היא לא תקינה.
השאלה היא אם יש ערכים מתחת ל-140 שגם נחשבים "חשודים"?
נניח 112? 120?
היא לא תקינה.
השאלה היא אם יש ערכים מתחת ל-140 שגם נחשבים "חשודים"?
נניח 112? 120?
לא כולם.
פחות מ130 להבנתי זה תקין לגמרי.
צריך להשתמש באבקת כביסה לתינוקות ?
קניתי אחד משילה, כיבסתי בגדים ואפילו עשיתי עוד שטיפה ויש לזה ריח מאוד חזק יותר מכביסה רגילה וזה מפריע לי
אני בדרכ משתמשת בTide יש סיבה לא להשתמש בזה ?
יש תינוקות עם עור רגיש, שצריכים אבקה מיוחדת.
אם לא, אז אין צורך.
אני פשוט אכבס שוב עם הרגיל
מוזר שכתוב שזה היפואלרגני - עשה לי עיקצוצים בעור
לא כזה קשור לקבוצה אבל בסוף הכל קשור להריון, לידה, אמהות ומשפחה 🙂
אז ככה: אנחנו גרים בדירה שכורה. קשה לי מאד לשתות מהמים שבברז, על אף שהם כן נחשבים לשתיה. הגעתי למסקנה שכמות בקבוקי המים המינרלים שהולכת אצלנו בבית שווה בערך משכורת שלמה... אין מקום על השיש לשים בר מים וגם כאמור אנחנו בדירה שכורה.. יש אולי למישהי פתרון שלא חשבתי עליו?
אבל דירה שכורה זו לא מניעה לדעתי. עוברים דירה עם הבר מים בדיוק כמו עם כל החפצים האחרים.
ראיתי בתים בהם הבר מים לא על השיש אלא על מדף ליד.
לקחת בחשבון שאם זה בברז הראשי יש צורך להחליף כל 3-4 חודשים. הוצאה של בערך 150 ש"ח
יש גם בישראל מים שעומד על הרצפה כמו של מי עדן
אבל בכל מקרה אם יש לך אופציה על השיש גם אם זה בית מושכר לדעתי זה הכי מוצלח.
בין הכיור לבינו אם הבנתי נכון יש מערכת שמסננת את המים
לא יודעת אם רלוונטי בדירה שכורה
כמו ארון מיקרוגל כזה, ובמקום שלב המיקרוגל שמתי את הבר.
גם לי המקום על השיש מאד צפוף וזה היה פיתרון מעולה.
מה זה בריטה בעצם? ואם אני רוצה מסננת ליד הכיור למי צריך לפנות?
האמת שגם לבר מים כמו של מי עדן אין ככ מקום וגם קשה לי קצת עם המראה..
עם מערכת סינון.
שופכים לתוך זה מים רגילים, הם עוברים איזשהו סינון, ואז מוזגים מהקנקן.
צריך כל כמה זמן להחליף קנקן או מסננים.
לא ניסיתי בעצמי, אבל ההורים של בעלי משתמשים.
אני אישית פחות אוהבת את הטעם של המים, ומעדיפה מים מהברז.
אני עם ילד מתוק ב"ה,
החוויות מהלידה היו קצת קשות:
ההרגשה של החוסר אונים, הפחד מהלא נודע,
הקאתי הרבה, פחדתי מאוד מהלידה, מהחוסר שליטה,
גם בפועל אחרי הלידה יש אתגרים.. מכמה בחינות.
מרגישה עצובה שזה המחשבות שלי.
אבל פשוט לא יודעת מה לעשות.
אשמח לכל עצה
אני יודעת שיש אפשרות לעשות עיבוד לידה.
עשית הכנה לפני הלידה?
עושה פרונטלי וגם בזום.
+0506796877
הלכתי בין הלידה הראשונה לשניה וזה היה משנה חיים.
מה שאהבתי אצלה שהיה שילוב נדיר של מיילדת מצד אחד אבל מאמנת/מטפלת רגשית מצד שני. היא הייתה ממש ממש מקצועית.
(עשינו מפגש אחד בזום עם בעלי)
מחפשת רעיון למתנה או משהו בתקציב לא גבוה לבעלי למסע כומתה.
זה מסע של סוף הכשרה ללוחם והיא נגמרת אחרי זה. אז דברים לצבא גם יש לו כי אחרי הרבה מילואים וגם פחות רלוונטי.
חולצות זה לא מדבר אליו בכלל.
כיפה סרוגה לא רלוונטי הוא הולך עם שחורה חח
ויעשה מילואים פשוט הוא אחרי שנתיים בערך מילואים אז כבר יש לו את כל הציוד והפיצרים שהןא רוצה
עת מלחמה ועת שלום
עת לאהוב וכו'....
אני מחפשת למטופלת חרדית בכיתה ו' מאיזור המרכז תוכנית העשרה שמתאימה לבנות מחוננות. מי מכירה?
אשמח ממש לעזרה
הצורך הוא העשרה לימודית? או גם המפגש החברתי?
כי מבחינת העשרה לימודית, יש כל מיני תכניות העשרה וירטואליות (אני מכירה של מכון דוידסון, אם זה עוד קיים. מן הסתם יש עוד).
היתה בעבר משהו בזום ונסגר.
כמה היא פתוחה למשהו לא חרדי?
סגרו אותם ביד בנימין בצורה מאוד לא יפה.
מרכז ברקת הוא כמה רמות מעל מרכזי המוחננים של משרד החינוך.
מניסיון של שנים קודמות הם עובדים טוב בזום אבל לא לכל ילד זה מתאים.
בתקווה שתהיה עירייה שתהיה מוכנה לאמץ את המרכז המדהים הזה השנה הזאת או בשנים הבאות.
זה מוסד פרטי. השכ"ל בהתאם, אבל גם התוכניות בהתאם.
ממליצה מאוד.
בית הספר היחיד למחוננים במגזר הסרוג על סף סגירה
בתור הורים שניסו לעזור, יכולה להעיד שמשרד החינוך מצד אחד אמר זה מוסד פרטי אין לי קשר אליו ובאותה נשימה הוציא צו סגירה.
למשרד החינוך אין סמכות חוקית להוציא צו סגירה למוסד פרטי, אבל בשל לוח הזמנים הקצר כבר לא היה אפשר לעשות משהו אפקטיבי מול המועצה.
אני שמעתי במו אוזני בטקס הסיום באחת השנים לפני כן כמה המועצה מהללת את המפעל חיים הזה, וכמה היא גאה שהוא קיים בשטחה ושהם חלוצים בתחום שנותן מענה לאוכלוסיה חרדלית וכד'.
וגם הם כולם בפרס (נראה לי פרס החינוך בתקופת בנט) בהתחלה מאוד אהבו את היוזמה הזאת ואז התהפכו עליהם.
מצד אחד מבינה את המורכבות לאפשר למוסד פרטי להתקיים על חשבון זמן הלימודים, מצד שני כל מערכת החינוך מורכבת מ4 מערכות חינוך שונות,
שאחת מהן היא מערכת החינוך החרדית- חרדלית שבהגדרה היא לא מערכת חינוך ממלכתית.
הציבור הזה לא שולח את הילדים שלו למסגרות של משרד החינוך.
כמה ילדים חרדים הולכים למרכזי מחוננים? בנות חרדיות?
הבן שלי לומד בתלמוד תורה ועד שלא שמענו על ברקת לא היה שייך לשלוח אותו לאף מוסד אחר.
גם עם ברקת הערימו קשיים אבל בסוף הסכימו להעלים עין בתנאי שהוא לא יבליט את זה. אבל בסוף השמועה עוברת, והורים שולחים לשם ומאוד מרוצים.
מקווה שהם יחזיקו מעמד עד שימצאו הסדרה של הנושא.
יש לי ניחוש (ממש לא מידיעה)
שאולי הרכב התלמידים השתנה
ואם בעבר רובם היו מהמועצה
עכשיו יש הרבה תלמידי חוץ
ולמועצה אין אינטרס לממן את המרכז עבור תושבים לא שלה
אבל באמת מעניין מה הסיבה
לא נכון שזה בית הספר היחיד למחוננים במגזר הסרוג.
יש בוודאות עוד לפחות 2 שאני יודעת עליהם- באלקנה ובפתח תקווה.
זה בנוי מ3 קורסים בכל טרימסטר* 3 טרימסטרים
סה"כ 9 קורסים בשנה לכל שכבת גיל.
בנוסף יש מפגשים עם המנהל ששם מדברים על כל מיני נושאים כמו מה קורה בעולם, והוא שומע מהתלמידים על מה שמעניין אותם ועולים גם קשיים וכל מיני. מנגיש להם הרבה ידע ויש לו סבלנות לשאלות שרק איש חינוך מחונן יכול להכיל ולהתייחס בכובד ראש.
תודה לכל מי שהגיבה
אין מענה בכלל במסגרת, אין ימי שליפה ואין אתגר מספק וגם בעיני יש צורך משמעותי בקבוצת השווים, הילדה די מתוסכלת.
המשפחה חרדית ליטאית קלאסית ממש, לא נראה לי שישלחו למסגרת ממ''ח או חב''ד
לגבי למידה מרחוק, מרגישה שזה לא יענה על הצורך החברתי שהוא חשוב מאוד, באופן בו אני תופסת את הצורך
הבן שלי לומד שם.
היא לא של חב"ד, היא בשיתוף עם בתי ספר חב"ד, אבל אין קשר לחב"ד מבחינת הצוות או התכנים.
יש שם גם תלמידים ליטאים קלאסיים, אבל כן צריך פתיחות כי יש כל מיני תלמידים שמגיעים מבתי ספר חב"ד.
יכול להתקבל רק מי שעבר את המבחן מחוננים בכיתה ב'. זו תוכנית של משרד החינוך, פשוט מותאמת לחרדים.
יש כיתות בזום ויש כיתות לא בזום, בירושלים. אני לא יודעת אם יש לכיתה ו' בנות, אבל אם זה רלוונטי זה לא קשה לבדוק.
החינוך על מחוננים במגזר החרדי, אולי גם היום. (כבר כמה שנים שיצאתי מהתחום אז לא בקשר איתה)
תנסי לאתר אותה ולהתייעץ איתה. היא תדע להפנות למקומות הרלוונטיים.
אני זוכרת שיש בי"ס באלעד חרדי, אני חושבת של תנועת ש"ס או משהו בסגנון שיש להם ימי שליפה למחוננים
לא מצליחה להזכר בשם, אבל בטוח פייגי כהן תדע.
זה עד שנה שעברה היה קשור לחב"ד, השנה כבר אין קשר והוא מיועד לכלל הציבורי החרדי.
יש להם מרכז פיזי בירושלים וביד בנימין וכן מרכז וירטואלי.
הוא מיועד לילדים שעברו מבחני איתור של משרד החינוך והוא תחת הממ"ח.
אני יכולה לתת מספרים של מנהלות לבירור בפרטי.
יש גם מרחב וירטואלי (זום) למי שלא מתאים לו המרכז הפיזי.
אישית אנחנו מהמרכז והבת שלי משתתפת בזום וזה תורם לה המון
עצמו אחורה
הוא לא יודע לרדת
וזה מלחיץ אותי
במיוחד אם יקרה במעון/ משפחתון
הוא פשוט עוזב ידיים נופל אחורהה על הראש
הוא עדין לא יודע להתיישב אם זה קשור
לעשות לו כמה פעמים כשהוא עומד - לקפל ברך אחרי ברך ולהוריד בזהירות. ככה הוא ילמד לעשות ככה בעצמו.
והאמת? כולם גדלו ככה נהדר ב"ה. מכה מגובה כזה היא לא מסוכנת (אבל עלולה להיות מאוד לא נעימה אם יש בדיוק פינה של רהיט...)
אני פעם לימדתי את אחד הילדים לצאת בצורה בטוחה מהמיטה. 🫣
באמת מלחיץ, תגידי למטפלת שתשים לב ושלא יהיו לו צעצועים קשיחים בלול שלא יפול עליהם עם הראש.
לאט לאט הם לומדים להתיישב
כזו
יש לה 6 תינוקות...
לשים לו צעצועים רכים ולא קשיחים
ולאט לאט הוא ילמד להתיישב
רגועה יותר
ביום ראשון יחזור אליה
לק"י
הרבה פעמים הם נופלים ככה.
וטוב שהם לא מתייאשים ומפסיקים לנסות דברים בגלל זה.
עוגה עוגה במעגל נחוגה
לשבת לקום
לחפור איתו עד שהוא ילמד את הדרך להתיישב
מאנונימי כי דיברתי על זה עם כמה אנשים.
אני בשבוע 23 עם צירים כבר כמה זמן, בהתחלה חשבתי שהם מדומים, אבל אז ראיתי שהם באים עם התקשויות של הבטן. זה מראה שהם אמיתיים? הרופא ביקש לבדוק אורך צוואר, זה דחוף? יש לי תור בשבוע הבא לסקירה, וזה הרבה יותר קל ומהיר מאשר למצוא תור לאולטרסאונד באזור.
סליחה על הפירוט אבל היה לי עכשיו ציר בישבן (בדכ הם בגב התחתון, לפעמים כאב חד בבטן) וקצת נלחצתי.
אבל אין לך דרך לדעת בבית אם הצירים שלך מקדמים לידה או לא. זה לא נשמע לי מאוד מלחיץ, השאלה באיזה תדירות הם מגיעים. אם יש לך ארבעה צירים בשעה או יותר אז לכי להיבדק, אם לא אז זה יכול לחכות שבוע...
לי גם בשבועות האלה היה והיה לי קיצור צוואר נתנו לי פרוסטוגן ושמירה וזה נרגע
שאפשר נניח לכתוב לה?
אין לי כוח לדבר, אוף.
זה היה ממש מפגר, פשוט ברח לי מהראש שהשקיעה כל כך מוקדם, הייתי בטוחה שיש לי עוד כמה דק', הוצאתי קודם טמפ' ששמתי כדי לנקות ואמרתי נחכה כמה דק' בין הניקיון לבדיקה, ושכחתי שזה כבר שקיעה היה לי בראש שיש עוד איזה רבע שעה לפחות.
ואז פתאום נזכרתי, הסתכלתי על השעון היה 18:02, רציתי לשרותים בדקתי יצאתי היה 18:03, ואז בדקתי בטלפון והשקיעה הייתה ב 18:00
לפי מקום ספציפי מתי השקיעה.
אם המקום שבו את נמצאת מופיע.
אבל יש סיכוי שיתירו לך את זה.
ואם הטמפון ששמת יצא נקי, אולי גם זה יכול להחשב.
איזה מבאס!
שאלתי רב והתיר.
תשאלי.
עוד רחוקה משם...
אבל רוצה כבר לתכנן-
למקווה שאני רגילה אליו אני כבר לא יכולה ללכת.
אני מחפשת המלצה למקווה ממש נעים ומזמין בירושלים, לא ככ משנה לי האזור.
חשוב לי שיהיה כתוב על הקיר את הברכה ויהי רצון.
ומאוד חשוב לי שתהיה קליטה לטלפון...
תודה לעונות!!
וגם קרית יובל
לדעתי עונה גם על שאר הנקודות שרצית
בהצלחה💜
היי יקרות🙏🏻
משתפת אותכן באיזה מקרה אישי ואשמח לשמוע את דעתכן..
אתמול קרתה סיטואציה שבה הבן שלי בן 6 רב עם אחותו הקטנה מכות, זה קרה ליידנו, בעלי ואני היינו על הספה בסלון,
בעלי מאינסטינט קם אליו ומשך אותו ממנה(מודה שמשך אותו די באגריסביות) ויצא שבטעות שרט אותו בכתף. כמובן ללא כוונה.
(אחר כך בערב אמרתי לבעלי שאני לא מוכנה שהוא מושך אותו ככה באגרסיביות ויכל לעשות את זה בדרך יותר עדינה או לתת לי להפריד בינהם)
למחרת בבוקר(=היום), חמי היקר שאני באמת מאד אוהבת מכל הלב ומכבדת ביקר אצלנו,
הבן שלי פתאום הראה לו את השריטה ואמר לו "סבא, תראה איזה שריטה אבא עשה לי אתמול"
אז חמי ענה לו
"מגיע לך, כי אתה משתולל ורב מכות.."
היתי צמודה אליהם ולא יכולתי להשאר אדישה
אמרתי בהרמת קול לחמי
"אל תגיד לו ככה, ממש לא מגיע לו שיפגעו בו, אף אחד לא יפגע לו בגוף, אל תעודד אלימות"
וחיבקתי ונישקתי את הילד לידו ואמרתי לו
"אף אחד לא יפגע לך בגוף מלאך שלי, אמא פה."
וזהו אחר כך כל אחד המשיך בחייו..
חשבתי על זה ופתאום קצת מרגישה לא נעים שפגעתי בחמי, בעיקר על זה שהרמתי עליו את הקול והתערבתי להם בשיחה..
מה דעתכן? איך אתן היתן מגיבות לסיטואציה שכזו?
(מוסיפה רקע- שחמי מסוג האנשים שתומכים בלתת מכות לילד על מנת לחנך אחרת לדעתו יוצאים ילדים פושטקים, כשמספרים לו על מקרי התעללות בגני ילדים הוא מצדיק את הגננות ואומר שהן סובלות מהילדים וכו'...)
יכול להיות גם בגלל הדעות רקע של חמיך (שאני יותר ממבינה למה זה הכניס אותך למגננה...
זה באמת חשיבה מעוותת להצדיקנאלימות כלפי ילד)
אבל יותר משמטריד הרגשות של חמיך
מטריד מה השדר לילד
בעניים שלו
אבא שרט אותי
סבא אומר שמגיע לי
אמא אומרת שאבא רע והיא תגן עלי
בעיני התגובה הנכונה היתה צריכה להיות
הבהרה שאבא לא התכוון לתוצאה
וזה היה בטעות
אבל גם אין מקום למכות כלפי אחותו הקטנה
ומול חמיך
בהתחלה היה לי אינסטינקט לכתוב לך שאפשר להתנצל ולהגיד שאולי היית צריכה להגיב ברוגע יותר
אבל אחרי שכתבת שהוא מצדיק גננות מצעללות עבר לי
אז לא יודעת מה הייתי עושה
כבר בעלי ואני הבהרנו עוד אתמול מול הילד שזה היה בלי כוונה לכן באמת לא הרגשתי במעמד הזה צורך לחזור על זה שוב... הרי זה כלכך מובן מאליו לי ולילד שזה היה בלי כוונה
והיה לי חשוב להבהיר בסיטואציה הזו לילד "אף אחד לא יפגע לך בגוף" כי בדיוק בימים האחרונים יש תקרית בגן של ילד שמרביץ לו והבן שלי לא מחזיר.
לכן רציתי שידע שזה לא לגיטימי שאדם מבוגר יגיד לו "מגיע לך" על פגיעה בגוף.
ומלאך שלי זה כינוי תמידי שכל המשפחה אומרת לו אז יצא לי בהרגל, לא כנחמה או משהו😅
שמבוסבים על ההיכרות שלך איתו והדעות שלו
לא בהכרך שהפרשנות של הילד זהה
יכול להיות שבעיני הילד זה
הרבצתי לאחותי
אבא ניסה להפריד בנינו
בטעות הוא שרט אותי (במיוחד אם כבר דובר ערב קודם שזה היה בטעות)
ולכן התוצאה הזאת מגיע לי
הילד עשה פרצוף חצי בוכה עם קול של עצב והסתכל עליי...
הרי חמי לא יודע אם זה בכוונה או לא
הוא יודע שגם הבן שלו(בעלי) כמוהו תומך באלימות כלפי ילדים כדי שלא יצאו פושטקים. (=אבל בפועל הוא לא מרים עליהם יד אפעם כי יודע שזה יגרום סכסוך גדול ביננו)
אז מלבד תגובת הילד גם יצאתי מנק' הנחה שחמי אולי חושב שבאמת עשה לו את זה בכוונה...
ותגובת ה"מגיע לך" לילד חסר ישע שיש לו סימן של שריטה על הגוף פשוט זעזעה אותי ממש.
מלכתחילה היה עדיף לא להגיב כלום.
ואם כבר הגבת, אז מילא היה אפשר להגיד שלא מגיע למישהו שיפגעו בו. אבל כל החלק השני והפניה לילד כמלאך וכו' היה קצת מוגזם.
אבל עכשיו בדיעבד אחרי שזה כבר קרה לא בטוחה שיש מה לעשות.
היתי מגיבה בדיוק אותו דבר
היתה לי סטואציה שחמי פעם אמר לאחד מהילדים אל תעלה למעלה יש שם אבוללה....
עבדתי קשה כדי להוציא את זה מהראש של הילד...
ואמרתי לו (לילד) אין שם אף אחד אל תפחד
אם חזרתם כל אחד לעניינו, יש מצב שחמיך לא ייחס לדברים חשיבות מרובה.
בכל מקרה, משנכחת בשיחה ברור שיש לך הזכות להתערב בה.
שכשהוא היה ילד בגן ובבית ספר כל התנהגות רעה היה חוטף סרגל או על היד או על האוזן.
וסיפר לנו שהוא זוכר שהגננת שלו כמעט תלשה לו את האוזן מהמקום איזה יום אחד.
אמרתי לו "אמלה אכזרית, היום על דבר כזה היא היתה יושבת בכלא"
ענה לי "למה כלא? כל הכבוד לה, ככה צריך להתנהג עם ילדים זה חינוך הכי טוב, לא כמו היום"
אולי להוריד פעם הבאה ווליום
אבל מול בעלך זה מקטין אותו וחבל
20-22.00 בימי חול
ערב שבת- 45 דק אחרי כניסת שבת למשך חצי שעה
איך הבלניות שם?
ואיפה המקווה?
מנצלשת כי יש מצב שאצטרך גם
וכרגע עדין 20:00-22:00. אפשר להתקשר לברר שעות 029961733
הבחינות נחמדות ועדינות
המקווה נמצא קרוב לישיבת ניר, מכירה?
אני צריכה אחרי
מכירה את האזור של ישיבת ניר, לא זוכרת שראיתי מקווה
יש מין גדר חומה כזו, נכנסים בתוכה ושם המקווה
אני לא בטוחה שהם משנים את השעות פתיחה ממש באותו זמן כשמשנים את השעון
תתקשרי לברר
ביומיים האחרונים כואב לי מאד מאד בפטמה כשהוא יונק
בעין לא רואה כלום
הצעות או רעיונןת מה לעשות??
מאז הלידה אני נפצעת שם ממש בקלות
מספיק שהוא נוגע בי לא הכי הכי הכי עדין שיש, בום שריטה
עכשיו נכון שזה לא אוסר אבל זה מלחיץ
וגם זה לא כיף
איך אפשר לחזק את העור שם?
הייתי מתייעצת עם רופאה ו/או אפילו פיזיותרפסטיות טובות מהתחון של רצפת אגן/שיקום לידה לפעמים יודעות.
לודא שאת לא משתמשת בסבון חזק! אפילו להמנע מסבון ושטיפות מים בלבד.
אולי זמנית לשים סיכוך ?
לא יודעת ממש, אבל אלו כיווני חשיבה שעלו לי ומקווה שיהיו לתועלת
קוראים לה אובסטין.
הקלה מאוד על מצב דומה, תשאלי רופאה אם מתאים לך.
התלבטתי אם זה ניתן לי למקרה דומה, ועכשיו שאת אומרת זה אכן זה.
יש למישהי את דף ההוראות?
אני לא מוצאת את שלי, ולפני שרצה לקנות- רוצה לדעת ממתי צריכה להתחיל לקחת ואם אני בלחץ של זמן
אבל לרגישות שלי הכי נוחות היו של שרייבראמהלההם מכותנה והתפר לא בקצה הכף רגל אלא למעלה וזה פחות מפריע
רוצה לנסות ולא לטעות 
מקווה שזה יהיה מספיק טוב
רעות תקני לי פרסמה ב1290 שקל
עגלת יויו מקורית
רק אני חייבת להבין מה היתרון של יו יו על פני עגלות אחרות
על פניו נראה שהסל לא נוח והעגלה לא מתיישבת אז למה ככ מתלהבים ממנה (חוץ מזה שהיא מתקפלת קטן ועולה על מטוס)
אשמח אם מישהי מבינה תרשום כי שקלתי לקנות איתה כבר כמה פעמים
ולזמנים שצריך עגלה קטנה
האמת?
לא יודעת אם הייתי קונה אותה כעגלה ראשית
כי היא לא נוחה בשום צורה
לא לילד ולא לאמא במיוחד אם היא גבוהה
והיא גם לא יציבה
לא יודעת למה אנשים מתלהבים ממנה באמת
כמו שאמרת מלאת חסרונות
היא כן קלה ומחזיקה מעמד ועוברת מילד לילד
אנחנו גרים בקומה גבוהה בלי מעלית וכל קילו נוסף משמעותי מאוד
היא דווקא יחסית יציבה בעיני וממש חזקה ומרגישה איכותית
יש לה בהחלט חסרונות אבל השילוב הזה כרגע מנצח בשבילי..
בכל אין עגלה טובה
יש עגלה מתאימה לצרכים של ההורים
ולא הבנתי מי קונה אותה
ואז התנסיתי בעגלות אחרות וסבלתי.
שתי חברות המליצו לי עליה, ניסיתי וכרגע זנ ממש עונה טוב על הצרכים שלנו
מרגישים שסוחבים או שהיא רצה קדימה
בעגלות הטוסות בדכ לא מרגישים את המשקל של הילד שיושב ככ
היו פחות טובות בנתונים
או כי את צריכה לסחוב לקומה גבוהה (זה לא אחד מהצרכים שלי )
כי עגלה אחת הייתה כבדה מידי, וכשעברתי לעגלה קלה היא הייתה קלה מידי.. הייתה נופלת ולא יציבה.
מצטרפת לזאת שכתבה שההיגוי ממש נוח
החיסרון שלה זה שאין לה שכיבה מלאה...
וההיגוי שלה פצצה. וגם חזקה מאוד ונשמרת יפה
אני אישית פחות אוהבת כי היא קטנה ולא נוחה לילד בעיני אבל יש לה בהחלט יתרונות במיוחד אם רוצים טיולון שיחזיק מעמד יפה עם הרבה ילדים
היא נראית קלילה מידי, ברמה של לא יציבה
לא יודעת אם הייתי רוצה עגלה כזאת כשלתינוק יש אחים
וגם חשוב לי שתהיה עגלה חזקה ויציבה שתשמור על הילד.
וגם לא מתיישבת, שזה מינוס גדול בעיניי.
היי בנות
אשמח לשמוע את דעתכן
כי אני מאוד מוטרדת וזה אפילו גרם לי לא לישון טוב בלילה.
קודם כל קצת רקע:
אז הבן הבכור שלי בן 4, חגג ממש לפני שבועיים.
הוא התחיל גן חדש שהוא גן דו שנתי (טרום חובה וחובה).
מהגן הקודם שלו עברו לגן הנוכחי 4 ילדים והם החברים שאותם הוא מכיר ואיתם הוא משחק. עם שאר הילדים עדיין לא נוצר ממש חיבור, והם גם מאוד גדולים ממנו (יש ילדים שעוד חודשיים יחגגו 6)
פנתה אלי הגננת ואמרה לי שהיא ממליצה לי לקחת אותו לבדיקת שמיעה כי הוא לפעמים לא ממש מגיב להוראות.
אציין שבסוף יולי האחרון אמרה לי זאת גם הגננת של הגן הקודם. כמובן שקבעתי תור אבל ההמתנה ארוכה ומיולי אנחנו מחכים והתור בסוף נובמבר.
בכל מקרה, הגננת הקודמת הסבירה לי שלפעמים, במיוחד כשהוא יושב רחוק ממנה במפגש, הוא לא ממש "בתוך" המפגש ולא תמיד מקשיב, אך כשיושב לידה זה אחרת והוא פעיל מאוד ולכן מציעה לי לבדוק שמיעה.
אך הפעם הגננת החדשה ציירה לי תמונה הרבה יותר מלחיצה-
היא נתנה לי דוגמא מחוג ספורט שהיה להם, שהמדריכה ביקשה מכולם לרוץ והוא לא רץ.
אמרה שזו לא פעם ראשונה שקורה משהו בסגנון.
אספר שאני לקחתי אותו לחוג התעמלות אחרי הגן, איפה שהולכים הרבה ילדה מהגן, בעיקר כדי לעזור לו להכיר ילדים חדשים מהגן.. ובאמת שמתי לב שהוא מאוד הסתקרן מהאולם ספורט עצמו והסתכל המון על האביזרים והתקרה הגבוהה אבל פחות הקשיב להוראות של המורה, פשוט פיספס אותן בגלל שהיה עסוק להסתכל על הכל מסביבו, ואז פשוט חיקה ילדים שלידו כדי לבצע את ההוראות שהמדריכה אמרה.
אני אגיד שניסיתי בבית , סוג של בדיקת שמיעה, לחשתי לו מאוד בשקט ושאלתי אם הוא רוצה שוקולד 😂 כמובן ששמע וענה שכן, ולכן אני נוטה לחשוב שזו לא בעית שמיעה.
בנוסף הגננת אמרה לי שהוא לא יודע להחזיק עפרון, (לימדתי אותו ותמיד הוא שוכח) או אפילו לא לצייר עיגול (מודה שלא יצא לי אף פעם להראות לו).
היא אמרה שהמוטוריקה העדינה שלו לא מפותחת מספיק וקראה לו גם "חלשלוש" ושהוא לא יודע לקרוע אפילו סתם עיתון.
כמובן המליצה לי לפנות להתפתחות הילד לצורך אבחון.
אגיד שמאוד נבהלתי מהמילה אבחון, משום שאני מעולם לא ראיתי בו איזה זיק אפילו קטן של אוטיזם. ואין לי מושג האם אבחון הכוונה לאבחון של אוטיזם?
גם הציעה לי להביא פסיכולוגית ילדים לגן כדי שתתצפת
עליו ואולי תראה דברים שהיא והסייעות לא רואות (בחיי שלא ברור לי למה צריך אותה)
בנוסף, לאחרונה הוא אוכל פחות טוב ונהיה יותר בררן באוכל. דברים שהוא אהב הוא כבר לא אוהב, יש דברים ספציפיים שהוא אוהב מאוד ואותם מבקש לאכול המון.
הוא הוריד גם משמעותית כמויות של אוכל (והוא היה ילד מאוד אכלן).
שאלתי את הגננת והיא אמרה לי שגם עם זה יש בעיות, שכן בארוחת הבוקר כולם יושבים והן אומרות- מי רוצה גבינה? וכל הילדים רצים ובאים לקחת גבינה, והוא לא.. יושב ולא רוצה..
וכשהן שואלות אותו הרבה פעמים הוא אומר שהוא לא רעב.. אבל הן מגישות לו למרות הכל והוא קצת אוכל.
כל ההתנהגות המוזרה הזו עושה לי המון רע על הלב
אני מרגישה רע ומועקה
מודה שגם נראה לי שהוא הפך ליותר נרגן קצת לאחרונה, ופחות משתף פעולה לפעמים.
בבוקר הוא כבר לא ממש רץ לגן והולך בהתלהבות
וכשהוא מגיע הוא קצת מהוסס ומחפש את הילדים מהגן הקודם שהוא מכיר אותם והולך לשחק איתם.
אני ממש מצטערת שיצא כל כך ארוך, וגם קצת מבולגן
אני פשוט נורא רוצה לשמוע האם קרה משהו דומה לאמא נוספת? האם הכל הסתדר בסוף?
תודה מראש
זה לא קל לשמוע שצריך לבדוק דברים לגבי ההתפתחות של הבן שלך...
דבר ראשון - לגבי אבחון, המילה 'אבחון' כוללת בתוכה המון אפשרויות. בהתפתחות הילד יש שלל אנשי מקצוע, והמטרה באבחון היא לאבחן את הקשיים ולפי זה לטפל ולעזור.
לפעמים אבחון גם כולל מתן אבחנה שמלווה את הילד להמשך החיים (כמו אוטיזם שציינת פה), אבל זה לגמרי לא מחייב. לפעמים מאבחנים קשיים שעל ידי טיפול מצליחים לעזור לילד ללמוד מה שהוא צריך ולהשלים פערים.
ובמיוחד אצל ילדים - כמה שמאבחנים ומטפלים יותר מוקדם, הטיפול יהיה יותר יעיל. כמה שזה מתעכב יותר, הילד צובר פערים ואז צריך לעבוד קשה יותר כדי לקדם אותו.
אז ממליצה לך לא לחכות עם זה, כי זה תהליך עד שמקבלים באמת תור לאבחון, ואחר כך גם לוקח זמן עד שמתחילים טיפול.
ובינתיים בבית תשחקי איתו, תקראו סיפורים, תציירו ביחד, תנסי לתת לו זמן אישי שיקדם אותו, אבל מתוך כיף ביחד, לא בצורה שתדרוש ממנו דברים שקשים לו מידי ותגרום לתסכול.
יכול להיות שהוא מרגיש פחות בטוח בגן וזה משפיע על כמה הוא פעיל/אוכל. יכול להיות שהוא עוד לא רגיל מספיק והוא יתרגל.
יתכן שהגננת משווה אותו לגדולים.
ופעם אחרת תוך פחות מחודש תחפשי מקום אחר שווה ליסוע אפילו קצת יותר רחוק בשביל שה שיהיה לך כיוון
ללחוש זה לא עוזר
הבן שלי גם בן 4 עוד מעט
מכל מה שאמרת, זה שהוא לא ממש מציית להוראות ונראה שהוא לא שומע גם אצלנו זה קורה.
אני מרגישה שהוא מאוד עסוק בעולם שלו ובמה שמעניין אותו.
וקצת קשה לו להתנתק ולענות לי לשאלות.
אז אולי זה עדיין תואם גיל.
לגבי כל השאר חבל שלא לאבחן, היום יש היצע כ"כ רחב של אנשי מקצוע שיכולים לעזור ולקדם. אז למה לא בעצם?
וגם היום שולחים מאוד בקלות על כל דבר, כאמור הבן שלי בן 4 והספקנו כבר גם פיזיותרפיה כשהיה תינוק וגם שלחו פעמיים לבדיקות שמיעה ולאולטרה סאונד ספציפי .
בקיצור זה הנטייה היום וזה מבורך כי תופסים דברים בזמן ויכולים לעזור ולקדם.
בכתה א', ומצאתי הרבה במשותף עם הדברים שסיפרת על הבן שלך. הקשבה להוראות - הגננת אמרה משהו על זה, אבל זה לגמרי עבר (בדיקת שמיעה שעשינו גם בלי קשר מסיבות אחרות היתה תקינה). מוטוריקה - טיפלנו, והשתפר מאוד ב"ה. בררנות באוכל - עדיין, אולי נתיעץ עם דיאטנית בקרוב, אבל אני חושבת שזה קשור אצלו לויסות חושי (-אולי גם אצל הבן שלך?) ומרפאה בעיסוק שמטפלת במוטוריקה יכולה גם לתת לזה מענה (לצערי המרפאה בעיסוק שהיינו אצלה פחות התיחסה לפן הזה שגם פחות עלה באבחון).
הוא ילד מקסים, מתוק, חברותי ומאוד חכם. מסתדר נהדר בבית הספר ב"ה.
לגבי זה שלא רץ לגן - זה נראה לי מאוד אופייני לתקופה של אחרי ההתחלה המרגשת. גם הבת שלי שבת שלוש והתחילה גן חדש התלהבה בהתחלה, ואז הגיע שלב שפחות רצתה ללכת.
אז תהיי בקשב ובשימת לב, כמובן. אבל בבקשה אל תפחדי, פשוט תתחילו לטפל במה שצריך - זה רק יועיל ויעשה טוב לילד 
הרבה נחת והצלחה בע"ה!
הוא רק בן ארבע, קשה לו להיות בקשב לאורך זמן. דווקא זה שהוא מחקה חברים זה יפה, זו אסטרטגיה ממש טובה.
גם זה שמתקשה במוטוריקה, טוב שהסבו את תשומת ליבך. תלכי להתפתחות הילד וכדאי לטפל (בטח יתנו לו ריפוי בעיסוק) אבל כל מה שאת מתארת זה קשיים רגילים ונפוצים שעם טיפול מתאים אם ימליצו לך על זה אמורים להשתפר משמעותית. אל תילחצי.
נשמע שהוא מתקשה קצת להסתגל לגן הזה, אולי מרגיש שמצמעדעם לו תווית או שהילדים גדולים ממנו.
ולגבי האוכל האם הוא אוכל בבית בבוקר?
ולגבי החוויה שלך גם כשהבכור שלי היה בן אאבע ואמרו לי שהוא מרביץ ולא גוזר ועוד ועוד חשבתי שהתהפך העולם ולקחתי את זה ממש קשה. היום לבן הארבע שלי גם קשה לגזור... נו לבריאות עד כיתה א הור יצליח בעז"ה. חיבוק.
אם את לא אשת מקצוע, אל תשללי בנחרצות אוטיזם...
כי לפעמים זה יכול לנטוע תקוות שווא...
(גם אני לא מקצועית כמובן, אז אני בכלל לא מכריעה אם מדובר באוטיזם או לא...)
התכוונתי שלמילה "אבחון" אין קשר לאוטיזם בהכרח. אלא כמשמעןת הפשוטה-בדיקה.
תודה לך על הדיוק
ואגב אני כן אשת מקצוע, אבל כמובן שאי אפשר לדעת בכלל ולאבחן או לשלול משהו על גבי הפורום...
לפעמים אני כותבת מהר בכמה דקות שיש לי והניסוח יוצא לא מדויק, מתנצלת.
ובו זמנית הרבה מזה תואם גיל, ואפשר גם להיות קצת חולמני ועם חגורת כתפיים חלשה וקצת בררן בלי קשר לשום בעיה.
יש היום הרבה מודעות לקשיים וזה דבר מבורך אבל לפעמים ממהרים להדביק תגיות לילדים.
אני תמיד בעד תצפית אם יש לך אופציה.
איך הוא מבחינה חברתית?
ובדיקת שמיעה וראיה זה הבסיס לפני כל האבחונים. וגם בדיקת דם בסיסית.
אני לוקחת את ילדיי למכון קדמה שם בד"כ יש תור אפילו לאותו שבוע.
תנסי להקדים או לחפש מכון אחר כי לא הגיוני המתנה של 7 חודשים לתור כזה.
בשלב הבא, פונים להתפתחות הילד ומבקשים לעשות אבחון
ואבחון ממש לא שווה אוטיזם.
יתכן שיש לו טונוס שרירים נמוך וזקוק לפיזיותרפיה
יתכן קושי בוויסות חושי וזקוק לריפוי בעיסוק
וזה גם גורם לו פתאום לבררנות באוכל
יתכן וחסר לו ברזל ויש לו פחות תאבון
יכול להיות מליון סיבות
לא תארת פה ילד עם קשיי תקשורת.
תארת ילד שלא שומע/מגיב להוראות כי יתכן מאד שפשוט לא שומע
טבעי מאד שהוא מחפש את הקרבה של החברים מהגן הקודם
ובגלל שזה גן רב גילאי מורכב מאד להשוות עם הגדולים
הרבה נחת ובריאות בקלות ובשמחה
מתואמתקודם כול - נשמע שזכיתם בגננת טובה וערנית, שלמרות פער הגילאים בגן שאיתו היא מתמודדת היא הצליחה לשים לב אליו.
שנית - אבחון בהתפתחות הילד זה לאו דווקא לאוטיזם. בודקים גם את זה, כמובן, אבל בודקים עוד דברים, כמו למשל קשב וריכוז ועוד דברים.
שלישית - הכותרת של אוטיזם מלחיצה, זה נכון. אבל כיום אוטיזם זו קשת רחבה מאוד, והיא כוללת גם אנשים שממש לא מתפקדים וגם אנשים שנראים לגמרי רגיל, ורק בדקויות יש אצלם שונות מאחרים. עם עזרה נכונה הם יכולים לנהל חיים תקינים ובריאים.
רביעית - מניסיון אישי אני יכולה לומר לך שאבחון של אוטיזם בגיל צעיר זו ברכה גדולה. ואפשר לטפל בצורה מותאמת ולהגיע להישגים טובים מאוד. שלא לדבר על זה שהמסגרת המיוחדת (שלא בהכרח חייבים ללכת אליה, אפשר להשתלב גם במסגרת רגילה) היא מתנה גדולה לילד ולהורים בהרבה בחינות.
אז זהו, מבינה אותך ממש שאת מרגישה מוטרדת נורא, אבל תזכרי שכרגע הכול רק בגדר חשדות, ורק אחרי אבחון תדעו מה בדיוק הקושי.
אז תתחילו בפנייה להתפתחות הילד (המענה לוקח הרבה זמן לפעמים, מזהירה מראש), ובינתיים תבקשו את עזרת הגננת ביצירת תמיכה טובה בשבילו לפי הקשיים הספציפיים שנראים כרגע.
והכי חשוב - תתפללי. לא ש"לא יהיה כלום" (כי זו תפילת שווא), אלא שתמצאו את הדרך הטובה ביותר לעזור לו כדי שיהיה לו טוב בחייו.
ושוב חיבוק!
חוששת שאולי לא כתבתי מספיק באמפתיה, כי אני בעצם כבר עברתי את שלב החששות המטרידים שאת עוברת עכשיו🙈 אז סליחה...❤️❤️
רוב הסיכויים שימליצו על ריפוי בעיסוק .
אולי גם קלינאית תקשורת אם יש משהו בשמיעה או במילוי הוראות וכד'.
זה יכול להיות כמו חוג ולעזור לו. אין מה לחשוש.
בדיקת שמיעה לא מזיק לעשות, כי גם להתפתחות הילד תצטרכי לעשות בדיקת שמיעה.
ואולי כדאי ללכת בינתיים לאא''ג שיבדוק אם אין נוזלים באזניים.
חוץ מזה אם הוא יצטרך קלינאית תקשורת כדאי לכם לשנה הבאה לבקש גננת שילוב. זה לא הרבה שעות אבל לנו זה היה ממש טוב והקפיץ את הביטחון של הילד לקראת בית הספר.
ההגשה לועדות לזה באזור פורים אאל''ט. מבקשים דרך הגננת. וכדאי גם שהקלינאית תכתוב באיבחון שהיא ממליצה.
ואגב יכול להיות שהכל תקין ותואם גיל.
והוא יגדל קצת ויצבור ביטחון עצמי והכל יעבור ויסתדר
מניחה שהוא הגדול שלך
אז כמה מילות הרגעה
קודם כל כל מה שאת מתארת הוא בטווח ההגיוני. להמון ילדים יש קושי כזה או אחר גם זה שהוא הקטן בגן זה יכול לגרום לזה שנראה שיש לו פער או באמת קושי מסוים להסתגל לגן (אפילו ברמה הפיזית חושבת על זה שבגיל כזה יכול להיותש יש בגן ילדים שפשוט גדולים ממנו פיזית בהרבה.. אפילו זה יכול לכווץ ילד)
כל הכבוד שקבעת תור באמת ההמתנה מתישה ומעצבנת. בדרך כלל להתקשר לנדנד במכון עוזר (כולם קובעים תור חודשים קדימה אז זה גם מייצר הרבה ביטולים. מי שמנדנד מקבל את כל החורים האלה שנוצרים בלוז)
דבר שני מהצד שלי כאמא- מן הסתם הגננת לא כיף לה להגיד דברים כאלו. אז למה היא כן אומרת? לא רואה סיבה בעולם שגננת נורמלית תגיד דברים כאלו אם לא מרצון טוב לעזור
אם הולכים להתפתחות הילד זה עבודה גם בשבילה למלא שאלונים וכו'- למה לה? רק לטובת הילד.
וגם באמת תחשבי רגע יותר נעים לה לשתוק נכון?
לכן אני בדרך כלל מתיחסת בשמחה לדברים של הגננת
עכשיו לגבי ההצעות שלה
כמה שילד יותר קטן יורת קל לסגור פערים
אבחון הוא הגדרה מקצועית של מצב של ילד. אפשר לדייק בו בדיוק מה הקושי, מה המקור לקושי ולתת תוכנית עבודה.
בפני עצמו אין הרבה מה לעשות איתו..
כמה שהילד יורת קטן גם יותר קל לקבל דבריםב חינם
תצפית של פסיכולוגית- מהמם! עוד עין מקצועית בחנה את הילד שלך וראתה אותו בגן ביחס לקבוצת בני גילו (בערך כי הוא מהקטנים)
התפתחות הילד- בגיל כזה ממש בעלות מינימלית או חינם
אז לקחת ב2 ידיים מה שנותנים לך...
למשל ילד עם חגורת כתפיים חלשה-יהיה פחות טוב במוטוריקה עדינה ויהיה חלשלוש כזה, וזה משהו שפשוט עובדים עליו.... כמו ילדים שדיחגו על זחילה ואז קשה להם עם כתיבה ....
בעית שמיעה לא אומרת שהוא לא שומע, יכול להיות שהוא שומע פחות טוב או מעוות-למשל ילדים עם נוזלים באוזניים שומעים כאילו הם מתחת למים, הם שומעים ומגיבים, אבל לא תמיד בבירור, או כשיש הרבה רעשים מסביב...
קחי בחשבון שבהתפתחות הילד הכל לוקח מלא זמן, אז ממש כדאי להתייעץ עם הפסיכולוגית של הגן במקביל לתהליך מול התפתחות הילד
ולהתקשר כל יום לברר אם יש תור פנוי.
זה מוגזם לחכות כל כך הרבה זמן לבדיקת שמיעה.
חוץ מזה אגיד לך שהיא נשמעת גננת ממש טובה ועירנית ושתדעי שלא כולן כאלה.
יש לך רק מה להרוויח מזה שתגיע פסיכולוגית לצפות בו, נדיר שמציעים את זה
בהצלחה!
בסיסי וחלק מזה גם צריך לעשות בדיקת שמיעה וראייה
לא בטוח שהוא לא שומע טוב יש מצב בכלל שהוא לא רואה טוב ומניסיון שלנו זה ממש משפיע על מצב הקשב, והשמיעה
הרופא הכניס לי 4 כדורים של ציטטוק לנרתיק היום.
הוא אמר לי שתוך כמה שעות אני אמורה להתחיל לדמם, אבל לא אמר לי מה בערך אורך הדימום שאני אמורה לצפות לו...
שבוע 6+3
וגם -
הכאבים הם מעבר למחזור רגיל?
היי 
שלושה שבועות אחרי לידה קיסרית
ומופיע לי דימום אחרי כל הנקה
זה תקין ?
במהלך היום אין דימום אבל אחרי כל הנקה יש דימום בניגוב