שרשור חדש
יואו כמה ר ע ש!!!!!!!!! זה בנות 17/8 בערךנפש חיה.
אוטובוס מלא
והן
מקשקשות

זוםזוםזום

כוורת
והשם ייתן כח. הולכת להיות שנה מאתגרת. אוף התקופה הזו.נפש חיה.
מכיר את זהחסדי היםאחרונה
אוף, איזה שיגעון.כתר הרימון
נסעתי היום למודיעין וגיליתי ששינו את כל התחבורה שם!
במקום שהאוטובוסים מחוץ לעיר יסתובבו קצת, אז הם נוסעים לתחנה מרכזית. מה שאומר שתמיד צריך אוטובוס פנימי. ולפי מה שראיתי - הם לא להיט, אז אצטרך ללכת לא מעט.
אוף!
ובגלל זה איחרתי היום מלא וטרטרתי ילד קטן.

בא לי לבטל את מה שהתחלנו שם ולא להגיע יותר. זה טירוף.




(ואם מישהו בקיא בתחבורה הפנימית במודיעין, אשמח לעזרה.)

יום מטורף ואני גמורה...
וואוגלויה
(ממתי יש תחנה מרכזית שם?)

אני יכולה לדמיין את זה

נשמע סיוט.

המוביט אמר משהו על זה פעם אבל לא טרחתי לראות כי היה לא רלוונטי.

(היתה תקופה שגרתי באיזור אז מכירה קצת)
התחנה המרכזית היא שבוע או שבועיים.כתר הרימון
ליד הקניון.
יש אפליקציה בשם 'כל קו'מוריה
תסתכלי שם.
moovitשירוש16
לא יוצאת מהבית בלעדיו

בהצלחה!
לא שווה להוציא עוד כמה שקלים על מונית פנימית ולחסוך כאב ראש?מושיקו

יש את האתר הרשמי bus.gov.il

 

אפשר לשבת מולו ולעשות תוכנית נסיעה.

 

כל יום יש לי סיבה למונית... משתדלת לחסוך.כתר הרימון
ואני ממליצה על גוגל מפות.כתר הרימון
סתם, אני מכירה את האתרים והאפליקציות... תודה.
אופנים עם כסא לילדבסדר גמור
תסעי ברחבי מודיעין עם אופנים וכיסא לילדבסדר גמור
לא רלוונטי בעליל.כתר הרימון
לא צנוע?בסדר גמור
לאו דווקאכתר הרימון
אני לוקחת אוטובוס למודיעין, אז לא אסחוב איתי גם אופניים...
אני לא רוכבת, ואפילו הבעל שרוכב לא עושה זאת מסיבה בטיחותית.

חוץ מזה שיש עוד סיבות שלא אפרט כאן... בכל אופן זה לא פיתרון.
בערך...כתר הרימון
הבנתי מה לעשות, אבל לא ממישהו מהעיר, כמו שהעדפתי.
מחקתי מהפלאבנדא מצוי!!
אבל העבירו אצל החברים תמונות של כל השינויים של כל הקווים באשכול מודיעין
מן הסתם תוכלי להשיג מהגזרה!בנדא מצוי!!
לפחות ב"ה איכשהו הסתדרת.. העיקר שאת אחרי! כמעין הנובע
אה, זה משהו קבוע שיש לי כל יום ראשון,כתר הרימון
אז כן הייתי רוצה למצוא את הדרך האידיאלית...
ועוד לא הסתדרת? מה עם להתקשר ל"כל קו"?כמעין הנובעאחרונה
בוקר טוב (:מרים.ב
ושיהיה לנו יום נפלא..
סליחות בכותל
בוקר אור!לב טהור:)
בס"ד


קר לי
אבל ממש!
ויש לי צמרמורות.....

מקווה שאני לא מפתחת משהו...
הבקרים כבר קרירים.משה


אצלכם תמיד קר,איוושה
ואני אומרת את זה בקנאה רבה.
הלוואי שהיה ככה אצלנו במרכז.. הבעיה היא שאצלנו תמיד חם. אפילו החורף לא חורף!
חורף לא חורף זה קצת יתרון, לא ?משה


בתור מישהי שסובלת מאוד מהחוםאיוושה
לא הייתי אומרת את זה
אני גם אוהב יותר חורף, אבל יש כאלה שהפוךמשה


אני אוהבת קיץ!לב טהור:)
בס"ד

אוהבת את השמש והימים הארוכים,

וגם תמיד יותר קר לי.. ובחורף אני קופאת...
אני אוהב שקר במידהנפשי תערוג
חחחח קראתי בהתחלה Shekerאיוושה

ולא הבנתי מה עובר עליך צוחק

גם אניברגוע


בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא adar
בוקר טוב!נפש חיה.
היום הזה יהיה כיף.
ויהיה טוב.
בוקר טוב לכולםגלויה
נוסעת היום לאחיינים שלי
בוקר טוב⁦tchdhksh
ב"ה סידרתי את השכר לימוד למכללה.
למישהו יש רעיון מה אפשר לעשות בירושלים עד הערב? חוץ מקניות וללכת לכותל...
מוזיאון. או ללוות אותי לסידורים שלינפש חיה.
היה נחמד להכיר אותך!tchdhksh
גמלי תודהנפש חיה.
יאא נפגשתן??לב טהור:)

בס"ד

 

איזה כייף לכן!!

גם אני ממש אשמח להכיר...חושף שיניים

כןןןןנפש חיה.
גם אני אשמחמשיח בן דוד
חמוד, אתה בת? [ואתה לא בא למעורבים...אהמ] נפש חיה.


תספר לי אח"כ מה המצב שם..מבקש אמונה


את לא בת עד כמה שאני מבינה....נפש חיה.


בגלל זה אני שולח מרגלים מבקש אמונה


לתור? אתה יכול להיות תייר בעצמךנפש חיה.


זו הזמנה למפגש?מבקש אמונה


אני לא מאמינה שאתה כותב את זה.נפש חיה.


מפגשים ושטויות? זה לא אתה .נפש חיה.אחרונה
איזה כיף לך, כל כך בא לי!!איוושה
יש לך את המדרחוב, ממילא.. מוזיאונים.. העיר העתיקה...
בוקר טוב! היארצייט של הרב כהנמן זצ"ל, שהקים את ישיבתחסדי הים
פונוב'ז, ובכלל את עולה של תורה בארץ ישראל.
מ א י פ ה אתה תמיד יודע את כל זה?גלויה


אני זוכר, ובודק בוויקיפדיה שלא אטעה, וגם כדי לרענןחסדי הים
לעצמי כמה פרטים על הרב, הצדיק, או המקרה שכתבתי עליו.

אני גם לא כותב על כולם, כדי לא להכביד.
נגיד, היום גם היה היארצייט של הרב אליהו לופיאן זצ"ל משגיח כפר חסידים, ושל רבי משה אריה פריינד הגאב"ד של העדה החרדית, שעליו אני יודע פחות.
בוקר טוב! לנופלים מהכסאותמשה


לפעמים בעל חיים ממש יכול לשמחמבקש אמונה

אהבה כזאת בלי תנאים..  

אין לו בחירה, אבל זה עדיין הרגשה טובה

הן מתופסידונית

ובמקומן נולדו אימהות אחרות

עם ציפיות אחרות וחרדות אחרות וערכים אחרים. אבל אימהות הן תמיד אימהות ותמיד יהיה אכפת להן נורא.

אני אענה על ההודעה הקודמת כדי לא להתפצל: גם אם הן לא מכינות אוכל הן דואגות שיהיה.

הן (שונאת לדבר על מלאן אנשים כמקשה אחת אז בוא נסייג ונאמר שזה באופן כללי ויש מלא יוצאי דופן) חיות במסלול מטורף של עבודה שתפיק מספיק כסף בשביל לתת לילד את כל מה שהן חושבות שהוא זקוק לו (חוגים, משחקים, טיולים, שיעורי עזר, לא חסר). הן אולי לא יבשלו אבל כן ידאגו שמישהו יבשל בשבילו (מה שגוזל כמובן הרבה כסף ולכן יש צורך בעוד שעות עבודה). 

ובסוף היום הן נותרות עם רגשי אשמה על שלא בילו זמן איכות עם הילד.

לא הבנתי את הקטע של המשפט בראש השנה..מבקש אמונה

אם באמת המעשים משפיעים על השנה הבאה

אז למה רואים גם צדיקים וגם רשעים שקורים להם אותם מקרים?

 

אז זה חשבונות שמיים?  

אז למה אומרים שהשנה הבאה תלויה במשפט הזה?   

ולמה מצפים מאדם להתעורר לקראת משפט שבין כך לא ידוע מה יהיו התוצאות?

 

בקיצור לא הבנתי מה הולך כאן..

 

 

 

וכמו שאומר השיר:ים חי מיה"ך

אני מאמין

אני מאמין 

באמונה שלמה

אני מאמין 

אני מאמין

באמונה שלמה

בביאת המשיח

 

ונשאלת השאלה:

מה כ"כ חשוב להאמין בביאת המשיח, ולמה זה אחד מעיקרי אמונה? אני מבין שיש עיקרי אמונה להאמין בקב"ה, שכר ועונש. אני מבין שיש אמונה להאמין בנבואת משה רבינו והתורה שנתן, כי אחרת במה אתה מאמין. אבל מה העניין להאמין בביאת המשיח?

והתשובה פשוטה:

האמונה בביאת המשיח היא האמונה כי כל דין ומשפט שצריך להיעשות בעולם, כל מה שלא נעשה ונגמר בעולם הזה - הרי הוא צפון ועתיד להיעשות בביאת המשיח והעולם הבא, וסוף הגמול לבוא כפי שראוי, ללא חסר וללא יתר. 

וכמו שמבטיחה לנו פרשת האזינו שעליה הובטחנו "כי לא תישכח מפי זרעו"

קחו עמכם דבריםנפש חיה.
כְּלַל הַדְּבָרִים,
שֶׁעִקַּר הַהִתְרַחֲקוּת מֵהַתְּשׁוּבָה הוּא
מֵחֲמַת שֶׁצְּרִיכִין שֶׁאָנוּ נִתְעוֹרֵר לָשׁוּב אֵלָיו,
וְהַהִתְעוֹרְרוּת כָּרָאוּי קָשָׁה מְאֹד,
וּבִפְרָט לְמִי שֶׁכְּבָר נִתְרַחֵק וְעָשָׂה מַה שֶּׁעָשָׂה;
וְאַף-עַל-פִּי-כֵן
הַכֹּל חֲפֵצִים לְיִרְאָה שְׁמוֹ יִתְבָּרַךְ -
אַךְ קָשֶׁה וְכָבֵד לָהֶם לְהִתְעוֹרֵר,
וְכֻלָּם רוֹצִים שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יְעוֹרֵר אוֹתָם
וְיַחֲזִירֵם לַמּוּטָב.
אֲבָל [העצה] כְּשֶׁיּוֹדְעִים וּמַאֲמִינִים בְּהָאֱמֶת,
שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בּוֹחֵר בָּזֶה בְּעַצְמוֹ -
שֶׁיִּהְיֶה רְצוֹנֵנוּ וְחֶפְצֵנוּ תָּמִיד לְהִתְקָרֵב אֵלָיו, וְשֶׁאֵין אָנוּ צְרִיכִין רַק לִיקַח דְּבָרִים וְלָשׁוּב אֵלָיו, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (הוֹשֵׁעַ י"ד)
"קְחוּ עִמָּכֶם דְּבָרִים וְשׁוּבוּ אֶל ה'", וְדָרְשׁוּ רז"ל "אֵינִי מְבַקֵּשׁ מִכֶּם אֶלָּא דְּבָרִים";
וּבֶאֱמֶת - גַּם הַדִּבּוּרִים בְּעַצְמָם מִמֶּנּוּ יִתְבָּרַךְ,
רַק שֶׁאָנוּ צְרִיכִין לְהִשְׁתַּדֵּל לִיקַח אוֹתָם עִמָּנוּ
וּלְדַבֵּר בָּהֶם לְפָנָיו יִתְבָּרַךְ,
וְזֶהוּ "קְחוּ עִמָּכֶם דְּבָרִים" -
"קְחוּ" דַּיְקָא,
הַיְנוּ שֶׁהַדְּבָרִים כְּבָר מוּכָנִים מֵאִתּוֹ יִתְבָּרַךְ,
וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מְבַקֵּשׁ שֶׁנִּקַּח אוֹתָם עִמָּנוּ
לָשׁוּב אֵלָיו עַל-יְדֵי זֶה.
(ליקוטי הלכות, קריאת שמע ה', אות י"ח)
צריך צדקה לפני הצעקה ואחרי הצעקה לעשות שינוי מעשה.חסדי הים
(בבלי ראש השנה טז: )

או שהוא מתכוון לסדר שמשמע ברמב"ם.
אתה מתייחס לפשט רמבם. לפי מה שאני מבינה הוא לא מתייחס לזהנפש חיה.
אלא מתכוון לרובד דרשני יוצר.
מי אומר שזה סדר היררכי?הדוכס מירוסלב


אני פשוט התייחסתי לסדר בגמרא. (גם שינוי השם לפניחסדי הים
שינוי מעשים, לפי מה שכתוב בגמרא, רק רציתי לקצר).
אני מעריך שלא סתם הגמרא כתבה בסדר הזה, ואני חושב שהפשט שצריך לעשות דווקא בסדר הזה.
אני מסכים שהרמב"ם מביא סדר אחר, עם הצעקה קודם.
ראית מישהו שכותב שזה תלוי אחד בשני?הדוכס מירוסלבאחרונה

מסכים שלא לחינם הגמרא כתבה סדר, אבל עד כמה שאני זוכר את פשט הגמרא, הכוונה היא שהאחרון הוא למקרה "חמור" יותר כמו בלהרגיז יצר הטוב על יצר הרע

כל מי שמנסה להשיג אותינפש חיה.
@הפי וכו'
השיחה אישית נדפקה לי


ואני לא מצליחה במסר....




סליחה.

לילה טוב!
גם לי הש"א לא עובדת דרך הפלאפון,איוושה
אבל שתדעי שדרך המחשב זה עובד. כנ"ל לגבי מסרים.
גם לי אין ש.א. דרך הסלולארמוריה
אני מחפש את הבעיה. לא הצלחתי לשחזר אותה ב"מעבדה".משה


תודה רבה!נפש חיה.
אז נחכה בסבלנות. בעזרת ה, תצליח!נפש חיה.
זאת עוד בעיה חדשה?הדוכס מירוסלב

באיזו סביבה מדובר?

זה כבר לא בתוקףמוריה
ראיתי עכשיו בשיחה עם האדמין... למה זה מופיע לי בעדכני אבל הדוכס מירוסלב


כי זה בטח השתנה לך ללפי פורומים ולא לפי תאריך.מוריה
..הדוכס מירוסלבאחרונה

יכול להיות א בדוק

כנ''לרחפת..
@רק אמונה עימך הסליחה..
אה.הכל טוב.בהצלחה בתיקוןרק אמונה


חברים וחברות, ידידים וידידות יקרים!!לב טהור:)

בס"ד

 

 

הרני שמחה ממש, ונרגשת ביותר לבשר לכם שמספר התגובות שלי כרגע הוא-

 

 

5555 

 

 

 

ובגלל שזה מספר ממש מגניב פתחתי שרשור מיוחד כדי לכבד את המעמד!!!

מרחףמרחףמרחףמרחףמרחףמרחףמרחףמרחף

 

 

 

 

 

וגם

בהתאם לכך-

כנראה שאפסיק להגיב פה לזמן מה....

(וגם בגלל שאני רוצה ללכת לנוח ולהתארגן לחתונה שיש לי הערב..)

היו שלום יקרים! ניפגש כשניפגש

 

 

 

 

                                         

 

 

 

 

 

 

@לב טהור

 

מזל טוב.גמני
אם את אוהבת 'אנימה', תראי את הסרט: 'אינטרסטלה 5555:חסדי הים
סיפורה של מערכת הכוכבים הסודית'.
חמסה עליקקק מבקש אמונה


כשתגיעי ל7777 דברי איתימשיח בן דוד


חח מספיק שתגיע ל 770אופטימיות
יהיו דיגלונים
ואז תבין שהמספר הזה רציני מ 7777
או שכשתגיע ל 7700 😅

חמסה וחמסין קיין עין הורענפש חיה.


מזל טוב! וגרמת לי לבדוק גם את שלי - וואו! ותן טל

מתקרב ל25,500... מספרים ששמורים לותיקים ומכורי על  

אני וותיק ומכור עלקוד אבל פתוח
פשוט אני יותר קורא מאשר מגיב
אני עדיין עוקפת אותך ענבל


את יותר ותיקה... . ובינינו גם יותר מכורה ותן טל


איזה מחמאות! די נו, תמשיך ענבל
לאאאאאאאאיוושה

@לב טהור, הפורום הוא לא אותו הדבר בלעדייך!!!

 

תישארי ונעזור לך להגיע ל10,000 הודעות, יותר שווה מאשר להפסיק להגיב... מרחף

אל דאגהשריקה

תקראי שוב את ההודעה שלה,

זה זמני לחלוטין

עד שהיא תחזור מהחתונה

 

@לב טהור לא הולכת לנטוש כ"כ מהר.

 

@פסיפלורה1 שתהיי רגועה גם...

^^^צריך עיון
מקסימום נשלח מישהי להחזיר אותה בכח
האמתלב טהור:)

בס"ד

 

שתכננתי לקחת איזה יום חופש מהפורום...

 

אבל @איוושה שלנו פה ככ לא הצליחה להסתדר בלעדי

ובעיקבותיה גם @פסיפלורה1 שהייתי חייבת לחזור.....!חצי חיוך

 

איוושהאחרונה
מזל טוב, ושאלהמשה

למה ADB מופעל אצלך??

היא לא יכולה לענות לךפה לקצת
היא שומרת על המספר
חחחחחקוד אבל פתוח
כנראה מישהו התקין לה שפה ושכח להוריד את זה....
או משהו מזיק....משה


מזה ADB?לב טהור:)
Android Debug משהו.משה
כלי של מתכנתים שעלול לסייע לפריצה למכשיר.
ואיך ראית שיש לי את זה?לב טהור:)
חיפושית כזו בצד שמאל למעלהקוד אבל פתוח
אכן.משה
אהה... זה מופיע כי חיברתי את הפלאפון למחשב כדי שיטען..לב טהור:)
בס"ד

זה לא טוב?
לא זה לא. אם אין לך מושג למה זה קיים.משה
הצילוצריך עיון
סיימתי עכשיו מטלה שהיא לכאורה פשוטה אבל היא לקחה לי עכשיו כמה שעות (ברוטו, אני חייב לעבוד על המשמעת העצמית)
ולחשוב שזה יהיה עכשיו כל שבוע ככה אם לא יותר

בע"ה זה יעשה לי טוב, גם יחזק את הלימוד וגם יגרום לי לפתח הרגלי למידה
זה פסיכומטרי?נורופן.
לאצריך עיון
תכנית יחודית בישיבה
חוץ מהלימוד הרגיל נותנים לנו עוד מטלות, זה אמור לגרום ללימוד להיות יותר רציני ומשפיע
יש לי ניחוש באיזו ישיבה אתה.הולם במיוחד
מעניין אם אני צודקת.

וכאילו, התחלת עם לנהל פורום לנ''ו והמשכת בכיוון של ייעוץ זוגי?!
(החתימה)
יהיה מוזר אם את צודקת, בואי לפרטיצריך עיון
והחתימה זה שיר של חווה אלברשטיין, אני לוקח אותו לאו דווקא בהקשר זוגי.
@פה לקצת
באמת טעיתיהולם במיוחד
בדקתי.. |מרגישה סטוקרית|

ולרגע לא חשבתי אחרת, זה היה לגמרי בצחוק
עכשיו ממש מעניין אותי מה חשבת...צריך עיון
אני לא באמת מכירה אותההולם במיוחד
סתם חבר של בעלי לומד שם והיה נשמע לי ממנו שזה גם סגנון לימוד פחות סטנדרטי, הרבה עבודת המידות, יחס מאוד אישי בין הרב לתלמידים.. מבחינת הקו כנראה שזה שונה מאוד.

טוב נו, אני אומר לך באישי😆
החתימה שלךפה לקצת
זה לא הולך הפוך?
ומאיפה זה בכלל??

ובהצלחה במטלות ובלימוד משמעת עצמית!
יפה שאתה מצליח לעשות את זה בצורה רצופה בלי הפסקות!חסדי הים
אני עכשיו כותב את הסמנריון הראשון שלי. אני מנסה להתקדם כל יום, אבל יוצא לי רק כמה פיסקאות ביום.
זה קצת יותר קצר ועם קצת פחת דרישות מעבודה סמינריונית...צריך עיון
ברוך הבא למועדון..רחפת..
מאותגרי המשמעת העצמית💪
אני בפנים כבר שנים, עכשיו הפסקתי להדחיקצריך עיון
יש לך עצות?
בהחלט. בטוחה שחשבת עליהן גם לבד..רחפת..
1. ליצור פניות מחשבתית - הווי אומר לעזוב את הפורום/ רשת חברתית אחרת/ פלאפון בכללי עד לשעה X.
2. ליצור סביבה - לי עוזרת סביבה של ספרייה. איפה שאחרים עובדים. נותן לי מוטיבציה.
3. לתפוס את הרגע. אין אח''כ. הכל עכשיו.
4. למצוא, מה נותן לי מוטיבציה? שוקולד / חבר / כסף / לדמיין את זה נמחק מהרשימה.
5. להבין - מתי טוב לי ללמוד/ לעבוד? בוקר/ ערב/ צהריים/ לפנות בוקר.
כיצד - ברצף עד שמסיימים? הפסקות יזומות? לתכנן זמנים?
והכי חשוב - לא לוותר לעצמי!
צריך עיון
על חלק חשבתי, חלק לא
(חלק גם לא ישים)
תודה!
אשמח אם יש לך עצות נוספות!רחפת..
(לא ישים - ככלל, או באופן אישי?)
באופן אישיצריך עיון
אני גם צריכה קצת לפעמים....לב טהור:)

בס"ד

 

והכי דחוף צריכה עכשיו!

 

 

אפשר להצטרף למועדון?

 

או שאוללי עם המצב שלי אני כבר בפנים אוטומטית......?

חושב

 

 

ככה זה בהתחלההשאלה.
כולנו התחלנו ככה
איך היה בהודו?גמני
טרםהשאלה.אחרונה
מי ער/ה?הפואנטה
איך היה היום?!


סתם תוהה איך אתם מעדיפים לתלות כביסה (לאלו שעושים כאלה דברים):
לאורך- על אותו חבל עד שנגמר ואז מתחילים על החבל השני.
או
לרוחב- על כמה חבלים באותו איזור.


לילה טוב!


ברור שלאורך.שריקה

לילה טוב

אני מעדיפה לרוחב .דובשניה
יותר מהר. ולילה טוב
באמת מעניין לבדוק את זההפואנטה
אני ערה!!לב טהור:)
בס"ד

איך היה היום?

בגן היה בסדר.. הילדים הגיעו מאוד תוססים וקצת (הרבה) התישו אותי..

אח"כ נפגשתי עם @רחפת.. אהובתי ונסענו
(תופים)(תופים)

ל- יםםם!!!

וגם הכנו שמה אוכל שווה!!
איזה כייף היה ב"ה!






ולשאלת הכביסה-
לאורך
ואווו איזה שוווות!!!הפואנטה
*הכנתירחפת..
לא הכנו 🙈

ו.... מרגישה חשובה
הכנו-לב טהור:)

בס"ד

 

את הארת לי עם הפנס... וזה תפקיד ממש חשוב!!

בלי זה לא הייתי יכולה לעבוד כראוי...!

עבודת צוות= הכנו!

 

איזה כיף.נפש חיה.
גברת!!!!!! אנחנו מוחים. ורעביםנפש חיה.
מוחים על שכישרון כזה מוצא את אפיקיו
בחוף ים
עם מישי אחת.




מפגש פורום

וסיום
יאללה בעז"ה!!לב טהור:)
בס"ד

ושתדעי שהכי כייף לבשל במקומות כאלו..
וב"ה גם במקומות כאלו האוכל יוצא הכי טעים!
כי הטבע מרגיע ומשחרר וככה מכינים את האוכל באנרגיות טובות יותר ובנחת!
הי, יפה לכן.משה


ערה!נורופן.
לרוחב נראה לי. הרבה זמן לא יצא לי לתלות...
אני. אוהבת לאורך. מתפשרת על רוחב.נפש חיה.
היה יום
מטורף
אוף
טוב שנגמר.



מחר מתחיל טירוף חדש.
ערה ערהנפשי חמדה
אין יום ואין לילה
מחזיקים ראש מעל המים
בלב נשבר
בעונג
בכאב
באור וחסד

אם ייטב לי- אתה
אם יכאב לי- אתה
כמה אהבה שלמה ואמיתית
אני. דלקת באוזן.מישהי=)
לאורך. ומריחה כל בגד בדרך
אוי אוי, חיבוק. אחד הסיוטים הקיימים בעולמנו נערת טבע

לצערי מנוסה

זקוקה לעיצות? ניסיתי כל דבר אפשרי בערך...

 

הכי עזר לי- לשים מלח בגרב, לחמם קצת ולהניח על האוזן.

באמת? מסתבר שזה ירד לי לדלקת גרוןמישהי=)
כל היום לא הבנתי למה אני לא מסוגלת לקום מהציטה.. חח
לאורך ולרוחב במקביל*צועד*


זה לא מקביל😛הפואנטה
כרגיל מהרגיללקוס
לרוחב חוסך הרבה יותר מקום
מי ישן?!מרים.ב
ללכת לישון ב 01 טלקום ב 04...
רק רציתי לענות על השאלה..רחפת..
אז אצלי זה לגובה.
מה הפשט?הפואנטה
שהחבלים גבוהיםרחפת..
אז תולה על הנמוכים קודם שזה בד''כ מהאמצע שלהם ואז עם כובד הבגדים זה מתנמך.
בדיוק אמרתי לאבא שלי שזו מידת סדום לתת לי לתלות הוא אמר שזה לטובתי, ככה יש סיכוי שאגבה..
לב טהור:)
בס"ד

בסה"כ הוא אבא ממש סבבה
קוד אבל פתוח
כמה כבר הגובה של החבלים?
2 מטר נראלי..רחפת..
מה?קוד אבל פתוח
חבל בגובה של 2 מטר
זה חבלי ב'. חבלי א' יותר נמוכים.רחפת..
אבל את הכביסה הכהה תולים בחבלי ב'. ובגלל שהם במעבר למרפסת הם גבוהים.
כשצה"ל ורחפת נפגשים.*צועד*אחרונה
למען השאלהבונים מגדל
לאורך. חבל חבל
ואת הדברים הקטנים שומרים לצד השני של אותו החבל, אבל לרוב תולים בסוף.
ואם יש מזל לא צריך להגיע לחבל הרחוק רחוק שאני בקושי מגיעה אליו.

אוף, צריך לעשות כביסה. ולא הכנתי אותה אתמול.
לאורךע מ
תולה על חבל אחד, ואז שם אטבים על כולו, ואז חבל שני, ואטבים.
אא"כ אני תולה על מתלה נמוך שאחרי ששמים בגדים על החבל השני אפשר עדיין להגיע בקלות לחבל הראשון ולשים אטבים, וכן הלאה. במקרה כזה אני תולה בין לאורך בין לרוחב (מה שמסתדר מבחינת הגודל של הבגדים, אם פתאום בא סדין זוגי לא תמיד אפשר לתלות אותו על אותו חבל) על כל המתלה ואז אטבים.
לרוחבפה לקצת
יותר נוח מללכת הלוך חזור לאורך החבלים

לילט!
שלום! צריכה עזרה - מחפשת מורים/ מורות/ גננות לחינוך מיוחדרחפת..
עם וותק של שנתיים לפחות לצורך מילוי שאלון שמאד יעזור לי לסיום התואר.

יש מי שיכולים לעזור? אפנה אליהם באישי.

מקווה שזה בסדר לפרסם פה.. מקסימום אפשר למחוק וה' יעזור לי..
אני יכולה לשלוח בשבילך לכמה שאני מכירה..מקום בעולם
אליי תשלחי את הגננותיונתן הקטן
לא נראה לי..רחפת..
כי אתה קטן.רחפת..
סתם,





כי אתה טרול
אני לא ואל תערכייונתן הקטן
סיעת עוזר?יש לי הרבה שנות נסיוןרק אמונה


הלוואי.. אבל לא, צריך שם תואר ראשון..רחפת..
אבל תודה רבה!
יש לירק אמונה

תואר בי אי אקויוילנטי בחינוך מיוחד

יענו שנה נוספת אחרי בכיר

אברר עם המנחה שלי.רחפת..
אני יכולה להעתיק לך לעוד כמה מקומות.רק אמונה


תודה לך ולכל אחת מכן! רחפת..
כותבת לך באישי.
חבל..חיהל'האחרונה
לא אני. אבל יש לי לפחות אחד שישמח לעזורובצאתי
היום הערתי את המואזין. עוד מעט השמש תדלק ונתחיל .נפש חיה.
בוקר טוב!
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא adar
פעם הבאה עדיף לתת לו להמשיך לישוןצריך עיון
בוקר טוב! היום היארצייט של רבי יונתן אייבשץ זצ"ל, שהיהחסדי הים
גאון עצום. רב בכמה קהילות חשובות. היו לו תלמידים שאהבו אותו כאב, והוא לימד אותם במסירות. היה גם מקובל גדול.
בוקר אור!לב טהור:)
בס"ד

איזה מעצבן.. דווקא היום כשאני בחופש התעוררתי לבד ברבע לשבע.. :/ אז החזרתי את עצמי לישון עוד קצת...

ו@נפש חיה. מה זה אומר שהערת את המואזין???
שחשבתי הרבה ולא כזה ישנתי...נפש חיה.


המואזין בערך ב- 4:10 (מהמתחכמים)גרדיאנט
בימים האחרונים אני שומע אותובנדא מצוי!!אחרונה
באיזור 04 וחוזר לישון
בוקר טוב !משה

התחיל קצת מאתגר, אבל יהיה נחמד.

בוקר טובגלויה
להנעיל לאחיין מתוק סנדלים.
ואז הוא לי.
הרגשתי סינדרלה...
בררהולם במיוחד
למה התוכנה המטופשת הזאת עובדת באפריקנית (יש שפה כזאת בכל?!) ולא עובדת בעברית??
שונאת שדברים טכניים תוקעים הכל😠
אין אנגלית?קוד אבל פתוח
בטח שישהולם במיוחד
אני צריכה עברית כדי לכתוב בעברית. הורדתי חבילה של כל השפות ורק עברית לא עובדת
האם אנחנו זוכרים את העיקרדוד המועיל


לא לשכוח למה באנו לעולםדוד המועיל

היה פעם שני עובדים שעבדו בגינה אחד חפר השני כיסה הגיע מישהו שלישי ואמר להם השגעתם ! למה אחד חופר והשני מכסה אמרו לו שזה ששותל את הפרחים לא הגיע היום אבל אנחנו את העבודה שלנו צריכים לעשות

האם אנחנו מקפידים ביומיום לא לשכוח את העיקר

 

רעיון יפהארץ השוקולדאחרונה
שכוייח
פינת המושגים ההלכתיים/הגמרתיים 3ארץ השוקולד
האמת שהתלבטתי אם לכתוב על נושא רוחבי, מילה עם שורש שמשתמשים בו הרבה, או רעיון יפה שקשור לחגים.
לכל התוהים בתועלת מילים בארמית למי שלא לומד גמרא, אז אנחנו מתקרבים לימים נוראים ויש לאשכנזים פיוטים עם מילים קשות ולא מוכרות וכן ביטויים, אישית אני תמיד מחפש אלו ביטויים אני מצליח להבין

אז אתם מוזמנים להצביע איזו אפשרות עדיפה בבקשה🙏
1. נושא רוחבי.
2. מילים שכיחות/חלקי תפילה.
3. רעיון יפה בקשר לחגים.

בינתיים, אתייחס למושג "תוך כדי דיבור"

לפעמים אנחנו אומרים משהו שלא התכוונו לומר, או שנזכרנו שזה לא היה חכם או נכון לומר.
לכן, נשאלת השאלה עד מתי (השתחררתי כבר, אז מותר) מותר לתקן וכיצד?

חז"ל קבעו שהזמן של "תוך כדי דיבור" נחשב עדיין כזמן שניתן לתקן ברוב המקרים (מלבד מסית בערך), לכן אם טעינו בברכה, לדוגמא "הא-ל הקדוש" במקום "המלך הקדוש" בעשרת ימי תשובה או שבירכנו "העץ" במקום "האדמה" או נדרנו ורוצים לחזור בנו שייך לתקן בזמן של "תוך כדי דיבור" ולא צריך לחזור להתחלה, אלא רק לתקן את הטעות.

נחלקו בגמרא אם "תוך כדי דיבור" זה הזמן שלוקח לומר "שלום עליך רבי" או "שלום עליך רבי ומורי", בכל מקרה זה יוצא בערך שניה וחצי.

מקרה נוסף שאליו שייך דין "תוך כדי דיבור" הוא בהתראה של עדים, אם עדים מזהירים את פלוני שאסור לחלל שבת וזה עונש סקילה, הוא יהיה חייב רק אם חילל שבת תוך הזמן הזה.

ניתן ללמוד מהרעיון הזה, שלמילים שלנו יש משמעות וכדאי שנחשוב עליהם טוב, אבל אם טעינו עדיין ניתן לתקן ישר.
סודות השלווה הכמוסים והקסומים נחשפים!חבדניק שנון

זה זמן רב שאני נמצא אצל רוגע טפינלסקי - פרופסור מפורסם למדעי השלווה, ומתבשם מחכמתו הפשוטה אך ההכרחית בתחום שלוות הנפש. כלל ראשון במציאת השלווה הפנימית, שח לי רוגע, היא לברוח ממקומות שורצי אנשים, ולגור במקום שקט והנעים. נוכחות של מגוון אנשים אשר חלקם מסוכנים ומעצבנים ביותר, אינה בריאה לנפש. כלל שני וחשוב לא פחות, הוא להימנע מוויכוחים וירטואליים. הינך מתיש את עצמך בלי שתרוויח מכך אגורה, ויש לזה השפעה על שלוותך. עוד אומר רוגע: לחץ הינו השפעה לא רצויה. לא סתם האיטיים בעולם החי כגון הצב והצידפה חיים הכי הרבה זמן. אין מדובר כאן בעצלנות, ציין, שהרי אדרבה כל היום הצב צועד, אלא בלקיחת החיים בשלווה ובלי לחץ. לסיום, אומר רוגע, קפה מאריך ימים, וזאת משום שהוא משקה אנרגיה בריא אשר מחירו זול, ואז הרווח משולש. 
יצאתי ממעונו של רוגע מאושש ובוטח בימים טובים יותר.
ראיון מרתק עם רוגע טפינלסקי מתוך גיליון שבת מנוחה 234

עשיתי בעבודה תקציר לספר על רוגע, והוא דווקא כותבחסדי היםאחרונה
שהאדם לא צריך לברוח ממקומות רועשים, אלא להשתדל להגיע לרוגע גם שם.
לזיכוי הרבים...מאזין אל הקולות
פיסקה פשוט נפלאה שראיתי היום, מאורות התשובה...וחשובה מאוד.

-מבלעדי מחשבת התשובה, מנוחתה ובטחונה, לא יוכל האדם למצוא מנוח, והחיים הרוחניים לא יוכלו להתפתח בעולם. החוש המוסרי תובע מהאדם את הצדק והטוב, את השלמות, - והשלמות המוסרית כמה רחוקה היא מהאדם להגשימה בפועל, וכמה כחו חלש לכון מעשיו אל הטוהר של אידיאל הצדק הגמור ! ואיך ישאף אל מה שאיננו ביכלתו כלל? לזאת התשובה היא טבעית לאדם, - והיא משלימתו. אם האדם עלול תמיד למכשול, להיות פוגם בצדק ובמוסר, אין זה פוגם את שלמותו, מאחר שעיקר יסוד השלמות שלו היא העריגה והחפץ הקבוע אל השלמות. והחפץ הזה הוא יסוד התשובה, שהיא מנצחת תמיד על דרכו בחיים ומשלימתו באמת.

(פרק ה, פיסקה ו)
זה עמוק כל-כך שאפשר לטבוע בתוך המחשבה הזאת. ולוואי שנזכההדוכס מירוסלב

למנוחה היפה הזאת שהרב מגיש לנו...

תודה רבה רבה! אני ממש בעד שתעשה פינה שתשתדל כל יום! טוב?נפש חיה.אחרונה
הגיע הזמן להכין אוכל ...משיח בן דוד

 

אבל צריך לבדוק כמו תמיד את העגבניות שרי ..

שוטף 4 כל פעם בודק טוב שהן נראות בסדר ושם בצלחת 

פתאום קולט עגבניה שנראת רע מאוד ...נראת מתולעת ...

זרקתי והמשכתי במלאכה , רק שאז ראיתי עוד אחת שנראת רע מאוד ..

זה לא הפריע לי להמשיך לבדוק את הטובות לשטוף ולשים , את הספקות זרקתי לצלחת הספקות ..

 

אבל אז הגיע רגע השיא , שוטף ומסתכל לפני שאני משליך לצלחת ו..וואלה? נראת עגבנייה סבבה

פתאום רואה תולעת יוצאת מהאמצע של העגבנייה הקטנה , אמרתי אם זאתי שנראת טוב ככה...אז מה יש בשאר ..

 

לכן הוחלט להחליף את המנה האהובה (פסטה רוזה) בפסטה שמנת פטריות 

פחות עבודה ..

 

ולכם אני אומר , תבדקו! כל מה שאתם מכניסים לפה

אם הייתי מתעלם ומשליך אחרי שטיפה קלה לחזקת נקי הייתי בטוח נכשל בשקצים ,

אגב על כל דבר שאני אוכל אני מסתכל , רק אתמול אכלתי כריך מוכן ארוז , ואני תמיד מסתכל לפני כל ביס שהכל תקין , מה אני רואה? משהו שקשה לראות , חרק עם כנפיים מעוך לגמרי על הלחמנייה ..

זה הזכיר לי את החביתה שהכנתי לפני חודש בערך ולפני שאני שם את החביתה בלחמנייה כמו תמיד הסתכלתי לראות שהכל בלי חרקים ..אני רואה על החביתה חרק מעוך ,

בקיצור הבנתם את הרעיון..תבדקו! תסכלו על הכל,

הרבה פעמים אני מסתכל על כוסות לפני שאני שותה וכמה פעמים היה עליהם נמלה ,

או על הפיות של הבקבוקים במיוחד של המתוקים הקולה וכל זה ...הם שם ..הם רק מחכים שתמצאו אותם ..

 

תמונה מהחמודה שהיתה בעגבניית שרי:

 

 
 
 
מי ששומר ושונה הלכות הקב"ה בורא לו מלאך לשמרו באותו דבר . כךנפש חיה.

אמר הגר"א.

ה ישמור.

תזכה
אך נחת!

אני יודע , בניסים רואה את הדברים האלהמשיח בן דוד

 

שניה לפני שאני אוכל ..

פעם אחת חשבתי על זה שאולי הצלחת נשארה יותר מידי זמן 

ואז רציתי לחזור לאכול ובדקתי טוב לא מצאתי כלום ..אכלתי אכלתי

פתאום אני רואה חרק מעוך בצד של הצלחת ...זרקתי הכל

אתה קונה תוצרת "חסלט"? בד"כ שם זה די נקינפש חיה.


משתדל שכן אבלמשיח בן דוד

 

יש את הדברים שאין בהם חסל"ט ככל הידוע לי

עגבניות שרי זה מגיע בד"כ בסלסלה כזו ..

 

את השאר אני קונה נקי מחשש חרקים 

עגבניות שרי אישית- לא נתקלתי הרבה ואני לא אוכלת אותן. משתמשינפש חיה.

ברגילות....

אני יודעת שיש חנויות שכתוב עליהן שהירקות וזה גוש קטיף. אולי שווה לבדוק במרכז וזה..

אשריך תאמין לי. ה' שומר אותךמבקש אמונה

צריך לבדוק באמת לפעמים זה ממש מפתיע..

כלל שלמדתי מנסיון חיים- כל דבר שסגור, לחצות לחציאנונימית לרגע1


יואו איכסכוס ברוח
כל הכבוד שנתת את דעתך על העיניין
איכסססס. הכנסת אותי ללחץ עכשיו הדוכס מירוסלב


זו המטרהמשיח בן דוד

 

לעורר מודעות לנושא חיוך

אשריך! ראיתי עכשיו סרטון בנושא.הדוכס מירוסלב

מזל שאני נגעל בקלות, ניצלתי

בכייף משיח בן דודאחרונה


פינת המושגים הגמרתיים/הלכתיים 2ארץ השוקולד
אתמול דיברנו על שומע כעונה, היום נעבור לדין דומה וממשיך:
"עריבות"

למדנו פעמים רבות ש"כל ישראל ערבים זה לזה", מה זה אומר?
עקרונית, זה אומר שאכפת לי מהאחר/ת והייתי שמח לעזור אם הייתי יכול. לכן, דין זה ממשיך למצוות ונראה זאת כעת.

לעתים, אם אני כבר יצאתי ידי חובה אני עדיין יכול להוציא את השני ידי חובה (אם אני באותה רמת חיוב או יותר) על אף שכבר יצאתי ידי חובה. הבסיס להוצאה ידי חובה כאן היא מצד ה"עריבות" שאני רוצה לעזור לאחר לקיים את המצווה ובגלל שאני ערב לו אז אני שייך במצווה גם ויכול להוציא ידי חובה למרות שכבר קיימתי את המצווה.

אנו רואים את זה בקריאת פרשת זכור לנשים לדוגמא, תקיעת שופר אחרי מוסף למי שפספס וכד'.

מקומות שנחלקו בהם אם שייך:
1. לברך כדי להוציא מישהו שלא יודע לברך והוא יענה אמן. (אם אינני טועה, דין זה שייך בברכת המצוות)
2. הבדלה לאישה על ידי גבר, המקובלים התנגדו מאוד לכך שאישה תבדיל (לא מבין בקבלה כדי להסביר מדוע), לכן הם אמרו שאישה תצא ידי חובה על ידי גבר. אך במצב בו הגבר כבר הבדיל, נחלקו הפוסקים האם ראוי שתבדיל לעצמה או שגבר יוציא אותה ידי חובה על אף שהוא הבדיל. (ממה שאני מכיר, הפסיקה של המקובלים היא שגבר יוציא אותה ידי חובה והפסיקה האשכנזית היא שתבדיל לעצמה)
*מקור הדין של ערבות, נאמר בהקשר שאנחנו חייבים לדאוג שכלחסדי הים
אחד מאחינו ואחיותנו מעם ישראל יקיימו מצוות וימנעו מעבירות, כדי שלא יחול עונש גם עלינו.
[בבלי סוטה ל:, בבלי סנהדרין כז:, בבלי שבועות לט.]

מה שאנחנו מתכוונים היום בערבות הדדית, שזה דאגה למצב החומרי של אחינו, זה רעיון מאוחר.

*דווקא אפשר להוציא בור בין בברכת המצוות ובין בברכת הנהנין. לגבי אדם שיודע את הברכות, אז בברכת נהנין, הוא חייב לברך לבד, ובברכת המצוות אפשר לצאת ידי חובה.

*לגבי הבדלה, יש מחלוקת ראשונים אם אשה חייבת בהבדלה או לא.
לפי הדעה שהיא חייבת, גבר יכול להוציא אותה גם אחרי שהבדיל הוא בעצמו, מדין ערבות. לפי הדעה שהיא לא חייבת, אז אין כאן ערבות, אז בפשטות האשה יכולה להבדיל לבד. רק הבעיה, שיש אחרונים, ביניהם המגן אברהם, שאומרים שאשה שלא חייבת, לא יכולה לברך על ההבדלה, ואפילו לפי האשכנזים שאומרים שאשה יכולה לברך ברכה על מצווה שהיא לא חייבת, היא לא יכולה לברך על מצווה שמהות המצווה היא הברכה, כמו הבדלה או קידוש לבנה.
דאגה למצב החומרי של אחינוים חי מיה"ך

חשוב בדיוק כמו דאגה למצב הרוחני.

 

זה נכון שזה רעיון מאוחר להשתמש לזה במינוח "ערבות הדדית", אבל זה לא משנה לעצם הרעיון

יפה, תודהארץ השוקולד
אשמח להרחבה ומקור בבקשה ביחס לחילוק בין מצווה שהיא הברכה, לא הכרתי זאת.
תודה
תדע שאני ממש אוהבת תפינה הזאצנפש חיה.
לא מבין למה זה לא בבית המדרשהדוכס מירוסלב


אענה בפשטות:ארץ השוקולד
1. פסידונית העלתה נקודה שלפעמים אנחנו מדברים בשפה "בייני"שית" שהיא לא מובנת לחלק מקוראי/ות הפורום, לכן השפה תהיה מובנת יותר עם פינה כזו.
2. המטרה כאן היא לסקור בנחת נושא שמראה צדדים חיוביים בתורה, כיצד מקיימים מצווה כזו או אחרת.
פעמים רבות דנים כאן במה שאסור ובאופן לא נעים, אני רוצה שנציג כאן גם דברים חיוביים שנצטווינו בתורה, יש כאן בפורום פעמים רבות התייחסות ל"סור מרע" שזה חשוב, אבל כדאי לשים לב שיש גם "עשה טוב".
3. הייתי שמח אם הייתה נוצרת כאן תרבות דיון מחויכת, בה באנו ללמוד וללמד זה מזה, זה לזה, זו מזה וזו לזו, מקווה שהפינה הזו תסייע

כל טוב, שבת שלום
זה לא ישתנה משרשור כזה או אחר, ויש בזה גם קצת בעיותהדוכס מירוסלב

 

בעיות?פסידונית
זה יכול לבלבל בין לימוד רציני לבין לימוד קל מידיים חי מיה"ך


גם בפורום בית מדרש זה לא באמת לימוד רציני. אין הבדל.ברגוע


אני חשבתי שזה יהיה בעייתי לשיטתם בגלל שפה זה גם בנותנפש חיה.
יכול להיות שיש גם כאלה, אני לא ביניהם,ים חי מיה"ך

למרות שאני אישית לא מנהל

רוב מי שמגיב שם מגיב כשהוא מבין את הנושאהדוכס מירוסלב

ופה יש מלא אנשים שיורים מהמותן דברים בלי שום סיבה וזה מטעה

אינני חושב שיש הבדל בין מי המגיביםארץ השוקולד
ובכל מקרה, לרוב ניכר אם לאדם המגיב יש מושג בצה שהוא אומר
הבעיה לא רק עם המגיבים אלא עם הקוראיםהדוכס מירוסלב

אם אתה יודע להבדיל, זה לא אומר שכולם מבדילים. צריך לתת את הדעת על זה

כל דבר שנכתב באינטרנט יוצא מנקודת הנחהארץ השוקולד
שהקורא יודע להבין לבד מה נכון.

בכל מקרה, יש את אותם מגיבים בשני המקומות
לא זה לא, יש מלא תקלות באינטרנטהדוכס מירוסלב


אגלה לך סוד, פורום בית המדרש גלוי למי שרוצהארץ השוקולד
ומי שכותב/גולש בלי אחריות על מה שהוא כותב וקורא, יש בכך מן הסכלות.

כל מי שכותב אמור לצאת מנקודת הנחה שדבריו יכולים להיות מסולפים (לדעתי פעם כתבתי מאמר כאן על אחריות הרב לסילוף דבריו).
ומי שקורא, אמור לדעת ולחשוב שיתכן וכתבו שטויות ולכן לחשוב על מה שנכתב ולא להאמין לכל דבר.
וזה עניינך אם אתה לוקח בזה חלק או לא... לא?הדוכס מירוסלב


ברור, אבל אני חושב שהתועלת שווה את הנזקארץ השוקולד
בעיקר כשאני חולק עליך לגבי חלק מהנזק
אז אתה לא מכיר את ההשלכות של הנזקהדוכס מירוסלבאחרונה

כשתעבוד ברמה ציבורית, תבין עד היכן הדברים מגיעים ותלמד מזה לפחד.

כל גדולי ישראל רעדו שמא תצא תקלה תחת ידם, זה צריך ללמד אותנו משהו

כן אבל זה מבלבל וזה לא, כי זה נעשה במסגרת ממוקדת וזה לאים חי מיה"ך


גם ה"פינה" הזאת ממוקדתברגוע


מה ההגדרה שלך לממוקדת?הדוכס מירוסלב

כי זה נראה כמו אוסף של דיונים לא ישירים לעניין מול אנשים שלא למדו את הנושא...

לא משנה. אין לי כח לחפור על זה.ברגוע


כי הסברים פשוטים ונעימים לא מוכרחים להיות רק בבית מדרשנפש חיה.
אפילו אם זה הלכה או מנהגים.
כן אבל זה הדתה -צינ-גמני
אהה.... אבל אנחנו בעד פמיניזם לא?תיפלות זה איןנפש חיה.
טעמי מצוות זה לא דברים "פשוטים ונעימים" וכשלא לומדים את זההדוכס מירוסלב

כמו שצריך זה פתח ליצר הרע של פלפולים

את מציקה.הדוכס מירוסלב

גם זה קטע?

לא בכוונה. מצטערת מראשנפש חיה.
מישהי דיברה איתי השבוע לגבי מחר ו....שכחתי מי זו אז-נפש חיה.
אני לא בטוחה שאוכל
כי יש לי משהו מחר.


דברי איתי ונהיה בקשר


(דיברנו על סלט... זה מה שאני זוכרת...... פפפפפ )
שאלה ביבליוגרפית: (מכיוון שהמרצה הצדיק כבר ענה לי היום עלחסדי הים
כמה דברים, מיד ובבקיאות מדהימה). אתם תענו לי על הדבר הטכני הזה:
אם נגיד יש כמה כותבים ומחברים למאמר/ספר, אז מסדרים בביבליוגרפיה לפי שם המשפחה של מי שמוזכר הראשון? נכון או לא?
לא ראיתי שם התייחסות לשאלה שליחסדי הים
'כללי האזכור הביבליוגרפי' זה קישור ישיר לפסקהגמני
כן קראתי, זה בכלל לא מתייחס לסדר שכותבים, וגםחסדי הים
לא לשאלה הספציפית שאני שואל.
אני שואל שבד"כ רושמים לפי סדר שמות המשפחה, אז מה אם יש כמה שמות משפחה?
זה מתייחס. כתוב שפשוט אין כללים רשמיים, ושיש כביכול כלליםגמני
שמוסדות אימצו לעצמם.
נראה לי שכותבים את השמות משפחה לפי הסדר שהםחדשונת
רשומים במאמר/ בספר עצמו
כן. זה ברור. רק השאלה איך מסדרים את זה בתוך המכלול שלחסדי הים
רשימת כל הספרים/ מאמרים.

נגיד יש מאמר של ישראל שלום, מרדכי בנט, ושלמה אחיטוב.

מתייחסים לזה כמו ש' בגלל ישראל שלום ושמים בסוף, או ששמים בהתחלה בגלל שלמה אחיטוב.
זה בחירה שלך ע"פ הגיון, רק שיהיה אחיד ועקבי.גמני
לא. אצלינו יש כללים ברורים מאוד, ואם אתה לאחסדי הים
עומד בהם, הם דורשים לתקן, או מורידים נקודות.
יש חוברת שמדריכה, רק הבעיה ששם אין את ההתלבטות הנקודתית שלי.
אוקי. אז אתה צריך לשאול שם מה הם הכללים.גמני
לי מה שהבנתי זה משתנה ממוסד למוסד. זה לא שיש איזה כללים של האקדמיה ללשון.
איזה שיטה/ פקולטה?סתם 1...

אם 'שיקגו' אז תבחר ביניהם את הקודם באלף בית.

 

לדוגמה רון דיקנסון והארווי סטון

דיקנסון רון וסטון הארווי,.....

 

בכל אופן לפעמים זה תלוי מרצה או שיטות שונות. כדאי לברר אחת ולתמיד. אני הייתי מגיש לפי מדריך מוסמך ושיטה ספציפית ומרצה אחד ביקש משהו שונה. [כמובן בלי להוריד ציון].

 

עוד דרך- לראות מאמר או עבודה ולהסתכל איך הכותב עשה.

כן אנסה להשיג עבודה, או פשוט לשאול את המרצהחסדי הים
פעם הבאה שאני שולח לו שאלות.

אני במדעי הרוח.
משם משמע שעשיתי נכון. מסתבר שהם אותם כללים,חסדי הים
של האוניברסיטה שלי.
תודה רבה!

אף פעם לא ידעתי שקוראים לזה שיקגו.

רק אצלינו יש גם כללים בעברית, אבל אני מעריך שזה לא משתנה הרבה, וגם מה שהתלבטתי, היה ציון מאמר באנגלית.
שיטת שיקגו, תחפש תמצא אולי משהו בעבריתסתם 1...

כן

בהצלחה

תלוי בנושא הנלמדארץ השוקולד
לי ידוע שלפי מי שמוזכר ראשוןשריקהאחרונה

אבל יש כמה שיטות...