איזה מדהימים.
איזה דעות מזוככות.
מעודד לשמוע גם אנשים כאלה.
צ-ד-י-קי-ם מה היינו עושים בלעדיכם.
ריגשתם. איזה אומץ , הלוואי קצת לי.
גאווה יהודית.
איזה מדהימים.
איזה דעות מזוככות.
מעודד לשמוע גם אנשים כאלה.
צ-ד-י-קי-ם מה היינו עושים בלעדיכם.
ריגשתם. איזה אומץ , הלוואי קצת לי.
גאווה יהודית.
מה היו עושים בלעדכיים?????
אשרכיים!!!
אלירזאחרונהזה נאמר בציניות...![]()
הלח"י תרמו הרבה מאוד להקמת המדינה
בס"ד! הרב כהנא צדק!
שנה שעברה היה ממש נחמד... גם דיברנו עם לוחמים תותחיים מהלח"י .. קיצר שווה לבואא !!!
ברצוני לדעת מאיפה השקיקה הזו למלך על ישראל?
למה זה טוב?
בפעם האחרונה שבדקתי ,זה לא הלך לנו בניסיון האחרון(בית ראשון). אחרי הכול מלכים הם בשר ודם,כמונו וגם הם נוטים לטעות ולטמון ידם בכול.
ממה שהבנתי מלך על ישראל זה בגדר מצווה,אבל לדעתי הרצון הזה למלך זה פשוט סוג של געגוע לימים ההם של דויד המלך ושלמה.אבל שוב גם דויד שלמה חטאו חטאים איומים,כול אחד בתורו,אז לשם מה לנו מלך? זה לא פשוט כמו עוד פוליטקאי רק עם עוד יותר כוח?
אשמח לשמוע מגוון דעות,לא רק ציטוטים מן התנ"ך ולמה לדעתכם מצבנו ישתפר אם יהיה לנו מלך.
בוא נניח לרגע,לצורך הדיון שהר הבית בידנו,יהודה והשומרון בשליטתנו,הערבים בירדן וחזון ארץ ישראל השלמה עם הגדה המערבית הושלם,האם עדיין יש צורך במלך?
נראה לי שאתה קצת מתבלבל ומציע לך ללמוד קצת את המקורות לפני שאתה מייחס להם דברים כאלה....
זה שמלך חטה לא אומר שמלכות כולה ניפסלת. גם כתוב בתורה שום תשים עליך מלך. חיבים,
חז"ל והמפרשים מסבירים....
הגמ' בשבת אומרת: א''ר שמואל בר נחמני אמר ר' יונתן כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה שנאמר: ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו וגו' אפשר חטא בא לידו ושכינה עמו אלא מה אני מקיים מדוע בזית את דבר ה' לעשות הרע שביקש לעשות ולא עשה אמר רב רבי דאתי מדוד מהפך ודריש בזכותיה דדוד מדוע בזית את דבר ה' לעשות הרע רבי אומר משונה רעה זו מכל רעות שבתורה שכל רעות שבתורה כתיב בהו ויעש וכאן כתיב לעשות שביקש לעשות ולא עשה {שמואל ב יב-ט} את אוריה החתי הכית בחרב שהיה לך לדונו בסנהדרין ולא דנת ואת אשתו לקחת לך לאשה ליקוחין יש לך בה דא''ר שמואל בר נחמני א''ר יונתן כל היוצא למלחמת בית דוד כותב גט כריתות לאשתו שנאמר {שמואל א יז-יח} ואת עשרת חריצי החלב האלה תביא לשר האלף ואת אחיך תפקוד לשלום ואת ערובתם תקח מאי ערובתם תני רב יוסף דברים המעורבים בינו לבינה {שמואל ב יב-ט} ואותו הרגת בחרב בני עמון מה חרב בני עמון אי אתה נענש עליו אף אוריה החתי אי אתה נענש עליו מאי טעמא? מורד במלכות הוה..
בעניין שלמה המלך: האם שלמה המלך עבד ע"ז? הרד"ק מפרש "ולא שעבד עבודה זרה, אלא שהניח נשיו לעבוד אלהים אחרים אף שהניח אותן לבנות במות בירושלים לעבודה זרה והוא שאמר 'אז יבנה שלמה', שהניח נשיו לבנות ולא מיחה בהן" (מלכים א, י"א, א).
תפיסה זו תואמת את דברי הגמרא בשבת, האומרת בשם ר' יונתן:
"כל האומר שלמה חטא אינו אלא טועה שנאמר 'ולא היה לבבו שלם עם ה' א-להיו כלבב דוד אביו'. כלבב דוד אביו הוא דלא הוה, מיחטא נמי לא חטא" (שבת נו).
הגמרא שם דנה בכתובים שונים הקשורים בשלמה, ומסקנתה היא כי שלמה לא בנה את הבמות. אלא מפני שהיה לו למחות בנשיו ולא מיחה, מעלה עליו הכתוב כאילו חטא.
למלך יש שלטון ללא מצרים, שברגע שהעם נמצא סביבו-הרי שבעצם כל העם הוא דבר אחד-כי כל העם-שמח במלך אחד, ועושה את דבר המלך-ויוצא מכך שכולם מאוחדים, כי יש מנהיג אחד שבשבילו הולכים באש ובמים. (כמובן-כל זה בתנאי שהמטרה אליה הוא מוביל את העם היא מטרה ראויה-כגון עבודת ה'! אם לא-אמנם יש פה אחדות-אבל אחדות למטרה רעה-היא רעה בכפלים!)
ככה יוצא שכל העם כמקשה אחת-עובד את ה', ואין מציאות מתוקנת מזו.
הערה חשובה-יש לשים לב לכך שמלך הוא לא רק מנהיג מעשי, אלא גם מנהיג רוחני ותרבותי.
א)באמת לא לכל השיטות יצטרכו מלך אלא מה שנהוג בעולם באותה עת... (למדים זאת מהפסוקים איני זוכר בשלמות כרגע, מחילה).
ב)כמיהה למלך ברובה הינה כמיהה לגאולה שלמה שפרושה סוף לסבל ולטלאות שעברו עם ישראל והגעה למלכות בית דוד שמבשרת את בוא הגאולה, בניית בית המקדש תחיית המתים וכל הכרוך בכך.
ג)אומנם המלכים חטאו במובן המופשט ע"פ פשט המקרא, אך חז"ל לימדונו שכל האומר דוד חטא אינו אלא טועה, ומכיוון שהננו מאמינים באמונה שלמה שכל דברי חז"ל אמת, אל לנו להתעמק בחטאי צדיקים(מדוע חז"ל צודקים זהו נושא מורכב בפני עצמו).
ד)הגדולה של היהדות לעומת דתות ועמים אחרים היא שחטאי המלך לא מוזכרים בסתר ומקטינים את מעשיו, אלא להפך - מספרים לכל הדורות את החטא, לא מתוך רצון לקלקל - אלא מרצון ללמד ולתקן!
-הגדולה בדוד המלך זי"ע ועל בית ישראל שלאחר חטא בת שבע ישר אמר "חטאתי", תכונה שלא נמצאת בהרבה מנהיגים אם בכלל! למנהיג כזה אנו מיחלים מנהיג שיודע את מוגבליתו שיודע שהוא בשר ודם וגם הוא חוטא מכיוון שאינו מלאך, ולכן, ממילא סביר מאוד שיפול ביום מן הימים, השאלה- לאן ימנף את הנפילה - להשתפרות ותיקון או קילקול...
וזה מדוע שעם ישראל מיכל למלך מזרע בית דוד, שיהיה כמו דוד.
ה)באמת נשאל השאלה למה לא למנות את כלאב בן דוד למלך שהרי הוא אחד מארבעת האנשים(בנימין,עמרם,ישי אבי דוד,כלאב בן דוד) שמתו בעתיו של נחש(מוות רק בגלל החטא הקדמון של אדם הראשון) כלאב בן דוד מעולם לא חטא! אלא מסבירים, שהחטא זה חלק מהגדולה! עצם הידיעה שהמלך יכול ליפול והוא לא מלאך אלא בשר ודם והוא מתגבר על עצמו ואם נופל כמוני כמוך מתגבר כארי ומתחזק וקם - כזה מלך אנו זקוקים, מי שלא עושה לא נופל.
מלך המשיח יהיה בשר ודם כמו שמבואר שם.. עיין שם ותרווה צמאונך..
זה לא ב"פורום" הזה..
ה' מצווה עלינו לשים מלך, ולמנות שופטים (סנהדרין) יש לכך הלכות מאוד ברורות. יש לציין שמלכות ישראל אינה דיקטטורה, אלא תאוקרטיה, כפי שהגדיר זאת יוסף בן מתתיהו - (מלכות ה' בעברית) זה מתבטא בעיקר באיסור להקשיב למלך כשאומר לעבור על ההלכה.
שלטון אידיאלי יכול להתקיים רק אם אנחנו נעשה אותו כמו שה' ציווה אותנו, אחרת גם אם מאוד נרצה הוא יהיה מלכות כזב. ונכון רוב המלכים היו רשעים כאלו שהיום לא תמצא רשעים כאלו בשום מקום. אבל לדמוקרטיה אין אפילו פוטנציאל להיות מלכות ה' כיוון שיש לה מוסר גויי ולא יהודי (וזה ברור מאוד הרב כהנא דיבר על זה הרבה.)
. המחלוקת מדברת על הפסוקים המופיעים בחלק "מלכויות" שבתפילת המוסף של ראש השנה: האם צריכה להופיע המילה "מלך" בפסוק כדי שייכלל הפסוק ב"מלכויות"? לפי רבי יוסי, לא צריכה להופיע מילת "מלך", אך לפי ר' יהודה, צריכה. הרמב"ם פוסק שלא חייבת להופיע המילה "מלך" בפסוק, אלא די שהפסוק מביע את הרעיון של מלכות או עול מלכות שמים (הלכות שופר ג:ח).על אותה דרך, ניתן לומר שיש הרבה אנשים שאומרים "מלך" או "מלכות" ממש, אך אינם מאמינים או אינם מתכוונים באמת למה שהם אומרים. ומצד שני, יש אנשים - וכך צריך להיות - שלא אומרים "מלכות" ממש, ובכל זאת ממליכים את הקב"ה עליהם באמת ומקבלים עליהם עול מלכות שמים.
ותוספת שלי:
אני חושב שהשאלה ששאלת היא מעניינת, ביחוד כי בתיאור מצוות המלך בדברים יז, לפני "שום תשים עליך מלך", מופיעים גם אלמנטים שנראים שליליים (ואמרת אשימה עלי מלך ככל הגויים...).
הספרי אומר על כך:
ואמרת אשימה עלי מלך ככל וגו' . (סנהדרין נב) ר' נהוראי אומר, הפסוק בגנאי ישראל הוא מדבר, שנאמר (שמואל א ח) כי לא אותך מאסו, כי אותי מאסו ממלוך עליהם .
אמר ר' יהודה, והלא מצוה היא מן התורה לשאול להם מלך, שנאמר שום תשים עליך מלך אשר יבחר ה' א-להיך בו , ולמה נענשו בימי שמואל? מפני שהקדימו על ידם.
ככל הגוים אשר סביבותי . ר' נהוראי אומר, לא בקשו להם מלך אלא להעבידם עבודת כוכבים, שנא' (שמואל א ח) והיינו גם אנחנו ככל הגוים ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו ונלחם את מלחמותינו .
כלומר החשוב הוא המלכת הקב"ה על ידי העם, והמלך הוא רק אמצעי למטרה זו.
בנוסף חשוב לזכור שהאחרונים שחזרו לישראל והקימו את המקדש לא היו מלכים, אלא עזרא ונחמיה.
חייב ללכת...
*תושבים מהכפר ג'אניה הסמוך לגוש דולב-טלמונים טענו הבוקר כי כתובות בעברית התגלו על בניין ועל מונית בכפר לאחר שרוססו במהלך הלילה בידי יהודים שנכנסו לכפר.
בין השאר רוססו במקום לטענת הפלסטינים הכתובות "מוות לערבים", "נקמה", "שטח צבאי סגור" וכן מגן-דוד על הקיר ועל המונית.
רק בשמחה בלי יאוש אנחנו מנצחים!!!!!
"והעיקר לא לפחד כלל!!!!"
מרדכיאחי תסתכל על הטוב-"נקודות טובות"....
החברה עייפים עכשיו, החברה מפחדים וכו'.....
עכשיו יורד הפחד, אז למה לראות שלילי...
עברנו כבר הרבה תקופות כאלה-של יואש ופחד.
ובעזרת ה' גם את ה"ירידה" הזאת נעבור.....
ובעזרת ה' יתברך אנחנו נעשה את רצונו בלבב שלם ונעלה מעלה מעלה"ירידה לצורך עליה"
אחי תסתכל בעיין טובה זה העיקר!!
אין חבר'ה ואין עייפים, ואף אחד לא עשה את זה ולא יעשה בעתיד!!
חיים טובים!
זה השב"כ....
אני שפוט עובד איתם....
ואני התכונתי לומר שלנו אנשי השב"כ אין כח....
אנונימי (פותח)קודם כול מתנצל על התגובה בשבת.
ראיתי לאחרונה את הופעתך בערוץ 2 בתוכנית של דני קושמרו בyoutube.
אני בתור סטודנט יהודי חילוני,לא מאמין בה',ימני ותומך פייגלין,ברצוני לחזק את ידיך!!
תומך בך,את מופת לבחורות היהודיות בארצנו! המשיכי לעשות ולקדם את העקרונות שאת מאמינה בהם.
תשמרי על עצמך,אושר ובריאות ושיהיה בהצלחה בהמשך דרכך.
יורשה לי להחמיא לך על עיניך היפות
והנוצצות.
דרך אגב יש סיבה שאני רואה הרבה נערי ונערות גבעות דומיננטים וכולם באופן מחשיד ג'ינג'ים?
אשכרה שיכפולים של בני דויד.
למה אתה בדיוק כותב פה בשבת??? משה לא צריך לחסום את האפשרות הזאת???
ושבוע טוב.אלירזא. ממש תודה רבה על המחמאות החמות, באמת מחזק ומשמח לקרוא.
ובעיני דבריך הם גם תשובה לכל המתנחלים המתחסדים והמתייפייפים שפוחדים לומר את שלהם בגאון.
ה' יברך אותך!! ![]()
ב.
"עיני יפות ונוצצות" רק בזכות ארוסי המדהים (שלא ממש אהב את מה שכתבת
)
ואני לא ג'ינג'ית - זה צבע לא טבעי. ![]()
ג. יהי רצון שכמו שזכית להיות אדם שמאמין בארץ ישראל ובסגולותיה, כך תזכה להאמין בה' ובתורתו. ![]()
באהבת ישראל גדולה.. ![]()
קחו עמכם דבריםא.תודה רבה 
ב. בחור בר מזל,אני בטוח שאתם ראוייים זה לזה.
ג. ממממ הייתי אומר שהשלב מאמונה בעם לאמונה באל עלול לקחת זמן. כמו את אסרטיבית ועקשנית(אני מנחש..) כך גם אני עקשן לא קטן..
כולי תפילה ותקווה שיום יבוא והעם הזה יתאחד מאחוריכם,ויחזור להיות עם גאה.
סה"כ הנוער האמוני והנוער החילוני הם אחד,בעלי אותם שאיפות ואמוציות.
אם תלמדו לתעל את המאבק שלכם למען ארץ ישראל,לחשוף את פרצופה המכוער של ממשלת ישראל שמפנה את האחים שלנו באישון לילה כמו גנבים.אף נער או נערה חילונית לא יוכל לשתוק לנוכח הזוועות הללו,מעטים מהם מודעים למה שקורה פה,הרוב עסוקים בהישרדות יום יומית או בצפייה ב"אח הגדול" ...
יום יבוא והמדינה הזו תקום מחדש,שיהיה בהצלחה נשמה
בס"ד
אם תביא חבר'ה חילונים לפה(לפורום) ולפעילויות שמארגנים,לגבעות לראות להריח לשמוע לדבר להרגיש זה יעשה את עבודתו לבד..אם אתה צריך עזרה בשמחה.
שבוע טוב אשריך ואני באמת בר מזל..
והלוואי ואני בעצמי לא הייתי נכנס לזה!
זה לא עוזר בגרוש! (http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t408412#48
להביא אנשים לפעילות זה חשוב! ולדעתי צריך עכשיו להתמקד בזה!
הפורום הזה הוא חראטה אחת גדולה! ולא עוזר בגרוש!
וכל בן אדם שאני פוגש ואומר לי אה זה אתה די"מ (במקרה שהוא לא איש שב"כ) אני ממליץ לו לצאת מזה כמה שיותר מהר.
(ואפילו כשכותבים פה שנשרף ספר תורה ברמה אף אחד לא מגיע(!(מה שבכלל לא היה נכון))
בס"ד
מה עם מי שלא?! חשבת על זה..? יש לך דרך טובה יותר להביא אותם ולהגיע אליהם..אם כן..בהצלחה
ויש גם אנשים שכותבים ממקומות אחרים בעולם ושבת אצלם בשעות אחרות.
קיצער> זה לא כזה פשוט.
מה אומר לגביך יהודי אם אתה לא מאמין בה'?
ע"י דבר ד' לאברהם וע"י מעמד הר סיני.
הוא גם שרד רק ע"י הדת.
אלמלא המצוות-גורלנו לא היה טוב יותר מגורל היוונים או הרומאים.
בנוסף לכך, ע"מ להצטרף לעם היהודי-יש לעבור גיור, שהוא טקס דתי.
גם יהודי שיקשור גורלו בגורל עם אחר-יישאר יהודי.
היהדות היא דת ולאום.
לא ניתן להפריד ביניהם.
http://www.lms.org.il/Page.aspx/Blogs/Author/30
מוזמנים לצפות ולהגיב.
אתר 'למעש'-אחד האתרים הטובים למי שרוצה להישאר 'בעיניינים'...
(לא מהתרסה או משו כזה, רוצה באמת לדעת. זה חשוב לי.)
עד כמה ההורים שלכם מסכימים עם הדעות/מעשים שלכם?
מסכימים לחלוטין, ומעודדים?
לא לגמריי מסכימים איתכם, אבל מעודדים אתכם לחשוב ולפעול בדרך שאתם מאמינים בה?
ניטראליים- תעשו מה שבא לכם?
מתנגדים?(אם כן, מה אתם עושים?)
ו.. אם אפשר תכתבו גם מה הגיל שלכם, ומאיזה גיל הם נתנו לכם לפעול לפי מה שאתם חושבים.
תודה!
(מיועד לצורך מחקר> האם ההורים שלי הכי מרובעים או שאפשר להסתדר..
)
בהתחלה מתנגדים. אח"כ ניטרליים, אח"כ לא לגמרי אח"כ מסכימים...
אנשים, באמת חשוב לי לדעת!
ההורים בדעות אך לא בהכרח תמיד במעשים,
אנחנו צעירים (אני 22) ויש לנו להט וכוח שאין למבוגרים.. אנחנו יותר אמביציונים ומאמינים יותר בכוח שלנו..
אולי כשתבגר נישחק או ניתיאש? מקווה להיות צעיר לנצח!!!
וכמובן מתווכחים על כל דקות....
בהתחלה - הם הסכימו, היו איתי בכל לב.
במעצר הראשון - קיבלתי על הראש שהגזמתי, אחרי שהם נרגעו - הסכימו איתי שאני צודקת, רק שהם דואגים לי.
אח"כ התרגלו למעצרים, והכל זרם על מי מנוחות..
בזמן האחרון - אמא שלי איתי, אבא שלי חושב שאיבדתי כיוון..
יש לי תחושה שמישהו ממלכתי שוטף לו את השכל לאחרונה, והוא כמובן ובעיקר - דואג לאור כל המעצרים וההרחקות המנהליות.
אני בת 20, מגיל 15 נתנו לי להסתובב, שאז היו קצת יותר הגבלות, אבל האמינו במה שעשיתי.
לי עד כמה שידוע הוא כן תומך בהרבה דברים, והוא אמר את זה לא פעם.....
דווקא הייתי בטוח שהוא כן בעד...
הם נותנים לי עצמאות.
אני מתכננת ללכת לסיור מאחזים והם לא יודעים.
ברגע שהם נותנים לי לצאת מהבית הם כבר לא יודעים מה עשיתי ואיפה הייתי.
בדעות פוליטיות הם לא יודעים אבל בדעות אחרות הם בגישה של לאמעודדים אבל נותנים לי לפעול בדרך שבה אני מאמינה.
ואני בת חמש עשרה אם לא ידעת עד עכשיו 


התחלתי להיות בענינים בערך מגיל 11|12. בהתחלה ההורים פחדו והיו נגד. לאט לאט עים השנים
הם התרכחו. והיום הם בעד.היום שאחי הקטן מתחיל להכנס לעינינים הוא כבר לא צריך לשכנע אף אחד.
לפי דעתי לא צריך לריב עם ההורים. אבל גם לא חייב לקבל את דעתם על
כל דבר(לא לשכוח כיבוד הורים שלא יהיה מצווה הבאה בעבירה)
זה ממש לא קשור לנושא, פשוט קראתי את הפורום ופתאום נתקלתי בתגובה שלך. למה אתה מציג את עצמך בשם "מיואש מהחיים?"
החודש הם לא רצו שאני יבוא הביתה עד שאני יתחייב לא לפגוע יותר בערבים אבל בסוף נשברו.
אני בן 17.5 אף פעם (וגם היום) הם לא נתננו אלא נאלצו כי הם נשברו וכול פעם מתחתי את הגבול עוד קצת ועוד קצת (ומדי פעם אפילו הרבה)
קידשתם את המלחמה בערבים, שהיא סה"כ אילוץ.
זה שאתה לא מסכים זה משהו אחד
המטרה זה מלחמה בציונים דרך הערבים.
קידשתם את "יישוב הארץ" מצווה שלפי הרמב"ם לא קיימת!
היא רק אילוץ.
הערבים הם האוייב והמלחמה איתם.
ברור שהציונים מפריעים במלחמה, והצטרפו לעזור לאוייב, אבל עדיין הם יהודים!
ולא האנשים הפרטיים
בעזהי"ת.
ב"ה יש לי הרבה ידע בתושב"ע.
אתה רוצה לפתוח את הסוגיה "למה הרמב"ם לא מונה את מצוות יישוב הארץ בתרי"ג מצוות"??
יש לזה מליון סיבות...
תפתח שוב שם ב"מגילת אסתר"...
בס"ד! הרב כהנא צדק!
אבל יש לה שני חלקים :
1. הורשת הגויים = מלחמה בערבים...
2. וישבתם בה.. = יישוב הארץ...
אי אפשר לדאוג ליישוב הארץ בלי לדאוג להעפת הערבים. אחרת לא נוכל להוריש את הארץ לבנינו...
המלחמה בערבים זה חלק מהמלחמה על ארץ ישראל.
מה גם שהנק' העיקרית בדורנו זה לא ארץ ישראל. הנק' העיקרית זה קידוש ה'. רק כ"ך נוכל להביא את הגאולה במהרה.
היא שתייה של שוופס ואכילת נקניק.
כל אחד ממציא לו מהי הנקודה העיקרית?
בס"ד! הרב כהנא צדק!
הרב כהנא אמר אתזה.
כמו שבגאולה הראשונה נגאלנו ע"י מעשים של קידוש ה' כ"ך גם בגאולה אחרונה ניגאל ע"י מעשים של קידוש ה'.
כל העניין של הגאולה זה קידוש ה'.
פרק קידוש השם בספר "צופה ומנהיג"
קידוש השם
"ועת צרה היא ליעקב" (ירמיהו ל:ז) - הפסוק הזה הולם את התקופה שלנו היום. המציאות בוערת. יהודי נדקר היום בשכם.לא רציני, ב"ה. יורדים שוב למצרים - "הוי היורדים למצרים..." (ישעיהו לא:א). והנה "עת צרה היא ליעקב". ואפשר להבין זאת: כשהקב"ה מעניש, הוא מתחיל מהגדולים, כי הטעות והסירחון החלה אצלם. הכל יודעים שיש מחלוקת לגבי "השטחים", ואפילו שמאלנים הפכו ל"בני תורה" בנושא. מה שמצער בזה הוא שהשאלה מנוסחת "האם להחזיר". להחזיר למי? השאלה היא האם מותר "להפקיר" שטחים, לא "להחזיר". ושניהם טועים, שני הצדדים,אלו ואלו דברי מתים. שניהם מבססים את תשובתם על דעות ומומחים, בעוד שבאמת הנקודה היא קידוש השם!
אנו רואים זאת בבירור אצל דוד המלך. על הפסוק "ויצאו שרי פלשתים ויהי מידי צאתם... וייקר שמו מאוד" (שמואל א יח:ל) אמרו חז"ל: "נתייקר שמו מאוד בהלכה. כיצד? כיוון ששמעו פלשתים שנשא דוד אישה [מיד יצאו למלחמה] אמרו: כתיב בתורה 'כי יקח איש אשה חדשה לא יצא בצבא' (דברים כד:ה) הרי שעה שנקפוץ על דוד ונאבדנו מן העולם. והם אינן יודעין שדוד חכם ודורש: במה דברים אמורים? במלחמות הרשות, אבל במלחמת מצווה הכל יוצא אפילו חתן מחדרו..." (מדרש שמואל כב:ב)! אנחנו יודעים שמלחמות פלשתים לא היו מלחמות דת אלא ממוניות בלבד. ודאי שאם ישראל היו נכנעים להם, היה שלום. אם כן, למה לא לשלם להם מסים כדי שנוכל לשבת וללמוד תורה בשקט? אלא, חז"ל בפירוש קוראים למלחמות אלה חילול השם וקידוש השם! גם הרבנות הראשית וגם הרב שך טועים בעניין הזה,כשאומרים שצריך לשאול את האלופים שומרון ומצנע. האלופים לא קובעים, כי יש כאן עניין של קידוש השם. על הפסוק "חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו" (שמואל ב י:יב) מפרש רד"ק: "שלא יכבשו אותם אויבנו וישבו בהם... ויהיו ערי אלוהים אחרים". וזו הנקודה! גם אם יאמר חוסיין מחר: 'תנו לי את יריחו ואני חותם על הסכם שלום', אסור לתת לו, וגם אם כל המומחים יאמרו שיהיה שלום אמת,בכל זאת אסור, כי אז יריחו תהיה "ערי אלוהיהם".
בעניין זה אין שיקול של פיקוח נפש, כמו שכתב "מנחת חינוך" (מצווה תכה): "נהי דכל המצוות נדחות מפני הסכנה, מכל מקום מצווה זו התורה ציוותה ללחום עימהם, וידוע דהתורה לא תסמוך דבריה על נס, ובדרך העולם נהרגים משני הצדדים. א"כ חזינן דהתורה גזרה ללחום עימהם... ודחויה סכנה במקום זה" - שהרי אם יש שיקול של פיקוח נפש, לא תיתכן לעולם מלחמת מצווה. היום יש גדולים ותלמידי חכמים שלא פוסקים כך, אף על פי שזה "אלף בית". הם טוענים טענות מצד שלוש השבועות. אבל הרי הדיון אינו האם צריך לכבוש, אלא האם מותר "להחזיר", וזו מלחמת מצווה של"עזרת ישראל מיד צר" (רמב"ם, הלכות מלכים ה:א). מצווה להילחם אף אם באו רק על קש ותבן (ומצוות כיבוש תלויה במחלוקת ראשונים בין הרמב"ן והשאר).כשכבשו את לבנון, כל הרבנים אמרו שמותר לסגת משם מפני שלא נכנסנו למטרת כיבוש. וכי ליהודה ושומרון נכנסו במלחמת ששת הימים למטרת כיבוש? היה אסור מדאורייתא לסגת מלבנון. והסיבה שיש רבנים שלא תופשים זאת, היא שאיבדו את המושגים של לאומיות ועם.לכן איבדו את המושג של קידוש השם של הכלל, ונשאר רק המושג של קידוש השם של הפרט,ולפעמים יש סתירה בין שני המושגים. לדוגמה, כשיהודי נהרג בשואה, באופן פרטי הוא מת על קידוש השם, אבל לגבי הכלל, זהו חילול השם, כי הגויים אמרו: "איה נא אלוקיהם". מי שמוגבל ומצומצם, נשאר רק עם קידוש השם של היחיד, ומאבד את המושג שכל נסיגה וכניעה של עם ישראל היא חילול השם.
הסירוב לתת כבוד לה' ימיט עלינו אסון,ח"ו, כמו שהיה ב"פילגש בגבעה". אמרו חז"ל: "למה נענשו בפילגש בגבעה [שמתו ארבעים אלף]?... בכבודי לא מחיתם, על כבודכם מחיתם! העשן של פסל מיכה והקטורת נתערבו יחד... ואתם לא מחיתם" (סנהדרין קג). ופירש רש"י: "שלא מיחו בידם". אבל כשהייתה פגיעה בכבוד של בשר ודם, מיד עשו מלחמה למרות הסכנות. חייבים לקדש שם שמים, ולהבין שזהו המפתח, במיוחד עכשיו,עשרה ימים לפני ראש השנה, שבו אומרים "מלכויות" וכל יהודי ממליך את הקב"ה עליו. חייבים להחזיר את הקב"ה לכיסאו. היום הוא יושב על"כס", וחייבים להחזירו ל"כיסא", כמו שאמרו חז"ל: "עד שלא פשט ידו בכיסא, 'תמחה [את זכר עמלק]' (דברים כה:יט); כשפשט ידו בכיסא, 'מחה אמחה' (שמות יז:יד). אפשר בשר ודם יכול לפשוט ידו בכיסא של הקב"ה?! אלא, על ידי שהחריב ירושלים, שכתוב בה 'בעת ההיא יקראו לירושלים כסא ה' ' (ירמיהו ג:יז), לפיכך 'מחה אמחה'.ונאמר 'כי יד על כס י-ה מלחמה לה' ' (שמות יז:טז)... כל זמן שזרעו של עמלק בעולם, לא השם שלם ולא הכיסא שלם. אבד זרעו של עמלק, השם שלם והכיסא שלם" (תנחומא כי תצא יא). עלינו יש מצווה למחות את זרע עמלק, ואם לא נמחה, ח"ו הוא יפשוט ידו בירושלים. תשעה חודשים הוא יפשוט את ידו בכל הארץ. יש בנביאים שני תסריטים לגבי הגאולה, סותרים כביכול. אך באמת אינם סותרים. הגאולה תהיה "בעתה" או "אחישנה",וב"בעתה" יבוא עונש לפני קידוש השם, והוא יהיה קטסטרופלי.
העובדה שלא נותנים ליהודים לעלות להר הבית היא חילול השם. יהודים נתנו לגוי לפשוט את ידו בירושלים, ועל זה אין מחילה. צריך לקרוע כל יום. שכחנו כבר את המושג קידוש השם, ויש קליפה המבדילה בינינו לבינו. הרי זה צריך לבעור בנו כסכין בבשר החי, וזה לא מזיז לנו.
דני כץ, הילד שנרצח באכזריות, בא ממשפחה של אנשי "רץ", שמאלנים. כשהילד נרצח-נשחט, הם הרימו אלינו טלפון ואמרו שחייבים לעשות משהו. יש כאן מידה כנגד מידה. יש חילול השם, והיום אנשים בוכים על שטויות.
המושג של קידוש השם היה תמיד נר לרגלינו, מאז אברהם אבינו. המלחמה הראשונה על קידוש השם הייתה של אברהם אבינו, שהוא היה יחיד והלך למלחמה להציל את לוט, כי"נשבה אחיו" (בראשית יד:יד). "וירק את חניכיו". הוא פחד: איך אני יוצא למלחמה עם 318 אנשים נגד ארבעה מלכים, שחמישה מלכים לא הצליחו נגדם? ובכל זאת הוא אמר: "אצא ואפול על קידוש שמו" (בראשית רבה מג:ב). הייתה סכנה שייהרג, ואם היה שואל את המומחים, היו ודאי אומרים לו: 'שב ולמד'.
כל המטרה של ירידת עם ישראל למצרים הייתה כדי להרים על נס את המושג של קידוש השם, ורק זאת הייתה המטרה! "כה אמר ה' אלוקי ישראל שלח את עמי... ויאמר פרעה: מי ה'" (שמות ה:א-ב) - זה הטיפוס של הגוי שמחלל שם שמים על ידי בוז. הוא אמר: "לא ידעתי את ה'", ובזה לקח את הכפפה וזרק אותה לזירה. וזה מתבטא ביחס שלו לעם ישראל, שהרי מיד אמר: "וגם את ישראל לא אשלח". אמר הקב"ה למשה: "ולא ישמע... והוצאתי את צבאותי... וידעו מצרים... בנטותי את ידי על מצרים" (שם ז:ב-ה). גוי לא מבין היגיון - הוא מבין רק כוח! בשבילם, כוחו וגבורתו הם ההוכחה למציאות ה'. לכן אמר ה': "וחיזקתי את לב פרעה". לכאורה קשה: הכיצד? היכן הבחירה החופשית? התשובה היא שפרעה יכול היה להתקפל באחת משתי דרכים: או מתוך תשובה או מתוך פחד. בוודאי,אם היה חוזר בתשובה, תשובתו הייתה מתקבלת, שהרי אז הייתה מושגת המטרה של ההכרה בה'. אבל אם פרעה היה מתקפל רק מתוך פחד, אם היה שולח את ישראל בלי להיכנע, בלי להיות שפל, בלי להתכחש לאלוהיו, לא הייתה מושגת המטרה של ההכרה בה'. לכן הקב"ה חיזק את ליבו שלא ייכנע מתוך פחד בלבד. אם ירצה להיכנע מתוך תשובה,בבקשה. אלא, פרעה לא היה כזה, ולכן "וחזקתי את לב פרעה... ואכבדה בפרעה" (שם יד:ד) - כבודי יתגלה באמצעות תבוסת פרעה וחילו, וכך יבין העולם. הגויים מבינים רק כח - "וידעו מצרים כי אני ה'". ויש כאן מידה כנגד מידה: פרעה הכביד את לבו, ומאותו שורש באה המילה "כבוד". כבוד ה' נגרם על ידי כבדות לב פרעה. מזה שרצה להיות כבד, התכבד ה'.
הכל בשביל קידוש השם! בילקוט שמעוני נאמר: "'למנצח לבני קרח' (תהלים מד:א)... זה שאמר הכתוב 'מוליך לימין משה זרוע תפארתו... לעשות לו שם עולם' (ישעיהו סג:יב). מכאן אתה למד שלא היה בידי ישראל כשיצאו ממצרים מעשים שיגאלו מהם... [ולמה נגאלו?] לעשות לו שם עולם... ליתן שבח להקב"ה שבניו מספרים תהילתו בין האומות"! (מדרש תהלים מד:א)
חז"ל אומרים שיש דמיון בין הגאולה הראשונה והאחרונה. בראשונה, במצרים, למרות שלא היו לישראל מעשים טובים, בכל זאת ה'גאלם. גם באחרונה, בימינו, הגאולה תבוא רק בשביל קידוש השם. אם אנו נקדש את שמו,זה יכול לכסות על הרבה חטאים ועבירות, והגאולה תבוא ב"אחישנה". אם ה'יצטרך לקדש את שמו, היא תבוא ב"בעתה" - "ייתי ולא איחמיניה" (סנהדרין צח: ). ארבעים שנה נתן לנו הקב"ה אפשרות לקדש את שמו, ולא עשינו זאת, אלא הוספנו לחילול השם של השואה. חשבנו שאין חילול השם גדול מהשואה, אך מה שקורה כאן הוא חילול השם גדול יותר, שהרי בשואה לא היינו יכולים לעשות כלום, אך עתה יש לנו צבא, ויש ביכולתנו לעשות, ובכל זאת לא מקדשים את השם. יש יונים וניצים ורבנים - "על כבודי לא מחיתם, על כבוד בשר ודם מחיתם". אם יהודי צועק על שמאלני, מיד קמים ב"מרכז הרב" וצועקים, אבל על כבוד ה' לא מוחים.לשמאלני, שכל יום מחרף את ה', מותר להיכנס לכל מקום - "דמוקרטיה"; ולנו אסור. בע"ה בשבוע הבא נמשיך בזה.
הנקודה העיקרית בדורנו.
בעזהי"ת.
|נלא"ית מכורה|
בגיל 14.5 עזבתי את הבית ספר והלכתי לגבעות ,בהתחלה אבא שלי היה ממש נגד אבל עכשיו הוא כבר לא אומר לי כלום כי הוא הבין שאין לו בררה ושהיתי במעצר הוא דוקה עזר לי!!!
שמגיעים לתפקידים הגבוהים..
בס"ד! הרב כהנא צדק!
http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=24429
האם את מבסוטה?
למדו מטעויות...
והודעה?
וציניות?
איזו שאלה
סתם.גלוק17נראה..
בעיקרון יכוליות שיש שבת כיתה. ואז אני לא יבוא. אבל אם לא...
כל הזמן שמח1.בירושלים כ7 רכבים ניזוקו.
2.ערביה נפצעה מאבן שנזקה כלפיה בציר גלעד.
3.ערבי שהתחיל עם יהודיה חטף מכות.
4.רכבים בעוורתא ניזוקו.
5.הפגנה מול הבית של רמי זיו.
6.משאית עם נהג ערבי עלה ליצהר וחטף אבנים.
בעזרת ה' שנזכה לשמוח ולשמח, את כל עם ישראל!!!!
רק לשמוח יש!!!
מרדכי
אורייןאחרונה
מושיקולפחות 73 בני אדם נהרגו הערב (יום ד') בעימותים בין קבוצות אוהדים יריבות במשחק כדורגל במצרים. כך מסרו גורמים רפואיים. לפחות 136 בני אדם נפצעו בתקרית. המשחק נערך בפורט סעיד בין "אל-מסרי" המקומית לבין אחת הקבוצות המצליחות במצרים - "אל-אהלי" מקהיר, שרוב הנפגעים הם אוהדיה. אנשי ביטחון בין ההרוגים.
?
הישאם שייחה, סגן שר הבריאות המצרי אמר לטלוויזיה הממלכתית כי רוב הפציעות הן "זעזועי מוח וחתכים עמוקים". הוא כינה את התקרית "מצערת". הפרלמנט המצרי יתכנס מחר לישיבת חירום.
האוהדים של "אל-מסרי" התפרצו למגרש שניות לפני תום המשחק, שתוצאתו הייתה סנסציונית – 1:3 לקבוצה המקומית, יריבה מרה של "אל-אהלי". לדברי גורמי ביטחון, האוהדים רדפו אחר השחקנים. כמו כן, הם החלו להשליך אבנים ובקבוקים עליהם.
כדי שאני אוכל לראות במשקפת מהבית
-

אורייןאחרונהאהבתי
אבל מאיפה הוא יודע רש"י
(צ)
בס"ד
ואני לא רוצה להזכיר איזה ישיבה... 
והסרטון באמת נחמד, השאלה היא אם אחמד טיבי קלט את זה, או שכצפוי זה עבר לו על יד האוזן...
בס"ד
אגב,
בס"ד
אחרי שהשבוע זיכיתי לתואר "הכישלון החינוכי של הישיבה" על ידי אחד הר"מים אצלנו (בגלל שהוא שמע שחתמתי על ההעצומה שלא מתגייסים לצה"ל כל עוד מחייבים לשמוע שירת נשים) כנראה שגלעד ארדן זכה לתואר ההפוך "הפאר החינוכי של הישיבה" כי הוא ממלכתי, חילוני והוא הגיע לרמות גבוהות.
נ.ב. למי שלא הבין אני לומד באותה הישיבה בה למד השר ארדן...
למה חתמת על העצומה?!
למה אתם פוסק לעצמך הלכות?!
משגע אותי.
וגדולים ממנו אמרו שאם יש מצב כזה עושים מרד
הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, מתבטא בחריפות גדולה הרבה יותר בעניין. לדבריו, פסיקתו של הרב פרץ "אינה מקובלת על רוב מוחלט של רבני ישראל, ובמיוחד לא על הרבנות הראשית לישראל". בשיחה עם 'בשבע' אומר הרב אליהו כי "מועצת הרבנות הראשית היא הגוף המוסמך לפסוק הלכות, והיא קבעה שאסור לחייל לשמוע שירת נשים". הרב מספר כי הם קיימו פגישות עם הרב הצבאי ותקוותו שהדברים לא יגיעו לידי התנגשות. אולם במידה והרבנות הצבאית תוציא הוראה שתקבע כי החייל יכול או מחויב להישאר בטקס הכולל שירת נשים, אזי קורא הרב אליהו למרד המוני של חיילים שומרי תורה ומצוות נגד מה שהוא מכנה "פקודה בלתי חוקית בעליל".
גם אני חתמתי...
מרדכי!צדיק בסדום<צ>! אשריך!!!
תוכלו לתרגם לנו את זה למילים?
ריבוע לבן זה לא כ"כ חזק כמו שנראלכם...
מסביר לאחמד טיבי ימ"ש את הרש"י הראשון
מרב.באמת , אין לנו שום זכות על הארץ חוץ מזה שה' נתן לנו אותה . ועל זה אי 6אפשר להתווכח ...
מישו יודע מה התגובה של טיבי???
אורייןאחרונה
נימרחתי מצחוקקאורייןבס"ד! הרב כהנא צדק!
קחו כמה דקות לרוגע... ותהנווו
-משה ר-לפחות 10 עצים עומדים, שיסתפק בהם..
מי אחראי למחדל הזה..? 
<צצ> כמוובן..
אין מה להוסיף!!!
בס"ד
<צ>
שיזכרו בפוגל ויידברו...
"הגבולות שלנו יהיו עצי הזית"....
בעזרת ה' מחר יום חמישי בשעה 20:00 הפגנה מול
הרשע רמי זיו שר"י [סגן ראש יחידת הפיקוח
במינהל האזרחי] בפדואל! כולם מגיעים!!!!!!!!
להפיץ!!!!
לפרטים:0504193127 (דוב)
הוכחתם שלא מועיל לפרסם בפורום מ(רק טלפונים חפרניים של י')
המקום נתניהו פייגלין
| אלקנה | 31 | 62 |
| אפרתה | 46 | 158 |
| אריאל | 222 | 103 |
| בית אל | 13 | 135 |
| בית אריה | 111 | 154 |
| מא גוש עציון | 78 | 290 |
| מא הר חברון | 1 | 102 |
| מא שומרון | 100 | 673 |
| נתיבות | 856 | 131 |
| קדומים | 17 | 122 |
| קרית ארבע | 22 | 236 |
| קרני שומרון | 31 | 285 |
| שדרות | 531 | 201 |
שמתנחלים חוטפים הקפאות ורדיפות מאת ממשלת נתניהו ומצביעים לו
חוצמזה שאני לא בטוח שאני מעדיף את פייגלין.
שלום לכולם,
בימים אלה אני וחברי מקימים גרעין מתיישבים המעוניינים להתיישב בנגב או בגליל.
לאחר כמעט שנה של בירורים ופגישות עם הגורמים הרלוונטים, הגעתי למסקנה שמדינת ישראל לא ממש מעוניינת בישוב אזורים אלה.
בשנה האחרונה עלה לשטח רק ישוב אחד בנגב (חירם).
המדינה מנסה לשווק עוד ישוב באותו איזור והוא כרמית, זהו ישוב קהילתי ליד מיתר, שמוכרים בו חצי דונם (כולל פיתוח) בקרוב לחצי מליון ש"ח
. זאת אומרת שלא מעוניינים בישוב, אלא בכסף!!!
נראה לי (תקנו אותי אם אני טועה), שמדינת ישראל עושה הכל בכדי להערים קשיים על כל התיישבות בעלת רקע אידיאולוגי.
גם אם לא מדובר על יש"ע.
מעניין, שעל אחינו הישמעאלים, אשר אט-אט משתלטים על אדמות הנגב והגליל, לא מערימים שום קושי. למרות שבד"כ ההשתלטות היא לא חוקית.
אכן מדינת אפרטהייד, אך רק ביחס לבני-ישראל...
בימים אלו, אנו מנסים להגדיל את גרעין המתיישבים ומעוניינים לקלוט עוד משפחות ו/או בודדים.
מי שמעוניין, מוזמן ליצור קשר במייל: shimonai123@gmail.com .
שבת שלום
"כגואל הדם של אשתי ו-11 ילדיי לא אחדל מלהתריע שהערבים גרועים מהנאצים"
כפול.