עדיף להשמיד את החמץ או למכור ולתת לנזקקים?חסדי הים
עדיף לשרוף את הכסף או לתת לנזקקים?בוז
תלוי באיזה כסף מדוברימ''ל
אם הוא אסור בהנאה או אם הוא נגוע בקורונה שאי אפשר לחטא לשם הדוגמה אז כן, עדיף לשרוף אותו.
אם הוא נגוע בקורונה אפשר לחטא אותובוז
בחיים לא לשרוף.
כלומר למכור לפני פסח ולתת אחרי?ימ''ל
ממה נפשך: אם אתה תורם בגלל שאתה לא אוכל כי אתה לא סומך על המכירה - אתה הרי עובר על בל יראה ובל ימצא, איסור האכילה של חמץ שעבר עליו הפסח הוא רק על גבי איסור בל יראה ובל ימצא שהוא חמור יותר (דאורייתא מול דרבנן).
אם כבר לתת לפני פסח בלי למכור.
או שאתה סומך על המכירה ואז תרומה זה תמיד טוב אבל לא קשור לעניין.
כתבתי בקצרה ולא ברור. התכוונתי שאני לא סומך על המכירהחסדי הים
האם עדיף שאלך עם דעתי שראוי לא למכור בכלל, במיוחד חמץ ממש, או שאני יתרום למקום שכן ימכרו על אף שדעתי לא נוחה מהמכירה.
במקרה כזהימ''ל
הייתי תורם לעמותה, שממילא היא לא בבעלות של יהודי שחייב בבל יראה ובל ימצא (כמו שנאמר "לא יראה לך שאור שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה").
יכול להיות. רק אפילו חברה בע"מ יש מגדירים כשותפותחסדי הים
בעמותה יש יותר סברא כזו מבחברה בע"מ?אדם כל שהואאחרונה
חברה בע"מ בעלי החברה מקבלים את הרווחים [דיבדנד], ולכך היא נועדה, אין בעמותה מישהו שיש לו זכות כזו.
איפה שאני גרה אם אני זוכרת נכוןתפוחית 1
הכי טוב תשאל רב כי השנה בגלל הקורונה המצב שונה ואולי יהיה יותר קל להתיר למכור..אבל שוב, תשאל מקור הלכתי
מוזר...מבקש אמונה
מישהי שהייתה בבית חולים
אמרה לי עכשיו שהרבה רופאים במיון מסתובבים בלי מסכות ובלי כפפות.
מה לכל הרוחות...
יש חוסרימ''ל
לא יודע על כפפות, אבל במסכות חוסכים כי פשוט אין.
הם לא אמורים לקבל לפני כולם? אבל אם זאת הסיבה ניחאמבקש אמונה
אמורים או לא - זה המצבימ''ל
חבל.. טוב תודה על ההסברמבקש אמונה
אז למה לא מאלתרים לעצמם מבד? מן הסתם זה עדיף מכלום.אדם כל שהואאחרונה
לעשות מטלות לא נעימות ברצף או בהפסקות?.me.
"לא רציונאלי אבל לא נורא".
דמיין את הסיטואציה הבאה, מוטלת עליך משימה לא נעימה שעליך לעשות, כמו לנקות את הבית או להגיש מטלה (תוסיף לפי הנטייה שלך). איך היית מעדיף לעשות אותם? בפעם אחת רצופה או שמא לקחת הפסקות באמצע?
כך דן מתחיל את תיאור המחקר המרתק שהוא עשה על "הסתגלות".
לפני שאני מגלה את תוצאות המחקר..
דמיין שוב את הסיטואציה ההפוכה. אתה עומד לפני מעלה שמאוד תשמח אותך, דן מביא בספר את הדוגמא של עיסוי.
איך היית מעדיף? עיסוי רצוף או עיסוי עם הפסקה אבל קצת קצר יותר? ממה לדעתך היית מפיק יותר עונג?
תשליך את זה על דברים שנעימים לכם!
מה אתה חושבים?
במטלות מעצבנות לעשות הפסקות?
מטלות נעימות ברצף?
אולי הפוך?
ממ....
הפסקות בשניהם..בסדר גמור
מעניןפשוטת עם
אני רוצה לדעת מה היה בסוףנפש חיה.
הפסקות בשניהםיהיה בסדר....
הפריסה מאזנת ויוצרת פחות מתח ורגשות קיצוניים לשני הצדדים.
בנוסף, מה שבא מהר הולך מהר.
סביר להניח שתהיה יותר תועלת אם זה יימשך לאורך זמן, אחרי הכל מדובר בתהליך.
לא הבנתי את התשובה..me.
חוויות נעימות
מטלות מעצבנות
ברצף או עם הפסקות?
הפסקותיהיה בסדר....
(כתבתי בכותרת)
את זה לא הבנתי:.me.
בנוסף, מה שבא מהר הולך מהר.
סביר להניח שתהיה יותר תועלת אם זה יימשך לאורך זמן, אחרי הכל מדובר בתהליך.
אסביריהיה בסדר....
לגבי מטלות:
מטלה קצרה - כגון תשלום דוח או שליחת מייל (מעיק) - אפטר מהן מהר, אין טעם לסבול.
אם מדובר במטלה ארוכה שדורשת מאמץ והפנמה (בעיקר נפשית) אז אפרוש אותה ליותר זמן.
המטלה אמורה להביא לי תועלת, גם אם היא מעצבנת, אחרת לא הייתה בוחרת לעשות אותה.
לכן, אני לא רואה עניין להעמיס קושי.
(במחשבה שנייה, אולי לדברים כאלה לא כדאי לקרוא מטלות)
לגבי חוויות,
אני מעדיפה כמות זמן גבוהה יותר עם החוויה מאשר סף ריגוש גבוה.
אם אני עושה מטלות ברצף זה מביא אותי למאניה, ואז זה עודחסדי הים
רק הבעיה שהרבה פעמים אתה חושב שאתה עושה את המטלה כמו שצריך ובגלל הלחץ והמאניה אתה מחפף.
גם אתה תשלם על זה ביומיים אחרי זה שאין לך כוחות.
לכן יש את הפסק הפרשיות בתורה (פתוחה וסתומה) לתת מרווח. תורה זה יכול להיות קשה כמו עול ומתוק כמו סוכרייה אבל בשניהם צריך הפסקה.
ולכן..?.me.
הפסקות. אם אפשרחסדי הים
הפסקות. אין ספק.חרותיק
מעצבנות ברצףפעם הייתי ניקית
נעימות בהפסקות
קראת את הספר?.me.
לאפעם הייתי ניקית
אבל משו מעצבן אני רוצה לגמור מהר, לא למשוך את הסיוט הרבה זמן
ומשו שכיף לי זה נחמד שהוא לוקח זמן, ויש הפסקות, ונהנים
אישתי עושה ברצףה-מיוחד
אני בהפסקות
הוא אלוף!פאטה מורגנה
בפועל ברור שהכי טוב לעשות מטלה לא מהנה, ברצף, פעם אחת ומהר כמו פלסטר כואב.
אבל כשמתחילים (אחרי שנדנדנו לעצמנו קדימה את יכולה) אז די מהר נגמר טיפת החשק. ואז יש עצירונת, או הפסקה ממש. תלוי כמה נורא היה וכמה מעניינת האלטרנטיבה המהנה.
דווקא עם משהו מהנה אולי הגיוני שנרצה ברצף אבל אני רואה שלפעמים עדיף לי בהפסקות.. שלא יגמר.
הי קטע לראות שיש לו שני ספרים, אחד מה שכתבת ואחד עם שם דומה "לא רציונאלי ולא במקרה". האם הם אותו אחד או המשך אחד של השני או לאו דווקא?
תודה על הפירוט.me.
הבנתי. אולי אקנה יש בסיפור חוזר משלוחים
פאטה מורגנה
יש לי את "שווה לך". בהחלט שווה!נפש חיה.
רצוף. בשניהם..מקום בעולם
הפסקות, ברור.הנורמלית האחרונה

שמחתי לעזור!
תוצאות המחקר יפורסמו היום בשעה 1 בעז"ה.me.
נראה לי בשני המקרים ברצףrivki
הדברים הנעימים קשה להפסיק באמצע. בשבילי זה בעיקר ספר, סרט, טיול - ברור שארצה לקרוא/לראות/לטייל ברצף, בלי הפסקות.
בגדול, כשאני עובדת ברצף יותר נוח לייעל מהדרום
כשאני מפסיקה, לפעמים קשה לי לחזור.
מטלה מעצבנת ואח״כ דבר מהנהאם_שמחה_הללויה
אז הנה לכם תוצאות המחקר...me.
הקדמה כללית ממש קצרה.
הסתגלות. אנחנו יצורים מסתגלים. "האדם הוא חיה גמישה" אמר מישהו (פיודור דויסטויבסקי).
כאשר אנחנו יוצאים מחדר חשוך לאור שמש, אנחנו מיד מסתוורים, אך מתסגלים לכמות האור כעבור זמן מה. לפעמים יש רעש רקע שכעבור זמן מסתגלים אליו וכבר לא שומעים אותו יותר.
יש התסגלות שהיא לכאב - אדם שחווה כאב פיזי ממושך יכול לסבול כאב יותר מאדם שלא חווה חוייה דומה.
וישנה גם הסתגלות חוויתית. חשבו רגע על השמחה שהייתה לכם הפעם האחרונה בה קניתם איזה חפץ שמאוד רציתם, עכשיו, הזכרו בתחושבות שהיו לכם כעבור שבועיים או חודש, האם הייתה אותה השמחה? מדוע? הסתגלתם!
וכאשר אנחנו מדברים על חוויה של עונג, מול מטלות של סבל, אנחננו מדברים על ההסתגלות אליהם.
ככל שאנחנו עושים משהו לפרק זמו ממושך, אנחנו מסתגלים אליו.
תוצאות הניסוי הראו שכאשר אנשים חווים חוויה לא נעימה, אם זה לזמן קצר מאוד, זה מעצבן. אם זה לזמן ממושך זה מעצבן פחות, כי יש הסתגלות. אבל, ופה האבל הגדול, אם חוזרים לחוויה הלא נעימה אחרי ההפסקה, הדיווחים הרבה יותר מעצבנים מאשר שתי המקרים הראשונים.
לעומת זאת, החוויה של ההפסקה בחוויה הנעימה היא מעצימה את תחושת הנעימות. כי כאשר אתם עוסקים בה ברצף, מסתגלים, וכאשר יש הפסקה, העונג גדול יותר, כי יש שוב תחושה של התחדשות.
דעתכם?
זהפשוטת עם
אני אעשה תהליך יותר פנימי , פחות טכני. לא שזה רע- להפך, זה יכול להיות אחד מהדברים החיצוניים שאיעזר בהם לכך, אבל לא הדבר המרכזי..
נחמד בתאוריה? בתכלס?.me.
לא הבנתי מה מפחיד אותך בתוצאות של המחקר.
זה שיש משהו שלא כל כך מסתדר עם מה שאנחנו מכירים זה לא אומר שהוא לא פרקטי.
פשוט צריך ללמוד איך לשלב אותו בתוך תהליך עומק.
זהו ידע חדש, שקשה לקבל אותו כי הוא נוגד את האינטואיציה.
הוא מועיל, אמיתי, וחכם!
לא אמרתי שזה מפחיד(:פשוטת עם
אחרי המעשים נמשכים הלבבות.me.
אמת(:פשוטת עם
זה רק אם אפשר לעשות את המטלה המעצבנת בפעם אחתחסדי הים
אם צריך לחלק לחלקים.me.
מדובר על לשטוף כלים. ולהפסיק מיוזמתו.
לכתוב מאמר לעיתון.
לתקן משהו בבית.
וכן הלאה. שהופסקה היא ביוזמתך.
אם תיזום הפסקה יהיה לך יותר קשה ומעצבן מאשר אם תעשה בפעם אחת.
המחקר הוא לא אבסולוטי, ולא מוכיח על כל המקרים. הסתברותית המסקנה היא שעדיף לעשות אם אפשר בפעם אחת.
אני מדבר על דברים לתווך ארוך כמו לכתוב סמינריון אוחסדי הים
אז אין מנוס מלחלק..me.
זה לא הנושא של המחקר. זה לא מה שהתכוונתי להגיד.
חזור אחורה וקרא את דברי שוב מתוך הקשר של מטלה אחת מסויימת וקצרה.
אא ערכתיאנונימי....!אחרונה
והעיקר לא לפחד כלל!שאקונדל
משתף סרטון קצרצר מהפייסבוק של כתר דויד שמסביר בקצרה מדוע לא לפחד.
השם שומר עלינו!
שומרים על ההנחיות של משרד הבריאות אבל לא מפחדים!!
שנזכה לבשורות טובות
https://www.facebook.com/1836648653263443/posts/2476764699251832/?vh=e&d=n
פינת ההגדה חלק ו - ההקדמות לסיפור ההגדהחידוש
שלום לכולם
בפינה זו נעסוק בקטעים המקדימים את עצם סיפור יציאת מצרים (מלבד 'עבדים היינו' שנידון בפינה הקודמת).
:
1. המעשה בתנאים שסיפרו ביצי"מ כל הלילה.
2. המשנה שדנה בחיוב הזכרת יצי"מ בלילות.
3. ארבעת סוגי התשובות שיש להשיב לארבעה סוגי בנים.
4. דיון בהגדרת זמן חיוב סיפור יצי"מ.
1.
מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר וְרַבִּי יְהוֹשֻעַ וְרַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה וְרַבְּי עֲקִיבָא וְרַבִּי טַרְפוֹן שֶהָיוּ מְסֻבִּין בִּבְנֵי בְרַק, וְהָיוּ מְסַפְּרִים בִּיצִיאַת מִצְרַיִם כָּל אוֹתוֹ הַלַּיְלָה עַד שֶׁבָּאוּ תַלְמִידֵיהֶם וְאָמְרוּ לָהֶם: רַבּוֹתֵינוּ, הִגִּיעַ זְמַן קְרִיאַת שְׁמַע שֶׁל שַׁחֲרִית.
תפקידו של הקטע כאן הוא להוכיח את שני הדברים שנאמרו בקטע הקודם:
א. שאפילו כולנו חכמים וכו' מצווה עלינו לספר ביצי"מ.
ב. ש''כך המרבה לספר ביצי"מ הרי זה משובח".
2.
אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה: הֲרֵי אֲנִי כְבֶן שִׁבְעִים שָׁנָה, וְלֹא זָכִיתִי שֶׁתֵּאָמֵר יְצִיאַת מִצְרַיִם בַּלֵּילוֹת עַד שֶׁדְּרָשָׁהּ בֶּן זוֹמָא: שֶׁנֶּאֱמַר, לְמַעַן תִּזְכֹּר אֶת יוֹם צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ, יְמֵי חַיֶּיךָ - הַיָמִים, כָּל יְמֵי חַיֶּיךָ - הַלֵּילוֹת. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים: יְמֵי חַיֶּיךָ - הָעוֹלָם הַזֶּה, כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ - לְהָבִיא לִימוֹת הַמָשִׁיחַ.
ביאור המשנה (ברכות סוף פרק א) בקצרה: ישנה מצווה מהתורה להזכיר כל יום את יציאת מצרים, והיא נלמדת מהפסוק: "לְמַעַן תִּזְכֹּר אֶת יוֹם צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ" (נשים פטורות ממנה מכיוון שהזמן גרמה). נחלקו ר' אלעזר בן עזריה ובן-זומא עם חכמי הדור, האם ישנו חיוב נוסף להזכיר גם כל לילה. חכמים סברו ש'ימי' זה רק הימים. ואילו בן-זומא דרש שהמילה 'כל' באה לרבות גם את הלילות; כך שיש מצווה להזכיר כל יום וכל לילה. כשר' אלעזא בן עזריה היה יחיד בדעתו לא קיבלו את דבריו, אך כשבן זומא הצטרף אליו וביסס את דעתו על הפסוק, הכריעו הלכה כדעתו, אע"פ שחכמים עדיי חלקו עליהם, ופירשו את המילה ''כל'' שבאה לרבות לא את הלילות אלא את ימות המשיח שגם אז יהיה צריך להזכיר את יצי"מ. אך לדעת ר' אלעזר בן עזריה ובן זומא אכן אורה של הגאולה העתידה יאפיל על אורה של גאולת מצרים, ובימות המשיח לא יהיה צורך להזכיר את יצי"מ, ומוכיח זאת מהפסוק בירמיהו: "לָכֵן הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם יְהוָה וְלֹא יֹאמְרוּ עוֹד חַי יְהוָה אֲשֶׁר הֶעֱלָה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. כִּי אִם חַי יְהוָה אֲשֶׁר הֶעֱלָה וַאֲשֶׁר הֵבִיא אֶת זֶרַע בֵּית יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ צָפוֹנָה וּמִכֹּל הָאֲרָצוֹת אֲשֶׁר הִדַּחְתִּים שָׁם".
ומה תפקידה של משנה זו כאן? הרי כעת אנו עוסקים במצוות סיפור יצי"מ של ליל הסדר ולא במצוות הזכרת יצי"מ של כל יום ולילה!
משנה זו, העוסקת גם במצוַת הזכרת יציאת מצרים בימות המשיח, מובאת כאן כהקדמה לכל סיפור יציאת מצרים; ללמדנו, שיציאת מצרים איננה מאורע נקודתי שחלף ועבר, אלא חלק מתהליך הגאולה הכללי, גאולת עם ישראל ותיקון העולם כולו; וכבר בשלב זה אנו צופים לתכלית גאולת העולם, שאז כאמור לא יזכירו את יציאת מצרים. עניין זה, ראיית יציאת מצרים כחלק מפרספקטיבה רחבה של הסתכלות כללית על כל מהלך ההיסטוריה, תופס מקום מרכזי בהגדה ומופיע בה במקומות רבים. זהו גם טעמה של המצוה לזכור את יציאת מצרים בכל יום - ע"י זכירתה, אנו זוכרים את התכלית והמגמה שלשמן הקב"ה הוציאנו משם, ומכוונים את דרכינו ומגמותינו שתהיינה תואמות לכך.
3.
בָּרוּךְ הַמָּקוֹם, בָּרוּךְ הוּא. בָּרוּךְ שֶׁנָּתַן תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, בָּרוּךְ הוּא.
כְּנֶגֶד אַרְבָּעָה בָנִים דִּבְּרָה תּוֹרָה. אֶחָד חָכָם, וְאֶחָד רָשָׁע, וְאֶחָד תָּם, וְאֶחָד שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ לִשְׁאוֹל.
חָכָם מָה הוּא אוֹמֵר? מַה הָעֵדוֹת וְהַחֻקִּים וְהַמִשְׁפָּטִים אֲשֶׁר צִוָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ אֶתְכֶם? וְאַף אַתָּה אֱמָר לוֹ כְּהִלְכוֹת הַפֶּסַח: אֵין מַפְטִירִין אַחַר הַפֶּסַח אֲפִיקוֹמָן.
רָשָׁע מָה הוּא אוֹמֵר? מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת לָכֶם? לָכֶם - וְלֹא לוֹ. וּלְפִי שֶׁהוֹצִיא אֶת עַצְמוֹ מִן הַכְּלָל כָּפַר בְּעִקָּר. וְאַף אַתָּה הַקְהֵה אֶת שִנָּיו וֶאֱמֹר לוֹ: בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְיָ לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם. לִי - וְלֹא לוֹ. אִילּוּ הָיָה שָׁם, לֹא הָיָה נִגְאָל.
תָּם מָה הוּא אוֹמֵר? מַה זֹּאת? וְאָמַרְתָּ אֵלָיו: בְּחֹזֶק יָד הוֹצִיאָנוּ יְיָ מִמִּצְרָיִם, מִבֵּית עֲבָדִים.
וְשֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ לִשְׁאוֹל - אַתְּ פְּתַח לוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר: וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיוֹם הַהוּא לֵאמֹר, בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְיָ לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם.
אין כאן המקום לבאר את הפרטים המרובים ולדון בשאלות הרבות שישנם בקטע זה ובהתאמת השאלות והתשובות לבנים עם הפסוקים (אם יש לכם אתם מוזמנים להעלות). בסקירה כללית: ישנם בתורה ארבעה פסוקים של תשובה לבן על עניין יצי"מ, וההגדה מתאימה כל אחד מהם לאופי מסויים של בן.
אֵין מַפְטִירִין אַחַר הַפֶּסַח אֲפִיקוֹמָן - זוהי משנה בסוף מסכת פסחים, ומשמעות הדין היא שלאחר אכילת הפסח אסור להפטיר (=לסיים) באכילת קינוח (אפיקומן, בלשונם), כדי שטעם הפסח יישאר. המצה שמכונה כיום 'אפיקומן' נתקנה כזכר לאכילת קרבן הפסח ולכן אסור לאכול אחריה, ומשום כך היא מכונה 'אפיקומן', שהיא נאכלת בסוף הסעודה במקום קינוח.
4.
יָכוֹל מֵרֹאשׁ חֹדֶשׁ? תַּלְמוּד לוֹמַר "בַּיוֹם הַהוּא",
אִי "בַּיוֹם הַהוּא" יָכוֹל מִבְּעוֹד יוֹם? תַּלְמוּד לוֹמַר "בַּעֲבוּר זֶה"
- בַּעֲבוּר זֶה לֹא אָמַרְתִּי אֶלָא בְּשָׁעָה שֶׁיֵּשׁ מַצָּה וּמָרוֹר מֻנָּחִים לְפָנֶיךָ.
פירוש הדברים: יָכוֹל מֵרֹאשׁ חֹדֶשׁ? התורה כותבת "ועבדת את העבודה הזאת בחודש הזה", ניתן לכאורה ללמוד מכך שאת מצוות סיפור יצי"מ אפשר לקיים בכל חודש ניסן. האומנם כך?
תַּלְמוּד לוֹמַר "בַּיוֹם הַהוּא" - והגדת לבנך ביום ההוא - דווקא ביום הקרבת הפסח.
אִי "בַּיוֹם הַהוּא" יָכוֹל מִבְּעוֹד יוֹם? - אם "ביום ההוא" זה הזמן, יהיה אפשר גם ביום י"ד, שאז מקריבים את הפסח?
תַּלְמוּד לוֹמַר "בַּעֲבוּר זֶה"- רק בשעה שהמצה והמרור מונחים לפניך דהיינו זמן מצוות אכילתם שהוא ליל ט"ו, ואתה יכול להצביע ליהם ולומר "בעבור זה".
אם כן, טרם החילונו בסיפור, אנו מדגישים את חשיבות המצווה, לומדים כיצד לראות את יצי"מ כחלק מתהליך כללי של התעלות העולם, ומפרטים את דיני המצווה, מצד סגנון הסיפור ומצד הזמן המיועד למצווה.
@איכה@אילת השחר@חיות צבעונית@בת של השם@הודעה@(אהבת עולם)@ברוקולי@בסדר גמור@יהיה בסדר....@דאגני
..חידוש
ממש מדהים הקישור של זההודעה
ישר כח ,תודה!
איכהאחרונה
אוי מה (כבר) עשיתיOne Step Closer
הייתה שם אישה שהביטה בי בתיעוב ולבסוף אמרה:
"למה את לא שמה מסיכה?? הוראות משרד הבריאות, כולם צריכים לשים מסיכה! אני לא מבינה! פשוט חוצפה!! אחר כך מתפלאים ששונאים את הדתיים".
דיי התביישתי אבל לא עניתי לה כלום.
אני יודעת שזה היה חילול השם ושזה חמור. השאלה שלי היא איך אני מכפרת על זה (חוץ מלשים מסיכה להבא).
וגם חלשה דעתי בעקבות כך 😟 אם תוכלו לעודדני במקצתOne Step Closer
ובכן, להבא תישמעי להוראות משרד הבריאותבוז
מסתבר שכולם אחד אחד היו עם מסיכות!!!
ובכן, תודה על התגובהOne Step Closer
לא כל פעם שחילוני צועק על דתי זה חילול ה'מחפש אמת
אבל כשדתי מתנהל בצורה שמסכנת את הציבורהסטורי
תנא דבי אליהו פרק כ״ח
ד"א (דברים ו) ואהבת את ה' אלקיך שאתה תהא מאהב שם שמים על הבריות שתהא יודע דברי תורה ותהא קורא ושונה בדברי תורה ותהא משאך ומתנך עם בני אדם באמונה כדי שיהיו הבריות הרואים אותך יאמרו אשרי פלוני שלמד תורה כמה נאים מעשים שלו כמה יפים דרכיו אוי לו למי שלא למד תורה העבודה שאנחנו נלמוד גם כן תורה ונלמד לבנינו תורה ונמצא שם שמים מתקדש על ידו ועליו הכתוב אומר (ישעיה מט) ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר. אבל בזמן שאדם קורא ושונה בדברי תורה ואין משאו ומתנו בנחת עם הבריות ועסקו אינו באמונה עם הבריות הן הן אומרים עליו ראו איש פלוני שלמד תורה כמה רעים מעשיו כמה מכוערים דרכיו העבודה שלא נלמוד תורה ולא נלמד את בנינו תורה ונמצא שם שמים מתחלל על ידו ועליו הכתוב אומר (יחזקאל לו) ויחללו את שם קדשי באמור להם עם ה' אלה ומארצו יצאו"
כן זה כמו שאסור לעבור באור אדוםהמייחלת לה'!
חוץ מ"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם " יש בזה גם עניין של חילול ה'
לדעתי היא זאת שהגזימה עם התגובההמייחלת לה'!
אני מסכימה עם זה שצריך ללכת עם מסיכה וגם אני הלכתי עם מסיכה עוד לפני הוראות משרד הבריאות.
אבל לדעתי היא הגזימה והתנהגה לא יפה,היא יכלה להגיד לך בצורה יותר עדינה ונעימה..
לא יודעת אם יש פה עניין של חילול ה',
אבל בכ"ז את יכולה לשאול רב מה עליך לעשות..
וסתם ככה שתדעי שברגע שפוגעים בך ואת לא עונה זאת שעת רצון גדולה ואת יכולה לבקש מה שאת רוצה.
להקפיד על כל ההוראות, לפחות כמו ההקפדה על ההלכההסטורי
להגיד לה גברתיהפי
אני לא חושבת שהיא היתה צריכה להגיב כך אפשר גם לבקש בחיוך.
אבל מנגד את צריכה להבין שכן זה חמור וצריך להיות רגישים לאוכלוסיה שפגיעה יותר .
הייתי עם מסכה והעירו לי ברצינות תהומיתפאטה מורגנה
על מה?!יעל מהדרום
שהיא לא מכסה את האף גםפאטה מורגנה
אני עצבנית כרגע בגלל הערות שכתבו לי עכשיו
אהה...זה אולי מעצבן, אבל חשוב
יעל מהדרום
אז זה כמו בלי - המסכה צריכה לכסות את הפה והאףהסטורי
הנה עוד.. יאלה תמשיכופאטה מורגנה
כל הכבוד לך.:(
אני הצטערתי שלא ניגשתי והערתי לכמה..
יש אנשים שכנראה לא מבינים כמה רע זה נראה מבחוץ, כנראה מנותקים מתקשורת
ואלה לא רק דתיים שמפרים,
בינתיים ממה שראיתי בסביבתי קבוצת הדתיים המפירים את ההנחיות יותר גדולה מהחילונים..
בימים האלה דתיים וחרדים בפרט חייבים להקפיד יותר מכולם בגלל המצב שנוצר.
להתאמן לא להלקות את עצמךadvfb
בתור כך שאנחנו בנ"א אנחנו עושים טעויות בין היתר.
חלק מהיחס הנכון לטעות - מצד אחד - לא להיות אדיש אליהם וללמוד מהם מה לא היה בזדר עד עכשיו ואיך מתקנים.
מצד שני - לדעת שהרוח שלך לא תפול בגללם.
אני ממש לא ברסלבר אבל יש פסקה של ר' נחמן שהוא אומר שהחשש ליפול לעצבות הרבה יותר גדול מהחשש לקלות ראש שבשמחה.
ובלי קשר - זאת נראת לי אשמה מאוד לא נכונה. שעכשיו את נציג של כל הדתיים ועכשיו הכפשת את השם הטוב של כל היהדות. שטויות במיץ עגבניות. טוב אולי יש בזה איה משהו מייצג אבל הרבה יותר נשמע לי שאנשים מהגיל הזה, סליחה על אמירה, קשה להיות אופטימים ורואים לעצמם את הזכות להטיף על כל דבר ולהיות מורמרים (לא כולם, לא כל פעם, אבל זה דבר שיכול להיות אופייני)
להכין משפטי תשובה למצבים דומיםנקדימוןאחרונה
תעירו אותי כשהכל נגמרגלויה
אוי...ארץ השוקולד
שולח כחות מכאן ומתפלל המצב ישתפר, שתסור המגפה, תקום ממשלה טובה לעם ישראל עם בעלי התפקידים והשרים הנכונים והטובים לעם ישראל ושיהיו לך ולכולם את הכחות להצליח ולהתמודד במה שצריך
יקרהחיים של
שולחת לך רק חיבוק
בתקווה שנזכה במהרה לביאת הגואל!!!
תודה! אמן!גלויהאחרונה
מחקר בנושא קשרים בין דת למערכות יחסים משפחתיותהדס_ס
בס"ד
להורים היקרים שבינינו! ![]()
שמי הדס, ואני סטודנטית בתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית במכללה האקדמית ת"א-יפו, ואני עורכת מחקר בנושא הנ"ל.
המחקר ישפוך אור על עומק הקשר בין דת לחיינו, ויתרום להבנה.
מדובר בשאלון מחקר אינטרנטי אנונימי לחלוטין לצורכי מחקר בלבד.
אני מחפשת הורים שיש להם לפחות ילד אחד עד גיל 3.
אם אתם/ן ממלאים/ות מהסמארטפון, יש לסובב את המסך לרוחב 
אשמח למענה ![]()
מישהו יודע איך אפשר לשחזר איש קשר שנמחק מפלאפון?מחפש אמת
אנשי הקשר מגובים בגוגל?יהיה בסדר....
לאמחפש אמת
אי אפשרבסדר גמור
יש אפשרות מצאתי תוכנה שעושה את זה רק היא לא טובה לפלאפון שלימחפש אמת
אין כמעט דבר שא"א לשחזר
תבקש מהשב"כ
הסטורי
כבר ביקשתי אבל הם חוששים שאם יהיה לי את המספר זה יפגעמחפש אמת
בבטחון המדינה..
יותר מזה אני לא יכול לפרט, מצטער.
וכמה כוח אדם צריך כדי לעקוב אחרי כל זה?חידוש
אם אני אענה אני אצטרך לסגור את הפורום
מחפש אמת
וברצינות לא צריך כח אדם הם יכולים פשוט לשמור הכל במחשב ובשעת הצורך לחפש את מה שהם צריכים
ברור שכרגע רוב האנשים לא מעניינים אותםהסטורי
(בד"כ זה נצרך להגנה על בטחון המדינה והאזרחים, זה נהיה בעייתי במקרים שצריך למצוא אשמים בכל מחיר, כמו פרשת דומא)
אז כשרוצים לתפור תיק למישהוחידוש
אפשר בעצם לנבור בכל מה שהוא דיבר\גלש\כתב בכל ימי חייו...? כמו שנאמר עין רואה וכו'
כן...הסטורי
אז מסוכן להיות פוליטיקאי ימני..חידושאחרונה
מי שחושב על זה צריך להתנהג בהתאם ובזהירות כבר מגיל 0
אם ר' אריה לוין היה חי בקורונה הוא היה משתגע מזה שאי אפשרחסדי הים
ללחוץ ידיים.
היום היארצייט.
היום? או בערב (שבת)?הודעה
היוםחסדי הים
טוב לדעת, תודההודעה
הלוואי שאהיה ולו במקצת חסיד כר' אריהOne Step Closer
פעם פגשתי מישהו שלחץ לו את היד והוא אמר שהוא מרגישחסדי הים
אתם ידעתם שהוא קבור בסנהדריה?הודעה
איך התפלאתי לראות את המצבה שלו שם. מוזר שלא באו אנשים כמעט לשם יחסית, ציפיתי שלצדיק כזה יבואו הרבה
כן כתוב על המציבה:חסדי הים
'תעלה'. מענייןשום וחניכה
כן, רק בתור אדם שעובד את ד' ולא את עצמוהסטורי
הוא כנראה היה הולך לבקר את חולי הקורונהנפשי תערוג
נכוןחסדי הים
לא, הוא לא היה מסכן אחרים!הסטורי
אין ספק שהוא לא היה עומד כך על דם רעיו.
מי שנדבק בקורונה כבר לא יכול להידבק שוב. בנוסף בצורהחסדי הים
"כי מה שאומר שהוא חולי מתדבק כולו הבל ומי שלבו נוקפו אומר כן, כי השם יתעלה הוא המוחץ והרופא. ואם היה כדברי המשכיר בטל כל דיני ביקור חולים כי לא מצינו בשום מקום שחלקו בין חולי מתדבק לשאינו מתדבק חוץ מלענין בעל ראתן דאסרו לישב בצילו".
לא רלוונטי, הוא יכול להדביקהסטורי
כן, ברור שלא חילקו,עוד סתם אחד
מאיפה הנתון בכותרת? אני שמעתי אחרתפסידונית
זה לא בטוח אבל ככה חוקרים מעריכים:חסדי הים
הם היו נורא זהירים שםפסידונית
כלומר - לא בטוח בכלל
עכשיו התפרסם:זה רק אני
מה שונה הקורונה משאר הווירוסים בעולם?פשוטת עם
אפשר להידבק שוב, בכל וירוס שהוא, אבל אחרי שהגוף מתגבר פעם אחת על הוירוס הוא מפתח נוגדנים ותאי זכרון, כך שהפעם הבאה שהמערכת תתיקל באותו וירוס היא תתגבר עליו במהירות..
בשפעת זה לא עובדהסטורי
נכוןפשוטת עם
אף אחד עוד לא יודע מה יהיה עם הוירוס הזההסטורי
נכון, אבל זה וירוס..יש חוקים לטבע..פשוטת עם
כפי שהודת, יש וירוסים שמקבלים גם פעמים נוספותהסטוריאחרונה
מקור שמצאתי עכשיו באינטרנטפשוטת עם
וירוס השפעת כמודל למערכת החיסון
איזה טוב ה'יעל מהדרום
1. אנחנו בריאים, חיים ונושמים ב"ה!
2. השבוע עבר די בסדר. מתרגלים לשגרה....
3. הנקיונות מתקדמים יפה ב"ה.
שבוע טוב ורק בריאות!!
איזה טוב ה
סמטאות
.הייתי ביער וצילמתי תמונות יפות.
ב"ה הניקיונות מתקדמים ממש יפה וטוב.
קניתי ספרים והם הגיעו ויגיעו

איזה טוב ה!הודעה

אז זכיתי להרגיש שבת ולהספיק מה שרציתי לקרוא
תודה לה' על הבריאות, המשפחה, הקליטה.
היה זמן לניגונים ומוד טוב לפני ואחרי שבת למוזיקה, ב"ה!
איזה טוב ה'מחפשת^
כי ככה.
איזה טוב השםשירה.
אנחנו בריאים ושלמים
ולמרות המצב חירום שלי ושל החתן שלי בעבודה, אנחנו מוצאים זמן לזוגיות
איזה טוב ה'בת.
הבית כמעט נקי לפסח, והייתי שותפה פעילה.
יש לי חברות שאוהבות אותי, ואני אותם.
אני מעזה להגיד ולחשוב את זה.
המשפחה שלי מותק, והולך להיות יום טוב ומלא מחר בעזרתו.
לאנשים טוב יותר, ותקופות קשות עוברות.
חברה הזמינה בשבילי תוף לגאולה
איזה טוב ה'!!אח בדם!!
גם כהחיים נאכס
ושום דבר לא הולך
ולא מתקדמים עם הנקיונות
ולא פוגשים חברים
איזה טוב ה' גם בזמנים הקשים
איזה טוב ד'
אוי טאטע!אחרונה
שני האחים הקטנים שלי התפללו איתנו את כל התפילות, ואמא והבנות הרויחו קבלת שבת
זכיתי לעזור הרבה בנקיונות לפסח
היתה אתמול התבודדונת קטנה וממש טובה וב"ה תפילת שחרית היום כמו שלא היה הרבה זמן
תודה אבא!
לכל היצירתיים\יצירתיותהודעה
מחפשת בנרות איזה משחק חמוד (ולא כבד) לפסח שיכניס לאוירה האמונית ולסיפור יציאת מצרים
ל מ ב ו ג ר י ם בצורה קלילה יחסית !
יש דבר כזה..?
חידון\טריוויה וכד'חידוש
זהו, יש לי משהו כזה אבל לילדים, השאלה אם יש עוד אופציותהודעה
ומה אפשר לשאול מבוגרים.? שרובם אין להם כנראה הרבה ידע תורני בנושא?
קאוטadvfb
האמת רעיון יפה, אבל רציתי משהו לערב חג.. תודה!הודעהאחרונה
ואם אני בקטע של לכתוב בפורום הזה עכשיו..תוכלו להסביר לי....(ה' אלוקינו
כיהודעה
כשאדם נמצא במציאות של לב נשבר (שבד"כ ליהודי זאת מעלה וזכות) זאת מציאות שאדם מרגיש בד"כ הכי קרוב לה' ובכלל זה משפיע ממש על כל החיים שלו, כאילו משהו בו מתנקה, מזדכך כזה.
אף אחד לא רוצה קשיים ושבירות אבל בד"כ כשזה קורה זה גורם לאדם גם לחפש דרכים להשלים את זה והקושי מייצר יותר קשר לה' בתפילה, באמונה ובבטחון.
תודה!ה' אלוקינואחרונה
פנינה לפסח. למה המצווה הראשונה היא קידוש החודש דווקא?בינייש פתוח
"אמר רבי יהושע בן לוי: משל למלך, שהיה לו אורלוגין והיה מביט בו וידע, איזה שעה ביום. כיוון שעמד בנו על פרקו, מסר לו אורלוגין שלו. כך אמר הקב"ה: עד עכשיו חשבונן של חדשים ושל שנים בידי, מכאן ואילך הרי הן מסורים בידכם- אם אמרתם הן – הן. אם אמרתם לאו – לאו. מכל מקום יהא החודש הזה לכם!"
המדרש מבהיר לנו מה המיוחד במצווה זו שעם ישראל מקבל עם יציאתו ממצרים – הוא מקבל את האחריות! "מכאן ואילך הרי הן מסורים בידכם". המיוחד במצווה זו, שלעומת שבת שהיא קביעא וקיימא, נקבעה ע"י ריבונו של עולם מששת ימי בראשית, הרי שאת קביעת החודש קובעים בבית הדין הגדול. קיבלנו את המפתחות לידיים. "התבגרנו.." והקב"ה מעביר אלינו את האחריות. יש כאן מבט של שיתוף עם ישראל עם התורה. את התאריך של ראש השנה, קובעים אנחנו. שנזכה![]()
מוזמן לתייג את מי שאתה רוצהבינייש פתוחאחרונה
מחפשת רעיונות לחול המועדפרח-אש
אני יצור יצירתי מאוד וכל התחבבים שלי כמעט ועמעט כל מה שאני עושה ביום יום אור בחול המועד
לדוגמה
לצייר
לתפור
לרקום
לכתוב
כל שנה אני ממש מסתבכת עם הנושא אבל השנה באמת מורכב יותר כי אי אפשר לטייל ומה ששומר על השפיות שלי בבית מלא אחים זה התפירה והציור שלי
מחפשת רעיונות לדברים שיתנו לדמיון ויצירתיות לצאת החוצה ומותר עלשות עם הידים בחול המועד חוץ מלבשל (מאוד אוהבת אבל אין מקום מרוב אנשים)
וגם אם יש אנשים שמכירים רבנים פוסקים שכתבו שמתירים ויכולים לכתוב כדי שאוכל לבדוק עם הרב שלי( שבמקרה הוא אבא שלי שמודע לבעיה ומחפש גם) אם אחד מהם זו פסיקה שאני הולכת אחריה , זה יכול להקל כל כך ולהוסיף לי המון שמחה בחג
תודה מראש לכולם
כתיבה במחשבחידוש
לרבים מהפוסקים, במחשב אין את רמת החומרה של כתיבה בחול המועד והיא ככל פעולה אלקטרונית אחרת, שמותרת במקרים מסויימים
בפלאפון קצת אפשר תודהפרח-אש
אה.. עמידת ידייםהודעה
לצייר אסור?
-מה עם קצת לזוז? ריקודים?
-לנגן? (מנגנת?) או להתחיל לפחות חח
-להכין קישוטים לבית שקשורים לפסח (אם יש ילדים קטנים באזור זה בכלל נחמד אבל גם אם לא זה נחמד לאוירה) ולעשות עיצוב מיוחד לבית (כל יום נגיד משהו אחר?)
-משחקים והפעלות לבני הבית? (יזרמו?)
לרקוד כןפרח-אש
אם יהיה מקום
לנגן פחות כי אין לי שום חוש לעיניין ולא מנסה ללמוד
משחקים יש משחקי קופסה אבל אני לא אוהבת (פעם ב נחמד אבל כבר משחקים כל יום כל היום ...)
כל השאר אי אפשר (קישוטים רק למי שמתחת בר בת מצווה)
תודה לכולכם על הרעיונות (אשמח לעוד)פרח-אשאחרונה
האם אנחנו באמת מסתגלים לשינויים?.me.
למדנו שבני אדם לומדים להסתגל,גם לכאב וגם לעונג.
אך האם אנחנו מסוגלים להסתגל לכל דבר?
אם באמת היינו מסתגלים לשינויים היינו תמיד מגיעים למצב של שביעות רצון מהחיים שלנו, מהמעמד שלנו, מהמראה החיצוני שלנו.
אך לא כך הם פני הדברים.
אנשים לפעמים לא מסתכלים לאיך שהם נראים.. פחד מקהל מופיע גם אחרי אלפי פעמים הבמה.
איך לדעתך אפשר לקחת את ההסתגלות ולגרום לה לעבוד בשבילנו?
מסקנות ותשובות בהמשך..
מחשבותחיות צבעונית
אני חושבת שכשמתבוננים על המציאות ומבינים שאנחנו (כפרט) לא הסיפור, אלא יש כאן לבורא סיפור גדול בהרבה, ונעים עם זה ביחד איתו ההסתגלות היא מהירה.
כמובן שזה קשור גם לחיזוק הביטחון בטוב ה' ובהשגחתו התמידית.
וואי יפה חידשתהודעה
ולדעתי יכול להיות מצב שאדם יסתגל לכל מציאות (רואים את זה בהסטוריה) גם כשהיא לא טובה לו אבל סביר להניח שהוא כן ירגיש מתוסכל עם המצב לפעמים גם בלי להבין למה ופשוט ישאר ככה, בתחושת תסכול.
מעניין מה יהיו התשובות..
יפה,.me.
שאלתי איך אפשר לקחת את ההסתגלות, ואז חידשת שבעצם הנקודה המרכזית היא הענווה,
ואדם שיש לו ענוה ומבין את זה, ומקבל את זה, הוא מסוגל להסתגל לכל תרחיש שיקרה.
האמנם הבנתי נכון.?
תודה רבה!
כן(:חיות צבעונית
זה יפה ומתיישב טוב על הלב..:(
אבל מרגיש לי שצריך לסייג אמירות כאלה..
אוקייחיות צבעונית
מדוע לסייג?.me.
כי אני חושבת על אדם שאני מכירה:(
וכמוהו יש עוד הרבה אחרים שאני לא מכירה..
צדיק ויקר שמתמודד עם קושי נפשי בעניין,
חשבתי שלקרוא את זה בטח היה מכאיב לו..
זה נראה לי נכון לגבי חלקים מסוימים של הסתגלותלהשתמח
אני חושבתפרח-אש
אחרת ממך אני חושבת שההסתגלות לא גורמת לנו רק להתרגל לרע ולקשה ואז בהתאם להיות מרוצים מהחיים
אלה בגלל שכמו שכתבת מתרגלים גם לטוב אז לא נהנים מהם ונהיים אדישים ומשועממים
ואז מה שקורה זה שהמוח נוטה לראות שלילי בטח שמשועממים
אבל בעזרת מודעות אפשר לעורר את הזיכרון של הכיף והטוב בהתחלה ודווקא להתנגד להרגל
לא ברור לי מה שכתבת.me.
לא שמים לב לא לטוב ולא לרע.
כאשר לא שמים לב הופכים משועממים.
כשמשועממים רואים את הרע.
אז אפשר לגייס מודעות ולזכור את הטוב.
עד כאן נכון?
אם כן.
אני חולק על הדברים.
אדם שרואה את השלילי עדיין לא הסתגל.
הסתגלות פיזית למשל: רעש של רוח מבחוץ.. בהתחלה שומעים אך אח"כ מסתגלים. וכבר ליטר שומעים. אדם שעבר לא עלינו תאונה.. הוא מסתגל, ואז לכאורה פחות קשה לו..ואולי יותר מזה..הוא מצליח למצוא דברים חדשים.. ואולי הוא לא הסתגל.. והוא עדיין עסוק נמצא במקום של הסתגלות.
הבנת נכוןפרח-אש
הטענה שלי שהראש נוטה לשלילי זה משהו שלמדתי בלימודים. זה נועד אבולוציונית שנרצה לשפר דברים
זה אומר שאנחנו לא מסתגלים להכל.me.
איך אפשר לגייס את הידע הזה לטובתינו.?
אני חושבתפרח-אש
שאנחנו כן מסתגלים להכל
אנחנו צריכים 'רק' לשנות את הדפוס חשיבה לאחד שרואה ונהנה מהטוב ולא חוזר לחשוב על הרע ועושים את זה עם מודעות ותרגול
זה אפשרי.me.
אבל במציאות זה לא כך.
אנשים סוחבים איתם שנים את הצלקת, את השיניים העקומות, את השומנים, הטון דיבור, הצחוק, ההליכה, הבדיחה המוזרה.
וכו',
והם לא מסתגלים אליה, ולא נוח להם איך שהם, ומה שהם, ומי שהם.
אני חושבתפרח-אש
שביקורת זה מה שדיברתי עליו מקודם(לראות את הרע) וצריך לעשות עבודה
ביקורת היא כלי מעולה!.me.
אנדיבדואלי ביותרפשוטת עם
אפשר לראות את זה נפלא על תינוקות וילדים קטנים..
אבל זה לא עובד ביחס ישר להרגשה של שביעות רצון.
יש קשר בין המשפטים?.me.
יש בני אדם המסוגלים כך ויש כך. אוקיי.. יש לך מסקנה מעשית מהמשפט הזה?
מה אפשר לראות על ילדים ותינוקות?
מה לא עובד ביחס ישר? מה כן עובד? ובאיזה יחס?
הסתגלות לא מנטרלת את הרצון לשינוי,יהיה בסדר....
זאת אומרת שאפשר להתרגל למציאות שלא אוהבים ועדיין לרצות מאד לצאת ממנה.
איך ההרגל יכול לעבוד בשבילנו?
הרבה פעמים צריך לעבוד מתוך קושי או מתוך תחושה מתמדת של חוסר נוחות.
ההתרגלות לחוסר נוחות ולהיות הרב במצב מאתגר עוזרת במקום להתחיל כל פעם מחדש.
הסתגלות מושלמת היא כזאת.me.
שיש נוחות מוחלטת.
כל עוד לא נוח, עוד לא הסתגלתי לגמרי.
ברור שיש סקאלה, ואנחנו בני אדם משתנים.
למשל:
אני עובד בחינוך, כאשר אני מגיע לכיתה חדשה אני חושש כל פעם מחדש.
כאשר אני מסתגל לכיתה, כבר נוח לי, והחששות לא מגיעים.
ההסתגלות לסביבה החדשה היא כל פעם מחדש. אבל יש הסתגלות ויש בזה שלבים.
אני שאלתי:
איך לדעתך אפשר לקחת את ההסתגלות ולגרום לה לעבוד בשבילנו?
לא איך ההרגל יכול לעבוד בשבילנו.
לא מתרגלים לחוסר נוחות, ואם מתרגלים - אז נוח.
אני לא מבין מה את מנסה להגיד.
אני רואה הסתגלות כדבר פעיליהיה בסדר....
דוגמא להתרגלות לחוסר נוחות: פעילות גופנית.
מתרגלים לעבוד מתוך קושי, ללא קושי אין עבודה.
זה לא סותר שזה לא נוח.
השאלה שלך לא כ"כ ברורה לי.
הבנתי.me.אחרונה
ואז ההסתגלות היא למי לב המסוימת הזו.
האם אפשר לנצל את ההבנה שהגוף מתסכל כדי לפעול טוב יותר?
למשל אן הגוף מסתגל אז צריך לעשות מטלות לא נעימות ברצף. ומטלות לא נעימות כדי לעשות הפסקות כדי להנות מהם מחדש.
אדגים את המסקנה השניה על ילד שהוגש את ההורה שלו אחרי שהוא יצא לזרוק זבל. הוא נהנה לראות אותו למרות שעברו רק כמה דקות. הייתה שבירה של השיגרה שהוא הסתגל אליה.
שאלה על הקורונה, נא לענות בכנותבינייש פתוח
האם נראה לכם הגיוני, שכידוע הממשלה נהגה בתבונה והכניסה הזמן את מי שצריך להסגר, כל מי שהיה חשוד קצת וחזר מחו"ל, ומאחר והיא כך ובזמן לא הרבה נכנסו להסגר 40 אלף מתוך מדינה של 9 מיליון, אף אחד לא מת תודה לאל, וכמו שרואים בסין מי שמחמיר עם ההסגר הקורונה יורדת, ומה שקרה בצרפת ובאיטליה הוא מחמת חוסר פעולה בעניין, נראה לכם הגיוני לשתק מדינה שלמה????
מקורות לטעונותיי בתגובה הבאה.
הוא היה אמור לעלות 2 שחנפשי תערוג
אתם חושבים שעין הרע עובד דרך תמונות ומסכים?חסדי הים
כדאי שקודם תשאל האם עין הרע עובדת באופן כלליצהרים
כדי לא להיכנס לדיון הזה. אני שואל לפי הראשונים שזה כן עובד.חסדי הים
הבנתיצהרים
אני גם חושב ככה אבל העין הוא אמצעי. העין הפיזית רואהחסדי הים
>>>צהרים
כןחיים של
נראה לי שכןהודעה
תמיד אומרים בגלל זה שאדם לא יבליט את עצמו יותר מדי (גם נשים, כל העניין של צניעות מעבר לעניין של צניעות והלכה-זה מרחיק ממנה כל מיני מרעין בישין) אז זה נראה לי משהו בכוח המחשבה כזה\אנרגיה כזאת שלדעתי לא רק בפנים מול פנים.
אם אתה עסוק המון באינסטגרם כנראה שכןהפיאחרונה
מר' אשרסוג'וק
כמו שעל ידי מציאות התינוק
ניכרת לנו מציאות האמא
כך גם רק ע"י מציאות שפלותנו
מציאות הנברא - נגלה לנו הבורא
ובזאת אנו באים אל תכליתנו זו
התכלית של הידיעה שלא נדע
דרך זו אנו חיים
את המלחמה התמידית
בבחינת והחיות רצוא ושוב
תמיד מלחמות
תמיד פחדים
ותמיד סכנות
שלא ניפול ח"ו ברשת יצר המחשבות ובפח שטמן לרגלנו

