שרשור חדש
מתי מתחיל הזמן אצלכם?אניוהוא
עוד מעט יחזור להיות פה שקט...
רביעי/חמישי לא הודיעו בנתיים..ברגוע


אבל יש הרבה פוסט-ביינישים שצריך לעורר עוגי פלצת


יום ראשון!זה אני


רביעי אחה"צ אצל מהרח"וסמיילי...אחרונה


מה אתם עושים בזמן הפנוי????בן ישיבה

מה אתם עושים בזמן הפנוי תחביבים וכו' גם נגיד דברים גדולים לבין הזמנים וגם דברים סתם כשיש כמה שעות פנויות

לומד תנ"ך, הלכה, מסכת נוספת, מרחיב השכלה כלליתאנונימי (2)


חוזר על מה שלמדתי בזמן, מרחיב השכלה כללית.אנונימי (3)אחרונה


סת"םחייצ'ו

בשביל בעלי-

 

איפה יש קורס באזור ירושלים ללמידת סת"ם? עדיף ערב שיוכל לשלב עם הישיבה.

 

מחפשים רעיון לתחום נוסף שאולי יכול להתאים לו,

משהו שעוסק בספרים/קודש, משהו שלא צריך בגרות כדי ללמוד אליו...

 

 

בירושלים באמת שלא חסר מקומותאריק מהדרוםאחרונה
ואת יכולה גם לשאול בפורום סופרי סת"ם מן הסתם יענו לך יותר מהר ויותר לעניין.
נו.. מישהו הולך לישיבה החדשה בבית אל? אליקאליק
מעניין. ברשמי היא תהייה ישיבת הסדר?ברגוע


נראה לי שזה מה שכתוב..אליקאליק


כתוב משהו לא ברור..ברגועאחרונה

ובשביל לפתוח ישיבת הסדר צריך אישור של שר הביטחון.

אני חושב שכבר כמה שנים שלא ניפתחה ישיבת הסדר.

לא נשמע חידוש גדולאריק מהדרום
נשמע כמו ישיבת הסדר בינונית, אחת מיני רבות + מד"סים, אבל שיהיה להם בהצלחה, אולי הם גם יצליחו להביא משהו חדש, שיהיה מברוק.
לימוד לע"נ עודד בן סירא-מקום בעולם
בס"ד

שלום
אנו מבקשים לעשות סיום ש"ס משניות עד ליום השנה השלישי לנפילתו של עודד הי"ד,
כ"ג תמוז תשע"ז. הלימוד לעילוי נשמת עודד בן דוד ומרים הי"ד.
מי שמוכן / מעוניין לקחת חלק בלימוד, מתבקש לרשום את שמו בטבלה הבאה.
הלימוד מיועד לגברים ונשים כאחד.
למעוניינים ליצור קשר עם המשפחה. דוד - 0505995483.

הקישור לטבלה:

לימוד משניות לזכר עודד הי"ד תשע"ז

המשפחה.
"שוב הכול חוזר..."גאון הדור

שורה מתוך שיר של הראל טל שממש מרגיש אותו.. בין הזמנים - הזמן המועד לי לפורענות. וכל עוד היא רוחשת בקרבי - כמה חסמים שאכין מראש - אמצא דרך לעקוף. סינון, לימוד, חברים, משפחה, והא והא והא והא. גם סדנאות לרגש, וכמובן דייטים ואפי' קשר פתוח מאוד עם רבנים. והמון אחריות ובחירה והתעניינתי גם בצעדים. בקיצור, אבוד.. והפער גדל, ואני מתרגל, וממשיך להתפלל. מרגיש שמקבל סימנים ועזרה מלמעלה לא ליפול ובכל זאת דוחף אותם הצידה, מתבייש וצולל. מה שהתחדש לי הפעם זה ההרגל. כבר לא שורף לי. ואולי יש גם בזה משהו טוב, אבל ברור לי שגם אם כן - זה ממש לא הדרך להגיע אליו.

שיהיה בהצלחה רבה בע"ה.נפש חיה.


אל תתייאש.אניוהוא
הייתי ממליץ לךאנונימי (2)
לא להתייאש.
הניסיון מלמד שגם תקופה נדמית ככשלון מוחלט על הנייר היא היסודות לניצחון גדול. סבלנות.
1. לשים לב לניצני המחשבה הראשוניים ביותר ולהסיט אותם לעבודה/קודש/תחביב. מיד. להתאמן על זה. להיות מודע לזה. לא להתחפר בזה.
2. לחשוב ולבצע איך לא להגיע ליחוד עם מכשיר. אפשרי להגיע למצב הרמטי.
3. להעמיק קשר חברי. קשר אנושי. למלא בדידות לא בדברים אווילים.
4. לא להסתכל אחורה. לא להתעסק בזה בכלשהו. קרה ונשברת? להתעלם ממה שקרה. מיקווה וזהו. שוכח מזה. לא רבנים ולא תיקון כללי. לא מחשבות איך ומה. להתעסק עם הטוב בלבד. לא לתקן את הרע.
5. לזרוק סמארטפון. היום.
6. להגיע למצב שלא מסתכל ב. ברחוב. להתרגל להמנע ממראה של.
7. אתה תצליח.
אני ממש מבין.. כמה טיפים.אנונימי (3)

א. הכוחות האלו בך חזקים וזה לגיטימי כוחות שלא מקבלים ביטוי כשר מקבלים ביטוי לא ככ כשר.

 

ב. אם תחזיק מעמד שלוש ימים כבר יהיה יותר קל לנסוק משם.. שלש ימים הכי קשים אבל אח"כ יותר קל.

 

ג. ממש ניקוי להסיט מחשבות.. וסביבה לא צנועה כמובן חסימות וכ"ו. תראה אצל גברים ההתגברות על התאוה הזו קשה ומצריכה סוג של הדחקה והתעלמות לא לראות להסיט מחשבה ויותר מזה..לא להביט על עצמך.. כמה שפחות להזדהות עם הגופניות שבך.. 

 

אל תכניס את עצמך לסרטים זה קשה מספיק כבר ככה.. פשוט תשתמש בכלים שיאפשרו לך לצאת מזה ואח"כ יהיה לך יותר קל לשמור על עצמך.

לפחות יש פה קרב, לפחות יש מיםנפתלי הדג
פעם היה רק בור...
תודה רבה רבהגאון הדור

ממש תודה למגיבים.

הטיפים שלך - אנונימי מכ' ניסן - עזרו לי לחזור לעצמי. בעיקר ההעצמה של הקשר האנושי וסעיף 7 ..

משם כבר התחלתי לנשום, ולטפס חזרה. עבר שבוע, מרגיש יותר טוב, למרות שהיו בדרך עוד מהמורות [ומן הסתם גם יהיו...], עזרתם לי לצאת מהעוצמה של הסחרחורת של המערבולת. רואה פה עכשיו תגובות נוספות יפות וטובות וממש מזדהה איתם. תודה. ממש תודה רבה. אהבתי את העצה של אנונימי מאתמול לשמור על זמן נקי שאחריו יותר קל, מרגיש שעשיתי את זה קצת. וגם על הנירמול של עצם הכוח הזה..

מה נאמר. ה' יעזור

 

הרמב"ם אומראנונימי (4)אחרונה
האדם הוא יצור חברתי ובלי החברים הרגילים סביבו יותר קל להתרחק וליפול , לכן אל תסיק מסקנות מבין הזמנים .. אל תתייאש בסוף אתה תצליח ! בהצלחה אחי (:
אסור ללכת לצבאתלמיד חבר

כך אמרו הגאונים האמיתיים רשכבה''ג רב איסר זלמן מלצר החזו''א הגר''ח צימרמאן הגרי'''ז  ועוד

 

ודאי שבסוף זה יגיע לשםעמיחי אלירז

ודאי שבסוף זה יגיע לשם, מדינתנו בסוף תכוון לשם בפועל ממש, אבל עד אז זה טמון בתוכה וזה מה שמכוון אותה לשם. רואים את זה ברב הרבה פעמים. למשל כשהרב כותב שהכפירה בדור באה "מפני שהעולם הוכשר כבר עד כדי לתבוע את ההבנה איך כל הפרטים מקושרים עם הכלל וכו'..." (אורות התשובה, ד, י) אין הכוונה שכל כופר וכופר בדורו של הרב החליט לכפור בגלל אידיאלים נשגבים ועליונים, אלא הם כפרו בגלל סיבותיהם (שהרבה פעמים נבעו מסיבות נמוכות) אבל הדחיפה הנשמתית שלהם באה בגלל אידיאלים מרוממים. מה שנתן את הכח לתהליך כל כך רחב (של כפירה גדולה כל כך בעמ"י) זה הניצוץ האידיאלי בתוך התהליך, ואותו הרב זיהה. הרב כותב די במפורש שעל זה זה מדבר ולשם הוא מכוון- "אופיה של הגאולה הבאה לפנינו שראשית צעדיה הננו חשים ומרגישים הוא בתוכיותה של כנסת ישראל. מתפתחת היא האומה בכל כוחותיה... אינה מכרת עדיין את עומק הישות העליונה שהיא כל יסוד תקומתה. עינה לארץ,ולשמים עדנה לא תביט... אמנם בלא קריאת שם, בלא מגמה מבוררת (אבל) הכל הוא אור ה' וכבודו..." אורות התחיה, ל"ב.

אשמח לעזרה בבחירת ישיבה, בבקשה היכנסו!Guyhild321
שלום רב, שמי גיא. הייתי בשבוש בישיבת ההסדר אור תורה מחניים שליד אפרת והיא מצאה חן בעיניי מאוד. לצערי התעורר בי פחד וחשש כבדים מכל נושא הפיגועים בשטחים מאוד קשה לי לראות את עצמי כרגע נוסע לשם שנה הבאה פעמיים בשבוע שבועיים. לכן אשמח לשמוע אם למישהו יש רעיון לישיבה/ות שדומות בערך לישיבה הנ"ל ונמצאות בתוך הקו הירוק.
(אציין שנסיונות לשכנע אותי שאין מה לפחד יהיו מיותרים ויבאס אותי ממש אם תהיה סטייה מהנושא)

בבקשה לא להתעלם, אני ממש זקוק לעזרה וכבר לא ממש יודע מה לעשות! תודה רבה מראש לעוזרים
מעלה גלבוע היא כנראה הישיבה הכי קרובה למחנייםנפתלי הדג
מבחינת השקפות וסגנון הלימוד. אפשר גם לבדוק בישיבת אורות שאול בכפר בתיה, שהיא קצת יותר 'סטנדרטית'.

בהצלחה
מעלה גלבוע זה ישיבת 'שילוב' לא 'הסדר' ולא 'גבוהה'סמיילי...

כיום זה הישיבה היחידה כזאת בארץ. כלומר שילוב ישיבה עם 3 שנים צבא, תראו באתר שלהם. כמו הסדר כזה מפוצל רק שזה 3 שנים

ממה שהבנתי, יש שם יותר מאופציה אחתנפתלי הדגאחרונה
אבל אני באמת לא מספיק בקיא
מה מצא חן בעיניך שם?אדם כל שהוא


לא מכיר את הישיבה הזו. תכתוב מה אתה מחפש ואוכל לעזוראניוהוא
מה שמצא חן בעיניי שם:Guyhild321
מצא חן בעיניי סגנון הלימוד, ז"א שלא מתמקדים ולומדים כל היום גמרא, אלא משלבים גם פילוסופיה, אמונה ובמחשבה. גם השקפת העולם מצאה חן בעיניי, שהיא השקפה יותר פתוחה וליברלית.
אתה יכול לבוא לטפחותקוד אבל פתוח
ישיבה עם אוירה חמימה ומשפחתית מאוד.
וגם אצלנו (אני שיעור ה') יש עידוד ללמוד דברים שהם לא תורה, והגישה פתוחה...

אם אתה רוצה פרטים אני פה בשמחה
כל הישיבות הפתוחות שעולות לי לראש מעבר לקו הירוק גם...אניוהוא
עתניאל, גוש וכו'....

אולי רעננה יכול להתאים?


לא יודע...
בהצלחה!
איזה רעננה? יש שלוש ישיבות ברעננה (מהציונות הדתית)סמיילי...


של הרב שרלואניוהוא
רציאדהרודף אחר חוקיך

בעז"ה

 

שלום וברכה,

מישהו יודע אם יש דבר כזה "רצי"אדה"-יריד של מכון הרצי"ה בימים של הקוקיאדה,מעין מקבילה לקוקיאדה בעצם..?

 מי שיודע אשמח שירחיב על מקום זמן וכו' 

 תודה מראש לעונים וחג כשר ושמח

יש את היריד של מרכז במקבילמרדכי
בס"ד

וכן יריד של הר המור (גם הוא בקריית משה איפשהו) שיכול להיות שגם שם יהיו ספרים מתורת הרצי"ה.
אשריך תודה רבה!רודף אחר חוקיך
היריד של הר המור- בבית כנסת של הרב אליהוממתין לי-ה

רחוב רנייס

בד"כ זה במכון מאיר, השנה היה איזה פרסום שזה עבר מקום...

אניוהוא
כל השנים זה היה בחניה ליד מוסד הרב קוק ובאמת שנה שעברה חיפשתי ולא מצאתי
כן, יש יריד במרכז שמוכרים בו ספרים של הרצי"ה והוצאות נוספות.קופקליפטוס

זה בדיוק באותם ימים...

רק להבהיר, מכון הרצי"ה זה לא ספרי הרצי"ה..אדם כל שהוא

זה מכון של מרכז, שהוציא את עין אי"ה, מאורות הראי"ה, פנקסי הראי"ה ועוד.

כמדומני, שהם הוציא רק משהו אחד של הרצי"ה [ביאורים לפרקי אבות], ורוב ספרי הרצי"ה [לנתיבות ישראל, שיחות הרצי"ה ועוד] יצאו בהוצאות אחרות.

טוב... יש ביריד גם ספרים של הרצי"ה.קופקליפטוס

דרך אגב, היריד במרכז הוא לא של מרכז, אלא של איזה חנות ספרים בשומרון...

לא הייתי שם השנה, אבל לפי ההוצאות שמופיעות בפרסום, נראה..אדם כל שהוא

שאתה צודק שיש ביריד גם את ספרי הרצי"ה. 

זה לא בדיוק חנות ספרים, זה סוכן. בית אלאניוהוא
קוראים לו חנניה לוי אם אני זוכר נכון
הוא מתעסק גם בהוצאת ספרים והבאה לדפוס.

הוא עזר לי בהדפסת ספר של הרב דוד חי הכהן שליט'א
הייתי שם היום.קופקליפטוס

יש שם הרבה ספרים, יש ספרים במחירים טובים...

מהיום עד יום שני שבוע הבא.אדם כל שהוא

עשר בבוקר עד עשר בערב.

ביום שישי 10:00-13:00

 

כולל ספרי מכון הרצי"ה, ועוד הרבה הוצאות.

היריד של הר המוררודף אחר חוקיך

מישהו יודע את הזמנים?

נראה לי שעכשיו פתוח... לא יודע שעות מדוייקות.קופקליפטוס

מנהל המכירה- יוחאי- 0546718711.

אפשר לברר אצלו.

קיבלתי את זה במייל מהםההוד וההדראחרונה

כל יום בין השעות 10:00 - 22:00 וביום שישי עד 12:00

אני יודע שזה דילי אבל למה התירו תפוחי אדמה כלא קיטניות ותירסחוני המעגל פינות

פחות הקלו?

כמה סיבות לגזרהאניוהואאחרונה
א. השקים שארזו קטניות וחיטה.
ב. השדות שזרעו חיטה - זרעו קטניות
ג. אוספים את זה בצורת גרגירים כמו דגן
ד. עושים מזה קמח.

א-ג לא שייך בתפו'א. ושייך בגרגירי תירס
האם יש בעייתיות בזה?יהודה פ.

ביינישים..נכון שכל מה שלומדים זה כדי שנשתנה ונדע יותר את ה' ונזכך את האמונה,

אבל יש בעיה בלהיות שלב מסויים "חמור נושא ספרים"?

לא אומר שכל ספר משפיע ממש ואני משתנה, אבל לפעמים לאחר זמן אני פתאום שם לב ששיניתי דברים בגלל דברים שלמדתי בספרים..

העיקר הכיוון שלךברגוע

אם אתה לומד לשמה-

שהתורה תשפיע עליך ותתקן אותך

אז הכל מצויין!

 גם אם אתה לא מרגיש כל יום איך התורה משפיעה עלייך,

כמו שכתבת- לאחר זמן פתאום מגלים כמה התורה משפיעה.

לא הבנתי את כוונתךאניוהוא
כמו שברגוע אמר, זה הכל המגמה הסופית..סתמישוו
עבר עריכה על ידי סתמישוו בתאריך ח' בניסן תשע"ז 22:13
כשמקצינים את הביטוי ואומרים "חמור נושא ספרים" זה נשמע רע, כשאומרים אותו כמו שהוא באמת, שיש פה יהודי שלומד ספרי תורה, זה נשמע הרבה יותר טוב..
כמובן שהתורה צריכה לשנות אותנו, לזכך אותנו וכו', אבל יש גם עניין ומצווה בידיעת התורה
בעיה גדולהסמיילי...

חז"ל למדו אותנו "ר' חנינא בן דוסא אומר... כל שמעשיו מרובים מחכמתו חכמתו מתקיימת ושאין מעשיו מרובים מחכמתו אין חכמתו מתקיימת", תראה, לא אמרתי ללמוד לשמה, זה לא פשוט, הגר"א אמר שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה זה הדרך בתחילה לא לשמה ואז לשמה וכן הרבי רבי אלימלך מליזעסק כתב שלא במהרה יגיע אדם ללמוד לשמה. השאיפה לאורך הדרך צריכה להיות להגיע ללשמה. וכן ידועים דברי חז"ל "שמעון בנו אומר... ולא המדרש הוא העקר, אלא המעשה" ודאי הוא שהלימוד חייב להתבצע בפועל במעשה ואמור להביא למעשה ולא להיות עוד חמור נושא ספרים, כאלה יש כבר מספיק, לא צריך עוד חמורים, אנו צריכים יהודים אמיתים, לא עוד חמור נושא ספרים אלא ישראל עובד ה' אמיתי. שמקיים בפועל את הכתוב בספרים, זה עבודה. אומנם עבודה קשה, אבל שווה. כמו שכתב בעל התניא על להתייגע למצוא אוצר של יראת שמיים, ומבארים, שאם ספק לו שיש אוצר באדמה לא יתגיע מספיק אבל אם ברור לו שמתחת האדמה יש אוצר, וודאי יגיע לשם, יתגיע. החובת התלמידים כתב שעם יגיעה אפשר להגיע להכול ובלי יגיעה אפשר רק להרקב בקבר, לא יותר מזה. תקיים את הכתוב בספרים, גם אם קשה, בעבודה מתמדת ולא תהיה איזה חמור נושא ספרים. זה הכי קל להיות חמור נושא ספרים. הכי קשה לקיים. מסופר על שהרבי מקוצק אמר ליהודי "אצלנו אין עילוים, אצלנו צריך לעבוד!" בהצלחה! תדע שזה העבודה הכי משמחת והכי שווה בעולם! "הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכול הבל מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמלו תחת השמש" (קהלת) ואמר המדרש - תחת השמש- אבל לא התורה שהיא מעל השמש. בהצלחה אחי!

הבעיה בזה לדעתי...סנה בועראחרונה
היא שהלימוד הופך חיצוני ר"ל..מידע בעלמא..כמו אוניברסיטה ח"ו...נכון..לא כך לימוד ישר מחבר אותך לרמח איבריך ושסה גידיך..נגיד גמרא שצריך הרבה עמל בזה יש קושי במקביל גם להרגיש אלוקות בזה(לי הקטן לפחות..מקווה שאזכה להיות כמו הצדיקים פה שכן מרגישים תמיד אלוקות בזה) ..אבל אם "לימוד אמונה"אצלך זה יבש..זה בעיה ממש..זה צריך לשבת על הנפש שלך..חלק נרחב מזה לפחות..שתחיה את זה...
העצה הפשוטה שיש לי זהתלמד חסידות קודם כל...תניא ליקוטי מוהרן...וגם ביאורים קלילים יותר(יחסית) על בסיס זה מה שתופס אותך...יש בשפע אשמח להמליץ.... וכמובן חשוב שיהיה לך רב אישי("משפיע") שתתייעץ איתו על זה(לא בקטע רע..פשוט פה זה דיעבד רציני אתה מבין..לא מכיר אותך באמת אז הכל באוויר) והוא יוכל להכווין אותך יותר טוב.. אשריך!
טיולים בחול המועדאנונימי (פותח)

כתוב בירושלמי שלכאורה צריך לבטל את איסור מלאכה בכל המועד כיוון שכל מטרת המנוחה היא העיסוק בתורה וכיוון שאנשים נצלו את הזמן לקלות ראש  העניין של חול המועד מפוספס.

 רואים בבירור שלחול המועד יש מטרה אחת - זמן  "איכות" של עמ"י עם הקב"ה,"מועד" מלשון התוועדות עם הקב"ה, גם כל מי שעובד במשך השנה בזמן הזה יכול לשבת וללמוד תורה בנחת בגלל המנוחה.

ואם כך, אני עומד ותמה מה פשר התופעה שמשפחות רבות וטובות הופכים את חול המועד לזמן של טיולים? בגלל שיש כמה ילדים משועממים בבית צריך לפספס את כל העניין של חול המועד?! אבל כיוון שכך נוהגים ממש רוב הציבור שלנו צריך להיות לזה איזשהוא הסבר.

יש גם מצווה של טיול בא'י.אניוהוא
עד כדי שיש הוא לפטור ממצוות סוכה את המטיילים.
מי שמטייל בחו"ל חייב בסוכה? זה לא פטור של הולכי דרכים?ברגוע


עם כל הכבוד למצווה הגדולה והנשגבה של טיוליםאנונימי (פותח)


עם כל הכבוד למצווה הגדולה של טיולים בארץ ישראלאנונימי (פותח)

בכל זאת מטרת חול

 המועד היא לימוד תורה, ויש שנה שלמה להלך הארץ לארכה ולרחבה, אולי נבטל את הלימוד בישיבות במשך כל השנה ונצא לקיים את מצוות הטיולים בשלמותה?!

 

בדורנו קשה..שישיסט


לדעת חלק מהפוסקיםסמיילי...אחרונה

וגם הם שהתירו כתבו שזה לא נכון לטייל מבחינה תורנית מוסרית חינוכית וכו'

הם רק כתבו מה ההלכה

אני ירחיב את השאלהסמיילי...

בגמרא בסוכה מופיע שרבי אליעזר אומר שהוא משבח את העצלנים שאין יוצאים מבתיהם ברגל.

התשובה - מצד האמת אין הסבר, באמת המועדות נועדו לעסוק בתורה והרבה רבנים גדולי ישראל צעקו על זה ועוד צועקים שהמועדות לא נועדו לטיולים שטיולים ימצאו לעשות בזמן אחר.

 

ולחו"ל זה הבעיה הכי גדולה. בארץ זה בעיה עצומה. ובחו"ל פי כמה. בחג החרות פסח לצאת לחו"ל?

בכלל למה לצאת לחו"ל. חוץ מקברי צדיקים ופרנסה אין שום סיבה. חבל סתם לאבד את היחידה דארץ ישראל. וד"ל.

 

 

מבחן ושננתםayalmata

מישהו יודע איך נרשמים לתוכנית מבחני ושננתם? אני מאוד רוצה אבל לא מצאתי בשום מקום איך נרשמים לתוכנית.

תודה מראש!

מבחן ושננתם - פרטיםבחור ישיבה

נבחנים חדשים לא צריכים להירשם מראש.

המבחן בירושלים יתקיים ביום חמישי כ"ד ניסן משעה 12:00 עד 14:00, בהיכל ישיבת מאור עיניים, רחוב גבעת משה 10.

המבחן בבני ברק יתקיים ביום שני כ"ח ניסן משעה 15:00 עד 17:00. באולמי וויז'ניץ, רחוב  טל חיים 3.

 

לפרטים נוספים ניתן לצלצל למספרים הבאים:

משרד: 02-5401491.

מענה ממוחשב: 02-5359220.

עדיף להתקשר למעשה הממוחשב שם כל הפרטים נמצאים בצורה מסודרת.

 

בהצלחה רבה במבחן, אשריך שאתה רוצה לחזור על תלמודך, שירבו כמותך בישראל.

 

כאן המקום לפרט קצת יותר על ארגון 'ושננתם':

מבחני 'ושננתם' מיועדים לכל מי שרוצה לחזור על תלמודו, יש להיבחן על לפחות על 50 דפים גפ"ת (מהניסיון אפשר גם קצת פחות מ50 דף), בכל מבחן מוסיפים 50 דפים חדשים ונבחנים גם על כל הדפים הקודמים, כך צוברים דף אחרי דף, וקובץ על יד ירבה. כל מי שדברתי איתו מסכים שבזכות מבחני 'ושננתם' הוא מצליח לזכור יותר טוב את מה שהוא לומד.

בשנים האחרונות יש יותר נוכחות של בחורי ישיבות ציוניות במבחן, ואנו קוראים גם לבחורים אחרים להצטרף...

תודה רבה על העזרה!ayalmataאחרונה


מבחן ראשון מגיעים ועושיםalezish
אוף..שיעבור כבר..אנונימי (פותח)

בין הזמנים הנוראי הזה נראה כמו נצח. אני אוהב את הישיבה ומתגעגע אליה ובבית פשוט רע לי רוב הזמן והסינטזה  בין שני הנתונים האלה נוראית.

 

אשתדל לעוף כמה שיותר מהר..!

 

בעעעע...עצוב

קצת מבין אותך אחי.. גם אני מת לחזור..חג'דומטאחרונה


מישהו מכיר?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

פירוש/ים על רש"י לנ"ך?

ועל תרגום יונתן לנ"ך?

 

תודה רבה מראש.

שפתי חכמים? יש ספרים, בטוח.נפש חיה.


ספרים לנ"ך- כן. לדעתי כדאי לך לברר ביריד ספרי הרב קוק-בקטלוגנפש חיה.


יש לרבי מלובביץ סט פירושים על רש"י, היה ביריד ביט כסלו.קופקליפטוס


מוכרים קדושת לוי ביט כסלוסמיילי...


אם זה שאלה- אז כן...קופקליפטוס


לכל בעלי הספרים הנפלאיםקמנו ונתעודדאחרונה

בס"ד

 

אפשר להביא פה ציטוט על דברי רש"י בהושע פרק ב' פסוק יז?

 

 

הוא אומר שם  "ד"א והולכתיה המדבר למדבר סיחון ועוג ובסגנון זה נתנבא (יחזקאל כ) שנאמר והבאתי אתכם אל מדבר העמים ונשפטתי אתכם שם כאשר נשפטתי את אבותיכם והבאתי אתכם במסורת הברית וברותי מכם המורדים וגו' והכשרים אקיים וזהו את כרמיה".

ישיבהSela
שלום
איזה ישיבה נחשבת בלימוד הגמרא החזק ביותר?
תודה רבה
כי יש מקומות למחלוקות ודעת יחידalezish
אבל זה לא קשור לדיון
גם תלמידים של דעת יחיד שנבעה מטעות כל זמן שלא חזרו בה ינהגו כמוה
השיעור של הרב אשר וייס בירושלים מתי ואיפה? תודהאי"נ


מתוך ויקיפדיה:ייראה.

שיעורו הידוע ביותר מתקיים בימי חמישי בערב בבית מדרשו. את אותו השיעור הוא מעביר מדי שבוע בימי שני בבית כנסת דביר בהר נוף, ביום שלישי בבית וגן רחוב מוצפי, וביום רביעי בבני ברק. השיעור עוסק בסוגיות הלכתיות ולמדניות הקשורות לפרשת השבוע. שיעור זה מוקלט בקול הלשון ומופץ בדיסקים. רוב השיעורים מודפסים בספרו "מנחת אשר". הרב וייס מוסר שיעורים גם בישיבות של המגזר הדתי-לאומי. בישיבת תורת החייםובישיבת שדרות הוא מוסר שיעור קבוע מדי שבועיים.

אם ממש חשוב לך, אברר אצל חברים שהולכים מדי פעם.ייראה.


אני חושב שהשיעור מתחיל באיזור 21:30קמנו ונתעודד

בס"ד

 

בבית-וגן וברמות לפחות

שיעור ביום חמישי ושיעורי חוה"מ תשע"זאנונימי (2)אחרונה

 

בס"ד

בימי חמישי כל שבוע השיעור הוא בטשכנוב רח' שלום סיון 7 רמות ג' ירושלים.(אא"כ הרב בחו"ל)

מצורף לוח שיעורי הרב שליט"א לחוה"מ תשע"ז.

וואי..מתגעגע לישיבה בקטע אחר..חג'דומט

מת כבר לחזור.

 

במיוחד לשני הילדודס שאני לומד איתם גמרא ומשניות..כפרע עליהם!ננה-בננה

 

אני מוזמן אליהם (הם אחים..) לשבת שאחרי חוה"מ..

 

 

 

ישיבה?אחיתופל

אוקי אז התקבלתי לקרנ"ש,רעננה,נצרת עילית,
ואני לא יודע אם ללכת לאחד מהמקומות הללו או להמשיך לחפש

בהמשך לשרשור הנ"ל

ישיבה/מכינה - בני הישיבות
@צקון לחש @אניוהוא @מאיר. @אניוהוא @דבש חריף @עף על עצמו @אריק מהדרום(אלה מי שזכרתי מהשרשור הצירפתי אליו קישור)

איך הנשמה שלך הרגישה במקומות האלה?אניוהוא
לא מכיר את נצרת עילית בכלל.
רעננה מכיר בקטנה
וקרנ'ש זה מקום גדול (70 בשיעור א') ולומדים אליבא דהלכתא...


זכיתי להיות מתויג פעמים...
מצטרף! אם הרגשת התרוממות הרוח, אפילו קטנה, באחד המקומותצקון לחש

אולי תנסה לבקר שם לכמה ימים ותראה אם החברה נוחה לך ואם ה"השקפה" לא עושה לך התנגדויות.

[אולי כדאי לברר על ההשקפה כדי להמנע מלהקלע לישיבה שתנהל בה הרבה דיונים אידאולוגיים במקום לשבת ללמוד כמו שצריך...]

לפעמיםאניוהוא
מה שבסוגריים יותר חשוב מכל השאר.



(בספרים אור יחזקאל מה שבסוגריים המרובעות אלו הקטעים הכי מעניינים... השמו'ס המעשי על מה שהיה בישיבה...)
אשמח לראות דוגמא, אם זאת לא טירחא צקון לחש


כשאתקל באחת אשלח לך לפרטיאניוהוא
אשמח. תבורך!צקון לחש


איפה היה הצ'ולנט הכי מוצלח בשבת?אריק מהדרום
במקומות מתוקנים קוראים לזה סחינה או חמיןאחיתופל
והאוכל פחות קריטי
לוץ מברעננה שלא התחברתי לאוכל שם
אז אל תלך לרעננהאריק מהדרום
תלך לקרנש או נצרת עילית ומקסימום לא יתאים לך אז תחליף.
אוכל זה דבר חשוב שצריך להתחבר, אלא אם כן אתה בקטע של מסירות נפש.
לא ברמה רציניתאחיתופל

אבל כן

אחי למה לא בדקת את הר ברכהעף על עצמו

זה נשמע לי פצץ עליך זה מקום שלומדים בו אליבא דהילכתא וזה מעולה כמו שאתה אוהב, וגם יש בו עומק רוחני בסגנון של אלון מורא אז ילה אחי לך על זה אל תחשוש בהצלחהמתפלפל

הם קטנים מדיאחיתופל
מה הכוונה?עף על עצמו


15 בשיעוראחיתופל
אבל קרנש 70
בשנה הבאה מתוכנן להיות מחזור של סביב עשרים+אנונימי (2)

חבר'ה איכותיים ביותר!!

אולי אבדוקאחיתופל


איפה בחרת בסוף?עף על עצמו


לא בחרתי בסוףאחיתופל
מתלבט בין קרנש לבין לבדוק עוד ישיבה
לפי מה שאני מביןזה אני

קרנ"ש תפורה עליך.

מקום רציני עם לימוד תכלסי ומעשי.

אגב 'לך אחרי הלב שלך'זה אני

בקרנ"ש היו אומרים לך אחרי השכל שלך.

איפה תלמד הכי טוב.

איפה תפתח את עצמך הכי טוב.

איפה לדעתך הלימוד הכי טוב.

איפה הרגשת התרוממות רוח זה לא בהכרח נכון ללכת על פי זה כי זה רגעי וכנראה לא תחווה אותו יום יום בישיבה.

הלימוד בקרנ"ש והחינוך בקרני שומרון הוא לחשיבה, לא להיות פתי, לבדוק כל דבר ולא לקבל אותו כמובן מאליו.

 

 

בדקת מקום קטן או לא?אניוהוא
לפעמים מקום קטן הוא יתרון ענק...
יש בזה גם חסרונות כמובן- כמו בכל דבר....
בדקתי מקום קטןאחיתופל
ככל הנראה בקרנש אסגור
בדקתי מקום קטןאחיתופל
ככל הנראה בקרנש אסגור
באמת?ע מ
לדעתי כמעט ולא שיקול בכלל
איזה רעננה?סמיילי...


לא רלוונטיאחיתופלאחרונה
משהו שכתבתי לפסח...קופקליפטוס

אשמח לקבל תגובות, הערות, הגהות, תיקונים הרחבות וכדו'...

20170409012442.docx

שאלה קצת חודרנית...פצלשושניק

ביינישים בגבוהה או כאלה שלא מתכננים שירות קרבי-

 

למה אתם לא מתחילים לצאת בשיעור א'-ב'?

 

(גילוי נאות- אני מאורס בשיעור ב', ולא כ"כ מבין למה אתם מחכים...)

שתי תשובות בדברalezish

תלוי כמה בייניש

הרוב יגידו שנישואין זה דבר שהם עוד לא מוכנים להם

אבל תתפלא לשמוע אבל זה גם חתיכת ביטול תורה

ומי שלא מתגייס כי זה ביטול תורה גם הרבה פעמים לא מתחתן...

 

מבין אבל חולקפצלשושניק

מוכנים- נראלי אנשים מוכנים הרבה לפני שהם חושבים, ויש נטיה כזאת לדחות את זה כאילו זה מעולם אחר. נישואין זה דבר טבעי שרוב הבחורים שאני מכיר בשיעורים א'-ב' מוכנים אליהם אם הם רוצים.

 

ב. שכחו שזו מצווה, אז יש תנאים שמותר לדחות אותה כידוע. אבל א' בתנאי שיצרו לא מתגבר עליו דהיינו שלא נכשל באיסורי הרהור ושז"ל (אולי אנשים יותר צדיקים ממה שנראה לי). וב' לא ברור שכל בייניש ממוצע מוגדר כאדם שנפשו חשקה בתורה, במיוחד מי שלא רואה את עצמו נעשה רב. 
בעיקר כואב לי ששוכחים שזו מציאות החיים הנורמלית, ומתייחסים לחיים בישיבה בתורה הדבר הנורמלי, ואז לחתונה כ'ביטול תורה'. חתונה זה 'קיום תורה'. אז יש בסיס תורני שצריך לרכוש- רבים רוכשים אותו בישיבה תיכונית (מי שבא מישיבה תיכונית טובה), והשאר יכולים לשקוד כמו שצריך בשיעור א' ולהתחתן בשיעור ב'.

 

לגבי המלצות של רבנים וכו'- מכיר רבנים שונים עם הרבה ניסיון שנותנים המלצות שונות מאוד בנושאים האלה. בתכל'ס זה מאוד אישי ואני מאמין שהרבה אנשים לא מתחתנים 'מוקדם' בגלל נורמות חברתיות ולא בגלל שזה לא מתאים להם.

 

קמנו ונתעודד- ה' יתברך רודף אחריך, ואז בגיל 20 נמאס לו ממך והוא מתייאש...

קודם כל,קמנו ונתעודד

בס"ד

 

אם ככה אז זה כבר אבוד, באמת אפחד לא רודף אחריי ;)

 

וביחס לגופם של דברים- אנחנו מראש לא חיים במציאות נורמלית. אני לא מסכים איתך ביחס לקיומו של הידע התורני הנדרש, כמותית ואיכותית, ועוד לא דיברנו על עולם הערכים שבכלל לא בנוי כראוי אצל רוב האנשים. או במילים אחרות, רובנו לא למדנו ב<צונזר מחמת אאוטינג> (ואפילו בישיבה הקדושה הזו, בראשותו של האדמו"ר שלי באופן אישי, אני לא בטוח שהמצב מספק).

השאלה היא מה זה מספק, ומתי נדע לשים את האצבע ולומר עכשיו..פצלשושניק

כיוון שאני גם מאמין בלימוד אליבא דהלכתא זה גם משנה מבחינתי את ההגדרה של 'הידע הנדרש'. מבחינתי העיקר שבן אדם מיוצב מבחינה ערכית (דבר קשה להגדרה) ויודע הלכה למעשה את ההלכה שתלווה אותו בחייו, ובנוסף שידע לפתוח גמרא באופן בסיסי להבין ראשונים ולהיות מסוגל לקרוא שו"ע ולהבין.

יש ישיבות שמשתדלים שעד סוף שיעור ב' חברה כבר יהיו שם.

אני לא יודע לומר מה זה מספק, אבל אני כן יודע לומר מה לאקמנו ונתעודד

בס"ד

 

ואין ספק שזו בעיה נוספת...

הדרישה שהצבת-'יודע הלכה למעשה את ההלכה..אדם כל שהוא

 שתלווה אותו בימי חייו' נראית לי קשה מאוד, לא רק לבחור בשיעור א'. גם לבחור בשיעורים הרבה יותר גבוהים, ואפילו אם היה ממוקד מלכתחילה במטרה הזו.

הלכה שתלווה אותו כל ימי חייו זה לא רק הלכות שבת והלכות ברכות, [וגם זה בפני עצמו משימה כבדה].

זה גם הלכות בשר וחלב, והלכות לשון הרע, והלכות חגים, והלכות כאלה ואחרות בדיני שכנים, ובדיני ייחוד, ובדיני ריבית, וקדושת שביעית, וכו' וכו'.

..א"י זה קשהאחרונה


למה כן?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

מי רודף אותנו?

לרב שלי יש שיטה חינוכית וידע של שנים רבותיהודה פ.

הוא בעצמו מדריך זוגות ומשפחות שנים רבות.

 

השיטה שלו היא להתחיל לצאת משיעור ד'.

עד אז האדם גודל ולומד ומתפתח, ובגיל כזה הוא כבר די בשל לצאת.

ובשיעורים הוא מטפטף קצת על זוגיות וחינוך ילדים וכו'. לדעתי הוא צודק מאוד.

אחרי עשרות מקרים וטיפולים-אני סומך עליו..

 

ומזל טוב לך!

תתחתן בשעה טובה בע"ה ותחזור לפה לשאול שוב עוגי פלצת


לא מתרשם מהאיומים האלה...א"י זה קשה

קורץ

אבל ברצינות- די להפחדות...פצלשושניק

רבים מצליחים ללמוד כראוי גם אחרי החתונה, ומי שלא למד לפני כראוי גם לא ילמד אחרי. אחד אחד אני רואה את זה אצלנו בישיבה- מי שלמד לפני לומד אחרי, אין כמעט פספוסים.

וברור שמי שלמד מעט כבר לא ילמד כלום..

טוב, אז גם אני הייתי בישיבה וראיתי דברים אחריםעוגי פלצת

אין לי עניין להפחיד, פשוט זה דרכו של עולם

 

כמה יכולים להמשיך בשקיעות עם הראש בלימוד ו3 סדרים

 

(אגב בלי לפגוע -

ראיתי גם הרבה בני שיעור א' ב' שבטוחים ב"ה בתפיסת עולמם

ואחרי שנה או שנתיים הביטחון המוחלט קצת נסדק ומתערער)

 

ולמדתי בישיבה רצינית בלי עין הרע

דבר ראשון -ברור שלא 3 סדרים.פצלשושניק

לא מצפה בהכרח ל3 סדרים. אם אברך לימוד ברצינות 2 סדרים ועוד מצליח לדחוף איזה לימוד עם אישתו בערב, זה ממש בסדר ואפשר להתקדם ככה. 

 

ידוע.. אין חכם כבעל הניסיון. יכול להיות שאתבדה. 
המסר רק היה שאם רוצים- אין זו אגדה וזה תלוי באדם עצמו, ולכן לא תירוץ מוחלט למה לא להתחתן. מה גם שאפילו אם זה פוגע בלימוד ממש אני לא בטוח שזה סיבה לא להתחתן, תלוי מה מסלול חייב של אדם וכמה הוא כבר הספיק ללמוד.

אשריך, בע"ה תצליח!עוגי פלצת


אמן ואמן!!פצלשושניק

מאוד מקווה שאני אצליח. וברור שזה ידרוש עבודה ומשמעת עצמית...

היו לי חברותות אברייכיםalezish

 2 סדרים של אבריך ושל בחור זה לא אותו דבר ואין מה לעשות

את השנים האלה של שקיעות בתורה עד הסוף אין איך להחזיר

מי שבתיכונית למד כל הזמן אז מילא הוא שקע בתורה וגם זה לא תמיד מספיק

מי שלא, שיתחיל ללמוד וזה מה שאני עושה

 

רק הערה אחת.אניוהוא
אשה זה לא חברותא.
נכון. אבל זה לא אומר שאי אפשר ללמוד ביחד.פצלשושניק

דווקא יש בזה משהו מאוד יפה ומיוחד כשמצליחים ללמוד ביחד.

זה יכול להיות יפה, אבל הצורה שהצגת את זה גם לי הפריעה..אדם כל שהוא

כי אם המגמה היא חשבון ניצול הזמן של האברך, להציל מה שאפשר מסדר ערב, זה נראה לי עלול מאוד להיות לא מוצלח.

אם יש להם זמן משותף, והם לומדים כי לשניהם זה מתאים, ובד"כ זה לא יהיה כ"כ הרבה זמן, והם לומדים משהו שלשניהם [עם דגש על האישה] מתאים ומעניין, בלי חשבון של התאמה למסגרת הישיבה והספקי הלימוד [לא להשלים את מה שהוא לא מספיק בסדר צהריים מפרקי הבקיאות בבבא בתרא...], זה כבר נשמע אחרת.

 

כמובן. לא התכוונתי אחרת. מסכים לגמרי.פצלשושניק