ואח"כ: 20120220225706.docx
של אפריים קישון
נ.ב. נפתח חלון ונסגר ואז יש כזה למטה חלונית קטנה... תלחצו עליה וזה יפתח=)
ואח"כ: 20120220225706.docx
של אפריים קישון
נ.ב. נפתח חלון ונסגר ואז יש כזה למטה חלונית קטנה... תלחצו עליה וזה יפתח=)
בס"ד

והתשובות גם כן רציניות.
אבל אני לא מאמין שישנן שאלות כאלה בשו"ת חתם סופר...
האם מותר לי כדודה לתת בשר לאחייני כבן ה8? או להעדיף פיצה מחשש שנשארו לו עוד שיני חלב?

הוא הסתדר, השיניים האלה חכמות, יש להן בינה!
כתמר יפרחבס"ד ובהשתדלותי
שמעתי שיש לחוש לדעה השניה ולתת לו פיצה, וסוד עמוק בדבר, שכך הוא לומד לדעת האם מברכים על הפיצה 'המוציא' או 'מזונות'.
הרי נאמר על כל קרבנך תקריב מלח, וידוע שהדבר החמוץ יסור מעל המזבח, כיוון שלא קרב ע"ג המזבח אסור לשים עליו מלח
הדבר אסור מדאורייתא!
"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"
אבל יש אמרים שמלכתחילה ולא בדיעבד, משום "וחי בהם.." ולכן יש מצווה לא לאכול מלפפון חמוץ כלל וכלל.
ומדרבנן יש תולדה של ברכצ "משנה הבריות" ולכן יברך על מאכל מיותר זה "משנה המלפלפות.."
אבל, יש כמה פוסקים אחרונים שטוענים כמדומני שמאכל זה הוא מבורך,
ובא להיטיב עם הקיגל של שבת, ומי אני שאתווכח?
בימינו רבנן מקילים מפניי השיטות החדשניות לניקוי השיניים והסרת ריח רע מהפה. (שונאת חמוצים! מסריח!!)
עד שמוצאים איפה בסידור עלינו לשבח כבר גומרים להגיד אותו
לא לאכול לחם כי אין לך כח ליטול ידים
לחזור מטיול עם שיזוף על היד מהשעון עד המרפק
לדעת כבר מהגן שישראל יצאו ממצרים ששים ריבוא אבל אף פעם לא לזכור כמה זה ריבוא...
להתפלל מנחה עשרים שניות לפני שקיעה
לא לאכול בשרי כי מי יודע איזה שוקולד שווה יזדמן לי
להמציא פעלים- התחמץ, השתכנז, התברמץ, התחסד וכו'
לא להבין של מי החתונה שהוזמנת אליה כי כתוב פייגא ציפורה שיינא ולא ציפי
להרדם בתחילת הדרשה ולהתעורר ב"שנזכה..."
לרמוז בשבת לתימנים ששכחנו לשים ת'אוכל על הפלטה
לשאול בסוף כל סיפור - הוא חזר בתשובה?
להבין שהבנאדם נטל ידים לפי שהוא בא אליך עם ידיים נוטפות המושטות לעבר בגדיך ולהגיד לו כן אתה יכול לנגב
לחכות לטרמפים ולהגיד על כל מי שלא עוצר לך שזה בטח יולדת
לקום בליל שבת, להדליק את האור בשרותים, להבהל ולכבות
לראות דייט פוסע ברחוב, לנסות לקלוט אם אתה מכיר אותם ואם כן לקבור את פניך בקרקע בצדיקות (ואם לא - להמשיך ולנעוץ בהם עינים)
להתקשר על הבוקר לחבר וכשהוא אומר בוקר טוב לשאול אותו בנודניקיות - אז עוד לא התפללת?
לשבת על המדור שידוכים של בשבע ולנסות לשדך בניהם
לשיר בדבקות לכה דודי ואז לדבר בכל הדרשה
להאמין בכל הלב שבשבת לא משמינים
להוריד את כל ספרי הקודש מהשולחן בשיא הצדיקות ואז להתישב עליו - לא משנה שזה מזבח...
לקחת רק שניה מחק מחבר, להשתמש ואז לבקש רשות כדי שלא יהיה גזל
לשים בצדקה עשר אגורות שמוצאים ברחוב.
לרמוז בשבת לתימנים ששכחנו לשים ת'אוכל על הפלטה
להגיד לשון הרע ואז כשמעירים לך להגיד - אבל מה, זה נכון, וחוצמיזה שאם הוא היה פה לא היה אכפת לי להגיד לו את זה... וחוצמיזה שזה ממש לתועלת!
בס"ד
לרמוז לתימנים לשים את המרק (בפעם השנייה זה אוכל, אבל אני מניח שהכוונה למרק) על הפלטה. ד"א, זה אסור.
טוהר.
דניאל!!
נו"ש
מכאן שאם נשים על אטריות לדוגמה גבנ"צ ורכז עגבניות יחול עליהם שם פיצה?
לפי ששנינו בפורום בישול ומתכונים "מתכון לפנקייק , שמשמש בסיס לפיצה" (דף שק''ר, עמוד כלשה''ו).
מה פנקייק צורתו עגולה, אף פיצה צורתה עגולה!
ללא גבנ''צ - מעכבת שם פיצה או לאו מעכבת?
מעכבת, לפי שהיא עיקר התוספות ושיעור כמות הגבינה - בנותן טעם. דברי בטן מקרקרת.
אמא אומרת - לא מעכבת, והכל כמנהג המטבח.
והלכה כבטן מקרקרת.
ושוב נשאלת השאלה, האם אטריות שעליהם רוטב אדמומי כולשהו הינן בכלל פיצה.
הוא פיתה עירקית ולכן פיצה איטלקית
(פיתה ופיצה במלרע)
בס"ד ובהשתדלותי
על מנת שיחול עליה שם פיצה, הפיצה צריכה בצק (אחיד, כמו של לחם) ורוטב פיצה. כל השאר - לא מעכב, אלא זה רק הידור מצווה.
מדינת ישראל- תעודת מחלה
רפו"ש..... |
רוזמרין
דניאל!!
אש להבהאחרונהלווה שלא מדעת, חייב או פטור?
הדין הוא שצריך להחזיר, אבל המנהג הוא לא להחזיר.
שאלו העולם גבי לווה שלא מדעת והבאתי גבי רע"א ואמר לי צווי דיני תלוי בכוונת המגביהה:
אם המגביה התכוון ללות חייב כדין גזלן
ברם אם המגביה התכוון לאבד הכסף למלווה האיבוד תופס ודינו כדין יאוש שלא מדעת עיין שם ודו"ק עכל"ז(עכ"ל זהב)
אם כן יש לעיין שם ולבדו"ק
בס"ד ובהשתדלותי
היה לי ויכוח עם אמי, האם ניתן להדליק נרות בלי שיש כבר סופגניות מוכנות לאכילה בבית. אני טענתי שאי-אפשר, לפי שכתוב: "תנו רבנן: מצוות חנוכה נר איש וביתו וסופגניות", משמע שיחד עם הדלקת הנרות חייבות להיות סופגניות. אבל אמי טוענת שצריך לקרות זאת ..."מצוות חנוכה נר איש וביתו; וסופגניות....", כלומר זה רק מנהג בעלמא ולא חייבים מיד לאכול סופגניות.... מי צודקת?!
יש לדבר שני פירושים. כפי שאמרתם.
אבל- אנחנו בבית נוהגים לפי המנהג הראשון, אבל אך ורק סופגניות דלות שומן, כדי לא לעבור על מצוות חכמינו, ולא להשמין.
בעזהי"ת
שאין כלל מחלוקת אודות עצם הסופגניות, אלא אך ורק על זמן הכנתם.
וניתן להוסיף ולציין בפי אימך, כי לאחר ההדלקה משך חצי שעה אין באפשרותה לטגן הסופגניות ולהכינם, מפאת כבוד נרות חנוכה, ויש חשש שמא בחצי השעה הבטלה ממלאכה יעסיקו עצמם בני הבית במאכל ומשקה, והיה אם חלילה יתמלאו, לכשיגיעו הסופגניות אל השולחן לפחות שעה לאחר ההדלקה, לא יתפנו בני הבית לאכלם בשקיקה ובתאווה כמו שהיו אוכלים אותה אלמלא התמלאו [ואין חשש שמא לא יאכלו, שכן אין העומדים בפניה של סופגניה ביתית טריה], ונמצא כבוד הסופגניות מתחלל.
אי לכך, יש להקדים ולהכין הסופגניות טרם ההדלקה, ויש מקלים.
הדלקת סופגניות לא מומלצת מבחינה בריאותית.
בעזהי"ת
אצלינו מדליקים נרות.
ובכ"א, אכילת סופגניות הינה מצווה דרבנן ואין לראות בכך פסיקה הלכתית, אך יש סוברים כי הקלוריות המיותרות נשרפות באש הנרות במידה ומדליקים את הנרות בשעת האכילה.
עיברי דבר עיברית!! לא סינית!
בס"ד ובהשתדלותי
כוונת המשוררת, שתתחילו לפתוח שירשורים טובים, כמו שהיו פעם, ואז תפסיקו להתבכיין ולהתלונן (מי שעושה זאת..) שאין שום דבר תחת השמש, ואז הפורום יהיה מלא חיים וחדווה וששון ודיצה וכו'.
"לפני תחילת הימים...הייתה קוביה" (תחילת הסרט רובוטריקים) סתם לא...
שמעו מלחים האזינו פלפלים, אפצחה פי בשרשור חדש (יען כי אסנת סירבה להיות "פלורה" ולפתחו).
כידוע, אי-שם במאה ה-17(נכון?) קם לו בחור בשם צ'ארלס דרווין והעלה תיאוריה המכונה בלעז "אבולוציה" שפירושה התפתחות. על-פי תיאוריה זו, לא כל מעשה בראשית "בקומתן נבראו בצביונן נבראו", אלא מן הבקטריה הראשונה(מנין היא באה?) התהוו אט-אט כל צורות החיים בתהליך ארוך של מיליוני שנים של מוטציות ספונטניות-סתירה מפורשת להיות האדם "עפר מן האדמה", ולאמונתנו כי העולם קיים ויציב רק 5768 שנים. כידוע נמצאו בחפירות ברחבי העולם עצמות של יצורים שונים (לא הם כבר לא זוחלים, הם נעשו מחלקה בפני עצמה המכונה reptilimorpha), המתוארכות בין 65 ל-235 מיליוני שנים. איך אנחנו, כאנשים אמוניים, נתמודד עם הסוגיה?!
תשובות הזויות וטפשיות יתקבלו בחצים שחוטים (ירמיה ח'/ט'), ותשובות מחוכמות ידחו בדרכי נועם.
השם הכי קצר שמצאתי
דב - 6
הכי ארוך
תפארת - 1081
אם מישהו ישבור את השיא שלי אני אשמח....
{מקווה שאף אחד לא חושב אפילו על שמות לעז, חכמים בלילה}
ויש שם כזה... (אני מכירה אחד)
תפארת הכי ארוך???
מה עם ידידיה?
יקותיאל?
אילת-השחר?
בכל אופן יש גם את - נשמה טובה שירדה לעולם בערב שבת בין השמשות
(למי שלא יודע - נשמהל'ה הבת של הרב קרליבך)
אין לי כח לחשב את הגימטריא אבל בטח יותר מתפארת.
א.לבת של הרב קרליבך קוראים נשמה אסתר ואיזה חרדי המציא את השם הארוך כרכילות על הרב קרליבך
ב.הוא התכוון לשם אחד וזה כמה שמות
לבת של הרב קרליבך קראו נשמה טהורה שלוחה אסתר
יקותיאל-557
ידידיה-43
דג זהב מה חשבת?? תפארת זה עם 2 ת'פים...
נילס נראלי בהחלט שברת שיא!! בשם הכי ארוך..
מלמטה למעלה.
אחרת יש הרבה יותר!
לא כדאי שאפרט...;)
פלא יועץ
שירה חדשה
אליקים לבנון
אין לי כוח לחשב..
שוישישו תשבושתא השישי, מתסכל על האשכול וצוחק כל הדרך אל הבנק. דבר אחד הוא לא מבין איך תולעים כמו "אבא" ו"דב" יש הלם בכלל זכות קיום בעולם. דב התולעת הכר את מעמדך הדפוק והשתחוה לשוישישו תשבושתא השישי. ואם לא - בקצה הציפורן הוא יעשה ממך קמצוץ פיתה.
בס"ד
שקוראים לה מבשרת ירושלים (שם אחד) (1500 ומשהו)
אכן הוא מכונה מקרוני.
אך התוספת Xי באה להקטין את הדבר, מכאן אנו למדים כי ניסו לעשות אותו כעובי המקרון כמו שאמרת, אך יצא להם דק מדיי!
למה קוראים לספגטי ספגטי?
כי הוא דומה לספגטי, מריח כמו ספגטי, בטעם של ספגטי, וטעים כמו ספגטי, אז למה שזה לא יהיה ספגטי?
כי כל פעם שתנסה להעמיד ספגטי, הוא יחזור ויעשה שפגאט.
איזה שוויצר!
מה ההבדל בין אחד שמתחיל למודי הנדסת מחשבים למי שעומד לסיים?
זה שמתחיל חושב ש 1KB= 1000 byte
אחד שעומד לסיים חושב ש 1KM=1024 Meter



אימצתי!רחלקה
אלעזר300אחרונהיש 10 סוגים של אנשים בעולם: אלה שסופרים בבינארית ואלה שלא.
---
מינוס אחד הלך ברחוב ופתאום הוציאו לו שורש, אז הוא אמר "אַי!"
---
מיון בועות ומיון מהיר התחרו בריצה, כמובן שמיון מהיר ניצח.
אמר לו מיון בועות: "אוף, זה לא הוגן!"
אמר לו: "לא, זה n log n".
---
איך אוטומט מחסנית פותח קופסת שימורים?
- עם הפותחן!
בזמנו היו לנו עוד הרבה, אני צריך להיזכר.
בס"ד
אחדשה"ט באה"ר כיאות. אתמול קיבלתי מכתבו ותכף נזדרזתי להשיבו מענה אשר בעצתי ישאל בדבר השאלות הטורדות אותו דבר יום ביומו מהס' הקדושים מקצתם באגדה ומינם בפלפול. ואע"פ שאני הצב"י ואיני כדאי/ת והגונ/ה לכך ובוודאי שהיותר טוב שישגר קושיותיו אל הגדולים אשר בארץ אמרתי לא אמנע הטוב מבעליו להודיעו דעתי בהנה כיהודה ועוד לקרא וה' הטוב ירחם.
ואשתדל להשיבו על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון דבר דבור על אופניו אף כי רבות הנה ו ושאילותיו כפי שהבנתי כולן שאלות חכם ב"ה.
בדבר אשר שאל בספר האר"י פוט"ר כיצד ניצח דמבלדור את ההוא גברא גוו' שר"י אשר היה לו אז את מטה האותות אשר העידו עליו בספרי קבלה שאינו מנוצח וכיצד זה גבר עליו תימה לי על גברא רבה כוותיה שנפל בזה. הרי כבר צווחה ככרוכיא על זה ריטה חיפושיה שמאבק אמיתי בינהם לא היה ולא ניברא ולא כדאי היה להיברות ורק ניפנף כנגדו בשני מולבן כשלג וזאת משום שכניראה לא רצה לפגוע בדמב' שעוד נשתמר בו ניצוץ אלוקי סמוי כאשר ידוע בספרים אף על הרשעים הגדולים ביותר.
אולם אשר חידש בדבר החתול המוזכר שהיה ברשות הוריו של בעל הצלקת ואשר תמה שמא נשתמרה בו פיסה מנישמתו של יש"ן כפי שידוע שנדבקה ביצור החי בבית ואולי גם בהחתול ששרד הוא חידוש נפלא ממש ואריכות דברים רבה יש לי בזה שהההוא יש,ו ימ"ש באמת לא מת והוא חי וקיים אולם עד כאן מגלין ולא יותר והוא בהספרים הפנימיים.
שאלתו על אשר ניכתב באיגרת סתרים "כל האומר דראקו מאלפוי חטא אינו אלא טועה " היא באמת פלא גדול ואשמח אם ישלח לי מקור לזה באשר עיננו תחזינה מישרים שלכאורה אין בזה אמת והוא מהחוטאים היותר גדולים כידוע.
ושאר שאילותיו בתגובות השירשור ובהמשך ב"ה כיוון ששבת מדפקת על דלתי.( אצל השכנים לא פתחו לה ושבוע שעבר כבר התחמקתי כך שהפעם אאלץ להבניס אותה.)
שפילבלעעמזמן לא ראינו חידושי תורה נהדרים כאלה במחוזותינו...
שלחתי למשפחה (צריכים לדון בסוגיית החתול השורד. לא חשבנו על זה עדיין).
בס"ד
"ואכלתה ושבעתה וברכתה"...
חחח..
מסוימת והיה כתוב בחוץ: "תפריט ל-ט באב".. אבל אח"ז הסבירו לי שהכוונה לתפשיט לכל הימים שאסור בהם לאכול בשר.. אבל ממבט ראשון זה היה מבחיל...
"ויסעו ויחנו ויקנו" (כמה שיותר) -גם הסוגריים!
ומה שעוד יותר מצחיק זה שערבים ימ"ש מוכרים שם!
נסע ליד כפר ערבי וראה מסעדה ערבית ליד תחנת דלק. הם כתבו בשלט "קבב - שניצלים - ברגיות"
ראיתי גם שלט בבית קפה שאומר "מאפה חינם - לקורא עשרה פרקי תהילים" ![]()
בתל אביב יש מאפיה וקונדיטוריה בשם: שלום על לחם. נכון חמוד?
כשר בהשגחה פרטית 
תמיד מצחיק אותנו לנסוע דרך הערבים ולקרוא את כל השלטים שלהם!
מה היה קשה להם שניה ללכת למישו שיודע עברית ולכתוב שלט בלי שגיאות??
NO BARKING
(בנבי אליאס)אריאל יוסףאחרונהבעזהי".
אני ראיתי "בוסלן" במקום "פורצלן"
לפעמים כשחושבים על השינאה שלנו לערבים\ נוצרים\ שאר הגויים למינהם,השנאה שלנו נכונה?
הרי לנוצרים יש דת , משהו שהם מאמינים בו כמונו (לאלף אלפי הבדלות) והם שומרים עליה
(נכון שהם מגזימים לפעמים ,אבל בכל זאת).
ולא רק לנוצרים, מה אם השינאה שלהם כלפינו היא באשמתינו, הרי כשעמ"י עבד את השם היה לנו שקט מהעמים
ולהיפך.
תאספו ארת כל האיומים מהעמים שבתנ"ך ותיראו שבכל מקום חטאנו.
וגם עם החילונים, הכינוי הזה נכון?
הם עובדים את ה' בצורה שלהם, הם אחינו, ובכל זאת אנחנו שונאים אותם.
כל האיבה הזאת ושינאה כלפי החילונים, וכלפי הגויים נכונה?
אם אתה רוצה תשובה בהרחבה פנה אליי באישי או שתעלה את השאלה לפורום בראש יהודי.
בקצרה - לא. אנחנו לא שונאים את הגויים ובוודאי לא את המכונים חילונים.
ויש לזה הוכחות.
אנחנו הולכים עם האמת, והם עם השקר, ולכן מותר לנו לשנוא אותם על הליכתם עם השקר, לגבי החילונים, זה נושא יותר מורכב, אבל עדין-הם לא עובדים את ה', הם לא מודים בקיומו, וגם אם כן, הם לא עושים את מצוותיו, ->הם לא עובדים את ה'!!
אנחנו שונאים את השיטה שלהם, ואת הרשעים ממש מבינהם אנחנו שונאים ג"כ, רובם אינם רשעים, ואיננו אמורים לשנוא אותם...
בקצרה אכן התשובה היא א' אנחנו לא שונאים באופן כללי, ב' אנחנו צודקים והם לא, יכול להיות שהם חושבים אותו דבר אבל הם טועים בגישה הכללית (יכול להיות שיש פרטים שבהם הם צודקים יותר מאיתנו ולכן לא רצוי לשנוא שיגרום לכך שלא נקלוט מאיתם את הנקודות הללו).
אם יש לך כוח, הייתי ממליץ לך לקרוא את כולו...

שיראל.




באג2000גם להיראות תימניה, [ועוד חושבים עליך דברים רעים, שאתה אוכל בשר ב9 ימים, ועושה עוד שטויות של תימנים]
גם ל-א לאכול קטניות,
וגם להתחיל סליחות עם הספרדים.
מההזהה?!
תראה לי איפה כתוב שצריך לעמוד.. 
יש לך בעיה
אתם סבלתם שבוע שלם....
אנחנו נהנים שעה ביום....
לא לקנאות בבקשה!!!
אתם פשוט חבורת פעורים!! 
לאשכנזים שבננו מה אומר לך המשפט הבא:
"דוק שמים בירכיתים גם שם אם אסק...."(מתוך הסליחות של האשכנזים....)