לפני כמ זמן היה שרשור
עם הקלטה של "עת דודים"/ הראל טל [כאן- השיר-]
מישהי הקליטה אותו בחתונה...
ואני מחפשת את ההקלטה. MP3
אם יש למישהו
אשמח.
תודה!
לפני כמ זמן היה שרשור
עם הקלטה של "עת דודים"/ הראל טל [כאן- השיר-]
מישהי הקליטה אותו בחתונה...
ואני מחפשת את ההקלטה. MP3
אם יש למישהו
אשמח.
תודה!
במה עוזר הקמיע?..
ויש כאלה שאומרים שאסור ללבוש כי זה נקרא ע"ז או משו כזה.. זה נכון?
השאלה אבל אם זה עוזר ואם מותר..
הבכעל שם טוב היה מחלק קמעות.
אם זה צדיק שאפשר לסמוך עליו, אז אין סיבה שיהיה אסור.
מרב צדיק גדול (אני לוזוכרת איזה בדיוק) היא קיבלה ממנו לפני שהיא תלד את לידתה הראשונה כדי שתהיה לה לידה קלה.
ובאמת היתה לה לידה קלה
אני שואלת אם מותר לקנות...
וגם חברה שלי פתחה אחד והיה שם שם ה' כתוב בצבעי מים ממש מרוח..
אז זה היה אחד,לוידעת מה יש באחרים אבל בכ"ז..
כי השמות האלו מושכים את הקליפות.
זה בגדול,
יש הבדלים בין קמעות מחומרים שונים, ובין שמות שונים.
אבל אני לא רוצה לסבך אותך בהסברים האלו, כי את לא מומחית בקבלה וזה לא יגיד לך שום דבר.
את רק צריכה לדעת שזה רע ומזיק.
תתרחקי מזה וממי שלובש אותם.
כל קמיע עוזר למשהו אחר
את יודעת מה זה בכלל קמיע?
אז אני יסביר לך
קמיע זה צירוף של אותיות קדושות שזה אחד מהשמות של ה' וכל צירוף אחר של אותיות קדושות עוזר למשהו אחר כותבים את זה על קלף קטן ובד'כ שמים את זה בשרשרת
אני כותבת את הדברים מנסיון אישי כי אבא שלי הוא סופר סת'ם
זה יכול מאד להזיק ובמיוחד שהיום יש קמעות שעושים אותם כל מיני "באבות" שמתחזים לרבנים..
אם זה רב גדול מאד שעושה את זה נגיד כמו שהרב מרדכי שרעבי זצוק"ל היה עושה קמעות אז בסדר
אבל לא שמעתי על רב גדול ומוכר שמתעסק עם קמעות כיום..ולדעתי לא כדאי לך .
מישהו אמר לי בשבת שזה בכלל לא אמיתי.וזה נשמע מאוד נכון וצודק.
אחד בשם יואל אשכנזי רצה לשמח את רבי ישראל ולכן הוא כתב את הפתק ודחף לו אתזה בסוף ימיו.
זה בכלל לא אמיתי וכל הרבנים הגדולים של ברסלב (הרב ברלנד,הרב ארוש שליט"א והמוהרא"ש זצ"ל) בכלל לא החזיקו מזה.
מכאן גם יוצא של משפט-נ-נח-נחמ.. אין יסוד ומקור מרבי נחמן
...
א. הפתק היה אצל סבא מגיל צעיר, לא מסוף ימיו בכלל.
ב. לפי סבא, הפתק היה בארון סגור עם מנעול, כך שיואל אשכנזי לא יכול היה להחביא את זה בדיוק בכרך שרבי ישראל הוציא מהארון
ג. "הרבנים הגדולים של ברסלב".... לא הייתי מציע להיכנס לנושא הזה כאן, אך רוב חסידי ברסלב אינם חסידים של שלושת הרבנים שהבאת כאן, ואף אם מעריכים את המוהרא"ש ולומדים בספריו - רוב מוחלט של חסידי ברסלב לא ראו בעין יפה את הנהגת האדמורות שלו. לגבי ר' ברלנד אפשר לקרוא באינטרנט הרבה על פועלו של האיש ועל מעללי בנו ונכדו, ולגבי הרב ארוש הוא כתב במפורש:
1.בעניין הפתק, אכן צריך להאמין באמונה שלמה שהוא פתק מן השמיים.
הוא אורח מבוקש בכל המסיבות השוות של המפורסמים בתל אביב.
זה עדיין לא הופך אותו לסמכות רוחנית.
וכל מה ששמעתי הוא את אותה תעמולה ננחית בנאלית ושיטחית .
כמובן, שהוא העביר את כל הקלישאות הללו בצורה עסיסית ומרתקת , כי הוא הרי יובל דין המגניב והחתיך ובגלל זה כל כך אוהבים אותו במסיבות של העשירים והשחקניות.
יאללה.
בזבוז זמן.
הוא בעצמו אומר "מי שלא רוצה שלא יאמין"
שיובל המדליק מגיע אליהן בתל אביב.
לפני מותו הוא התוודה בפני נכדו ובפני אחד מחבריו שהוא מאמין ןמקווה שהוא קיבל פתק מרבי נחמן, אבל הוא לא בטוח בזה.
כמובן, שאת הסיפור הזה, הננחים לא מספרים ומן הסתם גם לא יודעים.
מה משנה אם הוא היה אמיתי?
הוא גרם לרבבות יהודים להתקרב לה' יתברך ולדבוק בו ולהתחזק מאוד מאוד
וזה העיקר
גם אם הטענה הזו של הפתק שנניח והובילה מישהו לזרועות האמונה בה' - שקרית,
עדיין ה' אמת ותורתו אמת.
מה זה משנה מאיזה צד אותו יהודי הגיע אל האור?
^^ אני מסכימה עם ד"ימפונ3'ה!!אלעד, אתה באמת חושב שזה נכון מה שאתה אומר??
בלי קשר לפיתקא בכלל. בקשר למה שאמרת.
ותמיד אחת התלמידות תשאל "רגע..אבל זה קרה באמת?"
לטעמי, אם המורה נבונה, היא תענה "מה זה משנה??"
מטרתו של הסיפור שהיא טרחה להביא בפניכן הוא המסר בסופו שאמור, למשל, לשפר מידה מקולקלת או להביא לתובנה חדשה וכד',
ואם המסר נכון והתלמידות כתוצאה מהצגת המעשיה ישפרו את דרכיהן וייעשו ליהודיות טובות יותר - מה אכפת לנו אם זה קרה בפועל או לא?
ובאמת אולי זה טוב גם הגרפיטיים הגדולים בכלמיני מקומות כי אולי ככה אנשים שואלים ומתעניינים.. סבבה. אבל אח"כ, אחרי שכבר מאמינים בה' ושומרים תו"מ מה העניין בנ נח נחמ, ויש עוד כאלה שאומרים שסגולה להגיד אתזה. נראלי סגולה יותר טובה יהיה להגיד שיר למעלות..
קיצור..הסתבכתי קצת. מקוה שהבנתם.אם לא אז אשתדל להסביר טוב יותר P:
פעם ראשונה שאני רואה תגובה נבונה אצלך.
אמנם אתה טועה, אבל לפחות טעות מושכלת.
ישנם הרבה מיתוסים שאף אחד לא יודע אם התקיימו באמת, די בזה שיש להם ערך חינוכי.
גם המיתוס על הפתק , היה יכול להיות מיתוס חינוכי מצוין, על זה שצריך להיות בשמחה ולא צריך לדקדק במצוות וצריך להתרחק מהעצבות.
זה יכל להיות מיתוס מצוין, חבל שלקחו אותו למקומות אחרים בתכלית.
לכל סיפור יש מלה גירסאות ומסופר על מלא אדמורים.
זה אומר שנפסיק לספר סיפורי חסידים?
העניין זה לא אם זה קרה ומתי, אלה איך זה מקרב אותי לה'.
גם אם אני לא יודעת להגדיר אותו בדיוק
רוב רובם של סיפורי הצדיקים, גם אם מופיעים בגרסאות שונות- מראים או מלמדים משהו על האישיות של הצדיק, על העבודה שלו, על רוח הקודש שלו, על החסד, אהבת ישראל, דבקות בה' וכו' וכו' וכו'.
הסיפור על הפתק- בין אם הוא נכון או לא- לא מלמד שום דבר כזה, לענ"ד.
לא משנה אם קרה באמת או לא.
אם יש מה ללמוד מזה אז נלמד, ואם אין אז לא נלמד.
למאי נפקא מינה אם קרה באמת?
הבר משה פיינשטיין לפתק.
צריך לבדוק פעם האם זה נכון (ההסכמה).
אשמח אם מישהו שיש לו מידע בנושא ישתף.
רבי משה פינשטין כתב המלצה על הסבא והזכיר כבדרך אגב , שיש בידו פתק "חשוב".
הוא לא מינה את הסבא למשיח בן דוד ולא פסק שהוא הכוהן הגדול.
הוא בסך הכל היה מנומס אליו.
פונ3'ה!!אבל באמת מזל טוב..
סתם אחת"שעיקר מה שהגיע למדרגתו (ר' נחמן) בא רק ע'י שהיה מדבר הרבה ומשיח הרבה בינו לבין קונו ואמר תהילים בפשטות"
איפה כתוב משהו כזה ברבנו- שטוב שיהיה ליהודי סוס ועגלה שיוכל לצאת להתבודד מחוץ לעיר...
תודה רבה

אות רל במהדורות מסויימות
"ספר רבי נפתלי שאמר רבנו זכרונו לברכה, שטוב היה שיהיה לאיש כשר סוסים שיסע בכל פעם עם בני הנעורים לתוך איזה יער וכיוצא, ושם ידברו יראת שמים ויהיה להם התבודדות וכו'."
חומש במדבר לא' כט'
ממחצית"ם תיקח"ו ונתת"ה לאלעז"ר הכה"ן תרומת ה'.
סופי תיבות מוהר"ן 
ובאותו הפסוק ממש !!
ממחצית"ם תיקח"ו ונתת"ה לאלעז"ר הכה"ן תרומ"ת ה'.
סופי תיבות מוהרנת - רבי נתן מברסלב 
ברוך דיין האמת: קהילת ברסלב ביבניאל אבלה מפטירתו של האדמו"ר הרב אליעזר שיק זצ"ל המכונה "הצדיק מיבניאל", שנפטר הבוקר (שישי) בבית החולים במנהטן לאחר שאושפז לפני כשבועיים בעקבות הסתבכות רפואית בדמו.
אמש סמוך לחצות חלה הידרדרות חמורה במצבו ובני משפחתו הוזעקו סמוך למיטתו שם אמרו פרקי תהילים בעוד הרופאים מנסים להציל את חייו אך הבוקר חלה הידרדרות נוספת במצבו של הרב ולאחר זמן קצר הגיעה הידיעה על הסתלקותו לבית גנזי מרומים.
לפני כשלוש שנים קיבל הרב התקף לב חמור ובשל כך עבר ניתוח לב פתוח. לאחר תקופת שיקום קצרה הוא שב לתפקד. בשבועיים האחרונים חלה כאמור הידרדרות משמעותית נוספת במצבו וזאת כאשר הרב התלונן בפני בני משפחתו על כאבים עזים ובשל כך פונה לבית החולים במנהטן שם אושפז עד הבוקר כשהשיב את נשמתו לבוראה
במכתב שפורסם לפני כיומיים ביקש הרב מחסידיו כי הוא רוצה להיטמן בבית העלמין ביבניאל ולכן ארונו יגיע ארצה ככל הנראה ביום ראשון וכמה שעות לאחר מכן תתקיים מסע הלווייתו בבית המדרש הגדול ביבניאל.
חסידיו הרבים שהתפללו לאורך כל הלילה בבית מדרשו קיבלו את הבשורה באופן קשה ומסרבים להאמין כי מורם ורבם אותו הגדירו "האב הרוחני" הלך לעולמו.
לפני כשלוש שנים חנך הרב את בית המדרש הגדול של החסידות. לחסידות המונה מאות בני אדם ישנם מספר בתי מדרש ברחבי הארץ, בין היתר בבני ברק, אשדוד, בת ים, נתיבות ובאר שבע.
בארצות הברית, מקום מגוריו העיקרי של הרב, יש לחסידות בתי מדרש במונורו, בורו פארק, מונסי ובוויליאמסבורג שם הקימו חסידיו לפני ארבע שנים את "מרכז חסידי ברסלב" שבו יש בית מדרש, בית ספר לבנות, תלמוד תורה וכן בית דפוס להדפסת מאות ספריו של הרב.
ברוך דיין האמת!!
ההלוויה תתקיים ביום ראשון הלוויה תתקיים ביבניאל עיר ברסלב
חסידי ברסלב ורבבות תלמידיו ומעריציו של הצדיק מיבנאל כבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א התעוררו לבוקר מחריד ונורא כשכל העת זורמות ידיעות מצערות נוספות מבית החולים new york presbyterian hospital cornell במנהטן בו מאושפז מנהיג ברסלב מאז יום רביעי האחרון.
העדכון האחרון והמזעזע מכל הוא דיווח שהתקבל לפנות בוקר (ראשון) על כך שבני משפחתו של הצדיק נקראו להיפרד ממנו בבית החולים.
"במהלך השבת הגיעו בכירי הרופאים למסקנה סופית כי מצבו של מוהרא"ש קריטי ורק נס יוכל לשנות את המצב הנורא", סיפר הבוקר (ראשון) אחד המקורבים. "אנחנו מוצאים את עצמנו בסיטואציה נוראה, אבא שלנו, המנהיג שלנו, מי שקירב אותנו אל הקדוש ברוך הוא ואצלו היינו שופכים את צרותינו, נמצא בין שמים וארץ!!!!! אי אפשר לעכל את זה עדיין".
לפני כשבועיים לקה הצדיק מיבנאל בדלקת ריאות חמורה, מה שהוביל לבדיקות כלליות שנערכו בתחילת השבוע האחרון ובמהלכן התגלתה המחלה הנוראה בדמו.
תפילות וזעקות מתקיימות בכל רחבי העולם לשלומו של מוהרא"ש, וביבנאל עיר ברסלב התכנסו מאות חסידים החל משעה 06:00 בבוקר בבית הכנסת הגדול של חסידי ברסלב לבכיות ותפילות על מנת לקרוע שערי שמים ולבטל את הגזרה הנוראה.
גם מצבה של הרבנית מברסלב יחנא שפרה בת סאסיא נותר קשה מאוד ואף היא זקוקה לרחמי שמים מרובים.
כידוע, מוהרא"ש (מורינו ורבינו הרב אליעזר שלמה) הוא מנהיגה של קהילת 'היכל הקודש' חסידי ברסלב שהוקמה בשנת תשל"ז ומאז התפתחה והפכה להיות הקהילה הבולטת והמרכזית בחסידות ברסלב. הוא מתגורר בבורו פארק שבארצות הברית ומכונה הצדיק מיבנאל על שם מרכז קהילתו ביבנאל עיר ברסלב המונה כ-400 משפחות של חסידי ברסלב, לשם הוא מגיע לביקורים תכופים בכל מהלך השנה. עשרות בתי מדרש וריכוזים נוספים של תלמידיו קיימים בכל רחבי הארץ ובארצות הברית. במהלך השנים קירב רבבות יהודים להשם יתברך ולתורתו של רבינו נחמן מברסלב זי"ע ואל דלתו הגיעו באופן קבוע עמך ישראל מכל המגזרים לבקש ישועה, ביניהם רבנים ואישי ציבור בולטים.
הנכם מתבקשים להעתיר בתפילה מעומק הלב בעבור מורינו ורבינו רבי אליעזר שלמה בן מלכה לרפואה שלימה וישועות בתוך שאר חולי ישראל.


וואלה לא הבנתי איזה הסבר את מחפשת.
עזבי אל תנסי להבין. לא נראלי שיש מה להבין בכלל
פסח- זה חג הגאולה, לא?
עם או בלי קשר לר' נחמן זה חג הגאולה...
יש לזה משמעות בענייך?
נחכה ונראה...![]()
סתם אחתלשבועות. כמה עולה? ואיך עושים את זה?
נסי אצל נתן.
0503040844
דרך צדיקים, אירו פנים, רביבוס.
קחי בחשבון שיחסית זה יקר מאשר זמנים אחרים, כי זה זמן מבוקש.
שלום . אני מסיימת תיכון ומחפשת לשנה הבאה מדרשה ברסלבית שלא ממש חרדים ואם אפשר לא באזור ירושלים
אם משהו יודע אני ממש אשמח להצעות
תודה וכל טוב
מדרשת צפת? הבנתי שהיא התחדשה, ועכשיו קוראים לה "תכלת".
זה לא ברסלב בהגדרה, אבל זה עם הרבה עומק וחסידות ופנימיות, וגם לומדים שם ברסלב.
אגב- למה את מחפשת דווקא מדרשה ברסלברית?
כי לא נראה לי שיש מדרשה בהגדרה כזאת שהיא לא בכיוון חרדי יותר, כמו שכתבת.

תודה . בדקתי במקומת כ"נל ואני מחפשת דווקא ברסלב
אז משהו יודע על מקומות כאלה אני ישמח וגם חרדיים זה פ'סדר ( על מקומות כאלה לא כתוב כלום באינטרנט {בגלל זה אני שאלת} )
תודה ממש וכל טוב
תמרה ושלמה אשד הם זוג מדהים ומיוחד!!
שווה ללכת רק כדי לשמוע את הסיפורים המטורפים שלהם...
אפילו רק למזכירות שלהם
הם ידעו להפנות אותן למוסדות המקבילים הנשיים
,וישיבות הרי לא בעיה למצוא (נסי באתר של 144, בבני ברק, יבניאל, ירושלים, בית שמש וכו')
תודה לכם .
(לצערי מדרשת מים חיים נסגרה. חבל)
שהיא לא ממש ממש ברסלבית , אבל יחסית נורמאלית.
אם את רוצה מדרשות ממש טובות, תלכי לעינה , או למדרשת מודיעין.
בשם "באר מרים"
נשמע בול מה שאת מחפשת..
בהצלחה
מישהו יודע כמה עולה נסיעה לאומן פעם ראשונה...
דרך צדיקים
אירו פנים
יש עוד, אבל נראה לי שאלה מוציאים הרבה מאוד קבוצות.
עיצה- בפעם הראשונה אל תיסע לבד לגמרי. כלומר- אל תקנה רק כרטיס טיסה, ותגיד "נסתדר עם הנסיעה ועם האוכל". בטח שלא בקור הזה.
עדיף לך מראש להסתדר עם נסיעה מוזמנת מראש מקייב לאומן, עם חדר נורמלי ללינה וארוחות מסודרות.
בפעמים הבאות כבר תדע להסתדר בעצמך...
לדעתי רוב הטיסות הן בקבוצות- ונסיעה בקבוצה מעצימה את החוויה, לדעתי.
גם אם לא- מוציאים לפעמים קבוצות של בודדים בלי הדרכה אלא רק עם מישהו שאחראי לכל הצדדים הטכנים.
בהצלחה!
סגולה להתגבר על הרהורים רעים- להגיד "שמע ישראל ה' אלוקנו ה' אחד" ו"ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד" ולכוון ששני הפסוקים ביחד זה 12 מילים, כנגד 12 שבטי י'ה.
שנזכה באמת..
למי ששכח או לא ידע...
הדבר שחשוב לציין הוא שנאתו של רבי נתן לחסידי ברדיצ'ב ולמסיבות שלהם.
תאוות המשתאות בברדיצ'ב הבריחה אותו לברסלב ושם הוא פגש את רבי נחמן
כשרבי נתן הקדש נפטר זה היה ביום שישי 10 בטבת, ממש אחרי הדלקת נרות של שב"ק..
ר' נפתלי חברו הטוב ביותר היה בעיר אחרת באותו זמן ועדיין לא ידע מזה שר' נתן נפטר.
בחלומו בליל שב"ק הוא ראה את ר' נתן, לפי הקבלה הנשמה עולה לבי"ד של מעלה רק אחרי הקבורה וההספדים, ור' נתן עדיין לא נקבר, אז ר' נפתלי בחלומו רואה אותו רץ, הוא שואל אותו- "נתל'ע, [כך היה הכינוי של רבי נתן] לאן אתה רץ?"
אמר לו רבי נתן- "אני רץ ישר לרבינו.."
אויש שנזכה, באמת..
יש על זה שיר של ישראל דגן-
אנת לעלא לעלא מן כולא ולית מחשבה תפיסא בך כלל..זה?
אז בסוף יש הט ליבי אל עדותיך,ויש לי תיקון הכללי אחד שכתוב בסוגריים שצריך לקרוא כמו עדבותיך,ששומעים ת'וו.
(הנה מצאתי-הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיך (קוֹרְאִים כְּמוֹ: עֵדְבוֹתֶיךָ) וְתַן לִי לֵב טָהוֹר לְעָבְדְּךָ בֶּאֱמֶת.)
אבל בשאר המקומות שראיתי זה לא כתוב. אבל בעצם כן יש שם חיריק בדלת..
וגם זה חלק מפסוק ובפסוק לא קוראים את זה כמו עדבותיך..
קיצור,אז איך אמורים לקרוא את זה?תודה=)
ששאלתי את עצמי בכל פעם כשקראתי את פרק קי"ט בתהילים (גם שם מופיע הפסוק הנ"ל).
גיליתי שקריאה לפי הכללים תפתור את הבעיה :
ישנם סידורים בהם ישנה הבחנה ברורה בין שווא נח לנע (דבר שמקל מאוד על הקריאה).
במילה עֵדְוֹתֶיך השווא הוא שווא נע (משמע נקרא כמו צירה/סגול). מכיוון שחולם לא יופיע סתם כך בלי להישמע, והדל"ת נקראת בתנועה אחרת, נמצא כי החולם הוא חולם חסר לאות ו"ו.
(שווה עיון : בפרק קי"ט מופיעות שתי המילים בשתי הטיותיהן פעמים מספר, למשל :
בפסוק י"ד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי - אם מתבוננים בספרי התהילים, ולא בתוצרי הקלדה, ניתן לראות שהחולם נמצא מעט שמאלה לאות ו"ו.
בפסוק כ"ב כִּי עֵדֹתֶיךָ נָצָרְתִּי. - כאן החולם מיוחס לאות דל"ת.)
מקווה שהועלתי.
שיתקבלו התפילות באהבה, וברצון וברחמים!