שרשור חדש
מעלת חלוקת השס בקבוצה מתוך אתר חבדלהגדיל תורה
קישור הצטרפות לקבוצה:

סיום הש"ס ב- 3 חודשים

מבואר באחרונים, שעל-ידי ההשתתפות וההצטרפות עם עוד יהודים – יש לכל אחד ואחד חלק בלימודם של חבריו, ונחשב כאילו כל אחד ואחד סיים בעצמו את כל הש"ס.

כעין זה מצאנו בהלכות שבת, ששני אנשים שעשו יחד מלאכה שכל אחד ואחד מהם אינו יכול לעשותה לבדו – שניהם חייבים, כי כל אחד מהם נחשב שעשה את המלאכה כולה.

ומידה טובה מרובה, שמפני צוק העיתים אין יכולת לכל אחד ואחד לסיים בעצמו את כל הש"ס (בעלי עסק טרודים בפרנסתם, ויושבי אוהל עוסקים בלימוד שאר חלקי התורה וצריכים לעיין היטב באותה מסכת שלומדים). ואפילו מי שביכולתו לסיים – הרי קודם הלימוד יכול הוא לזַכות את כל המשתתפים ולו לא יחסר, שהרי זה כמדליק נר מנר.

נמצא שיש כמה מעלות בחלוקה זו: א) לימוד המסכת שבחר לחלקו. ב) לימוד זה נחשב חלק מלימוד כל הש"ס. ג) על-ידי השתתפותו עם השאר, יש לו חלק גם בלימודם הפרטי, וכאילו הוא לומד את כל הש"ס כולו. ד) הלימוד נחשב מעין לימוד בציבור, שגדלה מעלתו על הלימוד ביחידות.

מקורות: תניא קסג,א. שו"ת נחלה לישראל (להרב יחיאל מיכל אב"ד ניזנוב) סי' י אות טז וסט"ז, ומציין לתבואות שור סי' ב ס"ק נב. קנאת סופרים למהרש"ק. מנחת אפרים הל' זכיה ומתנה ס"א. ספר השיחות תשנ"ב ח"ב עמ' 476, ועמ'
נערךלהגדיל תורה
עבר עריכה על ידי להגדיל תורה בתאריך כ"א באדר תשפ"א 12:15


אקח על עצמי את מסכת קידושין וגיטיןארצ'יבלדאחרונה


ההתלבטות הזו... אם לכתוב עד הסוף בתוך הכותרת או להשאיר רווחשוביה!

ולהמשיך בפנים... צוחק

ממש קשה להחליט!

 

ואגב יש בזה 2 סוגי כותבים:

יש את אלו שעל כל מילה יכתבו בכותרת 3 נקודות ויכתבו את המילה בפנים, ויש את אלה שיכתבו בכותרת עד הסוף אפילו אם נקטעה להם המילה....

(: גדולהאטורי האנזו

פעם ראיתי גרפיטי בסוף קיר:

 

סוף מעשה במחשבה תחי

לה

חחח (צוחק)שוביה!אחרונה


יש דרך לאתר הקלטה או משהו בסגנון של תוכנית רדיו?מזמור לאל ידי
היום ב"רדיו כל חי" דיברנו בין השעות 10-11 בבוקר
על כל מיני מוצרים לדיאטה- אני מחפש את השם של החברה,
או את הקלטת התוכנית, אם יש דרך להשיג
ישהָיוֹ הָיָה

לרדיו קול חי אתר עם כל התכניות נרא'לי.

לא מצאתי שם...מזמור לאל ידי
יש לך אולי קישור ישיר?
אינלי איך לעשות קישור. אולי הם מעלים רק לאחר זמן מסויים?הָיוֹ הָיָה


אתה יכול להתקשר לצוות שם ולבקש, בהצלחהפלונטר 1


תבדוק אולי באתר סאונדקלאודצהרים
תודה רבה! מצאתימזמור לאל ידיאחרונה
יודעים מהsoul.

|נבוך|

אני רוצה תגובות

בעיקר מכם אנשים חכמים

היי. - נוער וגיל ההתבגרות

נשף סיום, שמלות, לימוזניות ושאר ענינים- הגיגים ומחשבות.מזמור לאל ידי
הכתבה בכאן חדשות על תלמידים שמתלוננים על נשף הסיום שבכל הנראה הולך להתבטל- החזירה אותי אחורה, אל שנות סיום הלימוד שלי.
במשך 4 שנים עבדנו בשוטפי רצפות בישיבה, בית המדרש והחדרים (בנוסף לעבודות אחרות) ומהם קיבלנו כסף שנצבר עבורינו בקופת הישיבה.
בסיום 4 שנים הוא עמד על סכום נאה של כ40,000 שקלים.
מעט לפני סיום הלימודים קיבלנו אישור ללכת
לעבוד עוד מספר ימים וכך היקף הקופה עלה במעט.

כחודש לאחר סיום הלימודים יצאנו שמחים וטובי לב
ל4 ימים כייפים ומגבשים.
לפני הטיול כל אחד התבקש להביא 150 ש"ח.
ביקשתי את הכסף מהורי- אך לא הייתה להם אפשרות להביא לי את הסכום הנ"ל.
וכך בלית ברירה יצאתי לטיול ללא הכסף ובתקווה ש"יהיה בסדר".
כשהגענו לראפטינג בנהר הירדן אמרתי שאני אשאר לשמור על התיק ומילמלתי משהו על כך "שאני לא רוצה להתערב"
ושהגענו לפיינטבול כבר השתכללתי ותירצתי שאני "מפחד שזה כואב"...

8 שנים עברו מאז
אבל יש עדיין שתי שאלות שלא נתנות לי מנוח:
1. 43 תלמידים, לא כולל אנשי צוות שהצטרפו בחלקים מסוימים של המסע- איך אף אחד לא חשד? איך אף אחד לא שאל? זכור לטובה מו"ר שליט"א שדווקא כן שאל, אבל אני התייבשתי וגימגתי לו את התשובה הנ"ל.

2. 40,000 ש"ח ל4 ימים. (תעשו את החישוב לבד.)
מה היה *כל כך* דחוף שהיו צריכים גם את ה150 ש"ח הללו מכל תלמיד- ושלא היה אפשר לוותר עליו?

להגיגכם ומחשבתם אודה,
ספציפית את הפוסט הנ"ל מבקש לעת עתה
שלא לשתף.
אוי.עצוב ממש ....ה' אלוקינו


וואי באמת מוזר...נועה גבריאל
צריכים יותר לפקוח עניים ולהיות ערניים לדברים כאלה. לצערי, שמעתי גם היום על מקרים כאלו, אמנם זה פחות נפוץ ב"ה אבל זה גם כי דואגים יותר מדי להסתיר את זה,ומפדחים להראות.
כמה הייתם?מי האיש? הח"ח!

אתה מבין שאפילו אם הייתם רק חמישים במספר, כבר מדובר על 7500 ש"ח, דהיינו כעשרים אחוז מעלות הטיול ההוא?
לעצם העניין, אתה כמובן לא אשם בדבר וגם חלילה לא ההורים אם אכן הבעיה הכלכלית היתה כה חריפה ש - 150 ש"ח לא היה באפשרותם לתת. אך עליך לדעת שהמגזר הדתי לאומי אינו מבין ואינו מפנים כלל את הבעיות הכלכליות החריפות באוכלוסיית ישראל, הנהגתו אטומה להן לחלוטין והעוני פשוט אינו בראש מעייניהן, כולל ברמת ההנהלה של מערכות החינוך.

היינו 44 כולל אותי (נראלי שכתבתי זאת.)מזמור לאל ידי
מה שמפליא אותי זה שדווקא במקום בו למדתי
רוב התלמידים מגיעים מבית במצב סציו-אוקונומי נמוך.

אולי בגלל התדמית שלי כ"עירוניסט"(עשיר?)
איש לב שם על ליבו להתייחס לכך.

לא חושב שדווקא במגזר הדתי איך הבנה וערך לכסף.
אפילו הפוך- כפי שנרמז מהכותרת שלי.
נשף סיום של מתבגרים חילונים- יכול להגיע לאלפי שקלים.
כולל תפירת שמלה במיוחד, לימוזינה, ירידה ממסוק
ועוד שטויות כיד הדמיון הטוב(?)
התייחסתי לשאלת העוני.מי האיש? הח"ח!

ובוודאי לא ניקח דוגמאות מהחילונים (אם כי ניקור עיניים קיים בכל מגזר).
היתה להבנתי צריכה להיות ציפייה גדולה ויוקדת בחברה הדתית להבנת העוני, ואין המצב כך.

נו באמת...mimi70

לא זכיתי ללמוד באולפנה או תיכון בנות של החמ"ד, למדתי בתיכון ממלכתי מעורב.

8 שנים אחורה אם אני מחשבת נכון, היה את ה"נשף" , גרתי במקום שנחשב כמקום פריפריאלי

ורוב האוכלוסיה לא היתה מבוססת, חוץ מכמה בנות/בנים של כל מיני שהצליחו בתחום העסקי

של מכולות משגשגות, קבלנות בניין, בסטה ריווחית בשוק. אפילו חלק (פחות מחצי) המורות עד שהכריחו אותן

לא הלכו לעשות השלמה מתעודת הוראה בלבד לB.E.D במכללה כי לא עניין אותן לא ללמוד ולא ללמד.

משכבה של 4 כיתות עיוני , 1 כיתת מצטיינים, 1 מב"ר ו1 משהו בנוסח תשתדלו לבוא לבית ספר

כדי לא להסתובב ברחוב ואם תרצו לגשת לבגרות נקטוף לכם את הירח.השקיעו בהם מאוד שהלוואי על הכיתות האחרות.

ה"נשף" היה סך הכל חצר כזו באיזור תעשייה תחת כיפת השמיים בלי מקום סגור להיכנס אם צריך ושירותים טינופת.

לקחתי שמלה מאחותי שקנתה ל"נשף" שלה (עד אז היא לא לבשה שמלה והפעם הבאה שלבשה שמלה היה בחתונה שלה 10 שנים אחרי וגם אותה היא שנוררה מאיזו חברה שלה שקנתה ולא שכרה) כי בשביל מה בדיוק להוציא עוד כסף על שמלה סתם.

בחצר הקטנה הזו היה יותר מידי אלכוהול ומעט מידי אוכל, כמעט כלום, ובטח שלא מלצרים כמו באולם, היתה עמדה עם אוכל כמו ביום הולדת בבית ספר יסודי, ביסלי במבה דוריטוס וכאלה, מיץ פריגת, הדבר הכי מלהיב שהיה שם זה היה אדממה- פולי סויה טריים (לא שותה אף פעם, בקידוש תמיד יש תירוש, אבל אני יודעת שזה רע לשתות על בטן ריקה) חברה של חברה שלי איפרה אותי ולא רצתה כסף, נערה שאוהבת איפור ורצתה להכין תיק עבודות והיא גם עשתה לי פן על הדרך שהחזיק שעה ורבע אבל מה אכפת לי. וחברות שלי לא עשו יותר ממני . אז נכון שהייתי בכיתת החננות של המצטיינים אבל גם בכיתות אחרות לא ירדו מהפסים בהקשר ל"נשף".

כן, קניתי נעלי עקב, רק לא ידעתי שאי אפשר ללכת איתן על הדשא אז פשוט הלכתי יחפה עם הנעליים בשקית. זו לא התנהגות מייצגת, מי שבאה עם עקבים לא הלכה איתם ביד, אבל לא היה לי אכפת. הייתי היחידה בשכבה שנעלה קבוע טבע נאות (שני פסים חום, מכוער, אבל הצבעוניות והמיוחדות עלו יותר מידי, לא שורפת 400 שקל על זוג כפכפים, זה היה לי משהו כמו 20 שעות בייביסיטר) הרגשתי הכי יפה כשנוח לי ושיקפצו. וגם את הנעלי עקב קניתי בסקופ במבצע של 30 ש"ח לזוג.

בקיצור לעניינינו, לא היו ריקודים או די ג'יי מקצועי, אחד התלמידים היה אחרי על המוזיקה , היו לקראת הסוף מעגלי "אחים אחים שמחה שמחה שמחה" ( למי שלא מכיר זה שמים ידיים כל אחד על הכתף של השני וצועקים אחים אחים שמחה שמחה שמחה) לא מורכב ולא צריך מוזיקת רקע. ובטח שלא היה צלם וידאו.

ואז שידרו בטלוויזיה כתבה על נשף בסביון וכולנו היינו בשוק מהלימוזינה והתסרוקות והביזבוז הזה.

ללכת למספרה עבור הנשף זה היה נחשב להגזמה. זה ספציפית השתנה בשנים האחרונות גם אצלנו. אבל לא הרבה השתנה, גם היום אף אחד לא בא בלימוזינה, ירידה ממסוק זו הזיה, האולם זה לא אולם פאר אלא סוג של דשא כמו שהיה לנו, אין "סעודת מצווה", יש יותר מידי אלכוהול וזה רע וגרוע וזה היה גם כשהייתי ולא החמיר. עדיין יש נישנושים של גן ילדים עם בסלה ובימבי ואדממה זה הדבר הכי מרגש שיש שם, הוסיפו שידרוג מטורף של בוטנים קלויים ומכונת אייס קפה כמו בקופיקס, תמיד יש אבא/דוד\אח/בן דוד שיש לו איזו פיצוציה/קיוסק/משהו בסיגנון קופיקס ומשאיל את המכונה לערב.

באים להיפרד מהחברים לפני הגיוס לצה"ל/ש"ל ולשמוח (היינו כמה בעלות ובעלי תשובה בשכבה, חלק הלכו לש"ל חלק התחרדו והלכו למדרשייה עם לינה, חלק הלכו למכינה ציונית דתית לפני גיוס וחלק לישיבה חרדית) ו הדבר היחיד שגרוע זה ששותים יותר מידי, בעיקר הבנים,

למרות שהרבה מהבנים לא נוגעים או ששמים 2 סי סי וודקה על כוס מיץ תפוזים מלאה סתם כדי לתבל את המיץ.

כל תלמיד שילם 100 ש"ח בערך על הערב הזה וזה לא בתים של 8 ילדים אבל 5 כן . רובנו עבדנו אחר"צ ו100 זה לא היה כל כך הרבה.

לא לגמרי הבנתי מה את רוצה לומר...מזמור לאל ידיאחרונה
אבל יפה לשמוע שאצלכם הנשף היה משהו פשוט.
מדרשת הרובע ומדרשת אוריהמאיר.

מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בהשקפה של מדרשת אוריה לבין ההשקפה של מדרשת הרובע? וגם מעבר לזה, לפי מה שהבנתי יש גם עוד שינויים בסגנון של הנשים שלומדות במוסדות האלו.
לא הבנתי מה הקשר בין מוסד הלימוד וההשקפה שלו לבין הקלילות והזרימה של הבן אדם.
אני יודע שלא צריך להשליך את זה על כלאחת שלומדת באחד המוסדות,סתם מעניין אותי.
תודה מראש לעונים!

//ינשוף קטן

מה קרה לשרשור הקודם?

מה שיקרה לשרשור הזהמאיר.

מחקו אותו

מהינשוף קטן

למה? אמא אני מרגישה במאמא רוסיה

חחמאיר.

כי זו הייתה נראית למנהל הטרלה...

(די בצדק, התגובות לשאלה היו נוראיות...)

...הָיוֹ הָיָה

חבל שככה היה נראה לו.

(איזה תגובות פספסתי שם בדקות שלא הייתי? מה כבר היה?)

חח אין הבדלadvfb


בטח שיש!!ינשוף קטן

סתאממ.

דומות, אבל במדרשת אוריה יש יותר חסידותאניייי

(לא יודעת כמה יש ברובע, אם בכלל)

חח אופסאניייי


מוזמנים להתעלםאניייי


השכן שמנגן כאן בקולי קולות, אזחיים של
תודה על המוזיקה

אבל כשאני ארצה לשמוע מוזיקה אני אעשה את זה באופן עצמאי.
פלונטר 1

אוי. שייגמר בקרוב

וואימלח ופלפל
וואי אני לא סובל שעושים את זה!!! במיוחד יש מישהו מהבניין ליד שמחליט במוצאש בשעות ממש מאוחרות
מתבררחיים שלאחרונה
שהמוזיקה הזו הייתה קדימון לחתונה שנערכת כאן בצ'כונה
אז שיהיה להם מלאנתות מזל טוב😁
חבר'ה מי שיכול, כמה דקות מזמנו וזה ממש יעזור!!בינייש פתוח
למה הקישור לא עובד?????בינייש פתוח

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfb6FYs9kA6wNwPaj5Xe8GEfV_0qsqrsBvGMbHR0yXRPD6glQ/viewform
זה עושה לי בעיות אז תעשו העתק הדבקבינייש פתוח
עבר עריכה על ידי בינייש פתוח בתאריך י"ט בסיון תש"פ 14:05
אי אפשר לפתוחשוביה!


מר' אושר , לאושר אמוני...סוג'וק

שאלו החברים את ר' אשר:

מה פירוש הפסוק "נפלה נא ביד ה' וביד אדם אל אפולה",

והרי גם כאשר אדם מזיק לי,

אין זה בא מכוחותיו אלא "ה' אמר לו קלל",

והוא לא יותר מאשר גרזן ביד החוצב,

אם כך, מה מקום יש לתפילה זו?

 

הסביר ר' אשר ואמר: 

כאשר אדם מקבל מכה מחפץ דומם,

קל לו יותר להאמין שהמכה אותה קובל נשלחה לו מאת ה',

אך כאשר הוא מקבל מכה מאדם 'בעל בחירה',

קשה לו מאוד לחיות באמונה שזה רק מאת ה' ואין לזה כל קשר לעומד ממולו,

כי הרי הוא רואה לפניו דמות ממשית.

 

ועל כך התפילה:

אם אפול ביד אדם הרי אהיה בסכנה שמא אפול מהאמונה ואתלה את הדבר בו,

ועל זאת הבקשה "וביד אדם אל אפולה" שאם זה יהיה בידי אדם,

שלא אפול לחשוב שזה ממנו, רק אתלה הכול בך!

 

יפה, שכוייח + שאלההאטורי האנזו
עבר עריכה על ידי האטורי האנזו בתאריך י"ט בסיון תש"פ 03:03
 

 

קצת הזכיר לי את השאלה המפורסמת על פירוש אור החיים הקדוש

לעניין ראובן שיעץ להשליך את יוסף לבור ואיזו מן הצלה היא זו? שהרי מי שנפל וכו' אשתו מותרת.

 

 וזה פירושו של אוה"ח- ויצילהו מידם. פי' לפי שהאדם בעל בחירה ורצון

ויכול להרוג מי שלא נתחייב מיתה

משא"כ חיות רעות לא יפגעו באדם אם לא יתחייב מיתה לשמים.

 

והשאלה היא, איך תתכן מציאות שאדם יכול להרוג אדם אחר שלא נתחייב מיתה? 

הרי אין אדם נוקף אצבעו וכו'?!

ואין הערוד ממית כי אם החטא?!

 

ועוד הקשה מו"ר מהרא"ז אייזנברג ז"ל בספרו עוללות אפרים:

והנה מבואר בגמ' כתובות - שאף פורענות בידי אדם גזירה מן השמים היא 

וא"כ קשה מה כוונת האוה"ח, הלא אף אם היו האחים הורגים את יוסף בידים לא היה הדבר מתאפשר אלא אם נגזר כן מן

השמים, ומה העדיפות בהשלכתו לבור?

 

ונחזק את השאלה עוד קצת..

 

"ועתה ראיתי להרב פלא יועץ שכתב להדיא שהכל בידי שמים ואפי' מעשי בעלי בחירה, שאין ביכולתם להרע לאדם כי אם ברצון ה'. 

וכ"כ בשם הגר"א מוילנא ז"ל. ע"ש.

וכן מוכח ממ"ש מהר"א ראטה ז"ל בס' שומר אמונים שכתב וז"ל:

"ואין שום נברא בעולם שיכול להיטיב עמנו בשום הטבה בעולם ולא להרע ולא להזיק אותנו חלילה בשום היזק שבעולם מבלעדי כחו ורצונו יתברך. ע"כ.

והו"ד בס' סגולות הבעש"ט ותלמידיו."

 

 

וגם שהכל בידי שמים חוץ וכו'. 

 

אז איך יתכן שיהרגו אדם מבלי שנגזר עליו מיתה בשמים?

 

 

מי שיכול לתרץ זאת, מוזמן

נלע"דסוג'וק
עבר עריכה על ידי סוג'וק בתאריך י"ט בסיון תש"פ 09:59

שצריך לחלק בין מצב שאדם בפועל ביראת שמיים והוא נתון בפועל להשגחה הטובה וחווה אותה

לבין מצב שהוא נתון למקרי העולם מלאי הפגע ולוקח סיכון

 

וכמסופר במסכת חגיגה בהסבר לפסוק במשלי "יש נספה בלא משפט" סוף דף ד שמלאך המוות נשלח לקחת מישהי והביא מישהי אחרת שהיתה במצב סכנה.

והישמח משה מפרש שגם שאין "משפט בית דין של מעלה", זו עדיין גזרה מה', ללא הסבר.

 

 

יוסף, במצב ההוא נכנס למצב פגעי העולם (שנאת אחים) וראובן רצה להצילו משם ואפילו להכניסו לבור ששם החיות לא יהרגו אותו כי אינו בר מוות.

 

קיצר צריך להשמר בעולם ולהיות דבוקים בהשגחה הנצחית בפועל ונזכה לחיי נצח כרצונו יתברך!

 

 

ולגבי דברי ר' אשר

כשאתה בתודעה \ אמונה שבני אדם לא עושים לך דבר (אלא לדמיון שלהם בלבד, למה שהם חושבים כלפיך)

אז אתה פחות מתרגש ופחות מושפע ממילא, ופחות מופעל, ויותר מאוזן, ויותר מבריא ויותר חי

זה בדיוק הענין להיות במצב יראת שמיים ובמצב כזה ההשגחה פועלת עליך שלא תפגע ושלא תנזק אפילו אם נפגעת ח"ו

 

לדעתי כל השאלות מתנקזות ל'הכל צפוי והרשות נתונה'rivki
בורא עולם מ א פ ש ר לאדם להרע לחפים מפשע, מאפשר לרוע וחוסר צדק להתקיים, כי רק כך האדם יכול להיות בעל בחירה כמוהו.

אז מצד אחד, 'הכל נגזר', במובן שהוא מאפשר לרוע להתקיים, אחרת הרוע לא היה קיים. בגלל זה אנחנו מתפללים אליו שיסיר מאיתנו גזירות רעות, כולל מעשי אדם כמו מלחמה וכו.

ומהצד השני, האדם בעל בחירה ולכן הוא נשפט ונענש על מעשיו. בניגוד לבע'ח ומלאכים שאם הם מזיקים, הם עשו את זה לפי ציווי מלמעלה.

כשמתבוננים באירוע מסוים, לדוגמא מכירת יוסף, אפשר לראות אותו או כגזירה משמיים, או כמעשה אדם בעל רצון חופשי. אי אפשר לעמוד על שתי נקודות המבט האלה בו-זמנית. זאת מגבלה אנושית.

מזכיר לי תמונות שאפשר לראות בהן 2 דמויות שונות אם משנים פוקוס. אבל העין והמוח שלנו בנויים ככה שאנחנו לא מסוגלים לראות אותן בבת אחת. למרות שבפועל הכל נמצא ומתקיים ביחד.
יפה מאוד!שוביה!אחרונה


דפי זהב על שלח לך, ממש יפה!!שוביה!
בוקר טובחיים של
הייתי בטוחה שתהיה שבת קטנה.
ופתאום כולם מגיעים
🙋‍♀️נועה גבריאל
וואי הרבה...אני אולי 3 חח
ערהחיים של
לוידעת למה להכין 3 עוגות לקח לי ככ הרבה זמן
אניקוד אבל פתוחאחרונה


הקטע הזהים שיבולים
שיודעים שבג"ץ מזמן עבר את הגבול, ואין מה לצפות ממנו. שהממשלה מזמן איבדה את אמון הציבור.
ששברנו את השיא החדש, והעולם כל כך השתגע שאין ספק שמשיח קרוב מאי פעם. כל כך כואב, שציפיתי לפתח איזושהי אדישות. אבל לא. כל פעם זה מגיע לשיא חדש.
חשבתי להסתכל על זה מלמעלה, על התמונה הרחבה. לכאוב ולהתפלל, אבל עם כל הכאב להיות במבט של מעוף הציפור, מתוך אמונה ושלווה שהדברים האלו יישתנו בקרוב. אבל עכשיו אני שם, כל כך בתוך הסיטואציה, שלא יכולה כרגע להירגע ולהסתכל עליה מבחוץ.
לא מסוגלת יותר לשתוק. אני מאוכזבת וכאובה, שמול עינינו הדברים האלה קורים! ואיך נפעל? מה נעשה??
המדינה מזרימה כסף למחבלים. ביטלו את חוק ההסדרה. בג"ץ? דמעות!!
הלב שלי נקרע למול אותם אנשים מבוגרים שמאבדים את פרנסתם ונלחמים על כל הכנסה קטנה ופיסת אוכל. אין לי ספק שהנסיון שלהם מלמעלה בא לזכך אותם ולומר להם שהם מסוגלים לעמוד בזה. אבל כואב לי ומכעיס אותי כל כך שממשלה שאמורה לדאוג לתושבים שלה מתנהגת כך. ועוד כעם ישראל, שהרחמים והחמלה טבועים בו, יותר מכולם אנו אמורים להראות את החמלה הזאת.
ואיפה? ולמה דיבורים כל כך רבים על כסף?
למה ההתנהגות הזאת??
אני כבר כותבת בדמעות..
ובבקשה אל תאמרו לי לנסות לראות כמה טוב יש. כמה הגאולה כאן. כי אני רואה אותה יום יום, והלב שלי מתפוצץ מאושר, ובאמת ב"ה יש הרבה על מה להודות, חסדים אינסוף
ואני יודעת שבסוף יתקיים "השיבה שופטנו כבראשונה".
אני מתפללת על זה ומחכה לזה! וכן, בסוף תהיה פה גאולה שלמה. בסוף כולם יישתחוו ויכרעו ויגלו את כבוד מלכותו !!!
אבל עכשיו?
כל כך כואב לראות את זה!!! וזה פשוט כמו לצרוח על קיר!!!
צודקת, מובן ממש.. אין מיליםחידוש


תודה על ההזדהות..ים שיבולים
פעם גם הייתי כואב על זה מאודנוגע, לא נוגע
עם הזמן כבר הפסקתי לחשוב על זה מרוב צער וגם איבדתי אמון במי שאמור לפתור את הבעיות האלה. מבחינתם מה שחשוב זה המשרה שלהם או דאגה לאינטרסים של הציבור שלהם/קהל הבוחרים שלהם.
לנו הפשוטים נשאר רק לכוון חזק בהשיבה שופטינו ובלמינים ולמלשינים וכו'.
נכון..ים שיבולים
גם אני חשבתי שמרוב כאב אני כבר לא מאמינה להם וזהו.. אבל מסתבר שכל פעם אני מופתעת מחדש.

כנראה שהאדישות היא רק מעטה מפני כאב שקשה לשאת.
נכון. אבל לדעתי צריך לכאוב. זה חשוב. רק ללמוד לאזן את זהנוגע, לא נוגע
כשדיברתי על זה לפני כמה שנים עם מישהו הוא אמר לי- אתה צריך להיות שמח. הזמן המוקדש לעצב זה תיקון חצות ותו לא.
ברור שצריך..ים שיבולים
אני חושבת שאם זה לא היה נוגע בנו זה היה מאוד עצוב..
העבודה היא באמת ללמוד לאזן ולנתב זאת למקום חיובי, אבל זה לא קל לעשות זאת כשנמצאים בתוך הסערה. וגם לא חושבת שיש עניין. אני בעד לתת לכאב אפשרות להישמע ולגרום לנו לזעוק בתפילה.. ואז ממילא הוא מתאזן והאמונה תתחזק.
נכון. דיברתי על מקרה שנוצרה אדישות שחוסמתנוגע, לא נוגע
מסכימה איתך..ים שיבוליםאחרונה
מסתמן שבקבות הגל השני של הקורונהאריק מהדרום
יהיה סגר בחופש הגדול.
הסתדרות המורים בתגובה:


משהאחרונה


אישור ניהול חשבוןדג כחול
אני בבנק מזרחי.. וגוגלתי את זה וזה לא נתן לי תוצאה מובנת..
משהו יודע לאן אני נכנס ואם ניתן לעשות זאת בכלל באינטרנט או שבהכרח צריך להגיע לסניף?
אפשר בחשבונך באתר של הבנקצהרים
אישורים ומסלולי עמלות>ניהול חשבון
באתר של הבנקחיים של
באיזור האישי
עובר ושבנפשי תערוג
ואז בצד ימין אישורים ומסלולי עמלות >
ניהול חשבון
האפליקציה הרבה יותר נוחה. תנסה.נושאת עיניים
..הפיאחרונה
אם את עושה מהאתר זה בדרך כלל לא חתום כמו בסניף
מחר!! התוועדות אנ"שות

יום רביעי, י"ח סיון, בשעה 18:00🕕
שיעור תניא וליקוטי מוהר''ן בקבוע📖
לומדות ומתחברות ⁦♡⁩
מחר השיעור בשער היחוד והאמונה
מהמם במיוחד❤️⁩

אז למה את מחכה?
פני אליי באישי וקבלי קישור לשיעור בזום

עוד 32 דקות!התוועדות אנ"שות


לא....נפש חיה.אחרונה
בחור נעדר מי שיכול לפרסם הלאהרוצהלהיותבשמחה

בס"ד

 

בחור ישיבה בן 15 נעדר; המשטרה מבקשת סיוע - בחדרי חרדים

 

משטרת ישראל פונה היום (רביעי) לציבור ומבקשת סיוע באיתורו של הצעיר החרדי אליהו אביטן, נעדר בסיכון, כבן 15.5 תושב העיר ירושלים. הצעיר יצא מביתו לאחרונה במוצאי שבת בתאריך 6.6.2020.

כשנראה לאחרונה לבש: חליפה כחולה כהה, חולצה לבנה, נעלי ספורט שחורות, חבש מגבעת שחורה.

תיאורו: גובה 1.70 ס"מ, שיער חום כהה, פאות קצרות ומעט שפם. מבנה גוף רזה, גוון עור בהיר. מרכיב משקפי ראייה. נושא שקית בד כחולה שבתוכה תפילין שעליהם כתובות האותיות "א.א." וטלית עם הכיתוב "אליהו אביטן".

מהמשטרה נמסר כי כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש לדווח למוקד 100 של המשטרה או לתחנת לב הבירה בירושלים, בטלפון: 02-5391550.

לא מתאים!!!הָיוֹ הָיָהאחרונה


בוקר טוב ומבורךנפש חיה.
ויום מוצלח וטוב! וגם שמח
אמן!גלויה
שה' יתן כח.

לעניות דעתי צריך ברכה מיוחדת לקפה בגלל חשיבותו ... ;)

בהחלט. ומצרפת פה סיפור חזק מאד!נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י"ח בסיון תש"פ 09:23
לפני שלוש שנים עלה הרב אברהם משה קלר לארץ ישראל, לאחר שחי בארגנטינה כמעט 80 שנה. למרות שגידל את כל צאצאיו בארץ ניכר, חלומו היה כל העת לעלות לארץ הקודש, לפחות בערוב ימיו.

כאשר עלה לישראל, קבע את מושבו בבית האבות "שומרי החומות" בירושלים. דבר אחד משך תשומת לב כל רואיו: בכל מקום בו שהה, היה מונח תמיד הספר "קיצור שולחן ערוך", בו למד מידי יום. הוא הרבה לעיין בספר, ואף ללמד לאחרים את ההלכות. כל מכריו ידעו: רבי אברהם משה והספר "קיצור שולחן ערוך" – חברי אמת הם.
לפני כחודש וחצי, בליל כ"ז ניסן תש"פ, בשעת ערב, נפטר הרב אברהם משה זצ"ל, כשהוא בן 87. בשל מגיפת הקורונה שהשתוללה, נערכו ההלוויות במהירות ובצמצום, ללא מכרים רבים.
בני המשפחה ביקשו להקפיד על מנהג ירושלים ולקוברו עוד באותו הלילה. ואכן נקבעה שעת ההלוויה לשעה 1.00 לאחר חצות הליל, והייתה אמורה לצאת מבית ההלוויות שמגר.
על פי המנהג, צאצאי הנפטר לא מלווים אותו, וכך התעוררה בעיה כואבת: חסר עשירי למניין בעת הקבורה. "אני וחתני, שהוא כהן ואסור בכניסה לבית הקברות, נפרדנו מאבא זצ"ל בכמה מילות פרידה, מפאת חודש ניסן שאסור בו להספיד, ולאחר מכן אמרתי את הקדיש. מיטתו של אבא הוכנסה לרכב ה'חברא קדישא', בדרכה להר הזיתים לחלקת אנשי ירושלים.
"אז התבררה הנקודה הכואבת: אין מניין. מנהג ירושלים שיוצאי חלציו של הנפטר לא מלווים אותו אחרי ההלוויה לבית העלמין, וכך אני כבן יחיד נותרתי ב'שמגר'. הנכדים אף הם לא מלווים, ושני חתניי הינם כהנים שלא יכלו גם הם ללוות לבית הקברות, והחתן השלישי שוהה בארגנטינה המסוגרת בימים אלו, וכך נותרו רק 4 אנשים מבני המשפחה הקרובה של אחותי וחתניה, שהם דרים עתה בארץ. חסר עשירי למניין", מספר הבן.
"אנשי ה'חברא קדישא' שכאבו לראות זאת, אמרו שהם יחרגו ממנהגם, ויבקשו מאחד מאנשי ה'חברא קדישא' שיתארגן להצטרף אליהם ויעברו דרכו לצרפו בשעת ליל מאוחרת זו, אך היססו אם ימצאו אותו זמין בשעת לילה כה מאוחרת.

"לפתע מופיע אדם מבוגר שנראה כבן 70 שעמד בצד בשעת ההלוויה, ואומר שהוא מצטרף אליהם לנסוע לקבורה בהר הזיתים. אנשי ה'חברא קדישא', מדרכם, אינם מתעניינים מי הם המלווים, וכשמצטרפים ובאים 10 הם נוסעים לדרכם. אך בני המשפחה התפלאו מאד מי הוא האיש המבוגר שמוכן לנסוע בשעה אחת בלילה בתקופת הקורונה להר הזיתים. הם היו בטוחים שהוא טועה, ואמרו לו בעדינות: 'ר' יהודי, אינך צריך לטרוח בנסיעה זו'.
"הם היו בטוחים שהוא תושב המקום או עובר אורח, שרצה לזכות במצוות הלווית המת. מחמת הנימוס הם אמרו לו באדיבות שאין צורך שיטרח בעבורם, הם כבר ישיגו אדם עשירי למניין…
"אך אותו יהודי מבוגר מתעקש. הוא מבקש ללוות את הנפטר להר הזיתים עד אחר הקבורה. כיוון שהמשפחה שלנו לא הכירוהו, שאלוהו בעדינות מי הוא ואם הכיר את הנפטר, והוא ענה להם שהוא 'קרוב שלו'...

"פליאתם של בני המשפחה גברה: בקושי ישנם בני משפחה כאן בארץ, ואינם מכירים קרובים בארץ מלבד אלו הנמצאים כאן. הם היו בטוחים שיש לו טעות בזיהוי הנפטר, היו כמה הלוויות בשמגר בזו אחר זו, והם הסבירו לו בדרכי נועם שכנראה נפלה טעות בהבנתו, כי אין לנו משפחה כאן בארץ חוץ מאלו הקיימים כאן, ואולי הוא מחפש מישהו אחר.

search
top בני המשפחה התפלאו מאד מי הוא האיש המבוגר שמוכן לנסוע בשעה אחת בלילה בתקופת הקורונה להר הזיתים. הם היו בטוחים שהוא טועה, ואמרו לו בעדינות: 'ר' יהודי, אינך צריך לטרוח בנסיעה זו'.

"הם היו בטוחים שהוא תושב המקום או עובר אורח, שרצה לזכות במצוות הלווית המת. מחמת הנימוס הם אמרו לו באדיבות שאין צורך שיטרח בעבורם, הם כבר ישיגו אדם עשירי למניין…

"אך אותו יהודי מבוגר מתעקש. הוא מבקש ללוות את הנפטר להר הזיתים עד אחר הקבורה. כיוון שהמשפחה שלנו לא הכירוהו, שאלוהו בעדינות מי הוא ואם הכיר את הנפטר, והוא ענה להם שהוא 'קרוב שלו'...

"פליאתם של בני המשפחה גברה: בקושי ישנם בני משפחה כאן בארץ, ואינם מכירים קרובים בארץ מלבד אלו הנמצאים כאן. הם היו בטוחים שיש לו טעות בזיהוי הנפטר, היו כמה הלוויות בשמגר בזו אחר זו, והם הסבירו לו בדרכי נועם שכנראה נפלה טעות בהבנתו, כי אין לנו משפחה כאן בארץ חוץ מאלו הקיימים כאן, ואולי הוא מחפש מישהו אחר.



כששומע בן המשפחה את השם, כמעט והתעלף
"אך אותו יהודי התעקש שחפץ הוא לנסוע עמהם לקבורה, באומרו שהוא קרוב... כך, תוך מיעוט בשיחה, הוא נכנס לרכב של אחד החתנים שנסע עימו להר הזיתים. הקבורה הושלמה, בנוכחות מנין אנשים.

לאחר הקבורה, כשאותו חתן רואה את היהודי עומד וחש קירבה למקום, התפלאותו וסקרנותו גברה כאחד, והוא שאלו: 'מה שמך?'

'גנצפריד', השיב האלמוני.

החתן הבין מיד ששם כזה אינו מוכר במשפחה כלל וכלל, והתפלא מאד לזהותו, ובמיוחד לא הבינו מהיכן הוא קרוב משפחה שלהם.

אותו אורח הצטרף אליהם לנסיעה חזור, וכן בן משפחה נוסף הצטרף לאותו נסיעה. לאורך הנסיעה שוחחו שני בני המשפחה ביניהם, והאורח יושב מאחור, אינו אומר מילה ונראה שקוע במחשבותיו.
רק כשנפרד מהם במרכז ירושלים, שאל החתן את הקרוב שישב לצידו: 'אתה מכיר קרוב שלנו שכזה בשם 'גנצפריד?!' כששומע בן המשפחה את השם, כמעט והתעלף. "זה השם שהוא אמר לך?", שאל בהשתאות והסתובב להביט עליו שוב ולחפש אותו היכן שהורידו אותו לפני רגע אחד. אך האיש לא נראה כלל וכלל, וכל ניסיונותיהם לאתרו עלו בתוהו…

בן הדוד שזכר כי שמו של מחבר הקיצור שולחן ערוך הוא 'הרב שלמה גנצפריד' הצטמרר כולו: הרי לנפטר זצ"ל היה קשר חזק מאוד במשך כל השנים עם ספרו של הרב גנצפריד, 'קיצור שולחן ערוך'.

"הוא נרגש כולו, ומיהר ישר לביתי לספר את כל דבר המעשה המופלא, באומרו שאין לו ספק שהגיע כאן שליח משמים ללוותו ולהשלים לו מניין נוכח יגיעתו הרבה של הנפטר כל ימיו בתורתו", מספר הרב אליהו קלר, בנו של הנפטר, בהתרגשות עצומה.
"כשהיה אבי ילד רך בשנים, היגרו הוריו מפולין לארגנטינה. באותה תקופה, טרום פריצת מלחמת העולם השניה, לא היו כלל מוסדות תורה בעיר, והיה יהודי מופלא שנקרא רבי זאב גרינברג, שהיה שליח מהשמים להחדיר את אווירת התורה אצל גלי העלייה הגדולים שהגיעו לארגנטינה, וכך להכניס מאות ואלפים לחיק היהדות.
"כשאבי הכ"מ הגיע לגיל בר מצווה, לפני 74 שנים, היה זה הרב גרינברג שקירבו וחיזקו, ואמר לו: 'אשריך שזכית לקבל עליך עול מצוות, ואני נותן לו במתנה ספר קדוש הנקרא 'קיצור שולחן ערוך', שמחברו הוא רבי שלמה ב״ר יוסף גנצפריד, והוא ילווה את אורחותיך כל הימים. תלמד בספר הקדוש, תזכה להיות יהודי טוב, ותוכל לקיים את הלכותיו שהן קלות וברורות לאורח החיים היהודי בכל מקצועות ההלכה, והקב״ה יהיה שמח אתך'.

"אבא קיבל את הספר ולקח זאת כשליחות חייו. הוא הקפיד ללמוד בכל יום בספר ההלכה מאיר העיניים. ואוכל להעיד", מציין הבן, "שמאותו יום הגיעו למצוות ועד יומו האחרון בכ"ו ניסן, אבא זצ״ל היה לומד בכל יום בספר הקדוש הזה, ולא עבר יום אחד שהוא לא למד בקיצור זה, וגם כשעלה לישראל, הוא הכניס את הספר עימו לתיק הצד, וכאשר הגיע לבית האבות שומרי החומות, הספר היה מונח תדיר על יד מיטתו.



אינני יכול לומר הרבה, אני רק יודע לומר תהלים וללמוד קיצור שולחן ערוך​ "אוכל להעיד מזכרונותיי", ממשיך הבן ואומר, "לפני 25 שנים נישאתי בארגנטינה, ולפני החתונה אבא כדרכו לומד את הלכות קידושין ויתר ההלכות הנוגעות לימי הנישואין בקיצור שולחן ערוך, וכשראיתי כיצד אבא לומד בשמחה, שאלתי אותו: 'כמה פעמים כבר למדת את הספר הקדוש הזה׳, והוא ענה בחיוך וענווה ׳אולי שלושים פעמים׳… וזה היה לפני חצי יובל שנים".
"לפני כמה שנים חגגנו לא את יום הולדתו ה-80, וביקשנו ממנו שיאמר כמה מילים לכבוד המאורע", ממשיך הבן לספר, "אבא קם ואמר: 'אינני יכול לומר הרבה, אני רק יודע לומר תהלים וללמוד קיצור שו״ע, אז אני אומר לכם מההלכות הללו שאני יודע'. ואז החל אבא לומר בעל פה הלכות מהספר שכה חיבב כל ימיו. הוא אף לימד רבים להכיר את הספר המיוחד.
"לפני 3 שנים, כשהוריי החליטו לעלות לישראל, התפלאנו מאוד, כיצד יעזבו בגילם את מקום מגוריהם ומשפחתם העניפה. אך אבא התעקש ואמר שבערוב ימיו הוא רוצה לכונן את עפרה של ארץ הקודש. כשעמדו להגיע ארצה, הוציא אבא מהבנק את כל חסכונותיו כדי להביאם עימו לילדיו. ואז הגיעו גנבים באמצע היום שהתחפשו ל'משולחים', וגנבו ממנו לעיניהם כל הכסף שחסך כל ימיו, והתכשיטים שהיו בביתם.

"אמא היתה מפוחדת, ושאלה אותו מה עושים, והוא עונה לה בשקט: 'הרי נאמר בקיצור שו״ע שכל מה שד׳ עושה הוא לטובה, כנראה ה' נותן לנו מתנה, שבעטיה לבטח נזכה להגיע לארץ הקודש שלמים, כמו יעקב אבינו שכל רכושו מארץ העמים נותר שם, ולא הגיע לארץ ישראל עם השלל. זו עת רצון ועלינו להתפלל שנזכה לעלות לארץ הקודש, וכך אבא התפלל תוך כדי השוד לגאולה וישועה.
"אמא העידה, שבמשך 65 שנות נישואיהם לא שמעה מבעלה דבר גנאי או לשון הרע, וכשדיברו משהו לא טוב, עשה עצמו כאינו שומע, ותמיד אמר 'הקיצור שו״ע אינו מרשה כן'.
"את כל ההלכות שהוזכרו בספר היה מקיים בהידור ובפשטות. אפילו הלכות בקיצור שו״ע שלא נפסקו בפוסקים הקודמים קיים בהידור.
"כל מי שהכיר את אבא", מסיים הבן את דבריו, "ראה ירא שמים לא מצוי. ופעם בגילוי לב גילה לי את סוד יראת השמים שסובבה אותו כל ימיו: 'הסעיף הראשון בקש״ע מתחיל ב'שויתי ד׳ לנגדי תמיד' הוא כלל גדול בתורה ובמעלות הצדיקים', ואבא חי עם המאמר הזה כל ימיו, וכל פעם כשפתח הספר ולמד היכן שהפסיק, היה פותח במשפט הראשון שבו החל השו״ע שלו. לכן עבורנו זה לא פלא שאם חי כל יום כך, התרחש האירוע המופלא בהלווייתו".

בסיום הדברים, מציין הבן כי שאל מורי הוראה מובהקים האם לפרסם את המעשה. תשובתם היתה שמצווה לפרסם את הסיפור, כדי ללמדנו כמה רבה מעלת הלימוד בספרם של גאוני הדורות.
מדהיםhartkebhdxcrd

רק לי עברה צמרמורת כשאותו איש אמר את השם שלו?

לא. אני גם הייתי בשוק...נפש חיה.אחרונה
בוקר אורחיים של
תגידו ביישוב ניצן יש חוף?
יש חוף ניצנים בתשלוםמישהו כל שהוא
תודהחיים של
ויש שם גם חוף לא בתשלום.
רק שתדע😁

וואלה טוב האמת שלא ביקרתי שם כבר יותר מעשורמישהו כל שהוא
אמןארץ השוקולד
צהריים טובים
יש למישהו רעיוןkashtit
לחדר בריחה בירושלים שאין בו בעיה של ייחוד?
(יש בכלל דבר כזה?)
תודה
וכמה זה עולה בערך?
איני פוסקזה רק אני
אך ככל הידוע לי, בגלל שיש מצלמה בחדר ומישהו מבחוץ צופה בכם כל הזמן אין בכלל בעיה של ייחוד.
כדאי לבדוק זאת עם רב.
המחיר של חדרי בריחה הוא בסביבות ה80-100₪ לאדם, יש אתרי אינטרנט שבהם אפשר לבדוק זאת.
בכל חדר הריחנ יש אדם שמבתכל המצלמות בקרה.מקום בעולםאחרונה
אם מבחינתך זה פותר את הייחוד- אז ..
אני מחפש שחקנים למבוכים ודרקונים.חגו

לא בטוח שזה הפורום הנכון.

 

נפגשים אונליין באתר רול20

אני צריך עוד 2-4 שחקנים מתאים גם למתחילים

D&D 5E