---הכרטיס זיכרון נדפק---,אפויה
אי אפשר לפתוח אותו במחשב ובפלאפון וכנראה כל הקבצים נפגמו. אין שירים,אין תמונות, אין קבצים, אין כלום.![]()
קרה למשהו? יש דרך לשחזר?
^^^^אפויה
מקפיצה
אולי יעזורי.מ!
יש הדרכות ביוטיוב איך לעשות את זה.
אולי זה יעזור, אם הוא לא שרוף או נהרס.
תודה ממש! ישתבח שמו לעד!
אפויה
במחשב אחר כל הקבצים קיימים
כנראה הבעייה בפלאפון....
(כי פתחתי אותו במחשב כשהיה בתוך הפלא עם usb,עכשיו חיברנו אותו בלי הפלאפון למחשב...)
אז זה עזר?י.מ!
לא... כי לא בדקתיאפויה
אני פשוט עם חסימה ליוטיוב...אבל תודה!
בעיקרון כל התכולה בכרטיס קיימת ב"ה.
רק בפלאפון הוא לא נפתח(זה מכשיר נוקיה C2ׂ).
כאילו אני יכולה לראות תמונות ממנו דרך הגלריה ולפתוח שירים דרך הנגן מדיה אבל לכרטיס עצמו ולקבצים האחרים שיש בפנים אי אפשר להיכנס...
תגבי את הקבצים ותפרמטידעתן מתחיל
תודה!
נסתי במחשב. אבל הוא עמוס מדי.. בעזהי"תאפויה
בעזהי"ת כשיהיה זמן אגבה לדרייב!
מעולה. בהצלחהדעתן מתחילאחרונה
איפה יש חנויות שקונות ספרים משומשים בעיר?תפוחית 1
סיפור חוזר, בשמואל הנגידצריך עיון
תודה. ויש שקונות ממש?תפוחית 1
בטוח 15? פעם מכרתי להם ונתנו 5 שקל זיכוי עבור כל ספרבריאות ונחת
עכשיו זה 15 וספר עולה 20..תפוחית 1
שווה. גם אז ספר עלה 20בריאות ונחת
איזה עיר!?אניוהוא
*ה*עירצריך עיון
אורבסאריק מהדרום
ירושלים עיר הקודשתפוחית 1
ספרי קודש או חול?אניוהוא
חולתפוחית 1
לא מכיר.אניוהוא
התלבטתי באמת מי מהםאניוהוא
פעם עבדתי שם. הם מקבלים ספרים תורניים, וגםחסדי הים
אתה מדבר על סיפור חוזר, נכון?צריך עיון
נכוןחסדי הים
תודה לכולםתפוחית 1
ואז הלכתי לסיפור חוזר ב אחלה מקום רק שהייתי לחוצה אז לקחתי את הזיכוי איתי. מקווה שאעשה את המאמץ לחזור לשם מתישהו
אגב, זה פרויקט חברתי? מה בדיוק הרעיון מאחורי החנות?
כן זה פרוייקט חברתי. תגגלי אותם ותגלי
וירושלים של זהב
כן. עובדים שם אנשים המתמודדים נפשית.חסדי הים
נשמע ממש חשובתפוחית 1אחרונה
מכירים את המשחק קהוט?בריאות ונחת
מישהו יכול לענות לי על כמה שאלות לגביו?
מוזמנת לשאולנפשי תערוג
תודהבריאות ונחת
אחרי שיצרתי שאלון אני יכולה להוסיף שאלות?
איך אני משתפת נגיד את אח שלי בשאלון שהכנתי?
זה נשמר לי מיום ליום?
זה נשמר מיום ליום.תמיד בבטחה
מצויןבריאות ונחת
הסבר על המשחקקורא סמוי
לאחר שתכנסי למשחק הוא יראה לך קוד שאותו כל משתתף יצטרך למלא בשביל להצטרף לקבוצה.
כל משתתף נכנס לאינטרנט ונכנס לאתר KAHOOT.IT (התוצאה הראשונה בגוגל) וממלא את הקוד בריבוע המיועד. לאחר מכן הוא רושם את הכינוי שלו. לאחר הצטרפותו שמו יופיע על המסך של מנהל המשחק. לאחר שכל המשתתפים נכנסו אפשר להתחיל במשחק.
יוצא שצריך מכשירים כמספר המשתתפים ומחשב אחד למנהל המשחק.
השאלות והתשובות מופיעות רק במחשב הראשי וכל המשתתפים מקבלים רק ארבע ריבועים בצבעים שונים שעליהם לבחור לפי צבע התשובה הנכונה.
אם עדיין יש פרטים שלא מובנים אשמח להסביר.
בהצלחה!
תודהבריאות ונחת
אחרי שנכנסתי לשאלון איך בדיוק אני עורכת? לא מצאתי אופצייה כזאת.
ולגבי המשחק עצמו הבנתי איך משחקים וגם ניסיתי עם בעלי אבל אני רוצה לשתף את אח שלי בבית שלו עם המחשב שלו, אפשר? האם זה באותה צורה של הכנסת הקוד?
לגבי השאלה השניהקורא סמוי
אה טובבריאות ונחת
אז מה עם העריכה, איפה זה נמצא בדיוק?
לא זוכר בדיוק. זה שם. כשאתפנה אחפשקורא סמוי
נראה לי שמצאתי, תודה!!בריאות ונחתאחרונה
סקר
פעם הייתי עוגי
איזה מאכל אסלי אתם הכי אוהבים לאכול בחגים?
קאפוסטעבריאות ונחת
בוקר טוב!פה לקצת
לא משנה באיזה שעה אלך לישון, אני קמה עייפה כאילו ישנתי דקה והעירו אותי בכוח
נמאס לי
יום מוצלח אנשים!
קוקר טוב!מחפשת^
תבדקי ברזל או תוספים או חוסרים. בוקר טוב!נפש חיה.
בוקר אורחן,
ולפעמים זה פיזי לחלוטין.. כדאי לעשות בדיקות דם
יום מבורך לכולנו

בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא
adar

בוקר טוב !משה
בוקר טובהשקט הזה
לקחתי הפניה לבדיקת דם לבדוק את העניין אבל לא הלכתי לבצע אותה..
תאכלי אגוז מלך טרי לפני השינה.נפש חיה.
תמיד זה ככה?תפוחית 1
לא. רק לאחרונהפה לקצת
אז אולי כמו שאמרו ברזל או b12תפוחית 1
בוקר מצויין! השבת בחינת 'יסכה'
חסדי הים
הייתתן אחרית לעמךאחרונה
2. חוץ מיזה, יש את עניין שעות השינה בזמן המתאים. לפי הבנתי הדלה בנושא השעות האופטימליות לשינה הן 22:00 - 02:00.
3. בנוסף, אדם ממוצע צריך לישון באזור 7 -8 שעות וזה יכול גם לעלות ל9 שעות במידה שהוא מתאמן, עוסק בפעילות מאומצת וכדומה.
4. וכן יש את עניין 'מחזורי השינה' שיש כאלה שאומרים שהמחזורים הם כל שעה וחצי. כלומר אם תשני שעה וחצי בול אז תהיי עירונית אך אם תשני שעתיים תהיי עייפה בגלל שקצת באמצע מחזור שינה. וכך הלאה: אם תשני שלוש שעות תהיי עירונית (כל פעם להוסיף שעה וחצי).
בכל מקרה תבררי את זה קצת יותר לעומק, אבל זה בגדול

תקלה בג'ימייל... אולי מישהו מכיר?יעל...
כבר כמעט 24ה שעות שאני לא מקבלת מיילים...
ואני יודעת בוודאות ששלחו לי- מישהי הראתה לי צילום מסך,
שלחתי לעצמי מייל מבעלי (וגם יש לנו קבוצות מייל משותפות שאני רואה שהוא קיבל ואני לא)
מה זה יכול להיות? איך אפשר לפתור את זה?
(יצאתי, נכנסתי, רעננתי ו... כלום)
תודה!
הגיע לספאם?ט'
האימייל מלא ואין מקום?
אולי המייל מלא... זה רעיון מניח את הדעתיעל...
אבל הוא לא התריע על זה... בד"כ הוא מזהיר ואני מרוקנת
אם זה מהטלפון תעדכני את האפליקציהי.מ!
הסתדר לך?פנסאי
יש לך רעיון בשבילי?
תסתכלי במיילים שנשלחו (ב"נשלח").וירושלים של זהב
זה קרה לי עם הגימיל המעודכן, כל המיילים האחרונים התחבאו שם משום מה.
אחר כך זה הסתדר...
אולי זאת אותה בעיה. לא יודעת. בהצלחה!
אם זה בטלפון תוודאי שהסנכרון פועלצריך עיון
קרה לי כשלא היה מקום.כתר הרימוןאחרונה
שבת שלום!!תתן אחרית לעמך
לבעלי נטספארק באייפון- צריכה עזרהסינון טוב
1. איך זה עובד עם נטספארק? זו פשוט אפליקציה? היא עובדת גם בחו״ל?
2. מה מידת החסימה? כל אתר שיש בו פרצוף של אישה אבל שום דבר מיני גם יסתנן? לא מעוניינת בזה.
3. מעוניינת בחסימה לאתרי פורנוגרפיה, אתרי חדשות הכוללים תמונות וכתבות לא צנועות.
4. האם חוסם גם אינסטגרם?
5. יש אפליקציות חשובות שהוא חוסם, כמו וואטסאפ, ווייז, גטטקסי וכו׳.
6. אם אני ארצה לשמוע שיר ביוטיוב, שהקליפ שלו לא צנוע, אני אשמח כמובן שיחסום, אבל תהיהה לי אפשרות לראות למשל קליפ אחר של השיר הזה רק עם מילים?
7. עד כמה הוא מאט את הגלישה ומבזבז בטרייה?
כמו שאתם רואים יש לי מלא חששות, אבל יודעת שחייבת לעזור לעצמי. אז בבקשה אם מישהו יודע ויוכל לתת לי תשובות, וגם להרגיע אותי בדרך שזה לא כזה נורא, אני אשמח ממש!!
עונה חלקיתיראת גאולה
), יש לנטספארק כמה רמות חסימה. לפי מה שאני מבינה מ2-3 הרמה האמצעית (כמדומני נקראת הגנה מתקדמת) מתאימה למה שאת מחפשת.
וגם 6. הרמה הזו חוסמת יוטיוב באופן חלקי. כלומר, מסננת סרטונים (אין לי כ"כ ניסיון ביוטיוב, אז לא ממש יודעת מה כן מסנן ומה לא - אבל כל מה שרציתי לראות היה פתוח
).5. לא (אולי משחקים מסויימים לא הצלחתי להוריד)
ועוד משהו, לי יש סיסמה לעצמי. כך שאם אני רוצה לפתוח אתר מסויים והוא חסום, אני יכולה לפתוח עם הסיסמה. אפשר כמובן שהסיסמה תהיה אצל מישהו אחר, לי מתאים כך.
הכל ברוגע
דעתן מתחיל
2. את בוחרת את מידת החסימה! יש כמה אפשרויות, הכל מובן יותר כשתקראי מהאתר.
3.4.5.6. כנ"ל.
7. מאט. אם יש אייפון מאמין שתרגישי פחות. אבל כמו שכתבת, יש דברים עליהם לא מתפשרים, בטח לא בשביל רבע שניה יותר.
אשרייך ממש! מעריך ממש.
ובטוח שגם הוא למעלה.
ממש תודה למי שענה! אשמח לשמועסינון טוב
זהו??סינון טוב
כמה שאלות.פנסאי
כי אם יש לך אייפון יש מצב שההגבלות שמובנות בו באופן אוטומטי יספיקו לך ולא תצטרכי את נטספארק.
לי ולבעלי יש אייפון. יש אפשרות להגביל גלישה בכמה רמות ולהגדיר סיסמא. את יכולה להגדיר סיסמא בעצמך או לתת למישהו לשים לך סיסמא.
אם זה רלוונטי לך ויש לך עוד שאלות אשמח לענות בפרטי.
1. זאת אפליקציה, אנא עארף...אריק מהדרוםאחרונה
2. ממש לא חוסם כל פרצוף של אשה, אין לי חסימומטר אז אני לא יודע לענות על השאלה "מה מידת החסימה".
3. סבבה, זה חוסם את זה.
4. לא יודע, אין לי.
5. לא נראה לי אבל זה חוסם חלק מחנות האפליקציות אבל לא נראה לי משהו חשוב.
6. לגבי החסימה ביוטיוב, אני לא ממש איך הם בנו את התוכנה שלהם אבל לטעמי זה לא מאוד מוצלח, יש דברים שהיה ראוי לחסום ולא חסמו ויש דברים שהיה ראוי שלא לחסום וחסמו, בסך הכל, די בסדר, חוסם כמה שירים או יצירות של וניה הימן שנחסמו מסיבה לא ממש ברורה (אבל רימון ברמה 2 שיש לנו בבית לא חסם) נטספרק יותר טובה מכל מה שהיה לי עד כה.
7. לא יודע, {ר}ציני פעם כתב שבין רבע לשליש מחבילת הגלישה, אני לא ממש מרגיש כי יש לי חבילה גדולה ואת הבטריה אני מטעין כל לילה, בדיוק כמו יעל שאין לה נטספארק.
איפה מופיע חזון הצמחונות של הרב קוק?נפש חיה.
מזתומרתקוד אבל פתוח

זה לא קטע של מאמר?נפש חיה.
לא זה ספרקוד אבל פתוח
סיכום שלו איפשהו יש לך אולי? קצת דחוףנפש חיה.
יש בויקיפדיה סיכוםחסדי הים
בדברי שיראריק מהדרום
לא בדיוק מה שרציתי....נפש חיה.
אולי יש לך סיכום שלו או משהו?נפש חיה.
לבושתי, מעולם לא עיינתי בזה.אריק מהדרום
קטעים מתוך המאמרים אפיקים בנגב וטללי אורותפעם הייתי עוגי
ונערכו על ידי תלמידו הרב הנזיר לכדי חיבור
שיצא ע"י מוסד הרב קוק
הרב לונדין הוציא אותו מחדש עם ביאור
אתה יכול לעזור לי עם זה? אני מחפשתנפש חיה.
נראה לי מה שבלינקים שהביאו טוב...פעם הייתי עוגי
יש משהו בויקיטקסטתפוחית 1
אולי יעזור לךהלוך ושוב
נפלא ביותר !! תודה.נפש חיה.אחרונה
תגידו, דחוף. הרכבת ישראל שוב לא עובדת מחר??????עץ על מים
ולא מופיע בשום מקום כתוב שהרכבת לא עובדת.
אררררר
עריכה:
טוב אחרי שפצלתי בעצמי את המסלול ל2 רכבות יש רכבות אבל למה הוא לא נותן לי אוטומטי מסלול בעצמו כרגיל? וגם למה אין שוב רכבות ישירותתתת
הכל בגלל הרכבת לירושלים. פיכסה
איזה רכבת את מחפשת?מיכל318
הוא כותב שאין עדכונים חדשים.מיכל318
לילה טוב
השמועות טוענות שלפעמים הרכבת עובדתסביון
אבל לא נמצא ביסוס לשמועה המופרכת הזו
חופשי. באמת לא היה לי רכבתעץ על מיםאחרונה
החיזוק היומי
ברגוע
מִסִּפּוּרֵי דְּבָרִים שֶׁל הַנָּשִׁים יְכוֹלִים לֵידַע מַעֲמַד הַשְּׁכִינָה אֵיך הִיא אוֹחֶזֶת כָּעֵת. וְזֶה שֶׁכָּתוּב אֵצֶל מָרְדֳּכַי (אֶסְתֵּר ב) "שֶׁהָיָה מִתְהַלֵּך לִפְנֵי חֲצַר בֵּית הַנָּשִׁים לָדַעַת אֶת שְׁלוֹם אֶסְתֵּר" וְאֶסְתֵּר הִיא הַשְּׁכִינָה כִּי מָרְדֳּכַי הָיָה מַשִּׂיג זאת, לֵידַע שְׁלוֹם הַשְּׁכִינָה מֵחֲצַר בֵּית הַנָּשִׁים, עַל יְדֵי סִפּוּרֵי דִּבְרֵיהֶם.
(ליקוטי מוהר"ן רג)
מי ער?חידוש
איך היה היום הראשון אחרי יום כיפור? השתנה משהו?
ער ועייףקוד אבל פתוח
אני,מחפשת^
איך היה? מבלבלבלבל🙃
כאילו יום שישי כאילו?אריק מהדרום
ער.משה
מחר רוצים שאני אקים את הילד לגן. לא בא לי.
👆👆👆👆פעם הייתי עוגי
רוציםםם.....שרהמרים
ההויה כולה רוצה.אריק מהדרוםאחרונה
עררתתן אחרית לעמך
אנייטבתה
היה טוב. ברוך ה'. טוב.נפש חיה.
תובנות מהמעצר אתמולנחשון מהרחברון
תוך כדי שהובלנו החוצה פרצה מליבי ומפי שאגה מלוך על כל העולם כולו בכבודך. שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. ה' הוא האלוקים ה' ימלוך לעולם ועד. כמה הרגשתי הזדהות עם מה שאמרתי באותו רגע. זה היה כ''כ מוחשי, רגע אחד אתה בדבקות כ''כ גבוה ומרגיש ממש התבטלות לה' בביתו ורגע לאחר מכן אתה נעצר על כך ומובל כעבריין לתחנה.
בתחנה לקחו מאיתנו פרטים ושמו שוטרים לשמור עלינו. בהתחלה למדנו קצת בנינו, משניות בע''פ הלכות יום כיפור ועוד ואז התחילה שיחה עם השוטרים.למה עשיתם את זה? ידעתם שזה מה שיהיה. אז הסברתי להם מה זה בית מקדש, יום כיפור. סוג של העברתי שיעור כמעט שעה וחצי.
אחרי כ3 שעות נלקחנו לקישלה שם מרחו אותנו הרבה ואז חקרו אותנו. לאחר ייעוץ על נתי רום וחוננו לא אמרנו כמעט כלום אבל המעמד מול חוקר ששואל אותך לפרטי פרטים מה עשית למה ואיך ומעמת אותך מול סרטונים עשה לי הכנה ליום הדין. ושם כידוע א''א לשמור על זכות השתיקה בתוכנה של זו חקירה פוליטית גזענית.
בסוף שוחררנו עם הרחקה ל15 יום מההר. אבל הרבה תובנות חשובות על עם ישראל הקדוש, על יום הדין ועל מעמד הדין הגדול. בסוף אמרתי לשוטרים תודה על זה...
אני מעתיק כאן את תפילת שלמה רק כי זה יפה וכ''כ עצמתי ונאמר בו ביום המעצר
וַיֹּאמַר, יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אֵין-כָּמוֹךָ אֱלֹהִים, בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וְעַל-הָאָרֶץ מִתָּחַת: שֹׁמֵר הַבְּרִית, וְהַחֶסֶד, לַעֲבָדֶיךָ, הַהֹלְכִים לְפָנֶיךָ בְּכָל-לִבָּם. כד אֲשֶׁר שָׁמַרְתָּ, לְעַבְדְּךָ דָּוִד אָבִי, אֵת אֲשֶׁר-דִּבַּרְתָּ, לוֹ; וַתְּדַבֵּר בְּפִיךָ וּבְיָדְךָ מִלֵּאתָ, כַּיּוֹם הַזֶּה. כה וְעַתָּה יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, שְׁמֹר לְעַבְדְּךָ דָוִד אָבִי אֵת אֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ לּוֹ לֵאמֹר, לֹא-יִכָּרֵת לְךָ אִישׁ מִלְּפָנַי, יֹשֵׁב עַל-כִּסֵּא יִשְׂרָאֵל: רַק אִם-יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ אֶת-דַּרְכָּם, לָלֶכֶת לְפָנַי, כַּאֲשֶׁר הָלַכְתָּ, לְפָנָי. כו וְעַתָּה, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל--יֵאָמֶן נָא, דבריך (דְּבָרְךָ), אֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ, לְעַבְדְּךָ דָּוִד אָבִי. כז כִּי, הַאֻמְנָם, יֵשֵׁב אֱלֹהִים, עַל-הָאָרֶץ; הִנֵּה הַשָּׁמַיִם וּשְׁמֵי הַשָּׁמַיִם, לֹא יְכַלְכְּלוּךָ--אַף, כִּי-הַבַּיִת הַזֶּה אֲשֶׁר בָּנִיתִי. כח וּפָנִיתָ אֶל-תְּפִלַּת עַבְדְּךָ, וְאֶל-תְּחִנָּתוֹ--יְהוָה אֱלֹהָי: לִשְׁמֹעַ אֶל-הָרִנָּה וְאֶל-הַתְּפִלָּה, אֲשֶׁר עַבְדְּךָ מִתְפַּלֵּל לְפָנֶיךָ הַיּוֹם. כט לִהְיוֹת עֵינֶךָ פְתֻחֹת אֶל-הַבַּיִת הַזֶּה, לַיְלָה וָיוֹם, אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר אָמַרְתָּ יִהְיֶה שְׁמִי שָׁם--לִשְׁמֹעַ, אֶל-הַתְּפִלָּה, אֲשֶׁר יִתְפַּלֵּל עַבְדְּךָ, אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה. ל וְשָׁמַעְתָּ אֶל-תְּחִנַּת עַבְדְּךָ, וְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר יִתְפַּלְלוּ, אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה; וְאַתָּה תִּשְׁמַע אֶל-מְקוֹם שִׁבְתְּךָ, אֶל-הַשָּׁמַיִם, וְשָׁמַעְתָּ, וְסָלָחְתָּ. לא אֵת אֲשֶׁר יֶחֱטָא אִישׁ לְרֵעֵהוּ, וְנָשָׁא-בוֹ אָלָה לְהַאֲלֹתוֹ; וּבָא, אָלָה לִפְנֵי מִזְבַּחֲךָ--בַּבַּיִת הַזֶּה. לב וְאַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, וְעָשִׂיתָ וְשָׁפַטְתָּ אֶת-עֲבָדֶיךָ--לְהַרְשִׁיעַ רָשָׁע, לָתֵת דַּרְכּוֹ בְּרֹאשׁוֹ; וּלְהַצְדִּיק צַדִּיק, לָתֶת לוֹ כְּצִדְקָתוֹ. לג בְּהִנָּגֵף עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, לִפְנֵי אוֹיֵב--אֲשֶׁר יֶחֶטְאוּ-לָךְ; וְשָׁבוּ אֵלֶיךָ וְהוֹדוּ אֶת-שְׁמֶךָ, וְהִתְפַּלְלוּ וְהִתְחַנְּנוּ אֵלֶיךָ בַּבַּיִת הַזֶּה. לד וְאַתָּה, תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, וְסָלַחְתָּ, לְחַטַּאת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל; וַהֲשֵׁבֹתָם, אֶל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר נָתַתָּ, לַאֲבוֹתָם. {ס} לה בְּהֵעָצֵר שָׁמַיִם וְלֹא-יִהְיֶה מָטָר, כִּי יֶחֶטְאוּ-לָךְ; וְהִתְפַּלְלוּ אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה, וְהוֹדוּ אֶת-שְׁמֶךָ, וּמֵחַטָּאתָם יְשׁוּבוּן, כִּי תַעֲנֵם. לו וְאַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, וְסָלַחְתָּ לְחַטַּאת עֲבָדֶיךָ וְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל--כִּי תוֹרֵם אֶת-הַדֶּרֶךְ הַטּוֹבָה, אֲשֶׁר יֵלְכוּ-בָהּ; וְנָתַתָּה מָטָר עַל-אַרְצְךָ, אֲשֶׁר-נָתַתָּה לְעַמְּךָ לְנַחֲלָה. {ס} לז רָעָב כִּי-יִהְיֶה בָאָרֶץ, דֶּבֶר כִּי-יִהְיֶה שִׁדָּפוֹן יֵרָקוֹן אַרְבֶּה חָסִיל כִּי יִהְיֶה, כִּי יָצַר-לוֹ אֹיְבוֹ, בְּאֶרֶץ שְׁעָרָיו--כָּל-נֶגַע, כָּל-מַחֲלָה. לח כָּל-תְּפִלָּה כָל-תְּחִנָּה, אֲשֶׁר תִהְיֶה לְכָל-הָאָדָם, לְכֹל, עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל--אֲשֶׁר יֵדְעוּן, אִישׁ נֶגַע לְבָבוֹ, וּפָרַשׂ כַּפָּיו, אֶל-הַבַּיִת הַזֶּה. לט וְאַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם מְכוֹן שִׁבְתֶּךָ, וְסָלַחְתָּ וְעָשִׂיתָ, וְנָתַתָּ לָאִישׁ כְּכָל-דְּרָכָיו, אֲשֶׁר תֵּדַע אֶת-לְבָבוֹ: כִּי-אַתָּה יָדַעְתָּ לְבַדְּךָ, אֶת-לְבַב כָּל-בְּנֵי הָאָדָם. מ לְמַעַן, יִרָאוּךָ, כָּל-הַיָּמִים, אֲשֶׁר-הֵם חַיִּים עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה--אֲשֶׁר נָתַתָּה, לַאֲבֹתֵינוּ. מא וְגַם, אֶל-הַנָּכְרִי, אֲשֶׁר לֹא-מֵעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, הוּא; וּבָא מֵאֶרֶץ רְחוֹקָה, לְמַעַן שְׁמֶךָ. מב כִּי יִשְׁמְעוּן, אֶת-שִׁמְךָ הַגָּדוֹל, וְאֶת-יָדְךָ הַחֲזָקָה, וּזְרֹעֲךָ הַנְּטוּיָה; וּבָא וְהִתְפַּלֵּל, אֶל-הַבַּיִת הַזֶּה. מג אַתָּה תִּשְׁמַע הַשָּׁמַיִם, מְכוֹן שִׁבְתֶּךָ, וְעָשִׂיתָ, כְּכֹל אֲשֶׁר-יִקְרָא אֵלֶיךָ הַנָּכְרִי--לְמַעַן יֵדְעוּן כָּל-עַמֵּי הָאָרֶץ אֶת-שְׁמֶךָ, לְיִרְאָה אֹתְךָ כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, וְלָדַעַת, כִּי-שִׁמְךָ נִקְרָא עַל-הַבַּיִת הַזֶּה אֲשֶׁר בָּנִיתִי. מד כִּי-יֵצֵא עַמְּךָ לַמִּלְחָמָה עַל-אֹיְבוֹ, בַּדֶּרֶךְ אֲשֶׁר תִּשְׁלָחֵם; וְהִתְפַּלְלוּ אֶל-יְהוָה, דֶּרֶךְ הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּהּ, וְהַבַּיִת, אֲשֶׁר-בָּנִתִי לִשְׁמֶךָ. מה וְשָׁמַעְתָּ, הַשָּׁמַיִם, אֶת-תְּפִלָּתָם, וְאֶת-תְּחִנָּתָם; וְעָשִׂיתָ, מִשְׁפָּטָם. מו כִּי יֶחֶטְאוּ-לָךְ, כִּי אֵין אָדָם אֲשֶׁר לֹא-יֶחֱטָא, וְאָנַפְתָּ בָם, וּנְתַתָּם לִפְנֵי אוֹיֵב; וְשָׁבוּם שֹׁבֵיהֶם אֶל-אֶרֶץ הָאוֹיֵב, רְחוֹקָה אוֹ קְרוֹבָה. מז וְהֵשִׁיבוּ, אֶל-לִבָּם, בָּאָרֶץ, אֲשֶׁר נִשְׁבּוּ-שָׁם; וְשָׁבוּ וְהִתְחַנְּנוּ אֵלֶיךָ, בְּאֶרֶץ שֹׁבֵיהֶם לֵאמֹר, חָטָאנוּ וְהֶעֱוִינוּ, רָשָׁעְנוּ. מח וְשָׁבוּ אֵלֶיךָ, בְּכָל-לְבָבָם וּבְכָל-נַפְשָׁם, בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם, אֲשֶׁר-שָׁבוּ אֹתָם; וְהִתְפַּלְלוּ אֵלֶיךָ, דֶּרֶךְ אַרְצָם אֲשֶׁר נָתַתָּה לַאֲבוֹתָם, הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ, וְהַבַּיִת אֲשֶׁר-בנית (בָּנִיתִי) לִשְׁמֶךָ. מט וְשָׁמַעְתָּ הַשָּׁמַיִם מְכוֹן שִׁבְתְּךָ, אֶת-תְּפִלָּתָם וְאֶת-תְּחִנָּתָם; וְעָשִׂיתָ, מִשְׁפָּטָם. נ וְסָלַחְתָּ לְעַמְּךָ אֲשֶׁר חָטְאוּ-לָךְ, וּלְכָל-פִּשְׁעֵיהֶם אֲשֶׁר פָּשְׁעוּ-בָךְ; וּנְתַתָּם לְרַחֲמִים לִפְנֵי שֹׁבֵיהֶם, וְרִחֲמוּם. נא כִּי-עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ, הֵם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתָ מִמִּצְרַיִם, מִתּוֹךְ כּוּר הַבַּרְזֶל. נב לִהְיוֹת עֵינֶיךָ פְתֻחֹת אֶל-תְּחִנַּת עַבְדְּךָ, וְאֶל-תְּחִנַּת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, לִשְׁמֹעַ אֲלֵיהֶם, בְּכֹל קָרְאָם אֵלֶיךָ. נג כִּי-אַתָּה הִבְדַּלְתָּם לְךָ, לְנַחֲלָה, מִכֹּל, עַמֵּי הָאָרֶץ: כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ בְּיַד מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ, בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת-אֲבֹתֵינוּ מִמִּצְרַיִם--אֲדֹנָי יְהוִה. {פ}
פאשלה של קלדניתצריך עיון
סתם תהייה...נפשי חיכתה לה'
שואלת רק על בסיס מה שחויתי השנה לעומת שנים קודמות.
כמובן לא נכנסת לעניניי עדות -כולנו חלק מעמ"י!
אצלינו בבית כנסת ..
תפוחית 1
המטפלת ההיאיהל
המטפלת ההיא הייתה מיוחדת.
הייתה מיוחדת במינה.
המטפלת ההיא הייתה מאפשרת. מכילה. לא הייתה מסבנת אותך.
היא הייתה נאמנה וישרה לאמת ולעצמה, ולא חוסכת את זה ממך.
המטפלת ההיא ידעה איך להגיד. כמה ולמה, ובעיתוי הנכון.
המטפלת ההיא נתנה לי מתנה עצומה. המטפלת ההיא שמה לי מראה ואיפשרה לי לראות את המהלכים הפנימיים שמתחוללים בתוך הנפש שלי.
פתאום התחלתי להבין את הקונסטלציה הפנימית. זה היה מרהיב. אבל בעיקר מכאיב.
נחשפתי למחוזות שלא ידעתי איך לגעת בהם מעולם.
וכך, יד ביד, צעדה איתי בלב תהומות שאף אחד לא העיז קודם לכן.
וידעה לצאת איתי חזרה למקומות הבטוחים, והרגועים.
המטפלת ההיא ידעה לומר את הדברים באופן שיתיישב לך על הלב. באופן שתוכלי באמת להקשיב למה שנאמר ולהתבונן בזה.
המטפלת ההיא הייתה הגונה. ישרה כמו סרגל.
אם לא עזרה בפגישה, הייתה אומרת בכנות, "אל תשלמי לי הפעם, אני לוקחת אחריות."
המטפלת ההיא לא תחזור. כנראה לא תחזור לעולם.
אני מוכירה לה תודה מיוחדת, תודה ששמורה רק לה.
המטפלת הזו, שינתה את חיי.
היא עזרה לי לראות בטוב העצמי. לסמן יעדים, ולחתור אליהם בעזרת קשב פנימי והתבוננות משותפת. המטפלת ההיא צעדה איתי מסע משמעותי בחיי.
ועזרה לי להיות מי שאני היום.
תודה לך ****. אין כמוך. ולא תהיה כמוך.
וואו.מישי' מאפושו'אחרונה
מכאיב לקרוא את האובדן שלך.
רבותי הקדושים
לעבדך באמת!
אחרי המקווה המטהר העצום ומחייה הזה,
כשיש לנו זכות להתחיל מחדש ממש.
שנה חדשה.
אדם חדש.
יש לכם איזו שהיא קבלה טובה שקיבלתם על עצמכם לכבוד ההתחדשות וההיטהרות הזו?
ממש אשמח לשיתופכם

אה..והוא ישמיענו
בינתיים עשינו את זה פעם אחת- אחרי מסע של שמונה ק''מ (2 אלונקות) וב"ה זה עבד. שמרו לנו אוכל (חצי שקית לחם לארבעה מתפללים וקצת תירס...
)פעם הבאה זה כבר יושרש בפלוגה
קצת 'מסירות נפש' לא תזיק לאף אחד... (לשמחתי לקחתי איתי שני מסורתיים לתפילה והם גם לא אכלו. ומאוד הערכתי אותם על זה)
יישר כוח
לב טהור:)
בע''ה נעשה ונצליחוהוא ישמיענו
אני מצדיע לך!זית שמן ודבש
לא..והוא ישמיענו
אל תיקח את זה למקומות כאלו...
איפה אתה בצבא?זית שמן ודבש
(בפרטי)והוא ישמיענו
אוהו...תצליח!לעבדך באמת!
אני צופה עתיד מזהיר ביותר לפלוגה הזו...
חבר'ה.. הגזמתםוהוא ישמיענו
זה לא דבר כזה גדול כמו שאתם חושבים. באמת, אנשים לא דתיים שצמים את כל יום כיפור זו גבורה הרבה יותר גדולה.
אני לא איזה גיבור גדול. בכלל לא
לפי מה אתה מודד גבורות?לעבדך באמת!
לפי חברים שלי מהמחלקה שצמו לראשונה את כל הצום.והוא ישמיענו
טוב...לעבדך באמת!
חיילים=גיבוריםמיכל318
cghv akl af,c, t, zv' gfahu ,,nuss/אריק מהדרום
לא הבנתי אותךוהוא ישמיענו
מילה בסלעזית שמן ודבש
שתיקה בתריאריק מהדרום
..והוא ישמיענו
לכל אחד יש כאן מצוות כרימון וזה ידוע שלכל אחד יש זכויות, ו"כבוד ה' הסתר דבר". לא צריך לדבר על זה יותר מדי עם אחרים...
לא חשבתי שזה יגיע לאן שזה הגיע.
אני מתלבט וגם התלבטתי כבר בעבר לגבי שרשורים כאלה. לא יודע אם זה טוב שאנשים מדברים על עצמם.
ועוד, את מה אני אשאיר כסוד ביני לבין הקב"ה אם את הכל אני אגלה לאחרים?...
בקיצור. תחשבו על זה וגם אני צריך לחשוב על זה.
יש חשבון נפש של לפני יום כיפור, ויש את החשבון נפש שלאחריו
תאמת שמסכימה איתךשרהמרים
אבל ממש מעריכה את הענווה, ולא אגיד מה אני חושבת על מה שעשית כדי לא להמשיך לגרום לך חוסר נוחות
ומרגש לשמוע שהצבא מחזק אנשים ומקרב אותם לתורה! תמשיך לשתף אותנו בסיפורים כאלה...
המטרה היא לשתף כדיוהוא ישמיענו
וסליחה על האווירה שאני עושה כאן אחרי יוה''כ 😬
לא הבנתי ממה נפגעת?שרהמרים
..והוא ישמיענו
בסדרשרהמרים
מביך ולא נעים אולי אבל אף אחד לא מכיר אותך באמת אז הכל טוב
(לכאורה דווקאוהוא ישמיענו
הלכתי לאיבוד...שרהמרים
אמןוהוא ישמיענואחרונה
^^^מסכימה.אפויה
אוהוהוולעבדך באמת!
נטילת ידיים בבוקר ליד המיטהמיכל318
פששש צדיקה!!לעבדך באמת!
בשאיפה להיות כזאת...מיכל318
אמן
לעבדך באמת!
כן
מיכל318
תשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה -חידוש
מדוע?
הימים הנוראים יכולים לעבור על האדם בכמה אופנים. יש את האדישים, שממשיכים פחות או יותר בחיי השיגרה ומחכים שהימים הנוראי(י)ם יעברו ויהיה אפשר לנשום. חבל. ויש את אלו שכן מנסים להתחבר לתוכן הימים ומהותם - אבל לא תמיד הדרך לכך ברורה.
מה היעד אליו אנו שואפים בכל המערכת המורכבת והעמוקה של 40 הימים הללו שמר"ח אלול ועד יום כיפור?
כידוע, יום כיפור הוא יום חתימת הדין על כל מה שיארע לאדם בשנה הקרובה. אם כך לכאורה היעד המוצב בפנינו הוא לעשות את מירב המאמצים כדי לזכות בדין.
יש אמת בהנחה זו, אולם כשהיא מתקבלת בהכרה שלא בצורתה האמיתית היא יכולה לעורר הרגשה של ריחוק, כביכול האדם הוא הנאשם העומד מול הקב"ה - השופט, ועליו "לצבור נקודות זכות" ע"י תשובה, צדקה ומעשים טובים, ולהרבות בתפילה כדי לשכנע את השופט לתת לו את משאלותיו. גם אם האדם לא חושב כך בפירוש, לפעמים התפיסה- הרגשה הזו נמצאת בלב, בפרט אצל אדם שמנסה להשקיע ולהתחבר לעבודת הימים הנוראים.
היעד של האדם בחייו, הוא להגיע לקרבת ה' תמידית. ובפתיחתה של שנה חדשה, נתן לנו הקב"ה עשרה ימים של קרבה מיוחדת, כדי שננצל אותך ונמנף את אותה התעלות כסימן דרך לכל המשך השנה.
אם כך מובן שגם המטרה המיוחדת העומדת בפנינו בימים אלו, אינן "למחוק" את העוונות ע"י תשובה, ולא "לצבור נקודות זכות" כדי לזכות בדין, או להתפלל בשביל "לשכנע" כנ"ל.
אלא, המטרה היא - להגיע לקרבת ה', "קרבת אלהים יחפצון" (מתוך ההפטרה ליו"כ).
הדרך להגיע לכך, היא כפי האמור בפיוט הסילוק המפורסם "ונתנה תוקף" - תשובה תפילה וצדקה.
אמנם התשובה היא מצוות עשה המחייבת כל יחיד בימים אלו, אבל המטרה שלה מבחינתנו היא להסיר את מחיצות העוונות המבדילות בין האדם לבוראו ומונעות ממנו להשיג את קרבתו. גם התפילה, שיש לה חשיבות מרובה בימים אלו, היא כדי לרומם את האדם, לחזק את הקשר שלו עם בוראו ואת הרגשת התלות בו. הצדקה, ושאר המעשים והקבלות - אינן כדי לצבור נקודות זכות, אלא כדי לרומם את עצמנו ומעמדנו הרוחני, ולהגיע לקרבת אלהים גדולה יותר.
האדם והקב"ה אינם "נאשם" ו"שופט", העומדים משני צדי המתרס. הקב"ה רוצה בטובתנו לא פחות ממה שאנו רוצים בה, אך כדי שנהיה ראויים לגזר דין טוב, לקבלת שפע של טובה וברכה במשך השנה, עלינו להיות במקום שלשם מגיע השפע הזה - הקב"ה נותן לכל אחד את המשימה הזו, לטובתו, להתרומם ולהתעלות, להיות קרוב לקב"ה שהוא מקור הברכות, וממילא, לקבל יותר טוב וברכה.
מטרת האדם היא קרבת ה'. מתוכה, ממילא האדם באופן טבעי נמצא במקום כזה שיגיעו אליו יותר חיים, טוב וברכה.
מתוך הכרה כזו, עבודת התשובה והימים הנוראים אינה גורמת מועקה או ריחוק, אלא להפך - ממלאת את האדם בשמחה טבעית על היותו קרוב ומתקרב לבוראו, החפץ בטובתו, וממתין לאדם שיעשה את המאמץ המוטל עליו כדי להתקרב.
@פה לקצת@רחפת.. @זוהרת בטורקיז@חיהל'ה @פסידונית @שמן פשתן @נפש חיה.@זאת עם השם
@מבקש אמונה@איוושה@אניוהוא@חן,@המטיילת בארץ@דובשניה@ע מ@אור אש@סתם 1... @חסדי הים@אילת השחר@מדרון@בבושקה@למה לא?@שום וחניכה@הילושש@נעימת הליכות@אפרסק@.............
@ארץ השוקולד @שריקה@פוזמק מהוה@dawn@שירה(-8@סתם עובר אורח@mp3@בעיצוב@בת של השם@רננצ'
@בת מלך =) @בת מלך!!!! @שמשועננים@שריקה@סוסה אדומה@!!מירב!!@אוהבת ה'
@העוגב
למרות שלא תויגתי פה...מיכל318
אבל אומרים ש"המלך נימצא בשדא" שזה הימים של חודש אלול.
אז מזה העשרת ימי תשובה? ה'גם נימצא למטה?
--חידוש
יותר מאשר באלול. "קראוהו בהיותו קרוב - אלו עשרה ימים שמרה"ש עד יוה"כ"
מה אז הוא ממש כאן למעטה??מיכל318
אני לא ידעתי את זה.
אתה באמת חידוש...
אני עדיין לא מאמינה למה שכתבת.מיכל318
אני בהלם עדיין. שאני רק עכשיו יודעת.. זה לא אמיתי... וכבר מחר יום כיפור, סתם היתפספסו לי כל הימים האלה! ממש סתם!
וכבר מזה עוזר לי.. פחות מ 24 שעות, זה מה שנישאר.
😭😭😭😭😭
יש עוד שלוש יממותחידוש
כולל יום כיפור
שזה הרבה מאוד
...מיכל318
היתבלבלו לי הימים.
הייתי בטוחה שזה מחר. איזה נס, יופי😁
תודה רבה😅

יום כיפור זה כולל?מיכל318
כן, כן... אל תהיי בלחץ..חידוש
תודה רבה רבה
מיכל318
תודה רבה!העוגב
זה כולל גם את זה..
חידוש
יישר כח!ע מ
(זו מחמאה)
אשריך אשריך אשריך.נפש חיה.
דווקא עכשיו לא קוראים? זה מהיותר חשובים
...חידוש
טוב שכנעת אותי לקרואאריק מהדרום
הימים הנוראים יכולים לעבור על האדם בכמה אופנים. יש את האדישים, שממשיכים פחות או יותר בחיי השיגרה ומחכים שהימים הנוראי(י)ם יעברו ויהיה אפשר לנשום. חבל. ויש את אלו שכן מנסים להתחבר לתוכן הימים ומהותם - אבל לא תמיד הדרך לכך ברורה.
מה היעד אליו אנו שואפים בכל המערכת המורכבת והעמוקה של 40 הימים הללו שמר"ח אלול ועד יום כיפור?
לא יודע מה איתך אבל היעד שלי הוא לסמן V.
כידוע, יום כיפור הוא יום חתימת הדין על כל מה שיארע לאדם בשנה הקרובה. אם כך לכאורה היעד המוצב בפנינו הוא לעשות את מירב המאמצים כדי לזכות בדין.
כידוע גם אפשר לעשות תשובה בכל רגע נתון בשנה הקרוב ולהפוך את כל הגזירות לטובה שכן אפילו נבואה של פורענות- אם ישראל עושים תשובה מתבטלת וכן האדם נידון גם בכל יום וכן יש פה קושיה קשה איך כל זה מסתדר עם תסבוכת הידיעה והבחירה.
יש אמת בהנחה זו, אולם כשהיא מתקבלת בהכרה שלא בצורתה האמיתית היא יכולה לעורר הרגשה של ריחוק, כביכול האדם הוא הנאשם העומד מול הקב"ה - השופט, ועליו "לצבור נקודות זכות" ע"י תשובה, צדקה ומעשים טובים, ולהרבות בתפילה כדי לשכנע את השופט לתת לו את משאלותיו. גם אם האדם לא חושב כך בפירוש, לפעמים התפיסה- הרגשה הזו נמצאת בלב, בפרט אצל אדם שמנסה להשקיע ולהתחבר לעבודת הימים הנוראים.
ולפעמים ההרגשה היא "יא אללה, עוד 600 עמודים במחזור ועוד 25 שעות ועברנו את זה.
היעד של האדם בחייו, הוא להגיע לקרבת ה' תמידית. ובפתיחתה של שנה חדשה, נתן לנו הקב"ה עשרה ימים של קרבה מיוחדת, כדי שננצל אותך ונמנף את אותה התעלות כסימן דרך לכל המשך השנה.
היעד של האדם בחייו, זה נושא לספריה שלמה, אתה בטוח שזה מסתכם בקרבת ה' תמידית? האמת שזו הגדרה די כוללת.
אם כך מובן שגם המטרה המיוחדת העומדת בפנינו בימים אלו, אינן "למחוק" את העוונות ע"י תשובה, ולא "לצבור נקודות זכות" כדי לזכות בדין, או להתפלל בשביל "לשכנע" כנ"ל
תכל'ס אתה מתפלל כי כך חינכו אותך.
אלא, המטרה היא - להגיע לקרבת ה', "קרבת אלהים יחפצון" (מתוך ההפטרה ליו"כ).
הדרך להגיע לכך, היא כפי האמור בפיוט הסילוק המפורסם "ונתנה תוקף" - תשובה תפילה וצדקה.
אמנם התשובה היא מצוות עשה המחייבת כל יחיד בימים אלו, אבל המטרה שלה מבחינתנו היא להסיר את מחיצות העוונות המבדילות בין האדם לבוראו ומונעות ממנו להשיג את קרבתו. גם התפילה, שיש לה חשיבות מרובה בימים אלו, היא כדי לרומם את האדם, לחזק את הקשר שלו עם בוראו ואת הרגשת התלות בו. הצדקה, ושאר המעשים והקבלות - אינן כדי לצבור נקודות זכות, אלא כדי לרומם את עצמנו ומעמדנו הרוחני, ולהגיע לקרבת אלהים גדולה יותר.
האדם והקב"ה אינם "נאשם" ו"שופט", העומדים משני צדי המתרס. הקב"ה רוצה בטובתנו לא פחות ממה שאנו רוצים בה, אך כדי שנהיה ראויים לגזר דין טוב, לקבלת שפע של טובה וברכה במשך השנה, עלינו להיות במקום שלשם מגיע השפע הזה - הקב"ה נותן לכל אחד את המשימה הזו, לטובתו, להתרומם ולהתעלות, להיות קרוב לקב"ה שהוא מקור הברכות, וממילא, לקבל יותר טוב וברכה.
מטרת האדם היא קרבת ה'. מתוכה, ממילא האדם באופן טבעי נמצא במקום כזה שיגיעו אליו יותר חיים, טוב וברכה.
מתוך הכרה כזו, עבודת התשובה והימים הנוראים אינה גורמת מועקה או ריחוק, אלא להפך - ממלאת את האדם בשמחה טבעית על היותו קרוב ומתקרב לבוראו, החפץ בטובתו, וממתין לאדם שיעשה את המאמץ המוטל עליו כדי להתקרב.
טוב כבר קבעת לך יעד לחיים שזה יפה, אני לא ממש מתחבר להגדרה הזו, חג שמח צום קל ויישר כח.
וואו, אריקפסידונית
בדרך כלל אני עוברת הלאה אבל כאן זה היה בוטה בצורה שהקשתה עליי להתעלם.
באמת?אריק מהדרום
באמת ניסיתי שלא לפגוע.
אוף.
באמת.פסידונית
חוק פו הארוראריק מהדרום
:/פסידונית
יפה. תודהבת מלך!!!!
יפה מאוד ומעורר
פסידונית
תודה וגמר חתימה טובה
חן,
ברשותך, אני מוסיף באותו ענייןע מ
בסוף המזמור שנהגו ישראל לקרוא בזמני התשובה שאנו עומדים בהם, אומר דוד המלך עליו השלום: "קוה אל ה', חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה'". חכמינו זכרונם לברכה לומדים ומלמדים אותנו מתוך פסוק זה: "אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה יחזור ויתפלל, שנאמר: קוה אל ה', חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה'." הבנה נפלאה בדברי חז"ל אלו ניתן לדלות מדברי המלבי"ם על הפסוק:
"ומבאר כי התקוה לה' נבדלת מן התקוה לבשר ודם בשני דברים, א. שהתקוה לזולתו הלא תוחלת ממושכה מחלה לב, אבל ע''י הקווי לה' חזק ויאמץ לבך שהיא תתן חוזק ואומץ לב, ב. הקווי לזולתו אין התקוה תכלית לעצמה רק תכלית הקווי הוא שימצא מבוקשו, וא''כ תכלית הקווי הוא שלא יקוה עוד, ר''ל שישיג תקותו ולא יצטרך עוד לקוות, אבל הקווי לה' היא תכלית לעצמה, עד שתכלית הקווי הוא שיחזק לבו ויחזור ויקוה, על זה אמר: קוה חזק וקוה אל ה'."
הוי אומר: אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה, יחזור ויתפלל - לא מפני שאז מובטח לו שיענה, אם כי אפשרי הדבר, אלא מפני שזו מטרה, יעד בפני עצמו: להתפלל ולקוות אל ה'. ע"כ גם כשאין אנו משיגים המבוקש בתפילה, ממשיכים אנו להתפלל ולקוות אל ה'. אלה הם עצם חיינו, חיי דביקות!
גם בתחילת פרקינו זה, מפרש המלבי"ם בעניין דומה את הפסוק "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש, שבתי בבית ה' כל ימי חיי, לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו". נביא את דבריו בלשונו של הרב חרל"פ: "אמר שאלתי ואמר אבקש, כפל זה למה. אבל ההדגשה היא דלא כמו בערכי העולם לא מה שהוא שואל הוא מבקש, שואל עבודה ומבקש כסף, שואל כסף ומבקש אוכל, אבל כאן - מה שהוא שואל הוא מבקש." השאלה מתייחסת לאמצעי והבקשה לתכלית, למטרה, למבוקש האמיתי. מדגיש דוד המלך, אני רוצה ושואל לשבת בבית ה', ולמה? מה יצא לי מזה? לשבת בבית ה'! שאלה אחת שאלתי, ואותה בעצמה אבקש. כי אין עוד בקשה יותר עליונה מזו. שבתי בבית ה', כל ימי חיי, לחזות בנועם ה'...
יפה!פסידונית
👍 ממש יפה הפירוש של הרב חרלפבת מלך!!!!
קראתי. איזה יופי.נפש חיה.
וואי זה יפה! תודה
חן,
יפה מאודברגוע
דומה למשהו שלמדתי על "דרשו ה' בהמצאו"-
והרי המשמעות של לדרוש זה לחפש משהו שנאבד/לא נמצא- "עד דרוש אחיך אותו",
אז איך כתוב בפסוק שדווקא בזמן שה' נמצא קרוב צריך לדרוש אותו?
אלא שרוצים ללמד אותנו יסוד חשוב,
שהעיקר בעבודת ה' זה לא המציאה- מה שהצלחנו להשיג, אלא דווקא הדרישה- הרצון להתקרב לקב"ה.
ולמעשה שם עיקר הבחירה שלנו, ה' קובע אם נמצא משהו- נגיע למעלות רוחניות, אבל נקודת הרצון חופשית תמיד!
תודה רבה!רחפת..
וואי מהמם!לב טהור:)אחרונה
אף פעם לא ממש חשבתי על זה ככה.. ואהבתי את הגישה!
