שרשור חדש
חמישה ימים מפסח ועוד לא אכלתי חמץט'


את לא רצינית!בוז
איך חמישה ימים בלי שוקולד?
לגמריט'

שוקולד זה לא חמץ! 

 

אני מתכוונת לחמץ אמיתי - קמח ומים וסוכר ושמרים ואבקת אפיה מעורבבים ואפויים יחד

 

 

שמרים ואבקת אפיה? מה הקאצ'?נחשון מהרחברון
אין קאצט'


בקרובחיים של

אל תתיאשי!

גם אני כמעט, פשוט לא מגרה אותיבסדר גמור


חסל סדר פסחט'

התבלבלתי ואכלתי פתיתים

אנחנו קנינו חמץ רק שלשום, ואתמול בערב אכלתי אחדמשה

היום בכלל אכלתי עוד מצה.

החמץ שלנו טעים!גלויה
ותודה שבאתם לבקר.
משהאחרונה
בל תוסיף!אניוהוא
בל תוסיף אתה בעצמך!אריק מהדרום


אם אני בל תוסיף, אתה בל תגרע!אניוהוא
למה אסור להמנע מחמץ חמישה ימים אחרי פסח? זה בל תוסיף למהדריןאריק מהדרום


עכשיו בילבלת אותיאניוהוא
רק הבהרה.
הייתי ציני. פשוט שאין בזה איסור בל תוסיף
אריק מהדרום
פשט שלא התכוונת ברצינות, פשוט נהנהתי להתנגח בך על הדרך גם בציניות.
הפסקה היומית מהרב חרל"פברגוע

כל פירוד בין אדם לחברו עושה פירוד גם בעצמו, הנשמה מתפרדת מן הגוף ושהגוף לא רוצה לקבל פקודותיה. כל שנאה שבין אדם לחבירו מביא שנאה בתוך עצמו. א"א ולא יתכן לאדם להיות שלם בעצמו, שכל מהותו גופו נפשו רוחו ונשמתו ילכו בהרמוניא אחת, זולת כשהוא שלם שקט ונח עם אחרים. (רזי לי נא)

 

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!! @בתוך בני ישראל @חן, @חיפושית~ @ארץ השוקולד @רק בשמחה. @לללללל @בא לי בירה

נפלא! יישר כוח בא לי בירה
תודה רבהארץ השוקולד
ותודה על התיוג

מעניין, חושב על זה בהקשר הדיון שהיה לי עם צלילי השקט.

א"א = אי אפשר?
בשמחה, וכןברגוע


וואו! תודה רבה חן,
יפה, תודהחיפושית~
אה, זה חדש??והוא ישמיענו
גם רוצה תיוג. בבקשה
כן מאתמולברגועאחרונה


סץם משהו שראתיה' רצה
רחש העלים אינו מסתיר את האמת
הדי השקט אינם נותנים לסערה לחלוף
האמת אינה עוד נעדרת
השקר חשוף
כן.זה קרה
אין חולק ואין פוסק
לעולם לא נצליח להתכחש.לעולם לא נשכח.
גופות גיבורים מושלכות ברחובות ערי הגולה,בשר מבשרנו מצוי כאפר המצוי על הקרקע באותה ארץ איומה
מיליוני נשמות קדושות של אחינו היקרים עלו מעלה כפרפרים שחייהם נקטעו טרם זמנם
ואנחנו?אנחנו אנשים פשוטים.
אין נחנו יכולים לתת לכאב הזה להיות כצל העובר וזכרו מתמוגג .אין בידנו הרשות להעביר ולהתעלם..לזכור אך מיד לשכוח.
אחריות נצח ישראל בידנו.עתיד גורל עם היהודים על כתיפנו!!
זכינו שנשמתינו במעלה עצומה ושאנחנו אותם אלו המתאימים לקום ולהצמיח מתוך הרוע הזה.לקדם את עמי עוד שלב,עוד קומה משמעותית רגע לפני הגאולה הקרובה
זכינו שנולדנו כאן בארץ ,במדינת היהודים חופשיים מכל שעבוד .
זכינו שאנחנו כאן אבא.חופשיים רק לעבודתך ,כאן בארץ ישראל.

מי ער?חידוש

מה הציפייה הכי חשובה שיש לכם מהכנסת בקדנציה הנפתחת?

על שמות ימי השבוע בשפה או האם פרסית היא מאמע לאשען האמיתית ?בן מערבא

 

על הפסוק "זכור את יום השבת לקדשו" (שמות פרק כ פס' ח) נאמר במכילתא דרבי ישמעאל "רבי יצחק אומר: לא תהא מונה כדרך שאחרים מונין אלא תהא מונה לשם שבת".

והרמב"ן בפירוש שלו על אתר כותב: "ובמכילתא (מכיל' יתרו בחדש ז): רבי יצחק אומר: לא תהא מונה כדרך שהאחרים מונין , אלא תהא מונה לשם שבת. ופירושה: שהגוים מונין בימי השבוע לשם הימים עצמן , יקראו לכל יום שם בפני עצמו: או על שמות המשרתים כנוצרים, או שמות אחרים שיקראו להם; וישראל מונין כל הימים לשם שבת: אחד בשבת; שני בשבת; כי זו מן המצוה שנצטוינו בו לזכרו 

תמיד בכל יום. וזה פשוטו של מקרא".

 

כלומר לפי הרמב"ן בקריאת שמות לימות השבוע ביחס לשבת יש בזה מצוות עשה של זכור את יום השבת לקדשו, כמו שעושים לפני קריאת שיר של יום.

 

נצא למסע קטן בשפות העולם כדי להבין את דברי רבי יצחק "לא תהא מונה כדרך שאחרים מונין" ואת דברי הרמב"ן "יקראו לכל יום שם בפני עצמו או על שמות המשרתים". (ראיתי איכנשהו שהכוונה לכוכבים המשרתים לשעות)

 

נתחיל באנגלית. מלבד יום ראשון שהוא על שם השמש ויום שני שהוא על שם הירח שאר שמות ימות השבוע הם על שמם של אלים נורדיים ! מה מקור שמות השבוע בלועזית? חן

 

בשפות רבות אחרות שמות ימות השבוע הם על שם כוכבי הלכת: שמש, ירח, מאדים, כוכב, צדק, נוגה, שבתאי. 

למשל, mardi יום שלישי בצרפתית הוא על שם mars כוכב מאדים, mercredi יום רביעי בצרפתית הוא על שם mercury כוכב חמה,

jeudi יום חמישי בצרפתית הוא על שם jupiter כוכב צדק, vendredi יום שישי בצרפתית הוא על שם venus כוכב נגה, samedi יום שבת בצרפתית הוא על שם saturn כוכב שבתאי. 

 

הערבית לעומתן דומה לעברית, מונה את ימות השבוע באופן סידורי ראשון שני שלישי רביעי וכו'

ערבית/מדוברת/ימים וחודשים – ויקיספר 

מלבד יום שישי שנקרא يُومِ ٱلْجُمْعَة יוּמַ (א)לְגֻ'מְעַה דהיינו יום ההתכנסות.

 

ומה המצב אצל מאמע לאשען ? זונטיק, מאנטיק, דינסטיק, מיטוואך, דאנערשטיק, פרייטיק, שאבעס.

 

זונטיק (ראשון) ומונטיק (שני) הם על שם השמש והירח, ואילו מיטוואך (רביעי) הכוונה אמצע השבוע. שאבעס אינה צריכה לפנים.

אבל מה בנוגע לדינסטיק, דאנערשטיק ופרייטיק ? גם אלה על שמות אלים מהמיתולוגיה הצפונית ! למשל, פרייטיק הוא על שם אלת היופי והאהבה Freya ׁ(בדומה ל- friday האנגלי). גוועלד!

 

נסתכל עתה בטבלה המעניינת הבאה: Names of the days of the week - Wikipedia

 

מהטבלה הזאת רואים שהשפה היחידה בעלת התבנית X בשבת כשמות ימות השבוע היא פרסית ! (ואולי גם ארמנית!)

ימות השבוע בפרסית באים בתבנית של X شنبه (شنبه = שבת) כאשר במקום X מציבים את המספרים 1,2,3,4,5, כלומר אחד בשבת, שני בשבת, שלישי בשבת, רביעי בשבת, חמישי בשבת (יום שישי הוא חריג ונקרא ג'ומעה בדומה לערבית, סביר לשער שמדובר בחדירה של הערבית לפרסית), וכזכור לדעת הרמב"ן יש בזה מצוות עשה של זכור את יום השבת לקדשו. 

 

נשאלת אם כן השאלה, האם היידיש שבה ימות השבוע הם על שם אלילים של עבודה זרה מהמיתולוגיות היא מאמע לאשען או דווקא הפרסית שבה ימות השבוע נמנים ביחס ליום השבת ומקיימים בכך מצוות עשה של זכור את יום השבת לקדשו היא מאמע לאשען האמיתית ? 

בכותרת צריך להיות ימות ולא ימי (צרם לי).בן מערבאאחרונה

עריכה: ראיתי ששתי הצורות מקובלות. 

ת.מ. לנצח יהיו מסריחות?סמטאות
חשבתי שמישו יתייגסמטאות
לא היא.
אנלא מכירה אותה אבל לא נראלי שזה מתאים לה
אני משתדלת להתקלח מידי פעם אז...ת.מ.
גם אני צחקתי!!עץ על מים
כנראהמחודשת.
שאת מתכוונת לת.מ. בתל אביב..
לא נראלי שיש גרוע משם..
יש, ת.מ. עפולהסמטאות
מתנגדת. ת"א גרועה בהרבה.הנורמלית האחרונה
כנראה את לא נמצאת הרבה בעפולה,היא מתדרדרתסמטאות
היא גרועההנורמלית האחרונה
אבל עדיין ת"א יותר. ולו משום שעולה תחנה מאווררת
אוקי,זה בהחלט נקודה שלא חשבתי עליהסמטאות
מרכזית המפרץ בכלל לא מסריחהברגוע

אבל היא חדשה אז לא חוכמה..

נכון,זלא חוכמהסמטאות
היא מסריחה בבוקר ממטהר אוויר תעשייתי כלשהו חן,
וכן.. זו היתה פריקה..
וגם כי אין אנשים בחור הזה, אין מי שילכלך עברי אנכי


בבאר שבע היא מדהימה😌אמא לנסיך קטן
^^נכוןהנורמלית האחרונה
וגם בירושלים לא נוראית
לפני 12 שנה היא היתה מגעילה גם...יעל מהדרום
12 שנים?!!אמא לנסיך קטן
איך הזמן טס
התחילו לשפץ אותה לפני 10 שנים בערך. פחות אולייעל מהדרום
אה יותר הגיוני.. אם כי לי זה נראה לפני 4 שניםאמא לנסיך קטן
גג. אבל בטוח שיותר..
אולי 6 שנים?יעל מהדרום
לק"י

לפני 11 שנה הייתי מגיעה לשם הרבה, ועוד היתה התחנה הישנה.
ואז לפני 6 שנים שוב חזרתי לשם, אז לא זוכרת באיזה שלב התחילו לשפץ.
אממ.. בטוח יותראמא לנסיך קטן
כשלמדתי בירודלים היא הייתה משופצת וזה היה לפני יותר מ7 שנים.
טוב אז בטוח לא 12. לא הבנתי איך יכול להיות שהזמן עף כלכך מהר (
לא יכול להיות..לפני 6 שנים זה היה באמצע השיפוציםיעל מהדרום
הנה- ויקי תספר לנויעל מהדרום
עם השנים התדרדר מצבה של התחנה המרכזית בעיר, ובשנת 2009 החל חידושה, שהסתיים בשנת 2013. התחנה המרכזית החדשה בבאר שבע נקראת "טרמינל באר-שבע".
מזל שיש אותהאמא לנסיך קטן
נכון. הייתי שם לראותמשה

ראיתי בתמונות ששיפצו אותה אבל לא הייתי שם מאז.

כןתקוות עולמים

תמיד חשבתי לעצמי שצריכים לשים את השיר הזה בלופ בכל התחנות המרכזיות בארץ:

 

אני באמת לא מבין איך אנשים יכולים לעשות את זה לעצמם.

 

תאורה מלאכותית, מזגנים תעשייתים , רעש, חנוק , אין שמש , ואוטובוסים.

 

אם אני אי פעם אתאבד, זה כנראה יהיה בתחנה מרכזית. חיוך

הם רוצים להגיע ממקום למקום ובהתחשב בתחבצ בארץ..סמטאות
כך תגרום טראומה להרהבה מאוד ילדים צעיריםפסידוניתאחרונה


הצפוניות בדר''כ מזעזעות, ישנות ומסריחות.המטיילת בארץ
עבר עריכה על ידי המטיילת בארץ בתאריך כ"ה בניסן תשע"ט 20:55
למעט מס' בודדות שחידשו ושידרגו במשך השנים.
גם זו של פתח תקווה מזעזעת.משה


צפת, טבריה, המפרץ והעמק נעימות דןוקאבת מלך!!!!
יש איזשו הסבר לזה?סמטאות
טאטע אני באמת מנסה לעשות דיאטה מבחינת קניית ספרים זוליםבא לי בירה

אבל כל רגע יש לי יריד אחר של ספרים זולים ליד הבית או העבודה

והם ממש זולים והם ממש טובים ומעניינים

 

וגם גיליתי חנויות יד שניה חדשות ומעולות

 

 

עכשיו בכלל נגמרתי, חנות 7 ב-100 נפתחה לי ממש צמוד למשרד

ועכשיו הייתי שם ויש שם ספרים חדשים במצב נהדר

 

 

איך עומדים בניסיון?

יש לי פיתרון מצויין!נחשון מהרחברון
תביא לי את כל הכסף שלך ולא תוכל לקנות שום ספר!


סתם. ועכשיו ברצינות. תקציב סכום חודשי לקניית ספרים וככה תרגיש טוב שאתה קונה אבל לא תקנה יותר מידי (גם 50 בחודש זה טוב ואחרי חודשיים תקנה 7 במאה)
רעיון נפלאבא לי בירה


אני גם זקוקה לגמילה מקניית ספרים.ת.מ.
אבל במקביל אני זקוקה להספקת ספרים בלתי נתפסת לילדה ואז אם כבר יש מבצע שווה הולכים ואם נמצאים אז אני חייבת להסתכל גם על הספרים בשבילנו ו...
חחח אותו סיפור. זה בדיוק גם התירוץ שלי, מה לעשות שמצאתי רק 3בא לי בירה

ספרי ילדים וצריך לקחת עוד 4 ספרים?

חחח תעשו תורנות מי קונה בשביל שניכםכי בשמחה תצאו.

ככה זה יפחית חצי מהניסיון לשניכם

סיפריה!נחשון מהרחברון
אין צורך שיהיה בבית מאות ספרים

לנו היו כעשרה ספרי ילדים. עוד קצת יותר לילדים גדולים יותר.
והיה לנו מנוי ב3 ספריות. היינו מחליפים במצטבר כ30 ספרים בשבוע - שבוע וחצי.

מיותר לקנות ולקנות ולקנות.
כן אני זוכר כמה קראת בתיכון..ברגוע


בישיבה.נחשון מהרחברון
אתה מבין שלקנות הכל זה פשיטת רגל...
ברורברגוע

אומרים תיכון כדי להוציא מגבוהה..

וישיבה תיכונית זה ארוך מידי

 

אני גם חושב שמיותר לקנות ספרי קריאה

אומרים תיכוניתנחשון מהרחברון
הספרייה אצלנו קטנהת.מ.
היא פתוחה פעמיים בשבוע כל פעם הילדה לוקחת 6 והילד 2 היא מקריאה לו גם את שלו. ועדיין זה לא מספיק לה. גם בתוספת הספרים שיש בבית.
בכללי כמות הספרים שמתאימים בתוכן לילדה שעוד לא בת 6 שקוראת כמו ילד שקורא הרבה בכיתה ג או ד היא מוגבלת ולמצוא לה כל פעם ספרים זה מאתגר...
אני הייתי כזה ההורים שלי נסעו איתנו ליישוביםנחשון מהרחברון
ליד לסיפריות.
גם בישובים הקרובים אין ספריות גדולות ככ.ת.מ.
ובשביל זה צריך שיהיה נהג בשעות שהספריות פתוחות.
שיתפתי כאן. לא אמרתי לך מה לעשותנחשון מהרחברון
תקנה ספרים, ותקים ספרית השאלה...אדם כל שהוא

כך תהפוך את זה מהוצאה להכנסה.

 

רעיון לא רע, למרות שרוב הספרים שמעניינים אותי לא מענייניםבא לי בירה

את רוב האנשים שאני מכיר

 

כל מיני דברים ישנים וחופרים ונישתיים

רציתי לכתוב את זה.נחשון מהרחברון
אבל הרגשתי לא נעים
רק אם אתה פותח ספרייה, ייתכן ששיווקית...אדם כל שהוא

עדיף שלא תקרא לה "ספרייה לכל מיני דברים ישנים חופרים ונישתיים"

אז אולי תעבור לכתוב מדור ביקורת ספרים בערוץ 7-אדם כל שהוא

 "מורידים את האבק- הקלאסיקות הגדולות שלא שמעתם עליהם".

[כך גם תעניק שירות לאנשים, שמצד אחד לא יטרחו לקרוא את הספרים, אבל ירגישו אינטלקטואלים מעצם קריאת המדור שלך].

רעיון מעולה אשמח לקרוא אותן, אבל אני מקווה שהכתיבה שליבא לי בירה

סבירה מספיק

חייבת להגידאילת השחר
רעיון גאוני.
גם הכותרת למדור.

ו@בא לי בירה אתמול יצא לי להתקל ברעיון לדיאטה כלכלית, מעין לוח חודשי שכל פעם שמוציאים כסף על משהו שהוא לא צורך הכרחי משחירים משבצת. מסביב היו כל מיני משפטים שמעודדים צרכנות נבונה ומחשבה על הרכישה המסוימת שעומדים לפניה.
תודה, עוד רעיון נהדר! אני ממש שמח על השרשור הזה בא לי בירה


משה

היה פעם. ישי קרוב היה העורך שלו. אחר כך הוא עזב אותנו והלך להיות רב צבאי.

מגניב, אני זוכר את השם הזה.בא לי בירה


יש באתנחתא, לא?ברגוע


איפה החנות?סמטאות
7 ב-100 בהרצליה, חפשי בפייסבוק. חנות נהדרת.בא לי בירה


אינלי פייסבוק ותמיד מסתבכת שםסמטאות
והרצליה זה נורא נורא רחוק,
אווף,כבר חשבתי משו קרוב,
תיכף מקבלת משכורת!
לא נורא ממליץ מאוד על רשת "סיפור חוזר" שפרושה בכל הארץבא לי בירה

אצלם זה 6 במאה (כעקרון 20 שח לספר)

 

אני מוצא אצלם פנינים בלי סוף

שם אני קונה יחסית הרבהסמטאות
מגניב! חנות נהדרת בא לי בירה


יש חנות בירושלים ממש נחמדתסמטאות
בשמואל הנגיד! כל כך מקסימה, אפילו בהשוואה לחנויות אחרותבא לי בירה

במרחק הליכה ממנה.

אני לא יודעת כתובות,אני פשוט הולכתסמטאות
זה היתרון-חסרון של בת ים.אניוהוא
אין בה שום חנות ספרים ראויה לשמה.
בהחלט בא לי בירהאחרונה
יומולדת לועזיכי בשמחה תצאו.

עד כמה זה להיות דוס טרור אם לא זכרת את זה?

 

באמת שאם לא הייתי רואה את עצמי בן 28 באתר מסוים,

לא בטוח שהייתי עולה על זה.

 

ותודה לאתר אגורה על האיחולים החמים והגעגוע אלי,

אבל נחכה איתם כמה ימים לתאריך העברי האמיתי

 

 

מזל טוב!אמא לנסיך קטן
זה בכל אופן תקף
כמעט מזל טוב!!מחפשת^
ותלוי כמהאתה אוהב ימי הולדת.
אם כן, אתה רודף אחרי כל תאריך אפשרי🤷
כמעט תודהכי בשמחה תצאו.

הצד של אבא שלי מתעלם מזה,

והצד של אמא שלי מגזים עם זה

 

בעברי משתדלים לעשות חשבון נפש,

ואם יש אילוצים שאסור להזכיר בפורום הזה

(מה שלרוב לא קורה)

מתנהלים בהתאם, נעבעך

 

ו@אמא לנסיך קטן,

מקווה שאצליח להכיל כ"כ הרבה איחולים עד שיחול היום בו הם יחולו

אני חושב שאף אף פעם לא שמתי לב מתי הלועזי שליברגוע


זה נורמלי.ק"ש
התחלתי לזכור את זה, רק בשלב שבו הייתי צריך למלא אין ספור טפסים.

הלא נורמלי זה שיהודים עושים עניין מלוח שראשיתו ביום הולדתו של איזה יהודי ממזר לפני קצת יותר מאלפיים שנה...
לא ביום ההולדת. ביום הברית...עזריאל ברגר
גם לי יש היום לועזיחופשיה לנפשי
או כמו שקוראים לזה היום "יומולדת פייסבוק"
גם לי יש היום לועזי. וגם אני בן 28....היא שיחתי
אולי אתה פצלש שלו בלי לשים לב...נחשון מהרחברון
מקרה חמור של פיצול אישיותכי בשמחה תצאו.

לא באמת,

אבל @היא שיחתי

אתה מוזמן להתוועד איתי בעברי.

ואת תרצה באישי, יש לי אחלה מאמר על מהות היום של הרב גינזבורג.

סבא שלי אומר שלועזי זה היומולדת של השניםהשקט הזה
כאילו בן כמה אתה באמת..או משהו כזה.

אבל סבא שלי הוא גם אמריקאי אז כל היחס שלו לתאריכים לועזיים הוא קצת שונה
ועברי זה יום ההולדת של...?כי בשמחה תצאו.

שלי ולא של השנים?

 

לא ציני, אבל ממש לא הבנתי.

לא מבין באמריקאים...

אני גם לא לגמרי הבנתי את האמירה שלוהשקט הזה
חייבת לציין.
אבל בגדול שנת השמש שהנוצרים הולכים לפיה היא מדוייקת יותר כי היא תמיד 365 ימים.
ואנחנו הולכים לפי הירח אז חסרים לנו בכל שנה כמה ימים ולכן מעברים כל כמה שנים
אז תכלס הספירה המדוייקת יותר של השנים ולפי זה- של כמה אתה באמת היא לועזית.
היומולדת העברי פשוט מציין את התאריך שנולדת בו?!

לא יודעת.. אני אחקור את העניין הזה.
יש שנת שמש ויש שנת לבנהכי בשמחה תצאו.

וכנראה שנת לבנה הוא ביטוי מושאל,

וכנראה חודשי חמה (לועזיים) הוא גם מושאל,

כי ללבנה יש רק חודשים,

ולחמה יש רק שנים.

עד כאן מבוא לעיבור שנים, גו"ח אדז"ט והמסתעף.

 

ולפי זה,

השנים הן שנות חמה, כי רק הן שנים בעצם ולא במקרה,

ולכן סופרים שנים לפי חמה?

נו שוין.

 

אשרינו, שאנו מאחדים חמה ולבנה,

משפיע ומקבל,

קודשא בריך הוא ושכינתיה,

ולאחר העיבור (שנוצר מהאיחוד המרגש?),

נולדת שנה שקושרת בתוכה חמה ולבנה.

ממילא התאריך שלנו לא חסר ולא כלום,

ובא לציון גואל, עוד השנה בע"ה

 

[וואי חפרתי... הרבה עייפות עושה...]

מן הסתם לא זה הפירוש שאליו התכוונוקוראתמתעניינת
אבל בעלי אומר שבאנגלית שואלים כמה אתה זקן (תרגום מילולי של בן כמה אתה)... אשרי מי שלא יודע מתי יש לו "יומולדת" לועזי!!!
mazal tovחיים של

אם כבר לועזי...

יותר כמו גוד לאקנחשון מהרחברוןאחרונה
אם בנות לא היו משקיעות כל כך הרבה כסף בביגוד, תכשיטים, איפורחסדי הים
וכדומה, במה היו משקיעות את הכסף?
בספרים,ספות,שטיחים,וילונות,ריהוט,תאורה,תמונות..גינה,ועל הדרךכוחות שמימיים
גנן
וגם בבושם ובנעליים😅
חסר במה?
למה אנשים לא לומדים מאנשים אחריםדקה לפניי
ואני מדברת על הכל:

כששכן שלך מתעשר יש לזה סיבה הוא עשה דרך מסויימת שגרמה לו להתעשר..למה זה נשאר בגדר מזל ואנשים לא פותחים את הראש וחושבים אולי לגשת אליו ולהתייעץ

או כשיש אנשים שמתלבשים ממש יפה ואחרים חושבים הלוואי עליי סגנון כזה
וממשיכים להתלבש מוזנח כל יום מחדש בלי לעשות שינוי

או נגיד אישה במיטבח מבשלת ארבעים שנה אוכל דלוח לא הגיע הזמן שתלמד מתכונים?

סתם חושבת על זה שרוב האנשים לא משתנים
נשארים מה שהם היו ומקנאים או לא מתפתחים ומאמינים שהם יכולים גם

זה ממש מוזר
בעיקר הקטע עם זה שאנשים כולם ברחוב ורואים מה זה יופי ומה זה כיעור ובכל זאת ממשיכים עם הכיעור כמו בחורה בת 30 שהולכת עם מיקימאוס זה חוסר מודעות עצמית או אדם שממשיך קבוע ללכת עם תספורת מוזרה וכיפה מוזרה ובטוח שבחורה דוחה אותו בכלל דברים אחרים


טוב זה מחשבות של לפנות בוקר ואם הטרדתי מישהו או נגעתי בציפור נפש של מישהי אל תקטלו אותי פליז
כי אנחנו בני אדם עם אופי ותכונות, כישורים ויכולות - שוניםקרן-הפוך
זה מזה

כושר הלמידה, הערמומיות, הכישורים הקוגניטיביים, גם המזל והעיתוי - של זה שנהיה עשיר, אינם בהכרח נמצאים אצל השכן שלו הפחות מוצלח.
"איזהו חכם הלומד מכל אדם שנאמר: 'מכל מלמדי השכלתי' ".חסדי הים
לימוד מלשון להכריח לשנות את ההרגל. 'במלמד הבקר'.
"מכל מלמדי השכלתי" שנזכהאמיץ(ה)
יש מחשבה לפעמים שאני אלמד בעצמי, קצת גאווה, לא צריך אחרים שילמדו אותי.
או חוסר מודעות להסתכל על עצמך בפרספקטיבה שונה.
או חוסר רצון להשתנות.. סתם עצלות..
או רצון בלי כלים ליישום.
או כלים ליישום אך בלי כוחות לביצוע.
או ביצוע.. אבל ביצוע כושל...

ועוד ועוד ועוד...
כי אזנחשון מהרחברון
אני אבין שאין פתרונות קסם. שזה עבודה ומי רוצה לעבוד

מדבר בשם ההמון...

<צ>
כי להתאמץ זה עבודה קשה. ואנשים מעדיפים שלא...משה


ערבבת פה שני דברים.ענבל
בס"ד

לגבי זה שאנשים לא לומדים אז ענו לך- כוח ההרגל.
לגבי איך אנשים מתלבשים או נראים- חלקם חושבים שזה יפה, לחלקם לא אכפת מיופי אלא ממגניבות או וואטאבר (שזה מאד לגיטימי) ולחלק שדיברת שלא מתלבש יפה ורק מקנא- חשבת שאולי אין לו כסף או ידע להתלבש יפה?

בקיצור, אני בעד לצאת לאנשים מהווריד בעיקר.
לפעמים זה אופי שונה/סדרי עדיפויות אחרים..ד.אחרונה

כלומר, לא באמת חשוב לו מה שחשוב לאחר. ואז גם לא "מקנא"..

 

לפעמים, אכן ראוי לעשות כמו שאמרת. "איזהו חכם - הלומד מכל אדם, שנאמר מכל מלמדי השכלתי". להיות ערני ועם מרץ, ולהאמין בכחות שה' נתן לך.

 

והעיקר - לא לעסוק יותר מידי בלהסתכל על אחרים, אלא לראות מתוך עצמנו, מתוך ערכינו, מתוך תורה, מה חשוב לעלות בו, ולהתאמץ על זה..

 

 

 

 

כשמתחשק לי להשקיע קצת כסף ברכישת דבר משקהבא לי בירה

אני מדמיין לעצמי כמה ספרים זולים יכולתי לקנות בכסף הזה

בחנות יד שניה

 

ואני מיד מתחלחל מעצם הרעיון להשקיע את סכום הכסף הנ"ל

במשקה ויורד מזה

וואלה,חשבתי שאני היחידה שחושבת כמה ספרים אניוכל לקנות במקוםסמטאות
רק אני חושבת כמה משהו אפשר לקנות בספרים?אמיץ(ה)
חחח כנראה הסיבה הכי טובה שלא אטוס בקרובבא לי בירה
אני ההיפךבוז
אני באה לקנות כמה ספרים ואז רואה את המחיר ומתחלחלת
כמה אוכל יכלתי לקנות בכסף הזה
הכי נכוןבא לי בירה
בדיוק ^^^כי לעולם חסדואחרונה
ואז אתה קונה ספרים?הסטורי
בכמויות. אבל לא באקראיבא לי בירה
יש לי רשימות של ספרים שאני רוצה
ויש יותר מדי מהם בחנויות היד השניה
ויותר מדי בזול
ב.ג.ל.אורות מאופל
הלוואי...
ספרים שווים באמת נמצאים בחנויות שיודעות את זה, ודואגות שגם הארנק שלי ידע היטב..
מצד שני...אדם כל שהוא

הספרים יתפסו יותר מקום בבית.

וגם אי אפשר לאכול אותםבוז
אלא אם כן אתה תולעת ספרים
או יחזקאל, כדבש למתוקבא לי בירה
או זחל עשסביון
אם אתה אוכל אותם, אז הם גם לא יתפסו לך מקום בבית.אדם כל שהוא


כידוע, עליו נאמר הביטוי:הסטורי
מילא כרסו בש"ס ופוסקים...
תקנה ניירות ערך. על הספרים צריך לשלם גם שכ"ד וארנונהמשה


ניירות ערך זה השם הכי נפלא שאפשר לתתבא לי בירה
לספרים

הם דווקא מצדיקים טוב יותר
את הארנונה והשכירות
במיוחד כשניירות ערך היום הם לא באמת ניירותמשה

סתם ביטים במחשב של הבנק או של הבורסה.

אם יבואו אליי מרשות המיסים "לראות את הספרים"בא לי בירה
אגיד: בטח! כבר ראיתם את החדש
של הרב שג"ר? עריכה פשוט נהדרת...
משה

ואז הם יברחו.

 

אחלה רעיון.

על כן יאמרו המושלים:בא לי בירה
בואו חשבון
להרוג את מלך חשבוןמשה

(כותרת גנרית של מאמרים תורניים)

עיר סיחון תובב"אסביון
כשאני מסיים לקרוא ספר שקניתימחפש אמת

אני אומר לעצמי למה לא לקחתי את זה מהספרייה?

זה תלוי ספרבתוך בני ישראל
יש כאלו שאתה רוצה לחזור אליהם.
יש ספרי קודש מסוימים שנחוצים לפתיחת מקורות
...
היום אחד עשר יום שהם שבוע אחד וארבעה ימים בעומרספירתהעומר

"11.jpg"


הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!

תיוגים


@פה לקצת
@והוא ישמיענו
@שוקולד לבן
@משתדלת יותר
@אנה דור
@בנות לא לריב
🌗 חצות היום 🌓ספירתהעומראחרונה







תזכורות חצות היום

12:33

לכל החוגגים את ראש השנה לפועליםבא לי בירה
אל תשכחו שהעשירי בחודש הוא יום כיפור...
תרשו לי לדבר איתכם על הבעיתיות של השיימינגצלילי השקט
עבר עריכה על ידי צלילי השקט בתאריך כ' בניסן תשע"ט 16:47

1. אני לא אתייחס לזה שזה לדבר על אדם אחר, ולדבר על אנשים, ובמיוחד דיבור שלילי זו תקשורת רעילה שגורמת לדיכאון. אבל מתחת למעטה השימינג יש תפיסה של חוסר הכלה ברמה הגבוהה ביותר. משום ששימינג נוצר כתוצאה מחוסר הכלה בכך שאנו טועים בהיותינו בני אדם לא מושלמים, בהיותינו בני אדם שנמצאים לפעמים בשפל, שלא תמיד חסינים, שלפעמים פגיעים, נצרכים, טועים, שיימינג זה חוסר הכלה של המקום החומל שמוקיר ומכיל את אנושיותינו הטועה, ועל ידי כך חוסר הכלה של טעויות של אחרים.
בסופו של יום, אין חמלה לשיעורים, או שאתה מבין וחי אותה כלפי עצמך וכלפי אחרים, או שלא.

2. הבעיה השניה שנוצרת מכך זה חוסר ההבנה של הנסיבות ויחוס של המעשים לאדם. זה נוצר ברגע שאנחנו עוברים מהמשפט "הוא עשה משהו רע" למשפט "הוא אדם רע". שיימינג זה נסיון הוקעה של האדם עצמו. זו תפיסה של בושה, תפיסה שהמעשים שלי הם חלק מהזהות הרעה שלי, ולא נסיבות שהביאו אותי לכך. אדם שעושה שיימינג זה גם אדם שמאמין שאם אדם טועה הוא לא נכשל הוא כשלון. זה אדם שמאמין כך גם על עצמו כי אין אמונות לחצאים. והמחשבה בכל דבר שאני עושה שהם חלק מהזהות שלי, זו תפיסה שגורמת לדיכאון ולחיים ממורמרים.

3. הדבר השלישי שקורה זה העוול הגדול שעושים לקורבן בשיימינג.
בשיימינג מאשימים את האדם, כועסים עליו, מנדים אותו - אבל נותנים לו מלא כוח על חשבון הקורבן. למה? כי אם מאשימים אותו, במובלע מאשימים אותו בכל מה שיקרה לקרבן מעתה והילך. מלמדים את הקורבן לשנוא ולשמור טינה ולהאשים אותו. מוציאים ממנו את האחריות למעשיו ונותנים לו להאשים אחרים, במקום ללמד אותו להפסיק להאשים, להפסיק לשמור טינה, ולהתחיל לקחת אחריות, כי הוא אחראי למה שהוא מאמין לגבי מה שקרה. אבל התפיסה של השיימינג היא העוול הכי גדול בעניין הזה.

4. שיימינג הוא קושי בהכלה שלנו את המקום החומל שלנו. שיימינג הוא גם שיפוטיות של מי שאנו בגלל המעשים שלנו, ושיימינג הוא גם אשמה וקורבניות במקום עצמאות ואחריות, אבל שיימינג יותר מהכל הוא כעס, כעס שהורס את האדם שכועס, לא את האדם שעליו כועסים.
נלסון מנדלה כשהוא יצא מהכלא אחרי שהוא שהה 27 שנה בכלא על זה שהוא נלחם בשלטון האפרטייד בדרום אפריקה הוא סלח למשטר, ולאחר מכן הוא גם קיים איתם משא ומתן - הוא טען שלכעוס ולשמור טינה זה כמו לשתות רעל ולצפות שהאוייב שלך ימות.
כעס הורס אותנו, כעס מפר את האיזון של התפקוד בלב, וכעס הוא גורם לפי 7 יותר סיכויים להלקות בסרטן.

 

@נאור97
@מאיר.

טוב, אז למסקנהנאור97
כנראה אנחנו כן חולקים..
ומזדהה עם הפסקה האחרונה שכתבת
בא לי הביתהאריק מהדרום


הגעת?ברגועאחרונה


מחשבות על פסח ומצות..מבקש אמונה

זה בסדר להגיד על מצות שזה מגעיל, ברוך שפטרנו וכו' וכו'??

 

מצד אחד זה מצווה ויש בזה קדושה וכו' וכו'

אבל מצד שני אנחנו אומרים שזה לחם העוני שאכלו אבותינו במצרים... זה חלק מהסבל.

 

 

 

אפשר להביע את הקושי בצורה מכובדת.שמן פשתן
אפשר להגיד שאתה לא אוהב לאכול מצות ושמח שכבר אפשר לאכול לחם. אבל להימנע מביטויים כמו- מגעיל וברוך שפטרנו.
אוקיי, נכון נכון.. פשוט ככה במשפחה שלי אומריםמבקש אמונה

ואני תמיד שוקל אם להסביר להם שלא לומר ככה כי זה מצווה, או לזרום ולהתעלם כי לכאורה זו האמת.

תמיד טוב יותר לא להעיר למשפחהארץ השוקולד
אגב אין קדושה במצות, מקיימים איתם מצווה אבל זה לא מגדיר קדושה
^^^על הכותרתכי בשמחה תצאו.

גם במצווה, כיסוי הדם..

שכוייחארץ השוקולד
מה הראיה מכיסוי הדם?
כי בשמחה תצאו.

שלא יכסה ברגל,

כדי שלא יהיו מצוות בזויות עליו,

למרות שאין בזה תשמיש קדושה.

בזיון לא שייך בדווקא לעולם הקדושהארץ השוקולד
וכמו שאמרת חשוב לא לבזות מצוות.
אבל זה לא מעביר מצוות לעולם הקדושה
מסכיםכי בשמחה תצאו.

רק לא הבנתי למה מדברי מבקש אמונה דברת,

כשאמרת שאין במצות קדושה.

לכן אמרתי שאין קדושה, ויש איסור ביזיון.

מסכיםארץ השוקולדאחרונה
להודעה הראשונית, שיש בהן קדושה
אפשר לומר ששמחים לחזור לאכול חמץכי בשמחה תצאו.

נראה לי ביזוי מצווה לומר על המצה דברי גנאי.

סה"כ זה לחם הרפואה ולחם האמונה שלנו,

שאנחנו זוכים לספוג דרכו כ"כ הרבה קדושה ואור

לחם עוני- משום שעונין עליו דברים הרבהתפוז סיני


הקבה לא ציווה אותך להינות מחוויה קולינריתבסדר גמור
וכמו שאמרו אחרים כבר שזה לחם מצווה
מה שאומר ישמע לא הגיוני אבל..בורא עולם נתן
צריך להרגיל את עצמנו לאהוב את המצוות,
זה נכון להמון תחומים כגון סעודות שבת וחג, להתרגל לאכול כי זה עונג כקרוא לשולחן המלך ( לשון הכוזרי),
כמובן שהכל צריך להיות בהדרגה אבל צעד ראשון ובסיסי זה לא לבזות את מה שמצווה,
המצוות גם אלו שבענייני אוכל ויש צד בעיקר אלו, באות לחבר אותנו למדרגה גבוהה יותר, להרים אותנו, לא רק למלא את בטננו במעדנות..
כן מצות זה מצווה אפילו מאוד יקרה, אם תקרא בספרי פנימיות תבין עד כמה,
ולפי חלק מהדעות המצווה כל השבוע ( לא מרחיב בזה) וזה רק אומר שיש בזה מדרגה כל השבוע של פסח,
מקווה שלא יצא חריף מידי..
לא לקרוא לקרקרים תפלים מצות, והבעיה תיפתרהדרכה
אפשר וראוי להכין מצות טריות רכות ונעימות כאבותינו, שהנפש נינוחה בהם.
אמא שלי תמיד מספרת איזה טעים היה פעם שהכינו לבדמבקש אמונה


אשכנזים לא אוכלים מצות רכותברגוע
המשנ''ב מתיר בפירוש. וכן הרמ''אנחשון מהרחברון
הרמ''א מדבר על לעשות 3 מצות מצווה מעישרון.
וכותב לא לעשות אותם רחבות מאד כדי שיהיה לחם עוני.
איך זה מסתדר? מצות עבות מעט.
כל מה שנהגו האשכנזים לא לאכול זה טעות בהבנת הרמ''א שהשו''ע כתב שמותר לעשות מצות אפילו טפח וכתב על כך הרמ''א שנהגו לעשות רקיקין.
וכפי שהוכחתי קודם הרמ''א לא אמר קשות ודקיקות אלא לא טפח, אבל כן רוחב אצבע נגיד.

המשנ''ב מדבר על איך לשער שיעור כזית במצב רכה כספוג.

איך התחיל המנהג לא לאכול רכות?

הפסיקו מצד חששות לאפות בחול המועד מצות.
המצות העבות נהיות קרש לא ראוי למאכל אחרי יומיים שלוש. אז עשו קרשים דקים שכן יהיו ראויים למאכל ולא יתייבשו.

אבל אין עניין לא לאכול עבות.

נראה.ב. הרבה ממאקווה אמר לסבא שלי (אשכנזי) שהמצות האלו אלו המצות
לא התעמקתי בסוגיהברגוע
אבל כל (לפחות מי שאני ראיתי) הפוסקים האשכנזים היום אומרים לא לאכול מצה רכה.
לא ראיתי מישהו שעוסק בפירושנחשון מהרחברון
אשמח למקור. ב אשמח לשמוע מה הסברא.

נ.ב. לחם הפנים היה מצה. והיה עבה טפח.
טוב, אז יש בזה מחלוקות..ברגוע
במחילת כל האוסריםהדרכה
רובם ככולם ברוקא חד תפו והוא שלדבריהם יש קשר בין רכות המצה לעובי המצה. דבר שאינו נכון כלל במציאות ורכות המצה נקבעת לפי כמות המים בבצק. מצות רכות אנו עושים כחצי מעובי מצות קשות כך הן גם טעימות ונוחות יותר לאכילה. גם הטיעון כאילו כך נהגו בעוד שמדובר באילוצי מאפיות ומסחור האפייה, תמוה. וברור שמנהג כל העדות היה לאפות מצות רכות ולא אשתמיט חד פוסק מלהשמיענו אחרת.
...ברגוע

באחת התשובות שם הרב ליאור באמת ענה: "אם המצות דקות מאד אשכנזים יכולים לאכול. אבל אם הם עבות צריך להחמיר ולא לאכלם."

לא. מצות זה טעים. אני אוהב מצות.בן מערבא


זה מאכל של מלאכים (בראשית יט). אם אנחנו בדרגהחסדי הים
של למעלה ממלאכים, זה אמור להיות טעים לנו.
אז למה אומרים "הא לחמא עניא"?מבקש אמונה


כתוב 'לחם עני' בתורה (דברים טז, ג). הגמרא (פסחיםחסדי הים
קטו:-קטז.) מביאה שלושה פירושים.
לפי הפירוש הראשון, זה לא קשור לעוני בכלל, אלא ש'עונים' עליו דברים הרבה. לפי השני הפירושים האחרים, אנחנו נוהגים במצה כעני, שאנחנו חוצים את המצה ומחביאים חלק ולא אוכלים את כולו, או שאנחנו אופים את זה מהר כדי שלא יחמיץ כמו שאני אופה מהר.
על כל פנים, זה לא משהו מהותי במצה עצמו שהוא מאכל עניים.

אולי מה שכתבת יסתדר לפי הראב"ע שכותב שהיו מאכילים מצות לאנשים בכלא.

אמנם צריך לזכור שהמנחות בבית המקדש היו ממצה, ויש דין שצריך לאכול את הקרבנות בצורה טעימה. לומדים את זה מהמילה 'למשחה', לכן לפי עניות דעתי קשה להגיד שזה מגעיל לרוב האנשים.

אולי האפיה התימנית היא הנכונה, ואז זה יוצא טעים יותר.
לחם עוני - שלא נילוש ביין שמן דבש או חלב.הדרכה
ועוד שבוצעים על ככר פרוסה במקום שלמה.
בניסן נגאלו ובניסן עתידן להיגאלבן_אהוב
האמירה הזאת של חז''ל לא סותרת את האמונה שאנחנו מצפים לו בכל יום ובכל שעה? 🤔
אשמח לשמוע את דעתכם...
לא. כי זה היום- בכל יום- אם בקולו תשמעונפש חיה.
לא כי זו תוספת מאוחרת שהרמב"ם לא כתב אותה בכללאריק מהדרום

בעיקר השנים עשר של 13 העיקרים לא מופיעות המילים "בכל יום".

אז לפי זהבן_אהוב
אני לא צריך לחכות כל הזמן לגאולה אלא רק בניסן?
לא צריך לחכות לגאולה, צריך להביא אותהאריק מהדרום
והיא כבר כאן, עכשיו צריך להביא את הגאולה השלמה, סולו סולו את המסילה.
צריך לחכות בכל עת אבל יש זמנים יותר מסוגלים וניסן אחד מהםבורא עולם נתן
אם יש לך כוח לפתוח סוגיה-ערובין מג.-מג:שמואל5
"תא שמע הריני נזיר ביום שבן דוד בא..."
ב.ג.ל.אורות מאופל
השאלה היא מה ההגדרה של גאולה ומה ההגדרה של יכולת. הקב"ה יכול? העולם יכול? ההיסטוריה יכולה?
יש רבדים שונים של גאולה. ניסן מסוגל לכל הרבדים של הגאולה,חסדי הים
אבל זה לא אומר שהמשיח יבוא דווקא אז.
גם מה ש@אריק מהדרום כתב זה נכון.
יש גאולה של בעיתה ויש גאולה של אחישנהאניוהוא
צריך לדעת איך ללמוד את האמירות הללוק"ש
קודם כל, ההבנה של גאולה פתאומית, זה באופן של 'אחישנה', ההתנהלות הפשוטה היא של גאולה 'בעיתה', שמגיעה לא ברגע אחד אלא מתקדמת קימעא קימעא כדברי הירושלמי המפורסמים.

אחרי שמבינים זאת, יש להבין שהדיבור של רבי יהושע על גאולה בניסן יש לו משמעות לגבי אופי הגאולה, כמו שהדיבור החולק של רבי אליעזר על גאולה בתשרי, בא לבטא תפיסה שונה של הגאולה ואין צורך לומר שהם עסוקים ב'ניבוא' תאריכים.

נראה לומר שהמחלוקת הזאת שלהם מקבילה למחלוקת מפורסמת שלהם -האם גאולה תלויה בתשובה. לדעת ר' אליעזר גאולה תלויה בתשובה, ממילא היא שייכת לימי הדין.

לעומת זאת ר' יהושע סובר (והלכה כמותו) שגאולה לא תלויה בתשובה, ממילא היא מתאימה לחודש ניסן, כמו גאולת מצריים שהגיע למרות שעבדו ע"ז והיו במ"ט שערי טומאה. והקב"ה מדלג על ההרים לגאול אותנו בהתעלמות כביכול מהמציאות הארצית.
תודה לכל מי שענה!בן_אהובאחרונה
עזרתם מאוד!
שאלה שבאמת חשובה ליjeki40

אני ממש אשמח לשמוע תשובות מכם לגבי אינטרנט.
אני נמצא די הרבה באינטרנט (לצורך לימודים, עבודה, חדשות וכן גם ללמוד תורה)

אך אני באמת רוצה לדעת האם דרך לחסום באמת את התוכן הלא צנוע (כולל פרסומות, סרטונים, תמונות וכו').

אני לא מדבר על החסימה של חברות האינטרנט שחוסמות, אני מתכוון לחסימה יותר ממוקדת וטובה יחד עם האפשרות לגלוש בלי בעיות.
האם יש חיה כזו? ישנה אפשרות לגלוש באינטרנט מבלי להיחשף לתוכן לא צנוע?
זה לא מפריע לכם בתור אנשים דתיים שבאמצע הגלישה, בין באתר חדשות בין בפייסבוק או יוטיוב, יכולה להופיע לכם תמונה לא כל כך צנועה? 

(ואני לא מתכוון לפורנוגרפיה אלא גם לתמונות שלא הולמות את הציבור הדתי).

תודה רבה לכולם! באמת חשוב לי לשמוע דעות ורעיונות. חיוך

נט ספארקהסטורי
זה כן קצת מפריע לפעמים, אבל ההפרעה שווה את ההימנעות מחשיפה לדברים לא טובים.

אתה יכול לבחור רמות הגנה וגם לבחור האם הסיסמא שלך אצלך ואז במקרה הצורך לפתוח, או שאתה נותן אותה למישהו אחר ליתר ביטחון.
^^ די יעיל.בן-ציוןאחרונה

כמובן שגם לזה המגבלות שלו, ומידי פעם יש קשיים. אבל בסה"כ זה נהדר.

לי יש את זה ואני מרוצה מאוד

 

שיהיה יום טוב!מחפשת^
מלא בחיוכים

בוקר מקסים גם לכם.


/סופריקה/
אמןימ''ל

גם לך.

מלא בצלילות הדעתחסדי הים
מה עדיף?מחפשת^אחרונה
צלילות או דעת?

שאלה שיש להתחבט בה.


#נכתב_בציניות
סופריקה נשמע לי כמו מיזוג של...אלעזר300

סופרמום ומטריקה. מעלה חיוך.

לי זה נשמע כמו סופר-פריקהמחפשת^
- פרפרים וחיפושיות.... מה נסגר???הבת של המלך
החיפושיות עוד מילא הפרפרים גמרו אותייואב גל
זה לא נורמלי
חשבתי שפרפרים יש רק אצליאמא לנסיך קטן
נראה שכולם באו אלי😶
לגמרי....ימ''ל
*דגליםהנורמלית האחרונה
וכמאמר המשורר - כל הארץ דגלים, דגלים
כל הארץ יתושים יתושים!!אמיץ(ה)
ונדלים. ראיתי השבוע כמות שמספיקה לכל החיים ועוד יותר!
חשבתי שרק אצלי היה נדלאניוהוא
לי לפני חודשיים בערך היה נדל בחדריואב גלאחרונה
בלעעעע אחד הדברים המגעילים
אצלי יש חרקיםחסדי הים
האם הגיוני לבקשהילולא
מבעלת דירה לשים רשתות בחלונות הבית?
כל ערב- לילה, נכנסים *הרבה* יצורים הבייתה ברמה כזו שאנחנו חוששים שיעלה עלינו איזה יצור במהלך הלילה (מזכיר קצת לינת שטח ) וזה כבר קרה..
הפתרון היחיד הוא לסגור חלונות מהערב וזה לא הכי נעים כשמדובר בקיץ..
מה הייתם עושים?
וודאי, כמו שמקובל לדרוש מזגן.קרן-הפוך
מקובל איפה?בסדר גמור
בארץ ישראל... מה זה איפה? איך אפשר בקיץ בלי מזגן?קרן-הפוך
בירושלים הרבה דירות בלי מזגןהסטורי
לא העלתי בדעתי... איך אפשר?קרן-הפוך
לא יודע איפה את גרה, אבל הרבה פחות חם ולח ממקומות אחריםהסטורי
חוץ מימי שרב ממש, רוב הימים אם פותחים חלון יש אויר נעים. מקסימום מדליקים מאוורר. עד לפני עשרים שנה כמעט לא היו מזגנים בכלל, מאז זה כן נכנס, אבל הרבה יותר לאט מבשפלה/מישור החוף/נגב/בקעת הירדן וכו'.
(לעומת זאת ברוב הבתים יש הסקה מובנית, מה שרק בבגרותי גיליתי שבשפלה אין)
^^^^ ממש לא חובהים...

אצל אמא שלי היא מפעילה רק בימים מסויימים כשממש חם

גברים זקוקים למזגן יותר מנשים... טבע העולם. לנשים תמיד קר.קרן-הפוך
ואבא שלך לא מפעיל לפעמים?
גרושיםים...


אצל ההורים שלי זה היה הפוךעוד סתם אחדאחרונה
וגם אצלנו בבית זה הפוך. אני קופא מקור כל הזמן (כמו אבא שלי) ואשתי חייבת מזגן (כמו אמא שלי).
שמונה שנים, שלוש דירות, בלי מזגן..ט'
רק עכשיו כשיש ילד טרחנו לקנות מזגנים לחדרי שינה.

אפשר להסתדר בלי, בעיקר אם גרים באזורים הפחות לחים.
למרות שהיו קייצים שהייתי קשורה למאוורר בחבלי עבותות אהבה = לוקחת אותו איתי עם כבל מאריך לכל פינה בבית 😏

כן, רצויבסדר גמור
לבקש תמיד אפשר...אניוהוא
חשבתי שנצטרך לשלם על זהים...

והודענו לבעל הבית שנשים בתקווה שלפחות ישתתף במחיר והוא אמר שזה יהיה על חשבונו

 

בעל הבית צריך לדאוג שהבית יהיה ראוי למגורים, רשתות זה חצי חצי כזה אבל באמת לקיץ זה לא נעים ואפשר לבקש