ילדתי לפני שבוע ועדין לא עשיתי
ולא רוצה לפספס
ילדתי לפני שבוע ועדין לא עשיתי
ולא רוצה לפספס
ומה קורה אם השנה לא אעשה רענון??
אני עשיתי דרך קופת חולים..
בתקופת חולים קבלת תעודה?
לק"י
וחלק בזום/ למדנו לבד דרך האתר.
לא יודעת אם זה היה רק בגלל הקורונה/ המלחמה, או שגם היום יש.
זה היה דרך מד"א. בית הספר דאג לנו לקורס.
לא עשיתי השנה,מה הבעיה תכלס לא לעשות?
לק"י
ואז מספיק הקורס המקוצר.
אם לא, אז צריך לעשות את הארוך יותר.
תינוק בן 3 חודשים, התחיל לו מיובש ואודם בקפלים, עברנו לקלח עם שמן בלנאום ונהיה לו מיד פצעים פתוחים כואבים ממש🤦🏻♀️ חזרנו לסבון רגיל והמצב השתפר לו, אבל עדיין יבש ואדום ואחרי מקלחת הוא צורח ממש ונראה ששורף לו😕
מישהי יודעת ממה זה יכול להיות? מה עושים?
או כשמתלכלך.
אפשר לשים קרם גוף.
אנחנו עברנו לקלח רק עם זה.
ניגבנו ממש חזק אחרי מקלחת ואפילו ויתרנו על מקלחת ממש כל יום.
וגם מרחנו משחה באזור שם פעמיים ביום, קוראים לזה ucerin.
והלבשנו רק בגדים ארוכים שיחשף כמה שפחות לאוויר.
לא יודעת איזה מהם עזר אבל זה נעלם אחרי תקופה...
והכי טוב למרוח אחרי האמבטיה גם את הקרם לחות שלהם.
מעלים את היובש כמו קסם אחרי יומיים/שלושה.
חשוב מאד בגדים רק מ%100 כותנה
ולייבש בטפיפות את הגוף אחרי האמבטיה.
מקלחות קצרות ולא שהייה ממושכת במים.
אמר לי רופא עור שיש הרבה שרגישים לבלנאום וזה רק מחמיר להם את המצב.
אני אישית פחות אוהבת אמול כי הוא מאד שומני. השמן שכתבתי בנ"ל מרגיש כמו סבון ולא נשאר שמנוני.
ולשאלה מה זה- יתכן רק יובש מהמזג אוויר
יתכן אטופיק דרמטיטיס.
השמן שלהם יותר טוב לעור מהאמול או רק בגלל ההרגשה של השומניות?
איפה אפשר לקנות את המוצרים שלהם?
הרופא שלנו המליץ על אמול ואקווה קרם ואני חושבת שזה לא מספיק לבן שלי (עם אטופיק).
שהמלצתי לה על זה, ממש ראו ישועות.
אצלנו זה ממש השתיק את האטופיק וכמעט ואין התפרצויות.
בלאומית יש את זה בבתי מרקחת
יש בסופר פארם ובטח בעוד בתי מרקחת
אני בכללית, אחפש בקופה או בBe.
מקווה שאמצא
ממש ממש תודה!
קניתי, מקווה שיעזור מהר🙂
למרוח את הקרם על כל הגוף או רק על האזורים היבשים? וזה בסדר למרוח גם על איפה שיש ממש פצע או שזה שורף?
אבל כן- זה בהחלט שורף לדקה 
ניסיתי למרוח לעצמי על פצע....
אני מורחת ואז מניחה את האצבע על המקום- זה מקרר ומרגיע.
מסייגת שאם יש ממש פצעים פתוחים-כדאי קודם לטפל במשחה עם סטרואידים כגון אלוקום ליום-יומיים ואז להפסיק ולעבור לקרם לחות.
אם זה באזור הפנים והצוואר יש משחה מעולה ללא סטרואידים- אלידל
וגם זה לא כל יום
בינתיים אפשר לשים שמן שקדים
מניסיון תינוק לא צריך יותר מידי וכל הסבון ו מקלחות לא מיטיבים עם העור
לכן אני לא מקלחת כל יום ושאני מקלחת רק עם מים
פעם ב שמה אמול וזהו אין צורך יותר
אחרי שתשללי רגישות על ידי חשיפה לשמן באזור לא רגיש כמו כל מוצר חדש שאת מביאה לילד חשוב לוודא שאין תגובה אלרגית.
זה גם אנטיבקטריאלי וגם שומני ומאפשר לעור להתרפא
לא חשבתי בכלל על לנסות באזור קטן לפני שמשתמשים... תודה על זה🙂
לנו עוזר
לנגב טוב טוב אחרי מקלחת
למרוח צורי/משחת הפלא/קרם של מוסטלה
אני כל פעם משחקת בין השלושה
(וגם מאחורי האוזניים!!!זה אזור מועד)
הדברים שכותבים לך פה טובים למניעה, אבל ברגע שיש כבר פצעים לא הייתי מתעכבת, אלא הולכת לרופאה כמה שיותר מהר. חבל שיסבול.
אצלנו הרופאה נתנה משחה ותוך כמה פעמים כבר כמעט נעלם.
החמוד שלי היה עם יובש בצוואר כמה חודשים ארוכים ומרחתי לו כל מיני משחות וקרמים שלא ממש עזרו (עזרו קצת שלא יחמיר) עד שרופא רשם לו בטאקרוטן, תוך יומיים זה נעלם כלא היה ברוך ה'.
הרופאה רשמה לנו משחה, אבל אני מתלבטת כי זה סטרואידים... מתלבטת אם לתת לזה עוד קצת זמן לעבור לבד או שאין למה
הוא לעבוד בשיטת ON-OFF כלומר: למרוח יום יומיים ואז לעשות הפסקה של כמה ימים לראות שמשתפר.
כתוצאה מזה משתמשים רק בכמות מזערית. ובסופו של דבר זה משחה חיצונית ולא כדורים. אז הספיגה מזערית.
אני כן הייתי מורחת משחה ליומיים ואז עוברת לטיפול מניעתי.
לגמרי שימוש בסבון לשטוף רק במים! זה הדבר היחיד שעזר לי עם הבת שלי כשהיה לה את זה
סבונים ושמנים וכל מיני דברים גם הטבעיים מגרים את העור ולא למרוח כלום על העור
בלילה כשמציק ממש אפשר לרסס קצת ספרי אלוורה וזהו
ובלי קרמים בכלל. הם רק החמירו את המצב. אפשר שמן שקדים
ולמניעה מייבשת היטב ומורחת קצת בייבי פסטה כשמתחיל להיראות לא יפה
של שלוס
ממש טובה
יש סבונים לתינוקות, עדינים וטובים- של ערוגות, של מיכל סבון טבעי.
גם להשתמש במשחת קלנדולה על העור
ולעשות עיסוי עם שמן שקדים ושמן לבנדר.
כל אלו מרגיעים מאוד מאוד את העור ומתאימים לתיוקות.
כשמממש ממש התאמצתי אולי רואים משהו שקוף אולי.. אבל הז לא משהו שהיתי מתיחסת אליו מדי..
אם זה כן התחלה אז עוד יומיים תראי כיוון קצת יותר...
את באיחור? תוך כמה זמן צילמת?
אולי שעה אחרי שבדקתי, אפילו פחות
ממש חלש
ויש לה אולי מספר מעודכן?
חיפשתי מלא באינטרנט, הכל מוביל אותי לדברים לא רלוונטים..
וגם שוטף בנפרד?
מתמודד עם כתמים?
שוטף את עצמו ?
יש ניקוי וייבוש עצמי
הדבר היחיד שאת צריכה לעשות זה למלא מים נקיים לפני שטיפה ולרוקן מים מלוכלכים אחרי שטיפה
בדגם דואל h14 יש אפשרות של ייבוש יבש ורטוב בנפרד (לניקוי שטיחים רכב מסילות בחלון וכדומה) - לי אין את הדגם הזה. יש לי שואב שוטף שעובדים ביחד ככה שלא יודעת להגיד לך איך הוא.
מתמודד עם כתמים? תלוי איזה. אצלי בבית הוא מתמודד מעולה גם עם כתמים של ליל שבת שמנקים רק במוצש
מצפייה ביוטיוב נראה שלא יודע להתמודד עם כתמים ממש קשים (כמו למשל קטשופ ודבש שהתייבשו וניקו אחרי 24 שעות)
אם תנקי במיידי הוא יתמודד, אם תחכי יממה - כנראה פחות.
בחנוכה היו בבית כתמי שעווה של הנרות, שפכתי על הכתמים האלה מים רותחים
כמה דקות אחר כך עברתי עם השואב וזה הוריד הכל בלי מאמץ
לא לוקחת אחריות
אם בא לך תבואי תנסי את שלי בשמחה אני גרה ליד ירושלים
באופן כללי אני מנקה בסוף יום (לא כל יום, בהתאם לצורך פעמיים שלוש בשבוע)
הוא מנקה הכל מצוין (כולל שאריות אוכל של בן שנתיים, דמייני איך זה נראה..)
כדי לעבור משואב רטןב ליבש צריך להחליף חלק?
לי יש את הרגיל לא דואל!
ולא צריך להחליף חלקים
צריך למלא מים נקיים
אחרי שטיפה לרוקן מלוכלך וזהו
אם קנית את הדואל - אני מאמינה שזה עם חוברת הדרכה שתוכלי לקרוא
הוא אחד המודלים
אני מאוד אוהבת
אבל החוברת הוראות לא ברורה בכלל
איך את מעבירה ממצב שטיפה למצב שואב בלבד ?
אולי תפתחי שרשור חדש עם השאלה הזאת?
ככה זה לא נבלע בין כל ההודעות
יש לך חלק של שואב בלי מיכלי המים, רק מקל עם מברשת בקצה.
עפה עליו!
מוזמנת לשאול בשמחה מה שמעניין אותך.
מרוצים מאוד, שואב שוטף.
גם יבש, גם ריפודים, גם חלונות.
ויש גם קוד קופון שמוריד 600 ש״ח בערך.
יצא לנו בסביבות 2200 ואני מרוצה עד הגג.
פשוט עשה שינוי בבית שלנו, מבית מלוכלך לבית נקי ומסודר.
כל ערב במקום טיטוא מעבירה אותו.
שימי לב שיש לו חיסרון שהוא ניתן לשימוש רק עם סבון שלהם, אבל הוא קצת יקר.
בכל מקרה אנחנו באמצע שבוע עושים רק עם מים.
בנתיים כבר כמה חודשים הוא החליף את השטיפה של הבית ולא שטפנו אפילו פעם אחת.
ואיך הוא מבחינת תחזוקה וניקוי עצמי? מה הקוד קופון?
הקוד קופון בכותרת.
הדגם המשולב 232נראלי
אבל פה יש נשים טובות שאוהבות לעזור...
אשמח לשמוע מכן איפה אתן מאחסנות את הביצים.
אנחנו צורכים בערך 40-50 ביצים בשבוע, ולכן אין טעם להכניס אותן למקרר ושסתם יתפסו שם מקום. מצד שני, מעצבן אותי לראות על השיש את ערימת התבניות.
למישהי יש פתרון שהוא גם יפה וגם נגיש?
תודה.
יש לי בדלת מדף שבו נכנסות בדיוק 2 החבילות, אחת על השנייה, בלי המכסים שלהם ובלי הקצוןת. רק הבסיס.
בחגים קונה גם יוצר ומכניסה למקרר את השאר בקופסא סגורה או ככה, תלוי במקום שיש לי
לדעתי זה בעייתי בקיץ להשאיר בחוץ, לא?
לא יוצא לך לקנות פעמיים בשבוע? יחסוך את זה שאת משאירה בחוץ
ואני מצטרפת לשאלה שלך!
בואי נרגע, אנחנו עוד לא בט"ו בשבט!!!
(ומי שתביא לי פתרון לכמויות הביצים של פסח- מקבלת פרס נובל!)
במהלך השנה במקרר
בדכ יש לנו 3 תבניות, אחת על השנייה באותו מדף.
אפשר גם מתקן כזה במקום בתבנית
קונה 2 תבניות של 30 ומניחה במקרר או אחד על השני במדפים התחתונים שפחות בשימוש או במגירה של הלמעלה במקרר אחרי שחוצכת כל מה שמיותר במקרר וכשחצי תבנית נגמרת כבר מעבירה את מה שנשאע למתקן בדלת..
בשבתות וזמנין לחוצים שמנש אין מקום במקרר מניחה מעל המקרר ובגלל שזה ככ לא נגיש אז זוכרת להחזיר מהר..
מבחינתי ביצים מקומם במקרר😀
(אצל ההורים שלי יש קופסאות פלסטיק גדולות לביצים (30 כל אחת) ואז גם אם מונח בחוץ נראה יפה יותר.. (במקרר לוקח יותר מקום)
טוב לדעת שיש לי עוד למה לחכות😉🫢
קונה נגיד 30 ביצים או 2 חבילות של 18, ומאחסנת בסלסלה במקרר.
כשרואה שהכמות פוחתת קונה במכולת עוד חבילה.
למה לקנות מראש 50 או 60? זה מוצר שבפיקוח ובכל מקום המחיר אותו דבר. אצלי אני יודעת שבמכולת הביצים יחסית טריות ואני מרוצה מהאיכות אז לא אכפת לי.
בתבניות ביצים.
אין לי מושג אם זה נכון אבל מאז הביצים לא נשארות דקה בתבנית מהרגע שהם בבית😅
אני שמה בדלת של המקרר שגם ככה אין לי בה יותר מידי שימוש
וראיתי כמה רעיונות חמודים בפינטרסט, גם אסתטי בחוץ וגם בתוך המקרר מגלשות צרות לגובה שלא תופסות הרבה מקום . אולי תציצי שם...
לק"י
זה מגיע מהביצים. כך שלא בטוח שחכם יותר לשים אותן ישירות במקרר.
אבל אולי אני טועה🤷♀️
בביצה לא מבושלת יכול להיות חיידק סלמונלה. ולכן בגני ילדים כבר לא מבקשים להביא תבניות ביצים ליצירה, כי אולי נשברה עליהן ביצה עם סלמונלה, וכשהילדים יגעו בה (ויכניסו יד לפה) הם יידבקו בסלמונלה...
בעיקר מין מדפים צרים, זה לא יספיק כנראה לכל הביצים שלך-תצטרכי כמה כאלה, את יכולה לשים נגיד אחד על השיש במקום נגיש, ואת השני במקרר.
כשקראתי את ההודעה שלך המחשבה הראשונה שעלתה בי זה שאתם צריכים מקרר גדול יותר, 50 ביצים בשבוע?! 😲😲
ואם אין מקום אז על השיש (וזה באמת מכער את המראה - אבל לא יותר משלוליות הקטשופ ומגיבובי הזבל ליד הפח שיש אצלנו תדיר
)
מעלה רעיון - אולי להכניס את התבנית לתוך סלסילה יפה כזו? אם תמצאי סלסילה מרובעת...
@אתחלתא דהריונא - מניחה שזה תלוי בהרגלי צריכה של כל משפחה בפני עצמה. אבל תחשבי שמכינים למשל חביתות לארוחת ערב - במשפחה של שישה ילדים כבר ארבע-שש ביצים הולכות ככה. ואם מכינים עוגה או פשטידה גדולות - אז עוד שלוש-ארבע ביצים. וכו'...
(אנחנו באופן אישי קונים בכל פעם רק תבנית של 30 ביצים, אבל אם יש צורך באמצע השבוע - יש לנו מכולת ליד הבית...)
נגיד פעם-פעמיים בשבוע + כמה לעוגה לשבת וסלט ביצים
אז 30 ממש מספיק לנו
אבל נכון מבינה למה זה יכל להגיע ליותר
וסבבה 😉
אמצלנו כל אחד אוכל 2 ביצים ולא אחת
בעלי יכול לאכול גם 3
עכשיו בשישי נגיד, לעוגות יכולה להשתמש ב10 ביצים
לטיגונים עוד 3
ללחם עוד אחת
והופ! בלי חביתה אחת אפילו נגמרה תבנית רגילה+
בהרגלי הצריכה 
גם אצלנו זה הכמויות.
אני יכולה לקנות במכולת באמצע שבוע, אבל לפי מרפי, התבנית תגמר בדיוק בארוחת ערב כשהמכולת סגורה או ביום שאני עמוסה ולא מגיעה למכולת.
אצלנו זה בעיקר על השיש או במדף פתוח איפה שהמיקסר והטוסטרים.
ראיתי באליאקספרס תבניות צרות וגבוהות, מתלבטת אם זה עדיף.
ובמקרר תופס יותר מידי מקום. יש לנו עוד מקרר אבל הוא פחות נגיש אז בפועל לא שמים שם כאלה דברים.
פשוט כי זה המקום היחיד שהילדים לא מגיעים אליו...
בקיץ באמת זה בעיה, קונים פחות
הארון הכי קרוב לכיריים - יש בו מדף ביצים - תבניות של 30 אחת מעל השניה, וברווח שלידן בתוך הארון התבלינים שהכי בשימוש.
ככה זה ממש קל לכין חביתה: מורידים א הביצים, מערבבים וישר למחבת
מרגישה שהוא לוחץ למטה, גורם לי ללכת כמו ברווז
זה אומר מדהו על לידה מתקרבת או לא מחייב? 🙏
אם ככה הייתי יולדת בשביעי.... אבל זה בהחלטאמהלהסימן שזה כבר מתקרב
הראש יורד למטה ומתחיל להתמקם.
שיהיה בקלות, בבריאות ובידיים מלאות
ובדיוק בזמן הנכון
אם זה מעודד הלידות מהירות🫢
ממש הרגשתי שהתינוק תכף יוצא לי 🫣
הרופא אמר לי שזה עניין של שרירי רצפת אגן 😅 (ולא לידה שמתקרבת...)
ח
לק"י
תקפיצי אותו (תגיבי שם והוא יקפוץ).
הרבה בריאות🙏
כבר נכנס לתוקף החוק הזה?
מעון מעל 7 ילדים שפועל בלי מצלמות- פועל בניגוד לחוק!
בנוסף, יש חוק חדש, שמותר לשים מצלמות אונליין.
שימי לב- מותר, לא חייב.
זה כבר נכנס לתוקף.
אני רק חייבת לומר שזה לא בהכרח דבר טוב מצלמות אונליין (יש הרבה שיחלקו עליי)
יש לזה יתרונות ויש לזה חסרונות.
בכ''מ מצלמות הן בלי שמע, ויש מקומות שאין מצלמה.
אז גם אם בגן יש מצלמה עדיין כדאי להכניס מקליט
צולמו במצלמות
הן לא מנעו את ההתעללות
ככה המנהלת שלנו אמרה וראיתי גם באינטרנט.. אם אני זוכרת נכון משנה הבאה חייבים. אבל גם בחוק החדש יש 3 מסלולים וכך מעון בוחר איזה מסלול, מצלמות אונליין פתוחות, ו2 אפשריות של פתיחת מצלמות בצורות וזמנים שונים, לא זוכרת בדיוק את הפרטים אז לא כותבת..
מצלמות אונליין פתוחות להורים זה באמת לא בהכרח דבר טוב.. אצלנו היה לפני כמה שנים והמנהלת אומרת שפשוט שגעו אותם על היום על נפל המוצץ על הרצפה, תעשו ככה, תעשו אחרת וכו' ואז הצוות לא באמת פנוי לילדים..
ואז המעון לא עובר על החוק.
רק אז לא צריך.
אבל לכתחילה חייב
שאמהות לא יבהלו מזה שכתבת ככה חד משמעי שמעון שאין לו עובר על החוק.
כי זה מאוד משנה את התמונה לדעת שהחוק גם מאפשר לוותר על זה.
הי הרופא ראה בסקירה מאוחרת 11 צלעות בצד שמאל ושלח אותי לבדיקות סקר גנטי ולסקירה ממוקדת ( בבדיקת סקר ראשונה ראו מוקד אקגוני בחדר שמאל בלב לא יחסו לזה חשיבות )בדיקות החלבון עוברי שליש ראשון ושני תקינות לגמרי אני בת 37 וחצי קצת בליץ מה אומרות
בהסדר עם לאומית,
מישהי מכירה את אחד הרופאים/המרפאות הבאים ויודעת לתת המלצה או דיס המלצה באופן ספציפי על טיפול אורטודנטי?
המרכז לשירותי בריאות וקהילה (2 סניפים, באבינדב ובכורש)
דר ארץ הללי לאורה
דר ליאון בלוסטוקי
מרפאת ויטה מילמן רמת שלמה
דר מישל פלאס בגן הטכנולוגי
דר אנה מארק ברמות
דר דיאן אווה ברח' עזה
מרפאת שיניים דנטאלית
כותרת השן
דר לונא מטר בנווה יעקב
מרפאת שיניים רב שפע
הלוואי תדענה לעזור לי אנחנו חייבים להתחיל..
מצרפת את האשכול שנכתב על ידי לפני כמה שנה
זה באמת מאוד קשה המחשבות האלו - הריון ולידה
התלבטתי אם לפתוח את זה שוב
אבל החלטתי שלטובת אלו שמרגישות/הרגישו/ירגישו כמוני
אני רוצה לנסות לעשות סוג של "חויה מתקנת"... ולתקן בעצמי מה שאני חשבתי וכתבתי.
אז...
בהמשך לאשכול ההוא...
מצטערת מאווווווד על מה שחשבתי והרגשתי אז...
יודעת ומודעת שזה לא היה בשליטתי
וכמה שניסיתי להלחם במחשבות האלו
הם פשוט עלו לי כל הזמן
לאורך כמעט כל ההריון
מרגישה תחושת החמצה ענקית על הריון מהממם שדי התפספס לו
תודה ענקית שלקראת הסוף השינוי הגיע לאט לאט
וללידה הגעתי יחסית בהתרגשות...
התינוקת הזו שנולדה היא פשוט ברכה שמחה ואושר לכל הבית שאין לתאר במילים!!!!!!
כשקראתי בהריון שתינוק מביא אור לבית לא הפנמתי עד כמה ...
(ועל זה אני מצטערת.. אבל זו כבר בעיה אחרת לאשכול אחר
)
אז לכל מי שמתלבטת, והלב שלה נמצא בכיון של הגדלת משפחה
תקראי שוב את מה שאני כותבת עכשיו
כנראה שמה שהיה , היה בהשפעת הורמונים, אבל בכא התוצאה בסוף שווה את הכל!!!!!!
ולכל מי שמתפללת ומיחלת , אני מתפללת איתה !!
להודות להודות ולא להפסיק להודות
עושה חשק
הגיוני שהיום בבוקר התעלפתי
עזבו שזה קרה לי עם הילדה לבד 😵💫
אני הולכת למרפאה.. אין רופאת נשים
רופאת משפחה עמוסה .. אין רופאת נשים אין מוניטור ואין אולטרסאונד .. אמרתי טוב אולי התייבשתי? מבקשת עירוי
אין בעיה תשאירי בקשה באפליקציה יענו לך תוך 5 ימים - כבר דפוק. הולכת לאחות מפנה למיון נשים .. מגיעה למיון נשים שזה בכלל בעיר אחרת !!! עשה אולטרסאונד ושלח הביתה
תחזרי לרופאה שלך .. התעלפתי.. אני עם כאבי בטן כאבי גב כאבי ראש חלשה בלי שתן
מה עם מדידת לחץ דם? מה עם דופק? אני מתלוננת שהדופק שלי על 200 מה עם לבדוק? מה עם סטיק שתן? מוניטור ? משהו ?? בהריון הקודם זה ממש לא היה ככה
חזרתי הביתה מתוסכלת כל שרפתי את כל היום במרפאות וגם לא עשו איתי כלום
רמת השירות, זמינות רופאים ואחיות - מאוד תלויים במקום בו את גרה. וזה כך בכל קופות החולים.
אין זמינות שווה וטובה לאותה קופה בכל מקום בארץ. קופות חולים שונות חזקות באיזורים מסוימים וחלשות באיזורים אחרים
תבררי עם משפחות אחרות בסביבתך באיזו קופת חולים הם ומה יכולים לספר על זמינות השירותים הבסיסיים- ואולי תמצאי שכדאי להחליף קופת חולים.
אין לך מעקב תכוף? אשפוז ביתי, משהו?
באופן כללית המרפאה שלנו לא בעד בטיפול הזה
עד שקבלתי אותו יצאה לי הנשמה ילא הרבה אחר כך הפסיקו לספק לי
אולי אפילו לנסות בסניף אחר של המרפאה
שולחת חיבוק 
בערים מרכזיות יש מרכז בריאות האישה שיש שם רופא תורן מוניטור ואחיות וכו', במרפאות קטנות לא תמיד יש את כל זה, בטח בישוב קטן (אני לא באמת יודעת איפה היית..) צריך לקחת את זה גם בחשבון בבחירת מקום מגורים.. (אני ידעתי בשביל מעקב זקיקים אני צריכה להגיע למרכז בריאות האישה בעיר שקרובה אלי וכן הנסיעה זה יכול לקחת איזה שעתיים בבוקר.. לקחתי בחשבון, כי בחרתי לגור בישוב קטן יחסית שאין את השירות הזה שם..)
הוא לא נתן מענה ראוי
כאב בטן יכול להצביע על כל כך הרבה דברים
שראוי לבדוק את המינימום
כנל מד לחץ דם.
ואיזה חוסר מקצועיות. באמת-לפחות למדוד לחץ דם, לתת עירוי, אפשר אחות לא צריך רופאה בשביל זה.
במקומך הייתי שולחת מכתב חריף לפניות הציבור של הקופה
ובודקת אופציה לעבור לקופת חולים אחרת. אפשר כל רבעון זה לא מסובך תבררי לפני כן איזה קוםה מומלצת באזור שלך.
תרגישי טוב!
אם אין רופאת נשים הייתי הולכת לרופאת משפחה שתנחה אותך מה לעשות. אם זה התייבשות זה לא משהו ששייך דווקא לרופאת נשים
במיוחד שם לא נותנים לך את האשפוז הביתי שאת צריכה 🩷
פעם הבאה שלא תקרה מועיל יותר להתקשר למוקד של הקופה קודם והם יפנו למקומות נורמליים, אולי.. אין אצלכם מוקד נשים?
את דיאטת 8:16- צום לסירוגין
בזמן הנקה מלאה?
אבל אוכלת טוב בזמן השני ולא נשארת רעבה
יותר חוששת שיהיה ירידה בחלב
ממש מתלבטת אם להתחיל
ואז ב9 בבוקר אוכלת
אז זה 15 שעות , מתי שמרגישה צורך כבר אוכלת
ככה יוצא לי באופן טבעי כי לא אוהבת לאכול בערב מאוחר ואז עד שקמה עד שמתארגנת
רק ב9 אוכלת
זה בתנאי שאוכלים ממש טוב עד הערב כי אם יש רעב וחולשה וזה לא טוב בהנקה
ילדנו ביחד לכן זוכרת כמה זמן את אחרי לידה 🫣
אחותי בנחת... זה זמן לאכול. לאכול טוב ובריא ומזין וטעים. פחות זמן לצום.
ככה אני חושבת (וסופררר מבינה אותך על הרצון לרדת במשקל)
בואי אנחנו מזינות בגוף שלנו ממש ילד בעולם הזה!! זה מה שהוא אוכל.! לי מרגיש שזה ''לשחק עם החלב''.. אם זה יוריד מהכמות? (שזה לא מופרך) סתם מבאס.. בקיצור נשמה. לא באתי לבאס. אני בעד אכילה נכונה ומתאימה. ופעילות גופנית רגועה ונינוחה. וצום 8:16 נשמע לי קיצוני מידי לאישה מניקה בטח בשלב הזה.
חיבוק
❤️
אבל מרגישה שחייבת משהו אמיתי ״וקיצוני״ כי אני פשוט נראת נורא לדעתי ומרגישה שממש יעשה לי אוב גופני ונפשי להרזות
לא מצליחה כל כך וזה מתסכל
רציתי מסגרת יותר ברורה
אני אהיה מופתעת לשמוע אם למשהי זה עבד
וזה פגע לי בחלב,
אז עשיתי 12-12 והיה מצוין
בזמן של ה12 אוכל אפשר לאכול הכל נכון?
ירדתי
אבל לא הצלחתי להתמיד...
בהתחלה אכלתי רק ירקות בערב, אח"כ גם אוכל...
אבל כשעשיתי את זה ירדתי 5 קילו בחודש!
שילבתי גם הליכות.
יש משהו בזה שאת יודעת שמשעה מסוימת "אסור" לך לאכול, שאת מתארגנת לזה בהתאם.
נגיד אני קמה מאד רעבה, אז העדפתי לסיים לאכול מוקדם כדי שבבוקר אוכל לאכול מוקדם.
עשיתי 7-7, עבד לי יופי.
הצלחה!
מה שכן, אפשר ממש להשתדל לאכול בריא. אני ירדתי מעולה אחרי לידה על דיאטה של בלי סוכר בלי קמח לבן בלי חלבי ובלי קפאין. עם הנקה מלאה ושפע חלב ב"ה. מה שכן, אכלתי המון קוואקר, המון אוכל מבושל ומרקים והמון שומנים מזיתים כמו אבוקדו טחינה אגוזים וכו. דאיתי לא להיות רעבה לשניה ושיהיו לי נשנושים זמינים כל הזמן
אבל להוריד לגמרי סוכרים וקמח לבן אני ינסה
תידה!
אותה כרגיל מבחינתי זה אורח חיים בריא לניקוי הגוף היומיומי גם בהריון וגם בהנקה, כל עוד אני אוכלת את כל מה שהגוף צריך ולא לא הרגשתי תחושה של רעב לא רואה בעיה גם במהלך הריון והנקה.
אבל צריך ללמוד כללי אכילה בסיסיים, אחרת לא הייתי ממליצה לעשות את זה כשהרגלי החיים לא מאוזנים, ואם יש ברקע עניין רפואי שמצריך התאמה של תזונה מסויימת מאוד.
אבל הכל תלוי באיך את מזינה את עצמך במהלך היום וקשב לגוף
זה כמו שצום משפיע שונה על נשים שונות
עד שלא תנסי לא תדעי, אבל לא הייתי מתחילתץה מ16-8 אלא מ12-12 ויורדת בהדרגה אם זה לא פוגע לך בחלב
ותשתי המוון
גם בלי קשר להנקה, זה תורם לתחושת שובע
אני קצת מבולבלת ואשמח לעשות ממנוסות 🙏🏻
הייתי אצל הרופא נשים בשבוע שמונה והוא אמר לי לקחת חומצה פולית 5 מ"ג ביום בנוסף אמר לי לקחת פרנטל שראיתי שגם בו יש מ"ג שלם של חומצה פולית.
השבוע מתחילה שבוע 12 וצריכה להתחיל לקחת ברזל אבל גם בכדורים של הברזל שרשם לי יש חומצה פולית... זה לא כמות מוגזמת כבר? 😵💫
יש כזה דבר מינון יתר של ח.פ? להפסיק לקחת?
בפריג'נטלי יש את החומצה פולית
וברזל את יכולה לקחת בנוסף זה בסדר
ליתר ביטחון כי הייתי עם חוסרים
אבל לא יודעת... 6.5 מ"ג ליום נשמע לי המון 🙈
פי כמה מהכמות המומלצת הרגילה
אני גם מכירה שהרופא נותן 5 מ"ג כשיש חוסר. הייתי מתייעצת עם הרופא אבל לא חושבת שבמצב שלך, שידוע על חוסר כדאי להפסיק.. אולי כדאי לבדוק שוב, אבל לדעתי את צריכה להתייעץ עם הרופא שרשם לך..
ואני לא בהריון בכלל
לא יודעת להגיד לגבי רעילות
בכללי לא מרוצה מהרופא הזה בכלל
הייתי אצלו בפעם הראשונה ממש ממש בהתחלה ולא אמר לי כלום על חוסרים למרות שהיו לי בדיקות עדכניות... רק כשחזרתי אליו אחרי הדופק אמר לי להעלות את המינון
מקווה שהכל יהיה בסדר 🥺
שלך בעצמך ולראות
יודעת שכל מקרה לגופו ושאי אפשר לסמוך על מקרים אחרים אבל עקרןנית אם עשיתי בדיקת הריון ביתית אתמול ויצא שלילי, כשלפי הניסיון שלי לזהות ביוץ, אני אמורה לקבל מתישהו בין היום לחמישי, יש עוד סיכוי לחיובי?.. יש סיפורים כאלו?
ביום שהייתי אמורה לקבל עשיתי בדיקה ויצא שלילי ורק יומיים אחרי יצא חיובי
אם זה באמת חמישי אז יש עוד סיכוי, תנסי לבדוק בשתן הראשון של הבוקר מחר, אם זה שלילי, מנסיון שלי זה כנראה כבר לא יקרה החודש..
חברה שאלה אותי ולא ידעתי לעזור. אולי פה תהיה מישהי עם ידע/עצה.
היא בדיכאון אחרי לידה ולא חזרה לעבודה אחרי הלידה אבל הגדולה שלה במעון. יש סיכוי שהיא תקבל הנחה במעון בכל זאת, או שאם היא לא תביא אישור חזרה לעבודה היא לא תוכל לקבל הנחה בשום מצב?
אמרו לי שצריך לחתום שהילדים בסיכון כדי לקבל הנחה
זה לא הולך לפי הכנסות או מצב כלכלי
אם האמא בדכאון אחרי לידה וצריכה עזרה עם הגדולה כדי שתוכל לצבור כוחות ולהתפנות אליה אחרי צהריים אז זה בדיוק זה
סיכון לא אומר שהילדים חייבים לצאת מהבית
אם היא זכאית לדמי אבטלה אז היא גם אמורה לקבל הנחה.
אם לא אז באמת דרך הרווחה
לא מספיק לצאת לחל"ת בשביל זה, צריך להתפטר מהעבודה שזה משהו שצריך לחשוב עליו
ומניסיון שלי- גם במקרים מאד מורכבים לוקח זמן עד שעוזרים ברווחה, אם בכלל.
הכל צף לי.
אין לי חשק לכלום
רוצה לשנות הכל.
רוצה לעזוב את הבית הגדול שבנינו. בא לי בית קטן ומשפחתי.
רוצה לעזוב את הישוב שהיינו בו יותר מעשור,
בא לי אוכלוסיה יותר דוסית.
נמאס לי מהאקלים במקום שאני גרה.
בא לי שיהיה נעים יותר.
נמאס לי לעבוד בעבודה שבעלי עובד בה כי אני עוזרת לו ואני במשרה חלקית ויכולה להשאר עם הקטן בבית. שזה טוב, אבל.. ואבל.
המטפלת כאן לא בסגנון שלנו. רוצה לעבור למקום שיש מעון עם מטפלות יראות שמיים, שמחות וסבלניות (יש יצור כזה?) שאוכל להשאיר את הקטן בלי מצפון.
תמיד הכל עולה לי בשבוע השני של הנידות.
מרגישה לבד.
צריכה חיבוק. בא לי לבכות
נמאס לי מהכל
אוף
מה שאת מתארת נשמע כמו נקודות שבאמת מפריעות לך רק שבמצב קצה זה מרגיש אקוטי הרבה יותר.. כנראה שלא תקומי מחר ותשני הכל אבל מאחלת לך שתמצאי דרכים לעשות שינויים קטנים במסגרת האפשרי
והכנסתי את הפינת אוכל למטבח, קצת צפוף אבל מזמן הרגשתי שהדלפק קריר ומודרני ואני מתחרטת שלא שמתי שולחן במטבח.. אז היום פשוט הכנסתי אותו. והוא ממלא את המטבח, אין הרבה מקום, אבל אכלנו ארוחת ערב ממש מתוקה ומשפחתית ( אני עם הקטנים),
הגשתי להם פסטה אדומה והרגשתי ביג מאמה בקטע טוב😆 יושבת איתם ומקשיבה להם, ולא רק עומדת ליד הדלפק ומגישה..
וכן, האמת אני פגועה מחוסר פרגון של אמא שלי ממשהו שחשבתי שהיא תפרגן לי, והגדולה שלי גם עצבנית עליי משטות אחרת, בקיצור
🤧
ואני מרגישה שלא בחרתי בעצמי במקום מגוריי אלא שוכנעתי מבעלי, וכנל בבית הגדול בכל מני דברים, וכנל במקום עבודה ..
אם הייתי בוחרת לבד מקום לא הייתי גרה כאן.
מתואמתיש באמת זמנים בחיים שבהם הכול נראה אסון ובלתי אפשרי... אם בשאר הזמנים בחודש את מרגישה בסדר ובטוב - אז הכול בסדר...❤️
אם לא - אז יש שתי אפשרויות:
או שמדובר בקשיים אוביקטיביים שדורשים פתרון,
או שמדובר חלילה בדכדוך/בדיכאון.
בכל אחת מהאפשרויות יש דרך טיפול אחרת.
את מסוגלת כרגע, בתוך החושך האדום הזה, לראות מה המצב האמיתי שלך מכל האפשרויות לעיל?
(שואלת כדי שנדע לנסות לעזור לך. ואם את כרגע לא זקוקה לעזרה אלא רק לחיבוקים, אז קבלי עוד אחד:
)
האמת האמת ממש בפיזי
חיבוק כזה גדול.
ואני בעצבים ומאוכזבת מהשכנה שלי שעסוקה בחייה ותמיד יש *לי* מצפון למה אני לא מספיק מתעניינת- כי ככה! היא לא מתעניינת!! והיא תמיד המסכנה והקשה לה- אז אין לי חשק להתעניין!!!!
הוא מגוון חברתי של חברות קרובות...❤️❤️
של נשים אמיתיות.
לא שופטות.
מכילות.
לא מתייפיפות, לא במבחן מי הכי .. (מסכנה, או לחילופין מטופחת או מצליחה או וואטאוואר)
בין אם במקומך הנוכחי ובין אם במקום חדש 
נשמע ממש עמוס כ''כ הרבה דברים ביחד.
באמת מבאס שאין מי שמתעניין בך ושואל אותך מה שלומך.
ושאלה פרקטית, מקווה שזה הכיוון שלך, האם יש משהו שניתן לעשות בו שינוי אפילו קטן שישמח אותך?
ואם את רוצה, אני מחר בבית חולה, מוזמנת לפנות בפרטי אשמח להקשיב אם מתאים
אז הבוקר, גם עם הקטן בבית איתי היום, קמתי התארגנתי שמתי אשכרה מטפחת נעליים איפור, ואחריי השיחה של אתמול (תזכירו לי ב7 נקיים הבאים טוב?(; )
הרגשתי בנאדם.
כל הכבוד
רוצה להגיד לך על התזמון - מהניסיון שלי לפחות, ההורמונליות מציפה הרבה פעמים דברים חבויים, מאוויים, רצונות, חוסר שביעות רצון שיש לה עומק ושורש.
לא צריך להתייחס לזה בפזיזות, אבל זה כן בא להגיד לך משהו לדעתי. נשמע שהרצונות שלך מחפשים דרך לבטא את עצמם. שהאני שלך רוצה להנכיח את עצמו. וכשהורמונים משתחררים, זה משחרר גם רצונות ותסכולים חבויים.
בעבודה, במקום המגורים, בבחירה של כל מיני דברים קטנים
יכול להיות באמת שכל דבר קטן בפני עצמו ניתן לשנות וייטב לך, אבל אני חושבת שכל הדברים המיועדים לשינוי - יש להם עומק שמבקש התייחסות מערכתית כוללת. ומה זה העומק הזה? זה יכול להיות שאת מרגישה בלתי נראית, שאת נבלעת בתוך השגרה בלי לחשוב מה מתאים לך, כי ככה רגילים, אולי העובדה שאת רוצה לבלוט. אולי עניין של חוסר מימוש עצמי, ריצוי
מה את חושבת..?
קחי עוד חיבוק
את מלכה!
חגגנו יום נישואין לא מזמן..
נידה
אז סתם קפצנו למסעדה..
בלי מתנה בלי כלום מעומס. פרחים כן, פתק קטן כן, אבלי בכל זאת...
אז אתמול בלילה פרגנתי לעצמי והזמנתי קרם יום קרם לילה וסרום- עלה 600+, אבלי דיי. מותר לי לשמח את עצמי.
המקוריתאחרונהאבל אם את מצפה ליותר, מותר להגיד את זה
חיבוק כפרעלייךךךךךך!!!
החיים האלה
(אמרת השבוע השני של הנידות.. התכוונת שבעה נקיים? כי למדתי מאלירז פיין המהממת שזה ימי ליבון. יעני זמן ללבן את החיים. זה לא סתם עולה בך בזמנים האלו.. זמן לבקשבה פנימית מאד עמוקה)
אחות
בטוחה שתמצאי את הכוחות לשנות ולדייק
❤️
האלה ומרגישה ככה! פתאום הכל צף, אפילו כמה ימים יש לי משהו שכאילו "תקוע" לי בגרון. ומעצבנים אותי בעבודה ונמאס לי להיות פוליטיקלי קורקט.
אז @נהורה ממש מבינה אותך ושולחת חיבוק ענק!!!
טוב אז נשכבתי על הספה בערב אחרי שכבר כולם נרדמו. ואיכשהו ב"ה האיש התיישב בכורסא ממול והתחלנו לדבר..
ללבן אשכרה😆
ויצאה שיחה טובה..
והרגשתי איך אני נרגעת..וחוזרת למקומי..
פיוווו [אנחת רווחה]..
מעניין העניין הזה...ימי ליבון, זמן ללבן את החיים.. לברר... חבלי שרק בגיל 40 אני שומעת את זה יא ראבי
😆