שרשור חדש
כבר ראיתם את זה?הפואנטה
לא יודעת.. זה נחמד אבל זה מאוד מאוד מקליל את הטרגדיה שהתרחשה. מדי נחמד ומתוק בשביל מה שהיה..

Eva (@eva.stories) • Instagram photos and videos


ואגב,
תרשמו thanos בגוגל ותלחצו על הכפפה בצד😁


יש משהו דומה עם משהו אחר שכותבים וזה גם עושה אפקט.. לא זוכרת מה זה היה. מישהו מכיר?
הנה כמה נחמדיםאיזה_טוב_ה'_
do a barrel roll
recursion
the answer to life the universe and everything

ולא מזמן היה גם

מגניב, אבדוק!הפואנטהאחרונה
האם המטרה של בתי חב"ד זה לחזק את הקהילה היהודית בחו"לחסדי הים
באופן זמני במטרה להביא אותם לארץ, או שהם שואפים לבנות שם קהילה מפוארת ויציבה עד שיגיע המשיח והוא יביא אותם לארץ?
יישר כח. בספר שראיתינאור97
היה כתוב 1921. כנראה התחלפו שתי הספרות האחרונות.

עוד סיבה להשתמש בתאריך העברי בו טעויות כאלה לא יכולות לקרות.. (הבנתי את רמיזתך..)
גם לכם יש את הקטע שאתם מתלבטים אם להגיב בשרשורנאור97
כי לא ממש מעניין אתכם לשמוע עוד דעות בנושא הזה ואתם לא רוצים לקבל התראה כשמישהו מגיב?
(דרך אגב, יש דרך לבטל את זה?)

איך מתאים עכשיו שלא תגיבו לי...
לדעתי אם אתה לוחץ על הx בהתראה זה מפסיק להתריאה על השרשוריואב גל
אלא אם כן מצטטים אותך או מגיבים לך
תודה. בודקנאור97
מגיבים ומבטלים מעקב..משיח נאו בפומ!
או בX בשורת ההתראות
או בגיבומאי
תודה. מה זה הדבר השני שכתבת?נאור97
זה >>משיח נאו בפומ!



תבחר 'אל תעקוב'
תודה על ההשקעהנאור97
ויצאתי אהבל..
בשמחהמשיח נאו בפומ!
לא, למה?

זה השם שנתקבל בפורום(: זה לא באמת השם של הדבר הזה
התכוונתי בגלל שלא שמתי לב לאפשרות הזו לבדנאור97אחרונה
בעיניי, זה חזק מאוד..לעבדך באמת!

חכם הילדהפואנטה
ואז מגלים מי הוא.. חח ענק!

רגע אז מה זה 3 קליפות טמאות? אין רע בעולם? יצר הרע וכאלה..
יש גישה פילוסופית כזו בראשוניםחידוש

אבל קשה לקבל אותה. בסופו של דבר הרוע הוא לא העדר, הוא מכוון. אין פעולות שנעשות בעולם 'מאחורי גבו' של הקב"ה. הכל הוא מכוון ולתכלית טובה, נראית או נסתרת.

זה לדחות אותו בקש כי להסביר לו את מה שאתה רוצהעברי אנכיאחרונה

אי אפשר עד שהוא יתרכך מהדעה הנוקשה שלו

נכון. זה יפהבסדר גמור
אני משתעממת מהר מאדאחת מתוסכלת

מדברים, אני יכולה להתעסק במשהו וחמש דקות ימאס לי מזה אפילו משחק או סידרה אבל זה מילא.

הבעייה היא בעבודות, אני יכולה לעבוד במקום מסויים ואז להילחץ מהמחשבה שאצטרך לעבוד בו עד גיל הפנסיה ומקבלת פיק ברכיים אחרי כמה חודשים מרגישה שעמום טוטאלי וחוסר מוטיבציה, הלוואי ויש לזה פיתרון.עצוב

נראה לידעתן מתחיל
שזה משהו שהעולם הטכנולוגי יוצר, חוסר יכולת ריכוז. חיפוש כל רגע אחר ריגוש חזק ומספק יותר מהקודם.
אם הניחוש צודק, אז אני חושב שכדאי להתנתק מהעולם הזה לכמה זמן כדי לרכוש את החיים הנורמלים חזרה.
וגם, לא חושב שחובה לעבוד בדבר אחד עד הפנסיה. אבל כן כדאי לחפש משהו שאת מרגישה חיבור אליו.
במה את עובדת? מה את עושה?משה
יש לי כמה כיוונים.
זה גם קורה לאילון מאסק, והוא מהיזמים הבולטים.חסדי הים
הוא פשוט מחלק את היום שכל 5 דקות הוא עושה משהו אחר.
הי!שבותיאחרונה
דבר ראשון את ממש לא לבד. כמה פעמים בעבודה מעשית שאלתי את עצמי: פה אני אהיה ב20 שנה הבאות? וזה תסכל באמת... כי אנחנו מחפשים התחדשות בחיים. אמיתית

דבר שני אם את מרגישה שזה קורה לך בהרבה דברים פשוטים בחיים וחוזר על עצמו בתדירות גבוהה, אולי תשאלי את עצמך אם יש משהו בפנים שגורם לזה? שקשה לך להיות באותו מקום הרבה זמן? אולי זה מפגיש אותך עם משהו שקשה לך או מזכיר משו...
אולי יש משהו שמטריד אותך בלי קשר וכדי לצאת מזה את מחפשת התחדשות חיצונית?

יכול להיות ממש שלא!! אבל זאת הזדמנות לברר 😁
מתכננים לקרוא / לצפות בתכנים מסויימים ליום השואה?בא לי בירה

אני כנראה אקרא את מה שכתב פרופ' טוביה פרילינג (מחבר "חץ בערפל")

כלפי טענותיו של תום שגב (מחבר ספר "המיליון השביעי") על כך שהציונות

לא התאמצה מספיק להציל יהודים בתקופת השואה

נשמע מעניין. יש קישור?בוז
תודה!בוז
יישר כח. מאמר מעניין ומחכים.הסטורי
השקעתי הרבה זמן בקריאתו ואשתדל לקרוא שוב יותר לאט.
לא התאמצו זה אנדרסטייטמנטימ''ל
נכון. מעניין מה עונה על כך פרילינגבא לי בירה
הוא בהחלט עונה. בעיקר בהערה 14הסטורי
לא קראתי את ההפניה ש@ימ''ל הביא, אולי אספיק בהמשך. כן קראתי לאורך השנים את הפירסומים החרדיים בנושא. הם די חוזרים על עצמם, בעיקר עם הטענות של הרב ווייסמענדל זצ"ל.

המאמר כולו (בהנחה שהוא מדוייק, כמובן עדיין לא הספקתי להשוות למקורות אחרים, אבל בהחלט עבדתי על העניין במשך השנים ואני נוטה לקבל את טענותיו) עונה על זה. בתוכנית הספציפית הוא עוסק בעיקר סביב הערה 14.

יש לשים לב, שהרב וויסמענדל אכן היה משוכנע שהוא מציל ושהעיכוב הוא בזכותו ומזוית ראיה זאת הוא ראה את התכנית וכשלונה. אבל, מלבד הפקפוק שמעולה האם זה נכון, עולה שם שהכחות שנמנען מגירוש יהודי סלובקיה אל מותם - הועסקו בגירוש יהודי יוון וצרפת. מה שמעורר את השאלה המוסרית - האם בכלל תכניות ההצלה הללו היו ראויות?
עדכוןהסטורי
פתחתי את 'שרופי הכבשנים מאשימים' לא עברתי בעיון, אבל אכן אלו הטענות המוכרות. המציאות הרבה יותר מורכבת מאוסף ציטוטים.
מעניין, תודה רבה!בא לי בירה
ועוד הערה - העיסוק בהאשמת ראשי הציונות, היא דרך להתעלם באלגנהסטורי
מאשמת המנהיגות התורנית (בחלקה כמובן), שהתנגדה לעליה לארץ כשעוד היה אפשר ובזה אחראית (בעקיפין) לזה שהמוני שומעי לקחם נמצאו במדינות ההשמדה.
^^ כנ"למבקש אמונה

וגם כי עדיין חודש ניסן - וזה חודש של שמחה. 

מי שקבע את יום השואה עשה שלא כהוגן.  

זה לא מה שצריך כעת להעסיק....ד.

נכון שלכתחילה, כאשר קבעו - היו דיונים על כך.

 

אבל כעת, שהמוני עם ישראל, בתוכם ניצולי שואה, מעלים ביום הזה את זכר הקדושים, אז זה הענין?..

 

בחודש ניסן גם נוהגים מנהגי אבילות של ספירת העומר, שהם יותר "חמורים" מ"מנהגי" יום הזיכרון לשואה.

 

אכן, קשה מאד לשמוע את הזוועות - אבל חייבים קצת לפחות. לא להתעלם. אנחנו לא מתחילים מהיום את קיומנו..

 

יחשוב כל אחד, אם חלילה היה נמצא שם - ב"ה שלא - אם היה רוצה לחשוב ששני דורות אח"כ יגידו ש"לא רוצים לחשוב על זה", כי זה לא נעים... "זכור את אשר עשה לך עמלק".

ומי שיפתח בסידורים ישנים את 'היוצרות' שאמרו באשכנזק"ש
בשבת מברכים אייר (כלומר גם שבת וגם בתוך חודש ניסן) - ממש קינות, לא יבין בכלל מה נבהלו מיום השואה.

(מכלי שני, גם הרב ליאור אישר את הטענה)
אכן, בשבת מברכים חודש אייר,ד.

יש חילוקי מנהגים, האם אומרים "אב הרחמים", אע"פ שבשבת מברכים רגילה לא אומרים (והרצי"ה זצ"ל ההי אומר בכל שבת, ושיש מקום לנהוג כך. שהרי את אב הרחמים תיקנו אחרי הגזירות, חוץ  משבתות עם חגיגיות נוספת. ואחרי השואה - שהיתה בכמות מבהילה עוד יותר, יש מקום לומר כל שבת).

 

אגב, כשהרב איסר זלמן מלצר זצ"ל, נהיה רב בסלוצק דומני, שאלו אותו בשבת מברכים אייר מה לעשות. אמר להם, לפי המנהג... שאלו אותו, מה המנהג? אמר להם: שאלו אומרים כך ואלו אומרים כך ומתווכחים על זה...

כן, אבל היוצרות, שהיו נאמרות מאות שנים בכל קהילות אשכנזק"ש
ונזכרו גם במשנה ברורה - הם ממש קינות, הרבה יותר מובהק מלהגיד 'אב הרחמים' ולבקש נקמה. ואותן גדולי רבותינו מבעלי התוס' ואילך מאות שנים, היו אומרים בתוך ברכות קריאת שמע של שבת שהיא בתוך חודש ניסן.
נכון. הוספתי...ד.


הרב אלישע וישליצקי כתב לי בהודעהחדשחדש
אחרי ששאלתי אותו על היחס של יום השואה ועשרה בטבת, ושיום השואה בניסן,

בעשרה בטבת מתאבלים על האסון הפרטי,
וביום השואה מתאבלים על האסון הלאומי,
ואולי זה בניסן כדי שלא ניפול לגמרי

בטוח אלו לא המילים המדוייקות..
לצערי אין את ההודעה הזו.
אבל זה הרעיון שאני זוכר..
יישר כחק"ש
בלתק, אם תרצה לקרוא על הנושא הזה ספציפיתארץ השוקולד
יש ספר של וניה הדרי "צומת קושטא" ובו הוא מספר על המשרד בו היה שניהל קשר עם קהילות באירופה במהלך השואה מטעם ההסתדרות הציונית.
באמצע הספר כעת, ומאוד הרשים אותי הענווה של וניה.
תודה רבה!בא לי בירה
בשמחהארץ השוקולדאחרונה
לצפות בריאיון של סבתא שליsimple man

ניצולת שואה, אבל קישור יהיה אאוטינג.

אפשר להאשים את ההנהגה היהודית באירופה, בארה"ב והציונית.חסדי הים
ברור שלכולם יש חלק מסוים באשמה, אבל אי אפשר לשפוט אותם ממרחק.

תשמעו פה דברי חכמה:


בוקר טובמיכל318
שאלה: מישהי/ו יודע/ת אם היום בערב האוטובוסים בזמנים רגילים?(ביגלל ערב יום השואה)
באיזור ראשון, תל אביב, בת ים...
וסתם תמונה לבוקר:




ואם שואלים למה אין תמונה של חיילים, אז זה השיא, אין לי תמונה של חיילים בזריחה😏
אמן. בוקר אורמשיח נאו בפומ!
בוקר טוב! נערת טבע
מזמן לא הייתי ערה בשעה כזו....
שיהיה יום מוצלח בעז"ה!
בוקר טובפה לקצת
חייב להיות
לא תיכננתי שינה על ספסל ברחוב הלילה
יכולהיות שתנסי ותגלי שזה נחמד לךסמטאות
חח מקווה שלא יהיה צורך פה לקצת
זה משפט אחדימ''ל

היה צריך להיות שם פסיק במקום מעבר שורה.

מה קרה? ימל הרגיע אותך?פה לקצת
נו, מצאת ספסל נח?סמטאות
עדיין על הכיסאפה לקצת
עוד מעט אצא לספסל ונקווה שלא אצטרך לישון שם והאוטובוס יגיע
את עדין עובדת??סמטאות
תנחומיי הכנים.
אמן בקרוב ממש
חח לאפה לקצת
לומדת
לא יודעת מה יותר גרוע....
עבודה,סמטאות
למרות שלאיודעת,
גם הלימודים שלי יכולים להיות נוראיים.
אז מה היה בסוף?
שניהם נוראייםפה לקצת
רק חופש טוב

ישנתי במיטה שלי אבל עד שהגעתי אליה בקושי הספקתי לישון
אם הייתי ישנה בספסל הייתי מספיקה לישון יותר
תשקלי את האופציה לפעמים באותסמטאותאחרונה
שלא תצטרכיארץ השוקולד
ובהצלחה בכל מקרה
בוקר טוב!ימ''ל


בוקרטובסמטאות
לפחות ישנתי ככה שאהיה פחות עייפה ליום המרגיז הזה
בוקר טובחיים של

האוטובוסים אמורים להיות כרגיל.

אני זוכרת את זה מימי התיכון שהיינו מנסות לסיים מוקדם עם התירוץ של "אין תחבורה אח"כ"....

זה לא עבד...

אבל התיכון היה פעםםםם.

תבררי בחברת תחבורה...

הכי אמין

 

תודה רבהמיכל318
בוקר טוב!בוז
כבר שלושה ימים שאני יחסית ישנה בלילה!
בוקר אור!ריבוזום
איזה יופי
אצלי יצא דווקא שבוע של הליכה מאוחרת מאוד לישון. כל יום אני אמרתי לעצמי שאלך היום לישון מוקדם, אבל דוחה עבודה דחופה ומעצבנת לשעות הקטנות...
בוקר טוב! הלוואי. הלוואי שיהיה.נפש חיה.
אוהבת אותם.מיכל318
זה נשמע מצויןמיכל318
תגיד שאתה אוהב בנות שירותסביון
ותעלה תמונות של בנות שירות כל יום
שקט אתםמיכל318
לי מותר, לכם אסור

וזה לא קשור לבנים, אם היה מותר הייתימעלה גם חיילות
ע.י.צ'יאל

לשני המינים מאוד לא צנוע להתעסק בחיצוניות של המין השני.

אבל היא לא אוהבת אותם בגלל החיצוניות, אלא בגלל התפקיד שלהם.

לא צנוע.ימ''ל


באמת כבר מלא זמן לא ראיתי אותוסביון
כנראה שנמאס לו...
ראית אותוימ''ל

אפילו דיברת איתו. רק בניק אחר

אני אוהבת גם חיילותמיכל318
צאו מיזה כבר שאני אוהבת חיילים כי הם בנים, אני אוהבת אותו דבר גם חיילות.
נקסט.
בק"ט! "וכנסתים על אדמתם ולא אותיר עוד מהם שם".חסדי הים
מתי יגיע היום הזה?
בוקר טובחופשיה לנפשי
היום קמתי רגועה, כנראה בגלל שהתפללתי על זה אתמול בלילה.
אבל אז הגעתי לעבודה וקצת התהפך העסק, למה אנשים מתעקשים לתקשר איתי?
כי הם טיפשיםסמטאות
תודה רבהמיכל318
בוקר טוב ומבורך עמיבתוך בני ישראל
קשה... קשה..

איך משמחים את עצמנו דווקא מתוך הקושי?
הולכים לישון על בטן מלאהאחיתופל
בוקר טובפה לקצת
יש לי חלום
לשמוח שמגיע הבוקר
לקפוץ מהמיטה בשמחה
להתחיל יום מלא באנרגיות
ולהתבאס שהסוף שלו הגיע כל כך מהר

בינתיים,
לא מבינה מי המציא את הבוקר
ולמה העונש לקום מהמיטה
אין לי טיפת כח לזוז
ולא מבינה איך עוד לא הגיע הלילה
יש דבר כזה?חיים של

לקום מהמיטה בשמחה

חלום טוב

חייב להיותפה לקצת
אעדכן כשזה יקרה, בלי נדר ;)
מחכהחיים שלאחרונה


בוקר טובחופשיה לנפשי
לא יודעת.

היום יום חמישי בשבוע היום שבו מתחיל סופש
בוקר טובמשה
יש לי פרוייקט שממלא אותי באנרגיה. וזה חידוש לאחרונה.

בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא adar
הרבה עבודה בזמן הקרוב
בוקר טוב.נחל
הלילה ישנתי שעתיים. ואחרי זה עוד שעתיים.
יאייי. ישנתי טוב
בוקר טובהנסיך הקטן.
הייתי צריכה לקום רק עוד חצי שיה אבל ערה כבר שעתיים. יאיי
בוקר אור!אמיץ(ה)
ב"ה לנסות לראות את הטוב

בדרך לעבודה מספקת ב"ה
בוקרטוב, בוקר הזוי ליום הזויסמטאות
בוקר טוב! מתוך האור תצא שמחה אמיתית נפש חיה.
בוקר טובבבחיים של

סופש

בוקר טובדעתן מתחיל

אמונה.

מנסה לייעץ בעז"האמיץ(ה)
לנסות להסתכל על החלקים שכן הולכים טוב. שיש לי מהם נחת. שמשמחים אותי.
הרי יש לנו טוב, בטוח יש טוב. ה' מביא לנו כל כך הרבה טוב שאנחנו אפילו לא רואים מרוב שאנחנו רגילים לזה. צריך ללמוד לפקוח את העיניים!
אני יכול לכתוב את העיקרון בקצרהדעתן מתחיל

העבודה עצמה היא שלך. ושלי.

הרמח"ל חידד שטבע הטוב להיטיב, ולכן הקב"ה פועל בעולם רק טוב. במילים אחרות, בהסתכלות אנושית יש טוב ורע והרע בסוף יהיה טוב, ובהסתכלות אלוקית קיים באמת רק טוב. זה החילוק האם הכל לטובה או שהכל טוב. ברגע שאנחנו מאמינים באמת ברור לנו שמה שה' יתברך עושה הוא טוב ממש. נקודה. הכי טוב שיכול להיות.

החילוק הפשוט יותר מתי משהו תלוי בנו ומתי בקב"ה הוא לפני ואחרי (נכון חלקית). כשהדבר לא בשליטתנו הוא בידיו של הבורא, מה שיחד עם הידיעה שהוא עושה תמיד טוב עוזר לביטחון שלם יותר. שמה שיקרה, לא משנה אם זה מה שרציתי או לא, זה באמת הדבר הטוב ביותר עבורי. ולהפך, לו הייתי מקבל את הדבר אותו רציתי זו הייתה הפגיעה בי.

זאת אומרת, דרך האמונה מגיעים לביטחון. וחיים בביטחון אמיתי אלו החיים הכי שמחים שאפשר לחיות. כי תמיד הכל טוב, כי אפשר לסמוך על מישהו לגמרי, כי מבינים שכל דבר שקורה בא ללמד משהו. כי העיניים אז נפתחות, ורואים את טוב העולם בבירור יותר ויותר.

בקיצור; האמונה, בטוב הבורא, וממילא ביטחון בו, מובילה לשמחה פנימית תמידית.

 

- - -

זו נקודה אחת, יש נוספות.

(מחדד שכתבתי במקרה שהדבר אינו בשליטתנו)

ולוואי שאזכה לחיות כך תמיד.

אממבתוך בני ישראל
נכון, ברור שטוב כי מגיע מהקב"ה. אבל לפעמים קשה לראות ולהבין. והטוב לא סותר קושי ולא סותר כואב.
לכן אמונה היא זו שעולה מעל הקושידעתן מתחיל

כשקשה מחזקים את האמונה וממילא מה שלפעמים נמצא בשכל יורד לרגש. הטוב הרציונלי לא סותר, הטוב הרגשי כן. כי כשאת מרגישה שטוב לך אז הקושי והכאב מתעמעמים. אחד מרבותי נוהג לומר שהיום אנחנו כבר יודעים כמעט הכל, העבודה היא להוריד ללב.

..בתוך בני ישראל
לא הבנתי איך זה סותר את הקושי
אפשר למצוא את הטוב שבו, להבין את ששת הסיבות ליסורים, אבל הוא עדיין נשאר. מרגע שמבינים הוא כבר לא קושי, אבל עד אז.
לא בדיוקדעתן מתחיל

קושי לרוב נובע ממשהו שמרגיש רע. ההבנה שטעיתי בתחושה ובאמת זהו טוב, הופכת את הסיבה לקושי ללא קיימת יותר. זה לא להבין את הקושי או למצוא את הטוב שבו. זה להבין שהוא לא קושי באמת. ההבנה שהוא טוב לא מתעלמת מהקושי אלא הופכת אותו מקושי לדבר נכון ומקדם.

זה קצת דומה לצורת הסתכלות על דבר בתור קושי או אתגר. כביכול אותו דבר במילים אחרות אבל בפועל לא. זו הסתכלות שונה ולכן גם תחושה שונה ופתרון שונה.

שני אנשים יכולים לפספס את הרכבת יחד. אחד יתאכזב וירגיש רע. ואחד יבין שאם היה עולה על הרכבת, זה היה הרע. לכן הוא שמח, ממש שמח שפספס את הרכבת. כי זה הדבר הנכון, כי זה הטוב ביותר בשבילו. למה שיהיה עצוב?

בוקר טוב! הי"ד ל-6 מליון. הי"ד לקרוביי שנהרגו.חסדי הים
הרבה פעמים הזיכרון שלי מהחלומות מתערב עם הזיכרון הרגיל שלי.
היום קמתי בבוקר ונזכרתי באיזה מסרון שנשלח אלי, בדקתי וכנראה זה היה בחלום.
בוקר טוב!ימ''ל


היום שנים עשר יום שהם שבוע אחד וחמישה ימים בעומרספירתהעומר

"12.jpg"


הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!

תיוגים


@פה לקצת
@והוא ישמיענו
@שוקולד לבן
@משתדלת יותר
@אנה דור
@בנות לא לריב
🌗 חצות היום 🌓ספירתהעומראחרונה







תזכורות חצות היום

12:35

ממתי היריד של מוסד הרב הוא הגדול בעולם?בא לי בירה
חחח גם לי היה מוזר כשהוא אמר את זהברגוע

הם הכי גדולים באיכותקורץ

כמו שמרכז היא הישיבה המרכזית העולמית

מאז שישיבת מרכז הרב היא 'הישיבה המרכזית העולמית'ימ''לאחרונה


יום הזכרון לשואה ולגבורה ה'תשע"טנפש חיה.
בוקר טוב
שיהא לכולנו יום זיכרון מועיל וממלא באמונה:

נצח ישראל לא ישקר.
משתפת בכאב ובגאווה משהו ששלחו לי הבוקר :

צוואה של קדוש ישראל שנמצאה בתוך בקבוק בגטו ורשה (ספריית "יד ושם)

נשלח אלינו מכתב שנמצא בגטו בוורשא שכתכב חסיד גור רגעים לפני שמת על קידוש השם בגטו. מכתב מעורר השראה שרצינו לחלוק עמכם בתקופה זו של ספירת העומר ועל שבועות אלו שבין יום השואה ליום הזכרון והעצמאות

אני, יוסל בן יוסל ראקובר מטארנופול, מחסידיו של הרבי מגור, חוטר מגזע קדושים וצדיקים גדולים, כותב את השורות הללו, שעה שגטו ורשה עומד בלהבות, והבית שבו אני נמצא עכשיו הוא מן האחרונים שהאש עדיין לא אחזה בהם. לא יארך הרבה זמן וגם הבית הזה, בו אני נמצא, ייהפך, כמו כל הבתים שלנו בגטו, קבר למגיניו ולדרים בו. על פי קרני השמש החודרות מבעד לאשנב הקטן של חדרי, בעדו ירינו במשך ימים ולילות אל השונא, מבחין אני כי ערב עתה, דמדומי שקיעה. השמש ודאי אינה יודעת עד כמה לא אצטער ששוב לא אראנה..

עתה באה שעתי, וכאיוב יכול אני לומר - ואין אני היחיד שיכול לומר זאת: ערום יצאתי מבטן אמי וערום אשוב שמה.. בן ארבעים אנוכי, וכשאני משקיף עתה אל שנותיי שעברו, יכול אני לומר בבטחה, עד כמה שאדם יכול להיות בטוח בעצמו, כי חייתי חיים ישרים. לפנים האירה לי ההצלחה פנים, אך מעולם לא התנשאתי. ביתי היה פתוח לכל, והייתי מאושר כאשר יכולתי לגמול טובה לבריות. עבדתי את אלוקי בהתלהבות, ובקשתי היחידה אליו הייתה לעבדו "בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך". אין אני יכול לומר, לאחר כל מה שעברתי, כי יחסי לאלוקים לא נשתנה. אך יכול אני להגיד, בכל הביטחון אשר בי, כי אמונתי לא נשתנתה כמלא הנימה. לפנים, עת שבעתי טוב, יחסי אליו היה כאל מי שמשפיע בלי הרף את חסדיו עלי, ותמיד נשארתי חייב לו בעד זה, עתה יחסי אליו כאל מי שחייב גם לי משהו...

אני גאה על שיהודי הנני. הייתי בוש להשתייך לאותם העמים שהולידו וטיפחו את אותם הרשעים, האחראים למעשים שנעשו בנו.
אני מאמין כי להיות יהודי פירושו להיות לוחם, לשחות תמיד נגד הזרם האנושי העכור והנפשע. היהודי גיבור הוא, מעונה, קדוש. אתם, השונאים אותנו, אומרים כי רעים אנו. לא כן: אנו עדינים וטובים מכם, הייתי רוצה לראות איך הייתם אתם נראים לו הייתם במקומנו.
אני מאושר להשתייך לאומלל מכול אומות העולם, לעם שתורתו מייצגת את הנעלה והיפה ביותר של כל החוקים ומוסרם.
אני מאמין בא-ל אלוקי ישראל, אף על פי שעשה הכל כדי שלא אאמין בו. אני מאמין בחוקותיו, אפילו לא אוכל להצדיק את מעשיו... אני מרכין ראשי לפני גדולתו, אך לא אנשק את השבט בו הוא מייסרני.
ברצוני להגיד לך ברורות וגלויות, כי עתה, יותר מאשר בכל תקופה אחרת בדרך ייסורינו האין סופית, יש לנו, המעונים, הנרמסים, הנחנקים, הקבורים חיים והשרופים חיים, לנו המבוישים והמושפלים, הנכחדים במיליוננו, יש לנו זכות לדעת היכן מסתמנים הגבולות של סבלנותך.

ועוד עלי להגיד לך: אל נא תמתח את החבל יותר מדיי. כי הוא יכול, חלילה, להינתק. הניסיון בו נסית אותנו כה קשה הוא, כה קשה ומר, שאתה צריך, אתה חייב למחול לאלה מבני עמך אשר באסונם ובחרונם הפכו לך עורף...
מחל לאשר ניאצו את שמך, לאשר הלכו אחרי אלוהים אחרים, לאשר נעשו אדישים כלפיך. כל כך ייסרתם, עד שאיבדו אמונתם כי אביהם אתה, כי אב אחד לכולנו.

ואם אינך אלוקי, אלוהיהם של ימי אתה? אלוקי הרוצחים?
אין אני יכול לשבחך על המעשים שאתה סובל. אך אני מברכך ומהללך על עצם קיומך, על גדולתך הנוראה, שהיא כנראה כה אדירה, שכל המתרחש עתה כאין וכאפס הוא בעיניך. אך דווקא משום שהנך כה גדול ואנוכי כה קטן הנני, אבקש ממך, אתרה בך, למען שמך: חדל נא להראות את גדולתך על ידי זה שהנך נותן לייסר את האומללים.

אין אני מבקש כי תייסר את האשמים. הם יתייסרו לבסוף על ידי עצמם. כי במותנו מת מצפונו של עולם, כי עולם שלם נרצח עם מותו של ישראל.

העולם יאכל את עצמו ברשעתו שלו, הוא יטבע בדמו שלו.
אין המוות יכול לחכות עוד, ועלי לסיים את כתיבתי. מהקומות שמעלי הולכות ונעשות היריות חלשות מרגע לרגע. עכשיו נופלים אחרוני המגינים, ואיתם גוועת ורשה הגדולה, היפה, יראת האלוקים, ורשה היהודית. השמש נטתה לשקוע, ואני מודה לאלוקים על שלא אראנה עוד.. בעוד שעה לכל היותר, אהיה עם אשתי וילדי, ועם מיליוני בני עמי האחרים שנספו. באותו עולם יותר טוב, בו אין ספקות, ובו אלוקים שולט יחיד הוא.

אני מת בשלווה, אך לא בסיפוק. מוכה, אך לא מיואש. מאמין, אך לא מתחנן. מאוהב באלוקים, אך לא עונה אמן בעיוורון.
הלכתי אחריו גם כי הרחיקני מעמו, קיימתי את מצוותיו גם כי ייסרני. אהבתיו, הייתי ונשארתי מאוהב בו, גם כי דיכאני עד עפר, עינני עד מוות, שמני ללעג ולקלס.

ואלה הם גם דבריי האחרונים אליך אלוקי החרון. לא יעזור לך מאומה. הכל עשית כדי שאעזוב אותך, כדי שאכפור בך, אולם מת אני כפי שחייתי, מאמין אמונה חזקה כסלע.
ישתבח לעולמי עד אלוקי המתים, אלוקי הנקמה, אלוקי האמת והמשפט, אשר ישוב ויאיר את פניו לעולם, ויזעזע את אשיותיו בקולו האדיר.

שמע ישראל, ה' אלוהנו, ה' אחד.
בידך אפקיד רוחי.
ידע הוא כוח / סיון רהב מאירנפש חיה.
ידע הוא כוח / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

אנחנו שומעים היום אינספור סיפורים אישיים על השואה, מרגשים ומרתקים, אבל עלינו להאזין גם לעובדות הקרות והיבשות. פרופ' יוסף בן-שלמה הכין רשימה של 6 עובדות היסטוריות שצריך לדעת ולשנן, כדי להבין למה השואה הייתה אירוע כה יוצא דופן:
1. *יודנריין (נקי מיהודים)* – לראשונה בתולדות העמים ממשלה שואפת להשמדה מוחלטת של עם אחר, שרובו בכלל לא חי בשטחה. המטרה אינה לגרשו אלא למחוק אותו מכל העולם כולו.
2. *אין מתנגדים* – בוועידת ואנזה הוחלט פה אחד על יישום "הפתרון הסופי", בלי הערת התנגדות אחת. פורום נרחב, מכובד ופומבי מקבל את ההחלטה, ואף אחד לא קם.
3. *הגרמנים פועלים נגד האינטרס שלהם* – גרמניה הולכת ומפסידה במלחמת העולם השנייה, אבל פועלת באופן לא רציונלי: במקום להשקיע בלחימה הגרמנים ממשיכים "לבזבז" אנרגיה על מפעל ההשמדה של היהודים.
4. *הם לא היו משוגעים* – הרוצחים היו אנשי משפחה, בעלי מקצועות, משכילים ושפויים. מיליוני אנשים רגילים מן השורה לא ראו בעיה לקחת חלק בפרויקט הזוועה הענק הזה.
5. *המחנות לא הופצצו* – תעשיית ההרג המשיכה לפעול ולפעול בלי שאף אחד יפסיק זאת. מפעלי תחמושת כן הופצצו.
6. *אין שום בחירה* – בניגוד לגזירות ורדיפות אחרות בהיסטוריה, כאן לא הייתה ליהודים אפשרות להגר, לשתף פעולה עם האויב או להמיר את דתם. לא משנה מה יעשו, המוות היה האופציה היחידה שציפתה להם.

מול הכחשת שואה, מול בורות ושכחה, מול טענות שזה בכלל לא היה אירוע ייחודי או אירוע אנטי-יהודי – כדאי לזכור. ידע הוא כוח.
געוואלד.. נורא ואיוםוהוא ישמיענואחרונה
הזכיר לי פתאום את הסיפור שר' שלמה קרליבך מספר שפגש ביהודי ששרד את השואה. והוא אמר שכשיגיע המשיח הוא יבוא אל המשיח עם הנעליים של הילדים שלו ואם הוא יחזור יחד עם הילדים שלו- סימן שהוא המשיח...

וניקיתי דמם לא ניקיתי וה' שוכן בציון. ואומר כי דורש דמים אותם זכר, לא שכח צעקת ענוים. ואומר ידין בגויים מלא גוויות מחץ ראש על ארץ רבה. מנחל בדרך ישתה על כן ירים ראש.
יהי זכרם ברוך
"בימינו שההתלבטות היא לאיזה בית קפה יותר כדאי ללכת, אי אפשרחסדי הים
להבין את השואה" (הימ"ג).
גם בימיהם מי שהיה בחוץ לא יכול להביןק"שאחרונה
מאוד בולט בספרי הרב סבתו, בעיקר ב'בואי הרוח' הפער בין אלו שבאו מ'שם' לאחרים.
מרגיש קצת מגעיל עם עצמיבן_אהוב
לפני כמה שבועיים בערך עשיתי שחנש ממש טוב למישהו, הוא היה בתקופה לא טובה וממש עודדתי אותו, דיברנו על אמונה ואהבת ה' שלנו ושלו כלפינו, ב''ה זה עזר והוא מאוד שמח בזה ועף עם זה קדימה.
ואז גם אני נכנסתי לאיזו תקופה קצת מבאסת, ופתאום אני מרגיש שאני לא מאמין במאה אחוז במה שאמרתי. כאילו, על מי אני עובד?
זה קל לדבר אידאלים ולדבר גבוהה גבוהה אבל להוריד את זה לחיי המעשה, לפרקטיקה זה ממש קשה, מי אני בכלל שאני אעשה לאנשים שחשנים?
מרגיש קצת גועל, מרגיש דו פרצופיות...
אני זוכרת שפעם שמעתי איזה קואצ'רחיות צבעונית
שדיבר על זה שעבד עם מישהו על נושא האכילה ושהוא בעצמו מתמודד עם זה ולא מצליח.
אני חושבת שברגע שאנחנו מעורבים אז אין ספק שזה יותר קשה, ולכן זה היופי שהקב''ה ברא אותנו יצורים חברתיים.. שניעזר אחד בשני, שנצטרך אחד את השני
כמו הכוהנים שהיו מטהרים זה את זה
תודה רבהבן_אהוב
עזרת מאוד
אני גם מרגישה ככה לפעמים...השתדלות !
אבל אז אני קולטת כמה שזה מדהים..
שגם עם זה שאני לא מצליחה לגמרי בעצמי, הצלחתי לתת מוטיבציה למישהו אחר, לעזור, לשמח.
וגם הדברים שאמרתי למישהו אחר אז, אני מנסה לשחזר אותם לעצמי, ולהתעודד בעזרתם...
קורה לפעמים שאני פותחת את הקשיים שלי עם אותה חברה שחיזקתי, ולפעמים זה אפילו באותו נושא. ולשמוע את המילים של עצמך דרך אדם אחר, עם אותו טון בטוח ויציב, זה ממש מחזק.
נורמאלי לחלוטין, ואפילו מבורך,
אנחנו בני אדם, המון פעמים בחיים שלנו אנחנו עוצרים רגע כדי לחשב מסלול מחדש.
מותר לנו להתלבט, מותר לנו לא להיות בטוחים לכמה רגעים, ואפילו מותר לנו גם אז, לנסות ולעודד אחרים..
תודה!בן_אהוב
לא צביעות, רבדים בנפשכי בשמחה תצאו.

לכולם יש ניסיונות,

בהם לוקחים את המוחין,

ואין השגות ואין חשק לכלום.

וזה הגיוני לדבר מתוך המקום הנוכחי הגבוה שלך,

גם אם שבוע אח"כ יש ניסיון והכל שחור.

 

הכל טוב אחי

תודה רבה צדיקבן_אהוב
זה בסדרחיים של

לך להוא שדיברת איתו,

תבקש ממנו את השיחה בחזרה ותשתמש בה.

 

אם לא יהיו לנו קשיים/נפילות/משברים-שמואל5
יהיה לנו הרבה יותר קשה להתקדם...


"זה קל לדבר אידאלים ולדבר גבוהה גבוהה אבל להוריד את זה לחיי המעשה, לפרקטיקה זה ממש קשה, מי אני בכלל שאני אעשה לאנשים שחשנים?"-להפך! מי שלא חווה את הקושי גם אם הוא מאוד ינסה, הוא לא יצליח להבין באמת את הבעיה! וגם העזרה שלו תהיה פחות יעילה...

בדיוק ההיפך.. נסה לחפש שיעורים על 13 עיקרים לרמבםבסדר גמור

היצר מנסה למשוך אותך לחשוב שאתה טועה גם במה שאתה מאמין - אחרת לא היה טעם בעולם וכולם כל הזמן היו שלמים עם תחושת האמונה בקבה

 

מוכר.. אני כל הזמן כזה.והוא ישמיענו
אחת בפה ואחת בלב. מדבר גבוהה גבוהה והקשר אל המציאות הוא לא רב
תודה על התזכורת להשתנות!
לחיות את האידיאלים של עם ישראל זה הדבר הכי חשוב שאני שואף אליו כרגע
מחילה..ד.

לא מאמין ללשון-הרע שלך על עצמך - וגם יודע שזה לא ככה. ממש לא.

 

אולי צריך לפתוח פורום-הענוים...

 

[והרגע כתבת, "לחיות את האידיאלים של עם ישראל זה הדבר הכי חשוב שאני שואף אליו כרגע"... נו. אתה רואה? אתה שואף את זה באמת.. לא רק "אומר ששואף"..]

כן אבל כשאני מדבר על זה עם אחרים,והוא ישמיענו
אני אומר להם את זה בתור מציאות שצריכה להיות. שהם צריכים להיות כאלה. ואני חי את זה רק בתור שאיפה
אתה חי בתור שאיפה שאתה צריך להיות כזה...ד.אחרונה

בדיוק כמו שאתה אומר להם..

 

תנוח דעתך...

אתה צריך לשמוחאזוב

בס"ד

 

 

אתה חפצת לעזור לו ולא התכוונת "לעבוד עליו" או "להיות דו פרצופי"..

 

אני חושב שזה ברור בין חברים שגם אם מחזקים אחד את השני אז זה לאו דווקא ממקום שהצד המחזק שלם בעניין שהוא מחזק בו , אלא שהוא אומר את הדברים גם לעצמו תוך כדי ומתחזקים ביחד..

אבל גם אם זה לא היה ברור

אשריך שהשקעת מאמץ ורצון לעזור לו, זה לא מובן מאליו..

עצם זה שהשקעת רצון ומאמץ לשחנש איתו על העניין מראה שאתה באמת חפץ לעזור לו

עובדה שזה העיף אותו קדימה..

לי הקטן מרגיש שיצר הרע מצליח לשטות בך.. ובעצם לגרום לך חס ושלום להפסיק לעזור ולשמח אחרים.. אל תיתן לו לעבוד עליך..

נכון שצריך להיות אמיתי ולרצות לקיים בעצמך את מה שאתה משחנש לאחרים , אבל שוב תזכור שאתה לא עושה את זה ממקום של גאווה אלא של רצון אמיתי לעזור לחבר וזה בסדר וזאת מצווה גדולה וזאת עזרה גדולה לחבר גם אם אתה עדיין לא 100% בזה וגם אתה נופל מזה לפעמים...

 

-לא קראתי את כל התגובות-מבשר נריה
אבל שמעתי פעם משהו מאוד מעניין בעניין הזה, זה שאנחנו לא 100% לא אומר שאנחנו לא יכולים לכוון אחרים לשם.
כמו שלט שמורה איפה העיר, השלט עוד לא בעיר אבל הוא מכוון לשם, מראה איך מגיעים.
ובכל מצב, אסור לנו לחשוב שאנחנו 100% במשהו, גם לפני שהיתה לך תקופה קשה
לא גועל, לא דו פרצופיות...ד.

[וזה שאתה מרגיש כך - רק מראה עוד יותר על מעלתך, שאתה אדם ישר]

 

אתה אמרת דברים אמיתיים, שאתה מאמין בהם, מהלב. הקב"ה שלח אותך אליו ועזרת לו. אשרי חלקך.

 

זה עדיין לא אומר, שדברי האמת שאמרת לו כשהיית "בכושר", חיים אצלך במלוא הרגשתם כשאתה לא במצב כזה בדיוק.

 

אולי גם אתה צריך אז מישהו שיזכיר לך את האמיתות שגם אתה יודע...

 

ומכל מקום - לא כל דבר שאנחנו יודעים ומאמינים, אנחנו כבר "מרגישים" בכל מצב.

ה"נתיבות שלום" אומר, שיש אמונה שיודעים בשכל, וכך היה לישראל בהתחלה במצרים. אח"כ אמונה שגם מתבטאת בהרגשה. ואח"כ - "אמונת האברים", שהאברים פועלים לפי האמונה, וזו מדרגה לא פשוטה, הוא אומר. שהרי גם אדם בעל ביטחון, אם ישמע נהמה של בעל חיים, ייבהל.. אבל על הים, גם האברים שלהם היו חדורים בכך - ועברו גם כשעדיין היו מים..

 

אז אין בעיה. אמרת דברי אמת. חיזקת את חברך, הרווחת מצוה. איש את רעהו יעזורו. ועדיין - יש לך מה להתקדם, מזל...

חבריםבן_אהוב
תודה רבה לכם!
אני קורא את התגובות ובאמת נדהם מהיופי שבתשובות ודברי החיזוק, תודה לכם, ממש ריגשתם!
הייתי במקום הזה לא מזמןמשה
שחנ''ש, 1 בלילה, הבנה שיש לי על מה שקורה בצד השני.

ואני עצמי עדיין מתמודד לפעמים.
לראות מהגשר את האנשים בצפירה בנתיבי איילון..בנט האח!

יש משו מרשים כזה. איילון דומם לזכר הנרצחים

פינה חדשה! הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

יחליף בזמן הקרוב בעז"ה את החיזוק היומי.

מי שמעוניין בתיוג מוזמן לכתוב

 

 

הרצון, אסור שיהיה בו שום חדלון תמיד, צריך שיהיה זורם כשטף מים רבים, וממנו אש שלהבת האהבה צריך שתהיה בוערת בלי הפסק, ומים רבים לא יוכלו לכבות את אש האהבה בשום אופן שבעולם.

וכשיש רצון נוהר לעשית טובה, אסור הוא להחדל כשבא לידו וקיימה, כי מצד הרצון צריך שיהיה נמצא תמיד במצב שלפני העשיה.

וזהו "נעשה ונשמע", כלומר, גם אחרי הנעשה נהיה נמצאים בבחינת אותם הנוהרים עתה עוד לשמוע מה לעשות.

 

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!! @ארץ השוקולד @איש רגיל @רק בשמחה. @לללללל

 

 

אשמח לתיוגבתוך בני ישראל


וואי איזה רענון! 😁לעבדך באמת!
וזה מזה מדויק לי.
ברוך אתה להשם.
וואו תודה! חן,
אשמח לתיוג
גמאני אשמח, תודה!חיפושית~
ואשמח גם אם תוכל לציין מקור ~

תבורך.
בשמחהברגוע

הפסקה הזאת מרזי לי עמ' שה

והרבה פעמים אני אצטט רק חלק מהפסקה, כמו עכשיו לדוג'..

"על מצחו תמיד לרצון"חסדי הים
כל הכבוד אשמח להיתייג!!בא לי בירה
תודה!בת מלך!!!!
עסוקה וממעטת להכנס לכאן אבל קוראת הכל ולא תמיד מגיבה
הגיוני.. סולחים לךברגוע


תודהבת מלך!!!!
(תהיתי אם הסקת במה/י מדובר..)
כן..ברגוע

פגשתי אותו לפני חודש בערך

וכבר לפני כן הבנתי..

יישר כח.ק"ש
כדאי לציין מקור
גם אני אשמח לתיוג תודה!תופסת אומץ
אשמח לתיוג... אין עליך! יהודי אמיתי!אחרונה


אתגר מילים עם שורוק/ קובוץיעל מהדרום
לק"י

לצורך הכנת תרגילים בכתיבה וקריאה לתלמידי- אני זקוקה למילים שמכילות בתוכן שורוק/ קובוץ.
התנאי- מילים שאפשר למצוא להן תמונה מתאימה.
לדוגמא: 'חמודים' לא מתאים....

שוטו (אפילו מילה כמעט מתאימה, רק אי אפשר לשים לה תמונה).
תודה רבה!!יעל מהדרום
איך לא פתחו מי ער?נחשון מהרחברון
אז אני.
סיימתי לכתוב תפילין הלילה. מחר מוסר אותם.
יש לי מחר בדיקת סיטי. אנשים חושבים שאני צריך להלחץ. אבא שלי החליט שהוא צריך להיות איתי. בא ספיישל
אותי לא מלחיץ. ברור לי שהכל תקין ואם לא אז זה כ''כ חריג שברור לי שאין מה להלחץ.

אני אוכל עכשיו כי עוד מעט צום...

עוד שניה נגמר בין הזמנים.

חוזרים ללמוד כל היום. יש בזה משהו כ''כ טוב.

לילט
(שלום)
ערההפואנטה
בשורות טובות!

שכחתי שעדיין בין הזמנים🤔
ערהט'

מזל"ט על התפילין, זו אמורה להיות תחושת סיפוק גדולה..

בהצלחה עם הבדיקה..

 

 

פה התחיל תרגיל תותחנים או שהיתה נפילה (פחות הגיוני) וכל כלבי השכנים נובחים את עצמם לדעת.

אם הם יעירו את האוצר.. אני אתעצבן  

 

 

לגבי הסיפוק את צודקתנחשון מהרחברון
אבל אחרי שהכנסתי ס''ת לפני חודש...

זה יחסית קטן. כתבתי מאז כמה מזוזות וזה התפילין השני מאז...
מחר בערב כבר מתחיל עוד.
יש לי הזמנה של הרבה.

מקווה שישאר הרגש הזה ולא יישחק.

זה פשוט לקחת חתיכת פרה ולעשות אותה קודש.
תפילין/מזוזה/ס''ת...

לא פשוט בכלל...
לא פשוט בכללט'
עבודה עם סבלנותמשה
אני משתדל לא לעשות אותו דבר פעמיים. תמיד להעתיק מאיפשהו.

אצלך זה כ''כ הפוך...
בהצלחה מחר!!אניוהוא
בהצלחה ובשורות טובות בע"ה!!!!! ה' גדולשבותי
ערדעתן מתחיל
לפעמים הירידה ארוכה משחשבתי
או שפשוט זו עלייה חדה מהרגיל?
בעצם, אין הרבה הבדל

לפעמים קל יותר לעלות מלרדת
אבל אז נזכרים שיש תמיד גם וגם
ואז, בעצם, עדיף להתחיל בירידה

לפעמים מרדף אחר עשייה חיובית
מוביל לחיפוש מחודש לרצון הבורא
להתאמץ יותר או לשנות כיוון?
אנחנו לא מבינים כלום בחיים האלומשיח נאו בפומ!
מה המטרה של כל מיני דברים
למה.
למה.
וזה מפחיד
חוסר הידיעה
מה יהיה
ועד מתי


אמונה שלי
איך חוזרים אליך?
את שומעת בספירה?משהאחרונה
בא לי לשתף פה שיר..צ
ער. צופה בכוכביםחסדי הים
חמישה ימים מפסח ועוד לא אכלתי חמץט'


את לא רצינית!בוז
איך חמישה ימים בלי שוקולד?
לגמריט'

שוקולד זה לא חמץ! 

 

אני מתכוונת לחמץ אמיתי - קמח ומים וסוכר ושמרים ואבקת אפיה מעורבבים ואפויים יחד

 

 

שמרים ואבקת אפיה? מה הקאצ'?נחשון מהרחברון
אין קאצט'


בקרובחיים של

אל תתיאשי!

גם אני כמעט, פשוט לא מגרה אותיבסדר גמור


חסל סדר פסחט'

התבלבלתי ואכלתי פתיתים

אנחנו קנינו חמץ רק שלשום, ואתמול בערב אכלתי אחדמשה

היום בכלל אכלתי עוד מצה.

החמץ שלנו טעים!גלויה
ותודה שבאתם לבקר.
משהאחרונה
בל תוסיף!אניוהוא
בל תוסיף אתה בעצמך!אריק מהדרום


אם אני בל תוסיף, אתה בל תגרע!אניוהוא
למה אסור להמנע מחמץ חמישה ימים אחרי פסח? זה בל תוסיף למהדריןאריק מהדרום


עכשיו בילבלת אותיאניוהוא
רק הבהרה.
הייתי ציני. פשוט שאין בזה איסור בל תוסיף
אריק מהדרום
פשט שלא התכוונת ברצינות, פשוט נהנהתי להתנגח בך על הדרך גם בציניות.
הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

כל פירוד בין אדם לחברו עושה פירוד גם בעצמו, הנשמה מתפרדת מן הגוף ושהגוף לא רוצה לקבל פקודותיה. כל שנאה שבין אדם לחבירו מביא שנאה בתוך עצמו. א"א ולא יתכן לאדם להיות שלם בעצמו, שכל מהותו גופו נפשו רוחו ונשמתו ילכו בהרמוניא אחת, זולת כשהוא שלם שקט ונח עם אחרים. (רזי לי נא)

 

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!! @בתוך בני ישראל @חן, @חיפושית~ @ארץ השוקולד @רק בשמחה. @לללללל @בא לי בירה

נפלא! יישר כוח בא לי בירה
תודה רבהארץ השוקולד
ותודה על התיוג

מעניין, חושב על זה בהקשר הדיון שהיה לי עם צלילי השקט.

א"א = אי אפשר?
בשמחה, וכןברגוע


וואו! תודה רבה חן,
יפה, תודהחיפושית~
אה, זה חדש??והוא ישמיענו
גם רוצה תיוג. בבקשה
כן מאתמולברגועאחרונה


סץם משהו שראתיה' רצה
רחש העלים אינו מסתיר את האמת
הדי השקט אינם נותנים לסערה לחלוף
האמת אינה עוד נעדרת
השקר חשוף
כן.זה קרה
אין חולק ואין פוסק
לעולם לא נצליח להתכחש.לעולם לא נשכח.
גופות גיבורים מושלכות ברחובות ערי הגולה,בשר מבשרנו מצוי כאפר המצוי על הקרקע באותה ארץ איומה
מיליוני נשמות קדושות של אחינו היקרים עלו מעלה כפרפרים שחייהם נקטעו טרם זמנם
ואנחנו?אנחנו אנשים פשוטים.
אין נחנו יכולים לתת לכאב הזה להיות כצל העובר וזכרו מתמוגג .אין בידנו הרשות להעביר ולהתעלם..לזכור אך מיד לשכוח.
אחריות נצח ישראל בידנו.עתיד גורל עם היהודים על כתיפנו!!
זכינו שנשמתינו במעלה עצומה ושאנחנו אותם אלו המתאימים לקום ולהצמיח מתוך הרוע הזה.לקדם את עמי עוד שלב,עוד קומה משמעותית רגע לפני הגאולה הקרובה
זכינו שנולדנו כאן בארץ ,במדינת היהודים חופשיים מכל שעבוד .
זכינו שאנחנו כאן אבא.חופשיים רק לעבודתך ,כאן בארץ ישראל.

מי ער?חידוש

מה הציפייה הכי חשובה שיש לכם מהכנסת בקדנציה הנפתחת?