שרשור חדש
מי ער ?or1900
חופשיה לנפשיפשוט אני..אחרונה


ערב טובמשה
עבר בשלום.
למי יש קשרים במעבדה ויכול להביא לי תשובה ל קורונה?איש השקים
200 שנה הקורונה כבר עברה מאז שנבדקתי
טוב זה רק יומיים אבלאיש השקים
זה מלא
יומיים זה מלא..חיים של

מד"א בד"כ לוקח יותר זמן
ובקופות חולים זה משתנה מאחד לאחר.
בקיצור הכל חרטא משגעים אותנו לשוואאיש השקים
אם נדבקתי אז כנראה הדבקתי כמה והם מסתובבים חופשי כי לוקח שנה לתת תוצאות אז בשביל מה כל זה?
מדינת חלם
אבל אתה לא בבידוד?חיים של
אני בבידוד מאז שידעתיאיש השקים
ועד אז הדבקתי אנשים אם אני חיובי והם ממשיכים להדביק עבודה ערבית
לכן עושים סגר..חיים של
כדי לעצור את השרשרת הזו..
ואז אף אחד לא ידבק יותר לעולםאיש השקים
סגר זה לא פתרון זה פתרון לאנשים שנכשלו
ככה צריך להתמודד וגם אם לא מצליחים 100 אחוז צריך להראות שיפור אחרי חצי שנה

טייוואן: 24 מיליון תושבים, 2 חולים, ומכה קלה בכנף הכלכלית
אבל כרגע המצב קטסטרופהחיים של
ברור שסגר זה לא פתרון.
אבל אני שומעת על ככ הרבה חולים.
אז נשאר לנצח בסגר?איש השקים
אחרי הסגר יפתחו ושוב יהיו מלא חולים
זה אופציונליחיים של
בקופת החולים שלנו יש אפשרותמקלידה משהו
לקבל תשובה במענה אוטומטי באמצעות מספר זהות.
תבדוק מה יש אצלך.
אמרו שישלחו סמס כשיהיהאיש השקים
הבנתי שלפעמים לוקח להם זמן להתקשר. בדקת באתר של קופ"ח?יעל מהדרום
בדקתי אין שום זכר לבדיקהאיש השקים
לפעמים לוקח שלושה ימיםברגוע
נכון ככה לקח לי..מתסכל אבל אין מה לעשותתפוחית 1
או שיש- לפעמים רופא משפחה יכול לבדוק קצת לפני. ..תבקש ממנו @איש השקים
אז אני שליליאיש השקים
והיום שמעתי על 5 אנשים שקיבלו מטושים לבדוק בבית ולפני שמסרו אותם למעבדה קיבלו תשובה שהם חיוביים...
מישהו משחק בנו
מלחיץ משהו..מי שלח להם את התשובה החיובית?תפוחית 1
המרפאה אליה הם שייכים?
רק המרפאה אמורה להחזיר תשובה
אני לא יודעאיש השקים
איך הם ידעו מתי הן נמסרו למעבדה?מקום בעולם
כי קיבלו תשובה לפני שמסרו ולא הבינואיש השקיםאחרונה
איך הם חיוביים אם אין בדיקה עדיין
צום גדליה היה קשה ובתשעה באב עמדתי למות. אבל את כיפור הזהבינייש פתוח
לא הרגשתי בכלל
דחוףשואל שאלה
אם הורדתי מזוזה ואני מחליף במזוזה חדשה
אני צריך לברך עליה משהו?
צריך לברךנועה גבריאל
אני חושבת שכן אבל נראלי זה מחלוקתהפי
כי כבר היה שם מזוזה
אבל אם היא חדשה צריךנועה גבריאל
שוב זה מחלוקת ..הפי
כאילו נראליהפי
כן אבל דווקא אם זה המזוזה העיקרית בפתח הבית.חסדי הים
מאתר ישיבהארלט

שאלה

הסרנו מזוזות מבית שעמד להריסה. בדירה הנוכחית המזוזות שבה הן פחות מהודרות ואנו רוצים להתקין בהן את המזוזות שהסרנו מהדירה הקודמת, האם עלינו לברך?

תשובה

יש מחלוקת בין הפוסקים האם מברכים על מזוזה שמחליפים. אמנם יש שכתבו שאין לברך משום ספק ברכות להקל אבל רבים פסקו שניתן לברך. וכאן שמדובר בדייר חדש בדירה, יש עוד צד להקל שהרי לגביו המצווה מתחדשת, שהוא לא שם את המזוזה הקודמת (על פי ערוך השולחן יורה דעה, רצא, ב). ולכן, אתם יכולים להחליף את המזוזות בברכה. ואם לאחר שתורידו את הישנות תלכו להתעסק עם משהו אחר ורק לאחר זמן תחזרו לשים אותם, הרי שיש כאן הפסק שחייב בברכה.

תודה לכולם!שואל שאלהאחרונה


שאלה למי שמבין בחב"ד. מה זה אומר "מלכחילה אריבער"??מבקש אמונה

מה הפירוש ואיך זה מתבטא בפועל בחיים? 

תודה.

 

בחדר של חב"ד לא ענו אז אני שואל פה..

תודה . זהו שאת זה שמעתי אבל לא ממש הבנתי בפועלמבקש אמונה

איך זה מתבטא בחיים עצמם? אפשר דוגמא?

 

שאלה על הנאמר:

"דוקא כאשר לא מצליחים ללכת בדרך הרגילה, אזי צריכים לנסות ו'לדלג' על הקשיים, אבל אני אומר, שלדעתי צריך ללכת מלכתחילה באופן של דילוג על כל הקשיים והמכשולים"

 

מה זה הדרך הרגילה? ומה זה דילוג על כל הקשיים? 

הרי בדרך הרגילה עצמה יש קשיים, לא? 

 

 

עקרונית זה בעיקר בתפיסה ובדרך החשיבהhh

נגיד בקיום מצוות, סתם ככה בחיים יש קושי וניסיונות בקיום מצוות ואפשר להמשיך בחיים כרגיל ולהשתדל להתגבר על כל קושי שמפריע, לפי הדרך של 'לכתחילה אריבער', כבר מלכתחילה צריך ללכת בהבנה ותפיסה שלא מתעסקים בכלל בקשיים, נגיד כשמגיעה לך הזדמנות לתרום צדקה, לא להתחיל להתחשבן ולחשוב אם זה כדאי או לא.. זה בקצרה...

 

תחפש לכתחילה אריבער בגוגל לעוד מידע...hh


אז בעצם אתה אומרמבקש אמונהאחרונה

שזה להיות ממוקד מטרה - לחשוב מלכתחילה רק על ההצלחה שתהיה ולא על הקשיים בדרך.

אוקיי תודה     זאת באמת עצה מצויינת.

 

(למען האמת חשבתי שזה יותר עצה שאומרת "במקום להסתבך עם הדרך הרגילה והארוכה, תמצא דרך עוקפת")

 

יש כאן אנשים שעשו את המבחן של לב לדעת?הָיוֹ הָיָה

לא שצריך עזרה או משהו.. סתם מעניין אותי...

עשיתי לפני כמה שניםברגוע
בקורונה?אוי טאטע!
או בלי קשר?
לא לא, סתם אני שואל...הָיוֹ הָיָה

סקרנות גרידא, לשמוע מי השותפים שלי למסע..   

אז גם אניאוי טאטע!
לפני שנתיים שלוש
זה הזה עם החוברות החסידות?הפי
זה קצת הרבה חופר
יש דבר אחד שאני חושבת עליו כשאני רואה את הצירוף הזה לב לדעתחופשיה לנפשי
הרבה מהספרים שלי זה בזכות המבחנים האלה..נוגע, לא נוגע
במאמר מוסגר (שאולי לך הוא מיותר), חשוב לדעתי להפנים את תורת חב"ד כדי שתורת הרב לא תגלוש למקומות לא נכונים (קדושת הטבע לדוגמא יכולה בקלות להתחלף לתירוץ לנהנתנות. הפנמה של שער היחוד והאמונה, שהכל אלהות, מונעת את זה).
נקודה חשובה.הָיוֹ הָיָהאחרונה

גם לי מותר לקבל לפעמים תזכורות....

אני עשיתי.. אבל נראה לי זה שונה של הבנים והבנותמיונז
איך קוראים לכם בחיים האמיתיים?צהרים
אל דאגה, בלי אאוטינג;)

בשם הפרטי?
כינוי?
שם משפחה?
זה משתנה בין המקומות שאתם מסתובבים בהם? עבודה, לימודים, חברים?

אתם מרוצים מאיך שקוראים לכם?
..נועה גבריאל
קוראים לי בשם הפרטי שלי תמיד,או שמות חיבה,האמת שיש ממש מגוון.
חלק מהשמות חיבה שנותנים לי מצחיקים,אבל לא כזה אכפת לי,אני זורמת על הכל.
ולכל השואלים-לא קוראים לי באמת נועה,אתם יכולים להמשיך לחיות בסרט
בדיוק כמו שכתוב בפרופיל.מזמור לאל ידי
למעט האידיוטים שמתעקשים לקרוא לי בשם הקודם.
או אידיוט אחרת שהכרתי לצערי בצבא
ועד היום קורא לי רק בשם משפחה.

האם אני מרוצה מזה?
בוודאי, בהתחשב בעובדה שבחרתי אותו לעצמי...
רובמלח ופלפל
החברים מהעיר שגדלתי בה בשם הפרטי.
בישיבת הסדר שלמדתי היה נדיר לשמוע מישהו קורא לי בשם הפרטי חחחחח
בשם הפרטיחיים של
בד"כ
כן זה שונההפי
כל מקום משהו אחר בעיקר בשם חיבה
וגם במשפחה שלי בשם חיבה אלא אם כן קוראים לי בשם הפרטי ואז אני מבינה שהסתבכתי ..
חרות-חרותיחופשיה לנפשי
פעם לא אהבתי חרותי(היה אדם אחד שאהבתי שהוא קורא לי ככה) בשירות למדתי לאהוב את זה, זה בסך הכל כינוי של חיבה
בבית קיצור. בחוץ בשם המלא חוץ מאנשים שמתבלבלים בשםחסדי הים
אחר מהתנ"ך.
שם פרטי לא עונה לשמות אחריםסמטאות
גם לא לשם המלא שלי, שונאת אותו.

מרוצה? אם הייתי בוחרת, הייתי בוחרת שם אחר
(אפשר להחליף שם)צהרים
השם הפרטי שלך הוא לא השם המלא? מה הכוונה?
שם חיבה לשם הפרטי, כמו חנה וחניסמטאות
כן, הלכתי למשרד הפנים להוסיף שם אבל היה תור ארוך מידי
תספרי לי כשתעשי את זה🙏.הנורמלית האחרונה
זה היה כשהייתי בת 18סמטאות
זה לא פשוט להחליף שםהפי
יש כאלה שאומרים ששם זה יעוד
ולהוסיף אות לשם?חיים של
כתיב מלא או כתיב חסר.
זה משנה את המשמעות?
פעםמלח ופלפל
חיפשתי שאלה לגבי שם עם כתיב מלא וכתיב חסר וראיתי שתי תשובות:
א. מה שחשוב זה מה שמוציאים מהפה ולכן אין חשיבות לכתיבת מלא או חסר.
ב. יש משמעות גם לכתיב.

דעה אמצעית שענה לי מו"ר הרב שמואל אליהו, והוא ענה שתלוי אם כותבים עם ניקוד או לא
ואם כותבים בלי ניקוד?חיים של
זה משנה?
אזמלח ופלפל
לפי מה שהבנתי מהרב אפשר כתיב מלא
בעיקרון בשמות זה לא משנה איך תקין לכתובחופשיה לנפשי
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך ט' בתשרי תשפ"א 03:58
כל אדם רשאי לכתוב איך שהוא רוצה
היה לי וויכוח ממש מטומטם על זה פעם עם מישהו
לא יודעת מעניןןהפי
בכינוי ודרך אגב מהמםor1900
שם פרטי, ולא מקפיד על הגיה שלו משה


בפרטי בכל מקום.מ.ירב.אחרונה
ברור שמרוצה, יש לי שם מהמם!
אהלןהפי
אם יש מישהו שנפגע ממני אשמח שיציין זאת
גמר חתימה טובה
חידהבינייש פתוח
כדור פלאפל אחד עולה שקל יותר מחתיכת צ'יפס. שניהם ביחד עולים 1.1 שקל. כמה עולה כל אחד מהם?
תשובה:הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ט' בתשרי תשפ"א 04:07

הצ'יפס  5' אג'

הכדור שקל וחמש אג'.

 

 

במחשבה לאחור  -מה היתה הפואנטה פה?

....or1900
עבר עריכה על ידי or1900 בתאריך ט' בתשרי תשפ"א 03:56
חחחחח
חח אתה רציני?נועה גבריאל
חסימת עורקיםבסדר גמור


והנה הסרטון שהוביל לחידה:בינייש פתוחאחרונה
מה יהיה עם הקורונה הזאת??!מזמור לאל ידי

ערבות הדדית בתפארתהבסדר גמור
וואוחיות צבעונית
דווקא תראה מה היא מוציאה מאנשים
תמונה מרגשתארלט


..ימ''ל

מקווה שאני סתם ציניקן ופסימיסט ולא שסתם מישהו תלה כקונדס או כדי לפגוע בבעל החנות.

ואולי זה משהו באמצע, מישהו שחיפש לעזור ועשה את זה על חשבון בעל החנות. מין רובין הוד כזה.

..חיות צבעונית
זה ממש הודעה מתפתחת
בנט פירסם את זה בעמוד הפייסבוק שלוברוקולי


אהימ''ל

לא ידעתי שפוליטיקאי פרסם את זה, עכשיו בכלל אני ספקן.

השאלה אם כתב מאיפה זהארלט


מה הבעייה?נופת צוף

אולי אנשים הציקו לצוות. אז הם תלו שאפשר לקחת חופשי מהמדף לקופה, לאו דווקא בחינם

הלכת רחוק 😬מור ולבונה
לפי איך שהמדפים מסודרים, זה משהו יזום של הסופר.
אני לא מאמינה שמישהו ירחיק לכת וישנה את החלוקה ההגיונית (שימורים באזור של שימורים, עוגיות באזור המתוקים) מבלי שיעצרו אותו בשעת מעשה.
אצלנו בעיר יש מקרר כזה בשטח פתוח, ואנשים באמת שמים ואנשים שזקוקים לאוכל לוקחים. כן, זה קורה ב"ה ויש אנשים טובים ומטבע הדברים בימי הקורונה רואים את זה יותר..
וואו, הרטיט אותי.הָיוֹ הָיָה

מרגש נורא.

ממש.

 

 

 

(בתקווה שימ"ל לא צודק. זה קצת גרם לי להרגיש כסיל עם ההתרגשות שלי..)

לא להתרגש.מזמור לאל ידי
לימ"ל יש חיבה עזה לראות אנשים רעים בכל פינה
ולפרש את המציאות בצורה שתוציא את הצד השני הכי נורא.

אין לך מה להתרגש, הכל בסדר ונורמלי איתך

צום קל! בשורות טובות!
מה?? תגובה לא ראויה בכללצהרים
תודה על ההרגעה והאיחולים, אבל אני חולק נחרצות על תחילת דבריךהָיוֹ הָיָהאחרונה

ימ"ל הוא בחור נהדר וטוב לב שאוהב לעזור ולעשות טוב.

היה לי הזדמנות להיווכח בזה לפני פחות משלוש שעות.

 

צום קל גם לך, בשורות טובות, וגמר חתימה טובה בתוך כל שאר בית ישראל!

פתאום זה העסק המתחרההפי
ראו הוזהרתם!!!!😡😡😡מזמור לאל ידי

ממש לא מצחיקבסדר גמוראחרונה

החיים שלנו תותים

מר' אושר, לשמחה פנימית מכלוםסוג'וק

אחד החברים היה מגיע בכל יום לביתו של ר' אשר, וממתין בערגה להיכנס אליו, ללא הצלחה.

 

לאחר ימים רבים, כשסוף סוף הצליח להיכנס, אמר החבר לר' אשר: ר' אשר, אני כל כך שמח להיכנס אליך ולהיות אצלך!

 

ענה לו ר' אשר: אני רוצה שתלך לביתך, ואצלך בבית, שם תהיה שמח!

 

לא לחפש את השמחה בחוץ, היא נמצאת בתוכֵנו! בבית שלנו! בנפש שלנו!

 

התרגלנו לרוץ החוצה, זאת מתנה ללמוד לשמוח מהכלום...

שאלה בקשר לסעודות שבתהמתחזק המיואש

יצא לי להכין רק תפוחי אדמה לשבת,

והבנתי שצריך שתי תבשילים , מה עושים במצב כזה?

 

אולי מים חמים זה פתרון..חיים של
לא בטוחה
@תלמידי חכמים לכאן
למה הכנת רק תפוחי אדמה?איש השקים
לא נראה לי שזה חובהחסדי הים
מדובר על זה בסימן רמבחמדת66

בכ"א המשנ"ב כותב שם 'טוב להזהר', כלומר לכתח' כדאי לדאוג שיהיה, אבל זה לא מדינא דגמרא ואם למשל אדם מעדיף סלטים, ברור שאין סיבה שיתאמץ לבשל, או במקרה הזה שזה נשמע בדיעבד(ואנלא פוסק, אז רק אומר מסברת כרס). כמובן לשבת הבאה כדאי להשתדל שזה לא יהיה המצב...

יש מקום להביא אישוש לדבריך-הָיוֹ הָיָה

ממ"ש במ"ב לגבי אכילת דגים, שהם כן מדברי הש"ס (אם כי א"י אם אפשר לקרוא לזה "דינא דגמרא") ואעפ"כ כתב שאם אינו רוצה בהם לא יאכל, דסוכ"ס המטרה היא העינוג.

וא"כ אפשר דאף בנ"ד - מי שיעדיף סלטים אי"צ שיכין תבשילים.

איברא דאולי יש לחלק בין מי שאינו נהנה מן הדג, שלאכלו הוא סתירה לעונ"ש, ובין מי שרק "מעדיף סלטים", (כלומר - מה יהיה הדין במי שאוהב דג, אבל "מעדיף סלטים".)

ייש"כחמדת66

אני אכן הסתמכתי על כך (זה בהמשך המשפט שם).

בפשטות, הלב יודע אם לעקל וכו' ומי שבאמת מוצא עונ"ש הרי שאין בכך שום בעיה, ואי לאו..

כמו שמצינו ברפח לגבי צום בשבת.

והמברך יתברך.הָיוֹ הָיָה

מה כתוב בהמשך המשפט?

השאלה היא לא מה הלב יודע, אלא כמה ניתן להרחיב את היריעה, אם זה דווקא כשממש אין עונ"ש, או גם כשמעדיף משהו אחר (אחד שאוהב בשר, אבל גלידה הוא אוהב עוד יותר, יחול עליו הדין של אין שמחה וכו'? זה הנידון.)

להלןחמדת66

"וטוב ליזהר שלא יפחות משני תבשילין גם טוב שיאכל בכל סעודה מג' סעודות דגים אם לא שאין נאותים לו לפי טבעו או ששונאן ושבת לעונג ניתן ולא לצער וכדלקמן בסי' רפ"ח עכ"ל.

אז אני לא חושב שאתה צודק, בגלל סימן רפח, משם אנו לומדים שמבחינה עקרונית אדם המורגל בצומות, והאכילה הוא עינוי לו, יכול בתנאים מסוימים לצום בשבת. בסופו של דבר, השאלה היא האם אותו אדם שצריך לקיים סעודה - עושה זאת בד"כ עם גלידה, עבור רוב האנשים סעודה משמעה בשר ודגים (סליחה צמחונים\טבעוני), וכך הוא גם ינהג בסעודות כמו ברמצווה או חתונה.

אהה.הָיוֹ הָיָה

למה זה אומר שאני לא צודק? לא הבנתי את הפירכא. אם תוכל להסביר טוב יותר את הפיסקא השניה שלך כולה, אשמח.

דלכאורה רואיםחמדת66

שאפשר להרחיב את היריעה אפילו למצב של צום.

במחשבה שניה, אני לא בטוח שאנחנו חולקים...רק קוראים לזה בשמות אחרים. בכל אופן, כל זמן שזה שיקול "אמיתי" - כלומר באמת אצל אותו אדם מתנהלות כך סעודות מכובדות (צמחוני למשל), אז לענ"ד פשוט כביעתא בכותחא שניתן. 

זו לא ראיה.הָיוֹ הָיָה

אפשר להרחיב למצב של צום - למי שהאכילה עינוי לא. בדיוקכמו שהדג עינוי.

הוא אשר חקרתי, אם גם במצב של "מעדיף משהו אחר" או רק במצב של "שונא את זה"

אזחמדת66

נראלי שירדתי מעט יותר לסוף דעתך ואיני מסכים

החקירה הזו לא כ"כ נכונה, בדיוק מהסיבות שאמרתי. האם תאמר גבי מי שיחליט שסעודת השבת שלו תהא לחם וחומוס, אע"פ שהוא גם בסדר עם דברים אחרים אלא שאין לו כוח לארגן אותם, האם בכה"ג נאמר שזה בסדר?

לי פשוט שלא.

אתה משווה בין אין כח לסדר לבין פחות אוהב?הָיוֹ הָיָה

לכאורה לאכול את מה שהוא אוהב יותר, זה עצם קיום מצוות עונג שבת.

 

מה שביקשתי לומר, שאע"פ שאין ראיה לדבר מהמ"ב הנ"ל, אבל זכר לדבר, שיש להעדיף את מה שהוא יותר אוהב.

וכזכור, זה גם מה שאתה אמרת...

אז מסכיםחמדת66אחרונה


טונה או פסטרמהתפוחית 1
מי ער?חיים של
ערב יום כיפור.
ערהחן,
צופה בסליחות בערוץ 2
ערהאטורי האנזו

עיצה לקבלה לשנה החדשה

 

לשאול בנאדם מה נשמע, על אמת.. 

מה באמת עובר עליך?

 

 

 

 

 

ולמה שההוא יענה?חיים של
באמת שואלת.
אנשיםהאטורי האנזו

רק רוצים שיקשיבו להם.

לכל אחד יש סיפור לספר.. 

וברוב המקרים אין מי שיכיל אותם, אין מי שיקשיב באמת.

אז בדרכ מבטלים אותם

והם נהיים שקטים. 

שקטים עם סיפור.

אם תמצאי את הטיימינג המתאים,

הם ימלאו לך את האוזן בפרג.

המון פרג.

שדות של פרג.

ויוקל להם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יש בזה משהוחיים של
אניהנורמלית האחרונה
לא מפליא שאני עייפה, כשאלו השעות שינה.
ערה במלוא המרץחופשיה לנפשי
טוב לא בדיוק במלוא המרץ אבל ניהלתי שיח סוער וכיפי בטוויטר
ערor1900
כמו כל השבוע הזה- ערה.מיונזאחרונה
ניצחתי נראלי ומשכיבה פה תפורום לישון

בתקווה בקרוב לימים מלאי בהירות שיאפשרו לי לישון בלי שיחות כאלה כבדות וארוכות(:
המטומטם הבא בתור שיגיד לכם שקורונה זה שפעתבינייש פתוח
(שמסוכנת ופוגעת רק בגיל 80)
תספרו על בת דודה שלי, בת 18, שבועיים היתה חולה וסבלה לעיתים קרובות מקוצר נשימה
(חבל שאי אפשר לתייג את כל מי שקישקש כך בפורום, היו לא מעט כאלה בחצי שנה ויותר האחרונות בפורומים השונים, אולי זה אותו אחד שמטריל כי בדרך כלל מי שטען כך המשתמש שלו נפתח באותו היום)
בכל ניסוי נותנים לאדם שרלוונטי לעניין.מקום בעולם
ושמסכים לכך.
לא תמיד יודעים מראש שבעיה איקס שיש לו תשפיע.
אני שבוראין אני לי
אין לי כח אפילו לכתוב משהו שאפשר להגיב עליו בשירשור,
מחילה מכבודכם...
אין יותר שלם מלב שבורבסדר גמור


והוא ישמיענו
אם אתה רוצה לפרוק או לשתף, שאני רק אקשיב, או שאנסה לעודד- הדלת שלי פתוחה תמיד, בשיחה אישית (חוץ מבזמן שאני ישן/ לומד. אבל גם אז אתה יכול לפנות ואחזור יותר מאוחר).
מוזמן בכיף
קח שיר לחיזוקבסדר גמור
עצוב. תרגיש טובהיום הוא היום
כדאי לשתף אנשים טובים
תודה, זה מה שאניאין אני לי
בערך
עושה
ממ תודההאין אני לי
אפשר למחוק את השירשור אם זה איך שזה הולך פה...
עריכה: כאילו, שלא יטרחו להגיב יותר
איזה טוב ה'יעל מהדרום
לק"י

1. מחר בעז"ה יוצאים מהבידוד! (אחרי שהוא התארך ביומיים, ואז ב"ה משרד הבריאות בדק שוב את העניין וקיצר את זה חזרה).

2. היה סך הכל שבוע נחמד. עם הספקים פה ושם.

שבוע טוב ומבורך, גמר חתימה טובה וצום קל ומועיל!
שבוע טוב !משה
וצום קל לכולנו.
חידה שקשורה לפורום הזהבינייש פתוח


למה יש תגובות עם נקודה אדומה ויש תגובות עם נקודה לבנה? מה צבע הנקודה מעיד על התגובה עצמה?
עונהחיים של
זה אומר אם זו תגובה נכונה או לא...
נקודה אדומה אומרת שזו תגובה נכונה ולהיפך..
-לבן כשהתגובה בלי תוכן, רק עם כותרתנופת צוף


-אדוםנופת צוף

כשהיא עם תוכן

כל התשובות נכונותבינייש פתוח
סחטיין לנופת צוף על ההדגמה
מקפיץ עוד פעםבינייש פתוח
כל האלה שזה רק להקפיץ, בלבןנופת צוףאחרונה


מישהו יכול להסביר לי את כל הסיפור מהפטור זקן?אוויל מחריש

הרי מצוי הדבר שאנשים מגדלים זקן מטעמי נוחות מאשר איזה עניין רוחני כלשהו...

אבל זה לא משמעת צבאית - "נוחות"בסדר גמור


לכן אני שואל, השאלה היא על הביינישים לא על הצבא...אוויל מחריש
אולי הייתי צריך להדגיש את זה קודם...
הנה חילונים שהתארגנו על העניין באמת פקודה דביליתאושפיזין מהירח
לא הבנתי את השאלה.אדם כל שהוא

יש הרבה אנשים שמגדלים זקן בגלל עניין רוחני, וזה מפריע להם.

אז מה אם יש הרבה שמגדלים מסיבות אחרות?

 

ולדעתי צריך לאפשר לכולם, כולל חילונים, לגדל זקן. וזו התעקשות מיותרת לחלוטין של הצבא. הרבה לוחמים מצטיינים ומפקדים בצה"ל היו עם זקן. אם בעיני מישהו מהפיקוד הבכיר זקן זה לא יפה, הוא יכול להתגלח בעצמו, אבל לא לחייב את כל החיילים להתגלח.

מכיוון שהעניין הרוחני הזה הוא לא משמעותי כל כךאוויל מחריש
לפי גדרי ההלכה, והתועלת הלאומית היא גדולה אז אני לא מבין את ההליכה ראש בקיר הזאת.
תבין, בסופו של דבר המטרה של הצבא היא למחוק לך את האישיות ולהשריש בך צייתנות, זה אחד הבסיסים העיקריים שעליהם צבא בנוי.
אחד הדרכים האלה לגרום לך להיות צייתן זה להכריח אותך להתגלח, לכן מתבקש לדרוש את זה.
עכשיו ניתן לדון כמה לאסור, יש צבאות במדינות חילוניות שמותר לגדל בהם זקן מסודר ומטופח, אבל לא על זה הדיון, אנשים מעדיפים לגדל זקן שהם יודעים שהוא לא נאה רק בשביל הפטור....
לדעתי, מבחינה לאומית הדרישה הזאת רק גורמת נזק..אדם כל שהוא

אם המטרה של הגילוח למחוק לך את האישיות ולהשריש בך צייתנות, אז יש בעיה גדולה.

רוב חיילי צה"ל בלאו הכי מתגלחים, ולכן הגילוח לא מוחק להם את האישיות ולא משריש בהם צייתנות.

 

לכן, יש לי רעיון יותר טוב - לחייב את כל חיילי צה"ל לגדל זקן.

נכון, עבור מיעוט מהחיילים זה לא ישריש צייתנות וכו' כי הם בכל מקרה מגדלים זקן, אבל עדיף לדאוג שרוב החיילים יהיו חיילים טובים.

 

אבל באמת, זו לא נראית לי הדרך.

נכון, יש ערך חשוב לצייתנות בצבא.

המון חיילים, מזוקנים ומגולחים כאחד, בסופו של דבר שוברים שמירה. ואני לא חושב שזה בגלל שלא טרטרו אותם מספיק בטירונות.

אחת הסיבות המרכזיות לזה שהם 'ראש קטן', ואכפת להם לא לקבל עונשים, אבל לא מעסיק אותם האחריות לתפקוד של הצבא.

סיבה נוספת היא, שאין להם אימון בדרישות של המערכת. הם חושבים שלמערכת לא אכפת לדרוש מהם דרישות מיותרות, שאין בהם צורך.

סיבה נוספת זה שהם מרגישים שדופקים אותם, ולכן מוצדק לדפוק את הצבא בחזרה.

 

 

לכן, 'מחיקת האישיות' היא חלק מהבעיה, לא מהפיתרון.

 

 

[ונתתי דוגמא של דבר שלא דורש יוזמה וחשיבה, בדברים שדורשים יוזמה וחשיבה, הנזק עוד יותר גדול].

 

את הצייתנות צריך לפתח, אבל לא בדרכים שמוחקות את האישיות והורסות את ההזדהות, ולכן הדרישה מחיילים שגידול זקן הוא עניין ערכי אצלם, או חלק מהזהות הציבורית/האישית שלהם, רעה מאוד.

[ועדיף לוותר על הדרישה גם משאר החיילים].

 

אין שום בעיה במחיקת אישיות והשרשת צייתנות,אוויל מחריש

אדרבה, חייל שמחפש ייחודיות ואינו צייתן מורד בעם ישראל.

על טענתך על כך שממילא כולם מתגלחים ניתן לומר שבאותה מידה כולם מתקלחים. מה העניין לחייב להתקלח? כדי שגם כשיש מים קרים וחייל יעדיף לא להתקלח לא תהיה לו ברירה. כך באותה מידה אם לא יהיה אכפת לו איך הוא נראה אז הצבא לא יאפשר לו את זה.

הבעיה בהצעה לגידול זקנים היא שכיום הרבה אנשים מנסים להשיג פטור זקן גם ללא קשר לדת, כך שבפועל הצעתך לא תועיל לעניין. בנוסף מכיוון שזו לא פעולה אלא הימנעות מפעולה אין לה את היתרון של גילוח זקן.

זה שהם ראש קטן זאת לא בעיה, זה האידיאל. חפ"ש לא אמור להגדיל ראש אלא לעשות מה שאומרים לו, ככה יוצרים אישיות שברגע שיגידו לה לסכן את עצמה אז היא גם תסכן את עצמה, ככה צבאות בעולם עובדים כבר אלפי שנים בהצלחה רבה ואין סיבה שהשיטה תשתנה בגלל כמה בטלנים שרוצים לחסוך לעצמם זמן. 

לגבי האידיאל של צבא וראש קטן..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך ח' בתשרי תשפ"א 20:28

כדאי לקרוא במאמר הזה - http://maarachot.idf.il/PDF/FILES/0/113780.pdf את הסיכום שבעמ' האחרון.

אני ממליץ גם על התיאור של האפסנאי, בספר תיאום כוונות, עמ' 89-90.

 

ואני חוזר לדוגמא שנתתי, חלק גדול מהחיילים שוברים שמירות, ברמה כזו או אחרת. כל החינוך שהיה אמור להוביל לצייתנות עיוורת, לא עזר, ונעלם תקופה לא כ"כ ארוכה אחרי הטירונות. הרבה יותר אפקטיבי בהקשר הזה, היא תחושת האחריות השייכות והאימון. 

גם משמעת זה דבר חשוב, אבל אי אפשר להציב את הכל על משמעת כזאת שמוחקת את האישיות של החייל, בוודאי כאשר החיילים הם כאלה שגדלו בחברה דמוקרטית וחופשית, ורובם יחזרו אליה בעוד זמן לא רב.

לא כדאי להתייחס למשמעת צבאית באופן ציניadvfb

נכון להיום בתרבות שיותר נפוצה כיום (לא בתוך ישיבות ובתי כנסת) - מראה מכובד הוא ללא זקן.

שים לב שרוב האנשים למעלה בשלטון הם מגולחים.

האם עומד מאחורי זה משהו עקרוני? - לא.

 

"תבין, בסופו של דבר המטרה של הצבא היא למחוק לך את האישיות ולהשריש בך צייתנות, זה אחד הבסיסים העיקריים שעליהם צבא בנוי."

 

מה האלטרנטיבה שאתה מציע? שכל חייל יעשה מה שבא לך?

ברור שצבא זה גוף שמונע מציות לפקודות. בלי ככה הוא יהיה צבא כושל.

ברור שהגאוות יחידה שהצבא מטפח באופן אקטיבי זה דבר שעוזר לו מקצועית ובזכותו הוא צבא יותר טוב.

 

עעצם זה שאנחנו עם חוק גיוס חובה שמכריח בכפייה לגייס אנשים - אם ניתן להם פריוילגיות - הוא לא יעמדו על המשמר. צריך לתפוס אותם קצר.

שמע אחי, איני מבין איך הבנת את דבריי,אוויל מחריש

כתבתי את המשפט: "תבין, בסופו של דבר המטרה של הצבא היא למחוק לך את האישיות ולהשריש בך צייתנות, זה אחד הבסיסים העיקריים שעליהם צבא בנוי." אני לא רואה איך מהמשפט הזה הבנת שאני מתנגד למשמעת, אני תומך בעמדה של גילוח זקנים...

...advfb

"למחוק את האישיות"

היה נשמע לי קצת בוטה. במקומך לא הייתי בוחר במילים הללו. אבל זה חופר וארוך.

בסדר אני מבין

שיהיה בגלל נוחותצהרים
לא ראיתי שאנשים עם פטור זקן פחות ממושמעים