מדוע מלך לישראל?אנונימי (פותח)

ברצוני לדעת מאיפה השקיקה הזו למלך על ישראל?

למה זה טוב? 

בפעם האחרונה שבדקתי ,זה לא הלך לנו בניסיון האחרון(בית ראשון). אחרי הכול מלכים הם בשר ודם,כמונו וגם הם נוטים לטעות ולטמון ידם בכול.

ממה שהבנתי מלך על ישראל זה בגדר מצווה,אבל לדעתי הרצון הזה למלך זה פשוט סוג של געגוע לימים ההם של דויד המלך ושלמה.אבל שוב גם דויד שלמה חטאו חטאים איומים,כול אחד בתורו,אז לשם מה לנו מלך? זה לא פשוט כמו עוד פוליטקאי רק עם עוד יותר כוח?

אשמח לשמוע מגוון דעות,לא רק ציטוטים מן התנ"ך ולמה לדעתכם מצבנו ישתפר אם יהיה לנו מלך.

בוא נניח לרגע,לצורך הדיון שהר הבית בידנו,יהודה והשומרון בשליטתנו,הערבים בירדן וחזון ארץ ישראל השלמה עם הגדה המערבית  הושלם,האם עדיין יש צורך במלך? 

איזה חטאים "איומים" חטאו דוד ושלמה??-משה ר-

נראה לי שאתה קצת מתבלבל ומציע לך ללמוד קצת את המקורות לפני שאתה מייחס להם דברים כאלה....


ממממממאנונימי (פותח)

דויד ובת שבע?

משל כבשת הרש

ילדיו של דויד לא היו טלית שכולה תכלת.

שלמה שהולך אחרי אלוהי זרים לקראת סוף ימי חייו.

מלך זה המצב המתוקן-גיטריסט-

זה שמלך חטה לא אומר שמלכות כולה ניפסלת. גם כתוב בתורה שום תשים עליך מלך. חיבים,

מכיר את זה ולכן אמרתי לך שתלמד כדי שתראה מה-משה ר-

חז"ל והמפרשים מסבירים....

הגמ' בשבת אומרת: א''ר שמואל בר נחמני אמר ר' יונתן כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה שנאמר: ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו וגו' אפשר חטא בא לידו ושכינה עמו אלא מה אני מקיים  מדוע בזית את דבר ה' לעשות הרע שביקש לעשות ולא עשה אמר רב רבי דאתי מדוד מהפך ודריש בזכותיה דדוד מדוע בזית את דבר ה' לעשות הרע רבי אומר משונה רעה זו מכל רעות שבתורה שכל רעות שבתורה כתיב בהו ויעש וכאן כתיב לעשות שביקש לעשות ולא עשה {שמואל ב יב-ט} את אוריה החתי הכית בחרב שהיה לך לדונו בסנהדרין ולא דנת ואת אשתו לקחת לך לאשה ליקוחין יש לך בה דא''ר שמואל בר נחמני א''ר יונתן כל היוצא למלחמת בית דוד כותב גט כריתות לאשתו שנאמר {שמואל א יז-יח} ואת עשרת חריצי החלב האלה תביא לשר האלף ואת אחיך תפקוד לשלום ואת ערובתם תקח מאי ערובתם תני רב יוסף דברים המעורבים בינו לבינה {שמואל ב יב-ט} ואותו הרגת בחרב בני עמון מה חרב בני עמון אי אתה נענש עליו אף אוריה החתי אי אתה נענש עליו מאי טעמא? מורד במלכות הוה..



בעניין שלמה המלך: האם שלמה המלך עבד ע"ז? הרד"ק מפרש "ולא שעבד עבודה זרה, אלא שהניח נשיו לעבוד אלהים אחרים אף שהניח אותן לבנות במות בירושלים לעבודה זרה והוא שאמר 'אז יבנה שלמה', שהניח נשיו לבנות ולא מיחה בהן"  (מלכים א, י"א, א).

תפיסה זו תואמת את דברי הגמרא בשבת, האומרת בשם ר' יונתן:
"כל האומר שלמה חטא אינו אלא טועה שנאמר 'ולא היה לבבו שלם עם ה' א-להיו כלבב דוד אביו'. כלבב דוד אביו הוא דלא הוה, מיחטא נמי לא חטא" (שבת נו).
הגמרא שם דנה בכתובים שונים הקשורים בשלמה, ומסקנתה היא כי שלמה לא בנה את הבמות. אלא מפני שהיה לו למחות בנשיו ולא מיחה, מעלה עליו הכתוב כאילו חטא.

מלך לעם=אחדות בעם.אני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך י"ב שבט תשע"ב 00:43

למלך יש שלטון ללא מצרים, שברגע שהעם נמצא סביבו-הרי שבעצם כל העם הוא דבר אחד-כי כל העם-שמח במלך אחד, ועושה את דבר המלך-ויוצא מכך שכולם מאוחדים, כי יש מנהיג אחד שבשבילו הולכים באש ובמים. (כמובן-כל זה בתנאי שהמטרה אליה הוא מוביל את העם היא מטרה ראויה-כגון עבודת ה'! אם לא-אמנם יש פה אחדות-אבל אחדות למטרה רעה-היא רעה בכפלים!)

ככה יוצא שכל העם כמקשה אחת-עובד את ה', ואין מציאות מתוקנת מזו.

הערה חשובה-יש לשים לב לכך שמלך הוא לא רק מנהיג מעשי, אלא גם מנהיג רוחני ותרבותי.

 

-צעיר רענן

א)באמת לא לכל השיטות יצטרכו מלך אלא מה שנהוג בעולם באותה עת... (למדים זאת מהפסוקים איני זוכר בשלמות כרגע, מחילה).

ב)כמיהה למלך ברובה הינה כמיהה לגאולה שלמה שפרושה סוף לסבל ולטלאות שעברו עם ישראל והגעה למלכות בית דוד שמבשרת את בוא הגאולה, בניית בית המקדש תחיית המתים וכל הכרוך בכך.


ג)אומנם המלכים חטאו במובן המופשט ע"פ פשט המקרא, אך חז"ל לימדונו שכל האומר דוד חטא אינו אלא טועה, ומכיוון שהננו מאמינים באמונה שלמה שכל דברי חז"ל אמת, אל לנו להתעמק בחטאי צדיקים(מדוע חז"ל צודקים זהו נושא מורכב בפני עצמו).


ד)הגדולה של היהדות לעומת דתות ועמים אחרים היא שחטאי המלך לא מוזכרים בסתר ומקטינים את מעשיו, אלא להפך - מספרים לכל הדורות את החטא, לא מתוך רצון לקלקל - אלא מרצון ללמד ולתקן! 

-הגדולה בדוד המלך זי"ע ועל בית ישראל שלאחר חטא בת שבע ישר אמר "חטאתי", תכונה שלא נמצאת בהרבה מנהיגים אם בכלל! למנהיג כזה אנו מיחלים מנהיג שיודע את מוגבליתו שיודע שהוא בשר ודם וגם הוא חוטא מכיוון שאינו מלאך, ולכן, ממילא סביר מאוד שיפול ביום מן הימים, השאלה- לאן ימנף את הנפילה - להשתפרות ותיקון או קילקול... 

וזה מדוע שעם ישראל מיכל למלך מזרע בית דוד, שיהיה כמו דוד. 


ה)באמת נשאל השאלה למה לא למנות את כלאב בן דוד למלך שהרי הוא אחד מארבעת האנשים(בנימין,עמרם,ישי אבי דוד,כלאב בן דוד) שמתו בעתיו של נחש(מוות רק בגלל החטא הקדמון של אדם הראשון) כלאב בן דוד מעולם לא חטא! אלא מסבירים, שהחטא זה חלק מהגדולה! עצם הידיעה שהמלך יכול ליפול והוא לא מלאך אלא בשר ודם והוא מתגבר על עצמו ואם נופל כמוני כמוך מתגבר כארי ומתחזק וקם - כזה מלך אנו זקוקים, מי שלא עושה לא נופל.



עיין הלכות מכים ומלחמות להרמב"ם.. וביחוד למה"משלוימי

מלך המשיח יהיה בשר ודם כמו שמבואר שם.. עיין שם ותרווה צמאונך..

זה לא ב"פורום" הזה..

כי המצב היום פשוט מושלם! <צ>די"מ
אנחנו דתיים בעיקרוןאנונימי (פותח)

ה' מצווה עלינו לשים מלך, ולמנות שופטים (סנהדרין) יש לכך הלכות מאוד ברורות. יש לציין שמלכות ישראל אינה דיקטטורה, אלא תאוקרטיה, כפי שהגדיר זאת יוסף בן מתתיהו - (מלכות ה' בעברית) זה מתבטא בעיקר באיסור להקשיב למלך כשאומר לעבור על ההלכה.

 

שלטון אידיאלי יכול להתקיים רק אם אנחנו נעשה אותו כמו שה' ציווה אותנו, אחרת גם אם מאוד נרצה הוא יהיה מלכות כזב. ונכון רוב המלכים היו רשעים כאלו שהיום לא תמצא רשעים כאלו בשום מקום. אבל לדמוקרטיה אין אפילו פוטנציאל להיות מלכות ה' כיוון שיש לה מוסר גויי ולא יהודי (וזה ברור מאוד הרב כהנא דיבר על זה הרבה.)

ציטוט של הרב כהנא:אנונימי (פותח)אחרונה
במסכת ראש השנה יש מחלוקת בין רבי יוסי לרבי יהודה: "'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד' - מלכות, דברי ר' יוסי. ר' יהודה אומר: אינה מלכות. 'וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים אין עוד' - מלכות, דברי רבי יוסי. ר' יהודה אומר: אינה מלכות" (ראש השנה לב. המחלוקת מדברת על הפסוקים המופיעים בחלק "מלכויות" שבתפילת המוסף של ראש השנה: האם צריכה להופיע המילה "מלך" בפסוק כדי שייכלל הפסוק ב"מלכויות"? לפי רבי יוסי, לא צריכה להופיע מילת "מלך", אך לפי ר' יהודה, צריכה. הרמב"ם פוסק שלא חייבת להופיע המילה "מלך" בפסוק, אלא די שהפסוק מביע את הרעיון של מלכות או עול מלכות שמים (הלכות שופר ג:ח).

על אותה דרך, ניתן לומר שיש הרבה אנשים שאומרים "מלך" או "מלכות" ממש, אך אינם מאמינים או אינם מתכוונים באמת למה שהם אומרים. ומצד שני, יש אנשים - וכך צריך להיות - שלא אומרים "מלכות" ממש, ובכל זאת ממליכים את הקב"ה עליהם באמת ומקבלים עליהם עול מלכות שמים.



ותוספת שלי:

אני חושב שהשאלה ששאלת היא מעניינת, ביחוד כי בתיאור מצוות המלך בדברים יז, לפני "שום תשים עליך מלך", מופיעים גם אלמנטים שנראים שליליים (ואמרת אשימה עלי מלך ככל הגויים...).


הספרי אומר על כך:

ואמרת אשימה עלי מלך ככל וגו' . (סנהדרין נב) ר' נהוראי אומר, הפסוק בגנאי ישראל הוא מדבר, שנאמר (שמואל א ח) כי לא אותך מאסו, כי אותי מאסו ממלוך עליהם .

אמר ר' יהודה, והלא מצוה היא מן התורה לשאול להם מלך, שנאמר שום תשים עליך מלך אשר יבחר ה' א-להיך בו , ולמה נענשו בימי שמואל? מפני שהקדימו על ידם.

ככל הגוים אשר סביבותי . ר' נהוראי אומר, לא בקשו להם מלך אלא להעבידם עבודת כוכבים, שנא' (שמואל א ח) והיינו גם אנחנו ככל הגוים ושפטנו מלכנו ויצא לפנינו ונלחם את מלחמותינו .


כלומר החשוב הוא המלכת הקב"ה על ידי העם, והמלך הוא רק אמצעי למטרה זו.

בנוסף חשוב לזכור שהאחרונים שחזרו לישראל והקימו את המקדש לא היו מלכים, אלא עזרא ונחמיה.



חייב ללכת...

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך