אני מחפש את הספר בנרות
יש לו גם מאמר שנקרא דרכי השגה ונראה שאמור להיות לו המשך
מי שיוכל לזכות אותי בהנ"ל יהיה לו חלק גדול בזיכוי הרבים
אני מחפש את הספר בנרות
יש לו גם מאמר שנקרא דרכי השגה ונראה שאמור להיות לו המשך
מי שיוכל לזכות אותי בהנ"ל יהיה לו חלק גדול בזיכוי הרבים
קיים בחנות ספרי ברסלב במאה שערים. לגבי דרכי השגה: https://he.wikisource.org/wiki/%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99_%D7%94%D7%A9%D7%92%D7%94
מאיפה שמעת עליו?
אני מבין שזה השיעור האחרון של הרב אבל מתוך הקונטרס ניכר שהיה לו עוד כמה פרקים . יש לך ידיעה איך אוכל להשיג אותו בשלמות.
ולגבי הערבות נחל איך אני משיג את הטלפון של החנות אני מעוניין שישלחו לי אותו בדואר אני פשוט חא מגיע לעיתים תכופות לירושלים
הוא נמצא בסופו. לא ידוע לי על מקור אחר ופרקים נוספים. לגבי המספר, תחפש בגוגל.
אצל משפחת ברוין: 0-5-3-3134352 (אני לא בטוח אם זה המספר המדויק, ככל הנראה כן. כך הוא רשום אצלי, תנסה.)
הרב ירורוביץ' התחיל לכתוב את דרכי השגה לפני שמת ולא זכינו שישלים אותו.
לפי מה שאתה אומר.. שהוא רק מתעניין בדת, לא נראה לי שחיי רבינו וסבא, (כל שכן הפתק) בכלל אמור לדבר אליו...
אתה הולך לספר לו כמה הם מסרו את הנפש על התורה... לפני שהוא מבין בכלל מה זה תורה.. ולמה היא חשובה..
בתור חוזר בתשובה אני אומר לך... לאדם חילוני הדיבורים האלה לא אומרים כלום
דעתי היא..
שתסביר להם למה בכלל נבראנו...כמה העולם הזה ארעי, ולא באנו כדי להשקיע בו...
מה זה התורה... ושיש שכר למי שמקיים אותה...
ואם אתה רואה שהם השתכנעו במשהו... תן להם לעשות איזה מצווה, יש לזה כוח גדול לגרום להם להמשיך.
ואם אפשר גם לסדר להם איזה שיעור תורה.. זה בכלל זכיה
אם אפשר להתעניין... איזה דברים דברו אלייך בתור חילונית?
מבקש אמונהבגן האמונה המבואר זה פצצה
מובא בליקוטי עצות (בגדים ב')
"על ידי שאינו שומר את הבגדים מכתמים,
על ידי זה עושה פירוד בין קודשא בריך הוא ושכינתיה,
ואז שולטת שפחה בישא, שהיא מלכות הרשעה,
והוא כמורד במלכות, ועל ידי זה פרנסתו בטורח ובכבדות"
ואני שואל... מה קרה? למה זה כל כך חמור?
אם מישהו יכול לענות תשובה או אפילו סברא שתניח את דעתי... אני אודה לו מאד מאד
שאלה חשובה מאוד.
ראשית המקור לעניין הזה הוא בליקו"מ ח"א כ"ט
כִּי צָרִיךְ לִשְׁמר מְאד אֶת הַבְּגָדִים
שֶׁלּא יְבַזֶּה אֶת הַבְּגָדִים
רַק לְשָׁמְרָן כָּרָאוּי
שֶׁלּא יָבוֹא עֲלֵןכִּי הַבְּגָדִים הֵם בְּחִינַת מַלְכוּת
כִּי רַבִּי יוֹחָנָן קָרָא לְמָאנֵהּ מְכַבְּדוּתָא
שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת מַלְכוּת
כדי להבין את העניין של בגדים נקיים, צריך להבין בקבלת האר"י וזה דבר שמעטים מסוגלים לו, לכן ניתן הסבר כללי, שלדעתנו הוא גם מספק.
האדם מוגדר, לפי בחינת המלכות שלו, כלומר לפי הדברים שהוא שולט עליהם.
זה דבר מאוד מהפכני, שהאר"י קבע, זה בניגוד לכל תורת הקבלה שהייתה לפני האר"י, אבל זו המציאות , אדם לא מוגדר לפי מה שמעליו אלא לפי מה שמתחתיו.
אפשר למשול כאן משל, יש שני אנשים , אחד מהם הוא בן אהוב של מלך, השני הוא עבד מאלף כלבים.
אומר האר"י שלא משנה בכלל מה האנשים חושבים.
מבחינה רוחנית בן המלך שלא שולט על אף אחד, הוא במדרגה נמוכה יותר מאשר אותו העבד שישנם עשרה כלבים שמצייתים לו ונאמנים לו.
זה עניין בחינת מלכות.
רבינו היה זה שהפך את קבלת האר"י לתורה רוחנית מעשית. הוא מדבר הרבה על הנושא של בחינת מלכות, לדוגמא בתורה נ"ו – "וביום הביכורים".
עכשיו לעניין הבגדים.
הבגדים הם בחינת מלכות של האדם, כי הם הולכים לאן שהוא הולך, וזזים לפי התנועות שלו, זאת אומרת, שלפי קבלת האר"י, יש להם השפעה מאוד חזקה על האדם.
לכן כל פגם בבגדים יוצר פגיעה גדולה במי שלובש אותם, כי הם בחינת המלכות שלו וצריך להקפיד מאוד על שלמותם של הבגדים וגם על איכותם וגם על התאמה של הבגדים לנסיבות, כלומר בגדים לעבודה, בגדים חגיגיים , בגדים לטיול, בגדים לשינה וכן הלאה.
לכן בברסלב תמיד היה עניין, שלא יהיה "ביגוד אופייני" לחסידי ברסלב, שלא יהיוו מדים כמו בחסידויות אחרות, כי בגדים שהם מוכתבים , הם גם פוגמים בבחינת המלכות, ואנחנו רואים באמת של חסידי ברסלב בעבר, שלעולם לא הלכו בבגדים בסגנון מסויים, אלא כ"א התלבש באופן אחר.
יש את המקורות הקבליים, שאותם קשה להבין והרבה פעמים סותרים זה את זה, לכן מהם ניתן להתעלם.
אחר כך יש את קבלת האר"י, שהוא יודע לעשות סדר במקורות הקבליים, אבל הוא לא מעשי, אלא מדבר בכללות על תהליכים ותופעות, וגם כשהוא ספציפי , הוא לא קובע כללים אלא נותן דוגמאות.
הדרגה החשובה זה רבי נחמן,
רבי נחמן, הוא יודע לקחת מהאר"י וליצור כלל מעשי . זה המדרגה שלנו וממה שרבי נחמן קובע , לא כדאי להתעלם.
אז אם רבי נחמן כבר כתב על הבגדים באופו נקודתי, מדובר על כלל מעשי וזה לא "קבלה" ולא "תאוריה" , זו כבר פרקטיקה , זו הלכה למעשה.
דברים אחרים בקבלה, אם רבי נחמן התעלם, אין באמת מה לעשות עניין.
זה כבר הסבר שרבי נחמן נתן.
לכן ההסבר הוא נכון ומעשי, והוא לא דומה לנושאים אחרים בקבלה.
יש קבוצות שיוצאות כל הזמן.
מישו יכול לפענח לי את הר"ת האלה- חיי"מ עבוה"ש כ'?
או להביא לי את הציטוט המדוייק והמקור של רבי נחמן על היין ההנוגרי?
תזכו למצוות
|
|
||
הציטוט המדויק נמצא שם.
יש כמה שיחות שר' נחמן אומר לא לעסוק ברפואות וברופאים.
מבואר בשיחה עצמה שהסיבה היא בגלל שהרופאים לא באמת יודעים מה הם עושים
והסיכוי להנזק מהם גדול מהסיכוי להתרפא... ואני מביא ציטוט חלקי
נמצא שאי אפשר לסמוך על הדוקטורים מאחר שהם בעצמם מבולבלים מאד מאד בחכמה זו ואי אפשר להם לעמוד על האמת לאמיתו. ואיך ימסור חייו בידם שהוא תלוי בחוט השערה שכאשר הדוקטור שוגה איזה תנועה בעלמא כחוט השערה הרי הוא מקלקל חייו וממיתו בידים וכאשר רואין בחוש רב הפעמים שרבים מאד מתים מן העולם על ידי הדוקטורים.
(ולא בגלל אמונה וביטחון, כי אם ככה גם לא נעבוד ולא נעשה כלום... ויש הרבה ראיות שרבינו לא היה בעד שאדם יפקיר את עצמו ויסמוך על הנס...לא רציתי להרחיב יותר מידי)
השאלה היא מה לגבי דורינו... אמנם גם בדורינו קורה שרופאים שולחים אנשים לחיי העולם הבא...
אבל מה לגבי תרופות או ניתוחים שכבר מוכח שיש בהם הצלחה? האם על זה ר' נחמן לא התכוון?
כי שמעתי הרבה דעות בעניין... אבל בלי ראיות
אשמח לתשובה עם ראיות
אני בתחילת גיל השידוכים ופתאום אני קולטת שכל העיניין הזה של השידוכים בברסלב מזה לא קל כמו בסמינר ליטאי שמשם באתי.
שמה זה היה יותר מסודר, היה לי מורות ומדריכות ואינסוף דרכים שבקלות אפשר לשמוע הצעות טובות.
ואני יודעת ששידוך זה הכל משמיים, זה שיא ההשגחה, ברור לי מאד. אל תטעו.
אבל אני פשוט הגעתי למצב שאני צריכה לחפש בחורים בתוך הישיבות ולחפש אנשים שיציעו לי את הבחורים ששם?? מה זה ככה זה צריך להיות?
כאילו אני בקשר עם איזו רבנית של ישיבה ברסלבית אבל אפילו היא לא יודעת מה להגיד לי....
קיצר.. לא יודעת מה זה בדיוק, אני לא ממש מבינה בישיבות ובטח לא ישיבות של ברסלב כי אני לא ברסלבית מבית. וזה קשה גם ככה...
אז.. מה אתם מציעים? יש שדכניות מוכרות מנוסות ואמינות שיעזרו לי? כי עד כה.. אין משו כזה, לפי עניות דעתי.
טוב אשמח לעזרתכם, ותודה
הם יוכלו להפנות אותך לאנשים המתאימים שישדכו לך
אף אחד לא שכח את הקב"ה חס ושלום...
יש פסוק במלאכי שאומר "זכרו תורת משה עבדי" כותב המדרש שכיוון שניתנה התורה על ידו נקראת על שמו...
כך גם פה... רבינו השקיע את כל חייו כדי לגלות עצות שיעזרו לעם ישראל להתקרב לה'
ולבסוף זכה וגילו לו משמים עצות ודרך בעבודת ה' שאותם הוא גילה לנו..
לכן מן הראוי שאותה דרך בעבודת ה' (שמכונה בשם "תורה") תקרא על שמו.
ר' נחמן הוא העיקרי ששולח את כולם לשדות לדבר ישירות עם ה'....
המושג "תורת רבינו" זה כמו שהסבירו לך פה יפה מעלי.
אולי זה יותר כמו שאומרים "משנתו של הרב X". יעני- מה הוא חידש בעולם התורה, בעולם עבודת ה', מה היחוד שלו, מה העקרונות שלו.
הגר"א כתב שחידושי תורה הם כמו נבואה. וכמו שנבואה נקרית ע"ש הנביא, כך גם החידוש (זהו גילוי הנשמה שלו בעולם הזה).
קודם כל, לא כל פעם שרוצים להתפלל הולכים לאומן... רוב הזמן אנחנו מתפללים בבית כנסת בשכונה.
בראש השנה (ויש כאלה שעוד כמה פעמים) טסים לאומן.. כדי להתפלל על קברו של הצדיק ר' נחמן.
ומה כל כך תמוה בזה? ללכת על קבר של צדיק ולהתפלל שם?
הרי רשום במסכת סוטה
אמר רבי חמא ברבי חנינא: מפני מה נסתתר קברו של משה מעיני בשר ודם?
מפני שגלוי וידוע לפני הקב"ה שעתיד בית המקדש ליחרב ולהגלות את ישראל מארצם. שמא יבאו לקבורתו של משה באותה שעה ויעמדו בבכיה ויתחננו למשה ויאמרו לו: משה רבינו עמוד בתפלה בעדנו! ועומד משה ומבטל את הגזירה.
(ואם הוא היה מבטל את החורבן, הקב"ה היה נאלץ לכלות את זעמו על ישראל)
תראי גם ברש"י על הפסוק "ואקברה שם" יעקב אומר ליוסף שהוא קבר את רחל בבית לחם על פי הדיבור, כדי שבזמן שיצאו לגלות ע"י נבוזראדן יעברו דרך קברה והיא תבקש עליהם רחמים.
מבואר בפירוש שיש מקרים שאדם צריך את הצדיק שיתפלל עליו.. וכן ר' נחמן הבטיח שהוא ילחם על הנשמה של מי שבא אליו
כמובן בתנאי שאותו אדם יתן כתף וגם הוא ילחם על עצמו.
אין בכך שום פגם, ואף אחד לא שכח את הקב"ה חס ושלום... כי כל מה שאנחנו מאמינים בכוח הצדיקים זה אך ורק בגלל היותם קרובים לקב"ה יותר ממנו. ובטח שאף אחד לא טען שכותל פחות קדוש...
אבל ממה שאת טוענת או שואלת עולה דבר אחד בברור: את לא מכירה. נקודה.
את ניזונה מטיפה פה וטיפה שם ששמעת או שראית ומזה את מנסה לבנות תמונה שלמה של מה זה ברסלב ומה זה חב"ד או חסידות.
אם באמת את רוצה להבין- אז תעמיקי. תשמעי שיעורים, תלמדי, תבררי.
נראה לי שאם תעשי את זה כבר לא יהיו לך טענות כאלו.
(אגב- מה שיותר קדוש מהכותל הוא מה שמאחוריו...לכותל אין קדושה בפני עצמו מעבר לקדושת בית כנסת.)
לפעמים אנשים מנסים בכוח לקרב מישהו לרבי שלהם ע"י חפירות עליו... וזה גורם יותר ריחוק וסתם מעצבן...
העיקר זה לדבר על אמונה ועל הקב"ה. כל אחד שיתחבר איך שהוא רוצה (במסגרת התורה כמובן)
אבל חסידים בינם לבין עצמם כן מרבים לדבר על הרבי שלהם... לא חס ושלום בתור אלוהים,
אלא כיוון שהם רוצים ללכת בדרכו הם פשוט חוזרים הרבה על מה שהוא אמר, מנסים להבין מה הוא התכוון..
מספרים עליו סיפורים.. כי יש עניין גדול לספר סיפורי צדיקים (עייני שער החסידות במסילת ישרים) ובכך גם הם מחזקים את האמונה בדרכו.. ע"י שמספרים כמה הוא היה צדיק...
וזהו... זה כל סיפור 
מקווה שעזרתי לך

שתדעי שעם ישראל תמיד צריך צדיק שיקרב אותם לקב"ה
אני לא חושב שאפשר להקיף את העניין הזה על רגל אחת...
אבל אני אתן לך כמה נקודות\שאלות שתחשבי עליהן
מדוע הקב"ה צריך לבקש ממשה שבוע שלם(!!!) שיסכים ללכת לגאול את ישראל?
למה בכלל לבקש ממישהו? שהקב"ה יגאל בעצמו...
ואם הוא לא מסכים.. שיקח מישהו אחר מה הבעיה?
איך משה רבינו מבקש מה' שיסלח על עוון העגל אם הוא עצמו לא היה שותף למעשה?
למה עם ישראל נפלו במלחמה נגד העי רק בגלל שיהושע לא יצא איתם למלחמה?
איך דוד המלך הוציא את בנו אבשלום מגהינום והכניס אותו לגן עדן ע"י שאמר "בני בני" 8 פעמים?
כמובן שלא את כל התשובות תקבלי כאן בפורום, אבל אולי כן תקבלי כיוון.

בס"ד.
חדשות טובות ומשמחות בפי היום..
בשנה הבאה תוקם ישיבה גבוהה למסיימי ישיבות תיכוניות ברוח ברסלב, לבחורים החפצים לדבוק במשנת רבינו הקדוש ובאורחותיו, בישיבה זו יוקדש חלק ניכר מהזמן ללימוד תורת רבינו, להתבודדות, לשמחה וריקודים, ועוד, כך שכל המהלך בישיבה יהיה רק על פי דברי רבינו, ישיבה בה תנשמו ברסלב בכל דקה
בעיקרון הישיבה מיועדת לתלמידים שהתקרבו לברסלב בשנות הנעורים, וזאת כדי לעזור להם להתקרב לרבינו בצורה מושלמת, ולמלאות את מה שהחסירו בכך שלא זכו להיות ברסלבים מלידה..
הישיבה לא מיועדת לחסידי ברסלב מבית.
אם אתם מכירים בחור שהתקרב לברסלב בשנות נעוריו, דווחו לי באישי. (ואם יש לכם את מספר הטלפון שלו, אז עוד יותר טוב...)
שנזכה לזכות בעזרת השם
ברוך
הישיבה עדיין בשלבי תכנון וגיוס משאבים, עם זאת חסיד ברסלב בעל קשרים בישוב קרית טבעון שהואיל לסדר לנו בית מדרש להיות בו, כך שעכשיו נשאר "רק" למצוא מקום לפנימיה, אוכל, וכו'.
עם זאת הישיבה תיפתח רק בחודש אלול הבעל"ט, כך שעד אז בעזרתו יתברך נספיק לסדר הכל.
מערכת הלימודים בישיבה (חוץ מלימוד ספרי רבינו כמובן) תהיה מבוססת על לימוד ההלכה והפוסקים, כמו שריבינו הקדוש הרבה לזרז אותנו ללמוד כנאמר בשיחות הר"ן (סימן כט) "ועל למוד הפוסקים הזהיר מאד מאד ביותר מכל הלמודים", וגם בליקוטי מוהר"ן (חלק א' סימן רפ"ו, ועוד) הפליג במעלת לימוד הפוסקים, וכן כתב רבי נתן (ליקוטי הלכות אורח חיים פסח הלכה ד סעיף ג): "פסקי הלכות הם עיקר תיקון חטא אדם הראשון, והם כלל כל התיקונים של כל החטאים, כמו ששמעתי מאדוננו מורנו ורבנו ז"ל". ו"על ידי לימוד הפוסקים ו'שולחן ערוך' זוכין להיות בעל הבית ומושל על הארץ [שעם ישראל זוכים לנחול את ארץ ישראל], ועל ידי זה זוכה להקים שערי גן עדן ולהשיג על ידי זה חכמה עילאה וחכמה תתאה, שהוא עיקר תענוג גן עדן [כלומר שזוכה לחוש טעם גן עדן כבר בעודו בחייו בגוף בשר ודם בעולם הזה] והוא תיקון גדול מאוד, לברר ולתקן כל הפגמים שפגם על ידי עוונותיו, כי על ידי לימוד פוסקים מבררין הטוב מהרע שהוא כלל כל התיקונים" ("קיצור ליקוטי מוהר"ן תורה רפו סעיף א). וכן כתב (ספר המידות ערך 'לימוד' סעיף י): "כל ידיעה במשפטי התורה (כלומר בלימוד ההלכה), הן במצוות שבין אדם לחברו, הן במצוות שבין אדם לקונו, הידיעה הזאת בעצמה היא הצלחת הנפש".
הבחורים היקרים בוודאי למדו בישיבה התיכונית את הגמרא הקדושה, וכעת הם "בנויים" להתחיל ללמוד את לימוד ההלכה והפוסקים.. אם כי על פי דברי רבינו הקדוש על לימוד גמרא בלילה (ליקוטי מוהר"ן, תורה ג'), יתקיימו מעט לימודי גמרא בלילה.
לכל הערה בנושא או רצון לסייע ניתן לפנות באימייל: unitedbreslev@gmail.com
ראוי לציין כי היה לנו רצון לפתוח ישיבה כזו כבר בשנה שעברה ומפני מניעות נתאחר הדבר, כמו כן הגענו לתובנה שכדאי להשקיע דמים תרתי משמע, בשלב הזה, רק על בחורים שלא נולדו בבתים "ברסלבים", אלא התקרבו לרבינו בשנות נעוריהם, וזאת כדי לחזקם ולעודדם להמשיך בדרך ברסלב, וכן למלא להם את החסר בהווי הברסלבי, לאחר שהם לא ברסלבים מלידה, וזאת על ידי שיעורים אינטנסיביים בתורת ברסלב, ואוירה של החסידות מסביב לשעון בישיבה של רבינו. אם כי יתכן שנזמין כמה בחורים ברסלבים מלידה מצויינים, שיחזקו את הבחורים האלה.
מקווה שעזרתי לך.

יש לכם תוכניות מעניינות לחנוכה?
אשמח להצעות..
מספיק מעניין בשבילך?
לא טסים לאומן כדי לקבל אורות או לחוות איזה משהו מטורף.
טסים מסיבות אחרות, ואם מישהו חווה כזה דבר- אשריו ואשרי חלקו.
אני מציעה לך ללמוד קצת ולשמוע שיעורים על הענין של הנסיעה לרבינו, להבין את הענין יותר, ולהגיע מוכנה יותר.
אני אישית הייתי כמה פעמים ועוד לא יצא לי לבכות או משהו כזה...
אבל כן הרגשתי שינוי בחיים
הלכתי כי האמתי שזה הדבר הכי נכון בשביל להתקרב לה'
אז עשיתי את זה
ואני לא מתחרט כי אם הייתי רוצה לבלות הייתי הולך למקום אחר
ה"אורות" וההתרגשות הם לא מדד להצלחה בעבודת ה'
כמובן שכולנו רוצים את המתיקות הזאת
אבל אם זה הופך להיות מטרה בעבודת ה' אז זה כבר לעבוד את עצמך ולא את ה'...
לרבינו נוסעים כדי להתחבר לצדיק
א. איזה ספרים אתם ממצילמים לי ללמוד לפני שאני מחליטה אם לנסוע?
ב. אני בתהליך חיפוש כזה, אני צריכה חוויות חזקות, זאת הייתה פחות או יותר השאלה שלי.... זה לא שאני איזה שישייסטית מתלהבת על 'אורות' של אומן...
ג. אני באמת רוצה לעשות תהליך חשיבה כזה בתוך ברסלב... איך מכירים אותכם ואת התורה של רבי נחמן באמת חוץ מלפגוש אותכם בצמתים?
בהיר, יסודי, ברור, עמוק.
יש לו גם כמה שיעורים על נסיעה לצדיק, אחד מהם בתוך דיסק של שיעורי פ"ש לספר שמות.
האתר שלו- "אור פנימי".
וחסידי ברסלב בעבר, דיברו עליו ברמזים ובלשון סגי נהור.
אלא שלהווה, לא מבינים בו כמעט וכלום .
לכן אני אומר מלכתחילה, רוב האנשים רחוקים מאוד מלתפוס את העניין הזה ולא צריך לצפות להבין.
הנושא מוסבר באופן חלקי בכמה מקומות, גם בליקוטי הלכות, חושן משפט , הלכות גביית חוב מלקוחות.
באופן כללי, אדם מקבל מהצדיק לפי מדרגתו.
מי שהוא בעל שכל, מקבל מהשכל של הצדיק
מי שהוא בעל מידות, מקבל מהמידות של הצדיק
מי שיש לו חוכמה (שזה לא כמו שכל) מקבל מהחוכמה של הצדיק
מי שיש לו אמונה מקבל מהאמונה של הצדיק וככה זה עובד.
אבל רוב האנשים, אין להם מדרגות לקבל מהצדיק בכלל, אין להם שכל ברמה כזו שיוכלו לקבל מהשכל של הצדיק ולא מאמונה ולא מידות ולא חוכמה.
רוב האנשים הם רק בבחינת גוף , כמו שמוסבר בזוהר ולכן הם יכולים לקבל מהצדיק רק בבחינת "גוף".
והגוף של הצדיק, נמצא, מה לעשות, באומן. אז צריך לנסוע לציון של הצדיק.
אין דרך אחרת.
כל הזמן משגעים אותי הננחים ביחצנות שהם עושים לרעיון ההזוי של להביא ציון רבינו לארץ.
הרי רבינו בחר להקבר באוקראינה ואנשים יכולים לקפוץ עד הגג ולצרוח עד לב השמיים ולא יעזור להם.
הוא הצדיק, הוא החליט והם, מה שהם והם לא יקבעו.
אממה , אם כבר אתם רוצים לעשות משהו מועיל, שהוא ברמה שאתם איכשהו יכולים לעשות, זה להזיז את קברו של הסבא לאיזה מקום אחר, שלא יהיו המוני קברים מסביב, שתהיה חניה מסודרת ושיהיה אפשר לבנות ליד מקווה ובית מדרש וכן הלאה.
אולי באיזה יער ליד ירושלים.
זה משהו, שאולי הם יכולים לעשות ועדיף שיתרכזו בזה ולא ברעיונות שהרבה מעבר ליכולתם.
אני טס לרבינו בחנוכה. מי שרוצה שאני יברך אותו אצל רבינו מוזמן לכתוב או בפרטי או פה שמות לברכה
פשושון
בס"ד
שבו הוא מדבר על העניין שלכל אחד ואחת יש נקודה ייחודית שרק הוא יכול לתת אותה בעולם..... והא הכי טוב בה יותר מכולם וכו'.....
תודה 
אבל אני ממש לא בקי, אפילו ממש לא..
אגוז מוסקט"כי יש בכל אחד מישראל, דבר יקר שהוא בחינת נקודה, מה שאין בחברו. כמעשה דאביי ואבא אומנא (תענית כא: ), שהשיבו לו לא מצית למעבד כעובדא דאבא אומנא וכו'. ובחינה הזאת שיש בו יותר מחברו, הוא משפיע ומאיר ומעורר לב חברו, וחברו צריך לקבל התעוררות ובחינה הזאת ממנו, כמו שכתוב (תרגום וקרא זה אל זה, ישעי' ג) ומקבלין דין מן דין"
בס"ד
יש עוד מקורות שיותר מרחיבים על עניין הנקודה האישית והייחודית?
אגוז מוסקטאחרונה