אבא תרחם חייבים גאולה עכשיויהודי שמח מאוד
4 חברה נעצרו במסתערבים בגאולצ
קיבלתי מעצר לילה 4 חודש
מתי?הדובדבן שבקצפת
שתייהם היוםיהודי שמח מאודאחרונה
דיון לגבי עמונהחוני המעגל פינות
אקדים ואומר שלכרגע אין לי דיעה
אשמח אם נדון בנושא
לכגע עומד על הפרק פינוי עמונה
למיטב ידיעתי יש שני סוגי מאבק/גישות מאבק
מאבק עקרוני-תורני הלכתי
רואה את האידיאל והולך איתו ראש בקיר
מאבק מעשי-פרקטי
רואה את המאבק כמלחמה על ארץ ישראל
ובמלחמה מפעילים שיקול דעת
מתי להכנס ראש בקיר כולל כל ההשלכות
ומתי להגיע להסכם כנל
נראה שהלך הרוח כאן הוא העקרוני
אם תוכלו לומר למה אני אשמח...
תרשה לי לחלק את זה אחרתהדובדבן שבקצפת
דרך קצרה שהיא ארוכה,
ודרך ארוכה שהיא קצרה.
הדרך הקצרה שהיא ארוכה אומרת, זה מה שיש כרגע ועל זה נתפשר, העיקר לקבל משהו. גם אם זורקים לנו עצמות יבשות, זה עדיף מכלום. גם אם נצטרך לעשות קומבינות והסכמים ולהודות שנק' מסוימת בארץ ישראל לא שלנו, העיקר לקבל כמה שיותר יח' דיור, העיקר שיהיו כמה שיותר תושבים ביו"ש. למען האמת, זאת דרך קצרה שהיא באמת קצרה, כי היא מסתיימת וגוססת ודועכת תוך רגע.
הדרך הארוכה שהיא קצרה אומרת, כשאתה מודה שנק' א' לא שייכת לך, אז אין לך שום הצדקה מוסרית לטעון שנק' ב' כן שייכת לך. בדיוק כמו שמי שכופר באות אחת בספר תורה, כאילו כפר בתורה כולה.
אז כן, אולי הפעם יפנו, אבל בטווח הארוך זה משתלם הרבה יותר. בטווח הארוך הרווחת את האמירה שזאת הארץ שלנו, וכולה שלנו. אם הילד החי יודעת שהילד שלה, ולכן לא תסכים לחתוך אותו גם אם זה אומר לוותר עליו. גם אם יקח זמן, ויקח, בסופו של דבר אנחנו נשכיל למנוע שריפות במקום להתעסק בכיבוי שלהן כל הזמן. 'דלא יסף - יסף'. כשלא מתקדמים, הולכים אחורה. עמונה תיהרס כי לא דאגנו להתקדם ולהקים את עמונה 2 ו3 ו4. וההתקדמות הזאת יכולה לבוא רק מתוך אמירה חדה וברורה ובהירה - ארץ ישראל כולה שלנו. בלי פשרות, בלי הסכמים, בלי קומבינות. כולה, מהנילוס עד הפרת. לתהליך הזה יקח זמן להתחיל, אבל כשהוא יתחיל, הוא יהיה חזק ואמיתי ויציב פי 1000 מדרך ההסכמים והקומבינות.
זה שוב שאלה של הסתכלותחוני המעגל פינות
את אומרת שלטווח הרחוק ללכת ראש בקיר יהיה אפקטיבי יותר,
יכול להיות שזה נכון, אם ניקח את כל האמצעים נרכז אך ורק שם ההתקדמות תהיה גדולה יותר
רק לא לשכוח שיש סכום מוגבל של אמצעים ...
זה שוב שאלה מוסרית
אם עם ישראל לא מתפקד כעם קרי הוא לא נאמן למדינה שלו ולנציגיו
אז הוא גם לא ראוי לפיסת אדמה
ממתי נותנים טריטוריה לקבוצת אנשים שלא הוגדרו כמדינה?!
יכול להיות שזה נכון, אם ניקח את כל האמצעים נרכז אך ורק שם ההתקדמות תהיה גדולה יותר
רק לא לשכוח שיש סכום מוגבל של אמצעים ...
זה שוב שאלה מוסרית
אם עם ישראל לא מתפקד כעם קרי הוא לא נאמן למדינה שלו ולנציגיו
אז הוא גם לא ראוי לפיסת אדמה
ממתי נותנים טריטוריה לקבוצת אנשים שלא הוגדרו כמדינה?!
זה תמיד שאלה של הסתכלותהדובדבן שבקצפתאחרונה
רק צריך לברר מה צורת ההסתכלות עפ''י התורה.
אני לא רואה את זה כללכת ראש בקיר, וגם אם כן, לא נורא. הראש שלנו חזק יותר ובסוף הקיר יפול.
ברור שככל שהאמצעים יגדלו גם ההתקדמות תגדל, אבל חוסר אמצעים זה לא מה שימנע ממנו להתקדם. לא מוכנים להפחית באיכות בשביל הכמות, כי הכמות בכל מקרה תגיע במוקדם או במאוחר, והאיכות לא בהכרח.
לגבי העניין האחרון: מי זה 'נותנים' 'טריטוריה'?
ארץ ישראל היא לא סתם טריטוריה, עם ישראל הוא לא סתם קבוצת אנשים, וברגע שהקב''ה אמר שזה שלנו, זה שלנו. אף אחד פה לא 'מחלק' טריטוריות לקבוצות אנשים שמקימים מדינה.
ולמה אתה בטוח שתפקוד של עם ישראל כעם זה בהכרח נאמנות למדינה?
אני לא רואה את זה כללכת ראש בקיר, וגם אם כן, לא נורא. הראש שלנו חזק יותר ובסוף הקיר יפול.
ברור שככל שהאמצעים יגדלו גם ההתקדמות תגדל, אבל חוסר אמצעים זה לא מה שימנע ממנו להתקדם. לא מוכנים להפחית באיכות בשביל הכמות, כי הכמות בכל מקרה תגיע במוקדם או במאוחר, והאיכות לא בהכרח.
לגבי העניין האחרון: מי זה 'נותנים' 'טריטוריה'?
ארץ ישראל היא לא סתם טריטוריה, עם ישראל הוא לא סתם קבוצת אנשים, וברגע שהקב''ה אמר שזה שלנו, זה שלנו. אף אחד פה לא 'מחלק' טריטוריות לקבוצות אנשים שמקימים מדינה.
ולמה אתה בטוח שתפקוד של עם ישראל כעם זה בהכרח נאמנות למדינה?
בניית ארץ ישראלפטריוט101
עבר עריכה על ידי פטריוט101 בתאריך ט"ז בטבת תשע"ז 22:00
שבוע טוב
אני מאוד מעריך חברה צעירים שמקימים מאחזים ובונים את ארץ ישראל .
אני בן 18 ורוצה לעזור במה שצריך למאחז קיים או בהקמה .
אני יכול לבוא כמה ימים בשבוע לחזק את המקום וגם לעזור פיזית .
אשמח אם מישהו יוכל ליצור איתי קשר .
גם במסר זה אחלה .
יש את גאולת ציון. ויש את הבלדים....Solomon
יש לך פרטים נוספים ?פטריוט101
איפה כל אחד מהם ממוקם (ליד התנחלות מוכרת או משהו כזה ) ?
יש לך טלפון של מישהו משם שאני אוכל ליצור איתו קשר כדי לברר ?
(אפשר בפרטי אם יותר נוח לך )
גאולת ציון זה ..Solomon
ליד שילה.
הבלדים ליד כוכב השחר..
רוצה את המספר שלי??? |אולי אני יוכל לעזור לך|
תודה וכן בבקשהפטריוט101אחרונה
מי היה בעמונה? איך הרגשתם כשהודיעו על ההחלטה?תורה מעל הכל!
...על הר ה' ששמם
הרבה ביאוס ותחושה של עוול לארץ ישראל
מישהו כתב שיר יפה על זה ב"רשות הדיבור" של עולם קטןעיאית"י
עיאית"י, אתה יכול להביא את השיר?תורה מעל הכל!
אני לא מוצא אתזה אבל זה היה או בוישב או בוישלחעיאית"י
מורכבאלעזר נאור123
מאוד מורכב
זה מורכבמרדכי
בס"ד
מצד אחד זה באמת מאכזב, מצד שני הם עשו את זה מחוסר בררה ומתוך בחירה קשה. בעיני הם אמיצים וגיבורים שראוי להעריץ אותם, למרות שאולי הם לא הגיעו לאן שרצינו שהם יגיעו.
מצד אחד זה באמת מאכזב, מצד שני הם עשו את זה מחוסר בררה ומתוך בחירה קשה. בעיני הם אמיצים וגיבורים שראוי להעריץ אותם, למרות שאולי הם לא הגיעו לאן שרצינו שהם יגיעו.
וואלה הרגשתייהודי שמח מאוד
שמזל שלא הגעתי
ככה לפחות לא יצאתי ילד כפות שעשו לו על הגב הסכם
לא הייתי בעמונה אבל...יהודי!!אחרונה
חברים שלי היו מהצד השני, אמורים לגרש....
אז למרות שאני נגד הסכמים קצת שמחתי שחברים שלי לא עשו את זה.
אז למרות שאני נגד הסכמים קצת שמחתי שחברים שלי לא עשו את זה.
מחר יש דיון חשוב ל....Solomon
למשה אורבך (משה חיים בן רחל)
בשעה אחד בבית משפט המחוזי בלוד
ושם יחליטו הם או משתחרר עכשו או עוד שנה ...
אז כולם להיתפלל חזק![]()
בעזרת השם יהיה לו לטובה! נתפלל עליו.נפש חיה.
מה שלומו?נפש חיה.
היה דיון....Solomon
אבל לא נתנו את האכלתה היום...
אוקעע...תודיע מה ההחחלטה??נפש חיה.
העזרת ה' אני ישתדל...Solomon
וזה היה עוד איזה שבוע שבועים....
בעזרת ה. בלי נדר אוסיף את שמו לתפלתינפש חיה.
משה חיים בן רחל
כנראה שהורידו לו ל19יהודי שמח מאוד
חודש שעוד חודשים הוא משתחרר
שיהיה לטובה! ברוך השם. תודה על העדכוןנפש חיה.
זה בכלל לא אומר כלום ... אלא כדי לפרסם סתם...Solomon
ממשיכים להתפלל! בע"V שיהיה הכל לטובה.נפש חיה.
סופי!!!יהודי שמח מאוד
ברוך ה' אורבך עוד שבועיים שלוש בחוץ!!!!!![]()
חסד גדול. תודה לה'!נפש חיה.אחרונה
הציו*** הדתית...על הר ה' ששמם
כאפה. כאפה. עוד אחת.
תגידו למה הציונות הדתית מחכה לכאפה הבאה שהיא תקבל מהמדינה?
היא לא הבינה שה'אתחלתא' מחכה לגאולה?
אם יהיו עוד מכות ( ויהיו ) היא כן תבין?
היא לא יכולה לצאת לרחובות ולהפוך פה את כיוון החשיבה במאה שמונים מעלות?
רציני, מנסה להבין את המחשבה שמאחורי זה.
לציונות הדתית קשה להתמודד עם הלכה ברובד המעשיהתוהו המזדחל
ברובד הרעיוני היא סבבה++ אבל ברגע שצריך להפוך דיבורים למעשים התפיסה ההומניסטית הדמוקרטית תקועה לה כמו מסטיק של חמש טון לסנדלים
המחשבה היאסיגריה מעשנת
לתת לקב"ה להנהיג את העולם שלו ואת התהליכים בו ולא להיתערב
אז אל תיתני צדקההדובדבן שבקצפת
כי ה' עשה חלק מהאנשים עניים וככה הוא מנהיג את העולם שלו ואנחנו לא צריכים להתערב.
זה לא ככה, כתוב בפירוש שצריך לתת צדקה לענייםכהנא צדק!
אין שום רב שמפרש שצריך לתת לעני להתפרנס מעצמו. וגם לגבי הגאולה- את כניראה חושבת שהרבנים והציבור לא עושים ולא מנסים לעשות כלום לקירוב הגאולה, ובכן- את טועה בגדול מכיוון שאם כך היה, הרבנים לא היו קוראים להגיע לעמונה, ולא היו מנסים להכניס נציגים כביכול ימניים לכנסת, ולא היו מורים ללכת ךלהפגנות, וגם לא היו מורים לגור ביו"ש או ללכת לצבא, או לבוא לגור בארץה ישראל בגלל שהקב"ה יביא אותנו עם מכונה מיוחדת מחו"ל וגם לא היו לומדים תורה שנאמר שלימוד תורה מקרב את הגאולה, ולא היו עושים עוד המון דברים. עכשיו בשורה תחתונה גם אני הולך כמו רבים שדעתם שונה מרוב רבני הציונות הדתית, אבל לאמר שהם לא עושים כלום. טעות חמורה בידייך.
גם לכבוש וליישב את הארץ כתוב בפירוש.הדובדבן שבקצפת
והרבה יותר פעמים ממצוות צדקה.
לא נגעתי בכלל בשאלה של האם עושים או לא, רק המחשתי ל'סיגריה מעשנת' את המגוחך שבטענה שלה.
ד''א אני לא חושבת שלא עושים כלום אבל בהחלט לא מספיק. מה שעושים הוא מזערי לעומת מה שהיו יכולים לעשות אם היו נפטרים ולו רק ממשוואת ה''מה שלא לפי חוקי המדינה=נגד המדינה''. שלא לדבר על משוואת ''יסוד כיסא ה' בעולם=קדושה''
לא נגעתי בכלל בשאלה של האם עושים או לא, רק המחשתי ל'סיגריה מעשנת' את המגוחך שבטענה שלה.
ד''א אני לא חושבת שלא עושים כלום אבל בהחלט לא מספיק. מה שעושים הוא מזערי לעומת מה שהיו יכולים לעשות אם היו נפטרים ולו רק ממשוואת ה''מה שלא לפי חוקי המדינה=נגד המדינה''. שלא לדבר על משוואת ''יסוד כיסא ה' בעולם=קדושה''
בכל אופן אין רב שאומר לא לתת צדקהכהנא צדק!
ויש רבנים שלמדו יותר תורה ממך שסוברים אחרת (אני לא בדעה של הרבנים האלה אבל יש כאלו)
זה עצוב, אבל לא מפתיעהדובדבן שבקצפת
בחטא המרגלים תמיד הגדולים נופלים הרבה יותר חזק. המרגלים היו נשיאי השבטים, ענקי עולם. וזה לא מנע מהם לחטוא במאיסת ארץ חמדה.
את ממש הפוכה שאת משווה בין המרגלים לבין הרבנים של היום.כהנא צדק!
"הזהרו שלא תכוו, שנשיכתן נשיכת שועל, ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש?" עם כל הכבוד של הבערה המצויינת למען ארץ ישראל
יפתח בדורו כשמואל בדורו.הדובדבן שבקצפת
בלבול מוח! הרב צבי יהודה הוא האחרון שישב בחיבוק ידיים.כהנא צדק!
אל תמציא שטויות. הציונות הדתית (מדבר על חלק מהרבנים) מורים לעשות הרבה מאוד דברים בכל מיני רובדים.
שמעתי מהרב אליקים לבנון שהוא אומר שעכשיו אנחנו מנמיכים רעש ומחכים לפרצה שנוכל לרוץ איתה מהר לכיוון נגאולה
אה, והפרצה הזאת תיוצר מעצמה? ככה, פוף, המפץ הגדול?הדובדבן שבקצפת
ואני לתומי חשבתי שגאולה זה תהליך קמעא קמעא ולא בבת אחת.
תשאלי את הרב אליקים, את מוזמנת בשמחה, לא חכמה לצעוק מהצדכהנא צדק!
תקבעי איתו פגישה או תתקשרי אליו כל בוקר אפשר עד 10:15 0524239709, אבל אם את באמת רוצה לקבל תשובות דברי איתו בכבוד
וזה לא סותר מה שהוא אומרכהנא צדק!אחרונה
אאממברגוע
בסופו של דבר בזכות הציונות הדתית חיים היום יותר מ 400,000 אנשים בישע,
והרבה שמולאנים מודים שא"א לפנות את כולם, ופתרון שתי המדינות ירד מהפרק.
נכון שחיים שם גם הרבה חילונים וחרדים, אבל רק בזכות הציונות הדתית התחילו להקים שם יישובים.
(כמובן שזה רק דוגמא לעוד הרבה דברים)
אנחנו מאמנים בקמעה קמעה, ולדעתי אם מסתכלים לטווח ארוך רואים בחוש שאנחנו רק מתקדמים.
אם הייתה דרך אחרת להביא את הגאולה ביום אחד, היינו מצטרפים בשמחה, אבל לצערנו אין דרך כזאת.
"הקמעה קמעה"-זה שלב שלבעיאית"י
ולא מחייב שזה אמור להיות ארוך
>>הדובדבן שבקצפת
רובם המכריע של ה400000 איש לא הגיע בשנים האחרונות. הציונות הדתית בתחילת דרכה עשתה הרבה, עד שהיא החליטה 'להתנחל בלבבות'. (שזה די מקביל ל'אני דתי בלב').
פעם 'לגור בישע' היה חזית המאבק על ארץ ישראל. היום רוב מי שגר שם קרוב יותר לעורף מאשר לחזית.
400000 איש יחסית לכלל ה"ציונות" הדתית זה לא הרבה ובטח שלא מספיק. ולא, זה לא מה שימנע מהמדינה לפנות אותם; למי שלא שם לב, הפינוי השקט כבר התחיל. גבעת האולפנה, עמונה, מגרון, שוב עמונה- זה רק ההתחלה. בשקט בשקט עוד ישוב ועוד ישוב חותמים: ארץ ישראל לא שלנו. אז כשיגיע הפינוי הסופי, לא ניאבק. אין לכם מה לפחד לפנות אותנו, רק תציעו חלופה ונלך מכאן, הנה כבר אנחנו מוכיחים. תחתכו את הילד לשניים, לא אכפת לנו, הוא לא שלנו. לפחות נקבל משהו עד שגם אותו יקחו לנו.
בעמונה לא חתמו? אין ברירה, נאלץ אותם לחתום: אין לנו זכות מוסרית להיאבק על ארץ שלא שייכת לנו.
קמעא קמעא זה לא לאט לאט, אלא מעט מעט. שלב אחרי שלב, ואם אנחנו רוצים המעבר משלב לשלב יכול להיות מאוד מהיר.
איפה רואים שאנחנו מתקדמים? מה הישוב האחרון שנבנה? מתי זה קרה? סליחה, אבל מי שחושב שאנחנו מתקדמים, הוא עיוור.
זה לא עניין של טווח, זה הרבה יותר פשוט: פעם היינו במגמה חיובית ובנינו יישובים, והמגמה הזאת הפסיקה, וכשלא מתקדמים- נסוגים.
אולי אין דרך להביא את הגאולה ביום אחד, אבל זה לא פוטר אותנו מלנסות.
לשבת בבית ולומר שאין דרך, זו ודאי לא הדרך.
פעם 'לגור בישע' היה חזית המאבק על ארץ ישראל. היום רוב מי שגר שם קרוב יותר לעורף מאשר לחזית.
400000 איש יחסית לכלל ה"ציונות" הדתית זה לא הרבה ובטח שלא מספיק. ולא, זה לא מה שימנע מהמדינה לפנות אותם; למי שלא שם לב, הפינוי השקט כבר התחיל. גבעת האולפנה, עמונה, מגרון, שוב עמונה- זה רק ההתחלה. בשקט בשקט עוד ישוב ועוד ישוב חותמים: ארץ ישראל לא שלנו. אז כשיגיע הפינוי הסופי, לא ניאבק. אין לכם מה לפחד לפנות אותנו, רק תציעו חלופה ונלך מכאן, הנה כבר אנחנו מוכיחים. תחתכו את הילד לשניים, לא אכפת לנו, הוא לא שלנו. לפחות נקבל משהו עד שגם אותו יקחו לנו.
בעמונה לא חתמו? אין ברירה, נאלץ אותם לחתום: אין לנו זכות מוסרית להיאבק על ארץ שלא שייכת לנו.
קמעא קמעא זה לא לאט לאט, אלא מעט מעט. שלב אחרי שלב, ואם אנחנו רוצים המעבר משלב לשלב יכול להיות מאוד מהיר.
איפה רואים שאנחנו מתקדמים? מה הישוב האחרון שנבנה? מתי זה קרה? סליחה, אבל מי שחושב שאנחנו מתקדמים, הוא עיוור.
זה לא עניין של טווח, זה הרבה יותר פשוט: פעם היינו במגמה חיובית ובנינו יישובים, והמגמה הזאת הפסיקה, וכשלא מתקדמים- נסוגים.
אולי אין דרך להביא את הגאולה ביום אחד, אבל זה לא פוטר אותנו מלנסות.
לשבת בבית ולומר שאין דרך, זו ודאי לא הדרך.
תשובות:ברגוע
א. מאז ההתנתקות עלה מספר התושבים ביו"ש ביותר מ 150000,
אז כנראה שבמקביל להתנחלות בלבבות, גם מתנחלים בא"י..
ב.לאמר שיש עכשיו פינוי שקט, מחילה- זה פשוט לא נכון.
בכל הדוגמאות שהבאת- התושבים נשארו ביו"ש.
ובסופו של דבר מספר התושבים (וגם הבתים) רק גדל כל שנה.
וחוק ההסדרה (או דברים אחרים שאיילת שקד עושה) אמורים למנוע את הפינויים "המשפטיים".
גם אני נגד ההסכמים שעשו, וברור שלפנות יישוב, גם אם זה להר ליד, זה נורא, וברור שצריך להקים
עוד ישובים ולספח את כל יו"ש.
אבל אני בהחלט חושב שאנחנו מתקדמים, גם אם לא בקצב שאנחנו רוצים,
תושבי עמונה (וגם רוב היישובים האחרים) לא היו חותמים על הסכם שמפנה אותם לגמרי מיו"ש,
לפי דעתי מהמאבק האחרון יצא ההפך- כולם ראו כמה נאבקים בשביל כמה קרוונים, וכמה נוער הגיע לשם בשביל להתנגד לפינוי.
זה לא המצאה שלי- הרבה שמולנים מודים שא"א לפנות את כל יו"ש, ושרעיון שתי המדינות ירד מהפרק.
ואני לא כתבתי שצריך "לשבת בבית ולומר שאין דרך"
אבל אני גם לא חושב שצריך לשנות כיוון של 180 מעלות כמו שהפותח כתב.
ולגבי המשפט הזה: " קמעא קמעא זה לא לאט לאט, אלא מעט מעט. שלב אחרי שלב, ואם אנחנו רוצים המעבר משלב לשלב יכול להיות מאוד מהיר"
יש לך רעיון מקורי איך לעשות את זה? אני אשמח לשמוע..
לא הבנת מה שאמרתי.הדובדבן שבקצפת
א. 150000 זה לא מספר מאד גדול, מספיק שכל משפחה מביאה עוד 2 ילדים וכבר מגיעים למספר הזה.
אבל בוא נעזוב מספרים, כמות האנשים וגם כמות הבתים הם לא המדד להתקדמות. כמה יישובים הוקמו בשנה, שנתיים, 5, 10 שנים האחרונות? אפס. וכשלא מתקדמים, בהכרח נסוגים, ומכאן אנחנו מגיעים ל-
ב. זה לא משנה שהתושבים נשארו ביו'ש. הם כבר חתמו על זה שארץ ישראל לא שלנו, ולכן אין להם שום זכות מוסרית לשבת בשטחים הכבושים מ67 או 48, בטח שלא להיאבק אם יחליטו לפנות אותם.
המדינה לא מפחדת מכמות של אנשים, היא מפחדת ממאבק. אבל מי שכבר הוכיח שהוא לא יאבק - אין סיבה לפחד ממנו, אפשר לפנות אותו בקלות 'ברגישות ובנחישות'.
חוק ההסדרה אינו התקדמות, אלא בלימה חלקית של ההרס. זה לא משנה כי ההתיישבות הישנה רקובה וגוססת, אם היא לא תמות מבחוץ היא תמות מבפנים, כי היא לא מתקדמת. היא לא מקימה יישובים חדשים, ולכן נסוגה כל הזמן עם עוד ועוד הסכמים וקומבינות.
אז איפה אתה רואה התקדמות? איטית ככל שתהיה, איפה היא? אולי יש פה ושם התקדמות נקודתית, אבל המגמה הכללית היא של הרס וחורבן והסכמים.
אין הבדל בין הסכם שמעביר את התושבים 2 מטר לבין הסכם שמעביר אותם 20 קילומטר, שניהם מצהירים על כך שארץ ישראל לא שלנו, אז מה אתם עושים פה בכלל? לכו לאוגנדה וזהו...
הנוער שהתכונן למאבק בעמונה לא התכונן להיאבק בשביל קרוואנים אלא בשביל ארץ ישראל! אבל לצערנו תושבי עמונה לא מספיק האמינו בזכותם לשבת בנקודה המדויקת הנוכחית שבה הם יושבים, והחלישו את כל הכוחות שהיו מוכנים להיאבק על ארץ ישראל.
מי שחושב שהמדינה לא יכולה לפנות את כל יו"ש חי בסרט, וזה ששמאלנים אמרו את זה לא הופך את זה לנכון. ביבי הרבה יותר חכם ממנו; קודם הוא מסרס את המאבק ואחרי שלא יהיה פחד ממאבק הוא יוכל לפנות כאוות נפשו. בדיוק כמו שהוא זורק לנו עצמות של בניה בתוך יישובים, הוצאת קיטור מבוקרת, שנרגיש שאנחנו עושים משהו...
ג. מה לדעתך צריך לעשות? אני יודעת מה הדרך הנכונה בעיני, אבל זה לא חכמה לזרוק אחריות. מי שבאמת רוצה גאולה צריך לשבת ולחשוב מה זה גאולה, מה המצב כיום, איך מתקדמים ולאן... לא לומר שאין דרך ולהסיר אחריות.
לא חושבת שכוונת פותח השרשור היתה להפוך כיוון בכל המובנים, אבל בחלק מהם וודאי שצריך לעשות שינוי. לדוג' בגישת "בטח שא"י זה חשוב אבל לא נילחם עליה ולא ניישב אותה כי אסור לעבור על החוק של המדינה הקדושה", וכו'.
אני דווקא כן הבנתי..ברגוע
אני פשוט לא מסכים איתך.
תושבי עמונה רצו להישאר על אותו הר מסיבות אידיאולגיות, והם נאבקו חודשים ארוכים,
כולל דחייה של הסכמים קודמים למרות לחץ כבד שהיה עליהם.
וגם ההתיישבות בכלל רוצה מאוד להקים יישובים חדשים, זה בכלל לא נכון שהיא "רקובה וגוססת",
מאיפה הבאת את זה??
נכון, לצערנו הבית היהודי (ואולי גם ראשי המועצות) לא לוחצים מספיק בשביל שזה יתקיים.
ואני גם חושב שעלייה במספר התושבים והבתים זאת התקדמות.
ובכלל- לדעתי חוק ההסדרה זה גם התקדמות גדולה, אני סומך על סמוטריץ' ואורית סטרוק (שאמנם לא חברת כנסת אבל דיברה על זה) שמבינים בהתיישבות יותר ממני וממך- שממש היללו את החוק הזה, וגם הודו שלפני כמה חודשים היה סיכוי אפסי להעביר את החוק, ובזכות תושבי עמונה (והנוער שהגיע) הצליחו להעביר אותו.
ואני מסכים איתך במשפט האחרון, וכל הנוער שהגיע לעמונה הוכיח את זה במעשים. איפה ראית שכתבתי משהו הפוך? אני זרקתי אחריות? כתבתי שאין דרך? מסכים שצריך להמשיך ולהאבק נגד הסכמים וכו'
אבל זה בהחלט לא שינוי של 180 מעלות כמו שהפותח כתב.
בוא נדבר על זה.הדובדבן שבקצפת
מה המטרה שלנו?
כי הכל נובע מזה.
המטרה שלנו ליישב את יוש?
ליישב את כל שטחי המדינה?
להעיף ת'ערבים?
להנהיג מדינה יהודית?
מה לדעתך המטרה?
כי הכל נובע מזה.
המטרה שלנו ליישב את יוש?
ליישב את כל שטחי המדינה?
להעיף ת'ערבים?
להנהיג מדינה יהודית?
מה לדעתך המטרה?
המטרה לקרב את הגאולה!ברגוע
ומיציתי כבר את הדיון הזה..
צדיקכהנא צדק!
לגבי חוק ההסדרה, ספרו לנו , הללו אותו, עשו לחיים, חיו בפנטזיה, בוא תספר לי איפה החוק עומד היום? תקוע בהצבעה שנייה. ובוא אני אספר לך שנתניהו שלפני העברתה התקציב, הוא לא נתניהו שאחרי העברת התקציב, והרב כהנא כבר אמר. השאלה היא מהי המטרה? מהות או כמות? לדעתי וודאי שמהות. וסמוטריץ וסטרוק וויתרו על המהות והלכו לכמות ועיניי הדלות רואות בזה בעייה.
מחכים איתו עכשיו עד שאובמה יעוף..ברגוע
עבר עריכה על ידי ברגוע! בתאריך ה' בטבת תשע"ז 18:51
ואני מסכים איתך שהם היו צריכים להתעקש שעמונה תיכנס לחוק.
פשוט עםפ כל הכבוד של בנט וסמוטריץ- הם הפקירוכהנא צדק!
בושה וחרפה, ועוד אחרי זה יש אומץ לבנט לקרוא לרבנים ו"להסביר" כמה טוב מה שהוא עושה.
..ציף
עבר עריכה על ידי ציף ציף בתאריך ד' בטבת תשע"ז 16:05
איך תעשה מהפך כשהראש והגרעין מאמין שהמדינה הכופרת קדושה ?
אתר מדהים בנושא בית המקדשebh
די דחוף..רוצה ללכת מחר לעמונהרודף אחר חוקיך
אני רוצה לקפוץ מחר (חמישי...כ"ח כסלו...) בעז"ה לעמונה לחזק,אני לא כ"כ יכול לעקוב מספיק מה קורה בשוטף אז רציתי לדעת א.אם יש שם עדיין כרגע משפחות ותושבים או שכבר עזבו חלק? ב.יש שם עדיין בימ"ד פעיל?
אין מה ללכת לחזק ...עיאית"יאחרונה
אבל כדאי לך לטייל שם אזור יפה
~~~חנוכה בגאולת ציון~~~הדובדבן שבקצפת
בחנוכה הזה פורצים קדימה בדרך לארץ ישראל השלמה!
ביום רביעי אור לכ"ט כסליו, נר חמישי של חנוכה בשעה 18:30
נעלה כולנו לגאולת ציון
להדליק את אורה של ארץ ישראל ולקרוא בקול חזק וברור:
ארץ ישראל שלנו!!!
"ואנחנו כאשר הייתה לנו עת - השיבונו את נחלת אבותינו."(שמעון החשמונאי)
לפרטים: 05885244141 | 0526737562
גאולת ציון - בחזון ובמעש!
קפיץניגונא
זה של הבנים או של הבנות??Solomon
לכל מי שארץ ישראל חשובה לו. בנים בנות ומשפחותהדובדבן שבקצפת
מה הסרט שלכם???Solomon
לא מבין את היציע הזות...
אבל לא ניראלי שחברה יגיעו לכזה דבר....
אבל לא ניראלי שחברה יגיעו לכזה דבר....
למה?לעבדך באמת!אחרונה
מארגנים הפגנה מול ביתו של בנטשמואל שמואלי
על חוק עמונה
וההחלטה לפנות יהודים מנחלתם פעם שניה
ביום שני הקרוב
כולם באים!
אם אתם מתכננים ללכת לפינוי עמונה, תכנסו ותקראו.די"מ
האמת, שום דבר פה לא מפתיע.
לקראת פינוי עמונה יש כאן דה ז'וו.
צווים מנהלים מתוכננים (גם על זה אכתוב בהמשך בלנ"ד)הצהרות מימין ומשמאל, קריאות למאבק, קריאות לא לנקוט באלימות, קריאות כן לנקוט באלימות, קריאות המזהירות מהאלימות הנוראית של המפונים, קריאות המזהירות מפני אלימות של המפנים...וכ' וכו'.
היום עלתה כתבה באתר הקול היהודי תחת הכותרת:"מה היה בפגישה החשאית של הרבנים עם נתניהו?" שם הם חשפו שהרבנים שנפגשו עם נתניהו התבקשו לא למסור פרטים, ובאופן "מפתיע" גם הסכימו.
לא הפגישה מפתיעה ולא זה שרק הקול היהודי התייחס לנקודה זו (למען האמת חיפשתי בערוץ 7, אתר סרוגים וכיפה - חדשות ולא מצאתי אפילו ידיעה לגבי המפגש) ולא זה שהרבנים שיתפו פעולה עם השלטון.
גם פה ההיסטוריה חוזרת, וכל מי שהיה נער דת"ל בזמן הגרוש (או ילד מעורב פוליטית..) זוכר את השקר הגדול שהרבנים שקרו לנו בגוש קטיף, וגם מי שהיה צעיר אז אם הוא הסתובב קצת בגבעות מכיר את הסיפור(/ים) מכפר מימון ומהפינוי בגוש קטיף.
הוסט עם הכיתוב "רב" (לצערי לא הצלחתי למצוא תמונה, זה מה שרציתי לשים כתמונה לפוסט) הפך להיות הסמל של שיתוף הפעולה הנלוז הזה.
ולמה נלוז?
לגיטמי לשתף פעולה עם השלטון ולהתנגד למלחמה בו. אפשר לדון על כך, אך לפחות בעיני זו דעה לגיטמית ובטח לא נלוזה.
מה כן לא בסדר? צביעות. שקר. דו פרצפיות. ניצול ציני.
מנהגי ההתיישבות בשיתוף הרבנים חששו מעימות עם כוחות הביטחון.
אך יותר מכך הם חששו מעימות עם הציבור והנוער בפרט.
ולכן במקום לומר בקול ברור שאין אף כוונה להגיע בפועל לגוש קטיף, הם תקעו את כולם בתוך כפר מימון המשיכו וחזרו על השקר שהנה ממשיכים לגוש קטיף עד שלבסוף פוזרה ההפגנה.
את הנוער שהיה יותר לחוץ, הם שחררו ולקחו לגוש קטיף ומכרו להם שקרים על כך שהם בודקים את הדרך כדי ששאר הציבור יבוא אחריהם.
המדיניות הנבזה הזו המשיכה גם בפינוי עצמו ומי שלא מכיר את הפרטים מומלץ לו לצפות בסרט "המרגלים".
גם עכשיו בפינוי עמונה חוששים מהתנגדות, ולכן זימנו רבנים מקשת רחבה של המגזר (אם כי רבנים "יותר מדי" קיצוניים כמו הרב דוב ליאור לדוגמא "שכחו" להזמין) לישיבה עם בנימין נתניהו.
והרבנים לא אכזבו, ושיתפו פעולה בדרישה לא למסור פרטים.
דיבורים סודיים על דברים שרחוקים מלהיות קשורים לכור בדימונה או וירוסים שתוקפים את המפעלים להעשרת אורניום באיראן לא מבשרים על שום דבר חיובי.
הם מצביעים על כך שגם הפעם הרבנים יגיעו לעמונה לא כדי להתנגד לממסד שהורס את עמונה, אלא כדי לסייע לו.
הפיצו זה לאותם נערים שמתכננים להגיע לשם שלא יקנה את הלוקשים שינסו למכור להם.
שיפתחו עיניים ולא יאמינו למישהו רק כי יש לו זקן או וסט של רב.
ואם אתם תוהים למה יותר ויותר נערים לא מחזיקים כבר כל כך מרבנים, אז הנה דוגמא מעולה.
ממקור ידועכי אין בלתך
אני ודע מכלי ראשון שזה לא מה שהיה שם...
איפה?די"מ
דוב מורל. אם לא אכפת לך- אחד מכללי הפורום פהכהנא צדק!אחרונה
הוא לא לזלזל ברבנים.
מחר יש דיון ל...Solomon
למשה אורבך (משה חיים בן רחל)
בשעה שלוש בבית משפט המחוזי בלוד
ושם יחליטו הם או משתחרר עכשו או עוד שנה ...
אז כולם להיתפלל חזק![]()
תודה על העדכון! נתפלל בע"ה.נפש חיה.
מה שלומו?נפש חיה.
שב"ס לא הביאו אותו לדיון ... אז הדיון נדחה ל...Solomon
לנר ראשון של חנוכה כולם להתפללל חזק
משה חיים בן רחל ![]()
בעזרתהשם הדברים יהיו לטובה ולברכה. תודה על העידכון!נפש חיה.אחרונה
מישהו יודע מה מצב השבתות בגאול"צ?על הר ה' ששמם
דבר עם ראם, ניראלי שהוא אמור לדעתיהדות=דרך חיים
אתה לא בא לגבעות שהם לא של נחלה? 
על הר ה' ששמם
לא רצית להיות שם השבת?על הר ה' ששמם
אני אבוא בשמחה. סתם לא יוצא לייהדות=דרך חייםאחרונה
מה ז"א "נכסי נפקדים"?!?!מייחלת לה'
אדמות שלא מוצאים את הבעלים שלהן אבל משערים שיש אחד כזה.הדובדבן שבקצפתאחרונה
לבכות!!!!המקדש השלישי בדרך
כולי צמרמורות!!!
אחת מהעם הנבחראחרונה
תסתכלו. זה מעניין.נפש חיה.
תראה, אנחנו נכרות לך את היד, ובתמורה נשאיר את שאר האיברים במקומם.
- למה לכרות, היא חולה?
לא.
- היא מסכנת את שאר הגוף?
לא.
- אז למה?
ככה זה. הסכם. זה כמו שמקריבים בן למולך ואז.. נו לא חשוב. זה ההסכם.
- אוקיי. אז אתם תכרתו לי יד ובתמורה תעזבו אותי לנפשי?
כן. לא. לא בדיוק. בהתחלה כן, אחר כך אולי נצטרך לכרות את כיס המרה. אולי טחול.
- אבל למה??
כי צריך.
- גם אם הם יתפקדו טוב?
כן.
- אז בשביל מה??
ככה זה. זה מורכב. מציאות מורכבת.
- אבל זה סתם מסכן את כל הגוף! מה זה ככה להוריד לבנאדם את כיס המרה?! בשביל מה זה טוב?
זה לא בהכרח טוב, אבל יש אילוצים.
- שאני אבין: אתם כורתים איברים, בריאים, לא חולים, גם כשאתם יודעים שהכריתה תהווה הרס ונזק עתידי לגוף, ולשום מטרה, על כלום?
לא אמרנו על כלום.
- אז על מה???
על כיסא. כלומר, לא חשוב. ככה זה, פוליטיקה. אין מה לעשות אחי, אילוצים! צטערים, זה המצב. אבל דברים שרואים מכאן לא רואים משם וכולי. זה מה יש. שכב בקשה על שולחן הניתוחים. בהצלחה מותק.
עמונה
תשעת הבתים
ועוד היד נטויה.
זה לא ייגמר
יהודים לא מגרשים
את ארץ ישראל לא מחלקים.
נקודה.
**(ולא, אל תאיימו עליי שממשלת הימין הגדולה של כל הזמנים תתפרק. אם זה מה שמייצרת הממשלה הכי ימנית, אוי ואבוי לנו)
קרדיט חובה איילת לאש.
- למה לכרות, היא חולה?
לא.
- היא מסכנת את שאר הגוף?
לא.
- אז למה?
ככה זה. הסכם. זה כמו שמקריבים בן למולך ואז.. נו לא חשוב. זה ההסכם.
- אוקיי. אז אתם תכרתו לי יד ובתמורה תעזבו אותי לנפשי?
כן. לא. לא בדיוק. בהתחלה כן, אחר כך אולי נצטרך לכרות את כיס המרה. אולי טחול.
- אבל למה??
כי צריך.
- גם אם הם יתפקדו טוב?
כן.
- אז בשביל מה??
ככה זה. זה מורכב. מציאות מורכבת.
- אבל זה סתם מסכן את כל הגוף! מה זה ככה להוריד לבנאדם את כיס המרה?! בשביל מה זה טוב?
זה לא בהכרח טוב, אבל יש אילוצים.
- שאני אבין: אתם כורתים איברים, בריאים, לא חולים, גם כשאתם יודעים שהכריתה תהווה הרס ונזק עתידי לגוף, ולשום מטרה, על כלום?
לא אמרנו על כלום.
- אז על מה???
על כיסא. כלומר, לא חשוב. ככה זה, פוליטיקה. אין מה לעשות אחי, אילוצים! צטערים, זה המצב. אבל דברים שרואים מכאן לא רואים משם וכולי. זה מה יש. שכב בקשה על שולחן הניתוחים. בהצלחה מותק.
עמונה
תשעת הבתים
ועוד היד נטויה.
זה לא ייגמר
יהודים לא מגרשים
את ארץ ישראל לא מחלקים.
נקודה.
**(ולא, אל תאיימו עליי שממשלת הימין הגדולה של כל הזמנים תתפרק. אם זה מה שמייצרת הממשלה הכי ימנית, אוי ואבוי לנו)
קרדיט חובה איילת לאש.
וואו מזעזע.. צריך להתפלל
ספירלה
![]()
לא בטוח שאת צודקת. כבר ניסו לפני 5 שנים להעביר את חוק ההסדרהי.אחרונה
והוא נפל, כי ביבי לחץ ואיים לפטר כל שר שייתמוך. כרגע יש הזדמנות, כי ללא הבית היהודי אין רוב לממשלה. לכן יתכן שצריך להסכים למתווה, ולא ללכת ראש בקיר. גם כדי שלא יהרסו יישובים ,צריך להחזיק במשרד המשפטים שאחראי על תשובות המדינה לבג"ץ הכופרים. לכן יש חשיבות להרכב הממשלה הנוכחי שיש עוד 3 שנים להחזיק במשרד הנ"ל.
אני לא מחזיק ממשלים כאלה, צריך לדון במקרה לגופו. ולהיות בעל ענווה להקשיב לאנשים שמבינים בעניין.
אני לא שולל את החולקים, אבל זה דיון רציני שמצריך ידע.
מחשבות בעקבות מכתב הרבנים על עמונההלל בן שלמה
בס"ד
מחשבות בעקבות מכתב הרבנים על עמונה
הרבנים ובני הנוער
רשויות השלטון מעוניינות להרוס יישוב בישראל. לא בפעם הראשונה. רבים מרבני הציונות הדתית יוצאים בקריאה למניעת ההרס, בהגעה למקום ומחאה בלתי אלימה. גם זה – לא בפעם הראשונה.
כמו במקרים קודמים, יגיעו בני נוער רבים, ורוב מוחלט של הרבנים החותמים לא יגיע כלל. רוב בני הנוער אינם יודעים מה צפוי להם. בתמימותם, הם חושבים שהם מצטרפים למאבק שאותו מנהלים המבוגרים – אבל בפועל, הם נמצאים בעצמם ישירות בחזית המאבק. על פי הנסיון ממאורעות קודמים, הם הולכים לחטוף מכות קשות, התעללויות מזויעות, בעידוד מוחלט של כל מערכות השלטון. לאחר מכן יתנהלו כנגדם משפטים ממושכים שידרשו מהם מאמצים מרובים, הוצאות גדולות לעורכי דין, אולי גם הרשעות בכל מיני סעיפים של התקהלות אסורה, תקיפת שוטרים, ואולי בסוף גם קנסות ומאסרים ממושכים.
והיכן יהיו הרבנים הרבים החתומים על הקריאה לבוא? יש שיגנו את ההתנהגות "האלימה" של בני הנוער, ויש שפשוט לא יהיה להם זמן להתייחס לזה. באמת לא יהיה להם זמן. מי שיהיה לו זמן פנוי וירצה לעסוק בנושא, יהיה עסוק בעזרה הנדרשת למשפחות. אחר כך גם יהיו רבנים שיתלוננו מדוע בני הנוער (שעם הזמן הופכים בעצמם למבוגרים) אינם מזדהים עם הרבנים ואינם רואים בהם כתובת משמעותית עבורם.
ואני לא מדבר על בני נוער שכבר מזמן הרבנים אינם כתובת בשבילם, כאשר את הגבעה שהם השקיעו בה וטפחו אותה, הרסו באלימות ובאכזריות כוחות השלטון, לא פעם ולא פעמיים, ולא נשמעה כל מחאה רבנית, פרט לגינויים שנאמרו כלפיהם. ועינויים כבר הזכרנו? יש כאלה שמעדיפים לא לשמוע על זה. לא היה ולא נברא. ואם היה, אולי לא נורא. זה לא ערבי ששורף עיר או יישוב יהודי. בעיניהם זה הרבה יותר גרוע. קוראים לזה "תג מחיר". ומה זה כבר משנה מי עשה את זה ואם עשה את זה?
מניעת הפינוי
האם ההגעה של המוני אנשים תמנע את הפינוי? מאחר שמטרת ההגעה אינה למנוע את הפינוי, אלא רק למחות באופן פסיבי, כפי שמובהר בקריאת הרבנים, הרי שאין כל קשר בין ההגעה לבין מניעת הפינוי. השאלה היותר אמיתית שצריכה להישאל היא, האם לרבנים יש רצון למנוע את הפינוי? בוודאי שברמה העקרונית הם אינם רוצים שהפינוי יתרחש, אולם הקריאה שלהם באה בעיקר לעודד ולחזק את המשפחות הגרות שם, שירגישו שהציבור איתם. אין הם רוצים לקרוא לעבירה על "החוק" ח"ו... הרבנים קוראים לממשלה לחקוק את החוק שמנסח העצומה סבור, שהוא זה שיציל אותם. ואם החוק לא יעבור? ואם החוק יעבור ובג"ץ יבטל אותו?
האם צורת המאבק היחידה היא רק בהגעה למקום? האם במקומות אחרים אין אפשרות להיאבק? אם באמת אי אפשר לעבור לסדר היום על המתרחש, האם מוסדות החינוך הדתיים לאומים ימשיכו לפעול כרגיל כאילו לא קרה שום דבר? האם שביתות ציבוריות יכולות להתרחש רק על רקע מאבקים כספיים על גובה השכר? או שמא כאשר הדבר אינו נוגע לשובתים עצמם, הם אינם רוצים ליטול חלק בזה? או שמא יש מי שלא באמת רוצה לזעזע את המערכת?
פרס לרשעים
הפצעים הפתוחים מגירוש גוש קטיף עוד שתתו דם. וכוחות הרשע בשטף קצף ביצעו פוגרום נפשע בעמונה. אני בעצמי לא הלכתי. כבר מאז אוסלו אין לי אמון בהנהגה, ולכן גם לא הלכתי לכפר מימון. היה הרבה יותר חשוב לי לסיים אז את הרבנות. ובאותו יום גם נתתי שיעור פרטי בגמרא לבן של קצין מהמשטרה שפנה אלי (וכמעט אמרתי לו – יש לי מחיר מיוחד לקציני משטרה...). האבא חזר אלי מן המערכה, מזועזע מהתנהגות חבריו. כינויי הגנאי שהוא נקט לגביהם, היו כינויים שרבני הציונות הדתית הקוראים לבוא לאירועים אלו, היו מגנים בתוקף. משום מה, לא נראה אותם מתנדבים לגנות את הדורסנות כנגד הנוער שלהם, שבאו לשם על פי קריאתם. יש שאפילו יתאמצו לשבח את הרשעים הללו, וידגישו את הצד החיובי שבמעשיהם. יזמינו אותם לישיבתם ליום העצמאות. יעניקו להם כבוד רב. נראה, כי את הצד החיובי שבמעשי הנוער שלהם, פעמים רבות קשה להם לראות.
אני לא יודע איך יש כאלו שלא רואים את זה, אבל אני חושב שצריך לומר את האמת, כי הרבנים שיכולים למחות והם בוחרים לשתוק אל מול ההתעללויות בבני הנוער – וחמור מזה, אלו שמנסים להשתיק את האחרים שאינם שותקים – הם בעצם שותפים מלאים להתעללויות הללו, והאחריות רובצת על כתפיהם. אם אדם שביצע פוגרום בחוות גלעד או במקום אחר יכול להתמנות לתפקיד בכיר בלי שתהיה לכך התנגדות ציונית דתית, רק משום שפעולותיו כוונו נגד יהודים, הרי שהציונות הדתית נמצאת בשפל המדרגה. שתיקת הרבנים אחרי פוגרום עמונה מספר אחד, הובילה למציאות שהרס והתעללויות בגבעות יהודה ושומרון ייהפכו למציאות שבשגרה. האם נמשיך לתת פרס לרשעים, או שמא נתעורר למנוע את פוגרום עמונה מספר 2, ואולי לעצור בזה את המגיפה?
עמונה, ארץ ישראל והר הבית
הסכנה שלפנינו כיום היא לא רק בעמונה. גם מקומות רבים אחרים עומדים בסכנה. אויבי ישראל רוצים לפגוע בנו באחיזתנו בארץ ישראל. והמקום שבראש ובראשונה הם רוצים לפגוע בנו, כפי שהם עצמם מכריזים כל הזמן, הוא הר הבית. ובאמת, כבר בתורה אנו מוצאים את ההבטחה על כך שכאשר נעלה לרגל שלוש פעמים בשנה איש לא יחמוד את ארצנו. והדברים הללו נראים כיום על פי דרך הטבע כברורים ומוחשיים ביותר, כאשר העלייה להר הבית היא המחזקת את הקשר בינינו לבין ארץ ישראל.
אולם משום מה, דווקא בהר הבית, מתנהלת שנים רבות מדיניות אנטישמית, כאשר יהודים העולים למקום על פי ההלכה, מוקפים בשוטרים וערבים הצועקים עליהם ומדקדקים במעשיהם, כולל להסתכל על שפתותיהם, לראות שהם אינם עושים פעילות יהודית. ולמרבה הפלא, במקום להזדעק כנגד המצב, ישנם הקמים להזדעק דווקא כנגד העולים אל ההר (בין היתר גם באמצעות פרסומים של סילופים שמטרתם להוכיח את "האיסור" בעלייה אל ההר), ולהצטרף בזה לצד הנלחם בעם ישראל.
חשוב מאוד לטפל בכל הפצעים של האדם. אולם כאשר יש התקף לב ("והיו עיני ולבי שם כל הימים"), זה לא הזמן להפעיל את כל הכח בחבישת האצבע הפצועה. דווקא כאשר נטפל בלב, הגוף יוכל להתחזק, וממילא הפצעים יוכלו להתרפא בקלות הרבה יותר גדולה. וכך היה אומר הרב משה צבי נריה זצ"ל, שיהודה לעולם תשב – בזכות ירושלים לדור ודור.
הלל בן שלמה.
שלושה רבעים מעוררים מחשבהנחמיה17
הרבע האחרון מעורר צעקה. אבל לא כצעקת כבודו.
נושא זה הוא נראה לי חלק ממהלך שלם של בירור נצרך ביותר בציבור הדתי לאומי וברבניו.
ואכן יש להתעורר לעניין. אבל אינני בטוח שאני חושב שדרך כבודו הנראת מהמאמר היא דרך שתעלה את הדבר מעלה. במקרה הטוב- היא תעלה את הדבר לדיון. אבל דרישת הבירור היא דבר שבעיניי צריך להזדעק מכל כיוון. [כן, אני אהיה מהאלה שימחו שוב ושוב לכבודה של הרבנות הראשית וגדולי הדור למרות שאני מאוד מעריך את גדולת התורה של המתנגדים להם.]
ואכן על עיקרי הדברים אומר חזק ואמץ לעורר זאת ויישר כח.
בכבוד רב בהערכה עמוקה ועם זאת במחאה נשמעת.
נחמיה.
איפה מכתב הרבנים הנ"ל?נפש חיה.
כאןהלל בן שלמה
כתבה על המכתב:
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/334548
ותוכנו מופיע בכתבה הזאת: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/333588
קיבלתי מאז פרסמתי את דבריי (גם בקרב רבנים) תגובות של הזדהות מכמה רבנים שלא חתמו, וגם תגובות מסבירות מרבנים שכן חתמו; אם כי לא נראה לי שבשלב זה כל הרבנים החותמים עדיין עומדים מאחורי קריאתם. ואני לא חושב שאני צריך להוסיף עוד מילים בנוגע למידת האמון כלפי ההנהגה.
