מי המחבר?
מה הסגנון?

) אבל אם הייתי היום בשיעור א' יש סיכוי טוב שהייתי בוחר בה.כדאי לך אפרט לך בפרטי בעה
סגרתי בשבי חברון לשנה הבאה ואני רוצה להתאמן במקביל ללימוד ואין לי מושג איך אני ארוץ שם
תודה. אני קצת עוסק בזה וראיתי שיש לו שיטה מסויימת בעניין.
יותר מכל
יש לו שיעורים כליים בנושא שמן הסתם תוכל למצוא בישיבה
אשמח. תודה.
אני מניח שיכול לקחת שנים עד שזה יצא אז אם אתה רוצה את תצטרך ליסוע לישיבה ולבקש לצלם את הדפים או לקחת הקלטות ולא בטוח בכלל שיתנו לך אני בכל אופן לא יכול לעזור לך כי אני כבר לא תלמיד שם, אני בטוח שיש באתר את הטלפונים שדרכם תוכל לעשות את הבירורים הנחוצים.
על איזה מסכת השיעור הזה?
תוכל להתקשר למזכירות ולברר
אבל יש היום קרבות מטורפים בפומפדיתא (כמאה קילומטר מבגדד) הציבור מדבקש ללמוד להצלחת שני הצדדים
בס"ד
יכול להיות מעניין לשלוח יום אחד משלחת ארכיאולוגית לכל המקומות האלו ולנסות למצוא מה שאפשר, כך שרצוי שהם לא ישמידו הכל (רעיון של גיא בכור).
אריק מהדרוםואני מספיק מכיר מרכזניקים בשביל לומר את זה בוודאות.
(אולי יש כמה חריגים, אבל גם אז לא נראה לי שבגלל זה היו אומרים לו לא ללכת לשם)
אבל לא מספיק כדי להכיר באמת מבפנים.
הישיבה נחשבת לסמן קיצוני הן מבחינת רמת הדוסיות
והן מבחינת רמת הממלכתיות
והן מבחינת רמת הלימוד וההתמדה.
אז יש כאלה שבשבילם היא בעצם הטופ, המקום הכי טוב.
ויש כאלה שבשבילם זזה קיצוני מדי ולכן צריך להתרחק ממנה.
תכלס אני אוהב את הישיבה הזאת למרות השוני בחלק מהתפיסות
והסיבה שכולם סולדים מהם זה בגלל שהם נחשבים קיצוניים מאוד, אולי הכי קיצוניים בציבור הדתי לאומי. מבחינתם יש לרב טאו מעמד עליון מעל שאר הרבנים. עד כאן עובדות שאין בעיה איתם. יש לי כל מיני דברים להגיד אבל אני לא רוצה להגיד מפאת הלשון הרע. אם תרצה אפשר באישי.
למה לא?חג'דומטשתמיד תוכל להשמיץ אותם וזה בסדר.לא מזיז כמעט לאף אחד.בעוד שבדרך כלל יש הזדהות עם מי שמושמץ קבוע.כאן בגלל אנשים חסרי ירא"ש שפיזרו מעטה כבד של עננה שחורה מעל הר המור,סטיגמות מוטעות ושקרים,מאז כל השמצה נגד הר המור היא לגיטימית. חבל.
יש עליה הרבה לשון הרע בעולם בחוץ על הישיבה אבל אחת הישיבות הכי ריציניות בעולם התורה רבנים מגדולי הדור והכי חזקים בלימוד והרבה תלמידים של רבנו הרצי"ה אמונה לדוגמא הרב צבי ישראל טאו הרב יהושע צוקרמן הרב עודד וולנסקי ועוד בלימוד העיון גם רבנים מהחזקים במגזר הרב מרדכי שטרנברג והרב עמיאל שטרנברג ועוד רבנים הרמה בישיבה מאוד גבוהה וזה טוב מאוד למי שמאתים יש לאנשים לפעמים בעיה איתה (לא הרבה) כי זוהי ישיבה עם אמירה של מפחדת מהאמת ושאיפה למציאות אידיאלית שיותר טובה מהיום בהצלחה בבחירת הישיבה ותבחר לבד ולא שהמשפחה תבחר לך
לפני שאתם מגיבים תזכרו שאין שום היתר לרכילות\לשון הרע\ הוצאת שם רע\ אבק לשון הרע
למרות שאני מאוד מסכים עם הדרך שלהם בלי לרדת לזוטות,
ולמרות שאני מאוד מקורב לישיבה ולרבניה,
הבעיה שלי איתם היא בגלל ה"פילוג", שלפני כן היתה ה-ישיבה אחת לציבור,
רב אחד, ותוואי ברור של ראש ישיבת מרכז הרב.
כעת, הזהות המגזרית מטושטשת למדי. וזוהי הבעיה שלי איתם.
לישיבה
ובכלל,
היית מעדיף שכל הישיבות שלא הולכות בדרך של הר המור יסגרו?
אומנם, אין ספק שישיבת הר המור היא אחת הישיבות המובילות בציבור מבחינת רמת לימוד ורצינות בלימוד, אבל-
זו דעתי האישית, ואף אחד לא חייב להסכים, אבל נושאים אלו ואחרים, הם והשלכותיהם, גורמים לאנשים במודע או שלא במודע לריחוק מהישיבה המוצלחת בזאת. יהי רצון שהדברים יהיו רק לתועלת, ולא חס ושלום להרבות סכסוך ושנאת חינם.
בכול נושא הם הולכים עד הסוף
ממלכתים - עד הסוף
קוקניקים - עד הסוף
מתמידים - עד הסוף
רצינים - יותר מידי (בישיבה הקטנה שם אמרו שבמרכז עולים לגג כדי לעשן ובהר המור בשביל לחייך)
(זה גם די נכון ששוביניסטים עד הסוף)
הרוב המוחלט של הציבור לא בנוי לכך - ולכן זה יוצר רתיעה מסוימת
אבל אם אתה מרגיש שהמקום מתאים לך - אז זו ישיבה מעולה
הרפורמים זה בדיחה גרועה ואני לא חושב שיש טעם לדון בזה בכלל
הקונסרבטיביים זה סיפור שונה לחלוטין. צריך לחלק בין אלו שבארץ לאלו שבחו"ל
אלו שבחו"ל הם שונים מאיתנו אבל באמת אין לי כזו בעיה איתם ואם כך שפסיקותיהם שונות משלנו (ביהדות אין אחידות כבר יותר מ1000 שנה והנסיון לכפות אותה הוא מגוחך), למעשה רעיונית אני מאוד מזדהה איתם
אלו שבארץ זה משהו אחר כיוון שבארץ יש ממד חברתי חזק מאוד - מי שתומך כאן בקונסרבטיביים עושה זאת בעיקר כדי לתמוך באלו שלא מקבלים את המונופול של האורטודוכסיה בארץ - בשביל לןהכניס גם את הרפורמים - כאשר זו העסקת חבילה המוצעת אין לי הרבה בררה אלה להיות לחלוטין נגד זה
כדאי שתתאפס לקו של הלימוד בקיאות ותתחיל ביחד עם כולם את הסוגיא בעיון
ישיבת ערשנו רעננה ברעננה. (ישיבה גבוהה)
אשלג זה חלק מאוד מרכזי מהישיבה.
מה שהולך שם זה:
חב"ד, ברסלב, אשלג והרב קוק.
יש בישיבה משפיע חב"ד.
כנס לאתר של הישיבה אחת מהתמונות שם זה בעל הסולם:
http://arsenu.org/dotnetnuke/%D7%93%D7%A3%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA/tabid/202/Default.aspx
והקלטות של שיעורים בספר של אשלג:
%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/tabid/359/Default.aspx
יש באתר עוד הרבה שיעורים בדברים שונים של ראש הישיבה הרב יובל רגב שליט"א
אומנם, לא כולם בישיבה אשלג, וכל אחד בדרכו שלו.
יש כאלה שמחוברים יותר לברסלב, יש לחב"ד, יש לאשלג.
זה אחד התלמידים היחידים שהאדמור הקודם(שבבני ברק) אמר לו להפיץ את התורה של בעל הסולם אלה...
מרדכיאחרונהבס"ד
אבל אני מעריך שמי שכן מתגלח ביום יום, מתגלח ביום העצמאות.
בס"ד
ויכול תאר קצת סגנון?
תודה!
באמצע סדר בוקר,עוצרים את הלימוד? ממשיכים בשקט או בעמידה?
וחלק ממשיכים ללמוד
כדי שזו תהיה תשובה לגופם של דברים, אתה צריך לענות זה לא חוקות הגויים בגלל סיבה X, וחיזוק לסיבה X מכך שבגללה אין איסור גם על מכנסיים.
[ואגב, לגבי מכנסיים יש להעיר שכל השאלה יכולה בכלל להתחיל על לבישת מכנסיים במקום גלימה/כותונת/שמלה ארוכים, כי מכנסיים קצרים בנוסף לכותונת יש גם בבגדי כהונה].
מאז מלחמת העולם הראשונה.
בעבר היה מקובל ללוות את דקת הדומיה בצפירה, אבל זה כיום זה נוהג נדיר.
מצד ההלכה-
הרמ"א כותב - "הגה: אלא יהא מובדל מהם במלבושיו ובשאר מעשיו (שם) וכל זה אינו אסור אלא בדבר שנהגו בו העובדי כוכבים לשם פריצות כגון שנהגו ללבוש מלבושים אדומים והוא מלבוש שרים וכדומה לזה ממלבושי הפריצות או בדבר שנהגו למנהג ולחוק ואין טעם בדבר דאיכא למיחש ביה משום דרכי האמורי ושיש בו שמץ עבודת כוכבים מאבותיהם אבל דבר שנהגו לתועלת כגון שדרכן שכל מי שהוא רופא מומחה יש לו מלבוש מיוחד שניכר בו שהוא רופא אומן מותר ללובשו וכן שעושין משום כבוד או טעם אחר מותר (מהרי״ק שורש פ״ח) לכן אמרו שורפין על המלכים ואין בו משום דרכי האמורי (ר״ן פ״ק דעבודת כוכבים):"
אבל הגר"א שם חולק, ולדעתו גם בדבר שיש בו טעם אסור.
אז באופן פשוט, העומדים בצפירה סומכים על שיטת הרמ"א, אבל נאמרו גם סברות לפיהן אפילו לדעת הגר"א לא יהיה בזה איסור.
[יש תשובה של הרב אריאל בשו"ת באהלה של תורה בנושא עמידה בצפירה, לא זוכר מה כתוב שם בדיוק, ומן הסתם יש עוד תשובות בנושא].
אם ברכה או בלי ברכה
או שבכלל לא אומרים הלל
מישהו יכול להגיד לי איך נחשבות שתי הישיבות
1-חברון
2-מיר ברכפלד
בתודה מראש
חברון ספרדית ליטאית ומיר ליטאית
ישיבת חברון נחשבת לישיבה יותר מודרנית ופתוחה וליטאית.
מיר נחשת יותר 'צורלניקית' (צדיק ורע לו). אבל היא ליטאית גם.
כולנו יודעים שהגר"א היה עושה בסוף אחרון של פסח (אצלו) שמיני של פסח סעודת מצות , בגלל חביבות המצוה . שהוא ראה בכל אכילת מצה בכל הפסח - מצוה.
אבל איך שהוא הכניסו במקום זה סעודה שקוראים לה סעודת משיח ( נדמה לי רק בחסידות מסוימת ) והם קוראים לזה סעודת משיח , וזה נכנס גם לכאלה שמעולם לא עשו את זה .לא הם ולא אבותיהם.
הם מסבירים שהסוף של פסח זה לא ליציאת מצרים אלא למשיח .
מה דעתכם. כשאומרים שסוף פסח זה לא ליציאת מצרים זה לא בל תגרע משבעת ימי החג שכולם ליציאת מצרים?
ושמירת קדושת אחרון של פסח בשביל משיח, זה לא הוספה של מצוה שלא בתורה ?
אם אפשר בבקשה לדון ברצינות.
בבקשה לא להגיב לי "מי אתה שתחלוק על ..." . רק ברצינות.
ממש מעונין לראות גם מקורות אם יש.
או אפילו חצי יום ואומרים שרק 6 ימים זה חג על יציאת מצרים או שש וחצי . ואת היום האחרון עושים למשהו אחר כמו משיח. אז זה לא מתאים ל"וממנו אין לגרוע" ? למה זה לא כמו ציצית עם חוט אחד פחות?
אני מתכון לפסוק:
שמות כג
את חג המצות תשמור שבעת ימים ...כי בו יצאת ממצרים .
אולי מעין מה שנהגו ישראל בשמיני עצרת, שהעניקו לו משמעות של שמחת תורה.
אני מעתיק קטע מאתר של חב"ד שמקורו בליקוטי שיחות (אולי עיבוד ולא ציטוט), בהדגשת הביטויים שמראים שאין כאן שלילה של המשמעות של החג ביחס ליציאת מצרים-
הסבר העניין קשור למהותו של שביעי של פסח. החג הזה מציין את נס קריעת ים-סוף, שהוא הסיום והשלמות של היציאה ממצרים. אך נס קריעת ים-סוף יש בו היבט נוסף - היותו מעין הגאולה העתידה לבוא (ולכן נכללו בשירת הים הנבואות על בית-המקדש השלישי, "מקדש ה' כוננו ידיך").
החג שביעי של פסח רומז אפוא לגאולה העתידה. ובתורת החסידות מובא הפתגם, שהחג הראשון של פסח מציין את היציאה ממצרים, ואילו החג האחרון של פסח מציין את הגאולה העתידה (ולכן נהג הבעש"ט לאכול ביום זה את 'סעודת המשיח').
עדיין לא בא
לאור זאת היה מקום לומר, שיש לברך 'שהחיינו' בשביעי של פסח, שהרי החג הזה מציין את הגאולה העתידה, שהיא בבחינת חידוש לעומת הגאולה ממצרים. אלא שאי-אפשר לברך 'שהחיינו' על הגאולה העתידה, כי ברכה זו מברכים רק על "שמחת לבב" שכבר יש לאדם בפועל, ואילו הגאולה השלמה עדיין לא באה (ואדרבה, הזכרת הגאולה גורמת צער, שכבר כלו כל הקיצין ועדיין משיח לא בא).
כל עוד לא באה הגאולה, יכולים אנו לחגוג בשביעי של פסח רק על הכוח לגאולה שניתן בגאולת מצרים, בקריעת ים-סוף, ולא על החידוש שיהיה בגאולה העתידה עצמה, ועניין זה כבר כלול בחג הראשון, וממילא הוא נפטר בברכה שבירכנו בחג הראשון.
(לקוטי שיחות כרך לז, עמ' 14
- See more at: http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=1313&CategoryID=838#sthash.saMOWwsC.dpuf
"ובתורת החסידות מובא הפתגם, שהחג הראשון של פסח מציין את היציאה ממצרים, ואילו החג האחרון של פסח מציין את הגאולה העתידה ".
מה זה "תורת החסידות"? יש חסידויות שונות . וכל העניין הזה סעודת משיח לא מקובל אצל החסידים חוץ ממסויימים.
תמיד אפשר להסביר ככה כל מקרה של גריעת חלק ממצוה או הוספה.
אין בתורה ובגמרא משהו שדומה בכלל לרעיון שבשביעי של פסח לא לשם זיכרון יציאת מצרים כמו שכתוב בתורה אלא למען משהו אחר שאין לו מקור , זאת אומרת אני לא יודע מקור ומבקש מקור מהמשנה או הגמרא שכנראה אין.
הם מסיבה זו או אחרת , מעמידים את עצמם כאילו זה ברור שהם ההמשך של הרבי מלאדי ,ולא חסידי חבד קאפוסט או אחרים.
הם כפי שאמרת גם מתעלמים מחסידויות אחרות שאומרות , שחסידות זה לא תורה פנימית , עליונה אן משהו כזה אלא רק משהו זמני שצריך בשביל אלו בדור שלא יודעים טוב ללמוד תורה.
[למרות שאין לי מושג על מה אתה מתבסס].
נתמקד בשאלה של הוספה וגריעה.
זה לא קשור לכמה זה מקובל ואצל מי.
זה לא גריעה, כי החג נשאר במשמעותו המקורית, ורק מתווספת משמעות נוספת.
כפי שאמרו לך, יש עוד הרבה מנהגים בעם ישראל [שלרבים מהם אין מקור במשנה ובגמרא], ולא ברור למה דווקא המנהג הזה בעיניך הוא תוספת.
ממה שמוכר לי, איסור בל תוסיף יכול להיות בהוספת מצווה, כשאומרים שהיא מצווה מן התורה, או בהוספת חלק למצווה דאורייתא, כמו 5 פרשיות בתפילין.
הוא מדווח :
בתורת החסידות מובא הפתגם, שהחג הראשון של פסח מציין את היציאה ממצרים, ואילו החג האחרון של פסח מציין את הגאולה העתידה .
ברור שהם מנסים לעקוף את הקושי שאני מבקש לדון בו ממש.
אבל הפתגם הזה אומר בפרוש שהחג האחרון הוא משהו אחר משאר החג , הוא לא לזכר ליציאת מצרים אלא למשיח , וזה בכלל לא דומה לכל מיני מנהגים שלא על חשבון יום בחג שכבר יש לו תפקיד ברור מהתורה.
להוריד יום מפסח זה כמו להוריד פרשה מהתפילין ולהוסיף במקום זה פרשת משיח . או אולי כמו להגיד בהנחת תפילין הנני מצרף פרשת והיה כי יביאך לשם הצהרת אמונתי בציונות והתישבות היהודים בארץ אשר נשבע ה' .
אני מעלה את זה כי אנו מתקרבים לפסח . וראיתי לאחרונה מאמר שמביא את הרב עובדיה יוסף על להיזהר מדברים שלא יודעים מה אחריהם.
תקשיבו כאן לרב עובדיה
אבל זה נושא לחוד.
לשמוח בתורה זה לא שום תוספת מצוה, זה תמידי.
בחוץ לארץ לרגל סיום התורה ,לפי מחזור שנה , שמחו ביום התשיעי של סוכות כשמסיימים ללמוד את התורה. זה דומה לאמירת חזק בסוף כל ספר. לא משנים כלום מהמשמעות המקורית.
בארץ אני מסכים אתך שכשמוחקים מהמחש/בה את "שמיני עצרת " וחושבים רק השם שמחת תורה , זה לא מתאים . נכון שבתפילה אומרים " ביום השמיני חג העצרת" , אבל מסכים עם הכיוון שלך שטוב לקרוא לזה כך תמיד.
( וחוץ מזה נשארה הענין הזה :
ww.youtube.com/watch?v=YRg0HZGeeBY&NR=1 )
אין אף מקור לזה , אבל הרבה מאמינים שזה במקור של הסביבון , ולא משחק מזל שלמדו בגרמניה מהגויים.
אז סתם הרבי הרש"ב של חב"ד הפיץ את זה לרבים ותקן ארבע כוסות של יין.
בעבר זה היה של יחידים, והרבי הרש"ב הפיץ לרבים.
זה שייך לכולם.
איפה מצאנו איסור להתוועדות, להפך עשרה יהודים שביחד יש שכינה עצומה.
בשם הרבי הרי"צ מובאים דברים נפלאים על זאת הסעודה.
לא מצאנו גם מקור בגמרא ומשנה ליום העצמאות. ולא כתוב שביום שתוקם המדינה יהיה לומר "הלל". ובכל זאת תוקן. ומה רואים לערוך בהרבה ישיבות סעודת יום העצמאות? "בל תוסיף"? לא? לשטיתך זה איסור דאורייתא לעשות כדבר הזה. ועוד תפילה לשלום המדינה, איפה ראינו לשטיתך להוסיף דברים, ועוד בתפילה.
ב"ה
בקשר לשאלתך הנני חייב לציין שיש בזה מעט בורות - בפרט באופן השאלה מי אמר ומה אמר וכו'. (כמובן סליחה מראש לכבודו). אם אתה רוצה לשבת ולברר את הנושא תוכל להתכבד ולהיכנס לכל בית כנסת חב"ד ולראות שם באריכות גדולה בספרי הליקוטי שיחות שמדברים על כך באריכות גדולה מאוד. הן ממבט חסידי והן ע"פ נגלה.
כמובן לא אוכל לכתוב לך כאן את הכל. עיקרי הדברים שש"פ - שייך ליצי"מ ולקרי"ס. אחש"פ - שייך גם לגאולה העתידה (ההפטרה הידועה). אלא שבארץ ישראל 2 הענינים כלולים גם יחד בשש"פ.
אם השתכנעת תוכל להיכנס ולראות כל פרטי הדברים בלקו"ש הנ"ל. באם לא ותתעקש לא להיכנס ח"ו ולהתעניין מקרוב אני מסכים לעשות זאת בשבילך, בשמחה.
כתוב לי.
תיראה אתה נכנס לכיוון שלא רצוי. ברור ששמה יגידו משהו העיקר שייראה שהכל בסדר .
תקשיב טוב טוב מהשניה 40 ועוד קצת
או:
אז אתה כותב שזה שייך לקריס
ובדיוק מזה אני רוצה לא להסתכל ולשמוע דברים ממקורות של תורה על כל זה.
ולהגיד כאילו עיקר החג זה מחוץ לארץ ישראל ובארץ אין ברירה אלא לאחד את שני הימים של חוץ לארץ זה לא טיבעי לגמרי בעיני.
לא מבין מה ההתעקשות שוב ושוב.
אתה כותב שבחסידות חב"ד לא חוגגים את היום האחרון לשם גאולת מצרים. לא כתוב את זה בשום מקום. זה פשוט המצאה.
הציטוטים שהבאת לעיל לא נכונים. אם תרצה תוכל לפתוח לקוטי שיחות חלק כב' או לז' שיחת אחרון של פסח ותוכל לראות שם את עיקרי הדברים.
(אגב, ללא כל קשר להנ"ל כדאי להתעמק בגדר של "בל תוסיף" "בל תגרע" שאינו שייך לנדו"ד כלל.)
זה שהבעש"ט הקדוש עשה סעודה זה ידוע ומובא בכמה מקומות, הרבי הקודם רבי יוסף יצחק מלובאוויטש כתב ע"כ בשיחותיו שהבעש"ט קרא לזה "משיח סעודה". בשבילי זה מקור מספיק טוב. אקווה שגם בשבילך.
הרבי הריי"ץ היה ידיד של הגרי"ז כהמשך לידידותם של אביו הרבי הרש"ב עם ר' חיים מבריסק. הם השתתפו באספות שונות, והחזיקו מאוד זה מזה.
כל מה שכתבתי הוא בתקווה ואתה מחפש את האמת, ולא על מנת לנגח וכדומה ח"ו - כי אם זה העניין אין צורך כלל בכל השרשור, כפשוט.
שוב, למרות שניכר מדבריך שיש לך איזה רתיעה מלהיכנס לבית כנסת חב"ד באיזה מקום שהוא, (דבר שכלל איני מבין מדוע). בוודאות אומר לך - אף אחד לא יגרש אותך ואף לא ישים לב שנכנסת. ב"ה יש רבים וטובים המתענינים בתורת החסידות, בינהם אני מכיר אישית ליטאים מובהקים (אשכנזים וספרדים) שטעמו את האור כי טוב, אף אחד מהם לא הוריד את הזקן כתוצאה מזה..
אגב, זה שמחולק שש"פ ואחש"פ - הוא מצד מקום אמירת השיחה שזה בחו"ל. אבל כאן בארץ מלכתחילה הוא ביום אחד ואין הבדל בין הענינים בכל המקומות.
בקשר לווידאו שהבאת - לי כמובן זה לא משנה. אבל בעבורך אנא העתק כדי לראות מה אומר עליו הרה"ג הרב עובדיה (על הרבי) "לא קם כמוהו" -
ודברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר.
בהצלחה בבירור האמת וחג פסח כשר ושמח!!
אבל הרבי אף פעם לא ריחק אף יהודי גם כאלו שרח"ל דברו כנגד..למרות שזה כאב לו מאוד כידוע - לא הדיבור עליו אלא על הפילוג שזה גורם בין עדת היראים.
ואיך זה מסתדר לך עם יום העצמאות למשל?
או טלפון סלולרי
או עיתונים ועלוני השבת
יום העצמאות זה במסגרת ההודאה לה' על דברים טובים . לא מצוה חדשה.
טלפון סלולרי ועלוני שבת זה להפוך לבדיחה דיון שאולי לא נוח לך .
אבל בכלל ביקשתי דיון שלא בתוך אלה שעושים את זה, בגלל שמה שאומר הרב עובדיה זה מפחיד. אלא מבחוץ .
די. סוף.
שנזכה כולנו לחוג את הפסח ככל משפטו וחוקתו.
דבר שלא מכירים בארץ.
יום שכולו ענינו של משיח ע"פ פנימיות התורה.
ב.מה הגריעה?מה אתה עושה בזמן הזה?
ג.מה קשור הרב עובדיה?לדבר שהתחיל לפני מאות שנים?
זה היה יכול להוסיף אם הדיון היה של מחשבה על זה, מנקודת ראות תורנית. לא כנזיפה של אלו שכן עושים את זה נגד מי שחושב על זה. ומושיקו מחזיר אותנו לאיש אחד , שמשניהם אפשר לחשוב שהם בטוחים כאילו שאר חוגי היהדות כל מיני חסידויות , והשיטה של לא חסידים (ליטואקים) זה הכל פחות מהם.
ואם הרב עובדיה יוסף מדבר להיתרחק ממשהו אז לא צריך לשמוע לו?
קפיצה מאתר חבד ( ב 700 ?) אל הארץ הקדושה ארץ ישראל ממש לא לענין.
יש נושא של טקס כמו טקס הסקרמנטה הלחם והיין של ההם. ואי אפשר סתם להתעלם.
נקלענו למצב ששולטים לנו במוחות . כבר אי אפשר לחשוב אחרת ממה שהשליח רוצה.
אם יש הפניה לדברי הרב עובדיה - מוחקים אותה !
אם יש הוכחות לצדקת דברי הרב ש"ך על הדת שקרובה ליהדות - מוחקים !
הנה הציטטה מתוך דברי הרב מנחם ברוד "שיחת השבוע" מספר 530 מחול המועד פסח , יח בניסן תשנ"ז, 25/4/1997
"נתחזק איפוא באמונה השלמה בבוא הגאולה ובציפייה לקראתה. נאכל בשביעי של פסח את ‘סעודת משיח' שמטרתה להחדיר את האמונה בבוא המשיח לתוך דמנו ובשרנו, כסעודה שנהפכת לדם ובשר שלנו ממש."
מזכיר משהו?
מותר לחשוב על זה ?
מחילה אבל,
לא ראוי להרר על פעולות הבעל שם טוב הקדוש ולחשוד בו בפיצוע פעולות לא על פי ההלכה.
אבל חלק מהניקים שכתבו שם עדיין פעילים בערוץ.
כדאי לפנות אליהם, הם יכולים לעזורמרדכיבס"ד
שלום רבותי,
ביה"ז כבר בעיצומו, והנה הזדמנה לפתחם הזדמנות ליישם את כל מה שלמדתם על חשיבותה של ארץ ישראל ומהותה.
כידוע, ארץ ישראל איננה רק דבר רוחני, ויש לקיים את ירושתה באופן מעשי וטכני. כמובן, העיקר הוא רוחניותה, אך בל נשכח את המצווה "וירשתם אותה וישבתם בה", ששקולה כנגד כל המצוות.
אז ככה:
ביום שני ב' חול המועד פסח כולנו מגיעים לאביתר (ליד צומת תפוח), ומציבים דרישה מממשלת ישראל לעמוד מול לחצי אומות העולם, ולאפשר למשפחות גרעין "מחדשי ציון" לעלות אל הקרקע.
לו"ז האירוע:
12:00 - התכנסות והגעה.
14:00 - מתנפחים והפנינג.
16:30 עצרת.
האירוע בהשתתפות - מר יוסי דגן- ראש המועצה, הרב אליקים לבנון - רב השומרון, הרב דודי דודקביץ'- רב היישוב יצהר, הרב יהושע מרדכי שמידט - רב היישוב שבי שומרון, דניאלה וייס - יו"ר תנועת נחלה.
לינה במקום.
האירוע הינו חלק מפעולות הגרעין הפועל להקמת ישוב חדש ביהודה ושומרון.
אנו שואפים להגיע בעתיד לשלב שיש אלפים של אנשים, נשים, וטף, העולים אל ההר ודורשים מן הממשלה הקמת יישוב חדש והמשך בניין יהודה ושומרון.
באירוע הנוכחי נעשה עוד צעד בדרך להקמת יישובים חדשים.
בואו והצטרפו אלינו!
גרעין "מחדשי ציון" של תנועת "נחלה"
לפרטים - שושנה 0507944517.