שרשור חדש
לחשב מסלול מחדשSolomon


כולנו דואגים ואפילו טיפה מתקוממים על המצב בעוטף עזה וההפקרות שנמשכת שם. כולנו רוצים פתרון אמתי. כחבר בנוער של תנועת דרך חיים. תמצתי את העקרונות והפתרונות מתוך תכנית 'מחשבים מסלול מחדש' שתנועת דרך חיים מקדמת (תנועת דרך חיים: פועלת לקידום מדינה יהודית ע"פ התורה). קודם כל נחזור טיפה אחורה..

· ההתנתקות – טובה לביטחון

"תכנית ההתנתקות – טובה לביטחון", כך זעקו כותרות העיתונים לפני 12 שנים. מאות קצינים לשעבר חתמו על כרוז הקובע שההתנתקות תהיה טובה לביטחון, הם לעגו לאלו שהזהירו מפני טילים על אשקלון, והבטיחו שכאשר נהיה מחוץ לעזה – "לא נהיה סבלניים לאזלת ידם, לא נבליג על מחדליהם ולא נעבור לסדר היום על מעשי הטרור" כפי שהכריז הרמטכ"ל דן חלוץ, כשאחרון חיילי צה"ל עזב את רצועת עזה, בשנת תשס"ה.

חלפו שנים ספורות וחמאס השתלט על רצועת עזה. תוך זמן לא רב הפצמרי"ם שנורו בזמנו על גוש קטיף, השתדרגו לקאסמים על שדרות ואשקלון ואז לגראדים על באר שבע ועד גוש דן. עזה הפכה לחמאסטן של מנהרות טרור, וכאב ראש מדיני-בטחוני בלתי פוסק. לא רק שלא נפטרנו מעזה, האיום הפך לקיומי יותר, ופוצנטיאל האסון לחמור בהרבה.

גם מבחינת האחריות האזרחית, לא קיבלנו שעה אחת של חסד, עזה ממשיכה לקבל מים וחשמל על חשבוננו, ישראל מזרימה מאות משאיות ביום, ולמרות ה"התנתקות" הדמיונית עדיין כל העולם רואה בנו אחראי ואשם בקריסה הכלכלית וההומניטרית בעזה.

השחיקה הזוחלת בשרידי ההרתעה שהייתה לישראל, הגיעה לממדים של טירוף, פורעים ערביים חודרים כמעט כל יום את הגדר ומציתים עמדות של צה"ל, שטחים נרחבים ברחבי הנגב המערבי עלו בלהבות, ותושבי הדרום מתמודדים עם עשן מיתמר מדי יום.

· כן, זו הארץ שלנו! עזה היא שלנו!

האמת היא שלפני הכל אנחנו חייבים להגיד שכיהודים מאמינים אנחנו יודעים שיש משהו מעבר לזה, מעבר להכרח הביטחוני. – זו הארץ שלנו! עזה היא שלנו. בעיר עזה שבנחלת שבט יהודה, ושבה הפיל שמשון על עצמו את בית סרני פלשתים, חיו ופעלו יהודים במשך הדורות, כמו שמעיד למשל בית הכנסת העתיק בלב עזה מתקופת רבי ישראל נאג'רה - ארץ ישראל היא מתנת ה', מתנה שאין לנו שום זכות לוותר עליה, וכל וויתור כזה בהכרח יביא לסכנה ביטחונית, ופיקוח נפש ממש כפי שאנחנו רואים.

נכון אנחנו לא תמימים ולא נאיביים, אי אפשר לצעוק לחלל האויר "לכבוש את עזה" וללכת. אנחנו מודעים לבעיות של עזה ולאתגר של היום שאחרי, אז בואו רגע ונתייחס לזה ברצינות.

· להוציא את הערבים מהנשק

בתקופת הסכמי אוסלו, כשממשלת רבין העבירה נשק לערבים, אמר איש חכם אחד: "עכשיו יהיה יותר קל להוציא את הערבים מהנשק, מאשר להוציא את הנשק מהערבים". כמה שהוא צדק, נסו לדמיין – נניח שיש לנו את הממשלה הכי ימנית שיש והיא מחליטה לצאת למבצע לחיסול הטרור בעזה, ולנקות את רצועת עזה מנשק ואמצעי חבלה, בכמה דם יעלה לנו מבצע כזה? כשבכל בית יש מנהרה, ומחסני הטילים מוחבאים מתחת לבתי חולים וגני ילדים.

אף אחד לא מצליח לדמיין מבצע כזה לחיסול הטרור בתוך אוכלוסייה אזרחית שייגמר בניצחון. שהרי אם ננצח ובאמת נלך 'עד הסוף', 'בלי בצלם ובלי בג"ץ'... נספוג ביקורת בינלאומית מקיר לקיר, ונאלץ להתמודד עם בידוד בינלאומי, ואם נוותר נאלץ להמשיך ולהתמודד עם ארגון טרור שלו טילים ארוכי טווח, מנהרות תופת, וקומנדו ימי.

כולם מבינים שמבצע צבאי – כמה שהוא נחוץ המחיר שלו יהיה יקר, אולי אפילו יקר מדי. המצב בעזה הפך ל'כאב ראש' כל כך גדול, ששרי הקבינט מנסים רק לחמוק מהחלטה בין המשך ההשפלה, וכניעה חוזרת ונשנית לטרור, לבין מבצע צבאי מדמם, ושקיעה בבוץ העזתי, יחד עם ביקורת בינלאומית ונזקים כלכליים ותיירותיים עצומים.

אז מה כן אפשר לעשות? איך אמר אותו איש חכם? "להוציא את הערבים מהנשק". כלומר, כל מבצע צבאי בעזה – שהוא מוכרח להיות לבסוף – צריך להתבסס על פתיחת המצור על עזה – לכיוון אחד, לאפשר לכל מי שמעוניין לצאת מעזה – לצאת בעזרתנו. ולבודד את פעילי הטרור, המחבלים ותומכיהם שיישארו בעזה.

· רוח רביעית

עזה נמצאת בסגר על ידי ישראל ומצרים, תנועת אנשים החוצה (ופנימה) אפשרית בקושי רב, ישנם גם הגבלות על סחורה, הערבים בעזה אינם יכולים לצאת לעבוד, והאבטלה גואה באחוזים גבוהים מאד. ובכלל המצב ההומניטרי לקראת קריסה.

במצב כזה, כאשר כל האזרחים בעזה נמצאים במצור, אין ספק שכולם ירגישו חלק מהמלחמה, ללא מוצא לברוח, להיכנע ולוותר, גוברת המוטיבציה להילחם גם כנגד ההיגיון וכשהסיכויים קלושים. בוודאי במצב הנוכחי שזו האופציה היחידה שלהם, ותחת החשש שהחמאס ששולט בעזה יפגע גם בהם.

מי שנשאר לגור בעזה עושה זאת מאחת משתי סיבות: או כי אין לו ברירה, או כי הוא תומך במאבקם של ארגוני הטרור, ונוטל צד במלחמה מול עם ישראל.

כדי שנוכל להילחם בארגוני הטרור עד הסוף, כמו שאמר דוד המלך "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם", אנחנו צריכים להחליש את כוחם, על ידי עידוד ההגירה, החלשת העורף של האויב, ויצירת הפרדה מוחלטת בין אלו שאינם מעוניינים להילחם בנו, לבין המחבלים ותומכיהם.

· כיבוש הרצועה

השלב הראשון של המהלך יהיה השתלטות על הרצועה וביתורה, הצבא ישתלט על השטחים הפתוחים ויכתר את ריכוזי האוכלוסייה, לאורך הרצועה יוקמו תחנות מעבר רבות שאליהם יוכלו להגיע תושבים שמעוניינים לעזוב את הרצועה, ובהם הם יעברו בידוק מדוקדק כדי למנוע מעבר גורמים עוינים ומעשי חבלה.

תוך כדי כך תמשיך הפגיעה מהאוויר במובילי ההתנגדות עד להכרעתם – אם על ידי חיסולם לפי סדר מלמעלה למטה של ראשי ומפקדי ארגוני הטרור. חיסול תשתיות הלחימה (כולל תשתיות "אזרחיות" המשמשות לצורך המלחמה), הגברת המצור, ופגיעה לא בררנית באזורים שמהם יתבצעו פעולות לחימה נגד ישראל.

בזמן המלחמה חשוב לזכור את מה שקובע מוסר המלחמה היהודי: חיי חיילינו קודמים לחיי אזרחי האוייב! בשום פנים ואופן אסור לסכן חיים של חייל יהודי אחד שלנו, כדי להימנע מפגיעה במחפים על הפשע. ואנחנו צריכים לפעול בנחישות וללא כל היסוס כדי שלא תיפול שערה משערות ראשו של חייל אחד.

המצור והלחימה הבלתי מתפשרת יעודדו עוד ועוד מתושבי עזה, להרים ידיים ולהיכנע, ולהחליט לצאת מעזה דרך תחנות המעבר, שלב אחר שלב תיווצר הפרדה ברורה בין אלו שמעוניינים בעימות ובמלחמה, לבין אלו שיסכימו לעזוב.

· ריבונות יהודית

את כיבוש רצועת עזה צריך לעשות בשלבים, ולפי היכולות שלנו לשלוט בשטח שליטה מלאה. רק אחרי ההשתלטות על רצועת עזה, והקמת נקודות המעבר, נעבור לכבוש גם את ריכוזי האוכלוסייה לפי סדר - שטח אחר שטח, ונטהר אותם מכל נשק, אמצעי לחימה, או מוקד הסתה.

מיד לאחר כיבוש רצועת עזה, תסופח הרצועה, תוכרז עליה ריבונות יהודית, תוך לקיחת אחריות על החינוך ועידוד ההגירה של תושביה.

בסיומו של המבצע לא יישארו ערבים ברצועת עזה, תושביה היום יתחלקו בין אלו שיבחרו לעזוב את הרצועה, באופן עצמאי או בסיוע של המדינה, לבין אלו שייבחרו להילחם עד טיפת דמם האחרונה.

זהו. הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש, כי כבר נסינו לברוח מעזה, והטילים רודפים אחרינו, ההצעה הזו היא לא פשוטה, ודורשת אחריות ונכונות להשקיע, אבל היא מבטיחה פתרון של הבעיה אחת ולתמיד, ולא עוד 'פלסטר' ועצימת עיניים.

והכי חשוב, עם ישראל מאמינים במה שה' יתברך אומר לנו ועם הרבה בטחון בו ורק עם בטחון בו - נוכל לנצח.

באהבת ישראל, ידידיה עסיס – נוער דרך חיים.
שכוייח!לילה כיום יאיר~
למי זה מיועד?
לכולםSolomon
רק בשמחה.אחרונה


את חיפשת תמונות של עמק שילה לא??Solomon
אם באלךעד עלות השחר.
גם לי יש טיפה..
*אתהאודה ה'

כן, אני ישמח אם יש לך

ואי מחילה🤦Solomon
אני מחפש לך
תודה רבהאודה ה'


למי שרוצה תמונות של עמק שילהSolomon




עד עלות השחר.

וואי זה יפהה!

איזה מדהים!..חסויה55אחרונה


מי גר עכשיואלעזר נאור123
בסרוגה?
זה שם של גבעה?מילי דשטותא


טוב לדעת(:מילי דשטותא


ממ...ישם נראלי 5 משפחות וכמה חבר'הזמרת מיוחדת


אנשיםדי"מ


עכשיו החברה ישנים בתקומהאודה ה'אחרונה

המשפחות בסרוגה. כי כל הזמן יש שם מגב.

זה מה שמישהו משם אמר לי שבוע שעבר

חיבור עם ישראלהנגר

שלום לכולם, זה שוב החרדי ההוא. השאלה שלי היא כזו -

רוב הציונים הדתיים אינם מתחברים בשום צורה לרעיונות של נקמה ושל אחריות קולקטיבית של הערבים על המחבלים מתוכם. הם פשוט לא מסוגלים לחשוב על דברים כאלה, המוסר המערבי שבתוכם לא נותן להם לחשוב על דברים כאלה ולכן בבערך 100% מהמקרים אם תנסו לשכנע אותם על דברים כאלה הם או א. ייתעלמו או ב. יכפרו יותר (יגיעו למסקנה שצריך לשנות  את התורה או שהתורה אכזרית או משהו כזה). [אעיר שאותו דבר קורה לי כשאני מדבר איתם על דברים כמו 3 השבועות וזה שאולי אין תהליך גאולה עכשיו, הם פשוט לא מסוגלים לעכל את זה].

 

אז איך בעצם אתם מתכוונים ליצור יותר אהדה כלפי הרעיונות שלכם, הרי אפילו שכנוע הוא לא אופציה? נראה כאילו זה קרב אבוד לחלוטין...

למה אתה מתכוון כשאתה אומר נקמה?רלה


למה שהגבעוניסטים מתכוונים כשהם אומרים את זההנגר

לצורך העניין נדבר על נקמה ממלכתית (שלא לדבר על פרטית כמו שהם עושים לפעמים). אפילו לזה העם פשוט לא מחובר בעליל ולדעתי לעולם גם לא יהיה. רציתי לשמוע איך הם מתכוונים לעשות זאת

תשובהנחלתו לא יעזוב

לדוד לא היה שום סיכוי מול גולית ובכל זאת הוא נלחם בו. למה? כי עד כמה שהוא הבין זה מה שה' רצה ממנו באותו רגע.

וה' באמת עזר לו והוא ניצח כנגד כל הסיכויים.

אנחנו למיטב הבנתנו חושבים שזה מה שה' רוצה ממנו ואנחנו מסבירים ומסבירים. ה' יהיה איתנו. ואולי כנגד כל הסיכויים נצליח!

תשובהלללללל

דבר ראשון - אתה באמת חושב שלא מגיע לערבים על כל פיגוע לחטוף בראש??(זה לא נקמה זה פשוט כדי שהם לא יעיזו לעשות יותר כלום)

דבר שני - נראלי שהעם מחובר לזה אם זה לא נעשה בצורה פרטית(תג מחיר)...

דבר שלישי - מי אמר לך שכל הגבעוניסטים בעד נקמה פרטית?

 

לענ"דיהדות=דרך חיים

קודם כל לגבי נקמה פרטית יש דבר מאוד מהותי שאתה לא מבין, תג מחיר ברוב המקרים הוא לא באמת נגד ערבים... (זה סתם בונוס) הוא נגד הציונים... 

לגבי נקמה ממלכתית, צריך לגרום למלחמה כוללת, לכמה שיותר הסלמה בשטח מצד הערבים מה שקוראים "להבעיר את המזרח התיכון" ואז זה יבוא לבד.

ועוד נקודה שבעיני היא המשמעותית ביותר. לענ"ד עיקר העיניין זה ישוב הארץ, ואם מחמת פעילות כזאתי נגד הערבים חבר'ה יקבלו הרחקות מנהליות או ישבו בכלא... לא נתקדם הרבה במאבק על הארץ, ולכן לדעתי זה פשוט לא שווה בפועל. כמובן שצריך לעמוד בזקיפות קומה, וגם להלחם בפועל כשצריך, אבל מתוך שיקול דעת של מה העיקר ומה הטפל

עם החלק האחרון אני מסכיםהנגר

שסתם פעולות נגד ערבים בעיקר מבזבזות את כוח האדם שלכם בכלא ולא תורמות בצורה משמעותית.

אבל לגבי מה שאמרת על הנקמה הממלכתית - אתה באמת חושב שלגרום לערבים בארץ להתעצבן יגרום ליהודים לשנות את הגישה? היו פה כבר 2 איתיפאדות, מאות יהודים נרצחו והיהודים נשארו בדעתם. לגרום לערבים פה להתעצבן לא יגרום לדבר מלבד עוד הרוגים יהודים, כי היהודים נטועים עמוק מאוד בגישות המזוכיסטיות שלהם ולא יפעלו לשנות את המצב לעולם. זו דעתי. במצב הזה עדיף למזער נזקים.

אין מענה?הנגר

איכזבת...

ב"ה יתברך התארסתי בימים האחרונים ולכן לא זכיתי לענות לך יהדות=דרך חיים

הלגיטמציה גוברת בהתאם לתקופה, כן אני חושב שיהיה קו גבול שיחצה שיגרום לשינוי תפיסה ממשי. וכמובן שזה לא רק היתעררותא דלתתא, בלי התעוררות גדולה מהשמיים אין שום סיכוי, אבל אנחנו את ההשתדלות שלנו חייבים לעשות, את ההתעוררתא דלתתא שלנו

קודם כל מזל טוב הנגר

שתזכה להקים בית לתפארת עם ישראל.

ולענייננו -

א. הלגיטימציה גוברת בהתאם לתקופה? אני לא חושב, זה נראה כאילו זה מתקדם דווקא לכיוון ההפוך (בימינו כל תנועת ימין ברת קיימא מבחינה מספרית לא תומכת בדברים כאלה).

ב. זה אולי היה נכון אם נקמות כאלה היו גורמות להתפרעויות ערביות שהם גם א. רחבות היקף וב. לא קטלניות. הסעיף הראשון די קורה כל הזמן (התפרעויות עם הרבה משתתפים בכפרים ביו"ש די נפוצות) הבעיה היא שזה מוביל גם לפיגועים קטלניים ליהודים, שיהודים נהרגים בהם.

אז אתה באמת חושב שאין דרך לגרום לעם ישראל לפעול לפי השיטות שאתה רוצה בלי שיהודים יהרגו? זה מזכיר לי קצת את הסוגייה של "תנו לנו אחד מכם ונהרוג את כולכם" שההלכה היא שכולם יהרגו... ולכן נראה שדבר כזה אסור. ברור שהאשמה היא של המדינה (שאמורה להיות מסוגלת להגן על היהודים שלה גם כשהם נלחמים באוייבים) אבל יש אחריות בזה גם לך, שבמצב הנתון שהמדינה לא מגנה כמו שצריך - אתה כן מסכן את היהודים האלה.

 

נ.ב. ברור לי שהערבים יעשו פיגועים אם תהיה תגובה הולמת ואם לאו, אבל כל הרעיון אצלך הוא להגביר את המרד שלהם.

 

מזל טוב ...רק בשמחה.אחרונה
מה אתם חושבים!!!יוחאי סלטר

אחים יקרים!

אם אינכם שמתם לב אבל בכמה שבועות האחרונים יש כל הזמן פיגועים והמחבלים או לא נתפסים או נפצעים קל

אני חושב שצריך להקים זעקה גדולה לא לפעול באלימות אבל בהחלט לעשות הפגנת ענק  עצומות ועוד צריך תמיכה נרחבת לחילי צה"ל

שלא יפחדו מאיזה מחבל רשע שידעו שהם השולטים כאן!!!

אז שכל אדם שחושב כמוני יכל פשוט בכוחות עצמו לנסות לקיים הפגנות או סתם ככה לפתוח שולחן אם חברים ולארגן עצומות

אז חזק ואמץ!

יהודים בואו ננצח!!!

שידוך לחבר'ה של ארץ ישראלשמוליק פיין
"לא טוב היות האדם לבדו.."
השבת קראנו את פרשת בראשית ועל השידוך הראשון של הקב"ה..

אני מנסה ליצור רשימה מסודרת של חבר'ה (גבעונים/גבעוניות/חבר'ה של הר הבית וכו') שבעניין להתחתן.
מי שבעניין שיפנה אלי בפרטי.
או בטלפון 054-5951305
זמרת מיוחדתאחרונה

יישר כח לכם!!!!!!

האם עדיין קיימות גבעות? קמות גבעות חדשות?ילדד


יש את קומי אוריאודה ה'

גבעה עם משפחות וחברה ביצהר.

גאולת ציון בגוש שילה אבל יש שם בעיקר בנות

מעוז אסתר ליד כוכב השחר, יש שם חברה מהישיבה הקטנה בכוכש

בעוז ציון יש לרוב נוכחות בלילות וסיורים בשטח ביוםיהדות=דרך חיים


יש יישוב מחודש של גבעותשמוליק פייןאחרונה
למשל מעוז אסתר
יש למישהו תמונה של העמק מתחת גאולת ציון באביב?אודה ה'

משהו בסגנון הזה רק יותר ברורה ויפה

מישהו יודע כמה אנשים היו בארוע הזה?אודה ה'
בערך 150מעוז- אסתר!

לפי כמה כסף שקיבלנו

וואי ב"האודה ה'אחרונה


מחפשים בדחיפות בנים להשלים מנין בשמחת תורהמעוז- אסתר!

לפרטים0543712077 תפיצו לחברים!!

תפילת שחרית בהלל וזמרה עם כלי נגינה בגבעת קומי אורי! יהדות=דרך חיים

מוזמנים לתפילת שחרית חגיגית בליווי כלי נגינה! גבעוניגבעוניגבעוני

יום רביעי, ב' דחול המועד, בגבעת קומי אורי שביצהר, החל מ8:30

אחרי התפילה (11.00)-ארוחת בוקר והתוועדות בסוכה בגבעה!

בואו בשמחה עם כלי נגינה!!

ארץ ישראל השלמה ובית המיקדש השלישיtsuri
מה לדעתכם צריך לעשות בתור אדם פרטי כדי להגיע לשני המטרות האלו?? להקים מאחזים? לעלות להר הבית? לקנות בתים ברובע המוסלמי? לשבת ללמוד תורה?? אני מוכן לעשות הכל ולתת הכל מעצמי. פשוט מנסה להבין מה הדרך הכי נכונה??
השאלה היאהנגר

קודם כל למה אתה באמת שואף. אם אתה שואף למדינת הלכה מלאה של תורה, אז קודם תעשה בירור עם עצמך - האם המדינה הנוכחית היא מצע טוב לזה או שמא יש להקים משהו אחר? האם אנחנו בתקופה של תחילת גאולה ממש או לא עד כדי כך? ואיך בעצם עובר המסלול לגאולה שאתה רואה בדמיונך [או יותר נכון ע"פ פרשנותך {ופרשנות רבותיך} לתורה] - מה בכלל קורה? כפייה על העם של חוקי התורה בכוח או קבלה של העם מרצון של הדבר?

 

לדעתו של בנאדם בקירוב הגאולה הכללית יש 2 חלקים - מה שחכם ומה שצודק, והיחס ביניהם. אדם יכול לדוגמה לחשוב שהדבר הצודק לעשות הוא לגרש מהארץ את כל האויבים כי כך דרך התורה, אבל מה שחכם הוא לחכות עד שהדבר ייתאפשר כי כרגע הוא לא, ולסבור שהתורה אומרת במקרה הזה שהחכם מתגבר על הצודק. הוא כמובן יכול גם לחשוב הפוך - אם הוא ימין קיצוני בטחוני אך נגד גירוש האויבים משום דרכו המוסרית הוא יכול להגיד שהחכם זה לגרש את האויבים אך זה לא יהיה בסדר לעשות זה כי זה לא צודק.

 

אז קודם כל - תחשוב מה אתה רואה כחכם ומה כצודק, ומה היחס ביניהם. אם אכן לאחר חשיבה הגעת למסקנה שמה שצריך לעשות לפי זה כולל בזמננו זה את ארבעת הדברים שאמרת - לדעתי אין אחד שיותר טוב מהשני (בפרופורציה הנכונה ביניהם) תחשוב למה אתה מתחבר יותר ובמה אתה בא יותר לידי ביטוי (אם אתה תהיה עילוי גדול בתורה זה יהיה בזבוז בשבילך לשבת בגבעה, ולעומת זאת אם יש לך יותר יוזמה, מסירות ותשוקה לארץ בצורה חזקה ייתכן שבישיבה תעזור פחות מאשר ביישוב ארצנו הקדושה).

 

רק הכי חשוב שתחשוב על זה באופן כנה וטהור ותנסה להתנתק מדברים חיצוניים כמו רושם על הסביבה ולחץ חברתי, או מצפון פנימי מחוץ לתורה וכדו', אני בטוח שכל גבעון יגיד לך שעדיף ציוני דתי/חרדי שכנה עם עצמו מאשר נע"ג שרק חושב שהוא מגניב ולכן הוא עושה את זה. אותו דבר יגיד לך החרדי והדתי הלאומי, שעדיף נע"ג כנה מאשר ציוני דתי/חרדי שעושה רק בגלל אחרים (לא אומר שכולם מצליחים בכל ציבור שהוא אבל זו צריכה להיות השאיפה). אלוקים אוהב כנות.

 

בהצלחה בחשיבה ובעשייה  בע"ה

 

[אף אחד מהדוגמאות שנתתי לא משקפת את דעתי בשום נושא, אלו רק דוגמאות].

תשובה פשוטהבוער בעבודת ה'!

אומר ריה"ל בספר הכוזרי (שהוא כידוע מספרי היסוד באמונה) בסיכום הספר: "'אתה תקום תרחם ציון כי עת לחננה כי בא מועד - כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחננו' - כלומר שירושלם לא תבנה אלא אם ישתוקקו ישראל אליה בתכלית ההשתוקקות עד שיחוננו את אבניה ועפרותיה" וכן "רוצה לומר כי ירושלים אמנם תבנה כשיכספו בני ישראל לה תכלית הכוסף"

והובא באריכות באינספור מקומות בחז"ל, בראשונים ובאחרונים, רק כן ביתר בהירות.

א"כ פשוט, כי כדי להגיע לארץ ישראל ובליבה ירושלים ובית המקדש, צריך לעורר בקרבנו השתוקקות ורצון בוער לארץ הקודש וביהמ"ק, באופן שע"י הרצון נגיע למעשים (רצו עבדיך, ואת עפרה יחננו - בפועל. ובפירוש בדבריו: "כשיכספו... עד שיחננו").

 

בקיצור, ללמוד על חשיבות ומעלת א"י וביהמ"ק באופן שמעלה אש קודש בקרבנו, ומתוך כך להגיע אלינו לגבעות ליישב בפועל ממש בע"ה חיוך גדול

תשובה פשוטה אך מעשית?tsuri
קודם כל אני רוצה לומר שמאוד אהבתי את מה שכתבת אני מכיר את הקטע מהכוזרי אך בכל זאת זה התחבר לי עם דברים שחשבתי עלינם. וכן, זה בוער בי. פשוט לא מבין מה תכל'ס צריך לעשות.
להגביר את הרצון בקרבנובוער בעבודת ה'!

לארץ ישראל ולבית המקדש, בעיקר ע"י לימוד חשיבותם ולימוד גודל ועוצמת המצב המתוקן לעומת המצב היום,

ועל ידי הרצון (שנוצר מהלימוד) - להגיע לפעול, לירש וליישב את ארץ הקודש

להתמקד במה?tsuri
בלהתיישב? בללמוד תורה? בלפעול בכנסת? בלעשות מצוות?
לפעמים יש הרגשה כאילו זה לא משנה כ"כ מה תעשה..
בלעזות משהו אחד ולדבוק בו.עדן ירושליםאחרונה
ודברים.טובים מתבשלים לאט. לאט מאוד
ערבי=אויב??יאיר בן-עמי

שאלה שמעסיקה אותי...

האם כל ערבי הוא אויב או רק מחבלים? או מה??

גם ערבי שבעד מדינת ישראל אויב??

השאלה היא לגבי ההגדרה של אויבהנגר

ברור שבפועל לא כל ערבי שונא את עם ישראל בכל נימי נפשו (אם הייתי ערבי כנראה שהייתי שונא, הרי מבחינתם גנבו להם את הארץ וכל זה, אבל בכל זאת עובדה שרואים בעין שיש קצת ערבים שהם תומכים בלהיות במדינה עם היהודים).

"הבעיה היא" שהתורה מגדירה אויב באופן קולקטיביסטי - כלומר שגם אם ערבי בפני עצמו לא שונא את עם ישראל יש לו אחריות למעשי עמו (ובכל זאת רוב עמו כן תומך טרור, אחרת הייתה הפיכה כלפי השלטונות הפלסטיניים [שאפילו הערבים הישראלים לא אומרים שצריך להפיל, הסתכל על חברי הכנסת שלהם]), כל עוד הוא לא הוציא את עצמו מהכלל באופן אקטיבי והצהיר בקול שהוא רוצה לשמור 7 מצוות ולחיות תחת התנאים שעם ישראל יקבע לגבי גר תושב.

אגב, לשמור 7 מצוות זה כולל מצוות דינים ועל פי דין תורה כמובן שלמחבל יש דין מוות (העונש על כל אחת מ7 מצוות זה מוות) - אז כל כפר שלא מוציא להורג מחבל שאצלו/מחבל ששוחרר מהכלא וחזר אליו (ולסברות מסויימות אפילו זורקי אבנים) נחשב כפר של אוייבים שיש להם אחריות לפי התורה על מעשי "היחידים". אני מניח שאת מספר הכפרים שמקיימים את התנאי הבסיסי הזה אפשר לספור על יד אחת, וכל עוד ערבי גר בהם זה לא נחשב התנערות מהם (הוא לא שם חוט אדום בחלון, נכון?).

 

כך שנדירים הערבים שהם *באמת* בעד מדינת ישראל. האלה השקטים הם לא כל כך בעד (במיוחד לא לפי התנאים של גר תושב, שכוללים איסור לקבוע לעצמם חוקים דתיים משל עצמם) אלא פשוט לא רוצים לעשות פיגועים כי זה לא שווה להם (הגיוני סה"כ), אבל התורה קבעה שכדי להתנער מאחריות על האחרים בעמם הם צריכים לעשות קצת יותר מלהיות בשקט. עד אז - הם עלולים לסבול במסגרת המלחמה של עם ישראל עם הפלסטינים ועם הערבים באזורנו.

 

**אין באמור קריאה לאף אחד לעשות שום דבר, במיוחד לא לעבור על החוק בשום צורה**

 

אחריות עם ישראלtsuriאחרונה
האם אנחנו באמת יכולים לדרוש מהערבים לפעול על פי 7 מצוות בני נח ולהרוג כל אחד שלא מקיים אותם, לפני שאנו בעצמנו מתאחדים ודורשים מהם לקיים אותם?
וסודני סיני ותאילנדי?מושיקו

רק בשביל לחדד את ההבדל

לסודני, סיני או תאילנדי אין מחבלים שהם צריכים לדוןהנגר

והם לא מחבלים בעצמם, כך שחזקה עליהם שהם שומרים 7 מצוות או לפחות לא מצפצפים עליהן (הם גם לא דורשים זכויות לאומיות בארץ). אלא אם הם עובדי עבודה זרה ואז באמת אין להם מקום בארצנו ונקווה שהשלטון יפנים זאת יום אחד.

אתה חושב שמוטל על ערביי אום אל פאחם...אדם כל שהוא

להקים מערכת דין וענישה עצמאית למחבלים, נגד חוקי מדינת ישראל, ולשלם על כך בישיבה ממושכת בכלא?

כשהערבים רוצים להרוג מישהו בלי שידעוהנגר

הם בדרך כלל מצליחים... כולנו יודעים בעולם הפשע אצלם כמה חיסולים יש ואותו דבר על כבוד המשפחה.. אם הם יכולים להרוג בסכסוך חמולות הם יכולים להרוג גם למטרות טובות יותר.

בנוסף אני בטוח שמדינת ישראל לא תתאמץ מדי לחקור רצח של מחבל מורשע.

 

א. נראה לי אבסורדי, להגדיר מישהו כאויב של העם שלנו..אדם כל שהוא

בגלל שהוא לא עושה משהו שרוב גדול של העם שלנו, כולל נציגיו הנבחרים, מתנגד שהוא יעשה.

ב. אם תציב את זה כדרישה הלכתית, של מצוות דינים, בלי לקשור אותה למושג אויב, אז בכל מדינה בעולם יש רוצחים, ובחלק גדול של העולם אין עונש מוות לרוצחים. [או לפחות לחלק מהם]. כך שמצבם של הערבים מהבחינה הזו לא שונה מרוב האנושות.

ג. מבחינה עובדתית, עד כמה שאני מבין מהנתונים, מספר הערבים אזרחי ישראל שנרצחים בסכסוכים פנימיים הוא פחות מ100 לשנה, מתוך למעלה ממיליון וחצי. כך שאחוז קטנטן מהערבים מתעסק בדברים האלה. וכנראה שרוב הרוצחים נתפסים בסופו של דבר. 

ולתשובותהנגר

א. רוב העם שלנו לא מתנגד שהוא יעשה (ירצח מחבלים? מי מתנגד שהוא יעשה דבר כזה? דחילאק...) מה גם שמה שקובע הוא התורה בסופו של דבר.

 

ב. זה נכון שכרגע גם העולם לא מתוקן בנושא הזה, ההבדל הוא שאמנם ברור שבעדיפות ראשונה עלינו לתקן את העולם שיחזור בתשובה - אך לעולם גם יש סיכוי להיות מתוקן בזה, כי הם כן רוצים להעניש רוצחים אלא שהם לא יודעים שמוות הוא העונש בחוק הראוי לכך.

ההבדל בינם לבין הערבים הוא שהערבים אפילו לא חושבים שצריך להעניש את המחבלים מתוכם בכלל! וכיצד אתה מתכוון להסביר להם שהעונש הראוי למחבל הוא מוות כשהם אלה שמשלמים לו בכלא? הייתי מצפה שאם יש להם כוונה להעניש אותו בכלל הם לפחות היו עושים עליו חרם כשיחזור או מציקים לו קצת; וזה ממש לא המצב. אם הם היו עושים זאת - היה אפשר לומר שגליא דעתן בזה שהם לפחות רוצים להיות מתוקנים. אך נראה שזה לא המצב.

 

ג. אני מסופק מאוד אם אכן רובם נתפסים בסופו של דבר, ואפילו אם כן - אני חוזר ואומר שרוב הסיכויים שהמדינה באמת לא תרצה לחקור לעומק רצח של מחבל מורשע, מה גם שאם כל הכפר שלו ירצה לרצוח אותו ולא יעזרו למשטרה - היא לא תצליח אפילו אם תרצה.

זכור גם שיש עניין גדול יותר לאכוף 7 מצוות דווקא בארץ ישראלהנגר

כי זה תנאי לישיבתם פה, ואנחנו לא מצווים לרדוף אחרי גויים שאינם בני נוח בכל העולם. (כל זה כשתקום מדינת התורה כמובן, לא כרגע ח"ו)

א. התפיסה הרווחת, שאין לקחת את החוק לידיים.אדם כל שהוא

גם אם הציבור די סלחן [ולפעמים קצת אוהד] ביחס למי שפגע במחבל מיד אחרי פיגוע, פעולה ענישה שיטתית ומתוכננת בידי אזרחים, היא לא דבר מקובל. 

העמדה של רשויות החוק בעניין היא עוד יותר נחרצת. 

בסופו של דבר המושג אוייב קשור ליחס בין העמים, ותמוה שבמצב שבו נציגיו הנבחרים של עם ישראל אוסרים אלה לעשות משהו, והם שומעים בקולם, הם יגודרו כאויב.

ב. בדקת מה ערביי אום אל פאחם חושבים? עשית לפחות סקר?

אני חושב שצריך הרבה זהירות כשבאים לחרוץ את גורלו של מישהו כאויב.

וגם במצב של מיעוט אלים ורוב ניטרלי, לא נראה לי שהם נחשבים אוייב [לכל הפחות, אם לא הוצבה דרישה ברורה כלפי הרוב למגר את התופעה, והם לא עמדו בה].

אין לי תשובה ברורה לגבי על מי מוטלת החובה של מצוות דינים, במצב שיש מערכת משפט שלא לגמרי ממלאת את הדרישות ההלכתיות, אבל נראה לי שאם נאמר שכל יחיד צריך להעניש במצב כזה, התוצאה תהיה מערב פרוע, והדבר מנוגד לתכלית המצווה.

 

ג. החשבון שלי הוא כזה. ע"פ נתונים שראיתי, מכמה אלפי רציחות שהיו מאז קום המדינה. נשארו כמה מאות מקרים בלתי מפוענחים [פחות מ10%). בהתחשב בזה שחלק ניכר מהרציחות הם סכסוכים בין ערבים,  נראה לי שמשמעות העניין שרוב הרציחות בין ערבים מפוענחות.

[ייתכן שיש להוסיף קצת למספר מקרי הרצח תיקים שנסגרו כהתאבדות וכדו' שלא בצדק, ולהוריד קצת ממספר המפוענחים בגלל הרשעות שגויות, ועדיין נראה לי שזה לא יהפוך את התמונה.]

לגבי המוטיבציה לחקור - לא נראה לי שאתה צודק. השווה לסיפורים של יורם שקולניק, אלאור עזריה, השוטרים הנוקמים מנהריה, ועוד.

א. ראשית כלהנגר

אל תגיד לי שאתה לא רוצה "מערב פרוע" שבו הערבים יהרגו את הרוצחים שלהם בעצמם. מובן שזה מה שאנחנו רוצים, וזו מצווה ממש. בפשטות מצוות דינים מוטלת על כל ציבור וציבור. 

 

וסליחה, אני לא קונה את זה ש"פעולת ענישה שיטתית ומתוכננת בידי אזרחים, היא לא דבר מקובל. ". אצל הערבים זה דבר מאוד מקובל. אתה באמת חושב שכל אחת יכולה שם לצאת עם יהודי פתאום? או שאם מישהו יגנוב ממישהו אחר כל החמולה הנפגעת תשאר שקטה?

 

ב. אינני יודע מה ערביי אום אם פאחם חושבים (וזאת למרות שההלוויה למחבל האחרון שגר שם עשוייה לתת אינדיקציה לכך), אלא שהתורה אומרת בדיוק את הדבר שמשנה את כל התמונה - והוא שכדי לא להחשב חלק מהקולקטיב הפוגע בעם ישראל לא מספיק רק "לחשוב" על עם ישראל דברים טובים, אלא צריך אקטיבית גם לקבל 7 מצוות כולל מצוות דינים. ואם הוא לא רוצה למלא אחר התנאים האלה - הוא יכול לעזוב את הארץ ולא להסתבך עם היאהוד בכלל. כל עוד הוא גם נשאר פה וגם לא מתנתק מהעם שלו באופן אקטיבי - הוא עלול לסבול במסגרת כך, גם אם הוא לא אויב לגמרי בעצמו.

 

ג. זו שאלה של אמצעים. למה כשהמוסד רוצה לרצוח מישהו בלי שידעו הוא מצליח? כי יש לו את האמצעים. כך אם הערבים היו באמת משקיעים ברציחה של אותו מחבל (אולי עם אותם רובי צלפים איכותיים שנתפסים ב"אזור הצפון" מפעם לפעם?) לא היו מגלים.

ובקשר למוטיבציה לחקור - אתה באמת חושב שיש אותה מוטיבציה כשיהודים רוצחים מחבלים לעומת ערבים? עיין לדוגמה בעובדה שאלאור עזריה רצח מחבל פלסטיני וכל הארץ געשה, לעומת העובדה שהרשות הפלסטינית רוצחת ומענה חמאסניקים מדי יום ביומו ולאיש לא אכפת. יהודים אוהבים להתעסק בעצמם, מה לעשות.

 

מבחינה מחשבתית אני חושב שהיום בלי המדינה הציונית אנחנו והערבים היינו יכולים להתסדר יופי. אבל אין לגרוע מדין התורה התיאורטי במקרה של מלחמה מול ציבור קולקטיבי.

 

תלוי אם אתה קולקטיביסט או לאדי"מ
מובן שזה תלוי בכךהנגר

אנחנו דנים אם התורה היא קולקטיביסטית או לא. הטענה שלי (שאתה מוזמן לא להסכים איתה) שהתרה קולקטיביסטית כל עוד אתה לא פועל אקטיבית להתנתק מהקולקטיב אליו אתה שייך/ לשפר את קיום 7 המצוות של הקולקטיב ע"י מיצוי דין על העוברים עליו.

כן.עד עלות השחר.
כל הערבים רוצחים, או רוצים לרצוח אותנו.
מי שנגדי מבחינתי אויב.
ההופעה!!!!איתןרונן1

תשרינו!!מעוז- אסתר!

בעז"ה בז' תשרי הופעה של כוכבה תור במעוז אסתר!!!- פרטים מדויקים בהמשך!!!! 

שאלה- רמת מגרון עדין קיימת?צמאה לך נפשי!


לא נראלי.עד עלות השחר.
לאאודה ה'

מידי פעם עולים לשבתות

תודהצמאה לך נפשי!אחרונה


מעוז אסתר זה גבעה רק של בנות?פיצלושששש
לא.עד עלות השחר.
זה מחולק לפי ימים, כל יום מישו אחר.
גם בשבתות.
את רוצה להגיע?
הוחלטעד עלות השחר.

שהגבעה היא רק של בנות כנראה בשנה הקרובה. אם את רוצה להגיע, אני יגיד לך באישי למי לפנות.

ומה עם ארחות הסטלנים?האש בוערת
אהמעד עלות השחר.
היו בעיות והם החליטו שהגיבעה תהיה רק לבנות ועכשיו יש עוד בעיות
וואלהאודה ה'

דיברתי עם מישהו מאורחות שבוע שעבר

הוא אמר שהם חושבים כמה חברה לעזוב את הישיבה ולהיות שם קבוע

אע?עד עלות השחר.
לא נראלי.
לפי מה שאני הבנתי, הגבעה שייכת רק לבנות.
אני מארחותנחמיה17

אסביר- דבר ראשון הם לא סטלנים. הם חבר'ה קדושים ודי רציניים, הם נוער, כמובן, אחרי ולפני הכל. אבל הם לא גבעת סטלה ממש לא.

 

הגבעונים של ארחות אידיאלסטים אחד אחד. מהיכרות אישית.

 

דבר שני- מרן רה"י אסר את השהות במעוז אסתר בזמן לימודי הישיבה, ע"מ שלא לפגוע בסדרי הלימוד (בהתייעצות עם רבנים אגב, ביניהם (ובראשם) הגר"ד ליאור שליט"א)

(אמנם, צריך לזכור שבעקרון- כל הישיבה לא אוהבת שאחרים בוחשים לה בקדירה כך שזה אמור להיות בלי קשר מצדכן להסכמים איתם, למרות שאני מהתומכים הגדולים בהעברת הגבעה לבנות- כיוון שסיימתי את שנות לימודיי בארחות- אין לי יותר מדי זכות דיבור.)

 

מה שכן- שבסוף השנה היו כמה שיחות ממרן והיו חבר'ה ששקלו ללכת לישיבה אחרת ולהמשיך את הנוכחות בגבעה, לא נראה לי שזה יהיה יותר משניים-שלשה. ובע"ה כבר לא תהיינה גיחות מארחות לגבעה.

 

זה פלוס מינוס הסיפור.

 

 

אתה יודע אם הם ירדו מהקטע?אודה ה'


בע"ה כן.נחמיה17


הפגנה!!! ממש ממש ממש עכשיו!יהדות=דרך חיים

המדינה הציעה לחמאס ימ"ש מתווה שלפיו חמאס מתחייבים להפסיק עם טרור העפיפונים והבלונים ובתמורה אנחנו נבנה להם שדה תעופה ונמל ובכללי נעזור להם להתפתח ונאפשר להם גישה לארץ וכו וכו, כמובן שחמאס ישתמשו בהסכם כדי להמשיך בטרור, היום בשש וחצי (עכשיו!)יש הפגנה ברעננה מול הבית של בנט, חשוב מאוד מאוד לבוא! כל מי שיכול אפילו למעט זמן שיגיע!

אז ככה. תמיד אמרתי לעצמי שאכתוב פה מתישונחמיה17

וזה לא קורה, אז עכשיו אני אנסה לכתוב נקודות קצרות מדי פעם.

(משהו שכבר כתבתי- אשמח שתקראו)

 

מרננים אחריי כאילו כבר נתתי לה גט, ככה בדם קר,בעל כרחה.
כאילו נשארתי אדיש, חשבתי על אינטרסיים אישיים ועזבתי הכל. ושנינו חוזרים לאותה תקופה ארוכה שלא מדברים האחד עם השנייה, ובעצם בטח היא אומרת שהכל היה סתם.
הם פשוט לא מבינים.
כלומר הם ראו טוב שאנחנו לא הולכים יד ביד מול כולם, ושלא מתחבקים יחד, והאמת- את השיחות בינינו, באמת, בזמן האחרון- אנחנו עושים על ספסל אחר. אנחנו יחד גם כשאחרים לא רואים-יתר מזה! זה שנינו בלעדיכם, כי איתכם אנחנו חמישה או שישה אבל לבד- לבד זה רק שנינו.
אמת הם לא יותר מדי דברנו בזמן האחרון על אהבה ואני, אני כבר לא הולך עם מבט מאוהב בעיניים, שבוי קסם.
אולי זה נראה כאילו משהו "ירד".
אבל באמת- זה לא העניין.
הם אומרים ששנינו לא אוהבים לא כי הם לא ראו את שנינו, אלא כי הם מעולם לא ראו אהבה.
אהבה אמיתית.
לפעמים אהבה זה להסתכל זה לזו בעיניים ולשתוק, אהבה זה לא רק לחייך ביחד, אהבה זה גם לבכות ביחד, ולא רק בפרהסיא יחד, גם בחדרי חדרים, גם בלב בלבד.
אהבה זה גם לא רק לבכות אחד מול השנייה, זה גם לבכות גב זה לזו וגם לבכות בלי דמעות ובלי קול.
אבל הם שבויים בסרטים שאהבה זה להסתכל על צורות בעננים בימי קיץ על יד עץ אלון, ואפילו אם בפועל זה יהיה עץ אחר מה טוב לומר "אלון". לא שאין זה יפה, אלא שזו אינה אהבה.
ימי ששון היו לנו ויהיו לנו ודאי.
אך לפעמים, לפעמים אוהבים ושוחקים ולפעמים אוהבים ומתבלבלים יחד. ואהבה- אהבה זו תכונה אחת שבין שניים, ולפני ולפנים- זו אהבה אחת לאחד, כי אין שניים למעשה- אהבתנו אחת היא אחת לשנינו, אחת לאחדנו.
ואהבה כזו- אנו אוהבים תמיד, לא פחות מפעם,
אדרבה.

"כִּי יִבְעַל בָּחוּר בְּתוּלָה יִבְעָלוּךְ בָּנָיִךְ וּמְשׂוֹשׂ חָתָן עַל כַּלָּה יָשִׂישׂ עָלַיִךְ אֱלֹהָיִךְ" (ישעי' סי' סב, ה)

יש הפגנה ביום חמישי של עוצמה יהודית באום אל פאחםכהנא צדק!

עוצמה יהודית- אצבע בעין לאויבי ישראל.

ביום חמישי הקרוב כ"ח אב,  נגיע פעילי עוצמה היהודית לעיר הטרור אום אל פאחם. להפגין מול מסגד פארוק, מסגד בו מסיתים לרצח יהודים, וממנו יצאו שני מחבלים שביצעו את הפיגולפני שנה בהר הבית. נקרא לחסל את הטרור הערבי. ולשלוח את תומכיו לקבר עמוק!

יציאה בשעה 09:30 בבוקר עם אוטובוס מאורגן, ללא תשלום, מבנייני האומה. ההפגנה באישור המשטרה, נתראה, עוצמה יהודית.

צריך להירשם