מישהו מכיר מאמרים, רעיונות, כתבות וכו(באנגלית עדיף אבל לא חייב)
אני ממש אשמח לתשובות
תודה!!
זה מסביר מתחילה ועד סוף על כול חיי רבי נחמן
בס"ד
ביום שלישי פר’ לך לך פרצה דליקה בבית משפחת א. מרמת בית שמש. בזמן האירוע ילדי המשפחה שהו בביתם, עדיין לא ברורה סיבת הדליקה ויתכן שהיא נגרמה מקצר חשמלי. הילדים הגדולים שנבהלו מהלהבות פרצו בצעקות וברחו מהבית, תוך שהשאירו את התינוק בן ה – 3 החודשים שישן בבית מבלי אפשרות לחלצו, אבי המשפחה שחזר הביתה גילה תושיה ונכנס לדירה אפופת העשן חילץ את התינוק היישר לידי כונני ההצלה שבעזרת חיבור מיידי לחמצן ניצלו חייו בנס, ולעת עתה התינוק בטיפול בבית החולים.
לאחר כבוי האש ניכרו מימדי הנזק, חדר השינה ניזוק כליל, ארון הבגדים על כל תכולתו, המיטות, מזגן, ומקפיא שהיה בסמוך, הקירות הושחתו וזקוקים לטיוח וצביעה מחודשת, החלונות והתריסים התפוצצו ונמסו מהחום. גם בשאר חלקי הדירה נגרמו נזקים כבדים, וכל הבית זקוק לצביעה. יש לציין כי נ.א. ובני משפחתו גרים בדירה בשכירות.
משפחת א. היא משפחה ברוכת ילדים, האב נאבק קשה על פרנסתו כשמאשמורת הבוקר יוצא לפרנסתו. הנזק הנוכחי הוא מכה קשה ואנושית עבור המשפחה, ורק בעזרת אנשי שלומינו הרחמנים, הם יצליחו להשתקם. המשפחה, הידידים והשכנים, נחלצו להקים קרן לשיקום המשפחה.
דרושה עזרה כספית, כמו כן התנדבות בעלי מקצוע בתחום השיפוצים וכו’ תרומות כמו ריהוט, ביגוד, מזון. לפרטים: צבי – 053-3182246
כמו כן ניתן לתרום בקישור המצו”ב קופת החסד - מוצרי יסוד ולציין עבור קרן מס’ 105






דבר רבני ברסלב בעניין אליעזר ברלנד - חסידות ברסלב
יש שם גם עוד כמה חומרים שלא העלית.
אבל @שה אובד. הבהיר שאין לפתוח עוד שרשורים בנושא.
על הפרשה האחרונה הוא כולו הזדעזע שאלו אתו למה אתה מזועזע? הרי אתה יודע את מעלליו כבר 40 שנה
ענה ר' משה: תמיד ידעתי שיש עבודה זרה ושפיכות דמים אבל גילוי עריות?!! ה' ישמרנו
ברורים נגד התורה( גלוי עריות) אזי כל רבני ברסלב יצאו נגדו
אבל אנשי שובו בנים הם אלימים ומטילים אימה על כל מי שמדבר עליו ( היו תקופות שאנשים פחדו לדבר. היום המצב יותר טוב) אז עצם המערכה נעשתה במסי"נ ותחת איומים ואלימות
מה שאתה קורא לו "גילוי עריות" היה קיים כבר שלושים שנה לפני שיצאו נגדו.
הם פשוט היו פחדנים ולא עשו כלום עד שהוא ברח לחו"ל.
אפשר גם לראות את זה , זו לא בעיה.
קשה להבין את ההתנהגות הזו, אבל זו המציאות.
אלו אנשים מופנמים, חלשים, פאסיביים. הם "לא יעשו כלום" כי ככה הם.
הם בעיקר בעבודה פנימית וכשמישהו "מפריע" להם , הם הולכים למקום אחר.
זה מה שקרה גם במקרה של ברלנד.
כשהוא התחיל להתחזק בתחילת שנות התשעים, קמו חסידים מסויימים ופשוט התרחקו ממנו.
המקרה הקלאסי, שהוא לא היחיד, הוא הקמת בית המדרש "אנשי מוהר"ן" ליד בית כנסת מוסייאף , ומי שהקים את המוסד הזה , זה אנשים שרצו להתרחק מכל הפעילות של ברלנד וכל המוטציות שלו, שהתרכזו בעיקר במזרח מאה שערים.
זה דבר ראשון.
דבר שני, רוב הפעילות של ברלנד , גם הפעילות המינית והפלילית וכן הלאה, הייתה בקהילה.
והברסלבים "השורשיים" בכלל לא תקשרו אם האנשים האלו.
דבר שלישי, הברלנדים פגיעתם רעה. הם חבורה של ביריונים ופושעים והם מתנפלים על אנשים ברחוב ומחטיפים להם מכות. הם שורפים דירות, שוברים חלונות. זו הסיבה שכל הפעילות נגד ברלנד , התחילה בשנים שהוא ברח לחו"ל ואז הכנופיות שלו היו יותר חלשות.
רוב האנשים ההגונים, לא רוצים להתעסק ולהתמודד עם המעריתים של ברלנד.
בגדול לעצמי, לא עלה לי תובנה, אז לקחתי את זה כסתם עובדה שגרמה לכל ההמשך...
אבל סיכוי גדול שיש לזה משמעות בפני עצמו. כי רבי נחמן אמר שכל דבר שם מדוייק
ברמזי המעשיות כתוב ש"בית אביו" כנראה רומז על האמונה שירשנו מאבותינו..
על פי זה, אולי הוא בא להגיד שבגיל מסויים האמונה שנרכשה מההורים לא מספיקה
ואז אדם נמדד - מתי שהוא מתבגר ומפסיק לעשות דברים רק בשביל אבא שלו.
מאמין שיש משהו יותר עמוק אבל אולי זה הפשט
כל אחד מהם ידע רק מה שלמד.
כל אחד מהם עמד בזכות עצמו.
החכם בחוכמתו והתם בתמימותו.



ליקוטי מוהר"ן נ"ז
"... על כן העקר שיהיה לו אמונת חכמים, ולהזהר בכבודם, לירא מהם מאד. ואף אם נראה לו מהם דבר שאינו מפרש בהתורה כך לפי דעתו, ונדמה לו שהם עושים, חס ושלום, כנגד התורה, הוא צריך להאמין שבודאי הם עושים נכונה על פי התורה, כי התורה נמסרה להם. כגון שאנו רואים שמפרש בתורה: "ארבעים יכנו", (דברים כ"ה) והם אמרו: 'שלשים ותשע מלקות דוקא' (מכות כ"ב: עין שם). כי הם יודעים על פי הדרשות והמדות, כפי מה שנמסר להם, שצריך דוקא שלשים ותשע מלקות. על כן צריך להאמין בחכמים, ולהשליך שכלו ודעתו, רק לסמך עליהם, כי להם נמסרה התורה לדרשה כנ"ל"
והפירוש נראה לי בפשטות הוא שלא לערער אחרי חז"ל גם בדברים שנראים סותרים את הפסוקים כמו הדוגמא שרבינו הביא של מלקות. וכן יש עוד הרבה דוגמאות כמו "שן תחת שן עין תחת עין וכ'ו"
" כי להם נמסרה התורה לדרשה"
מקור נוסף:
ליקוטי מוהר"ן קכ"ג
"העקר והיסוד שהכל תלוי בו, לקשר עצמו להצדיק שבדור, ולקבל דבריו על כל אשר יאמר כי הוא זה, דבר קטן ודבר גדול. ולבלי לנטות, חס ושלום, מדבריו ימין ושמאל, כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה (ספרי פרשת שופטים): 'אפלו אומר לך על ימין שמאל' וכו'. ולהשליך מאתו כל החכמות, ולסלק דעתו כאלו אין לו שום שכל, בלעדי אשר יקבל מהצדיק והרב שבדור. וכל זמן שנשאר אצלו שום שכל עצמו, אינו בשלמות, ואינו מקשר להצדיק. וישראל בעת קבלת התורה היו להם חכמות גדולות כי אז היו עובדי עבודה זרה שבימיהם, שהיה טעותם על פי חכמות וחקירות גדולות כידוע. ולולי שהיו ישראל משליכין מעצמן החכמות, לא היו מקבלים התורה. כי היו יכולים לכפר בכל, חס ושלום, ולא היה מועיל להם כל מה שעשה משה רבנו עמהם. ואפלו כל האותות והמופתים הנוראים שעשה לעיניהם, לא היה מועיל להם, כי גם עתה נמצאים אפיקורסים הכופרים על ידי שטות וטעות חכמתם. אך ישראל עם קדוש ראו האמת, והשליכו החכמות, והאמינו בה' ובמשה עבדו, ועל ידי זה קבלו התורה."
נראה לי הכוונה להשליך כל מיני חכמות שהמקור שלהם הוא לא מהתורה הקדושה ע"מ שיהיה אפשר לקבל את התורה מפי הצדיק שבדור.
הצדיק שבדור זה לא כל מיני מפורסמים של שקר כמו שיש היום לצערנו שאנשים טועים בהם וע"י זה נופלים לבאר שחת.
אלא הכוונה היא ליחידי הדורות כמו משה רבינו ושאר הצדיקים שהנהיגו את עם ישראל באמת.
לדוגמא מרדכי הצדיק אמר לא להשתתף בסעודה של אחשורוש, אפילו שהכל היה כשר וכ'ו, בגלל שלא הקשיבו לו והלכו אז היה את הגזירה.
כי הם הלכו עם השכל שלהם במקום ללכת עם הצדיק.
בדור שלנו הצדיק הוא רק רבינו בעצמו. כך מקובל בברסלב מדורי דורות בניגוד לכל מיני דמיונות שיש היום לאנשים שמתבלבלים.
כמובן שכל מאמר של רבינו יש בו עומק עצום שאי אפשר להשיג וכמובן שאפשר עוד להרחיב ולדייק ולעיין אבל מה שנראה לענ"ד כתבתי בקצרה ופשטות.
ובמקום הראשון יש קיום מצוות, אטו לימוד תורה.
ככה זה בדתות, העיקר זו עבודה רוחנית.
לא אומר שמה שעושים זה הדבר הנכון, אבל מטבע הדברים, בלימוד דתי, מתמקדים בעבודה רוחנית.
אדם שרוצה להשקיע בזוגיות, ימצא דרכים, יש הרבה דרכים כאלו ויש הרבה שיטות שמשפרות חיי משפחה או חיי נישואים, למה דווקא לחשוב שהתפקיד של חסידות ברסלב, להחליף שיטות כאלו?
יש לה מטרות אחרות.
איך זה שלא מתביישים לכתוב כאלו שטויות?
רק שתמיד אנשים נתפסים לבין אדם למקום (ששם כאילו פחות כאב ראש ממישהו שצריך להתמודד איתו)
יותר מבין אדם לחברו - במיוחד כשמדובר בנישואין שזה קשה...
אולי באמת צריך לדבר על זה יותר, אבל זה לא שאין. 
בברסלב זה יותר משמעותי ושם התייחסו לאישה כאל חלק מה'מניעות' שיש
שיחות הר"ן רס"ד
אני אביא ציטוטים בעניין..
שיחות הר"ן ה'
וְאָמַר: שֶׁאֵלּוּ הַתַּחְבּוּלוֹת וְהַהַמְצָאוֹת שֶׁהִמְצִיאוּ הַפִילוֹסוֹפִים בְּחָכְמָתָם
כְּגוֹן כְּלֵי מִלְחָמָה נִפְלָאִים וּשְׁאָר כֵּלִים הָעֲשׂוּיִים בְּתַחְבּוּלוֹת עַל פִּי חָכְמָה וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה שְׁאָר עִנְיְנֵי חִדּוּשִׁים שֶׁלָּהֶם
שֶׁהִמְצִיא כָּל אֶחָד וְאֶחָד מֵחַכְמֵיהֶם
אָמַר שֶׁהַכּל מִלְמַעְלָה
כִּי לא הָיָה אֶפְשָׁר לָהֶם לָבוֹא עַל זֶה רַק עַל יְדֵי שֶׁהִתְנוֹצֵץ לָהֶם הַשֵּׂכֶל בְּזאת הַחָכְמָה
שֶׁבָּא לְאוֹתוֹ הֶחָכָם הִתְנוֹצְצוּת מִלְּמַעְלָה
כִּי כְּשֶׁהִגִּיעַ הָעֵת וְהַזְּמַן שֶׁיִּתְגַּלֶּה אוֹתָהּ הַחָכְמָה אוֹ הַתַּחְבּוּלָה בָּעוֹלָם
עַל כֵּן שָׁלְחוּ לָהֶם מִלְּמַעְלָה בְּשִׂכְלָם זאת הַתַּחְבּוּלָה, כְּדֵי שֶׁיִּתְגַּלֶּה בָּעוֹלָם
כִּי בְּוַדַּאי גַּם הַחֲכָמִים הַקַּדְמוֹנִים שֶׁהָיוּ מִקּדֶם חָקְרוּ גַּם. עַל זאת
וּמִפְּנֵי מָה לא בָּאוּ הֵם עַל זאת הַתַּחְבּוּלָה וְהַהַמְצָאָה ?
רַק בֶּאֱמֶת הַכּל מִלְּמַעְלָה
וּכְשֶׁבָּא הָעֵת שֶׁיִּתְגַּלֶּה זאת הַדָּבָר
אֲזַי מִתְנוֹצֵץ לוֹ הַשֵּׂכֶל וְאָז בָּא אוֹתוֹ הֶחָכָם עַל אוֹתָהּ הַתַּחְבּוּלָה
כִּי נִשְׁלַח לוֹ מִלְּמַעְלָה מִמָּקוֹם שֶׁהִגִּיעַ לוֹ
כִּי בְּוַדַּאי אֵינָם מְקַבְּלִים דֶּרֶךְ הַקְּדֻשָּׁה רַק דֶּרֶךְ הַסִּטְרָא אַחֲרָא וְזֶה פָּשׁוּט
חיי מוהר"ן קצד
אָמַר, מִי שֶׁמְּגַלֶּה חָכְמָה חֲדָשָׁה בָּעוֹלָם
הַיְנוּ אֵיזֶה חָכְמָה חִיצוֹנָה מֵחָכְמוֹת חִיצוֹנִיּוֹת שֶׁל זֶה הָעוֹלָם
לַסּוֹף אֵין אַחֲרִיתוֹ טוֹב וְיֵשׁ לוֹ מַפָּלָה עַל יְדֵי אוֹתוֹ הַחָכְמָה בְּעַצְמָהּ שֶׁגִּלָּה
כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ מִכַּמָּה חַכְמֵי הָאֻמּוֹת שֶׁהִמְצִיאוּ חֲדָשׁוֹת
כְּגוֹן קוֹלוֹמְבּוּס שֶׁגִּלָּה אֶרֶץ אֲמֶרִיקָה. וּלְסוֹף מֵת בְּשַׁלְשְׁלָאוֹת מֵחֲמַת זֶה
כִּי מָסְרוּ אוֹתוֹ בִּפְנֵי הַמֶּלֶךְ מֵחֲמַת זֶה כַּמְבאָר בְּסִפְרֵיהֶם.
וְכֵן כַּמָּה חֲכָמִים שֶׁלָּהֶם
כְּגוֹן זֶה שֶׁהִמְצִיא תַּחְבּוּלָה לְהִנָּצֵל מֵרְעָמִים לַסּוֹף מֵת עַל יְדֵי הָרַעַם
וְכֵן אֶחָד הִמְצִיא אֵיזֶה מַרְאָה נִפְלָאָה לַסּוֹף שָׂרְפוּ אוֹתוֹ בִּשְׁבִיל זֶה.
וְכֵן כַּמָּה מַעֲשִׂיּוֹת.
וְכֵן אַסִיקְרָטוּס ראשׁ הַפִילוֹסוֹפִים הַקַּדְמוֹנִים
לְסוֹף הֵמִיתוּ אוֹתוֹ בְּסַם הַמָּוֶת מֵחֲמַת חָכְמָתוֹ.
וְכֵן כַּמָּה וְכַמָּה פִילוֹסוֹפִים שֶׁהִמְצִיאוּ חֲדָשׁוֹת וְהָיָה לָהֶם מַפָּלָה עַל יְדֵי זֶה.
גַּם בְּעִנְיְנֵי הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה שָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ
שֶׁאֵינוֹ מַסְכִּים עַל אֵלּוּ הַלּוֹמְדִים וְהַגְּדוֹלִים
שֶׁרוֹצִים דַּיְקָא לְהַמְצִיא חֲדָשׁוֹת
כְּגוֹן אֵיזֶה דִּין חָדָשׁ אוֹ אֵיזֶה הַנְהָגָה חֲדָשָׁה
וְכַוָּנָתָם אֵינָהּ עַל הָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ רַק לְהַמְצִיא חֲדָשׁוֹת.
וְאָמַר שֶׁהִיא תַּאֲוָה אֵצֶל הַגְּדוֹלִים לְהַמְצִיא חֲדָשׁוֹת דַּיְקָא
וְלא הָיָה דַּעְתּוֹ מַסְכִּים עַל זֶה כְּלָל
כִּי אֵין אָנוּ צְרִיכִין לְהַמְצִיא חֲדָשׁוֹת
רַק הָעִקָּר שֶׁיִּהְיוּ כַּוָּנָתוֹ אֶל הָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ
אני זוכר שגם ר' נתן מדבר על זה משהו בליקוטי הלכות אבל לא זוכר את המקום...
למה זה לא טוב? ולאיזה המצאות רבינו התכוון?
הרי נח - שהיה צדיק- המציא את המחרשה...אם כך, לא נראה לי שהכוונה שנשאר כמו אנשי מערות 
אני לא חושב שהוא היה נגד המצאות.
הרי זה רצון ה' כמו שרבינו אומר:
"כִּי כְּשֶׁהִגִּיעַ הָעֵת וְהַזְּמַן שֶׁיִּתְגַּלֶּה אוֹתָהּ הַחָכְמָה אוֹ הַתַּחְבּוּלָה בָּעוֹלָם
עַל כֵּן שָׁלְחוּ לָהֶם מִלְּמַעְלָה בְּשִׂכְלָם זאת הַתַּחְבּוּלָה, כְּדֵי שֶׁיִּתְגַּלֶּה בָּעוֹלָם"
רק הוא מסביר שזה לא שהחכמים שהמציאו את זה הם יותר גדולים מהחכמים שלפניהם וכ'ו.
כלומר שלא נייחס להם את כל הכבוד והחשיבות כי בסך הכל כך נגזזר בשמים והם רק היו שליחים.
שלא נחשוב כוחי ועוצם ידי וכ'ו שזה העניין של חכמות הטבע.. אלא כך ה' רצה.
ומה שקיבלו מהסטרא אחרא כי הם חכמי הטבע ולכן מהקדושה הם בודאי לא קיבלו. רק ברור שזה רצון ה' רק שמשתלשל דרך הס"א ועדיין זה משמים כלומר זה רצון ה' לגמרי כמו כל דבר שקורה.
ולעניננו אני חושב ברור שהמצאות זה טוב, אין מי שלא משתמש בטכנולוגיה ונהנה מזה וכ'ו וכמובן גם רבינו בעצמו, רק בואו נשאיר את זה לגויים ואנחנו נעסוק בחכמה האמיתי ובעבודת ה'.
לגבי חידושים, אדרבה רבינו היה מאוד בעד חידושים בתורה כמו שכתוב בהרבה מקומות (עשרות תורות) ואפילו בשיחה שהבאת שיחה ה' בהמשך שמדבר על חידושים בתורה שמגיעים מהקדושה.
רק: "שֶׁאֵינוֹ מַסְכִּים עַל אֵלּוּ הַלּוֹמְדִים וְהַגְּדוֹלִים
שֶׁרוֹצִים דַּיְקָא לְהַמְצִיא חֲדָשׁוֹת
כְּגוֹן אֵיזֶה דִּין חָדָשׁ אוֹ אֵיזֶה הַנְהָגָה חֲדָשָׁה
וְכַוָּנָתָם אֵינָהּ עַל הָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ רַק לְהַמְצִיא חֲדָשׁוֹת"
כלומר התנגד לזה שעושים מהחידוש עיקר ומהאמת טפל. אבל האמת היא העיקר ואדרבה אם זוכים לחדש מה טוב.
אבל לא שדיקא צריך לחדש ואם זוכים לכוון אל האמת לאמיתו מה טוב ח"ו.
ב"ה
האם למישהו יש במקרה את המספר של האדמו"ר מקאליב או של הגבאי שלו ??
להבין כל דבר - למה הדבר הזה בחינת זה, מה רבינו רצה להגיד באותו דבר, איך זה מתחבר מכל הכיוונים.
זה ממש חסר לי, אני מרגיש שתמיד כשאני לומד עם מישהו זה יוצא לימוד שיטחי.
יצא לי פעם להתארח בישיבה של חב"ד וללמוד עם איתם ליקוטי תורה, וראיתי איך הם לומדים בעיון בחברותות כמו גמרא.
ממש קינאתי בהם ואני רוצה גם ללמוד ככה ליקוטי מהור"ן. יש אפשרות כזאת?
אבל תודה!!
חברותא לליקוטי מוהרן . כמובן שזה דרך אחת שמבוססת על 2 כללים מתוך הח"י כללים בשביל להגיע לעיון באמת צריך ללמוד אותם
מתנאל כלף-0585800508
אני מאיזור המרכז..
"ראה נתתי לפניכם את החיים ואת הטוב, את המוות ואת הרע"
"יצר לב האדם רק רע כל היום"
"הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע" ועוד...
לעניות דעתי, הכוונה היא לעבירות ומחשבות רעות, שהם רע ולקחו את האדם למקומות רעים..
אבל עם תשובה זה יכול להתהפך ולהוביל את האדם לקב"ה ואפילו להרוויח יותר.
בגלל שאין רע. וזה מה שנראה בעין שלך רע, בסוף רואים שזה היה באמת טוב
יש רע, בוודאי שיש רע.
יש רע והמון.
ורבי נחמן מעולם לא אמר שאין רע.
המשפט הזה אומר שיש חשיבות לרע שנהפך לטוב וחשיבות כזו אין אצל טוב שכך תמיד היה.
אם כבר אז השאלה היחידה שבכלל ניתן להעלות היא האם ברסלב היא ניטשיאנית. אין שום אפשרות ש"ניטשה" יהיה "ברסלב", כי שום צד רוחני של "ניטשה" לא יכול לקבל שום דבר יהודי בכלל וברסלבי בפרט, בדומה לויטגנשטיין (בתפקידו כ"רוחני"), לוואגנר ולדעתי אפילו לקירקגור (וזה לא ניימדרופינג כאן אלא מתוך היכרות מתודית עם כל אחד מאלו). כדי להיות "ברסלב" (במשמעות האובייקטיבית) צריך להיות הרבה יותר רחום וחומל מאשר "ניטשה" הזועם והלועג (וזאת על אף כל הביקורת הדי-קטלנית בקובץ שהיצגת כלפי "ברסלב", כגון לגבי היחס למשפחה וכדומה, שאולי אפילו משתקף בנסיעות כיום לאומאן בחג, ושבאמת חורגים כנראה מהמשמעות הפרטית-היוקדת שהיתה אמורה להיות התורה המקורית של רבי נחמן; ציטוט של הביקורת המפורשת הזו כפי שמופיעה למשל בעמוד האחרון שם: "חייבים להודות כי מה שמציעות לנו הגישות האנטי־רציונליות האלו בסופו של יום הוא לא פחות מטירוף הדעת ואובדן צלם אנוש"... ואפילו עד כדי זה: "גם אם יש למישהו סימפתיה בסיסית כלפי מגודלי השיער המקפצים להם בעליצות ברחובות ומוכרים קונטרסים, אף אחד לא באמת רוצה לראות אותם כמקבלי החלטות שיש להן חשיבות מכרעת לחייו"...[!!!]). בכל אופן מבחינת הנושא העיקרי, אולי רילקה, הרמן הסה או המלחין מנדלסון-בארתולדי הם "ברסלביים" בהקשר הזה, בסוגת הרומנטיקה שלהם.
מבקש אמונהומבחינות אחרות ההפך.
אם נלך לקטע הקלאסי מ"כה אמר זרטוסטרא"
אָז שָׁאַל סָרַתּוּסְטְרָא: “מָה אַתָּה עֹשֶׂה בְתוֹךְ הַיָּעַר?”
וְהַקָּדוֹשׁ עָנָה וְאָמָר: "עוֹשֶׂה אֲנִי זְמִירוֹת וּמְזַמֵּר אוֹתָן, וּבַעֲשׂוֹתִי אֶת-הַזְּמִירוֹת, אָז אֶשְׂחַק וְאֶבְכֶּה וְאֶהֱמֶה: וּבָזּאת אֶעֱבוֹד אֶת-אֱלֹהִים.
בְּזַמְרִי וּבִבְכוֹתִי וּבְשַׂחֲקִי וּבַהֲמוֹתִי אָנֹכִי עוֹבֵד אֶת-אֱלֹהִים אֲשֶׁר הוּא אֱלֹהָי וְאוּלָם אַתָּה הֲלֹא תַגֵּד אֵי-זֶה שַׁי אַתָּה נוֹתֵן לָנוּ?"
זה אולי קטע ברסלבי קלאסי, אבל קטעים אחרים הרבה יותר מורבידיים.
רבינו אינו מורבידי, הוא לא מאמין באנטרופיה, אלא ההפך, בהשגחה פרטית.
לגבי המאמר, הוא ישן מאוד, והוא מדבר על נקודה של שקיעת האמונה.
בנקודה הזו מסכימים ברסלב ניטשה ורבינו, היא אכן קיימת אבל מבחינת ניטשה , היא פתח להתנוונות האדם אל תוך המכונות, מבחינת רבינו היא הזדמנות להיפטר מהישן ולפתוח דף חדש.
אני מניחה שאולי זה פחות מקובל פה,
אבל יש לי הצעת שידוכין -
גיסתי היא חסידת ברסלב , מאוד מקורבת לרבי נחמן ותלמידה של הרב ארוש , מחוברת אליו מאוד.
היא בת 30 ,
מורה בבית ספר ,
בחורה לבבית , רצינית , מצחיקה , לב זהב , אישה באמת באמת נדירה.
היא מחפשת חתן ברסלבר כמוהה ,
אולי מכאן תבוא הישועה???
ד"א אנחנו מהדרום.
אם יש לכם מישהו מעניין להציע / או חושב להציע את עצמו ..
אשמח לקבל הודעה !
גמר חתימה טובה לכולם.
אז קודם כל, לא הבנתי מה הכוונה "ניסה לייצר עולם חדש מתוקן כזה"...? אשמח להסבר. לא שמתי לב למגמה כזאת בברסלב
לגבי ההמשך, לברסלב אין מאפיינים של כת.
הם לא חשבו שחוץ מהם כולם שקרנים ח"ו, אלא מאד כיבדו גם צדיקים אחרים.
ר' נחמן בעצמו שיבח צדיקים אחרים בדורו ויש שיחה שלמה על זה (ולדוגמא: הוא בדק את התפילין מפני שר' לוי יצחק מברדיטשוב היה בגלות והוא אמר שהוא התפילין של הדור)
אלא, שר' נחמן אמר שאצלו האמת היותר מבוררת שיכולה להציל אנשים
(אגב, בהתחלה הוא חשב שזה יצר הרע שאומר לו את זה עד שכנראה זה הוכח לו שזה אמת.) חיי מוהר"ן רנח
אם הוא עף על עצמו?
מי שהתקרב לר' נחמן ולמד את התורה שלו - כמוני לדוגמא -מרגיש שזה נכון מאד.
אבל אח"כ החלטתי שערב ראש השנה זה לא הזמן.
אז ערכתי ומחקתי.
בכל מקרה זה נושא שממש אבל ממש מעסיק ומטריד אותי.
אדרבא, אשמח לדון. בכל זמן..
איך שבא לך 
נתמודד בעזרת ה' ![]()
כי בשלוף זה סתם יצא אוסף של עובדות מגובבות שנראות כמו ניסיון התנגחות.
אני זכיתי להיות באומן ראש השנה שנה שעברה ואתמול ברוך ה' סגרתי גם לראש השנה הבעל''ט וזה היה חוויה רוחנית ממש גדולה אין עוד צדיק שהבטיח שמי שיבוא אליו יגיד תיקון הכללי ויתן פרוטה לצדקה אז הוא יעשה לו טובה נצחית מאד התחזקתי בזכותו ואגב מי שרוצה לטוס לראש השנה רבי נחמן אומר שהוא מחזיר את כל הוצאות הנסיעה (מנסיון)