חבר'ה- יום רביעי בשעה 19:00 הפגנה בכיכר ציון!!! לא ניתן לדם יהודים להשפך ולבתי יהודים להיהרס!! תגיעו!! ותפיצו- זה חשוב ממש!
(בהפגנה היום בכניסה לעיר ביקשו להעביר..)
חבר'ה- יום רביעי בשעה 19:00 הפגנה בכיכר ציון!!! לא ניתן לדם יהודים להשפך ולבתי יהודים להיהרס!! תגיעו!! ותפיצו- זה חשוב ממש!
(בהפגנה היום בכניסה לעיר ביקשו להעביר..)
קצת קשה לי לצאת מהישיבה, אבל אם זה חשוב - אני אבוא בעזרתו יתברך שמו.
ב"ה הרבה אנשים מראים התעניינות ובעז"ה יגיעו!!
היום בהפגנה שהיתה בכניסה לעיר החליטו לארגן.. וב"ה כבר הרבה אישרו הגעה
בעיקרון מישהו קרא לחבר'ה שמוכנים לארגן משהו לבוא- הכריזו על הפגנה שתהיה ביום רביעי ב-7 וביקשו להפיץ..
למה לא רואים פרסום רציני??
זאת הפגנה שהרעיון שלה התחיל אתמול בהפגנה שהיתה בגשר המיתרים
ההפגנה היא לא מארגון מסויים אלא פשוט אזרחים שרוצים לבוא ולהביע את העמדה שלהם כמו שצריך (ודווקא בגלל שזה לא מארגון מסויים אז זה הכי אמיתי)
בדף של ההפגנה בפייסבוק כרגע רשומים כמגיעים כבר מעל 700 איש...
התכנית היא כזאת-
18:00 - פגישה בגשר המיתרים + קריאת "אל מלא רחמים"
18:25 - תחילת צעידה לכיוון כיכר ציון
19:00 - הפגנה בכיכר ציון
הנה קישור-
http://www.facebook.com/event.php?eid=196328883722769
חשוב לבוא ולהפיץ!
בעולם קטן התפרסמה בקשה מחוות גלעד לבוא ולעזור להם,
אני רוצה ללכת לשם מחר!!
אם מישו יודע פרטים, איך מגיעים, מה מס' הטלפון של אחת האחראיות וכו' שיפנה אליי בבקשה בש"א!!!
תודה רבה תזכו למצוות!
ואני מעדיפה שמישו יתן לי את המס' של אחד האחראים שם...
יש מצב לבנות?
כי אני קצת מתפדחת...
אני יכולה לסמס לו?
עזרתם
ברוך ה'=)
נראה לי שמחר אני אלך להתרים שוב ב"נ.
כל הזמן שמחאחרונהמוקדם מוקדם(לפני הלימודים,עבודה)6:30-:7:30 יוצאים לצמתים ומוחים על הפיגועה...
בירושלים בגשר המיתריים בדיוק ב6:30 נפגשים.
לפרטים:
0504182193
וועד מתישביים.(שומרון,בנימין)
חזק ואמץ!!!
כמה שיותר מוקדם,כי אנחנו רוצים לפרסם דף מעודכן של כל המקומות.
מומלץ גם פלאפון
אני לא נודע אם זה קשור לכאן אבל אני מחפש איך ליצור קשר עם הרב חנן פורת הי"ו
אני מעוניין בעיקר באימייל או בכתובת למשלוח מכתב ....
בע"ה בשורות טובות ופורים שמח !
ביום ראשון, 13\3, ב- 17:00 עמידה בצמתים בכל הארץ
.לאות הזדהות עם החלוצים, מתיישבי יהודה ושומרון
.יש להצטייד בדגלי ישראל..ללא אלימות, ללא חסימת כבישים. פשוט אוהבים את המתיישבים
מוקד מידע לקבוצות מאורגנות 052-5665052
עדכונים כל הזמן בפייסבוק של ישראל שלי
ובאתר http://www.myisrel.org.il/action/
דרום - צומת בילו נילי 057-4867514
צפון - צומת צבר בקריות מיכל מנין 054-446337
ת"א -צומת עזראלי שקד איילת 052-4233659
ת"א- רכבת ארלוזרוב עינב 050-5912376
כניסה לעיר ירושלים חגי 054-8431605
צומת חורב חיפה מחפשים רכז
צומת רעננה מחפשים רכז
צומת הכניסה לנתניה בקניון חיון אלדו 054-4261575
צומת חדרה הדר 054-9821763
צומת אל-על גלעד 052-4333284
צומת שילת 050-4241521
כניסה צפונית לקרית גת מוריה 050-2283434
צומת דימונה טומי 057-7713127
צומת קרני שומרון קומונרית 052-3662871
צומת שילה 052-7966622
בעזרת ה', נפגש.
יהודים נרצחים ואנחנו אוהבים למה זה עוזר ?????
מרי אזרחי!!!!
ישראל שלנו? אין אירגון כזה. מדובר במיזם של מועצת יש"ע שמטרתו להכנס מחדש לתודעת הציבור בעזרת הסתתרות מאחורי אירגון תמים כביכול. אבל האירגון הזה מנוהל על ידי דני דיין ובראשו עומד יד ימינו ישי הולנדר.
הרי הם אחראים לגירוש המשפחה שנטבחה הי"ד מנצרים. הרצחם וגם ירשתם? אל תשתתפו בשום דבר שיש עליו את השם ישראל שלי \ MyIsrael
בס"ד
מישהו יודע איפה יושבים שבעה על פוגל? (כתובת מדויקת...)
זה ממש חשוב! תודה!!
בס"ד
ואם מישהו גם יודע איפה הילדים נמצאים עכשיו..............
בס"ד
הילדים נמצאים נכון לעכשיו אצל משפחת פוגל בנווה צוף..
המשפחות החליטו שכל משפחה תשב בביתה..
משפחת פוגל בנווה צוף
ומשפחת בן ישי בירושלים איפשהו..
(כי קברו אותם ביום ראשון.)
''בת בבל השדוה,אשרי שישלם לך את גמולך שגמלת לנו:
אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע''!!!!!!!!!!איזה צחוקים אתם יודעים מי אמר את זה ???לא,לאאיזה ''מיתנחל פאנט'' דוד המלך!!!!מה ?איך? דוד מלך ישראל? כן כן הוא אמר את זה ..............
"תשועתם היתה לנצח ותקוותם בכל דור ודור ברוך מורדכי היהודי" הלוואי
מריצים פסוקים?
אני אוהב את הקטע הזה!
"זוכרני נא, וחזקני נא, אך הפעם הזה האלוקים, ואנקמה נקם אחת משתי עיני מפלסטין.."
בס"ד
"ונתתי את נקמתי באדום ביד עמי ישראל ועשו באדום כאפי וכחמתי וידעו את נקמתי.."
בע"ה
דוד המלך, כזכור, נפטר כמה שנים לפני גלות בבל, וממילא- לא אמר את מזמור 'על נהרות בבל'.
אבל שיהיה.
בציפיית הישועה.
יש בזה מחלוקת...
הרד"ק והמצודות אומרים שזה נאמר ברוח הקודש,
מסכת גיטין דף נז/ב
אמר רב יהודה אמר רב מאי דכתיב (תהילים קלז) על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו בזכרנו את ציון מלמד שהראהו הקב"ה לדוד חורבן בית ראשון וחורבן בית שני חורבן בית ראשון שנאמר על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו בית שני דכתיב (תהילים קלז) זכור ה' לבני אדום את יום ירושלים האומרים ערו ערו עד היסוד בה.
ויש אחרים(לא זוכר מי) שסוברים שזה היה אחד אחר(אולי אסף או ידותון)
שלום
אתר بانيت פרסם תמונות מזירת הפיגוע באיתמר, חלקן מהתקשורת וחלקן לא בטוח. מישהו יודע אם זה חוקי? הקישורים:
http://www.panet.co.il/online/articles/1/2/S-383933,1,2.html
http://www.panet.co.il/online/articles/110/111/S-384398,110,111.html
כתב ערוץ 10 אור הלר הקים תחנת שידור מול משפחת פוגל שנטבחה, ולטענת המתיישבים הסית נגדם בכך שציין פעם אחר פעם כי הם התוקפים ואילו הפלסטינים רק מתגוננים. לאחר כמחצית השעה כמה מחברי המשפחה מאסו באופן השידור והחליטו לעשות מעשה.
אסור לתת להם לדרוך באף ישוב כל מקום שילכו אליו להעיף אותם בבושת פנים שלא יוכלו לדווח כלום.....
אור הלר הוא שמאלן לא קטן. רועי שרון כנראה סביר יותר.
זה בטח תרגיל של אלה שלא אוהבים ביקורת .
כנראה השמאלן אור הלר בעצמו.
את מבקשת מרימון לאפשר להחליף תוכנית ל-מוגן בלבד. ואז, נכנסת לכתובת (אולי אףילו בלי להיכנס לרימון, פשוט לעקוף)
http://www.latma.co.il/Tag.aspx?tagId=1892
למה זה נחסם ברימון? לי יש את הרמה הכי נמוכה וזה חוסם.
| מיקום | איש הקשר | סלולרי |
| ת"א -צומת עזראלי | איילת שקד | 052-4233659 |
| כניסה לעיר ירושלים | חגי | 054-8431605 |
| ים צומת מכון לב יציאה לבגין | שמוליק | 050-4987765 |
| צומת חורב חיפה | מחפשים רכז | |
| באר שבע- צומת הקניון | עזרא | 054-4252003 |
| פ"ת – הקניון הגדול | אלעד | 054-3330820 |
| צומת סגולה | אילן | 052-5665474 |
| פ"ת צומת שעריה | יאיר | 054-7370912 |
| צומת קוקה קולה | גלעד | 050-6622404 |
| צומת רעננה | ניתי | 054-8363235 |
| צומת הכניסה לנתניה בקניון | חיון אלדו | 054-4261575 |
| צומת בית ליד | שפרה | 052-3662872 |
| צומת חדרה | הדר | 054-9821763 |
| צומת מגידו | סיון | 054-5413811 |
| צומת אל-על | גלעד | 052-4333284 |
| צומת צבר קריות | מיכל מנין | 054-4463327 |
| רמלה צומת הקרח | 052-8510526 | |
| צומת ביג בית שמש | חנה | 054-6258856 |
| צומת תל תאומים | תאיר | 054-7792673 |
| צומת קסטינה | שני | 052-6262078 |
| צומת שילת | 050-4241521 | |
| כניסה צפונית לקרית גת | מוריה | 050-2283434 |
| צומת בילו | נילי | 057-4867514 |
| צומת דימונה | טומי | 057-7713127 |
| צומת קרני שומרון | קומונרית | 052-3662871 |
| צומת גוש עציון | אריה | 052-8348099 |
| צומת מכללה אריאל | 050-7347693 | |
| צומת שילה | 052-7966622 | |
| צומת קדימה | נעמה | 052-6582248 |
| טבריה- צומת האולפנית בגשר | ||
| צומת צמח | איטל | 054-6888758 |
| צומת חולון | שלומי | 052-2548829 |
| צומת פוריה | נעמה | 052-5913888 |
| צומת גן יבנה | אורית | 054-4692770 |
| צומת ניר עם | ניתאי | 054-2200082 |
| צומת הולץ מחלף קיבוץ גלויות | אריאל | 054-4689356 |
| צומת קדומים | ||
| צומת גבעת אסף | ||
| צומת מעלה אפרים | ||
| צומת כוכב השחר | ||
| צומת קצרין כניסה מרכזית | דידי | 052-8348400 |
| צומת גיתי אבישר | 'קומונרית | 052-3662855 |
| קרית שמונה צומת רסקו | ||
| צומת גהה פינת ז'בוטינסקי | ישיבת הרצוג | |
תכתבו שלטים:
"מזדהה?! צפור!!!!!" וכולם צופרים. מי שיכול שידפיס תמונות של הנרצחים.
ישראל שלנו? אין אירגון כזה. מדובר במיזם של מועצת יש"ע שמטרתו להכנס מחדש לתודעת הציבור בעזרת הסתתרות מאחורי אירגון תמים כביכול. אבל האירגון הזה מנוהל על ידי דני דיין ובראשו עומד יד ימינו ישי הולנדר.
הרי הם אחראים לגירוש המשפחה שנטבחה הי"ד מנצרים. הרצחם וגם ירשתם? אל תשתתפו בשום דבר שיש עליו את השם ישראל שלי \ MyIsrael
כל אחד מתארגן לצומת של עצמו, אני עומדת מטעם עצמי ולא מטעם גוף כזה או אחר. אני רוצה למחות על רצח משפחה. אה, בגלל שזה קשור למועצת יש"ע נשאר בבית? מהזה השטויות האלה??
כל מי שרק יכול שיצא לצומת, לא שותקים על כזה רצח.
וכולם באו לכפר מיימון מטעם עצמם. אבל כשזה באירגון מועצת פשע יש להם כח להפוך את ה"מטעם עצמך" למלכודת ולגרום לציבור גדול ליפול בפח. כרגע הם מנסים להחזיר לעצמם את הלגיטימציה על ידי גניבת דעת ואירגון הפגנות "לגיטימיות" עם מסרים פושרים.
הם אלופים בתחמנות, ברמאות ובהולכת שולל - פשוט אסור להתקרב אליהם.
בס"ד
ישראל שלי זה אכן עמותה של מועצת יש"ע,
אבל זאת לא סיבה לא להשתתף במה שהם מארגנים.
המטרה היא למחות? אז נמחה! מה זה משנה מי מארגן??
אף נציג של מועצת יש"ע לא יעמוד איתך בצומת ויאמר לך "תעשה כך, אל תעשה כך".
אבל ב"ה יש להם יכולת גישה אל חלקים נרחבים בציבור וזה יכול מאוד להועיל לנו.
בס"ד
אני לא מסכימה עם מועצת יש"ע ולא מקשיבה להם.
אבל אני גם לא שונאת אותם, ולא עושה איתם "ברוגז".
לפעול, במודעות. לשים לב שאני עושה מה שאני חושב, אבל לא להדגיש את המחלוקות במקום שלא צריך.
תעשו קצת "שמח" לערבים, לא רק לעמוד עם שלטים..
עשרות מפגינים חסמו לפני זמן קצר את צומת אל על, כתגובה לפיגוע הרצחני באיתמר.
"הגילדה"- אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן והתאים "לביא", "אם תרצו" ו"הפורום למען ארץ ישראל" יפגינו מחר (שני) בגשר גהה הסמוך לאוניברסיטה, "די לצביעות ולהסטה של הרשות הפלסטינית", אמרו באגודה.
אוראל להב ,דובר אגודת הסטודנטים מסר בתגובה, "הטבח באיתמר גרם לתחושה קשה ,תחושה שמעוררת זעם ,תסכול ועיצבון רב. לפיכך החלטנו באמצעות הפגנה זו להביע זעזוע עמוק מהרצח הנתעב".
"ברור לכל בר דעת מכל קצות הקשת הפוליטית שמה שנעשה באיתמר זהו מעשה שראוי לכל גינוי נוקב, לא מדובר בשאלה של ימין או שמאל, הסלידה מהמעשה היא נחלת הכלל".
באיתמר לא נרצחו רק בני משפחת פוגל הי"ד אלא כל מי שבשם יהודי יכונה.
האדישות הורגת אותנו!!!
כל אחד מחויב על פי המוסר היהודי והאנושי להביע את מחאתו וההזדהות עם יהודה שומרון ואיתמר.
אנו קוראים לרבבות נאמני ארץ ישראל. הזעיקו שמיים וארץ.
כל אחד תופס שלט יוצא לצומת הקרובה ומביע את ההזדהות. לא נלך יותר כצאן לטבח!!!
שי גפן 052-3477701
מנכ"ל ארץ ישראל שלנו
כמאה איש חוסמים בשעה זו את צומת ניר עם. חסימת הכביש באה כתגובה לפיגוע הרצחני באיתמר וכחלק ממערך הפגנות ברחבי הארץ.
בגירוש מכרתם אותנו מה אתם מסתתרים מאחורי שמות?
אההה... עכשיו הבנתי! ![]()
הצדה והפגנה בי-ם: מגשר המיתרים לכיכר ציון - עונש מוות למחבלים
דם יהודי אינו הפקר
התכנית
18:00 - מפגש ליד גשר המיתרים בכניסה לירושלים
18:15 אל מלא רחמים ותהלים
18:25 - תחילת הצעדה מהגשר
19:00 - הפגנה בכיכר ציון
מצאתי וידואו מרגש וקולע: לצפיה בוידאו
ביום חמישי, ב' אדר ראשון תשנ"ב, נרצחה בקראון הייטס האשה הצדקנית מרת פעשא לאה לאפיין הי"ד, שנהרגה על קידוש ה'. בשבוע שלאחר מכן נשא הרבי מלך המשיח שיחת קודש בה זעק "למה עשה ה' ככה?!... ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באשה צעירה, אמא לילדים קטנים שצריכים לאמם ויתגעגעו אחריה'...". לאחר מכן הסביר הרבי את גודל הענין דקידוש ה' שבמאורע באופן נפלא ואמר "אבל לאחרי כל העילויים וההפלאות שבקידוש השם ברבים . . זועקים בני ישראל להקב"ה: עד מתי?!... היתכן שלאחרי אריכות הגלות המר זקוקים עדיין למסירות נפש על קידוש השם של אשה צעירה אמא לילדים קטנים?!...● כעת, בעקבות המאורע המחריד בבומביי, הוציא לאור מכון 'לראות את מלכנו' את השיחה עם תרגום ללשון הקודש לתועלת אנ"ש והתמימים ● לצפיה בוידאו
בשיקולי הרוצחים היום יותר מתמיד, אין שיקול הרתעתי. כל רוצח פוטנציאלי בין הפלסטינים יודע שיקבל חיזוק חיובי ביותר מהערבים וחיזוק במשתמע מיהודים שמלאניים ששונאים מתנחלים יותר מאשר הערבים שונאים מתנחלים.
הדבר היחיד שיכול להרתיע רוצחים מלקטול משפחות יהודיות על אדמת ארץ ישראל, הוא "תג מחיר".
בעבר הייתי מאד נגד זה, כי למעשה זו בעצם נטילת החוק לידיים ואין במדינה מתוקנת מצב שכזה. הכתיבה שלי הזו יכולה להעמיד גם אותי במצב בעייתי מול שי ניצן וכדומה. אבל אני מביע דעה, ולא מסית לפעול על פי דעתי. אני לא מקהיל קהילות לצורך העניין אני כותב דעה קשה ביום קשה בפורום באינטרנט.
במדינה מתוקנת שלוקחת אחריות על אזרחיה וכשהם יודעים שהיא תפעל בכל בכוח בכל הצורך כדי לשמור על חייהם ותגיב בצורה הכי הרתעתית שיש כדי למנוע מוות שכזה, אין מקום לקחת את החוק בידיים. זה דבר אסור בתכלית האיסור. השאלה היא האם היום מדינת ישראל הנמצאת תחת מכבש שמאלני של עיתונות מזעזעת, אנשי תקשורת שמאלניים קיצוניים חלק מבינים אולי מצדיקים פשעים נגד המתנחלים, ובתי משפט אטומים שמתנהלים כאילו כאן זה הולנד או בלגיה, האם ההגדרה של אי לקיחת החוק בידים כלפי האוייב הקוטל בילדיך על הוריהם, היא עדיין רלוונטית.
כפי שאמרתי, לרוצחים הללו אין שום הרתעה. זו רק שאלה של יכולת והזדמנות. הם לא רוצחים כל יום, לא בגלל שיש להם ממי לפחוד. אלא שאין להם את הזדמנות לרצוח כל יום ילדים, נשים וזקנים.
כשאין הרתעה, כשאין לרוצחים שום "תג מחיר" אז הכל חינם. מה חינם? זה אפילו בברכות ואיחולים וסיפוק גם מישראלים שונים שאפילו לא חוששים לבטא דעתם וכלי התקשורת משמיעים אותם.
במצב זה יש לבדוק ברצינות הרתעה מסוג "תג מחיר" ובמלחמה כמו במלחמה אין גבולות "עין תחת עין", "שן תחת שן". "במקום שאין איש, השתדל להיות איש". לצערי כיום בכל מה שקשור להגנת מתנחלים והרתעה, "אין איש"!
אם יש שיקול אחד בלבד למה לא לפעול לפי "תג מחיר", זה רק המחיר שישלם מי שיפעל בתג מחיר. הוא ימצא את עצמו בכלא לשנים רבות והוא וכל משפחתו יסבלו מכך מאד. לכן כדאי מאד לשקול את המחיר כשמחליטים על תג מחיר. אבל זה השיקול היחיד שיש ולא מעבר לכך. כי הפלסטינים בני מוות. אין הגדרה טובה מזו. כל כולם מכוונים להרוג אותנו, אפילו להרוג תינוקת בת חודש.
פורסם באתר רוטר
העלו ליוטיוב תמונות קשות שצולמו באישור המשפחה. בדקתי, למרות שלא רציתי לצפות בתמונות הקשות שנועדו לשונאינו ול"נייטרלים" שבגויים. אבל, התברר שהסרט הוסר בגלל שהפר את הכללים שלהם. מי שיכול מוזמן לבדוק את העניין ולסייע (לא מומלץ לצפיה, כי לא תוכלו לישון כמה חודשים!!). מי שיכול לשלוח לחו"ל באימיילים ולהביא לידיעת כמה שיותר גולשים- מוזמן.
http://rotter.net/cgi-bin/forum/scoops1-iphone.pl?file=17656
וזה לא נכתב בציניות, אני רציני. צריך לפעול מהראש ולא מהלב.
ואחרי שקפץ למי שקפץ הפיוז, אבהיר את עצמי.
ברור שצריך להגיב, אבל התגובה צריכה להיות בדמות חידוש והרחבת ההתיישבות מצד השלטון. הזעם צריך להיות מופנה לדרישה תקיפה ונחרצת בכיוון הזה. את האיומים של "תג מחיר" מחיר כדאי לנצל רק כדי להפחיד את הממשלה בבחינת "תחזיקו אותי, תחזיקו אותי" או שאתם תפסיקו עם ההקפאה ותתנו לנו לבנות או שאנחנו נפעל.
לשרוף שדה של פלסטיני, לעקור עצים, לזרוק אבנים, לטבוח בהם חזרה (מה שאני סבור שמגיע להם), זה הכל כסף קטן, פעולות חסרות ערך ממשי, שהתועלת העיקרית בהם היא לפרוק את הזעם.
קודם כל, המחיר האישי של מי שיעשה את זה כמו שנטען לא שווה את זה, חבל לאבד כוחות גדולים שישבו בכלא, שבעשיה ארוכת טווח יכולים להביא תועלת רבה יותר.
במציאות יותר מתוקנת, אכן היה מן הראוי לנקום בהם נקמת דם וללמד אותם לקח בנפשם, אבל במציאות שאנחנו חיים בה עדיף לנצל את ההזדמנות לשבור את ההקפאה ולהרחיב את ההתיישבות, וליצור באופן כללי מודל של פיגוע => בנייה והתרחבות, וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ.
גם מבחינה הרתעתית מדובר בפעולה הרבה יותר אפקטיבית כלפי הערבים ימ"ש, הרי מדובר באוהבי מוות, וגם מ-50 הרוגים כנקמה הם לא יתרגשו כמו לראות את ההתיישבות, שהיא כמו קוץ בעין שלהם, מתרחבת.
צריך לנקום בהם עד שהם יצטערו על זה כ"כ עד כדי כך שהם יעמדו בעצמם בכניסה לערים ולכפרים "שלהם"וימנעו ממחבלים לצאת......צריך להכאיב להם כ"כ.........איך?אני לא יודע.....את זה נשאיר לכם.....
"את זה נשאיר לכם"...?!?!?!
זה לא התפקיד "שלנו"/"שלהם"/"של מישהו אחר"!!!!
אתה חלק מעמ"י
אכפת לך?
פעל!!
כל אחד חייב להזיז את עצמו במסגרת בה הוא מסוגל לתרום.
על ידי שמעון ולוי...
ועשו מה שעשו לכל העיר רק בגלל שלא מיחו.
אולי הגיע ללכת באמת עד הסוף בדרך התורה?
ולאו דווקא ברמה כזו שהם עשו,
אבל שהערבים יבינו שלא שווה להתעסק עם המג'נונים היהודים, מתושבי יצהר כפר תפוח בת עין וכדו' הערבים מפחדים מהם יותר מהשב"כ, הייתי עד למקרה באחת הישיבות במרכז הארץ שאחד מעובדי המטבח שגר ביצהר יצא לקבל סחורה מנהג ערבי, אחרי הפריקה וכו' הם קצת דיברו, כשהתברר לערבי - שגר באחד הכפרים ליד יצהר - מאיפוא העובד, הוא פשוט תפס רגלים והתרחק ממנו כמו מאש.
שפעולה קטנה +פעולה קטנה + פעולה קטנה +....
היא מה שעושה את המלחמה הגדולה!!
ומלחמות גרילה הם הכי קשות להכנעה!
ככה כבשו את המדינה הזו..
ככה נלחמו המכבים.
וכך צריך לנהוג גם היום.
רק כשיבינו שביו"ש יושבת חבורת מטורפים! - יפסיקו להתעסק איתנו!!
ורק מנקודת המוצא הזו- נוכל להתחיל לפעול באמת.
בס"ד
"הממשלה מחריבה ישובים- הערבים רוצחים יהודים" או משו כזה..
למישו יש? איך אני יכולה להשיג?
(עדיף מירושלים..)
תודה!
מתחת לגשר המיתרים בירושלים,בשיתוף תנועת '' ישראל יהודית '' ובשיתוף פעילי ימין דתיים חילונים וחרדים,מטרת המחאה היא להביע קריאה וגם לדרוש מממשלת ישראל שתפסיק עם הויתורים שלה לפלסטינים שהם אלו שגורמים להם לפגוע ביהודים,ושתשלול את האזרחות של המחבל ושל משפחתו,ותמצה את הדין עם המחבל,וכן להחמיר בענישה נגד כל מי שפוגע ביהודים,כי דם יהודים הוא לא הפקר, נוכחותכם חשובה מאוד ,,
אין מה להגיע.
ושלומבון- אין לי מושג למה לא להגיע..
אני אישית עברתי שם באוטובוס, ראיתי את האנשים הצדיקים שעמדו שם וזה עשה לי כ"כ טוב על הנשמה אז הלכתי לעזור גם, באמת היו שם דתיים חילוניים וחרדים וכולם עם קריאה אחת- לא ניתן לדם יהודי להשפך, ארץ ישראל לעם ישראל וכו'.. והתגבות שקבלנו מנהגים שעברנו באיזור היו מאוד חמות!
אני חושבת שממש לא משנה מי מארגן או מה מארגן, אם אתה באמת רוצה לעזור - קום ותעשה. בלי לחשוב על פוליטיקות.
תגידו לי למה נראה לכם שההפגנה של מועצת יש"ע(שמתחבאת מאחורי השם ישראל שלי) ושל ביטון שהוא בחור שלא כ"כ ברור מה איתו יכול להיות שהוא עובד עם הש.ב.כ.
במבצע שלום הגליל הרבי ציק למה עוצרים באמצע? למ לא נכנסים לבירות תוםסים תמחבלים ומעיפים אותם לכל עבר?- אלא, נותנים לחיילים להישאר בשטח במצב מסוכן בו הם חשופים לכל כשהם לא יכולים להגיב
צפו בוידאו:
מצאת השבת התמונות לא מפסיקות לרוץ לראות את הגופה של התינוקת מונחת על האלונקה הילדים, אנשים כ"כ צדיקים, עד מתי אבא??
אם שולחים תגובה כלשהי אפשר להשתתף בסקר אם לפרסם את תמונות הזוועה בעולם. אנא, הגיבו כדי שהממשלה המרושעת תאפשר להעלות את הזוועה ליוטיוב ועוד ולהפיץ בעולם את פשעי הפלשתינאים.
ישר כוח!
לפני כ- 100 שנים. אז ריבונו של עולם, למה זה צריך להתאים גם לתשע"א בארץ ישראל? ואני חשבתי שיש לנו צה"ל...
עַל הַשְּׁחִיטָה / חיים נחמן ביאליק
שָׁמַיִם, בַּקְּשׁוּ רַחֲמִים עָלָי!
אִם-יֵשׁ בָּכֶם אֵל וְלָאֵל בָּכֶם נָתִיב –
וַ אֲ נִ י לֹא מְצָאתִיו –
הִתְפַּלְּלוּ אַתֶּם עָלָי!
אֲ נִ י – לִבִּי מֵת וְאֵין עוֹד תְּפִלָּה בִּשְׂפָתָי,
וּכְבָר אָזְלַת יָד אַף-אֵין תִּקְוָה עוֹד –
עַד-מָתַי, עַד-אָנָה, עַד-מָתָי?
הַתַּלְיָן! הֵא צַוָּאר – קוּם שְׁחָט!
עָרְפֵנִי כַּכֶּלֶב, לְךָ זְרֹעַ עִם-קַרְדֹּם,
וְכָל-הָאָרֶץ לִי גַרְדֹּם –
וַאֲנַחְנוּ – אֲנַחְנוּ הַמְעָט!
דָּמִי מֻתָּר – הַךְ קָדְקֹד, וִיזַנֵּק דַּם רֶצַח,
דַּם יוֹנֵק וָשָׂב עַל-כֻּתָּנְתְּךָ –
וְלֹא יִמַּח לָנֶצַח, לָנֶצַח.
וְאִם יֶשׁ-צֶדֶק – יוֹפַע מִיָּד!
אַךְ אִם-אַחֲרֵי הִשָּׁמְדִי מִתַּחַת רָקִיעַ
הַצֶּדֶק יוֹפִיעַ –
יְמֻגַּר-נָא כִסְאוֹ לָעַד!
וּבְרֶשַׁע עוֹלָמִים שָׁמַיִם יִמָּקּוּ;
אַף-אַתֶּם לְכוּ, זֵדִים, בַּחֲמַסְכֶם זֶה
וּבְדִמְכֶם חֲיוּ וְהִנָּקוּ.
וְאָרוּר הָאוֹמֵר: נְקֹם!
נְקָמָה כָזֹאת, נִקְמַת דַּם יֶלֶד קָטָן
עוֹד לֹא-בָרָא הַשָּׂטָן –
וְיִקֹּב הַדָּם אֶת-הַתְּהוֹם!
יִקֹּב הַדָּם עַד תְּהֹמוֹת מַחֲשַׁכִּים,
וְאָכַל בַּחֹשֶׁךְ וְחָתַר שָׁם
כָּל-מוֹסְדוֹת הָאָרֶץ הַנְּמַקִּים.
אייר, תרס"ג.
בְּעִיר הַהֲרֵגָה / חיים נחמן ביאליק
קוּם לֵךְ לְךָ אֶל עִיר הַהֲרֵגָה וּבָאתָ אֶל-הַחֲצֵרוֹת,
וּבְעֵינֶיךָ תִרְאֶה וּבְיָדְךָ תְמַשֵּׁשׁ עַל-הַגְּדֵרוֹת
וְעַל הָעֵצִים וְעַל הָאֲבָנִים וְעַל-גַּבֵּי טִיחַ הַכְּתָלִים
אֶת-הַדָּם הַקָּרוּשׁ וְאֶת-הַמֹּחַ הַנִּקְשֶׁה שֶׁל-הַחֲלָלִים.
וּבָאתָ מִשָּׁם אֶל-הֶחֳרָבוֹת וּפָסַחְתָּ עַל-הַפְּרָצִים
וְעָבַרְתָּ עַל-הַכְּתָלִים הַנְּקוּבִים וְעַל הַתַּנּוּרִים הַנִּתָּצִים,
בִּמְקוֹם הֶעֱמִיק קִרְקַר הַמַּפָּץ, הִרְחִיב הִגְדִּיל הַחוֹרִים,
מַחֲשֹׂף הָאֶבֶן הַשְּׁחֹרָה וְעָרוֹת הַלְּבֵנָה הַשְּׂרוּפָה,
וְהֵם נִרְאִים כְּפֵיוֹת פְּתוּחִים שֶׁל-פְּצָעִים אֲנוּשִׁים וּשְׁחֹרִים
אֲשֶׁר אֵין לָהֶם תַּקָּנָה עוֹד וְלֹא-תְהִי לָהֶם תְּרוּפָה,
וְטָבְעוּ רַגְלֶיךָ בְּנוֹצוֹת וְהִתְנַגְּפוּ עַל תִּלֵּי-תִלִּים
שֶׁל-שִׁבְרֵי שְׁבָרִים וּרְסִיסֵי רְסִיסִים וּתְבוּסַת סְפָרִים וּגְוִילִים,
כִּלְיוֹן עֲמַל לֹא-אֱנוֹשׁ וּפְרִי מִשְׁנֶה עֲבוֹדַת פָּרֶךְ;
וְלֹא-תַעֲמֹד עַל-הַהֶרֶס וְעָבַרְתָּ מִשָּׁם הַדָּרֶךְ –
וְלִבְלְבוּ הַשִּׁטִּים לְנֶגְדְּךָ וְזָלְפוּ בְאַפְּךָ בְּשָׂמִים,
וְצִיצֵיהֶן חֶצְיָם נוֹצוֹת וְרֵיחָן כְּרֵיחַ דָּמִים;
וְעַל-אַפְּךָ וְעַל-חֲמָתְךָ תָּבִיא קְטָרְתָּן הַזָּרָה
אֶת-עֶדְנַת הָאָבִיב בִּלְבָבְךָ – וְלֹא-תְהִי לְךָ לְזָרָא;
וּבְרִבֲבוֹת חִצֵּי זָהָב יְפַלַּח הַשֶּׁמֶשׁ כְּבֵדְךָ
וְשֶׁבַע קַרְנַיִם מִכָּל-רְסִיס זְכוּכִית תִּשְׂמַחְנָה לְאֵידְךָ,
כִּי-קָרָא אֲדֹנָי לָאָבִיב וְלַטֶּבַח גַּם-יָחַד:
הַשֶּׁמֶשׁ זָרְחָה, הַשִּׁטָּה פָּרְחָה וְהַשּׁוֹחֵט שָׁחַט.
וּבָרָחְתָּ וּבָאתָ אֶל-חָצֵר, וְהֶחָצֵר גַּל בּוֹ –
עַל הַגַּל הַזֶּה נֶעֶרְפוּ שְׁנַיִם: יְהוּדִי וְכַלְבּוֹ.
קַרְדֹּם אֶחָד עֲרָפָם וְאֶל-אַשְׁפָּה אַחַת הוּטָלוּ
וּבְעֵרֶב דָּם שְׁנֵיהֶם יְחַטְטוּ חֲזִירִים וְיִתְגּוֹלָלוּ;
מָחָר יֵרֵד גֶּשֶׁם וּסְחָפוֹ אֶל-אַחַד נַחֲלֵי הַבָּתוֹת –
וְלֹא-יִצְעַק עוֹד הַדָּם מִן הַשְּׁפָכִים וְהָאַשְׁפָּתוֹת,
כִּי בִּתְהֹם רַבָּה יֹאבַד אוֹ-יַשְׁקְ נַעֲצוּץ לִרְוָיָה –
וְהַכֹּל יִהְיֶה כְּאָיִן, וְהַכֹּל יָשׁוּב כְּלֹא-הָיָה.
וְאֶל עֲלִיּוֹת הַגַּגֹּות תְּטַפֵּס וְנִצַּבְתְּ שָׁם בָּעֲלָטָה –
עוֹד אֵימַת מַר הַמָּוֶת בַּמַּאֲפֵל הַדּוֹמֵם שָׁטָה;
וּמִכָּל-הַחוֹרִים הָעֲמוּמִים וּמִתּוֹךְ צִלְלֵי הַזָּוִיּוֹת
עֵינַיִם, רְאֵה, עֵינַיִם דּוּמָם אֵלֶיךָ צוֹפִיּוֹת.
רוּחוֹת הַ"קְּדוֹשִׁים" הֵן, נְשָׁמוֹת עוֹטְיוֹת וְשׁוֹמֵמוֹת,
אֶל-זָוִית אַחַת תַּחַת כִּפַּת הַגַּג הִצְטַמְצְמוּ – וְדוֹמֵמוֹת.
כַּאן מְצָאָן הַקַּרְדֹּם וְאֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה תָּבֹאנָה
לַחְתֹּם פֹּה בְּמֶבָּטֵי עֵינֵיהֶן בַּפַּעַם הָאַחֲרוֹנָה
אֶת כָּל-צַעַר מוֹתָן הַתָּפֵל וְאֶת כָּל-תַּאֲלַת חַיֵּיהֶן,
וְהִתְרַפְּקוּ פֹּה זָעוֹת וַחֲרֵדוֹת, וְיַחְדָּו מִמַּחֲבוֹאֵיהֶן
דּוּמָם תּוֹבְעוֹת עֶלְבּוֹנָן וְעֵינֵיהֶן שׁוֹאֲלוֹת: לָמָּה? –
וּמִי-עוֹד כֵּאלֹהִים בָּאָרֶץ אֲשֶׁר-יִשָּׂא זֹאת הַדְּמָמָה?
וְנָשָׂאתָ עֵינֶיךָ הַגָּגָה – וְהִנֵּה גַם רְעָפָיו מַחֲרִישִׁים,
מַאֲפִילִים עָלֶיךָ וְשׁוֹתְקִים, וְשָׁאַלְתָּ אֶת-פִּי הָעַכָּבִישִׁים;
עֵדִים חַיִּים הֵם, עֵדֵי רְאִיָּה, וְהִגִּידוּ לְךָ כָּל-הַמּוֹצְאוֹת:
מַעֲשֶׂה בְּבֶטֶן רֻטָּשָה שֶׁמִּלּאוּהָ נוֹצוֹת,
מַעֲשֶׂה בִּנְחִירַיִם וּמַסְמֵרוֹת, בְּגֻלְגָּלוֹת וּפַטִּישִׁים,
מַעֲשֶׂה בִּבְנֵי אָדָם שְׁחוּטִים שֶׁנִּתְלוּ בְּמָרִישִׁים,
וּמַעֲשֶׂה בְּתִינוֹק שֶׁנִּמְצָא בְּצַד אִמּוֹ הַמְדֻקָּרָה
כְּשֶׁהוּא יָשֵׁן וּבְפִיו פִּטְמַת שָׁדָהּ הַקָּרָה;
וּמַעֲשֶׂה בְּיֶלֶד שֶׁנִּקְרַע וְיָצְאָה נִשְׁמָתוֹ בְּ"אִמִּי!" –
וְהִנֵּה גַם עֵינָיו פֹּה שׁוֹאֲלוֹת חֶשְׁבּוֹן מֵעִמִּי.
וְעוֹד כָּאֵלֶּה וְכָאֵלֶּה תְּסַפֵּר לְךָ הַשְׂמָמִית
מַעֲשִׂים נוֹקְבִים אֶת-הַמֹּחַ וְיֵשׁ בָּהֶם כְּדֵי לְהָמִית
אֶת-רוּחֲךָ וְאֶת-נִשְׁמָתְךָ מִיתָה גְּמוּרָה עוֹלָמִית –
וְהִתְאַפַּקְתָּ, וְחָנַקְתָּ בְּתוֹךְ גְּרוֹנְךָ אֶת הַשְּׁאָגָה
וּקְבַרְתָהּ בְּמַעֲמַקֵּי לְבָבְךָ לִפְנֵי הִתְפָּרְצָהּ,
וְקָפַצְתָּ מִשָּׁם וְיָצָאתָ – וְהִנֵּה הָאָרֶץ כְּמִנְהָגָהּ,
וְהַשֶּׁמֶשׁ כִּתְמֹל שִׁלְשֹׁם תְּשַׁחֵת זָהֳרָהּ אָרְצָה.
וְיָרַדְתָּ מִשָּׁם וּבָאתָ אֶל-תּוֹךְ הַמַּרְתֵּפִים הָאֲפֵלִים,
מְקוֹם נִטְמְאוּ בְּנוֹת עַמְּךָ הַכְּשֵׁרוֹת בֵּין הַכֵּלִים,
אִשָּׁה אִשָּׁה אַחַת תַּחַת שִׁבְעָה שִׁבְעָה עֲרֵלִים,
הַבַּת לְעֵינֵי אִמָּהּ וְהָאֵם לְעֵינֵי בִּתָּהּ,
לִפְנֵי שְׁחִיטָה וּבִשְׁעַת שְׁחִיטָה וּלְאַחַר שְׁחִיטָה;
וּבְיָדְךָ תְמַשֵּׁש אֶת-הַכֶּסֶת הַמְטֻנֶּפֶת וְאֶת-הַכָּר הַמְאָדָּם,
מִרְבַּץ חֲזִירֵי יַעַר וּמִרְבַּעַת סוּסֵי אָדָם
עִם-קַרְדֹּם מְטַפְטֵף דָּם רוֹתֵחַ בְּיָדָם.
וּרְאֵה גַּם-רְאֵה: בַּאֲפֵלַת אוֹתָהּ זָוִית,
תַּחַת מְדוֹכַת מַצָּה זוֹ וּמֵאֲחוֹרֵי אוֹתָהּ חָבִית,
שָׁכְבוּ בְעָלִים, חֲתָנִים, אַחִים, הֵצִיצוּ מִן-הַחוֹרִים
בְּפַרְפֵּר גְּוִיּוֹת קְדוֹשׁוֹת תַּחַת בְּשַׂר חֲמוֹרִים,
נֶחֱנָקוֹת בְּטֻמְאָתָן וּמְעַלְּעוֹת דַּם צַוָּארָן,
וּכְחַלֵּק אִישׁ פַּת-בָּגוֹ חִלֵּק מְתֹעָב גּוֹי בְּשָׂרָן –
שָׁכְבוּ בְּבָשְׁתָּן וַיִּרְאוּ – וְלֹא נָעוּ וְלֹא זָעוּ,
וְאֶת-עֵינֵיהֶם לֹא-נִקֵּרוּ וּמִדַּעְתָּם לֹא יָצָאוּ –
וְאוּלַי גַּם-אִישׁ לְנַפְשׁוֹ אָז הִתְפַּלֵּל בִּלְבָבוֹ:
רִבּוֹנוֹ שֶׁל-עוֹלָם, עֲשֵׂה נֵס – וְאֵלַי הָרָעָה לֹא-תָבֹא.
וְאֵלֶּה אֲשֶׁר חָיוּ מִטֻּמְאָתָן וְהֵקִיצוּ מִדָּמָן –
וְהִנֵּה שֻׁקְּצוּ כָּל-חַיֵּיהֶן וְנִטְמָא אוֹר עוֹלָמָן
שִׁקּוּצֵי עוֹלָם, טֻמְאַת גּוּף וָנֶפֶשׁ, מִבַּחוּץ וּמִבִּפְנִים –
וְהֵגִיחוּ בַעֲלֵיהֶן מֵחוֹרָם וְרָצוּ בֵית-אֱלֹהִים
וּבֵרְכוּ עַל-הַנִּסִּים שֵׁם אֵל יִשְׁעָם וּמִשְׂגַּבָּם;
וְהַכֹּהֲנִים שֶׁבָּהֶם יֵצְאוּ וְיִשְׁאֲלוּ אֶת רַבָּם:
"רַבִּי! אִשְׁתִּי מָה הִיא? מֻתֶּרֶת אוֹ אֲסוּרָה?" –
וְהַכֹּל יָשׁוּב לְמִנְהָגוֹ, וְהַכֹּל יַחֲזֹר לְשׁוּרָה.
וְעַתָּה לֵךְ וְהֵבֵאתִיךָ אֶל-כָּל הַמַּחֲבוֹאִים:
בָּתֵּי מָחֳרָאוֹת, מִכְלְאוֹת חֲזִירִים וּשְׁאָר מְקוֹמוֹת צוֹאִים.
וְרָאִיתָ בְּעֵינֶיךָ אֵיפֹה הָיוּ מִתְחַבְּאִים
אַחֶיךָ, בְּנֵי עַמֶּךָ וּבְנֵי בְנֵיהֶם שֶׁל-הַמַּכַּבִּים,
נִינֵי הָאֲרָיוֹת שֶׁבְּ"אַב הָרַחֲמִים" וְזֶרַע הַ"קְּדוֹשִׁים".
עֶשְׂרִים נֶפֶשׁ בְּחוֹר אֶחָד וּשְׁלֹשִׁים שְׁלֹשִׁים,
וַיְגַדְּלוּ כְבוֹדִי בָּעוֹלָם וַיְקַדְּשׁוּ שְׁמִי בָּרַבִּים...
מְנוּסַת עַכְבָּרִים נָסוּ וּמַחֲבֵא פִשְׁפְּשִׁים הָחְבָּאוּ,
וַיָמוּתוּ מוֹת כְּלָבִים שָׁם בַּאֲשֶׁר נִמְצָאוּ,
וּמָחָר לַבֹּקֶר – וְיָצָא הַבֵּן הַפָּלִיט
וּמָצָא שָׁם פֶּגֶר אָבִיו מְגֹאָל וְנִמְאָס – – –
וְלָמָּה תֵבְךְּ, בֶּן-אָדָם, וְלָמָּה תָלִיט
אֶת-פָּנֶיךָ בְּכַפְּךָ? – חֲרֹק שִׁנַּיִם וְהִמָּס!
וְיָרַדְתָּ בְּמוֹרַד הָעִיר וּמָצָאתָ גִּנַּת יָרָק,
וַאֲוֵרָה גְדוֹלָה עִם הַגִּנָּה, הִיא אֲוֵרַת הֶהָרֶג.
וּכְמַחֲנֵה תִּנְשְׁמוֹת עֲנָק וְאֵימֵי עֲטַלֵּפִים
הַסְּרוּחִים עַל-חַלְלֵיהֶם שִׁכּוֹרֵי דָם וַעֲיֵפִים.
שָׁם עַל קַרְקַע הָאֲוֵרָה שָׁטְחוּ לָהֶם שֶׁטַח
אוֹפַנִּים מְפֻשְּׂקֵי יְתֵדוֹת כְּאֶצְבָּעוֹת שְׁלוּחוֹת לִרְצֹחַ,
וּפִיפִיּוֹתָם מְגֹאָלִים עוֹד בְּדַם אָדָם וָמֹחַ.
וְהָיָה בַּעֲרֹב הַיּוֹם, בִּנְטוֹת שֶׁמֶשׁ מַעֲרָבָה,
מְעֻטָּף בְּעַנְנֵי דָּם וְנֶאְפַּד אֵשׁ לֶהָבָה,
וּפָתַחְתָּ אֶת-הַשַּׁעַר, בַּלָּט וּבָאתָ אֶל-הָאֲוֵרָה
וְאֵימָה חֲשֵׁכָה תִּבְלָעֶךָּ, וּתְהֹם זְוָעָה נַעֲלָמָה:
מָגוֹר, מָגוֹר מִסָּבִיב... מְשׁוֹטֵט הוּא בַּאֲוֵרָהּ,
שׁוֹרֶה הוּא עַל הַכְּתָלִים וְכָבוּשׁ בְּתוֹךְ הַדְּמָמָה.
וּמִתַּחַת תִּלֵּי הָאוֹפַנִּים, מִבֵּין הַחוֹרִים וְהַסְּדָקִים,
עוֹר תַּרְגִּישׁ כְּעֵין פִּרְפּוּר שֶׁל-אֲבָרִים מְרֻסָּקִים,
מְזִיזִים אֶת הָאוֹפַנִּים הַתְּלוּלִים עַל-גַּבֵּיהֶם,
מִתְעַוְּתִים בִּגְסִיסָתָם וּמִתְבּוֹסְסִים בִּדְמֵיהֶם;
וְאֶנְקַת חֲשָׁאִים אַחֲרוֹנָה – קוֹל עֲנוֹת חֲלוּשָׁה
מִמַּעַל לְרֹאשְׁךָ עֲדַיִן תְּלוּיָה כְּמוֹ קְרוּשָׁה,
וּכְעֵין צַעַר נֶעְכָּר, צַעַר עוֹלָם, תּוֹסֵס שָׁם וְחָרֵד.
אֵין זֹאת כִּי אִם-רוּחַ דַּכָּא רַב-עֱנוּת וּגְדֹל-יִסּוּרִים
חָבַשׁ כָּאן אֶת-עַצְמוֹ בְּתוֹךְ בֵּית הָאֲסוּרִים,
נִתְקַע פֹּה בִּדְוֵי עוֹלָם וְלֹא-יֹאבֶה עוֹד הִפָּרֵד,
וּשְׁכִינָה שְׁחֹרָה אַחַת, עֲיֵפַת צַעַר וִיגֵעַת כֹּחַ,
מִתְלַבֶּטֶת פֹּה בְּכָל-זָוִית וְלֹא-תִמְצָא לָהּ מָנוֹחַ,
רוֹצָה לִבְכּוֹת – וְאֵינָהּ יְכוֹלָה, חֲפֵצָה לִנְהֹם – וְשׁוֹתֶקֶת,
וְדוּמָם תִּמַּק בְּאֶבְלָהּ וּבַחֲשָׁאִי הִיא נֶחֱנֶקֶת,
פּוֹרֶשֶׂת כְּנָפֶיהָ עַל צִלְלֵי הַקְּדוֹשִׁים וְרֹאשָׁהּ תַּחַת כְּנָפָהּ,
מַאֲפִילָה עַל-דִּמְעוֹתֶיהָ וּבוֹכִיָּה בְלִי שָׂפָה – – –
וְאַתָּה גַם-אַתָּה, בֶּן-אָדָם, סְגֹר בַּעַדְךָ הַשַּׁעַר,
וְנִסְגַּרְתָּ פֹּה בָּאֲפֵלָה וּבַקַּרְקַע תִּכְבֹּשׁ עֵינֶיךָ
וְנִצַּבְתָּ כֹּה עַד-בּוֹשׁ וְהִתְיַחַדְתָּ עִם-הַצַּעַר
וּמִלֵּאתָ בּוֹ אֶת-לְבָבְךָ לְכֹל יְמֵי חַיֶּיךָ,
וּבְיוֹם תְּרֻשַּׁשׁ נַפְשְּךָ וּבַאֲבֹד כָּל חֵילָהּ –
וְהָיָה הוּא לְךָ לִפְלֵיטָה וּלְמַעְיַן תַּרְעֵלָה,
וְרָבַץ בְּךָ כִּמְאֵרָה וִיבַעֶתְךָ כְּרוּחַ רָעָה,
וּלְפָתְךָ וְהֵעִיק עָלֶיךָ כְּהָעֵק חֲלוֹם זְוָעָה;
וּבְחֵיקְךָ תִשָּׂאֶנּוּ אֶל-אַרְבַּע רוּחוֹת הַשָּׁמַיִם,
וּבִקַּשְׁתָּ וְלֹא-תִמְצָא לוֹ נִיב שְׂפָתַיִם.
וְאֶל-מִחוּץ לָעִיר תֵּצֵא וּבָאתָ אֶל בֵּית-הָעוֹלָם,
וְאַל-יִרְאֲךָ אִישׁ בְּלֶכְתְּךָ וִיחִידִי תָּבֹא שָׁמָּה,
וּפָקַדְתָּ קִבְרוֹת הַקְּדוֹשִׁים לְמִקְּטַנָּם וְעַד-גְּדוֹלָם,
וְנִצַּבְתָּ עַל עֲפָרָם הַתָּחוּחַ וְהִשְׁלַטְתִּי עָלֶיךָ דְּמָמָה:
וּלְבָבְךָ יִמַּק בְּךָ מֵעֹצֶר כְּאֵב וּכְלִמָּה –
וְעָצַרְתִּי אֶת-עֵינֶיךָ וְלֹא-תִהְיֶה דִמְעָה,
וְיָדַעְתָּ כִּי עֵת לִגְעוֹת הִיא כְּשׁוֹר עָקוּד עַל הַמַּעֲרָכָה –
וְהִקְשַׁחְתִּי אֶת-לְבָבְךָ וְלֹא-תָבֹא אֲנָחָה.
הִנֵּה הֵם עֶגְלִֵי הַטִּבְחָה, הִנֵּה הֵם שׁוֹכְבִים כֻּלָּם –
וְאִם יֵשׁ שִׁלּוּמִים לְמוֹתָם – אֱמֹר, בַּמֶּה יְשֻׁלָּם?
סִלְחוּ לִי, עֲלוּבֵי עוֹלָם, אֱלֹהֵיכֶם עָנִי כְמוֹתְכֶם,
עָנִי הוּא בְחַיֵּיכֶם וְקַל וָחֹמֶר בְּמוֹתְכֶם,
כִּי תָבֹאוּ מָחָר עַל-שְׂכַרְכֶם וּדְפַקְתֶּם עַל-דְּלָתָי –
אֶפְתְּחָה לָכֶם, בֹּאוּ וּרְאוּ: יָרַדְתִּי מִנְּכָסָי!
וְצַר לִי עֲלֵיכֶם, בָּנַי, וְלִבִּי לִבִּי עֲלֵיכֶם:
חַלְלֵיכֶם – חַלְלֵי חִנָּם, וְגַם-אֲנִי וְגַם-אַתֶּם
לֹא-יָדַעְנוּ לָמָּה מַתֶּם וְעַל-מִי וְעַל-מָה מַתֶּם,
וְאֵין טַעַם לְמוֹתְכֶם כְּמוֹ אֵין טַעַם לְחַיֵּיכֶם.
וּשְׁכִינָה מָה אוֹמֶרֶת? – הִיא תִּכְבֹּש בֶּעָנָן אֶת רֹאשָׁהּ
וּמֵעֹצֶר כְּאֵב וּכְלִמָּה פּוֹרֶשֶׁת וּבוֹכָה...
וְגַם-אֲנִי בַּלַּיְלָה בַלַּיְלָה אֵרֵד עַל הַקְּבָרִים,
אֶעֱמֹד אַבִּיט אֶל-הַחֲלָלִים וְאֵבוֹשׁ בַּמִּסְתָּרִים –
וְאוּלָם, חַי אָנִי, נְאוּם יְיָ, אִם-אוֹרִיד דִּמְעָה.
וְגָדוֹל הַכְּאֵב מְאֹד וּגְדוֹלָה מְאֹד הַכְּלִמָּה –
וּמַה-מִּשְּׁנֵיהֶם גָּדוֹל? – אֱמֹר אַתָּה, בֶּן אָדָם!
אוֹ טוֹב מִזֶּה – שְׁתֹק! וְדוּמָם הֱיֵה עֵדִי,
כִּי-מְצָאתַנִי בִקְלוֹנִי וַתִּרְאֵנִי בְּיוֹם אֵידִי;
וּכְשׁוּבְךָ אֶל-בְּנֵי עַמֶּךָ – אַל-תָּשׁוּב אֲלֵיהֶם רֵיקָם,
כִּי מוּסַר כְּלִמָּתִי תִּשָּׂא וְהוֹרַדְתּוֹ עַל-קָדְקֳדָם,
וּמִכְּאֵבִי תִּקַּח עִמְּךָ וַהֲשֵׁבוֹתוֹ אֶל-חֵיקָם.
וּפָנִיתָ לָלֶכֶת מֵעִם קִבְרוֹת הַמֵּתִים, וְעִכְּבָה
רֶגַע אֶחָד אֶת-עֵינֶיךָ רְפִידַת הַדֶּשֶׁא מִסָּבִיב,
וְהַדֶּשֶׁא רַךְ וְרָטֹב, כַּאֲשֶׁר יִהְיֶה בִּתְחִלַּת הָאָבִיב:
נִצָּנֵי הַמָּוֶת וַחֲצִיר קְבָרִים אַתָּה רוֹאֶה בְעֵינֶיךָ;
וְתָלַשְׁתָּ מֵהֶם מְלֹא הַכַּף וְהִשְׁלַכְתָּם לַאֲחוֹרֶיךָ,
לֵאמֹר: חָצִיר תָּלוּשׁ הָעָם – וְאִם-יֵשׁ לַתָּלוּשׁ תִּקְוָה?
וְעָצַמְתָּ אֶת-עֵינֶיךָ מֵרְאוֹתָם, וּלְקַחְתִּיךָ וַאֲשִׁיבְךָ
מִבֵּית-הַקְּבָרוֹת אֶל-אַחֶיךָ אֲשֶׁר חָיוּ מִן-הַטִּבְחָה,
וּבָאתָ עִמָּם בְּיוֹם צוּמָם אֶל בָּתֵּי תְפִלָּתָם
וְשָׁמַעְתָּ זַעֲקַת שִׁבְרָם וְנִסְחַפְתָּ בְדִמְעָתָם;
וְהַבַּיִת יִמָּלֵא יְלָלָה, בְּכִי וְנַאֲקַת פֶּרֶא,
וְסָמְרָה שַׂעֲרַת בְּשָׂרְךָ וּפַחַד יִקְרָאֲךָ וּרְעָדָה –
כָּכָה תֶּאֱנֹק אֻמָּה אֲשֶׁר אָבְדָה אָבָדָה...
וְאֶל-לְבָבָם תַּבִּיט – וְהִנּוֹ מִדְבָּר וְצִיָּה,
וְכִי-תִצְמַח בּוֹ חֲמַת נָקָם – לֹא תְחַיֶּה זֶרַע,
וְאַף קְלָלָה נִמְרֶצֶת אַחַת לֹא-תוֹלִיד עַל-שִׂפְתֵיהֶם.
הַאֵין פִּצְעֵיהֶם נֶאֱמָנִים – – וְלָמָה תְפִלָּתָם רְמִיָּה?
לָמָּה יֱכַחֲשׁוּ לִי בְּיוֹם אֵידָם, וּמַה-בֶּצַע בְּכַחֲשֵׁיהֶם?
וּרְאֵה גַם-רְאֵה: עוֹד הֵם נְמַקִּים בִּיגוֹנָם,
כֻּלָּם יוֹרְדִים בַּבֶּכִי, יִשְּׂאוּ קִינָה בְּנִיהֶם,
וְהִנֵּה הֵם מְתוֹפְפִים עַל-לִבְבֵיהֶם וּמִתְוַדִּים עַל-עֲוֹנָם
לֵאמֹר: "אָשַׁמְנוּ בָּגַדְנוּ" – וְלִבָּם לֹא-יַאֲמִין לְפִיהֶם.
הֲיֶחֱטָא עֶצֶב נָפוֹץ וְאִם-שִׁבְרֵי חֶרֶשׂ יֶאְשָמוּ?
וְלָמָּה זֶה יִתְחַנְּנוּ אֵלָי? – דַּבֵּר אֲלֵיהֶם וְיִרְעָמוּ!
יָרִימוּ-נָא אֶגְרֹף כְּנֶגְדִי וְיִתְבְּעוּ אֶת עֶלְבּוֹנָם,
אֶת-עֶלְבּוֹן כָּל-הַדּוֹרוֹת מֵרֹאשָׁם וְעַד-סוֹפָם,
וִיפוֹצְצוּ הַשָּׁמַיִם וְכִסְאִי בְּאֶגְרוֹפָם.
וְגַם-אַתָּה, בֶּן-אָדָם, אַל-תִּבָּדֵל מִתּוֹךְ עֲדָתָם,
הַאֲמֵן לְנִגְעֵי לִבָּם וְאַל-תַּאֲמֵן לִתְחִנָּתָם;
וּבְהָרֵם הַחַזָּן קוֹלוֹ: "עֲשֵׂה לְמַעַן הַטְּבוּחִים!
עֲשֵׂה לְמַעַן תִּינֹוקוֹת! עֲשֵׂה לְמַעַן עוֹלְלֵי טִפּוּחִים"!
וְעַמּוּדֵי הַבַּיִת יִתְפַּלְּצוּ בְּזַעֲקַת תַּאֲנִיָּה,
וְסָמְרָה שַׂעֲרַת בְּשָׂרְךָ וּפַחַד יִקְרָאֲךָ וּרְעָדָה –
וְהִתְאַכְזַרְתִּי אֲנִי אֵלֶיךָ – וְלֹא תִגְעֶה אִתָּם בִּבְכִיָּה
וְכִי תִפְרֹץ שַׁאֲגָתְךָ – אֲנִי בֵּין שִׁנֶּיךָ אֲמִיתֶנָּה;
יְחַלְּלוֹּ לְבַדָּם צָרָתָם – וְאַתָּה אַל תְּחַלְּלֶנָּה.
תַּעֲמֹד הַצָּרָה לְדוֹרוֹת – צָרָה לֹא-נִסְפָּדָה,
וְדִמְעָתְךָ אַתָּה תֵּאָצֵר דִּמְעָה בְלִי-שְׁפוּכָה,
וּבָנִיתָ עָלֶיהָ מִבְצַר בַּרְזֶל וְחוֹמַת נְחוּשָׁה
שֶׁל-חֲמַת מָוֶת, שִׂנְאַת שְׁאוֹל וּמַשְׂטֵמָה כְבוּשָׁה,
וְנֹאחֲזָה בִלְבָבְךָ וְגָדְלָה שָׁם כְּפֶתֶן בִּמְאוּרָתוֹ,
וִינַקְתֶּם זֶה מִזֶּה וְלֹא-תִמְצְאוּ מְנוּחָה;
וְהִרְעַבְתָּ וְהִצְמֵאתָ אוֹתוֹ – וְאַחַר תַּהֲרֹס חוֹמָתוֹ
וּבְרֹאשׁ פְּתָנִים אַכְזָר לַחָפְשִׁי תְשַׁלְּחֶנּוּ
וְעַל-עַם עֶבְרָתְךָ וְחֶמְלָתְךָ בְּיוֹם רַעַם תְּצַוֶּנּוּ.
עַתָּה צֵא מִזֶּה וְשׁוּב הֵנָּה בֵּין הַשְּׁמָשׁוֹת
וְרָאִיתָ אַחֲרִית אֵבֶל עָם: וְהִנֵּה כָּל-אֵלֶּה הַנְּפָשׁוֹת
אֲשֶׁר-חָרְדוּ וְהֵקִיצוּ בֹקֶר – שָׁבוּ לָעֶרֶב וַתֵּרָדַמְנָה,
ִויגֵעֵי בֶכִי וְדַכֵּי רוּחַ הִנָּם עוֹמְדִים עַתָּה בַּחֲשֵׁכָה,
עוֹד הַשְּׂפָתַיִם נָעוֹת, מְפַלְּלוֹת – אַךְ הַלֵּב נָחַר תּוֹכוֹ,
וּבְלֹא נִיצוֹץ תִּקְוָה בַּלֵּב וּבְלִי שְׁבִיב אוֹר בָּעָיִן
הַיָּד תְּגַשֵּׁשׁ בָּאֲפֵלָה, תְּבַקֵּשׁ מִשְׁעָן – וָאִָיִן...
כָּכָה תֶּעְשַׁן עוֹד הַפְּתִילָה אַחֲרֵי כְלוֹת שַּמְנָהּ,
כָּךְ יִמְשֹׁךְ סוּס זָקֵן אֲשֶׁר נִשְׁבַּר כֹּחוֹ.
לוּ אַגָּדַת תַּנְחוּמִים אַחַת הִנִּיחָה לָהֶם צָרָתָם,
לִהְיוֹת לָהֶם לִמְשִׁיבַת נֶפֶשׁ וּלְכַלְכֵּל שֵׂיבָתָם!
הִנֵּה כָלָה הַצּוֹם, קָרְאוּ "וַיְחַל", אָמְרוּ "עֲנֵנוּ" – וְלָמָּה
עוֹד הַצִּבּוּר מִתְמַהְמֵהַּ? – הַיִקְרְאוּ גַּם "אֵיכָה? –
לֹא! הִנֵּה דַרְשָׁן עוֹלֶה עַל-הַבָּמָה,
הִנֵּה הוּא פוֹתֵחַ פִּיו, מְגַמְגֵּם וּמְפִיחַ אֲמָרָיו,
טָח תָּפֵל וְלוֹחֵשׁ פְּסוּקִים עַל מַכָּתָם הַטְּרִיָּה,
וְאַף קוֹל אֱלֹהִים אֶחָד לֹא-יַצִּיל מִפִּיהוּ ,
גַּם-נִיצוֹץ קָטָן אֶחָד לֹא-יַדְלִיק בִּלְבָבָם;
וְעֵדֶר אֲדֹנָי עוֹמֵד בִּזְקֵנָיו וּבִנְעָרָיו,
אֵלֶּה שׁוֹמְעִים וּמְפַהֲקִים וְאֵלֶּה רֹאשׁ יָנִיעוּ;
תַּו הַמָּוֶת עַל-מִצְחָם וּלְבָבָם יֻכַּת שְׁאִיָּה.
מֵת רוּחָם, נָס לֵחָם, וֵאלֹהֵיהֶם עֲזָבָם.
וְגַם אַתָּה אַל-תָּנֹד לָהֶם, אַל-תְּזַעְזַע חִנָּם פִּצְעֵיהֶם,
אַל-תִּגְדֹּשׁ עוֹד לַשָּׁוְא סְאַת צָרָתָם הַגְּדוּשָׁה;
בַּאֲשֶׁר תִּגַּע אֶצְבָּעֲךָ – שָׁמָּה מַכָּה אֲנוּשָׁה,
כָּל-בְּשָׂרָם עֲלֵיהֶם יִכְאַב – אֲבָל נוֹשְׁנוּ בְּמַכְאוֹבֵיהֶם
וַיַּשְׁלִימוּ עִם חַיֵּי בָשְׁתָּם, וּמַה-בֶּצַע כִּי תְנַחֲמֵם?
עֲלוּבִים הֵם מִקְּצֹף עֲלֵיהֶם וְאוֹבְדִים הֵם מֵרַחֲמֵם;
הַנַּח לָהֶם וְיֵלֵכוּ – הִנֵּה יָצְאוּ הַכּוֹכָבִים,
וַאֲבֵלִים וַחֲפוּיֵי רֹאשׁ וּבְבֹשֶׁת גַּנָּבִים
אִישׁ אִישׁ עִם-נִגְעֵי לִבּוֹ יָשׁוּב הַבָּיְתָה,
וְגֵווֹ כָּפוּף מִשֶּׁהָיָה וְנַפְשׁוֹ רֵיקָה מִשֶּׁהָיְתָה,
וְאִישׁ אִישׁ עִם נִגְעֵי לִבּוֹ יַעֲלֶה עַל-מִשְׁכָּבוֹ
וְהַחֲלֻדָּה עַל-עֲצָמָיו וְהָרָקָב בִּלְבָבוֹ...
וְהָיָה כִּי-תַשְׁכִּים מָחָר וְיָצָאתָ בְּרֹאשׁ דְּרָכִים –
וְרָאִיתָ הֲמוֹן שִׁבְרֵי אָדָם נֶאֱנָקִים וְנֶאֱנָחִים,
צוֹבְאִים עַל חַלּוֹנוֹת גְּבִירִים וְחוֹנִים עַל הַפְּתָחִים,
מַכְרִיזִים בְּפֻמְבֵּי עַל-פִּצְעֵיהֶם כְּרוֹכֵל עַל-מַרְכֹּלֶת,
לְמִי גֻּלְגֹּלֶת רְצוּצָה וּלְמִי פֶּצַע יָד וְחַבּוּרָה,
וְכֻלָּם פּוֹשְׁטִים יָד כֵּהָה וְחוֹשְׂפִים זְרוֹעַ שְׁבוּרָה,
וְעֵינֵיהֶם, עֵינֵי עֲבָדִים מֻכִּים, אֶל יַד גְּבִירֵיהֶם,
לֵאמֹר: "גֻּלְגֹּלֶת רְצוּצָה לִי, אָב "קָדוֹשׁ" לִי –תְּנָה אֶת תַּשְׁלוֹמֵיהֶם!"
וּגְבִירִים בְּנֵי רַחֲמָנִים מִתְמַלְּאִים עֲלֵיהֶם רַחֲמִים
וּמוֹשִׁיטִים לָהֶם מִבִּפְנִים מַקֵּל וְתַרְמִיל לַגֻּלְגֹּלֶת,
אוֹמְרִים "בָּרוּךְ שֶׁפְּטָרָנוּ" – וְהַקַּבְּצָנִים מִתְנַחֲמִים.
לְבֵית הַקְּבָרוֹת, קַבְּצָנִים! וַחֲפַרְתֶּם עַצְמוֹת אֲבוֹתֵיכֶם
וְעַצְמוֹת אַחֵיכֶם הַקְּדוֹשִׁים וּמִלֵּאתֶם תַּרְמִילֵיכֶם
וַעֲמַסְתֶּם אוֹתָם עַל-שֶׁכֶם וִיצָאתֶם לַדֶּרֶךְ, עֲתִידִים
לַעֲשׂוֹת בָּהֶם סְחוֹרָה בְּכָל-הַיְרִידִים;
וּרְאִיתֶם לָכֶם יָד בְּרֹאשׁ דְּרָכִים, לְעֵין רוֹאִים,
וּשְׁטַחְתֶּם אוֹתָם לַשֶּׁמֶשׁ עַל-סְמַרְטוּטֵיכֶם הַצֹּאִים,
וּבְגָרוֹן נִחָר שִׁירָה קַבְּצָנִית עֲלֵיהֶם תְּשׁוֹרְרוּ,
וּקְרָאתֶם לְחֶסֶד לְאֻמִּים וְהִתְפַּלַּלְתֶּם לְרַחֲמֵי גוֹיִם,
וְכַאֲשֶׁר פְּשַׁטְתֶּם יָד תִּפְשֹׁטוּ, וְכַאֲשֶׁר שְׁנוֹרַרְתֶּם תִּשְׁנוֹרְרוּ.
וְעַתָּה מַה-לְךָ פֹּה, בֶּן-אָדָם, קוּם בְּרַח הַמִּדְבָּרָה
וְנָשָׂאתָ עִמְּךָ שָׁמָּה אֶת-כּוֹס הַיְגוֹנִים,
וְקָרַעְתָּ שָׁם אֶת-נַפְשְׁךָ לַעֲשָׂרָה קְרָעִים
וְאֶת-לְבָבְךָ תִּתֵּן מַאֲכָל לַחֲרוֹן אֵין-אוֹנִים,
וְדִמְעָתְךָ הַגְּדוֹלָה הוֹרֵד שָׁם עַל קָדְקֹד הַסְּלָעִים
וְשַׁאֲגָתְךָ הַמָּרָה שַׁלַּח – וְתֹאבַד בִּסְעָרָה.
תמוז–תשרי, תרס"ד.
בס"ד
ההלוויה תצא מחר בצהריים מירושלים..מי שיודע על שעה שיעדכן שבוע טוב ושנשמע רק בשורות טובות.
יש לי חברות ומכרים מאיתמר, האם זה יהיה שייך לבוא מחר? או שאולי תושבי איתמר יעדיפו להיות לבד?
בס"ד
הלוויות מפיגועים תמיד המוניות, אף אחד לא ישים לב בכלל שהגעת אבל עדיין לדעתי חשוב להגיע.
לווית הנרצחים - בראשוןחמשת בני משפחת פוגל יובאו למנוחות בהר המנוחות שבירושלים. היתומים, שנותרו בחיים, הועברו לידי סבם וסבתם
ו אדר ב´ תשע"א - אורי פולק
|
|||
|