שרשור חדש
שאלה שבאמת חשובה ליjeki40

אני ממש אשמח לשמוע תשובות מכם לגבי אינטרנט.
אני נמצא די הרבה באינטרנט (לצורך לימודים, עבודה, חדשות וכן גם ללמוד תורה)

אך אני באמת רוצה לדעת האם דרך לחסום באמת את התוכן הלא צנוע (כולל פרסומות, סרטונים, תמונות וכו').

אני לא מדבר על החסימה של חברות האינטרנט שחוסמות, אני מתכוון לחסימה יותר ממוקדת וטובה יחד עם האפשרות לגלוש בלי בעיות.
האם יש חיה כזו? ישנה אפשרות לגלוש באינטרנט מבלי להיחשף לתוכן לא צנוע?
זה לא מפריע לכם בתור אנשים דתיים שבאמצע הגלישה, בין באתר חדשות בין בפייסבוק או יוטיוב, יכולה להופיע לכם תמונה לא כל כך צנועה? 

(ואני לא מתכוון לפורנוגרפיה אלא גם לתמונות שלא הולמות את הציבור הדתי).

תודה רבה לכולם! באמת חשוב לי לשמוע דעות ורעיונות. חיוך

נט ספארקהסטורי
זה כן קצת מפריע לפעמים, אבל ההפרעה שווה את ההימנעות מחשיפה לדברים לא טובים.

אתה יכול לבחור רמות הגנה וגם לבחור האם הסיסמא שלך אצלך ואז במקרה הצורך לפתוח, או שאתה נותן אותה למישהו אחר ליתר ביטחון.
^^ די יעיל.בן-ציוןאחרונה

כמובן שגם לזה המגבלות שלו, ומידי פעם יש קשיים. אבל בסה"כ זה נהדר.

לי יש את זה ואני מרוצה מאוד

 

שיהיה יום טוב!מחפשת^
מלא בחיוכים

בוקר מקסים גם לכם.


/סופריקה/
אמןימ''ל

גם לך.

מלא בצלילות הדעתחסדי הים
מה עדיף?מחפשת^אחרונה
צלילות או דעת?

שאלה שיש להתחבט בה.


#נכתב_בציניות
סופריקה נשמע לי כמו מיזוג של...אלעזר300

סופרמום ומטריקה. מעלה חיוך.

לי זה נשמע כמו סופר-פריקהמחפשת^
- פרפרים וחיפושיות.... מה נסגר???הבת של המלך
החיפושיות עוד מילא הפרפרים גמרו אותייואב גל
זה לא נורמלי
חשבתי שפרפרים יש רק אצליאמא לנסיך קטן
נראה שכולם באו אלי😶
לגמרי....ימ''ל
*דגליםהנורמלית האחרונה
וכמאמר המשורר - כל הארץ דגלים, דגלים
כל הארץ יתושים יתושים!!אמיץ(ה)
ונדלים. ראיתי השבוע כמות שמספיקה לכל החיים ועוד יותר!
חשבתי שרק אצלי היה נדלאניוהוא
לי לפני חודשיים בערך היה נדל בחדריואב גלאחרונה
בלעעעע אחד הדברים המגעילים
אצלי יש חרקיםחסדי הים
האם הגיוני לבקשהילולא
מבעלת דירה לשים רשתות בחלונות הבית?
כל ערב- לילה, נכנסים *הרבה* יצורים הבייתה ברמה כזו שאנחנו חוששים שיעלה עלינו איזה יצור במהלך הלילה (מזכיר קצת לינת שטח ) וזה כבר קרה..
הפתרון היחיד הוא לסגור חלונות מהערב וזה לא הכי נעים כשמדובר בקיץ..
מה הייתם עושים?
וודאי, כמו שמקובל לדרוש מזגן.קרן-הפוך
מקובל איפה?בסדר גמור
בארץ ישראל... מה זה איפה? איך אפשר בקיץ בלי מזגן?קרן-הפוך
בירושלים הרבה דירות בלי מזגןהסטורי
לא העלתי בדעתי... איך אפשר?קרן-הפוך
לא יודע איפה את גרה, אבל הרבה פחות חם ולח ממקומות אחריםהסטורי
חוץ מימי שרב ממש, רוב הימים אם פותחים חלון יש אויר נעים. מקסימום מדליקים מאוורר. עד לפני עשרים שנה כמעט לא היו מזגנים בכלל, מאז זה כן נכנס, אבל הרבה יותר לאט מבשפלה/מישור החוף/נגב/בקעת הירדן וכו'.
(לעומת זאת ברוב הבתים יש הסקה מובנית, מה שרק בבגרותי גיליתי שבשפלה אין)
^^^^ ממש לא חובהים...

אצל אמא שלי היא מפעילה רק בימים מסויימים כשממש חם

גברים זקוקים למזגן יותר מנשים... טבע העולם. לנשים תמיד קר.קרן-הפוך
ואבא שלך לא מפעיל לפעמים?
גרושיםים...


אצל ההורים שלי זה היה הפוךעוד סתם אחדאחרונה
וגם אצלנו בבית זה הפוך. אני קופא מקור כל הזמן (כמו אבא שלי) ואשתי חייבת מזגן (כמו אמא שלי).
שמונה שנים, שלוש דירות, בלי מזגן..ט'
רק עכשיו כשיש ילד טרחנו לקנות מזגנים לחדרי שינה.

אפשר להסתדר בלי, בעיקר אם גרים באזורים הפחות לחים.
למרות שהיו קייצים שהייתי קשורה למאוורר בחבלי עבותות אהבה = לוקחת אותו איתי עם כבל מאריך לכל פינה בבית 😏

כן, רצויבסדר גמור
לבקש תמיד אפשר...אניוהוא
חשבתי שנצטרך לשלם על זהים...

והודענו לבעל הבית שנשים בתקווה שלפחות ישתתף במחיר והוא אמר שזה יהיה על חשבונו

 

בעל הבית צריך לדאוג שהבית יהיה ראוי למגורים, רשתות זה חצי חצי כזה אבל באמת לקיץ זה לא נעים ואפשר לבקש

ד"ת לשביעי של פסחחידוש

לאחר קריעת הים, נאמר: וַיַּאֲמִינוּ בַּה' וּבְמשֶׁה עַבְדּוֹ - ולכאורה קשה, וכי לפני כן, כשראו את כל הניסים שנעשו במצרים, לא האמינו בה' ובמשה?!

 

המדרש רבה (שמות, פרשה כג אות ב) מתרץ: "אף על פי שכתוב שהאמינו עד שהיו [=כשהיו] במצרים, שנאמר (שמות ד לא): "וַיַּאֲמֵן הָעָם", חזרו [בהם] ולא האמינו, שנאמר (תהלים קו ז): "אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ". כלומר, אף על פי שכבר בזמן שמשה ואהרן עשו לעיני העם את האותות של המטה הנהפך לנחש, היד המצטרעת, והמים הנהפכים לדם, נאמר (שמות שם): "וַיַּאֲמֵן הָעָם וַיִּשְׁמְעוּ כִּי פָקַד ה' אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְכִי רָאָה אֶת עָנְיָם", אמונתם זו לא היתה מבוססת דיה ולכן לא החזיקה מעמד כשהתאכזבו מכך שפרעה רק הכביד את עולם. משום כך, גם מכות מצרים לא השרישו בקרבם כראוי את האמונה, כמו שמוכיח המדרש מהפסוק המובא מתהילים, והם פירשו אותן כמעשי כישוף של משה, או אף אם האמינו שהן ניסים, לא האמינו באופן מוחלט ביכולת ה' שאינה מוגבלת כלל. כך נראה מהמשך אותו פסוק בתהילים: "וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף", שמשום שלא השכילו לראות במכות מצרים את יכולת ה' הבלתי מוגבלת, גם כשהיו ליד ים סוף פקפקו ביכולתו להצילם, מאחר שאז עמדו בפני פחד קיומי וקושי ולחץ גדולים מהקודמים, וכמו שכתוב (שמות יד יא): "וַיֹּאמְרוּ אֶל מֹשֶׁה: הַמִבְּלִי אֵין קְבָרִים בְּמִצְרַיִם לְקַחְתָּנוּ לָמוּת בַּמִּדְבָּר?!".

 

הזוהר הקדוש [ח"ב נג:] מתרץ, שאכן הם האמינו בה' גם קודם לכן, וכוונת הכתוב היא, שהאמינו במה שאמר להם משה (שם שם יג): "אַל תִּירָאוּ, הִתְיַצְּבוּ וּרְאוּ אֶת יְשׁוּעַת ה' אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה לָכֶם הַיּוֹם". דבריו מעלים מספר נקודות המצריכות בירור:

א. אם האמינו בה' גם קודם לכן, מדוע ביכולתו של ה' לקרוע את הים האמינו רק לאחר שזה נעשה?

ב. מדוע דבר זה נקרא אמונה, וכי שייך לומר שאדם מאמין בדבר שהוא רואה בעיניו?

ג. מה הרבותא ב'אמונה' זו, שראה הכתוב לנכון לציינה?

ד. מדוע על 'אמונה' זו אומר הפסוק "ויאמינו בה'", הרי אין זו אמונה בה' עצמו אלא בהצלתו אותם מהמצרים?

 

נראה לבאר, שאף על פי שהאמינו בה' וביכולתו, כשראו את המוות מול עיניהם והיו במצב של פאניקה, לא הועילה האמונה שהיתה מונחת בשכלם, ולכן התרעמו על משה: "הַמִבְּלִי אֵין קְבָרִים בְּמִצְרַיִם" וגו'. ניתן למצוא לכך רמז בפסוק "וַיִּירְאוּ מְאֹד" שלכאורה מיותר, שהרי מובן מאליו שהם יָראו ומדוע צריך לציין זאת? אך לפי הנ"ל מובן, כי יִראה זו - הלחץ והפחד מכך שהם סגורים מכל עבריהם, היתה הגורם לחוסר אמונתם. וכשנבקע הים, זכו להתרוממות רוחנית מיוחדת שהביאה אותם למדרגה גבוהה יותר של אמונה: לא אמונה שכלית בלבד, אלא אמונה חושית מופנמת ומורגשת. כמו אדם הרואה דבר מסויים מולו, ידיעתו שאותו דבר קיים במציאות אינה אמונה שכלית הבנויה על הוכחות וכד', אלא ידיעה פשוטה, שהרי רואה זאת בעיניו. בדומה לזה היתה האמונה שהאמינו ישראל בראותם את נס קריעת ים סוף, הכרה ברורה במציאות האלוהית והרגשה עמוקה בנפש של דבקות בה. וכן במה שכתוב: "וַיִּירְאוּ הָעָם אֶת ה'", הכוונה היא ליראה הנובעת מהכרה ברורה במעמקי הנפש בגדולת ה'.

 

וזוהי משמעות דברי חז"ל (מכילתא, פרשת בשלח, שירתא פרשה ג): "ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל וכל שאר הנביאים…כשראוהו [על הים] הכירוהו, ופתחו כולם ואמרו (שמות טו ב): זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ". כשיש אמונה כזו בלב האדם, אזי גם כשהוא נקלע למצבי לחץ כמו מצבם של בני ישראל לפני קריעת הים, האמונה מתגלה בקרבו במלוא שיעור קומתה.

 

על פי זה יובן תירוצו של הזוה"ק, שנוצרה בקרבם אמונה כזו, שתמיד תשמיע קולה בלבבם: "התייצבו וראו את ישועת ה'!". וממילא מתורצים ארבעת הקשיים שהוצגו לעיל. ניתן להוכיח כתירוצו מהפסוק בתהילים (שם יב): "וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו, יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ" - הרי שהמשורר מפרש את המילים: "ויאמינו בה'" כאמונה בדברי ה', שהם מה שאמר ה' למשה לומר לישראל: "התייצבו וראו" וגו'. ועל פי מה שנתבאר בכוונת הזוה"ק  - ניתן לפרש את הפסוק "ויאמינו בה'", שהשרישו וחיזקו בקרבם את דבריו אלה, שתמיד אמונתם תשמיעם מתוך לבבם. (המילה "אמונה" מופיעה במספר מקומות במקרא במובן של נתינת חוזק וקיום מתמשך, ראה שמות יז יב, דברים כח נט,ישעיהו כב כג, איוב כד כב).  

 


הזוהר הפליג במעלתו של האומר שירת הים בשמחה, וכתב שנמחלים לו עוונותיו. נוכל להסביר את גודל משמעות העניין ע"פ כל הנ"ל, שכידוע כל מטרת חיי האדם היא להתעלות באמונה מוחשית ודבקות באלוקות. שירת הים מבטאת בעצם את שירתה של נשמת כנסת ישראל באותה עת של התעלות מופלאה של אמונה מוחשית ופתיחת שערי הרקיעים.

מי שאומר שירת הים בכוונה ובשמחה, בעצם מתחבר לאותו מעמד קדום, ומשפיע על נפשו ונשמתו מהרושם הרוחני האדיר שהתגלה אז ובא לידי ביטוי בתוכן השירה.

במיוחד בתפילת שחרית, בראשית היום, אפשר לשאוב אור ואמונה מאמירת השירה, להמשך היום כולו.

תודה רבה כבתחילה
תודה! מהמם ומעשיר. לא קראתי הכל, וזאת הזדמנות שתגיענפש חיה.
תודה רבה רבה על כל ההשקעה!
קפיץחידוש


תודה1בת של השםאחרונה


יפה מאוד, יישר כח, תודהארץ השוקולד
תודה, יפה מאד!! מבקש אמונה


תודה ויישר כוח!לב טהור:)


תודה רבה רבה רבה!! תורת ה' תמימה משיבת נפש! דרך אמונה בחרתי
חזק וברוך!
יישר כח הן על הדברים עצמם והן על זיכוי הרבים
סקר:סביון
מה הסיסמה שלכם בערוץ?
שמעוווו! עלה לי אגרויסע משפט לראש. ותיישמו אותו! 😁לעבדך באמת!
📣"מהפך! ציניות - לפח!" 📣



כל הזכויות שמורות לעצמי.
אני היתי אני ואתם היתם.

תהיו טובים , תאירו ת'עולם.
מהממת אתאילת השחר
אני בעד.
ועוררת אצלי זכרונות עכשיו והבנה של משהו עמוק...
נשמה קדושה ❤️לעבדך באמת!
אל נא תבכי שבורת כנףמחודשת.
הן תעידי עלי כמה הייתי נכסף

סתם הייתי חייבת... חחחח



וברצינות.. הלוואי ונצליח!
פעם מישהי אמרה לי שבבית שלה אין מקום לציניות.. תחשבי טוב מה הדבר האמיתי שרצית לומר לי במקום להשתמש ב"צחוק" הזה.
אז קדימה שב שב (מלש שיעורי בית 😁)לעבדך באמת!
אם היית יודעתמחודשת.
באמת באמת כמה יש לי על הראש..
וכמה הראש שלי צריך סדר..

וחוצמזה עוד כמה מטלות..
נראלי היית מניחה לי עם המל'ש הזה לבינתיים..
בדיוק בגלל העומס הזה את זקוקה לזה.לעבדך באמת!
כי כשיש הרבה עומס אז חוס וחסוס לפעמים, לא אומרת שמחייב... אבל...
הציניות עולה.
זה נכוןמחודשת.
אבל יכול להיות שבגלל זה אני פחות אשים לב לזה..
גם נכון 😌לעבדך באמת!
איך את מגדירה ציניות?ברגוע


עזוב איך אני מגדירה. וויקפדיה במקרה הזה טובה ממני.לעבדך באמת!
אבל במשפט.
אולי יש חכמה בציניות... אבל היא לרוב לא צחוק היא מרירות.
אני חושב שזה תלוי במינוןברגוע

וגם כמובן להזהר לא לפגוע באף אחד

וגם מאיזה מקום בנפש זה מגיעוהוא ישמיענו
רק רגע! חכו! אני עוד לא הספקתי להיות אני!בא לי בירה
יש בזה, אבל לפעמים זאת דרך להתמודדהסטורי
לרוב.לעבדך באמת!
אבל יש דרכים נוספות ראויות יותר
גברים מתענגים מציניות!נאור97
לפחות אני וכמה מחבריי..
אז בשבילנו צריך לשנות (בשין קמוצה וגם בשין שוואית)-
"מהפח, כי ציניות היא לא מהפך"..

מסכים כמובן שעם מי שבראש אחר צריך להימנע מציניות.
מכיר גברים ונשים כאלוהסטורי
אישית מכיר יותר גברים - אז מכיר גם כאלו, אבל לא נראה לי שזה תלוי כרומוזומים.
לא. אבל אולי זה תלוי לפעמיםוהוא ישמיענו
בשכל קר..
יש גם נשים כאלהחיות צבעונית
מסכימה שצריך להיזהר מזה מול אנשים שלא באותו הראש, אבל לא יודעת אם להימנע לחלוטין.
אפשר גם לצמצם את זה למקום של שנינות/עוקצנות עדינה ברוח טובה. כמובן מתוך רגישות גדולה לצד השני. פשוט נראה לי לפעמים שזה צבע באדם (שהקיצוניות שלו זה הציניות הלא מתחשבת) ולמחוק אותו לגמרי יכול להיות חבל, במינון נכון ומתדייק זה יכול להוסיף תיבול לחיים
לגבי נשים ציניות- לפי ההתרשמות שלינאור97
אצל חלקן הגדול זו לא תכונה "עצמית" כמו אצל גברים, אלא תכונה שהתפתחה אחרי שנפתחו ונפגעו רגשית כמה פעמים ולכן פיתחו ציניות מחוסר אמונה וציפיה שמישהו יבין אותן או שהן משתמשות בה כ"מגן".

לגבי הסוף- נכון. יפה
גם אצל גברים - זו דרך הגנההסטורי
או אצל כאלו שעברו שכול/טראומה. או סתם בחורים רגישים, כן, כן, רגישים. פעם הסביר לי חבר ציני (ברגע נדיר של גילוי לב) שהציניות החריפה שלו, היא דרך התגוננות מחשש להיפגע.
משהוא בסגנון 'אם אני אצחק על עצמי, אחרים לא יעשו זאת יותר גרוע'.
נכון. השאלה היא ביחס.נאור97
לפי ההתרשמות שלי אצל רוב הגברים זה פשוט סתם כיף לעומת רוב הנשים הציניות.

ובד"כ ציניות לא מתבטאת כ"כ בצחוק על עצמי אלא בלעקוץ אחרים אז אולי חברך יוצא דופן.
גם אצל נשים זה יכול להיות בגדר כייףחיות צבעונית
כי זה באמת מצחיק. ויש מקומות כמו שאמרתם (ולדעתי שוב, זה יכול להיות גברים ונשים כאחד), שהציניות משמשת איזה מנגנון נגד היפגעות
כן. אבל כמו שכתבתי לפנינאור97אחרונה
אני חושב שההבדל בין גברים לנשים הוא ביחס, כמה כאלה וכמה כאלה. וגם במינון באופן אישי (כמו כל ההבדלים בין גברים לנשים בעצם).
בוקרטוב בוקר של שמחות ב"הסמטאות
בוקר טובחיים של


בוקר טוב!פה לקצת
משום מה, לא מחבבת את היום יום הזה

אצלי זה מתנדנדסמטאות
פעם מישהיהנורמלית האחרונה
אמרה לי אותו כדי לשכנע אותי לעסוק במשהו אחד במקום משהו אחר, בתשרי.




הרבי כתב לי בבירור להשאר במשהו האחר
בוקר טוב!ימ''ל


בק"ט! אילים. דברי חיים.חסדי היםאחרונה
שאלה מעוררת מחשבה📢simple man

בהשראת ספר שהיה בו מאמר על הנושא הזה וזה עורר אותי לחשוב על זה.

איך ייראה היום המאושר בחייכם בהנחה שהכל אפשרי, אין הגבלות כלל של זמן מקום וכו'?

לא בטוח שזה יהיה היום המאושר . וזה יקרה בצאת הנשמה...אלישבע999
היום עשרה ימים שהם שבוע אחד ושלושה ימים בעומרספירתהעומר

"10.jpg"


הרחמן הוא יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן!

תיוגים


@פה לקצת
@והוא ישמיענו
@שוקולד לבן
@משתדלת יותר
@אנה דור
@בנות לא לריב
הקפצה + סקר ספירתהעומר


כרגע שליחת ההודעה מתבצעת כמה דקות לאחר צאת הכוכבים

1. האם זה זמן טוב? (אם לא מתי עדיף?)
2. האם להקפיץ את השרשור גם באמצע היום?

הארות הערות מוזמנים לרשום
מוזמנים להקפיץ!

תודה על התיוגפה לקצת
1. מבחינתי מעולה
2. לא
^^והוא ישמיענו
אשריך! תודה
^^ תודה רבה!ברגועאחרונה


מצחיק אותימדבר דוגרי

 

מצחיק אותי שאנשים עדין חושבים שהעולם הזה טוב

מצחיק אותי שמאחלים אחד לשני חג שמח כשלאחד זה חג ולשני גהינום

מצחיק אותי שאנשים מאמינים במילה תקווה כשהיא לא קיימת

מצחיק אותי שאנשים מאמינים באור בקצה המנהרה למרות שתמיד יש שם חושך

 

 

עד שאתה עולה למעלהמדבר דוגרי

 

אתה חוטף את המכות הכי גדולות

כאילו אומרים לך "אתה לא קולט שאנחנו לא רוצים אותך?"

בסדר..יהיה לי עוד קצת חופש בעולם המשעמם הזה

שנאמר, לפעמים האור בקצה המנהרה זה הפנסים של הרכבתסלט מקולף
בוודאות.מדבר דוגרי


מאחל לךימ''ל
 
חג שמח לך ולכל בני משפחתך!
מאוד בוגרמדבר דוגרי


זרום.. לפחות תהנה מהמנהרה- יש בה המון אטרקציותמבקש אמונה


תשנה גישה אחי כמה שיותר מהר ייטב לךאיש השקים
הייניק אקראי1111

האם אני יכול לשלוח הודעה פרטית
צר לי שכואב לך

אם משהו מצחיק אותך,ד.

אז לפחות אתה מרגיש טוב כשאתה צוחק..

 

אבל - 

 

העולם הזה טוב.

 

מאחלים חג שמח, כי זה מהותו של החג. ואם יש מישהו שלא שמח לו אז, זו לא סיבה לא לאחל בכללי אחד לשני. ואדרבה, מי שבשבילו זה כך - אולי האיחול יועיל לו..

 

המילה תקווה קיימת, וקל וחומר התקוה עצמה. וכי בגלל שמישהו מרגיש חלילה יאוש כלשהו, אז היא כבר "לא קיימת"?.. הוא היחידי בעולם? וגם בשבילו היא קיימת - בגלל זה הוא מוחה...

 

בקצה המנהרה תמיד יש אור. מי שרואה שם "חושך", סימן שפשוט אינו רואה עדיין את הקצה.

 

ואם - כמו שאתה כותב בהודעה הקודמת - עד שאתה עולה למעלה, אתה חוטף את המכות הכי גדולות, זה באמת כואב ומצער. אבל, ראשית כל, מי הוא שיאמר לך "לא רוצים אותך כאן"... יש לך זכות "להיות כאן" לא פחות מלאף אחד אחר. והקב"ה, ץתמיד רוצה אותך כאן. גם אם כשקשה נראה לך אחרת.

אם הרגשת "למעלה", אז תשמור את ההרגשה הזו. אל תתרשם ממה ש"אומרים". סימן שיש לך את זה בפנים. תעלה מחדש.

 

ממש לא משעמם, זה הענין של האדם, לעלות, להתגבר על מכשולים - בונה בכך את כחותיו, ויראה את האור. 

 

מועדים לשמחה.

זה העניין של נקודת מבטקוד אבל פתוח
זה הגיוני להרגיש איך שאתה מתאר, אבל זה לא נכון לוגית ולא חכם.
מכל מה שכתבת אתעכב על משפט אחד.me.
כשלאחד חג לשני גהינום.

מתוך כך אני למד שיש שבר כזה מישהו שיש לו חג. שהוא באמת שמח בעוד שהשני גלל לא רואה את האור והשמחה.

דומה לשני אנשים שעומדים בייר בחושך ואחד עומד עם משקפים לראית לילה. ומספר לו מה הוא רואה."לאחד זה גן עדן לאחר גהינום" - תלוי במשקפיים
איך זה קשור למשקפיים?מדבר דוגרי

 

אתם באמת באמת לא מצליחים לקלוט שיש באמת רע?

תמיד  "אתה לא רואה את זה במשקפיים הנכונות"

אנחנו מסכימים שיש דברים שנראים רעברגוע

מפריע לנו שאתה אומר שיש *רק* רע כאשר אנחנו מרגישים שיש הרבה טוב בעולם.

יש רע. ה ברא אותו.me.
ועדיין לאחד זה גן לאחר גהינום. אותו דבר.
הכיצד?
תשובה: התבוננות אחרת על המציאות
1. באמת ההרגשה אם העולם טוב או רע ועד כמהנאור97
היא סובייקטיבית. כל אחד לפי מה שהוא עובר (ולכן צדיקים אמיתיים יכאבו לפעמים גם אם טוב להם כי קיימים אנשים שסובלים בעולם. וכן להיפך).

הידיעה שהכל לטובה היא די שכלית בסופו של דבר ונשענת על ההרגשה והתקווה שגם נחווה את הטוב במהרה. כלומר השכל והאמונה משרתים את הרצון שיהיה לנו טוב. וככה צריך להיות כמובן. זה רצון שטבוע עמוק באדם.

2. גם אם אדם התאכזב הרבה פעמים יש סיבה למה הוא היה צריך לעבור את התהליך הזה. שבר גדול מוליד בסופו של דבר משהו חדש מיוחד שלא היה נוצר בלעדי זה. מנסיון. רק צריך לשמור על התקווה, לזכור שלכל רע בסופו של דבר יש מטרה וממילא סוף.

רק אל תצפה שאנשים יפתרו לך במילים בעיות שיש לך. זו עבודה שלך, להתבונן ולהפנים.
זה לא סובייקטיבי זה אינדיבידואליקוד אבל פתוח
בסופו של אותם דברים יכולים להיות לשני אנשים, אחד יראה את הטוב ואחד יראה את הרע.

זו בחירה, לפעמים מודעת ולפעמים לא.
לא כ"כ מסכיםנאור97
כל אחד יראה וירגיש רע.
השאלה היא האם הוא מבין ומרגיש (ועד כמה) את זה שהרע מטרתו לטובה (מה שיורגש לעתיד לבוא בשלימות. ולכן יברכו גם על הרע הטוב והמיטיב).

צריך אולי לחלק בין רע כמו חיי דוחק (ברמה מסויימת) שיכולים לאפשר חיי רוח גדולים יותר וסיפוק כללי, לבין רע כמו כאבים בגוף או בנפש שבזמן שמרגישים אותם זה רע ומייסר, ורק מבינים שהרע הזה יוביל לטוב. כגון ילמד את האדם על פרופורציות בחיים. יכניס בו ענווה.

לא חושב שנכון לעשות אידיאליזציה לרע. רע הוא רע. לפעמים הוא נצרך כדי לשפר אותנו או כי אם היה לנו טוב היינו בבחינת וישמן ישורון ויבעט. אז בסופו של דבר אנחנו מקבלים רע כי אם נקבל טוב הוא לא יוביל לאותה תועלת. וגם לפעמים כדי להתחבר למשהו באמת רק רע ישיג את המטרה. ללמוד דרך הרגליים ולהפנים לתוך תוכי הנפש.
צדיקי אמת לא רואים רעחיות צבעונית
יש כאב בעולם וכו, אבל הראש שלהם נמצא בעליונים, הם רואים את התכלית ואת ההשגחה בדבר, ומכאן זה טוב בעיניהם.
יש המון סיפורים על זה,
אחד הצדיקים ששלח את תלמידיו לרבי זושא כדי ללמוד איך לקבל את הרע באהבה, וכשניגשו אליו, על אף היותו עני מרוד לא הבין למה באו אליו, ואמר להם שהוא שיש לו הכל, ושהיה צריך לשלוח אותם למי שיש לו ייסורים באמת..
היה גם סיפור על אחד התנאים שביקשו ממנו להתפלל לרפואה עבור חולה וכתוב ששם את ראשו בין ידיו, שכדי להתפלל וכביכול לבקש רחמים עבור הייסורים, צריך היה להוריד את ראשו מהעולמות העליונים
נכון אבל יש גם הרבה סיפורים הפוכים על צדיקיםנאור97אחרונה
יש בתחילת מסכת ברכות (דף ה או ו) סיפורים על גדולי האמוראים שכששאלו אותם על היסורים שלהם- חביבים עליך יסורים?
הם ענו- לא הם ולא שכרם.

אבל מעבר לזה- זו לא דרך לרבים לשמוח ביסורים לדעתי. וזה גם קצת מפספס את המטרה. המטרה היא שמתוך הסבל אדם יעשה חשבון נפש וישתנה. הסבל זה מה שדוחף אותו להשתנות. זה לא סותר כמובן את ההרגשה שזה משמיים ולטובתי.
לפחות זה מצחיק אותך... זה משו טוביואב גל
1. העולם ברובו טוב,יהיה בסדר....

יש גם רע אין ספק אחרת לא הייתה המשמעות לטוב

 

2. איחול זה לא קביעת עובדה זו ברכה לעתיד

 

3."אפילו חרב חדש מונחת על צווארו של האדם, אל ימנע עצמו מן הרחמים"

 

לכולנו יש תקופות טובות ופחות טובות וגם תקופות גרועות 

איל ייאוש

תעשה את מה שאתה יכול לעשות ותתפלל להשם

יותר מזה - לא בשליטתך 

 

4. לכל מנהרה יש כמיסה ויציאה אחרת היא לא הייתה מנהרה

אם אתה לא מוצא את האור, כנראה שאתה צריך להתקדם עוד

לא רק הזמן מעביר את הגלות, צריך גם מעשים

 

שיהיה בהצלחה

מישהו במרכזית?לב טהור:)
מכירים שיעורי תורה מעורבים במרכז?ואני הקטנה
הרצליה, רעננה, כפר סבא, פתח תקווה.. כזה (תל אביב פחות)


תודה!
שתהיה נחיתה רכה לכולנו >
חבל, בתל אביב יש אחלה בית מדרש לזה.ענבל

בס"ד

 

אם בכל זאת תרצי לשקול אז חפשי "בית מדרש יקר תל אביב".

מה זה שיעורי תורה מעורבים?ימ''ל

בנים ובנות?

למה לרצות דווקא מעורבים?

אולי כדי להשקיף על העלם.. ערך מוסך.trhtkf


כנראה כדי ללמוד לא על מנת לקיים...הסטורי
עוד רעיונות?ואני הקטנה
אם בר אילן רלוונטית אז יש שם כמה מסגרות.ענבל
בס"ד

גם מדע על הבר, גם המדרשה...
אלה שיעורים פתוחים לקהל?ואני הקטנה
תודה!
מדע על הבר פתוח בתשלום. המדרשה תלוי מה.ענבל

בס"ד

 

כנסי לאתר שלהם...

תודה 👍🏻ואני הקטנה
בית מדרש בגו בבר אילן וגם בית מדרש ערב.כי לעולם חסדו
את יכולה לחפש בפייסבוק.
👍🏻 תודהואני הקטנה
אפשר גם פעילויות שהן לא שיעוריםואני הקטנה
התנדבויות, הרצאות וכדו
בפתח תקווה יש קבוצה שעושה המון פעילויות ומפגשים.כי לעולם חסדו
אני יכולה לנסות לחפש את המספר אם זה רלוונטי עבורך.
אני אשמח!ואני הקטנה
באמת לא כדאי לחכות לשמחת בית השואבה ולהקפות שניותכי בשמחה תצאו.

בהצלחה!

 

המקום בתל אביב לא מעורב?

כן, זה היה הרעיון 🙃ואני הקטנה
לא יודעת אם מעורב, אבל אינטואיטיבית הייתי אומרת שכן.
יש רשת של בתי מדרש לנוער לשיעורי תורה שבועיים,השתדלות !

בעז"ה מתפזרים לכל הארץ. טווח רחב של גילאים (בעיקר לצעירים). מעורב (ישיבה בהפרדה כמובן...).

פתח תקווה אם אני לא טועה יש שני בתי מדרש, רחובות, שעלבים (לא זוכרת איפה עוד)...

שיעור תורה ערב אחד בשבוע (חמישי או מוצ"ש).

 

רשת בתי מדרש "בוני ירושלים" ע"ש אריאל דרסינובר ז"ל.

תודה על התגובה המפורטת 👍🏻ואני הקטנהאחרונה
חבל לקחת בשביל זה "שיעורי תורה"..ד.

[ואם זה כי מחפשים "מישהו תורני", מסופקני אם מישהו כזה ילך דווקא ל"שיעורים מעורבים", שזו בהחלט בעיה]

החיזוק היומיברגוע

וַאֲפִלּוּ אִם יוֹדֵעַ בְּעַצְמוֹ שֶׁמַּעֲשָׂיו מְקֻלְקָלִין הַרְבֵּה וְכוּ', וּכְבָר נִכְשַׁל בְּמַעֲשָׂיו פְּעָמִים אֵין מִסְפָּר, אַף-עַל-פִּי-כֵן - זֶה הַיּוֹם הוּא חָדָשׁ לְגַמְרֵי, וְיָכוֹל גַּם מִמְּקוֹמוֹ שֶׁהוּא שָׁם - לְהַגְדִּיל וּלְקַדֵּשׁ שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ, כִּי "בְּכָל מָקוֹם מֻקְטָר וּמֻגָּשׁ לִשְׁמִי" (מַלְאָכִי א'), "בְּכָל מָקוֹם" דַּיְקָא, אֲפִלּוּ בַּמְּקוֹמוֹת הַטְּמֵאִים לְגַמְרֵי שֶׁל הָעוֹבְדֵי עֲבוֹדָה זָרָה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רז"ל (מְנָחוֹת ק"י) עַל פָּסוּק זֶה, מִכָּל שֶׁכֵּן אִישׁ הַיִּשְׂרְאֵלִי, אֲפִלּוּ הַגָּרוּעַ שֶׁבַּגְּרוּעִים, מֵאַחַר שֶׁעַתָּה כַּוָּנָתוֹ לַשָּׁמַיִם וְרוֹצֶה עַתָּה לְהָנִיחַ טַלִּית וּתְפִלִּין וּלְהִתְפַּלֵּל וְכוּ' - שֶׁבְּוַדַּאי הוּא מְגַדֵּל וּמְקַדֵּשׁ שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ מֵחָדָשׁ כְּפִי אוֹתוֹ הַיּוֹם, שֶׁזֹּאת הָעֲבוֹדָה אֵינוֹ יָכוֹל לְהַשְׁלִים שׁוּם מַלְאָךְ וְשָׂרָף וְכוּ', וַאֲפִלּוּ נְשָׁמוֹת קְדוֹשׁוֹת שֶׁל יִשְׂרָאֵל שֶׁבְּגַן עֵדֶן הָעֶלְיוֹן אֵינָם יְכוֹלִים לְהַשְׁלִים הָעֲבוֹדָה הַזֹּאת ... הַיְנוּ כְּמוֹ שֶׁאֲנִי הַיּוֹם בְּאֵיזֶה מַדְרֵגָה פְּחוּתָה - מֵאַחַר שֶׁאֲנִי חַי - אֲנִי דַּיְקָא צָרִיךְ לְהוֹדוֹת לְךָ, אַדְּרַבָּא כָּל מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּנַפְשׁוֹ שֶׁהוּא גָּרוּעַ וּמְקֻלְקָל בְּיוֹתֵר - עַל יָדוֹ דַּיְקָא יִתְגַּדֵּל וְיִתְקַדֵּשׁ שְׁמוֹ הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר.
(ליקוטי הלכות, קריאת התורה ו', אות י"ז)

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!! @ארץ השוקולד @איש רגיל @רק בשמחה. @לללללל

יפה תודהללללללאחרונה
איזו מתנה שימושית (וגם ריאלית) הייתם רוצים לקבל?יהיה בסדר....

אני - iRobot

מכונת קפה..בלנדר..הולך בדרכך

לא חסר..

שעון ריצה ​​​​​​​Rick Sanchez

שיקנו לי ליום הולדת בעז"ה חחח

שעון ידאמיץ(ה)
עם מספרים גדולים וברוכים ולא הקטנים שצריך לנחש.. :/
שואב אבק דייסון.אמא לנסיך קטן
או תנור/כיריים
או מיטת מעבר לילד
או שנדלירים.
זה מה שחסר לי בערך.
אופני כבישבסדר גמור
ספר וטבעת מסויימתסמטאותאחרונה
מי ער?משיח נאו בפומ!
משהו חדש שלמדתי לאחרונה?
יש לי מהיוםמיכל318
המשמעות של החיים הם חיים חסרי משמעות.
השתדלות !
פרטי נמקי והסבירי



כמובן שלא חייבת אם לא בא לך, אבל קצת סקרנת אותי ממסקנתך היום
אם את מבקשת...מיכל318
אהמ, טוב, לכל אחד יש משמעות משלו בחיים, נגיד זמרים, אז הם מרגישים שהמשמעות והתכלית של החיים שלהם זה השירים...
אלה שאוהבים לנגן אז המנגינות, אלה שאוהבים לצייר, אז הציורים שלהם...
קיצר, לכל אחד יש סיבות מישלו לקום בבוקר.

טוב, זה יישמע צהוב מיידי, אבל לי המשמעות זה צה"ל.
(לא נכנסת לדיונים על מותר/אסור גיוס עכשיו, כי זה כבר נושא חרוש)

והיה לי עוד שנה לסיים את התואר ואז להתגייס.
אז כל פעם שהיה קשה, אמרתי שלא נורא ועוד מעט מתגייסים... ככה כבר שנתיים.

וכבר דיברתי עם מיטב(אלה שאחראים על הביטול פטור ועל הגיוס...) וכבר עשיתי הכנות נפשיות של כמה חודשים איך לספר את זה להורים שלי( הורים חרדים וכולי וכולי), וכבר סיפרתי לאמא שלי.

והיום סתם כזה התקשרתי ללימודים לבדוק משהו ופתאום איכשהו מתברר לי שאני לא מסיימת שנה הבאה את הלימודים, אני מסיימת אותם עוד שנתיים וחצי!!! שזה אסון!!!
וזה גם לא בטוח, כי יכול להיות שאני יצתרך להשלים שעות וכאלה... ואני כבר לא יתגייס בגיל 24, כי אני יסיים בגיל 27

ואני גם לא יפרוש באמצע הלימודים אחרי שנתיים, של מבחנים ועבודות ונסיעות בלי סוף.

בסך הכל היה לי רק חלום אחד וגם הוא לא יתגשם.
איפה כל אלה שאמרו שחלומות מתגשמים ומי שמאמין ורוצה בסוף מצליח...

זהו, תודה אם שרדת את הקריאה❤


אויש... אבל נראה לי שיש כאן בלבול קטן בין משמעות לבין אמצעיהשתדלות !
משמעות החיים זה לא להיות זמר. זמר יכול להשתמש בכישרון שהוא קיבל מהקב"ה כדי שיעזור לו לממש בצורה הטובה ביותר את השליחות שלו בעולם.
אבל זו לא מטרה בפני עצמה.
המשמעות של העולם זה קידוש שמו של הקדוש ברוך הוא, וזה ייעשה על ידינו.
איך לחיות כיהודים, כבני אדם...
זו המטרה הגדולה, ואנחנו מסמנים לעצמנו יעדים קטנים בדרך כדי לנסות להתקרב כמה שיותר למטרה.
עכשיו צה"ל.
זה באמת מבאס כי זה משהו שאת נורא רוצה, ועכשיו את עומדת בפני צומת של האם זה שווה את היציאה לאזרחות בגיל מאוחר יחסית...

אני חושבת שאם את מאמינה שזו הדרך שלך (ולבקשתך לא אכנס לדיונים של מותר או אסור, למרות שזה ממש מתחבר לי למה שכתבתי למעלה על משמעות החיים), תחשבי על אחר כך- את כנראה ממש ממש תצטערי על זה שלא התגייסת, ואפילו יש סיכוי גדול שתתמרמרי על הפספוס הזה במשך כמה שנים נוספות מחייך, וחבל...
אולי תעשי טבלה של יתרונות אל מול חסרונות (חיי משפחה וחיי צבא, להיות אמא ולהיות חיילת וכו'. וזה לא חייב להתנגש. תחפשי את כל האופציות שיש לצבא להציע. אם את מוכנה גם לא ללכת לקרבי, יש המון אופציות שמתאימות לאמהות).
תנסי אולי לתת לצה"ל כותרת אחרת בחיים שלך. כי אם זו באמת הייתה הסיבה שלך לקום בבוקר- מה יהיה בבוקר שאחרי? לא תרגישי משמעות לחייך?
צהל זה יעד בדרך. ועם סוויצ' בראש, תוכלי למצוא יעד אחר שיספק אותך.
לדעתי, בגלל שהכנסת לעצמך עמוק בפנים את הרצון העז להתגייס, לוותר על זה ולנסות לשכוח יהיה מאוד מאוד קשה. אבל זה אפשרי.

ו...
וואומיכל318
לא נשאר לי מה לכתוב, את צודקת בכל מילה.
תודה רבה על זה!💗
תודה לךהשתדלות !
אויש... אבל נראה לי שיש כאן בלבול קטן בין משמעות לבין אמצעיהשתדלות !
משמעות החיים זה לא להיות זמר. זמר יכול להשתמש בכישרון שהוא קיבל מהקב"ה כדי שיעזור לו לממש בצורה הטובה ביותר את השליחות שלו בעולם.
אבל זו לא מטרה בפני עצמה.
המשמעות של העולם זה קידוש שמו של הקדוש ברוך הוא, וזה ייעשה על ידינו.
איך לחיות כיהודים, כבני אדם...
זו המטרה הגדולה, ואנחנו מסמנים לעצמנו יעדים קטנים בדרך כדי לנסות להתקרב כמה שיותר למטרה.
עכשיו צה"ל.
זה באמת מבאס כי זה משהו שאת נורא רוצה, ועכשיו את עומדת בפני צומת של האם זה שווה את היציאה לאזרחות בגיל מאוחר יחסית...

אני חושבת שאם את מאמינה שזו הדרך שלך (ולבקשתך לא אכנס לדיונים של מותר או אסור, למרות שזה ממש מתחבר לי למה שכתבתי למעלה על משמעות החיים), תחשבי על אחר כך- את כנראה ממש ממש תצטערי על זה שלא התגייסת, ואפילו יש סיכוי גדול שתתמרמרי על הפספוס הזה במשך כמה שנים נוספות מחייך, וחבל...
אולי תעשי טבלה של יתרונות אל מול חסרונות (חיי משפחה וחיי צבא, להיות אמא ולהיות חיילת וכו'. וזה לא חייב להתנגש. תחפשי את כל האופציות שיש לצבא להציע. אם את מוכנה גם לא ללכת לקרבי, יש המון אופציות שמתאימות לאמהות).
תנסי אולי לתת לצה"ל כותרת אחרת בחיים שלך. כי אם זו באמת הייתה הסיבה שלך לקום בבוקר- מה יהיה בבוקר שאחרי? לא תרגישי משמעות לחייך?
צהל זה יעד בדרך. ועם סוויצ' בראש, תוכלי למצוא יעד אחר שיספק אותך.
לדעתי, בגלל שהכנסת לעצמך עמוק בפנים את הרצון העז להתגייס, לוותר על זה ולנסות לשכוח יהיה מאוד מאוד קשה. אבל זה אפשרי.

ו...
ער...יואב גל
שעדיין יש אנשים שיודעים איך לסיים סידרה של סרטים
כבר 12?? השתדלות !
הכול בידי הקב"ה, ואין משהו שנעשה סתם.
ולפעמים אני צריכה לדעת להרפות, לשחרר,
לנוח קצת... כי מותר גם לי לנוח, וגם לשכל שלי

ואני משום מה צריכה ללמוד את זה בכל פעם מחדש...
ער!!מבקש אמונה

כדי להצליח בחיים צריך ללכת עם אנשים אמיצים שאוהבים להצליח.

 

כדוגמא

רציתי לגשת להתחיל עם מישהי צנועה ונחמדה אבל חששתי קצת..

 ואז זה שהיה לידי (שידוע כאחד שתמיד בורח מעימותים ומאשים את העולם)

התחיל להגיד לי שלא כדאי היא בטח לא תרצה מכל מיני סיבות וכו'.   בקיצור, הבנתם ת'בעיה..

אולי זה שהיה לידך חשב אותו הדבר עליך?השתדלות !
אבל אני רק אמרתי שאני מתכוון להתחיל איתה מבקש אמונה

חושב להתחיל.. יותר נכון

אמור מעט ועשה הרבהכי בשמחה תצאו.


כן הא חח. עכשיו אני נזכר בגמרא שמוכיחה את דברימבקש אמונה

הרי כתוב בגמרא (ברכות לב. קלטת?! לב!! עיקר הגבורה היא בלב!!

ארבעה דברים צריכים חיזוק, ואחד מהם זה דרך ארץ -ענייני העולם.   

אז כנראה שצריך חברים שיחזקו כדי להצליח

 

 

אז לא יעזור רק אמור מעט.. צריך חיזוקים!!!!

אתה מוזמן לבוא לחיזוקים כמה שבא לךכי בשמחה תצאו.אחרונה


ערבן_אהוב
שע''פ הרמבן ספירת העומר היא כמו חול המועד
ערברגוע

קדושים תהיו

בפשט זה ציווי

אבל הזוהר מפרש שזאת גם הבטחה

זה בקצרה..

 

 

ובלי קשר (או אולי עם)

שמעתי אתמול שבישיבת מצפה רמון החליטו שהחל מזמן קיץ אסור להיות עם סמרטפונים.

מאוד התפעלתי כששמעתי.

מעניין אם עוד ישיבות ילכו בעיקבותיהם..

ערכי בשמחה תצאו.

שהמסתכל על הר בית ה' -

זוכה למבט מהשכינה,

וזוכה להשפעות עצומות

(כלי יקר בראשית יג, יז)

על הר הבית או על בית המקדש?ברגוע


נראה לי הר הבית, בחלק של מקום המקדשכי בשמחה תצאו.

"הרוחני הוא, כי שם מקום מקדש של מטה מכוון כנגד בית המקדש של מעלה

ושם פעל ה' מכון לשבתו יתברך ושם חביון עוזו יתברך,

וכל המסתכל במקום הקדוש ההוא מיד נתלבש רוח טהרה וקדושה

ומלך עליון ביופיו יתברך תחזינה עיניו ובראייה לחוד סגי לאדם לקנות השלימות ההוא

במקום אשר קרא לו אברהם (בראשית כב יד) ה' יראה,

וקרי בה יִראה היו"ד בחירי"ק ויֵראה היו"ד בציר"י,

כי כדרך שבא לראות כך בא ליראות,

כי מיד בבואו שמה כשם שהשכינה רואה אותו כך הוא רואה פני השכינה

ומיד נעשה מושפע ומואצל ודבק בזיו שכינתו יתברך מעין עולם הבא

כי גם שם הצדיקים יושבים ונהנים מזיו שכינתו יתברך.

ולא בכל מקום בארץ האדם זוכה לשלימות זה

כי אם במקום הנקרא ה' יראה והוא הר המוריה"

תודה על הבאת המקורברגוע

מעניין אם זה גם היום

ומעניין אם זה דווקא למי שנמצא בהר ולא רק מסתכל מבחוץ,

כי בהתחלה הוא כותב "וכל המסתכל במקום ההוא"

אבל בהמשך "כי מיד בבואו שמה.."

מתחילת דבריו נשמע שזה בראייהכי בשמחה תצאו.

"והקרוב אלי לומר בכל זה,

שהקנה הקדוש ברוך הוא אל אברהם את הארץ לקנות שמה שני מיני תועלת,

האחד, רוחני והוא נקנה בראייה לבד.

ואחד, גופני והוא נקנה מכי דיש אמצרי.

הרוחני הוא, כי שם מקום מקדש..."

ערהאמא לנסיך קטן
ומשועממת. ולא יודעת למה אני לא הולכת לישון😣
לכי כבר!משה
לא מתחשק לי אמא לנסיך קטן
וסיימתי לארגן ולהתארגן. בנתיים מכלה פה את הזמן. לצערי.
הגוף כנראה עוד לא התרגל לשגרה..
אני רציתי ולא יכולתימשה
באסה שכזו
ער.נהרבה למדתי היוםמשה
פחות דברים חדשים, יותר כמו לגבש ולדייק דברים קיימים.
ער. כשאתה מוותר למישהו וזה קשה, אז יש שעת רצון לקבלתחסדי הים
התפילה. (הגר"י אדלשטיין)
אנימבשר שלום
השתנתי מאוד בחצי שנה האחרונה.
לאט לאט אני מבין כמה(זה יותר מסקנה מבין הזמנים)
ערבאמיץ(ה)
ביקורת בונה לקבל באהבה❤
ברוכה הבאה❤מיכל318
תודה יקרה💜אמיץ(ה)
ערההשקט הזה
לא מצליחה לישון
המחשבות וזה..
המסקנה שלי מהיום היא ללכת עם הלב.
הרגשתי שנכון לי לעשות משהו שידעתי שכולם יגידו לי לא לעשות.
אז לא אמרתי לאף אחד ועשיתי את זה
והלב צדק.
עוד לא ברור לגמרי מה התוצאות אבל השלב שבו אני נמצאת עכשיו מוכיח לי שבחרתי נכון.
אהלן, מישהי מכירה מדריכה של המדרשה במכון אורה? אשמח למספר..חרוסת
אני חייב לדעת.. אתם שומעים שירים בספירת העומר?Solomon
משתדל לשמוע רק שירים שקטים או לא שמחים מידיברגוע


משתדלת ממש שלא,השתדלות !
במקרים קיצוניים כשאני מרגישה שאני חייבת לנשום מוזיקה, אני שומעת שירים שקטים..
שומע לפעמיםיואב גל
כן. שקטיםמשה
כן, כי מנהג האיסור הראשונים הוא על חתונה, והרב של אבאחסדי הים
שלי פסק שאסור רק מוסיקה שמתלווה לריקוד ציבורי, כמו שיש בחתונות.
כן. עובדת עם זהחיות צבעונית
באזניות, שירים רגילים, לא שירי שמחהתפוז סיני


אסורה מוזיקה משמחת ו"מקפיצה". כזאת שמביאה לרקודנפש חיה.
מוזיקה שקטה או שירים סתם שאין בהם חגיגיות- אפשר
וגם מי ששומע- שישמע בשקט כי הווליום הגבוה יוצר חגיגיות מסויימת בשמיעה.


כדאי לך לקרוא את הרב אליעזר מלמד ב"פניני הלכה" הוא מסביר שם.
תסתכל בפניני הלכהנפש חיה.
עושה סדר
השכל הישר יודעפסידוניתאחרונה


הוא חולק בזה על הרב עובדיה..עברי אנכי


מה הרב עובדיה אומר?נפש חיה.
יש כלי נגינה - אסור. אין כלי נגינה - מותר.עברי אנכי


יש בזה הרבה דעותברגוע

הרב מלמד גם לא פוסק משהו מסויים,

הוא בעיקר מציג את הדעות.

בלמטה הוא מציג. אבל הוא פוסק שמה לכל דבר.עברי אנכי


לא בדיוקברגוע

הוא כותב "לדעת רבים" "יש חולקים" "אולם יש סוברים"

ולמסקנה הוא כותב "והרוצה להקל רשאי לסמוך על דעה זו"

הוא כן זהיר בלשון שלו, ודאי.עברי אנכי

אבל שים לב מה הוא כותב למעלה ומה הוא כותב למטה. שים לב באיזה נימה הוא כותב דברים למטה..

ניכר שהוא חולק על הרב עובדיה בזה ולא סתם למעלה הוא כתב אחרת.

 

הוא פוסק אחרת מהרב עובדיה. בלי ספק.

 

אבל אם התכוונת לומר שהוא.. לא מכניס את הראש שלו וכזה.. והוא לא כותב בלשונות חריפים וכותב את עניות דעתו אז כן.

נכון, הוא לא בדיוק פוסק כמו הרב עובדיהברגוע

אבל כמו שכתבתי, יש עוד הרבה רבנים גדולים שחולקים על הרב עובדיה.

כן. אבל אנן קיימא לן כמרן. מרן הרב עובדיה עברי אנכי


בתור מישהו שהולך ללמוד במרכזברגוע

אתה צריך להתרגל ש"מרן" או יותר נכון "מרן הרב" הכוונה לרב קוק קורץ

נבבבררררררררר.עברי אנכי


אנחנו נוהגים מב' אייר ועד שבועות.המטיילת בארץ
אז שומעת עד ר''ח אייר והיום העצמאות, ל''ג בעומר ויין ירושלים
בינתיים לאבסדר גמור
ממש עובד על עצמיבן_אהוב
ומשתדל שלא, מקווה לא ליפול בזה...
לאחופשיה לנפשי
עם חריגה של שישי אחרי חצות היום ר"ח ויום העצמאות.

אבל אם אני צופה בסרט או סדרה ויש מנגינה או שיר ברקע(בנוסף לדיבורים) אני לא מעבירה.

נ.ב. שנה שעברה הייתי בחו"ל ועשינו קריוקי הרבה זמן לא סבלתי ככה ממוזיקה.
מישהו יכול להסביר לי-חביב שזורם

מה כ"כ אנטישמי בקריקטורה הזו?

 

 
 
תכל'ס, סה"כ צוחקים על טראמפ שהוא עושה רצונו של ביבי והולך אחריו בעיניים עצומות..
 
באמת באמת שלא הבנתי מה נזעקו כל כך. איזה סממנים אנטישמיים?!
 
זו מהות האנטישמיות המודרנית - היהודים שולטים בעולם.קרן-הפוך
להבדיל מהאנטישמיות הדתית - היהודים אשמים במותו של ישו.

מה עומד בבסיס המיתוס שהיהודים שולטים בעולם?
לא קראתי את המאמר,חביב שזורם

אבל זהו?

 

זה אומר שאי אפשר לצחוק או לצייר קריקטורות על היחסים הפוליטיים של נתניהו ומנהיגים מהעולם?

או של ישראל והעולם?

 

הכל אוטומטית מתוייג כאנטישמי ועם רצון לשליטה?

 

הקריקטורה הזו די מובנת בסה"כ.. ברור מאוד על מה היא יושבת.

זה לא סוד שטראמפ מקשיב בהמון דברים לנתניהו.

ואיך האף הארוך קשור?ברגוע


כי ככה תמיד מציירים את ביבי. גם קריקטוריסטים ישראלים..חביב שזורם

זה אחד המאפיינים שלו..

כמו השיניים של בנט.

והעובדה שביבי מצוייר ככלב?השתדלות !
לא ציירו אותו הכי משהו שם, בואו נודה בזה...
לועגים בקריקטורה הזאת לשניהם.

ומלבד זאת שאני לא חושבת שטראמפ נגרר אחרי נתניהו---- אם הוא כן לדעתך, למה זאת בעיה? הרי שאיפתנו להיות אור לגויים, וממילא זה לטובתנו...

יש צחוק ויש לעג. לפעמים זה נראה לנו מאוד דומה, אבל אומנים מקצועיים יודעים בדיוק איפה הקו שמעביר את הצחוק ללעג... ודווקא הבלבול הזה בציבור הוא 'כלי הנשק' שלהם, כי אף אחד לא יוצא עליהם באופן נחרץ.
כיפה על הראש... שרשרת מגן דוד על הצוואריואב גל
מאוד מנסים לחזק את הפן היהודי
השרשרת זה כי כלב הולך עם קולר, אז כבר עשו את זה מגן דוד..חביב שזורם

אני חושב שזה די לחפש בכוח.

 

אם זה מזלזל בנתניהו וטראמפ? אולי. בעיקר בטראמפ.

 

אם זה אנטישמי? לא רואה עדיין קשר לאנטישמיות.. גם לא בגלל הכיפה.

בקריקטורה שום פרט לא במקרהברגוע

מה היה להם דחוף לשים כיפה לביבי? ממתי הוא הולך עם כיפה?

אז תסביר את הכיפה על הראש של טראמפיואב גל
חוץ משהיהודים שולטים בו או באמריקה או שהוא עושה דברם של היהודים
עיין-השתדלות !
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/400294
ההיסטוריה חוזרת.
"שולטים על כל הכלכלה". האנטישמיות מעולם לא הראתה היגיון כלשהו, אל תנסה לחפש אותו, גם לא בקריקטורות.
כמו שקרן-הפוך כתבה למעלה- זו האנטישמיות המודרנית- היהודים הם שטלתנים, רודפי כבוד ובצע. רוצים לנהל את העולם כדי להפיץ את הרשע היהודי, להכחיד את המין האנושי וכו'.
(וחיבור לטראמפ מתחבר להם טוב, כי הוא הרי נשיא ארה"ב, אחת מהמעצמות הגדולות בעולם אם לא הכי).

אף אחד לא יכתוב לך "הקריקטורה שציירתי הינה אנטישמית". זה זועק מהתמונה.

בקריקטורה שום פרט הוא לא סתמי. המגן דוד לא צויר שם כי זה הסתדר לצייר, אלא הוא רוצה להעביר דרכו את המסר שלו. צבעי הדם ברקע, הפרצוף המעוות של ביבי, וגוף הכלב הארוך שמתרחב אל מחוץ לתמונה, כאילו מנסה לתפוס כמה שיותר מקום...
סליחה אבל עם כל הכבודוהוא ישמיענו
הזלזול בטראמפ כאן הוא שהוא הולך עיוור אחרי כלב יהודי.. כאילו אם כבר אתה נגרר תיגרר אחרי דברים אחרים...
ה' ישמור
זה בדיוק אנטישמי. בוא לא ניתמם ונצטדק
הכיפהימ''ל

כלומר: העולם כולו מובל כעיוור ע''י האינטרס היהודי.

הקריקטורה בעיקר משחקת לידיהם של טראמפ ונתניהו.מי האיש? הח"ח!אחרונה

הרי לא היה שקר גדול יותר מאז קום המדינה כמו הטענה שהליכוד הוא מפלגת "ימין" (אם, אגב, יש בכלל משמעות לתיוג הזה). אז אין ספק שנתניהו חוגג ניצחון (אבל בסתר כמובן, בלי שייראו את החיוך המאושר ומלא הסיפוק על פניו) כשמציגים אותו כמי שקובע עבור הנשיא האמריקאי את סדר היום (למשל, הכרה בסיפוח רמת הגולן או בירושלים כבירת ישראל).
הבעיה היא שאובייקטיבית, זהו קישקוש מוחלט ושקר גמור, שכלל איננו מתיישב עם העובדות לאמיתן. למשל, ה"הכרה" בירושלים היא בצו נשיאותי בלבד, לא בהחלטה רשמית של מחלקת המדינה, ולכן איננה ולא כלום, היא אוויר חם, סיסמא ריקה ותו לא. הנשיא הבא יכול לקחת את הדף של טראמפ ולגרוס אותו במגרסה - וזו, למען האמת, עוד תהיה התייחסות מכובדת, כי זה עלול להיות גרוע בהרבה - כלומר, אפס התייחסות לכך ואז העלאת ירושלים דווקא לשולחן של משא ומתן עם הערבים, בלי לירוק בכלל למה שאמר או חשב או קישקש טראמפ. מדיניות אמריקנית נקבעת בהחלטות רשמיות לפרסום במחלקת המדינה ולא בצו נשיאותי ארעי ורופף.
חמור בהרבה מכך, השגרירות שהועברה לירושלים מצויה על שטח שסופח לישראל, ושמכל מקום אין הכרה - אפילו של טראמפ - בסיפוחו. ולתוך הבניין הזה אוחדה פעילות הקונסוליה מרחוב אגרון, דהיינו שהשגרירות עכשיו משמשת כמעין נציגות אמריקאית "בשטח נייטרלי" (לא מוכר כשטח ריבוני ישראלי ואף לא כשטח "ריבוני" אחר) למדינת ישראל ול"יישות" המדינית הפלשתינאית, תהא אשר תהא. שהרי תושבי השטח שסופח לירושלים ושלא אוזרחו הם גם תושבי ישראל וגם משוייכים בתחומי חיים מסויימים לרשות הפלשתינאית.
גם לגבי רמת הגולן, אפילו ההכרזה של מזכיר המדינה לא גובתה בפרסום מסודר כלשהוא של מחלקת המדינה. ולכן - כאמור, קריקטורה כמו זו שהוצגה מתארת מציאות לא-קיימת, מן הסתם מתוך עוינות לנתניהו ולטראמפ, כאשר למעשה - זה רק מחזק את השניים האלו, להוותם של הדמוקרטים, שהיו מן הסתם מעדיפים שהמציאות הנוכחית לא תתואר באופן כל כך פרוגרסיבי ולעומתי.
הטענה שמוצגת כאן היא שאפילו המחוות הריקות של ממשל טראמפ לנתניהו הן איזו סכנה נוראה לשלום וכדומה, בשעה שלמען האמת הן בסך הכל שומרות את כל האופציות לממשל עתידי לסגור דיל עם ישראל, כזה שהימין היהודי הדתי ואולי גם הנוצרי האוונגליסטי יחשבו אותו לבלתי-נסלח.
בשורה התחתונה, יש לנו כאן פרדוקס קלאסי של אנשים שמפחדים מהצל של עצמם (מה שנקרא דיסוננס קוגניטיבי): טראמפ לא מעז להסגיר שבכוונתו לקבל את כל דרישות הסעודים מישראל, כי כל תדמיתו כימני קשוח תימוג אז בעשן (והוא דוחה את קבלתן של דרישות הסעודים ככל יכולתו על אף שהם חבריו ואף מממניו, עיין נסיעתו הראשונה בכלל מחוץ לאמריקה כנשיא ישר לריאד); הסעודים לא מעזים להביע את דעתם האמיתית על מה שדרוש להסדר עם ישראל (הם יודעים לא פחות מאיתנו שאין שום מקום ליישות מדינית ערבית עצמאית ממערב לירדן), מרוב פחדם מפני האיסלם הפונדמנטליסטי (היינו, מהפלגים שלא נתמכים בידיהם...); נתניהו לא מעז להיחשף כתומך - הגם שלא בהתלהבות - בחלוקת הארץ (שהרי מבחינתו, בדיוק כמו מבחינת יאיר לפיד ובנימין גנץ, ההחזקה ביהודה ובשומרון היא נטל הרסני וההתנחלויות הן מכשול להסדר, אך הוא לא יעז לומר בקול את מה שהוא חושב); והימין הדתי והלאומי בישראל לא מעז לומר על נתניהו את האמת ומטאטא מתחת לשטיח את שתיית המנדטים בבחירות - זו שבדיוק תאפשר לנתניהו ליישם את עיסקת המאה - אם וכאשר (ולא מעזים לומר זאת, ראשית כי מפחדים שזו תהיה נבואה שמגשימה את עצמה, ושנית כי מעדיפים להתייחס לעניינים אחרים שבהם רואים איתו עין בעין, כגון בהתגוללות על מערכת המשפט, על אף שנתניהו עצמו עושה זאת רק מטעמים אישיים לעומת שקד או בצלאל שמבחינתם הבעיה היא השיטה באופן כללי).
חד גדיא, חד גדיא.

תגידו.. ביום השואה מוסד הרב קוק ודברי שיר פתוחים? אם כןיראה אל
לא ראוי/עדיף יותר שיהיו סגורים?
זה לא יום ממלכתי ואולי בגלל זה.נפש חיה.
יום ממלכתי לגמרי. עפ"י חוק.ד.


לא ראוי לעשות יום אבל בחודש ניסןברגוע

הרבנות קבעה את עשרה בטבת ליום הקדיש הכללי.

 

אם כל החנויות היו סגורות אז היה ראוי שגם הם יסגרו, אבל אני לא חושב שכולם סוגרים.

אבל לא חייב להצטער (רש"י סוכה כה. ד"ה 'טירדא דרשות'),חסדי הים
לכן זה לאו דווקא סותר את השמחה שמתחייבת מחודש ניסן.
הרי לפי רוב המנהגים נוהגים בניסן מנהגי אבלות על תלמידי רבי עקיבא.
למה? זה לא מקום תענוגות ובילוי.כתר הרימון
ברור שכןסביון
ביינישים בקוקיאדה זה כמו בנות בקניון
כי את מכירה את שני הצדדים אז את יכולה להעיד?ארץ השוקולד
פרצוף חושב מהווטסאפ
היא פסולה לעדות!סביון
אולי היא נחשבת כאן מסיחה לפי תומהארץ השוקולד
או שמא מדובר בהעדה על איסורים או על מציאות. (מהלך יפהפה ששמעתי משמו של הרב אהרן ליכטנשטיין זצ"ל על חלוקה בעדות)
מכירה את 2 הצדדים מבחוץ פסידונית
הולכים לשם לנשום את האוויר והאוירההסטורי
אפילו אם לא קונים כלום...
סבבה, אבל זה תורה!כתר הרימון
רק בתשעה באב אסור.
אין גם איסור הספירות העומר לקנות ספרי קודש...
אין יצר הרע כמו היצר הרע בקוקיאדהבא לי בירה


למה שיהיו סגורים?ד.

מקומות מסוג זה לא סגורים ביום השואה.

הראשונים שראויים להיות פתוחים ביום שכזהבא לי בירהאחרונה

הצורך הראשון שלנו ביום מסוג זה הוא להתכנס פנימה 

ולחשוב וללמוד.

 

איך נעשה זאת בלי ספרים טובים?

בוקר טובהשקט הזה
חוקי לפתוח בשעה כזאת בוקר טוב אם לא ישנתי כל הלילה?
אוופ שתדעו לכם שאם לא מצליחים לישון כל הלילה, אז הלילה מאד ארוך..
בוקר טוב!והוא ישמיענו
היי, גם אני לא ישנתי כל הלילה.
ועכשיו הולך להתפלל
בוקר מקסים!מחפשת^
חוקי, בוודאי שחוקי.
ומבאס לא לישון כל הלילה.
(ואם ישנים, הוא נורא קצר😁)
בדיוק זה הענייןהשקט הזה
כששמתי שעון מעורר אמרתי וואי איזה באסה יש לי רק 6 שעות לישון.
וכשלא הצלחתי להרדם הבנתי ששש שעות זה המון זמן
אוישמחפשת^
שש שעות זה המון זמן!!!והוא ישמיענו
בוקרטוב חוקי מאודסמטאות
ולילה ארוך מתחרה בבוקר מוקדם
באהבה שלי
בוקר טוב!ימ''ל
גם אני לא ישנתי הלילה.
בוקרחופשיה לנפשי
אני מאוד רציתי להעיף את הפלאפון עם השעון מעורר דרך החלון, או סתם להטיח אותו באיזה קיר.
אני רוצה לישון😪
בוקר טוב. גמני לא נרדמתי משום מהמבקש אמונה


בוקר טובהמטיילת בארץ
עבר עריכה על ידי המטיילת בארץ בתאריך כ"ה בניסן תשע"ט 13:51
חוזרים לעונת הטיולים.
בוקר טובחיים של

חוקי בהחלט

ונדודי לילה זה אחד הסיוטים...

לא סובלת לילות כאלה !!!שבותי
בוקר אור! אמיץ(ה)אחרונה
הודו לה' איזה הספקים על הבוקר!
סוף סוף סיימתי עבודה שכל כך כל כך כל כך הרבה זמן חיכתה שאתן לה קצת צומי!