שרשור חדש
שבוע טוב! קבלו משהו יפה-נפש חיה.

עִקַּר פְּנִימִיּוּת דְּבָרֵינוּ הוּא שֶׁכָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל צָרִיךְ לִשְׂמֹחַ בַּה' בְּחִינַת "אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּה'", שֶׁזֶּה עִקַּר הַגְּאֻלָּה וְהַיְשׁוּעָה שֶׁל כָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל, וְהָעִקָּר שֶׁכָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל, אֵיךְ שֶׁהוּא, צָרִיךְ לִשְׂמֹחַ בַּמֶּה שֶׁהוּא זוֹכֶה עַל כָּל פָּנִים לוֹמַר "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל" פַּעֲמַיִם בְּכָל יוֹם, וּכְמוֹ שֶׁאָנוּ מִתְפָּאֲרִין בָּזֶה "אַשְׁרֵינוּ מַה טּוֹב חֶלְקֵנוּ וְכוּ'", כִּי זֶה כָּל חִיּוּתֵנוּ וְתִקְווֹתֵינוּ בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא לָנֶצַח, כִּי לֹא יִשָּׁאֵר מֵהָאָדָם וּמֵהַזְּמַן הַפּוֹרֵחַ כְּלוּם, כִּי אִם שִׂמְחַת הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה. (ליקוטי הלכות, ברכת הודאה ו, אות עה)

חיזקת ושמחת! תודה!הדסדסאחרונה
פרוייקט הפצה על חטא לשון הרעdvir99
עמידה במשבריםהלוי מא

לאחרונה היו לי שתי תאונות בהפרש של חודשיים נזקים כבדים לרכב קילקול רכב וכדומה

גם הוצאות נוספות בבית איני מצליח להבין מה ה' דורש ממני

 

אולי תעזרו לי לחשוב על כיוונים?

מצטערת אבל נראה לי שרק אתה יכול לענות על זהבת 30


מסבירה את עצמיבת 30

יכול להיות שבכל מיני ספרים כתובים כל מיני דברים.

נגיד- מי שיש לו הוצאות גדולולת אולי לא נתן מספיק צדקה השנה

או: מי שיש לו הוצאות צריך שיתחזק בX או Y

 

אבל האמת היא לענ"ד שהדברים האלה עלולים להיות מבלבלים. רגע..אז אם נתתם הרבה צדקה- למה זה קורה? או- עד כמה להתחזק בX או Y?

כלומר- הדברים האלו, גם אם נכונים מבחינה עקרונית הם לא תמיד נכונים לכל אדם בכל מצב, וקל להיכנס לסרטים מעצות או אמירות כאלה.

לכן כתבתי שרק אתה יכול לענות.

אם אתה מרגיש שה' מאותת אליך- אז כנראה שאתה זה שנדרש לעשות את העבודה מול ה'.

וגם יכול להיות שיש סיבה שאתה לא תבין. אולי ח"ו נגזר משהו גרוע יותר, וה' מרחם וזה כואב רק בכיס ולא במקומות חמורים יותר?

אולי עוד הרבה דברים.

אבל כמו שכתבו- לקבל את זה שזה לטובה, לנסות לראות אם אתה, בכנות, יכול "לעלות" על משהו, וכן- אולי להתייעץ עם צדיק.

אבל אלו דברים שאני מרגישה שהם אישיים.

 

קודם כל שתאמין שהוא אוהב אותך ועושה זאת לטובתךלשם שבו ואחלמה
בדקת מזוזות?אלעד
בארור אבל אני הולך להחליף אותן ליתר בטיחותהלוי מא
כשיש הוצאות על דברים טכנים שמתקלקליםאין כמו אמא

אני להפך חושבת שאלוקים עושה איתי חסד, מכלה את זעמו על עצים ואבנים.....

וב"ה שזה יוצא רק על דברים כאלו ולא על רופאים....

 

אם נשבר המקרר זה אומר שזה עונש על חטא? מי החליט?

 

אם הוא מכלה את זעמו על... זאת אומרת שיש לו זעםלשם שבו ואחלמהאחרונה

לפעמים אבל יסורים רק באם להגיד לך

למרות שאתה לא מבין וזה לא הגיוני

עשיתי את זה לטובתך, אתה לא יכול להבין למה, אתה צריך להאמין. אז תאמין. 

ההילולה המרכזית לרבי נתן מברסלב, בירושליםvlad
עבר עריכה על ידי vlad בתאריך ח' בטבת תשע"ה 12:59

ההילולה המרכזית לרבי נתן מברסלב בירושלים, תתקיים בעזרת השם, באולמי קרלין סטולין, רחוב אבינועם ילון 11 מאה שערים , ביום ד' ערב י' טבת ,  31 לדצמבר בשעה 19:00.

 

לצערנו, האירוע מתוכנן לגברים בלבד.

 

האירוע מתוכנן להסתיים לפני השעה 10 בלילה, כך שניתן יהיה להצטרף   אחר כך למסיבות הסילווסטר  השונות.

 

שנה טובה

 

ביום רביעי בערב הילולת רבי נתןvlad

כדאי להזכר איך חגגנו בברסלב בשנה שעברה

מחרר! הופעה של הרב רונן חזיזה!ירושלים!מומלץאבר כיונה
מחר ז' טבת הופעת אש קודש עם הרב רונן חזיזה בבי"ס נעם בנים.
רח' חיים ויטאל 32 קריית משה.
8שיעור. 9 הופעה.
15 שח.
ישיבה בהפרדה.
הוא לא הרב היחידvladאחרונה

צריכה את עזרתכםמישהו אלמוני

משהו שהיה באומן עם דרך צדיקים ויודע להגיד לי יותר בברור מה עם ענייני הכשרת שם?

תזכו למצוות

לא נראה לי שיש לך ממה לחשושבת 30אחרונה

כל עניני כשרות השמיטה ממילא לא משנים- כי פרות וירקות לדעתי בכל מקרה הם מאוקראינה.

לגבי בשר- תשאלי אותם במפורש איזו כשרות יש להם וזהו. אני מניחה שזו כשרות מהודרת שמקובלת על רוב האנשים, כי זו אחת החברות הגדולות.

וידויו של ליטאי שנקלע לבית המדרש ברסלב בבני ברקאנונימי (פותח)

היה זה ליל שבת חורפי וקר, רבים מתושבי שכונתי - שכונת 'מרכז בעלי המלאכה' בעיר בני ברק, סיימו את סעודת השבת. רק השבוע עברתי לביתי החדש והקבוע כך שאני די חדש בשכונה. יצאתי מהבית לאחר הסעודה כדי לחפש בית מדרש שבו אוכל לחזור על תלמודי ולשנן את החומר השבועי שלמדתי בכולל.

 

האווירה בליל שבת בבני ברק קסומה, שירי שבת בוקעים מכל בית ובית ומתמזגים להם עם האוויר הקריר והזך, וביחד משרים על ההולך בעיר רוגע ושמחה עצומה. טיילתי להנאתי ברחוב כשאני תר אחר מקום שבו אוכל לשבת וללמוד ברוגע, ואז גיליתי אותו - את בית המדרש 'היכל הקודש' של חסידי ברסלב הממוקם בפאתי העיר. בית המדרש היה נראה לי אז כמבויש ונכלם קמעה, ניצב בין סמטאותיה הישנות של שכונת 'נווה אחיעזר'.

 

אמרתי אכנס אליו ואחזור על תלמודי. פתחתי את הגמרא במסכת בבא קמא והתחלתי לשקוע בלימוד, רציתי לעשות 'שטייגען' אך לא הצלחתי להתרכז, לא שהייתי עייף או מותש, דווקא הספקתי לחטוף תנומה קלה בצהריים... פשוט, בצדו השני של בית המדרש התקיים באותה עת שיעור בחסידות בהתלהבות אש קודש. מגיד השיעור דיבר על פרשת השבוע וציטט את דבריו של מוהרא"ש הצדיק מיבנאל מתוך החוברת 'תוך הנחל'.

 

המילים שאמר אז מהדהדות בראשי גם עכשיו בשעת כתיבת השורות: "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית - כל יום השם יתברך בורא את העולם מחדש, ואנחנו, גם אנחנו נבראים כל יום מחדש עם כוחות נפש אדירים ועצומים, כל יום יהודי נולד מחדש ועליו להתחדש בעבודת השם".

 

לא יכולתי להמשיך יותר עם מה שתכננתי ללמוד כי נשבתי בקסמו של השיעור, קמתי ממקומי ומצאתי את עצמי מצטרף לשיעור החסידי. אני, הליטאי, בוגר ישיבת פוניבז' המעטירה, יושב בשיעור של חסידי ברסלב בליל שבת קודש. לא האמנתי שזה מה שקורה לי.

 

מגיד השיעור, שהתברר לי כי הוא רב בית המדרש ושמו הרב אברהם שושן, הבחין בי ופנה אליי במאור פנים: "שבת שלום! ברוכים הבאים! ישתבח שמו, הנה עוד יהודי יקר מצטרף למעגל הלומדים שלנו.. תנו גם לו חוברת 'תוך הנחל'...".

 

מה אומר לכם? את המתיקות של השיעור הזה לא אשכח לעולם! כאלו דיבורים מעודדים, כאלו משפטים מחזקים ומעצימים את כוחות הנפש, כל מילה נוגעת בנימי הנפש העדינים ביותר וחודרת לעומק הנשמה. הרגשתי שקיבלתי מאגר גדול של 'דלק' לעבודת ה'. אני מודה ומתוודה ואומר בפה מלא: אף שזכיתי לשמוע הרבה שיחות מוסר והרבה שיחות חיזוק בחיי, דיבורים כאלו לא טעמתי מעולם.

 

התפלאתי גם מהשילוב המיוחד שהיה קיים בין משתתפי השיעור - בחורים מישיבת ההסדר ברמת גן, רופא מגבעת שמואל, אברכים ליטאיים, בעלי בתים העובדים כל השבוע למחייתם, בחורים שנשרו ממסגרת הלימודים, חסידים מחצרות  ויז'ניץ, גור ועוד - מטרת כולם הייתה זהה: להתחזק ולדלות עצות חכמות ממעיין הנצח של רבי נחמן מברסלב. בסיום השיעור פצחו כולם יחד בשירי רגש ונשמה, ביניהם השיר המפורסם 'ואפילו בהסתרה' ושירים נוספים כמו 'ידיד נפש' ו'ממלא כל עלמין'.

 

בחוץ נשבה רוח קרה ובבית המדרש פנימה האש בערה, אש של רוחניות, אש של שמחה, של עוצמה. מאותו ליל שבת והלאה התחלתי לפקוד את המקום באופן קבוע.

יפה מאד..מעריצה של אבא

מעניין מי זה הרב אברהם שושן?

אני מבני ברק ולא שמעתי עליו..

כמובן שלא מדובר בבית המדרש ברסלב הידועvladאחרונה

שהוקם על ידי הרב מוטקה יגלניק בשנת תש"י בשכונת המזרחי ד' ע"ג גבעת הישיבה ושוכן מאז ועד היום ברח' אלשיך , פינת הרב סעדיה גאון.

 

 

מדובר באיזה בית מדרש של חסידי הרב שיק, שלפי דעתי בכלל נמצא בנווה אליעזר ולא במרכז בעלי המלאכה.

הנה החיזוק של היום - לכבוד חנוכהאנונימי (פותח)
בבקשה, דחוף לי לשבתאביגיל.
מישהו יכול להעתיק לכאן בבקשה את הפסקה מסיפור ההתקרבות שהר' אודסר מתאר בה איך הרב ישראל מברך על הלחם?


ממש תודה שבת שלום!
הודיה לה' יתברךאנונימי (פותח)

הבטחתי לה' שאודה לו ברבים והחלטתי דווקא בפורום זה מקווה שזה בסדר

חששתי ממשהו שמצאו בגופי וחשבתי שזה חס וחלילה דבר מסוכן

אך ב"ה השבח לבורא עולם לאחר בדיקה התברר שזה לא היה מהווה סכנה

ואני רוצה על כך להגיד תודה לקב"ה ואחרי כל התפילות שהוא ענה לי ויצא תקין בלע"ה ב"ה

ואין מה לפחד,אלא רק לבטוח בו ולהאמין שהקב"ה איתנו ויכול לשנות את הכל לטובה 

אין עוד מלבדו

שיהיו רק בשורות טובות ורפואה שלמה לכל עם ישראל.

ישתבח שמו. רק בריאות וטוב.בת 30
ישתבח שמו! חיים ארוכים ובריאים לך ולכל עמ"י!לשם שבו ואחלמה
ב"ה!!אלעדאחרונה

אני עברתי כביש היום, במעבר חציה ובאור ירוק להולכי רגל...

תוך רגע הרמזור התחלף לאדום ומלא מכוניות נסעו בו,

שה' ירחם מה היה קורה לו הייתי שם כשהם היו עוברות!! 

 

אתמול קרה לי נס גדול ומוחשי יותר, פשוט יד ההשגחה!

5 דקות לאחר שהורדתי חולצה, היא כבר הסתובבה מלאת סבון בתוך מכונת הכביסה!

איזה ביטושין ומיעוכין היא עברה שממש הודו לה' שיצאתי ממנה רגע לפני כן

מה דעתכם על זה-?אריאל דל"ת

אָמַר: שֶׁהוּא חָכְמָה וּמְלָאכָה גְּדוֹלָה לִהְיוֹת כְּמוֹ בְּהֵמָה
וְזֶה בְּחִינַת: "כָּל אֲשֶׁר נָתַן ה' חָכְמָה בָּהֵמָה"
הַיְנוּ שֶׁהוּא חָכְמָה לַעֲשׂוֹת עַצְמוֹ כִּבְהֵמָה
[וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: עַל פָּסוּק. "אָדָם וּבְהֵמָה תּוֹשִׁיעַ ה'"
אֵלּוּ בְּנֵי אָדָם שֶׁעֲרוּמִים בְּדַעַת וּמְשִׂימִין עַצְמָן כִּבְהֵמָה
וּכְמוֹ שֶׁאָמַר אָסָף: "וַאֲנִי בַּעַר וְלא אֵדָע בֶּהֱמוֹת הָיִיתִי עִמָּךְ"
וְעַיֵּן בְּמָקוֹם אַחֵר מִזֶּה]

 

(שיחות הר"ן ט"ו)

 

למה רבינו הקדוש התכוון בדבריו?

 

אשרייכם!

לדעתי, להבין שאנחנו לא מביניםאביגיל.אחרונה
שאין לנו מושג איך השי"ת מסובב ולמה. שבעניין הזה, אנחנו לא חכמים בהרבה מבהמות
יש לי שאלה.שמעתי ממישהי על המושג (היא אמרה שהואבמבה!!!

חסידי),המושג-"אלוקים בפשיטות ועולם בהתחדשות",ושהמצב המתוקן הוא "אלוקים בהתחדשות,ועולם בפשיטות"

מישהו פה שמע או מכיר את זה???

תודה!!במבה!!!
וואו איזה כיף שיש פה נושאים כאלה:מטבחון

דבר ראשון נקדים ונאמר שהדרגה הנעלית היא אלוקים בפשיטות ועולם בהתחדשות.

ועכשיו הסבר המושגים:

פשיטות = ההבנה הפשוטה - מה שפשוט לי בהכרה מוחלטת שלא צריך כל פעם 'להיזכר' בו.

לדוגמא - זה שהעולם קיים זה לא חידוש בשבילי - אלא נמצא בהכרה הבסיסית שלי.

ממילא התחדשות = משהו שאני צריך כל פעם 'להיזכר' בו לשים אליו לב. 

 

ממילא יש שני מדרגות באיך לתפוס את הקב"ה והעולם.

רוב בני האדם העולם הוא ה'פשיטות' שלהם, ואילו קיומו של הקב"ה הוא כל הזמן ב'התחדשות',

אני רואה את השמש - ואז נזכר שה' ברא אותה ובעצם היא רק התנוצצות מאור ה' שמהווה אותה ומחיה אותה בכל רגע.

כשאני מבין שה' ברא את השמש אני מתפעל מזה שאת הדבר הנפלא הזה ה' יצר.

 

המצב המתוקן הוא שאלוקים בפשיטות - שהמציאות הפשוטה היא שיש רק הקב"ה

ואז 'נזכרים' שהקב"ה ברא את העולם הזה ומתפעלים מהחידוש שיש עולם.

אני רואה את השמש ומתפעל מזה שלמרות שבעצם אין עוד מלבדו (לא במובן שבלעדיו לא היה כאן כלום, אלא במובן שבאמת לחלוטין גם עכשיו אין כלום חוץ ממנו והכל אלוקות), בכל זאת מול עיני אני רואה את השמש.

תודה רבה!! באמת לא הבנתי איך זה הגיוני שהמצב האידיאליבמבה!!!אחרונה

זה אלוקים בהתחדשות כפי שהיא אמרה!..אז תודה!!

קמעסמים?!

איפה רבינו רבי נחמן כותב בעניין הקמע?

 

ואתה כרגיל מדבר ממש נחמד...די"מ
שירשור צדיקים אמיתיים!!!לשם שבו ואחלמה

הרבה מאיתנו מכירים יהודים שנחשבים בעינינו לצדיקים ואנחנו אוהבים אותנו ומקושרים אליהם.

הרבה מהם לא ידועים. 

אולי תשתפו כאן אותנו כל אחד בצדיקים שהוא מכיר,

תכירו לנו אותם, 

תספרו עליהם ומה הקשר שלכם אליהם. 

אפשר גם לכתוב על תלמיד חכם או סתם אדם שאתם מעריצים. 

אני אשתף בע"ה בהמשך. 

 

 

צדיקים?רק נחתאחרונה
אצלנו בישוב יש כמה תלמידי חכמים ואנשים פשוטים שהם בוודאי ע"פ התניא 'בינוני'...צדיקים פשוטים ומתוקים.קמים מוקדם,אוהבים תורה,תפילתם בחיות ושמחה וברצינות,מאירי פנים ושרויים כמקשה אחת עם כל שאר הציבו"ר.נפלא!!!
ברסלבר חדש? גם פבלו רוזנברג מתבודדאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי לשם שבו ואחלמה בתאריך ז' בחשון תשע"ה 06:36
פבלו רוזנברג הוא זמר ומוזיקאי ישראלי שנולד בארגנטינה, הוא מתגורר בתל אביב ולו שלושה ילדים. אביו יהודי ואימו היא גיורת שהייתה נוצריה קתולית. אם תהיתם, הוא לא שומר תורה ומצוות.  הוא זמר חילוני לכל דבר וזוהי הסיבה שמן הסתם רובכם לא מכירים אותו ולא שמעתם עליו.
 
מסתבר שגם רוזנברג המוכר כחילוני לחלוטין מחבב מסורת ודת, ומתחבר כמו רבבות יהודים אחרים שעדיין רחוקים מהקדושה, לעצותיו של  רבי נחמן מברסלב .
 
בראיון לזמר והיוצר  שולי רנד  - חסיד ברסלב בעצמו  בערוץ 20 בטלוויזיה, סיפר רוזנברג על שיחותיו עם בורא העולם - הנקראים בשפתה של חסידות ברסלב "התבודדות" שעליה עורר רבי נחמן מברסלב רבות את תלמידיו.
 
"אני מדבר עם אלוקים כי הוא אצלי בתוך הלב", סיפר הזמר הישראלי, "הוא בתוך האנשים שאני אוהב, הוא בתוך הילדים שלי, בתוך העלים של העצים ובציפורים ובשמי הבוקר של הים התיכון. אלוקים בשבילי זה הכל".
 

למה, למה, למה מאנונימי?בת 30
אולי זה פבלו בעצמואלעד
דוקא יותר נראה לי שזה "ירחמיאל כץ"שפת הנחלאחרונה
שלום יש לי שאלהנושבת באוויר!
חברה זה חשוב אז רק עם אתם בטוחים במאה אחוז
האים מותר⭪מבחינה הילכתית לאישה נשואה לעדות קרחת ?
למה שיהיה אסור?די"מ
אני יןדעת שיש הלכה שאוסרת כי אזנושבת באוויר!
האישה נעשת מגונה בעייני בעלה אבל אני צריכה את המקור
בחייאתרק נחת
תעשי טובה ותתקשרי לרב מורה ההלכה הסמוך.וחוצמזה למה לך לעשות קרחת?
את מי אני אשאל ?? אוףףנושבת באוויר!
ואני לא עושה קרחת חבל לי על השיער שלי
לא מכיר הלכה כזאת וזה נשמע לי מוזר.די"מ
זה נראה לי מידת החסידות ולא הלכה!רות22
מה?רק נחת
מה מידת חסידות?הנפצה קיצונית ולא מאוזנת.אשתי הולכת עם כיסוי ראש ולא רואים לה אפילו שערה וזה ההלכה נקודה!!!רבינו הזהיר מאוד מאוד מחומרות יתרות שמביאות למרה שחורה!עיינו בחיי"מ ושיחות הר"ן.שפת הנחל תן מקורות...
^^^^ לגמריבת 30
ללכת עם כיסוי ראש ולא לראות שיער ראשהרות22
זו הלכה!!
וקרחת?? זו הלכה?!??! לא נתקלתי בכו הלכה ואולי הקרחת זו מידת חסידות

אגב רק חסידות עם קרחות.
קראתי באתר של מוהראש שזה מנהג טובגבעוני מצוי

אבל האשה שם כותבת בשאלה שכתוב בספר מנחת יהודה שלשדות יש קרחת

מפחיד...

 

דווקא בגמרא כתוב שלשדות יש שיער ארוךלשם שבו ואחלמה
וואלה? באיזה גמרא?גבעוני מצוי

נתבקשתי להביא את דברי הצדיק מיבניאל שליטא אז הנה הם:

http://breslevcity.co.il/%D7%A9%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91_5014

 

מאת אושרה:
לכבוד הרב שלום וברכה.
אני אישה נשואה 3 שנים ללא ילדים. לפני שנתיים קיבלתי על עצמי לעשות תגלחת למרות שאינני חסידת ברסלב מובהקת, רק בגלל שאני אוהבת את הדרך של רבי נחמן מברסלב.
השאלה שלי היא כך: ראיתי בספר 'מנחת יהודה' שמייחסים לאישה המגולחת מראה של שדה (לשדות אין שיער), וכן כתוב שם ששיער אישה הוא חסדים. האם יכול להיות שבזה שאני מגלחת את שערי אני מונעת מעצמי להיכנס להריון, או שההפך הוא הנכון - שזו בעצם מצווה גדולה ואין קשר בין הדברים? אשמח לתשובה, תודה.

תשובה:

בעזה"י יום ה' לסדר נצבים וילך כ"ג אלול ה'תשע"ד

שלום רב אל אושרה תחי'

לנכון קבלתי את מכתבך.

רבבות רבבות נשים חרדיות הולכות עם תגלחת כדי שלא יראו את השערות שלהן, וזה מנהג קדמון מצדיקים גדולים שהבטיחו שאם אשה תלך עם תגלחת לגמרי תזכה לילדים כשרים, ולכן אין לך מה להתבלבל, אדרבה, תשמחי מאד מאד בזכות הזו שזכית ללכת בתגלחת, ואני מבטיח לך שבזכות זה יהיו לך ילדים בריאים ושלימים, רק אל תבלבלי את עצמך משום בריה שבעולם.

כי באמת מבואר בזוהר הקדוש את העונש הכי קשה כשרואים את השערות של האשה בחוץ, וזו לשון הזוהר (נשא קכ"ה תונבא ליתי [קללה תבוא] על ההוא בר נש [על האדם] דשבק לאנתתיה [שמרשה לאשתו] דתתחזי משערה דרישה לבר [שיהיו השערות של הראש מגולות ויראו אותן בחוץ]. ודא הוא חד מאינון צניעותא דביתא [וזה אחד מהיסודות של הצניעות של בית יהודי], ואתתא דאפיקת משערא דרישה לבר [ואשה שמגלה את שערות ראשה לחוץ] לאתתקנא ביה [ליפות את עצמה בזה] גרים מסכנותא לביתא [גורמת עניות לבית] וגרים לבנהא דלא יתחשבון בדרא [וגורמת שהילדים לא יהיו מוצלחים, ולא יהיו חשובים בדור] וגרים מלה אחרא דשריא בביתא [וגורם שהסטרא אחרא והחיצונים ישרו בבית, שהם מביאים מריבות]. מאן גרים דא [מי גורם את כל הצרות האלו?] ההוא שערא דאתחזי מרישה לבר [השערות של האשה שרואים אותן בחוץ]. ומה בביתא האי [ואם כל הקללות האלו מדוברות כשהאשה הולכת מגולת שערות בבית] כל שכן בשוקא [על אחת כמה וכמה כשיוצאת בחוץ בגילוי שער, היא גורמת לעצמה ולבעלה ולילדים צרות משונות] וכל שכן חציפותא אחרא [על אחת כמה וכמה כשהאשה הולכת בחציפות אחרת, היינו שמסתובבת על הרחוב בבגדים צמודים ושקופים וכו' כדי לגרות גברים, הרי בזה גורמת שהחיצונים יתאחזו בה], ולכן אשרי האשה שהולכת בצניעות, אשר בפירוש אמר רביז"ל (ספר המדות אות בנים סימן ט') צניעות שבאשה מזכה לה לבנים הגונים.

לא זוכר. זו גמרא שמדברת על כך שהאשה נענשהלשם שבו ואחלמה

ואחד העונשים שלה זה שהיא תהיה תגדל שיער כמו שדה. 

 

עירובין דף ק: עשר קללות נתקללה חווהשפת הנחל

ואכן אחת הקללות "ומגדלת שיער כלילית" אבל עיין מדרש רבה רות ו' שכתוב שם שלשדות אין שיער, ועיין רש"י בגמ' שם שכתב - לילית - שד (לשון זכר), ועיין במנחת יהודה אות כ' שכותב שלפי רש"י הנ"ל לילית בגמ' זו הכוונה לשד זכר, וכן לפי ספר חסידים  

לפי הקבלה לא טוב לאישה להסתפראנונימי (2)

אבל זה אולי כבר עניין אחר....

ישמע חכם ויוסף לקח: כל המקורות למנהג התגלחתאנונימי (3)אחרונה

שאלה:

מאת לאה:
לכבוד קדושת הצדיק שלום וברכה. ברצוני להתייעץ עם הצדיק בעניין שמטריד אותי מאוד: אני מאוד רוצה ומנסה להקפיד ששערות ראשי לא תראינה, ונוכחתי לראות שבאמת זה מאד קשה, והדרך היחידה לכך היא לעשות תגלחת. העניין הוא שזה מאוד מאוד קשה וכבד עליי, מה גם שאם אעשה זאת, אראה מאוד חריגה בסביבה שאני גרה. נאמר לי שלפי דעת הספרדים לא נוהגים שהאשה עושה תגלחת, וגם שלפי ההלכה מותר שיראו שתי אצבעות משערה של האשה.
אני מאוד רוצה לשמוע ולהתחשב בדעת הזוהר הקדוש, אך מאד קשה לי כל ענין התגלחת, וללבוש פאה זה בעייתי גם מצידי וגם מצד בעלי, ויש לי חלישות הדעת גדולה מכך. אשמח שהצדיק יאיר את עיני וייתן לי הדרכה כפי המקום והכלים שלי כרגע.


השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא.

תשובה:

בעזה"י יום ד' לסדר בהעלותך י"ג סיון התשע"ג

שלום רב אל לאה תחי'

לנכון קבלתי את מכתבך.

אני מוכרח רק לכתוב לך מה שאמרו חכמינו הקדושים (כתובות ע"ב.) ואלו יוצאות שלא בכתובה: העוברת על דת משה ויהודית, ואיזוהי דת יהודית? יוצאה וראשה פרוע. אשה שיוצאת בגילוי שער מגיע לה גט בלי תשלום כתובה, כי זה מאד מאד חמור, ואמרו חכמינו הקדושים (יומא מ"ז.) שבעה בנים היו לה לקמחית וכולן שמשו בכהונה גדולה, אמרו לה חכמים מה עשית שזכית לכך? אמרה להם מימי לא ראו קורות ביתי קלעי שערי; כי גילוי השערות אצל אשה נשואה היא עוון חמור מאד מאד, ולא יכולים לשנות את דברי חכמינו הקדושים בשום פנים ואופן.

וכן מה שמובא בזוהר הקדוש, (נשא קכ"ה תונבא ליתי [קללה תבא] על ההוא בר נש [על אדם] דשבק לאנתתיה [שמרשה לאשתו] דתתחזי משערה דרישה לבר [שיהיו השערות של הראש מגולות ורואים אותן בחוץ], ודא הוא חד מאינון צניעותא דביתא [וזה אחד מהיסודות של הצניעות של בית יהודי]. ואתתא דאפיקת משערא דרישה לבר [ואשה שמגלה את שערות ראשה לחוץ] לאתתקנא ביה [ליפות את עצמה בזה] גרים מסכנותא לביתא [גורמת עניות לבית] וגרים לבנהא דלא יתחשבון בדרא [וגורמת שהילדים לא יהיו מוצלחים, ולא יהיו חשובים בדור] וגרים מלה אחרא דשריא בביתא [וגורמת שהסטרא אחרא והחיצונים ישרו בבית, שהם מביאים מריבות]. מאן גרים דא? [מי גורם כל הצרות האלו?] ההוא שערא דאתחזי מרישה לבר. [השערות של האשה שרואים אותן בחוץ]. ומה בביתא האי [ואם כל הקללות האלו מדוברות כשהאשה הולכת בגילוי שיער בבית] כל שכן בשוקא [על אחת כמה וכמה כשיוצאת בחוץ בגילוי שיער, היא גורמת לעצמה ולבעלה ולהילדים צרות משונות] וכל שכן חציפותא אחרא [על אחת כמה וכמה כשהאשה הולכת בחציפות אחרת, היינו שמסתובבת על הרחוב בבגדים צמודים ושקופים וכו' כדי לגרות גברים, הרי זה גורמת שהחיצונים יתאחזו בה], ואין מה להוסיף על דברים אלו.

ולכן רבבות רבבות נשים נשואות אצל האשכנזיות מורידות לגמרי את השער, כך שאף פעם לא יבואו לידי הנסיון הזה, אבל יש נשים שמתביישות עם קרחת, לזאת התירו להן פאה, ויש נשים שהולכות עם מטפחת. ויש בענין פאה מחלוקת גדולה בין הפוסקים, יש מתירים ויש אוסרים, על כל פנים אין שום היתר שיראו את השערות אפילו שערה אחת, לא רק שתי אצבעות וכו' וכו', ואמר הרב הקדוש רבי מנחם מענדיל מרימנוב זי"ע, שהוא היה נגד כל האופנות החדשות אצל הנשים "הגאולה תלויה רק בשערה אחת", ופירשו הצדיקים את דבריו, שאלו הנשים הנשואות שרואים את השערות שלהן, הן המעכבות את הגאולה.

על כל פנים בענין פאה את צריכה לדעת אשר אפילו בין חכמי הספרדים יש המון מתירים ללכת עם פאה נוכרית, כמו רבי שלום משאש זצ"ל שכתב בשו"ת שמש ומגן (חלק ב' אבן העזר סימן ט"ז) "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחוץ לארץ, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזרו ללבוש פאה נכרית; עיין שם.

הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט: מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "שיער המכסה שערה אין כאן משום שיער באשה ערוה וגם לא משום פרועת ראש וכו', לא שנא שערות דידה לא שנא שערות של חברתה, כל עוד דעבידי לכיסוי השיער והן תלושות, אף על פי דקישוט הוא לה כדי שתראה בעלת שיער, אין בכך כלום ושפיר דמי". עיין שם.

עם כל זאת אני תמיד מעורר שהפאה תהיה פאה צנועה וכו', לא ארוכה כמו שדה וכו', ולא עם צמות וכו', שזה באמת לא צנוע, וראוי לבת ישראל להתרחק מזה, ואני מאד מבקש אותך שתשמרי על דבר זה מאד מאד, ודעי לך שהסמ"ק (במצוה נ"ז) כותב שהצניעות בהאשה היא מצוה דאורייתא, וזו לא רק חומרא, ולכן תשמרי מאד מאד לא ללכת עם בגדים קצרים או צמודים או שקופים וכו' וכו', וכבר אמרו חכמינו הקדושים (תנחומא וישלח) על הפסוק (תהלים מ"ה) "כל כבודה בת מלך פנימה", אמר רבי יוסי כשהאשה מצנעת את עצמה בתוך הבית ראויה להנשא לכהן גדול ותעמיד כהנים גדולים, שנאמר "כל כבודה" וגו', אם תכבד עצמה בתוך הבית, "ממשבצות זהב לבושה", תנשא למי שכתוב בהן "ושבצת הכתונת שש". אמר רבי פנחס הכהן בר חמא בזמן שהיא צנועה בתוך הבית כשם שהמזבח מכפר כך היא מכפרת על ביתה, שנאמר (תהלים קכ"ח) "אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך" ואין ירכתי אלא מזבח, שנאמר (ויקרא א') "ושחט אותו על ירך המזבח". דבר אחר "אשתך כגפן פוריה" אימתי היא "כגפן פוריה", בזמן שהיא "בירכתי ביתך", ואם עשתה כן, "בניך כשתילי זתים" תעמיד בנים נמשחין בשמן המשחה "סביב".

ואני מאד מאד מבקש אותך שתצייתי אותי בזה, כי עכשיו הדור מאד מאד פרוץ, ואשה שהולכת בצניעות - דייקא בזכותה נגאל.

הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפני תשכילי ותצליחי.

המאחל לך ברכה והצלחה מן השמים
מותר לה גם לתקוע נוצה של טווס על הראשאלעד

ולקפוץ על רגל אחת בשירה אדירה

לגב' נושבת באויר! הינה תשובה לשאלתך כאןרות22
http://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99_%D7%A8%D7%90%D7%A9_%D7%9C%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D_(%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%94)
אני מקווה שהקישור יפתח...
סעיף שיעור הכיסוי למטה בהצלחה!
ישר כוחבת 30
תודה .. תודה כולםנושבת באוויר!
מותר בהחלטטוביה2

ויותר מכך בהונגריה לפני השואה היה מנהג נפוץ כזה (ויש מהונגרי ירושלים הנוהגים כך כיום)

מצווה????? אולי החמרה ע"ג החמרה ע"ג החמרהבת 30

וזה לדעתי לא קשור לכיסוי ראש אלא לטבילה במקווה- כדי שלא תהיה שום חציצה.

יש עוד דרכים לעשות שלא תיראה אפילו שערה, חוץ מלגלח את כל השערות.

 

לי נשמע הרבה יותר הזוי לגלח את השער בגלל חציצהדי"מ
במקווה מאשר בשביל שלא תצא שערה.
אבל שניהם זה חומרות הזויות
מי שלא מבין שלא ידבראנונימי (3)

חברים, פורום הוא פורום, אבל עם כל הכבוד תבררו לפני שאתם מדברים.

המנהג שנשים מגלחות את ראשן נובע מדברי הזוהר הקדוש שמתבטא בחריפות רבה על אישה נשואה שרואים את שערות ראשה. נכון שיש פוסקים שהתירו שיראו לנשים שתי אצבעות מהשיער, אך הם לא פסקו כדעת הזוהר הזה.
עשרות אלפי נשים בציבור החרדי (החסידי בדרך כלל) נוהגות לגלח את שער ראשן לגמרי כדי שלא יכשלו בצניעות. וכל אחת תעשה כפי שקיבלה מרבותיה.

והרב פתיה לא הכיר את דברי הזוהר?גבעוני מצוי

בזוהר לא כתוב שאשה צריכה לגלח אלא לכסות את כל שערה

 

המנהג לגלח אמנם היה נפוץ בחלק מהחסידויות, בעיקר בחלקים מהונגריה ומאוקראינה בעקבות הזוהר הנ"ל אך זה לא נכון לומר שמי שלא עושה כך חולקת על הזוהר ח"ו

(יש מרחק רב מהיתר שתי אצבעות לבין גילוח מלא, ולא כל אשה שלא מגלחת את השיער עוברת על דברי הזוהר, ואם יש שערה או 2 או 10 שמציצות מתחת לכיסוי ראש לא בטוח כלל שזה אסור לפי הזוהר, כל עוד האשה לא מנסה לגלות את שערותיה 

ברור שהרב פתיה זצוק"ל הכיר את דברי הזוהראנונימי (3)

ברור שהרב פתיה זצוק"ל הכיר את דברי הזוהר. מנהג התגלחת הוא מנהג של חסידים ויראים, אבל אף אחד לא אומר שמי שלא עושה תגלחת חולקת על דברי הזוהר. איש איש כמנהג אבותיו יעשה. אבל מאידך גיסא צריכים לדעת שזה מנהג שיסודתו בהררי קודש ואסור לזלזל בו. תבורכנה בנות ישראל הצנועות והכשרות.

יש לי שאלה ?יום שמח

באיזה תאריך האילולה של רבנו?

כי חלק עשו שמחה בראשון וחלק במוצ"ש . 

ח"י תשריבת 30
אה,תודה.יום שמחאחרונה
איזה עולם מבולבלאלעד

"לראשונה ברמה הארצית, יש גם שם חדש בעשירייה הפותחת לבנות: אדל, שהתברג למקום השביעי. יותר מ-912 בנות שנולדו בשנת 2012 נקראו בשם אדל, כאשר שנה לפני כן ב-2011 היו פחות מ-300 בנות שנקראו בשם הזה, ולפני שנתיים ב-2010 נקראו בשם זה רק 150 בנות ובשנת 1990 אז נולדו לראשונה בנות בשם אדל היו רק 14 בנות בשם הזה. השם אדל זינק בהשפעת הזמרת הבריטית זוכת פרסי הגראמי שזכתה בתואר "זמרת השנה" במצעד השנתי של גלגל"צ לשנים 2011 ו-2012."

 

מה שלא עשתה בתו של רבינו במשך 200 שנה עשתה איזו זמרת גויה.

ה' ירחם

את יוצא מנקודת הנחה שהם צודקים וזה הסיבה.די"מ
אני בכלל לא בטוח.
לדעתי מי שהכין את הכתבה הזאת בכלל לא יודע מי עוד נקראה אדל ולכן בטוח שזה בגלל הזמרת
יש מצבאלעד
כן זה מן הסתם ככה.בת 30

גם אני קראתי את זה לפני כמה זמן ותהיתי לגבי הבורות של מי שכתב.

ממתי ישראלים קוראים לילדות שלהם ע"ש זמרות בכלל? שטות.

באמא שלי איזה גאונים...רק נחתאחרונה
אין סיכוי שזה לא ברסלבים.אין חילוני אחד במדינה שיקרא לבת שלו אדל בטח לא ב1990 כשהזמרת הייתה בת שנתיים...קיצר "בור ועם הארץ נטול השכלה ממש..."
ואפילו זייפו כמה שמות של אנשים שמתו מזמןvlad

וכתבו שהם מתעצבנים מזה שנשים מגיעות לראש השנה, ואפילו כתבו שם גם הלכות, שלא היו ולא נבראו , מסעיפים במשנה ברורה שגם כן לא קיימים.

 

בקיצור,

מוסר השכל, לא כדאי לכם להתעצבן מזה שנשים מגיעות לר"ה, כי יש סכנה שתהפכו גם לשקרנים וגם לזייפנים וכל זה ממש לפני יום הכיפורים.

למה אתה צריך 3 ניקים שונים לשרשור קטן אחד?אלעד
מנהל על של הפורומים, שלא יודע לספור עד שלוש?vlad

כמה פלורליסטי.

באמת תהיתי לגבי המדיניות שמסתתרת מאחורי המינוי של מנהל הפורום ומסתבר שהוא אינו היחיד.

שנספור יחד? אלעד
אם אתה רוצה, אך אני בספק אם זה יעזורvladאחרונה

אני בסך הכל החלפתי ניק כי חסמו אותי,  בצורה מגעילה וברוטאלית.

עזוב, בלי קשר לאומן.אריאל דל"ת

מה יש לאישה לחפש במקום כזה? 99.99% מהרחוב גברים, לציון היא לא יכולה להגיע, בתיקון הכללי העולמי במקרה הטוב היא נמצאת איפהשהו על הבנינים למעלה, בקלויז היא לא מתפללת, בשיינר גם כן לא. אז מה היא מחפשת שם?

 

ולא, היא לא מצטרפת למניין של ה"בתים" שגדלים עם כל יהודי שמגיע.. אמנם רבינו אמר לעשות מנשותינו חסידות, אבל הוא לא אמר להם לבוא לאומן.

 

 

ובקצב שאתה מדבר עליו בסוף אומן יראה כמו מירון בל"ג בעומר במקומות הפחות צנועים, ותחשוב איך זה יהיה שכמה ערסים ירצו להביא את החברות שלהם, שם בכיכר של הננחים בפושקינה עם הטראנסים, אחלה מסיבה, לא? רבינו יהיה מבסוט.

הדבר החשוב הוא שמי שרוצה להגיע לראש השנה, יגיעvlad

לא משנה , מי הוא ומה הוא.

גברים, נשים, חייזרים ואחרים.

אם רוצים ומוכנים להגיע, שיגיעו.

 

חוץ מזה, אין לך מושג מה זה חשבון הבתים, מי נכללן בו ומי לא נכלל בו.

 

והללואי שאומן הייתה נראית כמו מירון בל"ג בעומר, כרגע היא נראית הרבה יותר גרוע והסיבה שהיא נראית ככה , זה לא בגלל העארסים ולא בגלל העארסיות, אלא בגלל שאותם אנשים שמארגנים, הם אנשים שהידע שלהם בניהול הוא אפסי והם דואגים בעיקר לרווחים של עצמם, או של המקורבים שלהם.

 

והיא הנותנת,

אם לא מרשים לנשים להשתתף בתיקון הכללי העולמי, שהוא בעצמו מנהג שטותי שאין לו זכר במסורת ברסלב, והוא סתם הפגנת כוח של כמה עסקנים ואם לא נותנים לנשים להתפלל בקלויז (כמו שרוב העולים לרגל לא מתפללים בקלויז ולא חושבים להתפלל בקלויז) או שלא נותנים להן לאכול אצל שיינר (אותו כנ"ל) , אז באשמת מי זה?

 

באשמת הנשים, או באשמת אותם עסקנים שלא מעוניינים או לא מסוגלים לתקן את המצב.

 

לא מדובר כאן, על ארגון מאוד מוצלח ומסודר , שעושה את הכל בצורה מקצועית ותקינה ומאוזנת, שבמקרה מעוניין שנשים לא יגיעו.

 

מדובר על באלאגן של לכלוך ובאסטות ופונקציונרים שהופך את ראש השנה לקרקס של רוכלים, קבצנים וגועל נפש ושבמסגרת שלל הפגמים שלו, גם החליט על "איסור" לנשים , ותלה אותו בהלכות דימיוניות.

 

 

העניין הוא להיות באומן בר"הדי"מ

זקני האנ"ש בכלל לא היו נכנסים לציון בר"ה עצמו.

ולא זוכר מאיפה בדיוק אבל יש מקור שמספיק לראות את הציון.

שאלה.. אשמח אם תענו:אנונימי (פותח)

(הודעה מראש: אני לא מכיר טוב את חסידות ברסלב)

 

למה הרבה אנשים נוהגים לצאת מהארץ בראש השנה ונוסעים לאומן??

אי אאפשר לעשות את התיקונים ואת כל מה שעושים שם, בארץ ישראל..??.. בקברי האבות??

ויש מספיק יערות להתבודד בהם בארץ הקודש..!!

תודה שעניתם

תשובה קצרה לדיון אינסופי:בת 30

מי שמחובר לר' נחמן- נותן בו את אמונו ומשתדל להקשיב לעצותיו ולהוראותיו.

אחת מההוראות ההלו היתה להגיע לאומן בר"ה.

גם אם לפעמים זה נראה מוזר ולא הגיוני- אנחנו מאמינים שרבינו ידע יותר טוב מכולם מה נכון לדור שלנו ולתיקון שלו.

 

קצר ולעניין.לשם שבו ואחלמה
השאלה אם הוא רצה שנעלה גם מארץ ישראל. בזה אני לא משוכנע...
גם זה שאלהרק נחתאחרונה
ככה עשה ביאור הליקוטים ועוד הרבה מחסידי ברסלב.אנחנו נוסעים ומבינים את הנשארים...