וכנראה גם קשיי הסתגלות לתחילת שנה חדשה, את כבר במחצית הדרך.
תשאלי את עצמך רגע- מה מפריע לך כשהיא מתעקשת על החגורה? מה זה מעורר בך? פיזית תבדקי את השינויים שקורים אצלך בגוף ונפשית תבדקי מה קורה שם.
תנהלי את הדיאלוג הזה בתוך הראש שלך.
תני מקום גם לסערת רגשות שלה וגם לסערת רגשות שלך.
מתוך מודעות לצרכים שלך ולצרכים שלה, ומתוך שיקוף התחושות של שתיכן, תני לפתרונות לנבוע מעצמם.
(וכן, אני מבינה שלנסוע בלי שהיא חגורה זאת לא אופציה)
לגבי העייפות, לא תמיד להקדים את סדר הערב זה הפתרון לבעיה הפיזית. לפעמים עדיף לתת חצי שעת מנוחה (לא חייב להירדם)
כדי שילד ימשיך את היום בטוב יותר.
למשל אפשר לעשות לה אמבטיה עם מוזיקה מרגיעה ברקע.
אפשר לתת לה לשבת בספת ילדים/ פוף/ שמיכי של ילדים.
מקום קטן יחסית ומוגן ומכרבל ומפנק. לבינתיים אפשר לספר לה סיפור רגוע או להשמיע לה סיפור מוקלט. או לשבת לידה לעשות לה נעימי.
אפשר אפילו בספסל במקום שקט יחסית בסמוך לגן כדי למנוע את התסכול שבהגעה הביתה.
אפשר אולי לתת לה תה בבקבוק בזמן הזה. (יש גרגירים של תה בקופסה שנמסים במגע עם מים אז לא צריך להביא מים חמים. אם אפשר חמימים אז אחלה אבל טם לא, גם מים מהברז של הגן יכול לעבוד נהדר)
ילד שנותנים לו את הזמן והאפשרות לאסוף את עצמו, המשך היום שלו יהיה הרבה יותר בשליטה עצמית ופחות במלחמות.
תנסי את השבועיים חופש האלו לאפשר לה ללמוד להירגע בלי להירדם.
אם ממש קשה לה אפשר לבקש מהצהרון לתת לישון חצי שעה. היא עדיין קטנטנה ויכול להיות שהיא זקוקה לשינה של ממש עדיין.
ומקווה שזה בסדר להעיר, לדעתי בשלב הזה לנסוע לבית של סבתא אחרי הגן זה פחות מוצלח לדעתי. אחרי יום שלם בגן זה יכול להיות הגירוי האחד יותר מדי.
גם אם היא הכי רגילה והכי מכירה את הבית של סבתא והכי אוהבת אותה בעולם, זה לא סותר.
כמובן אני לא יודעת את האילוצים, רק רוצה להעלות לחשיבה מחדש.
כשילד נמצא בקצה של היכולת שלו הוא זקוק לעיטוף. לשקט.
הבן שלי קטן ממנה רק במעט (בן 2.7)
ועדיין במצבים כאלה זקוק לידיים שלי פיזית כמו תינוק.
אני מרימה אותו ומחבקת חזק והוא נועל עלי את הידיים ואת הרגליים (!) בחיבוק חזק מרוב הצורך הזה. רק אחרי דקות ארוכות הוא מתחיל להרפות את הגוף ולשחרר את האחיזה.
הם קטנטנים והשינויים קשים להם. מה שאפשר להקל עליהם יקל עלייך בסוף.