שרשור חדש
כל מי שמתנגד לברסלב...שמחה ואמונה
כדאי שנלמד ביחד קצת כבוד לצדיקים..
 
אני מעתיקה לפה את השאלה והתשובה:
 

שאלה:תמיד כל אחד אומר שהדרך שלו היא הדרך בשביל שהוא יתקן את עצמו.

וגם תמיד אומרים שיש צדיקים שהם בכלל לא נכונים, וכמה שזה נראה נכון, זה יצר הרע בדמות של צדיק וצריך להתרחק וכו'.

אז אולי ככה זה רבי נחמן וכל ברסלב?
אולי הדרך לתיקון היא אצל מישו אחר או אצל אפחד?

 

תשובה:

תשובת הרב שלום ארוש שליט"א:

 

ראשית עליך לדעת, שאת לא צריכה לבחור שום דבר, צריכים את כל הצדיקים, ללא יוצא מן הכלל.

אנחנו מאמינים בכל הצדיקים, ולומדים מכל הצדיקים.

בישיבה שלנו יש כלל, שמי שמדבר על רבנים אחרים או על קבוצה אחרת, אין לו מקום אצלנו. ואפשר לשמוע את כל הרבנים. כמו שאומרת המשנה (פרקי אבות, פרק ד'): "איזהו חכם הלומד מכל אדם".

פעם אחת כשהייתי באומן, באו קבוצת רבנים, לא ברסלב, ודיברו על הכרת הטוב. וכמובן ששמעתי אותם, ומאז ירד לי אור גדול הכרת הטוב ותודה והודאה, פשוט אור של גאולה.

וזה התחיל בכך ששמעתי את אותם רבנים. חבל שאדם לא מוכן לקבל מרבנים אחרים, הוא לעיתים פשוט מפסיד.

 

ואף על פי שצריך ללמוד מכל הצדיקים, אדם צריך לחפש רב שידריך אותו. וכמו שכתבנו בספר "בגן האמונה":

"לכן, צָרִיךְ כָּל אֶחָד לְחַפֵּשֹ מְאֹד מְאֹד אַחַר מַנְהִיג אֲמִתִּי, שֶׁיֵּשׁ לוֹ בְּחִינַת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ, שֶׁיַּרְאֶה לוֹ אֶת הַדֶּרֶךְ לָבוֹא לְקִיּוּם הַתּוֹרָה... צְרִיכִים מַדְרִיךְ בַּעֲבוֹדַת ה' שֶׁיֵּדַע לָלֶכֶת עִם כָּל אֶחָד לְפִי רוּחוֹ, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲזַ"ל עַל הַפָּסוּק: "אִישׁ אֲשֶׁר-רוּחַ בּוֹ" (בְּמִדְבַּר כז, יח) - הֲיָכוֹל לַהֲלוֹךְ כְּנֶגֶד רוּחוֹ שֶׁל כָּל אֶחָד, דְּהַיְנוּ שֶׁבְּרוּחַ הַקֹּדֶשׁ שֶׁעָלָיו הוּא יוֹדֵעַ רוּחוֹ שֶׁל כָּל אֶחָד וְאֶחָד גַּם בִּדְבָרִים נִסְתָּרִים (כְּלִי יָקָר וַיִּקְרָא), וְהוּא יוֹדֵעַ כֵּיצָד לְעוֹרֵר כָּל אָדָם וּלְחַזֵּק אֶת נַפְשׁוֹ וּלְהָבִיא אוֹתוֹ לְקִיּוּם הַתּוֹרָה בִּשְׁלֵמוּת, וּמַנְהִיג זֶה צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה פָּרוּשׁ וְקָדוֹשׁ בְּתַכְלִית הַקְּדֻשָּׁה, וּבַעַל מַדְרֵגָה נִשְֹגָּבָה וְשֶׁתִּהְיֶה לוֹ קַבָּלָה בְּרוּרָה עַד מֹשֶׁה רַבֵּנוּ - כֵּיצָד לְתַקֵּן אֶת הַמִּתְקָרְבִים אֵלָיו. מִי שֶׁאֵינוֹ מְחַפֵּשֹ אַחַר כָּזֶה מַנְהִיג, אֲזַי יָכוֹל הוּא לִלְמֹד תּוֹרָה כָּל חַיָּיו, וְלֹא לִמְצֹא אֶת הַתַּכְלִית וְלִחְיוֹת בְּטָעוּת."

נמצא, שאפילו מי שמאמין בבורא, אבל אינו מאמין בצדיקים, אינו יכול להגיע לאמונה אמיתית ונכונה בבורא, והוא רחוק מהתיקון שלו. ואפילו אם הוא החליט להאמין בבורא, הוא לא יכול באמת להתקרב אליו. ואם כך הוא כשאין מקורבים לצדיק אמיתי, ואין מחפשים אחריו כראוי, כל שכן אם חולקים על הצדיק וכופרים בו מכל וכל, שאז מתמוטטת כל שארית של האמונה האמיתית שהייתה לאדם.

 

המשנה (פרקי אבות, פרק א') אומרת: "רַבָּן גַּמְלִיאֵל הָיָה אוֹמֵר, עֲשֵׂה לְךָ רַב, וְהִסְתַּלֵּק מִן הַסָּפֵק".

ולכאורה ראוי להבין ולהתבונן, כיצד ידע האדם אם רבו אכן רב אמיתי שמפיו ראוי לבקש תורה? אלא אם המשך המשנה מתקיימת בך דהיינו "והסתלק מן הספק" דהיינו שאתה רואה שנתבטל ממך הספק- שהוא עמלק, היינו היצר הרע, ואדרבה, אתה מתחזק בתורה ויראת שמים, אזי תדע שזהו הרב שממנו תבקש ותלמד את דברי התורה. אבל אם אין אותו רב נותן לך עצה כיצד ללחום נגד היצר הרע וחילותיו, ואינך בגדר "והסתלק מן הספק", אזי עדיין מוטלת עליך החובה ללכת ולבקש אחר צדיק אמיתי שיסלק ממך את הספק לנצח.

ורואים בחוש, שמי שמתקרב לרבנו משתנה לגמרי, פתאום נפתחות לו העניים לראות איפה הוא מונח, וכך הוא מתחיל לתקן את עצמו.

רבנו לימד אותנו כאלה עצות נפלאות, שמי שמקיים אותם יודע שבלעדיהם אי אפשר להגיע לקיום התורה. כמו העצה של שעה התבודדות, שבלי העצה הזאת אין מציאות שאדם יגיע לתיקון שלו, וכל מי שמקיים אותה רואה איך חייו השתנו מן הקצה אל הקצה בזכותה.

 

אני רק יכול להגיד לך: "יש פה רופא טוב, אני הייתי אצלו, תנסי ותראי".

 

בברכת התורה

הרב שלום ארוש

 
מעניין מאיפה זה..הוד':)
מעניין עוד יותר מי שאל את זה...
איזה תשובה!....'ערבות הדדית'
חח אדם מיוחד.. חח לא חושבת?..=]שמחה ואמונה
יואיואיואיואי בנאדם צדיקקקק, מעריצה אותו..הודיה...=)
כתבתי שם עוד תגובה לשאלה שלו.הוד':)
תראי שם מה כתבתי..
 
 
עכשיו ראיתי שראית..הוד':)אחרונה
ישתבח שמו הייתי שבוע שעבר באומןןןןןןןןןןןןןןןןסיון 456
אתם לא מבינים איזה כיף היה איזה אורות..........
לדעתי מי שיש לו אפשרות לעשות את זה חייב לעשות את זה בשניה  הראשונה שהוא יכול, ופשוט לטוס לאומן זאת חוויה רוחנית שפשוט אסור לפספס
היה מדהים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אור האורות מתקן הנשמות צדיק יסוד עולם רבנו נחמן מאומן
 
 
מתוך חוברת נפלאה של חסידי ברסלב...אריאל יוסף
המתנגדים לנסיעה לאומן בר"ה (נקראת: ראש בני ישראל):


"על פי תלמידיו הקדושים כבוד מוה"ר נתן, ר' נפתלי, ר' שמעון ותלמידי תלמידיו במשך הדורות עד דור האחרון – דעת ר' אברהם בר' נחמן מטולטשין ור' לוי יצחק זכר כל הצדיקים לחיי העולם הבא, המבררים מקחו של צדיק, שרצונו חזק וברור, שבראש השנה, אנשי ארץ ישראל שזכו להתיישב בארץ החיים – הפלטרין של מלך, לא צריכים לנסוע לאומן, כי בארץ ישראל זורח אורו של צדיק ביתר שאת וביתר עוז, וכמבואר מדברי רבינו זצ"ל, בליקוטי מוהר"ן ס' קיא, וזה לשונו: ראש בני ישראל (שמות ל), ראשי תיבות רבי. ובסי' מח מבואר שדווקא בארץ ישראל זורח אורו בבחינת רבי, מה שאין כן בגלותא".
"מהרבה מאוד סיבות אין לנסוע על ראש השנה מארעא קדישא לארץ העמין, ושאין רצון רבינו ז"ל כלל וכלל" (עמ' 1).


"כתוב בתורתנו הקדושה: ארץ אשר השם אלוקיך דורש אותה, תמיד עיני השם אלוקיך בה בראשית השנה (כלומר ראש השנה עצמו), ועד אחרית שנה (כלומר ערב ראש השנה). הרי מפורש בתורתנו הקדושה ומקרא מלא, שישנה השגחה פרטית מיוחדת והסתכלות מיוחדת מאת הבורא ברוך הוא בארץ ישראל בראש השנה (ובמשך כל השנה כולה, כולל ערב ראש השנה), מה שאין כן הדבר בשום מקום אחר בעולם כולו. ואין שום נברא, אפילו צדיק ונביא, שיוכל לשנות ולומר אחרת ממה שכתוב בפסוק זה" (עמ' 2)

.
"עוד ברור ופשוט שאין אף אחד בעולם שיוכל להפקיע מצוות ישוב ארץ ישראל לדורות, לשלושה ימים קבועים בשנה לפחות, וכי יעלה על הדעת שרבינו ז"ל עשה כן?!" (עמ' 2).

 


"רבי שמעון, תלמידו ומשמשו של רבינו ז"ל בעולם הזה ובעולם הבא, על פי הבטחת רבינו ז"ל, על אף שהיה גר בארץ ישראל, מעולם לא נסע מארץ ישראל לאומן על ראש השנה" (עמ' 2).


"ונסע רק פעם אחת לשבועות, לחתן את בנו... ואף על פי שידע שהקיבוץ התקרב ובא, לא נשאר בחוץ לארץ אלא חזר מיד לאחר השידוך, להיות בראש השנה בארץ ישראל" (עמ' 2 - 3).


"מהעובדא הנ"ל גם כן דקדק רבי אברהם ברבי נחמן'ס שמארץ ישראל לא צריכים לנסוע לאומן (על ראש השנה), כך אמר ר' לוי יצחק בפירוש" (עמ' 3).


"מוהרנ"ת נסע לארץ ישראל אף שידע שיתכן שעל ידי נסיעה זו יפסיד את אומן בראש השנה, ואכן כך היה במציאות, שמע מינה ארץ ישראל דוחה אומן" (עמ' 3).


"מוהרנ"ת צוה לבנו ר' יצחק, שבגיל ששים יסע לארץ ישראל. וביאר ראב"ן שהעניין נוגע לעניין אומן בראש השנה. ואכן לא נסע לאומן מהארץ" (עמ' 3).


"ר' מאיר טפליקער, תלמיד מובהק למוהרנ"ת, לא נסע מהארץ לאומן על ראש השנה" ((עמ' 4).


"במכתבו של רבי נחמן טולשינר [המודפס בסוף ס' עלים לתרופה] ליושבי ארץ ישראל – מוכח שיושבי ארץ ישראל לא נסעו מהארץ לאומן. ולא העיר להם דבר וחצי דבר על זה וקיבל את זה בטבעיות, ועיין שם שמחזק אותם מאד לא לזוז מהארץ ולא להוציא ולבזבז אפילו פרוטה אחת עבור חוץ לארץ" (עמ' 4).


"בזמן רבי אברהם ברבי נחמן'ס היו חשובים מאנ"ש בארץ, ואף על פי שהיה אפשר לנסוע בקלות באוניה מהארץ לאומן, אף על פי כן לא נסעו. בבחינת 'יחיד בדבר' היה רבי אברהם ברבי נחמן מטולטשין – וגם הוא תירץ את עצמו שאינו נוסע משום הקיבוץ באומן אלא שנוסע לחזק אנ"ש שבעיירות ומשום תלמוד תורה דרבים, ובכלל זה ובעיקר היה דעתו לעודד אנ"ש בכל מקום שהם לעזוב את חוץ לארץ ולעלות לארץ ישראל, [כולל יושבי אומן על ידי ציון רבנו זצ"ל"...] (עמ' 4).


"כידוע ראב"ן הנ"ל התחרט מאד מאד על נסיעתו האחרונה שנסע מהארץ לאומן..." (עמ' 4).


"רבי אברהם ברבי נחמן... אמר... בארץ ישראל, אדרבה שמה זוכים בצורה הכי מובחרת להיות אצל רבנו זצ"ל..." (עמ' 5)


"ראב"ן... אמר לאנשי מסירות הנפש... שאין לנסוע מהארץ לאומן על ראש השנה" (עמ' 6).



"רבי לוי יצחק אמר: שמעתי מפי קדשו של ראב"ן ... מארץ ישראל לא צריכים לנסוע לאומן על ראש השנה... (עמ' 6) . רבי לוי יצחק... נשמע מפורש מפיו... ש... לא זכו לקבורה בארץ ישראל בגלל שעזבו את הארץ הקדושה לנסוע לאומן על ראש השנה" (עמ' 6).


"להיות בארץ ישראל זה חיוב, לצאת לחו"ל לקברי צדיקים – יש מתירים ויש אוסרים, אין מחייבים. כל אבא כשר לא מצוה את בניו לצאת מהארץ לבוא אליו, אלא הוא בא אליהם מחו"ל. וכן כתב רבי אברהם ברבי נחמן זצ"ל שרבינו ז"ל דר בירושלים אצל הכותל המערבי, והוא תיקון גדול גם בזמן הזה לילך לשם ולתיקון לפגם הברית... ומי שאמר שרבינו ז"ל באומן ולא איתנו בארץ, מגשם ברוחניותו ופוגם בארץ ישראל ובגדולת הצדיק" (עמ' 6 - 7).


"רבנו הקדוש בארץ ישראל הוא רבי, מה שאין כן בחוץ לארץ יש בחינת ריב, כמבואר בליקוטי מוהר"ן סי' מח" (עמ' 7).


"וזה לשון ר' אברהם ברבי נחמן...: 'נשמת משה משיח נמצא בארץ ישראל ובחוץ לארץ, ועיקר מקומו במקום הקודש" (עמ' 7).

נ נח נחמ נחמן מאומן!!!נ נח בנשמה
נ נח נחמ נחמן מאומן

כן מה זה אמור להביע???kehati
שקל דגל או בלון?חאלאס
מה אתה רוצה?

ישמצב לדגל?''בונייך''
אני דווקא הייתי הולכת על הבלון..קראתיך
סבבה מה שתגידו..שובי אמונה
אם זה בחינם אני לוקחת הכל...=]שמחה ואמונהאחרונה
מי יכול ליראות את זה ולא לטוס אחרי זה??????????...''בונייך''
 יאלללהה אומן ...איזה אורות
אני!!!! P:אוריין
אוריין אני אוהבת אותך! את מותק עולם!!הוד':)
ווואי מטורף שנזכה...!! חזזזק ראיתי את אבא שלי..שובי אמונה
אוריין,את משו מיוחד!..קראתיך
ואת זה אפשר לראות ולא לטוס????? חחחחחחחחחנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
אללללללה אומןןןןןןןןןןןןןןןןןן
יואוווווווו את זה חיפשתינ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
"אשרינו מה טוב חלקינו שזכינו להתקרב לרבינו אומן אומן ראש השנה"......איזה אורוווווווות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בשתי מילים: אני מקנאה!!!אוהבתותך
בס"ד בר"ה

מי שהוא ממין זכר ולא נוסע לרבינו.. לאומן... - הוא פשוט מפסיד!!!

אוי... רבנו!!!
מפסיד ובגדול!!!!kehati
בשתי מילים: לא מקנא!אריאל יוסף
אשרי מי שלא יוצא כלל מארץ הקודש!
"ארץ אשר ד"א דורש אותה, תמיד עיני ד"א בה מרשית השנה ועד אחרית שנה".
רק אתמול קראנו את זה...
אה, ועכשיו תאמרו שקברי צדיקים זה בחינת א"י...
כן, וגם כל הדרך לשם-זה 'בחינת' וגם כל העיר אומן וכל אוקרינה וכל אירופה-כי ה'צדיק' 'נמצא' שם...
מי שבאמת מוכן להתמודד ולברר שיקרא את זה:
1.  http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=894&id=4024&q=%e0%e5%ee%ef
2.  http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=894&id=6224&q=%e0%e5%ee%ef
3.  http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=894&id=8450&q=%e0%e5%ee%ef

אה, ואל תגידו 'פשטות ותמימות' כי 'אין חכמה ואין עצה ואין תבונה נגד ד''.
אין זו 'פשטות ותמימות' אלא עקמימות וסילוף הדעת!
כל עוד אתה לא חסיד ברסלבשמחה ואמונה
אין לנו מה להתוכח איתך בנושא הזה.. כי אתה לא  באמת מבין בזה.. תלמד ברסלב תתקרב לצדיק, יהיו בעיות?!..נדבר..
אולי במקום לזרוק סיסמאות-תקראי את המאמריםאריאל יוסף
ותגיבי לעניין?
לפחות תנסי להתמודד עם הטענות!
אין לי עניין לקרוא את המאמרים האלושמחה ואמונה
כי כבר למדתי את הנושא הזה ואני לא מעוניינת להחליף דעה..[אלא אם כן יש לך שאלה, ואתה באמת שואל כי אתה רוצה לדעת ולא כדי להשמיע את דעתך..]
 
גמאני לא טסה! ולא אטוס!אלירז
מקובל עלינו..שובי אמונה
תסלח לי על הבורות אבל מי זה הרב משה צוריאל???kehati
וואי אנשיםם חלאססססססססקראתיך
באמת שחפרתם...
כאילו אין מצב לשירשור אחד נורמאלי בלי להתחיל כל פעם מחדש ת'דיונים האלה?
 
מנהל,תעשה טובה תעשה פה סדר!
מישהו מעיז לחלוק עלייך! פשוט נורא!golani
לא קשור לזה..קראתיך
מצידי תחלקו עלי כל היום.לא מזיז לי...
אבל מסכים איתי שזה חופר שבכל מקום אפשרי מתחילים עם אומן?
אל תגזימו...שיכנסו אבל עם ענווה...=]שמחה ואמונה
 
הרב משה צוריאל:אריאל יוסף
ר"מ לשעבר בישיבת שעלבים, חיבר את הספרים 'אוצרות הראי"ה', 'אוצרות התורה', 'אוצרות המוסר' ואחרים. כיום משמש כר"מ בישיבת ההסדר בראשון לציון ובישיבת 'תורת החיים' ביד בנימין.
אתה צודק.שמחה ואמונה
אבל גם לא צודק.
צודק: לא צריך לסגוד לכל רב
לא צודק: רב שבכלל לא קיים[?!]- הוא קיים!!, צדיקים במותם נקראים חיים ,אל תעלים את רבי נחמן..
לא צודק: ברסלב היא באופן מוחלט נגד הלך הרוח של הפסיקה היהודית- תראה לי ר אחד שאומר את זה...
צודק: יש טעם ודברים בטקסטים שרבי נחמן השאיר
לא צודק: לא מחקנו את התורה ולא חידשנו דת במסווה של דת ישראל.
אתה זה שמוחק פה רבנים ויורק בלי חוצפה על זרמים, הדרך שלך היא לא הדרך היחידה והנכונה. כל דרך היא טובה ובכל דרך יש חסרונות, ברסלב מודעת לחסרונות שלה, תהיה אתה מודע לשלך..
 
למה להפסיק בסוף המיתנגדים ידליקו לכל אחד מאנ''ש...''בונייך''
את המיקטרת שלו אז צריך כמה שיותר חחח..... תכינו אש!!!!! אשרינו שזכינו להיתקרב לרבינו
!!!!!!!!
זה אשכרה מה שברסלב גורסים?golani
חבל שאין פה סמיילי |גועל|.
מה ברסלב גורסים?..שמחה ואמונה
כן, וזה גם מאוד חכם לבוא ו'ללמוד' את דרכה של ברסלב מחבורת נערים באיזה פורום..
הגר"ע יוסף: 'בשביל מה לנסוע לאומן'?אריאל יוסף
דברי הגר"ע יוסף נגד נסיעה לאומן בר"ה:
כי הוא לא חסיד ברסלב..שמחה ואמונה
לך לפי הרב שלך ואני אלך לפי הרב שלי.. ככה זה הולך ביהדות לא?..
אריאל יוסף כנס יש תשובה...''בונייך''
נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!
לא!! זה ממש לא תשובה.שמחה ואמונה
תודה על הגיבוי...אריאל יוסף
חברה תנשמו עמוקחילא דמשכנא
כל אחד פה עם דעותיו וזה חשוב אבל תשתדלו שזה יהיה כמו הוויכוחים של בית שמאי ובית הלל - בזמן הלימוד דם ואש ותימרות עשן ומיד אחריו חיבוקים ואהבה גדולה, אל תזלזלו ככה אחד בשני זה בטוח לא יוסיף טוב לכם ולכל עמ"י.
חס וחלילה הכול מאהבה אין פה שינאה וזילזול...''בונייך''אחרונה
אל תגידו לא ידענו, המצאנו, חשבנו.. דיי נוו דיישמחה ואמונה
הגיע הזמן לדעת את האמת.. זה הסיפור שעומד מאחורי השיר- מי יתן לי אבר כיונה:

הבסיס של השיר הוא של דוד המלך

יש פסוק בתהלים "ואמר מי יתן לי אבר (זה כנף) כיונה אעופה ואשכנה"

אז חסידי ברסלב קצת שינו את המילים והוסיפו אעופה לציון הקדוש אומנה

שיהיה לנו  כנפיים לעוף לציון של רבי נחמן באומן

האאאאא הבנו.. חחח אין עלייך..שובי אמונה
בס"ד בר"ה
ווואי הלוואי ויהיה לנו כנפיים זה יהיה כזה חחחזזקקק נעוף כזה לרבי שמעון אחרי זה לאומן...
תעבירו את זה הלאה לעוד 20 אנשיםשמחה ואמונה
וכעדות תראו שהטלפון יצלצל...
כחח
והסיפור של השיר "הקב"ה אנחנו אוהבים אותך"קוקו
לאחר תשליך, מתלכדים המעגלים, בשירה אדירה שסוחפת איתה מאות ואלפים, מעגלים עצמים מתלכדים שם לכדי ריקוד דבקות ושמחה, על עוד מצוה שנעשתה, על עוד מצוה ממצוות היום שזכינו לה, שם, אחרי תשליך, נולד השיר שכבש את הכל "הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך", ע"י הרב שלום סבג, שפועל לקירוב רחוקים בפרדס כץ, והוא ותלמידיו אינם מחסירים שום מועד עליה לאומן, כאיש אחד מתייצבים מידי שבת חנוכה, ראש חודש ניסן, חג השבעות וכמובן ראש השנה, בציון רבינו, אומרים יחדיו "תיקון הכללי", מתפללים בסגנונם המיוחד או שומעים שיעור ברחבת הציון מפי מנהיגם.





יפה.. אז משם הכל התחיל?.. כחח הרב סבג אויי הרב סבגשמחה ואמונה
חחזקק... אין על הרב סבג צדיייק...שובי אמונה
חח. לא ידעתי שזה הוא!! צדיק!!!איה מקום כבודך
תרגעו ומהר..אנונימי (פותח)
גם כן החזק הזה אכל לחיוני תחייםאנונימי (פותח)
למה להירגע אין על הרב סבגחמשוש...
הסיפור האמיתישפיפול
שהיה ריב גדול מאוד באומן בראש השנה פעם אחת.

אני לא זוכר על מה היה הריב , או על נוסח התפילה או על הטבילה. כמעט בטוח שזה היה על הטבילה.

אז באו לפשר בין ראשי המחנות הניצים ורצו להגיע למצב שיתחילו את התפילות והחסידים חיכו מחוץ לבניין וחיכו וחיכו וכדי להעביר את הזמן הם התחילו לשיר שירים ומזה נולד השיר הזה וגם אז נפסקה המחלוקת.
חחח..נעשה טיול קברי צדיקים עם הכנפיים....חחחקראתיך
אהה... אני מוכנה לקבל את 2 הדעות לגבי השיר...שמחה ואמונה
יאללה לא לחפור..כל אחד ישיר מה שניראה לו.קראתיך
יש מצב שמישהו מעלה את הטרנסים של הרב סבגסולי הגינגי"
לא ידעתי,המצאתי,חשבתי... דיי נו דיי.......''בונייך''
אבל אמרתי לאאאאאשמחה ואמונה
הנה טראנסבג בשבילך:קוקואחרונה

בהצלחה!
תקשיבו הערהאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
לא על נסיעה לאומן הפעם
אני לוידעת אם כשאתם אומרים זורקים ת'שכל עושים מה שרבנו אמר ועוד כל מיני שטויות אתם מתווכנים לזה ברצינות?
למה אם כן סתם שתדעו ביהדות אין דבר כזה לזרוק ת'שכל צריך לחשוב ולבדוק ולעשות הכל לפי ההלכה!!!
הבנתם??
יופי!!!
אוריאנוש!! אני מתגעגעת!!הוד':)
הכוונה - שרב (שהוא הולך לפי משו מסויים) ואז הוא אומר משו, ואז, לא משנה מה הוא יאמר, אז זה מה שמי ששאל אותו יעשה, זה הכוונה בלזרוק את השכל.
(קחי דוגמא שאת תעשי כל מה שהרב כהנא יגיד לך..)
תקשיבי תשובה...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
קודם כל זה לא שטויות לזרוק ת'שכל ולעשות מה שרבינו אמר, ההיפך, זה מעלה עצומה ביותר והלוואי ונזכה לזה....
וביהדות הכי טוב זה לזרוק ת'שכל..רבינו לא התכוון שאם בן אדם נתקע באיזה עניין ולא יודע מה לעשות אז פשוט שיעשה מה שנראה לו...הפוך לגמרי..רבינו אמר תעברו על כל התורות שלי ואל תיפלו מסעיף אחד בשולחן ערוך....מה שאני מבין ויודע במה שרבינו אמר לזרוק ת'שכל הוא התכווין לא להיכנס לחכמות וחקירות שע"י זה האדם יכול לבוא לכפירה בה' ובתורתו....ואם קורה לאדם איזה שהוא נפילה או ניסיון או כל מקרה אחר שלא יתחיל לנסות לחקור ולהבין את דרכי ה' פשוט שיגיד: "הכל לטובה, ובע"ה נחזור בתשובה.." (אין הערוד ממית אלא החטא ממית) מקווה שעניתי קצת ובע"ה שנזכה לחזור בתשובה שלימה ואמיתית לפניו יתברך......אשרינו לגמרי...נ נח נחמ נחמן מאומן!!!
יענו זה להתבטל לרב אחד ולזרוק ת'שכלשובי אמונה
בס"ד בר"ה
כל מה שהוא יגיד לך את תעשי..כמו שהודיה אמרה כל מה שהרב כהנא יגיד לך את תעשי..  הבנת?! דירבאלק אם לא... חח סתתתם נשמה!
שנזכה לגאולה שלמה ונצא מכל הבילבולים!!!
טנקיו על התשובותאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
זה ממש לא כמו הרב כהנא כי אני הולכת בדרך של הרב כהנא אבל כמו כל בנאדם גם הרב יכול לטעות.. אם יהיה משו שיסתור את ההלכה אני לא יעשה אותו(אבל איןן)
אני ממש לא זורקת ת'שכל ודווקא בגלל שאני חושבת ובודקת כל דבר אני רואה שזה לפי ההלכה!!
לננח זה הכל.. אממ לא בדיוק הבנתי.. תמיד אומרים לזרוק ת'שכל על דברים שרבי נחמן אמר לא על ההלכה...
אם זה על ההלכה אז סבבבהה.. אבל אם זה על דברים שרבנים אומרים אז באותה מידה כל האלה שלא סרבו פקודה וזרקו ת'שכל ועשו מה שהרבנים שלהם אמרו...
אוריין,כנסי..קראתיך
תקשיבי,זה נורא עמוק אז תתכונני...חחח
 
ר' נחמן מצד אחד אומר לזרוק ת'שכל(שזה כמו מה שננח זה הכל אמר..בענייני כפירה,וחקירות אחרי מעשיו של ה'..)
ואז באמת כדאי ומומלץ לזרוק ת'שכל ולדעת שהכל לטובה בלי להכנס לעניינים של ה'..
 
ומצד שני ר' נחמן אומר שצריך להשתמש בשכל של האיש ישראלי..משו כזה לא זוכרת בדיוק..
 
אז מזה רואים שצריך להשתמש בצורה נכונה בשכל,ולא להשתמש בו כשלא צריך אותו..
 
מקווה שעזרתי במשו..
תודי היה עמוק..
אוריין,הוד':)
אני לא חושבת שרבי נחמן נוגד את ההלכה, הוא לא אומר לך למשל לאכול חזיר, חוץ מזה, לצאת מא"י לא נוגד את ההלכה לפי דעתי, למרות שבע"ה אני לא אטוס לאומן ולא אצא מהארץ..
לא אמרתי שרבי נחמן אומר לעבור על ההלכהאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
פשוט שאלתי למה במקום לענות לעניין אומרים זרוק ת'שכל רבינו אמר וכו'...
!..!!!-אל תעשי ת'טעות הזאת ואל תתחילי לדבר על אומןקראתיך
באמת שחפרנו על זה מספיק!
 
 
זה היה נשמע שככה את חושבת.. ושאת נגררת לזה..הוד':)
רבנו אמר תלמדו את כול הספרים שלי אבל על תעברו על'ערבות הדדית'
סעיף קטן בשולחן ערוך.
 
ויש בכול הליקו"ט 3 פעמים שרבנו אומר מצווה גדולה. 1. מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד 2. מצוה גדולה לחדד תשכל! 3. לא זוכר.
רבנו לא היתכון שניזרוק תשכל ונלך בטיפשות, הזריקת שכל כוונה לעניות דעתי ברגע שאני לא יודע רצוני ורצון ה' להשליך תשכל, דוגמא? המקוה קפואאאאא ליזרוק תשכל ולהיכנס.. ( איזה ערס חמוד באומן לימד אותי משו, יש שם 2 מקוואות, אחד בתשלום אחד בחינם, כמובן הזה שבחינם לא מנוקה וכו' עומד אחד מיתלבט אם להיכנס.. (מלוכלך ממש.. גועל נפש..) פתאום אני שומע אותו אומר לעצמו, 'מה אני יותר נקי מהמקוה'.. ) 
כלומר מה שאתה אומרgolani
 - זה שהיהדות כ"כ מפגרת עד שאין אפילו מה לבדוק אותה בשכל כי ישר תיכשל ותראה שהכל שטויות? מעניין...
אוריין כנסי....אנונימי (פותח)

יש דברים שאין להם תשובות, כמו שאלות מאוד גדולות באמונה שאם תחקרי ותחקרי את תגיעי לכפירה כי התשובות הם בכלל לא בהשגה שלנו.

תנסי לחקור למה ה' עשה את השואה

במצב הזה חובה לזרוק את השכל כי מה לנו ולהחלטות של ה'? כל עוד אנחנו בגוף הזה אנחנו לעולם לא נבין והחקירות רק יגרמו לנו לריחוק.

חוץ מזה שכשאדם זורק את השכל הוא הכי מתקרב לה' בעולם כי הוא מראה לו שהוא מתרפק רק עליו ולא על שום דבר אחר. כי נגיד בן אדם בנפילה או שקרה לו משהו או כל אחד והסרט שלו, והוא חוקר וחוקר וחוקר למה ומי ומה מה יצא לו מזה? אבל כשאדם זורק את השכל ואומר ה' אתה הבאת עלי את הצרה הזו אני זורק הכל לא מבין שום דבר עזור לי מהצרה הזו להתקרב אליך בתמימות ולהתרפק רק עליך , מתוך הצרה הזו יצאה לו ההתקרבות הכי מתוקה שיש .

כי לזרוק את השכל פרושו ללכת בתמימות כמו שאמר דוד המלך ע"ה "אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה'" הוא לא אמר אשרי הצדיקים הוא אמר אשרי התמימים ועוד הוא אמר את התמימים לפני ההליכה בדרך ה' להראות לנו שקודם כל צריך ליהיות תמים ורק אחרי זה אתה יכול ללכת בתורת ה', כי כשאדם כל הזמן בחקירות ולמה ולמה ולמה אז הוא רק מתרחק והולך עם כוחי ועוצם ידי והגאווה שלו שהוא חייב לדעת הכל כי אין סיכוי בחיים שהוא יקבל אפילו אחוז קטן מכל השאלות שלו כי הוא בחיים לא יתפוס את זה והוא בכלל לא כלי קיבול כדי להבין כאלה דברים נשגבים.

אני הבנתיקשקשן
שלזרוק את השכל הכוונה להתבטל לרב בלי חשבון, כמו שר' נתן כותב שלפני שהוא היה נכנס לרבנו הוא היה קובר את השכל עמוק באדמה (לא זוכר איפה זה כתוב אבל זה כתוב, בטח אתם יודעים איפה...).

היינו, אם הרב אומר לי משהו אני צריך לעשות בלי חשבונות של מתאים נכון כדאי, אלא פשוט להתבטל.
לא רוצה להתבטל לאף אחד.golani
אני בנאדם חופשי ולא רובוט של איזה רב.
השאלה למה ה' עשה את השואהgolani
 - היא לא שאלה קשה.
ומה שאתה אומר זה שהיהדות כ"כ מפגרת שאם אני באמת אבדוק את הדברים אני אגיע למסקנה שהכל שטויות? מעניין...
אם זה לא שאלה קשה אז יש אתחאלאס
השאלה על הידיעה והבחירה
אז התשובה זה לא לשאול?golani
זה הביזיון הכי נורא ליהדות, לומר שהיא כ"כ דבילית עד שעדיף לא לשאול
לא כל דבר שכל של בן אדם מביןחאלאס
אז לא תמיד צריך לשאול
לדעתי צריך לשאול אבל נגידאוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
לדעתי כל מיני דברים כמו השואה צריך לשאול כי אם אתה אומר למישו לא לשאול אתה מביא אותו לכפירה..
(יש לזה תשובה, חטאנו העדפנו להישאר בחו"ל בנחת ובשלווה אז ה' החזיר אותנו לארץ ונתן לנו להבין שרק ארץ ישראל שלנו ורק כאן נוכל לחיות בלי שואה. )
אבל נגיד יש מצוות שלא מסכימים איתם כ"כ (נגיד שזה נראה לא מוסרי למחוק ת'ערבים) אז לזרוק ת'שכל ולעשות ת'מצווה כי זה מה שה' אמר!
אבל כן צריך לשאול למה היתה שואה כדי שנלמד לקחים ולא נבוא לידי כפירה!
חפרת!!!!!!!חאלאס
שבת שלום לכולם
זה לא נכון.golani
שאלות על מהות האל באמת אולי אין מה לשאול כי אי אפשר להבין ממילא אבל שאלות כמו "מי אומר שיש אלוהים" או "מאיפה יודעים שמתן תורה באמת היה" זה שאלות שבהחלט אפשר להבין את התשובה עליהם ולכן - למה לא לשאול אותן?
מצטער על השליחה הכפולה...golani
פשוט שליחת ההודעה התעכבה ולחצתי כמה פעמים וזה מה שיצא.
זה לא נכון.golani
שאלות על מהות האל באמת אולי אין מה לשאול כי אי אפשר להבין ממילא אבל שאלות כמו "מי אומר שיש אלוהים" או "מאיפה יודעים שמתן תורה באמת היה" זה שאלות שבהחלט אפשר להבין את התשובה עליהם ולכן - למה לא לשאול אותן?
זה לא נכון.golani
שאלות על מהות האל באמת אולי אין מה לשאול כי אי אפשר להבין ממילא אבל שאלות כמו "מי אומר שיש אלוהים" או "מאיפה יודעים שמתן תורה באמת היה" זה שאלות שבהחלט אפשר להבין את התשובה עליהם ולכן - למה לא לשאול אותן?
לא צריך לקחת הכל בקיצוניות..שמחה ואמונה
לזרוק את השכל הכוונה להיות תם.. אם את יודעת מזה התמימות אני בטוחה שהשאלה הזו בטלה ומבוטלת..
אאל"ט לזרוק תשכל הכוונה לא להיות סתםחילא דמשכנאאחרונה
מתוסבכים ומפולפלים במקום שאפשר ללכת בפשיטות.
שלום יש לי עוד הודעה שהרב עזרא שיינברג אמר לירן22
דיברתי שוב עם המקובל הרב עזרא שיינברג שליט"א בנוגע למצבי והוא אמר שעלי להחליף את השם שלי מרן לניר, ובנוסף הוא אמר שאני חייב להעסיק את עצמי ולעבוד ושאין לי ממה לחשוש.

איך בדיוק זה עוזר שמחליפים שם?
כתוב במהר"לקשקשן
ש"השם הוא המהות" - השם שלך הוא המהות שלך. 

וכשאתה משנה את השם אתה בעצם משנה את המהות שלך.

(כך נראלי לפחות...)
זה עניין קבלי..שמחה ואמונה
כנס לאתר דברותהם עוסקים בזה..
חפש שיעור של הרב פנגר או הרב זמיר כהן על שמות..
הוקוס פוקוס והמהות משתנה כאילו?golani
מגניב קשקשן, אתה מוכן לנסות את השיטה הזו (הוקוס פוקוס ושות') גם בבניית בית, בפרנסה ועוד?
גולני אם תיתן לי תשם שלךשמחה ואמונה
אני מוכנה להתפלל עליך שבעז"ה תזכה להפסיק לזלזל בדעות של אחרים.. אני מבינה את הקושי ..
הבנת הנקרא.golani
"קשקשן" זה מכוון לשם המשתמש, לא לדעה.
וזה אומר שצריך לזלזל כי...?שמחה ואמונה
במחשבה שנייה צודקת.golani
סליחה מ"קשקשן".
אופס לא ראיתי את ההודעה הזאת..שמחה ואמונה
סליחה..
לא בהכרח עניין 'קבלי'אריאל יוסף
תלמוד בבלי מסכת ר"ה ט"ז:
"וא"ר יצחק ד' דברים מקרעין גזר דינו של אדם אלו הן צדקה צעקה שינוי השם ושינוי מעשה צדקה דכתיב (משלי י) וצדקה תציל ממות. צעקה דכתיב (תהילים קז) ויצעקו אל ה' בצר להם וממצוקותיהם יוציאם. שינוי השם דכתיב (בראשית יז) שרי אשתך לא תקרא את שמה שרי כי שרה שמה וכתיב וברכתי אותה וגם נתתי ממנה לך בן. שינוי מעשה דכתיב (יונה ג) וירא האלהים את מעשיהם וכתיב (יונה ג) וינחם האלהים על הרעה אשר דבר לעשות להם ולא עשה..."
מצאו לי עבודה סוף סוף ב"הרן22
מחר אני אמור ללכת לראות את העבודה..אני מקווה שבעז"ה זה יסייע לי להרגיש יותר טוב בנפש.
ובקשר לשינוי שם אז להחליף את השם כמו שהרב אמר לי לעשות? כי הוא אמר לי להחליף את השם מרן לניר.

ויש לי עוד שאלה,אני עובד חזק על העניין של למצוא בעצמי נקודות טובות ואני כן מוצא כאלו עכשיו רק יש את הקושי שאפילו שאתה מוצא את הדברים הטובים אז אתה לא מעריך אותם. למה זה קורה? ומה היא הדרך הטובה כן להעריך את הנקודות הטובות על מנת שיביאו אותי לשמחה?
תשובה לגולני על ההוקוס פוקוסקשקשן
ודאי שאין זה הוקוס פוקוס, אך כמו כל סגולה דבר שה עוזר לשינוי המהות של האדם.

ידוע ששמו של האדם זה לא דבר סתמי וזה מאוד משפיע על הלך חייו (השום הוא המהות...), ולכן עוזר לשנות את השם כדי להשתנות, אבל ודאי ששום סגולה לא תעזור בלי שתעבוד על עצמך.

כמו שר' נחמן אמר לבוא אליו לראש השנה והוא יוציא אותך מהגיהנום, זה אומר שאם תלך ותעבור עדין עבירות כרגיל הוא יוציא אותך? ודאי שלא! אלא שאם תשתדל הוא יעזור לך. 

כנ"ל לגבי עניין השימות, כך לפחות לפי הבנתי, אודה ולא אבוש לא ראיתי את זה בשום מקום (חוץ מהמשפש של המהר"ל)

ולרן, אם שאלת את הרב עזרא והוא אמר לך להחליף נראלי שממש כדאי לך לעשות את זה! 
אבל מה העניין בשם?golani
כלומר זה לא מביא אותי לעבוד על עצמי, זה לא מביא אותי לכלום, זה משהו סמלי בלבד.
הרי הדת היהודית אינה דת שמבוססת על סמלים וכישופים כדוגמת הע"ז למיניהם.
גולני - השם קשור מאוד במהות האדם.חילא דמשכנאאחרונה
אמנם היהדות אינה דת של סמלים וכישופים אבל היא כן נותנת להם מקום וחשיבות.
וכמו שכבר אמרו רואים משרה ואברהם ששינוי השם מקרב למהות.
ב"ה סוף סוף!!שמחה ואמונה
לענ"ד, אם התייעצת על זה עם רב וזה מה שהוא אמר לך, אז תחליף..
ובקשר לשאלה השניה, למה זה קורה?. נטו יצר הרע.. עד שאתה מצליח במשהו, הוא יעשה הכל כדי להפיל אותך..אז פשוט אל תקשיב לו... ויש דרך מצויינת להעריך את הנק' הטובות שבך.. תקשיב, תכין לעצמך פנקס קטן, וכל פעם שאתה עושה מעשה טוב, תכתוב את זה בפנקס בסוף כל יום תקרא את מה שכתבת... ותאמין לי שזה ישמח אותך מאוד.. תחשוב על זה, אתה היום התפללת, אבל יש ככ הרבה יהודים שלא התפללו..איך ה' גאה בך שאתה כן התפללת וכן הלכת עם ציצית ואתה כן רוצה להתקרב אליו ואתה לא מחלל את שמו!!! וגם הצדיקים וביניהם רבי נחמן מסתכלים עליך ומתפארים!! כי אתה יודע שהיום כל מצווה הכי קטנה בדור שלנו נחשבת למשהו לא  נורמלי!! אז תאמין לי שהרבה מאוד מתפעלים מהמעשים שלך ומהרצונות שלך למעלה, הגיע הזמן שגם אתה תתחיל..=]
טיסה לאומן תשע"א במחירים הכי זולים בשוקאנונימי (פותח)
בעז"ה
 
זכינו לארגן גם השנה טיסה מאורגנת עם הרב הצדיק הרב בנימין בצרי ראש ישיבת בית יוסף ישיבה לחוזרים בתשובה  עם אוכל ולינה במחירים הכי זולים בשוק לפרטים 0547492143
 
 
       "ראש השנה שלי עולה על הכל"
מה דעתכם?צעיר רענן
איזה יפה אתה הכנת?..שמחה ואמונה
תעשה כזה גם לרב ברלנד..=]=]
אכן,צעיר רענן
 ואני לא מכיר את הרב ברלנד אני לא ברסלבני'ק(מכיר רק את הרב ארוש מהספר בגן האמונה)
חבל..הייתה יכול להועיל.. חחשמחה ואמונה
זה בסדר-צעיר רענןאחרונה
אני עדיין יכול להועיל... לפרטים אפשר למסר"ש...
אני מת להתחזק אבל..שמוליק פיין
אני לא יודע איפה להתחיל..?כאילו במה..?

(אני לא חילוני או משו סתם רוצה להתחזק..)

אם אפשר המלצות איך?במה להתחיל? וכאלה..תודה!
תעשה לך איזה סדר יום קבוע...קראתיך
נגיד תתחיל בזה שכל ערב אתה שומע איזה שיעור מחזק או לומד משו..
תתמיד בזה ובע"ה תיראה איך אתה נכנס לזה ואז תוכל להתקדם עוד!
 
אשריך!
אממשמחה ואמונה
לענ"ד.. תתחיל משיעורי תורה..עדיף שתלך לשיעורי תורה ולא תראה באינטרנט אבל איך שאתה מרגיש.. גם תלך לרבנים ותדבר איתם, תשאל אותם שאלות.. תעקוב אחרי ההתנהלות שלהם תראה את המידות שלהם.. תקרא סיפרי מוסר תקרא סיפורי צדיקים.. תשב ותלמד גמרא עם מישהו שאתה יודע שהוא חי את הקדוש ברוך הוא.. פשוט תחפש לך חברה טובה להיות בה בקיצור..
תראה אם אתה מצליח..
בהצלחה!! וכל הכבוד לך באמת,שתזכה להתחזק ולהתקרב לה' באמת באמת בלי פוזות למיניהם..
קודם כל :"אשריך לגמרי"....נ נח זה הכלאחרונה
בס"ד בר"ה
 
עצם הכוונה והרצון,..כבר זה התחזקות!!!!
ולי נראה..שאם אתה רוצה להתחזק ולא יודע איך פשוט תקבע לך זמן כלשהוא שגם אם יתהפך העולם לא תעבור על הזמן הזה ותתבודד בו...ובהתבודדות עצמה תבקש מלפני אבא שיכוין אותך הכי טוב בדרך להתחזקות האישית שלך..ובע"ה אני בטוח שכבר תראה ישועות!!! בהצלחה אחינו היקר..חזק ואמץ בעבודתך נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!!!
ב"ה סגרתי כרטיס לאומן ראש השנה יאלה מי בא גם???אנונימי (פותח)
אני באה.!שמחה ואמונה
לא פיזית אומנם, אבל באה..
יאלה בעז"ה גם פיזית תבואי איזה אורות!!!! (:אנונימי (פותח)
מי לא בא??kehati
כולם באים בעז"ה יהיה אורות!!!אנונימי (פותח)
אני אבוא אי"הבחור זהב
רק לשמוח כל הזמן!
טוב אני באה אבל מאיפה הוספים כסף?אנונימי (פותח)
מתפללים לה' יתברך אחר כך התבודדות 6 שעות ובעז"ה...אנונימי (פותח)
הישועה תבוא.....או שתלכי לנתב"ג תקבצי נדבות!!!
יש הרבה אנשים שעושים את זה.....חחח
נראה אותך עושה 6 שעות התבודדות..שמחה ואמונה
אני לא אבל יש צדיקים שמצליחיםאנונימי (פותח)
טוב אז כשאני אהיה צדיקה נדבר...שמחה ואמונהאחרונה
שלום תוכלו לעזור לי שוב?רן22
היום עשיתי ברוך-השם עוד צעד בדרך לבניית סדר יום בכך שהלכתי ללשכת-התעסוקה ושם ביקשתי שיחפשו לי עבודה של מספר שעות לבקרים מאחר שאני מתכוון ללמוד בחברותא לאחר העבודה(כרגע אני לומד איתו בבוקר).

אבל הבעיה היה שכאשר הלכתי הרגשתי איום ונורא בתוך הנפש מין הרגשה חזקה של תשישות נפשית וחוסר אנרגיות ומוטיבציה שאני נורא חושש מזה(כאילו אם היה לי את זה היום אז איך אני אצליח לעבוד???) וגם הרגשתי מלבד זה גם הרגשה חזקה של חוסר-ודאות כי אני אף פעם לא הייתי עובד ועכשיו זה נורא מלחיץ אותי מאוד כל העניין הזה ואני ממש מרגיש עובד עצות וחסר-אונים אני לא יודע מה לעשות בנוסף לכל הדברים שאני עובר(החוסר בטחון עצמי,הבדידות,האי ודאות בנוגע למצבי) ג הבעיה הזאת מצטרפת ומוסיפה לי יותר אי-ודאות וחוסר אונים.

לישועתך קיויתי ה'...!  אני כבר מרגיש שהנפש שלי נאכלת ונשרפת מכיוון שאני מרגיש כך כבר שנה ללא שינוי
אין לי כבר כח לחיות באי ודאות הזאת ובסבל הנפשי הזה אוףףף מה עושים? איך מתקדמים? אני ממש מרגיש לא טוב בנפש כרגע בגלל כל אותם הדברים שציינתי,אתם לא יודעים כמה אני משתוקק כבר שהחוסר-ודאות בנוגע למצבי יחלוף כבר.

ולדאבוני זה משפיע עלי גם בעבודת-ה' אני מרגיש שאין לי כוחות-נפש ללכת להתפלל ולקיים מצוות מסוימות וזה גם מוסיף לי דאגה מכיוון שאני מרגיש שהידרדרתי בשנה האחרונה באופן קטסטרופאלי לחלוטין.

אני ממש אשמח לשמוע מה דעתכם,אם תוכלו להסביר לי מה בדיוק עובר עלי והאם אין לי מה לדאוג? כי זה ממש קשה לי.
פשוט תתעלם מכל הבעיות שיש לך..שמחה ואמונה
זה שתגרד פצעים לא יעזור לך.. תנסה שלא לרחם על עצמך, אתה כבר גדול ואתה צריך ללמוד איך להתמודד עם בעיות, ואם אתה רואה שאין לך שלוות נפש בעבודת ה', אז כנראה שאתה עושה משהו לא טוב.. עבודת ה' היא עבודת חיים.. אמור להיות לך טוב עם כל מה שאתה עושה.. תחשוב עם עצמך אם אתה באמת שלם עם העובדה שיש אלוקים, שגם אם יוכיחו לך שאין אלוקים אתה תמשיך להאמין בן, ואם תגלה שהתשובה היא כן, אני חותמת לך שלא משנה כמה קשיים תעבור וכמה קשה יהיה לך, אם אתה חי באמונה מתמדת שה' איתך כל הזמן והוא משגיח עליך ושומר עליך והכל ממנו אז שום דבר לא יזיז לך שום דבר לא יפיל אותך כי יש לך אבא שיכול לפתור לך את כל הבעיות... אם רק תגיד לו.. רק תבקש..כי הוא הרופא והוא המליונר והוא השדכן והוא הטוב והמיטיב...
שיעורי הרב שלום ארוש שליט"אאנונימי (פותח)
בעזרתו יתברך.
אני לא יודעת בדיוק מתי אבל המשפחה שלי מתחננת טיול לירושלים,ופעם קראתי שיש שיעורים לבנות בישיבה של הרב ארוש בירושלים...אשמח לקבל פרטים נוספים
יום רביעי ברבע ל9 בערב...קראתיך
מה זה לא בתשע ? וגם אפוה הבנות יושבותסולי הגינגי"
בעקרון זה רבע ל9 -אוהבתותךאחרונה
בס"ד בר"ה

אבל הרבה פעמים יוצא ב9.
בקיצור: בין רבע לתשע- תשע הרב מתחיל את השיעור.

הבנות נמצאות בבית-מדרש של הבחורים, ממול הבניין של הישיבה, בפינה בין שבטי ישראל לכביש 1.
סדנת התבודדות לנשים!שפיפול
קצת פרטים,שפיפול
הסדנה כוללת תרגולים מעשיים נפלאים לפי תורתו של רבינו נחמן מברסלב 

וואייי נשמע קטלני!!תודה רבה!קראתיך
וואי היום כל בנאדם שני עושה סנדאות...שובי אמונה
בס"ד בר"ה
יאללה מעיין ממצאים סדנאות גם..
סדנת התבודדות בחייאת...
כמו סנדת צחוק,חחח מה זה הדברים האלה בטח הכל שם זקנות שבחיים שלהם לא ידעו איך  לצחוק וואי לזה באלי ללכת לצחוק על כל הזקנות.. חחחחחחח שה' יעזור לכל הסדנאות האלה..
חיונה,למה את מדברת ככה?קראתיך
זה נשמע אחלה!!
זה לא רק התבודדות,זה עוד דברים..וזה לא כמו סדנת צחוק..
סדנת צחוק זה באמת טימטום...
 
יאללה,איזה סדנה ממציאים?
יאללה סדנת להוצאת החפרנים המתנגדים מהפורום..שובי אמונהאחרונה
עזרהרעות =)
אשמח אם יש כאן מישהו שיוכל לכתוב לי את התפילה של רבי נחמן על השמחה מליקוטי תפילות. או לפחות לכתוב לי מקור..
 
תזכו למצוות!
זה טוב לך?שובי אמונה
בס"ד בר"ה
אדון השמחה והחדוה, אשר עוז וחדוה במקומך, ואין עצבות לפניך כלל עזרני והושיעני ברחמיך הרבים שאזכה לשמח את עצמי בכל עת תמיד, ותלמדני דעת ודרך שאזכה להתגבר ולהתחזק תמיד על היגון והאנחה והעצבות, להרחיקם מעלי ומעל גבולי, לבלי להניחם לכנוס לאחוז ולגע בי כלל חס ושלום, רק להתגבר בכל עוז להמשיך עלי שמחה וחדוה תמיד, אגילה ואשמחה בך ובישועתך הגדולה, ובנפלאותיך וחסדיך הרבים והעצומים אשר עשית עמי ואשר אתה עתיד לעשות עמי, ובחסדיך הנפלאים תמכת גורלי להיות מזרע ישראל עם קדשך, ונתת לנו תורת אמת וחיי עולם נטעת בתוכנו, זכני ברחמיך הרבים להמשיך עלי השמחה הגדולה והנפלאה הזאת תמיד עד שתגיע השמחה לרגלי שאזכה לרקד מחמת שמחה ובפרט בשבתות ובמועדי מקראי קדש ובחנוכה ופורים ובשארי שמחות של מצוה, ואזכה להעלות את הרגלין למעלה, ועל ידי זה תרחם ותעלה ותקים את כל תומכי אוריתא שהם סמכי קשוט המחזיקים בלומדי תורה ונותנים להם מתת ידם הטובה.

תודה,רעות =)
אבל התכוונתי למשהו קצת שונה.. כנראה יש עוד אחד..
אולי זה?!...שישיסטית פעורהאחרונה
יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו
שתרחם עלי ותזכני להיות בשמחה תמיד
ואזכה להיות שמח תמיד בשמחה של מצווה
ואגיל ואשמח בך ובישועתך תמיד.
על כול החסדים אשר עשית עמנו,אשר בחרתנו ורוממתנו מכל הלשונות
וקידשתנו במצוותך וקרבנו לעבודתך ושמך הגדול והקדוש עלינו קראת.
ואזכה ברחמיך לזכור הטוב והחסד הגדול הזה תמיד ולשמוח בזה מאוד.
תמיד,בכול יום ובכול שעה,תזכני להרחיב דעתי בקדושה גדולה.
לבוא לשמחה של מצווה,לשמחה אמיתית,להתלהבות הלב דקדושה
שיתלהב ליבי בקדושה גדולה לשמך ולעבודתך באמת כרצונך הטוב.
 
 
אמן!!!!
 
מתוך ליקוטי תפילות של ר' נחמן.
 
מקווה שעזרתי וזה מה שרצית או חיפשת,יומטוב!
 
 
 
 
המלצה על מקווה בבני ברק.שפיפול
מאז גיליתי את המקווה הזה השתנו חיי.
הוא פתוח כל הזמן 
ועולה 3 ש"ח.

הוא נמצא בקצה הצפוני של רחוב אורליאן בבני ברק ליד הבית ספר לבנות ומאוד קל להגיע אליו גם מרמת גן וגם מגבעת שמואל.

לא תמצאו שם אריחי שייש וספסלי מהגוני אבל יש שם ארבע בריכות גדולות ותמיד יש מים חמים.

בקיצור,
באתי בשביל תיקון הברית ונישארתי בשביל התפריט.


תמיד בסטייל.
חחח יש פה בנים בכלל?.שמחה ואמונה
כולם הלכו לטבול חחחחשובי אמונה
חחח...עשה להם חשק....קראתיך
בטח כולם ניפגשו במקווה בבני ברק...
חחח מסטולותת אוריין
מישהו פה מבני ברק?חאלאסאחרונה
הרב שמואל אליהו עם אודי דווידי.אנונימי (פותח)
חובה לראות!
איזה צדדייייק הרב שמואל, שנזכה...שובי אמונה
וואי.... חתיכת אור הרב שמואל!!!!!אוגנדה
בס"ד בר"ה
 
איך הוא שר מהנשמה...כל מילה יוצאת ישר מהלב...איזה צדיייק!!!!
חיוני אורות אורות הא?אנונימי (פותח)אחרונה
הטיסה הכי זולה לאומן ר"ה!א.מ.נ

660$ בלבד כולל טיול לקברי צדיקים (הבעש"ט, רבי נתן, הפלא יועץ)

 

לפרטים נוספים, אליי באישי או לטלפון 0542255308

קני לי כרטיס אני באהאנונימי (פותח)אחרונה
טיסה לאומן בראש השנה תשע"אאנונימי (פותח)
בס"ד
טיסה לאומן החל מ-600 $.
ניר 052-2647425
דרך איפה?'ערבות הדדית'
כמה זה היום 600$???????גורילה
אל תדאגי אין לך מספיק כסף לזהאנונימי (פותח)אחרונה
בית המקדש ושמחהא.
בס"ד.
 
רבינו אמר ש"מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד", וכו'...
 
איך זה מסתדר עם זה שלושת השבועות, ט' באב, ובכלל עם החיסרון של בית המקדש היום?
 
וגם איך צריך להתי'יחס לציווי של רבינו "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד", בימים האלה?
"משנכנס אב ממעטין בשמחה"אוהבתותך
בס"ד בר"ה

ויש כאן דיוק. לא כתוב :"אין שמחים" או "מרבין בעצב" אלא: "ממעטין".

שמעתי בשם הרב ארוש שליט"א, שלמדים מהנ"ל (וגם מחודש אדר, שכתוב: "מי שנכנס אדר מרבין בשמחה") שעל יהודי תמיד להיות בשמחה. תמיד.

מה שכן, ישנם זמנים שעליו להפחית משמחתו במעט. כמו לדוג' בזמנים הללו.
אבל שמחה בכללותה- תמיד!!!!!
תודה...א.
בס"ד.
 
מה זה אומר למעט בשמחה?
וגם...א.
כתוב בקיצושו"ע של הרב גאנצפריד בהלכות זכר לחורבן (סימן קכ"ו סעיף ג'), שאסור לשמוע שום כלי שיר, ואפילו שיר בפה כל(!!!) השנה.
 
איך זה מסתדר עם כל מה שרבינו אומר???
דבורהלה חומד..(:אוהבתותך
משנכנס אב ממעטין-- בשמחה...אור-נא
גם כשממעטים, צריך לעשות את זה בשמחה.. [הרב גינזבורג אומר את זה..]
אור-נא.... חחח... את כזאת גינצבורגית!!הוד':)
גם אני תכננתי לשאול את זה וכל הזמן שחכתי...
חוצמזה, יש הבדל בין עצבות לבין שברון לב.בצי.ג
בצי תזהרי ממני אל תכנסי עכשיו לעצבויות..אנונימי (פותח)אחרונה
הספר "בשדי יער"אנונימי (פותח)
בעזרתו יתברך.
מישהו קרא את הספר בשדי יער???
אח של חברה שלי אמר שהוא ספר למבוגרים ולא לבני עשרה....
(הוא נראה לי ספר מהמם!!!) לאיזה גיל הוא מתאים???
תן חיוךהכל לטובה!
לא.. הוא מתאים לכל הגילאים..שמחה ואמונה
קניתי אותו.. והתחלתי לקרוא..
כדאי לך.. הרב ארוש והרב ברלנד ממליצים, עוזר מאוד מאוד להתבודדות=]
ברור הוא מתאים לכל ישראל...כל הזמן שמח
לכל הגילאיםשירו למלך
גם לי יש אותו..
והוא בהחלט עוזר להתבודדות!
בהצלחה!
 
הספר הזה מחולל ישועות!קוקו
וואלק באמת?אנונימי (פותח)אחרונה