

בניישים וו.. ביינישים מי בא לחידון המקדש??עיאית"י
ספרו על הישיבות שלכםאנונימי (פותח)
בעהי"ת
לצערי,יכול להיות שבתחילת זמן קיץ הבעל"ט אאלץ בעצת רבותיי לעזוב את הישיבה בה אני לומד בגלל המצב בישיבה. אשמח לשמוע מכם על הישיבה בה אתם לומדים-בלי חשבון,ממש איך אתם מרגישים אותה,לאו דווקא לשכנע,לא לדבר כמו לשבו"ש...טבעי כמו שהייתם מספרים לחבר או בן משפחה.להגיד גם מה טעון שיפור וכו'.מה שעולה על לבכם... (בגבולות ההלכה-לשון הרע ,שם רע,כבוד תחי"ם וכו'). אפשר גם באישי. אשמח גם לדעת עליכם-איזה שיעור אתם בחור/אברך כמה שנים בישיבה כמה אתם מרגישים קשורים לישיבה וכל מה שמרגיש רלוונטי.
נ.ב. אין טעם לספר לי בלי שם הישיבה...מי שלא רוצה לא חייב
חג גאולה וענווה כשר שמח לכולם!!
תמקד קצתברגוע
איזה ישיבה למדת עד עכשיו?
איזה סגנון אתה מחפש?
מיקודאנונימי (פותח)
ב"ה
עכשיו אני בישיבה גבוהה-הסדר קטנה,סגנון לא ככ ברור...לא קו,לא גוש,לא ליברליים-פתוחים,לא סגורים.מחפש ישיבה עם לימוד גמרא ואמונה רציני.מקום שאפשר להיות בו ת"ח רציני.פחות ראש של צבא (למשל קרנ"ש-לא) פחות חסידי (רמה"ג רמה"ש צפת וכו'....) בימ"ד שנשאר פעיל עד 23-00 בלילה.חבר'ה שלומדים ב"הפסקות צהריים",ימי שישי. כמה שפחות שבתות חופשיות. פחות ישיבות ש"מכינות אותך לחיים" אולי בעצם כל ישיבת הסדר שהיא גם לא גבוהה לא רלוונטית.כל עוד יש אברכים בשיעור ז' ומעלה בישיבה זה מתאים אפילו 5-6.יחס אישי-לא משנה אם רמים או חצרמים העיקר שיהיה.ת"חים שאפשר לקבל מאורם ולהדבק בהם.
מצפה. פשוט.בייניש_דוס
חסרון אחד- יחס אישי: בד"כ רק מהר"מ, וזה גם תלוי כמה חבר'ה יש בשיעור.
או אם חותרים.
במצפה בד"כ מגיעים לשלבחג'דומט
שאתה מתחבר לרבנים מסויימים בישיבה וקשור אליהם מאד. זה לא יהיה דווקא הר"מ שלך, כשקצת יותר נכנסים לעניינים זה קורה מאליו. יש דמויות מאד מיוחדות ברמי"ם במצפה.
יפה. הישיבה שלי פחות מתאימה..ברגוע
כמו שכתבו פה הישיבה של הרב מיכה יכולה להתאים.
רק קח בחשבון שהם הרמורניקים כבדים (בדגש על כבדים) עם 2 סדרי עיון.
הישיבה של הרב מיכהההוד וההדר
נראה לי פחות כבדים מפעם. וגם למיטב ידיעתי לא כולם הר המורניקים יש גם מרכזניקים.
מרכז הרבסמיילי...
או הר המורסמיילי...
אין שם יחס אישי בכללברגוע
ברגוע
אתה לומד שם? מוזמן לכתוב אם אתה מכיר מציאות אחרת.
אני אמנם לא לומד שם אבל שמעתי מכמה שכן,
מרכז זאת הישיבה עם הכי פחות יחס אישי שאני מכיר.
בקטע של יחס אישיסמיילי...
והרב מיכה יכול להתאיםסמיילי...
קדומים נשמע מתאיםalezish
שדרות--שומי 12
ישיבת נתיבות ישראל בת ים.אניוהוא
כל מה שכתבת לדעתי יכול להתאים.
אבל היא ישיבה חסידית..ברגוע
שדרות!איזדרכת
אשמח ליותר סיפורים ותחושות טבעיות...רודף אחר חוקיך
פחות הצעות עם שמות וכו..' תודה 
תפנה אלי בפרטיאניוהוא
בית אלtvrui
נהנה מאוד. קשה אבל טוב ב"ה. תלוי מה האופי שלך מבחינה חברתית ואיזה רמה אתה רוצה בלימוד. אחלה רמים יש יחס אישי וגם בית מדרש חדש.
אני לומד בהזורעיםחספיןאחרונה
רמת גן - אקורדים"לשכנו תדרשו"
למישהו יש את האקורדים לשיר לב טהור? (מתוך דיסק מבקשי פניך)
דבר תורה לפרשת בהר בחוקותי.קופקליפטוס
אני מקווה בע"ה להשתדל בימי חמישי\ שישי להעלות לכאן דבר תורה על הפרשה.
אשמח לקבל חוות דעות, תיקונים, פירגונים וכו'.
דבר תורה לפרשת בהר בחוקותי:
אין לי מושג לאיזה פורום זה מתאים.. אבל אולי תוכלו לעזור
מור ולבונה
מחפשת לראות/ לשמוע באינטרנט סידרת שיעורים שתטעין אותי ותחבר לקב"ה.
(רק לא משהו על שידוכים/ זוגיות וכד'!!!)
רוב תודות 
יש באתרים של ישיבותחולות
תודה לךמור ולבונה
בניין אמונה של הרב ערן טמיר באתר מכון מאיראניוהוא
הרב אלחנ בן נון255
תנ"ך אמוני. נראה לי מתאים מאד גם לנשים.
הרב אורי שרקי - סגנון מיוחד.
ד"ר הרב(?) אבולעפיה - פסיכולוגיה יהודית
הרב וייצמן
הרב לונדין
הייתי ממליץ לבחור מישהו שעושה לך טוב להסתכל על מאור פניו
זה יכול להיות גם הרב מרדכי אליהו זצוק"ל למשל למרות שאולי לא תתחברי לתוכן.
זה יטעין אותך.
תגגלי "ישיבת" "ישיבת ההסדר" או אולי עדיף
"מדרשת".
שיעורים של הרב ליאור אנגלמן ב"עולם של חכמינו"matanאחרונה
הסדרה נמצאת במכון מאיר. רב מקסים עם שיעורים מרתקים.
שלוםחספין
אני לומד בהזורעים
ממליץ מאד למצוא ישיבה לפי הרב. ולאאנונימי (פותח)
לפי החבר'ה, הסגנון, האוכל, הגודל, וכו'.
מטרת הלימוד היא לא לדעת מה לעשות. וגם לא לצבור ידע וחוכמה.
המטרה היא אחת ויחידה: לדעת את ד'. למצוא בתוכך את קול ד'.
ואת זה אפשר לעשות הכי טוב כשיש לך רב שאתה מאמין לו.
שאתה מסתכל עליו והוא נמצא במימד אחר. גבוה.
ואתה רואה שאחרי שאתה יוצא ממפגש איתו אתה מרגיש אחרת.
כל השאר: סגנון, חבר'ה , גודל , אוכל, וכו' זה פשוט לא רלוונטי.
זה שיהיה לו מנהיג רוחני. עשה לך רב. (אתה אפילו לא חייב לקבל ממנו הדרכה מפורשת.
מספיק שתשב במחיצתו. זה כבר כלול בפנים. בתת מודע)
מאמין שעצם הרצון למצוא דבר כזה יעזור למצוא רב שיהיה לך מגדלור לחיים. גם בלי מילים מפורשות.
אני לא מדבר על התופעה הפסולה של איבוד אישיות וסגידה לדמות תורנית. ממש לא.
לא מסכים בכללקוד אבל פתוח
וברור שמי הרב זה גם חשוב.
אבל דיבוק חברים לא פחות חשוב. ולגודל הישיבה יש משמעות עצומה על צורת הלמידה יחס אישי (קשר עם הרב).
'הרבה למדתי מרבותי-אניוהוא
ומתלמיד יותר מכולם.'
רב זה מעולה.
אבל רב עושים
חבר - קונים.
גם המשנה 'קנה לך חבר' לא מדברת בידעאניוהוא
פ. עזוב ציטוטים. בנאדם צריךאנונימי (3)
מהסיבה הפשוטה שהכלים הרוחניים שלו הם בערך כמו שלך. אצל הרב הכלי גדול יותר ולכן יש השפעה ממנו. כמה כאלה יש בישיבות? שאלה טובה. כל האנשים הרצינייים מחפשים את קרבתם של האנשים הגדולים. ולא רק מהבחינה המוסרית והלימודית. אלא העיקר:הרוחנית. ידיעת ד'.
זה ליצנות.אניוהוא
מה זה 'עזוב ציטוטים'??
אין לך כלים לענות אז אתה מבטל את דברי חז'ל??!!
זה שאתה לא הצלחת לפי מה שכתובאניוהוא
זה אומר שלא עשית מה שהם אמרו.
ואם היית קונה לך חבר היית פי כמה.אניוהוא
תפתח פרשנים.אניוהוא
בלי קמח או חבר'ה ראוייה בנאדם ממוצע לא יחזיק מעמד.בחורצ'יק
ממש לא ברור מה רשמת גם לעניין זה ש הסגנון לא חשוב.. ואם זה באמת רב שיהיה איתו קשר אבל הוא בעייתי מבחינה אמונית? העיקר הקשר עם הרב?
הוא אומר שהעיקר זה שיהיה לך קשר נפשי עם הרבבחורצ'יק
לא משנה הסגנון העיקר הקשר. כל השאר לא חשוב. יש כידוע סגנונות רבים. גם רפורמים או סתם מוזרים.
אני אומר קודם להסתכל בסגנון..
איזה שיעור אתה?בחורצ'יק
אולי כי הדור זקוק קודם לדברים אחריםאנונימי (4)
אבל מה לעשות.... כיום אם לא יהיה לך אוכל וחבר'ה אז תהיה במשבר. אין שאיפה כזאת לקחת בחור מבית טוב ולהכניס אותו למשבר.
וקל לך לומר שהכי חשוב זה לימודים וזה מטרת הישיבה הרי - ללמוד ולהתחזק וכו' ולא משנה כל שאר הרי זה לא המטרה וכו'
כשאתה מחוץ לישיבות.!!!
נראה אותך חוזר לישיבה שלא מתאימה לך בתור בחור בגיל 20. אבל שהרב יתאים לך פיקס. אני לא אתפלא אם תשאל על מקום אחר פה בפורום כעבור שבועיים עד שלוש.
וזו מסקנה שהגעתי במהלך שהותי בישיבות.
קודם כל צריך מקום סביר מבחינה חברתית ולימודית אחרי זה מטרות הישיבה ז''א איפה יש רב וטוב, איפה תלמד יותר טוב וכו'.
אבל יכול להיות שזה רק לבעלי רוח חלשה כמוני ואתה היית חזק כמו הדור הקודם.חח
לימוד טוב.הנחש המקסיםאחרונה
ישיבה גדולה.
תפנה אלי בפרטי,אני אשמח שתשאל אותי שאלות,שתכוון אותי בשאלות.
ולראות מה הסגנון שלך..ומה אתה מחפש בישיבה.
בוקר טובהנחש המקסים
ותמיד אפשר לעבור ישיבה,שככה האופציות פתוחות.
תגיד לו שזה הונאת דברים.אניוהוא
'את ה' אלוקיך תירא' - ודרש ר'ע 'את' - לרבות תלמידי חכמים
אומר הרבי מקוצק
לרבות ת'ח שגם הם חייבים לירא את ה'...
עצוב מאד. הר"י מחפש את טובתואנונימי (3)
ולא את טובתך. ותר עליו בשמחה ובלב קל. הוא לא רציני.
לך לעוד שבוע בישיבה השניה. ולעוד מקומות.
עד שתמצא מישהו שנפשך מתרשמת ממה שהוא מקרין.
דמות רוחנית תעשה בך שינוי אישיותי. סתם ללמוד גמרא בלי מפגש
עם אדם משמעותי זה טוב. אבל יכול להיות יותר טוב.
אתה צריך למצוא רב קודם. אח"כ ישיבה.
יש לך כאן רשימה ----- שרשור הישיבות הגדול ----- - בני הישיבות
בדיוק כמו בכל החלטה בחיים.אניוהוא
כשאתה קונה בסלי בצל אתה מוותר על גריל, ברביקיו, פיצה ופלאפלקוד אבל פתוח
הזוי, לא?
אז מה האופציה השנייה? לא לקנות ביסלי בכלל?
אז זהו שלא. בכל בחירה שיהיה לך בחיים אתה תצטרך לוותר על כל שאר הדברים האחרים.
ככה זה גם בחירת ישיבות. כשיש לך עשרות ישיבות לבחור, כל בחירה שלך אומרת שלא תלמד בכל עשרות הישיבות האחרות. ההחלטה הזו לא קלה.
שמעתי שבארה"ב עשו מחקר, לקחו דוכן טעימות בסופר, ושמו שם אאל"ט 6 טעמים של ריבות. בנוסף עשו דוכן נפרד, שבו היה רק 2 טעמים. הרבה יותר אנשים הגיעו אל הדוכן של ה 6 טעמים, הגיוני בסה"כ. החלק המפתיע הוא שהיו הרבה יותר מכירות של הדוכן עם ה 2 טעמים.
כשיש בחירה גדולה הרבה יותר קשה לבחור. ואנחנו רואים שיש הרבה שפשוט מעדיפים שלא לבחור.
אותו ראש ישיבה שניסה להניא אותך מהבחירה שלך, רק תהיה מודע לעניין שהישיבה שלו (כמו כל הישיבות) מקבלת כסף לפי מספר התלמידים, והוא צריך אותך. וכבר אמרו השוחד יעוור עיני חכמים.
לא הבנתי למה זה סותר את מה שאמרתי?קוד אבל פתוח
זה לא סותר, הוא אמר שהפריע לו המצפון שהר"י השני עשה לונפש חיה.
אתה יכול להרחיב יותר? בגדול אתה תמיד יכול לבחור מקום אחראנוניקי
בטח עכשיו! יש לך עוד כמה חודשים לשנות!!
אז שהר"י יקפוץ לך.... (ואני לא נוהג להשתמש בביטוי אבל זה מתבקש)
למה אתה חייב לו?
זה קודם כל,
שלב שני, יש לך אופציות אחרות בכלל? קיצר תרחיב בבקשה...
מדוע? הסדר או גבוהה? כמה שנים? אם לא תרחיב לא יהיה אפשר כמעטאנוניקי
ולנסות לעזור לך
איזה סוג? גוש/מעלה גלבוע או הר המור מרכזאנוניקי
..אחיתופל
אז למה אתה לא בודק?אנוניקי
^^^אחיתופל
איזהו חכם הרואה את הנולדאנוניקי
וכל מה שדרוש לך הוא כרטיס רב קו שבוע מהחיים ושתי רגליים.
נראלי שבד''כ קוראים לזה עצלנות. : במקרה שלך זה בא עם הרבה טיפשות...
אם אתה באמת חושב שזה מקום עדיף אז תלך לשם! תבדוק.
אם יצא שכן הרווחת.
אם יצא שלא הרווחת - כבר לא תהיה לך תחושת ביאוס.
אם לא תלך אז הפסדת אולי מקום עדיף.
והפסדת תחושת ביאוס.
"ראה נתתי לפניך " וגו'.
בחירה חופשית היא בסיס היהדות ועמוד המוסר.
בהצלחה!
שוב לא בחרתי ישיבה ממקום של אין ברירהאנונימי (פותח)
אבל מה היא דוגלת בשיטת אליבא דהילכתא(לא יודע מה השיטה שלי)
והיא גדולה(מאוד מדי לטעמי)
אני לא רואה במשהו מזה חיסרון פוסל
מבחינתי זה בסדר גמור רק גדול מדי
אם כן היה לי אפשרות(זמן כוח ומוטיבציה) לבדוק ישיבה קטנה (צריך גם לחפש ישיבות טובות שעונות לקריטריונים)אז הייתי עף על זה
אבל גם לא מצאתי מה לבדוק וגם היה לי לחץ עצום
אז נאלצתי "להתפשר"
אתה קורא לזה טיפשות דחילק
אחראי שבושים בהר ברכהסתם
0526317454
דבר איתו..
בהצלחה

אז??? יש כאלו שמעתי שסוגרים כמעטאנוניקי
וברגע האחרון מחליטים לאן.
ברור שזה לא יפה.
אבל במקרה שלך יש עוד כמה חודשים להחליט לאן ללכת. אז מה זה משנה שסגרת? שיחת טלפון אחת (שאתה מהצד שלך אין בעיה לבטל את לא התחייבת)
וזהו.
אני חושב שאם אתה מרוצה מהמקוםקוד אבל פתוח
לחפש עוד מקומות יכניס אותך לבילבולים יקשה עליך סתם...
מצויין
קוד אבל פתוחאחרונה
איזה אופציה אתה מחפש?אנוניקי
זאת הזדמנות טובה לעשות בירורKtzitza
היום יש הרבה מגוון. תראה מה לא התאים לך בישיבה ותברר את הנקודות שצריכים לברר על הדברים שלא תוותר ועל דברים שצריך לנסות. יש היום ב"ה מגוון אדיר של ישיבות. אין סיבה שלא תמצא.
תהיה חזק. בהצלחה!
אז מצויין לחשוב על זה יותר מידי סתם יבלבל אותך...קוד אבל פתוח
יש למישהו את המספר של האירגון נר השבת? (מבחנים על הלכות שבת)קופקליפטוס
אני צריך לדבר איתם בהקדם...
תודה רבה! יישר כוח!
שבת שלום ומבורך!
כאן. אני גם רציתי בזכותך....
נפש חיה.
יד מהרי"ץ - פורטל תורני למורשת יהדות תימן
052-7621415
זה המס שלהם. בהצלחה!
בשמחה, בהצלחה! מומלץ בחום, עשיתי כבר כמה מבחנים...קופקליפטוס
מומלץ להגיע בראש ללמוד הלכות שבת ולא בשביל המילגה, כי לא תמיד מקבלים את המילגה...
המבחנים הם נוחים בשביל המדד לראות מה יודעים...
גם בנות אבל יכולות?נפש חיה.
כן.קופקליפטוס
נצויין!נפש חיה.אחרונה
דילמה מה לעשותאנוניקי
היי,
מה עושים שכלא יודעים בין איזה ישיבה ללכת?
מבררים על כמה סגנונות ובודקים אותם. בהצלחה!נפש חיה.
ווס?נפש חיה.
שבושים. מה הכוונה לא יודעים?קמנו ונתעודד
שיש לי דילמה בין שתי ישיבות, ולכל אחד יתרונות וחסרונותאנוניקי
איך מחליטים?
מה שמתחבר יותר/ להתייעץ עם מי שמכיר אותךנפש חיה.
כמה זמן היית בכל אחת?קמנו ונתעודד
אוקי אני יסביר קצת יותראנוניקי
ישיבה א' מעט תלמידים (חסרון) אבל אני יותר מתחבר לבחורים שם (יתרון) הדרך התורנית של הישיבה אני יותר מתחבר (יתרון), מקום פתוח ונחמד (יתרון)
ישיבה ב' יותר תלמידים (יתרון) אבל אני פחות מתחבר אליהם (חסרון) לומדים יותר רציני (יתרון), מקום יותר עירוני (חסרון).
ואני בכל זאת שואל, כמה זמן היית בכל אחת?קמנו ונתעודד
בס"ד
נסה לראות איך אתה מרגיש בכל אחת בפרק זמן ארוך. אחרי הכל, לא משנה כמה יתרונות יהיו למקום מסוים, השאלה הראשונה במעלה היא איפה אתה מרגיש יותר "בבית", כי אין אדם למד אלא במקום שלבו חפץ.
עוד המלצה כדי לנסות להכריע, אני כשהתלבטתי בין שני מקומות פשוט הלכתי לשניהם מיד בזה אחר זה וזה עזר לי להרגיש מה יותר טוב לי.
פרק זמן ארוך נניח סה"כ שבועייםאנוניקי
בטח למסקנה הלכת לאחרון....
בשתיהם הרגשתי סבבה.
(לא מובן טוב שבוע וקצת לכל אחד )אנוניקי
לאידע מה להגיד לךקמנו ונתעודד
בס"ד
(האמת שכן אבל הכרעתי בזה עוד בזמן שהייתי בראשונה)
שום הבדל דרגאי?
לא מרגיש הבדל מיוחד. לשתיהם יתרונות וחסרנותאנוניקי
תכתוב על כל קריטריון כמה הוא חשוב מ1 עד 10.אניוהוא
אם עדיין זה לא עוזר - איפה שהתחברת לבחורים יותר - יהיה לך יותר קל להקלט.
ולזכות שזה לא חתונה קתולית ואפשר לעבור בהמשך...
חבר'ה זה דבר חשובLightStar
בס"ד
הם הבסיס לשפיות היום יומית שלך.
איתם אתה מדבר בארוחות, לפני שאתה הולך לישון. וכו'.
אני חייב לציין כשיש יותר תלמידים ככה יש סיכוי גבוה שתמצא חבר'ה להתחבר איתם, זה אולי יקח אבל קצת יותר זמן.
מי מכיר ציטטוטים מהרב צביהודה? צכה עזרהנפש חיה.
דווקא מהרצי'ה?אניוהוא
כן.נפש חיה.
וכו
"איפה שכם שלנו איפה חברון? האם אנחנו שוכחים אותם?"ציון חמדתי



תודה רבה. "איפה שכם שלנו?אנחנו שוכחים את זה? איפה יריחו שלנונפש חיה.
אנחנו שוכחים את זה? איפה עבר הירדן שלנו?
איפה כל רגב ורגב
כל חלק וחלק של ד אמות של ארץ ה' "
אשרייך על התיקון. לא זכרתי בע"פציון חמדתי
מילות השיר לא תואמות לגמרי לדברי הרב במציאות...אניוהואאחרונה
ביינשים לכאן (:זוהרת בטורקיז
מעניין אותי לדעת, עד כמה אתם באמת חושבים שחשוב טוב ומועיל לבנות בית בזמן הישיבה?
נניח לפחות בשנה הראשונה של הנישואין?
מה ההבדל ?
הרי מתישהו אתם תצאו "לחיים האמיתיים" ואז? מה יקרה?
אני שואלת אתכם כי אני שואלת את עצמי גם בעצם,מעניין אותי מה אתם חושבים (:
יש עינייןהנחש המקסים
בונים ככה עולם תורה יציב,ובאמת נבנים מתוך שם.
קניין תורה במובן של לחיות תורה זה אחרת מהלימוד עצמו(לאין לזלזל בו חלילה).
פשוט לדעתי,הרבה יותר קשה לחיות תורה מאשר לילמוד תורה.
ועצם זה שקשורים לתורה ותוך כדי גם חיים את זה ביחד כזוג וכמשפחה ויש מאיפה לינוק תורה
(שזה מהישיבה) אז אין ספק שזה אחרת.
זה בגדול. לדעתי..
המשךהנחש המקסים
לא לכולם מתאים ולא כולם יכולים לילמוד תורה כל היום.
לכן,כל אחד יעשה כמיטב יכולתו על-מנת לנצל את הזמן של יניקת התורה.ושבאמת ינסה לקנות אותה בעמל רב.
וזה גם העיניין,שבגלל שהרבה חבר'ה טובים וצדיקים יודעים שהם "יצאו לחיים האמיתי'ים"
אז הם רוצים לנצל את הזמן האחרון שלהם בישיבה,כי לא בטוח שתיהיה להם ככה הזדמנות לילמוד כמו בישיבה.
בעיקרון מי שמתחתן בישיבה אז ביתו יראה כמו ישיבהאנונימי (2)
אשה עטרת בעלה מלשון חומה ששומרת על הצביון הדתי בבית.
קיצר אין לי כל כך זמן לחפור בנושא. אבל הרב שלי חפר לי על זה. שצריך להתחתן בישיבה לפני עבודה ולימודים.
(בהנחה שמתחתנים עם אשה בעלת שאיפות רוחניות..)
ככה תמיד יהיה דתי בבית ע''פ תחילת הקמת הבית.
וגם זה עם הרבה רצון ומאמץ ולקבוע עיתים בתורה בתוך מסגרת ישיבתית/כולל ערב וכו'.
תודה רבה!זוהרת בטורקיז
את הבנת את הרעיון או שצריך להסביר יותר?אנונימי (2)
שהנשים צריכות לכסות את הראש וכו'. (ולא להשאיר)
אז לכאורה זה ברור שצריך לעשות את זה...
הרי זה נפסק בהלכה.
אבל מה לעשות שעם השנים ההלכה תופסת מקום פחות ופחות משמעות בחיי החול. (הגיוני איפה שאדם מתעסק זה איפה שהוא נמצא)
אז כיצד פותרים זאת ? שנשמר את הצד הרוחני.
אז חתונה במהלך הישיבה זה אחד מהדרכים לשימור הפן הרוחני...
אם את שואלת אותי זה לחלוטין לא מספיק אבל בוודאי שזה צעד חשוב וייתכן שהכרחי (בתוספת עוד דרכים).
אשמח לעוד קצת הסבר להעמיק את הרעיוןזוהרת בטורקיז
אני לא מבין מה כל כך מסובךאנוניקיאחרונה
קודם כל, אני לא מתכוון לדבר עכשיו על כל מיני סגולות רוחניות ומיסטיות בעניין
(כי זה לא ממש מדבר עלי בנושא הנ"ל) אלא סה"כ סברא פשוטה.
1) המטרה של האדם בעולם זה לעשות נחת רוח לבוראו ובמילים אחרות - לקיים מצוות ולהישמר מלאווים.
( מי שכופר בחלק הזה אז אין סיבה שימשיך לקרוא...)
2)ממילא השאיפה של אדם שיהיה במהלך חייו קרוב לקב"ה. "שויתי ה' לנגדי תמיד"
3)ככל שאדם יותר מתדבק בתורה הוא יותר קרוב לה'. (ולא ניכנס כרגע האם לדבק בקב"ה זה להידבק בתורה וזוהי המטרה או רק כלי לדביקות, אבל כולם מודים שזה דרך נכבדה להדבק בקב"ה).
4)מאידך ברור שככל שאדם יותר מתרחק מהתורה אז ככה"נ הוא פחות מתדבק לקב"ה.
הנישואים הם ערך חשוב והכל אבל הבעיה שהם כמובן ישאירו מאחור ערכים אחרים חשובים.
ובטח שאם נתבלן עם עבודה ולימודים ביחד איתם. הסיכוי שהבחור ישאר דבוק לקב"ה קטנה מיום ליום יותר ויותר (כמובן שהירידה בהתחלה היא די חלשה אבל לקראת הסוף היא חדה קצת מזכיר את תחילתה של פונק' של X^3)....
אם ככה לכאורה אז המצב אבוד. אבל עדיין ניתן להציל ע"י הטבעה בנפש של הערך החשוב - תורה.
ולכן אם הבחור לא יהיה אברך אז כמובן שהמעבר מאזור מוכר כמו ישיבה לאזור דורש ותובעני - לימודים ונישואים, עלול לגרום לו שישכח את כל עמלו הקודם בישיבה. (ברור שלא ב100% היצה"ר לא עובד בצורה קיצונית ומהירה... מסתבר שאת ההלכה הוא לא ישכח בהתחלה אבל את הדבקות הוא ישאיר מאחורה)
אבל אם יהיה אברך אז קודם כל המעבר בין הישיבה לחיים תתבצע בדרך הרבה יותר בטוחה.
ושנית, הבית שלו יהיה ברמה רוחנית הרבה יותר גבוהה.
ובית זה דבר יציב ז"א שהאברך לשעבר כבר לא כל כך יוכל לבצע שינויים מחפירים ממצבו הקודם.
כמה פעמים ראית בתים שהתשנו תוך זמן קצר?
אבל כל זה כולי האי ואולי שעוזר בתאוריה,
במציאות אני כלל לא בטוח שזה יחזיק 100 שנים. יהיה טוב אם זה יחזיק 10 שנים. (אני מכיר בתים שהשתנו לאחר רק כ-18 שנה ואז הירידה הייתה חדה, ואני מכיר אברך שפחות משנה לאחר הישיבה כבר התחלש לגמרי)
ברור כשמש בצוהריים שזה למה קיימת מצוות שמיטה כל 7 שנים. (למעשה רק הקב"ה יודע אבל עדיין)
לסיכום, מי שבאמת אמיץ וברגע של משבר מחד ואקסטזה רוחנית מאידך השכיל וקבע לעצמו ללמוד סדר ערב בכולל/ישיבה מדי יום לאורך שנותיו.
אז ליבי אומר לי שכנראה הצליח.
אולי התגובה הזאת מצחיקה אבל צאי וראי מה העם עושה (העם דייקי), עם משקפי יראת ה' טהורה.
לא ברור שרוב האנשים הצליחו.
אף פעם לא הייתי אישה אז קצת קשה לי לאמוד איך זה אצל נשים. אבל זה מה שאני רואה בבירור אצל גברים רבים. בד"כ הירידה היא לא במצוות אלא בדבקות ולאחר זמן מרובה במצוות.
כמובן שיש כאלו שכמעט ולא יפגעו כל חייהם אבל הם בודדים ובד"כ תמימים ובעלי לב טוב וגם אצלם לא בטוח.
קיצר, כמו שאף אחד לא חושב שזוגיות מעולה תצליח (לאחר השנה הראשונה) בלי לטפח אותה כלל.
משום מה כולם חושבים שיראת ה' תצליח בלי טיפוח כלל.
טוב אחרית דבר - מראשיתואניוהוא
יש למישהו קטלוג של היריד במרכז הרב?ייראה..
תודה.
אין דבר כזה...אניוהוא
יש שם ספרים של הוצאת קורן, ידיעות אחרונות ספרי דת וסופרים דתיים, חיים ולדר, מכון הרצי'ה, מי מרום, ספרי הרב אבינר, ספרי הר ברכה, רבני ישובים, מכון פועה, הלכה ברורה, חוברות של הרצי'ה והרב הנזיר, הוצאת אור עציון, מכון התורה והארץ, ריא'ז, וכמה שו'תים,
ועוד כל מיני ספרים פרטיים
ויכול להיות ששכחתי כמה הוצאות בדרך...
ספרי הרב אבינר שם זולים משמעותית?ייראה..
מה זה ריא"ז?
וכן, אני יודע שיש כמה דפים מודפסים שם במקום, אבל חשבתי אולי יש אותם למישהו במייל..
ילקוט יוסף נניח, יהיה שם?ייראה..
לאאניוהוא
לא נראה לי זול משמעותי אבל אני לא מכיר את המחיר הרגילאניוהוא
ריא'ז זה אחד הראשונים 'פסקי ריא'ז'ספרים בצבע באז'
מחירשומי 12
מחירשומי 12
אולי מישהו פה יודעשומי 12
מה שמקבלים בחינם זה ספר תימצות שלא מכיל כלום.אניוהוא
אני קניתי בחנות של ספרים יד 2אניוהוא
שטות והבל.אניוהוא
תתחבא באנונימי.אניוהוא
וגם כדאי שתעבור על הספר לראות את
האם זה באמת עבירה ללמוד אותו.
רק להבהירשומי 12
מטרה מצוינתאניוהוא
ויש שם גם טענות טובות.אניוהוא
ועם הטעויות אין מה להתמודד .
שלוש השבועותשומי 12
יש שם כמה מאמרים נוספים.אניוהוא
אני לא צריך בתור תלמיד ישיבה להתמודד עם כלבחורצ'יק
הטענות נגד התורה שאני לומד. כי אז גם אם זה לא יפגע לא אצליח ללמוד כלום. אחרי שנים של לימוד רציני יש על מה לדבר.
דברים פשוטים וידועים.
והנה בלי אנונימי. לא רציתי לפתוח פולמוס פשוט. אבל שיהיה.
לא אמרתי שבישעור א -ב.אניוהוא
זה לא משהו פסול.
אני נותן עצה פשוטה וכמו שאמרתי מאוד מקובלת ונכונהבחורצ'יק
חינוכית ותורנית.. כולם פה נותנים עצות נתתי אחת קטנה שנראית לי מאוד נחוצה .
האם אתה תלמיד חכם?אנונימי (4)
לפעמים כשקוראים ועכשיו באופן כללי אני מדבר דברי כפירה זה עלול חלילה לבלבל. לכן יש שבטעות גם לא לומדים אמונה. אבל זה לא הנושא. העניין שלא כל אחד יכול לקרוא את התעמולה הכי קשה נגד האמונה נגד התורה ולחשוב שהוא יתמודד עם זה. רק אחרי שבע"ה מתמלאים בדברי תורה דברי אלוקים חיים אז יש מקום וכ'ו אם יש צורך כל אחד בהתייעצות עם רבותיו.
למעשה אם אתה כן רוצה וכ'ו אז אני ממליץ על ספרו של הרב אבינר תגובות לויואל משה שכחתי את שמו כרגע
אל תדאג אחישומי 12
אני עוד לפני כבר למדתי את הספר קמעא קמעא של הרב דרוקמן , שמעתי את סדרת השיעורים בניין אמונה של הרב ערן טמיר (ממליץ מאוד לכולם!) ולפני שאני קורא את הספר שעונה של הרב אבינר (עלה נעלה ד"א) אני רוצה לראות על מה הוא עונה ..
אני לא מאמין שאני אתבלבל בגלל הגישה של סאטמר אחרי שראיתי הרבה דברי תנאים ראשונים ואחרונים שמראים בפירוש את הנכונות שבציונות וכיצד היא היא תהליך צמיחת גאולתינו !
מצויין..אני מאמין שבעלה נעלה (תודה) הוא מביא את הקטע הרלוונטבחורצ'יק
הרלוונטי. אבל הבנת את הנקודה.
ות"ח זה לא תלמיד ישיבה בשנים ראשונות בכל אופן ( אולי יחידים עילויים כמו למשל, הרב אבינר
ועוד)
כמובן שאעשה זאת בעצת רב ובליווישומי 12
ד"א הרב ערן טמיר בעצמו אומר כמה פעמים לפתוח ויואל משה ולראות מה הוא כותב שם , אז אני סומך עליו ולא מפחד
אז אני רגועבחורצ'יק
מה, אין באינטרנט?אריק מהדרום
יש מחוץ לאיצקוביץ בבני ברק ארון שמוכרים בו ספריםיהדות=דרך חייםאחרונה
וכמעט תמיד יש שם ויואל משה ב10 שקל כמדומני
נהנתי מאוד ללמוד אותו מומלץ מאוד! אם כי אני לא מסכים אם רוב מוחלט של התוכן
למישהו יש אולי מספר של אחראי שבו"שים במרכז?? אשמח באישי תודה332
אחדות בירושלים. חשוב מאוד לקרוא!נעם פרץ
אחדות בירושלים.
נתחיל בסיפור: ביום ירושלים האחרון, יום ירושלים ה-49, יצאנו עם הישיבה לריקוד דגלים המסורתי. כדרך כל הישיבות, גם הישיבה שלנו הוציאה חולצות עם סמל הישיבה, הכינה דגל הכי גדול שיכול להיות כדי שכולם ידעו – הישיבה שלנו נמצאת כאן, ובגדול! שרנו שירים, רקדנו והשתדלנו שכולם ישימו לב מי זה החבר'ה השמחים כאן, שרוקדים בהתלהבות ובשמחה ומאיפה הם באו.
נכנסנו למרוץ מול שאר הישיבות. הגענו לשער שכם ועשינו מעגל גדול של שירי נשמה ודבקות, ופתאום אני רואה דגל גדול של ישיבה אחרת עומד במעגל שלנו! ישר קפץ לי לראש, איפה הדגל של הישיבה שלנו?! שחס וחלילה לא יחשבו כל הצלמים (וגם הצועדים, אבל זה פחות חשוב...) שהמעגל הוא בחסות ישיבה אחרת.
פתאום תפסתי את עצמי: איזה שפל... זה מה שאני חושב באמצע מעגל של שמחה וכיסופים על ירושלים שבידינו ועל הדרך שאנחנו עושים ונעשה בדרך לגאולה שלמה? זה התכלית של הצעדה הזאת ביום הגדול והקדוש הזה? "לעשות שרירים" ולהוכיח שאנחנו הישיבה הכי טובה? לאן הגענו?! לצערי, אני לא בטוח שאני היחיד שמנסה לעשות "וואסח" ולהראות מי הכי טוב.
ירושלים, העיר הקדושה ביותר לעם היהודי, עיר הבירה שלנו, היא עיר שמאחדת את כל חלקי העם. לא סתם ירושלים שוחררה על ידי צה"ל ולא על ידי המחתרות. צריך אחדות בשביל להיות בירושלים; פירוד ושנאת חינם זה בדיוק ההיפך ממהות העיר והיום. ירושלים נמצאת ביום חגה ומתביישת.
זה לא חייב להיות ככה. אפשר להפוך את יום חגה של ירושלים ליום של אחדות, של שמחה אמיתית ונקייה בלי קטנוניות של "תראו אותי". אפשר להוציא חולצות אחידות לכל הישיבות עם אותה גלופה בלי שם או סמל של ישיבה מסוימת. אפשר לרקוד עם דגלי ישראל במקום עם דגלי ענק של הישיבות. כל כך טבעי ומתבקש.
מספיק שכמה ישיבות/אולפנות/מכינות/סניפים וכו' יחליטו להצטרף למהלך. מחליטים ביחד על גלופה משותפת ומדפיסים חולצות ביחד – והמצב כבר נהיה טוב יותר. המקומות האחרים גם יבינו את הצורך ויצטרפו ואולי נזכה ביום ירושלים ה-50 לחגוג באחדות.
מי שרוצה לקחת חלק ולעזור בתהליך שיצור קשר במספר 0532841718 -נעם.
בעז"ה נעשה ונצליח!
יפה מאוד
אשרייך!!ברגועאחרונה
דרוש שו"תdavid7031
מישהוא מכיר שו"ת בסגנון של שו"ת דבר חברון של הרב ליאור?
זאת אומרת שאלות קצרות ותשובות קצרות אבל עם שאלות ברמה יותר גבוהה משו"ת סמס
שיח נחום לרב רבינוביץ'נפתלי הדג
אבל הדרישה קצת מוזרה...
למה?david7031
סתם, למה לחפש דווקא שו''ת שמקצר?נפתלי הדג
כי אני רוצה ללמוד הלכה למעשה ואין לי כוח לקרוא שותי"םdavid7031
כי אני רוצה ללמוד הלכה למעשה ואין לי כוח לקרוא שותי"ם שמפרטים את כל המקורות לתשובה
אז למה שו''תים?נפתלי הדג
חשוב לדעת שבד'כ שו'ת זה לא מקיף נושאאניוהוא
ולכן זה לא במקום לימוד ההלכה הרגיל אלא בנוסף
הלכה למעשה לומדים משו"ע ונ"כ או משנ"בבחורצ'יק
נכון ולא נכון.אניוהוא
לא נכון כי המשנ'ב לא הכיר את המציאות של ימנו.
כן אבל הבחור רוצה ללמוד הלכה למעשה אז יש ספרי הלכה אחרוניםבחורצ'יקאחרונה
יותר . ללמוד 'הלכה למעשה ' משו'תים נשמע קשה
מה הבעיה עם זה?מרדכי
שו"ת זה לא מילה נרדפת לפילפולים, ואצל הרב ליאור זה מאוד בולט שבמקום להתפלפל הרב עונה נטו את ההלכה ועל מי הוא מתבוסס.
יש הרבה שמעדיפים את זה.
יש סוג של שו'ת עם הרב קנייבסקיאניוהוא
ראיתי שיש גם של הרב נבנצל - אבל לא הספקתי לעיין בו.
יתכן שהוא דומה לרב קנייבסקי
מנחת אשר?ייראה..
יחסית מקצר, אם כי הוא ממש לא מילה שתים.
שאילת שלמה - של הרב אבינראניוהוא
נזכרתי בעוד אחד - אבל יש קצת שקלא וטריאאניוהוא
אני חושב שראיתי ''טללי חיים'' של הרב טל, אבל הוא פנימי...asd100
יש מצב להשיג מתוך הישיבה
אני ממש אוהב יחווה דעתאביחי מנחם
ואיך שכחתי? שו'ת הרב הראשי - של הרב מרדכי אליהו זצ'לאניוהוא
שו"ת הרב הראשי הוא קצת ארוךdavid7031
ויחסית לעובי הספר אין בו הרבה שאלות
ואני אשמח לפוסק אשכנזי
אולי 'תשובות והנהגות' של הרב שטרנבוך יתאים.אדם כל שהוא
שות דולה ומשקהalezish
מקיף את כל הנהגות החיים
ממליץ בחום
הפיצו ובואו