אתם גם מרגישים?
הוא כל הזמן מלא והוא לא ריק ויבש כמו שהיה...
כל הכבוד לכל המסעים במלאכה....
אתם גם מרגישים?
הוא כל הזמן מלא והוא לא ריק ויבש כמו שהיה...
כל הכבוד לכל המסעים במלאכה....
באמת כל הכבוד..
גם אני חושבת שזה קרה כי המשתמשים בפורום מוכרים אחד לשני.. ז"א יש פה "קהילה"..!!
למשל החום הכבד שיש בקיץ הנוכחי אז זה פשוט כי ככה הקב"ה בכבודו ובעצמו רוצה?
וגם למשל אם ח"ו יש מלחמות אז הקב"ה בכבודו ובעצמו מחליט באיזה יום תתחיל ומתי תסתיים? כאילו מה הוא נותן פ'ודה למנהיגי העולם לפתוח במלחמה והם רק הבובות שלו?
אבל בנוגע למלחמה, זה לא מוחלטת לגמרי, כלומר, בוא נגיד שיש גזרה על עמ"י וה' רוצה להביא עלינו מלחמה, אז אנחנו בתור עם יכולים לבטל את הגזרה ע"י חזרה בתשובה וקיום מצוות ואז הגזרה יכולה להתבטל, מבין?.. אבל בגדול כן, אם ה' רוצה להביא עלינו מלחמה אז הוא יביא אותה ע"י מנהיגי העולם.
אז למעשה לבן-אדם אין בכלל מציאות משל עצמו? כי הכל זה מאת הקב"ה כל דבר קטן שקורה אם האדם כמו למשל אם הוא יחתכך באצבע וכו...
בס"ד בר"ה
בע"ה עוד 3 שבועות אני טס לאומן והייתי רוצה לנצל את השבועות האלו בשביל להכין את עצמי לקראת הקיבוץ הגדול והקדוש, אז יש לכם עיצות אולי איך אני יכול לעשות את זה??? ללמוד על הקיבוץ הקדוש? להתבודד הרבה? ללמוד על גדולת רבינו הקדוש? הבו עיצות...ה' עמכם חזקו ואמצו בעבודתכם נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!!
תשמע את דיסק מס' 20 של הרב ארז משה דורון: http://www.levhadvarim.com/index.php?option=com_content&view=article&id=731:-20-&catid=34:2009-04-30-06-43-33&directory=97
אומן ראש השנה מהאתר "ברסלב" של "חוט של חסד": http://www.breslev.co.il/categories/אומן_ראש_השנה/ברסלב.aspx?category=92&pageid=1&language=hebrew
האתר "אומן- כל מה שרצית לדעת" http://www.uman.co.il/- גם קצת גשמיות...
והכי חשוב: להתוועד ביחד עם חסידי ברסלב שיש להם דעת אמיתית של רבינו הקדוש, כדי לזכות להתחזק אחד מהשני, כמו שאמר רבינו הקדוש סמוך לפטירתו":רק תחזיקו עצמכם ביחד", וכתוב בזוהר הקדוש:"אנן בחביבותא טליא מילתא", כלומר, אנחנו יותר חביבים לפניו יתברך כשאנחנו מדברים ביחד.
שנזכה לחזות בגאולה השלמה ובהתגלות רבינו הקדוש, בבניין בית המקדש בקרוב אמן!
-צריך לקבל באהבה את כל הצפיפות, הדוחק והבלאגן. זה ממש קל "לתפוס דינים" על ההוא שעקף אותך בתור בביקורת דרכונים או להתעצבן על ההוא שדרך עליך בירידה מהמטוס, או לקלל את ההוא שכבר 20 דקות משתטח על הציון ולא נותן לאף אחד לההשתטח גם-כן.
בטוח שרבינו ישמח שנהיה מכבדים אחד את השני, מוותרים וסולחים. ממש מתאים לערב ר"ה ועשרת ימי תשובה.
- באומן עצמה- יש מלא פיתויים, ואני לא מדבר על מה שאתם חושבים, אלא על פיתויים אחרים: כל הזמן יש ריקודים ליד הדוכן של הנ-נחים ושמחה עצומה. מה יותר מגרה מללכת ולרקוד שם עד כלות הנשמה? זה לא משהו רע לרקוד, כמובן, אלא סתם מאבד את האפקט: לרקוד אפשר גם בארץ, לאמר תיקון-הכללי על הציון של רבינו א"א, אז תנצלו את הזמן היטב!!! אפשר ללכת ברחוב ולפגוש חבר'ה, וזה ממש סבבה, וגם יש כל הזמן עוגות ושתיה בהכנסת אורחים וארוחת שלמות גם, אבל אסור לשכוח בשביל מה שילמנו כל כך הרבה כסף, צריך לזכור שהעיקר זה הציון כמו שאמר אחד מזקני אנ"ש: "הציון זה גן-עדן, בחוץ זה גיהנום"
תכל'ס, שווה לרקוד בתשליך ליד האגם ובמוצאי ר"ה.
-יש ממש "יצר הרע" להתבודד ביערות שמה: יערות עצומים וענקיים ממש כמו בסיפורי הבעל שם-טוב... אבל כל זקני אנ"ש אומרים שבאומן צריך להתבודד על הציון דווקא: אפשר להתעטף בטלית או להיצמד לציון ולהתבודד...
- לא נכנסים לציון בלי טבילה. המקווה הגדול (שמתחת לקלויז) נהיה יקר משנה לשנה, והמקווה מול הציון בחינם, צפוף והמים שם מטונפים. אני ממליץ לטבול באגם טבילה למי שלא מפחד ממים קרים ויודע לשחות(תשאלו איפה זה, בעיקרון מול האגם תשליך יש שביל ימינה ואז אחרי 5 דקות הליכה תראו את זה כבר).
- בערב ראש השנה אומרים "וידוי דברים" לפני הצדיק ומזכירים את החטאים שעברנו עליהם במהלך השנה.
- אם נמאס להיות כל הזמן בציון (וזה נהיה משעמם אחרי כמה שעות...) יש כל הזמן שיעורים בקלויז של הרבנים הכי טובים בברסלב. לי אישית השיעורים האלה פשוט עשו לי את השנה (כפשוטו!) ונכנסתי לשנה החדשה עם דעת יותר עמוקה וחידושים.
תולים שמה מודעות גדולים ומפרסמים את רשימת השיעורים. תראו איזה שיעור הכי יכול לחזק אותכם, ותגיעו מוקדם, שתתפסו מקום ישיבה.
- תפילות בחג עצמו: לא מתפללים בציון (למרות שהמניין התימני שם...). בקלויז יש את המניינים המרכזיים (אשכנזי\ספרדי) עם בעלי תפילה של ברסלב ובמנגינות.
יש עניין להתפלל שמה רק שתדעו שצפוף, בקושי שומעים, התפילות ארוכות, כדי לקנות מקום תאלצו להיפרד מכמה עשות דולרים.
יש הרבה חבר'ה שמארגנים מניינים ויש גם באמצע הרחוב מניינים אבל זה בעסה לעמוד כל התפילה.
בקיצור: אם אתם לא מאורגנים מראש על מניין שאתם מחוברים אליו- אתם בצרה: מתחילים פה, עוברים לשם ומגלים שנגמרה התפילה ואתם מתבעסים, אבל חשוב תמיד לזכור את דברי רבינו":כן יאכל, לא יאכל. כן ישן, לא ישן. כן יתפלל, לא יתפלל (זה לא משנה) העיקר יהיה אצלי בראש השנה"!
יש לי עוד מה לכתוב, אם יש עוד שאלות, רוצים הסברים והדרכה אפשר לפנות אלי באישי.
בהצלחה בהכנות וההתארגנויות!!!
גם למי שהגיע ללשכת גיוס, לא הגיע מעולם, בהליכים:
על מנת לא להיות מופתע ולגלות בפעם הראשונה כי הוצא נגדך צו עיכוב יציאה מהארץ רק בהגיעך לשדה התעופה, כשהכל כבר מוכן, והמזוודות בידך- דבר שיסב לך נזק כלכלי ועוגמת נפש כאחד, כדאי לבצע בדיקה קטנה מבעוד מועד אשר ניתנת ללא כל עלות מול משטרת הגבולות.
על כן כדאי במקרה כזה להקדים ולפנות למשרדי על מנת למצוא את הפתרון ההולם והמהיר, ויפה שעה אחת קודם
מקור: http://articles.law-portal.net/Articles/Article246.aspx
וגם לזכות במצוות מורא מקדש (שאפשר לקיימה כיום רק בהר הבית), וכן להבין מה הכוונה "גלות", "חילול ה'"", וכו'...
זה עושה לי חשק לטוס גם!
בע"ה שאזכה!!
תהנה אחי! ואין לי מה להוסיף על העצות של תיקון הכללי. באמת שהוא כבר אמר הרבה
ובעקבות כמה אנשים ששאלו אותי באישי הנה עוד כמה טיפים:
-שמגיעים לאומן, הדבר שהכי רוצים לעשות, זה לרוץ לציון ולהישאר שמה עד שכבר "תרגיש בבית", ותרגיש שאתה אפוי בלב הצדיק, אבל אסור להכניס תיקים לציון, ואתה יורד עם התיק הגדול (שבוע בחו"ל[!]...) ברחוב מתחת לציון ואתה עומד ומתלבט: מה עושים עכשיו???
זה קטע ממש קשה אבל תנסו: קודם כל תתארגנו איפה שאתם ישנים (לחפש דירה, לבנות אוהל, לאוהלים של זינגר וכו') תראו שהדרכון והכרטיס טיסה חזור והכסף במקום בטוח (בכיס עם רוכסן, למשל.) ורק אז אפשר ללכת לטבול ואז- לרוץ לציון! ו..(אהה!) |נאנח|...
-באומן בטח תפגוש חברים שיציעו לך ללכת איתם לשוק הראשי, לקנות דברים בזול (סיגריות, אקדחי אוויר מזויפים, אלכוהול... וכו') ברור שזה שיקול שלך אם ללכת לשם או לא, רק חשוב שתדע: המצב שם הוא על הפנים מבחינת צניעות, השוטרים הרוסים הם אנשים גסים, רשעים ותאבי ממון. ברחובות שמחוץ לציון אתה נמצא ממש בגיהנום!!!
וגם סתם ככה, זה מגעיל לפרנס את האוקראינים המטונפים האלה שרצחו אלפי יהודים לפני לא הרבה מאות שנים, והדם של העיר אומן במיוחד ספוגה בדם הזה...
- כמו שאמרתי, השוטרים הרוסים הם פשוט רעים והם עושים כל הזמן מלא קטעים לאנשים. לדוגמא הם באים למישהו ומבקשים ממנו דרכון. הוא מביא להם, וכדי לקבל אותו בחזרה הם דורשים 50 דולר, לכן, מהשוטרים האוקראינים צריך להתרחק מהם, ושהם מבקשים ממך משהו או פונים אליך, תמלמל משהו לא מובן בעברית, ותיעלם מיד.
כמו כן, לא כדאי להסתבך שם עם החוק. אלימות ברחוב, להשתין ברחוב (מחילה...) ועוד זה עבירות פליליות.
לפעמים הם גם מרביצים, וזה נראה שיש להם כח...
-המים בברזים באומן לא ראויים לשתייה, לכן צריך להביא מים מהארץ או לקנות מים מינרליים באוקראינה (אפשר גם להשיג ג'ריקנים של 5 ליטר)
-רבינו אמר לתת פרוטה לצדקה, ולכן זכינו להמון-המון-המון קופות ואנשים שאוספים כסף בציון, ברחובות, בקלויז, ובכל מקום!. א ב ל צריך להיזהר מאוד מעניים שאינם הגונים, ולא צריך לתת כסף לכל איזה ילד שרוצה סיגריות ומתחנן על נפשו.
ויש עוד עצות... בעז"ה אולי נעלה בהמשך...
אם גם לכם יש עוד נושאים שמסקרנים אותכם ואין לכם את מי לשאול- אפשר לשאול באישי...
אני לא רואה פה שום ירידה בפורום..
כל פעם באים אנשים חדשים שרוצים להשמיע\לשמוע.
זה פורום ומותר לכל אחד להתבטא פה...
מי שלא אוהב את כל הויכוחים לא חייב להכנס אליהם..
אבל זה מבאס להיכנס ולראות כל פעם את אותם שירשורים... בא נגוון קצת...![]()
הפורום פורח!! משהו
!!!
יאללה בלאגן
בא נשתולל בתגובות!!!
בס"ד בר"ה
אבל יאלללה נעשה בלאגן..
יאללה אוריין את באה איתי לאומן... חחחחחח היא הולכת לאכול אותי..
צריך לשמור את העיניים ולא להסתכל על נשים נכון אבל זה לא אומר שצריך להיות שונה ומשונה זר ומוזר שהולך עם מבט מודבק לקרקע כמו החבר'ה ממאה-שערים שלטעמי נותנים לחיים טעם מדכא מאוד ופרמיטיבי.
אותי אישית זה נורא היה מדכא לחשוב אם הייתי מגלה שזו ח"ו פנייה האמיתיים של היהדות.
אלא שהתורה היה תורת חיים ולא או שחור או לבן או איקס או וואי.
בשורה תחתונה צריכים לעשות את רצון הקב"ה ולהימנע מכל עבירה ומאידך לחיות חיים נורמליים כמו למשל לאכול,לשתות,לשמוע מוזיקה,לעבוד,לראות סרט טוב כמו למשל רוקי/רמבו שאין בו פריצות וכו...
טוב לא מבטיח שהכותרת תהיה קשורה לתוכן אבל.. נראה.
ראשית - נפתח בשבח אכסניה- ישתבח הבואר ויתפאר היוצר על כך שזכינו בערוץ 7 להפית את תורת רבינו הקדוש!!
ביום כשאני חוזר מציונו של האי בוצינא קשידא עיר וקדיש מין שמיה נחית- התנא האלוקי -הרשבי.
'קודם כל אין לכם מושג כמה הרהורי תשובה זה מביא חבל"ז.
וגם זכיתי לומר לראשונה 2 תפילות מה"תיקון הכללי" שגילה צדיק האמת רבינו ננמ"ח.
אחד- תפילה נוראה חימי אלול שזה מלא בכיסופים לעבודת ה'.
שתים- תפילה על ציונו של הרשב"י (במקור לל"ג בעומר) אבל מי אמר שזה צריך לחייב אותי??
הקיצור- מה אומר לכם העיקר שזוכים לחטוף קמצת מהקדושה בכל ימי הבלי חיינו אפעס נקודות טובות כי סה"ככ מה ישאר ממנו אנחנו רק כמה קילגרמים בשר וזהו העיקר שיש קצת קדושה וזה יסוד חשוב שרבינו מלמד אותנו לחטוף, פשוט ללא מחויבוצ ללא דאגה למחר רק לחטוף ולהתחיל מחדש בכל פעפ..
להשתמע בטוב.
רק לשמוח כל הזמן נחמן מאומן רק לשמוח כל הזמן ולחייך רבי נחמן מאומן מתקו ת'עולם!!!

ד.א הכותרת לא קשורה אבל בחירה טובה של זמר...!!!
breslev.eip.co.il
מקור: http://breslev.eip.co.il/?key=568
אות תג
אָמַר, הָראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי עוֹלֶה עַל הַכּל.
וְהָיָה פֶּלֶא אֶצְלִי מֵאַחַר שֶׁהַמְּקרָבִים שֶׁלִּי מַאֲמִינִים לִי
וְלָמָּה לא יִזָּהֲרוּ כָּל הָאֲנָשִׁים הַמְקרָבִים אֵלַי
שֶׁיִּהְיוּ כֻּלָּם עַל ראשׁ חיי מוהר"ן - תג - גודל יקרת ראש השנה שלוהַשָּׁנָה
אִישׁ לא יֵעָדֵר.
כִּי כָּל עִנְיָן שֶׁלִּי הוּא רַק ראשׁ הַשָּׁנָה.
וְהִזְהִיר לַעֲשׂוֹת כְּרוּז
שֶׁכָּל מִי שֶׁסָּר אֶל מִשְׁמַעְתּוֹ וּמְקרָב אֵלָיו
יִהְיֶה עַל ראשׁ הַשָּׁנָה אֶצְלוֹ
לא יֶחְסַר אִישׁ.
וּמִי שֶׁזּוֹכֶה לִהְיוֹת עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
רָאוּי לוֹ לִשְׂמחַ מְאד מְאד.
"אִכְלוּ מַעֲדַנִּים וּשְׁתוּ מַמְתַקִּים כִּי חֶדְוַת ה' הִיא מָעֻזְּכֶם"
וְזֶה נֶאֱמַר עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
אות תד
אֶחָד אָמַר לְפָנָיו
שֶׁהָיָה נִיחָא לוֹ יוֹתֵר לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל שַׁבַּת תְּשׁוּבָה
וְלא עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
כִּי אֵין לוֹ מָקוֹם לַעֲמד שָׁם בְּבֵית הַמִּדְרָשׁ
וְגַם אֵין לוֹ אַכְסַנְיָא טוֹבָה לֶאֱכל וְלָלוּן
וּמֵחֲמַת זֶה דַּעְתּוֹ מְבֻלְבֶּלֶת מְאד וְאֵינוֹ יָכוֹל לְהִתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה
עַל כֵּן הָיָה טוֹב לְפָנָיו יוֹתֵר לִהְיוֹת אֶצְלוֹ בִּזְמַן אַחֵר וְלא בְּראשׁ הַשָּׁנָה.
הֵשִׁיב לוֹ רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן
אִם לֶאֱכל אִם שֶׁלּא לֶאֱכל
אִם לִישׁן אִם שֶׁלּא לִישׁן
אִם לְהִתְפַּלֵּל אִם שֶׁלּא לְהִתְפַּלֵּל
(רְצוֹנוֹ לוֹמַר שֶׁלּא לְהִתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה כָּרָאוּי)
אַךְ וְרַק שֶׁתִּהְיוּ אֶצְלִי עַל ראשׁ הַשָּׁנָה יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה.
[וּבֶאֱמֶת כָּל דְּבָרִים אֵלּוּ הַנַּ"ל הֵם רַק דִּמְיוֹנוֹת וּפִתּוּיִים שֶׁל הַבַּעַל דָּבָר
כִּי תּוֹדָה לָאֵל נִרְאֶה בְּחוּשׁ שֶׁעַל פִּי הָרב מִתְפַּלְּלִין יוֹתֵר בְּכַוָּנָה
בִּכְלַל הַקִּבּוּץ הַקָּדוֹשׁ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
מִמַּה חיי מוהר"ן - תג - גודל יקרת ראש השנה שלושֶׁהָיָה מִתְפַּלֵּל בְּבֵיתוֹ]
אות תה
עָנָה וְאָמַר הָראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי הוּא חִדּוּשׁ גָּדוֹל
וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יוֹדֵעַ שֶׁאֵין הַדָּבָר הַזֶּה בִּירֻשָּׁה מֵאֲבוֹתַי
רַק הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נָתַן לִי זאת בְּמַתָּנָה
שֶׁאֲנִי יוֹדֵעַ מַהוּ ראשׁ הַשָּׁנָה.
לא מִבָּעֲיָא אַתֶּם כֻּלְּכֶם בְּוַדַּאי תְּלוּיִין בָּראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי
אֶלָּא אֲפִילּוּ כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ תָּלוּי בָּראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלִּי
אות תו
בְּעֶרֶב ראשׁ הַשָּׁנָה הָאַחֲרוֹן בְּאוּמֶין עָמַדְנוּ לְפָנָיו בְּעֵת שֶׁנָּתַנּוּ לוֹ הַצֶעטְלִיךְ [קְוִיטְלַאךְ] שֶׁלָּנוּ וּמָעוֹת עַל פִּדְיוֹן.
אָז שָׁאַל עַל אִישׁ אֶחָד מִנֶּעמְרִיב שֶׁלּא בָּא עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
וְהִתְחִיל רַבִּי נַפְתָּלִי לְתָרְצוֹ
וְלא קִבֵּל הַדְּבָרִים
וְהִקְפִּיד עָלָיו מְאד.
וְאַחַר כָּךְ דִּבֵּר עוֹד מֵאֶחָד שֶׁלּא בָּא עַל ראשׁ הַשָּׁנָה מֵחֲמַת רִבּוּי מְנִיעוֹת
וּמֵחֲמַת זֶה נָסַע לְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה קדֶם ראשׁ הַשָּׁנָה וְסִפֵּר לוֹ הַמְּנִיעוֹת.
וְצִוָּה לוֹ רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּעַצְמוֹ לָשׁוּב לְבֵיתוֹ וְלא יִהְיֶה אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
וְזֶה הָאִישׁ הָיָה מִגְּדוֹלֵי הַחֲשׁוּבִים
וְהָיָה צַר לוֹ מְאד מַה שֶּׁלּא יִזְכֶּה לִהְיוֹת נִמְנֶה עִמָּנוּ בְּראשׁ הַשָּׁנָה.
וְהִתְחִיל לְהִתְעַקֵּשׁ לְפָנָיו זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה שֶׁלּא יָשׁוּב לְבֵיתוֹ רַק יִשָּׁאֵר אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
וְלא נִתְרַצָּה הוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בִּדְבָרָיו וְגֵרְשׁוֹ לְבֵיתוֹ.
וְאָז אָמַר לוֹ חיי מוהר"ן - תג - גודל יקרת ראש השנה שלורַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה.
אֵינִי יָכוֹל לְצַיֵּר לְעַצְמִי הַצַּעַר הַזֶּה מַה שֶּׁאַתָּה לא תִּהְיֶה אֶצְלִי עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
וְאָמַר לוֹ הָאִישׁ הַנַּ"ל אִם כֵּן אֶשָּׁאֵר בְּכָאן
וְלא הִסְכִּים
וְשָׁב לְבֵיתוֹ.
אַחַר כָּךְ בְּעֶרֶב ראשׁ הַשָּׁנָה דִּבֵּר עִמָּנוּ מִזֶּה
וְאָמַר שֶׁעָלָיו יֵשׁ רַחֲמָנוּת גָּדוֹל.
כִּי רָצָה בֶּאֱמֶת לִהְיוֹת כָּאן עַל ראשׁ הַשָּׁנָה, אַךְ נִמְנַע מֵחֲמַת הַנַּ"ל.
אַחַר כָּךְ עָנָה הוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְאָמַר בְּקוֹל חָזָק מֵעמֶק הַלֵּב
וּמָה אמַר לָכֶם אֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה
הַיְנוּ מִלִּהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
וְאָמַר בְּזוֹ הַלָּשׁוֹן בְּקוֹל [מָה אמַר לָכֶם אֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה
וְאִם צַדִּיקִים אַחֵרִים אֵינָם אוֹמְרִים כָּךְ
אָז עוֹד קֻשְׁיָא]
כְּלוֹמַר הֲלא בְּלא זֶה כְּבָר מַקְשִׁין עָלָיו קֻשְׁיוֹת הַרְבֵּה
וְיִהְיֶה קָשֶׁה עוֹד קֻשְׁיָא זאת גַּם כֵּן
מַה שֶּׁהִקְפִּיד כָּל כָּךְ לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה דַּיְקָא.
וּמִכְּלַל דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים שֶׁדִּבֵּר אָז עִמָּנוּ לָמַדְנוּ כַּמָּה דְּבָרִים.
לָמַדְנוּ עוֹד הַפַּעַם עצֶם גּדֶל הַחִיּוּב לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
כִּי אַף עַל פִּי שֶׁיָּדַעְנוּ זאת מִכְּבָר
אַף עַל פִּי כֵן מֵרִבּוּי דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים אָז בָּזֶה
וּמִתְּנוּעוֹתָיו הַנּוֹרָאוֹת
אָז הֵבִינוּ עצֶם הַחִיּוּב יוֹתֵר וְיוֹתֵר, שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר זאת חיי מוהר"ן - תג - גודל יקרת ראש השנה שלובִּכְתָב.
וְגַם אָז לָמַדְנוּ שֶׁרְצוֹנוֹ חָזָק לִהְיוֹת אֶצְלוֹ בְּאוּמֶין עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
תָּמִיד לְאַחַר הִסְתַּלְּקוּתוֹ
וְשֶׁאֵין דָּבָר גָּדוֹל מִזֶּה.
וְגַם לָמַדְנוּ כַּמָּה צְרִיכִין לְחַזֵּק לְשַׁבֵּר הַמְּנִיעוֹת מִדָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה
בִּפְרָט הַמְּנִיעוֹת מִלִּהְיוֹת עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
שֶׁצְּרִיכִים לְשָׁבְרָם בְּיוֹתֵר וְלִהְיוֹת דַּיְקָא עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
עַד שֶׁאֲפִילּוּ אִם הוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּעַצְמוֹ
מְצַוֶה וּמַסְכִּים לִבְלִי לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
חָלִילָה לְהִסְתַּכֵּל עַל זֶה
וּצְרִיכִין לִזָּהֵר מְאד לִבְלִי לִשְׁאל אוֹתוֹ שׁוּם שְׁאֵלָה עַל זֶה
כִּי הוּא יָשִׁיב בְּוַדַּאי לִבְלִי לִהְיוֹת
וְאַף עַל פִּי כֵן בִּנְקֻדַּת הָאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ צְרִיכִין לִהְיוֹת דַּיְקָא
[וְכֵן הוּא נוֹהֵג לְדוֹרוֹת].
וְעִנְיָן זֶה נוֹגֵעַ לְמַה שֶּׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: 'בַּדֶּרֶךְ שֶׁאָדָם רוֹצֶה לֵילֵךְ מוֹלִיכִין אוֹתוֹ' כְּמוֹ שֶׁפֵּרֵשׁ רַשִּׁ"י.
וְהוּא מִדִּבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה עַל פָּסוּק: "לֵךְ עִם הָאֲנָשִׁים".
וְכֵן בְּשִׁלּוּחַ מְרַגְּלִים שֶׁהֻכְרַח משֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם בְּעַצְמוֹ לְשַׁלְּחָם
אַף עַל פִּי שֶׁבֶּאֱמֶת רְצוֹנוֹ לא הָיָה כְּלָל בָּזֶה.
וְעִנְיָן זֶה רָאִינוּ מֵרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה כַּמָּה פְּעָמִים
בִּפְרָט בְּעִנְיַן ראשׁ הַשָּׁנָה
שֶׁהָיוּ אֲנָשִׁים שֶׁהָיוּ לָהֶם מְנִיעוֹת מִלִּהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
וְשָׁאֲלוּ אוֹתוֹ בְּעַצְמוֹ
וְהֵשִׁיב לָהֶם שֶׁלּא יִהְיוּ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
וְהִתְחִילוּ לְהִתְעַקֵּשׁ, הֲלא שָׁמַעְנוּ חיי מוהר"ן - תג - גודל יקרת ראש השנה שלומִכֶּם גּדֶל הָאַזְהָרָה לִהְיוֹת אֶצְלְכֶם עַל ראשׁ הַשָּׁנָה
וְעָשָׂה עַצְמוֹ כְּמַקְפִּיד עֲלֵיהֶם וְגָעַר בָּהֶם שֶׁלּא יְדַבְּרוּ יוֹתֵר
וְכֵן עָשׂוּ וְלא בָּאוּ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה.
וְאַף עַל פִּי כֵן אֲנַחְנוּ זָכִינוּ לִהְיוֹת רְגִילִים לַעֲמד לְפָנָיו.
שָׁמַעְנוּ וְהֵבַנּוּ בְּרֶמֶז וּבְפֵרוּשׁ שֶׁפְּנִימִיּוּת רְצוֹנוֹ אֵינוֹ נוֹחָה בָּזֶה כְּלָל
רַק הוּא מֻכְרָח לוֹמַר לָהֶם כָּךְ מֵחֲמַת שֶׁשּׁוֹאֲלִים אוֹתוֹ עַל זֶה.
וְיֵשׁ בָּזֶה הַרְבֵּה לְסַפֵּר
וּמְעַט מִזֶּה יִתְבָּאֵר בְּמָקוֹם אַחֵר.
וְכֵן הוּא נוֹהֵג לְדוֹרוֹת
שֶׁכְּשֶׁשּׁוֹאֲלִין לְהָרַב וְהַמַּנְהִיג עַל דָּבָר שֶׁיֵּשׁ בּוֹ כְּעֵין מְסִירַת נֶפֶשׁ
צָרִיךְ לְהָשִׁיב לָאו
אַף עַל פִּי שֶׁבֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ רְצוֹנוֹ שֶׁיִּמְסֹר נַפְשׁוֹ וִישַׁבֵּר כָּל הַמְּנִיעוֹת.
עַל כֵּן מִי שֶׁרוֹצֶה לְהִתְקָרֵב וּלְשַׁבֵּר הַמְּנִיעוֹת בֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ
צָרִיךְ לִזָּהֵר מְאד לִבְלִי לִשְׁאל אוֹתוֹ בָּזֶה כְּלָל.
וְעוֹד תָּבִין עִנְיָן זֶה בִּמְקוֹמוֹת אֲחֵרִים שֶׁמְּדַבְּרִים מֵעִנְיָנִים כָּאֵלֶּה
וְהָבֵן מְאד
נִשְׁמַט מִלְּעֵיל
לְעִנְיַן ראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁצְּרִיכִין לִהְיוֹת אֶצְלוֹ עַל ראשׁ הַשָּׁנָה דַּיְקָא
אָמַר שֶׁיְּכוֹלִין אָז אֲנָשִׁים לְקַבֵּל תִּקּוּנִים מַה שֶּׁבְּכָל הַשָּׁנָה לא הָיָה בְּאֶפְשָׁר שֶׁיִּהְיֶה לָהֶם תִּקּוּן בְּשׁוּם אפֶן
אַף עַל פִּי כֵן בְּראשׁ הַשָּׁנָה יְכוֹלִין אֲפִילּוּ הֵם לְקַבֵּל תִּקּוּן.
אַף עַל פִּי שֶׁבְּכָל הַשָּׁנָה אֲפִילּוּ הוּא בְּעַצְמוֹ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה חיי מוהר"ן - תג - גודל יקרת ראש השנה שלולא הָיָה יָכוֹל לְתַקְּנָם
אֲבָל בְּראשׁ הַשָּׁנָה גַּם הֵם יְכוֹלִים לְקַבֵּל תִּקּוּנִים.
כִּי אָמַר שֶׁהוּא עוֹשֶׂה בְּראשׁ הַשָּׁנָה עִנְיָנִים וְתִקּוּנִים
מַה שֶּׁבְּכָל הַשָּׁנָה גַּם הוּא אֵינוֹ יָכוֹל לַעֲשׂוֹת
זה כבר כתוב בכל ספרי ההלכה והיום רבנים ברסלבים מעודדים להתחתן מוקדם כמו שכתוב ברמב"ם וכו' וזה בכלל לא נירא לי קשור לברסלביות שלהם.
בס"ד בר"ה
שרבינו אמר: "אם הייתי יכול הייתי מנהיג בעולם, 13 -בר מצווה 13 ויום -חתונה!!"
זה על ראש השנה:
חיי מוהרן ת"ג: "אמר הראש השנה שלי עולה על הכל, והיה פלא אצלי, מאחר שהמקורבים שלי מאמינים לי, ולמה לא יזהרו כל האנשים המקורבים אלי, שיהיו כולם על ראש השנה איש לא יעדר כי כל הענין שלי הוא רק ראש השנה".
שם: "הזהיר לעשות כרוז, שכל מי שסר אל משמעתו, ומקורב אליו, יהיה על ראש השנה אצלו, לא יחסר איש".
טובות זכרונות: "אמר רביז"ל אצלי העיקר הוא ראש השנה. וענה בקול רם ואמר בזה הלשון: אני הייתי רוצה שכל אחד מאנשיי מאיזה עיר שהוא, שיבוא לביתו שיעשה כרוז שמי שמאמין בהשי"ת ורוצה להיות ערליכער יוד (יהודי כשר) שיסע על ר"ה אצלי באומן. וסיים לבסוף ואני לבד יש לי בדיעה לקום וללכת למרחקים".
חיי מוהרן ת"ו: "אמר בקול חזק מעומק הלב ומה אומר לכם אין דבר גדול מזה היינו מלהיות אצלו על ר"ה".
הקדמה לציון המצוינת: "כידוע השיחה בפי אנ"ש שכל העולם אומרים המלך בראש השנה, אך ההכתרה היא באומן".
אמרות טהורות ת"ו: "ומכלל דברין הקדושים שדיבר בערב ר"ה האחרון למדנו כמה דברים, למדנו עוד הפעם עוצם גודל החיוב להיות אצלו על ר"ה כי אף על פי שידענו זאת מכבר אף על פי כן מריבוי דבריו הקדושים אז בזה ומתנועותיו הנוראות אז הבינו עוצם החיוב יותר ויותר שאי אפשר לבאר זאת בכתב. וגם למדנו שרצונו חזק להיות אצלו באומן על ר"ה תמיד לאחר הסתלקותו ושאין דבר גדול מזה".
טובות זכרונות: "כולם הבינו אחר הסתלקות רבינו ז"ל שאדוננו מורינו ורבינו ז"ל כיוון בדיבוריו הקדושים בערב ראש השנה העבר שנצרך שיסעו אפילו כעת על ר"ה לאומן על ציונו הקדוש כמו בחייו הקדושים......".
ימי מוהרנת: "הנה אחר הסתלקותו נתחזקתי תיכף שאנחנו צריכים להתקבץ יחד על ר"ה באומן כמו בחיים חיותו והיה לי על זה כמה ראיות מבוארות מדבריו הקדושים כי דרכו ז"ל היה נפלא ונורא מאוד בפרט בענין צוואתו עלינו איך להתנהג אחר הסתלקותו".
חשבתי, למה שרק אני אהנה מהשיר
יאללה בלאגן
שמחה ואמונה הייתי צכה לסמוך עלייך...;)
יאללה אוהבתותך כנסי לאישי
איזה הקדשה..
שמחת אותי כ"כ. תודה רבה!! 
איזה כיסופים.. רבנו- אנחנו רצים- - - ישר אלייך...
עוד כמה שעות הטיסה לקייב יוצאת(: ואני עליה בעז"ה(:
אני לא נוסעת עם סוכנות או קבוצה,אז אני אשמח אם למי שיש טלפונים למקומות לינה קרובים לציון ייתן לי..
טנק'ס.
סחטיק עלייך. יש את הבניין של קריית ברסלב, (שם אני ישנתי)
עכשיו כמעט אין הרשמה שלא דרך סוכנות נסיעות כלשהי.
גיגלתי ו-זה המספר של רפאל טובול 00380632223030 הוא נציג "קול אומן" וגר באומן.
מקסימום תבררי שם כבר, לכי למדריכי קבוצות ותבקשי להצטרף ללינה ולשלם רק על זה או משהו כזה.
בטח את כולך ברוגע. אני משתגעת מהבנות האלה. איך אתם עושות את זה
זה המספרים של הסוכנויות בארץ
ניסיתי להשיג את המספרים שלהם שם אבל לא הלך)
דרך צדיקים-
בית ישראל 40 י-ם
טלפון: 02-5410100
מעיינות החיים-
רח' שבטי ישראל 48, י-ם
טלפון: 1700-700-148
פקס: 02-6263194
* * *
רחוב ירושלים 36, ב"ב
טלפון: 1700-700-148
פקס: 03-6196544
|
|
|
רח' עין יעקב 16, י-ם |
שיהיה בהצלחה צדיקה ושהתפילות שלך יתקבלו ברצון!!
הלוואי שתכיני את הכלים וכשתגיעי לארץ חזרה יהיה לך איפה לשים את כל המתנות שתקבלי מהצדיק שלנו
נ נח נחמ נחמן מאומן
הסמיילי העצוב זה פאשלה.רק בשמחה!!*ים*ממש ממש תודה...
ואני באמת כולי ברוגע,כי אמרו לי שזה לא בעיה למצוא שם,ואני גם לא לבד(:
כמה בערך עולה שם ללילה
תכלס, תלכי בלב שקט, הי"ת ידאג לך להכל.
חוץ מזה, שאם הצדיק מזמין- אז עד הסוף..
תמיד יש שם קבוצות שאפשר להצטרף אליהם, וכך יוצא שהעלות ממש מוזלת. (ככה מרוויחים עוד פעם לבוא לרבנו
)
בטח את כבר שם... שנזכה!!!
אני מתגעגעת!
חחח בטח את מתה.חחחח
אל תגיבי פה! אני אהרוג אותך.
אבל מה שכן את נשמהה!!![]()

זה ממש כמו סרט רע שלא נגמר למרות המאמצים הרבים.
הרב אליעזר ברלנד, מבכירי רבני ברסלב, קרא לחסידיו לצאת לאומן ולהתפלל על עם ישראל עד כב' באב - מועד מלחמה אפשרי עם איראן. תלמידו ל-ynet: "בשנה שעבר דין המלחמה הומתק בסופו של דבר". בתוך כך גם המקובל "החלבן" מתריע: "להתפלל שלא תהיה מלחמה" .
ראש ישיבת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד, אמר באחרונה בשיעורו השבועי כי בחודש אב הקרוב תפרוץ מלחמה עם איראן. הרב ברלנד נחשב אחד הכוחות העולים בקרב רבני המגזר החרדי, והוא נחשב למחזיר בתשובה הגדול ביותר בחסידות ברסלב.
בשיחה עם ynet סיפר אחד התלמידים כי הרב התייחס בשיעורו לפיתוח פצצת האטום בידי האיראנים ואמר אף כי, בתאריך כ"ב אב תפרוץ מלחמה. עוד הוסיף הרב ברלנד בפני תלמידיו כי עליהם לנסוע לפני כ"ב באב לקברו של רבי נחמן באומן, ולהתפלל שם על עם ישראל. אולם יחד עם זאת לדברי התלמיד, הוא עדיין לא הזמין כרטיס לאומן וממתין לשיעורים של הרב בשבועות הקרובים כדי לראות מה הוא יגיד לגבי הנסיעה.
תלמיד נוסף שהיה בשיעור אמר ל-ynet כי גם בשנה שעברה אמר הרב את אותם דברים, והוסיף כי "הוא לא יודע עם זה היה ברצינות". לדבריו, בשנה שעברה בסופו של דבר, דין המלחמה הומתק.
יחד עם זאת בישיבת "שובו בנים" לא כולם לוקחים את הדברים ברצינות. אחד התלמידים הוותיקים בישיבה שלא השתתף בשיעור, אמר כי גם אם הרב אמר את הדברים הוא לא מאמין לכך. "כוונתו של הרב הייתה שאנשים יתחילו להתעורר ולעבוד את הקדוש ברוך הוא, כי העולם הזה לא נברא לאלף שנה, ואם היום נגיד מחר נתחזק - אף פעם לא נתחזק". הסביר.
בתוך כך, התייחס באחרונה גם המקובל המכונה 'החלבן', הרב חיים עזרא הכהן, למצב הביטחוני המתוח ואמר בראיון לרדיו "קול חי" כי "אנחנו רואים שכל הסימנים של מלחמות ישנם".
בנוסף אמר החלבן בראיון כי "התרענו בזה ואנחנו מתריעים בזה כל הזמן שאנחנו חייבים לעשות תפילות למען עם ישראל, ולמען זה שלא תהיה מלחמה. אנחנו רואים שכל הסימנים של מלחמות ישנם והקמים עלינו חייבים צריכים להיות ניגפים בפנינו. אנחנו עשינו שבוע של תפילות כדי שלא תהיה מלחמה"


אח..חשבתי אתמול ש - זהו. מהיום אני כבר לא אכנס לפה יותר,
אבל הנה אני פה. פשוט לא הייתי מסוגל שלא להביא את זה, לא הייתי מסוגל.
אהה, מה גם ש - 'לא יפטר אדם מחברו אלא מתוך דבר הלכה, שמתוך כך זוכרו'.
חח יש! עכשיו יש לי 'ביטוח' שתזכרו אותי... 
כל יום בחודש הזה, אתם הולכים - לחייך, חיוך מתוק - אחרי התפילה.
עם כל "קורי העכביש" בעיניים, לפחות משו אחד יהיה נורמלי בנו... 
את הד"ת הבא שמעתי (גם מעצמי) לא פחות מ - 15 פעם,
וכל פעם מחדש, אני מתהלב - אין, זה מדהים.
היום, בתפילה, אחרי תקיעת שופר העיניים היו קצת רטובות...
אוקי, נתחיל:
נכנסים ממש עוד מעט ל - חודש הרחמים והסליחות.
(תמיד צועקים לנו "א-ל-ו-ל". וואו, צדיקים אלו - אבל, עכשיו זה משו שונה, בלי צעקות. באמת...
)
בתקופה הזו, כל יום אנחנו אומרים את מזמור "לדוד ה' אורי וישעי" לאחר התפילה.
"אחת שאלתי מאת ה'אותה אבקש שבתי בבית יהוה כל ימי חיי לחזות בנעם יהוה ולבקר בהיכלו"
סתירה. לא הבנתי.
מצד אחד - דוד המלך מבקש להיות בבית ה' כל ימיו חייו.
ובאותה נשימה - מצד שני - הוא מבקש רק להיות תייר בבית ה', פעם ב...
להיות שם, לבוא, רק לבקר בבית ה'.
וואו - תחליט, אתה רוצה להיות בבית מדרש בקביעות או רק לעשות שם ביקורים??
והתשובה נפלאה. יסוד ענק מכניס לנו דוד המלך בעבודת ה' -
דוד מבקש מה' להיות בביתו - תמיד! כל ימי חייו. אבל דוד המלך לא רוצה 'סתם' להיות שם, הוא רוצה להיות שם בהרגשה של תייר, "ולבקר בהיכלו".
מה מיוחד בהרגשה של תייר?
חח לא צריך לספר על זה. מספיק רואים את האלה מחו"ל שבאים לפה ו - מצלמים פאלפל. כאילו - "ראבק, מה אתם מתלהבים מפאלפל?!" - אבל, זה "מגניב". זו ההרגשה של תייר. בגלל שהוא לא ראה את הדבר הזה - בגלל שהוא לא התרגל אליו, הוא מתלהב מזה. מתרגש...
כך גם דוד מבקש מה' - 'שאני יהיה שם תמיד, בביתך' - אומר דוד לה' -
"אבל - הקב"ה, תן לי כל פעם מחדש הרגשה של תייר, של התפעלות מהתורה,
של התחדשות הכוחות, כמו שתייר מתלהב מדבר החדש לו, כך אני תמיד אתפעל, אתרגש, אתלהב ואחדש בשמחה את הכוחות שלי לתורה". זוהי בקשת דוד.
ממילא, מחר שנקרא את הפסוק אחרי התפילה, זה יהיה ככה -
'ושבתי בבית ה' כל ימי חיי ('פיזית'. מחשבתית. ת'כלס. אבל, גם -) לחזות בנועם ה' ולבקר בהכלו (בהתלהבות של ביקור. עם כל הרגש בעבודת ה'. להרגיש 'חי' ו - 'נושם' בעבודת ה')".
אז מחר, לא לשכוח להביא חיוך קטן אחרי המשפט הזה, וואו. אור... 
ת'אמת, זה אחד הד"ת שאהבתי ממש. באמת. נכנס לי במוח. חזק.
הוא קצר, מתוק ו - אשכרה - קולע.
הקרדיט ל...
וואלה, לא זוכר. פעם שמעתי את זה, ו - מאז, זה ח-ר-ו-ט לי בזכרון...
בכל מקרה, תמיד מותר ורצוי להודות לאבאל'ה על הדברים הנפלאים שהוא נותן לנו!
ו - פססט, מי שנהנה אז שידע שגם אחרים רוצים להנות.
אההמ אההמ בבקשה - להקפיץ. (באמת.
)
קיצור, אל תתנו לו לפול "מטה מטה". (את וגם אתה, בבקשה תשתדלו להקפיץ גם בהמשך החודש.)
שיהיה תמיד למעלה! 
אז, חבר'ה -
בעז"ה שנזכה כולנו להיות בבית ה' כל ימי חיינו, בהרגשה נפלאה, חדשה, מתוקה
ובהתלהבות אמיתית מהתורה.
יאלה, חודש טוב ומבורך לכוווול עם ישראל!
א-מ-ן!!