משהו יכול להמליץ לי על סרטים נקיים?
שוברת גלים
לא האיכות..שוברת גלים
שוברת גליםדחוף ..........
לי על איזה שיר את מדברת?
"אריאל... קדימה ליותר"?!
אני מקווה שאני זוכרת במצבי הנוכחי.
בואי נבחן את האריאלניקיות שלי אם היא משפיעה גם ברגעים פחות...
הנה"
"ודור יקום חי ישיר ליופי וחיים,
עדנה בלי דיי ינק מטל שמים."
נוער מלא גבורה, גודל באוירה של תורה.
חדור רצון ויוזמה לחדש את פני האומה.
פיזמון- אריאל, אריאל. קדימה ליותר! אריאל, אריאל. בעזרת האל!!!
ב'- באהבת התורה, תפרוץ באומה ידיעתה
ולמלא הארץ דעה ויראה.
יצמחו תלמידי חכמים, גדולי תורה ענקים רוחנים
יובילו את האומה אל חזון אחרית הימים.
פזמון- אריאל, אריאל. קדימה ליותר! אריאל, אריאל. בעזרת הקל!!!
ראשון על כל אדמתה האומה האדירה,
הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא.
כשבתוכו השכינה נתעלה לבית הבחירה,
ויזרח אור הגבורה בימיינו במהרה!!!...
פיזמון- אריאל, אריאל. קדימה ליותר! אריאל, אריאל. בעזרת הקל!!!
ואוו מקווה שלא טעיתי או שגיתי. כולי מרוגשת עכשיו מעצמי.
שהייה ב"הצלוחה לך ויומקסים!!!
זה מראה לי שמצב האריאלנקיות שלי ירד עם הזמן. (חחח...חחבל"ז) כמה שפועלת ההשפעה כאן של הבנ"ע הממלכתים המתוקים האלו!
טוב, לפחות פה המצב הדדי... (בהשפעה.)
-תודה על התיקון. זה הייה ממש טוב עבורי.
פעם(אבל ממש פעם פעם) פתחנו על שירשור.... שם יש את המיליםעל כל התיקונים..
בהצלחה ושבת שלום!

בעזרתו ובהשתדלותי.
שבוע טוב ומבורך חברותי היקרות!!!
מטבע הדברים יצא לחלק גדול/קטן ממכן לצאת בשבתות האחרונות אל העם, או ליתר דיוק אל הסניפים של תנועתנו החביבה. ואך שלא למלא את תפקיד ה-שליחות/שליקות!!! (מוקדש למיכלי) כמובן שמי שחוותה ועברה זאת עשתה עבודה מצוינת! ("ברור,אנחנו אריאל!")
אך. ופה מגיעה הנקודה המחשילה שלי(שאני נורא אוהבת;) אני פונה אלין בשאלה: מהי שליחה לדעתם?! ואני לא מבקשת שתלכו ותצטטו לי את דברי ההנ"אר בדף השליחות אלא מה הדבר אומר לכן, אישית.
לי, יש את תשובתי בפנים. ובע"ה גם אומר אותה פה. אך אני רוצה מאוד לשמוע את דבריכן. אתן יכולות גם לספר לשבח ולהלל את השבת בסניף שנשלחתן אליה(מה שיוסף כפיות רבה כאן)
בנים!-אומנם השירשור נכתב בלש' נקבה, אך זהוי מטעמי נוחיותי אתם מתכבדים לשאת את דבריכם גם...
בברכת המשך פעילות פוריה ומושלחת ובציפיה לבנין אריאל! ענת השליקה;)
טופ חברייא!
אני רואה שכולם כבר ישנים להם בשעה זו. אך אני לא יודעת מתי תהייה הפעם הבאה שאנחת כאן, ואת הדברים בבטן אינני מסוגלת לשמור להרבה זמן... לכן אתחיל!
השליחות בשבילי הייתה בתחילתה לבוא כנציגה מהנהלה אל הסניף ולהעניק לו בשבת אחת (קצרה מאוד!) תנופה אדירה בסיום של חודש עם חשיבות גדולה כדי להשמיך את הדרכינו אל היעד בצורה הכי מועילה שיתאפשר בע"ה.
אני אכן מכוונה ומתפללת שאכן מטרתי זו הוסגה, אכך מה שאכן הסגתי משבת עצומה כזו שחוויתי השבת היא: ראשית, להכיר באישי יותר בעוצמה ובאיכות של סניף ענק! (תרתי משמע?) הלא הוא סניף בת-אל הזכות הוא לי הייה לבוא ולהשפיע עד כמה שהייתה ביכולתי. יהיי רצון שכאן נזכה כולנו... במהרה בימינו.
ועוד לימדני השבת עד כמה אפשרי להוציא מאיתנו את המקסימום גם כשאין בידינו את כל מה שאנו צריכים במינון המתאים. ואני אסביר עצמי, מי שלא ידע עד עכשיו סניף בת-אל המחינה מספרית הוא גדול מאוד!(בלש' המעטה) כך בקום משכנו קטן מאוד. יחסית למספרם (רק שתבינו, מפקד סיום מצש"ק חודשאירגון תשס"ז מנמנו 320נפש ב"ה)
אך! למרות החוסר פרופרציה בין השניים הדבר לא מונע מהם ולו לרגע להשקיע פחות בסניף עצמו וכמובן בחניכות. אותי, הדבר(ובכלל השבת) ריגשה עד מאוד! וכן נתנה לי צידה לדרך...
אכן אפשרהוציא את האור שגנוז בנו למרות שלא תמיד הכול מאתים והולך לפני מידות והאורך שלנו. העיקר הוא לשפוך את כל מה שיש. מה יקרה ד'אז?! אל דאגה. אנחנו נצליח בע"ה במשימה.
הלוואי שאזכה לזאת אישית! וכן כולנו... ואומר אמן!
שבוע ולילה טופ!
רכזת ההדרכה המהממת שלנו היא לא אחרת מ- עינת זילברשטיין בכבודה ובעצמה!!!
ואני פעוטה ממנה במ"ס שנים,אך בשמות אנו טיפטיפונת דומים.
שכן שמי ענת (כהן) שדומה לעינת. אך עינת יש אחת! ממש כמו ענת!!!
וכן על שמות אחרים לי לאימוץ, הדבר התקבל!חוץ מהיחיד והדגול שבתנועתנו שהוא נישאר(לעת עתה) עם שמותיו הרבים אלי... שהרי הוא עדין בתבלבל.
ובקשר לבית שמש, לא זכיתי להיות בסניף שלכם אפעם ולכן אין לי מושג מה הפסדתי...=( אך לדעתי! מהשבת הזו לא הפסדתי כלום!!! להפך! הרבחתי. ובגדול "רב ועצום ממנו..." (ממה שהייה אפשר לחלום ולדמיין)
סניף בת- אל כי להיות גדול זה אומר הכול!!! (יווו.... איזה מעולות אתן!!)
מהשליחה האוהבת.
חבר'ה "וידום" נאמר על אהרון! ע"ה לא עליכן.
זה מחשיד מאוד!!! או ששתיקתכן היא כהודאה, או שמא שלא היו השנה שליקות?!?!
ענת התמהה לעצמה...
אנשים, אני צריכה רעיון לפעולה בחנוכה!!!!
נלקח מתוך בלוג של חילונים (כן, גם מהם יש מה ללמוד)
הסיפור לא עמוק מידי.
אחד סיפורי הילדות החדשים יחסית והאהובים עלי ביותר הוא הסיפור של סטיבן בטלר על העכבר והתפוח. תמצית הסיפור.. העכבר מצא עץ תפוחים ועליו תפוח אחד אדום יפה ועסיסי, המתין העכבר לתפוח שיפול, בעודו ממתין הגיעו למקום תרנגולת, אווז, עז ופרה והצטרפו אליו להמתנה בציפייה שהתפוח ייפול. מאחר ועבר זמן מה והתפוח לא נפל, החלו כל החיות מלבד העכבר לנסות בכל מיני טכניקות שונות ומשונות להפיל את התפוח. התרנגולת בחרה לנסות ולעוף לצמרת ולפגוע בתפוח למרות שהיתה מודעת לעובדה שאינה יכולה לעוף והניסיון לא הביא לתוצאה. האווז געגע וגעגע עד שהתעייף והגעגועים לתפוח לא גרמו לו לזוז ממקומו, העז בחרה לנגוח בעץ שוב ושוב להפעיל כח לחבוט בגזע העץ בראשה עד כאב וגם ניסיון זה לא עלה יפה, הפרה קפצה וניתרה שוב ושוב כדי להרעיד את האדמה ואף קראה לשאר החיות להצטרף אליה ולנתר ביחד איתה ורק העכבר המתין בשקט. בשלב מסוים התייאשו החיות מכל ניסיונותיהם והגיעו למסקנה שהתפוח לא שווה את ההמתנה ושהוא בודאי רך מדי או קשה מדי או רקוב, בקיצור כדאי לוותר והם עוזבים את המקום משאירים את העכבר יושב וממתין לתפוח שייפול, לאחר שהלכו משב רוח קל נדנד את התפוח והביא לנפילתו לאדמה, העכבר נהנה מהתפוח שטעמו היה נפלא.
בכל פעם שספרתי לבנותיי את הסיפור ציינתי בפניהם את המשפט "מי שיש לו סבלנות בסוף הוא מנצח", המטרה במשפט הזה היה לעודד את בנותיי להיות סבלניות מתוך הנחה כי למי שיש סבלנות זוכה. שנים עברו וככל שהספור חלחל עמוק יותר לתוכי ראיתי בו דברים רבים גם על עצמי. רבים מאיתנו היו שמחים להעיד על עצמם כי הם סבלנים. מעבר לסבלנות, אם נביט עמוק פנימה, נגלה את כח האמונה שלנו, מול היכולת שלנו לדחיית סיפוקים.
נתעכב לרגע על דחיית סיפוקים, מי מאתנו לא מצא את עצמו רוצה משהו ומפעיל את מלוא מצבורי האנרגיה בכדי להשיג את מה שהוא רוצה ורק בכדי שאותו משהו נכסף לא יעלם לו פתאום או לא יישאר מספיק בשבילו. אנחנו כמבוגרים מתקשים בדחיית סיפוקים, קשה לנו להמתין לתורנו בבנק, קשה לנו בכלל עם תור ואנחנו מיד מתחילים ליצור "כנופיית מתלוננים ומקטרים", קשה לנו לעמוד בפקק ולכן אנחנו חותכים את הפקק מכל הכיוונים, קשה לנו לעמוד בפיתוי בחדרי אוכל למיניהם שם פתוח ומוצע שפע של אוכל, אנחנו מיד רצים למלא יותר ממה שביכולתנו לאכול, אנחנו רוצים להגיע ראשונים, להשיג או לקנות יותר ממה שביכולתנו, העיקר שישאר לנו, העיקר שנהיה בעניינים, העיקר שלא ניוותר מאחור, העיקר שנקבל מיד ועכשיו וללא דיחוי את מה שאנו רוצים.
סיפרו לי פעם כשהייתי אמא צעירה כי התינוקות של הדורות הקודמים, קיבלו חינוך בו בקבוק האוכל ניתן לתינוק בכל מס` שעות קבוע, הילד נאלץ לפעמים לבכות או להמתין בסבלנות לשעת האוכל למרות שהבטן כאבה והוא הרגיש ברעב, לכאורה התנהגות שהיתה מקובלת באותם ימים ניסתה לחנך את התינוקות הרכים לדחות סיפוקים או יותר נכון לדחות צרכים פיזיים. תינוק שנולד לסביבה שהאוכל ניתן בשעות קבועות ובמינון קבוע מתקשה להמתין כדי לקבל את רצונו כי זה מזכיר לו את הכאב הנשכח ואת הבכי והרצון שלא סופק בהקדם!
לעיתים התינוק גדל למציאות בה ההורים עסוקים בלשרוד ועסוקים בלספק את צרכיו הפיזיים למרות שהוא צמא לקבל את אותם צרכים רגשיים הוא נאלץ שוב להמתין או לוותר על רצונו וכשהוא מקבל מעט הוא קופץ על המציאה שחס וחלילה לא יפסיד את רגע הקסם הבודד עם הוריו. אז אותו תינוק צומח להיות מבוגר שמתקשה מאד לדחות סיפוקים או במילים אחרות להיות סבלני. חוסר סבלנות מביאה בעקבותיה חוסר סובלנות לשונה מסביבנו. נחזור לרגע לסיפור שלנו על העכבר ונתבונן בהתנהגותם של החיות, חוסר סבלנותם או חוסר היכולת שלהם לדחיית סיפוקים הביאה אותם לעשות דברים משונים. התרנגולת ניסתה לעוף למרות שידעה בתוכה שאין היא יכולת לעוף והניסיון הזה הביא אותה לנפילה כואבת, אנחנו ברצוננו להביא את עצמנו לסיפוק עושים דברים שונים ומשונים ולעיתים מעבר ליכולתנו הפיזית ולו בכדי להשיג את הדבר הנכסף.
האווז בסיפור בוחר לגעגע ולגעגע כדי להזיז את התפוח, גם אנו משתמשים בקול ובשפה המילולית, אנחנו צועקים, מקללים, כועסים על כך שאין אנו מקבלים את מבוקשנו עכשיו ומיד (בדיוק כמו התינוק בתוכנו שבוכה ובוכה בהמתנה לבקבוק המיוחל)
העז בסיפור בוחרת לנגוח את ראשה בעץ, גם במחיר כאב.. כן אנו לפעמים בוחרים בדרך שמכאיבה לנו פיזית לפעמים גם בוחרים לקחת בכח ו/או באלימות את מה שאנו מבקשים.
הפרה מודעת ליכולות הפיזיות שלה ולומדת מניסיון חבריה ומחליטה לנתר שוב ושוב למרות שאולי בתוכה היא חושבת שהסיכויים קלושים אבל בכל זאת להרגיש שעשתה משהו לא?
ורק העכבר בוחר לשבת ולחכות מתוך אמונה חד משמעית שהתפוח יפול!
כח האמונה! סבלנות, היכולת לדחות סיפוקים = שליטה עצמית !
שלום לכולם!
אני חייבת עכשיו פעולות/ מתודות דחוף על נושא: חסד...
מי שיודע בבבבקשה תכתבו...........
תודה
יש סמנריון הדרכה בחנוכה?????????????????
הלוואי שלא!!!!!בבקשה תענו לי שלא.....
מצוציין!!!!! נראה לי גמני יהיה עם שדרות, חוץ מראשון שני שאני בפרדס חנה....יש!
ולמי שמרגיש מקופח ולא יודע על מה אני מדברת- (למה שיהיה מישו כזה?! טוב עזבו אני קצת מסובבת היום) אז- פשוט מאוד
באים אלינו לישוב אנשי שדרות בחנוכה אז זה מעולה שאין את הסמנריון.....(אני לא מדריכה אבל זה טוב לא"י בדם ובאש) ונהיה שם ביחד! איזה חביב, בחופש, עם עכו ונהריה אני לא הייתי!
אויש במבט לאחור החלק השני היה מיותר ביותר אבל אין לי כוח למחוק.....אז סבלו בשקט....
לילה טוב!!!!!
אני.
ישנה ממש בעיה בסניפי פיתוח..בגלל שברוב הסניפי פיתוח הצוות מעורב וכנל בישבצים ואז יש ממש קלות ראש ויש עם זה ממש בעיה..
וגם עם כל ההערכה שלי לכל מי שמדריך בסניפי פיתוח..הרבה אנשים חושבים שבגלל שאני מדריכ/ה בסניף פיתוח אני יכולה לעבור על כל מיני הלכוצת..ולכן צריך לבדוק את זה בכובד ראש..
וגם זה לא מתאים לכל אחד..כל אחד צריך לבדוק את העמידות שלו בדת..
שבוע טוב ובהצלחה
זה איש אמת!!!
איש תורה!!
איש עם מידות טובות!!
שמעתי היום על הרב נריה שאחד התלמידים שלו בכפר הרא"ה חילל שבת.. כשהתלמיד חזר לישיבה במקוםןל כעוס\ להעיף מהישיבה הרב נריה קרא לו חיבק אותו חיבוק חזק והתחיל לבכות...לא היה צורך בכעס, הרב נריה כאב עם תלמידיו ובלי דיבוריםפ החזירם אל בורא עולם...
נשמע מצחיק שזה מה שאני מספרת מכל הסיפורים הענקיים על הרב נריה??? לא, זה לא מצחיק.. הרב נריה התאפיין במעשים קטנים קטנים שקדמו אומה שלמה.. מעשים קטנים שבזכותם הרב נריה נקרא "אבי דור הכיפות הסרוגות"
בעזרת השם
שלום לכולם ולכולן!
כבר זמן מה אני חושבת שאנחנו בתור אנשים דתיים צריכים סנהדרין.
אין לי כל כוונה להכריח אנשים 'לא דתיים' להישמע להוראות הסנהדרין אלא אם כן הם יחפצו בכך באופן פרטי ויבואו אל הסנהדרין. אבל אני לא מוכנה שלא תהיה לי/לנו בתור חברה שומרת מצוות-מאמינה את היכולת להישפט ולנהל את חיינו באורח הנורמלי לכל יהודי.
לצד כל הגופים השופטים הקיימים היום יש ליהדות מה להגיד, יש להוציא צדק לאור, וכדאי שנתחיל להתרגל לאט לאט לחיים הראשוניים שלפיהם חי עם ישראל עד לגלות האחרונה.
אם אני זוכרת נכון זו חובה של היהודים להקים להם סנהדרין. ויש היום כל כך הרבה רבנים חכמים טובים ומוכשרים שיוכלו למלא תפקיד זה, כמו שקודמיהם הגדולים מילאו.
בלי שום כפיה, אלא רק מתוך רצון חופשי, אני מבקשת שכל מי שרוצה שתוקם עכשיו סנהדרין, נא לשלוח פרטים למייל: inbalahav@gmail.com
כמו כן, רבנים, אישי ציבור, וכל מי שיש בידו לקדם את הנושא מוזמן בברכה חמה לשלוח את פרטיו תוך ציון התחום בו הוא יכול לפעול.
כולם מוזמנים להשתתף בעשייה הזאת על מנת שסוף כל סוף אחרי שנות גלות ארוכות ועוד כמה עשרות שנים של מדינה יהודית תחזור סוף כל סוף הסנהדרין לכהן.
ענבל
שמעתי על סיפור שניסו להקים סנהדרין לפני 500 שנה(בצפת ירושלים וכ') וזה לא כל כך הלך להם (יש על זה כל מיני רבנים מצפת ירושלים ואפילו מצרים שכתבו כמה תשובות חריפות מאוד)
ככה כתוב ברמב"ם הלכות סנהדרין פרק ד':
נראין לי הדברים, שאם הסכימו כל החכמים שבארץ ישראל למנות דיינין ולסמוך אותן--הרי אלו סמוכין, ויש להן לדון דיני קנסות, ויש להן לסמוך לאחרים. אם כן, למה היו החכמים מצטערין על הסמיכה, כדי שלא ייבטלו דיני קנסות מישראל: לפי שישראל מפוזרין, ואי אפשר שיסכימו כולן; ואם היה שם סמוך מפי סמוך, אינו צריך דעת כולן, אלא דן דיני קנסות לכול, שהרי נסמך מפי בית דין. והדבר צריך הכרע.
עיינ/י רמב"ם הלכות סנהדרין
שלום והברכה עליכם ועל כל ישראל!
אם יש לכם שירים קצביים (בעיקר טראנס....) לדגלנות זה ממש יעזור!!!
תודה!
בס"ד
דורינוש דיי לצומי!!!! (לאב יוווו!!!!!!!!)
פרנס....
הגיע זמן הגאולה בטראנס.
אני עשיתי את שתי השירים האלו לשבט שלי שנה שעברה ויצא מדהים.
בס"ד.
אנחנו עשינו את זה לפני שנתיים ויצא מהמם!
בצלב"א- שירה.
מאיפה אני משיגה אותם?
בס"ד
יומטוב
דגלי ישראל עם סרטים כתומים.וגם דגלי אריאל.ככה יצאנו בסדר עם כולם..
חניכות שלי-קרעתם אותי מצחוק..( =
בס"ד.
בשכל שלי אני יודעת שהדגל של המדינה שייך לנו לא למדינת המושחתים.
אבל רגשית אני לא מסוגלת להחזיק אותו.פשוט לא מסוגלת!
וחלק אם דגלי אריאל,
אבל אני לא השתתפתי בדגלנות......(מכמה סיבות...)
את "יהיה לנו טוב" ואת "עם ישראל חי" ואת "רבי נחמן, נחמן מאומן" בטראנס....
הדגלנות יצאה סוף הדרך.......... שחבל"Z!
הקטע הזה חולק על ידי הקומונר שלי לפני כמה וכמה חודשים, ומאז הוא תלוי לי בחדר. חשבתי עכשיו, כשאני עומד לעזוב את ההדרכה, לפרסמו לכלל.
בחדר קטן צדדי ואפל,
בסניף עטור שרידי תערוכה,
יושב לו מדריך, יושב וחושב
ועושה חשבון לחיי ההדרכה.
חושב: עוד מעט ופעולת הסיום
תסגור את פרק ההדרכה בחיי
נוטל גיליון ורושם בראשו:
"זה מה שהשארתי מאחרי"
במה אתחיל.
בפעולת הפתיחה
אח.. הייתה היא פשוטה ורגילה
במבה מסטיק משחקים וצופר
"לכל סוף יש גם התחלה"
חניכים צועקים ניירות על הריצפה
סבבה ובלגן הגון
אה, מה יש לכתוב על פעולה שכזאת
אתחיל מחודש ארגון
חודש ארגון... מה יש לכתוב
צבע גואש, לילות בלי שינה,
בכל יום להגיע לסניף,
להתחרפן ולשגע את כל השכונה
חניכים מתלהבים כיף חבל על הזמן
בהשבעה הש-דים צורחים
מה יש לכתוב ככה זה תמיד
אתחיל עם עבודה אישית עם חניכים
קשר עם חניכים... דווקא נחמד,
תפיחות על השכם עושים אווירה.
יושבים יחד (בעיקר בפעולות)
מנסים לשמור על משמעת סבירה.
העברת קשרים, הודעות SMS
היום יש דרכים קלות
מה יש לכתוב עלי ועל החניכים?
אתחיל מהכנת פעולות
מתי לאחרונה הכנתי פעולה?
זה היה בין מנחה למפקד
מדריכים מבינים, אחים לצרה
ופעולה עוברת מיד אל יד
המסר לסיפור נשלף במהירות
"חסד זה פשוט פיצצצצוץ"
כך היה גם בשבוע שעבר
כדאי להתחיל בישבץ
ישבץ שנוח מעבירים חוויות
מחסלים שקיות חטיפים
קומונר מנסה להשחיל מילותיו
מעביר עידכונים שוטפים
טפסים למסע פליירים למיסים
דף מידע ועלונים למדריך
צחוקים רצים החברה טובים
יודעים להשתגע כמו שצריך
---
בחדר קטן עטור שרידי תערוכות
ישב לו מדריך וחשב זכר חלומות
ואידאלים גדולים שאותם לא הגשים
עפ בוקר מצאו אותו בסניף רטוב מדמעות
עד בלי די דף ריק ולמעלה כתוב
זה מה שהשארתי מאחרי
----------------------------------
השאלה שהקומונר שאל היא למה זה קרה? הרי הוא בא עם המון אידאלים וכו'
מקווה שיהיו כאן תשובות למה זה קרה.
למה זה קורה?
למה אדם שבא עם אידאלים גדולים לא הגשים אותם?
זכור לי על 2 תשובות שהעלנו; מה אתם אומרים?
נ.ב. כל מי שראה את זה בסמינריון מסתמא גם קיבל הסבר למה זה קורה, אז אנא שתפו אותנו, לא כולם היו ביחידה על זה.
אבל נראה לי שפשוט העניין הוא שהרבה פעמים המדריכים הצעירים לא יודעים בדיוק למה הם נכנסים... לא יודעים שהדרכה זה הרבה יותר מסתם להכין מידיי פעם צ'ופרים ולצחוק עם החניכים...וכשכבר נכנסים לעניין- קשה לקבל את העובדה שצריך להשקיע הרבה יותר ממה שהיה נראה לנו...חוצמזה שגם אם הייתה מודעות לפני זה...לפעמים כ"כ שקועים באי עשייה ובדברים אחרים שפשוט אין כוח להשקיע בהדרכה ועושים אותה כזה כלאחר יד..מחתימים כרטיס והולכים הבייתה...
קטע חזק וחשוב, אבל מתחשק לי לנחם את המדריך האומלל.
גם להיות עם החבר'ה בצחוקים זה חשוב, ואם הוא היה איתם בקשר הדוק - אני בטוח שמתישהו יצא להם איזה כמה משפטים רציניים בהדרכה, או אפילו סתם דוגמה אישית בלי לשים לב.
איך זה קורה? שאלה די ריטורית... נסחפים, מנסים להתחיל בצחוקים ובסחבק עם החבר'ה, ובסוף מאבדים את הצפון ושוכחים את העיקר.
תקופת ההדרכה היא תקופה ארוכה, מה שאומר, שיש שיגרה. הדברים חוזרים על עצמם, שבת אחרי שבת, פעולה אחרי פעולה, וכמו שכולנו יודעים, כשיש שיגרה, קביעות, האידאלים נישכחים. כשמדברים עם חניך על מה הוא עשה אתמול אחר התוהריים, שיחק במחשב ושתה שוקו, קשה להגיש עיסוק בפיקוח נפש, עיסוק בדיני נפשות, קשה לתפוס שהמילים והדיבורים הקטנטנים משפיעים. ביומיום קשה לחוות את האידאלים הגדולים. חינוך וערכים ותורת חיים בעוז, בתכל'ס החניכים קופצים עליך ועושים מורל...ביום יום אנחנו חיים חיים ארציים ומן הסתם לא מקדישים די מחשבה למעבר, לאידאולוגיה.
וסתם באופן כללי, הרבה יותר קל לדבר על אידאלים מאשר לממש אותם. לעיתים הפער בין ההרגשה, בין הדיבור לבין המעשה (השגרתי והאפור) גורם לנתק מהערכים עד כדי שכיחתם.
נ"ב. אם מישהו מכם יודע משהו על ציוני הבגרות אשמח למסר אישי. תודה.
עוזיה- נק' שגם אנחנו העלנו בסניף; אבל תרחיב אותה. אם צחוקים זה דבר טוב למה המדריך מאוכזב שעשה את זה? למה הוא הרגיש שבזה הוא לא עשה כלום?
גם יש סתירה, צחוקים זה דבר טוב או רע (בטח תביא לי תשובה של כל בינייש- תלוי בכמות, אז ממש תודה)
"ברבי"- אפשר לדעת למה
נכנסים בהדרכה?
א. ניר- את מתארת מצב בו המדריך אחרי תקופה נשחק (תופעה ידועה ומובנת) וגם אומרת למה. אבל עדיין אני לא חושב על אידאלים גדולים בזמן ההדרכה, אני שחוק, אני חי חיים ארציים, למה שזה יגרום שלאחר ההדרכה אני לא אוכל לסמן בכלל הצלחות? אפילו לא דבר אחד? חניך אחד שהתחיל לעשות משהו וכו'
הערה: כל הנק' שהועלו כאן הן טובות (מאוד!) השאלות הקצת קנטרניות באו לחדד את התשובות. בלנ"ד עוד מעט אכתוב את המסקנות של הסניף שלנו.
ככה, יכול להיות שהתשובה לשאלה שבסוף היא, שהוא כן השאיר. הוא פשוט לא רואה.
יכול להיות שהוא בא עם שאיפות- לשנות דברים מקצה לקצה, יכול להיות גם שהוא לא ידע לפני זה מה זה בדיוק להיות מדריך. מה שאני אומרת בא דווקא מהצד השני, כי אני חניכה, ולפעמים מדריך לא רואה מה שהוא עושה.
אבל... אם תסתכלו שוב בקטע אחרי שתקראו את זה, בטח תוכלו להבין:
-פעולת פתיחה- החניכים נהנו. הוא כבר השאיר משהו- זיכרון. מניסיון פעולת פתיחה זוכרים הרבה הרבה זמן.
-חודש ארגון- מה זאת אומרת?! היה נושא לשבט, לא?! הוא עזר להם להפנים את הנושא? הוא עשה עם השבט יישום נושא? זה כבר עוד משהו אחד לפחות שהוא השאיר, לא?
-קשר עם החניכים- תמיד חשוב שיהיה לילד מישהו גדול. אם הקשר מספיק טוב, זה משהו ענק שהוא עשה, וגם אם הקשר רגיל ביותר- עדין יש לחניך מישהו גדול לסמוך עליו, לחשוב עליו כשעצוב לו, לקחת דוגמה אישית... נכון?!
-הכנת פעולות- גם זה משו. גם אם לקחת את זה ממדריכים אחרים שניה לפני- העברת מסר? לך תדע, אולי לאחד החניכים זה נכנס עמוק ללב, אולי הוא ישתפר בזכות זה?
- ישב"ץ- גם סתם לדבר, להעביר חוויות, לחסל חטיפים- גם זה חשוב לפעמים.
בקיצור, זה שהדף נשאר ריק- זה בעיה של אותו מדריך. הוא עשה המון, אבל בהשוואה למה שהוא תכנן לעשות- כנראה זה לא הרבה. לכן עדיף לא לשאוף למה שאתה לא יכול להגיע.
סליחה על האורך- מישו בכלל קרא את כל זה?
האמת שלא קראתי את התגובות כי השעה מאוחרת.. וגם נכנסתי לכאן בשביל משהו אחר אבל זה משך אותי וקראתי (קטע יפה)
1. לדעתי מדריכים שנכנסים להדרכה הם צעירים, לא מנוסים, ו...נסחפים.
תאר לך מדריך צעיר השבוע נכנס להדרכה לשבט זרעים. (נבטים) הוא בא כולו נרגש מתכוון להעביר את הפעולה הראשונה. ו...אופס איזה באסה החניכים לא בקטע שלהקשיב הם רוצים לשחק כדורגל... המדריך המסכן מה יעשה את החניכים הוא לא יכריח להקשיב וככה נטמנת לה פעולה יפה ומשוקעת במגירה שבחדר....
האמת שאני אישית לא הייתי יודעת כ"כ כיצד להתנהג אולי הייתי מנסה משחק מסוים שאותו תכננתי לפעולה ומשלבת במשחקים שהחניכות שלי היו רוצות לשחק...
יכולים להיווצר כמה מצבים:
א. שהוא יקלוט את מה שהחניכים שלו אוהבים לשחק וידע לשלב אותם בפעולה.
ב. שהמצב ימשך והחניכים שלו לא ירצו בכלל להקשיב לפעולה. ואז כשהוא ישחק איתם למשל בכדורגל כדורסל הוא ילמד אותם לוותר ע"י דוגמה אישית הרי אחרי הכל החניכים כן רואים במדריך דמות חינוכית מודל לחיקוי (לפחות אצל הקטנים).
אז נכון הוא לא הגשים את כל החזון שלו אבל לפחות את חלקו שזה חלק לא פחות חשוב לדעת ללמד לוותר , להתחשב, זה לא בא בקלות...
ג. שמדריך יקלוט שהשבט לא בקטעים של פעולה והוא לא יבוא מוכן לפעולה ואת הפעולה הוא יארגן ב5 דקות... ובאמת שהוא יעזוב את ההדרכה הוא יקלוט שהוא באמת יושב על דף ריק וירגיש פיספוס...
מקווה שעניתי
לילה טוב.
לדעתי מדריך שמרגיש ככה בסוף ההדרכה שלו פשוט חבל שהוא בכלל נכנס להדרכה.
או שהוא באמת לא עשה כלום עם החניכים שלו...
או שהוא עשה והוא לא מצליח לראות את עבודתו...(שזאת גם בעיה...)
המדריך צריך לדעת לחנך בכל רגע!!!! גם כשהוא לא ליד החניכים שלו...
ולא לוותר על פעולות בגלל שהחניכים לא מקשיבים או שבא להם כדורגל...
אל תוותרו על הרמה שלכם בגלל החניכים או העצלנות....
ב"הצלחה לכל המדריכים והמדריכות שעושים עבודת קודש ממש!!!!!!!1
אני עושה עבודה על החטופים, אם תוכלו לעזור לי... תקראו:
ארבעה חודשים אברו מאז חטיפתם של גלעד, אהוד, ואלדד, והם עדיין לא בבית!
1. בגלל מי?
2. בגלל מה?
3. האם יש סיכוי שישוחררו?
4. מישהו (לאו דוקא מהממשלה) עושה משהו למענם?
5. האם הם חיים?
6. מה אתם חושבים שעובר להם בראש עכשיו?
7. האם צריך לקום במאבק ציבורי כמו שהיה לפני הגירוש?
8. איך זה לדעתך להיות חטוף?
9. איך נראה לך מרגישה משפחתם של החטופים?
10. מה צריך לעשות?
כל השאלות, הקשות והכואבות. תענו בתגובות.
תודה! תעזרו לי מאוד!