שרשור חדש
שאלון..אשמח לעזרה..התחלה טובה

בס"ד

השאלון מיועד למתבגרים בני 13-18 שמאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז והומלץ להם לקחת ריטלין. השאלון אנונימי

 

ממש יעזור אם תוכלו להקדיש כמה דקות ולענות..

 

שאלון

קומונרית שנה הבאהאנונימי (פותח)
לא יודעת אם זה פורום מתאים אבל ננסה
יש פה מישהי שעוד מחפשת סניף להיות בו קומונרית? כי הסניף שלנו (מק"ש במודיעין) בינתיים בלי קומונרית לשנה הבאה😥
מוזמנת ממש למודיעין... יש פה שלושה סניפים גדולים ובשלושתם אין קומונרית לשנה הבאה. ..

מוזמנת בעיקר למק"ש כבודדד שהוא תכלס הכי שווה😎
סניף גדול (עכשיו היתה שבת 500- 500 חניכים!) ובשכונה איכותית עם מלאא דתיים. יש גיוון בצוות, בנים ובנות ממש מכל הסוגים מה שהופך אותנו לכאלה שווים דוסים וגם כאלה שפחות, ככה שכל אחת יכולה למצוא את עצמה ואני חושבת שקומונה אצלנו באמת יכולה להיות חוויה אדירה.
אשמח לראותכן

נ.ב יש בוגרים אז שידוך מןבטח
חח קורעת!אנונימי (3)

 

כדאי לך לפרסם בפייסבוק של בנ"ע, קומונריות מצייצות וכ'ד

יכול להיות שיהיה שם ביקוש ויחפשו מישהי מתאימה

 

 

מלאההה בהצלוחה!!!!

 

בואי אלי לאישי (ואני לא רוצה להיות קומונרית אם חשבת)מילי דשטותאאחרונה


צוות בית מדרש מחנות בני עקיבאליוא מפראג
ההודעה מכוונת גם לקומונריות או ככלאחד שקשור לתנועה שמכיר בוגרים רלוונטים!
בייניש יקר, רוצה להשפיע תורה בעם ישראל? להתחבר לנוער מתוך עשייה משמעותית?
תצטרפו אלינו לצוות בית מדרש מחנות בני עקיבא! צפו בסרטון וקבלו הצצה!
לעוד פרטים ובירורים: 0547186727 רפאל
^^^ליוא מפראגאחרונה
אני מחפשת צ'ופר אבודהאילתית!
פעם קיבלתי ממדריכה שלי צ'ופר - דף מקומט.

עם הדף קיבלנו סוכריה. ועל הדף היה רשום משהו בסגנון:

"אז הכנתי לכם צ'ופר. מה תעשו בו זה כבר החלטה שלכם.
אם אכלתם את הסוכריה וזרקתם את העטיפה ושמרתם את הצ'ופר מה טוב. ואם לא אז יש 2 אופציות:
לשמור את הצ'ופר או לזרוק אותו. אם שמרתם את הצ'ופר בתיק אז מה טוב אם לא שמרתם אז יש 2 אופציות:
לזרוק את הצ'ופר לפח או לזרוק אותו סתם ככה ברחוב. אם זרקתם לפח - מה טוב אבל אם לא אז יש 2 אופציות:
או שתקמטו את הדף לפני או שלא. אז כבר חסכתי לכם את העבודה והבאתי לכם אותו מקומט".

זה משהו בסגנון אבל אני מחפשת את הנוסח המלא המקורי. אם מישהו יודע עליו, אשמח לקבל אותו!!!!!!
מישהו שהיה באירוע פתיחת ועידה?מהלך בדרך...

(בערב הראשון של המסע..)

אני הייתי אם עוזר לך...אנונימי (2)אחרונה


היי אני מחפשת טקסטים להצגות חודש אירגוןן למישהו יש???אנונימי (פותח)
מי בא לבירייה???מעייןןן
אני באדוס =אניאחרונה


מכירים את הפעולה על לא לשפוט את האדם לפי המראהבמבה!!!

החיצוני שלו?

שמביאים תמונות של אנשים יחסית מפורסמים מפעם בילדות שלהם או בנערות והילדים צריכים להגיד על כל אחד מה נראה להם שהאדם הזה בלי לדעת מי הוא.

מכירים? יש לכם את התמונות והסוף של המתודה הזאת?

אולי אחד מהקישורים האלה יעזרובניעקיבאאחרונה
חחייבתתתת דחוף!!אנונימי (פותח)

פעולה לשבט נבטים,

על נושא מעניין, אולי משהו שמתקשר לפורים

בשילוב משחקים, סיפורים, משהו חוויתי

אשמח בע"ה

תודה!

 

~~~~~ כנס אחדות~~~~~~~כנס אחדות

בס"ד

 

כולם מוזמנים!!

אני רוצה לברר פרטים לגבי שליחותאנונימי (פותח)

בשעה טובה הגשתי מועמדות לשליחות בחו"ל

אשמח אם מי שכאן ומכיר או עבר את התהליך

יוכל קצת לעזור לי במסע הארוך הזה.

 

הזמינו אותי לסדנת מיון

מה כדי להביא לסדנה? איך מתנהלת הסדנה?

איזה תכונות בי כדי להדגיש ואיזה פחות? מה הם בעצם מחפשים בשליחים?

להביא איתי אוכל ושתיה או שיש שם?

עד כמה אי ידיעת השפה זה נושא קריטי?

 

 

ובכללי כל מי שיכול לספר על התהליך

זה ממש יעזור לי

 

בתודה מראש!

רשימת העסקים עם כשרות בתוקף בפתח תקווה - עדכניעזרה לחבר

הרשימה עדכנית ליום שלישי כ”ח בשבט ה’תשע”ח (2018.2.13)

 

לצפייה ברשימה לחצו כאן

 

עסקים אלה הסדירו הפרדת זיקת משגיח-מושגח כהלכה ויש להם תעודת כשרות בתוקף של הרבנות פ"ת

הי, מחפש מס של קומונרית סניף ירושלים לב העיר בנ"ע בנרות...כי אין פיסבוק

למי שיש אשמח באישי...

דרושים מדיכים ומדריכות שפיצים !!השדרותית
‼📣 *הודעה חשובה!! לקרוא, להפנים ולהפיץ! (בסטטוס, בקבוצות, בפייסבוק, בהכל...)*‼
סניף בני עקיבא יושיביה, הסניף היחיד במושב, פועל בחלקו.
הסיבה: חוסר במדריכים ומדריכות !! 5 שבטים שצמאים למדריכים בנים ושבט 1 שצא למדריכות בנות!
*מ ח כ י ם* לרגע שיבואו מדריכות ומדריכים שפיצים שיעיפו אותם גבוה ויהיו המדריכים שלהם בסניף❗
בינתיים הם בבית😔. לבנתיים יש 4 שבטים של בנות שרק הם פועלים ...
יש כאן פוטנציאל *עצוםםםםם* שלא מתממש❗
🤡עוד רגע פורים🤡 *ה*הזדמנות שלנו להקפיץ את הסניף החשוב הזה על דרך המלך, אבל לצערי, כמסתמן בשטח, אין מספיק מדריכים ומדריכות !
ממש חבל😢.
אז מה צריך?
*מ ד ר י כ י ם 🙆🏼‍♂.*
*כן, מדריכים!!!!*
*מ ד ר י כ ו ת*
*כן, מדריכות!!!*
מבנה=יש.
תקציבים=יש.
קומונרית=יש.
תנועה=יש.
הרבה חניכות🙅🏼‍♀=יש.
הרבה חניכים🙅🏽‍♂= יש
ה ר ב ה חניכות שרוצות=יש.
הרבה חניכים ש *ר ו צ י ם* סניף=יש.
4 שבטים של בנות פועלים= יש !!
4 מדריכות= יש
נכונות לארח מדריכות ומדריכים = יש
*מתחיל/ה כיתה י , יא , יב*

*רוצה לתרום במשהו כיף וממש משמעותי?!*

סניף יושיביה פותח בפנייך את שעריו!🤗
סניף חמים קטן וחמוד, פשוט ועם אווירה טובה ומשפחתית,
מחפש מדריכות ומדריכים שפיצים ושפיציות שיעיפו וירימו את האוירה!✌🏼
*מתאים?*
מוזמנ/ת לדבר עם הקומונריות ולבדוק אפשרות להדרכה!

מחכה לך, הקומונרית:
עדנה זמיר 053-4285042
*ותזכרו!*
*⛔*לא תמיד צריך ללכת רחוק בשביל להגיע רחוק!
(ובסניף שלנו יש צורך ורצון להגיע רחוק, בוא/י לתת מענה, למצות את עצמך, להנהיג ולהיות שליח/ה *אמיתי/ת!!* אל תחפש/י ותלכ/י רחוק כדי לגלות מקומות בהם צריכים אותך, זה נמצא בדיוק *כאן.*
ממש מתחת לאף שלך.
*מיקום-על הכביש!! #חמש דקות משדרות, דקה מנתיבות, אוטובוסים כל הזמן והמון אנשים שיוצאים מהמושב. קלי קלות להגיע!!*
אז למה את/ה מתלבט/ת בעצם⁉🤔🤔
אני זמינה!!
מחכה לך (053-4285042)
עדנה.
*גם ההודעה הזו לא קשורה אלייך, תעשי מצווה גדולה ותפיץ/י אותה!!*
שבט יובלyehuda12
חברה יש לכם רעיונות לפעולות על שבט יובל
לשבט ניצנים?
תודה
מישהו יודע מה מטרת הנקודת ביקורת במסעות?מהלך בדרך...
עבר עריכה על ידי מהלך בדרך... בתאריך י"ז בשבט תשע"ח 11:40

@בניעקיבא

מה שנשמע לי הגיוניבניעקיבאאחרונה

(רק אזכיר - זה סתם הכינוי שבחרתי, אין לי שום תפקיד בתנועה)

 

ככל הידוע לי, המינוח של נקודת ביקורת הוא ייחודי לבני עקיבא.

בעיניי זה דרך לשלוט על כמות גדולה של משתתפים - ככה יודעים בוודאות כמה אנשים הגיעו ובאיזה שעה. זה משליך על העומס במסלול, על האבטחה וכו'. ככל הידוע לי מתכננים את זה שהאוטובוסים יגיעו בהדרגה ולא בבת אחת, כדי לא ליצור עומס.

כשמארגנים אירוע רב משתתפים, ישנם נהלי בטיחות מסוימים. קראתי את הנוהל הזה, ונראה שמה שרלוונטי כאן זה סעיף 5.6.5 משתמע מזה שייתכן שזה דרישה של המשטרה או משהו כזה.

 

אם זה מאוד מטריד אותך, אתה יותר ממוזמן ליצור קשר עם מחלקת מפעלים ולשאול אותם...

02-5693126, mifalim@bna.org.il, 02-5693113

שבט ניצנים כבודדדדדדיהלי כהן
למה בני עקיבא ככה?!ישי ק

אהלן אנשים, לא מצאתי מקום אחר לשאול בו את זה, מקווה שתשתפו פעולה.

קודם כל, אני שמיניסט, הייתי מדריך שנתיים ועכשיו אני בעז"ה נכנס לתפקיד כלשהו בחב"ב באחד המחוזות (ירושלים או ש"ש, אם זה מעניין מישהו) והיה לי דיבור עם מישהו בשיעור גבוה בישיבה די רצינית שהיה בבני עקיבא אבל לפני כמה שנים "הבין שזה לא רמה רצינית ואין פה אידיאל בכלל". היה לי מאוד קשה להסכים איתו, הוא דיבר בעיקר על המעורב שלטענתו הפך לאידיאל בבני עקיבא בגלל שזה התחיל ככה ולא ממש מנסים לשנות את זה. אני מגיע מסניף די נפרד ודוס שאני בטוח שלא משקף את כלל הסניפים בארץ אבל עדיין באמת התעוררה לי השאלה הזאת- מה התנועה מנסה לעשות? למה זה ככה? למה לא באמת להפריד יותר, במחנות למשל? ניסיתי להגיד לו שחייבים לגשת לסוג ציבור שונה, שרגיל יותר לחברה מעורבת, אבל הוא כל פעם חזר על זה שאסור לכופף את האידיאלים ואת ההלכה בשביל שכבות חלשות דתית. אני ממש רוצה להגיע לתשובה כי אני לא יכול להיות חלק משהו בלי להבין למה הגבר הזה טוב. אולי יענו לי פה....

תודה מראש וסליחה על חפירה.

באמת שאני לא מבינה..שוליים עלייכםם

אין בזה שום דבר טוב בחברה מעורבת... אנחנו סניף עזרא נפרד.. אין בזה שום חיסרון ושום כלום...

כי:בניעקיבא

קודם כל, אני לא רוצה לכתוב על החוויה הפרטית שלי בתנועה, אלא לתת לך תשובה ישירה לדבריך.

 

אז איך אמור להיראות העולם האידיאלי ע"פ התורה?

האם בעולם זה אמורות להיות מדרכות נפרדות לנשים ולגברים?

האם אמורות להיות חנויות נפרדות? כלומר, מכולת עם קופאית לנשים וקופאי לגברים?

(ברור שזה מוקצן, אבל זה כדי לחדד את הנקודה)

 

מתוך דבריך מובן כי האידיאל מבחינתך היא חברה נפרדת, אבל מסתבר שזה לא הגישה היחידה הקיימת בין רבותינו. לפי דבריו של אותו בחור, נשמע שיש הלכה אחת ואין בלתה; ולא היא.

אחד המייצגים המרכזיים של ה'אידיאל' הזה של בני עקיבא הוא אמנון שפירא, המזכ"ל לשעבר. אנא עיין בדבריו כאן. בטקסט שם הוא מדבר על חוברת: זאת החוברת, בגירסא המעודכנת.

 

לאחר שתקרא את הדברים הנ"ל, אנא חזור והדגש את הנקודות שלא מובנות לך, ואולי אוכל לסייע.

הקושיא שלך על התורה! לא על אף אחד אחר!yagel

לכן ברר אותה ע"י גדולי התורה ולא מזכ"ל... וכן אל תניף את דגל התורה(תורה ועבודה) כל עוד אינך מתנהל על פיה!!

 

יגל, בהנחה שהתכוונת אלייבניעקיבא

א. שבעים פנים לתורה. המסורת היהודית מלאה במחלוקות של איך אנו מפרשים את התורה ונותנים לה משמעות מעשית לחיינו. בבסיס, בעיקרי האמונה, אנו שותפים, כל העדות המתקבצות תחת היהדות האורתודוקסית, אבל בהבאה של זה לחיי המעשה ובנקודות נוספות אנחנו חלוקים.

ב. אם תעיין בתוכן העניינים של החוברת בלינק, תוכל לראות תשובות הלכתיות של לא מעט גדולי ישראל.

ג. לפיכך, אין תשובה אחת לשאלה הזאת, וזה מאוד תלוי את מי מגדולי ישראל נשאל.

ד. ככל שהבנתי מגעת, השואל הסכים בצד מסוים של הדיון, ורצה להבין את הטענות של הצד השני, וזה מה שאני ניסיתי להביא.

ה. ואסכם בקצרה: מרוח הדברים שהבאתי לעיל, הטענות הם לא שצריך שתנועה תהיה מעורבת כדי לקרב אחרים, אלא כי זו הדרך האידיאלית לחיות, ועיינו שם.

ו. ועוד הערה קטנה לסיום, אינך מכיר אותי. תגובתך די תוקפנית, וקובעת דברים מסוימים בלי ביסוס. יש לך טענה מסוימת - יש דרך להציג אותה, ויש דרך להתייחס לאנשים אחרים. דרך ארץ קדמה לתורה. לא הבאת שום טענה, אלא סתם הצהרה כללית ותוקפנית.

דבריי מבוססים על גדולי התורה בכל הדורות האומרים שחברהמעורבתyagel

אין לה חלק בתורת ישראל והחוברת שלך נכתבה ע"י אדם נחמד... אך לא ע"י רב.. דעתך מחוץ חשבעים פנים..... ולא השנאה והכעס לא כלפיך אלא כלפי הדעות הטמאות והלא יהודיות שאתה מחזיק בהם...

אם אתה רוצה דעת תורה פנה בעצמך לגדולי התורהyagel

וכן בספריהם בנושא(מציע לך את חינוך מאהבה יש שם בכרך "התבגרות" כמה פסקאות טובות שם הרב אבינר מביא שכל ההיתר של בנ"ע הוא אונס! לא לכתחילה ולא בדיעבד)....הלכה פוסקים עפ"י רבנים ולא עפ"י רכזים...

וכן מציע לעיין במסילת ישרים פרק י"א על חומרת הצניעות ובמידותyagel

הראי"ה ערך צניעות... חבל שמציגים פה דעות של כפירה.. של רפורמים ממש!!

 

אז נפרד לגמרי?ישי ק

אז אני מנסה להבין: אתה בעצם אומר שאך ורק תנועה נפרדת לגמרי?

באידיאל כן.. ולשם אנו חותרים ושלא נעבוד על עצמנו...yagel

אבל כרגע זה המצב בשטח וזה לא ישתנה מחר...תפתח בחינוך מאהבה...ממש מתייחס איזה חמש-עשרה פלוס עמודים...

אז למה להיות בבני עקיבא?ישי ק

בואו נעבור לאריאל, זה האידיאל לא? בעיקר אין עניין בכלל להיות במחנות של בני עקיבא, המצב שם לא הכי "קדוש" ברוב הזמן.

 

הערה: אני שואל כדי לברר, לא בצורה תוקפנית. גם לי יש תשובות, אבל הן לא כל כך מספקות אותי.

נכון! צריך לבחון, הרבה פעמים באמת עדיף לאריאל.. אך אל תשכחyagel

שגם את בנ"ע צריך לקדם... פחות בתור חניך וצריך לראות איך ולמה...ושוב אל תתעצל ברר בעצתך!! עם רבנים גדולים וכדו עם אנשי תורה

 

 

אלו לא דעות של כפירה, אלא דעות השונות ממך.בניעקיבא

ובעיניי כדאי ללמוד להעריך אותם.

הדברים שהבאתי זה ביסוס לפי גדולי התורה.

 

יש שסוברים שאריאל היא לא האידיאל. וגם אם אתה לא מסכים לזה, אתה צריך להכיר בקיומם, ולהכיר בכך שיש להם ביסוס הלכתי לזה.

אנני נגד מגוון דעות אני מקבל ליטאים וחסידים אך לא אקבל רפורמyagel

רפורמים המנסים לקבוע הלכה לא עפ"י ההלכה.... הרכז שהבאת אינו רב! תביא רב שאומר בפה מלא שיש דבר כזה חברה מעורבת לכתחילה ואז נגיד שהוא דעת יחיד ואין הלכה כמותו...כי השולחן ערוך פסק "להיתרחק מן האישה מאוד מאוד ואין חולקים עליו בנושא...

 

אתה מערבב בין מושגים לא קשורים.בניעקיבא

א. הוא לא בדיוק רכז, קצת יותר מזה. מוזמן לקרוא את הערך עליו בוויקיפדיה.

ב. אם עיינת בקישור שהבאתי, כתוב בשאלה 4 כך:

 

4) חברה מעורבת המותרת על פי ההלכה; האם היא גם רצויה משיקולים חינוכיים?
ת) כן, ושורה ארוכה של רבנים הסבירה, פרט ונמק היטב, מדוע "חברה מעורבת" לא רק מותרת על פי ההלכה, אלא גם רצויה משיקולים חינוכיים אקטואליים; וכי רצוי, דווקא בעת-משבר רוחני כמו היום, שנערים ונערות יתחנכו בתנועת-נוער משותפת בה תהיה אפשרות להדריך אותם להתנהגות הולמת ביחסי שני המינים; כמו הרב ויינברג (עמ' 39), הרב מונק (עמ' 42), הרב בר אילן (עמ' 43), הרב בר-שאול (עמ' 43), הרב יוסף דב סולובייצ'יק (עמ' 57), הרבנית נעמי כהן (עמ' 67), מוטי ברייאר (עמ' 71), הרב לויטס (עמ' 81) [הרב מ. לויטס הוסמך לרבנות בישיבת ר' יצחק אלחנן בניו יורק, ושימש שנים רבות ברבנות במונטריאול, קנדה. עם עלותו ארצה נתמנה לראש "המכון לספרות הפוסקים" שע"י אוצר הפוסקים"; והנו חבר "המרכז העולמי" של המזרחי], הרב ברקוביץ (עמ' 83), הרב אלינסון [הכותב הוא מחבר של כמה ספרי הלכה בענייני אישות. ספרו "האישה והמצוות", חלק א', נחשב לספר לימוד יסודי, בארץ ובתפוצות] (עמ' 88), הרב שילה (עמ' 94), הרבנית מרים שילה נ"ע (עמ' 96), הרב ח' דרוקמן (עמ' 53), יחיאל אליאש (עמ' 51), ש"ז שרגאי (עמ' 52), טובה סנהדראי (עמ' 53), הרב יצחק ניסנבוים (עמ' 54).

 

זו בהחלט רשימה נכבדת שכוללת רבנים אורתודוקסים. הכנסתי קישורים לוויקיפדיה כדי שתוכל לקרוא גם עליהם [הדמויות התורניות].

 

ג. האם קראת את הדברים? האם עיינת במקורות? מדבריך נראה שאתה נכנס מיד למגננה, ולא מתמודד עם עצם הדברים.

 

 

ד. אחזור גם לשאלה המקורית, ואשלח את השואל לעיין בחוברת הזאת. [אם שאר החלקים מעניינים אותך, עיין כאן].

 

ה. ואשלח אותך לקרוא משהו נוסף, שהבאתי בתגובתי כאן.

 

ו. הדברים הנ"ל נכתבים מתוך רצון אמיתי לבירור, לא מתוך רצון להתנגחות או משהו כזה. לא מנסה להראות מי צודק, אלא לנסות להציג בפניכם משהו שונה. אני מקווה שמי שמתעניין באמת ישב ויקרא וידון לגופו של עניין.

קראתי את הערך ונובע ממנו דבר אחד ברור כשמש הוא לא רבyagel

ולא שימש תלמידי חכמים או כפי שחז"ל קוראים לאדם כזה(ברכות) עם הארץ.

כיוון שהוא עם הארץ בתורה לכן אין לי שום צורך לעיין במקורות אותם הביא וכן אינני רואה צורך לענות עליהם... אעפ"י שציטט גדולים וטובים.

כי אננו איש תורה וציטוטיו אינם דעת תורה אלא סמך לדעותיו האישית. 

אנני מפחד...אלא הולך אני בדרך התורה שאינה נותנת לגיטמציה לשום עבודה זרה אפילו לא ללכת לידיה ברחוב אפילו לא להנות מנר שלה וכמובן שלא לשמוע את דעותיה בתור פתיחות... ולא לא כי היא פחדנית כי יש לה אמת ברורה!! ואין לה שום מקום לאמת אחרת..

ואחזור שוב תורה מבררים אצל רבנים ולא אצל פרופסורים לתנ"ךyagel

שמצטטים את הרבנים...(ולא שחו"ח אני מזלזל במפעל חייו אך מה אעשה שיו לו דעות מקולקלות בעניין הזה..)

אתה מפספס את הנקודה...בניעקיבא

ישי, השואל, ביקש לדעת מה המטרה והאידיאל של בני עקיבא.

לצורך כך, הבאתי את דבריו של המזכ"ל לשעבר, שהוא גם פרופסור לתנ"ך במקרה, אבל הוא היה ועודנו חלק מעיצוב דמותה של התנועה. בכל מקרה לא נראה לי שייך לזלזל בו כל כך מהר.

 

בגלל הדיון ההלכתי, הבאתי חוברת שכתב הרב שרלו, שכותרתה "חברה שלמה: חברה צנועה מעורבת  לכתחילה".

 

וקשה לי עם הגישה שלך, שמגדירה שדעות שונות ממך הם מקולקלות ורפורמיות. חכמים היזהרו בדברכם.

1.אנני דן בדעתי האישית היא לא מעניינת אני דן בדעת תורה!yagel

2.אני פוסל כל מה שאינו דעת תורה! בפה מלא!

3.עיצוב תנועת בנ"ע אם נעשת לא עפ"י תורה אינה מעניינת....

4.בעז"ה שנזכה להתרחק ולהרחיק מתוכנו את כל התרבות הגויית שבנגיעה אחת שלה מקלקלת הכל! עד כדי קילקול דעת התורה והשכל הישר אמן!

זה לא נראה לי נכוןבניעקיבא

לפסול כל מה שלא דעת תורה. חכמה בגוין תאמין, אמונה בגוים אל תאמין.

 

ובאמת, מפריע לי השלילה שלך של כל מי שלא חושב כמוך. 

 

אם אני אשאל את הרב שלי שאלה הלכתית, לא אחת אקבל תשובה מאשר שיפסוק רב במאה שערים. ואלו ואלו דברים א-לוהים חיים.

 

חלק מהעניין של בירור הדרך שלנו, היא לברר גם מה הדעות של מי שאני לא מסכים איתו, ועל מה הוא מתבסס. לפסול על הסף כל דעה אחרת, מבלי לעיין בדברים, זו טעות גדולה בעיני.

כמתוקנים שבהם לא עשים כמקולקלים שבהם עשיתם!yagel

אני לא אמשיך להתווכח.... נראה לי שהגישה שלך יותר פלורליסטית חילונית ונובעת פחות ממקור הדת אלא ממקורות ששמעת ונשמעו לך יפה באוזן... בכל מקרה מצטער אם פגעתי אין לי רצון לפגוע אישית עם זאת אנני חוזר מדעותי כלפיי דעותך. שבוע טוב ובהצלחה וכל טוב!

סתם מהצד, תותח! וסחטיין על הבירור...קשה זה טוב :-)
אשמח גם לשמוע על דברים ששמעת, שבוע טוב..
למי הגבת?yagel


לענ"ד לשואל המקורי.בניעקיבאאחרונה

ואנסה לסכם בקצרה את הנקודות שרציתי להביא כאן.

 

מי שמתעניין בפסיקה הלכה אישית, שילך וישאל את רבו.

 

יש רבנים ואנשים רבים הסוברים כי הדרך האידיאלית אותה מציבה התורה לחיים, הוא חברה צנועה מעורבת מלכתחילה. עיינו בחוברת הזאת. [אם שאר החלקים מעניינים אותך, עיין כאן]. הבאתי גם את דבריו של אמנון שפירא (כאן). בטקסט שם הוא מדבר על חוברת: זאת החוברת, בגירסא המעודכנת.

 

כאן תם הפרק ההלכתי, ואנו עוברים לפרק המחשבתי:

 

הפניתי לדיון קודם ולקטע שהבאתי בתגובתי שם, שלענ"ד מעלה נקודות שראויות לציון.

 

בשורה התחתונה אעיר שבעיניי, אנחנו נכנסים לעידן קיצוני, ואל מול פריצת גבולות בעולם המערבי יש סגירה הרמטית מן הכיוון השני. והיכן נמצא האידיאל בין שני הדרכים הללו?

השאלה שאני מנסה להעלות כאן, זה עד כמה בעינכם ראוי למנוע את המפגש בין המינים.

האם האידיאל הוא לעשות רחובות נפרדים לגברים ולנשים? חנויות נפרדות? אוטובוסים נפרדים? בל יראה ובל ימצא זה לזו? האם ראוי לארח/להתארח בשבת אצל משפחה שבה יש בני עשרה ממינים שונים מאשר במשפחתך? האם ראוי לפורומים כאן להיות מעורבים? האם ראוי להקים בית תפילה נפרד לנשים? וכן הלאה.

מתלבטת הדרכהאנונימי (פותח)
קודם כל את צריכה לעשות חושבים עם עצמך אם את באמת רוצה להיות מדריכה עצם זה שאת מסתכלת על הדברים הפחות נחמדים בהדרכה ואז את מתלבטת שוב אם את באמת רוצה מראה שיש בך משהו שרוצה את ההדרכה השאלה שאת צריכה לבדוק איזה גיל את רוצה להדריך או איזה קבוצה והאם באמת את רוצה את זה !
כל אחד יכול להיות מדריך השאלה אם הוא מסוגל לזה ויאהב את מה שהוא עושה אפילו עם הקשיים שיש ! ואל תדאגי עם מי תשתבצי המדריכות שלך דואגות לך וחושבות עלייך ובכל זאת שתפע אותם עם המחשבה שאת רוצה ומתלבטת על הדרכה לבד בסוף הם המדריכות שלך הם איתך ויודעות מה הכי מתאים לך ;)
בהצלחה!
יש לי הצעה חדשה.ערבי טוב

מה דעתכם לעשות פעולה על השלום בארץ והדו קיום ?

לא בדיוק הצעה חדשהבניעקיבא

אבל רעיון מצוין.

"ונתת שלום בארץ ושמחת עולם ליושביה"

קשה לקבל תשובה...ישי ק
לא קיבלתי תשובה ברורה (וגם לא ציפיתי לקבל בפורומים ערוץ 7) אבל כן התחדד לי.
קצת קשה לי עם הדעה של המעורב לכתחילה- לא נשמע כזה הגיוני שרבנים שבאמת פוסקים על דעת תורה נטו יתירו את הדברים הפחות נעימים בבנ"ע, אבל אני כן חושב שיש עניין לחזק מבפנים ולנסות לקרב לאידיאל וכל זה עם המון זהירות מליפול בעצמך.
תודה על הויכוח, עזר לי להבין, רק חבל שאיפה נהיה תוקפני.
בהצלחה לכולם.
הגבת בשרשור הלא נכוןירא שמים!
אפשריטרולית חביבהאחרונה
אבל את צריכה לחדד לעצמך,
מה המסר שאת רוצה להעביר?
או שאין מסר, רק שאלה מנחה?
מה המורכבות בנושא הזה, ואיך ניגשים אליו בלי להתעלם ממנה?

וכמובן, איך ההורים של הילדים יגיבו.
לא הייתי מעבירה פעולה כזו ברוב היישובים הדתיים.
סקרkhubknxh

אהלן, אנחנו עושים סקר על בני עקיבא הסקר מגיל 12+ כולל בוגרים נשמח אם תענו ברצינות! והכי חשוב

תפיצו לכמה שיותר אנשים תודה! 

הקישור:

https://goo.gl/forms/f8W3CjMy2j44X7tw2