הגיג יומיחולות

קמנו ונתעודדאחרונה
(( שיא הינישיו"ת, למה כוי ופרה יצאו לטיול וחזרו 3?כי אין פיסבוק
(( כי כוי זה ספק בהמה ספק חיהכי אין פיסבוק
ווא הייתי חייב ולא משנה כמה חלש הפנץ, תודה
הכל ברור חוץ מדבר אחד.אניוהוא
((*בינישיותכי אין פיסבוק
אם כך אז טעית....אניוהוא
ולקנות דברים בקופסה פרוצה מלמעלה מדין דופן עקומהasd100
אני רק לא מבין מה קשור ה-3 בסוף המשפטyagelאחרונה
קושיא שנתעוררה מתוך הפרשהאניוהוא
מצד המחקרים היה צריך להיות שהכניס שבע כבהמות הטהורות
איברא דבכל הציורים איכא רק שתיים.
זו הסיבה שלא אוכלים ג'ירפה כי אין מסורת מתיבת נח?
או שמא באמת איננה טהורה? ואין למחקרים כלל מקום בתורתנו?
וצ'ע.
האמת היא שגיר'פה [=זמר] טהורה. וראה כאן [סליחה על הרצינות]נפש חיה.
אם לא היה בזה נקודת של אמת לא הייתי ממציא.אניוהוא
וגם המחקר נראה נכון זה לא ודאי...
ולא סולח על הרצינות.
מה עניין טומאה וטהרה לנוח? הרי היה אסור באכילת בשר!asd100
צע''ע (צריך עיון ענק)
שאלה גדולה!אהבתיאנו_נימי (G+)
מי אמר שציורים נכוניםשחר אורן
להזכירך ציורי הרמב"ם אינם נכונים
הגבת לי?שחר אורן
לאאחיתופלאחרונה
יש לדון בעניין המעצבן את חברו בשבת וביום טובasd100
מצינו את המנגנין על העצבים, ונתעוררה אצלי שאלה - האם העצבים הוא כלי שנוצר - ואז ממש מתקן כלי שיר, או שמא זהו כלי שכבר קיים ואז נאסר משום גזירה שמא יתקן וכו' בעצבנו את חברו, שכן בזה מנגן על העצבים
וצ''ע האם גזרו חכ' רק על דבר הנראה או שמא גזרו גם על דבר שאינו נראה, כפי הנידון בסוגייה דידן
ועוד יש לשאול - האם לעצבים יש צליל, וגזרו על כלי המפיק צליל, או שמא גם על כלי שאינו מפיק צליל גזרינן ובנוסף עצבים אינם מוציאים צליל
ואשרי שיפקח עיני בסוגייה קשה זו
אכן שאלת טובאניוהוא
אך לגבי יו'ט אין כלל ספק ופשוט הדבר שמותר מפני שזה בכלל אוכל נפש
שהרי אוכל הוא את נפשו של חברו.
וי'א שהחבר אוכל את הנפש של עצמו.
ואין נפקותא לדינא מי אוכל מה - אלא שעכ'פ ביו'ט ודאי שרי.
ובעניין שבת אעיין בע'ה ואענה
בברכת 'ועיצבנתיי אתכם - עד שיבלו שפתותיהם מלומר די'
פשיטא שמותרשאג
והיאך יתפקח המעוצבן אילולא יתעצבן?
וכן אם לא יתפקח יוכל המעצבן לפקח על עינייני עיצבון המעוצבן
נראה שלא נחית כבודו לעומק השאלהאניוהוא
אך בזאת שפיר קאמר מר, דאין בזה משום 'לפני עיוור' - דודאי שמותר למעוצבן להתעצבן.
איברא דיל'ע האם מותר לאדם להכניס חברו לספק פיקוח נפש - עד שיתעצבן ,
וזו שאלה חדשה שלא דן בה השואל.
ונ'ל דיש 'צווי-דיני' בעיצבון, חדא- 'מנגן על העצבים' דהיינו מעצבן בקטנה- דמפיק מיניה ניגון- והוא בתחום הטעם הטוב (ומותר בימות החול דמחיל איניש לחבריה), ובזה איירי שאלת השואל נ'י
ואידך דינא הוא 'מעצבן רצח' (בלעז' 'מעצבן טעיליים') - והוא המכניס את חברו לפיקוח נפש וזה ודאי אסור בכל יום לגרום פיקוח נפש לחברו.
האמת שכעס בשבת אסור משום מבעיר, והמכעיס מחטיא את חברוצקון לחש
ונענש תחילה.
עם כל הצחוק, יש בזה עניין ע"פ הסוד
יש לחלק בין תלמיד מעליאניוהוא
תלמיד דתלמידי הריהו שלישי!נפש חיה.
זוהי טעות נפוצהאניוהוא
והתלמיד הוא כלי שני
וממילא כדברייך התלמיד דתלמיד הוא שלישי
אך איתא בגמ' שאם הרב דומה עליך כמלאך- אז למד תורה מפיהו - והלא מלאך הוא אש ממש-
וממילא הרב - הוא האש והתלמיד כלי ראשון
והתלמיד התלמיד כלי שני
מ.ש.ל
עוד ראיה ניתן לומר שכתוב ' היזהרו מגחלתן של ת'ח - הרי שת'ח הם גחלת ממש.
ואם לבך נוקפך לומר שכעת התלמיד המלמד הוא נהיה גם אש ויוצא מגדר כלי ראשון
בזה יש לחלק בין רב ת'ח שיש לו 'ברענט' לרב שאין לו 'ברענט'.
והמחמיר באש הגלויה תעב"טנפש חיה.אחרונה
שאלה קשה שאני מתחבת בה רבות, ואפילו נשלחה לרב אבינרהברוש הסטלן
שמשום מה לא יכל לענות
אנא התירו את הספיקות הקובלים בי....(זה תקין בכלל?)
טוב
ככה
לפני שנה קנו לי גיטרה, לאחרונה התחלתי יותר לנגן עליה ואפילו קראתי לה סיאסטתה (שנ"ץ בלטינית https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%A0%D7%AA_%D7%A6%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9D)
בעקבות כך, האם מותר לי להמשיך לנגן בה?
האם מותר לי לשמוע אותה?
שותו|בום|
לכבוד מעלת השואלאניוהוא
האם כוונת מעלתו היא מלשון מחבת כלומר יושב על המחבת ברזל המפרידה בינו לבין בוראו כדברי הנביא,
או דילמא מלשון מחבוא בלי האות א' משום שהיא לא מוצאת את המחבוא. הצורך להתחבא הינו מפני אימת הדין שיפסקו לו.
ולשאלתו בדבר הגיטרה הנקראת 'סיאסטה' ובניגון בה.
ויש לדון מכמה צדדים
ראשית מצד איסור נגיעה שהרי שמה כשם נקבה וחישינן דילמא אתי לאיחלופי בנקבה דעלמא..
עוד יש לדון מצד ה'בועל ארמית' כמאמר המשוררת ' אני גיטרה מישהו פורט עלי' וזהו בעילת וכיוון ששמה כשם גויה חישינן דילמא אתי להתיר איסורי ערווה החמורים.
ועוד זאת בשלישית יש לדון מצד משמעות השם שנ'צ- והוא מנוגד לדברי חז'לנו בדברי קודשם כי 'זוג של שחרית וחרופצן של בין הערביים מוציאים את האדם מן הישיבה', וכידוע נקטינןמכר'מ דדריש בשמא דאינשי וק'ו בשמא דגיטרא וע'כ נראה לאסור לנגן בה דאתי לארדומי.
ע'כ היה נראה לענ'ד דיש לאסור
אלא שהעירו מן שמיא לעיני, וחזינן שבלעז קרינן להאי כלי נגינה 'גיטר' ולא גיטרה- דהיינו דהוי זכר ולא נקבה,
אלא דשמא דקרר לה בעליה הוי שם נקבה לועזת העלול להחטיאו סשנ'צ בעצמו.
וע'כ אם ירצה מעלת השואל להמשיך ולנגן בה אין לו אלא לשנות את שמה לשם זכר ישראל וכשר
ובזה אגלוייממילתא למפרע דטעות היה מעשהו עד כאן
וה' הטוב יכםר בעדו ובעד על ישראל אחיו
החותם ביקרא דגיטרא ואוריתא דילה
((כי אין פיסבוקאחרונה
ווא
, (כאילו, ממש לרמה הזאת צריך להגיע??) ווא אחי באמת יפה...
ראשית קשיא היכי אתה תניא, שהברוש יושב על מחבת של ברזל?? הרי הוא ישרף! שנאמר "באש אתה היצתה ובאש אתה עתיד ליבנותה"
ולא נאמר ליבנותה אלא על המחבת
והאות א, הרי היא האות הראשונה בתורה ומעלות רבות יש לה(אפילו מפורש בגימתריות, ש א שווה ל 2, וש2 מסמל את לוחות הברית!) ואיך היא תיתחבא? מכול מקום ראוי לומר שמילתא בעלמה האות א (טוב, היאשתי, מבחינת "יאוש בעולם כלל" רבינו)
לכבוד מרנן ורבנן גדולי הפורום ומנהיגיואניוהוא
ומעודי תמהתי
במה עדיפי רווקי ירושלים מרווקי שאר ישראל?
ואת'ל דעדיפי, האם רווקי א'י עדיפי על רווקי חו'ל?
ותו קשה מדוע מיירי דווקא ברווקים, האם נשואים אין להם דטהרה זו? או נימא שנשואי שאר א'י(או אפי' נשואי חו'ל) הם שווים במעלתם או דילמא מעלתם טפי מרווקי ירושלים.
ואודה לכבודם אם יתירו ספקותי
שאין שמחה כהתרת הספקות.
משום חופהנפש חיה.
מנהג ירושלים לא להלין את המת ולקברו עוד בטרם שקיעה
בו ביום שנלב"ע.
מקובלנו מרבותינו שכשזוג נישא הן עומדין תחת חופה בעלת ארבע כלונסאות
וידועה מימרא דכולי עלמא
דבארבעת אלו מתקיימות שתי לוויות רח"ל
נפק"מ
לרווקי ירושלים שמזדרזין להעמיד חופתן ולא לעכבה...
ושיהיה בשעה טובה ומוצלחת![]()
בזה מתיישב מנהג קהילות אשכנז להנשא לפני שקיעהאניוהוא
לילה כיום יאיר....
ודו"קנפש חיה.
זוהי קולא דאתי לידי חומרא!אניוהוא
נתרץ עוד בכאן ונאמרנפש חיה.
לא ירדתי לסוף דעתךאניוהוא
על הספרדים נאמר " כל באיה לא ישובון" ועל אחינו האש' נאמרנפש חיה.אחרונה
דולקאפשר לברוח...."
והנה ראיתי באחת מחתימות של זה הפורוםחוני המעגל פינות
שאלה עזה שנשאלה
בלשון הנל [פחות או יותר]
"אם ניסיתי להכשל והצלחתי
אז הצלחתי או נכשלתי?!"
ד"א מי שיודע של איזה ניק זה החתימה שלו שיתייג אותו...
בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
למאן דאמר הכישלון להצלחה דמי-שפיר.נפש חיה.
למאן דאמר ההצלחה לכישלון דמי- אכ"נ
וכבר אמר החכם מכל אדם "יגעת ומצאת תאמין"שאג
שכוייח עצום נע"ג חיילך לאורייתאחוני המעגל פינות
נכשל בהצלחה!נחמיה17
ואילו אני עניתי תשובה זו מיד בפעם הראשונה ששאלוני שאלה זו ואתמהה היאך לא ענו הכא כך!
כעין זה נח' בתחילתו בפשיעה וסופו באונסאניוהוא
הא! מצאתי!נחמיה17אחרונה
פאדיחה תייגתי ואז ראיתי שנע"ג כבר כתב את זה לפניי......
(מעניין אם זה עדיין מציין לך את זה בהודעה, נשמח אם תעדכני אותנו! 
אצל מי אני משנה נייק?א"י לעמ'י
מה עניין שמיטה לסיני?אניוהוא
אף ההניק שלך, א'י הקדושה, מה עניינו לפרוייקט השטו'ת?
אלא לומר לך שגם הפורום הזה קדוש ואין להשתמש בו לשאלות לא קשורות....
אוופס..א"י לעמ'י
מחילה ממש. לא ככ ידעתי על הפורום. אז רק שאלתי.. לא צריך להתעצבןן או משוו
פסדר טעיתי..
לא מתעצבן.אניוהוא
^
חוני המעגל פינותאחרונה
שאלה: מותר למלוח מודה במקצת בעציץ שאינו נקוב?מעוז אסתר לנצח
מעניין אם כבר שאלו את זה...
לכאורה יש לומר שמלכתחילהחוני המעגל פינות
אין לנקוב בשמו יתברך
אך לעניין מודה במקצת תקנו חכמים
ועניין מליחה פשוט וברור הוא שנאמר
על כל קורבנכם תקריבו מלח
ונמצא שהוא קרב לשמו יתברך
ולגבי עציץ נקוב מסתמא משמותר
והכי אמר מי ששמו נקוב בשבעים ושתים
כי האדם עץ השדה
ומאימתי עץ בעציץ שאינו נקוב קא מתגדל?!
ויש לעיין גבי עציץ שאינו נקוב וצ"ע
ועוד יש להקשות מדוע קושיא זו נשאלה בידי קדמונים?!
ויבוא בעל הקושיות ויאר עינינו באור חוכמת תורתו
יש לעיין בטעם המליחה. (שהוא כמובן מלוח...אך יש עוד טעם...)אניוהוא
אלא שבמודה במקצת המליחה לא באה להכשירו וכמו שנבאר בס'ד.
הרי חייבוהו רבנן שבועת היסט,
אבל כיום לא משקיעים בבי'ד את החייב ולכאו' יש לנו בעיה לגבות ממנו.
על כן הציעו חכמנו ז'ל למולחו ולהוציא את דמו, לא כדי להכשיר, אלא כדאי לגרום לו להודות ורק כשהוא ישחה במיץ של עצמו קיי'ל דהוא יודה.
ובזה מתורץ נמי מדוע לא מולחים חייבי שבועות דאו', דרק בשבועה דרבנן קיי'ל לרבנן דשחיה במיץ של עצמו תגרום לו להודות, אבל כשהאדם לא מודה ומתחייב מדאו' בשבועה אפילו אמצעי לחץ זה לא יועיל לו.
וכמו כן מובן למה לא מופיע זה בדברי קדמונינו שהרי הם השביעו עדיין ורק בדורות האחרונים שלא משקיעים נזקקו למליחה זו.
והאמת יורה דרכו.
בבירור דין מודה במקצת נשבע ונוטלקמנו ונתעודד
בס"ד
יש לעיין במשמעות "נוטל", האם כוונתו בשילוח הקן והיינו "במקצת" שלא נוטל האם על הבנים אלא האם בלבד, או שמא נוטל צפורניו והיינו "מודה" בלע"ז.
<המשך יבוא>
לענ'ד לא דקת בדברך החבר.אניוהוא
אלא כדברנו שלאחר שהוא נשבע, ושחה במיץ של עצמו הוא צריך ליטול ידיו כדין המקיז דם שלאחר הקזת הדם צריך ליטול ידיו.
ודו'ק.
איברא. יש מקום לומר שקשור לאומנא, ועוד נדון בזהקמנו ונתעודד
בס"ד
אך עלינו לפתח את הסוגיא על פי הסדר הטבעי שלה.
ובכן,
נראה שיש כיוון לפשיטת הספק מהדין של "אלו דברים צריכים נטילה במים" וייעויין שם בש"ת ובמ"ב שיש לחלק בין דברים שמצריכים נטילה משום נקיות לבין המצריכים משום רוח רעה.
א"כ, ובהתחשב בכך שבנטילת צפורניים יש רוח רעה ובוודאי שבשילוח הקן ושאר עיסוקים בבע"ח יש בעיה של נקיות, נראה שהספק הראשוני שלנו (מה הכוונה ב"נוטל") זהה לספק האם יש כאן רוח רעה.
<המשך יבוא>
ואף כי "רחמנא אמר תקעו"קמנו ונתעודדאחרונה
בס"ד
מ"מ היכא דאפשר יהבינן טעמא לקרא, והיינו טעמא דשבועת מודה במקצת כדאמרינן בסנהדרין מד. "גמירי דלא מפקי שם שמים" וממילא איברירא מילתא אי רוח רעה אית כאן או שמא רק חסרון נקיות.
אלא שחמירא סכנתא מאיסורא ומשום חשש שמא יזיק הרוח יש לתיתו בעציץ שאינו נקוב כמאמר רש"י שם ע"ב ד"ה "דבעיא מכסא" בעניין שמעון בן שטח שמשעה שמגביהין המכשפות מהקרקע שוב אין שולטות.
והנה נתברר טעם "מודה במקצת בעציץ שאינו נקוב".
(הגהה: והנה ב'בלטיהם' נראה שיש לחלק שדים מכשפים וצ"ע)
<המשך יבוא>
ויש לכוון דעתך כנגד הדרךחוני המעגל פינותאחרונה
וכלל אצבע בידך בעת מצוא
בימין תנהג ועינך לפנים וחיי צער תחיה
ואם העקומה לשמאל היזהר לבל תימרח על המעקה
ועוד יש לומר לעניין זה
תפילת הדרך....
ויכוון הגיות פיו וליבו כנגד אביו שבשמים
וכנגד הגהיו שלא ימצא עצמו ח"ו הוגה בנסיעתו
עמוק מיני ים וגבוה מיני רקיע ושם יתעורר...
בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
מדוע הסוכה העתידית תהיה מעורו של לוויתן?שאג
הריני מתריע בשער בת רביםdvirm1
דלמידע כל בר נש* דבהאי פורומא:
אסור שתפסוק לה תורה מישראל!
והמשילו חכמים את התורה בשביל ישראל כמים לבן אדם, שלולא זה אינם יכולים.
ועוד שחכמינו ז"ל למדו גם, ואפילו במיוחד, בשעת סכנה, ואפילו בזמנים שהיו גזירות גדולות על לימוד תורה
מהגויים הרשעים ימש"ו**.
והכבירו בדברים שהתורה קיום העולם היא ולולא היא ייחרב העולם.
ועוד אמרו, שמאז שנחרב בית המקדש, אין לקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה.
וחלילה שתשתכח תורה מישראל!
על כן מודיע אני ומתריע לכל השומע, שיתחזק וילמד וישנן לימודו.
ויפרסם את חידושי התורה שלו בפורום זה.
וחלילה לו לבית מדרש ריק שאין אנשים הלומדים בו.
*בר נש - בן אדם בסגנון הזוהר
** ימש"ו - יימח שמם וזכרם
(קיצר.... תחיו את הפורום!!!)
ואין בימ"ד בלא חידושנפש חיה.
-החת"סנער גבעות מצוי
ונע:ג
נפש חיה.
ח"ו, אמרתי בשמו.נער גבעות מצוי
יוגעת. יודעתץ. בע"ה תזכה להביא גאולה לעולם!נפש חיה.
בן 16?נער גבעות מצוי
למה, גאולה מביאים רק שישיסטים?
נפש חיה.
הי הי, זה כבר מאחוריי
נער גבעות מצוי
מי שעומד מאחוריך- הוא העומד!
נפש חיה.
אחת שתים שלוש!חוני המעגל פינות
אני אחשורוש?נער גבעות מצוי
שרביט זהב לך ביד וכתר על הראש
נפש חיה.
נסיופ לא כאן
נער גבעות מצוי
נפתח סניף!! פרוייקט השטות עולה!|צווח|
נפש חיה.
מנהלים!! |מודאג| @@@נער גבעות מצוי
טובטוב
נפש חיה.
תכלסחוני המעגל פינות
מקפיץ רבותיי. נראה לי המשפט שהכי אחזתי ממנו בכל הפורומיםנחמיה17אחרונה
(לא כולל משפטים שלי... בעצם, אולי אפי' כולל אותם...)
מדהים!!!!!
שנים לא הייתי פה, ונתעוררה שאלה!נער גבעות מצוי
האם צריך לברך שהחיינו כמי שרואה את חבירו הטוב, או שמא יש בזה בחינת המקביל פני רבו ברגל?
הרב מלמד אומר..א"י לעמ'י
הטעם של ברכת שהחיינו על חבר נאמרת רק אם לא ראית אותו 30 יום, מפני שההתרגשות הפנימית הרוחנית היא עיניין מיוחד ונדיר
זו שאלה רצינית, לא בא ברגל....נחמיה17אחרונה
איך יכול להיותחירטוטא דלעילא
שמטבילים בפסח ושלא בפסח כל מיני מאכלים בנוזל,
כגון קורענפלעקס בחלב וכו',
והרי הטבלה זה דרך הגויים הכופרים ימ"ש להעביר לדתם
ולפי המחלוקת של רב יהודה והחכמים, אם יש מקור בתורה לדבר אין זה הליכה בחוקותיהם
אבל הטבלת בסקוויט בקפה? דגנים בחלב? היכן מצינו?
נראה לרוב דעתיאנו_נימי (G+)
דכיוון דטבילתנו אינה במים כחוקותיהם שרי בכהאי גאוונא דחלב ודבש וכו' כמאמר הפס' "ארץ זוות חלב ודבש"
ועוד יש לומר דנוצרים אלו הולכים בחוקתינו ועל כן האיסור חל עליהם בלבד.
ויש להוסיף עוד עיון
אבל עיין ערך סדר פסחחירטוטא דלעילא
ובו מטבילין כרפס במי מלח
אבל חוקתיהםאנו_נימי (G+)
במים קדושים דלא מצויים במחוזותינו...
הו טוב. תודהחירטוטא דלעילא
אכן שאלת טובאניוהוא
ובליל הסדר הקלו כדי שישאלט התינוקות
ונל"ל...נחמיה17אחרונה
דהטבלה בעניין מנהג גויים שייכת בפסח ע"מ שלא ישימו לב לחוסר המכסה בילדים נוצרים (אשר היו נצרכים לאפיית המצות)...
ונראה דפורום הדין שייך אף לענות דהטבלה בדגני צפר לא טעונה נטילה משום מצב כפית....
בהנחה שזו שאהל רצינית- כדאי לשאול בפורום בית המדרש.נפש חיה.
ואם לא רציני?גלידת לימון
פפפ אז לשאול כאן ולצפות לתשובה מגוחכתנפש חיה.אחרונה
שאלה לריענון המחשבה....נחמיה17
אין לי משהו שנון, נלך על הסגנון המגעיל....
-מברכים על נזלת? (לכא' זה כבר ממזמן נהיה דבר שדרך בני אדם לאכולו....)
מברכים: ברוך המגעיל תינוקות של בית רבןמשועמם...
או ברוך דיין האמת
תשובהסמיילי...
שלום רב,
הדבר נתון במחלוקת חרטטנים גדולה.
לעניות דעתי במחלוקת נראה שאין לברך כלל.
הטעם הוא שסברינן לומר שדרך בני אדם לאוכלו לא נמצא פה, כי אין מדובר בכלל הציבור שאוכלו לשם תענוג. אלה כלל הציבור אוכלו מטעמים אחרים שאינם מצריכים ברכה, ומעטים שאוכלים לעצמם אינם קובעים ברכה לכלל וגם לעצמם אינם קובעים. ולא גרסינן בנזלת חזרת כפי שרצה שו"ת חסר דעת לומר בדבריו, כי בנוהג שבעולם חזרת לחוד ונזלת לחוד.
בכבוד רב
סמיילי
רב עם הסטנדר בבית מדרש
והנה נלענ"ד דיש לגרוס "חטטנים" ולא חרטטנים, ועוד...נחמיה17
אם הציבור אוכל את זה מטעמים- הרי שיש הנאה בטעם!
אינו מדובר בטעם באכילהסמיילי...
טעמים שונים כוונתי - סיבות שונות, וסיבות אלו לא מצריכות ברכה.
בכבוד רב
סמיילי
רב עם הסטנדר בבית מדרש
ונראה שכבודו לא בקיא במנהג אנשי דוכתא הדין....נחמיה17
ואין הרבה צורך רב להרחיב.....
אנשי דוכתא הדין? ודאי שאני בקיאסמיילי...
רענון קצר מי זה דוכתא הדין
דוכתא הדין הוא ישוב יהודי מהאלף הרביעי לבריאת העולם. זמנו שנת האלף חמש מאות וששים לבריאת העולם. עקב הריחוק של אנשי דוכתא הדין מכל ישוב יהודי אחר במהלך השנים נכנסו ספקות רבים ומתוכם גם מנהגים רבים ושונים ודיני הלכות שונים מכלל הציבור. לגדולי פוסקי ורבני דוכתא הדין קראו ועוד היום כך קוראים להם "כ"ק דוכתאים עדינים". רבים המתבוננים בפסקי ומנהגי דוכתא הדין יראו בהם מנהגים מוזרים וחרטוטים כולם ככולם. אך אין זה האמת, זה נוצר עקב בלבול בישוב היהודי. כך שטוען ד"ר מבלבל המוח מאוניסברסטית חרטוטים בענף החרטטנים לעניני דוכתא הדין. הישוב בדוכתא הדין עצמו נחרב ואנשיו עם מנהגיהם המשונים עלו לארץ מהר מהר תוך כמה שנים בתחילת האלף השישי לבריאת העולם. מאז רובם אשתכנזו ומעטם הסתפרדו ובודדים עוד אוחזים במנהגים המשונים ההם ובהלכות המשונות ההם.
יצויין שההלכות של אנשי דוכתא הדין ומנהגיהם לא התקבלו בקרב קהילות ישראל.
וביניהם המנהג שכבודו עוסק בו הלא הוא מנהג ה"טעמים" (ספר מנהגי דוכתא הדין חלק כז עמוד 567 שורה 4)
והמנהג הוא בלשונם "כשיש מספר סיבות שאינן מצריכות ברכה בדבר מסויים לא מברכים. אומנם מנהגינו הוא שכשיש טעמים בדבר, והיינו טעמים של אכילה, אפילו שאינו ראוי למאכל עכבר, אנחנו נברך, ולא פלגינן בזה, בהוראת מו"ר דוכתא עדינים"
ואין זה התקבל, אז למה לך להביא את המנהג המשונה הזה?
בכבוד רב
סמיילי
רב עם הסטנדר בבית מדרש
אלא בטעמי זרקא ופשטא...נחמיה17
היינו שזרק המנהג ופשטו מעליו!
כמו שנאמר בדברי רבותינו ה"אנדרדוס"- "בואי גברת, בואי לטעום" וכו' עיי"ש
זרקא ופשטא אינו טעם מוכר ע"ע הוועדה למחקרסמיילי...
מה השאלה?אנו_נימי (G+)
מובא בפרוש בדברי רבותנו
"בא"ה אקב"צ על הגעלת אנשים."
ואם זוללו עם קפה מברך "על ניזול המקפה."
ונראה דיש לגרוס" בא"ה אמ"ה אקב"ו על וכו'"נחמיה17
אז אסור לאכול בצום?נחמיה17
(אם זה עם שערות, לכא', כבר לא רגילים לאכול את זה... זה כבר לא כ"כ טעים....(מותר לברור את השערה משם בשבת?))
|נגעל טיפה מעצמי.... לא משנה....|
כולם כאן בנים. אין דבר, יעבור לכם כשתיכנסו לישיבותנפש חיה.
חחחחחחחחחחחחח הרגתם מצחוקyagel
בכה'ג אמרינן סב'לאניוהוא
תלוי אם מקבלים את המימרא הידועהירא ורך לבבאחרונה
שההבדל בין כולורבי לנזלת,
הוא שכולורבי ילדים לא אוהבים לאכול.
אולי תפרשו מה שאתם כותבים גם לפשוטי העם?פוסעת
ועייני כאן כאן ושם שםחוני המעגל פינותאחרונה
בשיעור כלליירא ורך לבב
הרב דיבר על האם נשים יכולות לברך על מצוות שהן פטורות מהן.
אז הרב אמר שבסוגיא תהיה נפקא מינה לדינא,
אז אחד הבחורים שאל מי זאת דינה..
וי"ל שתלוי בחקירת חפצא וגבראחוני המעגל פינות
היכי דמי אם דינא זה משום חפצא-
אז יצאנו גברים מחפיצים שמדקאים את המין הנשי
ומתקראין בלשון לע"ז שועוביאיניסטי"ם
ואם משום גברא-
אז יצאנו פעמינאיסטי"ם
אשר קראו אומר בנפשם תשווה האישה לאיש ואיש לאישה רח"ל
ממה נפשך שצריך עיון ותשבי יתרץ
[אא"כ אחד מת"חי הפורום יענה הקושיות]
כשדינה מניחה תפילין ביום שאינו ראש חודש....נפש חיה.
בעלת חמש כנפות....
מי זו רחל?אניוהוא
הסגרת עצמך!חוני המעגל פינות
סתם אחי תרגיש חופשי

רח"ל ר"ת של רחמנא ליצלן
למען הסר ספקאניוהוא
אופס יצאתי אידיוט .....חוני המעגל פינות
מעניין לעניין באותו ענייןאניוהואאחרונה
מאידך נפסק שאסור לאשה להגיש יין או שכר לאיש שאינו בעלה (וכן אסור לאשה בעת נדתה להגיש לבעלה)
וקשה מדוע מדינה אפשר לקבל שכר?
וצע'ג
קושיא גדולהחוני המעגל פינות
@נער גבעות מצוי
@נחמיה17
@משועמם...
@סמיילי...
@אנו_נימי (G+)
[@-1|אנונימי]
@dvirm1
בשביל צורך הרבים. בשביל עצמו אסור מדין שדה חרושנער גבעות מצוי
למה מי מת?חוני המעגל פינות
ועוד בחרוש!
שדה הפורום. מת המתנער גבעות מצוי
טרם!!! יש בו עוד חיותחוני המעגל פינות
אני חושש...
תחית המתים דרושהנער גבעות מצוי
יש בו קוסטא דחיותא ופשוט שכןנפש חיה.
הא! כהן.....גדול.....נחמיה17
נ"ל שכל כונת מר הייתה לתיבות כת"ר- "למה מי מת?"
ונראה שמכיוון שפורום זה הוא מילי דשטותא היינו צחוק נראה דשייך מת פה... דכן אמרי אינשי "מת מצחוק" ומכיוון שמילי דשטותא הדין הם ע"ג פלפולי מצוות נראה שהמת מצחוק הינו "מת מצווה" וכידוע אף כהן גדול נטמא למת מצוה....
אולם נראה שאף זה אינו שייך שכן אין דין אוהל, או מגע ומשא...
ונראה דמדין ריחו נודף שייך אף כאן.....
ודו"ק.
כמו שאמר ליאנו_נימי (G+)
מורי ורבי הרב צבי שניאור-כהנים-החוצה! פגר!!
ויש לומר שמשום מת מצווה התירוחוני המעגל פינות
עיין תגובתי!!!!נחמיה17
באמת חששתי ששמעתי את זה פעם ....חוני המעגל פינותאחרונה
אופס, פדיחות
