שרשור חדש
קטע יוצא בקבאניוהוא
במשנה אמרו שקטע רגל יוצא בשבת בקב שלו.
וכידוע - 'רוצה אדם בקב שלו מתשעה קבין של חברו'
השאלה
האם מותר לו לצאת עם תשע קביין של חברו
או שדווקא הרב שלו הותר לו?.

באם הוא בגדר "מרבה רגליים- מרבה קבין" לכא' אין בעיהנפש חיה.
יש לאסוראנו_נימי (G+)

משום משכב זכור ויציאה עם בנים דאסור מדאורייתא.

לצאת...עם קב.אנו_נימי (G+)


מה הקשר לזכר?אניוהוא
קב זה חתיכת עץ.
אני יודע...עזובאנו_נימי (G+)


ועץ היינו לשון זכר ודוק' נפש חיה.


ועל כן קשיא ליאנו_נימי (G+)אחרונה

האך הותר??

שאלה הלכתית בענייני ליבא..אנו_נימי (G+)

מה מברכים על כישלון או הצלחה במבחן מתמטיקה?

אם זה פעם ראשונה אזבלון הליום
"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה"
לא רע.אנו_נימי (G+)
עבר עריכה על ידי אנו_נימי (G+) בתאריך י' בסיון תשע"ז 00:13


ברוך הטוב והמטיבאנונימי (2)

כל מה שה' עושה לטובה עושה...וצריך לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה מתפלפל

ברוך חכם הרזים כי אי אפשר לדעת מה הכוונהנפש חיה.
ואם הוא לא בחור רזה?אניוהוא
זה מהדברים המסורים ללבנפש חיה.
כיוון שהקדימו את החכם לרזים ברכהאנו_נימי (G+)

נראה כי החכם עיקר.

אם הצליח מברך 'שחלק מחוכמתו'אניוהוא
ואם נכשל מברך 'שכוחו וגוברתו מלא עולם'(של המורה)
עם שם ומלכות?אנו_נימי (G+)


וכי למה לא?אניוהוא
מהי המכה העשיריתאניוהוא
דם
צפרדע
כינים
ערב
דבר
שחין
ברד
הרבה חושך
בכורות

חסר אחת.
מהי?
המהפכות במצריםשחר אורן


250 לקו על הים.אנו_נימי (G+)אחרונה


שאלה עצומה בהל' שבתתכלית הכוסף

שאלה שבאה לפתחי ולא ידעתי את נפשי מחריפותה.

 

האם שרביט הוא מוקצה?וא"ת שאינו מוקצה האם מותר לעשות קסמים בשבת או שמא עובר על מוליד או מכה בפטיש?

 

וכן האם מותר להתעתק בשבת אל מחוץ לתחום,דכיוון דהתעתקות לא חשיב הליכה ושרי או דלמא חשיב הליכא ואסור?א"נ דהתעתקות נחשב הליכה מן הצד ובכגון דא לא גזור רבנן?

 

 

בתודה רבה,הארי פוטר יצ"ו.

רק הערהאניוהוא
ודאי שסדר השאלות הפוך ממה שכתבת.

כלומר -
אם אסור לעשות קסמים בשבת- ודאי שהשרביט מוקצה.
אם מותר - אז ודאי שהוא לא מוקצה...
לא בטוח...פעמיים חי
שהרי לא בטוח ששרביט מלאכתו לאיסור. שהרי ראינו שמשמש גם בתור "מקל בעלמא" (ראה את סיפור התגברות הצדיק רון על הטרול באמצעות דחיפת שרביט לנחיר) וכן ודאי שלצורך הגנה עצמית יהיה מותר לטלטלו ברה"ר. ולעניין קסמים בשבת, נראה לאסור. אבל קשה למצוא סימוכין בפוסקים... במיוחד לחפצים שחל עליהם הקסם כגון מטאטא מרוץ, גלימת היעלמות (ספק אוהל, שעשוי כאמור לצניעותא בעלמא), הגיגית, ממתקיא, שיקוי אהבה, המצת של אלבוס ז"ל, החרב של גריפינדור וכו'
ולעניין התעתקות נשאלת השאלה על אדם שגוזרר, רגלו ברה"ר מחוץ לאלפיים , עיינו בכרמלית וראשו ורובו ברשות היחיד. האם מאחר ועבר על איסור (לחלק מהפוסקים) דינו כיצא חוץ לתחום שאין לו אלא ארבע אמות?
הגנה עצמית שהיא בגדר פק'נ ודאי שרי.אניוהוא
ואם זכרוני אינו מטעני - לא דקת בדבריך. דהרי ר' רון לא דחף את השרביט אלא הטרול דחף את אפו על השרביט
אני אינני בטוחתכלית הכוסף

אמנם לא עסקתי בספר זה כבר הרבה זמן אך זכורני מימי חורפי שדווקא הארי הוא שדחף את השרביט לאפו של הטרול אך רון ניפנף וטפח בידו כמצוות אנשים מלומדה ואמר "וינגרדיום לביוסה" והוריד את הנבוט על ראש הטרול...אך כאמור לא עסקתי בסוגיה זו זמן רב וכעת צריך לחזור עליה,ואינו דומה שונה פרקו וכו'...

י"לאנו_נימי (G+)אחרונה

דמטאטא שרי שכן אינו עושה מלאכה בבחינת חורש כמו בחד אופן ובגלימת העלמות יש לאסור משום ממחק.ובענייני  השאר אם- מבחינת עונג שבת-מותר ולאו-יש מקום לאסור. והמחמיר תבוא עליו ברכת החוב.

ונל"דאנו_נימי (G+)

דוודאי שרביט מוקצה הוא מחמת גופו ומלאכתו לאיסור בונה ומרפא(רפארו),הורג(אבדה קדברה) ועוד רבות מהנו ל"ט מלאכות.

וכמובן שההתעתקות אסורה,חדא משום הצורך בשרביט,ואם הינו כדמבלדור,דאינו בעי שרביט-הרי יש חשש שישאיר חלק מגופו במקום שהיה בו ואסור משום ממחק ומוציא מרה"י לרה"ר לנה"ר וכו'. ועיין שו"ת האר"י זל"ל שפוטר ע"י הני מעבדי.

מין בשאינו מינואנונימי (פותח)
נשאלתי על ידי חבר
מה הדין כאשר תשעה באב יוצא בראש חודש וזה נופל על אמצע שבוע
האם בשבוע זה ישנו הדין של שבוע שחל בו לגבי בשר או שמה כיוון שהוא יצא בר"ח פטור?
לא נ''מ אם יצא בר''ח או לאasd100

כיוון דברי דתבוא גאולה עד אז, יתהפך לשמחה

לא ענית על השאלהאחיתופל
השאלה תאורטית
אנו נוהגים לענות רק על דברים שיתכנו במציאותאניוהוא
כגון אף שמתארך וכה'ג.
ואדם שהתארך ?אחיתופל
האם חותנו שמפרנסו מחויב בהעלת התמיכה?
אולי להפךאניוהוא
מדין פנים חדשות באו לכאן - ופטור מלתמוך בו בכלל.
או שמאטבעות בצל
חותמו מחויב בקיצור האף
כבר דנו בזה פהאנו_נימי (G+)אחרונה

וראה בשטו"ת דבי עומר(בספירה).

לא יודע אם קשור לפורום הזה או לפורום צו"בפעמיים חי
יש בוחן בצהל שכולל מעבר קיר... צריך לקפוץ מעליו.
אתה הקצין שאחראי על המתקן הנל, ובא חייל ועובר דרך הקיר.. דהיינו באמצעות שמות קדושים, תיקונים, גילגולי שלג וכיצ"ב...
האם בתור קצין תדרוש ממנו לקפוץ מעל?
ועיין בחתימתך דלעיל^^נפש חיה.


האםשחר אורן

חייב לקפוץ או שצריך לעבור איך שרוצים

צריך לעבור את הקיר לא מהצדדים...פעמיים חי
הוא עומד בתנאים אז לאשחר אורן


איןצראוי לאדם להשתמש בשמות לצורך פרטיאניוהוא
על כן הייתי אומר שע'י השם יפוצץ את הקיר ויעזור לכל חבריו לפלוגה.
בתור חיילאנו_נימי (G+)אחרונה

אם המפקד היה אומר לי קפוץ מעל הייתי אומר לו שיקפוץ לי.

לכבוד כל קהילת פורומא קדישא דשטות"א תובב"אאלברט איינשטיין
נראה דתורת היחסות הפרטית והכללית דכתב רבינו איינשטייגען דומה לתורה דרבנו הרב cook שליט"א זצוק"ל. ונראה דמה שכתב דאי שוויא ליה לאם סי בריבועיה, ומה דכתב דמהירות האור, (ואור אורות התורה הוא) נראה דהיה ראוי לו שלא לעסוק באותן שקוראים אותם ק"ק דסעפארדים שבארצות המזרח לא עלינו "קעבולה, ונראה דמה שכתב נכנס לעומקו של פערדס, ואיך חכם שעיניו בראשו יעשה כדבר הזה לפרוץ לפרדס למרות הדבר שקורין סטעטיסטיקעא דרע לו דארבעה נכנסו ולא הצליחו כולם לצאת ואפילו אחד נעשה משיגינער, ואחד נעשה כויפער. וצריך עיון גדול על אותו שקורין "גאון" עט"ר איינשטייגען שליט"א.
...על הר ה' ששמם

ונראה לי להוסיף שדווקא הפערדס שייך לגאון איינשטייגן ולא לרבינו cook.

שהרי פערד"ס נוטריקון פע'י רד'יוס.

 

גדול (:אנו_נימי (G+)אחרונה


איזה כינו !!!פששששששששששששש.....הגאון 3

עיין ניק שלי

מה מצחיק? אולי תשתפו גם אותנו? (קול של מורה)אניוהוא
החיים. התכנונים שלנו. הבדיחות פה...נפש חיה.


(סתם כדי לפתוח שירשור??? לך זה לא מתאים!!)הגאון 3


תודה על זה. אשתדל למעט!נפש חיה.
לא בשביל לצעוק !! אמרתי את זה....הגאון 3

רק לפי שאר הפורומים אתה אף פעם לא כותב כאלה שירשורים

אני. נכון. ואני בת. והנה עשיתי את זהנפש חיה.


טוב עיין בפורום נוער וגיל ההתגברות בנושא של החרדים צבאהגאון 3


עייניייייייי*** אני בת. בת. בת.נפש חיה.


בפעם ה12 אני לא מתכתב עם בנות עיין....הגאון 3
מה חידוש שם?נפש חיה.


אומרים כמו שאתה אומרהגאון 3


אוקיי. יפה!נפש חיה.


סתם רציתי לשנות נושאהגאון 3


חיחיחיחיחיהגאון 3


הפחתם את זה לחתיכת שרשור...אנו_נימי (G+)אחרונה


ניק על שם אדם רשעאניוהוא
כתוב שאסור לקרוא לילד בשם אדם רשע. (כגון נימרוד, עמרי וכו')

האם מותר להרשם לפורומים עם ניק על שם אדם רשע?
אם אני לא אתחיל לתייג לא יזוז פה כלום...אניוהוא
ברור, אפשר לעשות מה שרוצים כולל להחריב שרשוריםנפש חיה.


יש לך מקור לזה?אניוהוא
כשלך יהיה לי מקור שלא צנוע להגיד משהו- אני אתן לך חזרהנפש חיה.


התבלבלת כבר אני מבקש מ@דור מקור - לא אני אמור לתת...אניוהוא
אמרנו שאני לא שמה על חוקים לא?נפש חיה.


אפשר להוסיף י בתחילת הכינוי ו הא בסופונפש חיה.

ואז ניק שנתגייר כקטן שנולד דמי
והכל בא על מקומו בשלום.
אשריו בעוה"ז וטוב לו לעוה"ב



 

עיקר השאלה האם ניק הוי כילד שנולד או כגוי שנתגיירasd100

ועוד יש לעיין מה הוי רשע - כי חלוקות בזה הדעות מאוד (כי הקווניק קרי ליה לבנט רשע והלייט קרי ליה לקווניק רשע)

תפרט...אניוהוא
אי הוי כילד שנולד-asd100

יש להקל מספק (שכן ספק ברכות להקל, ובדידי הוה עובדא בפצל''ש דהוה 80 הודעות, ועי' עוד בשו''ת הפצל''ש ח''א סי' א)

ואי כגוי שנתגייר, לכא' הוי כנשמה חדשה ויש לאסור לחלוטין, שמא תמות אשתו (של הגוי מחמת השם)

נפש חיה.אחרונה


שאלה הלכתיתאנונימי (פותח)
האם מותר לומר תפילת הדרך ברמקול באוטובוס והאם זה מוציא ידי חובה את כל השומעים?
אשצח למקורוץ
שאלה רצינית...- תעביר לפורום בית מדרשאניוהוא
אני שמעתי שלא וכל יחיד יאמר לעצמו .נפש חיה.


הרב קוסטינר מחמיר בזה, יש מקילים...נער גבעות מצוי


יש אומריםחתולה פרסית
יש האומרים יאמר אחד בשביל כולם וכולם יענו אמן בכוונה רבה ויש האומרים יאמר אחד ברמקול ואחרים יחזרו אחריו.
אבל תתייעץ עם רבחתולה פרסית
בכל מצבתמיד בבטחה

גם לא ברמקול אדם אחד לא מוציא אחרים. גם אם באותו רכב, בלי רמקול, זה לא מוציא וכל אחד צריך להגיד בעצמו. ככה אבא שלי הסביר לי (הוא רב)

זו לא דעת כולם.אניוהואאחרונה
וכאמור בפורומים זה לא שאל את הרב. זה במה לדיון. בשאלה הלכתית כל אחד חדש לשאול את רבותיו..
לא.רוקדת בגשם

עברת עברה חמורה ועל כן הינך מסולק מכאן בבושת פנים. ( מחווה לך לעבר הדלת)

לענ"ד מותר בדיעבד, אמנם מוטב שינהג שלא לעשות כןמתיישב בנשמהאחרונה

אלא יעשה כך |לחיצת יד באוויר|, |כיף באוויר| וכיו"ב.

מנגינה ל-'הא לחמא עניא'אניוהוא
תחילת הסרט מלך האריות.

תנסו את זה בבית.
אתה מתכוון לגלגל החיים?מבקש אמונה


הפתיחה לגלגל החיים. הא-צבניא דז... וכו'אניוהואאחרונה
מכירים את הכרוזים בב'ב ובמאה שערים של ההלויות?אניוהוא
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך כ"ד באדר תשע"ז 19:52
אז תפתחו סנהדרין פרק ו' משנה א' ותקראו את סוף המשנה באותה מנגינה....

חזק!..שה אובד.

אהבתיכן

למי שאין כוח לפתוח:

 

וכרוז יוצא לפניו:

איש פלוני בין פלוני

יוצא לסקל על שעבר עברה פלונית

ופלוני ופלוני עדיו

כל מי שיודע לו זכות

יבוא וילמד עליו

נפש חיה.אחרונה


הי, תפתחואנונימי (פותח)
היי, בזמן האחרון אני מרגישה שאין לי קשר עם הקב"ה אני יודעת שזה משהו שקשה להגיד אבל זה ההרגשה שלי, לפני כיודש הרגשתי חיבור מטורף השתדלתי להתפלל כל יום מנחה וערבית כי הרגשתי קשר אבל לאט לאט זה יורד ואני לא מרגישה כלום. אני ממש אשמח לרעיונות מעשיים שאוכל להשתמש בהם ולא דברים לא ראליים, בנוסף אשמח אם מישהו יכול קצת להסביר לי את מילות התפילה, אני מבינה שזה מילים קדושות אבל שאני קוראת את זה אני מרגישה כאילו אני קוראת ספר- מילה ועוד מילה ועוד מילה-מתחבר למשפט ולא יותר מזה....
תודה רבה וסליחה על החפירות
התבלבלת בפורום....תכתבי את זה ל "בני הישיבות"נפש חיה.אחרונה

אבל יש לי משהו לתת לך.
אשמח אם תצרי קשר.
בהצלחה!

הגיגים במגילהאניוהוא
באו לאיזה יהודי אחד בפורים ואמרו לו לשאול שאלה מהמגילה ולהוציא תשובה ממקום אחר.

אז הוא אמר
כתוב 'ויספר המן לזרש אשתו ... את רוב עושרו ורוב בניו'
וכי זרש אשתו לא ידעה את 'רוב בניו'??

תשובה-
ממקום אחר.
לא הבנתי פירושונפש חיה.


תשובהעל הר ה' ששמם

אלא כנראה שהיא ידעה רק את רוב בניו ולא את כולם.

וד"ל וז"ל וח"ל וט"ל וצ"ע גיוואלד!

בעצם זו התשובהאניוהואאחרונה
שבניו הם ממקום אחר...
די לחקמה בירמיזהחיזרון נפש

כתוב בזוהר הקדוש שכל איש מישראל ישחוט את הפסח ובמקום אחר כתוב כל עדת בני ישראל(למרות שהפני יוסף לא שונה) ?

די לחכימא ברמיזא*.....ולא התבלבלת בפורום?נפש חיה.אחרונה
האם יש לאדם בעלות על גופואנונימי (פותח)
שהרי מוכר עצמו לעבד ואם כן המבקש שחברו עאבד אותו לדעת אמאי נקרא חברו רוצח?
תלוי לענין מהכבר לא ישיבישער
עי' רמב"ם פי"ח מסנהדרין ה"ו וברדב"ז שם דרק ממון הוא קנינו של אדם ולא גופו, ולכן אסור לאדם להזיק לעצמו וה"ה לומר לחברו לאבד את עצמו לדעת. וה חלוק מלמכור עצמו לעצמו שזו זכות ממונית.
מה עם קצת הומור?אנונימי (פותח)
גילוי דעתכבר לא ישיבישעראחרונה
בתחילה סבור הייתי דבברי דעת עסקינן הכא, אלא דאח"כ ראיתי את מנין שנותיכם דרובא דאינשי בהאי מתא (וכמו שמפורש לעיל בשרשור לגבי השטיח האדום והחצוצרות) ואילו אני הריני כבן שבעים שנה. וא"כ אניח לכם ואם תצטרכו בירור הלכתי רציני תפנו אלי.
ואם היה אומר לו חבירו לקפוץ מן הגג היה קופץ?מתיישב בנשמה

אלא תימא אין רשאי לאבד את חבירו לדעת ואפילו בהסכמתו שמא השתגע חבירו ויקדים קנה לוושט

איך יתכן שהוא מבקש מחברו וזה נקרא 'מאבד עצמו'?אניוהוא
ההיי חברהפרפר יפה

חברה שלי כל היום מסתובבת בפורום הזה פנויים פנויית הבנתי משו כזה...

אז אמרתי ננסה אותכם אולי אתם יעילים בתורה... מישו פה מבין משו

בקיצור אני צכה עזרה בפרשת בלק...אני צכה לשאול שאלות על הפרשה ולמצוא תשובות מהפרשנים . 4 פרשנים לשאלה אשמח ממש אם מישו שמבין עניין יוכל לעזור...

תודה מראש אתם אלופים!!! (ניראלי) אם תעזרוו

דוסתופים

 

הגעת לפורום הלא נכוןשחר אורןאחרונה


יש המתלבטים כיצד ללמוד הלכהאניוהוא
האם ללמוד גם טור וב'י או ישר משנ'ב.

הרבנים טוענים שזו המחלה של הדור החדש.



אך באמת גיליתי שזו שאלה שהשאלה כבר מזמן
כמה שנאמר-
טוב"י אור נוט טוב"י?


קושייא עצומה על אחד מגדולי ישראל (בלי שמות)פיצלוש

היינו באמצע שיעור שבו הסביר את מהלך הגמרא ותירוץ של אביי 

והנה הצהיר הרב קבל עם ועדה: "הגמרא דוחה!" 

וצ"ע גיוואלד

גם אצלנו בישיבה - כל הבחורים דוחיםאניוהואאחרונה
גיוס.

גם הגמ' דוחה גיוס אחרת איך היא תהיה גמרא???