדבר עם חברה שלו ותוך כדי השיחה היא החליטה להפרד ממנו וההוא מסכן כולו שבור גמור מעוך בוכה לה ומתחנן שלא תעשה את זה ובטח שלא ככה..
קיצור אחרי שיחה של איזה שעה הוא מנתק ואז אני התחלתי לדבר איתו ולחזק אות.. מפה לשם חברים עד היום.. יהודי מתוק
דייי! אלוף אתה!חצילוש
זה הוא שאלוףחצילים
איזה תותחיםמיונז

אתה על התמיכה..

והוא שהוא לא נפנף בנאדם שנפל עליו באוטובוס..צוחק

חחחחחח תודהחציליםאחרונה
חחחח אני ממש לא נפלתי עליו הוא ממש חיפש מישו לדבר איתו..
רק שאלתי אם אני יכול לעזור ואם הוא רוצה מים ומשם זה התפתח
אני מתבייש כשאני מדבר בפלאפון בציבור.חסדי הים
לגמרי..ברוקולי

 

במיוחד צריך להיזהר שלא יזהו את מי שמדברים עליהם מת

 

 

נכון, זה כבר יכול להיות עצוב ולא רק מצחיק..מישהו איתי
שיחות של אנשים אחרים זה משעשעיעל מהדרום
לק"י

אני בדיוק באוטובוס, ויושבות לפני 2 בנות, שאחת מדברת ומדברת על שידוכים, ומה היא צריכה (בחתן), ומי הסבא של לא יודעת מי וכו'וכו'.
האם אתם מרגישים שאתם חיים בתקופתekselion

הגאולה?

 

 

 

 

לגמריבנות יאלה לריב
למרות שבכל דור יש לאנשים תחושה כזו, בגלל הסמיכות לששת אלפים וכל דברי הגמרא שם על זה וגם מהקבלה אז יש תחושה שזה הקץ וזה רק עניין של זמן.
לא במהלך השגרהadvfb


כן ולא זה חצוי...הכול לטובה!

במהלך היום פוחת לא ממש...

אבל בבקרים ובערבים ברך כלל כן...

וגם תלוי בנסיבות?:?)

חלקיתחסדי הים
כן, מרוב שמשוגעהרמוניה
משוגע במובן טוב או רעekselion


במובן של מעבר לקצההרמוניה
על טבעי
לטוב ולרע...
הכי מרגישה שישוהעיקר-לשמוח:)
לקרוא את כל דברי הנביאים ואת חזון הגאולה, ולראות את זה מול העיניים שלנו.. איך אפשר שלא להרגיש
לגמר לא 🤷🏾‍♂️יואב גל
לגמרי*יואב גלאחרונה
... טעות בפורוםנראה.לאחרונה
לפעמים אני עובר על האנשי קשר בווצאפ(&)
מתאמץ לשים לב,
אם בכל זאת אחד מהם יצית בי איזה רגש.

עוברים בראשי כל אחד בתורו,
תמונות פרופיל מתחלפות,
כמה צוחקות,
אבל אותי, הם עדיין מחייכות?

סטטוסים שנונים.
עוד מבטאים את הדמויות שהכרתי?
באנשים שפעם
היו חלק מחיי?


#סוף פריקה (אני מניח)
והתשובות(&)
לא

לא

ולא

תודה על הקריאה.
.
(היה קל יותר להקפיץ אותו מאשר לכתוב חדש שיעביר פחות או יותר את אותו רעיון)
דעתן מתחילאחרונה

כואב.

 

ואולי זה כלל לא עבורך,

אבל לפעמים פעולה מאתגרת, כמו לפתוח את הלב למישהו

יוצרת עם הזמן את ניצוץ הרגש בזכרונן.

 

רק אאחל שתזכה לפנים מאירות רבות שיאירו את יומך.

כשכועסים על מישהו זה כאילו כועסים על ה'?הרמוניה
אכן.בסדר גמור
כעין עבודה זרה
אף פעם לא הבנתי את הקטע הזהekselion


על עצמךחסדי הים
יכולים להסביר למה?הרמוניה
....אילת השחר
אם לדייק זה לא כאילו כועסים על ה', לפי מה שאני מבינה מהסברים שקראתי, זה כאילו 'מוציאים' את הקב"ה מהמתרחש ומתעלמים מהיות הגורם המכעיס שליח של הבורא, ברמה שאדם לא רואה שום דבר אחר מלבד הלא טוב במצב.

ואם את רוצה לקרוא יותר בהרחבה פה יש הסברים ומקורות:
פורטל הדף היומי: בענין "כל הכועס כאילו עובד ע"ז" (שבת קה ע"ב)

תודה רבה!❤הרמוניה
אני מבין שהשאלה שלה אינה על "כועס" כזה...ד.

במאמר הזה, בפשטות, הנקודה איננה של התרעמות על מישהו אחר, אלא של מידת ה"כעס".

 

כמו "המשבר כלים בחמתו".

 

אדם שמאבד את הראש. משועבד לכעסו.

 

כאילו אינו כפוף לאף כללים של התנהגות נורמלית.

 

 

היא שאלה על זה שאדם מתרעם על מישהו אחר שעשה עוול (כך אני מבין), האם התרעומת עליו היא כאילו על הקב"ה..

לאultracrepidam

כשמרגיעים את הכעס כי ה' אמר לו לעשות, זה אהבת ה'

 

אבל כעס הוא התנהגות טבעית, ואם כל התגובות המיידיות והטבעיות שלנו היו מופנות ישירות כלפי ה' - אז או שאנחנו חיים בעולם מדהים שאנחנו רואים רק טוב (בין אם זו המציאות ובין אם לא), או שהמצב גרוע מאד

 

לא לגמרי שולל את .... - צעירים מעל עשרים אבל בפרופורציות

אוקיי...יש לנו הרבה תגובות טבעיות שהן לא נכונותהרמוניה

אני שואלת מבחינת המהות... ברגע שמבינים את זה יותר קל לא לכעוס...

לאהפי
עבר עריכה על ידי הפי בתאריך ה' בתמוז תשפ"א 17:01
לדעתי אי אפשר להפיל את הכל על ה' אני חושבת שיש פה גם עניין של בחירה ..
אני כן מאמינה שאם בן אדם הושפל בידי מישהו אחר.. זה כן סוג של מלמעלה .. למרות שאנחנו לא יודעים מה מסתתר מאחורי.

אבל לא כל טעות של כל אדם שפגע בנו זה מה' יכול להיות שיד ה ' בדבר אבל למשל כמו הדוגמא של המצרים למה הם נעשו ? כי זה היה מוגזם .

מותר להוכיח את הבן אדם אם הוא פגע .. אי אפשר לתת לגיטימציה להכל כי יד ה' בדבר.
וואי זה בדיוק מתחבר לשאלה שליהרמוניה

אבל אני לא מצליחה להסביר את עצמי

תודה בכל מקרה!

לאadvfb

אלא אם כן המישהו הזה הוא ה'

ה' יש רק אחד...הרמוניה


לא. מה פתאום..ד.

אם מישהו עושה לך עוול - את כועסת עליו (בליבך. אח"כ חשבון מה ואיך אומרים). טבעי. מה הבעיה. 

 

מה את רוצה? לבלבל בין רע לטוב? להרוס לך את התחושות בין טוב לרע?

 

 

על גבי זה, יש מקום להבחנה:

 

ראשית, ש"כעס" זו מידה רעה. לא לאבד את הראש. כמו שאומר המסילת ישרים, רגע קט בין התעוררות הכעס, עד שהשכל מתעורר כנגדו שלא "לאבד את הראש". אבל מסתבר שאת לא מדברת על זה, אלא על  עצם תחושת התרעומת, האם זו תרעומת כלפי ה'.

 

אח"כ, יש מקום למדרגות נוספות. כמו שהמס"י מביא, הלל הזקן שכלל לא היה מתעורר בו כעס.

 

יש מקום להתרגלות של "תרעומת", מחאה פנימית נגד הרע, ולא "כעס", שזה לא בריא.

 

יש מקום לחשוב בסגנון שאמר דוד המלך ע"ה, "ה' אמר לו קלל"... כלומר, ה' מגלגל את הכל. אהיה מעל זה ואראה מה אני יכול להוסיף טוב.

 

אבל לדעתי, לא צריך לבלבל מדרגות. גם מי שיודע שהכל מה', עדיין מותר לו להתרעם על מי שעושה עוול, "השליח" בעל-הבחירה - מגלגלים חובה ע"י חייב - גם אם יחשוב אח"כ למה ה' הביא עליו את זה..

 

מדרגה שפשוט לא מתרשם מכלום - "נשתוון" בלשון הראשונים - זו "מדרגה". לא ברור שהסדר הנכון זה לקפוץ אליה מיידית.. 

תודה על התשובה!הרמוניה
אני לא ממש יודעת איך מפרידים... אם אני כועסת, תהיה לי תגובה של כעס. רק אם באמת אני מפנימה שאין לי סיבה ועל מה לכעוס אני לא אכעס...
למה זה דרגה גבוהה להפנים את זה?
לגבי ההתחלה,ד.

צריך התבוננות פנימית, לא בשעת-מעשה, בגנות של "איבוד הראש" במידה זו או אחרת, של הכעס - לעומת התחושה המוצדקת של התקוממות מול עוול וכד'.

 

להגיע למצב שאדם אינו מתרשם כהו זה, לא מתשבחות ולא מההיפך - ולא בגלל שהוא חסר רגש - זו מדרגה גבוהה... כוי קל להגיע לזה?

 

וגם צריך לראות שמתקדמים בהדרגה, שלא להדחיק של בזמן הרגשות שיש להן מקום. אלא להתעלות למקום גבוה יותר.

 

כמובן, להפנים שהכל מה', בידיעה ברורה, זה דבר שבהחלט אפשרי. זה עדיין לא אומר שלא תהיה תרעומת על מי ש"ביצע את השליחות"... הרי יש לו בחירה בד"כ..

אוף אני לא מצליחה להבין את זההרמוניה
פרדוקס
לא חשוב
תודה רבה בכ"ז(:
חח... זה ממש לא פרדוקס..ד.

תנסי להבין שוב.

 

שלב אחרי שלב..

תשמע, אני מנסההרמוניה

מה אני מבינה? -עדיף לך שזה לא יהיה באחריותך....

 

יש שאלות שתלויות בדברים עמוקים שצריך ללמוד ולהפנים וזה לא חכם לשאול אותן נקודתית. יום אחד אני אבין את זה.

תודה

מעולה...ד.

כל זמן שלא ביררת איתי שלמשהו מדויק התכוונתי - לא אחריותי...

 

 

אבל עצם זה שאת חושבת על דברים כאלה, בצורה חיובית, פרודוקטיבית, זה כבר טוב.

 

ואמרת דבר נכון מאד: באמת לפעמים הפנמה והבנה של דברים, זה ענין של תהליך - ולא רק "אינפורמציה נקודתית".

 

זו עצמה כבר הבנה לא קטנה...

ציטוט..מים זכים

(הקלדתי בעצמי, אז עדיף להסתכל במקור, שמא נפל טעות בשעת ההקלדה.. במיוחד שזהו רק קטע קטן מאגרת ארוכה, ומומלץ להסתכל בכלל האגרת להשלמת ההבנה.)

 

''והוא בהקדים מארז''ל כל הכועס כאילו עובד עכו''ם וכו'.

והטעם מובן ליודעי בינה לפי שבעת כעסו נסתלקה ממנו האמונה כי אילו היה מאמין שמאת ה' היתה זאת לו לא היה בכעס כלל ואף שבן אדם שהוא בעל בחירה מקללו או מכהו או מזיק ממונו ומתחייב בדיני אדם ובדיני שמים על רוע בחירתו אעפי''כ על הניזןק כבר נגזר מן השמים והרבה שלוחים למקום ולא עוד אלא אפילו בשעה זו ממש שמכהו או מקללו מתלבש בו כח ה' ורוח פיו יתברך המחייהו ומקיימו וכמ''ש כי ה' אמר לו קלל והיכן אמר לשמעי אלא שמחשב זו שנפלה לשמעי בלבו ומוחו ורדה מאת ה' ורוח פיו המחיה כל צבאם החיה רוחו של שמעי בשעה שדיבר דברים אלו לדוד כי אילו נסתלק רוח פיו ית' רגע אחד מרוחו של שמעי לא יכול לדבר מאומה''

 

(תניא, אגרת הקודש)

👍👍👍הרמוניה

אז רואים לכאורה מהציטוט,ד.

שהנקודה היא ה"כעס".

 

מה שעליו נאמר "כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה".

 

כי ההנחה היא שגם זה מאת ה', מבחינת מה שנתחייב הניזוק.

 

אבל עדיין המזיק, "חייב בדיני אדם ובדיני שמיים" כלשון בעל התניא.

 

ודוד המלך עצמו - על המקרה הזה, של שמעי בן גרא, שאמר עליו "ה' אמר לו קלל", ציוה את שלמה בנו שידאג להורידו בדמים שאול.

 

 

כלומר, אדם יכול לומר לעצמו, הכל מה'. יש סיבה שבגללה התחייבתי להגיע לכך. לכן לא יאבד את הראש, לא יכעס. 

אבל לומר שאסור שתהיה לו תרעומת על מי שעל ידו התגלגל הענין הזה, מבחינה אנושית, האדם בעל-הבחירה הזה?..

 

הרי משנה מפורשת, בענייני ממונות מסויימים שאין בהם חייבות תשלום, "אין להם זה על זה אלא תרעומת". נו? הכיצד "תרעומת"? הרי ה' נתן לו את האפשרות לגרום נזק..

 

וכן בהלכות סליחה, יום כיפור. "עבירות שבין אדם לחבירו, אין יום הכיפורים מכפר עד שירַצה את חבירו". אז האם הכוונה שזה רק מבחינת הפוגע, אע"פ שלצד הנפגע אין שמץ תרעומת?... לכאורה, קשה מאד לומר כך. הרי אם הצד הנפגע כבר מחל לגמרי  - בפשטות כבר אין עבירה על הפוגע (צריך עיון, האם מבחינת התשובה של עצמו צריך בכ"ז לבקש סליחה. לכאורה אם יודע שהשני לגמרי מחל - אז יש רק התשובה בין אדם למקום על זה).

 

ובדברים ששייכים לפגיעה נפשית, לא ממונית, יש מחלוקת האם יש על זה "לא תיקום ולא תיטור" (עי' באנצי' תלמודית). נו, אם אסור שתהיה לו תרעומת - אז מאיפה שייך "נקימה ונטירה", וכי זה משהו "טכני"?... 

 

הקיצור, לענ"ד צריך להבדיל בין מידות חסידות לבין עצם הדין. ובין מידת הכעס לתרעומת על הפוגע. ובין ידיעה שהכל מסובב מה', לבין התייחסות אל מי שפגע.

 

יש חסידי עליון, שבגלל ידיעתם שהכל מסובב מה', והכל לטובה, לא יתעורר אצלם כלום כלפי מי שנהג כלפיהם שלא כהוגן. הוא בשבילם שום דבר... מסתכלים על המהלכים האלוקיים, הוא סתם "בורג"... נו, אשרי חלקם.

 

אבל מי שמנסה בכח להעמיד פנים שהוא כך - ובפנים מלא צער על על הפגיעה, מוטב יאחז בעצם הדין. ידע שאכן מן הסתם הכל מסובב לטובתו מה' - לזיכוכו או לתיקונו או כפרת עוונות או מה שיהיה - לא "יכעס" באופן ששוכח שיש מי שמנהל את העולם, אבל אכן אפשר שתהיה לו תרעומת על הפוגע, עד שיעשה תשובה ויבקש את סליחתו באמת (וגם זה לא תמיד פשוט. יש פגיעות שכבר גרמו נזק. לא בקלות בקשת סליחה תתקן מה שכבר נעשה. מי אומר שחייב לסלוח על מה שאין הפוגע יכול לתקן?.. הרי אינו מסיר את הנזק. אלא מה? צריך מאד להתאמץ בכל זאת, אם הפוגע באמת מבקש סליחה).

 

כך נראה לענ"ד.

אני מוכרחה לומר שזה היה הרבה יותר ברור לי מההודעה הקודמת😅הרמוניה
נו, לא היתה ברירה......ד.


תודההרמוניהאחרונה
אופס טעות בפורום🙈אנונימי בלנ"ואחרונה


התבלבלתי בפורוםהפי
.
איזה טוב ה'יעל מהדרום
לק"י

1. עשינו מפגש אחיות השבוע💪
2. חגגנו לפיצית יומולדת
3. עשינו שבת עם המשפחה באשדוד במלון מול הים- נוף מהמם🌊 וגן שעשועים ליד, שזה בכלל טוב.....

שבוע טוב ומבורך ושפע בשורות טובות ומשמחות
איזה טוב ה'סמטאות
התחלתי בלמצוא שמלה,

נגמר שבוע בצורה כייפית,

קניתי לעצמי 4 ספרים מתנה ולפחות 2 מתוכם קראתי
והם יפים ממש.

דיברנו ופרקתי ונרגעתי.
💪יעל מהדרוםאחרונה
מר' אושר , לבחירה נכונהסוג'וק

יש לתת את הדעת, 

שיש לנו בחירה,

כיצד לפרש משפט זה :

"אבא זה אתה", 

רבש"ע זו בעיה שלך. 

ושלום עליך נפשי. 

 

וזוהי כמובן

הפקרות. 

 

או,

 

"אבא זה אתה", 

ואני מאמין 

שאתה רוצה ממני, 

עבודה, תפילה. 

 

ר' אשר היה מבקש:

"תן לנו לב בשר להתפלל אליך". 

 

חברים זה לא קל, 

כמו כל מהלך בעבודת ה'. 

לעומת זאת, 

ההתמכרות לסיפוק המסכנות 

קלה,

אך מסוכנת.

 

 

להרשמה לקבלת החיזוק היומי במייל לחצו כאן

 

יפה ונכון מאדנפש חיה.אחרונה
תודה.
מי ער?אליזבת'

שנים שלא הייתי פה!

מה שלומכם?

איך הייתה שבת?

 

 

 

וחסרת לנו מאודכבר לא ישיבישער

אני ער ושלומי טוב ב"ה.

 

היתה שבת ממש נחמדה!

באווירה רגועה ושלווה ועם כמה שיחות מעניינות

 

תודהאליזבת'

משמח לשמוע 

ערמישהו איתי
שבת כיפית ב"ה
ער, מענין לעשות מחקרקולמוס הנפש.

למה כל הערים בשעה הזו כמעט, אינם ממין הזכר..

ערהחופשיה לנפשי
ב"ה אחלה שבת, הייתי בשטחים
ערהחיים של
הייתה שבת נחמדה ממש.
אורחים ותירגול השריר של האנגלית
ערה(אהבת עולם)
אורחים חשובים ומעניינים (ואורחות מיותרות קצת).
וישנתי מלא
שבוע טוב! היה מעולהנפש חיה.
ישנתי
יצאתי לטייל קצת
פגשתי חברות
היה ממש טעים האוכל
ונהניתי ממש
ערהוהעיקר-לשמוח:)
אחלה של שבת ב"ה
ערהאיכה
טוב שלמרות שהלכת, אפחד לא תפס לך את התפקיד לכבוד שחזרת 🙃

וואי היה טוב ממש!

מוצש היה קצת לחוץ ומבאס, אבל עכשיו שוב מצוין 😁
ערחציליםאחרונה
התגעגענו! כיף שבאת!
שלומי קטלני פלוס
הייתה לי שבת מדהימה ברוך ה'
מי ער?והעיקר-לשמוח:)
איזה יום בשבוע אתם הכי אוהבים? ולמה
(חוץ משבת!)
ערמישהו איתי
חמישי נראלי
עריואב גל
וקל שחמישי!!
מיותר להסביר למה🙄
ערהאיכה

שישי נראלי, אוהבת ממש לבשל וזה הזמן.

 

 

למה אני ערה, פשוט גרועה בזה.

ערהחופשיה לנפשי
חמישי בעיקרון
Awakeברוקולי
חמישי
ערחצילים
יום ראשון הכי כיף! קצת התחדשות זה טוב תמיד
אני מקוה שאתה לא מספר את זה לחברים מהצבאמישהו איתי
להיפך! כל האור בצבא זה יום ראשון אחיחצילים
מי שלא מבין את זה סתם סובל בשירות
אני עררובין

חמישי נראה לי. לפעמים הוא טוב ממש ולפעמים הוא מתפספס. אבל בכללי אחלה יום, יום בסוף שבוע שאפשר להספיק בו הרבה, לעזור בבית לקראת שבת, אבל בנחת בלי לחץ של ערב שבת, ללכת לשיעורי תורה ולמשמר, לנצל את הרגעים להספיק דברים, או לחלופין יכול להיות יום של נופש ולנוח ואז לסגור שבת. (אם נמצאים בנופש וכו'...). אה, וגם באותו יום יש שחייה לילית בבריכה האהובה עליי, אז ממש כיף אם אני הולך לשחיה לילית הזאת.

ערהמיונז
שני
הדבר היחיד שטוב בתחילת שבוע,קולמוס הנפש.

הדבר היחיד שטוב בתחילת שבוע זה....

 

שזה הזמן הכי רחוק מתחילת השבוע הבא..

שישי!!!רץ לשום מקוםאחרונה
נראה לי שהרבי מלובביץבנות יאלה לריב
חזה את נפילת נתניהו, ידוע שהוא אמר לו בוידאו המפורסם ״התפקיד האחרון״ ושיצטרך להתמודד מול 119 חברי כנסת.

ההשבעה של ההמשלה יוצאת ביום ג׳ בתמוז
מקרה?
הקב"ה בצד שלו, שלא יתפעל מזהראשיתך
לפי הדברים שם.

אז למה נפילה?
לפי מה שהבנתי הוא אמרהכול לטובה!

שביבי יהיה אחרון לפני המשיח

יש שאומריםבנות יאלה לריב
(אולי מישהו ששמע מהעוזר של הרב אני כבר לא זוכר)
שהרבי אמר לו את זה גם בשיחה אישית לא לעיני המצלמות.
יש מצב שהמשיח מגיע שבוע הבאנפשי תערוג
ויש לו קרחת עם כיפה קטנה
דווקא שמן המשחה על קרחת נשמע לי נוצץ במיוחדחצילוש
על זה נאמר "ראו באורי שזורח"?מבקש אמונה


בדיוקחצילוש
חבל שבנט לא יכול לומר "רבו משערות ראשי שונאי חינם"
בבקשה תגיד לי שזה בצחוק...בינייש פתוח


מה בצחוק?נפשי תערוג
שהרבי אמר שביבי הוא ראש הממשלה עד המשיח?
שבנט הוא קירח עם כיפה קטנה?

שניהם אמיתיים לגמרי
הוא צריך להיות הוגה בתורה כדוד אביובינייש פתוח

ולא תומך ברפורמים ושקרן שנעזר באויבי ישראל כדי לקבל תפקיד שבסוף לא שווה כלום

הממשלה תחזיק מעמד ימים עד שבועות עד שנתניהו יחזור ובגדול ולהמון זמן 

שמעתי הרבה פרשנויותראשיתך
על הסרטון הזה. עם כל הדקויות..
מחכה לראות מה יהיה
כשאני שומע את זה שובבנות יאלה לריב
נדמה שהרב פשוט ממשיך את מה שהוא דיבר על עצמו ולא כיוון את הדברים לביבי.

כן נראה מה יהיה .. קורה משהו זה מה שבטוח.
אני לא יודע אם זה נצחי או שיהיה קאמבקבנות יאלה לריב
אבל זו המציאות הפשוטה כרגע.
הרבי אומר לו התפקיד האחרון כשהוא משחיל את המילים תוך כדי שביבי בא לענות לו, כרוצה לרמוז עובדה עתידית.

כאמור ג בתמוז יום פטירת הרבי.
קטע, רק עכשיו שמתי לב שהוא אומר לו את זהמבקש אמונה


כן אני גם לא שמתי לב בהתחלהבנות יאלה לריב
"וכשל עוזר ונפל עזר"חסדי הים
לא כ''כ מסובך..קולמוס הנפש.

הרבי מברך אותו, אבל נותן הוראות, לא רק לו, אלא לכל אחד שקשור לממשלה..

הדבר הכי עיקרי שהרבי מדגיש בכל הזדמנות וזועק עליו בכל מקום, שלימות הארץ, לא למסור אף שעל מא''י, וכשלא מקיימים את ההוראות...

 

קיום הברכה, תלוי בקיום ההוראות, בלי קיום ההוראות, אין כלי, ובפעולות נגד ההוראות, הורסים את הכלי.

 

אלו שמצדדים בברכה שהרבי נתן לו, אבל מתעלמים מההוראות ומאי קיומם ע''י נתניהו, [לא אומר שמשהו אחר יעשה את זה יותר טוב, רק מציין עובדה לגבי נתניהו] לא מצטטים את דבריו של הרבי, אלא את מה שהם היו רוצים שיהיו דבריו של הרבי.

 

לא מתכווניםראשיתךאחרונה
לחלק שהרבי בירך בסרטון, אלא לנבואה הרמוזה שם
בושה לערוץ ....מוטי שטיינמץ מופיע בהתנחלותנפש חיה.

את זה הבנתי אבל לא נראה שהוספת טיעון כלשהוadvfb

ואם הוספתי טיעון בתגובה הנ"ל לא הבנתי אותו..

כמה המשמעת העצמית שלכם בנוגע לקימה בבוקר?קולמוס הנפש.

בזמן לימודים\שבת חופשה וכו'.

בזמן שישנתם כל הלילה\בזמן שישנתם שעה ורבע בלילה..

 

(היה לי בזמן האחרון כ90 שעות, שישנתי בהם כ10 שעות במצטבר.. [כולל חצי שעה באוטובוס, שלשת רבעי שעה במיטה, והשאר על המרפק וכו'..)

ניסיתי בסטודנטים אבל דממה שם.. מה ללמוד???מבולבלת קצת
בס"ד.
אני זמן לא קטן מבולבלת בשאלה מה ללמוד(וכן, הייתי בייעוץ)
ובסופו של דבר ראית חשבון ומדעי המחשב הם התארים שאני חושבת ללמוד.
אבל לא מצליחה להחליט ביניהם.
החשש העיקרי ממדעי המחשב - שהמתמטיקה והפיזיקה יהיו גדולים עליי כי אמנם יש לי ציון גבוה בארבע יחידות מתמטיקה אבל זה קשור לזה שיש גם שאלות על בעיות תנועה סדרות גיאומטריה אנליטית
ולא כי אני טובה בחדו"א.
ראיית חשבון אומרים שגם קשה פשוט לא קושי מתמטי.. ויש גם את המבחן מועצה .. וגם זה 4 שנים כשמדמח 3.
(אם זה משנה אני ככל הנראה אלמד במכללה ולא באוניבריסטה.)
אני אשמח לשמוע מכם ממש עצה או כיוון..
ואם צריך קצת לדייק אז אולי באמת אשמח לתשובות לשאלות כמו
איזה תואר סיכוי גבוה יותר להצליח בו
אולי איזה טיפוס מתאים יותר לכל תואר
או עוד נק' שלא חשבתי עליהם..
תודה! שבוע טוב..



לא מספיק1234אנונימי
מבינה בהבדלים ביניהם.
רק לגבי ללמוד במכללה, ממש עדיף שלא שמדובר במדעי המחשב.
לכי לאוניברסיטה נחשבת, זה מאוד משמעותי בקבלה לעבודה אחר כך

מכירה מישהו שלמדתפוחית 1אחרונה
ראיית חשבון ומצטער שלא הלך לכיוון של הייטק
אומר שהמשכורות הרבה יותר נמוכות ושהלימודים קשים לא פחות

ברור שלא מחליטים רק לפי המשכורת אבל לפעמים זה עוד שיקול בין יתר השיקולים
שכחתי את הסיסמא שלי במחשבחיות צבעונית
יש מה לעשות עם זה?
איפוס סיסמא(...)Jewice
לא עובדחיות צבעונית
כותב לי שאני צריכה יו אס בי או משהו כזה
אז אפשר להתקין את המערכת מחדש ובהתקנה לשמור את הקבציםJewice
או
-
אם זה ווינדוס 8 או 10 אמורה להיות לך אפשרות לאיפוס סיסמא דרך חש' מייקרוסופט
לא, לא ושוב לאסביון
אכן יש אפשרות כזו אבל היא לא תמיד עובדת כמו שמצפים ממנה, וכשהיא לא עובדת הכל נמחק.
אם הקבצים חשובים כדאי לבקש מחבר שמבין טיפונת במחשבים שיעלה לינוקס על המחשב ויעתיק את כל הקבצים למקום אחר, ואז אפשר לפרמט.
אבל במקרה ששוכחים את הסיסמה אין צורך בפירמוט כי יש תוכנות מיוחדות לזה, שעולות לפני המערכת
@חיות צבעונית
הבאתי את זה למישהו שמוכרחיות צבעונית
ומתקן מחשבים. מקווה שיסתדר
תודה
יסתדר. לא יותרמ250 שח!.me.
סביון
נשמע כמו עבודה משתלמת
אז ללכת להיות טכנאי מחשבים?
זה שוה כסף..me.
לא תמיד יש לקוחות
כנראה שצריך לעבוד בצמוד למקלקל מחשביםסביון
עלה 100 בסוףחיות צבעונית
זו עבודה של 10 דקות גגסביון
בהחלט משתלם
יפה...me.
אני יכול לעזור..me.
יש כמה קומבינות ..יואב גל
אפשר להשתמש בhirens boot
ואפשר להשתמש בדיסק ההתקנה של מערכת ההפעלה
ולעלות המחשב בבוט ולהריץ כמה פקודות בcmd אבל קשה להסביר את זה בכתיבה.
דווקא די קל.me.
אבל עדיף שמי שלא מבין שלא יתעסק
חחחחחחיואב גל
קל לכתוב על זה פוסט?
למי יש כוח לכתוב ולהתחיל לתאר שלב שלב
כן מה הבעיה..me.

לתאר שלוש שורות קוד בcmd.

להסביר את הרעיון הכללי.

א - זה לא קוד .. זה כמה פקודותיואב גל
לכתוב את התהליך כדי לתאר איך אתה מעלה דיסק בבוט
שמפרט איך מגיעים לזה דרך כל מחשב (intel, hp, dell) זה יקח זמן.
בקיצור לא כיף.
מה ההבדל.me.
בין שורת קוד לפקודה?


כן מסכים. הקטע של הביוס לא הכי פשוט.
כי זה לא שורת קוד יואב גל
את זה הבנתי ממך.me.
אנא פרט לי את ההבדלים בין שורת קוד לפקודה..

אשמח להעשיר את הידע שלי
לרוב פקודה זה משהו מוגדריואב גל
פקודה זה פונקציה שאתה "קורא לה" ומאחורי
הקלעים היא מחזיקה כמה שורות קוד שמישהו כתב.
תודה..me.אחרונה
אני הולך להתפלל על קברי צדיקים באירופהתורם דם

מוזמנים לשלוח במסרים שמות לתפילה

גם בענינים כללים וגם בנוגע לפורום-שאין-לנקוב-בשמו

תתפלל בשמיבן מכיר

בכל קבר שתגיע ש@תורם דם יחזור לארץ ישראל עוד היום

רק מתזכר למען הכלל שנראה.לאחרונה

מתפללים לקדוש ברוך הוא שזכות הצדיק תעזור ל... ולא רבי X תעזור לי.

2 דעות בפוסקיםאוי טאטע!
למשל משנה ברורה תקנט מא
הולכים על הקברות - של ישראל כדי שיבקשו עלינו רחמים
ברור שבסוף ד' הוא המקור להכל, אבל אפשר לבקש מהצדיק שיפעל/יתפלל ל-ד'
בדיוק כמו שצדיק בחייו יכול לברך ולא רק להתפלל
זה התכנון:תורם דם
התכנון הוא הנציב מווליזין, אדמורי גו"ר, רבי אלימלך מליזנסק, ועוד'...
שרים במחנה השמדה מיידנאק:תורם דם
Log in to Facebook | Facebook




הלו"ז להיום👆
אני אהיה:תורם דם
אני אהיה קולך
הנישא על כנפיים שחורות
אני אהיה לחישותיך
הרכות, הקטועות

אני אהיה לך עיינים
שעצמת- רק לא לראות
אני אהיה לך אוזנים-
שעודן שומעות צרחות

אני אהיה לך יד
שתכתוב את כל הצלקות
את הבכיות בלילה לכרית
הכאבים והדמעות

אני אהיה לך מזון
שלא תאכלי עוד, לעולם
אני אהיה לך אב רחום
בעולם שחור מדם

ודמעות
וזעקות
וצלקות
ואנקות
חרישות, חרדות, כואבות
מטפטפות טיפות דמים

אילמות
נוכחות
צופות
פני שתיקה-
לעולמים.

(בדרך ליער הילדים בפולין)
גיא אוני:תורם דם
גיא-אוני/כפיר גולן

שורות, שורות
תילי חורבות
מילים ריקות
נושאות זיכרונות

עפר ואפר
גיא הריגה
לשון מדברת
עולה בסערה

רעמי אש
שרפי קדושים
שלהבות מדממות
נושאות כיסופים

רגעי שברון
זעקה אילמת
שערי שמחה
כהד נעלמת

תלולית ארץ
רווית דמים
שלדי אדם
צלמי חיים

תקומת האבדון
תחית נשמות
נשיקת מלאכים
ריפרוף עוונות

עיני אופל
צלקות ערפלים
שתיקות ודמעות
בגיא-הריגה
נעלמים.


תתחדש על השם-משתמשעשב לימון


לעולם לא עוד!תורם דםאחרונה