יש פה מישו שעובד במוקד ????????טורו!!!
איזה מוקד? יבנה היכל ה' יבנה המקדש!א"ר יצהר
אתה בעצמך עובד שם!!ישתבח שמו לעד
מישהי זה מספיק? אני לפעמים.חילא דמשכנאאחרונה
שבת בנות בחומש- נשקהמחיצה
אנחנו רוצים לארגן בעז"ה שבת הבאה שבת בנות גדולה בחומש
אבל אין נשק!!
אם מישהו\מישהי יודע על מישהו\י עם נשק שמוכן לבוא- לשלוח לי הודעה כמה שיותר מהר!
תודה ושבוע טוב!
מישהו פה היה במעוז אסתר שבת?יהודי שמח
חזרתי לפורום - שלום לכולם!!!ימין אמיתי
ב"ה
ברוך ה' חזרתי לפורום!
נ.ב : הנה תמונה מהטיול של של 'נוער למען' - הרב וולפא עם הצועדים בשדמה:

ברוכים השבים, התגעגענוהכהניסט הנודדאחרונה
רמת מיגרון רמת מיגרון רמת מיגרון רמת מיגרון רמת מיחילא דמשכנא
א.צריך כסף בשביל אוכל וכדו'
ב.צריך אנשים שיבואו להיות שם..
ג.צריך אנשים שיהיו מעגל שני שזה אומר להכיןאוכל בבית ולהביא לרמה אם לדוג' מכינים עוגה לשבת מכינים כפול ומביאים לרמה.
ד.צריך משפחות שיבואו לשבתות ובכלל
בקשר לכל אלה אפשר לשלוח לי מסר"שים
נראה לי שזהו בינתים אם צריךף עוד דברים ושכחתי אני אוסיף...
...מתנחל גאה.
אתם כמעט לא שם, השבוע זה ניכבש לכמה שעות בלי יריה אחת!!!
.
אז תגידי לכול החברות שלך-רמת מגרון בנים-"שטח בנים סגור" לא!! לבוא לשם,
ד"א נשמח שתארגנו גם לנו אוכל-למה מתים מרעב שם-אחרי שבוע שם אני מגיע הביתה לאכול..(עשינו לכם פשיטה לקחנו אוכל וכו' והשארנו פתק..)
אנחנו די שם רק שהשבוע רוב הבנות לא יכלו להגיעחילא דמשכנא
מחילה..אבל הקציצות המשיכו לעז.. -מתנחל גאה.
חוץ מי פרטוש הקטן שאכל כמה.. כן רק לחם ושוקולד, שאר הימים קניתי פיתות..
פיתה עם תה ולמיטה..
וביום רביעי בערב הרגנתי ארוחת ערב (הבנתי שהייה מצויין-אני לא הספקתי לאכול הגעתי מאוחר) חברה של אחותי מכוכב יעקב בישלה ואנחנו לקחנו..
קוואקר זה שם של נאצים!סבא גפטו
זו איזו קבוצה של גרמנים (נאצים) שהיגרה לארה"ב-הברית מתישהו.
מאחז הגיבורים מאחז הגיבורים מאחז הגיבורים מאחז הגיאוריין
כולםםםםםםםםםםםם לבוווווווווווווווווואאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"הקטיף שנית
מאז העלייה במאחז, לא היה רגע בלי אנשים(בדוק)
הבעייה היא שבמאחזים אחרים לעומת מאחז הגיבורים,
עם כל הקשיים שלו (כל יום יש עימותים עם ערבים,פינויים בתדירות גבוהה וכ')
יש פחות אנשים.
לכול מי שמגיע לרמת מיגרון-מתנחל גאה.
ויכול להביא איתו-שימורים של רסק,ספגטי,ושאר אוכלין.. בשביל להגדיל תמיטבח שפתחתי שם נישמח מאוד..
כבר אין כ"כ הרבה אנשים נגיד היום יש שעות בלי בנותסתם משהיאחרונה
רימון עולה לי. מה מעניין? מה יש שם?א"ר יצהר
יומעולה יבנה היכל ה' יבנה המקדש!
חוסם לך?מ.מ.י.ר
זה אתר נגד התקשורת השמאלנית. לא ראיתי את כל מה שיש שם, אבל לפי מה שראיתי עד עכשיו - לא ראיתי בעיות.
לא,רגב
ואז רם יש אתר שהם לא מכירים הם אומרים לך שאם אתה רוצה שהם יבדקו אותו אז תשלח איזה משהו. כנראה הם לא מכירים את זה.
גמלי חוסם... לונורא..אתיולה החתולה
חחחח איזה מבאס למי שיש חסימה זה חוסם כמעט הכל....אוריין
סתם..חח..
אתר מעני'ין.....
לי רימון לא חוסםצעיר ושרוט
אז תעשה קידוד....אוריין
עשיתי..צעיר ושרוטאחרונה
איפה זה הגבעה של רונן?חסידת בן זמרה
סמוך ליישוב ברכהסבא גפטו
"סנה יעקב" מעל צומת בה"ד 3,בעליה להר ברכה.אליסף ט
"סנה יעקב"?כ"ך
'סנה יעקב' זה השם של הגבעה של רונן.מ.מ.י.ר
ברוך ה' לא היה גירוש למרות שכן היה אמור להיותא"ר יצהר
לפי מה שהבנתי הכוחות פנו לכיוון שבות עמי אבל אין לי מושג מה הלך שם.
יומעולה יבנה היכל ה' יבנה המקדש!
באמת?!אליסף ט
רצו לפנות את כל הגבעה?או רק מבנה מסויים?קראתיך
לפי מיטב ידיעתי רצו לפנות מבנה מסויים.א"ר יצהראחרונה
ובקשר לאסמסים,אין לי שמצ למה לא העבירו.
יבנה היכל ה' יבנה המקדש!
בנות-מישהי יודעת אם בזמן הקרוב יהיו קבוצות של בנותקראתיך
שעולות לחומש?
אני מתכוונת בזמן שנשאר עד תחילת הלימודים,קבוצות שעולות...
אם מישהי יודעת משו שתודיע לי!זה דחוףף ממש ממש ממש!!!
יומלאושרוחני!(=
היה שבת שעברה...ישתבח שמו לעד
וביום יום אין?קראתיך
נראה לי שאין.. יש רק בנים (ב"ה)ישתבח שמו לעד
בע"ה שבת הבאה...אור-נא
כנראה שבת פרשת ראה תהיה שבת בנות.א"ר יצהר
עוד נעדכן בנוגע לשבת כשיהיו פרטים ברורים יותר.
יומנעים יבנה היכל ה' יבנה המקדש!
יופי...תודה רבה!קראתיך
בנות שרוצות יכול להיות שתהיה אפשרות לעלות השבת,א"ר יצהר
דרך אגב,השבת יש בנים ואולי גם בנות בחומש-למעונינים.
ועוד עניין-רוצים לארגן שבת גדולה לבנות שבת הבאה וצריך כמה דברים.
א:שבנות ירשמו בהמוניהן-אפשר במסר"ש שלי.
ב:צריך לפחות שתי שומרים עם נשק ארוך למי שיש אפשרות או רעיון למישהו,תמסר"שו אלי דחוף.
ג:אם נצליח לארגן את הדברים האלו אז צריך להתארגן על אוכל חד"פ וכאלה.
קיצור,מי שיכול לעזור באחד מהדברים(בתקווה שלא שכחתי משהו)תמסר"שו אלי.
יומרשים יבנה היכל ה' יבנה המקדש!
"ואולי גם בנות" - יש מצב כזה?!אמא אדמה
חבל מאוד שלא מארגנים קבוצות של בנות ביום יום שיעלוקראתיך
קראתיך-ברוך אומר ועושה! תארגני ויהיה!!!מתנחל גאה.
השאלה אם זה רק לדבר אם המטה...אם כן אין לי בעי'ה..קראתיך
אהה...טוב......קראתיךאחרונה
מישהו יודע איפה יש שבת???hfm
מישהו יודע איפה יש שבת??? (השבת)
[לבנים]
ברמת מיגרון, במעוז אסתרקוקו
טלפונים???hfm
מישהו???hfm
טלפונים של מי? של מה? לאיפה אתה רוצה להגיע,קוקו
למשלhfm
(לא נעים לי ליפול על אנשים סתם ככה...)
אז נגיד מישהו שאני יוכל לתאם איתו ברמת מגרון...
נראה לי שמתנחל גאה הוא ממיגרוןחילא דמשכנא
*רמת מיגרון*חילא דמשכנא
מתנחל גאה????hfm
אני מרמת מיגרון אבל שבתות אני בחופש(: דבר עם-מתנחל גאה.
052-5802639
אשרייך! אתה מוזמן גם לבוא ביום יום.. צריך שם חבר'ה.. ויש שם הרבה מה לבנות..
ואם אתה מגיע-ולכול מי שיגיע לרמת מגרון בנים-מתנחל גאה.אחרונה
ויכול להביא איתו-שימורים של רסק,ספגטי,ושאר אוכלין.. בשביל להגדיל תמיטבח שפתחתי שם נישמח..
נקודות חמותmavetlaaravym
א. למה?צעיר ושרוט
פעם אבא שלי ועוד מישו ניסו לעשות איזה משו כזה לגבעות של שילה, אבל זה לא הסתדר בסוף. העניין היה שבמקום פלאפונים יהיה להם אפשרות לחבר טלפונים voip (טלפונים דרך האינטרנט).
יש מקום כזהקטיף שנית
אבא שלי טוען שזה מביא תיירים.
איך שעשו את זה במקומות אחריםmavetlaaravym
ועוד דבר ששחכתיע להוסיףmavetlaaravym
אומנם אנחנו בתקופת אולמרט ולא בגין אך צריך לזכור את התקופה שלפני 3 , 3 ומשהו שנים ולפני כן בהקמת המאחזים (היתה תקופה לפני כן בהסכם המאחזים שבה אחרי הקמת עשרות מאחזים ברחבי איו"ש).
הזוי....אחד מאלף
באמת הזוי...ויש דברים שקודמים לזה.....זה פחות חשובקראתיךאחרונה
לכול מי שביקש-שיחת הש.ב.כ של הרב יצחק שליט"א-מתנחל גאה.
מה זה?צעיר ושרוט
מי שצריך להבין מבין..(: סתם.. -מתנחל גאה.
הש.ב.כ אמר לרב יצחק שהוא רוצה לדבר איתו-הרב אמר רוצים? אני מסכים, אבל אצלי בבית.. וככה ישב אחד מאנ"ש ושיכתב תאמור..
אוקיצעיר ושרוט
אשרינו שזכינו ברב יצחק....אחד מאלףאחרונה
מה דעתכם?אנונימי (פותח)
הודעה שקיבלתי באימיל:
חרם על חברות הסלולאר ב- 1.9.08
ב- 1.9.08 תאריך עגול, לכל מי ששכח את מרד הצרכנים האחרון, משאירים את הטלפון דלוק!!!!! לא מכבים אותו בשום אופן!!!!!!במידה ונכנסת שיחה ממספר מזוהה ומוכר לא עונים .... במידה ונכנסת שיחה נוספת מאותו מספר ויש חשש שקרה משהו עונים, ובמידה והשיחה לא דחופה מסבירים למתקשר את המהלך ומנתקים. בשעה 12.00 בצהריים כווווווווווווווווולם מכבים את המכשיר לחמש דקות. בשעה 12.05 כווווווווווווווולם מדליקים את המכשיר ומבצעים שיחה לאן שרוצים...
במידה שלמעלה מ- 500,000 מנויים מוציאים שיחה באותו הזמן, כל הרשת הסלולארית בישראל נופלת לחצי שעה עד שעה.
הנזק לחברות הסלולאר מנפילה זו יעמוד על 3000000 ש"ח לכל חברה. אם נעשה כולנו יחד כל יום במשך חודש את מה שכתבתי אני מבטיח שאלו יהיו התוצאות:
1. מכשירי הטלפון יסופקו בחינם ללא כל התניה של כמות שיחות וכו'.
2. עלות שיחה באותה הרשת תהיה 0.02 אגורות לדקה.
3. עלות שיחה מרשת לרשת תהיה 0.05 אגורות לדקה.
4. SMS באותה הרשת יהיה חינם.
5. SMS מרשת לרשת יעלה0.01 אגורות.
6. לכל מכשיר אחריות חינם ל 10 שנים.
7. במסלול משפחתי לא נחוייב על שיחה.
8. מסלולארי לבזק 0.10 אגורות לדקה.
9. מבזק לסלולארי יהיה יקר יותר, אבל בבזק אנו נטפל בפעם אחרת.
10.גלישה באינטרנט תהיה חופשית מתשלום ל - 10 אתרים שניבחר.
הדברים שכתבתי נלקחו מתוכנית יום הדין של הרשתות הסלולאריות וזו הוכחה שהם כיום מונופול.יש לי הוכחות שקיימת תוכנית כזו וכל מי שרוצה לתבוע אותי על הוצאת דיבה פרסמתי את המייל שלי . אהלן וסהלן. זהו יום הדין של החברות, שסיפרו לנו שהמכשיר הסלולארי שומר אותנו בקשר אם חלילה קורה משהו, אבל כשיש פיגוע הן קורסות בשנייה.
מספיק שכל אחד יעביר את ההודעה ל 5 חברים ואתם תיראו שהמחירים צונחים תוך שבוע.בהצלחה!!!!!
אחרי שנטפל בהם יבוא תורם של האנטנות הסלולאריות וכן התור של:
הבנקים, בזק, חברת החשמל, רשתות השיווק, בתי המלון וחברות התעופה.
ושוב בהצלחה לכולנו !!!
בברכת אור ושמחה
שלמה מינזלי
054-6682448
מה התאריך היהודי של החרם צרכנים הזה???The yehudi
שאלות-אלעד
2 האם במקרה כזה- בו הן יודעות מתי בדיוק תהיה הצפה, אין לחברות הללו דרך להשמר מפני מהלכים כאלה?
3 האם יתכן שמעלה הרעיון יביא לתוצאה הפוכה, שהואיל וככל הנראה המחאה כמעט ולא תורגש (כמה אנשים באמת יחשפו לאימייל הזה וגם יפעלו כהמלצתו??)הרשתות לא יפלו ורק ירוויחו מכמות השיחות שתזרום ב12:05?
אני לא חושב שיש בעיה הלכתית בחרם כזה.קוקו
הבעיה תהיה אם יעשו את זה הרבה אנשים אבלThe yehudi
בס"דאחד מאלף
ו... לא ראיתי שהוא הביא התייחסות תורנית לנושא...
למה הוא מעוניין להפיל אנשים?א"ר יצהר
זו כפיות טובה,אדם עבד ועמל ובנה בעשר אצבעות חברה מצליחה וטובה,ואתה בלי להתחשב בא ומפיל אותה ומכניס אותו לחובות ולעוד מערבולות וקשיים.
הכל רק בגלל שקצת יקר לך,קצת קשה לך. זו סיבה להפיל אנשים מהרגלים?
קשה לך? יש דרך לומר את זה ויש דרך לבקש הנחה לבקש עזרה לא זו הדרך!
הלוואי שאף אחד לא יקשיב לו והלוואי שמישהו שמכיר אותו יסביר לו שהוא עושה טעות וזו לא הדרך.
יומוצלחמאוד יבנה היכל ה' יבנה המקדש!
אבל מה הקשר לפורום ארץ מולדת?מ.מ.י.ר
באמת לא קשור.קוקואחרונה
לא נשכח ולא נסלח - גם לא לרבני הגירושואלאד
לא נשכח ולא נסלח למי שעמד שם, עם המגרשים, עם אפודות כתומות עם הכיתוב "רב" שקיבלו מהמשטרה - ולקח על עצמו את תפקיד היודנראט. גם בבית הכנסת בנווה דקלים, וגם מתחת לבית הכנסת של כפר דרום.
אביא כאן רק את העדויות המצמררות של המקרה המייצג, של אותם היהודים הזכים שהוכו באכזריות על ידי המכונה "רב", על שהעזו לחסום בגופם ג'יפ של המגרשים.
עדות הווידאו של העיתונאי היהודי-האמריקאי שלמה וואלינס (לא יפעל לבעלי מורשת ורימון):
תקרא רמב"ם!!!!!mavetlaaravym
זה ממש חמור מה שאתה אומר הרבנים הנ"ל תלמידי חכמים וודאי , מי אתה בכלל?
חילול ה'קומי אורי
בשירשור "מה יותר חשוב" העירו את תשומת ליבי לנקודה מעניינת, שנראה לי על פניו שהרבה חושבים ככה.
השאלה: מה אתם חושבים שהיה חילול ה' המשמעותי בגירוש מגוש קטיף, או בגירושים בכלל?
לדעתי לא היה חילול ה'ישמעאל
בכל גירוש יש חילול ה'-הגירושחילא דמשכנא
אני חושב שהיא מתכוונת:מ.מ.י.ר
החילול השם הגדול שם היה, שיהודים מתנתקים מארץ ישראל או השנאה שהשתוללה שם וכל האלימות שיהודים מרביצים ליהודים?
ברור ששני אלו הם חילולי השם, אבל השאלה היא מה מכריע.
זה היה ההקשר לפחות בשרשור המדובר.
אי אפשר למדוד כי כל אחדא"ר יצהר
יומוצלח יבנה היכל ה' - יבנה המקדש!
אכן. תודה.קומי אורי
נכון. אבל המריבות שבינינו, זה החילול ה' הפחות גדולסבא גפטו
ההתנתקות עצמה באיזה מובן?קומי אורי
פרעות קיץ התשס"ה / עמונה / מה שהיה ומה שינסו לעשותסבא גפטו
לא עונה באיזה מובן..קומי אורי
מאמר-תגובה שנזכרתי בוסבא גפטו
מלחמת מצוה ופיקוח נפש
כ"ב בטבת תשנ"ח
לכבוד הרב ישראל אייכלר
שלום וברכה!
נבהלתי לשמוע את דבריך ביום ג' כ"ב בטבת בתוכניתך ברדיו. אמנם דעותיך הכלליות
מוכרות לי פחות או יותר. אך גם אם לצערי אני מכיר את הטיעון "פיקוח נפש דוחה שטחי
ארץ ישראל", שלמיטב הבנתי הוא אנטי-הלכתי, וכפי שאפרט, הרי הבוטות של הדברים שלך
שלא הותירו טשטוש, הבהילו אותי, כאמור, והובילו אותי לשטוח בפניך את הדברים הבאים.
הסברת שאתה מוכן לשמוע טיעונים בעד ונגד מסירת שטחים לערבים, כל עוד הטיעונים
סובבים סביב השאלה האם מסירת השטחים תביא ליותר שפיכות דמים או לפחות שפיכות
דמים. לעומת זאת אמרת, ואני כמעט מצטט: "צריך להוציא מהויכוח את הטענה שגם אם
יהיה שלום אסור לוותר על שטחי מולדת".
ושאלתי היא: מה הפירוש "צריך להוציא מהויכוח"?? הרי על זה כל הויכוח (לפחות זה
המתנהל בין אנשי התורה)? האם אתה רוצה להכתיב גם את הסברות של החולקים עליך?
אני נוטה לחשוב שאולי למרות השנים הרבות שהויכוח הזה מתנהל, באמת לא שמעת אף פעם
את הצד השני, אלא רק את הצד השלך! אי לכך, אני רוצה להציג בפניך את הדברים הבאים,
שאו שבאמת למרבה התימהון לא שמעת אותם מעולם, או שמתוך חוסר נכונות להתמודד עם
מי שחולק על דעתך, למרות שמדובר בדברים שהם לפחות דעה לגיטימית בין אנשי התורה,
אינך מוכן להכיר בהם:
התורה לא רק שאוסרת מסירת שטחים מארץ ישראל - היא אף מצווה על כיבושם
במלחמה! והאם תאמר שכאשר יהושע בן נון כבש את הארץ (וגם אז נפלו
יהודים, אם כי בגלל שמצבם הרוחני אז היה טוב, הם היו מעטים) - שהוא
עבר על דברי התורה והיה בגדר שופך דמים? והאם דוד המלך היה כזה,
כאשר כל חייו נלחם לכבוש את הארץ וסיכן נפשות מבני ישראל "בשביל כמה
פיסות אדמה"? והאם יהודה המכבי היה כזה (כידוע לך, הוא עצמו ורוב אחיו
נפלו במלחמות עם היוונים)? מהיכן מצאו אלו את ההיתר לסכן חיי יהודים,
ויהא על הדבר הנעלה ביותר? ו"מלחמת מצוה" האם אין היא מופיעה בש"ס
שלך? הרי למלך מותר אפילו לצאת למלחמת רשות כדי להרחיב גבולות
ממלכתו, כיון שבזה מתקדש שם שמים (אם כי מלחמה כזו מותרת רק ע"פ
סנהדרין [רמב"ם, הל' מלכים פ"ה], ועל כן אינה שייכת בינתיים. ומכל מקום
את העיקרון למדנו ]89] כאן, שאפילו מלחמת רשות דוחה פיקוח נפש, אם
המלך וסנהדרין חושבים שיש בזה תועלת לממלכה).
האם באמת אתה חושב שכל זה לא רק שאינו נכון, אלא שאף "צריך להוציא מהויכוח"?
אפילו לדעתך, האם הדברים האלו אינם לפחות לגיטימיים? ואם סיפורי תנ"ך אינם משכנעים
אותך, ו"הלכות מלכים" רחוקים ממך - הרי ה"מנחת חינוך", מגדולי האחרונים,
שודאי מקובל עליך, מתייחס בדיוק לעניין זה, ואלו דבריו (מצוה תכח): "נהי
דכל המצוות נדחים מפני הסכנה, מכל מקום מצוה זו דהתורה ציותה ללחום
עמהם - וידוע דהתורה לא תסמוך דיניה על הנס, ובדרך העולם נהרגים משני
הצדדים בעת מלחמה, אם כן חזינן דהתורה גזרה ללחום עמהם אף דהוא
סכנה, אם כן דחוי סכנה במקום הזה".
ונניח וגם סברתו הברורה של ה"מנחת חינוך" אינה נראית לך, והעובדות שלפיהן נהגו גדולי
ישראל בימי קדם לא נראות לך שייכות - האין זה מוגזם ואף בגדר חירוף לומר
ש"צריך להוציא מהויכוח את הטענה (של המנחת חינוך!) שגם אם יהיה שלום
אסור לוותר על שטחי מולדת" (- האם רק במקרה השתמשת במילה
ה"חילונית" 'מולדת' במקום 'ארץ ישראל') ?
אני רגיל לשמוע את הטענה שהיית יכול לטעון כאן, שכל זה לא שייך לנו עכשיו כי אנחנו
עדיין בגלות. אמנם אני חושב שזו טענה אבסורדית, קטנת אמונה, שבכל מקרה אין לה כל
השלכה הלכתית מעשית שמתירה מסירת חלקים מא"י. ומכל מקום, נניח שכך יכול
היית לבוא ולטעון. אבל אתה מיהרת לעקוף גם אפשרות לטיעון זה, כאשר
אמרת שבעניין זה אין זה משנה בכלל מה היחס הדתי למדינה. כלומר, אם
הבנתי את דבריך נכון, הכלל הזה שבמקרה של סכנה מותר (חובה!) לוותר על
שטחי מולדת - לדעתך, נכון תמיד, גם בימי דוד, גם בימי המלך המשיח
שילחם מלחמות ישראל! במילים אחרות: עקרת מצוה מן התורה! עקרת
מלחמת מצוה, כיבוש הארץ - דברים שבעצם עניינם טמונה לפחות אפשרות של
סכנה - מן התורה!
ולא נחה דעתך עד שאמרת, שכדבריך סוברים גם גדולי ישראל. אז אני מקווה שאתה לא
חושב שהרבי מבעלז שליט"א הוא הוא "גדולי ישראל" ואין עוד מלבדו. אני מקווה שאתה גם
לא חושב שרק הרבנים הקרויים חרדים הם גדולי ישראל (ולמען האמת, גם ביניהם חולקים
בשאלה זו), ואילו אלו הציוניים (הרב אברהם שפירא שליט"א, הרב מרדכי אליהו שליט"א,
הרב יוסף קאפח שליט"א ועוד רבים רבים) אינם גדולי ישראל. אתה אמור לדעת שבין גדולי
ישראל ישנה מחלוקת בשאלה זו ממש. רבים רבים, אולי מרביתם, אכן פוסקים שאסור
באיסור מוחלט ובלתי מותנה להחזיר מטר מאדמת ארץ ישראל הקדושה, ששם ה' נקרא
עליה. האם בגלל שאתה חולק על דעתם, מותר לך לעוות עובדות? האם אתה מצפה שבדרך
כזו תוכל לשכנע ציבור (וכאן ]90] אני מתייחס גם לצדדים החיוביים של ההסברה שאתה
משתדל לעשות דרך התקשורת) באמיתות דבריך??
אשמח מאוד לקבל את התייחסותך לעניין זה. אני חושב שראוי שתתקן את דבריך הגורפים,
שאולי היו כשגגה היוצאת מפי השליט, בפני המאזינים, על ההטעיה שנשמעה
מתוך דבריך, כאילו הטענה שאסור למסור שטחי ארץ ישראל בשום אופן, היא
לא טענה לגיטימית ושאין מגדולי ישראל הסבורים כך. אני אמנם מסכים שיש
דבר כזה שקוראים לו "דעות לא לגיטימיות" שצריכים לצאת מחוץ לגדר, ולא
כל דבר יכול להיקרא "יהדות" כנהוג בימינו. אך המקרה במדובר הרי איננו
כזה כלל וכלל, וחבל לרדת לרמה כזו ללא צורך, ובכך לאבד אמינות ויכולת
הידברות בתוך המחנה הדתי.
באהבת ישראל
בנימין כהנא
אה.. ועוד משהו אחד.סבא גפטו
אה.. ועוד משהו אחד.סבא גפטו
לא נשלח:סבא גפטו
נכתב על ידי בנימין זאב כהנא
אחת הדוגמאות התנ"כיות המרכזיות שמביא הרב בהקשר זה פעמים רבות,
היא הקרב "חסר הסיכוי" בין דוד לגלית. דוד הקטן, החלש, וחסר הנשק
שאפילו שריון להגנה לא ]7] מסוגל היה ללבוש - מול גלית הענק, הגיבור
שבידו חרב וחנית, ושכדי להיות בטוח שלא יפגע היה אף לבוש כולו שריון.
אך דוד לא רק שהתעקש לצאת למלחמת "סמיכה על הנס" הזו לבדו, בשעה שבכל ישראל,
כולל שאול המלך, לא נמצא אחד שמוכן לצאת - אלא שהוא אף ניצח בה בניגוד לכל
הגיון.
ההסבר להתנהגותו של דוד הוא בנין-אב לענין כולו. גלית הוא סמל של מחלל שם שמים
בצורה בוטה של חירוף וגידוף גלוי ומכוון כלפי מעלה. כמו שכתוב (שמואל א יז: טז): "ויגש
הפלישתי השכם והערב ויתיצב ארבעים יום", וחז"ל פירשו (סוטה מב
: "כדילבטלם מקריאת שמע". יציאתו של גלית לקרב נגד ישראל לא היתה סתם נגד
עם ישראל, אלא באופן שאין גלוי ממנו נגד אלוקי ישראל, ה' אחד. במשך כל
התקופה הזו לא קם אף אחד להפסיק את חילול ה' הכרוך בהשפלה הלאומית
של שם ישראל - עד שבא דוד והכריז: "אתה בא אלי בחרב ובחנית ובכידון,
ואני בא אליך בשם ה' צב-אות אלוקי מערכות ישראל אשר חרפת" - ואז הסיר
את חרפת ישראל יחד עם ראש הפלישתי, וקידש את השם.
העיקרון הוא: בחילול ה' לאומי, אין כל מקום לשיקול של סכנה שימנע מאיתנו לפעול. כי כל
חיינו כיהודים, וכל קיומו של עם ישראל, מטרתם קידוש שם שמים. כאשר ערך החיים
מתנגש בערך של קידוש השם - מלמדת אותנו התורה וגיבורי התנ"ך שקידוש השם
קודם.
והרי הגדרת הרב ב'אור הרעיון' תחילת פרק מסירות נפש (עמ' רכג): "הגוי המאיים על ישראל
מחלל השם הוא, והאדם בישראל שמפחד מהגוי - נכנע לחילול השם והופך לחלק
ממנו. כל נסיגה, כל כניעה, כל השפלה של עם ישראל בפני הגוי היא חירוף
וגידוף ונאצה וחילול שמו של הקב"ה. על כן ישראל בתור עם, והאדם בישראל
כחלק מהעם, כשהוא עומד בפני אתגר מצד הגויים, הוא חייב להיות מוכן
ללכת למלחמה ולמסור את נפשו, כי אין בקידוש השם ובחילול השם שום
פטור מצד פקוח נפש, ואדרבא, חייב אדם למסור את נפשו על קדושת השם
כאשר המצוה קובעת כך, ובמלחמת מצוה שהיא באה להדוף כל נסיון של הגוי
להצר לישראל, ברור שהאדם חייב ללכת אליה ללא שום פחד ויהי מה".
דברים אלו הם ההסבר מדוע מלחמת מצוה - מלחמת מגן או כיבוש הארץ - דוחה
פיקוח נפש. הבסיס ליכולת של עם ישראל לממש את יעודו לקדש שם שמים
הוא הימצאות עם ישראל בארץ ישראל. הערעור על דבר זה הוא ערעור על
קיומו של עם ישראל ועל ה' אלוקיו, וזה לא רק דוחה פיקוח נפש פרטי, אלא
אף סיכון לכלל ישראל. ערך קידוש השם הוא ערך מוחלט, שאין דבר שדוחה
אותו.
והנה דברי הרד"ק, שהרב הירבה לצטט, על הפסוק "חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי
אלוקינו" (שמואל ב י: יב) - "שלא יכבשו אותם אויבינו וישבו בהם אם יתחזקו
[8] עלינו וינצחונו. ואם יעשו כן, לא יהיו ערי אלוקינו אלא ערי אלהים
אחרים". אין חילול ה' גדול מזה! ועל כן זו מלחמת מצוה, והכלל בה הוא
כסיומו של הפסוק הנ"ל: "וה' יעשה הטוב בעיניו!"
זו המשמעות העמוקה והאמיתית של יציאתו של דוד נגד גלית. וכך כותב הרב ב"אור הרעיון"
(עמ' רכו): "כי דוד ידע, שאם מול חירוף וגידוף גלוי ומכוון וזדוני זה, לא יקום אפילו אחד
מישראל למחות, א"כ חילול השם יהיה כה איום עד שימוטו מוסדות ארץ".
כדאי להדגיש כבר כאן: היציאה למלחמה כזו אינה נעשית מתוך ידיעה שלא תיפגע, אלא
מתוך אמונה שכך צריך לעשות - "ויהי מה" כדברי הרב, ואפילו לא ינצל! (ועל ענין
זה נרחיב בהמשך המאמר).
לא נשלח:סבא גפטו
נכתב על ידי בנימין זאב כהנא
אחת הדוגמאות התנ"כיות המרכזיות שמביא הרב בהקשר זה פעמים רבות,
היא הקרב "חסר הסיכוי" בין דוד לגלית. דוד הקטן, החלש, וחסר הנשק
שאפילו שריון להגנה לא ]7] מסוגל היה ללבוש - מול גלית הענק, הגיבור
שבידו חרב וחנית, ושכדי להיות בטוח שלא יפגע היה אף לבוש כולו שריון.
אך דוד לא רק שהתעקש לצאת למלחמת "סמיכה על הנס" הזו לבדו, בשעה שבכל ישראל,
כולל שאול המלך, לא נמצא אחד שמוכן לצאת - אלא שהוא אף ניצח בה בניגוד לכל
הגיון.
ההסבר להתנהגותו של דוד הוא בנין-אב לענין כולו. גלית הוא סמל של מחלל שם שמים
בצורה בוטה של חירוף וגידוף גלוי ומכוון כלפי מעלה. כמו שכתוב (שמואל א יז: טז): "ויגש
הפלישתי השכם והערב ויתיצב ארבעים יום", וחז"ל פירשו (סוטה מב
: "כדילבטלם מקריאת שמע". יציאתו של גלית לקרב נגד ישראל לא היתה סתם נגד
עם ישראל, אלא באופן שאין גלוי ממנו נגד אלוקי ישראל, ה' אחד. במשך כל
התקופה הזו לא קם אף אחד להפסיק את חילול ה' הכרוך בהשפלה הלאומית
של שם ישראל - עד שבא דוד והכריז: "אתה בא אלי בחרב ובחנית ובכידון,
ואני בא אליך בשם ה' צב-אות אלוקי מערכות ישראל אשר חרפת" - ואז הסיר
את חרפת ישראל יחד עם ראש הפלישתי, וקידש את השם.
העיקרון הוא: בחילול ה' לאומי, אין כל מקום לשיקול של סכנה שימנע מאיתנו לפעול. כי כל
חיינו כיהודים, וכל קיומו של עם ישראל, מטרתם קידוש שם שמים. כאשר ערך החיים
מתנגש בערך של קידוש השם - מלמדת אותנו התורה וגיבורי התנ"ך שקידוש השם
קודם.
והרי הגדרת הרב ב'אור הרעיון' תחילת פרק מסירות נפש (עמ' רכג): "הגוי המאיים על ישראל
מחלל השם הוא, והאדם בישראל שמפחד מהגוי - נכנע לחילול השם והופך לחלק
ממנו. כל נסיגה, כל כניעה, כל השפלה של עם ישראל בפני הגוי היא חירוף
וגידוף ונאצה וחילול שמו של הקב"ה. על כן ישראל בתור עם, והאדם בישראל
כחלק מהעם, כשהוא עומד בפני אתגר מצד הגויים, הוא חייב להיות מוכן
ללכת למלחמה ולמסור את נפשו, כי אין בקידוש השם ובחילול השם שום
פטור מצד פקוח נפש, ואדרבא, חייב אדם למסור את נפשו על קדושת השם
כאשר המצוה קובעת כך, ובמלחמת מצוה שהיא באה להדוף כל נסיון של הגוי
להצר לישראל, ברור שהאדם חייב ללכת אליה ללא שום פחד ויהי מה".
דברים אלו הם ההסבר מדוע מלחמת מצוה - מלחמת מגן או כיבוש הארץ - דוחה
פיקוח נפש. הבסיס ליכולת של עם ישראל לממש את יעודו לקדש שם שמים
הוא הימצאות עם ישראל בארץ ישראל. הערעור על דבר זה הוא ערעור על
קיומו של עם ישראל ועל ה' אלוקיו, וזה לא רק דוחה פיקוח נפש פרטי, אלא
אף סיכון לכלל ישראל. ערך קידוש השם הוא ערך מוחלט, שאין דבר שדוחה
אותו.
והנה דברי הרד"ק, שהרב הירבה לצטט, על הפסוק "חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי
אלוקינו" (שמואל ב י: יב) - "שלא יכבשו אותם אויבינו וישבו בהם אם יתחזקו
[8] עלינו וינצחונו. ואם יעשו כן, לא יהיו ערי אלוקינו אלא ערי אלהים
אחרים". אין חילול ה' גדול מזה! ועל כן זו מלחמת מצוה, והכלל בה הוא
כסיומו של הפסוק הנ"ל: "וה' יעשה הטוב בעיניו!"
זו המשמעות העמוקה והאמיתית של יציאתו של דוד נגד גלית. וכך כותב הרב ב"אור הרעיון"
(עמ' רכו): "כי דוד ידע, שאם מול חירוף וגידוף גלוי ומכוון וזדוני זה, לא יקום אפילו אחד
מישראל למחות, א"כ חילול השם יהיה כה איום עד שימוטו מוסדות ארץ".
כדאי להדגיש כבר כאן: היציאה למלחמה כזו אינה נעשית מתוך ידיעה שלא תיפגע, אלא
מתוך אמונה שכך צריך לעשות - "ויהי מה" כדברי הרב, ואפילו לא ינצל! (ועל ענין
זה נרחיב בהמשך המאמר).
לא נשלח:סבא גפטו
נכתב על ידי בנימין זאב כהנא
אחת הדוגמאות התנ"כיות המרכזיות שמביא הרב בהקשר זה פעמים רבות,
היא הקרב "חסר הסיכוי" בין דוד לגלית. דוד הקטן, החלש, וחסר הנשק
שאפילו שריון להגנה לא ]7] מסוגל היה ללבוש - מול גלית הענק, הגיבור
שבידו חרב וחנית, ושכדי להיות בטוח שלא יפגע היה אף לבוש כולו שריון.
אך דוד לא רק שהתעקש לצאת למלחמת "סמיכה על הנס" הזו לבדו, בשעה שבכל ישראל,
כולל שאול המלך, לא נמצא אחד שמוכן לצאת - אלא שהוא אף ניצח בה בניגוד לכל
הגיון.
ההסבר להתנהגותו של דוד הוא בנין-אב לענין כולו. גלית הוא סמל של מחלל שם שמים
בצורה בוטה של חירוף וגידוף גלוי ומכוון כלפי מעלה. כמו שכתוב (שמואל א יז: טז): "ויגש
הפלישתי השכם והערב ויתיצב ארבעים יום", וחז"ל פירשו (סוטה מב
: "כדילבטלם מקריאת שמע". יציאתו של גלית לקרב נגד ישראל לא היתה סתם נגד
עם ישראל, אלא באופן שאין גלוי ממנו נגד אלוקי ישראל, ה' אחד. במשך כל
התקופה הזו לא קם אף אחד להפסיק את חילול ה' הכרוך בהשפלה הלאומית
של שם ישראל - עד שבא דוד והכריז: "אתה בא אלי בחרב ובחנית ובכידון,
ואני בא אליך בשם ה' צב-אות אלוקי מערכות ישראל אשר חרפת" - ואז הסיר
את חרפת ישראל יחד עם ראש הפלישתי, וקידש את השם.
העיקרון הוא: בחילול ה' לאומי, אין כל מקום לשיקול של סכנה שימנע מאיתנו לפעול. כי כל
חיינו כיהודים, וכל קיומו של עם ישראל, מטרתם קידוש שם שמים. כאשר ערך החיים
מתנגש בערך של קידוש השם - מלמדת אותנו התורה וגיבורי התנ"ך שקידוש השם
קודם.
והרי הגדרת הרב ב'אור הרעיון' תחילת פרק מסירות נפש (עמ' רכג): "הגוי המאיים על ישראל
מחלל השם הוא, והאדם בישראל שמפחד מהגוי - נכנע לחילול השם והופך לחלק
ממנו. כל נסיגה, כל כניעה, כל השפלה של עם ישראל בפני הגוי היא חירוף
וגידוף ונאצה וחילול שמו של הקב"ה. על כן ישראל בתור עם, והאדם בישראל
כחלק מהעם, כשהוא עומד בפני אתגר מצד הגויים, הוא חייב להיות מוכן
ללכת למלחמה ולמסור את נפשו, כי אין בקידוש השם ובחילול השם שום
פטור מצד פקוח נפש, ואדרבא, חייב אדם למסור את נפשו על קדושת השם
כאשר המצוה קובעת כך, ובמלחמת מצוה שהיא באה להדוף כל נסיון של הגוי
להצר לישראל, ברור שהאדם חייב ללכת אליה ללא שום פחד ויהי מה".
דברים אלו הם ההסבר מדוע מלחמת מצוה - מלחמת מגן או כיבוש הארץ - דוחה
פיקוח נפש. הבסיס ליכולת של עם ישראל לממש את יעודו לקדש שם שמים
הוא הימצאות עם ישראל בארץ ישראל. הערעור על דבר זה הוא ערעור על
קיומו של עם ישראל ועל ה' אלוקיו, וזה לא רק דוחה פיקוח נפש פרטי, אלא
אף סיכון לכלל ישראל. ערך קידוש השם הוא ערך מוחלט, שאין דבר שדוחה
אותו.
והנה דברי הרד"ק, שהרב הירבה לצטט, על הפסוק "חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי
אלוקינו" (שמואל ב י: יב) - "שלא יכבשו אותם אויבינו וישבו בהם אם יתחזקו
[8] עלינו וינצחונו. ואם יעשו כן, לא יהיו ערי אלוקינו אלא ערי אלהים
אחרים". אין חילול ה' גדול מזה! ועל כן זו מלחמת מצוה, והכלל בה הוא
כסיומו של הפסוק הנ"ל: "וה' יעשה הטוב בעיניו!"
זו המשמעות העמוקה והאמיתית של יציאתו של דוד נגד גלית. וכך כותב הרב ב"אור הרעיון"
(עמ' רכו): "כי דוד ידע, שאם מול חירוף וגידוף גלוי ומכוון וזדוני זה, לא יקום אפילו אחד
מישראל למחות, א"כ חילול השם יהיה כה איום עד שימוטו מוסדות ארץ".
כדאי להדגיש כבר כאן: היציאה למלחמה כזו אינה נעשית מתוך ידיעה שלא תיפגע, אלא
מתוך אמונה שכך צריך לעשות - "ויהי מה" כדברי הרב, ואפילו לא ינצל! (ועל ענין
זה נרחיב בהמשך המאמר).
חילול ה' בגוש קטיף (לדעתי)סבא גפטו
שמענו אותם בגוש"ק אומרים "אנחנו נשפיע מבפנים, נשאר בצבא כדי לא לפלג וכו'"... ובהחלט השפיעו מבפנים > > > לרעה..!!
נניח ויש לפניך ג'ורא. מלאה ב.... תיקח 7 ג'ריקנים - עם סבון מפיץ ריח טוב - ותשפוך פנימה. - הסבון יהפך בעצמו לחרא. - עם כל ההשתדלות והרצון... בדומה, נניח ויש לך תינוק שעשה את הצרכים שלו ולכלך את הטיטול. - אתה לא תנקה את הטיטול, - אלא תחליף את הטיטול - ותוך כדי!!! [!] תחנך את התינוק! כמובן שזה יארך זמן...
כך שהחילול ה' הגדול הוא מה שהגוים ראו. את שפלותן של ישראל. החילול ה' הזה נובע מהטמטום של אותם "ממי"רים את דתם" שחושבים להשפיע מבפנים. בדומה לאפי איתם שכשפיקד על אוגדת עזה אמר שצריכים לשטח את כל הבתים שם על יושביהם, ובכמה קדנציות בכנסת קולו נשמע דומה לגרועים שבאויבינו.
כך שכל הדיבורים ש"איזה חילול ה' נוצר, החילונים רואים שהדתיים רבים וכו' וכו' וכו' ומכים שוטרים"... מקורו בסט"א שמתלבשת בצורת רבנים בסגנון אבינר, שרלו, סדן ושות' שראינו שחלקם אמרו שצריך להתגייס למחלקה היהודית בשב"כ, חלקם הוציאו חוברות במימון השב"כ ואף לא הסתירו, חלקם תקפו (פיזית!) נערים ונערות, בקיצור, כוחם מגיע מהסט"א. וזה לא מילים שלי, אלא של רבנים חשובים. (לעניין הסט"א). אז ה"גירושים", יותר נכון הפרעות שביצעו ביהודים הם הם חילול ה' הגדול, ומאיפה הגיע הכח לחילול ה'? - על זה צריכים לתת את הדעת. ולא לדון עם יהודים עם מוסר נוצרי.
אתה דפוק בשכל..קומי אורי
עכשיו הוא יסכים איתך. בטוח.
את ננ"חית, לא? אם ככה התשובה שלי היא: = כולנו.סבא גפטו
מלשון נחמן מאומן? רחוקה מכך מאד.קומי אורי
לכן לא הבנתי?
תגובה:מ.מ.י.ר
ב'. בקשר למאמר "בנין אב לענייננו - דוד נגד גלית":
וודאי שליתן שטחי א"י לגויים הוא חילול השם. וכשיש חילול השם - צריך לקדש שם שמיים, ולא צריך שיקולים של הסתכנות.
אבל פה - יש סכנה גדולה מאוד של חילול השם של שנאה ואלימות בין יהודים. ברגע שאתה תמנע (למרות שהסיכויים לכך שנערים ינצחו מאות יס"מניקים ומג"בניקים מאומנים עם הרבה יותר ציוד, הוא קלוש, כשהעם לא איתם) את החילול השם הזה, אז אתה תיצור חילול השם אחר.
ואני דווקא חושב שהחילול השם כשיהודים מרביצים ושונאים יהודים אחרים, היא היותר חמורה. בייחוד אם היא תגיע לרמות חדשות, שעלולות לגרום לרצח (ואני מקווה שמסכימים איתי שרצח הוא עבירה יותר חמורה מהחזרת שטחי א"י לגויים).
ברגע שרוב העם איתך - אז כן, אם הממשלה היא נגד רוב העם, צריך להילחם נגדה. תוקף סמכויותיה של הממשלה הרי הוא מהעם (משפט כהן קמ"ד), ואם היא נגד דעת רוב העם - צריך לסלק אותה בכל הכוח.
אבל כאשר רוב העם לא איתנו - אנחנו לא נצליח. (ועיין 'סולו המסילה', עמ' נ"ד-נ"ח), ויחזירו את שטחי א"י, ואני לא בטוח שיהיה פה הרבה קידוש השם. (ואי אפשר להשוות את סיפור דוד וגליית, כיוון ששם דוד היה שליח של כל עם ישראל, ופה אנחנו עם עצמנו).
בפינוי ימית - לא היה אפילו מקום למאבק, מסיבה פשוטה - אנשים פשוט יצאו וחגגו ברחובות כששמעו שיהיה שלום עם מצרים.
אם רוב העם היה נגד - לא היה פינוי ימית.
ג'. האם הגר"ש ישראלי לא נחשב בעיניך?? כי הוא כותב בשו"ת חוות בנימין, חלק ב' (סי' י"ז אאל"ט) שצריך להיכנס למשטרה בגלל המצווה שיש בזה, ועל ידי כך גם מרוויחים את הכנסת התורה לכל שדרות החיים במדינה (לא שזו המטרה, אבל זו נגזרת ממה שיוצא).
כנראה שרק אתה מכיר את משנת הרב קוק, ואילו תלמידים מובהקים שלו כמו הרב טאו, הרב שטרנברג והרב וולנסקי הם לא.
נו.
ד'. לומר שיש חילול השם בזה שיהודים מרביצים ליהודים, זה דבר פשוט. זה ממש עיוות לומש שמקורו בסיטרא אחרא. (אלא אם כן אתה מחשיב את הרב צבי יהודה בתור סטרא אחרא, ראה מאמרו בלנתיבות ישראל לפני קום המדינה בקשר למלחמה בין ההגנה, אצ"ל ולחי; זה ממש נוגע לזמננו אנו; וראה מה שאמר הרב צבי יהודה למתנחלים בחברון, מופיע בנספחים שבספר סולו המסילה).
בשבילך - הרב אלי סדן. הוא לא חבר שלך, אלא תלמיד חכם. מספיק עם כל הביזוי ת"ח וכל מי שלא מסכים עם דעותיך.
אגב,מ.מ.י.ר
אני מקווה שאף אחד פה לא חושב שהרב שפירא הוא מהצד של הסטרא אחרא ח"ו (יש האומרים כך, כמו שאומרים על כל הרבנים שאומרים הלל ביום העצמאות, אבל ב"ה לא מהמחנה שלנו).
אפשר תימצות?קומי אורי
לא הטיפשות (זאת הבעיה והגורם), אלא ההתנתקות/גירושסבא גפטו
עמונה היתה שיא הקידוש השם (מבחינה מסויימת)יהודי שמח
ממש לא!רגב
אמת לאמיתה.סבא גפטו
ההיפך.רגב
ולא שהפינוים האחרים כל כך טובים.
עמונה היתה קידוש השם גדול מאין כמותוThe yehudi
אני דווקא ראיתי את הדברים בצורה שונה.מ.מ.י.ראחרונה
וכשיהודים מרביצים זה לזה בחמת זעם, זה חילול השם נורא. איזה קידוש השם יש כששיירה של אמבולנסים מפנה כל כך הרבה יהודים פצועים, לאחר שהיכו אחד בשני?
אני לא חושב שצריך להתחבק עם המגרשים כמו שהיה בגוש קטיף, ולא לנהוג כמו שהיה בעמונה.
אגב, לא לשכוח שהיו הרבה שניזוקו בעמונה. ולא רק פצעים פיזיים, שרובם עברו ב"ה, אלא פצעים נפשיים שלא עברו.
שלא לדבר על בנות שנאנסו, או כמעט שנאנסו, או שנעשו בהם מעשים מגונים ונגיעה במקומות מכוסים. (בכל אופן, גם אם יהיה במיגרון או מקום אחר דבר דומה, בנות לא צריכות לבוא לשם).
חתונה בחומש! היוםישמעאל

מזל טוב!!מ.מ.י.ר
החתן והכלה:רחלקה
הכלה: שונמית קירשנבוים.
מזל טוב!!!!
בקרוב אצל כולנו!!!!!!!!!!!!!
הייתי שם.צעיר ושרוט
מאיזה צד?רחלקה
מצד עצמי...צעיר ושרוט
יאא איזה כיף זה.. שי'הי'ה במזל טוב!פעימה
מזל טוב!!קומי אורי
הבנתי שהחופה הייתה בחומש וההמשך היה אמור להיות באריאל, איך עשו?
איזה יופי...בעז"ה בקרוב אצל כולנואליסף ט
מזל טוב לזוג הטרי!אמא אדמה
מה הבעיה?צעיר ושרוט
כל הכתבים שם הסתבכו עם השמות שלהם, אבל וואלה לא היו שם, אז לא יכלו לאמת את השם.. פעם הבאה שישלחו מישו
"שולמית" - "שונמית".מ.מ.י.ר
קוראים לה שונמית,קומי אורי
אהה..צעיר ושרוט
והשם משפחה שלהםצעיר ושרוט
וולברגתכלת דומה לים
מזל טוב!
בקיצור, וואלה טעו גם בפרטי וגם במשפחהצעיר ושרוט
אגב, אתמול חשבתי על זה, תחשבו על הזוג עצמם, מהצד שלהם, איזה מעצבן זה שעושים המחתונה שלך כזה סיפור גדול, עיתונאים וצלמים ממלאים את ה"אולם" ונדחפים בחופה, (היתה טענה שאחד הצלמים נתן מכה או לפחות דחיפה לגיס של החתן) זה כזה מעצבן... מצידנו אחננו חושבים שזה משו הסטורי ושצריך לצלם את זה ושכולם יראו את זה, אבל צריך גם לחשוב עליהם. וממה שהבנתי המשפחה לא הכי רצתה את כל הטרראם שהיה מסביב לזה...
אני מאמינה שהם ידעו שזה הולך להיות ככה -אמא אדמה
הם ידעוצעיר ושרוט
וידאו מהחתונה בחומשישמעאל
צלמי העיתונותחגי עקיבא
אפילו למבט של אתמול זה נכנס..צעיר ושרוט
הנה הכתבה ממבטצעיר ושרוט
אשריכם היה אחלה בחתונהאומן ר''האחרונה
הרב דוד דרוקמן: הפסטיבל - חילול השם קשה מהגירוש!יהודי שמח
"הפסטיבל – חילול ה' יותר קשה מהגירוש"
");
הסערה סביב "פסטיבל התנ"ך" לא שוככת גם לאחר ביטולו. בראיון לערוץ 7 מוחה הרב דוד דרוקמן, רב העיר קריית מוצקין, על הגיבוי הרבני להשמעת "דברי כפירה" כנגד דמות דוד המלך במסגרת הפסטיבל. לדברי הרב דרוקמן פסטיבל שכזה מהווה חילול ה' יותר קשה מהגירוש.
כזכור, בראיון לערוץ 7 אתמול היפך הרב מידן בזכותו של האלוף גרשון הכהן, שפיקד על הגירוש מגוש קטיף ואמר כי הוא מנע שפיכות דמים. בתשובה לשאלת המראיין בני טוקר על הזמנת אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, שדעותיהם רחוקות מקדושה וסותרות את רוח המקרא לפסטיבל, השיב הרב מידן כי זהו המחיר שאנו משלמים כדי להשאיר את גוש עציון במרכז הקונצנזוס הישראלי.
בראיון לערוץ 7 אומר הרב דוד דרוקמן, כי כל ה"עליהום", שאכן היה מוצדק לדעתו, התמקד בעובדה שהזמינו את גרשון הכהן שהיה מפקד כוחות הגירוש, "אנו מבכים את הפגיעה בשלמות ארץ ישראל, אך זה נובע מחוסר רגישות לשלמות התורה. מי שלא רגיש לשלמות התורה, לא רגיש אחר כך גם לשלימות ארץ ישראל".
"התורה כוללת את התורה שבכתב ואת התורה שבעל פה, דוד המלך מתואר בתורה שבעל פה ובספרי הסוד כגדול עצום הכותב את ספר התהלים, אותו אומר כל יהודי בעת צרה ושמחה, וגם את הלבנה אנו מקדמים בקריאה "דוד מלך ישראל חי וקיים" ", ציין הרב דרוקמן והוסיף כי "זו חרפה ובושה שאנשים הממונים על האירוע הזה נותנים להפיץ בו דברי כפירה. יושב חנן פורת עם גיבוי של הרב מידן ונותנים ליוסי שריד לדבר על דוד המלך, זהו חילול שם שמים יותר גדול מהגירוש".
בתשובה לשאלת כתבנו על טענת הרב מידן כי בעקבות אירועים מעין אלו מתקרב גוש עציון לקונצנזוס הישראלי, השיב הרב דרוקמן כי ביהדות, המטרה, חשובה ככל שתהיה, לא מקדשת את האמצעים. "אסור לעשות מצווה הבאה בעבירה. אם המטרה קדושה אבל האמצעים לא אמצעים של תורה אסור לעשות כך".
"אהבת ישראל וקונצנזוס הם דברים חשובים, אך לא קיבלנו היתר להכניס כפירה בכל הדבר הקדוש לנו בגלל זה", אמר הרב דרוקמן והוסיף כי "מה שאותי מקומם זה שראש ישיבה שנושא בתואר רב, אומר שמותר לשמוע דברי אפיקרוסות במתכוון".
"אנחנו מצווים לאהוב כל יהודי ולקרב כל יהודי, לקרב ולא להתקרב לדעות כפירה". הרב דרוקמן סייג ואמר כי אם במהלך קירוב הלבבות צריך לשמוע גם את דברי השני בתור נימוס, הדבר מותר, אם יש צורך לקרבו ולצורך הקירוב לשמוע גם את דעתו "אבל ברגע שאני מארגן אירוע שבו מובאת דעתו של חנן פורת, כמייצג דעת התורה וחז"ל על דוד המלך ואיתו כשווה לו מופיע גם יוסי שריד באותו נושא, שידוע שיאמר גם דברי כפירה".
לדברי הרב דוד דרוקמן שילוב של דברי רב וכפירה הם כמו שילוב דברי תורה עם רעל – "זה לא הולך ביחד, וזה חילול ה' גדול", אמר
הרב בר אילן: גם פושעי מלחמה פעלו 'מכוונות טובות'יהודי שמח
הרב בר אילן מגיב על דברי הרב מידן שמתח ביקורת על הכוונה להחרים את הרצאתו של האלוף הכהן ואומר כי הדברים מדהימים בחומרתם.
אורנית עצר
הרב שאול בר אילן, ממגורשי כפר דרום, מגיב על דברי ראש ישיבת הר-עציון, הרב יעקב מדן, שמתח ביקורת על הכוונה להחרים את הרצאתו של האלוף גרשון הכהן ואומר כי הדברים מדהימים בחומרתם.
נזכיר כי האלוף גרשון הכהן ביטל את השתתפותו ב'פסטיבל התנ"ך' שהיה אמור להתקיים במתנ"ס גוש עציון. האלוף הכהן קיבל את ההחלטה בשל המחאה הציבורית נגד השתתפותו.
בראיון לערוץ 7, שנערך לפני החלטתו של הכהן, מתח הרב מידן, ביקורת על הכוונה להחרים את הרצאתו של האלוף, ואמר כי הוא מנע שפיכות דמים בגירוש שגם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, ציפה לה.
הרב בר אילן אומר היום בתגובה כי "איך ייתכן שאדם שעשה מעשה פשע יקבל סנגוריה על כך שמנע פשע חמור יותר?". לדבריו, מעתה אי אפשר יהיה להעמיד לדין פושעי מלחמה. הוא מסביר כי "גם אלו שרצחו גברים בבוסנייה עשו זאת מתוך כוונות טובות ומתוך ידיעה שאם הם לא יעשו זאת אז אחרים ירצחו את הנשים".
"אם האלוף הכהן הוא אדם כל כך מוסרי היה יכול לנצל את מעמדו ולקרוא לחיילים לא להשתתף בפשע הגירוש", מדגיש הרב בר אילן.
הוא מוסיף כי "כיום שלוש שנים אחרי הגירוש אני מציע לרב מידן להיזכר שהגירוש גרם לקורבנות בנפש גם מבין המגורשים וגם מבין תושבי עוטף עזה שהפעילות החבלנית כלפיהם הוחמרה".
על דבריו של הרב מידן על כך שנשק ההחרמות אינו נשק נכון ושלאורך ההיסטריה נזקו מרובה מתועלתו" מסביר הרב בר אילן כי "לחרם יש מטרה כפולה – לגרום לעבריין לעשות תשובה ולהרתיע אחרים, אני לא יודע אם האלוף הכהן יעשה תשובה אך חשוב שההרתעה תושג".
"כיוון שישיבת הר עציון מתפארת באוזן הכרויה שלה למוסר של העולם המערבי, אני מציע להם להסתכל בספר 'על החירות' שאומר שהנשק הלגיטימי של ציבור זה נשק ההחרמות כלפי מי שסטה מהמוסר שלו", הוסיף הרב.
הזוית הנכונה ביותר היא של הרב דוד דרוקמןואלאדאחרונה
א. כנס כפירה חולני במיוחד, שלצערי הרבנים הנאו-רפורמיים כדוגמת מידן מארגנים כמותו לרוב.
ב. משתתף בו שונא ה' גדול פי כמה מגרשון הכהן, הלא הוא יוסוף שריידה.
והקב"ה שואל: על כבוד בשר ודם מחיתם, ועל כבודי לא מחיתם? האם סולם הערכים שלנו התעוות עד כדי כך?
מעצת יש"ע - שותפה לפשע!!!יהודי שמח
להחרים את אהוד בנאי - שמפר הבטחות בגלל לחץיהודי שמח
איזה שקריםהכהניסט הנודד
שם התוכנית:"עושים סדר"הכהניסט הנודד
מה אמרו שם?בת-אליי
כל מיני שטויותהכהניסט הנודד
הם מנוולים ופושעים שגרועים בהרבה מגרשון הכהןיהודי שמח
את יוסי שריד (ימ"ש) הזמינו כי...The yehudi
אבל חנן פורת פועל באמת לפי התורהקוקו
יוסי שריד "אידיאלוג אמיתי"?, "יש לו ערכים"? כסף וכבוד זה שם המשחק אצלו! אלה האידאילים שלו, ולפי הערכים האלו הוא פועל.
re:The yehudi
דיברת ברצינות לגבי פורת?יהודי שמח
"חנן זה לא הזמן" לבדיחות ציניות שכאלה.קוקו
נו טוב, קצתי מוזר לי לראות את זה בצורה כזויהודי שמחאחרונה
ישוב קהילתי דתי שחלקו משוייך גם לציבור המתנחליםבנדא מצוי!!
(בלב ובנשמה) ובדעות..........ותראו בגלל איזה שמולאני שמתייפיף ולצערינו הוא גם גר באותו ישוב מה המזכירות של הישוב פרסם השבוע בעקבות תליית שלטים של:
אל תתנו להם רובים
אל תתנו להם טרקטורים
אל תתנו להם פרנסה
זה מה שפורסם:
תליית שלטים פיראטיים:
בזמן האחרון כמות השלטים הפיראטיים בנושאים שונים (וחלקם משונים...) עברה כל גבול. הדבר מכער את פני הישוב ולכן אנו נוריד כל שלט שאינו עיניין ציבורי רישמי של הישוב. יתרה מכך, גם הסנקציות הנקובות בחוק העזר יופעלו כלפי תולי השלטים. הציבור מתבקש לדווח למזכירות על תולי שלטים פיראטיים למינהם
אשמח לשמוע תגובות!בנדא מצוי!!
יש בעיה דומה בשכונות החרדיות של י-םמשה
עירית י-ם הוציאה מכרז שבו זכה בית דפוס שמוסמך להדביק שלטים אך ורק על לוחות המודעות, ויש שם קרבות ומלחמות עולם בבתי דין ובתי משפט וכו' וכו'.
חרף אהדתי לנושא העבודה העברית, ולנושאים דומים - אני תוהה אם באמת לא ניתן לתת חשיפה לארועים ופעילויות גם בלי לזהם את הסביבה.
אולי לוח מודעות?
הקטע הוא שכל שלט שתליתי דאגתי אחר זמן מה להורידו!בנדא מצוי!!
זה עדיין מכער ולא בסדר.אוסנת
צודקים.אוסנת
לא צריך לשמור על עבודה עברית, על גבי ליכלוך הסביבה.
בעייריה אחת עשו פרויקט למיגור האלימות בעיר. איך התחילו למגר אותה? ע"י הורדת השלטים הפיראטים ברחובות.
לא כל אחד יעשה מה שבא לו איפה שבא לו, אלא יבקש אישור מהעיריה.
מהר מאוד הם תפסו את העבריינים הכבדים כך.
מי שעשה זאת באופן חד פעמי ובתום לב, לא התמרד נגד הפעולה. ואילו הפושעים - התנהגו באלימות כלפי מורידי השלטים, ונענשו.
הקטע שתולים אותם במקומות שלכולם תולים בהם ואף פעםבנדא מצוי!!
זה מקומות שידוע שכולם תולים שם ורק שם תולים!
אתה יכול להבין את הישוב...אוסנת
אז הם משתמשים בסנקציות שהם יכולים כדי למנוע את היסורי מצפון שלהם.
זה עדיין מותר להם ובסדר שהם עושים את זה, אבל לא יפה שהם עושים את זה רק לך.
היו היה ביישוב מסוים בשומרוןואלאד
בלילה למחרת, הודבקו מודעות על כל בניין המזכירת, על דלת המזכירות, ועל בתיהם של חברי המזכירות.
מיותר לציין שמאותו היום, המזכירות לא פצתה פה וצפצפה על עניין ההדבקות.
מה זה שלטים פיראטיים?תפוזה 1
שלטים פיראטיים זה שלטים שניטלו ללא אישורהכהניסט הנודד
שלטים שתולים במקומות שלא מתאימים לזה.מ.מ.י.ר
אגב, זה עבירה על החוק. ליד הבית שלי נוהגים לתלות הרבה מודעות בתחנת אוטובוס, ומישהו מהעירייה בא ותלה שלט רשמי שמי שיעשה את זה יקנס ב-660 שקל.

