שרשור חדש
מי ער? אורה2x

שאלה.. אממ...

תשאלו שאלה ותענו עליה!

 

אניפרח-אש
שאלה : מי המציא את האירועים ואת זה שהווליום צריך להיות היסטרי

תשובה : חלק ראשון אם הייתי יודעת הייתי דואגת שיתחרט(אולי ) חלק שני זה שלדיג'יים יש כבר בעיות שמיעה ולכן הם מפעילים יותר ויותר בקול
מה הסיבה שאתם ערים?חביב שזורם

כי צריך להכין עוד משהו בשביל העבודה מחר...

הובס ולוק - אמנה חברתית בכל הכוח!!הילד בן 30


פרט נמק והסבר בבקשה!אורה2x


אז ככה,הילד בן 30

הובס אומר "המדינה" אינה המצב הטבעי של האנושות, במצב הטבעי ה"אדם לאדם זאב", ומתקיים מצב המוגדר כ"מלחמת הכל בכל".

 

מנגד, לוק טוען שבמקור רובנו חביבים וסה"כ אנשים טובים, ושבמקור כולנו רוצים לשמור על הזכויות הטבעיות אחד של השני, הזכויות חיים-חרות-קניין הן זכויות מולדות (ואז אולי יש מקום לקיומו של אל!!) הדעה והניסוח הן תאולוגיות אצלו.

 

ולכן מקומו של המנהיג אצל הובס הוא כשליט עריץ, הכוח שלו מגיע נטו מהיותו חזק,
ואצל לוק המנהיג מקבל את סמכותו כי הוא שומר על הסדר הטוב אצל העם...

 

הובס: עדיף מנהיג עריץ על פני אנרכיה!

לוק: עדיף למרוד בשליט עריץ כי הוא חצוץ ועריץ!!

יפה, תודה!אורה2x

איך זה קשור לכאן?...

האם אתה רואה בי שליטה חזקה ועריצה בממלכת צמע, שמכריחה לשאול שאלה ולענות - כדי למנוע אנרכיה בשירשור?

או שאני מנהיגה ששומרת על הסדר הטוב, בעזרת שירשור 'מי ער' שיש בו זכות בחירת שאלה?

 
שמעי, את באמת ערה כנראה...הילד בן 30
אפילו אני לא בטוח על מה אני כותב כבר חחח
חצוץ זה הכי אחי 😎✌🏻חיפושית~
עריץ חציץ זה החוץ חצוץ שיש הערוץ!!הילד בן 30
ואני לא מאמין שקראת את הכל 😎
עניין אותי מי הם.. לא באמת זכרתי מה דעתםחיפושית~
תודה על ההחכמה! (שאני אשכח עוד 3.. 2.. הופ)
לאאא, תזכרי עד למבחן!!!הילד בן 30
טו לייט ~חיפושית~
טוב נוהילד בן 30
היי, הם קשורים לאנרכיזם, לא?חיפושית~
נראלי שלמדתי עליהם פעם 🤔
אם ככה.. אז את!אורה2x

פרטי נמקי והסבירי!! בבקשה.

המ. אפשר רק תשובה בלי שאלה?חיפושית~
תשובה: אני פשוט מומחית עולמית במריחת זמן.
זה למה אני ערה.





וגאה בעצמי שזכרתי את הובס ולוק!
~ מרגישה משכילה 🤓
הו חיפושית משכילה~אורה2x

מתי הזמן הכי טוב לעלות אלייך לרגל כדי ללמוד את רזי מומחיותך?? 

 

אני משערת שייקח לך קצת זמן למרוח עד שתעני... עצוב

 

היי! זה לא שאני דוחה מטלות!חיפושית~
פשוט לוקח לי זמן לשנות מצבי צבירה; להתארגן בבוקר, להתארגן לשינה, להתארגן ליציאה מהבית...
כאלה.
תוכלי לקרוא לזה ״בעיות התנעה״; הסטארטר שלי לא מוצלח במיוחד.

אנחנו עובדים על זה, עלמתילי.

חחחחקוד אבל פתוח
זו תופעה מוכרת...
וואו מוכר כל כך אבל אפשר אחרתפרח-אשאחרונה
גיליתי את זה בשירות כשעשינו לילדים מעברים מותאמים . משתדלת לאמץ לא תמיד עומדת בזה .
ערהאמא לנסיך קטן
שאלה: למה אני מנקה עדיין בשעה כזו?
תשובה: לא יודעת😩
יש לי הרבה שאלות. מי יענה לי עליהן?משיח נאו בפומ!
תתחילי! נשתדל כולנו לענותאורה2x


אני עונה ראשונה! 42!חיפושית~
זה תמיד 42!!!הילד בן 30
אז מה. זה לא הופך את התשובה שלי לפחות נכונה.חיפושית~
זו התשובה הנצחיתהילד בן 30
ער וערניקוד אבל פתוח
ערהמחפשת^
החיים זה רצף של שאלות שגורמות לנו לחשוב.
לחתימה^ימ''ל


לאאאאורה2x
כל הפורום חביתות בגללה!

דיווחתי.ימ''ל


ער. האם מותר מבחינה בריאותית לאכול גזר עם הקליפהחסדי הים
שלו (אחרי שטיפה)?
אני מניח שכן, רק זה לא הכי טעים.
אפילו הרבה יותר בריאפרח-אש
האם אתם חושבים שבישראל יש גזענות נגד האתיופים?חסדי הים
אני מתכוון למרכז החברה ולא לשוליים (ששם וודאי יש).

אם אתם חושבים שעדיין יש גזענות במרכז החברה, איך זה מתבטא?
כןאריק מהדרום
מספיק לפתוח חדשות.
כןמחפשת^
#כאן נגנזה הערה עוקצנית#

מה זה גזענות? תחושת עליונות. אז היא קיימת, ועוד איך.
בטח שגם המיינסטרים.

כמובן שיש, כמו להבדילבסדר גמור
שיש עדין נאצים
נאצים הם בשולי החברה, ובישראל כמעט ואין אותם.חסדי הים
זו לא תופעה שולית.אריק מהדרום


יותר בפירוטקוד אבל פתוח
תמיד יהיה רוע בעולם, אין מציאות מושלמת. השאלה היא כמה רוע יש, או עד כמה הגזענות חמורה, למרות שכל גזענות היא חמורה.

מדד אחד יכול להיות בהשוואה לעדות אחרות שהיו בעבר באותו שלב (לדוגמה תימנים בדור הראשון), ביחס לאז, המציאות כרגע מדהימה.
אבל במציאות הנוכחית, התרבות השתנתה וכיום יש הרבה יותר מודעות, אז הגיוני שיהיה פחות גזענות.


בקיצור זה בהחלט משהו שקיים, אבל יש גם מגמת שיפור.
כן.עץ על מים
אבל הרבה מהגזענות נובעת מהאפליה מתקנת שמנסים לעשות בעיני.

במקום לתקן זה רק מגביר את האפליה בעיני.
לא חושבזיויקאחרונה

 

 

יודע שיש!

מי ער?תנו לגדול בשקט
ולמי עוד זה קרה? ומה הייתם עושים?

את עולה על טרמפ, בחור שנשמע ונראה יהודי לכל דבר ועניין
הבנ"א מנהל שיחות טלפון שוטפות בעברית
ופתאום!!!
הוא מתחיל לדבר ערבית שוטפת עם מבטא!
מה עכשיו?
קרה לי עם נהג מונית : |משיח נאו בפומ!
זו היתה סיטואציה די מחשישה
ערהאמא לנסיך קטן
קרה לי עם מישו מהעבודה. זה היה הלם בשבילי אחרי שניסה להתחיל איתי😓
עוד רגע נרדמתאת פניך אבקש
זה יותר מבלבל כשזה קורה עם אנשים שיש להם מבטא אחר וזה דומה למבטא ערבי ואתה לא יודע מה לחשוב
ממתנו לגדול בשקט
זה עוד לא קרה לי
זה קרה לי במעון של הבן שליאניוהוא
מדבר עם אחד ההורים בעברית
ואז הוא עונה לטלפון בערבית עם מתח קללות וצעקות....





























אבל אז בדקתי והתברר שהוא יהודי ממוצא סורי....
תנו לגדול בשקט
הסיפור שלי די דומה

רק שאצלי התגלגל אחרת.
אחרי ההלם והפחד, ולשמור שלא יהיה ניכר עליי, וכמובן עדכון מצב
חקרתי בתמימות מה המקור לערבית, ומסתבר שהוריו דוברי ערבית, הוא שירת בתפקיד שדורש ערבית, ועובד עם ערבים...
בסוף עוד מסתבר שאחותו דוסית ויצא לנו שיח על דת
ער ועייףקוד אבל פתוח
קורה לי הרבה, באופן כללי, אני לא כל-כך מזהה מבטא שונה לאו דווקא ערבי.
אני לא תמיד מזהה מה בדיוק המבטא, אבל ערבית אני לא מפספתתנו לגדול בשקט
בטרמפ? מלחיץ!מתלבטת!
את כנראה חיה בעולם ורוד ששם מתרגשים כששומעים ערבי מדבר עבריתנתן חיים אוחיון

אנחנו חיים בישראל וזה לצערנו מקום מעורב , יותר קשה לי לראות אישה נשואה לאישה או איש לאיש או יותר גרוע מזה.

 

תכלס צריכים לבכות הרבה כדי להביא משיח ולא נהיה כמו כל מי שהיה לפנינו במקרה הטוב גל של עצמות .

ערה !@#$%^&ט'

ההברות הכי מציקות במבטא הקנדי > OUT עצבני

ערהחופשיה לנפשי
לא מתרגשת, אני עובדת עם מישהי שאין לה מבטא בכלל הייתם חושבים שהיא אתיופית בכיף, אבל היא בדואית.
חחחבחור שמח

קרה לטרמפיסטית אצלנו ברכב. עם אבא שלי.

דודה שלי התקשרה אל אבא שלי.

ועם אחיות שלו הוא דובר רק ערבית. שוטפת עם מבטא...

(אדם עם זקן, בעל חזות מערבית...)

היא הייתה בטוחה שהוא חוטף אותה. בוכה/צוחק(גם היה נשק על המושב לידו עקב התקופה...)

 

חחח אוי מסכנהבעוז וענווה!

צוחק

ואבא שלי לא מסכן?בחור שמח

חצי שעה עיכבו אותו... צוחק

משטרה...בחור שמח


אוי חחח.. וואי איזה סיפור בעוז וענווה!


קרא לחבר בדרך לגוש קטיף...הסטורי
תפס טרמפים בצומת סעד, העלה אותו נהג משאית, כן כן הוא מגיע לגוש.
במחסום כיסופים החבר שם לב שהחייל נועץ מבט מוזר, אבל 'בסדר תעבור'.
אחרי שעוברים הנהג אומר לו: "בזכותך עברתי מהר, בד"כ משגעים אותי, עד שמשתכנעים מהאישורים". ורק אז נופל לו האסימון (לא יודע למה החייל לא וידא את זה) שהנהג ערבי. למי שזוכר, בכביש מכיסופים לגוש יבבב"א, היו כמה וכמה פניות שברגע נמצאים בשטחי הרשות. עם כל הלחץ, הוא הבין שהסכנה בקפיצה ממשאית נוסעת, גדולה מהסכנה בהישארות.
את הוידוי הוא סיים בדיוק כשהנהג עצר לו בשער של נוה דקלים והמשיך לדרכו...
דאייי איזה פחדדדבעוז וענווה!

צוחק אחלה סיפורים ישלכם!!

אני פעם עליתי בטעות בחושך על טרמפ מצומת שמשון לרמת בית שמש בלי שתכננתי.. פשוט כי היה חושך בתחנה והיו שם ערבים אז ממש נלחצתי ובלי לחשוב על מה שאני עושה - עליתי לבד למישהו שעצר לי טרמפ, גבר, והייתי אז בסוף שישית נראה לי... קיצור אני רועדת כל הדרך, לוידת אם הוא ערבי או לא, וקצת נרגעתי שהוא דיבר עם חברה שלו בטלפון אז הבנתי שהוא לא...

אבל זה היה באמת הזוי   ובאמת ברוך ה' שלא קרה כלום..

חחח יום אחדעץ על מים
עליתי על טרמפ וזה מדבר עברית הכל טוב.

ואז הוא אמר "טוב תכף אני אדבר בטלפון בערבית אבל אל תלחצי"
פחחחח!!!!!!בעוז וענווה!אחרונה

קורע..

איך נהיים אנשים עם שאיפות?ואני הקטנה
אין לי - ומעולם לא היה לי - איזה חלום גדול שאני רוצה להגשים.
משהו שאני רוצה להיות.
איזה מטרה נעלה שאני רוצה להעפיל אליה, להשיג.

וזה מפריע לי.
זה גם גורם לזה שאין לי מוטיבציה בכללי, ביומיום.

איך אפשר לשנות את זה?
למישו יש רעיון?

אשמח לשמוע..
אתם מקסימים כרגיל
תדמייני את עצמך עוד 10 שניםקוד אבל פתוח
איפה את רוצה להיות?

ואז מה את צריכה לעשות עכשיו כדי שזה יקרה עוד 10 שנים.
מחפשת תשובה קצת יותר מעמיקה..ואני הקטנה
אני לא יודעת איפה אני רוצה להיות עוד 10 שנים. זו הבעיה.

וסתם מעניין: יש פה מישהו עם חלום גדול? (אל תגידו לי להתחתן..) משהו שאתם חוסכים לקראתו? או תחום שאתם משקיעים מזמנכם כדי להיות טובים בו מבחינה מקצועית או אישית? (להיות סטודנט נחשב השקעה רק מתואר שני ומעלה..)

אולי זה עניין דורי. אני לא מכירה מישהו עם שאיפות יותר מלשנה הקרובה.

אשמח שתאירו את עיניי.
כן,אני עם שאיפה גדולה,אשליה
כבר בסביבות 7 שנים חולמת עליה,
משקיעה ועושה דברים כדי להגשים
כיף לשמוע.. בהצלחה!ואני הקטנה
אם בא לך לשתף, אשמח לשמוע. אולי זה ייתן לי השראה.. 🙃
אמן תודהאשליה
זה לא משהו שבא ברגע, לדעתידעתן מתחיל
השאיפות הן גם אינדבדואליות.

ממליץ להתחיל מספרים של גדלות שאת מתחברת אליהם.
ממ! רעיון יפה, תודה!ואני הקטנה
יש לך המלצות על ספרים?
תלוי בסגנון שלךדעתן מתחיל

ואני לא מכיר אותו. אז אכתוב ספר מרכזי אחד מתוך הסגנונות המרכזיים שראיתי שהשפיעו על חברים או עלי לשאוף ולעשות. אם תתחברי לאחד מהם תוכלי לשאול על אפשרויות נוספות מתוך אותו סגנון. בתפילה שה' יזמן לך את החיבור שלך בקלות.

 

אורות, הרב קוק

איש האמונה, הרב סולוביצ'יק

הלכות דעות שבספר המדע, רמב"ם

סיפורי מעשיות, רבי נחמן

 

ולהבדיל-

סיפורי צדיקים

מכתב לטליה

מקימי

כעפעפי שחר

 

בסופו של דבר העקרון הוא לא הספר הנכון אלא ההסתכלות הנכונה, כי הרי לא צריך דווקא ספרים בשביל לשאוף. צריך לפתוח את המחשבה והעיניים להסתכל על העולם במבט גבוה יותר ולרצות לעשות טוב בעולם. קשה לי למצוא מה מעורר אותך לשאוף גבוה ללא היכרות ובתוך מבול של ספרים. אבל אולי אחד מאלו יעזור לפתוח כיוון.

ולהתפלל על זה תמיד עוזר. וגם לרצות, או לפחות לרצות לרצות.

👍🏻 תודה על התגובה המושקעת ואני הקטנה
כרגע אני בשלב של לרצות לרצות..
שלב חשוב ומתקדםדעתן מתחיל
רק שלא יתמוסס.. בהצלחה
למה את פה בעולם?ים...
מה יש לך לתת לעולם ולסביבה שלך?
אני באמת לא יודעתואני הקטנה
באמת שאלה שמעסיקה אותי, אבל אני לא מצליחה להגיע לתובנות.
בינתיים עושה מה שטוב לי, במחשבה שאם יהיה לי טוב, אוכל להשפיע טוב. אבל זה מרגיש מאוד מצומצם. וזה במובן של לתרום לחברה, אבל אני מדברת אפילו על הרמה הבסיסית של שאיפות אישיות.
גם שיהיה לך טוב, מוסיף טוב בעולםים...
השאלה שלך היא כבר חצי הדרך לשם.יואב1

לשמוע\לקרוא על אנשים עם שאיפות יכול לעורר לזה ממש.

ממליץ לך לקרוא את "הדרך אל החלום" של דוד רובין הי"ד.

נדהמתי לראות את כמות האנשים שהספר הזה הבעיר.

 

שאיפהכלמנסע

שאיפה לא מייצרים. בשאיפה זוכים על ידי אמונה. אמונה פירושה אמון. במילה 'אמון' משתמשים לאמון באנשים. במילה 'אמונה' משתמשים לאמון באידאל, ברעיון, בדבר רוחני ומהותי. אנו מאמינים באידיאל הגדול של האלוקות. ככל שנותנים בו אמון יותר גדול, כך יש שאיפה יותר גדולה לקדם דברים לטובת האידיאל הזה. כל אדם שיש לו אמון באידיאל, יש לו שאיפה בעשיית דברים לטובת אותו אידיאל. עכשיו השאלה - מאיפה יבוא האמון באידיאל? התשובה: לומדים על האידיאל. לימוד ממקורות מוסמכים בלבד, ואז מגיעים להבנת גודל האידיאל וחשיבותו האמיתית, וממילא נוצרת שאיפה. 

מממ.. אבל זה נשאר מאוד אווריריואני הקטנה
ולא מגיע למעשה.

חושבת נגיד על כתבי הרב קוק. הם מלאים באידאל, אבל לא משהו שמניע אותי לפעולה ספציפית.

(אלא אם התכוונת למשהו אחר ולא הבנתי)
ובכןכלמנסע

אנייכול לכתוב לך איך מיישמים. אבל כיוון שהיום אנשים לא כל כך יודעים מהו יישום אידיאל, זה דורש הסבר מפורט. אני יכול לכתוב הדרכה ברורה, שאפשר גם לנסות אותה על דברים קטנים ולראות שהיא עובדת. אבל השאלה אם אכן זה מה שאתה רוצה? כלומר אני לא מתספק בכך שבודאי את אוהבת אידיאלים, אבל השאלה אם את רוצה שאכתוב כאן הדרכה ליישום. אם לא, לא אכתוב. אם כן, כמובן שאכתוב.

איך יש דרך אחת מסויימת ליישום אידאל?ואני הקטנה
זה נשמע הרבה לכתוב, אז לא הייתי רוצה להטריח אותך סתם.

אני יותר מתכוונת שאיפות אישיות (״הייתי רוצה להיות מומחה ב- / ללמוד x״ וכו), אבל שגם יגעו לכלל, שאני ארגיש שתרמתי לעם ישראל.

את האידאלים של הרב קוק, נגיד, לא נראה לי שאפשר ליישם מאוד (תקן אותי אם אני טועה) - כי הוא בעיקר מתאר תהליכים שקורים מאליהם, שאפשר לעזור להאיץ אולי, אבל לא ממש ליצור.

בכל מקרה, סתם נותנת את הרב קוק כדוגמה, כי כשאני חושבת על דמות אידאליסטית אני ישר חושבת עליו.
ובכןכלמנסע

אני לא אמרתי שיש רק דרך אחת ליישום. אני פשוט מציע את הדרך שאני מכיר.

 

בודאי שדרכים ליישום הם תמיד בחירה בדרך אחת מסויימת ליישום, כי אחרת זה לעולם לא יוכל להיות מיושם. זה בדיוק העניין - אנשים  היום חושבים שאידיאל זה איזשהוא דבר מרחף, וממילא הם חושבים שאין דרך ליישם. ממילא הם נמנעים מלנסות ליישם, וממילא הם עוזבים את האידיאלים כי זה פשוט נראה להם משעמם. ממילא העולם מאבד את האידיאלים, ממילא אנשים מפסידים את כל השמחה האמיתית שבעולם. ופשוט חבל.

 

 כל דבר יכול להיות אידיאל, גם להיות מומחה במשהו וגם לתרום לכלל, ועוד הרבה דברים (אם יש צורך אוכל לפרט)

 

אני באמת לא מגיע מהחוגים שמתעסקים בתורתו של הרב קוק, ובאמת אני חושב שהם פחות מדיי מיישמים. ובאמת את צודקת - וזו אבחנה מאוד נכונה - זה עיסוק בתהליכים שקורים מעצמם, וממילא אין מה ליישם. 

 

אבל אני יכול להבטיח לך שיש דרכים ברורות ומסודרות ליישם אידיאלים. וזה לא טירחה בשבילי לכתוב. אני נהנה לעשות את זה. אבל אני אעשה את זה רק אם את תגידי שאת באמת רוצה את זה

אז אני אשמח, תודה ואני הקטנה
אחרי שהבהרת את כוונותיך, הבנתי טוב יותר.

כתבת יפה.

שוב תודה!
קצת ארוך, אבל חד משמעיכלמנסע

באמת אידיאל צריך גם להיות מיושם. 

 

ובכל זאת העיקר הוא האידיאל עצמו(*הערה בהמשך)

 

אז קודם כל - מהו 'אידיאל'? אידיאל הוא 'דבר חשוב'. אם ללמוד מתמטיקה זה 'דבר חשוב', אז ללמוד מתמטיקה זה אידיאל. וכן הלאה. הלל הזקן אומר שלהתרחץ זה מצווה כי זה מכבד את האדם שהוא צלם אלוקים. לכן גם זה 'אידיאל'. לבנות את ארץ ישראל זה חשוב, אז גם זה אידיאל. לדאוג לסדרים החברתיים זה חשוב, לכן גם זה 'אידיאל'. כל דבר חשוב הוא אידיאל.

 

וקודם צריך ללמוד על האידיאל. כי אידיאל הוא רעיון, תודעה, תובנה, תורה, רוחניות - משהו שדורש תשומת לב, ריכוז ולימוד. איך לומדים על האידיאל? קודם כל לא מתחילים מללמוד את האידיאל בעצמו, כי אי אפשר. אפשר לקרוא ספרים שעוסקים ב'אידיאלים', כלומר בדברים חשובים, וזה כשלב מקדים מאפשר לבחור אידיאל. ואז כשמחליטים שאידיאל מסויים מתאים לך, והולכים לשלב הלימוד. שלב הלימוד אינו מתחיל מעיסוק פנטזיונרי. שלב הלימוד מתחיל מסוג של יישום. אם האידיאל הוא כלל ישראל, אז לוקחים ספרים ששיכים לכלל ישראל, ומתעמקים בהם. או הולכים לשמוע שיעורים אןו שיחות - בבחינת שימוש חכמים - בנושאים ששייכים לאומה. התורה היא משהו של כלל ישראל? כן. אני למשל, מתחיל מהתנ"ך המשנה והגמרא שהם ספרים שהוסכמו על הכלל באופן רשמי. מדינת ישראל שייכת לכלל ישראל? לדעתי כן, ולכן גם ראוי ללמוד על המדינה. אלא מאי, יש מפלגות? תלמדי על כל המפלגות, כמובן תוך התמקדות במפלגות שלדעתך מייצגות את האידיאל של כלל ישראל באופן הכי טוב. היסטוריה יהודית שייכת לכלל ישראל? בודאי. לכן גם היא חלק מהאידיאל. את יכולה ללמוד אותה. תדוני עם אנשים על כל זה. תבררי את זה עד שאת יודעת את הנושא כמו שצריך. תשמעי דעות נוספות

 

מה עושים עם כל זה? למדת הרבה. את יודעת הרבה על האידיאל - עכשיו הולכים לשלב היישום. בודאי בשעת הלימוד נוצרו אצלך תובנות רבות של איך עוזרים לכלל ישראל, איך מקדמים את כלל ישראל. עכשיו את נהפכת לאדם של אידיאלים. את בעלת סמכות ובעלת יכולת להיות עצמאית - וליישם את האידיאלים כפי שנראה בעינייך על סמך כל מה שלמדת. ויש לך גיבוי. גיבוי של המון ידע והבנה. אבל כמובן שזה לא הסוף. גם כאן יש עבודה - תוך כדי יישום מגלים דברים נוספים שלא חשבנו עליהם. וכך לומדים גם את שלב היישום לעומק. בשלב מסויים את כל כך מצליחה, שאת מרגישה את האידיאל בטהרתו. את פשוט תהפכי למקור להשראה. את תראי שאנשים לומדים ממך. אנשים רוצים לשמוע ממך על האידיאל. מסכת ע"ז י"ט א':" ואמר רבא בתחילה נקראת על שמו של הקב"ה ולבסוף נקראת על שמו שנאמר בתורת ה' חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה" רש"י: "נקראת על שמו - של [אותו] תלמיד שטרח בה כדכתיב ובתורתו דמשמע של כל אדם:"

וכמובן. אידיאל זה בתנאי שרוצים להגיע למצב הזה. וראוי לאדם שירצה להגיע למצב הזה. שהוא רק אחרי הרבה עבודה. ואלו שאינם יודעים מהו יישום אידיאלים, כמובן שלעולם לא ייהפכו למקור להשראה.

אם את רוצה לבדוק איך זה עובד - זה מאוד פשוט. קחי אידיאל קטן. קחי משהו קטן שלדעתך הוא חשוב. משהו שאפשר להשיג ביום או בשבוע או בחודש. אם את חושבת שחשוב לבשל אוכל טעים - זה כמו שהלל הזקן אמר שלהתרחץ זה מצווה, אם עושים את זה בכוונה אמיתית לכבד את הצלם אלוקים. אז אפשר ללמוד על בישול, ולבשל, לגלות תוך כדי הבישול דרכים לשיפור - והופ! - יש לך הישג - אוכל מבושל כדבעי. אם את חושבת שחשוב לתת מחמאות לאנשים - תלמדי קצת - איזה מחמאות אנשים אוהבים לקבל? איך הכי מתאים מבחינה רגשית להעביר את המחמאה? צריך להתבונן, להקשיב, ללמוד. אפשר להתייעץ עם אנשים מוכרים בסביבה הקרובה, וגם ליישם בסביבה קרובה. לא צריך ללכת רחוק. אם האידאל הנבחר הוא ללמוד הלכות - תפתחי ספר הלכה. תלמדי שתי הלכות, או פרק הלכות. תתקעי אותם טוב טוב במוח. תשנני אותם. תהפכי אותם בראש עד שתרגישי שאת יכולה להבין מה רצה זה שכתב את ההלכה. אם זה באמת אידיאל חשוב בעינייך - את תראי שזה פותח לך אור. את יודעת דבר. את מסוגלת בעצמך ללמוד וללמד ולשמור ולעשות. זה בקטן. וזה גם נותן מרץ ללמוד עוד הלכות. או ללמוד בישול יותר טוב ולהיות שף. או להיות יועצת או מאמנת לחשיבה חיובית. או כל דבר אחר. כל מה שצריך זה להחליט - מה חשוב? מה אנו רוצים להשיג? אם הולכים בכל שלבי היישום - ההישג מגיע מעצמו. 

כאמור, לא צריך ללכת עם אידיאלים ענקיים. יש המון רמות מאידיאל הכי קטן, עד לאידיאל הכי גדול - אבל כמו באידיאל הכי קטן כך בכל אידיאל גדול - בכל האידיאלים בכל הרמות - השיטה אותה שיטה: לבחור אידיאל, ללמוד אותו וללמוד להכיר אותו, ואם זה נושא שבאמת מעניין אותך ואת מתעמקת בו - אוטומטית מתפתח אצלך צד אישי ייחודי שלך לראייה ייחודית לאותו אידיאל, לאותו נושא חשוב. ואז את רק צריכה להתחיל ליישם - תוך כדי המשך לימוד -בתהליך של "רע רע יאמר הקונה, ואוזל לו אז יתהלל", בהתחלה כמחפשים משהו טוב לקנות, בודקים שאין חיסרון. אולי זה לא מספיק טוב? אבל אחרי המאמץ של הבדיקות - מגיעים למה שמחפשים - יגעת ומצאת תאמין. ולכן בדיוק צריך ללמוד רק ממקורות מוסמכים - מישהו שאת יודעת שהוא מכיר את הנושא היטב. מישהו שאת יודעת שיש לו מומחיות אמיתית. כמו המשל של הרמח"ל במסילת ישרים - רק מי שעבר את המבוך ורואה את כל המבוך בסקירה אחת - רק הוא יכול להורות את הדרך. אבל צריך לוודא שהוא באמת עבר את המבוך ולא רק מציג את עצמו כך. אם זה מישהו שאפשר לסמוך עליו - הלימוד ממנו בהכרח מוביל באותה הדרך המוצלחת.

 

*הצד הבולט ביותר בתהליך האידיאלי אצל בני האדם, אצל האנושות בכללותה - הצד הבולט הוא השלב של 3. החוויה, מה שמגלים תוך כדי היישום. אבל זה לא אומר שאפשר לוותר על השלבים הראשונים של -1. הלימוד ו2. התחלת היישום, ולא אומר שכדאי לוותר על השלב האחרון של 4. צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם, המצב האידאלי של היות מקור השראה.

וואו וואו. קראתי בשקיקה.ואני הקטנה
תודה רבה. ממש.
כתבת יפה ומדוייק.
החכמתי.
אשריך.

תודה. הארת מאוד.

לגזור ולשמור.
תודה גם לךכלמנסע

אני למדתי את כל זה בדיוק בשיטה שכתבתי - עשיתי את זה ולכן אני יודע לכתוב את זה...

תעשני זיויק
וברצינות, שאיפות נובעות מאידאולוגיה ותפיסה של החיים... לא?
כן, השאלה הייתה איך יוצרים אותן יש מאיןואני הקטנה
טוב אז אני לא יודע מה הרקע האידאולוגי שלךזיויק

 

 

אם את דתייה סביר שיש לך איזה גרעין מסויים של מטען ערכי שקיבלת מהמשפחה/מורים/רבנים/עולם

לי יש חלוםחופשיה לנפשי
וחוסר מוטיבציה להגשים אותו וזה גם מתסכל מאוד, אז אין לי אלא לתת לך הזדהות.
אז תתחילי מחלומות קטניםה-מיוחד


הרעיון בגדול זה לשים יעדים קטנים שניתנים להשגה.משה


זה כשיש חלום גדול מכדי להגשים אותוואני הקטנה
לא כשאין רעיון גדול שירומם את הצעדים הקטנים אליו
חוויותכלמנסע

אתה מדבר על חוויות קשות. ואני לא מבין למה צריך לחכות לחוויות קשות?אנו יכולים ליצור בעצמנו חוויות חיוביות שיקדמו אותנו. מי שמחכה לחוויות קשות שיטלטלו אותו, עלול באמת להגיע למצב שהחיים יטלטלו אותו. לעומת זאת, מי שמייצר בעצמו את לימוד החכמה והחוויות החיוביות - לא של התלהבות סתמית וריקה אלא חוויות של תוכן, אדם יכול לקדם את עצמו לקראת רצון להתנדב - על ידי התבוננות בעולם סביבו וראייה של כמה טוב יוצר כל חסד, התבוננות כמה שמחה יוצרת כל הצלחה וכמה תועלת יוצרת כל חכמה, וזה מקדם אותנו - זה לא בא כלאחר יד, צריך לעמול, להבין את חשיבות ההתבוננות - ואז להתבונן בתשומת לב בדברים הטובים שאפשר לעשות - ופשוט לקום ולעשות גם כן דברים טובים נוספים. זו הדרך המוצלחת ביותר.

אכן דוגמא מעולהכלמנסע

חוויות שליליות מניעות יותר בקלות את הפסיבי, מי שמונע מחוויות חיוביות הוא ממילא אקטיבי, כיוון שהוא מייצר לעצמו כל הזמן חוויות חיוביות ממריצות, ואין צורך להניעו על ידי חוויות מטלטלות - אדרבה, הוא הוא המניע את עצמו על ידי התבוננות ועיסוק בלתי פוסק בטוב שבעולם...

לכל אחדכלמנסעאחרונה

לכל אחד יש את שני סוגי החוויות.

שאיפה שמחזיקה מעמד נגד חוויה שלילית - יש לה ניסיון בהתגברות. אבל אדם יכול לייצר חוויה חיובית של התגברות. אם יעשה כך - זה יחזיק כפלים. זה בעיקרון

עין איה ברכות דף יב אם אני לא טועהבורא עולם נתן
הרב קוק מביא למה הקב"ה ביקש מעמ"י לשאול כלי כסף וזהב מהמצרים הרי ידע בבית הים יקבלו
ובקצרה עונה שעבד הרי לא רוצה כלום רק שיהיה בן חורין וכדי להביא עבד למצב שהוא ירצה דברים גדולים עוד מעט אמורים לקבל תורה וכו', בשביל שירצו דברים דברים גדולים צריכים לבקש על דברים גדולים ואז גודלים
ולכן, תבקשי על דברים גדולים בתפילה או במעשים ולאט לאט שאיפותייך יגדלו
בהצלחה רבה
רעיון יפה, תודה ואני הקטנה
דרושים רצינות ובגרות כדי לקרואנקדימון
יש טוענים נגד הצניעות שאין שום סיבה להטיל אחראיות על האישה במקום על האיש.
הם טוענים שאם גבר רואה אישה ומתעורר היצר שלט אזי הוא זה שצריך לשלוט בעצמו ובידיו ולא האישה היא זו שצריכה להסתתר.
הטענה נכונה בהחלט.
אדם חייב ללמוד לשלוט על עצמו. הוא חייב ללמוד איך להיות גיבור. לא תיתכן הפקרות בעניין הזה מהבחינה הזו.
אבל יחד עם זאת, הגבר יכול לשלוט בגופו ובדחפיו אך הרבה פחות במחשבתו, בהרהוריו, בדמיונו. האדם בנוי בצורה כזו שיש טריגרים שמעוררים את יצר הקיום, יצר ההולדה. זה טבוע בו.
אז אמנם האחראיות על הגבר היא ברורה, עליו לשמור את הידיים בכיסים, וכל התנהגות צריכה להיות תחת בקרה וביקורת, אבל כאשר נשים ממשיכות ללכת בצורה פרוצה וגסה הרי יוצא שהן גורמות בפועל לכך שהמחשבות, ההרהורים והדמיונות של הגברים יהיו עסוקים. עסוקים בדברים נמוכים. מציאות כזו מנכיחה את המיניות בתוך החברה. חברה שלמה הוגה במיניות כדרך חיים, כתרבות.
אישה שלא תחפש לחשוף תוכל לחזור ולהתעסק בעולם הפנימי שלה, ברגשות שלה, בחסד, באכפתיות, במוסר, בערכים, באידיאלים.
התבוננות במהלך של צניעות אמיתית מלמדת אותנו על סוג האחראיות שמוטלת עלינו, וההבדל ביניהם הוא מדהים.
הגבר דואג שאישה אחרת לא תיפגע ותחיה את חייה בבריאות. בעצם הדאגה הזו היא לכל הנשים, לכל אישה ואישה, כלומר האחראיות היא ביחס לפרטים.
האישה לעומת זאת דואגת שהחברה כולה לא תהיה משועבדת למישורים הנמוכים של החיים. לנשים יש כח לעצב תרבות, לעצב מציאות, כלומר אחריות האישה היא ביחס לכלל.
איש משפיע על הפרט, אישה משפיעה על הכלל.

זו זווית נוספת שפתאום חשבתי שיש בנושא הזה.
מה דעתכם?
מצויןנקדימון
עכשיו צריך לברר מה מגדיר רב.
עניין של נקודת מבטבחור שמח

ריסוס בגרפיטי על קירות- "תג מחיר!!" "ארגון טרור" "פשע שנאה!"

 

עקירת כרם שלם בחברון- "במהלך הלילה נגרם נזק למספר עצי גפן וטפטפות"

(נזק של עשרות, אם לא מאות אלפי שקלים. והריסת מקור פרנסה של בן אדם)

 

ריבונו של עולם...

אכן.ד.

קרוב למה שנקרא, "אוטואנטישמיות"..

זה ממש עצוב שזה ככה. ממש.בעוז וענווה!אחרונה


מה אתם חושבים שתכתבו על מצבת הקבורה שלכם?חסדי הים
החיזוק היומי- "ומשה ניגד אל הערפל אשר שם האלוהים"ברגוע

"וַיַּעֲמד הָעָם מֵרָחֹק וּמשֶׁה נִגַּשׁ אֶל הָעֲרָפֶל אֲשֶׁר שָׁם הָאֱלֹהים" (שְׁמוֹת כ)

כִּי מִי שֶׁהוּא הוֹלֵך בְּגַשְׁמִיּוּת כָּל יָמָיו, וְאַחַר כָּך נִתְלַהֵב וְרוֹצֶה לֵילֵך בְּדַרְכֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, אֲזַי מִדַּת הַדִּין מְקַטְרֵג עָלָיו, וְאֵינוֹ מַנִּיחַ אוֹתוֹ לֵילֵך בְּדַרְכֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, וּמַזְמִין לוֹ מְנִיעָה וּמַסְתִּיר אֶת עַצְמוֹ (הקב"ה) כִּבְיָכוֹל בְּהַמְּנִיעָה הַזּאת.

 וּמִי שֶׁהוּא בַּר דַּעַת, הוּא מִסְתַּכֵּל בְּהַמְּנִיעָה, וּמוֹצֵא שָׁם הַבּוֹרֵא בָּרוּך הוּא.

 כְּמוֹ דְּאִיתָא בִּירוּשַׁלְמִי (תַּעֲנִית פ"א): אִם יאמַר לְך אָדָם הֵיכָן אֱלקֶיך תּאמַר לוֹ בִּכְרָך גָּדוֹל שֶׁבַּאֲרָם, שֶׁנֶּאֱמַר: "אֵלַי קרֵא מִשֵּׂעִיר".

וּמִי שֶׁאֵינוֹ בַּר דַּעַת, כְּשֶׁרוֹאֶה הַמְּנִיעָה חוֹזֵר תֵּכֶף לַאֲחוֹרָיו.

וּמְנִיעָה הוּא בְּחִינַת עָנָן וַעֲרָפֶל, כִּי עָנָן וַעֲרָפֶל הַיְנוּ חֹשֶׁך, חֹשֶׁך הוּא לְשׁוֹן מְנִיעָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (בְּרֵאשִׁית כ"ב): "וְלא חָשַׂכְתָּ".

"וַיַּעֲמד הָעָם מֵרָחֹק" כִּי כְּשֶׁרוֹאִין הָעֲרָפֶל, הַיְנוּ הַמְּנִיעָה כַּנַּ"ל, עוֹמְדִין מֵרָחֹק, וּמשֶׁה, שֶׁהוּא בְּחִינוֹת דַּעַת כָּל יִשְׂרָאֵל נִגַּשׁ אֶל הָעֲרָפֶל, "אֲשֶׁר שָׁם הָאֱלֹקִים" הַיְנוּ אֶל הַמְּנִיעָה, שֶׁבָּהּ בְּעַצְמָהּ נִסְתָּר הַשֵּׁם יִתְבָּרַך.

(ליקוטי מוהר"ן קטו)

 

 

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!!

 

המשך התורה למי שמעוניין:ברגוע

עוֹד שָׁמַעְנוּ בָּזֶה מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ, שֶׁהוֹסִיף לְבָאֵר הָעִנְיָן הַנַּ"ל מַה שֶּׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּעַצְמוֹ מַסְתִּיר אֶת עַצְמוֹ בְּתוֹך הַמְּנִיעָה כַּנַּ"ל ואמר, כי השם יתברך אוהב משפט (ישעי סא, תהלים לז) וְגַם הוּא אוֹהֵב יִשְׂרָאֵל, אַך אַהֲבָתוֹ שֶׁהוּא אוֹהֵב אֶת יִשְׂרָאֵל הִיא גְּדוֹלָה יוֹתֵר מֵהָאַהֲבָה שֶׁהוּא אוֹהֵב אֶת הַמִּשְׁפָּט (עיין זוהר אמור צט) ועל כן, כשמידת הדין מקטרג על מי שֶׁאֵינוֹ רָאוּי לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך לִבְלִי לְהַנִּיחוֹ לִכְנס לְדֶרֶך הַחַיִּים, לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיק הָאֱמֶת וּלְדֶרֶך הָאֱמֶת, וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך הוּא אוֹהֵב מִשְׁפָּט, עַל כֵּן הוּא יִתְבָּרַך מֻכְרָח כִּבְיָכוֹל לְהַסְכִּים לְהַזְמִין לוֹ מְנִיעוֹת לְמוֹנְעוֹ מִדֶּרֶך הַחַיִּים כְּפִי הָרָאוּי לוֹ לְפִי מַעֲשָׂיו הָרָעִים, עַל פִּי הַדִּין וְהַמִּשְׁפָּט, כִּי הוּא יִתְבָּרַך אֵינוֹ יָכוֹל לִדְחוֹת אֶת הַדִּין כִּי הוּא יִתְבָּרַך אוֹהֵב מִשְׁפָּט כַּנַּ"ל. אַך מֵאַחַר שֶׁבֶּאֱמֶת הוּא יִתְבָּרַך אוֹהֵב יִשְׂרָאֵל וְאוֹתָהּ הָאַהֲבָה שֶׁל יִשְׂרָאֵל הִיא גְּדוֹלָה יוֹתֵר מֵהָאַהֲבָה שֶׁל הַמִּשְׁפָּט כַּנַּ"ל, מָה עוֹשֶׂה הַשֵּׁם יִתְבָּרַך כִּי הוּא מֻכְרָח כִּבְיָכוֹל לְהַסְכִּים עַל הַמְּנִיעוֹת לְמָנְעוֹ מִן הָאֱמֶת מֵחֲמַת הַדִּין וְהַמִּשְׁפָּט שֶׁעָלָיו, כִּי הוּא אוֹהֵב מִשְׁפָּט כַּנַּ"ל, אֲבָל אַף עַל פִּי כֵן בָּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ רְצוֹנוֹ וְחֶפְצוֹ יִתְבָּרַך, שֶׁאַף עַל פִּי כֵן יִתְקָרֵב הָאָדָם אֵלָיו יִתְבָּרַך כִּי הוּא אוֹהֵב יִשְׂרָאֵל יוֹתֵר מֵהַמִּשְׁפָּט כַּנַּ"ל. עַל כֵּן, הַשֵּׁם יִתְבָּרַך נוֹתֵן רְשׁוּת לְהַזְמִין לוֹ מְנִיעוֹת אֲבָל הוּא יִתְבָּרַך בְּעַצְמוֹ מַסְתִּיר אֶת עַצְמוֹ כִּבְיָכוֹל בְּתוֹך הַמְּנִיעוֹת, וּמִי שֶׁהוּא בַּר דַּעַת יָכוֹל לִמְצא אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּתוֹך הַמְּנִיעוֹת בְּעַצְמָן כִּי בֶּאֱמֶת אֵין שׁוּם מְנִיעָה בָּעוֹלָם כְּלָל כִּי בְּתֹקֶף הַמְּנִיעוֹת בְּעַצְמָן נִסְתָּר הַשֵּׁם יִתְבָּרַך וְעַל יְדֵי הַמְּנִיעוֹת בְּעַצְמָן דַּיְקָא יְכוֹלִין לְהִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך כִּי שָׁם נִסְתָּר הוּא יִתְבָּרַך כַּנַּ"ל וּמשֶׁה נִגַּשׁ אֶל הָעֲרָפֶל, שֶׁהוּא הַמְּנִיעָה כִּי שָׁם הָאֱלקִים כַּנַּ"ל.

תודה לך.לעבדך באמת!אחרונה
ותודה לאבא!
אורות החיזוק היומי- מהראי"ה זצ"לחיזוקיומי
ואם אני מדבר הפלגות, ואם אני מדבר גוזמות, היש בהן באמת שקר? הלא את הגות נשמתי אני מגלה, את אורות רוחי אני חושף! וגילויי אורות וחשף נשמה, הרי היא יצירה כבירת ערך. ועומד אני על הפסגה של "שארית ישראל לא יעשו עולה, ולא ידברו כזב, ולא ימצא בפיהם לשון תרמית

(חדריו, קט"ו)
תיוגים
@פרח-אש


זה הפוסט של אתמול והוא קיבל רק 1 תגובות
כדי שמחר המספר יהיה יותר גדול תגיבו להודעה הזאת
תודה. ידוע לך מה המקור של הפסקה (בקבצים/פנקסים)?הסטורי
יש לי רושם שההתחלה חסרה ויתכן שזה משמעותי להבנה.
קובץ ז פסקה קצהשלומי20104

הבאתי לך את הפסקאות שלפני ואחרי, אני לא רואה שבמקרה הזה הן נותנות הקשר כל שהוא.
(ובכללי מתעב שמביאים ציטוטים מהרב בלי הקשר בתור 'חיזוק'..)

 

 

ז׳:קצ״ד

א

מרחב למחשבות, זאת היא התביעה התדירית, שכל אדם הוגה תובע מעצמו. הלמוד השטתי, יש שיצמצם את המחשבה, יטשטש אותה בראשית הולדה. וההתרגלות של הלמוד התדירי, בהתמדה שטחית, היא היא שמגברת את המחלה הזאת של צרות המחשבה. ובכל כח צריכים אנחנו להגאל ממנה, כדי לפדות את נשמתנו מלחץ המצרים שלה, לפדות אותה ממצרים, מבית עבדים.

ז׳:קצ״ה

א

ואם אני מדבר הפלגות, ואם אני מדבר גוזמות, היש בהן באמת שקר, הלא את הגות נשמתי אני מגלה, את אורות רוחי אני חושף. וגילויי אורות, וחושף נשמה, הרי היא יצירה כבירת ערך. ועומד אני על הפסגה של שארית ישראל לא יעשו עולה, ולא ידברו כזב, ולא ימצא בפיהם לשון תרמית.

ז׳:קצ״ו

א

ואם אני חלש בגופי, האם תסבול מזה גם כן נשמתי. ואם אלף פעמים ידכאני בשרי, הידוכא מזה רוחי. הלא מלא חופש אני, שואף אור ודרור, ואם שאיפתי לחירות כבר הנני משוחרר, ובמלא קומתי הנני בן חורים.

תודה רבההסטורי
(די מסכים עם הסוגריים שלך. לכן ניסית לברר)
הוא בוט..ברגוע


זה מעניין. בוט בארמית זה עני...אניוהוא
באמת ? איפה למשל רואים את זה ?בן מערבא
פרוזבול לעומת פרוזבוטאניוהואאחרונה
באמת? הוא מתייג, מוסיף סמיילי, מבקש תגובותהסטורי
בוט משוכלל..ברגוע


בוקר טוב!!נפש חיה.
כוח להיות. להיות ולחיות .
בוקר טוב.בחור שמח

ואחרי לילה ללא שינה. מה שמתאים עכשיו זה- לילה טוב...

בק"ט! "ישישו וישמחו בך כל מבקשך"חסדי היםאחרונה
מה הבאסה במקצוע שלי?לב טהור:)
בס"ד

שגם שאני חולה ושוכבת במיטה כבר כמה ימים עם חום גבוה, אני זו שצריכה למצוא לי מחליפה.... וזה- סיפור!!😩😪

בהצלחהימ''ל
ורפואה שלמה.
רפואה שלמה לב טהורadar


תרגישי טוב!מחפשת^
וואי תרגישי טוב..לעבדך באמת!
שנבוא להחליף אותך?
עדיין?עץ על מים
אוף.

רפואה שלמה
כן.... ראית איזה סיוט??לב טהור:)
בס"ד

לפחות עכשיו אני בבית..
רפואה שלמה ובהצלחההמטיילת בארץ
זה ממש מבאס מניסיונה של מי ששואלים אותה אם היא רוצה להחליף.
ואם לא תמצאי?איש השקים
אז אני הולכת לגן חולה..לב טהור:)
בס"ד

זה מה שהיה יום שני..
ובחסדי ה' הצלחתי למצוא מישהי למחר..
לא תקיןאיש השקים
^^ימ''ל

את צריכה לנוח.

וגם כלפי הילדים, הם לא צריכים לבוא לגן כדי להידבק ממך.

מסכימה עם המשפט האחרון.מוריה
זה לא פייר כלפי הילדים. ולא כלפי הוריהם.

רפואה שלמה!
את צודקת אבל לצערינו זה המצבהמטיילת בארץ
גם אצל גננות וגם אצל סייעות. מכירה כמה שלא מצאו להן מחליפות והן נאלצו לבוא חולות.
זה מרתיח אותי.מוריה
שלפחות יידעו. שאני אדע לא לשלוח את הילדים באותו היום.
אם היו משלמים קצת יותר במקצוע, סייעת לא הייתה באהמחפשת^
זה פונקציה של מערכת קלוקלת.

(אצל סייעות אני יודעת שקשה מאוד להשיג מחליפות.
גננת זה פונקציה אחרת)
עזבי, ניצלשנו במקום הלא נכון. לגננת חולה.מוריה
תודה לכולם!! אמן!🙏לב טהור:)
זה לא אמור להיות ככה...מחשבות....
אמורים למצוא לך מחליפה..
דבר ראשון, רפואה שלימה.כתר הרימון
דבר שני, תבדקי אם זה באמת באחריותך. קשה לי להאמין... הרבה פעמים מפילים את זה על החולה/הנעדר, למרות שזה לא אמור להיות ככה.
אם את באיזה הסתדרות או משהו - תבדקי את זה גם דרכם. כי בתכל'ס זה אחריות של המוסד/העירייה וכדומה.
לא ולא..מקום בעולםאחרונה
זה תפקידה של המפקחת.. וממש חבל שאתן כל פעם נלחמות על למצוא מישהי/ מגיעות חולות, ומסירוץ מהן אחריות..
בוקר טובחיים של


בוקר טוב!ימ''ל
בוקר טובadar
אני רוצה כוח 🙃
בוקר מצוין!מחפשת^
בוקר טוב ! שנזכה לשמוח
צה"ט. אני חסר כוחות המוטיבציה ויש לי המון עבודה.חסדי הים
בוקרפסידוניתאחרונה
שיא המה רבו ט'
בהחלט מה רבו מעשיך ה'המטיילת בארץאחרונה
רצתי להתנצלנפש חיה.
לא הספקתי לכתוב מה שרציתי


אני אעשה זאת ברגע שאוכל
כרגע זה מתגבש.
מחכים :-*אמונה רעיה


ההתנצלות התקבלה בן מערבא


לתקופה מסויימת!!אמונה רעיה


את האחרונה בפורום שצריכה להתנצלזית שמן ודבשאחרונה


לעזוב עבודה בזמן שעוד אין תחליף.מפצלש"ת

מרגישה מותשת מהעבודה,

משעמם לי,

מיציתי.

מבלה שעות באינטרנט במקום להתמקד בעבודה,

אין לי סבלנות

עושה את העבודה כלאחר יד ולא מגדילה ראש.

אלו סימנים מספיקים למדי בשביל להחליט לעזוב לא?

אלא מה? אין לי כרגע משהו אחר ביד, ולהשתעמם בבית זו לא אופציה.

המלצות? 

אי אפשר ביחד?ה-מיוחד

לא תמיד האופציה השנייה היא להשתעמם בבית

(שאני עזבתי עבודה אחרי כמעט 5 שנים דיברתי עם הבוס, הסברתי לי את השיקולים שלי והרצונות שלי וסיכמנו שהוא יפטר אותי וככה גם הרווחתי פיצויים וגם דמי אבטלה) 

היא לא תפטר אותי בחיים. אם אני מתפטרת היא תתפטר בעצמה...מפצלש"ת


בזמן הפנוי תשוטטי ותחפשי מקום חדששמן פשתןאחרונה
אורות החיזוק היומי- מהראי"ה זצ"לחיזוקיומי
ואם אני מדבר הפלגות, ואם אני מדבר גוזמות, היש בהן באמת שקר? הלא את הגות נשמתי אני מגלה, את אורות רוחי אני חושף! וגילויי אורות וחשף נשמה, הרי היא יצירה כבירת ערך. ועומד אני על הפסגה של "שארית ישראל לא יעשו עולה, ולא ידברו כזב, ולא ימצא בפיהם לשון תרמית

(חדריו, קט"ו)
תיוגים
@פרח-אש


זה הפוסט של אתמול והוא קיבל רק 2 תגובות
כדי שמחר המספר יהיה יותר גדול תגיבו להודעה הזאת
תודה!אמא לנסיך קטןאחרונה
כמה אתם שלמים עם העיסוק המרכזי שלכם ביום?אוויל מחריש

כלומר לימוד תורה / שירות לאומי / לימודים גבוהים / עבודה וכו'. (או כל דבר שבחרתם מרצונכם בניגוד לבית ספר למשל)

האם הרגשתם התנגדות פנימית אליהם?

הרגשתי התנגדות ועזבתיפרח-אש
לא חשבת על כך שזה עצת היצר?אוויל מחריש

וזה דווקא כן משהו שטוב לך?

ב"ה שמחה מאוד!יהלום שחור

כמובן שבהתחלה היו הרבה לבטים והתחבטויות אבל כשהותרו הספקות נכנסה שמחה גדולה ללב

צריך לבדוק טוב טוב לפני כל צעד בחיים, זה מאתגר מאוד לדעת שיש לך אחראיות כל כך גדולה

חשבתי שזו אולי עצלנות ושזה משהוא שאני אצתרך לעשות או תואר אחפרח-אש
(עזבתי לימודים) ואז מה הקטע חשבתי שזה גזל מההורים ששילמו ....
חשבתי הרבה דברים אבל בסופו של דבר היה לי רע שם וידעתי שאם אני לא אקח את עצמי בידיים ואפסיק הגוף יקח פיקוד ואני אקרוס למיטה לא ליום עד שבוע אלה יותר...

בסופו של דבר הגיע חנוכה והיה חופש להתרחק ולחשוב ואז כבר לא היה בי שום רצון לחזור לאחר החופש...

כרגע ממש שמחה שעשיתי את זה
כן מבין לגמרי...אוויל מחריש


וואו. איזה בחירה ואיזו גישה.משה

יש הרבה מאוד הורים שלוחצים על לימודים. זה לפעמים מטורף ממש ולא מתאים לנפש.

 

 

משתדל שיהיו לי כמה עיסוקים: לימוד תורה, לימודים, עבודה,חסדי הים
תרבות פנאי אקטיבי (לא סתם ישיבה בבית. הליכה למקומות וכדומה)

בגדול אני די מרגיש שלם עם הכל. יש דברים שאני נהנה מהם יותר ויש שפחות.
לפעמים יש הרגשה של עומס. לפעמים יש הרגשה של חוסר משמעות.
לפעמים יש הרגשה של משא כבד. נגיד אם הלימוד תורה שיש לי קצוב לאותו שבוע, חלק ממנו ארוך ומסובך, או אם בעבודה יש לי מטלות סבוכות ומייגעות.
באופן כללי אני לא מתחברת לרעיון של כבילות למקום מסויםחופשיה לנפשי
ועוד פחות למקום העבודה שלי.
כרגע- בייניש, מבחינתי זה האידיאל אז מרוצה עד הגגמבשר נריה

אבל באידיאלים אי אפשר להשאר חיים שלמים..

בנתיים מבסוט ב"החיוך גדול

שלם מאוד.בחור שמח

ברוך ה' לומד תורה. וסוף סוף מרגשי שמצאתי אץ המקום שלי...

בגדול אוהב את מה שאני עושהמשה

לפעמים אני רוצה לגוון יותר (ואז לוקח עוד מטלות) או פחות (ואז מנסה לסיים את הקודמות).

 

 

לא שלמה, אבל השלמתי עם זהבת של השם


אני לא השלמתי עם זהה-מיוחד

(האמת שהיו הרבה רגעים שהשלמתי עם זה)

 

היו לי הרבה פעמים מחשבות שבטח אני אסיים את חיי רווק בודד עם עבודה מסריחה ובלי כלום. אחרי שנים של חיפוש ועקשנות עם הרבה עזרה מהקב"ה השינוי כיוון מתחיל (רק מתחיל) לתת שינוי.

התחלתי ללמוד משהו לתואר ראשון (משהו שרציתי אחרי שהשתחררתי מהצבא) אחרי החתונה שחששתי שזה הולך להיות יותר מידי ארוך קיבלתי המלצה ללמוד לימודים לתעודה שגם מצא חן בעיני אבל לא ממש קשור לתואר, היה קצת בעיה למצוא עבודה אבל הרבה אחרי הרבה אמונה בה' לא ממזמן מצאתי עבודה שמשלבת בין שני הדברים עם משכורת יחסית טובה.

בחרתי ללמוד במדרשה בשילוב שירות לאומי בשנה שעברהשנזכה לשמוח
ואני לא מצטערת על זה ב"ה

מכיתה יא' בערך רציתי שתהיה לי מסגרת תורנית שאוכל ללמוד בה תורה, מסגרת של מדרשה ושיעורים (בית הספר לא ענה כל כך על הרצון הזה, אז זה עוד יותר הגביר) זה עשה לי טוב ויחד עם שילוב שירות זה עוד יותר מעצים כי זה נותן.

האמת מה שגם לא היה מקובל כ"כ בסביבה שלי .. מבחינת משפחה וכו שממש לא היו בעד שאעשה עוד שנת שירות, ועדיף שאלך ללמוד מקצוע ולעבוד.

התלבטתי הרבה (לגבי שנה שניה) ועדיין רציתי עוד שנת מדרשה שזה מה שהכריע בסוף ב"ה. רציתי מאוד את המדרשה וזה הצריך גם להתחייב לשירות. ב"ה החלטתי שאני הולכת על זה ונהנת מאוד ורוכשץ עוד כלים .
כל כך כןבעוז ובענווה
התנגדות יש בעיקר כשמתחילים תחום חדש ואז יש הרבה חבלי לידה שמתורגמים לניסיונות שכנוע עצמי שזה לא מתאים לי . יכול להיות באמת שיש תחומים שלא מתאימים לכל אחד , ולכן מומלץ לעשות מבחני התאמה למקצוע מעמיקים (מבחני הדסה למשל)
ב"ה העבודה הנוכחית שלי היא אחד הדברים הטובים שקרו לישלומי20104אחרונה

א. זה התחום שבו אני רוצה להתקדם בחיים.

ב. זו חברה שאני מאמין בכל ליבי במטרותיה.


כמובן שיש קשיים וחילוקי דעות לפעמים עם המנהלים לפעמים עם חברי הצוות ויש ימים יות קשים ופחות קשים אבל בשורה התחתונה נהנה מכל יום בעבודה..

מישהו בלי רימון שיכול לעזור לי?אמונה רעיה


לבדוק אם יש ביוטיוב או משהו קריוקי של לךל לך של עקיבא. חשובבאמונה רעיה


אני לא מצאתי..את פניך אבקש
אוףף, תודה!!!אמונה רעיהאחרונה


החיזוק היומיברגוע

וְאִם הָאָדָם מַרְבֶּה בִּתְפִלָּה וּבְהִתְבּוֹדְדוּת יָמִים וְשָׁנִים הַרְבֵּה, וְאַף עַל פִּי כֵן הוּא רוֹאֶה בְּעַצְמוֹ שֶׁעֲדַיִן הוּא רָחוֹק מְאֹד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְנִדְמֶה לוֹ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כְּמַסְתִּיר פָּנִים מִמֶּנּוּ חַס וְשָׁלוֹם, אַל יִטְעֶה חַס וְשָׁלוֹם שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֵינוֹ שׁוֹמֵעַ תְּפִלּוֹתָיו וְשִׂיחוֹתָיו כְּלָל, רַק יַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שׁוֹמֵעַ וּמַאֲזִין וּמַקְשִׁיב כָּל דִּבּוּר וְדִבּוּר שֶׁל כָּל תְּפִלָּה וּתְחִנָּה וְשִׂיחָה, וְאֵין שׁוּם דִּבּוּר נֶאֱבָד חַס וְשָׁלוֹם, רַק כָּל דִּבּוּר וְדִבּוּר עוֹשֶׂה רֹשֶׁם לְמַעְלָה מְעַט מְעַט וּמְעוֹרֵר רַחֲמָיו יִתְבָּרַךְ בְּכָל פַּעַם, אַךְ עֲדַיִן לֹא נִגְמָר בִּנְיַן הַקְּדֻשָּׁה שֶׁהוּא צָרִיךְ לִכְנֹס בּוֹ; וּבִרְבוֹת הַיָּמִים וְשָׁנִים, אִם לֹא יִהְיֶה טִפֵּשׁ וְלֹא יִפֹּל בְּדַעְתּוֹ בְּשׁוּם אֹפֶן בָּעוֹלָם, וְיִתְגַּבֵּר וְיִתְחַזֵּק וְיִתְאַמֵּץ בַּתְּפִלָּה יוֹתֵר וְיוֹתֵר - אֲזַי עַל-יְדֵי רִבּוּי הַתְּפִלּוֹת יִכְמְרוּ רַחֲמָיו יִתְבָּרַךְ, עַד שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יִפְנֶה אֵלָיו וְיָאִיר לוֹ פָּנָיו, וּיְמַלֵּא חֶפְצוֹ וּרְצוֹנוֹ בְּכֹחַ הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים, וִיקָרְבֵהוּ בְּרַחֲמִים וּבְחֶמְלָה גְּדוֹלָה.
(ליקוטי עצות, תפלה, ג')

 

@לעבדך באמת! @פרח-אש @בת מלך!!!!

ישר כחתופסת אומץ
מחזק מאוד ומרגש..
תודה..חיפושית~
למה הכוונה ב״(...ויאר לו פניו, וימלא חפצו ורצונו) בכח הצדיקים האמיתיים״? בשורה האחרונה
בשמחהברגוע

לפי מה שהבנתי "בכח הצדיקים" הכוונה- ע"י/דרך הצדיקים, שה' יאיר אליו דרכם.

אבל אולי הכוונה שה' ישמע לו בזכות הצדיקים.

יפה, תודה 👍🏻חיפושית~
שכוייחבת מלך!!!!
אמת. הלוואי ונראה ונרגיש זאת כל הזמן!את פניך אבקש
תודהעלמת חןאחרונה
מחזק!
בעקבות כתבה שקראתינקדימון

האם נכון לכנות גרימת מוות לחיה באופן מכוון ולשווא בתור רצח?
או שרצח מתייחס רק לבני אדם, ובשאר המקרים אף המזיד ייחשב כהרג או המתה?

אני חושבת שהמושג רצח מתייחס רק לבני אדםאמא לנסיך קטן
למרות שראיתי שהרבה מתייחסים להרג בעל חיים כאל רצח. זה לא נראה לי נכון.
למה?נקדימון

האם רצח לא מתייחס לכאורה לאדם שגרם את המוות? לרצון שלו? לכוונות וכו?

ע.י.צ'יאל

רצח היא עבירה חמורה.

הריגת בעל חי היא אולי עבירה של צער בעל"ח, שהיא חמורה הרבה פחות.

ורצח לאו דווקא מתייחס לכוונה, גם רוצח בשגגה נקרא רוצח.

יפה הגדרתדעתן מתחיל
אוקיינקדימון

העובדה שיש רוצח בשגגה באמת מחדדת קמת.

אז מה ההגדרה של רצח? למה הוא אינו שייך בבעלי חיים?

ע.י.צ'יאל

הריגת אדם שיש בה חטא.

ע.י.צ'יאל

תיקון.

כל הריגת אדם.

מה זה ע.י.?נקדימון
לא ענית על השאלה השנייה.
ולא סיפרת מאיפה אתה שואב את המסקנה שלך
ע.י.צ'יאל

לשון רציחה בתורה הוא על הריגת אדם.

תגיד זה סוד הע. י. הזה?אמא לנסיך קטן
ואם יכולת להבין הסודסביון
תדע סודו וסוד שמו
ואני אגלה לך קצת הסוד ברמז
בהיותך בן שלושים ושלוש תדענו
אם הגבת לי אז אני בתאמא לנסיך קטן
מנסה להבין את הרמז אבל כנראה שלא אצליח שזה באסה
קשה לפספס שאת בתסביון
רק ציטטתי מהאבן עזרא
(ויקרא טז ח, אם מסקרן אותך)

ונראה לי שאף אחד בפורום חוץ ממנו לא הצליח להבין מה היציאה
נכון בכלל זה לא הבנתיאמא לנסיך קטן
זה באמת רומז מה ע.י.? אם כן אז זה ממש מסקרן
כמעטסביון
זה רומז על פירוש השעירים
אהה.. הוא שומר על זה כמו סוד צבאיאמא לנסיך קטן
אולי הוא פשוט נהנה לשגע אנשיםסביון
לשעשע*ארצ'יבלדאחרונה



ע.י.

הכוונה עובד ה'.

או עוגה י'אים😋
לא ראיהנקדימון
בתורה ביחס לבע"ח יש רק שחיטה למאכל. לא זכורה לי התייחסות להריגה סתמית של בע"ח.
נראה לי בלשון המקרא רציחה זה רק על אדם.חסדי הים
מאיזו בחינה?מי האיש? הח"ח!

ערכית ומוסרית? או משפטית ויורידית?

ערכית ומוסריתנקדימון


ערכית ומוסרית יש בעיה בכלל במשק החי באשר הוא שם.מי האיש? הח"ח!

עדיף שקודם יתוקן מבנה משק החי באשר הוא בהקשר הסביבתי והאקולוגי. אחר כך נחשוב גם על עצם המוסריות בניצול בעלי חיים ובפרט בהריגתם, מעורות ועד בשר (שלא להזכיר ציד כספורט).

אני לא צמחוני, אם תהיתנקדימון
למה מי שצד להנאתו אינו נחשב רוצח מבחינה מוסרית? למה הקלקול הנפשי אינו מגדיר אותו כך?
בטח לא אני אתיימר לקבוע מה נחשב מה מבחינה מוסרית.מי האיש? הח"ח!

לגבי קילקול נפשי, אינני מחזיק בשום תואר בפסיכולוגיה ואין בי שום יומרה לקבוע מה מקולקל ומה תקין. אבל בעיני רבים בניו של דונלד טראמפ נראו רעים ואכזריים במסע הציד הספורטיבי שבו השתתפו.

טוב, לא הבנתינקדימון
אז למה הרג בעל חי אינו נחשב רצח?
אם אתה לא צמחוני, אני לא מבין את ההתלבטות...אדם כל שהוא

אם זה רצח, אז צורך תזונתי, הנאה וכדו', לא אמורים להתיר אותו.

יש סולם ערכיםנקדימון
לא כל דבר מוגדר בהכרח רצח.
מיתת בית דין לא תיכנס לגדר רצח.
דווקא כןסביון
עיין סנהדרין לה. למטה
מי שמיקר בעלי חיים כאדם - מוזיל את ערך האדם!הסטורי
נכון מאודנקדימון


יש מושג של צער בעלי חייםמושיקו

כל גרימת צער ועל אחת כמה וכמה מוות  - נכנס בגדר של זה

 

אא"כ זה בעל  חי שמזיק.

נכון - אבל זה לא רצחהסטורי
אסור לצער בעלי חיים, אבל לצורך מותר. אדם אסור לצער גם לצורך, אם לא בגדרים מדוייקים מאוד.