יש משו חדש?רחלקה
מה לעשות?!רות22
שלחת הודעה בין 2-4 האנשים ישנים.... חי חי חי...
בערב יותר מעניין פה... 
תעלי נושאיהודי גאה
כבר הזכירו שהפורום לא נועד להפיג שיעמום....hadar
לא קשורהודיה
ללהפיג...
אבל כדי שהפורום לא ימות אז צריך לתת נושאים..
שינת חורף.123
הפורום מתנמנם לו קצת; זו הזדמנות שבינתיים אנחנו נשקיע יותר גם בדברים אחרים.
בצ"ל אריאל!
אז אולי נעיר אותו...צחקן
ב"ה
ועכשיו ברצינות...
אנשים לומדים עד מאוחר (...) הזמן למחשב מתקצר (והיום...) הש.ב. מתארכים (...) אין הרבה חופשים, אין זמן לגלוש, להיות גולשים..
וככה מעבירים בסבבה (?) את החיים.
תאונות דרכיםדינמיתאחרונה
גניבת שמות!!123
"הם מחכים עד שבני עקיבא יכריזו את שם השבט החדש, ואז גונבים אותו", זועם שפירא. "אמנם אין לנו זכויות יוצרים על שמות השבטים של בני עקיבא, אבל זה נראה לי לא מוסרי שתנועה שמודרכת על ידי רבנים, תגנוב חולצות ושמות שבטים. זו חרפה. בושה לדת ובושה לרבנים. הם רוצים לטעון שהם בני עקיבא האמיתיים אלא שהם שודדים וליסטים לאור היום".
אלו הם דבריו של ד"ר אמנון שפירא, אחד המזכ"לים הבולטים שהיו בבנ"ע(בזכות השקפתו המעוותת מאוד לגבי "חברה מעורבת - לכתחילה", הוא זכה שתקום תנועת הנוער אריאל).
אני אישית חושב שיש אמת בדבריו. מישהו מאיתנו רוצה לטעון שהוא זה הבנ"ע האמיתי?...
http://www.nrg.co.il/online/11/ART/822/065.html
בצ"ל אריאל!
וואו חזק!יוכי
הבאה למליאה.123
זה מה שחשבתי לעשות;)
בצ"ל אריאל!
חיזוק ההפרדה.123
לא הבנתי איזה חיזוק של הפרדה יש כאן.
האם אנו לא 2 תנועות נפרדות ועצמאיות? האם אנו תלויים ונספחים של בנ"ע?...
בצ"ל אריאל!
אני אישיתצחי קנטור
לא מחבב את הדעה שרוצה להבליט את ההבדל בין בנ"ע לאריאל. לדעתי זה תפל, מיותר, ביזבוז זמן וכו'
זה לא עוזר לאף אחד. ההיפך.
אני - זה אני, ואתה - זה אתה.123
למה כ"כ כואב לך שיוחלפו השמות? אם זה כ"כ טפל ומיותר כל העסק הזה, אז למה כ"כ להתעקש על זה שאין צורך בכלל לדון בזה?(ההודעה הזאת מנוסחת גם על רקע הודעות שלך שנכתבו בעבר בנושא זה).
אם זה כזה טפל, אז בואו נחליף ודי להתנגד להחלפה...
בצ"ל אריאל!
פשוט סרט רע...אנונימי (פותח)
שלום.
אני ממש חושבת שכן צריך לשנות את השמות.
עד כמה שאני יודעת ( ואני מודה שזה לא הרבה אבל אני בטוחה שאם תבררי לעומק תמצאי תשובות טובות יותר) הסיבה שלא שינו את שמות השבטים בעבר, היא שהיתה שאיפה לחזור להיות חלק מתנועת הנוער בנ"ע ובאמת שלא להתבדל מהם. כלומר שתנועת אריאל היתה שמנית עד שבנ"ע יסחפו גם הם למסלול הזה.
כל מי שעוד לא הבין, תצאו מהסרט הלא מצחיק הזה!!! במאי פשוט גרוע!!!
אנחנו לא נחזור לבנ"ע כי הם פשוט לא רוצים אותנו שם. לא כי אנחנו לא טובים אלא אנחנו פשוט לא מתאימים למה שהם רוצים.
בתכל'ס, מה שקורה היום זה שסניפים שדוגלים בדרך של אריאל מצטרפים הם לתנועה שלנו ולא ההפך!
אנחנו אדונים לעצמינו!!!
שיהיה לנו שבוע טוב,
בצלב"א.
מה פתאום נספחיםאנונימי (פותח)
אנחנו שתי תנועות חזקות וטובות בפני עצמן.
כל אחת טובה לבדה,אבל זה לא סותר שאפשר לשתף פעולה לפעמיים.
מה ה"לאומיות" הזאת שיש לחניכים לתנועה שלהם? בסדר מתלהבים קצת,אבל סה"כ כולנו ישראלים!
התנועות נפרדות,כי לשתיהן ערכים די שונים,אבל כאן מתסיים ההבדל. בדברים קטנים כמו שם של שבט אין צורך להגזים ולשנות.
שיתבעו קניין רוחניצחי קנטור
מחר.123
כי יש על נושא זה מליאה מחר...
בצ"ל אריאל!
אם נשאיר את השמות מבחינתי בכל אופןדורותי
זה ממש לא יהיה בגלל שיש לי שאיפה לשוב לבנ"ע אם וכאשר הם ירצו אותי...
אלא פשוט כמו שכבר כתבו לפניי כי זאת שכבת גיל מסויימת, ואני רוצה לחדד עוד משהו אם ישאלו אותנו איזה שבט אנחנו ונגיד איזה שם בלתי מוכר אז כולם יגידו "מה"???
ואז כמובן נסביר להם שזה השבט המקביל לשבט אחר שהוא כן מוכר בבנ"ע (אני מקווה שהייתי ברורה..) כמו מה שקורה בעזרא...
ואז עוד יותר נצא מטומטמים! ישאלו אותנו באיזה שבט את? ואוטומטית נענה : השבט שמקביל ללביא (לדוגמא...)
זה עוד יותר חוסר אופי!
לא מספיק ששואלים אותנו "איזה תנועה אתם"? ואנחנו עונים "אריאל" ואז שואלים "מה זה"? אז אנחנו עונים "כמו בנ"ע רק נפרד"..
אז נצטרך גם לענות בשמות של שבטים בצורה של "מקביל לבנ"ע"??
ככה לפחות אם אני עונה לשם של שבט אני יודע שזה גם השם של השבט שלי בתנועה שלי ולא רק של תנועה אחרת!
כיתה.123
אם שואלים איזה שבט את, אז תגידי את שם השבט ותגידי באיזה כיתה את, ואת לא צריכה להזכיר את בנ"ע.
נכון שבנ"ע בהווה היא התנועה הכי גדולה והיותר ידועה, אך עדיין את לא בנ"ע, אלא את אריאל.
בצ"ל אריאל!
אני לאמבינה...יוכי
כמה דברים ...miri
אתם מדברת כאילו אתם לא בגיל שלנו וכאילו לא הייתם בתנועת נוער אף פעם. זה סגנון דיבור, לא מדברים בכיתות מדברים בשבטים, משורשים ועד לעמיצור (אצלנו זה השבט הכי גדול...) כי ככה זה הוואי וזה סגנון, ואולי קצת לחיות את הסניף ומעבר אבל ככה זה (וטוב שכך!).
גם אם נחזור שוב ושוב על איזה שבט אנחנו, ואיזה גיל זה כל שבט, יקח זמן רב עד שילמדו, יקח זמן רב מדי (עיינו ערך תנועת עזרא), זמן רב מדי שאני אישית כחברה בתנועה לא מוכנה להקריב בשלב זה במיוחד שהמחיר הינו גאוות תנועה, הרי כולכם יודעים שהגאווה שיש היום לא היתה מאז ומתמיד והשמות יגרמו להשונות (כל דבר שונה וחדש ניתפס כמוזר...) ולמוזרות. עד היום יש הרבה שלא מכירים את השמות של עזרא, והם קיימים יותר מ25 שנים, אני חושבת שאפשר ורצוי מאד ללמוד משגיאות של אחרים. אני מסכימה אומנם, שזו בורות לא לדעת את השמות אבל מה לעשות בתכל'ס איפה שאין עזרא המודעות אם בכלל נמוכה מאד.
לדעתי, השינוי של השמות הכרחי, ולו לשם הדגשת מיוחדותינו וכן שאר הנימוקים שהועלו, אך השעה כעת מוקדמת מדי לטעמי.
בציפיה לבניין אריאל! חודש טוב!
למה השעה מוקדמת מדי?יוכי
יותר מ-25 שנה.123
התכוונת בטח ל"יותר מ-85 שנה". הם קיימים 86 שנה.
אם היית במליאה, ראית שזה הוזכר במה שרשמתי.
בצ"ל אריאל!
נראה לי שמירי יודעת שעזרה קיימים כ"כ הרבה זמן...דורותי
אז אנחנו עונים: "כמו בנ"ע אבל נפרד..." ?!אנונימי (פותח)
מה????
כמו בנ"ע אבל נפרד???
אני יודעת שזה לא קשור אבל מה פתאום..אם זה מה שאנחנו עונים אז אוי ואבוי לנו!!!!!!!
יש לתנועה ערכים משלה ודרך שונה להגיע למטרה של עמ"י!
אין צורך להתביש או להסתיר זאת....אבל בכל אופן - בכל הסמינריונים .(לפחות שאני עברתי...)הבהירו לי שזה משפט פשוט לא במקום!!!!אני מאמינה שאין צורך להסביר למה....(אם כן מוזמנת לשאול.....;)
קיצר-סורי שזה כתוב בחריפות זהפשוט הקפיץ אותי לרגע...
ניפגש כולם (טוב נו כמעט כולם...;)היום במליאה!!!!!
בשמחה תמיד.
בצלב"א ול"מ....
אני לא יודעת מה איתך...דורותי
אבל אני לא מתכוונת להרצות לאיזה מישהי שראתה אותי ברחוב ושאלה אותי כבדרך אגב (אחרי שהיא ראתה את החולצה שלי...) מה זה אריאל?
מה תגידי לה? תנועת נוער? קשה להבין...אז אומרים...כמו בנ"ע רק נפרד...את בנ"ע משום מה כולם מכירים...אני מקווה שבע"ה בבוא היום כולם יכירו גם את אריאל...
יוכי, מה לא ברור? למשל אם אני ישאל את חברה שלי בעזרא (אין לי חברות בעזרא אבל למשל...) באיזה שבט היא (ובשבילך 123, נניח שזאת מישהי שכבר לא לומדת במסגרת תיכונית משמע אי אפשר לשאול אותה באיזה כיתה היא...)
והיא תענה לי שם של שבט לא מוכר...ברור שאחרי מבט תמוה אחד שלי בלי יותר מידי שאלות היא תסביר שזה השבט המקביל לXXX אז אני לא רוצה שזה יהיה ככה גם באריאל ושלא תהיה לנו ישות בפני עצמנו. אולי השמות האלה הם גם של בנ"ע אבל לפחות אני יכולה לדעת שהם גם שלי!
איך הוא מעיז?דינמיתאחרונה
למה?יהודי גאה
למה כשאתה טועה בחיוג זה אף פעם לא תפוס?
למה כדי לכבות את המחשב צריך ללחוץ על 'התחל '?
למה לוחצים על הכפתורים בשלט חזק יותר כשהבטריות חלשות?מנסים לסחוט טיפות אחרונות של חשמל?
אם שום דבר לא נדבק לטפלון למה הטפלון נדבק למחבת?
אם רגל של ארנב מביאה מזל למה היא לא עזרה לארנב?
אם חונקים דרדס לאיזה צבע הוא הופףאם אוכלים פסטה ואנטי פסטה
בזה אחר זה זה כאילו לא אכלת כלום?
מתוך העיתון "ב7"
חשבתי ;שבתור 'יהודי גאה', תפרסם משהו על גוש קטיף..צחקן
חחחחחחחחחדורותי
אתה קורא מחשבות!
חיחי זה בדיוק מה שאני חשבתי!
לא רציתי אפילו להיכנס לשירשור , כי לא היה לי כח שנתחיל פה לפתוח דיון על גוש קטיף....
קטע נחמד!
חודש ארגון.123
חודש ארגון קרב ובא, וזה מסוג הדברים שנחמדים לקונטרס של שבת ארגון.
בצ"ל אריאל!
לקחת את זה מ"הצופה"!saroosh
לאבסטר
זה הופיע בבשבע של השבת (נח).
זה גםהודיה
הופיע בעיתון אותיות!! חחחח
נראלי שכל העיתונים הלתלהבו על זהמ שום מה....
יש עוד עיתון שראיתי את זה...דינמיתאחרונה
מליאה...רחלקה
שלום לכם רק רציתי להגיד שזה מזה לא פייר שהקדימו את המליאה כי יש לנו מבחן באנגלית ע-נ-ק!!
לי לא היה עוזר ללמוד ערב לפני לאנגלית...yehciel666
אנגלית או שלומדים תמיד (קוראים ספרונים וכו'...)
או שלא בכלל, ערב לפני לא עוזר בד"כ.
מבחן באנגלית.123
כמו שיש לך מבחן באנגלית בזמן זה, כך יכול להיות לחבר'ה אחרים בתנועה מבחן באנגלית בתאריך המקורי(ולא שייך להתחיל להתאים את זמן המליאה לפי איך שנוח לכולם, כי זה בלתי אפשרי).
בתנועה יש חב"גניקים שרוצים לשמור על קשר עם התנועה, והתאריך המקורי נופל בזמן הלימוד, ולימוד תורה הוא לא דבר זול שאפשר סתם ככה לבטל אותו, אז המליאה הוקדמה ל"בין-הזמנים".
את לומדת באולפנא שיש שם מאתיים אריאלניקיות?
המון בהצלחה במבחן!
בצ"ל אריאל!
חחח היא בשיכבה שלי ויש רק 2 בנות מאריאל...shir
טעותאור
וואו...יוכי
שעלבים? רחובות?רחלקה
ניחושרחלקה
מסתבר......
התכוונתי אלייך דבורה אפרת פרנס שלומית ושרה טרגין
אההההההה
בעצם זה 5......
תראי, אני לא יכולה לתת לך מספרים מדויקים...דורותי
אבל גם אצלנו הרבה מהאולפנא באריאל!
פשוט צריך לעשות הסתברות (חחח כבר עברתי את זה...)
אולי בבהרן יש 120 בנות באריאל...השאלה היא מתוך כמה בנות שלומדות שם??
ואם אני לא טוה יש הרבה...
אצלנו למשל יש רק 200 בנות...ויש הרבה מתוכם שהם באריאל!
פסדר...יוכי
שאלהרחלקה
שעלבים...יוכי
אני גם לומדת באולפנא של ענת ושיר....חממה
ורק אני וענת באריאל בשכבה של 3 כיתות וזה פשוט עצוב.....
אולפנא חשוכה.123
אז תתחילו לְאָרְיֵאל בנות! (כמו שיש לגייר מלשון גרות, ויש לנצר מלשון נצרות, ויש לקדש מלשון קידוש, כך יש לאָרְיֵאל מלשון אריאל, דהיינו: הפיכתן לאריאלניקיות).
בצ"ל אריאל!
אז זהו שזה לא יהיה כ"כ פשוט...חממה
מוזר...123
אנו כאלה פושעים ומושחתים שיש כה שנאה נגדנו?...
בצ"ל אריאל!
דווקא אני די מבינה...יוכי
תנסי לדבר איתןיוכי
העיקר שלא ישנאו!ושכחתי להוסיף...יוכי
נחיהודי גאה
משל:כשהכניס נח לתיבה את החיות ואת בני משפחתו
רצה גם השקר להכנס אמר לו נח אתה צריך זוג בשביל להיכנס
הלך השקר אל הביש מזל אמר לה כל מה שאני מרויח
אני יביא לך חצי לא הסכימה אמר לה אני מביא לך הכל
הסכימה והתחתנו הכניסם נח אל התיבה שיצאו הרוויח השקר כסף
לקחה את זה הביש מזל בא אליה השקר אמר לה איפוא הכסף
אמרה לו אצלי סיכמנו שכל מה שתרוויח אני יקבל
נמשל:לפני המבול היו האנשים משקרים והיו מרוויחים מזה ולא הענישם ה'
אחרי המבול מי ששיקר מה שהוא הרוויח היה לו ביש מזל מזה
ולא הרוויח.
מליאהרחלקה
דווקא ממש פרסמו הפעם!יוכי
פרסמו? הודיעו? היו פלאיירים?רחלקהאחרונה
הפחד משינוי.123
אחת הסיבות העיקריות שגורמות ל"פחד" מפני שינוי השמות, זו הטענה הלכאורה קשה: עכשיו יש לנו שמות נחמדים; אם נחליט שמחליפים את השמות, באיזה שמות נשתמש? כדאי להישאר עם השמות בהווה, מאשר שיקראו לנו אולי שבט 'רפפורט' או שבט 'בוזגלו'...
אז אין ממה לפחד ולחשוש!!
הנה שמות שהוצעו ע"י חברי הפורום(אלה לאו דווקא השמות שיקבעו כתחליף, במידה וההצעה של שינוי השמות יעבור במליאה, אלא זה רק בגדר הצעה ע"מ להראות שיש אפשרות לתחליף ממש יפה וטוב לשמות; וכן יש אפשרות לכל חברי התנועה להציע שמות) -
זרעים: עמיחי/ עמיאל/ עמיעד[=עמ"י].
נבטים: הצבי[=א"י(וגם רומז על הגאולה) - וזה ע"ש הרצי"ה זצוק"ל שהתנועה הולכת בדרכו].
ניצנים: עז/ אוריה/ מוריה/ הודיה/ נעם[=תורה].
מעלות: גאולים/ המבשר[=גאולה].
מעפילים: ממליכים/ ידידיה[=המלכת ה'].
הרא"ה: דביר[=קודש הקדשים הינו ליבו של בית-המקדש, ולכן דביר מסמל את בית-המקדש].
הרעיון של השמות: זו סדרה של שמות - קודם מתחילים ב'עמ"י בא"י ע"פ תורת ישראל', הסיסמא התנועתית שעליה בנוי הסמל(שזה 3 השבטים הראשונים).
לאחר שעמ"י בארץ ישראל והוא מקיים את התורה, אנו כבר ב'גאולה', ואז ממליכים את ה', ולאחר-מכן יש את בניית בית-המקדש(או הפוך: קודם בניית בית-מקדש ואז המלכת ה' - זה דיון שאינו רלוונטי וחשוב בהווה).
נכון שיש פה שמות שכבר היו בבנ"ע ובעזרא, אך אלו תנועות שקיימות כבר המון זמן(עזרא קמה לפני 86 שנה, ובנ"ע לפני 76 שנה), ולכן הם תפסו המון "שמות", והן בעצמן לא חוששים לעשות שימוש בשמות שחברתה עשתה, והן לא רואות כל פסול אם לפני 30 שנה התנועה השניה קראה ככה לאחד מהשבטים העולים שלה. כמו שלך יש 'שם פרטי' ורבים לפניך עשו בו שימוש, והוא לא כ"כ מקורי(בלשון המעטה... אלא אם כן יש לך הורים יותר מדי מקוריים...), כך גם שמות התנועה לא מחוייבים דווקא להיות מקוריים.
נציין שבבנ"ע ובעזרא אין סדרה לשמות של חב"א, אך בהצעה זו כן יש סדרה וזה מכניס לשמות טעם הרבה יותר טעים ויפה(ושוב: שמות אלה הן בגדר הצעה גרידא).
כל זה לגבי חב"א.
----------
לגבי חב"ב זה הרבה יותר פשוט - כל חב"ב/חב"ג יכולים להציע שמות עד לדוגמא שבועיים לפני שבת ארגון הרשמי(יש מישהו שמרכז את השמות: שולחים לו את השמות באי-מייל או בטלפון).
שבוע לפני שבת ארגון, מתאסף פורום מצומצם של אנשים(כגון: רבני התנועה, חברי הנא"ר, קומונרים, בוגרים ואפשר אולי גם כל חב"בניק שרוצה), ופשוט מנפים לאט לאט את רשימת השמות, עד שבסוף מגיעים ל"שם המנצח". זה ממש פשוט ונחמד!!
תודה לאפרת קורן(שלקחה חלק מרכזי בהצעת השמות) ולכל חברי הפורום הלא רשמי(עינת, זה בשבילך...) של התנועה!
בצ"ל אריאל!
אליעד שארף(סניף בת-ים - בלאגן!) - 123
מליאה.123
זה מתוכנן בע"ה להתפרסם במליאה...
בצ"ל אריאל!
123יוכי
דלת.123אחרונה
הבאתי לאפרת והדסה 3 דפים כאלה, והן כבר דאגו שהבנות יראו את זה.
בצ"ל אריאל!
אז מה נסגר עם המליאה??דורותי
תיכנסו כבר!
יש אנשים במתח...
סמנריון הדרכה בניםראשון_בנשמ"ה
"דרך ארוכה"hadar
אני כותב לך עכשיו עוד משהו שאני הולכת לשים בעיתון של הסניף שלנו:
באדם החומר קודם לרוח, כמו תינוק שקודם מתפתח מבחינה חומרית-
גופנית עד שהוא מתחיל לדבר ומתפתח שכלית. אומות העולם
קשורות ואחוזות בחומר, ובו הן ממלאות את תפקידן שהוא חומרי ועל כן הוא
סופי, ואיננו תובע זמן רב על מנת להוציאו אל הפועל. לכן עשו
קודם ליעקב בשלטונו. עשו מביא את העולם אל שלטון החומר,
הקודם במהות לשלטונה של הרוח. עקב מתנהל לאט. הוא איננו
ממהר ואינו מפחד מדרך ארוכה, כיון שתפקידו איננו נגמר
לעולם. אין לו צורך להספיק הרבה בזמן מועט. להיפך, אצל
עם ישראל הדברים הולכים לאט בצורה מהותית. "גאולתן של
ישראל קימעא קימעא". האיטיות של תהליך הגאולה איננה מקרית. כדי לעכל את אור הגאולה, כדי שעם ישראל ימלא את תפקידו בצורה מלאה, עליו להיות בשל לשלב בו הוא נמצא. כדי להוציא אל הפועל פוטנציאל אלוקי שקיים בעם ישראל יש צורך בהרבה זמן. בהליכה איטית, שלב אחר שלב. כבר יעקב קובע שאחרית הימים "אלו הימים ההולכים לאט". ככל שדבר גדול יותר, הוא יוצא אל הפועל לאט יותר.קשיי התקופה שאנו מצויים בה, אינם רק סיבוכים ו"פנצ'רים היסטוריים". גאולה בבת אחת איננה גאולה שלמה, החודרת אל כל חלקי המציאו,האיטיות בה מתנהלים הדברים בתקופתנו,שולחת אותנו אל יעקב האומר
"ואנכי אתנהלה לאיטי", ונותנת לנו מבט עמוק יותר על
התקופה בה אנו נמצאים- "עם הנצח לא מפחד
מדרך ארוכה".
נראה לכם שיש מצב שממחר...דורותי
גם אפרת והדסה יתחילו לבלות פה את זמנם??
או שהם כבר ניכנסו לכזה אנטי...שגם אם זה מותר...הם ילחמו על אידאלים כושלים??
מעניין...יהיה נחמד לפגוש אותם פה...
לא כל דבר מותר הוא ראוידרדקי
זה לא אידאלים כושלים, וחבל לדבר כך.
אחת מהן אמרה שהיא לא נכנסת לאינטרנט, אני יכול להבין את זה, אני משער שגם הרב אייזמן לא נכנס לאינטרנט אלא אם יש חובה(אם בכלל), יש הרבה דברים לעשות בזמן ואיני משער שיש להן יותר מדי(זמן).
הואי נגיד אתזה ככהיוכי
אפרת אמרה לי שיש הרבה מצב שהיא לא תיכנס לפורום גם אם הרב יאשר אתזה, והדסה, דווקא יש מצב שהיא תיכנס
תשובות.123
אני יודע על זה תשובות די מדוייקות, אך תנו לזמן לומר את שלו, וכבר תראו מה יהיה. אני חושש שדווקא שרשור כמו זה יגרום להם לחשש מסויים והרחק מסויים מהפורום. אין לנו צורך לעסוק בזה בהווה. אלא תנו להם להיכנס לפה ולהשתתף עימנו בלי לעשות מזה יותר מדי רעש.
"ניכנסו לכזה אנטי", הם יחסית כבר זמן רב לא ככה. אני ג'יננתי להם במוח מספיק, שהפורום הוא כן בסדר. ותשכחי מזה שהם ימשיכו להילחם על זה. הייתי מפרט אפילו יותר, אבל כמו שאמרנו תנו לזמן לעשות את שלו ותראו מה המציאות תאמר.
בצ"ל אריאל!
אופס...דורותי
אם הדבר הזה יגרום להם לחשוש להיכנס..אז אני מצטערת...
בכל אופן...אני אשמח אם הם יצטרפו...
דווקא הדסה לא נראלי שהיא תצטרף...דורותי
טוב יאללהיוכי
לא דיברתי אלייך...יוכי
יוכי, אל תקחי קשה..דורותי
כולנו אוהבים אותם..
תגידי, הם חברות טובות שלך? כאילו מהחיים? במילים אחרות- גרות בשעלבים?
חחח כן...יוכי

חחחחחיוכי
כן... נושא רגיש... יוכי זה קיצור של יוכבד....
מד"שית = מדריכה שאיתי... זה לא כזה בורות לא לדעת תרגעי...
מאיפה צצה לה מישהי שלישית??דורותי
לא דיברנו רק על 2??
אפרת והדסה...
לאיוכי
האא...דורותי
ההיא...
באמת לא הבנתי איך היא רכזת חב"ב וגם הם...עזבי..חשבתי שהדסה ואפרת הם שוליות שלה...חיחי
לא משנה...
חחחחחחחחיוכיאחרונה
מזל.....אור
לכולנו!123
די לערבב מושגים לא קשורים!
מומלץ לכולנו ללמוד "הלכות לשון-הרע", ולדעת היטב מהו כל מושג: דיבור המותר לדבר על אחרים, רכילות, אבק לשון הרע, לשון הרע והוצאת שם רע.
יש דיבורים המותרים, ואנשים אוהבים לקרוא לזה משום מה בשם 'רכילות'.
בצ"ל אריאל!
ברוכה הבאה!123
נשמח לדעת איך הגעת לפורומינו...
בצ"ל אריאל!
חחחיוכי
יש לנו ועדת קבלה... ורק דוסים נכנסים...
סתאאם... אנחנו פורום של אריאלניקים, ואריאלניקים הם בד"כ דוסים.... ולכן סביר להניח שאנחנו פרום של דוסים...
פורום + דוסים = אוקסימורוןצחי קנטור
אבסורד, פרדוקסלי... לא מתחבר ביחד...
אם כבר אז פורום בני הישיבות באתר ישיבת בית אל...
פורודו"ס.123
תהיי פה, וכבר תביני לבד...
בצ"ל אריאל!
הייתי רוצה שנגדיר יותר בבירור את המושג "דוסים"צחי קנטור
פעם ראיתי..מיכל-
משו מזעזע!!!!
כתובת על הקיר והיה כתוב בו:"דרוס כל דוס"!!ה ישמור!!!
קיצר..אנשיים זה גאווה!!!
זוהי לא הגדרה למושג "דוסים"צחי קנטור
מה גאווה??? אם זה כרוך בגאווה, אין פה במה להתגאות, כי זו התנשאות.
"דוס" חיובי צריך להיות קצת צנוע... אם הבנתי את ההגדרה המקובלת למושג...
גאווה חיובית.123
"ויגבה ליבו בדרכי ה'" - זו גאווה להיות דוס!!!
האם יש פה מישהו ששאל "האם אנו פורום של דוסים?"?...
בצ"ל אריאל!
דוס זה "דרכי ה'"?צחי קנטור
זה לא תיאור לרושם חיצוני שנוצר על האדם?..
דוס.123
רק התייחסתי לזה שאין בעיה להתגאות בזה שאדם הינו עובד ה', ואין צורך להיות ענוותן בזה, וזו סתם צניעות פסולה(רק כאשר הוא מתגאה בזה שהוא עובד את ה', ולא עובד את עצמו...).
בצ"ל אריאל!
צודק.צחי קנטור
את לא מכירה את זה?שחר
הסיסמא של שינוי,
דרוס כל דוס, השמד כל חרד, הטבע במים כל ירא שמים!
סתם..
אנחנו לא צריכים להתרגש מאנשים טיפשים כאלה!
לא!!!והיזדעזעתי!!!!!!!!!!!מיכל-
תקראי שוב את השורה התחתונה...שחר
נשמתי עמוק....מיכל-
רגועה!!
אבל בכל זאת....
|מתגלגל מצחוק|123
שיחקת אותה, אחי!
בצ"ל אריאל!
רוצים עוד יציאות של טומי לפיד?שחר
אם זה עושה לכם טוב, אז בכיף...
ד"ת לפרשת בראשית:
"אמר רבי יצחק: לא היה צריך להתחיל את התורה!"
ע"פ טומי לפיד זה כפשוטו...
חחחחחיוכי
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחמיכל-
חזק!123
חחחחחחחחדורותי
מה הולך פה?
ערב הצדעה לטומי לפיד?
ובאמת שכחתי להגידיוכיאחרונה
תהני בפורומינו הקט...היי תקשיבו!דורותי
דרדקי עוזב ורק אני שמתי לב לזה?
איפה איחולי בהצלחה, משהו?
חבר מאד מרכזי מהפורום עוזב! בשר מבשרנו! (חחח)
אני מקווה שכשאני יעזוב (לא שאני מתכננת...) אתם לא תהיו כאלה אדישים...
טוב נו...דורותי
כנראה שזה בגלל שאין פה אפחד שקשור יותר מידי לפורום...(חוץ מ 123)
ואולי מיכל...?
דרדקי.123
אני אישית לא מתכוון לנתק איתו קשר. אני עוד צריך לגלות מי זה הבן-אדם המיסתורי הזה
(הוא טוען שיצא לנו להיות ביחד, אבל אני לא מצליח להיזכר...).
בצ"ל אריאל!
ערב אחד.123
הוא אמר שהוא עוזב...(נשמח מאוד לגלות שהוא לא בדיוק התכוון לזה...).
בצ"ל אריאל!
האא...גם אתה לא מכיר אותו?דורותי
חשבתי שיש בניכם אחוות בנים וכולכם מכירים אחד את השני...
אני מאוכזבת!
חח
חחחיוכי
טוב מה את רוצה...דורותיאחרונה
שהוא גר במקום שאין בו הרבה אנשים מהפורום...רק כך אפשר לשמור על סודיות..
למשל אצלנו בכלל אין מצב, כפי שכבר הזכרת יש פה הרבה בת-ימים אז כולם מכירים את כולם וישר מבררים מי זה...
(למשל עכשיו יש מישהו שנכנס מבת- ים וכולם פה באקשן של לדעת מי זה/זאת...)
נכון באמת לא נפרדנו ממנו כמו שצריך....יוכי
אז דרדקי- ב"הצלחה בהמשך... באמת שתהיה חסר בפורום! ו...זהו תבוא לבקר לפעמים (בפורום...)
ד"א- צריך איזה מישו מתנדב שבסוף ידפיס תשרשור ויביא לדרדקי... כי לא ניראלי הוא יראה אותו אם הוא פרש...
הדפסה.123
הוא מסתמא כן יקפוץ לכאן(יצר הסיקרון יותר מדי חזק...).
אך בלנ"ד אשתדל להעביר לו את השרשור הזה(אני מקווה שיהיה חבר'ה במליאה מהסניף שלו...).
בצ"ל אריאל!
פורום של אריאל בלי איזה דבר תורה או פלפול?אנונימי (פותח)
יש באתר איש,כתבה ב4 חלקים על איזהו גיבור,איזהו מכובד,איזהו עשיר,ואיזהו חכם,אז הנה חלק א' איזהו גיבור:
על מי אתה חושב כשאתה שומע את המלה "גיבור"? על אלוף העולם בהיאבקות? אולי על חייל בסיירת מובחרת? יש לו שרירים, הוא חזק, הוא מצליח להיאבק באחרים ולנצח - איזה גיבור!
אבל חז"ל מסבירים לנו שהגבורה האמיתית איננה נמדדת במספר האנשים האחרים שאתה מסוגל לנצח, אלא במספר הפעמים בהן אתה מצליח לנצח את עצמך, ולא להיגרר אחר יצר ההרס העצמי שבך - "היצר הרע".
מה זה בכלל "היצר הרע"? מלאך שחור עם קלשון שיושב על הכתף השמאלית ולוחש לאוזן כל מיני דברים רעים? ועל הכתף השנייה, לבן וזורח, נח לו "היצר הטוב"?
ממש לא!
המלחמה האמיתית אינה בין שני מלאכים שנמצאים מחוץ לנו, אלא בין שני מרכיביו של כל אדם: גוף ונשמה. הנשמה, החלק הרוחני הטהור ביותר שבנו, שואף תמיד כלפי מעלה - אל המוסר ואל הרוחני; והגוף, עפר מן האדמה, שואף תמיד מטה, אל החומריות ממנה נבנה. הגוף מחפש נוחיות ומנוחה ואילו הנשמה מנגד שואפת להתעלות ולהתקדם. בכדי לחיות למען הנשמה צריך להשקיע כוח ומאמץ. ומי שמצליח לנצח במלחמת הרוח מול החומר - הוא הגיבור האמיתי. כמו שאמר שלמה המלך בספר משלי: "טוב ארך אפים מגיבור, ומושל ברוחו - מלוכד עיר."
בכבשן האש
אברהם אבינו עבר ניסיונות רבים בחייו, וחכמינו אומרים שכל אחד מהם היה קשה יותר מקודמו.
באחד הימים, השליך נמרוד המלך (שהתנגד לדרך המונותיאיסטית שייצג אברהם) את אברהם אבינו אל תוך כבשן האש. רק בהתערבות ניסית על טבעית, הצליח אברהם אבינו לשרוד.
מאוחר יותר, ציווה ה' על אברהם את הציווי הידוע "לך לך מארצך...אל הארץ אשר אראך."
מי שקורא את סדר האירועים בעיון, ישאל מייד את השאלה: "אם הניסיונות ניתנו בסדר קושי עולה, איך יתכן שהמעבר מארץ המולדת לארץ אחרת, יהיה קשה יותר מעמידה עקשנית על אמונתך, עד כדי השלכה אל כבשן האש?"
כאשר גורשו היהודים מספרד, נטלו רבים מהם את מקל הנדודים, ארזו מעט מיטלטלים ויצאו לגלות. הדרך הייתה קשה ומלאת סכנות, בתוך אוכלוסיה עוינת, וללא יד שתושט לעברם לעזרה. האדמה עליה פסעו ספגה קרבנות רבים שלא הצליחו לעמוד בתלאות הדרך.
אולם לא כולם יצאו לדרך. היו כאלה, שהעדיפו להישאר בביתם, לאחוז במשרותיהם, ולהעמיד פנים כאילו התנצרו. מובן, שאלה שהסכימו להתנהג כנוצרים, ולו אף משום שלא הייתה להם ברירה אחרת, היו האנשים החזקים פחות באמונתם.
והנה, הפלא ופלא. אותם אנשים שחששו לצאת לדרך ולהיפרד מרכושם, עמדו בגבורה בייסורי האינקוויזיציה, ועלו בלהבות השמיימה.
אם נתבונן היטב בדברים נבין, שהרבה יותר קל לעשות מעשה של מסירות נפש קיצונית, באופן חד פעמי, מאשר לחיות כל ימיך ברמה נעלה זו של הקרבה עצמית. כך היה עם אברהם שהיה מוכן למות למען אלוקיו, וכך היה מאוחר יותר עם בני האנוסים. אין ספק שהרבה יותר קשה לחיות כל ימיך למען האלוקים, מאשר למות למענו פעם אחת.
מי אתה?
גבורה אמיתית משמעותה לקום מידי בוקר, עם השאיפה לעשות את הדברים הנכונים. גבורה אמיתית היא להיאבק יום יום נגד אותם כוחות שמנסים למשוך ולעכב אותנו, אותם כוחות שמונעים מאיתנו לגלות את הפוטנציאל האמיתי שבנו ולממשו.
זיהוי האויב, המאמץ, ההשתדלות והניצחון המתמיד, תלויים בנחישותנו ובאומץ ליבנו. הנשמה רוצה לצאת מהמיטה ולממש את עצמה, והגוף רוצה לנוח עוד כמה דקות. הנשמה רוצה לצאת וללמוד משהו, והגוף רוצה לראות טלוויזיה. הנשמה רוצה להתקדם ולהתעלות, והגוף רוצה מכונית חדשה. הנשמה רוצה אחריות והקרבה, והגוף רוצה לברוח...
מי אתה? האם אתה הגוף שלך? האם אתה אוסף מינרלים ומים שניתן למכור בעשרים שקל? איפה נמצא אתה האמיתי - בידיים? בראש? בלב?
אתה האמיתי זו הנשמה שבך. תן לה להוביל את הגוף אל עבר האינסוף, ואז תלמד להכיר מהי גבורה אמיתית.
היה מעניין? אני אביא את שלושת החלקים הבאים.
אשרייך נופר!רות22
אחלה דבר תורה, אחלה דבר תורה
אבל עדיף שהוא יהיה קצר... 
שכוייח!123
אהבתי!!
אם יש איזה דבר תורה שראית ברשת, את מוזמנת לתת לנו קישור לאותו אתר(אם זה אתר כשר בהשגחת תנועת אריאל).
ואם את רוצה להביא דברי תורה פה בפורום, כדאי להביא דברי תורה אישיים. הרבה יותר נחמד ויפה לקרוא את דברי התורה שאת בעצמך רושמת ומנסחת(כמו שעשתה בצורה ממש יפה MIRI על סוכות), שבאותם דברי תורה מעורב גם האישיות שלך, מאשר לקרוא איזה דבר תורה מועתק ממקום אחר של בן-אדם אחר.
שכוייח ובצ"ל אריאל!
קצת מפרפאות לתורה לספר בראשית.רות22אחרונה
שמעו כמה דברים יפים על פרשת בראשית..
שהאדם חטא והקב"ה שאל אותו "איכה?" שאלו המפרשים..הרי הקב"ה יודע הכול! מה פירוש הוא שואל איפה האדם??? ושואל אותו שאלות "אכלת?" וכול..
התשובה לכך היא..ד' שאל "איכה"..כדי לראות אם אדם ישקר לו.. "איכה" אותיות
-א-ני -י-יודע -כ-ל -ה-נסתרות...
ועוד משהו..
הנחש קיבל עונש לאכול עפר..
ושאלו על העונש הזה..הרי אדם עובד כל חיו למען הפרנסה והאוכל ולנחש מגיע בלי טרדה כלל..שפע איפה שהוא הולך..
אלא שזה העונש הגרוע מיכול..הקב"ה נתן לו אוכל "שפע" ואמר לו לך ממני..לא רוצה אפילו תסליחה שלך.. קח תאוכל שלך כדי שאפילו לא תבקש ממני.
וזהו
שבוע טוב..
מסע סוכות תשס"ו.123
הפלאייר של מסע סוכות חב"א השנה, הוא אחד הפלאיריים היותר איכותיים שהיו בתנועה. בתמונה רואים את סניף בת-ים!!!
(רואים רק 4 פרצופים שלמים, וכל ה-4 האלה שייכים לסניף בת-ים).
---------------
לא ברור למה השנה גם מסע סוכות של חב"ב הוא רק יום אחד. הוחלט באחת המליאות שטיול סוכות חב"ב יהיה יומיים. אני יכול להבין למה לא משקיעים על הבנים יומיים(שהרי לפני שנה לא יצאו אפילו 20 חבר'ה), אבל מוזר שגם לבנות עושים רק יום אחד...
בצ"ל אריאל!
מסע חב"ביוכי
אין לי את הלוח מולי אבל אם אני לא טועהדרדקי
הוסיפו לבנים ולבנות עוד יום
אם כבר תעזרו לי לומר למזכ"ל לבטל את המופעים לבנים ולהשאיר את ה רק לבנות, חבל על הכסף...
אוי לא!!!!!!!!!!!miri
שום סיבות טכניות ושום כלום!!!
זה הוא צעד שבא לקראת המדריכים שרוצים גם לצאת למסע חב"א וגם למסע חב"ב וגם שישאר להם חופש וגם להיות עם המשפ' וגם וגם...
אם היה מסע חב"ב יומיים היצאה אליו היתה נמוכה ביותר!
יישר כוח לעוסקים במלאכת ההתחשבות (האנשים שהעבירו את המידע למי שהיה צריך והאנשים ששינו את התוכניות והתיכנונים מיומיים ליום). תודה!
בצל"א
דיבור עם המזכ"ל.123
כדאי שתעשה צילצול למזכ"ל, ותגיד לו את דבריך החשובים.
חבל שתסמוך בנדיבים, בבן-אדם שאין לו תשועה.
בצ"ל אריאל!
?123אחרונה
לא זכיתי להבין מהו רצונך...
בצ"ל אריאל!
טעותדרדקי
התכוונתי שהוסיפו יום במסע אחר אבל אני לא בטוח
כבר דיברתי עם המזכ"ל כשהייתי בהנהלה, והיה גם קומונר אחד אבל צריכים שהרבה יאמרו, וגם הרבה זמן לפני כדי שההנהלה לא תבזבז זמן(משאב מאוד יקר בהנהלה שלנו)
בצלב"א
לא מדוייק...ראשון_בנשמ"ה
לא מדוייק...123
הפרצוף הראשון מימין היה מדריך בסניף בת-ים, עד לפני כחצי שנה. במקביל הוא גם הדריך בתקופה מסויימת בראשל"צ.
בצ"ל אריאל!
תוספת בירור.123
סניף בת-ים הקים את סניף ראשל"צ, אז יש פרצופים שמוכרים בראשל"צ, אך יסודם בבת-ים.
בצ"ל אריאל!
מה הקשר שלך לסניף בת ים??ראשון_בנשמ"ה
ציניות?123
סניף בת-ים הקים כפשוטו את סניף ראשל"צ(ובהתחלה היה את אריאל וייס שהוא ראשל"צניק שבת-ים דאגו להחזיק אותו).
מי שעשה את העבודה בהתחלה, זה היה רחמים עמרני, שהוא בת-ימי מוצהר.
בצ"ל אריאל!
גם בשנה שעברהראשון_בנשמ"ה
חב"ב.123
דיברנו על מסע חב"ב.
בצ"ל אריאל!
זה ראשי תיבות שלראשון_בנשמ"ה
זה ראשי תיבות שלראשון_בנשמ"ה
הוציאו כן. חולקו תלוי בקומונריות ובקומונריםmiri
אם מישהו כבר קיבל ת'פלייארhadar
איזה מסע חב"א או חב"ב???יוכי
שניהם....hadar
מסע חב"ב פרטיםיוכי
נחל משמר
תאריך: יום חמישי ב' חוהמ"ס י"ז תשרי תשס"ו
יציאה ב7:00 מבנייני האומה חזרה משוערת ב20:00
הרשמה: במזומן או בצ'ק אצל הקומונרית עד יום ראשון י"ג תשרי
עלות: 80 ש"ח
ציוד חובה:3 ליטר מים, נעלי הליכה, כובע ואישור הורים
במהלך המסלול אין סוכה, אנא הערכו בהתאם
לכל בעיה- עדי 0524295107
קיבלתי עכשיו את הפלאיירhadar
וממש התבאסתי!-כי יחלקו אותנו (את כל הסניפים) לכמה קבוצות וכל קבוצה תהיה במסלול אחר! זה ממש מעצבן....
מה מי אמר?כתוב!hadar
ברור שסניף בנים!!123
בפלאיירים מראים את הסניפים היותר שווים;)
ולמה נראה לך שיראו בפלאיירים פרצופים של בנות?!? אוי גוועלד!! אנו תנועת אריאל, אם את לא זוכרת!!!
<ב>
בצ"ל אריאל!
חחחחיוכי

בקשת סליחה.שחר
לפני מספר ימים, פרסמתי בפורום זה פרטים אישיים על אחת מרכזות חב"ב שלנו.
היא נפגעה מכך ואף טרחה לבקש ממישהי שתכתוב על כך בפורום.
לא באתי לפתוח דיון האם מותר לכתוב דברים כאלה בפורום והאם זה נכון או לא.
באתי לדבר על התוצאה של מעשי. כתבתי משהו על מישהי, והיא נפגעה מכך.
אי לכך, אני רואה וחש צורך להתנצל בפניה מעל גבי פורום זה.
עדי יקרה!
אני ממש מבקש סליחה על מה שנכתב בשירשור 'הדרכה' עלייך לפני מספר ימים.
לא חשבתי על ההשלכות של מעשי, ועל כך שאת עלולה להיפגע מכך.
אני מבקש שוב, תמחלי לי על כך.
לא היתה לי שום כוונה רעה.
סליחה...
שחר.
אני בתקווה ששאר חברי הפורום יסיקו מסקנות מהתקרית הזאת.
בצ"ל אריאל!!
אוי, באמת...123
די להיות כאלה כבדים!! אנא!!
אם היא בכלל לא נמצאת פה, והיא חיה רק על שמועות, אז איך היא בכלל מרשה לעצמה להיפגע??
אני אישית דיברתי עם 2 רכזות חב"ב האחרות, וזה בכלל עניין שלא מפריע להן.
ואיזה מסקנות אני בתור חבר פורום אמור להסיק, אם אתה בכלל לא דן על האם זה בסדר לפרסם עליה פרטים, אך בכל זאת אתה מתנצל אולי על לא עוול בכפך?...
בצ"ל אריאל!
טוביוכי
אז תרשה לי לחדש לך.... גמני מדברת (משום מה) עם 2 רכזות חב"ב האחרות... וזה שמדברים עליהן בפורום (או לפחות אחת מהן) ממש מפריע להן!
לא קראת טוב.שחר
א. דיון ע"כ התנהל בשירשור אחר. אין מקומו פה.
ב. אני התנצלתי על התוצאות של מעשי. יכול להיות שאני צדיק נטול חטא(ונטול קפאין), אבל התוצאה של מעשי היא שמישהי נפגעה מכך, ואני חש צורך מוסרי ומצפוני להתנצל על כך. נראלי שכל אחד צריך להתנצל על דבר כזה.
ג. כנראה שהרכזות עבדו עליך. אולי הן התפדחו לומר לך שנמאס להן שכותבים עליהן בפורום.
שוב, אולי מותר לכתוב עליהן, אבל זה לא אומר שלא אכפת להן...
בצ"ל אריאל!!
פיצול אישיות.123
או שהן פשוט סובלות מפיצול אישיות כבד מאוד...
כדאי שמישהו יברר עניין זה(עוזיה, ברר נא עניין זה), כי אם כשאני שואל אז מעדיפים לעבוד עלי, אז שווה שמישהו אחר יעשה זאת...
בצ"ל אריאל!
אולי הן מפחדות ממך....יוכי
פחד.123אחרונה
לא כ"כ נראה לי שיש מה לפחד ממני. אני לא מכיר את עצמי בתור בן-אדם מפחיד.
123 שמתחיל לגלות בעצמו כל מיני תכונות, שעד עכשיו הוא לא ידע שהן קיימות אצלו...
בצ"ל אריאל!
סדר עדיפויותדרדקי
מה עדיף:
* השפעה על אנשים על חשבון התגדלות ות"ת או השפעה לטובה?
למעשה כל תשובה שתביאו יכניסכם לפרודוקס;
אם עדיף להתגדל, מה אנו נכנסים להדרכה עדיף שנשב ונלמד(מוסב יותר לבנים)
אם עדיף להשפיע, אז למה אנו לא בתוך בני עקיבא?
תשובות אפשריות שאני חשבתי עליהם:
1. גם אם צריך להשפיע, אף על פי כן ההשפעה הכי גדולה על בני עקיבא אריאל עושים מבחוץ. אם היינו חלק מהם אז השפעתנו הייתה קטנה יותר(כבר כתבתי על זה)
2. צריך לשלב, גם להשפיע וגם להתגדל. תשובה זו גורמת שלאילת שאלה נוספת, מה הקרטריון הקובע מה עדיף? השפעה בטוחה? השפעה על הרבה אנשים(הדרכה\פורם?)?
3. צריך להתגדל בלבד, אבל אין האדם יכול להתגדל בלי מנוחות ובלי לעבוד על עצמו. ההדרכה היא גם סוג של מנוחה רוחנית(למשל במוצ"ש אני יכול לרוץ הרבה אבל איני יכול ללמוד שורה גמרא) וגם היא המקור לעבודה עצמית
יש לכם עוד תשובות בנושא?
בנתיים אני חושב שהחלטתי שאין לי מספיק זמן לפורם ובלנ"S הכניסה האחרונה שלי לפורם תהיה לפני שבת
נהנתי מאוד לינוק חכמה ואצילות מכם, מידות ואיכפתיות(וגם ללמוד קצת איך לפסק...)
בל נשכח את מטרתו אבל לא פחות חשוב זה לזכור את הדרך, כמו שאמר הרב באורות התורה(?): התורה היא כל כך נעלה עד שהדרך לקיומה גם היא חשובה(בערך אני לא יודע בדיוק)
בציפייה לבניין אריאל!
לדעתי, גם הדרכה היא דרך ל"התגדל"צחי קנטור
דבר שני, אם זכור לי נכון, אחד מגדולי הרבנים בדורנו נשאל האם עדיף ללכת קודם כל לישיבה (גבוהה) מבוססת על מנת להיבנות ולהתפתח, או אולי לישיבה חדשה על מנת לחזק אותה (כאשר הרמה והיקף הלימודים שם נמוכים מבישיבה המבוססת ובעלת הנסיון) והוא ענה שעדיף קודם כל להתגדל ולהתפתח ורק אח"כ ללכת ולהשפיע.
וחוץ מזה, גם אם עדיף להשפיע בהחלט אפשר לעשות זאת בתור אריאלניקים... תלוי האם מגדירים את ה"השפעה" לתוך התנועה הספציפית, הציבור המצומצם והמסויים, או כלל ישראל...
זה מכתב פרידה?דורותי
היית אומר, היינו מביאים איזה שמפניה עושים מסיבת פרידה...
דווקא עכשיו כשהולכת לחול תפנית בפורום (ככה אני מאמינה, בעקבות דברי רבנו..{פתאום הוא נהיה גם הרב שלי...})
לענייננו, אני חושבת שהדבר הטוב ביותר לעשותו הוא להורות את התורה ברבים ולהשפיע על כולם!
כמובן שבמקביל זה יהיה נחמד אם נדאג גם להעלות את עצמנו...אבל אני לא מאמינה בכך שאנשים דואגים רק להעלות את עצמם ולא את סביבתם!
זה בדיוק מתאים לדוגמא של תנור ומעיל שיש אנשים שכשקר בחוץ אז הם הולכים לשים מעיל ולחמם את עצמם ויש אנשים שכשקר להם הם מדליקים תנור ומחממים את כל מי שנמצא לידם.
יש עוד דוגמא על נח וא"א שזה דאג רק לעצמו ולתיבה וא"א דאג לחזק את כולם!
בתקווה לחיזוק מירבי...
אני רק רוצה להבהיר...דורותי
שמה שכתבתי מתייחס למשפט הזה: "אם עדיף להתגדל, מה אנו נכנסים להדרכה עדיף שנשב ונלמד"
ולא לשיקול אם להיכנס לבנ"ע...
אבל אדם יכול להשפיע יותרדרדקי
כשהוא גדול יותר,
אינו דומה השפעה שלי על אדם, להשפעת ראש הישיבה התיכונית שלי, ואינה דומה השפעתו להשפעת גדולי הדור
לפי תשובתך את צריכה גם להסביר לא נכנסים להדרכה בבנ"ע וסוגרים את אריאל?(יש תשובות)
זה לא קשור בני עקיבא - אריאלצחי קנטור
אתה רוצה להשפיע? אם חשוב לך שזאת תהיה הדרך של אריאל, אתה יכול להשפיע גם באריאל שיש בה אולי מעט חניכים יחסית, וזו תהיה השפעה לא רעה בכלל... בטווח הרחוק, מעורבות גם בתנועה כמו אריאל היא חשובה, כי בזכותה התנועה יכולה לפרוח ולגדול...
אבל אם חשוב לך להשפיע, עכשיו, לכמה שיותר ולא משנה לך אם זו הדרך של אריאל, בנ"ע וכו'... כן, תלך לבנ"ע, ותשפיע ותעודד את החניכים שלך לדבוק בדרך והשקפת העולם של בנ"ע...
לא יודע... לדעתי השאלה שאם המטרה היא להשפיע למה אנחנו לא הולכים לבני עקיבא... אז תגיד למי שעולה לו השאלה הזאת שאם לדעתו אין הבדל בין להשפיע בדרך של בני עקיבא לדרך של אריאל, מה הוא באמת עושה באריאל...?
עיין מה שאור כתבהדרדקי
זה התשובה למה לא ללכת לבנ"ע, אריאל כאריאל משפיעים יותר על בנ"ע מאשר היותינו חניכים בה. "קנאת תנועות תרבה מצוות".
כן, דורה, זה שרשור פרידה(בלנ"ד אחרי שבת לא אחזור). את השמפניה אפשר להביא למליאה(ההנהלה, אל תדאגו, אני כנראה לא מגיעה למליאה וזה סתם בצחוק[לכו תדעו אם הם מכירים את הסימון <צ>]).
לא התכוונתי להשפיע על בני עקיבא...צחי קנטור
מי בכלל חושב על להשפיע על בני עקיבא... אני דיברתי על רצון להגיע באופן מדורג מלהשפיע בתנועת נוער עד להשפיע על כלל ישראל...
וחוץ מזה, חלילה לי מלהסכים על "קנאת תנועות - תרבה מצוות". אני גורס: תרבה מחלוקות מיותרות (שאינן לשם שמיים ומפלגות את העם באופן נוסף ובהחלט מיותר)... אני חושב שאריאל קיימת לא להתחרות ח"ו באחינו היקרים והאהובים חברי תנועת בני עקיבא, אלא לספק לחלק מהאנשים את מה שהם לא מצאו בבני עקיבא. אני מצפה ומקווה לאיחוד התנועות בהקדם האפשרי ובעגלא ובזמן קריב... (כמובן כשכל התנאים שהאריאלניקים מחפשים בסניף יתגשמו גם שם...)
קיומה של אריאל.123
אתה בעצמך מסכים שיש צורך הכרחי בקיומה של תנועת אריאל, אז איך זה שגרסתך היא: "תרבה מחלוקות מיותרות"?...
בצ"ל אריאל!
יש בהחלט הכרחצחי קנטור
אבל אריאל מיועדת למי שבנ"ע לא מתאימה לו... לדעתי זו טעות לומר שאם יש שתי תנועות צריכה להיות קנאה ביניהם. ההשוואה לשני סופרים שיש קנאה ביניהם - אני לא יודע... אם יש קנאה בין סופרים אז כל אחד מהם צריך להשתדל יותר שתלמידיו יתפתחו רוחנית... אבל אם יש קנאה בין תנועות, הרי יש סטיגמה שאומרת שלאריאל הולכים ממילא כל הדוסים, אז קנאה בין תנועות תגרום לא לעלייה רוחנית בין שתי התנועות אלא להיפך: בבנ"ע יחושו ריחוק מדרכם של ה"דוסים" האריאלניקים, יחליטו שמאחר והאריאלניקים האלה מתחרינו איננו רוצים ל"הידמות" להם (יענו יש לנו מונופול על המצוות וה"דתיוּת", שטויות במיץ...), וממילא ידבקו יותר בדברים ש"מייחדים" אותם לעומתנו ( האי -הפרדה...)... והאריאלניקים יהיו מתנשאים ביחס לבנ"ע-ים וממילא פחות ישאפו לאחד את העם ("איתם נתאחד???"),
נמצא שהקנאה התנועתית תהיה בעוכרינו משתי סיבות:
1) היא תפגע בסיכוי שיצמחו סניפים נפרדים בבני עקיבא, ותסייע להתפתחות אידאולוגיית "חברה מעורבת - לכתחילה".
2) היא תגרום לפילוג מיותר ופגיעה באחדות הציבור וכלל ישראל...
העיקר מדבריי, זה שיש תנועה נוספת זה לא מחייב קנאה בין תנועתית...
כן, אבל אם ראש הישיבה התיכונית שלך...דורותי
יסתגר כל היום בבית אז הוא לא ישפיע על אף אחד!
ואז מה זה נותן לנו שהוא גדול בתורה?? איך הוא מועיל גם לאחרים??
כמובן שהדגשתי שישנה חשיבות גדולה יותר להעלת העצמי במקביל (אני לא חושבת שאלו דברים סותרים כ"כ. אולי זה יוריד במעט את הרמה...אבל זה שווה את זה!)
דבר שני: אני חושבת שמי שיכול ורוצה שיכנס לאריאל, ומי שיכול ורוצה שיכנס לבנ"ע כמובן שהיה עדיף אם מלכתחילה היתה רק תנועת אריאל...אבל מאחר שיש גם את בנ"ע אז צריך שאנשים יועילו גם להם (אני מדגישה להיות בבנ"ע בתור מדריך ולא בתור חניך!)
אחרי שאדם מתמלא בגמרא ופוסקיםדרדקי
הוא יוצא לדרוש, הוא יוצא להשפיע,
ברור הדבר שיוצאים להשפיע, השאלה היא מתי ואחרי מה? הרב אבינר משפיע, נכון? אם היה כל היום עוסק בלהשפיע בלי ללמוד בכלל בסופו של דבר ההי משפיע פחות
אני לא מבינה בזה יותר מידי...אבל-דורותי
אין מצב ללמוד גמרא ולהיות שותף בסניף??
כאילו, כמה שאדם יכול להיות צדיק, אני לא מאמינה שהוא מהבוקר עד הערב רק יושב ולומד חוץ מהפסקות אוכל (אולי חוץ מיחידי סגולה...אבל לא כולם כאלה...)
אז פשוט במקום לראות טלוויזיה שיפעלו קצת בשביל הסניף...<ב> (123, זה באמת שימושי..)
הפסקות אוכל.123
אני מכיר כאלה שגם בהפסקות אוכל לומדים...(ויש גם אחד בישיבה הגבוהה בבת-ים שהוא נשוי, והוא ישן בלילה רק איזה 3 שעות, והוא מתמיד רציני ביותר...).
בצ"ל אריאל!
ככל שזכור לי...דורותי
לימוד בזמן אכילה.123אחרונה
יש באמת שיטה רצינית כזאת שע"מ שהאדם יהיה מסודר(גם במחשבתו), וכשהוא עסוק במשהו אז שהוא כל כולו יהיה באותו דבר ולא יערבב את התחומים.
אך רבים הם ספרי המוסר, שכאשר הם עוסקים במוסר על ניצול זמן ללימוד תורה, הם ממליצים ללמוד גם בזמן אכילה.
בצ"ל אריאל!
למה אנחנו שואפים?!אור
סדר העדיפויות שלנו צריך להיות ע"פ מה שאנחנו שואפים, האם אנחנו שואפים לפעול מבפנים על קבוצה קטנה שמנסיון של התנועה בני עקיבא כלל לא רוצים אותנו או להשפיע מבחוץ ובגדול להגיע לנוער שלא הולך לבני עקיבא וכדו' ואז כבר ראינו שמאז הקמת התנועה גם יותר נוער פועל במסגרת של הדרישות שאנחנו דורשים מעצמנו שהן ברוך ה' גבוהות, וגם בני עקיבא הושפעו ומאז שהוקמה התנועה יותר ויותר סניפי בני עקיבא נהיים נפרדים ומתחילים לדרוש מעצמם יותר. אני חס וחלילה לא מזלזלת בבני עקיבא הם עושים עבודה נפלאה במקומות שבהם צריכים אותם אבל עדיין אני חושבת שהם פיספסו משו בישובים וכדו'.


