שרשור חדש
יש למישהו עצות לפסיכומטרי?hartkebhdxcrd
עבר עריכה על ידי hartkebhdxcrd בתאריך ח' בניסן תשפ"א 16:37

יש למישהו איזה עצות לקראת בחינה פסיכומטרית? (השבוע ביום רביעי...)

 

לא משנה אילו עצות -  לחץ, עצות להתכוננותלבחינה, וגם עצות לימודיות - איזה דברים הכי כדאי להתמקד לפני הבחינה, נושאים ודברים שחשוב לעבור עליהם בזמן שנותר.

 

או כל דבר אחר שאתם רואים לנכון...

 

תודה!!

אחרי המבחן תקנה לעצמך גלידה טעימה, ותשכח ממנופשוט אני..


יש למישהו עוד עצות?hartkebhdxcrd
לעשות הרבה מבחנים לדוגמהגלקסיה

מאודדד מומלץ

זה כבר עשויhartkebhdxcrd
תודה!
בפעם הראשונה שלי לא עברתיאהבה.
ולא כי לא יכולתי לעבור, הייתי בסטרס מטורף שאפילו לא ידעתי כמה הוא מזיק לי.
העצה הראשונה שלי היא להרגע אבל בהכי אמיתי, ללמוד שיטות הרפיה, לא להגיע ללימודים ולבחינה לא לחוץ אלא להגיע רגוע.
ללמוד בכיף, ללמוד בצורה חווייתית עם אנשים שאתה אוהב, לך למקום שאתה נבחן בו ותעשה שם סימלציות בכיף! תביאו אוכל וממתקים ותעשו מזה חוויה נעימה

אני ממליצה להתמקד במה שאתה טוב, אם אתה לא יודע אנגלית בכלל, כדאי לקחת את הזמן של אנגלית ולתת לתחום שאתה יותר חזק בו.. זה מה שאני עשיתי.

בבחינה עצמה, לא לאכול שוקולד או מאכלים מאד מתוקים כי הם עוזרים לשניה הראשונה ואז מורידים סוכר בבת אחת, לא מומלץ.
תקח פרי, הכי טוב בננה, לא עושה רעש וזה
המורה שלי של הפסיכומטרי אמרה לנו להביא בקבוק עם מיץ ואם פישלתי בדף בחינה ועשיתי איקס במקום הלא נכון אני ממשיכה רגיל, מסמנת מאיפה הטעות ולא מבזבזת על זה זמן, ובסוף הבחינה שופכת טיפה מיץ על הדף, הם מביאים דף חדש ואני מעתיקה את זה בצורה נכונה על חשבון הזמן שלהם
חחח חפרתי
בהצלחה!
וואי תודה רבה!hartkebhdxcrd

חח הרעיון האחרון מעניין..😅

בשמחהאהבה.
טריקים של מורה שאכפת לה
להירגע ולהבין שהכל משמייםתפוחית 1
בפעם הראשונה נכשלתי, הייתי ממש בלחץ
בפעם השניה עבדתי מראש על מחשבות רגועות (תכין לך כמה משפטים שירגיעו אותך) ואמונה שהכל מהקב"ה
לאCherry
לשתות הרבה בשעה שלפני...

להכניס לפה כל תחילת פרק קוביית שוקולד.

לא להסתכל בכלל על שאר הנבחנים במהלך הבחינה, רק אתה והבחינה נמצאים שם!

להביא קפוצ'ון ולנעול נעליים, יכול להיות קר לפעמים.

בהצלחה רבה!
תודה!hartkebhdxcrd
תודה על כל התשובות! אם למישהו ישhartkebhdxcrd
כל מיני עצות על מה הכי כדאי לחזור לפני הבחינה? נקודות שחשוב וכדאי לחזור עליהם...
אולי דברים שחזרו על עצמם במתמטיקה?תפוחית 1
וכמובן להתמיד במילים אם הצלחת ללמוד (אני די ויתרתי עליהם)
ובלי קשר- אצלינו המליצו לא לאכול שוקולד אלא מתוק טבעי למשל חמוציות או פירות יבשים טבעיים בלי סוכר
כי סוכר תעשייתי (שוקולד חטיפים) מתפרק מהר בגוף וגורם לפחות תחושת שובע
בהצלחה!ultracrepidamאחרונה


מה אתם אומריםצהרים
יש טעם לשמור ספרי קודש שאינם בשימוש? או שעדיף למסור/למכור למישהו שאולי ילמד בהם?
אני לא מדבר על ספרי יסוד שברור ששומרים
אני הייתי שומר. כי ברוב הימים תמצאנו.שום וחניכה
אני בד"כ מוסר כי זה מזכה אנשים אחרים.חסדי הים
תלויהודעה

לי הצטברו ספרים שככל הנראה כבר לא אשתמש בהם, פשוט פרסמתי למסירה, בד"כ יש מי שיקפוץ על המציאה, או לתרום לאיזה בית מדרש או  משהו..
יש ספרי בסיס שכן כדאי להשאיר גם אם לא קוראים, תראה אם אלו ספרים שרלוונטיים לך או יהיו רלוונטיים לך בעתיד.

תלוי איזה.חמדת66

אם זה מהדורה פחות טובה וכו', מוכר\מוסר.

אם זה שו"ת או ספר שייצא לי לעיין בו בהמשך - ודאי ששומר.

וספר שלא שלא תשתמש בו בכלל?צהרים
בשום צורה ובשום אופן?חמדת66אחרונה

למסור...

מדוע י' בניסן הוא יום הבוחר?שלמה-

 בי' ניסן נעשה הצעד הראשון מצד עם ישראל בדרך ליציאת מצרים - "בעשור לחודש הזה ויקחו להם איש שה לבית אבות";🐑 עם ישראל התגבר על הפחד מהמצרים שעבדו את הבהמות, ולקחו בריש גלי את הכבשים כדי להכין אותם לקרבן – הם בחרו בנאמנות לה' על פני הכפיפות למצרים.

כעבור ארבעים שנה בדיוק, בי' ניסן – התרחשה חתימת התהליך – הכניסה לארץ: "והעם עלו מן הירדן בעשור לחודש הראשון'🌊'. גם אותו היום היה של בחירה, כדברי הגמרא (סוטה לד ע"א): "אמר להם יהושע: דעו על מה אתם עוברים את הירדן, על מנת שתורישו את יושבי הארץ מפניכם!". כלומר, אין לעם ישראל זכות קיום בארץ ישראל ללא ביצוע הצו האלוקי להוריש את עמי כנען. עם ישראל בחר בנאמנות לציווי האלוקי לרשת את הארץ – ועל מנת כן נכנס אליה.

וגם היום, אנחנו מצביעים למי שירומם את החוסן הלאומי שלנו בלי פחד מאלו הסובבים אותנו – כמו בלקיחת השה במצרים, ולמי שיחזק את המהלך של הורשת אויבינו מהארץ, ויישוב כל חלקיה – כמו שקיבלו אבותינו על עצמם במעבר הירדן.

 

יום נעים ובחירות מוצלחות!

כי הכנסת התפזרה ב-ח' בטבתפשוט אני..
שחל השנה בתאריך 36 בדצמבר, המועד האחרון בחוק להעברת תקציב המדינה.
כל אחד והרמה שלו..ותיק בפורום


..עשב לימון
עבר עריכה על ידי עשב לימון בתאריך י' בניסן תשפ"א 12:24


מיזה כבר יכול להיות? ראו קרא ה' בשם, בצלאל וכו'חידוש


וחירם היה ממטה נפתלי.שום וחניכהאחרונה
מי ער? 1. ישראל במצרים לוקחים את הפסח ונעשה נס גדול שהמצריםחסדי הים
לא פוגעים בהם שישראל עומדים להקריב את אלוהיהם.
2. יום פטירת מרים הנביאה. תענית צדיקים בעקבות המאורע המצער.
מרים מסמלת נתינת החיות לעם ישראל.
יום פטירת ר' חנניה אברג'ילהודעה

ערה.

איזה כיף זה למצוא שיר אחרי שנתקעת המנגינה בבראש ולא יודעים מה המקור .

חח תראי מזהבנות נו לריב
ערה. שיר חובה.איכה
הערים נוהרים לקלפיות!בן מערבא


מה זה חיות?שום וחניכה
אם מים, מאי שנא ממן?
אם ילודה, מאי שנא מיוכבד?
התכוונתי לשניהם ביחד. מים רמוז בשמה והוא החיות היותר בסיסיתחסדי הים
לאדם. אדם יכול ללכת עם מים הרבה יותר זמן ממזון-מן.
במדבר זה היה הבאר ועכשיו הבאר נמצא בים כינרת שהוא המקום שהמים לשתייה הגיעו משם ועדיין מגיעים במידה זו או אחרת.

הזוהר והאר"י בכמה מקומות מעמיקים בזה על דרך הסוד. נביא בקצרה את דברי הזוהר ב'אמור' על מדריגת מרים: "דא הוא באר מים 'חיים' "
בדיוק התפרסם שהשנהשום וחניכהאחרונה
לא ישאבו מהכינרת בפסח. מעניין מה המסובב הפנימי של ניתוק עמ"י מהכינרת בפסח.
אולי כי שלוש המתנות הן כנגד שלושת הרגלים, ואאל"ט פסח כנגד המן. ונאמר בגמרא שלאחר פטירת כל רועה חזרה המתנה בזכות רועה אחר. ולאחר פטירת מרים בי' בניסן חזרה המתנה בזכות משה, בחינת מן, בחינת פסח.

ואגב אמנם במדרשים, רבה ותנחומא, איתא שהבאר אכן בכינרת, וכן איתא מהאר"י ועוד, אבל בשבת (לה.) אי' שאפשר לראות אותה מהר הכרמל.
היבנות נו לריב
מישהו יכול לעזור לי בצילום מסך ? משהו קטנצ’יק
תכתבו לי בפרטי
@בנות לכאןחדשכאן
אם עדיין רלוונטי תגיד לייהודי פשוט.אחרונה
אפשר בקשה?מזמור לאל ידי
אפשר בקשה?
אז אמנם ויתרתי השנה על היותי מזכיר קלפי עקב היחס המזלזל והמחפיר של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת
אבל אנא ממכם. אל תעשו בקלפי פתקים פסולים.
אין לכם/ן שמץ של מושג כמה טרחה וכאב ראש
זה גורם למזכיר הקלפי ב2 לפנות בוקר אחרי 20 שעות של עבודה לא פשוטה.

תהיו נחמדים, תהיו אנושיים, את המחאה שלכם
תביעו במקום אחר- לא במקום שאין לה שום משמעות.







לבחירות של עכשיו נוסף עוד תפקיד..והעיקר-לשמוח:)
נוסף תפקיד של מפקח טוהר הבחירות שהתפקיד שלו זה שלא יהיו רמאויות למיניהם..
יש לו מצלמת גוף (הוא היחיד שיכול לצלם בבחירות) וברגע שיש רמאות כלשהי הוא מצלם ופונה לראש צוות ומדווח על רמאות שקוראת..
וגם בספירת קולות הוא חייב לצלם ברציפות את כל הספירה וגם אחרי זה את הפרוטוקול כדי שהחברי ועדה לא ירמאו..
מעניין עד כמה יאכפו את זה באמת
האמת שאנשים עצמםוהעיקר-לשמוח:)
שבאים בשביל לפסול את הפתק של עצמם - אין לזה אכיפה
נכון. לכן אני פונה אליהם.מזמור לאל ידי
זה חוקימחפש אמת


יאכפו.מזמור לאל ידי
כבר לפני 2 מערכות בחירות היה לי אחד שכזה בקלפי.
כן?והעיקר-לשמוח:)
אולי הוא הסתובב בכל הקלפי שבאזור..
עכשיו יש לכל קלפי 1..
וגם מוסיפים עוד מזכיר, שיהיה 2 מזכירים בקלפי
לא. הוא היה מוצמד ספציפית לקלפי שלי.מזמור לאל ידי
עכשיו כעיקרון בכל קלפי יש שני מזכירים.
2 פרגודים. וצלם ספירה.
איזו טרחה?פשוט אני..

הייתי מזכיר קלפי 3 פעמים, וכשיש פתק פסול פשוט לא סופרים אותו, זהו. זה הכל. 

 

ליתר דיוק:

 

יש עמוד שבו כותבים כמה מצביעים היו, כמה מעטפות היו, כמה קולות היו, ומתוכם - כמה קולות כשרים (ואז כותבים כמה מהם הולכים לכל רשימה) וכמה לא כשרים.

 

אם יש פתק שאינו כשר, הוא פשוט מופיע במספר של ה"לא כשרים", זה הכל. שום בלגן ושום בטיח.

הראת בעצמך איך זה מוסיף עבודה 🙂חדשכאן
מצד שני זה חלק מהזכות הדמוקרטית לממש את הבחירה כרצונך
לסמן מספר זאת טרחה? זה בסך הכל פתק אחד מתוך מאותפשוט אני..
"לממש את זכותך" vs "להיות בנאדם"מזמור לאל ידי
תעשו את הבחירה הנכונה.

בדיוק, לא צריך לעשות מכל פיפס סיפור.חמדת66

מה שהרבה יותר חשוב זה לא להדביק את המעטפה. לסגור זה מספיק. 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^!!!!!!גד גדוד
וואי איך עיצבן אותי הפתק בתמונה השנייה..נועה.

אתם לא רוצים להצביע? אל תצביעו. אבל לעשות דווקא, ולשים פתקים כאלה לא קשורים ומכעיסים..

בבקשה, רק אחת מהתגובות שקיבלתי:מזמור לאל ידי



זה נורא נורא פשוט בחירה פשוטה בין להיות בנאדם
לבין "לממש את זכותי הדמוקרטית להביע מחאה"
(אגב לא אתפלא אם אותם שמעדיפים את האפשרות השניה
קשורים בקשר הדוק לכת המטורללים של האנטי חיסונים...)
האם מבחינתךמי האיש? הח"ח!

יש קשר הדוק בין החרדית הקנאית פפנהיים לכת מטורללים של אנטי לחיסונים?
אתה מבין מדוע אני שואל?

לא ממש מכיר אותה.מזמור לאל ידי
אבל לא אתפלא אם כן.
אם אתה לא מכירמי האיש? הח"ח!

למה אתה מניח הנחות מוצא כאלו?
אולי אתה סתם ממציא?
מה זאת אומרת "לא אתפלא אם כן", מה, יש לך מונופול ביצירת אקסיומות על אנשים?
מה לדעתך אנשים "לא יתפלאו" לגלות עליך, בהתאם לכל מיני סטיגמות שלהם?
היית חושב שזה הוגן?
עד כדי כך לדעתך יש לך צידוק להניח הנחות שבמסגרתן אתה גם מחליט שאם אנשים מסויימים עושים דברים מסויימים, אז סביר שאפשר לסווג אותם כהיפך מ"להיות בנאדם" כהגדרתך?
הנה דעה אחרת שאותה אני אביע כאן.
יש יופי של זכות לאנשים לכתוב בפתקי הבחירות הדביליים מה שבא להם, ובמיוחד מה שהם חושבים על הממסד הישראלי הדפקטיבי, שהרס בשנת הקורונה כאן את החיים, ושהעומד בראשו העניק לעצמו ציון נאה על מה שהוא מחשיב כניהול מופלא במיוחד (וביחד עימו קצין החינוך שרשם לעצמו בתעודה ציון תשעים, וקוזאק המחלות שבכלל בטוח שהוא סופרמן, שלא לדבר על וואזיר הכספים שפשוט הכתיר את עצמו להורדוס).
ותאר לעצמך, ייתכן שאלה שכותבים כמה מילים חגיגיות על פתק הצבעה הם לאו דווקא כת מטורללים, אולי אפילו הם היותר שפויים.

ואז מה?מישהו כל שהוא
נתניהו עובר בסוף היום על כל פתקי הבחירות כדי לקרוא את דעתך?
אם מישהו לא מרוצה מהממשל הוא מוזמן להחליף אותו בקלפי הוא גם יכול להפגין
להעלות את דעתו ברשתות החברתיות ולשלוח מכתבי זעם ללשכת רוה"מ

בלכתוב מכתב כזה מלבב על הפתק בקלפי אין שום הגיון ושום תועלת.
לא אמרתי שיש היגיון.מי האיש? הח"ח!

אלא שיש לאנשים זכות.
אחרת בכלל נהפוך את הקלפי למכונת הצבעה עם מסך מפוקח ואופציות סגורות וזה הכל.
ויש גם איזו אמירה בכך שמאה אלף קולות - נניח - לא שוכנעו לבחור באף אחד מהגאונים שמוזכרים על הפתקים שמונחים בפני הבוחר, אגב במימון ובערבות בנקאית של בעלי הון ברוב המקרים, ומתוך האינטרס של ממון ולא של האדם הממוצע.
מה, גם את המחאה הזאת לא נרשה כאן?

יש קשר, לפחות חלקימחפש אמת

אני מכיר אנשים שמאוד פעילים בתחומים קנאיים ואחד מהם הוא התנגדות לחיסונים בכלל חיסוני קורנה בפרט וגם התנגדות עקרונית לשמירת הנחיות הקורונה

זה לא נקרא "קשר".מי האיש? הח"ח!

זה נקרא דוגמא פרטית.
וזה לא מאפשר להכליל אף אחד שלא מכירים.

הם ניזונים מאנשים אחרים הם לא פועלים לבדמחפש אמת

אותם אנשים שממנים להם פעילות נגד הבחירות ממנים להם פעילות נגד הנחיות הקורונה

אכן כתבתי חלקי לא כל מי שפעיל בתחום אחד אכן פעיל בתחום האחר

הקשר הוא להתנגד למדינהמחפש אמת

אם המדינה אומרת לא לעשות משהו אז אוטומטית הם יעשו הפוך

בנוסף יעזור מאודמחפש אמת

להשאיר את המעטפה פתוחה

ולשאלה המסקרנתבן מערבא

מה כבר ועדת הבחירות המרכזית עשתה לך שגרם לך לוותר על העבודה הזאת ? 

 

 

עוד "פניני חוכמה" של הגברת.מזמור לאל ידי

בחורה להכיר להורים:מזמור לאל ידי

למה אתה עושה את זה?עשב לימון

זו זכותה המלאה לחשוב איך שהיא רוצה ולעשות מה שהיא חושבת לנכון,

אני לא חושבת שיש טעם לפרסם פה כל פוסט שהיא כותבת רק כדי להגיד כמה שהיא לא שפויה.

 

אני מבינה שאתה לא רוצה שעוד אנשים יעשו את זה. אבל אם תרצה ואם לא, יהיו עוד, וזה לא הדבר שיעזור להם להחליט לעשות אחרת.

 

 

הבעתי את מחאתי

לגמרי,חמדת66אחרונה

לא צריך לפרסם כל טיפש.

אם היו אומרים לכםsimple man

שמספר הניקים כאן הוא כפול מהאנשים שעומדים מאחוריהם

ולכל שני משתמשים יש אדם אחד (ולא יותר) שעומד מאחוריהם

 

על אלו זוגות הייתם מהמרים כאדם אחד?

 

אני הייתי מהמר על

@אליזבת'

@הודעה

 

וגם

@נשמה כללית

@פלונפון מירוסלב

 

וגם

@בזמן הקרוב

@איכה

 

מה ההימורים שלכם?

יאללה כל אחד לתת הימור על לפחות זוג אחד שאתם "חושדים" כאותו אחד

שימו לב אפשר להכניס רק שני ניקים תחת אדם אחד ולא יותר

לא לתייג ניקים שאתם יודעים שהם פצלש, לא זה הקטע

אפשר לתייג גם ניקים לא מהפורום הזה ספציפית

 

קחו בהומור

יותר מזה. בקריאה מהירה בלי יותר מדי תשומת לבבן מערבא

הם נראים אותו דבר, שים לב שיש לכם אותיות משותפות שיושבות במקומות דומים. 

 

כדי להמחיש לך את זה אשתמש בדוגמא קצת קיצונית. תחשוב על ניק בשם message לעומת massage, ברור שבקריאה בעיון שמים לב שאלה שתי מילים שונות, אבל בשבריר שנייה כשאתה לא באמת קורא את המילה, רק מעיף בה מבט חטוף...

קראתי פעם שכאשר אנחנו קוראים במהירות אנחנו לא קוראים אות אות אלא בדילוגים והמוח משלים לבד. 

 

חוץ מזה שנראה לי שיש משהו דומה בדעות / בסגנון שלכם

לא בוחר בנט, אבל מענייןסוג'וק
ש י'ב ניסן - מוצאי הבחירות - יומו של נשיא שבט נפתלי, האחרון בקורבנות הנשיאים

הגיע זמנו לעלות לגדולה

אם למישהו יש דרך למסור לו...
רמז יפהמעיר חדש
מוצאי הבחירות זה י"א. אולי דווקא בשם של נשיא שבט נפתלי רמוזחסדי הים
נפילה של בנט כי שמו 'אחי-רע'.
מתברר שהבחירות ביום הולדת שלו. לא יודעת מה זה אומר גאולה!

https://main.knesset.gov.il/mk/Pages/MKPersonalDetails.aspx?MKID=864

 

המידע מפה, וכתוב למטה גם המספר שלו, אם אתה באמת רוצה להעביר לו.

ווי גם שלי😅עלמת חן
חזקקק גם שליחצילים
יאלה שידוךסוג'וק


אם נתעלם מההפרש הגדול בגילאיםחצילים
ומכך שאני לא מכיר אותה ומכך שאין לדעת אם היא בנאדם בכלל וכן הלאה וכן הלאה אפשרי ממש למה לא חחחחחחח
לגמרי..עלמת חן
בקצב הזה הייתי עושה במקום בנטנוגע, לא נוגע
קמפיין מיועד למי שנולד ביום שלו
י' ניסן יום הכניסה לא"י, "הירדן יסוב לאחור". מזל טוב לכם סוג'וקאחרונה
וגם יום נס שבת הגדול- לקיחת השה (=אלוהי המיצרים) במצרים
יש מצב שמישהו פה זוכר אותי?בחורצ'יק

הייתי אז בנוג"ה   , עוד לא בגיל לצעירים מעל עשרים. 20 היה נראה לי גיל שיבה.

יש מבין בנחשים בקהל? סססססססekselion

היום מצאנו בבית נחש גור כזה קטנצ'יק דומה לתולעת 

עם גוף חום וראש שחור

דומה מאוד לזה :

 
מה הסיכוי שאמא שלו גרה איתנו בבית? 
כי אמא שלי דיי בלחץ מזה
היא רעדה מפחד שהיא ראתה את הקטנצ'יק אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם היא תפגוש את האמא..
יכול להיות שמרוב שהוא קטן הוא נכנס מהחריץ של הדלת?
איזה אורך הוא?חצילים
לא יודע אם הוא היה בדיוק כזה או לא. בכל מקרה יש נחש שנקרא - שחור ראש, *לא ארסי* יחסית קטן. זה מה שהבאת בתמונה.
חוץ ממנו יש את - עין חתול אפור, שהוא גם ממש דומה וגם הוא *לא ארסי*
בנוסף יש את - שלוון טלוא ראש, גם הוא *לא ארסי*.

זה שלושה נחשים שאני מכיר שיכולים להיות דומים ויחסית קטנים.
שלושתם לא מסוכנים בכלל
גג 5 ס"מekselion


ערכתי תראה את התגובהחצילים
ולגבי האמא. הכל יכול להיות אבל אם זה באמת ה'שחור ראש' אין בכלל ממה לחשוש יש בהם אפס סכנה לאדם
אף פעם לא מבין אנשים שאומריםekselion

על נחשים מסוימים שהם לא מסוכנים

מה סטייל תולעת שילשול כזה?

 

זה נחש.. הוא נושך לא?

הוא יכול לנשוך כמובן אם תתקרב מידיחצילים
או תתנהג בצורה מאיימת.
אבל הוא לא יתקוף סתם כך. ואם תקף, זה רק ביס קטן, מנסיון זה כואב כמה שניות ועובר אין מה לחשוש.
וזה גם תלוי נחש. יש נחשים שהנשיכה שלהם יותר חזקה וכואבת אבל במקרה שלך לא מדובר בכזה.
נחש הוא יותר מבהיל ממסוכן
מצאנו עוד אחד מסתבר שכנראה האמא באמת בביתekselion


גם באותו אורך?חצילים
קצת יותר ארוך אבל גם קטןekselion אחרונה


הפי
הייתי באמצע לאכול גומי
אם זה עין חתול אפור הוא עשוי להיות מסוכןאוויל מחריש
עין חתול אפור הוא תת ארסי, אם ח״ו יש תגובה אלרגית זה עשוי להיות מסוכן.
נראה כמו שחור ראשנפשי תערוג
אם אני מזהה נכון.
לא ארסי
אבל מסריח
ערב פסח בסופר אישה מבוגרת ניגשת אליכםברוקולי

ומבקשת שתקנו לה משהו לאכול
מה הייתם עושים ?
קונים לה משהו לאכולחדשכאן
מבחינתי, אם היא מבקשת אוכל ולא כסףבן מערבא

זאת אינדיקציה לאמינות ומלבד אוכל הייתי כנראה לוקח אל המספר שלה לראות מה עוד אפשר לעשות. 

בודאי קונים לה אוכלארלט


מסכימהברוקולי
אם כי זה יותר הרגיש לי שנורר בסופר
במקרה כזה אני חושב לעצמי -מישהו איתי
אם היא באמת צריכה אז ניתן לה..
ואם לא, והיא מוכנה ככה להתבזות, אז גם ניתן לה, כדי למעט בבושה שלה.
ולפעמים המצוקה הנפשית גדולה מהגשמית..
בהחלט. זו הייתה המחשבה שליברוקולי
מדוייקמקום בעולםאחרונה
ברור שלדאוג להברוקולי

היא ביקשה מוצר ספציפי שאלתי כמה עולה
ונתתי לה שטר שיתן לה גם עודף

😏
אומרים "אל יתהלל חוגר כמפתח" אבל, ברצון אני בוודאי קונה.מבקש אמונה


קונה ומשתדל לגרום לה להרגיש כמה שפחות נבוכהekselion


קרה לי השבועזה רק אני
הבאתי לה קצת כסף
,,אני זמנית כאן
קונים לה מה שהיא רוצה.
מתעניינים מה שלומה ומה קורה.
מייעצים אם יש מה.
מתפללים.
הו הו את באורותבנות נו לריב
חח.. הלוואי.. לא ככ האמתאני זמנית כאן
קרה לינחשון מהרחברון

העמסתי לה עגלה ב700 שח עם משלוח הביתה

אולי עבדה עילי, כנראה שלא. היתה עם ילדים מסכנים בערב חג (סוג של, יומיים לפני)

קמחא דפסחא הכי טוב שיש

(לא השנה...)

השנה תרמתי לבית תמחוי

קונה לה משהו לאכול...גלקסיה


קונה לה טיפקסדי שרוט
מקווה שהייתי קונה להמישהו איתי
אם זה בסכומים גדולים זה נסיון יותר גדול
קרה לנו אחרי שכבר יצאנו לגמרי והיינו בחניההפי
מיהרנו למקום מסויים הבטחנו לה שנחזור עם דגים שחזרנו היא לא היתה שם..
כל-כך הצטערתי אחרכ ...ממש מרגיש לי כאילו גזלתי לה מה שמגיע לה משמיים.
חיפשנו אותה כל-כך הרבה כאילו בלעה אותה האדמה באתי לשם שבוע אחרי גם לא הייתה שאלתי אנשים כלום.
ברוקלי היא בלב שלי עד היום הלוואי אפגוש אותה .

זה לא היה חג אבל עדיין
מזכיר את יסורי המצפון של נחום איש גמזו.שום וחניכה
קונים לה.מקום בעולם
פינת ההגדה חלק ג - קדש ורחץ כרפסחידוש

כמו שנכתב בפינה הקודמת, השלב הראשון בליל הסדר הוא הקידוש, כדי לקדש את היום סמוך לכניסתו, ולהתחיל את הסדר לאחר שצייננו את מהות המעמד בו אנו נמצאים.

מלבד מצוות אמירת הקידוש, שתיית כוס הקידוש מהווה מצווה עצמאית מדרבנן של כוס ראשונה, ולפיכך אע"פ שבדר"כ אין צורך שכל השומעים ישתו מכוס הקידוש, כאן כל אחד שותה כוס משלו כדי לקיים מצווה זו.

 

נאמר בתלמוד ש"שתאן כולן כאחד, לא יצא", דהיינו מי ששתה ארבע כוסות בזו אחר זו, ולא כל אחת במקומה, לא קיים מצוות ארבע כוסות, מפני שמהות המצווה אינה עצם שתיית כוסות יין, אלא דווקא במקומות בהם תיקנו חז"ל, כך שכל אחת מארבע הכוסות נאמרת עליה ברכת שבח בפני עצמה: כוס ראשונה - ברכת הקידוש, כוס שנייה - ברכת 'גאל ישראל' שבסוף המגיד, כוס שלישית - ברכת המזון, וכוס רביעית - ברכות ההלל.

לגבי ברכת 'בורא פרי הגפן', מנהג האשכנזים לברך על כל כוס כיוון שכל אחת מצווה בפני עצמה, ומנהג הספרדים לברך רק על הראשונה והשלישית, והשנייה והרביעית נפטרות בברכות קודמותיהן.

 

השלב הבא הוא אכילת הכרפס, כי בכל זאת כדאי לטעום משהו לפני המגיד הארוך, וכן מפני שבזמנם היתה זו דרך אנשים חשובים לפתוח כך את הסעודה, וזהו ממנהגי דרך החירות של ליל הסדר.

אלא שמכיוון שמטבילים את הכרפס, צריך ליטול ידיים תחילה כדין אכילת דבר שטיבולו במשקה.

 

ועל קצה המזלג, רקע לעניין 'טיבולו במשקה', ועל כך שכידוע ישנם רבים שלא נוהגים בנטילה זו מלבד בליל הסדר:

בשונה מנט"י ללחם, שלכל הדעות היא חובה גמורה בכל הזמנים, לגבי נטילה זו נחלקו הראשונים האם אף היא כך, או שנהגה רק בזמנם שבו נהגו להקפיד לאכול רק מאכלים טהורים, אך בזמננו שאין מקפידים על דיני טומאה וטהרה בחולין, התקנה מלכתחילה לא שייכת.

דעת רוב הראשונים וכן פוסקים השו"ע והמשנ"ב שתקנה זו היא חובה גמורה ושווה לנט"י ללחם, שאף היא נתקנה מפני ענייני טומאה וטהרה ואעפ"כ לא בטלה גם בזמננו (ולפיכך, מי שמחפש לקבל על עצמו משהו יכול לשקול לאמץ את זה..). (והרחבה בעניין נטילת ידיים ראו כאן -פינת המושגים ההלכתיים - נטילת ידיים לסעודה - צעירים מעל עשרים

 

אם כך מדוע דווקא בלילה זה הכל נוהגים כך?

 

התשובה הפשוטה היא, שבליל הסדר כולם נוהגים לקיים את סדר הסימנים כמו שמופיעים בהגדה, ובה הסימנים של הסדר נותרו כשהיו בזמן חז"ל, ולא חלו בזה שינויים (וכך כתב הט"ז).

 

הנצי"ב מוולוז'ין בהקדמתו לפירושו להגדה "אמרי שפר" כותב כי בליל הסדר אנו מנסים לחקות כמה שאפשר את האופן שבו נהג הסדר בזמן חז"ל, והרי בזמנם לכל הדעות נהגו בנטילה זו ולפיכך גם אנו מקיימים אותה.

 

עוד הסבירו בזה שמי שלא נוהג בכך כל השנה הרי שכעת הוא מעורר את הילדים לשאול, כשרואים שנוהגים דברים תמוהים, (וכידוע זו אחת ממטרות חלק מפעולות ליל הסדר).

ועוד, שמפני קדושת הלילה נהגו העם להחמיר גם במה שמקלים כל השנה.

 

הכרפס - לדעת הרמב"ם צריך לאכול ממנו כזית לפחות, ככל מצוות האכילה שבתורה ושבדברי חכמים; אך לדעת רוב הראשונים הכרפס אינו ממש 'מצווה' לעניין זה, ואינו מוגדר ע"פ ההגדרה הרגילה של 'אכילה' ש'אין אכילה פחותה מכזית', אלא עיקר העניין הוא להראות דרך חירות וזה מתקיים גם בפחות מכזית. אך מעיקר הדין, לכל הדעות מותר לאכול יותר מכזית.

 

אלא, שבמהלך הדורות התעוררה מחלוקת האם צריך לברך על הכרפס ברכה אחרונה (במקרה שאכל כזית, כמובן).

במה תלויה המחלוקת? 

במחלוקת אחרת, והיא -  מדוע לא מברכים ברכת בפה"א על המרור:

לדעה א', המרור אינו טעון ברכה כלל כיוון שהוא נאכל בתוך הסעודה, ואילו לדעה ב' המרור טעון ברכה אע"פ שהוא בתוך הסעודה מכיוון שאינו בא כחלק מהסעודה אלא לשם קיום המצווה, והסיבה שלא מברכים עליו היא שכבר נפטר בברכת בפה"א שבירך על הכרפס.

 

ומכך יוצא, שלדעה א' הכרפס אינו נחשב חלק מהסעודה, שהרי הוא נאכל לפניה, ואין סיבה שלא לברך עליו ברכה אחרונה. אך לדעה ב', מכיוון שברכת הכרפס פוטרת את המרור שנאכל כבר בתוך הסעודה, הרי שנחשב כשייך לסעודה והוא נפטר בברכת המזון.

 

וכדי להימנע ממחלוקת זו, כתבו האחרונים לאכול מהכרפס פחות מכזית, בהסתמך על שיטת הראשונים החלוקים על הרמב"ם וסוברים שאין חובה בכזית בכרפס, וכן כתבו לכוון בברכת בפה"א על הכרפס, לפטור גם את המרור.

 

עד כאן במישור ההלכתי.

 

ובמישור הרעיוני -

 

ה'סדר' נפתח בלשון המצווה על היחיד להתקדש. הסדר כולו הוא תהליך של התקדשות והתעלות, המבטא את ההתעלות האישית, הלאומית, והעולמית האוניברסלית, של כל מהלך ההיסטוריה. ולפיכך כבר בהתחלת התהליך אנו מסמנים את המטרה אליה אנו שואפים.

והשלב הבא הוא הרחיצה, נטילת הידיים. הידיים מבטאות עשייה חומרית, ונטילתן מבטאת את ההתנקות מנטיות שליליות וקידושן וטיהורן של כל פינות חיינו, גם העשייה הגשמית, למטרות של קדושה.

וזה מתבטא באכילת הכרפס; הטעימה הקלה, שמיד מפנה את מקומה לעיסוק האמיתי הרוחני - המגיד, מתוך הכרה נכונה ביחס הנכון שבין החומר לרוח, ומתוכה שליטה נכונה באורח החיים וכוונת המעשים.

 

 

@ברוקולי@איכה  @מקום בעולם @(אהבת עולם) @חצילים@הודעה

 

איזה טוב אתה אחיחצילים
תודה רבה שימחת אותי רצח
תודההרמוניהאחרונה
לא קראתי הכל (עייפות) אבל זה כבר חידש לי
אם אתה מכיר מישהו שיהיה מחר בטבריה--אונמר

ורוצה להוביל מיטה סיעודית ללקוחה שמחכה לה מאד ובדחיפות, נשמח מאד!

בדיוק אני תוההבנות נו לריבאחרונה
אם לפרסם פה מיטה שאני מוכר.
טוב זה לא היה קשור,פשוט רציתי להגיד את זה.
סיפור אמיתי עד מנופח. מקווה שתהינו (חיוך) (חיוך) (חיוך)חצילים
הייתי שבור היום בגלל איזה יהודי אחד

וואלה התבאסתי עליו רצח

דפק לי קטע

קטע מסריח יעני

קיצור הייתי חייב לדבר עם רבינו

ניגשתי אליו

פתחתי ליקוטי מוהר''ן

אמרתי בוא נלמד קצת על לימוד זכות

כמובן פתחתי ישר את תורה רפ''ב

גוועלד איזה תורה

והמשפט הראשון החזיר אותי אחורה איזה 4 שנים

ישבתי לי בכינרת

בחוף כורסי עליו השלום

שקורין לבנו''ן בלעז

וואלה אני רואה איזה חבורה

מה זה מתוקים

ישר נדלקתי עליהם

אמרתי אלה החבר'ה שלי

מה יהודי צריך יותר מכמה חבר'ה עם תספורת שלחיים

ככה משו יפה באמצע קרחת בצדדים

עגיל פה עגיל שם וזה עניינים

באתי אליהם עם איזה בקבוק קולה וסיגריה

(לא עלינו)

מפה לשם התגלגלה שיחה מענגת

הם מספרים לי איזה סמים הם מעשנים

אני מספר להם איך אני אוהב אותם עם הסמים שהם מעשנים

שיחה קולחת ומרתקת בקיצור

ואז אמרתי להם

שומעים רגע

אהבות שלי

וואלה אני יושב פה בחוף כבר איזה תקופה

מחפש איזה יהודי שיפתח איתי איזה דיבור של רבי נחמן

וואלה נדלקו

תביא למה לא

ישר שלפתי מכובע את ליקוטי מוהר''ן כנ''ל

ואיך לא

פתחתי את התורה רפ''ב הנ''ל

מתחילים לדבר מזה

על ההתחלה אחד מהם נתפס איתי על קטנות

כתוב שם שצריך לדון את כל האדם לכף זכות

ואפילו הוא רשע גמור

ראוי שימצא בו איזה מעט טוב

ההוא אוכל עליי ג׳ננה

אומר לי שמע אחי

אוךי אתה לא יודע

אבל אני לא הכי תדיק

צ

ישר אמרתי לו

חחחחחחחחחחח

כבר מצחיק

תמשיך עם הבדיחה

ההוא ממשיך ברצינות

שמע זה שצדיקים מלמדים זכות אני מבין

אבל אני מה יש בי

כלום

לא יודע ללמד זכות

כולי רשע בעצמי

וזה מה שקפץ לי היום

אפילו הוא רשע גמור

הוא זה ההוא שדן לכף זכות

ראוי שימצא בו איזה מעט טוב

יעני אפילו אני שאני כלום ואפס ואיכסה

אפילו אני ראוי שאמצא ביהודי ההוא איזה מעט טוב

גוועלדדדדדד
איזה כיף לשמוע ברוך ה'!חצילים
וואי הלוואי שנזכה בעזרת ה'!
יש לכם חלופה לבחירות דמוקרטיות? איזו?פסידונית
אין ולא תהיה חלופה, לפחות עד ביאת משיחפשוט אני..
לדעתי גם אחרי זה
בחירות לא דמוקרטיותחדשכאן
בצפון קוריאה יש בחירות כל חמש שניםחושבת בקופסא
חובה על על האזרחים להצביע ולממש את זכותם הדמוקרטית להצביע רק בפתק אחד למנהיג הנערץ שלהם.

זו המדינה עם שיעור ההצבעה הכי גבוהה בעולם.
אולי כדאי ללמוד ממנה משהו.
הייתי רוצה לטייל שם, חבל שזה לא אפשריפשוט אני..
אני זוכרת איזו כתבה של כאן מתוך צפון קוראהחושבת בקופסא
הכתב לגמרי ישראלי, הם מכניסים כמה מאות תיירים בשנה.
בטוח אמרו שיש שתי "מלוות" לקבוצת תיירים, כדי שהן ישגיחו על התיירים וגם אחת על השנייה.
לא אפשרי כי אשתי לא תסכים פשוט אני..


צפון קוראה זה כאןבן מערבא


כאן אפילוחדשכאן
יותר גרוע!
אני חושבת שצריך מלכותהכול לטובה!

כמו בתוקפה של דוד ושלמה המלך שה' בחר את המנהיג!

וגם יש ארץ אחת לא זוכרת את שמה שיש מלך והיא ממש מטופחת ומצליחה במון בחינות

נהיה סטיגמא כזה , ( שפשר להבין מאיפה היא נובעת..)

שאם יש משהו שהוא המנהיג היחיד!!זה לא טוב

חשבתי עלזה בגלל שכול שר כיום יודע שהוא עכשיו רק 4שנים וואלה למה לא לעשות דברים... הרי בכול זאת הוא יוכל לצאת לקבל פנסיה טובה וזהו!

לדעתי צריך משהו יותר מועיל גאולה משיח!

אני לא באמת רעיון פרקטי ממש אבל כמו שאומרים "דמוקרטיה היא הכי טובה ממש שיש והכי גרועה" משהו כזה...

קיצר באמת צריך לחושב מה פרקטי ליימנו

 

אין היום אף מדינה מוצלחת בעולם, שבפועל נשלטת על ידי מלךפשוט אני..


אני לא חושבת ככה...גלקסיה

תסתכלי על ההיסטוריה, תמיד כל הקטע עם המלוכה היה מלווה בהמון שפיכות דמים ובלגנים...

ושלא נדבר על כל העריצים למיניהם...

אני חושבת שצריכה להיות לעם זכות לבחור מי ינהיג אותו.

את מה שיש עכשיוsimple man

מנהיג שיודע להסית את העם לטובתו ואז לשלוט לבד

 

זה אמנם לא היה הרעיון של דמוקרטיה, אבל זה עובד מעולה

אם העם בוחר בו, מה לא דמוקרטי בזה?חושבת בקופסא
היתרון הכי גדול של הדמוקרטיה, זה שהרוב קובע.
החיסרון הכי גדול של הדמוקרטיה, זה שרוב קובע.
לא משנה עד כמה העם טועה וצריך להחליף אותו.
בעיקרון העם בוחר במפלגה - בשיטה מסויימתsimple man

לא באדם ספציפי שישלוט לבד

לא, בסופו של דבר זה אופציה סך הכל סבירהארץ השוקולד
לאחופשיה לנפשי
גם לפרופסור שהתארח אצל קלמן ליבסקינד לא הייתה וחבל, כי אולי מונרכיה זו הדרך.
אולי שימשיכו בחירות, אבל שיהיה קריטוריונים לנבחריםמבקש אמונה

עשיה מוכחת - ולא בצבא או משהו שחייבים גם ככה - אלא התנדבות או משהו.

ככה שלא כל אחד יקפוץ בראש.

וגם שכל אחד יהיה חייב לדבר רק על עצמו מה הוא מציע.  המתמודד מולו מחוץ לתחום.

 

אין לי רעיון אחר...

בחירות על פי היגיון תחת ממשל דמוקרטיישיבישעעעער
יש בעיה קשה בתפיסה של "מהי הנהגה". אני לא אכתוב כאן את כל הדברים, כי כאן זה לא מקום שמתנהל תחת ישרות דמוקרטית עם שקיפות, אבל בגדול לפי התורה מי ש"עוזר" לבחור שליטים, בעצם אמור להיות ה"נביא" - כלומר אדם בעל הבנת עומק בכל העניינים החשובים (כך על פי התורה, כפי שמוסבר במפרשים, ועל פי חז"ל, וכפי שמפורט בדרכים שונות), ולא רק הבנת עומק אלא גם יכולת יישומית - חז"ל סיכמו את זה במשפט "אין הנבואה שורה אלא על חכם גיבור ועשיר" - כמובן לפי חז"ל גיבור הכובש את יצרו (יש לך מושג כמה התגברות עצמית צריך כדי לבצע אימונים ספורטיביים קשים?) חכם הלומד מכל אדם (יש לך מושג כמה מסתבך הגאוותן שמזלזל בלימוד בגלל שהוא לא רוצה להתייחס בכבוד להוא שאמר משהו כזה או אחר?) ועשיר השמח בחלקו (יש לך מושג כמה בן אדם צריך לדעת להתנהל נכון עם הכסף ולא להתלהב מכל שטות אלא לבחון לעומק כל דבר לפני שהוא מצליח להגיע למשהו?), ואחרי הכל - ה"חכם גיבור ועשיר" - זה כמובן על סמך ה"רשימה" של הנביא "כה אמר ה' אל יתהלל חכם בחכמתו אל יתהלל הגיבור בגבורתו אל יתהלל עשיר בעושרו, כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי כי אני ה' עושה חסד משפט וצדקה בארץ כי באלה חפצתי נאום ה'" (ירמיהו פרק ט), אם מעלותיו של הנביא אינם ב"חכם גיבור ועשיר", אלא ב"השכל וידוע אותי", למה חז"ל מפרטים לנו דווקא חכם גיבור ועשיר, שזה לכאורה בדיוק הגדרה הפוכה למה שמשתמע בפשטות מתוך דברי הנביא? אלא, אם נסתכל בדברי הנביא ירמיה בפרק כב, נמצא את הדברים הבאים - "הוי בונה ביתו בלא צדק... אביך התוא אכל ושתה ועשה משפט וצדקה אז טוב לו, דן דין עני ואביון אז טוב, הלוא היא הדעת אותי נאום ה'", ראשית, הבנתי שצריך "לדעת את ה'" כלומר ללמוד את דבר ה', כדי לדעת לעשות חסד משפט וצדקה. אבל למה לדון את הדין זה נקרא "לדעת"? לדון זה לחקור את הנושא ולתת החלטה ראויה והוגנת. האם בכל פעם שהוא יושב מול העני ודן דין הוגן, שם הוא "יודע את ה'"? התשובה היא, שכאמור - כל אדם יודע מהם מעלותיהם של בני אדם - בחלוקה הכללית של הנביא ירמיהו - חכם גיבור ועשיר, שלושה מעלות בבסיס. אבל - השאלה העיקרית היא - האם משתמשים במעלות האלה בצורה נכונה וראויה? אם כן - זה נקרא לדעת את ה' - התורה בעיקר באה ללמד לא איך להיות חכם, לא איך להיות גיבור, ולא איך להיות עשיר - אנשים יודעים יפה לעשות את זה גם בלי התורה - הם מסוגלים לבד גם להיות חכם הלומד מכל אדם, גיבור הכובש את יצרו, ועשיר השמח בחלקו. אבל ה"השכל וידוע אותי" מלמד איך לעשות את זה ראוי - "דן דין עני ואביון אז טוב, הלוא היא הדעת אותי נאום ה'". לכן, הנביא צריך להיות "חכם גיבור ועשיר", גם בהבנה עקרונית וגם ביכולת יישומית, ואז, אם גם יהיה צדיק ומצד הבחירה שניתנה לאדם יבחר בדרך טובה - אז יצליח ובעיקר יזכה להיחשב למי שמילא את דבר ה'. אדם שפועל בדרך כזאת, גם יכול לדעת איזהו האדם הראוי למלוך באופן הראוי לפי האמור, כמובן צריך את הסכמת העם, כמו שרואים בספר שמואל - למעשה, כתוב בחז"ל שהיו נביאים "כפלים כיוצאי מצרים" כלומר 120,000 נביאים. ולכאורה למה הנביא לא מספר על זה אפילו ברמז? אלא, כמו שבשופטים - יש ראש סנהדרין, ויש שרי אלפים שרי מאות שרי חמישים ושרי עשרות - כך גם בנבואה - יש את הנביא היותר גדול ויש עוד הרבה חוץ ממנו. כמובן, כשהנביא ממליך מלך בהסכמת העם, יש לו המון נביאים או בני נביאים איתו, והם מחליטים ביחד. (גם נבואה רלוונטי להתנבא ביחד, כמו שרואים בבמדבר פרק י"א, שהוא המעמד הקריטי במעמד הצלחת עם ישראל במדבר, כפי שרואים מתוכן הדברים,מנבואת אלדד ומידד (ראי ברש"י), ומפרק י"ב שכנראה בא בעקבות זה, וכנראה גם ההמשך הכל קשור לזה, ולמעשה מסוכם בפרשת חוקת בסיפור הוצאת המים.). כמובן, אי אפשר לבחור גם על פי נביא, אם אין ממשל הוגן (דמוקרטיה היא דוגמא טובה לממשל הוגן. למרות כל האמור בחז"ל, צריך לדעת שבחז"ל כתוב בפירוש שמעלתה של מלכות אדום היא שהיא "תובעת דיקן של בריות", כלומר תובעת צדק לכל בריה. (איך זה מסתדר עם חורבן בית המקדש וכל השאר? ראשית קמצא ובר קמצא זה דוגמא טובה שפותרת את הבעיה. שנית, הם שנאו את האידיאולוגיות היהודיות של אמונה מופשטת, ובעיניהם כל מי שלא יישר קו עם תפיסת הצדק - שהייתה תפיסה נכונה - וכאמור - אני לא אפרט פה את מה שיש לפרט, אז הם פשוט החרימו בגלל זה את היהודים ואת לימוד התורה (בסוף, בגלל איזה יהודי שנצלב בפרובינציה שלהם, הם השתכנעו שיהודי יכול להגיע לדרגת אל ולהחליף את האלילים הקודמים שלהם שהיו הקיסרים בעצמם (הם נחשבו אלים ממש). ואמרו - ועשו) לסיכום, מדינה יהודית שמקדשת את עניין מלכות ש"תובעת דיקן" של בריות - תחת הסכמת מלכות אדום בעצמה ש"תובעת דיקן של בריות", זה דבר מעולה ונפלא, מעבר לזה שהאידיאולוגיות היהודיות צריכות לימוד בימינו כדי להבין אותם נכון וגם להתאים - לא להתאים את האידיאולוגיה כי היא לא משתנה, אלא להתאים את ההבנה - לימינו. בדיוק כמו שאנו לומדים מהנושא של במדבר י"א, כאמור לעיל. ואגב, יש בימינו אנשים ששכחו - אבל בימי קום המדינה, ועוד מזמן העליות כל העולים קידשו מאוד את המסורת היהדות והאידיאולוגיות שלה, ולמעשה עמלו קשות בעבודה אינטלקטואלית מפרכת מול שונאי ישראל כמו תלמידי וואלהאוזן ושאר אלו שניסו לעוות ולהציג את היהודים כשקרנים. והיהודים העולים לארץ, שעבדו על משנה יהודית סדורה - כולם היו פה אחד ודעה אחת בנושא - למרות כל המלעיזים מקבוצות כאלה או אחרות. אם היו להם טענות הכל היה מצד ההוגנות והשכל - נכון, גם אני חושב אחרת - יש תמיד דרכים להסתכל, ויכול להיות שאז זו כנראה הייתה ברירת המחדל לפרש את האידיאולוגיות מהרבה סיבות (זו כנראה הייתה ברירת המחדל גם עבור רוב אבותיהם של הדתיים לאומיים החרד"ליים והחרדים - לפני 50, 70, ו100שנה. ולחשוב אחרת לגבי אבותינו בתקופה של קום המדינה, זה או לא לדעת היסטוריה או לפרש אותה בצורה לא רלוונטית. היו "אדוקים" יותר ו"אדוקים" פחות - כל אחד באדיקות שהוא בחר באיזה מגזר שנראה לו - אבל לגבי הפרשנות וההבנה הבסיסית של עם ישראל והיהדות כנראה לא הייתה מחלוקת (ייתכן שזה היה חיסרון כי אז הכלים היו פחות בנויים. אבל זה לא משנה - בסוף זו הייתה המציאות, ועם זה היה צריך לפעול.) העובדה שבאמת עם ישראל התאחד להנהגה אחת בקום המדינה. ונחזור לענייננו, שבאמת כך בוחרים הנהגה - על פי הבנה נכונה של התנהלות בכל תחום, והבנת התחומים השונים בצורתם הנכונה, אבל בעיקר שיהיה בצורה "הוגנת וראויה", כי להמליך מלך שיהיה חכם גיבור ועשיר זה כל אחד יכול, וממילא אדם כזה בדרך כלל יש לו פרוטקציות (או יכולת שכנוע של הקהל כדי שיבחרו בו) והוא לא צריך את הנביא שימליך אותו. הרעיון של הנביא שממליך זה אומר שמבינים שצריך אדם שמבין בעצמו את הדברים, יודע מספיק על ההתנהלות הראויה וההוגנת, כמובן יכולת יישום - כי אחרת זה לא יהיה מיושם כראוי, וכמובן - אדם שהעיקר אצלו זה התפיסה של "יראת ה' ראשית דעת", כלומר ההתיחסות הרצינית לדברים =יראת כבוד= יראת הרוממות, כי אדם שלא בוחר בדרך של כבוד לאמת ולצדק, כל מה שיעשה אפילו הרבה "תובנות" על התנהלות נכונה וראויה - הכל ילך בדרכי "עיקשים ונלוזים במעגלותם" ויסתובב סביב עצמו במעגל הזלזול באמת ובצדק, ולכן היראת שמיים של הנביא היא תכונת יסוד, אם רוצים להגדיר אותו כנביא, לצורך העניין - אם נחזור לתרגום לכאן -תכןנת היסוד ש יחס מכבד כלפי האמת והצדק, שאז הוא יכול לבחון באופן הוגן מי יכול לשלוט בצורה טובה והוגנת, וכמובןצריך שהממשל יתאים - כי אחרת פשוט לא תהיה דרך להצליח דבר כזה

(כתבתי בכותרת "על פי היגיון" - היגיון זה מלשון גם "הגיון ליבי")
---ישיבישעעעער
התמונה השנייה שוב

---ישיבישעעעער
מתוך ספר "ראשים בישראל" של ד"ר דויד לאזר, ספר קצת עתיק " של הוצאת "עמיחי" שנת התשי"ד,

מתוך פרק על ישראל גלילי

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://he.m.wikipedia.org/wiki/%25D7%2599%25D7%25A9%25D7%25A8%25D7%2590%25D7%259C_%25D7%2592%25D7%259C%25D7%2599%25D7%259C%25D7%2599&ved=2ahUKEwi9lp_wgMTvAhVvaRUIHZIfCLYQFjACegQIIRAC&usg=AOvVaw11Ni8yCW_u7O_Aqz0lsDHA


(הספר כולו מסודר לפי פרקים, כל פרק על אחד ממייסדי המדינה)
מסכימה! כתבת יפה!הכול לטובה!


מלך שנמנה על ידי הסנהדריןחסדי הים
לא עדיף כבר שיהיה רק סנהדרין וזהו? שואל בתמימותמבקש אמונה

מלך יכול לעשות הרבה בלאגן

צריך גם חוקת המלך שהיא שונה מסנהדרין כמו שמאריךחסדי הים
הר"ן בדרשותיו.

הם יבחרו מלך ראוי וצדיק
מה יש מיוחד במלך? אשמח שתסביר.מבקש אמונה

אגב, גם אם הם יבחרו צדיק, הבא אחריו עלול להיות רשע.

כידוע מניסיון מר של עם ישראל

 

אז זה בעיה לכאורה. 

אם הוא רשע הסנהדרין יכול להפקיע את סמכותו.חסדי הים
מה שמיוחד בדיני מלך שהוא יכול לחדש חקיקה הנצרכת שלא כתובה בתורה.

למשל אם הוא רואה שמתרבים הגזלנים, הוא יכול להוסיף על העונש שלו.
כל מיני תקנות שנצרכות לדור.

בנוסף הוא בכלל מנהיג את העם בצורה מעשית.
בטוח? אז למה לא עשו את זה עם המלכים הרשעים?מבקש אמונה


לא היה להם מספיק כח אז.חסדי הים
אז הם לא יכוליםפשוט אני..
הם יכולים מבחינה הלכתית, אבל בצורה מעשית לאחסדי הים
היה להם מספיק כח.
אין שום משמעות ל''יכול מבחינה הלכתית''פשוט אני..
אני יכול מבחינה הלכתית לעוף, רק מה לעשות שחוקי הפיזיקה לא זורמים אתי בעניין הזה...

אם סנהדרין לא יכול להפיל מלך, אז אין משמעות לזה שההלכה מאפשרת זאת.
אני אופטימי שבעתיד העם יכיר יותר בסמכותחסדי הים
הסנהדרין.
וכרגע אם נהיה פסימים... עדיף סנהדרין לבד נראה לי.מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ט' בניסן תשפ"א 19:48

בלי הקטע של המעלה של המלך

אם מדברים על תחליף לדמוקרטיה, זה נראה לי אחלה

האמת שזו סוג של מח' פרשניםחמדת66

אבל בטוח האברבנאל מסכים איתך. מלך זה מודל בעייתי שאףפעם לא מצליח לטווח הרחוק. הסנהדרין הוא המודל האופטימלי כנראה.

יוו המון זמן לא היית פה, נכון?הנורמלית האחרונה
שאלה טובהחמדת66אחרונה

גם לי יש תהיות כבדות בנושא, לאור הקלות בה אפשר לעשות מניפולציות על הציבור. מצד שני, זה לא הכל או כלום, יש אפשרויות ביניים. אני לא מבין גדול מקוצר הזמן, אבל למשל שיטת האלקטורים, שמאפשרות לנטרל את האפקט השלילי של הרוב. כבר היו כמה ראיונות בנושא גם בישראל. בהתחשב במציאות ששוררת ברור שצריך רפורמה, אבל גם בשבילה צריך רובחושב.

היכן אני בעולם?? נשארתי ילד??לעבדך
לאחרונה אני שם לב שלמשל, אנחנו יושבים בבית או בבי"כ
ואנשים מסביבי מדברים על החשמל והתאורה במקום..
אח"כ עוברים ליד בניינים ואנשים מדברים על מחירי הדירות
על נדלן. על איך בנו את הבניין ובכמה זמן..
ואצלי שום דבר.. זה לא מעניין.. כאילו מקסימום שאלה שתצא לי מהפה וזהו.. בטח לא לדבר על זה דק' ארוכות..
אבל מילא זה היה רק בתחום הזה..
גם כשנפגשים עם חברים ומדברים על פוליטיקה כלכלה ועל השקעות אין לי ככ מה לומר.. אמנם זה מעט יותר מעניין אותי.

אבל אני מרגיש שהעולם הזה באמת לא מעניין אותי..
וכעת שצריך לבחור מקצוע אני מרגיש ממש ממש אבוד..

אנשים אומרים לי שוב ושוב את המשפט החרוש יש לציין, אם היה לך מליארד שקל מה היית עושה/מה היית רוצה ללמוד ואין לי שמץ..

ואני שואל גם לא רק ברמת בחירת המקצוע אלא איך העולם הזה יכול להיות פחות זר?

שבוע טוב..
כמוךבנות נו לריב
לא יודע אין לי תשובה לזה. אולי זה קשור לאופי..
אף פעם לא התחברתי לכל השיחות המורכבות האלו. מרגיש הכי פשוט ..
קודם כל אשריך!יהודי פשוט.
אתה לא מפסיד בזה כלום. לא יודע מה אתה עושה היום, אבל אם אתה במקום של לבחור מקצוע, והמקצועות הריאליים לא מעניינים אותך, אז תבחר מקצוע שאתה רואה בו משמעות. מה משמעותי בעיניך?
אני תוהההפי
אם הריחוק מהחול הוא בגלל אנטי ללמוד
או בגלל שהנפש שלך פשוט מחפשת יותר עומק ..
במידה והיא באמת מחפשת עומק
בורכת תן לה אותו .
יש גם מקצועות של עומק ונתינה.
החיים יכוונו אותך.האטורי האנזו

זה לא בהכרח שאתה לא מתעניין, 

אלא יתכן ומאסת בפטפוטי סרק. ואנשים, הם מדברים

ומדברים על כל נושא ללא הרף. 

ועל דברים שלא מעלים ולא מורידים אז

סביר שתשתעמם.

 

ולשאלתך על פחות זר, 

היכן זה פוגש אותך? באיזה אופן הוא זר לך? אולי אתה

פשוט צריך חבר טוב או תחביב או תעסוקה כלשהי.

 

 

 

,,אני זמנית כאן
עבר עריכה על ידי אני זמנית כאן בתאריך ט' בניסן תשפ"א 16:02
אוף כתבתי חשוב אבל קצת לא קשור לכאן.





אני מרגיש ממש כמוך-יהודי משתדל
אין לי שום התעניינות בכלכלה/הייטק/חיים במשרד. לי עצמי יש עוד זמן (צבא) עד שאצטרך לקבל החלטה, אבל אני חושב שזו ממש ברכה! אני מרגיש שזה יציאה מהכלא החומרי, מירוץ העכברים, והכנה לחיים מהותיים ומשמעותיים.. תחשוב על איזה אידיאלים אתה יכול לקום כל בוקר ולחיות! חינוך, תורה, ביטחון, חסד.. לדעתי זה התנאי להיות בעז"ה בן חורין, יוצא ממצרים כל יום לבנות משכן בתוכנו! ובעז"ה לחיות חיים גדולים יותר..
יפה מאודבנות נו לריבאחרונה
יש פה שני נושאים חשוביםהיום הוא היום
מקצוע ושייכות.

בנושא המקצוע, ממליץ לדבר עם אנשים על המקצועות שלהם ולמה הם אוהבים אותם. תראה למה אתה מתחבר ומה לא. בנוסף, שווה להשקיע בדברים כמו אימון למציאת ייעוד מקצועי וכדומה (לקבל המלצה מאנשים על המאמן) ובאבחון תעסוקתי בסיסי (משהו שיגיד לך במה אתה טוב, הם בדרך כלל לא מתעסקים ברצון יותר מידי.

בנושא הבדידות והשייכות זה נושא עמוק שאני גם צריך להתחזק בו. השאלה היא למי אתה כן מתחבר? איזה גילאים? איזה סגנון אנשים? אתה נשוי?

מאד חשוב להתחבר לאנשים והקורונה מאד הקשתה עלינו בזה. אבל בכל זאת חשוב לחפש איך כן להתחבר ולמצוא מכנה משותף.

משהו שיכול לחבר אותך באופן זמני לאחרים הוא ההתעניינות במקצועות של חברים ומשפחה כמו שכתבתי למעלה. זה אחלה נושא לשיחה ותוכל לשאול אותם את השאלות שמעסיקות אותך בנושא המקצוע
בנות שרוצות- נפתח בלוגפון לכל מי שהיא יהודיה. פרטים בפניםשנזכה!

בלוגפון זה כמו רשימת תפוצה של ווצאפ, אבל בשיחת טלפון. יש מספר כלשהוא שמישהי מנהלת אותו..

היא יכולה להכניס אותך לבפנים, ואז כל פעם שהיא מקליטה לשם משהו אז זה מחייג אלייך לשתי שניות, וכשאת רוצה לשמוע את ההקלטה את מתקשרת אל המספר הזה בחזרה ושומעת את מה שהיא הקליטה.

 

בבלוגפון הזה היא בעזרת ה' תקליט פעם ב דברים קצרים ומטורפים שהיא רואה..

 

 

אם את רוצה להצטרף תשלחי אליה הודעה עם שם- 055-6884028

תפיצו!!    אשריכם

 

 

 

 

נגיד דברים כמו זה: [אבל לא רק מהערוץ] 

 

ישבתי איזה חמישי בערב אחד בכיכר ציון עם כמה חברה כאלה משלנו

ערסים מתוקים רצח

מתוקים דבש

והם פתאום אומרים לי שמע אתה נראה דוס
תן איזה דבר תורה

אמרתי להם מה דבר תורה עכשיו

אמרתי ''בואו אני אספר לכם סיפור שקרה לי היום בבוקר פה בעיר

והסיפור הזה לא באמת קרה לי אבל תדמיינו שכן

קיצור היום בבוקר אני הולך פה בעיר
רואה מישהו יושב משחק בפלאפון
באתי אליו אמרתי לו ''אחי היקר, אפשר שיחה בבקשה?''

הוא מסתכל עליי אומר לי שמע אני באמצע אחי לא מתאים

סבבה הלכתי למישהו אחר

היה באמצע לדבר בפלאפון

אמרתי לו אחי אפשר שיחה?

הוא אומר לי וואלה אני עסוק שחרר

הלכתי לעוד אחד אמרתי לו אחי אפשר שיחה?

אמר לי אני ממהר והלך

ככה עוד איזה 5 אנשים

ואז ראיתי איזה אחד, מה אני אגיד לכם, וואלה בחור טוב, עבריין מדרגה ראשונה

בחור משלנו

יושב פה בצד

באתי אליו אמרתי לו ''מה אומר אח שלי היקר מחילה שאני מפריע לך, אפשר בבקשה שיחה?''

הוא אומר לי ''בטח אח שלי באהבה''

הביא לי את הפלאפון שלו

ישר לקחתי את הפלאפון

הכנסתי לכיס

והתיישבתי לידו

התחלנו לדבר

דיברנו המון

על האמת ועל מה אנחנו מחפשים בחיים

אחרי שעה וחצי של דיבור החזרתי לו את הפלאפון

ואמרתי לו

אח יקר

הייתה שיחה מדהימה תודה לך''

קיבלתי שיחה

ואז אמרתי להם

זה האמת

לפעמים יהודי צריך פשוט לבקש שיחה מיהודי אחר

פשוט כדי להתחבר

וזהו

היה מדהים

 

(זה משהו ש @חצילים כתב )

תודו שתמיד תהיתן:מזמור לאל ידי

מקרא מפורש: ״ושאלה אשה״בן מערבא


חחח...מזמור לאל ידיאחרונה
מי ער?חצילים
ממה אתם הכי מפחדים?


אני מהחושך

הרוחני

יש שם מפלצות
---ישיבישעעעער
חושך רוחני מן הסתם יש ליד הגלגלים בעלי השכל. יש שם מפלצות, כלומר חייזרים?
לא הצלחתי להבין אחיחצילים
ערמישהו איתי
מהפחד
ערה ומה שהוא כתב^נופת צוף


אפשר לדעת למה?חצילים
ערה(אהבת עולם)
מאיבוד
מה יש שם שמפחיד אותך?חצילים
או מה אין שם?
ערהחופשיה לנפשי
מרגשות
אפשר לדעת למה?חצילים
כי זה מציף רע לפעמיםחופשיה לנפשי
אבל זה יכול להציף גם טוב לא?חצילים
ערהברוקולי

מכלבים
הגיוני לגמריחצילים
מקווה שיפחדו ממך ויברחו
ערהאהבה.
מחוסר יציבות
איך זה מתבטא?חצילים
אגב יש לי תאוריה על זה ועל שחיה
כיום זה לא, תודה לה'אהבה.אחרונה
במצבים שהפחד ער, זה כמו שמערערים אותך, פחד לאבד שליטה. פחד להשתגע. שאלה יפה.

מעניין, מה התאוריה אומרת?
האם יוכלו ליצור משהו בעתיד שקורא מחשבות?חסדי הים
קרובחדשכאן
אם יהיה ניתן לזהות כמה שיותר קשרים נויירוניים במוח,
ויהיה ניתן לקלוט מרחוק אותות חשמליים בעוצמה כזו
יש הרבה מקובלים שיודעים לקרוא מחשבות, לא צריך מכשיר בשביל זהדי שרוט
אורן זריף שליט"א למשל הוא ה-קורא מחשבות.

עוד הוכחה ניצחת לאמת הבלעדית של היהדות.
באף דת אחרת אין קוראי מחשבות.
גם ליאור שוסרדחדשכאן
ליאור שוסרד כופר בן כופר כי חותר תחת הנהגתו הבלעדיתדי שרוט
של מרן ראשנו עטרת אדמורנו.

כל ההולכים תחת הנהגתו מרים יד בתורת משה ונקרא רשע.
לא מכיר את אבא שלו 🤷🏻‍♂️חדשכאן
הא?גלקסיה

לא ידוע לי על אנשים שקוראים מחשבות באמת...

הו הוו יש ויש. אורן זריף שליט"א, ליאור סושרד שר"ידי שרוט
דיויד קופרפילד תובב"א.

וזה רק מקצתם.
אתה מדבר ברצינות?גלקסיה

כי אם כן אז אתה גם אומר שיש אנשים שבאמת נחצים לשניים ומתחברים בחזרה בלי פגע... וכל שאר הדברים שדיוויד קופרפילד עושה...

בארור! במו עיני ראיתי איך כורתים למישהו ראשדי שרוט
מטיסים את הראש למיסיסיפי ואת הגופה לטוקיו ואז חיברו בחזרה והנה הוא חי בשלום ואפילו בעל תשובה.

במו עיני!
שנאמר "אין טוב ממראה עיניים וחמור יבוס בעליו".

עצובמחפש אמת

אם זה רמת ההוכחות שלך לאמונה אתה בבעיה חמורה

אתה צוחק?חסדי הים
חבר'ה, אני יודע שאני לרוב בנשו"ט אבל come onדי שרוט
השאלה היא אם הוא כותב רציני מדי פעם...someone
הגזמת... לא תמצא רציני כמוני במרחבי המרשתת ימה וקדמה צפונהדי שרוט
ונגבה.
קורא מחשבות הוא חסר יכולות במדינה שבה הוא לא דובר את השפההאטורי האנזו

(;

 

 

 

יש אנשים שחושבים בתמונותפרח-אש

* עובדות מענינות אבל לא יעילות

כל עוד לא המציאו מכשיר לנסיעה לעתיד - לא נדעצהרים
יש כבר תוצאות מעניינות בתחוםריבוזום
אני לא זוכרת איפה, ראיתי שאימנו רשתות נוירונים לשחזר תמונות שנבדקים צפו בהן מגלי מוח, וזה אמנם רחוק ממושלם אבל זה מספיק טוב למשל להתאים בין התמונות האמיתיות לשחזורים בהינתן סטים של שניהם.
כשייצרו משהו שצופה את העתיד נדעימ''ל


האם יוכלו ליצור בעתיד משהו שצופה את העתיד?simple man


רק אם יחזרו לעבר ויצפו את העתידבנות נו לריב
יש לי עצה בשבילךבינייש פתוח

במקום סיפור בהמשכים בחתימתך אפשר לכתוב "פשוט אני לשעבר" ולהוסיף מתחת מוטו, משפט חכם

אני בטוח שאת יכולה לשתף משהו יפה

עצה נחמדהגלקסיה
עבר עריכה על ידי גלקסיה בתאריך ח' בניסן תשפ"א 02:27

רק שאין לי כוח לשנות את החתימה, יש יותר מדי משפטים חכמים, ומי שלא רוצה לקרוא את סיפוריי מוזמן לא לעשות זאת

 

אילון מאסקמזמור לאל ידי
יש בימינו כזה דברחושבת בקופסא
מתקן שקורא את האותות הנירולוגים במוח ואחרי כמה שעות טובות של אימון יכול להבדיל כשהבן אדם חושב "למעלה" או "למטה" ולהזיז עכבר מחשב בהתאם.
זה כדי לתקשר עם אנשים משותקים, כנראה שזה הכי מתקדם שאפשר בימינו.
שמעתי שלאחרונה הצליחוekselion אחרונה

כן להשפיע על מה אדם יחלום 

שכחתי איך זה הולך ומה הרעיון באמת

אני מניח שזה דיי דומה

פינת ההגדה חלק ב - מבט כללי על מבנה ליל הסדרחידוש

 

 

שלום לכולםצריך להספיק השבוע הכל אז אני מפציץ

 

כידוע, הסדר מורכב מארבעה עשר סימנים שכולנו יודעים בע"פ. ננסה לעמוד על המבנה הכללי וההיגיון העומד מאחורי סדר הסימנים.

 

מן התורה ישנן שני נושאים מרכזיים בלילה זה: מצוות האכילה, ומצוות סיפור יציאת מצרים.

מדרבנן נוספה גם מצוות אמירת ההלל (והיא תקנה קדומה מאוד, ורמוזה בספר ישעיהו, שמנבא על מפלת צבא סנחריב מלך אשור שצר על ירושלים: "הַשִּׁיר יִהְיֶה לָכֶם כְּלֵיל הִתְקַדֶּשׁ חָג"), ומצוות שתיית ארבע כוסות.

 

מלבד מצוות אלו ישנן מצוות נוספות, חלקן מהתורה וחלקן מדברי חכמים, המשובצות אף הן בתוך הסדר: קידוש של יו"ט (מדרבנן), [ושל שבת, שהוא מצווה מהתורה], נטילת ידיים (מדרבנן), וברכת המזון (מן התורה).

 

נפסק להלכה ש"מצוות צריכות כוונה", דהיינו שכדי לקיים את המצווה צריך לכוון לקיים את המעשה לשם אותה מצווה; ועל כן חשוב להיות מודעים למשמעותם ההלכתית של מצוות הסדר (להרחבה עיינו בשרשור הזה -יש - צעירים מעל עשרים).

 

מצוות האכילה מן התורה כוללת שלוש מצוות: אכילת הפסח, המצה, והמרור. בתלמוד נאמר שבשונה ממצוות המצה שקיימת תמיד, מצוות המרור תלויה באכילת הפסח, ולכן בזמן הזה שלצערנו איננו מקיימים את מצוות אכילת הפסח, גם מצוות המרור אינה נוהגת מן התורה כי אם מדברי חכמים, ואם כן מצוות האכילה היחידה מן התורה כיום בפסח היא מצוות אכילת המצה (שבה מקיימים גם מצוות סעודת יו"ט [ושבת]).

 

כדי לשמור למצוות הסיפור מקום בטוח ומרכזי כראוי לה, תיקנו חכמים שהיא תיעשה לפני סעודת החג ומצוות האכילה, אלא שכשלב ראשון בסדר קבעו את הקידוש כדי לקרב את קידוש היום לכניסתו, ומתוך ציון קדושת היום, לגשת למצוות הלילה. אלא שהקדימו ל'מגיד' גם את אכילת הכרפס, כדי שלא להיות רעבים יתר על המידה בזמן ה'מגיד' (ועכשיו תשאלו: הרי בכרפס אוכלים רק פחות מכזית, ואיך בדיוק זה עוזר לזה? תשובה כשנגיע לכרפס...)

 

לפני ה'מגיד' מתגנב לו ה'יחץ' - שמטרתו היא שההגדה תיאמר כשהמצה היא חצויה, ומה העניין בזה? כשנגיע..

 

אח"כ מגיע ה'מגיד', שבתוכו עצמו יש הרבה מה לנתח ולדקדק בסדר הדברים והמבנה של הסיפור, וגם על כך בפינות הבאות בע"ה.

 

לאחר המגיד עוברים לחלק השני של הסדר: מצוות האכילה והסעודה. מקדימים את המצה שהיא מצווה מן התורה, לאחר מכן את המרור שהוא מדרבנן, ואח"כ את הכורך שהוא 'זכר למקדש', ועל עניינו נעמוד כשנגיע לשם בע"ה.

 

לאחר קיום כל מצוות האכילה (חוץ מאחת), מקיימים את סעודת החג, ולאחריה מסיימים באכילת מצת האפיקומן, שהיא לרוב הדעות סעיף מדרבנן של מצוות מצה, [ובפירוט בע"ה בהמשך], ולאחריה ברכת המזון.

 

וכאן מגיע החלק השלישי של הסדר, שאפשר בהחלט לראות בו את השיא (ומוזר שיש כאלו שדווקא את השלב הזה עוברים בזריזות יתירה..) - ההלל והשיר. להלל של ליל הסדר יש מימד מיוחד מאוד, השונה במהותו מההלל של כל השנה. ועל כך, כשנגיע בע"ה. 

 

לאחר כל סימני הסדר עד כה, שהיו חובה מהתורה או מדרבנן, הסימן האחרון 'נרצה'- בא מרצון עצמי של כלל ישראל, שאינם מסתפקים במה שתיקנו חז"ל ומוסיפים להלל ולשבח לקב"ה מעצמם, מתוך רוממות הנפש ושמחת הלב.

 

 

*לדעת רש"י והרשב"ם האפיקומן זה עיקר מצות מצה, לכן השל"החסדי הים
כותב לא להפסיק בדיבור חול בין ברכת אכילת מצה לבין האפיקומן וכך נהג הגר"ח מבריסק למעשה.

לדעת הרא"ש זה לא חלק ממצות מצה, אלא זכר לקרבן פסח.

*כנראה כבר בשחיטת הפסח ישראל במצרים אמרו סוג מסויים של הלל: "אפשר ישראל שוחטין את פסחיהן... ואין אומרים הלל?" (פסחים סד.) ועיין בקי"ז. שמשמע שזה היה ההלל שבידינו לחלק מהדעות שם.

*עיין בחזון עובדיה (כרך יו"ט עמוד צב) שהוא כתב דקידוש ביום טוב לדעת רוב הפוסקים הוא מצוה מן התורה.ע"כ. דלא כמו המשנה ברורה.
גם בלשון הרמב"ם שהמגיד משנה אומר שזה דרבנן. יש חולקים שלשון הרמב"ם מורה זה דאורייתא.

* לא הבנתי מה התכוונת ה14 סימנים?

*לרוב המצוות יש ברכה אז הם מספיקים בשביל הכוונה, מה גם שיש עוד סניף שכמו שהירושלמי אומר שעצם זה שמסבים בליל הסדר זה יכול להוות מועיל בשביל הכוונה.

*כמו שהערתי שנה שעברה 'נרצה' זה שאנחנו עשינו את עבודת הסדר כמו עבודת הקרבן ואנחנו רצויים לפני ה', "ונרצה לו לכפר עליו".
ה-14 סימניםהרמוניה

נראה לי זה ה"קדש ורחץ...."

אה כי יש גם את הסימנים בקערה והסימנים שרבי יהודהחסדי הים
היה נותן למכות דצ"ך עד"ש באח"ב.

לא ידעתי שקוראים לחלקי הסדר 'סימנים'.
אולי י"ד זה כנגד ש-ה' הוציא אותנו ממצרים "ב-י"ד חזקה" שמוזכר בכמה מקומות בתורה ובנ"ך.
יפה👍הרמוניה


תודה רבה! שימחתחציליםאחרונה