ידונו הדיינים הנכבדים, ישמע העם ויוסיף לקח...
מעשה מהינדיקשקט רועם
ידונו הדיינים הנכבדים, ישמע העם ויוסיף לקח...
וראיתי בזה דעת גדוליםאנו_נימי (G+)
דהרי אתרנגול מברכין אנו בכל יומא ה"נותן לשכוי בינה" ושאלו ראשונים האם קאי נמי אתרנגול הודו או אלאו דהרי אית ליה שם לואי והוא פוסל כמא דראינו בפס(י)כין [-פסחים].
ואמר הרה"ג מדומ-מינו דכיוון דאתרנגול דקתני בברכה קתני סתם-הרי שם לואי לא מעקב. וכיוון דעליו נתנה מידת בינה-הרי יש להאזינו לפסוק כמותו.
ונחלקו בזו רבותינו האחרונים האם מאי דכת' הרה"ג דומ-מינו פסק לכל בני הדור או רק לאשכנזים דלהם אחר ברכה זו כת' שלא עשני עבד וכנ"ל בשאלה אך לספרדים שהם מברכין פוקח עוורים דברכה זו היא בחינת פיקחות לגברא בר אנוש באו דברים אחרונים ובטלו ראשונים ונתן הפיקחות והבינה לבני אנוש-דתרתי דסתרי לאיכא למימרא הכי דאינו באותו גופא.
פלפלו בה רבות רבותינו אחרונים ואחרוני אחרונים.
ונראה לאני בעוני ודעתי כי קבלתי שמועתי מרבי ומורי יוסי הזקופי(בבחינת זוקף כפופים) דלי ולאנשי עדתי, ספרדי אמיתי, יש ללכת כמנהג רבותינו ולא לסור ימין ושמאל
ע"כ-והמחמיר תע"ב.
אשמח לתגובות.
סיעתא לנ"לתמים
מפורש מן הכתוב "הודו לה' כי טוב" היינו שההודו שייך לה' בבחינת "לי בני ישראל עבדי הם" ולא עבדים לעבדים
ישר כוחך!אנו_נימי (G+)אחרונה
ששברת..
אוי לבריות מעלבונה של תורהתמים
ראיתי לכמה "חכמים בעיניהם" ששאלו על דרך השינה הראויה- האם כשמתכסה היהודי יש לו להכניס את זקנו תחת השמיכה או שמא מעליה. ונבהלתי מגודל הבורות שהרי מקרא מלא דיבר הכתוב: "זקן ארוך לי עד ברכיים" משמע שאסורה החציצה מעיקר הדין לפיכך יש לתחוב הזקן תחת השמיכה. לינו בטוב!!
למי שיש לאל ידו לחזק טענתי יהיה ממזכי הרבים
שמעתי פעםההוד וההדראחרונה
ששאלו את הראש ישיבה לשעבר בישיבה שלי את השאלה הזאת, והוא לא ידע מה הוא עושה ובלילה שאחרי הוא לא ישן כל הלילה בגלל שהוא לא זכר מה הוא תמיד עושה.
מי רוצה פורום מילים ביידיש? (א-נ-י!)א יידישע קאפ
נכון שאתם רוצים פורום מילים בסיסיות ביידיש??
יהיה טוווב!!!!
מי שרוצה - פנו אליי... (מסר / שיחה אישית או פה)
שירים בעומרהפואנטה
ההבדל הדק בין הפורום הזה לפורום בית מדרשהפואנטה
ממש ככה.אנו_נימי (G+)
בשו"ת גפני אביבשקט רועם
"והנה עפ"י מה שכתבנו, הרי פשוט הוא ששבת דוחה ספירת העומר ד"תדיר ושאינו תדיר תדיר קודם", וכן מטעם שאין לא תעשה דשמיעת שירים בעומר דוחה לא תעשה דביטול עונג שבת ועשה דלשיר שירים שלמדו מפסוק "שיר השירים אשר לשלמה" הנאמר בעדותינו בלילי שבתות כמפורסם.
ועל כל זאת, יש שכתבו שאם לאדם יש קול שאינו נאה (מאעאפאן בלע"ז ) אין לשיר, שהרי שירו הוא עצמו ביטול עשה דעונג שבת, ונתהפכו היוצרות, אמנם נראה עפ"י הטעם דתדיר וכו' שהדין נשאר כן.
ומה ששאל הדרת גאונו בעניין שירת נשים, הנה דרשו חז"ל "ונשים עד נופח", תיפחנה עצמותיו של המזמר שירי נשים בשבת. וכבר הקשו המפרשים האיך שרים אשת חיל שהוא שירי נשים ממש, ותירצו בזה עפ"י דברי חז"ל "דעת נשים קלה", שהקלו בכל ענייני הנשים, ולכן נראה דגם כאן יש להתיר. אמנם אם היא אישה יפה ביותר וודאי אסור, דמקרא מפורש הוא "שקר החן והבל היופי", והרי קין רצח את הבל, ורציחה אסורה בשבת".
עכל"ק, וק"ל(לללללל ).


הפואנטה
חח תודהשקט רועם
והנה יש לחלק (ע''פ שו''ת 'שואל ולא עונה')asd100אחרונה
כך כתב לי כ''ק אדמו''ר מרן שאול יהלו''ם שליט''א בתשובה:
''ול''נ לי דבריו בשו''ת אביבי גפן, דהא כל המקודש מחבירו קודם לו, ודא מקודש טובא משבתא כדחזינן דבספירת העומר לא קוראים עלונים בבי כנישתא בערבית, משא''כ בשבת (ואין לחלק בההם גבאים דאין מוציאים, דהא בטלה דעת משוגע ברוב אדם). וע''כ לא יידחה.
ומ''ש על ההוא גברא דיש לו קול 'מאעאפאן', אינו ביטול עשה דעונ''ש - דהא זהו עונש לשומע! ודו''ק
ומ''ש בעניין שירת נשים, לא מצנו כזה בכל הש''ס, כי אם בההוא זיופא דגמרא, דמתקרי 'תלמוד אעמעריקאי', ולא ילפינן מהתם להלכה למעשה.''
עכ''ל (הארוכה). ונראית לי תשובתו מדוייקת טובא מתשובתא דהא''ג.
האוכל חזיר בחלב אמושחר אורן
עובר ב2 לאווים או ב3?
אין איסור חל על איסור.ההוד וההדר
על ארבע לאוים.אנו_נימי (G+)
חזיר
בשר בחלב
חלב של בהמה טמאה(אמו)
לא תשקצו.
ודו"קים.
חמישהשקט רועם
*אותו ואת בנושקט רועם
אה...אנו_נימי (G+)אחרונה
וגם זה...
קושיא במסכת ביצהאניוהוא
'מדברי רבינו נלמוד חיה שקננה בפרדס אינה צריכה זמון'
וקשה, הרי החיה קננה לבד, ולמה יש הו'א שתתחייב בזימון והרי זימון הוא מתחיל בשלושה?
קשיא כמה דבריםאנו_נימי (G+)
הא'- חיה שקננה? והרי חיה אינה ציפור או בעל כנף,והיא קיננה?
אלא יש לגרוס מלשון קינה ובכי,ושאלת הגמ' שם כך היא:
חיה אשר מת לה מת וקוננה עליו בי"ט (מסכת ביצה)[דהוא אסירא] היכולה היא להצטרף לזימון או שמא מפסיק?
ויתורץשקט רועם
יפה,ובזה אתי שפיר מה שכתבו פרד'ס דייקאאניוהוא
והבן בזה נפלאותאנו_נימי (G+)אחרונה
והוא ליודעי ח"ג.
השבתההוד וההדר
פרשת (סיריוס) בלק: "וילכו זקני מואב וזקני מדין וקסמים בידם". ודו"ק.
ודייק ומצא קלההוד וההדר
ביטוי של אחרונים.
חחחחח ואוווהפואנטה
ד"א עיינו ברש"י שם.ההוד וההדראחרונה
שביעיסט שמעוניין לפעול למען א"י? הצטרף אלינולמען א"י
פוליגמיהיוכ
מצב בו לאדם יש קשר אישות קבוע עם יותר מאשה אחת. למרות שיש עודף גדול של נשים בשוק הנישואין.
בישראל פוליגמיה אסורה לדתיים משום שחוק הפוליגמיה חל רק על הנושאים אשה לפי ההלכה.
המצב החוקי בפועל הוא כלהלן:
לערבים הפוליגימיה מותרת דה פקטו. היינו המדינה לא מתערבת בפועל בכך. למשל אצל הבדואים יש פוליגמיה של 36% מהגברים. יש מהם הנושאים גם 8 נשים!!!
לחילונים הפוליגמיה מותרת משום שהם לא זקוקים לנישואין כדי לקיים קשרים עם נשים בין קבועים ובין ארעיים.
חוק הפוליגמיה ומימושו מפלים את הציבור הדתי לרעה באשר המציאות הסטטיסטית הינה שרק אנשים המקיימים טקס נישואין מהווים מטרה לרדיפה פלילית.
החוק גם מהווה סכנה פיזית לעם ישראל באשר פוליגמיה ערבית תביא ליצירת רוב ערבי בארץ כפי שיצרה רוב מוסלמי בלבנון. שם הנוצרים לכן נשחטים בהמוניהם או בורחים.
לדתיים אסור פוליגמיה בגלל חדר"ג בלי קשר לחוקמתיישב בנשמהאחרונה
מה הקשר לפורום?אניוהוא
זה פורום של פילפולי סרק
חקירה בגדר 'תוספת מלגה'אניוהוא
דידוע הוא תקנת הישיבה שאברכים הלומדים בסדר ערב ומגיעים לשחרית יקבלו 'תוספת מלגה'.
דבאמת יש לעיין טובא למאן אזלא ההיא תוספת. איכא למימר דאזלא לאברך דהרי הוא 'תוספת מלגה' וכמו שעיקר המלגה לאברך התוספת גם לאברך.
או דילמא התוספת אזלא לאשת האברך דהיא המתיר ללימוד זה. והא דקרי ליה 'תוספת מלגה' היינו מצד דהוא לווי לו.
ושמעתי אומרים דהנ'מ היא לשמחה ברגל. דמחוייב האיש לשמח את אשתו בחג, בבגדים או תכשיטים חדשים, ואם כסף זה שלה הוא אין זה הוא שמשמחה דהא כספא דידה הוא.
אך איברא דאין האמת עימהם דהרי כל מה שקנתה אשה קנה בעלה ומיקרי ממונו ושפיר יכול לשמחה בו.
אלא דאיכא למימר דנ'מ לעניין חולי,
דידוע בעלמא שחולה אינו מגיע לעבידתיה ואע'פ כן מקבל תשלומין על זה, וה'ה בנידון דידן. אלא דהנ'מ מי הוא החולה, שכשהאשה חולה, אם נאמר שהכסף לאשה פטור הבעל מלבוא לישיבה, ואם הכסף לבעל , אכתי רמי חיוב עליו להגיע לישיבה. וה'ה בהיפוך. ודו'ק.
והעיר עיני ידידי ר' יוחאי, דאיכא עוד נפקותא. דידוע שהאברך כל חשקו הוא בתורה. ואילולא ההיא איתתא כל שעתא דאית הוי יתיב בבי מדרשא וקעסיק באוריתא ולא הוי פסיק פומיה מלמגרס. אלא דהיא גרמא ליה שישאר בביתא. וא'כ כהאשה לא בביתא (דהלכה לערב נשים כגון פאפריעק"א), לכאורה היה נראה לומר שהוא צריך להיות בישיבה דיש כאן הסרת המונע.
אלא דאכתי לא בריר מילתא, דאם כן לא הויא ליה לקבולי מלגה על ההיא שעתא, דמעצמו הוא בא לביהמ'ד.
אבל אם נאמר שהאשה היא המקבלת אכתי יש לה לקבל, דוכי משום דהיא לא בביתא כלו להו מלאכות הבית?
ונראה לומר עוד שהוא ס'ל כדר' יוסי - דקרא לדיביתהו -'ביתי', והוא משום ששעבוד הבית כשעבוד אשתו. ולכאורה היא ראייה חזקה.
אלא שהיה נ'ל לדמות האי דינא לדין תוספת כתובה, דדמי לכתובה עצמה. והרי כשהפסידה כתובתה הפסידה תוספת וא'כ ה'ה בנידון דידן, דקרי ליה 'תוספת מלגה' ואם לא יקבל מלגה, כגון אברך דמברז מיבריז מהסדרים, דאם ליכא מלגה ליכא תוספת.
והשתא דאתינן להכי נראה לומר שאינו לאשה, שאם הכסף לאשה הו'א שיקבל על השעות הנוספות שהיה למרות שאינו בישיבה בעיקר הזמנים וא'כ אינו בכלל 'תוספת' אלא הוי מלגה לאשה, ומדקרי לי 'תוספת' מוכח דאינו כן.
אלא דאכתי לא בריר מילתא דהא דקרי ליה אינשי 'תוספת מלגה' האם הוי שם העצם או הכינוי, דאם הוא שם העצם, א'כ מוכח כדאמרינן, אבל אי הוי כינוי בפי העולם, מי יימר דהוי מילתא? דילמא הוי מנהג שטות ואזלא לה ראיה הנ'ל.
אמנם יש לדון בגדר 'אברכות' לקבלת האי ממונא דקרו לי אינשי 'תוספת'. דלא סלקא אדעתא דאף בר בי רב ואפי' דחד יומא דאי אתא חדא משוקא וקא מצלי תרי יומי במתיבתא בצפרא, וקא מתנמנם באורתא בבי מדרשא דיהיבנן ליה האי ממונא. ואם כן האי בר נש דמיתקרי אברך דלא עביד מאי דרמי עליה, אין הכי נמי דלא יקבל האי ממונא ואע'פ דקא אזיל לאיתתא. ודו'ק.
ואכתי לא בריר האי מילתא וצע'ג. וה' יעיר עיננו בתורת האמת.
וואו..ארוךאנו_נימי (G+)
זה על דרך המילתא דבדיחותא או רציני?
פה בפורום יש רציני?אניוהוא
שווה קריאה?אנו_נימי (G+)
אז אני אדפיס ואקרא בהזדנות(אני רציני שאדפיס-תן תשובה רצינית)
אין הנחתום מעיד על עיסתואניוהוא
קיבלתי תגובות טובות על זה...
חחח אחלה.אנו_נימי (G+)אחרונה
דברים עמוקים מיני ים...רשפיה רשפי אש
גבוהים מדי עד שהמילים פרחו באוויר...
על כגון דא נאמר מילה בסלעאניוהוא
*שתוקי בתרייןרשפיה רשפי אש
משתוקישחר אורן
תרתי משמעאנו_נימי (G+)אחרונה
נאה דורש נאה מקיים.אניוהוא
עשו חכמים חיזוק לדבריהם יותר משל תורה.אניוהוא
אם זה מדרבנן - אז האחרים הם מדאו' - וכידוע הקצר שבהם הוא כ'א יום עםמיוםמבאמצע בישיבה (ביה'ז של תשרי ושמחת תורה בישיבה)
וא'כ קשה הרי חכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה א'כ כיצד הסתפקו כאן בג' ימים בלבד?
וראיתי תירוץ לקושייתואנו_נימי (G+)אחרונה
על דרך הקבל בנצח הוד יסוד שלושתן קאי על הא עניינא.
נצח-דלימודו כנצח נחשב בעיניו
הוד-גימ' בגד בד-שעוזב חולצתו לבנה(מרכזניק) ולובש בגדי חול.
יסוד-לא פירש שם.
וע"כ תיקנו בו שלושה ימים.
בגדר 'אין אנונימי יכול לבטל דברי אנונימי חברו'אניוהוא
הסתפקתי האם באנונימי שייך 'כיוון שהגיד אינו חוזר ומגיד' וממילא לא יכול לחזור בו באותו שירשור
או דילמא אנונימי הם גופים מחולקים בניק אחד וכשם שגופו מחולק כך דעותיו מחולקות.
ועוד דהרי אין אנונימי יכול לבטל דברי אנונימי חברו אלא אם כן גדול ממנו במניין ובשנים - וא'כ כיון שהוא אנונימי כיצד נדע שהוא גדול ממנו במניין או בחכמה? וממילא אינו יכול לבטל עד שיזדההו שני האנונימים ונוכל להעריך במניין או בחכמה.
וצ'ע
ואדמין יאיר עיני.
ותזכה להשיבנו דבר דבור על אופניונפש חיה.
חשבתי על הנושא הזהמשה
(וברצינות, כי אני לא טוב בחפירה עצמה)
ויש מצב שהפיתרון זה לתת לכל אחד שם ספציפי, חוץ מזה שהוא אנונימי. חשבתי על זה פעם וכך גם עובד בתפוז.
ולמה לא לסגור את באנונימי ומי שרוצה שיפתח פיצלו'ש?אניוהוא
כמה שנאמר 'זה רק אני והפצלש שלי'אניוהוא
קה"ז- מה זה...... וכו' ודו"ק.נחמיה17
צ'עאניוהוא
אכן צע"גאנו_נימי (G+)אחרונה
ונראה דמשום דאינה ידוע זהותו יש כאן ביטול כלי מהיכנו ביום חול ויש לאסור לכתחילה לעיין בזה.
רוב וקרובאניוהוא
לכבוד רבנו רשכבע'ש... שליט'א
בישיבתנו ישנו ארון עם המנעול מחוץ לבית המדרש על מנת שיניחו בו הבחורים את פלאפוניהם.
אמנם רובא דעלמא אכתי לא קיבל על עצמו את גזרת הראש מתיבתא ומחזיק את הפלאפון בביהמ'ד.
ונסתפקנו
מה דין פלאפון הנמצא בין הארון לבית המדרש.
האם בתר רוב אזלינן או בתר קרוב?
בתר רוב ויש להחזירו לארון הנ'ל או בתר קרוב ונפל מאחד מיושבי ביהמ'ד ויש להכריז ככל אבידה?
ומהיכן יש למדוד את ה'קרוב'?
ע'כ שאלתו.
אשמח לשמוע את דעתכם המלומדה
כפי שנלמד בדף היומי לפני זמן מה, הולכים אחר רובasd100
הלכך לא נ''מ מהיכן מודדינן ה'קרוב'. אבל נ''ל דכיון דיש חשש דלא קיבל על עצמו גזרית ריש מתיבתא- יש להענישו ולתת לר''מ את ה'מכשיר'.
ואמנם, יש לדון בעניין אותם מכשירים המשוקצים הקרויים סמערטפוני''ם בלעז- האם יש להחזירו בכלל? או שמא יש להחזירו לארון?
והדברים צריכים בירור
א- השאלה סותרת את עצמה. שכן "רובא דעלמא אכתי" וכו'נחמיה17
ב- וכי בשופטני עסקינן שלא מקשיב לרה"י?!
ונמנו רבותנואנו_נימי (G+)אחרונה
ופסקו לא להחזירוועדיף לסלקו מן העולם כליל בזריקה לים הגדול או בהרבצת שפלות בו והפיכתו לאפר ועפר.
פעם ניסיתי לארגן מניין'- בא אחד אמרתי לו אתה שמיניאניוהוא
זה טוב
הפואנטה
חזקקֱ1111!אנו_נימי (G+)אחרונה
קושיה בסוגיית השואל את הפרהמבקש אמונה
כתוב "השואל את הפרה ושאל בעליה עמה וכו' שאל הבעלים ולאחר מכן שאל את הפרה.. ומתה פטור.
"שאל את הפרה ואח"כ שאל את הבעלים ומתה חייב"
עכשיו השאלה היא, לכאורה אמור להיות הפוך...
אם בנאדם שואל פרה שאלות (שהיא טיפשה מן הסתם) ושואל גם את הבעלים ביחד איתה,
מן הסתם היא מתרגשת שמחשיבים אותה כאילו היא ברמת החכמה של הבעלים. כל שכן אם הוא שואל את הפרה לאחר ששאל את הבעלים (שמראה בזה שהיא יותר חכמה מהבעלים ואינו סומך על הבעלים)
ולכן היא מתה - מהתרגשות.
אז הוא גרם לה למות בפשיעה, צריך להיות חייב!
אבל להפך, אם הוא שאל את הפרה ואח"כ שאל את הבעלים (שמראה בזה שלא סומך על התשובה של הפרה)
לכאורה היא מתה שלא באשמתו... ולמה הוא חייב?
תודה לעונים!!
מיירי בחידהאניוהוא
לכןן אם הפרה כ'כ התרגשה ששאל אותה ראשונה אז הוא אנוס וגם אם הבעלים חכם כמותה זה לא כ'כ מרגש כי לפעמים שואלים חידה לכולם ביחד גם חכמים וגם פחות
אבל כששואל את הבעלים קודם, מוכח שהבעלים פחות חכם מהפרה ודבר כזה גורם לפרה למות מצחוק... וזה חייב כי הוא פושע
אהבתי
מבקש אמונה
יעיין מר בדברי בחיד"אאנו_נימי (G+)אחרונה
יפההה!!!
על הר ה' ששמם
אהבתי את החידוד
להפך!על הר ה' ששמם
אם הוא שואל קודם את הפרה אז זה מראה שיותר דחוף לו לשאול אותה, ולכן חייב.
ומסתמא הכל לפי השואל השאלה והנשאל(ת)
אדרבא!!נער גבעות מצוי
המקרה הראשון הפרה התרגשה ו"איבעי ליה ליתובי דעתיה" (סוכה כ"ז:/כ"ח
!! ולכן, הפרה גרמה לעצמה, והוי בבחינת המאבד עצמו לדעת.
המקרה השני חייב בבחינת עדיף שישיליך עצמו לכבשן האש ולא יבייש את חבירו (ופה מדובר שהבעלים עיוור וחירש ולא ידע ששאל את הפרה), ואם בייש את הפרה, חייב אם מתה מבושה
חחח נחמדמבקש אמונה
וי"לאנו_נימי (G+)
דכשהפרה מתה מההתרגשות הרי הוא גרמא וגרמא בנזיקין בסברת הגמ' שם הרי הוא פטור,ועוד דכיוון שאין רגילות בכך הרי ממש כאנוס ופטור לגמרי ללא שום צד של ספק. וזה ברישא.
ובסיפא נראה ששאל את הבעלים בעניין הפרה אם עומדת למכירה שכן פוק חזי מאי עמא דבר בענייני פרות. וידוע לה לאותה הפרה שלשחוטה הוא אומר על כן,כיוון במדבר בפני הפרה על מותה הרי הוא גורם מותה ממש ויש בדבר רגילות-על אמר התנא-חייב.וק"ללללל.
סתם בגלל שחבל לא לשים לב לזהשאג
נראה לי שלא כדאי לאכול כאלה. זה תקרובת ע'זאניוהוא
בבחינת ישוע הכופר יש"ו.אנו_נימי (G+)אחרונה
והוא אסור בתכלית ובו איסור שיקוץ וחוקות הגויים!
פשט חדש במשנה באבות!אניוהוא
ר' יהושוע אומר חבר-רע'
(לקרוא בלי להפריד בין הדבקים ובקריאה רגילה בלי הבדלי ח ו-ע)
יוצא - חברה..
ע"ד אל תיקריאנו_נימי (G+)
ומקובלני מרבותי דזה אינו דלא דרשינן אל תיקרי שכן נמצא במחלוקת ב"ו ב"ה בגמרא במסכת ליצים!
מה עניין 'אל תקרי' להכא?אניוהוא
שאתה אומראנו_נימי (G+)
אל תיקרי חבר-רע אלא חברה.
אה... אני התכוונתי שזה פשט בקריאה ולא דרש.אניוהוא
ברוך הוא וברוך שמו?
?רציני לא הבנת?אנו_נימי (G+)
זו הלצה...ב"ה וב"ש...אז הפכתי את זה ל'בובה'>ב"ו ב"ה
מחילהאניוהוא
מחול מחול מחולאנו_נימי (G+)אחרונה
לא הריקוד כן?..
תמהני רבותאנו_נימי (G+)
בעניין חג השבועות- מאן דכר שמה?
מה מקור השם?
כי כל הקלוריות- לוקח שבועות עד שירדו
נפש חיה.
מוכרר...אנו_נימי (G+)
משום שאנשים מבשלים אוכל לחגאניוהוא
נכון. אה"נ\נפש חיה.
מסכיםאנו_נימי (G+)
כי לוקח שבועות- עד שהוא מגיע .....נפש חיה.
לא נכון...וזה פשיטאאנו_נימי (G+)
שואל אני לעומק העניין..
ויש לומר שקאי גבי השבועה ומפני טורח הגלותחוני המעגל פינות
כמה גננות שלא דקו בדבריהם כראוי נקרא שבועות במקום שבועות
ובהחלט יש הו"א למימר הכי על כן הכי כתיב "ואחות לוטם טימנה" [לשון פומבה]
[ספר הלכות מלכים ואריותיהם, שם שם]
"להוציא את הטועים מידי טעותם"[קצף משתה, שם שם]
ויש להקשות גבי אילו שבועות שעל גבם איתקרי הכי ההיא מועד
וראיתי בסיפרי החיצונים שעולה גבי שבועת נזיד
שאחר שאכלו ושבעו מן מאכלי החלב
נשבעו לא לאכול יותר חלב עם דגנים אלא נזיד עם דגנים
מג טעמים הראשון שאחר שאכלו ושבעו מן החלב וקיבתם צבה בהם היה עליהם להקיא וגברה צחנתם
וכן שפעמים שכחו ואכלו החגיגה קודם ולא היה בידם להתאפק [בחינת מה יעשה הנער וכו] והיו עוברים בחלב אחר בשר קודם הגזירה והיה חילול ה רבתי
והטעם השלישי שהוא עיקר על שהיו רגישים ללקטוז ודו"ח
לדבריו - באמת היא קשיא עצומה.אניוהוא
זה באמת מקרה מצעגחוני המעגל פינות
נראה לי לתרץאנו_נימי (G+)
לשאילתא דמר מן שאילתות דרב מיחי(?) גאון שכתב התם: הא לן הא להו.
דיותבי ארעא דישראל(צ'קנאצים) אוכלי גבינה נינהו לעומת אנחנא בני בבל(סאפארדים).
ויעיין היטב וימצא.
פפפפפפפחחחנפש חיה.
|מרגיש מוחמא| אם אפילו אותך זה הצחיק אני יכול לישון בשקט
חוני המעגל פינותאחרונה
יאכלו ענבים וישבעואנו_נימי (G+)
וי"ש לשאול על הקצף משתה מן הרק(כ)ב"ד מנא להאי גברא רבא דהאי "שבועות" טעות הוא? והא בהדיא שמעינן להאי גברא רבא בחפירייתא מר האדון וואלדמאערט מן אופל דשבועה חמירתא טפי בענייני האי מועדא טבא!
זה רק אני או ש...אנו_נימי (G+)
רק אני שואל פה שאלות
ויש רק שלושה פעילים בערך?
על כגון דא נאמראניוהוא
וכשאני לעצמי מה אני'
על דא נאמראנו_נימי (G+)
"מתי כבר תעני לי"-והוא קאי על התורה הק' ואיכא דאמרי כלפי שמיא.
וכן כבר שאלו ישראל קדושיםאניוהוא
ונגמר שםאנו_נימי (G+)אחרונה
באותה הסוגייה-תיקו.ולא נודע פירושו האמיתי בעולם האמת המאומת באימותי האמיתות.
בענייני לולבאנו_נימי (G+)
לכל לומדי הבגרויות וכו'
ידוע כי אגביה נפק בה. ושואל אני, האין בדבר יוהרא?
ועוד קשה,אמאי כתיב רק אגביה? ואם הנמיכו-מאי?
לא זכיתי להבין שאלתואניוהוא
וכן לא זכיתי להבין מדוע מה הו'א בהנמיכו.
שהריאנו_נימי (G+)
הגאווה הרי היא נובעת מין ההגבהה
שאלתי בעניין הנמיכו-אם במקום להגביהו-הנמיכו-יצא בו?
כל עניין הלולב הוא הגבהתו.אניוהוא
וא'כ פשיטא שאין בזה יוהרא דמחוייב הוא להתנשא על היצה'ר
וכן העניין הוא דווקא בהגבהה ואילו בהנמכה לא רק שלא יצא יד'ח אלא ממשיך הוא עליו את היצה'ר ח'ו .
ודו'ק.
יפה תירץאנו_נימי (G+)אחרונה
ותנא מסייע לה.אם בא לו שיחפש אחת..

