וכידוע - 'רוצה אדם בקב שלו מתשעה קבין של חברו'
השאלה
האם מותר לו לצאת עם תשע קביין של חברו
או שדווקא הרב שלו הותר לו?.
משום משכב זכור ויציאה עם בנים דאסור מדאורייתא.
נפש חיה.האך הותר??
מה מברכים על כישלון או הצלחה במבחן מתמטיקה?

נפש חיה.
נפש חיה.נראה כי החכם עיקר.
מבקש אמונהאחרונהשאלה שבאה לפתחי ולא ידעתי את נפשי מחריפותה.
האם שרביט הוא מוקצה?וא"ת שאינו מוקצה האם מותר לעשות קסמים בשבת או שמא עובר על מוליד או מכה בפטיש?
וכן האם מותר להתעתק בשבת אל מחוץ לתחום,דכיוון דהתעתקות לא חשיב הליכה ושרי או דלמא חשיב הליכא ואסור?א"נ דהתעתקות נחשב הליכה מן הצד ובכגון דא לא גזור רבנן?
בתודה רבה,הארי פוטר יצ"ו.
אמנם לא עסקתי בספר זה כבר הרבה זמן אך זכורני מימי חורפי שדווקא הארי הוא שדחף את השרביט לאפו של הטרול אך רון ניפנף וטפח בידו כמצוות אנשים מלומדה ואמר "וינגרדיום לביוסה" והוריד את הנבוט על ראש הטרול...אך כאמור לא עסקתי בסוגיה זו זמן רב וכעת צריך לחזור עליה,ואינו דומה שונה פרקו וכו'...
דמטאטא שרי שכן אינו עושה מלאכה בבחינת חורש כמו בחד אופן ובגלימת העלמות יש לאסור משום ממחק.ובענייני השאר אם- מבחינת עונג שבת-מותר ולאו-יש מקום לאסור. והמחמיר תבוא עליו ברכת החוב.
דוודאי שרביט מוקצה הוא מחמת גופו ומלאכתו לאיסור בונה ומרפא(רפארו),הורג(אבדה קדברה) ועוד רבות מהנו ל"ט מלאכות.
וכמובן שההתעתקות אסורה,חדא משום הצורך בשרביט,ואם הינו כדמבלדור,דאינו בעי שרביט-הרי יש חשש שישאיר חלק מגופו במקום שהיה בו ואסור משום ממחק ומוציא מרה"י לרה"ר לנה"ר וכו'. ועיין שו"ת האר"י זל"ל שפוטר ע"י הני מעבדי.
כיוון דברי דתבוא גאולה עד אז, יתהפך לשמחה
וראה בשטו"ת דבי עומר(בספירה).
חייב לקפוץ או שצריך לעבור איך שרוצים
אם המפקד היה אומר לי קפוץ מעל הייתי אומר לו שיקפוץ לי.
ונראה לי להוסיף שדווקא הפערדס שייך לגאון איינשטייגן ולא לרבינו cook.
שהרי פערד"ס נוטריקון פע'י רד'יוס.
עיין ניק שלי

החיים. התכנונים שלנו. הבדיחות פה...נפש חיה.
נפש חיה.רק לפי שאר הפורומים אתה אף פעם לא כותב כאלה שירשורים
נפש חיה.
שרשור הפאדיחות הגדול לחודש אדר!!
- קשישים מעל שלושים
דייי בסוף של השירשור
ואז ניק שנתגייר כקטן שנולד דמי
והכל בא על מקומו בשלום.
אשריו בעוה"ז וטוב לו לעוה"ב
ועוד יש לעיין מה הוי רשע - כי חלוקות בזה הדעות מאוד (כי הקווניק קרי ליה לבנט רשע והלייט קרי ליה לקווניק רשע)
יש להקל מספק (שכן ספק ברכות להקל, ובדידי הוה עובדא בפצל''ש דהוה 80 הודעות, ועי' עוד בשו''ת הפצל''ש ח''א סי' א)
ואי כגוי שנתגייר, לכא' הוי כנשמה חדשה ויש לאסור לחלוטין, שמא תמות אשתו (של הגוי מחמת השם)
נפש חיה.אחרונהגם לא ברמקול אדם אחד לא מוציא אחרים. גם אם באותו רכב, בלי רמקול, זה לא מוציא וכל אחד צריך להגיד בעצמו. ככה אבא שלי הסביר לי (הוא רב)
עיין ב - |לוחץ יד|
עברת עברה חמורה ועל כן הינך מסולק מכאן בבושת פנים. ( מחווה לך לעבר הדלת)
אלא יעשה כך |לחיצת יד באוויר|, |כיף באוויר| וכיו"ב.
אהבתי![]()
למי שאין כוח לפתוח:
וכרוז יוצא לפניו:
איש פלוני בין פלוני
יוצא לסקל על שעבר עברה פלונית
ופלוני ופלוני עדיו
כל מי שיודע לו זכות
יבוא וילמד עליו
נפש חיה.אחרונה
אבל יש לי משהו לתת לך.
אשמח אם תצרי קשר.
בהצלחה!
אלא כנראה שהיא ידעה רק את רוב בניו ולא את כולם.
וד"ל וז"ל וח"ל וט"ל וצ"ע גיוואלד!
כתוב בזוהר הקדוש שכל איש מישראל ישחוט את הפסח ובמקום אחר כתוב כל עדת בני ישראל(למרות שהפני יוסף לא שונה) ?
אלא תימא אין רשאי לאבד את חבירו לדעת ואפילו בהסכמתו שמא השתגע חבירו ויקדים קנה לוושט
חברה שלי כל היום מסתובבת בפורום הזה פנויים פנויית הבנתי משו כזה...
אז אמרתי ננסה אותכם אולי אתם יעילים בתורה... מישו פה מבין משו
בקיצור אני צכה עזרה בפרשת בלק...אני צכה לשאול שאלות על הפרשה ולמצוא תשובות מהפרשנים . 4 פרשנים לשאלה אשמח ממש אם מישו שמבין עניין יוכל לעזור...
תודה מראש אתם אלופים!!! (ניראלי) אם תעזרוו
![]()
![]()
מתיישב בנשמהאחרונה