מרטיט!! סיפור עצום על כוחה התפילהסמיילי...
הילולת רבינו...רק נחת
בתפריט: נטילת ידים,כלי נגינה,דיבורים קדושים,ריקודים ושמחה,אהבת חברים נפלאה ובעז"ה הרבה הרבה אור מרבינו...
יום א' בשעה 17:00.פרטים נוספים למי שלא הספיק לו באישי.
כמובן עזרת נשים פתוחה(לנשים כן? יש מחיצה..)
האם המעבר ליד הכפר ראס קרקר בטוח?vlad
כןרק נחתאחרונה
הילולה לרבינומעריצה של אבא
אתם יודעים אם יש משהו בישיבה של הרב ארוש?ואם זה היום (מוצ"ש) או מחר בערב?
אשמח לתשובות בהקדם אשריכם שבוע טוב!
השאלה האמיתית היא למה אתה כותב מאנונימי...די"מ
זה מאד משנה.די"מ
ומי שכותב מאנונימי כנראה שיש לו מה להסתיר.
לדעתי צריך לבטל את האנונימי בפורום הזה.הוא לא מועיל.
אין צורך גם לפנות באישי וגם בפורוםלשם שבו ואחלמה
טוב מאד שמצזנריםגבעוני מצוי
אין לי שום בעיה עם הרב שיק אני אוהב אותו ואוהב את ספריו ונהנה מהאתר
אבל אתם - ירחמיאל כץ/גולן גטרר וכו' שאר השמות שאתם מכנים את עצמכם - פשוט הופכים אותו למפורסם של שקר
מציפים את כל הפורומים הקשורים לברסלב בדבריו כאילו אין עוד מלבדו
כוונתכם רצויה אך מעשיכם אינם רצויים
אם אתם רוצים להביא מדבריו, תצטטו אותם ואל תשימו כל הזמן קישורים לאתר ברסלב סיטי
ובפרט לא בצורה של פרסומת
"איפה חגג ביל גייטס את ראש השנה? למאמר המלא כנסו...."
כי אתה מנצל את הפלטפורמה של הפורום כדי לפרסם.אלעד
וזה לא משנה כרגע אם אתה מפרסם משחת שיניים, סוכה לנצח או את האתר של רב פלוני או אלמוני.
"אני מחקתי ואני אמחוק מחקתי ולא אשחזר"
בוא נעשה עסקאלעד
א. מעתה אתה מתחייב לכתוב את דעתך ולא לפרסם אחרים.
ב. מעתה אתה כותב תחת ניק אליו ניתן לפנות ולא מאנונימי.
ג. הפנה את המנהל לפרסומות-לשם-פרסום אחרות שראית, ואני מאמין שהוא ימחק אותן לאלתר. בנתיים לפי מה שראיתי אתה המפרסם העיקרי (אם לא היחיד) כאן.
בוא נעשהירחמיאל כץ
א. זכותי לצטט איזה רב שאני רוצה. לפעמים אני מצטט את הרב שיק ולפעמים רבנים אחרים. אתה לא תגיד לי את מי לצטט ואת מי לא.
ב. אני אמשיך לכתוב מאיזה ניק שאני רוצה.
ג. מה נקרא אצלך פרסום לשם פרסום? אני מפנה את הגולשים בפורום למידע מעניין ובלעדי, מה הבעיה בזה?
ד. אתה אחד ממנהלי הפורום?
חח אתה כותב "בוא נעשה" ואז כופר בכל התנאים. אשריך.אלעד
לגופן של טענות,
א. יש לצטט ויש להביא פעם אחר פעם כתבות ומאמרים מאתרים אחרים. אם לא הבנת את זה-לא הבנת כלום (ועיין בסעיף ג').
ב. אז אנחנו נתנהל מולך בהתאם.
ג. אדם שמגיע בכדי לפרסם, וזו מטרתו בפורום, נראה מבחינתינו כעוסק בפרסום-לשם-פרסום. זאת להבדיל, למשל, ממי שמתדיין וכותב בענייני הפורום ומידי פעם מביא מקור או מובאה לדבריו מאתר אחר. שים לב שרק אתה נוהג כך, וכאשר מוחקים לך או חוסמים את הניק אתה פותח חדש. האין זה מוזר בעיניך? האם אתה סבור שזו התנהגות תקינה בפורום?
ד. אני משמש כמנהל-על במערך הפורומים ועובד בתיאום מלא עם מנהל הפורום הספציפי הזה והמנהל הטכני הכללי.
שמות אמיתיים?רק נחת
אז מה אם זה לא שמות אמתיים?יהודי!!
לניק אפשר לפנות באישי, לאנונימי לא.
וואלהרק נחתאחרונה
שלום לכל אנ״שאלעזר נאור123
כתבה על הנסיעה לאומןdrall
נוסעי אומן: הנוסעים הישראלים הגרועים שיש
הם צועקים, מעשנים במטוס משתכרים ועושים בלאגן אחד שלם, שלא פעם מסתיים בהזמנת משטרה. דייל אוויר לשעבר כותב על טיסות הבלהות, שמביאות בכל שנה 20 אלף מאמינים לקבר רבי נחמן מאומן, שבטח מתהפך בקברו
צפו בקטע מתוך "חדשות המהדורה"
קללות, עישון במטוס, דיבור גס לצוות, שלא לדבר על לכלוך ואפילו מכות הם רק חלק ממה שמתרחש בטיסות של ישראלים שיוצאים בימים אלו לאומן שבאוקראינה.
לפי רשות שדות התעופה, ייצאו לאומן השנה, שם קבור רבי נחמן מברסלב שלו סגולות להמתקת דינים רעים, יותר מ-20 אלף ישראלים ב-75 טיסות ייעודיות. מה זה טיסות ייעודיות? או, הנה מתחיל הבלאגן.
עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
הישראלי המכוער חזר: משפחה טינפה יחידת נופש באיטליה
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
לעוף עליה: איך להתחיל עם דיילת במטוס?
המזיע, המסריח והחופר: נוסעים שיהרסו לך את הטיסה
בעוונותיי הרחוקים (יסלח לי על כך הרבי) עבדתי כדייל אוויר באל על. עבודה נהדרת, שבה כסטודנט צעיר אתה רואה עולם וגם משתכר לא רע. פריז, ניו יורק, בנגקוק ומה לא. אבל אז, פעם בשנה, זה מגיע - הטיסות לקייב, או כפי שכל דייל יודע - הטיסות הכי קשות ונוראיות שיש.
זה מתחיל בצ'ק-אין, אז מתקבצים משתטחי הקבר בהמוניהם, צועקים, דוחפים, שרים ומתפללים כאילו היו היחידים בטרמינל. את ניחוח הזיעה של סוף הקיץ והדוחק אין המרשתת יכולה להעביר. כמה מנוסעים אלו הם בדרך כלל עבריינים לשעבר, פושעים בדימוס שפגשו את בורא עולם בין כתלי בית הסוהר (בדרך כלל זה מתחיל כבר במעצר, כשכיפה צצה על הראש במשפט) והושפעו על ידי חבריהם לכפר על מעשיהם באומן, כי הרבי סולח לכל.
חברת נסיעות ישראלית: "ערסים, אל תטוסו איתנו"
גם רשויות התעופה בארץ מודעות לאופי הנוסעים הלא קל ובהודעה שפירסמה השבוע רשות שדות התעופה, לקראת הרכבת האווירית לקייב (שם ינחתו בטרם ימשיכו לאומן), נכתב כי "בטרמינל יוכלו הנוסעים לבדוק האם הם נמצאים ברשימת המעוכבים ליציאה מהארץ". חומר אנושי לא קל, כבר אמרנו?!

לא רק בין אדם למקום, אלא גם בין חברו. חסידי ברסלב באומן (צילום: רויטרס)
דרך ארץ קדמה לתורה
למזלם של דיילי האוויר, גברים בלבד בטיסות כאלו (ואולי מזלן של הדיילות), כל המחזה הזה נמנע מהם על הקרקע. אבל אז אותם מאמינים מגיעים למטוס ושם נמצא השילוב הגרוע ביותר שיכול להיות בנוסע ישראלי: גם חושב שמגיע לו הכל, לעיתים חם מזג או שיכור וגם מוציא קיטור לקראת המפגש עם קבר הרבי המפורסם. בקיצור, הוא "קנה את המטוס" ועושה בו כבשלו. צריך להבין שממש לא כולם כאלה ורוב הנוסעים נעימי הליכות ומצוות, אבל המיעוט הסורר מעיב על הכלל, וחבל.
זה מתחיל ב"שכונה" בדלת המטוס, לרוב בלי "שלום" או יחס מסוים, כאילו אתה (הדייל) אוויר. זה ממשיך בהתפרסות על שלישיית מושבים, כי "מה, אף אחד עוד לא יושב פה, רק רציתי לשים קצת את הראש". לכל אורך הטיסה מלוות אותך צעקות מכל עבר, על חגורות בטיחות אין מה לדבר, קמים לפני המראה או נחיתה, מסתובבים בלי סוף וכמובן שמפריעים לעבודת הדיילים. ואז ניתן האות ובקבוקי הוויסקי והוודקה שנקנו בדיוטי פרינשלפים: "דייל, תביא כמה כוסות עם קרח בפנים", יגיד אחד מהם, "בוא, בוא, שתה איתנו", יזמינו אותך להצטרף לחינגה.
מתישהו בטיסה אחד מהדיילים יריח עשן של סיגריות מהשירותים, כי מהי טיסה לאומן כשמישהו לא יכול לוותר על שאכטה במשך שלוש שעות רצוף, וזאת למרות שהצוות אמר וחזר על כך שהעישון בטיסה אסור (וכל המטוס משולט בשלטים שאוסרים זאת). ואם כבר שירותים, לא אלאה אתכם במצבם הנורא, שגם ככה הם לא המקום הכי נקי שיש, אבל לאחר טיסה עם "נוסעי הכפרה" אתה מתבייש שהמנקים שעולים בקייב יראו מה "עבר" עליהם.
שוב, לא כל הנוסעים כאלה ויש מי שדוגל ב"דרך ארץ קדמה לתורה", אבל כל דייל יודע שברגע שמגיע חודש תשרי - מגיעות גם הטיסות שאף אחד לא רוצה לעבוד בהן. אז מתמודדים בחברות התעופה הישראליות עם "מקרי מחלה" רבים ופתאומיים של דיילי הטסטוסטרון האומללים. אולי זה חילוף העונות ובואו של הסתיו, ואולי לא.
עשרות אלפי מאמינים טסים לאומן בכל שנה, והמנהג מבורך ויפה. אבל לפני שאותם נוסעים בלאגניסטים מגיעים לרבי נחמן לכפר על חטאיהם, אולי כדאי שיחשבו קצת על הסיבה שהם באים אליו, שהרי מהי טיסה של "בין אדם למקום" אם פגעת בדרך ב"בין אדם לחברו"?!
http://travel.walla.co.il/?w=/790/2787378&m=1
.
מצד אחד חבל מאוד שזה ככהבת 30
מצד שני אין לי שום כוונה בתור מי ששולחת את בעלה לאומן להתנצל על מה שאחרים עושים.
ואם יורשה לי להוסיף משהו-אריאל דל"ת
בשם ירון דיין-
כשאני הולך לרופא, אני רוצה ללכת לרופא הכי טוב, נכון?
אם נניח אני הולך לרופא עיניים, בחדר המתנה לא הייתי רוצה למצוא כמה אנשים שמגרד להם בעין, נכון? הייתי מצפה למצוא עיוורים, כבדי ראיה, אנשים עם מחלות קשות ביותר- זה מראה כמה הרופא הזה גדול..
באותה מידה- כשאני הולך לרופא נפש, לצדיק שתיקן כ"כ הרבה נשמות- אני לא תמיד מצפה למצוא שם יהודים קדושים, עליונים, שרפים. כי אז אולי אני לא שייך, זה לא מוכיח על הכח של הצדיק, מאיפה הוא יכול להוציא אותי..
אבל אם אני אראה בחדר המתנה כמה אנשים עם בעיות נוראיות, שהם נמצאים בשאול תחתיות, בלמטה של הלמטה- אני אגיד לעצמי- "נוו, אם אנשים כאלה הולכים לרופא כדי שיטפל בהם, אז בטוח גם אני יכול להצטרף, זה רופא רציני ומנוסה.."
וואי חזקשִׁירָה
זו הסיבה שאני לא מוכן לקבל ספרוני סגולות לפרנסה...אלעד
מחסידי ברסלב בעלי דוכני הפצות, בתמורה לצדקה.
הסברתי לאחד מהם וטענתי שקודם יהיו מבוססים ואמידים ואז יוכלו לתת לי עצות כיצד לנהוג כמותם ולהתפרנס בכבוד
שטויות.אריאל דל"ת
אתה לא רוצה לתת צדקה אז אתה לא חייב, אתה לא רוצה לקרוא ספרונים אתה גם לא חייב- אבל זה לא הופך את מה שכתוב בפנים ללא רלוונטי בשבילך..
אני דווקא נותן צדקה, אבל כאשר העצות הללו ניתנות ליאלעד
במחיר של שקל-לצדקה ולא מועילות ככל הנראה למי שמעניק לי אותן,
אזי הרשה לי להסתפק לגביהן..
זה דמגוגי למדי.די"מאחרונה
אני מחליט אם הרופא הוא טוב לפי התוצאות ולא לפי מי שמחכה בהמתנה...
מה זה הדבר הזה? איזה שטויותבת 500
מה הפכו אותם לפרזיטים?
לא כולם ככה אז למה להסתכל על החלק הרע במקום על החלק הטוב ?
בשביל מה הבאת את זה?
מצרי מתעצבן על מחירי הטיסות לאומן - ענק!גבעוני מצוי
באמת ענק, איזה מחורפןבת 500אחרונה
אז מי באומן שבוע הבא בע"ה??נ נחית
מה העניין?לשם שבו ואחלמה
חי' תשרי... יום פטירת רבינונ נחיתאחרונה
הרבה נוהגים להגיע להילולה,
בעיקר נשים אחר קיבוץ הגברים בראש השנה.
זה נראה לי ברור אבל אכתוב בכל זאתלשם שבו ואחלמה
לא יתקבל כאן.
אפילו אם לדעת מישהו כאן הוא לא תלמיד חכם
מספיק שיש קבוצה משמעותית שמכבדת אותו
בשביל שיהיה אסור לדבר עליו.
ישוע נכלל בהגדרה הזאת?די"מ
הוא לא נכנס להגדרהלשם שבו ואחלמה
למה הוא לא נכנס להגדרה?די"מ
ישוע?רק נחת

קוראים לזה-די"מ
אני לא באמת חושב שהוא ת"ח.
ואני בדרך כלל לא קורא לו ככה אני משמש בכינויים שלו לפי ההקשר,ישו/ישוע/אותו האיש/הבן של הזונה ההיא שטוענת שאלוהים בא עליה...
חע חע חעשפיפול
רבינו כבר אמר עליו "הגיע הזמן שיוסל יחזור הביתה"
הוא אמר את זה על ישושפיפול
ויצהנדלר, שלא ממש הבין במה מדובר,
ולמה רבינו אמר את המשפט הזה, דווקא בליל חג המולד
פשפש ופשפש ובסוף פיברק איזה סיפור על איזה חזן בברסלב, שלפי דעות מסויימות, שמו בכלל היה יצחק ולא יוסל.
אבל שים לב, שרבינו לא הזכיר את החזן מעולם , זו רק המצאה של ויצהנדלר, שבאמת לא היה מלומד כ"כ בעניינים האלו ובסך הכל העתיק דיבורים, שהוא לא ממש הבין.
עיין בכוכבי אור בתהחלה של אנשי מוהר"ן-אריאל דל"תאחרונה
כן מסופר של על החזן של ברסלב, ואז בשבת הראשונה שרבינו היה בברסלב הוא אמר את תורה ג' על לשמוע את הניגון ממנגן כשר..
זו צנזורה בלתי נסבלת וזה לא ברור בכללשפיפול
אומנם, זה מנהג שקים בכמה פורומים חרדים , בגלל השיטה הפוליטית המעותת שלהם, אבל אפילו לך צריך להיות ברור, שאתה ממש לא נמצא במקום כזה.
רגע לא הבנתי למה לכנות את ההוא בשם יוסל? מה הקשר?בת 30
יהודי מזרח אירופה כינו ישו בשם יוסלה פונדרקשפיפול
השם נגזר מספר מחתרתי מימי הביניים בשם תולדות ישו , ששם ללעג את הנצרות. בספר מתואר אדם בשם יוסף פונדראה , שלכאורה פיתה את את מרים אימו של ישו והוא אביו האמיתי.
גם היום, יש מחסידי הונגריה שמכנים את ישו בשם יוסל הממזר או יוסלה הממזר, אני בעצמי שמעתי את אחד מפעילי "יד לאחים" , משתמש בכינוי הזה, בהתייחס לפעילות מיסיונרית בחופי הכינרת.
גם אם מישהו מכנה את ישו בשם יוסלשפת הנחל
זה הזוי לומר שזו כוונת רבנו בסיפור הנ"ל
בכתב יד של ר' שמואל מאיר אנשין, שנפטר בתשכ"א, הרבה לפני שיש"ק מופיע הסיפור הזה כהמשך לסיפור התגלות תורה ג', ושם נכתב שהחזן שמו דוד
וכך סוף הסיפור שם:
"ככלות הליצנותא והשחוק של המסובים אמר רבינו ז"ל, עכשיו שב הדויד חזן ונעשה שוב יהודי. וכן אחר כך נשמע שנתקיימה נבואת רבנו ז"ל, ודוד חזן נעשה בעל תשובה ומת מתוך תשובה"
זה בכלל לא אותו הסיפורשפיפול
השימוש במונח יוסל מיוחד לחג המולד, כי רבינו מתכוון לישו.
לגבי דוד החזן, הוא יכול לדבר עליו, אם בכלל, בכל תאריך אחר.
מה הבעיה?רק נחת
לא מבין מה הבעיה שלכם עם זה שרבינו יתקן את ישו?
מה הוא לא יהודי?
רבינו אמר שתיקן את ירבעם בן נבט בזאלטיפולי וכשהשפוליר זיידע שאל אותו על זה אז רבינו אמר לו : לא זוכר מה משהו כמו מה אתה מבין בזה או מה אכפת לך-תשלחו ת'מקור.
ובקיצור מאי שנא הא מהא ואל תעשו לי פלפולים שיש הבדל כי אין.
אם אני הייתי רבינו הייתי מתקן את יוסק'ה ישו ,זה האין יאוש הכי גדול שיש בעולם.
אין לי בעיה שרבנו יתקן את ישו וגם לא את היטלר מצדישפת הנחל
אבל הסיפור הזה נאמר על החזן של העיר ברסלב
והוא מופיע במלואו בכתב יד של ר' שמואל מאיר אנשין של ביאור הליקוטים, בו מפורטים סיפורי השתלשלות של חלק מהתורות.
וזה הרבה לפני וייצהנדלר.
בע"ה בקרוב ייצא לאור ספר שמכיל בין השאר גם סיפורים מהכת"י הזה.
סביר להניח שהוא נמצא בספר החדש של צבי מרקשפיפול
הגיוני, לא יצא לי עדיין לראות את הספר - רק פרסומיםשפת הנחל
בהקשר הזה אין הבדל ביננו לבין החרדיםלשם שבו ואחלמה
ש/אלת שאלה די מטומטמת ואני השבתי לך בסבלנות ובדיוקשפיפול
מי אתה חושב שאתה?
אל תטרח להתנפח ולאיים עלי בחסימות, אני כבר הולך להתלונן עליך להנהלת הפרומים.
חוקי המדינה באמת שלא מענינים אותנו...די"מ
הם מעניינים את בעלי האתרשפיפול
אל תבנה על זהאלעד
זה כל כך פשוטלשם שבו ואחלמה
ברבנים. תכבד את חוקי המקום שאתה נמצא בו.
זה הכל.
מה עם אומן ר"הגבעוני מצוי
מי כבר נרשם?
מי עדיין מחפש כרטיס...?
מי אוכל אצל שיינר?
מי מביא אוכל מהארץ?
יאללה תפציצו
עולה על הכל...רק נחת
^^ כנ"ל..
אריאל דל"ת
אני מגיע עם אישתישפיפול
אנחנו שוכרים דירה עם עוד זוגות שמגיעים.
אוכל כנראה, נביא מהמלונית של לנדאו.
אנשים ממש מתעצבנים שנשים מגיעות בר'הבת 500
באמת שזה לא לעניין
באמת שזה לא לענין להגיד שזה לא לעניןבת 30
כן, אפילו עשו רשימה כזאת של כל האנשים שמתעצבנים..אריאל דל"תאחרונה
כתבו להם "הרב" לפני השם ו"שליט"א" אחרי השם. מוזר..
כנראה זאת דעת תורה והם רבנים חשובים..
ואני לא מבין מה יש לנשים שהם חושבות שזה ראוי להגיע.
בשום מקום לא ראינו ציווי על הנשים להצטרף לתיקון שיש בר"ה. והיו רבנים שכתבו שזה רק מזיק..
נ נח נחמ נחמן מאומןלשם שבו ואחלמה
סבא ישראל
סתם אחת
תפילה לכל הישועות!!!נ נחית
נראה לי גם הרב פיינשטיין. יש עוד?לשם שבו ואחלמה
הרב באזנסון...רק נחת
רבנים שמחזיקים מהפתק הקדושגבעוני מצוי
הגאון הרב משה פיינשטיין זצ"ל נתן לפתק הסכמה וכתב כך: "וראיתי פתק סודי שיש לו - דבר נפלא מאד"
הרב יצחק ישראל בזאנסון כתב על הספר את הפתק "זה ינחמנו" ומסביר בטוב טעם ודעת את עניין הפתק
הרב שלום ארוש כתב "בעניין הפתק, אכן צריך להאמין באמונה שלמה שהוא פתק מן השמיים." - ראה כאן:
http://forums.breslev.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=51
שמעתי מחבר שאחד מרבני ברסלב הידועים כששאלו אותו מה לכוון במקוה הוא אמר שהוא לא יודע כוונות אבל הוא מכוון את השם של רבנו כפי שמופיע בפתק נ-נח-נחמ-נחמן מאומן, אבל אני לא כותב את השם עד שאני לא ישאל אותו אישית
הרב בזאנסון, בעיקר.אריאל דל"תאחרונה
למרות שלענ"ד, ולא עסקתי ממש הרבה בנושא-
הפתק שקיבל הסבא בסופו של דבר מיועד ל..סבא.
אבל יש יותר מפתק, שמיועד לי, המון המון המון פתקים שרבינו הקדוש כתב במיוחד בשבילי, ור' נתן, ור' אברהם בן ר' נחמן.. וכו'..
ליקוטי מוהר"ן, שיחות הר"ן, ליקוטי עצות, ליקוטי תפילות, כוכבי אור, שיח שרפי קודש, וכו'..
אז סבא אמר שהפתק שהוא קיבל זה הפתק של הגאולה? רבינו אמר שדף אחד מהספר שלו יכול להביא את הגאולה..
יש לי כמה מאות ספרים לקרוא וללמוד בעיון לפני שאני אלמד בעל פה את הקמטים שיש על הפתק של הסבא..
אבל מי שמתחזק מזה- אשריו.
שאלהמשיח נאו בפומ!
תומ"ר.
יש את חיי מוהר"ןסתם אחת
וגם יש לי איזה ספר שקוראים לו פעולת הצדיק שמספר..
תודה לשניכם.משיח נאו בפומ!
יש את "באש ובמים"די"מ
באש ובמים זה לא על רבנו אלא על ר' נתןשפת הנחל
^^אריאל דל"תאחרונה
באופן כללי ביותר- חיי מוהר"ן.
יש את "כוכבי אור" שמספר קצת על רבינו, ואת "ימי מוהרנ"ת".
ויש את "שבחי הר"ן".
ושיח שרפי קודש..
טיסה לאומן בשביל אימהותרות22
יש מצב שאימהות שאתם מכירים טסו לאומן והשאירו את הילדים בארץ?
ואם הסבתא לא יכולה לשמור? איך עושים את זה 4 ימים?
הבעל לוקח חופש מהעבודה?
לא חייבים 4 ימיםבת 30
ולא חייבים בטו באב.
אפשר כל השנה, ואפשר גם ליומיים וחצי. זה מה שאני עשיתי.
הילדות היו אצל אחותי במשך היום (זה היה בחופש) ובערב בעלי בא לקחת אותן הביתה.
בסך הכל הן היו אצלה יומיים, זה הכל.
טוב תודה!רות22
מאחר וזו תיהיה פעם ראשונה שלי בע"ה.
בהצלחה!בת 30אחרונה
אז מה? איך היה באומן?לשם שבו ואחלמה
חוויה?
משהו שלמדת על עצמך, על ה׳ יתברך?
סתם סיפור מצחיק, שתף שתף
עוד לא חזרו עדיין
אלעד
תמתין בסבלנות
בינתיים דווח על חג שמח וטוב מאד...בת 30
יותר מזה גם אני עוד לא יודעת...
היה אחלה!!!!רק נחתאחרונה
וסיפור מצחיק...נסענו ביום ראשון לבעל שם הקדוש ולרבי נתן ושניה לפני הנסיעה הצטרף אלינו ילדון חרדי בן 12 מאלעד,קיצר אנחנו נוסעים וכל הדרך רק אורות ושמחות וגיל כמנהג ברסלב נחליאל והילד מאוד נהנה ושמח (לקח את הטלפון וינסה לשכנע תהורים לעבור...אין סיכוי שיסכימו...) וברגע של כנות הוא אומר לנו בתמימות: אתם ממש צדיקים,אם הייתם גרים אצלנו באלעד הייתם זקני אנ"ש!!! חה!!!
היי!אשמח ממש ממש שתעזרו לי !!!חדשה פה
תורה רפ"ב בליקוטי מוהר"ןדי"מ
יש מצב אתה רושם את המשפט המלא??חדשה פה
זו תורה שלמה. אבל אם בכל זאת את רוצה אז הנהבת 30
"דע, כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות , ואפילו מי שהוא רשע גמור, צריך לחפש ולמצא בו איזה מעט טוב, שבאותו המעט אינו רשע, ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב, ודן אותו לכף זכות, על-ידי-זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה, וזה בחינת (תהלים לז י): "ועוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו", הינו שהפסוק מזהיר לדון את הכל לכף זכות, ואף-על-פי שאתה רואה שהוא רשע גמור, אף-על-פי-כן צריך אתה לחפש ולבקש למצא בו מעט טוב ששם אינו רשע וזהו ועוד מעט ואין רשע, שצריך אתה לבקש בו עוד מעט טוב שיש בו עדיין, ששם אינו רשע, כי אף-על-פי שהוא רשע, איך אפשר שאין בו מעט טוב עדיין, כי איך אפשר שלא עשה איזה מצוה או דבר טוב מימיו, ועל-ידי-זה שאתה מוצא בו עוד מעט טוב ששם אינו רשע, ואתה דן אותו לכף זכות, על-ידי-זה אתה מעלה אותו באמת מכף חובה לכף זכות, עד שישוב בתשובה על-ידי-זה, זהו "ועוד מעט ואין רשע", על-ידי שמוצא בהרשע עוד מעט טוב, ששם אינו רשע, על-ידי-זה "והתבוננת על מקומו ואיננו", הינו כשתתבונן ותסתכל על מקומו ומדרגתו, ואיננו שם על מקומו הראשון, כי על-ידי שמוצאין בו עוד מעט טוב, איזה נקדה טובה, ודנין אותו לכף זכות, על-ידי-זה מוציאין אותו באמת מכף חובה לכף זכות. וזהו והתבוננת על מקומו ואיננו כנ"ל, והבן:
פסקה שניה בענין לדון את עצמנו לכף זכות:
וכן צריך האדם למצא גם בעצמו, כי זה ידוע שצריך האדם לזהר מאד להיות בשמחה תמיד, ולהרחיק העצבות מאד מאד (כמבאר אצלנו כמה פעמים). ואפילו כשמתחיל להסתכל בעצמו ורואה שאין בו שום טוב, והוא מלא חטאים, ורוצה הבעל דבר להפילו על ידי זה בעצבות ומרה שחורה, חס ושלום, אף-על-פי-כן אסור לו לפול מזה, רק צריך לחפש ולמצא בעצמו איזה מעט טוב, כי איך אפשר שלא עשה מימיו איזה מצוה או דבר טוב, ואף שכשמתחיל להסתכל באותו הדבר הטוב, הוא רואה שהוא גם כן מלא פצעים ואין בו מתם, הינו שרואה שגם המצוה והדבר שבקדושה שזכה לעשות, הוא גם כן מלא פניות ומחשבות זרות ופגמים הרבה, עם כל זה איך אפשר שלא יהיה באותה המצוה והדבר שבקדושה איזה מעט טוב, כי על כל פנים איך שהוא, על-כל-פנים היה איזה נקודה טובה בהמצוה והדבר טוב שעשה, כי צריך האדם לחפש ולבקש למצא בעצמו איזה מעט טוב, כדי להחיות את עצמו, ולבוא לידי שמחה כנ"ל, ועל ידי זה שמחפש ומוצא בעצמו עדין מעט טוב. על-ידי-זה הוא יוצא באמת מכף חובה לכף זכות ויוכל לשוב בתשובה, בבחינות "ועוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו" כנ"ל, הינו כמו שצריכין לדון אחרים לכף זכות אפלו את הרשעים ולמצא בהם איזה נקודות טובות. ועל-ידי-זה מוציאין אותם באמת מכף חובה לכף זכות, בבחינת ועוד מעט וכו' והתבוננת וכו' כנ"ל, כמו כן הוא אצל האדם בעצמו, שצריך לדון את עצמו לכף זכות, ולמצא בעצמו איזה נקדה טובה עדין, כדי לחזק את עצמו שלא יפול לגמרי, חס ושלום, רק אדרבא יחיה את עצמו, וישמח את נפשו במעט הטוב שמוצא בעצמו, דהינו מה שזכה לעשות מימיו איזה מצוה או איזה דבר טוב, וכמו כן צריך לחפש עוד, למצא בעצמו עוד איזה דבר טוב, ואף שגם אותו הדבר הטוב הוא גם-כן מעורב בפסולת הרבה, עם כל זה יוציא משם גם-כן איזה נקודה טובה.
תודה רבה!ושנה טובה!חדשה פהאחרונה
מערכת הפורומים של ערוץ 7 מאחלת שנה טובה ומתוקההנהלת הפורומים
אפשר מקור מדוייק במהירות?סמיילי שמח
"נכון אתם אנשים כשרים, אך לא לזאת הייתה כוונתי. רציתי שתהיו כחיות הנוהמות בלילה לילות שלמים."
תודה תודה
כאן:אלעד
ספר שיח שרפי קודש חלק ב ק"כ




