שרשור חדש
מישהו מכיר את הספר בלבבי משכן אבנה, הרב איתמר שוורץאנונימי (פותח)

מי המחבר?

מה הסגנון?

ישיבת ירוחםאנונימי (פותח)
יכולים לתאר אותה?
חבר'ה?
הלימוד רציני?
האווירה רצינית?
אפשר לגדול שם בתורה?
לקבל יראת שמיים?
רבנים?


(ברור שבגדול כן אפשר לגדול שם בתורה ויראת שמיים, בכל ישיבה אפשר.. אבל האם זה רציני ובאופן דיי כולל)

אני מחפש ישיבה רצינית שאפשר לגדול בה בתורה, לצאת תלמיד חכם בעל יראת שמיים גבוהה.

בתודה.
שמיניסט
לגדול בתורה אפשר שם, רצינייםalezish
יראת שמים צריך להגדיר...
הם לא דוסים חשוכים קווניקים...
אבל גם לא מחפשים להקל...
לך תבדוק זה הכי חשוב
בלי קשר, הישיבה קשורה לקו?אנונימי (פותח)
גושניקית, בגדולצריך עיון
ישיבה מצוינת. יוצאים משם בחורים שיודעיםובצאתי
המון תורה ובעלי השכלה רחבה מאוד. אווירה רצינית
אתה יכול להסביר למה אתה מתכוון 'בעלי השכלה רחבה מאוד'?אנונימי (פותח)
לא בדיוק יודע להגדיר, ראש חזק, חכמים כאלהפעמינו קדימה
יודעים לכתוב כמו שצריך, מאמרים רציניים. הייתי אומר- יש להרבה מהם יידע אקדמי
הידע האקדמי הזה, זה לטובה או לרעה?אנונימי (פותח)
פשוט אני יודע שעל ישיבת הגוש הרבה יוצאים נגד זה..


ואני כותב השירשור.
לטובה. להיות אדם חכם זה מצוין...פעמינו קדימה
כשאתה אומר את זה, הם באמת קצת מזכירים לי את ישיבת הגוש. אבל הם יותר ביינישים
כלומר, ההשכלה האקדמית לדעתך מוסיפה ללימוד?אנונימי (פותח)
אבל איך בכלל יש להם השכלה אקדמית? הם חבר'ה ביניישים שרק סיימו תיכון..
לא אמרתי שהם למדו באקדמיהפעמינו קדימה
רק הסברתי לאיזה סוג של ידע אני מתכוון- יש ידע כללי של אחד ש"ראה עולם" ויש ידע אקדמי- מה שלומדים בתיכון ואחרי זה גם באקדמיה. אז הרבה מהם למדו ברצינות בתיכון
ישיבה נפלאה בעינינפתלי הדג
אולי המיזוג המוצלח ביותר שלי יצא להפגש בו של כל המאפיינים הדתיים לאומיים. לימוד ברמה גבוהה מאוד עם קשר הדוק לחיים האמיתיים על כל עומקם וגווניהם. תורת הרב קוק והרב סולובייצ'יק ורב נחמן לעומקה ולרחבה, עם קווניקים, גושניקים וחסידים עם ראש גדול וחיבור לעמ"י.

גילוי נאות - אני לא לומד בישיבה (מבחירה ) אבל אם הייתי היום בשיעור א' יש סיכוי טוב שהייתי בוחר בה.
ישיבת שדרותתתתתתא"י לע"מי

כדאי לך אפרט לך בפרטי בעה

 

אבל שאלתי על ירוחם, לא על שדרותאנונימי (פותח)
בכל מקרה אני אשכנזי
לא משנה אמרתי עם אתה בכללי מחפשא"י לע"מיאחרונה


איך להתאמן בישיבהעופר121

סגרתי בשבי חברון לשנה הבאה ואני רוצה להתאמן במקביל ללימוד ואין לי מושג איך אני ארוץ שם

אני מניח שבחברון יש רחובות שאפשר לרוץ בהםאריק מהדרוםאחרונה
שכיבות סמיכה וכפיפות בטן לא מצריכות ציוד יותר רציני ממזרן.
גם מוט מתח אפשר לקנות בשבעים שקל.
משקולות וקליפסים גם לא עולים יותר מידי ואפשר לאחסן בחדר.
ובכלל, שאל את הביינישים שם, אתה בטח לא תהיה היחיד שם שיתאמן.
האם יש למישהו שיעור או מאמר של הרב טל על עלות השחר?לעד חיה בלבבנו

תודה. אני קצת עוסק בזה וראיתי שיש לו שיטה מסויימת בעניין.

אפשר לומר שזה אחד הנושאים שהוא עמל עליהםלשם שבו ואחלמה

יותר מכל

יש לו שיעורים כליים בנושא שמן הסתם תוכל למצוא בישיבה

לא מצאתי באתר של הישיבה שיעור על זה. אם תוכל לעזור לילעד חיה בלבבנו

אשמח.  תודה.

השיעורים הכלליים נערכים בעמל רב לספרים שיוצאיםלשם שבו ואחלמה

אני מניח שיכול לקחת שנים עד שזה יצא אז אם אתה רוצה את תצטרך ליסוע לישיבה ולבקש לצלם את הדפים או לקחת הקלטות ולא בטוח בכלל שיתנו לך אני בכל אופן לא יכול לעזור לך כי אני כבר לא תלמיד שם, אני בטוח שיש באתר את הטלפונים שדרכם תוכל לעשות את הבירורים הנחוצים. 

אתה יודע שזה לא יצא בספרים?אדם כל שהוא

על איזה מסכת השיעור הזה?

הספרים לא לפי מסכתות אלא לפי נושאים. אני לא יודע בוודאותלשם שבו ואחלמהאחרונה

תוכל להתקשר למזכירות ולברר

 

אני לא בטוח אם לכאן או לאו"חטוביה2

אבל יש היום קרבות מטורפים בפומפדיתא (כמאה קילומטר מבגדד) הציבור מדבקש ללמוד להצלחת שני הצדדים 

האמת שדווקא עדיף אם יואילו בטובם להרוג אחד ת'שני במקום אחרקמנו ונתעודדאחרונה

בס"ד

 

יכול להיות מעניין לשלוח יום אחד משלחת ארכיאולוגית לכל המקומות האלו ולנסות למצוא מה שאפשר, כך שרצוי שהם לא ישמידו הכל (רעיון של גיא בכור).

יש פה מישהו שלומד במצפה רמון? (מדברה כעדן)אנונימי (פותח)


כן. אני.אנונימי (3)
ממש אתם עוזרים אחד לשני צמד אנונימיים.אריק מהדרוםאחרונה
מה הבעיה שלכם עם... הר המור..אנונימי (פותח)

חזרתי עכשיו מאירוע , לא כולם דוסים ואני בתור הדוס של המשפחה מקבל הערות מכוולם - תבחר ישיבה טובה אבל לא הר המור..  עדיף אפילו .. מהר המור...    

 

וזה לא רק שם בכללי אני מרגיש שיש הרבה התבטאויות נגד הר המור..  יש סיבה????

אריק מהדרום
זה תלוי אם היא מתאימה לנפש שלך.
תברר מה זה "הפילוג" של הר המור ממרכז הרבעוגי פלצת


אם זה לא היו מרכזניקים, סביר שלא זה מה שהפריע להם.אדם כל שהוא


אופס, אתה צודקעוגי פלצת


גם אם אלו היו מרכזניקים, סביר שלא זה מה שהפריע להם.בן חורין

ואני מספיק מכיר מרכזניקים בשביל לומר את זה בוודאות.

 

(אולי יש כמה חריגים, אבל גם אז לא נראה לי שבגלל זה היו אומרים לו לא ללכת לשם)

סתם סטיגמותקמנו ונתעודד


האמת אני למדתי שם איזה חודשייםלשם שבו ואחלמה

אבל לא מספיק כדי להכיר באמת מבפנים. 

הישיבה נחשבת לסמן קיצוני הן מבחינת רמת הדוסיות

והן מבחינת רמת הממלכתיות

והן מבחינת רמת הלימוד וההתמדה. 

אז יש כאלה שבשבילם היא בעצם הטופ, המקום הכי טוב.

ויש כאלה שבשבילם זזה קיצוני מדי ולכן צריך להתרחק ממנה. 

תכלס אני אוהב את הישיבה הזאת למרות השוני בחלק מהתפיסות

מרובעים מדי, וממלכתים אש.מעוז אסתר לנצח


ואתה עיגול. לא מרובע ולא מלבןסמיילי...
אוי, השנינות. מדהים.מעוז אסתר לנצח


יש לי הרבה מחלוקות תפיסתיות איתם.א"י זה קשה

והסיבה שכולם סולדים מהם זה בגלל שהם נחשבים קיצוניים מאוד, אולי הכי קיצוניים בציבור הדתי לאומי. מבחינתם יש לרב טאו מעמד עליון מעל שאר הרבנים. עד כאן עובדות שאין בעיה איתם. יש לי כל מיני דברים להגיד אבל אני לא רוצה להגיד מפאת הלשון הרע. אם תרצה אפשר באישי.

כולם סולדים מהם?בחורצ'יק


אם זה לשה"ר אז איך מותר באישי?זקוק לגאולה


מה שנקרא- לצורך. עיין בהלכהא"י זה קשה


דווקא אחלה ישיבה למה לא?חג'דומט


נראה לי שזה בגללמלכישוע
שהר המור רואים בעצמם כצודקים (למשל בפרשנות לכתבי הרב קוק) וכל השאר טועים ולא נחשבים, כי רק הם יודעים את הדרך הנכונה ואין מה לדבר עם הטועים. וכו

*הנכתב בא בתור תשובה ולא בתור דעתי האישית
אבל זה לא נכון לגביהם.מה שכן יש להר המור זהבחורצ'יק

שתמיד תוכל להשמיץ אותם וזה בסדר.לא מזיז כמעט לאף אחד.בעוד שבדרך כלל יש הזדהות עם מי שמושמץ קבוע.כאן בגלל אנשים חסרי ירא"ש שפיזרו מעטה כבד של עננה שחורה מעל הר המור,סטיגמות מוטעות ושקרים,מאז כל השמצה נגד הר המור היא לגיטימית. חבל.

אין שום בעיה אחלה ישיבהזרוטלי

יש עליה הרבה לשון הרע בעולם בחוץ על הישיבה אבל אחת הישיבות הכי ריציניות בעולם התורה רבנים מגדולי הדור והכי חזקים בלימוד והרבה תלמידים של רבנו הרצי"ה אמונה לדוגמא הרב צבי ישראל טאו הרב יהושע צוקרמן הרב עודד וולנסקי ועוד בלימוד העיון גם רבנים מהחזקים במגזר הרב מרדכי שטרנברג והרב עמיאל שטרנברג ועוד רבנים הרמה בישיבה מאוד גבוהה וזה טוב מאוד למי שמאתים יש לאנשים לפעמים בעיה איתה (לא הרבה) כי זוהי ישיבה עם אמירה של מפחדת מהאמת ושאיפה למציאות אידיאלית שיותר טובה מהיום בהצלחה בבחירת הישיבה ותבחר לבד ולא שהמשפחה תבחר לך

אמת. שאתה תבחר ולא המשפחה תבחר לך.תחקירן 7


לשון הרע או הוצאת שם רע?אדם בכיר


אנאאנונימי (3)
אתה צריך להוריד כמה "הכי" במשפטים שלך. כל עוד אין לנו סנהדרין אין דרך לפסוק מי "הכי" או מה "הכי". טיפה מתלהם מדי.
לפני שאתם מגיבים רק תזכרותחקירן 7

לפני שאתם מגיבים תזכרו שאין שום היתר לרכילות\לשון הרע\ הוצאת שם רע\ אבק לשון הרע

 

 

הגישה שלי היא לא להכנס לפוליטיקות הללו באופן יזוםנפתלי הדג
אם זה משהו שישנה לך בחיים הן כבר תגענה אליך לבד...
הבעיה שלי עם הר המורעוד יהודי

למרות שאני מאוד מסכים עם הדרך שלהם בלי לרדת לזוטות,

ולמרות שאני מאוד מקורב לישיבה ולרבניה,

הבעיה שלי איתם היא בגלל ה"פילוג", שלפני כן היתה ה-ישיבה אחת לציבור,

רב אחד, ותוואי ברור של ראש ישיבת מרכז הרב.

כעת, הזהות המגזרית מטושטשת למדי. וזוהי הבעיה שלי איתם.

לא יודע מה היה אז אבל היום בכל מקרה ריבוי הדעות לא קשורלשם שבו ואחלמה

לישיבה

 

ובכלל, 

היית מעדיף שכל הישיבות שלא הולכות בדרך של הר המור יסגרו?

 

 

בתור אחד שיש סיכוי סביר שילמד שם שנה הבאה- קצת על הישיבהאני זה אני

אומנם, אין ספק שישיבת הר המור היא אחת הישיבות המובילות בציבור מבחינת רמת לימוד ורצינות בלימוד, אבל-

  • הכל התחיל מהפילוג. זו ישיבה שמבוססת על מחלוקת קשה. עד היום ישנם רבנים שלא מוכנים לדרך בתוכה כהוראתו המפורשת של רב אברום זצ"ל. הישיבה הזו גם הקימה לנו במערכת הבחירות האחרונות את המפלגה שזרקה כמעט ארבע מנדטים של ימין תורני לפח. מי שרואה בדרך הפלגנות כדרך רלוונטית לפתרון בעיות יכול בסופו של דבר לרסק את הציבור הדתי לאומי.  כוחנו - באחדותנו! [עיין בדברי חז"ל על רדפו מכם חמשה מאה]
  • ישיבה זו זוכרת תמיד לומר שכל מי שפועל מתוך יראת שמים אנחנו נקבל אותו גם אם הוא לא חושב בדיוק כמונו, אבל בפועל כל מי שלא חושב בדיוק כמוהם - אין בו יראת שמיים.
  • ישיבה זו רואה את עצמה כממשיכת דרכו של הרב קוק שאם כל גדלותו העצומה בגמרא והלכה - הוא גם היה קצת "חוסיד". הרב קוק נטה הרבה יותר לחסידות ולעבודת ד' מתוך שמחה והתלהבות, אך קשה למצוא את זה בהר המור.
  • אדם שרוצה לחיות חיים של תורה צריך לדאוג שלימוד התורה שלו לא יבוא מתוך דיכוי החיים. בהר המור יש צד חזק של הגישה שעבודת ד' מתחילה ונגמרת בדף גמרא. זה בא לידי ביטוי בזלזול בולט בכל מה שהוא לא לימוד כגון רמת הניקיון של מבני הישיבה, הבלגן הנוראי בחדרים ועוד כהנה וכהנה. מתוך לימוד כזה, המנותק מהחיים הנורמליים, קשה אחר כך להתחבר לכלל הציבור ולרומם אותו ולא רק להתפלג ולהתנתק ממנו.
  • בישיבה הזו יש נטייה לראות את החיים כשחור ולבן, בלי להבין את המורכבות שלהם. אדם יכול לנקוט דעה קיצונית בנושא מסוים, אבל אם כל הדעות שלו הם קיצוניות, כנראה שהוא פשוט לא יודע להכיל מורכבות.
  • ומעל הכל- "חופש המחשבה". אני לא מתכוון לביטוי החילוני שסובר שכל מחשבה היא לגיטימית, גם להיות נאצי, אבל בהחלט מותר לאנשים לחשוב קצת שונה מאנשים אחרים. כשהייתי שם בשיעור עיון, אחד התלמידים אמר סברה בגמרא, והרב ענה לו שבגלל שלפני 18 שנה (זה לא טעות!!) הרב מרדכי אמר אחרת, אז הסברה שלו לא נכונה, בלי לדון בכלל לגופו של עניין. זה גישה מאוד מרחיקה, וזה גורם לאנשים לא לחשוב באמת בעצמם ולהיות קצת חסרי אישיות.

זו דעתי האישית, ואף אחד לא חייב להסכים, אבל נושאים אלו ואחרים, הם והשלכותיהם, גורמים לאנשים במודע או שלא במודע לריחוק מהישיבה המוצלחת בזאת. יהי רצון שהדברים יהיו רק לתועלת, ולא חס ושלום להרבות סכסוך ושנאת חינם.

בכללי זו ישיבה פנאטית רצחטוביה2

בכול נושא הם הולכים עד הסוף 

ממלכתים - עד הסוף

קוקניקים - עד הסוף

מתמידים - עד הסוף

רצינים - יותר מידי (בישיבה הקטנה שם אמרו שבמרכז עולים לגג כדי לעשן ובהר המור בשביל לחייך)

(זה גם די נכון ששוביניסטים עד הסוף)

 

הרוב המוחלט של הציבור לא בנוי לכך - ולכן זה יוצר רתיעה מסוימת

אבל אם אתה מרגיש שהמקום מתאים לך - אז זו ישיבה מעולה

אידיאלים שמנותקים לגמרי מהמציאותשכחתי ניקאחרונה
אז מה בעצם הבעיה שלנו עם היהדות האלטרנטיביתאריק מהדרום
מה בעצם הבעיה של האורטודוכסים עם הרפורמים והקונסרבטיביים?
מין בשאינו מינוטוביה2

הרפורמים זה בדיחה גרועה ואני לא חושב שיש טעם לדון בזה בכלל

 

הקונסרבטיביים זה סיפור שונה לחלוטין. צריך לחלק בין אלו שבארץ לאלו שבחו"ל

אלו שבחו"ל הם שונים מאיתנו אבל באמת אין לי כזו בעיה איתם ואם כך שפסיקותיהם שונות משלנו (ביהדות אין אחידות כבר יותר מ1000 שנה והנסיון לכפות אותה הוא מגוחך), למעשה רעיונית אני מאוד מזדהה איתם 

אלו שבארץ זה משהו אחר כיוון שבארץ יש ממד חברתי חזק מאוד  - מי שתומך כאן בקונסרבטיביים עושה זאת בעיקר כדי לתמוך באלו שלא מקבלים את המונופול של האורטודוכסיה בארץ - בשביל לןהכניס גם את הרפורמים - כאשר זו העסקת חבילה המוצעת אין לי הרבה בררה אלה להיות לחלוטין נגד זה

יצאה מהדורה ראשונה של החוברת של עזים דקדושה בנושא הסמארטפוניעזיז
ישר כח עצום.לעד חיה בלבבנו


בוקר טוב אליהוהיועץאחרונה
התאקלמות בישיבהשלמה_11
שלום לכולם הייתי במכינה קד"צ ישיבתית שנה וחצי עד סוף זמן חורף הייתי אמור להתחיל זמן קיץ בישיבה בשדרות -מה שקרה בפועל עשיתי ניתוח לפני פסח ( יום לפני) והייתי בהחלמה בבית ורק היום התחלתי זמן קיץ בישיבה ואני מרגיש טיפה אאוט ,אפשר עצה אולי מהחברים היקרים כאן?
לא הפסדת הרבה בשבועיים האלהdavid7031

כדאי שתתאפס לקו של הלימוד בקיאות ותתחיל ביחד עם כולם את הסוגיא בעיון

תודה רבהשלמה_11אחרונה
מכירים ישיבות שלומדים שם אשלג?אנונימי (פותח)
בנוסף לברסלב וחסידות וכו׳..
כן, ערשנו רעננהסמיילי...

ישיבת ערשנו רעננה ברעננה. (ישיבה גבוהה)

אשלג זה חלק מאוד מרכזי מהישיבה.

מה שהולך שם זה:

חב"ד, ברסלב, אשלג והרב קוק.

יש בישיבה משפיע חב"ד.

כנס לאתר של הישיבה אחת מהתמונות שם זה בעל הסולם:

http://arsenu.org/dotnetnuke/%D7%93%D7%A3%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA/tabid/202/Default.aspx

והקלטות של שיעורים בספר של אשלג:

http://www.arsenu.org/dotnetnuke/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D/%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94/%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%AA%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D%D7%9E%D7%90

%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/tabid/359/Default.aspx

 

יש באתר עוד הרבה שיעורים בדברים שונים של ראש הישיבה הרב יובל רגב שליט"א

 

 

אומנם, לא כולם בישיבה אשלג, וכל אחד בדרכו שלו.

יש כאלה שמחוברים יותר לברסלב, יש לחב"ד, יש לאשלג.

 

אשל"ג? מה זה?אנונימי (3)
הרב יהודה ליב הלוי אשלגאנונימי (פותח)
בעל הסולם,
כתב פירוש לספר הזוהר ואת תלמוד עשר הספירות
👍אנונימי (3)
"בעל הסולם,כתב פירוש לספר הזהר" זה כפילות..אנונימי (4)


הישיבה של הרב כ"ץ מפדואל.עובד ה'אחרונה

זה אחד התלמידים היחידים שהאדמור הקודם(שבבני ברק) אמר לו להפיץ את התורה של בעל הסולם אלה...

אתם מתגלחים לקראת יום העצמאות?פלוניאואלמוני
מה נהוג בישיבה שלכם?
לא להתגלח בכלל כל השנה מרדכיאחרונה

בס"ד

 

אבל אני מעריך שמי שכן מתגלח ביום יום, מתגלח ביום העצמאות.

מישהו מכיר את הישיבה בבני נצרים?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

ויכול תאר קצת סגנון?

 

תודה!

מה עושים אצלכם בישיבה בזמן הצפירה?איש_בנימין

באמצע סדר בוקר,עוצרים את הלימוד? ממשיכים בשקט או בעמידה?

עומדים וכמובן..שיר המעלות בשקטיהודה פ.


הרוב ממשיכים ללמוד. חלק עוצרים ועומדיםובצאתי
נעמדים ומיד חוזרים ללמידהמרדכי
ומה עושים בעמידהתחקירן 7


אומרים פרק תהיליםשואף לאופק

וחלק ממשיכים ללמוד

צפירה זה לא חוקת הגוים?תחקירן 7


כמו מכנסייםנפתלי הדג
העיקר חסר מהתשובה שלך..אדם כל שהוא

כדי שזו תהיה תשובה לגופם של דברים, אתה צריך לענות זה לא חוקות הגויים בגלל סיבה X, וחיזוק לסיבה X מכך שבגללה אין איסור גם על מכנסיים.

 

[ואגב, לגבי מכנסיים יש להעיר שכל השאלה יכולה בכלל להתחיל על לבישת מכנסיים במקום גלימה/כותונת/שמלה ארוכים, כי מכנסיים קצרים בנוסף לכותונת יש גם בבגדי כהונה].

לא. אין אצל גויים מנהג כזה בכלל. זו המצאה ישראלית.א"י זה קשה


מויקיפדיה נראה שדקת דומיה זה נוהג מקובל בארצות המערב..אדם כל שהואאחרונה

מאז מלחמת העולם הראשונה.

בעבר היה מקובל ללוות את דקת הדומיה בצפירה, אבל זה כיום זה נוהג נדיר.

 

מצד ההלכה-

הרמ"א כותב - "הגה: אלא יהא מובדל מהם במלבושיו ובשאר מעשיו (שם) וכל זה אינו אסור אלא בדבר שנהגו בו העובדי כוכבים לשם פריצות כגון שנהגו ללבוש מלבושים אדומים והוא מלבוש שרים וכדומה לזה ממלבושי הפריצות או בדבר שנהגו למנהג ולחוק ואין טעם בדבר דאיכא למיחש ביה משום דרכי האמורי ושיש בו שמץ עבודת כוכבים מאבותיהם אבל דבר שנהגו לתועלת כגון שדרכן שכל מי שהוא רופא מומחה יש לו מלבוש מיוחד שניכר בו שהוא רופא אומן מותר ללובשו וכן שעושין משום כבוד או טעם אחר מותר (מהרי״ק שורש פ״ח) לכן אמרו שורפין על המלכים ואין בו משום דרכי האמורי (ר״ן פ״ק דעבודת כוכבים):"

אבל הגר"א שם חולק, ולדעתו גם בדבר שיש בו טעם אסור.

 

אז באופן פשוט, העומדים בצפירה סומכים על שיטת הרמ"א, אבל נאמרו גם סברות לפיהן אפילו לדעת הגר"א לא יהיה בזה איסור.

[יש תשובה של הרב אריאל בשו"ת באהלה של תורה בנושא עמידה בצפירה, לא זוכר מה כתוב שם בדיוק, ומן הסתם יש עוד תשובות בנושא].

מפסיקים רגע לפנינפתלי הדג
נעמדים רגע בצפירה, איש ועיסוקיו (אני אישית פחות בקטע של תהילים בזמן הזה), חוזרים ללמוד. גם אם (במקרה שלי) בקושי רב.
התמונה של איזה ישיבה מופיעה בתמונה של הפורום???אל ההרים


ירוחם אאל"טאיש_בנימין


מה זה ישיבת אאל"ט?תחקירן 7


זה לא ישיבה, זה ר"ת אם אני לא טועהמרדכי
נמחקתחקירן 7אחרונה


איך מברכים הלל בישיבה שלכם ביום העצמאותאדם בכיר

אם ברכה או בלי ברכה

או שבכלל לא אומרים הלל

ישיבת ערשנו רעננה, מישהו מכיר?אנונימי (פותח)


הייתי שם בשבו"ש פעם.אנונימי (3)
קטנה, משפחתית ומהודקת. ברסלב, אשלג, חב"ד וקצת הרב קוק. אנשים 'עויבדים' כאלה.
ישיבה קצת יוצאת דופן..
מה זה מהודקתאנונימי (פותח)


אולי כמו להגיד "מגובשת" או ברמה שכולם מכירים את כולםאנונימי (4)אחרונה


ישיבות חרדיותיוני ח

מישהו יכול להגיד לי איך נחשבות שתי הישיבות

1-חברון

2-מיר ברכפלד

בתודה מראש

1. חברון מאוד נחשבתאביחי מנחם
את השנייה לא מספיק מכיר
בציבור החרדי שניהם חשובות מאודגעזלאן

חברון ספרדית ליטאית ומיר ליטאית

לא נכון!, שניהם ישיבות לגמרי אשכנזיותאנונימי (2)

ישיבת מיר ברכפלד ההגדרה המדוייקת שלה היא שהיא מנסה להיות כמו ישיבת חברון.....

שתי ישיבות טובותמורדי דצק

ישיבת חברון נחשבת לישיבה יותר מודרנית ופתוחה וליטאית.

מיר נחשת יותר 'צורלניקית' (צדיק ורע לו). אבל היא ליטאית גם.

חברון מאוד נחשבטהר ליבנו
מיר ברכפלד נחמד. אבל ליגה מתחת
חברון אכן יותר נחשבמלכישועאחרונה
ויותר מודרני
במיר עצמה יש מיר יותר נחשבת (פרידמן)
סעודת משיח ? בל תגרע ובל תוסיף?אקמול


סעודת משיח ? בל תגרע? בל תוסיף?אקמול

כולנו יודעים שהגר"א היה עושה בסוף   אחרון של פסח (אצלו) שמיני של פסח סעודת מצות , בגלל חביבות המצוה . שהוא ראה בכל אכילת מצה בכל הפסח - מצוה.

אבל איך שהוא  הכניסו במקום זה  סעודה שקוראים לה סעודת משיח ( נדמה לי רק  בחסידות מסוימת ) והם קוראים לזה סעודת משיח , וזה נכנס גם לכאלה שמעולם לא עשו את זה .לא הם ולא אבותיהם.

הם מסבירים שהסוף של פסח זה לא ליציאת מצרים אלא למשיח .

 מה דעתכם. כשאומרים שסוף פסח זה לא ליציאת מצרים זה לא  בל תגרע משבעת ימי החג שכולם ליציאת מצרים?

ושמירת קדושת אחרון של פסח בשביל משיח, זה לא הוספה של מצוה שלא בתורה ?

 אם אפשר בבקשה לדון ברצינות.

בבקשה לא להגיב לי "מי אתה שתחלוק על ..." . רק ברצינות.

 ממש מעונין לראות גם מקורות  אם יש.

למה להכניס איסורים במקומות שאין?אריק מהדרום
מה אכפת לך? אנשים אוכלים יחד, אומרים דברי תורה, כנראה יש גם משהו בפנימיות התורה נו אז מה?
אתה לא מכיר חגים ששייכים רק לקהילות מסוימות או חסידויות מסוימות? יש כאלה בשפע.
סעודת יתרו, מימונה, פורים קטן דקהילת קודש פלונית וכו.
בל תגרע אני בכלל לא מבין מה קשור לכאן במחילה.
פסח זה שבעה ימים תודה על גאולה ממצרים, מורידים מזה יוםאקמול

או אפילו חצי יום ואומרים שרק 6 ימים זה חג על יציאת מצרים או שש וחצי .  ואת היום האחרון עושים למשהו אחר כמו משיח.  אז  זה לא מתאים ל"וממנו אין לגרוע" ? למה זה לא כמו ציצית עם חוט אחד פחות? 

 אני מתכון לפסוק:

שמות  כג

את חג המצות תשמור שבעת ימים ...כי בו יצאת ממצרים .

 

שמע זה פעם ראשונה שאני שומע דבר כזהאריק מהדרום
לא גורעים ממנו, נותנים לחלק ממנו משמעות נוספת..אדם כל שהוא

אולי מעין מה שנהגו ישראל בשמיני עצרת, שהעניקו לו משמעות של שמחת תורה.

 

אני מעתיק קטע מאתר של חב"ד שמקורו בליקוטי שיחות (אולי עיבוד ולא ציטוט), בהדגשת הביטויים שמראים שאין כאן שלילה של המשמעות של החג ביחס ליציאת מצרים-

הסבר העניין קשור למהותו של שביעי של פסח. החג הזה מציין את נס קריעת ים-סוף, שהוא הסיום והשלמות של היציאה ממצרים. אך נס קריעת ים-סוף יש בו היבט נוסף - היותו מעין הגאולה העתידה לבוא (ולכן נכללו בשירת הים הנבואות על בית-המקדש השלישי, "מקדש ה' כוננו ידיך").

החג שביעי של פסח רומז אפוא לגאולה העתידה. ובתורת החסידות מובא הפתגם, שהחג הראשון של פסח מציין את היציאה ממצרים, ואילו החג האחרון של פסח מציין את הגאולה העתידה (ולכן נהג הבעש"ט לאכול ביום זה את 'סעודת המשיח').

 

עדיין לא בא

לאור זאת היה מקום לומר, שיש לברך 'שהחיינו' בשביעי של פסח, שהרי החג הזה מציין את הגאולה העתידה, שהיא בבחינת חידוש לעומת הגאולה ממצרים. אלא שאי-אפשר לברך 'שהחיינו' על הגאולה העתידה, כי ברכה זו מברכים רק על "שמחת לבב" שכבר יש לאדם בפועל, ואילו הגאולה השלמה עדיין לא באה (ואדרבה, הזכרת הגאולה גורמת צער, שכבר כלו כל הקיצין ועדיין משיח לא בא).

כל עוד לא באה הגאולה, יכולים אנו לחגוג בשביעי של פסח רק על הכוח לגאולה שניתן בגאולת מצרים, בקריעת ים-סוף, ולא על החידוש שיהיה בגאולה העתידה עצמה, ועניין זה כבר כלול בחג הראשון, וממילא הוא נפטר בברכה שבירכנו בחג הראשון.

(לקוטי שיחות כרך לז, עמ' 14

- See more at: http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=1313&CategoryID=838#sthash.saMOWwsC.dpuf

הבעש"ט לא עשה סעודת משיח . כל הקטע שגוי .אקמול

"ובתורת החסידות מובא הפתגם, שהחג הראשון של פסח מציין את היציאה ממצרים, ואילו החג האחרון של פסח מציין את הגאולה העתידה ".

 מה זה "תורת החסידות"? יש חסידויות שונות . וכל העניין הזה סעודת משיח לא מקובל  אצל החסידים חוץ ממסויימים.

 תמיד אפשר להסביר ככה כל מקרה של  גריעת חלק ממצוה או הוספה.

 אין בתורה ובגמרא משהו  שדומה בכלל  לרעיון שבשביעי של פסח לא לשם זיכרון יציאת מצרים כמו שכתוב בתורה אלא למען משהו אחר שאין לו מקור , זאת אומרת אני לא יודע מקור ומבקש מקור מהמשנה או הגמרא שכנראה אין.

חחח בחב''ד אין חסידויות שונות...מתקדם...
כשכתוב מספרי חב"ד 'ספרי חסידות' וכדומה, מדובר אך ורק על חב''ד...
בדקתי ואתה צודק. חסידות לובביץ' אפילו מוחקים ענפי חבד אחרים.אקמול

הם  מסיבה זו או אחרת , מעמידים את עצמם כאילו זה ברור שהם ההמשך של הרבי מלאדי ,ולא חסידי חבד קאפוסט או אחרים.

 הם  כפי שאמרת גם מתעלמים מחסידויות אחרות שאומרות , שחסידות זה לא תורה פנימית , עליונה אן משהו כזה אלא רק משהו זמני שצריך בשביל אלו בדור  שלא יודעים טוב ללמוד תורה.

מה הבעש"ט עשה פחות חשוב...אדם כל שהוא

[למרות שאין לי מושג על מה אתה מתבסס].

נתמקד בשאלה של הוספה וגריעה.

זה לא קשור לכמה זה מקובל ואצל מי.

זה לא גריעה, כי החג נשאר במשמעותו המקורית, ורק מתווספת משמעות נוספת.

 

כפי שאמרו לך, יש עוד הרבה מנהגים בעם ישראל [שלרבים מהם אין מקור במשנה ובגמרא], ולא ברור למה דווקא המנהג הזה בעיניך הוא תוספת.

ממה שמוכר לי, איסור בל תוסיף יכול להיות בהוספת מצווה, כשאומרים שהיא מצווה מן התורה, או בהוספת חלק למצווה דאורייתא, כמו 5 פרשיות בתפילין.

 

תקרא 'אדם כל שהוא' שמסביר בעצם שזה כן גריעהאקמול

הוא מדווח :

בתורת החסידות מובא הפתגם, שהחג הראשון של פסח מציין את היציאה ממצרים, ואילו החג האחרון של פסח מציין את הגאולה העתידה .

 ברור שהם מנסים לעקוף את  הקושי שאני מבקש לדון בו ממש.

 אבל הפתגם הזה אומר  בפרוש שהחג האחרון הוא משהו אחר משאר החג , הוא לא לזכר ליציאת מצרים אלא למשיח , וזה בכלל לא דומה לכל מיני מנהגים שלא על חשבון יום בחג שכבר יש לו תפקיד ברור מהתורה. 

 

להוריד יום מפסח זה כמו להוריד פרשה מהתפילין ולהוסיף במקום זה פרשת משיח . או אולי כמו להגיד בהנחת תפילין  הנני מצרף פרשת והיה כי יביאך לשם הצהרת אמונתי בציונות והתישבות היהודים בארץ אשר נשבע ה' .

 

 אני מעלה את זה כי אנו מתקרבים לפסח . וראיתי לאחרונה מאמר שמביא את הרב עובדיה יוסף על להיזהר מדברים שלא  יודעים מה אחריהם.

 תקשיבו כאן לרב עובדיה

 

אבל זה נושא לחוד.

 

 

מה זה שונה משמחת תורה?אדם כל שהוא


אני חושב שצריך בארץ להגיד שמיני עצרת,לא שמחת תורה,כנסאקמול

לשמוח בתורה זה לא שום תוספת מצוה, זה תמידי.

 בחוץ לארץ לרגל סיום התורה ,לפי מחזור שנה ,  שמחו ביום התשיעי של סוכות  כשמסיימים ללמוד את התורה. זה דומה לאמירת חזק בסוף כל ספר. לא משנים כלום מהמשמעות המקורית.

 בארץ אני מסכים אתך שכשמוחקים מהמחש/בה את "שמיני עצרת " וחושבים רק השם שמחת תורה , זה לא מתאים . נכון שבתפילה אומרים " ביום השמיני חג העצרת" , אבל מסכים עם הכיוון שלך שטוב  לקרוא לזה כך תמיד.

( וחוץ מזה נשארה הענין הזה :

 ww.youtube.com/watch?v=YRg0HZGeeBY&NR=1     )

חב''ד טוענים שמרן הבעש''ט כן עשה, והוא הנהיג את זהמתקדם...
בעקרון בחב''ד ובברסלב נוהגים לשבתבסעודה לנגן ולספר סיפורים על הבעל שם טוב
זה כמו סיפורים שילדי המכבים שיחקו בסביבונים .... ?אקמול

אין אף מקור לזה , אבל הרבה מאמינים שזה במקור של הסביבון , ולא משחק מזל שלמדו בגרמניה מהגויים.

הרבי הרש"ב לשטיתך המציא סיפור על הבעל שם טוב?תחקירן 7אחרונה


לא שגוי ולא איסור, אתה עושה בדיוק אותו דברתחקירן 7

אז סתם הרבי הרש"ב של חב"ד הפיץ את זה לרבים ותקן ארבע כוסות של יין.

בעבר זה היה של יחידים, והרבי הרש"ב הפיץ לרבים.

זה שייך לכולם.

איפה מצאנו איסור להתוועדות, להפך עשרה יהודים שביחד יש שכינה עצומה.

בשם הרבי הרי"צ מובאים דברים נפלאים על זאת הסעודה.

לא מצאנו גם מקור בגמרא ומשנה ליום העצמאות. ולא כתוב שביום שתוקם המדינה יהיה לומר "הלל". ובכל זאת תוקן. ומה רואים לערוך בהרבה ישיבות סעודת יום העצמאות? "בל תוסיף"? לא? לשטיתך זה איסור דאורייתא לעשות כדבר הזה. ועוד תפילה לשלום המדינה, איפה ראינו לשטיתך להוסיף דברים, ועוד בתפילה.

 

אתה כתבת על זה בפורומים גם בשנים הקודמות?אדם כל שהוא


תשובה לשאלתךאישאחד

ב"ה

 

בקשר לשאלתך הנני חייב לציין שיש בזה מעט בורות - בפרט באופן השאלה מי אמר ומה אמר וכו'. (כמובן סליחה מראש לכבודו). אם אתה רוצה לשבת ולברר את הנושא תוכל להתכבד ולהיכנס לכל בית כנסת חב"ד ולראות שם באריכות גדולה בספרי הליקוטי שיחות שמדברים על כך באריכות גדולה מאוד. הן ממבט חסידי והן ע"פ נגלה.

כמובן לא אוכל לכתוב לך כאן את הכל. עיקרי הדברים שש"פ - שייך ליצי"מ ולקרי"ס. אחש"פ - שייך גם לגאולה העתידה (ההפטרה הידועה). אלא שבארץ ישראל 2 הענינים כלולים גם יחד בשש"פ.

אם השתכנעת תוכל להיכנס ולראות כל פרטי הדברים בלקו"ש הנ"ל. באם לא ותתעקש לא להיכנס ח"ו ולהתעניין מקרוב אני מסכים לעשות זאת בשבילך, בשמחה.

כתוב לי.

ביקשתי דיון תורני (בגלל החשש מקריס וכ' שבדברי הרב עובדיה)אקמול

תיראה אתה נכנס לכיוון שלא רצוי. ברור ששמה יגידו משהו העיקר שייראה שהכל בסדר .

 תקשיב טוב טוב מהשניה 40   ועוד קצת

  

או:                         

 

אז אתה כותב שזה שייך לקריס     

ובדיוק מזה אני רוצה לא להסתכל ולשמוע דברים ממקורות  של תורה על כל זה.

 ולהגיד כאילו עיקר החג זה מחוץ לארץ ישראל ובארץ  אין ברירה אלא לאחד את שני הימים של חוץ לארץ זה  לא טיבעי לגמרי בעיני.

המשךאישאחד

לא מבין מה ההתעקשות שוב ושוב.

אתה כותב שבחסידות חב"ד לא חוגגים את היום האחרון לשם גאולת מצרים. לא כתוב את זה בשום מקום. זה פשוט המצאה.

הציטוטים שהבאת לעיל לא נכונים. אם תרצה תוכל לפתוח לקוטי שיחות חלק כב' או לז' שיחת אחרון של פסח ותוכל לראות שם את עיקרי הדברים.

(אגב, ללא כל קשר להנ"ל כדאי להתעמק בגדר של "בל תוסיף" "בל תגרע" שאינו שייך לנדו"ד כלל.)

 

זה שהבעש"ט הקדוש עשה סעודה זה ידוע ומובא בכמה מקומות, הרבי הקודם רבי יוסף יצחק מלובאוויטש  כתב ע"כ בשיחותיו שהבעש"ט קרא לזה "משיח סעודה". בשבילי זה מקור מספיק טוב. אקווה שגם בשבילך.

 

הרבי הריי"ץ היה ידיד של הגרי"ז כהמשך לידידותם של אביו הרבי הרש"ב עם ר' חיים מבריסק. הם השתתפו באספות שונות, והחזיקו מאוד זה מזה.

 

כל מה שכתבתי הוא בתקווה ואתה מחפש את האמת, ולא על מנת לנגח וכדומה ח"ו - כי אם זה העניין אין צורך כלל בכל השרשור, כפשוט.

שוב, למרות שניכר מדבריך שיש לך  איזה רתיעה מלהיכנס לבית כנסת חב"ד באיזה מקום שהוא, (דבר שכלל איני מבין מדוע). בוודאות אומר לך - אף אחד לא יגרש אותך ואף לא ישים לב שנכנסת. ב"ה יש רבים וטובים המתענינים בתורת החסידות, בינהם אני מכיר אישית ליטאים מובהקים (אשכנזים וספרדים) שטעמו את האור כי טוב, אף אחד מהם לא הוריד את הזקן כתוצאה מזה..

 

אגבאישאחד

אגב, זה שמחולק שש"פ ואחש"פ - הוא מצד מקום אמירת השיחה שזה בחו"ל. אבל כאן בארץ מלכתחילה הוא ביום אחד ואין הבדל בין הענינים בכל המקומות.

 

משלי כו פסוק דמושיקו
רק כדי לסגור את הנושאאישאחד

בקשר לווידאו שהבאת - לי כמובן זה לא משנה. אבל בעבורך אנא העתק כדי לראות מה אומר עליו הרה"ג הרב עובדיה (על הרבי) "לא קם כמוהו" - 

ודברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר.

בהצלחה בבירור האמת וחג פסח כשר ושמח!!

המשך - אף שלא קשור לגמרי. מקוה שבסדר.אישאחד

אבל הרבי אף פעם לא ריחק אף יהודי גם כאלו שרח"ל דברו כנגד..למרות שזה כאב לו מאוד כידוע - לא הדיבור עליו אלא על הפילוג שזה גורם בין עדת היראים.

שרשור עם אזהרת טרולאנונימי (2)

שטן

מה בדיוק הגדר של בל תוסיף?מושיקו

ואיך זה מסתדר לך עם יום העצמאות למשל?

 

או טלפון סלולרי

 

או עיתונים ועלוני השבת

 

הבעיה היא בעיקר הגריעה של שביעי של פסח משבעת ימי החגאקמול

יום העצמאות זה במסגרת ההודאה לה' על דברים טובים . לא מצוה חדשה.

 טלפון סלולרי ועלוני שבת זה להפוך לבדיחה דיון שאולי לא נוח לך .

אבל בכלל  ביקשתי דיון שלא בתוך אלה שעושים את זה, בגלל שמה שאומר הרב עובדיה  זה מפחיד. אלא מבחוץ .

 

  די. סוף.

שנזכה כולנו לחוג את הפסח ככל משפטו וחוקתו.

א.מדובר בכלל על אחרון של פסחמושיקו

דבר שלא מכירים בארץ.

יום שכולו ענינו של משיח ע"פ פנימיות התורה.

ב.מה הגריעה?מה אתה עושה בזמן הזה?

ג.מה קשור הרב עובדיה?לדבר שהתחיל לפני מאות שנים?

אקמול החליט לא להמשיך. ולא צריך לכתוב לו מה שלא מחדש .זדורוב

זה היה יכול להוסיף אם הדיון היה של מחשבה על זה, מנקודת ראות תורנית. לא כנזיפה של אלו שכן עושים את זה נגד מי שחושב על זה.  ומושיקו מחזיר אותנו לאיש אחד , שמשניהם אפשר לחשוב שהם בטוחים כאילו שאר חוגי היהדות כל מיני חסידויות , והשיטה של  לא חסידים (ליטואקים) זה הכל פחות מהם.

ואם הרב עובדיה יוסף מדבר להיתרחק ממשהו אז לא צריך לשמוע לו?

תודה על התזכורת על הסעודהמושיקו
קפיצה מענינת בין אתר חב"ד להארץ..
תורתנו הקדושה ראויה ליחס רציני ! לא לליצנות.זדורוב

קפיצה מאתר חבד ( ב 700 ?) אל הארץ הקדושה ארץ ישראל ממש לא לענין.

 יש נושא של טקס כמו טקס הסקרמנטה הלחם והיין של ההם. ואי אפשר סתם להתעלם. 

מענין מאיפה אתה יודעמושיקו
אקמול.
סליחה
רומן
'מושיקו' אתה שליח תעמלן בפורום, מוחק מה שלא לפי הקו שלךזדורוב

נקלענו למצב ששולטים לנו במוחות . כבר אי אפשר לחשוב אחרת ממה שהשליח רוצה.

 אם יש הפניה לדברי הרב עובדיה - מוחקים אותה !

 אם יש הוכחות לצדקת דברי הרב ש"ך על הדת שקרובה ליהדות - מוחקים !

הנה הציטטה מתוך דברי הרב מנחם ברוד "שיחת השבוע" מספר 530 מחול המועד פסח , יח בניסן תשנ"ז,  25/4/1997

"נתחזק איפוא באמונה השלמה בבוא הגאולה ובציפייה לקראתה. נאכל בשביעי של פסח את ‘סעודת משיח' שמטרתה להחדיר את האמונה בבוא המשיח לתוך דמנו ובשרנו, כסעודה שנהפכת לדם ובשר שלנו ממש."

 

מזכיר משהו?

 מותר לחשוב על זה ?

 

הבעל שם טוב תקןתחקירן 7

מחילה אבל,

לא ראוי להרר על פעולות הבעל שם טוב הקדוש ולחשוד בו בפיצוע פעולות לא על פי ההלכה.

שלום. אשמח לקבל תיאור על ישיבת בני צבי.אנונימי (פותח)

איך היחס של הצוות (מורים, מדריכים, ר"ה וכו') לתלמידים ופוך.

תודה

הפורום מיועד לישיבות העל תיכוניות (גבוה והסדר)מרדכי
בס"ד

בכל אופן כדאי לחפש האם פורום בני צבי עדיין קיים ולשאול שם.
הפורום קיים, לא ממש פעיל-אדם כל שהוא

/Forum/Forum.aspx/f131

אבל חלק מהניקים שכתבו שם עדיין פעילים בערוץ.

כדאי לפנות אליהם, הם יכולים לעזורמרדכי
הם מסתובבים גם פה במקרה?אנונימי (פותח)


אם נתייג אותם, כנראה שכן..אדם כל שהוא

@טנגענס @די"מ 

(ניסותי לתייג גם את @יבחוש חרצוליים ולא הצלחתי)

אני למדתי שם אבל עזבתי מהר מאודדי"מ
אני לא סבלתי את המקום. אבל אני לא חושב שזה מקום רע.
אם אתה מוכן לפרט קצת יותר אני אשמח..אנונימי (פותח)

אם לא נוח לך לומר למה עזבת, אז אשמח באופן כללי על הראש של הישיבה.

 

במבט לאחור נראה לי מה שבעיקר הפריע לי זה הלחץ.די"מאחרונה
היה יותר מדי כבד לי יום לימודים שלם בלי טיפת הפסקה.
זה בהחלט קשור לביני"שים! הגיע הזמן ליישם את הלימוד!!אליקאליק

בס"ד

 

שלום רבותי,

ביה"ז כבר בעיצומו, והנה הזדמנה לפתחם הזדמנות ליישם את כל מה שלמדתם על חשיבותה של ארץ ישראל ומהותה.

כידוע, ארץ ישראל איננה רק דבר רוחני, ויש לקיים את ירושתה באופן מעשי וטכני. כמובן, העיקר הוא רוחניותה, אך בל נשכח את המצווה "וירשתם אותה וישבתם בה", ששקולה כנגד כל המצוות.

 

אז ככה:

 

ביום שני ב' חול המועד פסח כולנו מגיעים לאביתר (ליד צומת תפוח), ומציבים דרישה מממשלת ישראל לעמוד מול לחצי אומות העולם, ולאפשר למשפחות גרעין "מחדשי ציון" לעלות אל הקרקע.

לו"ז האירוע:
12:00 - התכנסות והגעה.
‏14:00 - מתנפחים והפנינג.
16:30 עצרת.

האירוע בהשתתפות - מר יוסי דגן- ראש המועצה, הרב אליקים לבנון - רב השומרון, הרב דודי דודקביץ'- רב היישוב יצהר, הרב יהושע מרדכי שמידט - רב היישוב שבי שומרון, דניאלה וייס - יו"ר תנועת נחלה.
לינה במקום.
האירוע הינו חלק מפעולות הגרעין הפועל להקמת ישוב חדש ביהודה ושומרון.
אנו שואפים להגיע בעתיד לשלב שיש אלפים של אנשים, נשים, וטף, העולים אל ההר ודורשים מן הממשלה הקמת יישוב חדש והמשך בניין יהודה ושומרון.
באירוע הנוכחי נעשה עוד צעד בדרך להקמת יישובים חדשים.
 

בואו והצטרפו אלינו!
גרעין "מחדשי ציון" של תנועת "נחלה"
לפרטים - שושנה 0507944517.

 20160421232409.pdf

יכול להיות. וכמו שאמרת, מותר לחלוק.אליקאליק