אלולאמונה וגואלה
הצעת חוק-בוז
לא רוצה לתרום לאברכי כולל? לא צריך.
ככה יהיה פחות מרמור על המסים, לא יצרחו על החרדים שהם פרזיטים מוצצי דם ההמון ואנשים ירגישו שיש להם יותר דמוקרטיה.
וליתר פירוט- 50% (לאו דווקא, פשוט אחוז מסויים) מהמיסים ילכו לדברים כלליים, ביטחון, משאבי מדינה, פיתוח ערים וסלילת כבישים וכו.
ואז, השאר, לבחירתך-
סמן את האפשרויות שתרצה לתמוך בהן-
-מימון והחזקת ישיבות וכוללים (יששכר וזבולון)
-תרבות ובידור, טלוויזיה, רשות השידור וכו'.
-אוניברסיטאות והשכלה
-רפואה ומחקרים רפואיים, תרופות
-הייטק וטכנולוגיה
-סיוע כספי לקשישים, חולים ונכים
-ארמון לראש הממשלה
-מימון הפגנות ומצעדים למיניהם
-מימון תואר לערבים ומחבלים בכלא
-קרן אלאור עזריה
שים לב-כספך יועבר אך ורק לסעיפים שתסמן. זה יאלץ מוסדות לא להסתמך על פרזיטיות ולעשות קמפיינים להתרמות וכן לשיפור התנאים.
לבחירתך, האם תרצה לרכוש ביטוח לאומי? ביטוח לאומי מכסה ומבטח הכנסה.
-תכניות פנסיה- בסיסית, מורחבת ותוכנית זהב
-חופשות, ימי מחלה, אבטלה, חופשות לידה ומענקים.
-קצבות בריאות שונות.
באפשרותך לבטח את עצמך ואת משפחתך דרכנו או דרך חברה פרטית אחרת, הביטוח מומלץ בחום.
ניתן לשנות את הגדרותיך בכל עת
אני לא מחפש להיות גיבוראביר הקרנפים
אני טיפוס יותר תכליתי.
ועל התכלית אני רוצה לדבר.
התכלית של תרומת דם היא לרפא ולשמור על החיים. כשאתה תורם דם (גם אם שלא ברצונך) למחבלים ומסתננים, אתה גורם ההיפך הגמור.
אותו דבר לגבי צבא והתנתקות/אלאור אזריה, או נושא בג"צ ועוד.
כל מי שחושב שהדברים חשובים ולכן אסור לשבור שם את הכלים, שכח שהחשיבות לא שייכת לגוף עצמו, אלא לתכלית שאותה הוא משרת. ככל שהגוף משרת פחות את התכלית, החשיבות שלו והקדושה שלו (קדושה במובן שאסור לגעת בו או לגרוע ממנו) מתפוגגת.
מכאן ברור שכאשר אותו גוף פוגע בתכלית, התכלית דורשת לעצור את אותו הגוף.
היה לי מפגש פורום היום
[מפגשון- ועוד חצי מפגש אתמול]נפש חיה.
היה נחמד ממש!
אני לא יודעת ולא זוכרת את הכינוי של האדמור"ית החשובה
אבל היה נחמד איתך ממש! 
מילא לפספס את האוטובוס,איוושה
באסה לראות אותו חולף מול העיניים רק בגלל רמזור מטופש שמנע ממך להגיע אליו, ולדעת שצפויה לך עוד חצי שעה המתנה בתחנה (ועוד בלחות של המרכז!!)...
😬
תודה שאתה מספר לי מה היה שם באמתעץ על מים
מעולם לא הייתי שם בכלל, איפה זה? בנגב לא?
בחייאת משה...
למהאנונימית לרגע1
למה בין שבת לראשון הזמן כל כך קצר,
אבל בין ראשון לשבת- ארוךךךךךךךךךךךך כמו נצח?!![]()
כי זה יום אחד וזה 6 ימים
גרדיאנט
וואלהים חי מיה"ך
כן כןגרדיאנט
בשבת יש נשנה יתרהמושיקו
שיש 2 סוסים המרכבה נוסעת יותר מהר
צריךחידושאחרונה
לאהוב את השיגרה ואז השבוע עובר יותר מהר ויותר נעים
חיזוק יפה מאד!נפש חיה.
וְגַם מַה שֶּׁיֵּשׁ שֶׁאֵינָם מַאֲמִינִים בְּעַצְמָם,
שֶׁהֵם יוּכְלוּ לְקַבֵּל תִּקּוּן
לְפִי עֹצֶם רִבּוּי קִלְקוּלָם בְּכָל פַּעַם בְּלִי שִׁעוּר,
אַף-עַל-פִּי שֶׁתּוֹלִין בְּקַלְקָלָה בְּעַצְמָם -
גַּם זֶה הוּא בְּחִינַת מְנִיעַת הַמֹּחַ,
שֶׁאֵינָם מַאֲמִינִים בִּגְדֻלַּת חַסְדֵי ה' יִתְבָּרַךְ
אֲשֶׁר לֹא תַּמְנוּ וְלֹא כָּלוּ לְעוֹלָם,
וּבִגְדֻלַּת הַצַּדִּיקֵי אֱמֶת
שֶׁיֵּשׁ לָהֶם כֹּחַ לְתַקֵּן הַכֹּל בְּכָל פַּעַם,
יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה, בִּפְרָט אַחַר הִסְתַּלְּקוּתָם -
שֶׁעוֹלִים בְּכָל פַּעַם לְמַדְרֵגוֹת עֲצוּמוֹת כָּל כָּךְ,
וּמַמְשִׁיכִים חֲסָדִים נִפְלָאִים חֲדָשִׁים בְּכָל פַּעַם
- עַד שֶׁכָּל מִי שֶׁחָפֵץ לְקַבְּלָם
יָכוֹל לִזְכּוֹת עַל יָדָם וּלְהִתְתַּקֵּן, אַף אִם הוּא כְּמוֹ שֶׁהוּא.
(ליקוטי הלכות, הכשר כלים ד', אות ז')
גדולת חסדי ה' יתברךמשיח בן דוד
מילים חזקות
תודה
יפה מאדדד.. מחזק חבל"ז
מבקש אמונהאחרונה
אחרי חודש של ציפייה .................משיח בן דוד
קיבלתי את ה hanz de fuko מארה"ב ![]()


מה אתם חושבים על זה? מסכימים?*צועד*
אבינועם הרש
הכותב הוא מחנך, נשוי פלוס שתיים. מתגורר בירושלים.
קשה להאשים את הציונות הדתית בגזענות:
בעוד במגזרים אחרים הסיכוי לראות חתונה בין בן או בת העדה האתיופית לצברים המשתייכים לזרמים וותיקים שואף לאפס, כולנו יודעים שאף אחד כבר לא מתרגש מזוגות המורכבים מבני העדה האתיופית שמתחתנים עם בנות ובנים אשכנזים/יוצאי עדות המזרח/או כל מגזר אחר.
נראה שהטמעתם בקרב הציונות הדתית נראית כמוצלחת במיוחד, בטח בהשוואה לשאר הסקטורים בחברה הישראלית.
דווקא משום כך, קשה עד בלתי אפשרי להסביר את ההתעלמות הכפולה מצד חברה שחרטה על דגלה את האידאולוגיה הערכית חברתית:
כפולה כי מעבר לעובדה שמנגיסטו הוא אתיופי, הוא גם בעל לקות נפשית.
ואתה לא יכול שלא לשאול את עצמך, הייתכן ובמקום מנגיסטו היה זה צעיר אחר שגדל למשל בשכונת 'קריית משה' החרדלניקי"ת או 'עפרה', 'גבעת שמואל' או 'רעננה', ואביו היה רב, או אברך או סתם טייפ קאסט רגיל שמייצג את המגזר ואמו הייתה אחות ב'שערי צדק' או סתם עובדת באחד ממעונות 'אמונה', האם גם אז סיפור חטיפתו היה פשוט עובר לנו מעל או מתחת לאוזן, נעלם בין רעשי הרקע של עוד מעצר של אלדד יניב ומני נפתלי, נמוג ונעלם בשביל עוד שיהוק וגיהוק של מנדלבליט?
הפכנו את העולם בשביל יהונתן פולארד: קמפיינים של יח"צ שנוהלו כמבצעים צבאיים לכל דבר, משתמשים במיטב הפלטפורמות הטכנולוגיות, נישאים בידי תנועות נוער נלהבות שהצליחו לשמור את הדרישה להחזרתו הביתה של פולארד כולל פרסום מספרי טלפון של לשכת הבית הלבן, הדרכות ועצות מפורטות איך ללחוץ על מי כמה ולמה.
ומנגיסטו? נו, מה כבר אפשר לעשות? כולה אתיופי לוקה בנפשו שהחליט לחצות את הקווים ולמסור את עצמו לחמאס.
איפה זה והרומנטיקה הזוהרת וסיפורי הריגול הנוצצים של פולארד?
העצוב הוא שהסיפור של משפחת מנגיסטו כל כך לא מעניין עד שאפילו אנשים הידועים בסולידריות החברתית המופלאה שלהם כשרון גל ויורם שפטל, וויתרו על הרעיון של הצעת שירותי ניהול האסטרטגיה התקשורתית שלהם בשביל להסביר לבני המשפחה איך עושים זאת נכון.
כמה פרסומים ראיתם בעלוני השבת על הפגנת התמיכה שהתקיימה לפני שבוע במנגיסטו בכיכר הבימה?
כמה אומנים דתיים הגיעו? אנשי ציבור, ידוענים, מובילי דעת קהל?
ועד אז, תמשיך הציונות הדתית לשמור את משאביה והתגייסותה למקרים בוערים וחשובים יותר ובו זמנית ימשיכו בסמינריונים לנוער לשאול בקול גדול:
איך זה יכול להיות שבעוד גרשו יהודים מבתיהם בגוש קטיף, התנהלו כמה אזרחים במדינת תל אביב כאילו כל העניין בכל לא נוגע אליהם ושתו קפה רותח על חלב דל וקצפת למעלה?
לאן נעלמה הסולידריות החברתית, לאן?
סיפור עצובברגוע
אני חושב שהענין הוא שאנחנו נגד שחרור מאות מחבלים על אדם אחד,
לכן קשה לתמוך במאבק שאולי יוביל לשם.
גם במאבק של משפחת שליט לא תמכנו.
במקרה של פולרד לחצו על המנהיגים לדרוש מארה"ב לשחרר אותו בלי תמורה.
אתה לא רואה הבדל בין לוחם לאזרח?*צועד*
נכון, זה עוד ענייןברגוע
לדעתי, אנשים חושבים שהוא החליט מרצונו ללכת לשם.ד.
לא ברור להם בדיוק מה הצד של החולי הנפשי.
למה זה נפק"מ?*צועד*
אם כמו ש"אנשים חושבים",ד.
זה הנכון -
אז הבדל שמיים וארץ.
פולארד ריגל בשביל מדינת ישראל, ובשליחותה אחרי שהציע, ונעצר ע"י מי שלכדו אותו - לא מרצונו - והופקר ע"H מי שהיו אמורים להגן עליו.
אבל אם מישהו פשוט הולך מרצונו לעזה, כי חושב שהם יסתכלו עליו, נניח, כאחד משלהם - אז זה לא בעד מדינת ישראל, אלא נגד. ומסכן את המדינה בכך שתצטרך לוותר עבורו.
אלא מה? שטוענים שהוא לוקה בנפשו, ושהו מבחינה זו כסתם חולה שהגיע לשם בלי יכולת שיפוט כלשהי.
בתור מי שלא מכיר אותו - אני לא יכול להגיד.
השאלה אם הגדרתו כחולה נפש תעמיד אותו בשורה אחת עם פולארד*צועד*
והתשובה היא לא.
הכותב שם לא התכוון להשוות לגמרי לפולארדברגוע
אבל כן אמר שצריך לעשות משהו
ולא להתעלם לגמרי
גם אז זה לא אותו דבר. אבל שונה מאשר איך שזה היה נראה.ד.
היא לא נעלמה, או שהיא בתנועת מטוטלת לקצה השניג'ון
ההשוואה לפולארד, לפחות מצד המדינה היא שונה. (שליח שלה שהופקר. ליטרלי הופקר)
אם כבר הצעקה צריכה להיות על אורון והדר, המחויבות כלפיהם גבוהה יותר ומשמעותית יותר.
מאוד נוח לומר שזה בגלל צבע עור, אני חושב שזה בעיקר ציבור שנכווה ברותחין (עסקת שליט)
מצטער. לא מתחבר לסגנון הכתיבה הזה, ק"ו שלא למסראלעד
א. זה לא קשור לגזענות,לך דומיה תהילה
ב. זה לא קשור לציונות הדתית.
מה שגזעני זה לנמק כל דבר בגזענות.
ההבדל בין פולארד למנגיסטו ברור ולא צריך פירוש.
ממש לא מסכים איתו.מבקש אמונה
אין שום קשר לגזענות.. אנשים מאד היו רוצים שהאדם המסכן והיקר הזה יחזור הביתה
אבל לא יודעים מה היה שם ולמה הוא הלך..
לפעמים סתם עייפים כבר מלהפגין
עוד סיבות שמן הסתם קיימות.. אבל גזענות זה הדבר האחרון שקשור לעניין.
לא מבין איך הוא הגיע למסקנה המוזרה הזאת...
היי, זה זה מ'חברים מקשיבים'!מוטיבציה
נו באמת, זה ממש לא קשור לזה שהוא אתיופי.הולם במיוחד
ב- ההשוואה לפולארד הזויה. סיפורי הריגול הנוצצים? ברצינות? אני גם קצת יותר עצובה כשמישהו נהרג במטרה להגן עליי ועל העם שלי מאשר כשמישהו מתאבד, למרות ששניהם יהודים. גם אז זה אומר שרגש הסולידריות שלי פגום?
ג- ממש לא מבינה למה הוא ציפה שהסיפור העצוב הזה יהפוך למאבק חברתי. החברה מחוייבת ונאבקת עבור מי שנפגע כתוצאה מהקרבת עצמו למענה. זאת מחוייבות הדדית. מקרים של אנשים שפוגעים בעצמם בגלל לקות נפשית, או מקרים של פצועים בתאונות דרכים, או מקרים של חולי סרטן- אמנם עצובים ממש ודורשים מענה/ טיפול/ סיוע, אבל זה פשוט לא קשור למאבק חברתי- ציבורי.
משוגע הלך וחצה את הגבולמושיקו
בלי קשר למגזר,
צריך להחזיר.
אבל בפורפורציות הנכונות.
זה לא לוחם שהלך בשביל להגן או אחד שנחטף נגד רצונו
מנגיסטו משמש היום בפועל כדי לעודד שחרור מחבלים. זה בעיה.משה
אמ;לק- חסר לנו אמון ואמונהנורופן.אחרונה
במציאות מושלמת היינו כולם צריכים להתאגד סביב סוגיות רבות ומגוונות בתור יחידים שהם חלק מעם ישראל כללי. לא קשור למגזר דתי.
מדוע סוגיית שבויים נוגעת לדוסים?
היא נוגעת לכולם, ואפילו לא צריך לקיים שיח כזה של מגזרים.
ודבר שני,
שיעור ענק לחיים.
כמה קל כמבוגר להגיד לילדים- תאמינט בכוח שלכם לשנות ביחד, תתאחדו, תיזמו.
זה לא רק קל, זה גם הגיוני ונכון ומוכח החל מהדברים קטנים ביותר ועד לשינוי סדרי בראשית.
בפועל כולנו מבינים את החשיבות של הנושא הזה.
ושל עוד המון המון נושאים.
ויש סולידריות; יש אינטרסים משותפים ורובנו המוחלט אוהבי הבריות ובעלי אמפתיה...פשוט חסר לנו אמון ואמונה.
בתהליכים. ביכולת ליצור שינוי. בדרך ארוכה.
עולה על האוטובוס,עץ על מים
חיכינו לו הרבה זמן. כרגיל...
לפני עולה ילדה בת 10 בערך... לבד. עם מבט עצוב. קצת כבוי.
הנהג שואל אותה, להוריד נסיעה אחת לירושלים?
כן. היא עונה לו בשקט.
הנהג אומר לה: בשמחה! אבל למה המבט העצוב הזה? אני רוצה לראות אותך שמחה! עם חיוך גדול! את לא צריכה להיות עצובה!
היא שתקה.
אבל אפשר היה לראות חיוך קטן כשהיא התקדמה לתוך האוטובוס...
שנלמד גם אנחנו להיות קשובים קצת יותר לסביבה שלנו... לשים לב... לא תמיד יש מקום להתערב... אבל בדר"כ יש מקום לתת מעט יחס לסובבים אותנו.
ערב נעים

אוהב אנשים כאלהמשיח בן דוד
תודה על השיתוף
וואו.. יפה!לב טהור:)
בס"ד
האמת- זה תפס אותי..
תודה על השיתוף הזה!

לב טהור ומשיח - בשמחה
עץ על מים
ובאוטובוס שלי היוםגלויה
קשיש אחד עלה ורצה לשלם
ובדיוק הנהג עצר בפתאומיות
עף והשתטח על הגב...
אישה אחת התחילה לצרוח בהיסטריה.
אנשים קפצו לעזור לו
זה מביא מים, זו מושיבה...
ובהשגחה
היה שם אחד שהוא פראמדיק במד״א...
התעקש להביא אותו לבית חולים
והאוטובוס ממילא עובר שם.
היה יפה לראות את כולם מתגייסים.
ואצלי באוטובוס דרמה ש ילדה קטנה במרכזה.נפש חיה.
שמחרף את חברו ונענה במנה אפיים
ואחר כך יורד מהאוטובוס וצועק
"שנה טובה לכולם!"
.ואנשים שצועקים יחד לנהג ש"יפתח את הדלת מאחורה!!!!" בשביל שאנשים יוכלו לרדת
אם נעשה תחרותעץ על מים
אני מנצחת. בדוק.

אגב, גם בתחרות האוטובוסים המעצבים אני מנצחת.
עוד יבוא יום... שיהיה לי רשיון, לרכב, ואני אפסיק לממן את חברות האוטובוסים! |אופטימי|
יש לי סיפור אוטובוס שאף אחד לא ינצח
אניוהוא
נונפש חיה.
נו. ספר.עץ על מים
את לא ממנת אותם. אלא משרד התחבורהנפשי תערוג
כמות הנסיעותעץ על מים

לא בטוח שבתחבורה םרטית זה היה יוצא לך זול יותרנפשי תערוג
אבל היה יוצא יעיל יותר ללא ספקמשה
מה פתאום, אי אפשר לנצח אותה!Pumpin blood
#הקבוצה ההיא של צמע
רוצה לנסות?עץ על מים
^^^^^קוד אבל פתוח
מתגעגעת!מוטיבציה
הלוואי שאזכה ללמוד ממנו.נורופן.
וואו. כיף שיש אנשים כאלהתנו לגדול בשקט
נכנסים לירושלים, הודעה בכריזה- "נוסעים יקרים, הגענו לירושלים, עוד מעט תחנה מרכזית, שיהיה לכם יום טוב"
זה היה אוטובוס ש98% ממנו היו חיילים, רובם ככולם- ישנים.
אהבתי את הדרך שהוא העיר את כולם, נותן רוגע ותחושת וודאות.
במקרה אחר- עולים על האוטובוס בתחנה ראשונה, בד"כ הנהגים רק רוצים להעביר את כולם ולשבת בשקט כמה דקות.
אבל כאן- כל אחד שעולה- הנהג מחייך אליו, מוריד את מחיר הנסיעה וכך אצל כולם (קרוב לחצי אוטובוס)
עוד יותר מזה- זה היה בדיוק כשהיתה את הרפורמה בתעריפים וכולם היו מבולבלים. הוא בירר עם כל אחד איזו דרך הכי מתאים עבורו (חופשי יומי וכאלה)
הוא ריגש אותי לגמרי, אז שלחתי מכתב לאגד, עם ציון מדויק של קו ושעה. שיכניסו לתיק האישי שלו.
ראיתם מישהו שעשה משהו מיוחד? תפרגנו!
אני חושבת על כל הפעמים שמתלוננים על נותני שירות, אבל אף פעם לא מפרגנים. ולקחתי את זה על עצמי.
וואוו יש מצב שהיינו על אותו אוטובוס פעם?עץ על מים
על איזה מבינהם את מתכוונת?תנו לגדול בשקט
הראשון.עץ על מים
אוטובוס מרמלה/רחובות או משהו בסביבהתנו לגדול בשקט
לא נראלי... אבל אני ממש לא זוכרת...עץ על מים

תודה על השיתוףאליאב.
לא תמיד נוח לדבר עם ילד, כי אתה לא יודע מה יהיה התגובהחסדי הים
היה לי מקרה השבוע, עם ילד קצת אבוד שלא ידע עברית, והוא חיפש אוטובוס ל'רחביה'.
אני פשוט עניתי לו, ולא חפרתי.
היה שם גם איזה איש מבוגר, שהתחיל לחפור לו: אתה יודע אנגלית?... מה שפת האם שלך? אה גרמנית. למה אתה בארץ? אה סבא וסבתא שלך גרים פה. אתה נוסע אליהם ל'רחביה'?... אז מה הביא אותך למקום הספציפי הזה? אתה יודע מה זה 'עלייה'?
אני עליתי לאוטובוס שלי, וכנראה הוא המשיך לחפור.
הקיצור, הרגשתי שזה לא שייך, כל האינטראקציה המוזרה הזאת.
ילד שהולך לאיבוד יתבייש לבקש עזרה.. או אםרחפת..
לכן חשוב חשוב לקלוט ילד שמשדר מצוקה בעיניים. ולפנות אליו לשיחה 'חופרת'. אי אפשר לסמוך על שיקול הדעת שלהם מבערך גיל 8 ומטה הייתי מתערבת.
וכבר יצא לי כמה פעמים לקלוט ילד עומד כזה בהלם. אם לא הייתי פונה אליו ו'חופרת'. הוא היה נשאר שם או מסתבך עוד יותר בדרכים.
נראה לי שהוא היה בערך בגיל 10חסדי הים
יפה מאד. חשוב מאד..ד.
איזה נעים לשמוע על אנשים כאלו טובים ואכפתיים. תודה לך ששיתפתנהר הירדןאחרונה
אחח. ריקנות. לכי מפה. ריקנות.גמני
אין בך כלום,
ואת ריקה מתוכן. ריקנות.
מוזר בכלל שאת קיימת. ריקנות.
את אולי בעצם כלום.
את בעצם חיסרון.
תחליטי כבר,
את רוצה להתמלא,
או לרוקן את כל מה שאת רואה בדרך?
את רוצה לתת לי משהו,
או בעיקר לקחת?
את רוצה שנהיה חברים,
או שנהיה אויבים?
את מקשיבה לי בכלל??? ריקנות???
בעצם, למה שתעני?
הרי גם אם ענית לי אי פעם,
בטח כבר רוקנת לי את הזיכרון שזה בכלל קרה.
את יודעת, יש לך הרבה כוח,
יחסית למשהו שאין בו כלום.
באמת, ריקנות.
כאשר אני חושב על זה,
שאולי את זה בעצם אני,
פתאום את נעלמת.
אז... אם את זה אני
- אז גם אני זה את?
אולי זו את שבכלל מדברת אלי עכשיו,
ולא אני אלייך????
את קצת קריפית, ריקנות.
את יכולה להפתיע,
אבל מי בכלל אוהב הפתעות?
כן! אני מופתע!
מופתע כל פעם מחדש.
ואת - את רגועה כאילו הארווי ואירמה הם בסך הכל איזה
משבי רוח קלילים,
חזקה ואיתנה כמכריזה: "אני כאן כדי להישאר!".
אז... ריקנות! אני מאחל לך שתמצאי סוף סוף את יעודך, את מבוקשך, ואם תרצי ממני איזו הכוונה - את יודעת איפה אני.
כתיבה מעולה! אהבתיגינגיתתתתת
חזק👍👌מתן תורהאחרונה
בוקר טוב, -פה- היו קדיחות גם באמצע הלילהים חי מיה"ך
שיהיה בוקר טוב! היום נרצח החלל טרור הראשון בשיבה לארץ ישראלחסדי הים
היום לפני 829 שנה, נרצח על קידוש השם, תלמידו של רבינו תם, רבי יעקב מאורלייאונס הי"ד.
היום גם היארצייט של פוסק גדול 'הכנסת הגדולה' היה רבי חיים בנבנישתי
מאיפה אתה תמיד יודע את כל התאריכים?גלויה
בוקר טוב!משה
בוקר טוב שיהיה לכם יום נפלא
adar
בוקר טוב!פה לקצת
הלכתי לישון ב3
עוד חמש דקות בגן
והסייעות קצת מעצבנות
תתפללו עליי. תודה מראש

יום מוצלח אנשים!
שנבשר רק בשורות טובות
בוקר טובבאיוושה
בהצלחה
adar
תודה
איוושה
בהצלחה יקרה!!לב טהור:)
תעדכני איך היה..
לא לא אתם לא מבינים...איוושה
איזה סיוט היה!!
נתחיל בזה שהשעה של המבחן שלי השתנתה בגלל איזו סטודנטית שביקשה לאחר אותו, אז במקום שהוא יתחיל ב13 הוא התחיל ב14, שזה מאוחר לכל הדעות.
נמשיך בזה שהיא בסוף לא הגיעה למבחן, אני היחידה שעשיתי אותו!!
נמשיך בזה שבגלל שאני היחידה שהייתה אמורה לסיים בשעה 16, טרטרו אותי מהכיתה למזכירות האקדמית.. ושם שוב הזיזו אותי, בגלל שיפוצים... ובתוך כל זה, עם כל הרעש וההסחות, אני אמורה גם להתרכז.
נמשיך בזה שהמבחן היה קשהההה
וזה במקרה שהייתי חדה וממוקדת! שזה לא המקרה דנן... כל המעברים והרעש עשו אותי מבולבלת לגמרי, ולכו תנסו לכתוב ככה מבחן.. ועוד קשה ברמה פסיכית ![]()
אחחח ה' שבשמיים, רק תן לי עובר!! *אימוג'י של שתי ידיים צמודות בתפילה*
אוי איזה סרט..רחפת..

בעז''ה שתראי איך גם זו לטובה..
ב"ה תעברי את המבחן בהצלחה
adar
בע"ה!!!!איוושה

לב טהור:)אחרונה
וואו.....!!!
בעז"ה יהיה טוב!!
סומכת עליך!
וכבר אמרתי לך שאת נשמעת מקצועית....

בוקר אורגלויה
בוקר אורשירוש16
ח"י אלול 
אופטימיות
היום בו הבעל שם טוב והאדמור הזקן נולדו.
אומנם השרשור נפתח באיחור, אך לא יכולתי שלא לפתוח שרשור שמבטא בתמצוט רב את השמחה וההודיה ליום הזה שממנו צמחה תורת החסידות

מניין הגיעה תורת החסידות לבעש"ט? מאחיה השילוני שזכה לשמוע את 10 הדיברות מאת הקב"ה. מובא שכשהוא שמע "אנוכי ה' אלקיך" ו "לא יהיה", הוא הבין את כל הרזין דרזין של תורת החסידות. הוא היה היחיד שנשאר מכל הדור ההוא כדי להפיץ את תורת החסידות, תורת הקבלה ואת תורת הזוהר.
אחיה השילוני נגלה לבעש"ט בהיותו בן 26 ולימד אותו את תורת החסידות. תורת החסידות יכולה לבטל גזירות והיא כיהלום בכתר המלך. יהלום של התורה הקדושה של הקב"ה.
מצרפת סיפור הממחיש את מעלת תורת החסידות.
המילים האחרונות- "ויצרו מצב נפלא של קרבה לה'.
לכן תורת החסידות באה כדי להציל את האנשים בשעה הקשה של ימות המשיח" .
[הכתוב נלקח מספר "בצור ירום" של הרב יורם אברג'ל זצ"ל].
[משתפת במשהו ששלחו לי .
הרב שילת מדבר על היחס וההבדלים שבין החסידות לתורת הרב קוק.
http://ckb.panag.co.il/Content/Images/uploaded/%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%94/Karov-188%20(1)%20(2).pdf
כולם מוזמנים להעלות ניגונים/סיפורים/אחר : )
תודה!נפש חיה.
תודה
ברגוע
אשריינו שזכינו להוולד בדור שהחסידות כ"כ נפוצה ונגישה לכולם!
"אימתי קאתי מר? לכשיפוצו מעיינותך חוצה.."
משתף במאמר יפה של הרב שטיינזלץ על אלול והחסידות
איך ח"י אלול יתן לכם חיים חדשים, וגם: מתי עקרבים עקצו את הרב עדין אבן ישראל?
אימתי- איתן כץ
ועדיין להשיג את כל התורה ביגיעה, כמו שהגר"א עשה,חסדי הים
הגר"א היה מגרש את המגידים.
מה גם, שלגר"א יש עדות מספריו לאיזו גדלות הגיע בנגלה ובנסתר. לבעש"ט אין שום עדות כזו, בנגלה אין כלום, ובנסתר יש לנו מסורות פה ושם שחלקם מפוקפקות.
איפה מצאנו שחוגגים יום הולדת בכלל, ובמיוחד אחרי המוות.
גם משה רבינו, המנהג הישן היה להתאבל ולהתענות ב-ז' באדר, כי זהו יום מותו.
שכחת לציין שזה גם היארצייט של המהר"ל מפראגצריך עיון
תודה שהזכרתאופטימיות
היארצייט שלו.
ספר התניא לוקט "מפי ספרים ומפי סופרים"
מפי ספרים הכוונה בין היתר לספרי המהר"ל, שבחר האדמוה"ז להתבסס בכותבו את ספר התניא.
(מה פשר החתימה החדשה?
תהיתי האם זו תזכורת להורים שגולשים פה
)הזכרתי את זה פה, כשביארתי את מהות היום על פי המסורה:חסדי הים
אני מבין שיש לך גדלותומטר?ים חי מיה"ך
חסדי!!אופטימיות
אז קודם כל, לפני שזוכים להתחבר לצדיק(כל צדיק שלא יהיה) צריך לזכור שכל כבודו של צדיק במקומו מונח.
לא אמרתי דבר על הגר"א ואף שמעתי על גדלותו, אלא שציינתי את התאריך כאות חיבור לצדיקים שהוזכרו, ואין בכך להוריד ממעלת הגר"א.
לא כדאי להרחיק לכת בגלל עובדות שאינן רלוונטיות לנושא הנ"ל. כיהודים שבנויים מגוף ונשמה חשוב לתת ביטוי לנפש האלוקית שלנו- גם בדברים האלו.
זה רלוונטי, כי מאותם סיבת שהגר"א התנגד לחסידות,חסדי הים
איך שהם מציינים את היום הזה-זה קלות ראש, לעשות יום הולדת לצדיק שנפטר.
חוצפה לדורות הקודמים, כאילו רק הבעש"ט ובעל ה'תניא' חשובים ו'נשמות חדשות' (בלשונם) כדי לציין את היום שלהם. מה עם התנאים והאמוראים הקדושים?
הם בכלל מתעלמים משמעון החשמונאי שנתמנה כהן גדול, נשיא ומתפקד צבא היום.
לא חוגגים לבעש"ט יומולדתברגוע
אלא מציינים את חי אלול כי ביום הזה הבעש"ט והאדמור הזקן ירדו לעולם,
והם חידשו והפיצו את החסידות. אז כנראה שיש משהו מיוחד ביום הזה.
העניין פה הוא לא הרבנים האלה, אלא שיטת החסידות שאנחנו מרגישים קשורים אליה.
לכן אין פה שום זלזול באחרים.
חבל שאתם קשורים רק לרבעס שלכם, ולא לכלחסדי הים
רבי, רבי עקיבא, רשב"י, רבי יוחנן וריש לקיש, רב אשי ורבינא, הרמב"ם, הב"י, הרמ"ק, האר"י, הגר"א, כולם חידשו תורה חדשה, ולא ממציאים חגיגה ביום שנשמותיהם הקדושות ירדו לעולם.
א"א ולא נכון להיות קשורים לכולם באותה מידהברגוע
אבל בהחלט לא מציינים רק את היומולדת או היורצייט שלהם.
אפשר. ברור שלא לכולם באותה מידה יש יותרחסדי הים
על כל פנים בוודאי לא לציין, את יום ביאתם לעולם של שניים, כשמתעלמים לגמרי מכל הצדיקים הגדולים והמרכזיים לפניהם.
בליבאוויטש לגמרי מגזימים, והופכים ימים נוספים לחג כמו ירבעם בן נבט.
קטונתי מלהבין.. אבל..רק שמחה#
אני מסכים שאם יש חסידים שרואים בצדיק שלהם צדיק ואת כל השאר פוסלים ומזלזלים, ואפילו חושבים שכל השאר קטנים ממנו, אז זה לא בסדר.
אני רואה את רבותיי כחלק משרשרת הדורות, ונסיתיחסדי הים
גם אני אף פעם לא יחשוב אפילו לקבוע את יום ההולדת של אחד מרבותיי לדורות.
אוקייאופטימיות
לא מתעלמים על מנת לפאר דווקא את האדמורים ביחס לצדיקים אחרים.
האמן לי שאני אדם שמעריך כל צדיק, ואפילו משתדלת ללמוד מכל אחד!
אלא שביום שבעיני נתפס כיום מיוחד, מפני שזה היום שהיווה כאמצעי לזכותי לינוק מהדרך- אני מרגישה טוב! ואני שמחה לציין אותו כיום מיוחד! ואני גאה לציין אותו כיום מיוחד! ואני לא היחידה.
וזה לא אומר שאני לא גאה גם לציין את יום הולדת המהר"ל מפראג, ועצם העובדה שאני מציינת את תאריך הולדתו- לא אומרת שאני יושבת ועושה לו יום הולדת. כן? אני שמחה ממקום של חיבור לצדיק הזה.
ממקום פנימי עמוק.
גם בקברו של המהר"ל הייתי וממנו ניתן ללמוד. או ר' נועם אלימלך מליז'אנסק ועוד.
העובדה שמשבחים מישהו בנקודת זמן מסויימת לא גורעת ממעלת/משבחו של האחר.
המטרה היא התעלות כללית רוחנית.
לא ממקום של מי יותר צדיק ומי פחות.
באופן אישי אני יכולה לומר לך שאני תמיד נזהרת בלשוני כשאני מדברת על צדיקים, אפילו צדיקים שאין לי קשר אליהם בכלל.
ק"ו צדיקים מיסדי דרך חשובה כל כך בעבודת ה'. קח את זה כנק' למחשבה.
האמן לי שהצדיקים שהזכרת לא היו שמחים שהמעטת בערך הבעש"ט. ואני מאמינה שאולי גם לא התכוונת, אבל היית חד מידי.
אז אני כותבת מלב כואב.
לא בשבילי, כי אני קטנה.
אלא בשביל הבעש"ט!
מתעלים רוחנית, על יד התורה וההלכה, לאחסדי הים
אף פעם בכל הדורות לא עשו חגיגה לרגל הולדת צדיק. זה פשוט לא היה.
אתם לא יותר חכמים משאר הדורות.
עוד, ברגע שאתם מחדשים דבר כזה, רק לשני צדיקים, זה מאפיל.
יותר מכך, עצם זה שלבאוויטש מתמקדת רק בדרך אחת ביהדות (גם אם היא פה ושם יונקת לפעמים מדרכים אחרות), זו בעייתי, כי צריך להעריך ולינוק וללמוד מכל הדרכים ביהדות.
זו אחת הסיבות, שהגר"א התנגד לחסידות.
לגבי הבעש"ט, אני לא ממעיט בערכו, כי אני פשוט לא יודע מי הוא היה. מבחינתי, אין מספיק עדויות היסטוריות, ומסורות אמתיות, כדי להוכיח משהו לגביו.
לגר"א הכתבים שלו שנשארו מעידים על גדלותו, לבעש"ט לא היו כתבים, אז קשה לדעת מה הוא היה.
לגבי תנועת החסידות שצמחה ממנו, היו הרבה מאוד בעיות, שכתבתי עליהם בשרשורים אחרים, אבל לא כאן המקום.
אני בוחר ללמוד חסידות, ולקחת את התבן מהבר, כי יש שם דברים מאוד חשובים ונכונים.
אני חושבת שקצת הגזמת.נפש חיה.
השרשור ננעל וחבלט'אחרונה
*לא כותבים ביקורת על גדולי ישראל ועל רבנים*
אני בלחץ וזה לא טוב.נפש חיה.
מה ההלם?נפש חיה.
מה הלחץ?
גמני
ממחר וממחרתיים ומאחריהם ומהשנה הזאתי ו אררררררררררררררררררררנפש חיה.
פרסמתי פה קצתגמני
גודל מעלת תקיעת שופר ע"פ בעל ה"תפארת שלמה" - צעירים מעל עשרים
אבל אין לי סבלנות... סליחה. תודה אבל. ףנפש חיה.אחרונה
איך אפשר להרגיש את חודש אלול? מבלי המסגרת של האולפנה/מדרשה?כונן דרכי
אז ככה,
חודש אלול בעיצומו, ואני ממש רוצה להגיע לראש השנה וליום כיפור בתחושה שהתאמצתי ועשיתי והתקדמתי והשקעתי בשביל להגיע אליהם נקייה יותר וטהורה יותר.
אם אגיע כך לר"ה ויו"כ, אז הם בעצמם יהיו משמעותיים יותר ואולי עוצמתיים יותר עבורי.
אבל אני כבר לא באולפנא, וגם לא במדרשה, ואני לא כ"כ מצליחה להרגיש את חודש אלול.
למישהו יש רעיונות מעשיים? טיפים איך להרגיש אותו יותר?
ומה לעשות כדי להגיע לימים הנוראים בתחושה של "וואלה, ממש התאמצתי כדי לפגוש אתכם נקייה יותר"?
שיעורים באתר הידברות/אש התורהנעימת זמירות
מצטרפת. גם אני רוצה.הפואנטה
מקפיצה לעצמי..כונן דרכי
שיעורים באינטרנט/הרצאות/שירים אלוליים וחגיגייםנפש חיה.
נגיע לתשרי טבעיים
בלי הצטעצעות מדרשיסטית.
עריכה: אה, הספר "כעפעפי שחר" . חובה.
ופיוטים.
מה זה הספר הזה? לא מכירה..כונן דרכי
של הרב חיים סבתו. מישו יכול להעלות תמונה לכאן?נפש חיה.אחרונה
פרוזה מהממת.
נהיגהלעבדך באמת!
מכירים מורה בת , איכותית וטובה ללימוד נהיגה בירושלים?
ומה עדיף?אוטומט או הילוכים?עם נימוק למה.
מכירהכונן דרכי
אם תרצי פני במסר
פינת המושגים הגמרתיים/הלכתייםארץ השוקולד
נתחיל ממושג הקשור לראש השנה, והוא "שומע כעונה"
לעתים, ניתן לצאת ידי חובת מצווה בשמיעה בלי עצם האמירה, זה קיים בברכות, תקיעת שופר, קריאת מגילה ועוד. שמענו את מי שקיים את המצווה, עם קיום הפרטים הבאים:
1. הוא התכוון להוציא.
2. אני התכוונתי לצאת.
3. שנינו בעלי אותה רמת חיוב או הוא יותר (בבחינת גדול/שווה>=)
4. שמעתי את הנאמר.
5. עניתי אמן.
אם אחד התנאים לא התקיים, יתכן וזה עדיין מספיק בדיעבד.
הרחבה מסוימת ביחס לזימון, עקרונית זימון היה אמור להיאמר על ידי אדם אחד ואחרים יצאו ידי חובה בברכתו, אבל חלק מהפוסקים חששו שהשומעים יאבדו את הריכוז ולכן אמרו שעדיף שיאמרו לבד ולא יצאו בברכת המזמן.
מילים כדורבנותאניוהוא
הנה משו יפהנפש חיה.
וּבְעִנְיַן הַקֻּשְׁיוֹת שֶׁקָּשֶׁה עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ,
מַרְגְּלָא בְּפֻמֵּהּ [מורגל בפי] לוֹמַר:
אַדְּרַבָּא, כָּךְ רָאוּי לִהְיוֹת דַּיְקָא,
שֶׁיִּהְיוּ קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ,
וְכָךְ נָאֶה וְיָפֶה לוֹ יִתְבָּרַךְ לְפִי גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ.
כִּי מֵעֹצֶם גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ,
שֶׁהוּא מְרוֹמָם מְאֹד מִדַּעְתֵּנוּ,
עַל-כֵּן בְּוַדַּאי אִי אֶפְשָׁר שֶׁנָּבִין וְנַשִּׂיג בְּשִׂכְלֵנוּ הַנְהָגָתוֹ יִתְבָּרַךְ,
וְעַל-כֵּן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיוּ עָלָיו יִתְבָּרַךְ קֻשְׁיוֹת,
כִּי כָּךְ נָאֶה וְיָפֶה לְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ,
שֶׁיִּהְיֶה מְרוֹמָם וְנִשָּׂא מִדַּעְתֵּנוּ,
שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה קָשֶׁה הַקֻּשְׁיוֹת כַּנַּ"ל;
וְאִם הָיָה הַנְהָגָתוֹ כְּפִי חִיּוּב דַּעְתֵּנוּ,
אִם כֵּן הָיָה חַס וְשָׁלוֹם דַּעְתּוֹ כְּדַעְתֵּנוּ.
(ליקוטי מוהרן תנינא, תורה נ"ב)
ואווו תודה!ברגוע
קשה אבל נכון.. ישר כוחמבקש אמונה
מה קשה?נפש חיה.
קשה להתרצות לכל מה שעובר בלי קושיותמבקש אמונה
נכון.... אבל זה מה שהוא אמר! מזכיר את "אילו ידעתיו-הייתיו"נפש חיה.
כי נראלי שדווקא שאנחנו לא מבינים אז שןאלים
קשה לא לכעוס לפעמים על הקב"המבקש אמונה
""ים חי מיה"ך
"על משמרתי אעמודה ואתיצבה על מצור ואצפה לראות מה ידבר בי ומה אשיב על תוכחתי" (חבקוק ב' א')
אם תשאל אותי- לפעמים אני רותחת עליונפש חיה.
ובהבנה המוגבלת שלנו
הרע- מכאיב מאד.
זה לא אומר שאחרי שאנחנו מקבלים הסבר יותר קל/פחות קל לנו.
""ים חי מיה"ך
אמר הקב"ה הביאו כפרה עלי שמיעטתי את הירח והיינו דאמר ר"ש בן לקיש מה נשתנה שעיר של ראש חדש שנאמר בו (במדבר כח, יא) לה' אמר הקב"ה שעיר זה יהא כפרה על שמיעטתי את הירח
איך זה קשור מיהך?נפש חיה.
סתם שאפילו הקב"ה מבקש כאילו שנכפר עליוים חי מיה"ך
כי כביכול מיעט את הירחנפש חיה.
כן אז כאילו הוא צריך כפרה, כאילו עשה חטא חלילהים חי מיה"ך
מה שנקראים חי מיה"ך
"אלמלא מקרא כתוב אי אפשר לאומרו"
אז מה בעצם המסר שרצית להעביר?
מבקש אמונה
לא מסר מסויים,ים חי מיה"ך
רק רציתי להגיד שאם אנחנו מרגישים 'כעס' על הקב"ה, זה לא בהכרח דבר 'מגונה', זה יכול להיות הרגשה שבעצם "גם הקב"ה היה מבין אותנו"
מממ... מצד אחד יש בזה משהומבקש אמונה
כתוב שאדם לא נתפס על צערו. (כנראה מדובר על צער גדול מאד)
אבל מצד שני, כתוב שאם איוב לא היה כועס על הקב"ה היינו אומרים בתפילה "אלוהי איוב"
והוא הפסיד את זה..
וסתם בכללי אומרים שמי שבועט ביסורים גורם להם להתגבר יותר.
כי זה לא מכפר לו במקרה כזה..
בקיצור.. לא כזה ברור לי העניין הזה

🙈







