מה שמאשימים את תורת החיים זה אפרופו חצר חסידית (וקיים גם אצל ליטאים) ועדיין לא מצאנו שמאשימים את החסידים שהם כת.
חבר׳ה, תנשמו עמוק. תחשבו לפני שאתם כותבים. אני לדוג׳ נזהר/משתדל שלא לדבר בגנותו של הרב שמואל אליהו בגלל שאני חרד להכשל בכבוד ת"ח (וזה למרות שאני מתו"ח (תורת החיים) שכאילו מחנכים שם שאין רבנים חוץ מהרב טל)
לפני הרבה שנים הזמינו את הרב הראל׳ה הראל (משילה) להעביר שיעור בישיבה. הוא פתח בכבוד אכסניא (כלשונו) וסיפר שהיה מאוד קשה לקבוע תאריך לשיעור כי כל הזמן יש רבנים אורחים (ממגזרים וסוגים שונים, כולל כאלה שדרכם שונה בתחליט מדרכה של הישיבה), לעומת זאת הוא סיפר שכמה זמן קודם לכן התארחה בשילה קבוצה מאיזה ישיבה שלא ראו לנכון לקבוע אפילו שיעור אחד עם רבני המקום. זה לעומת זה.
בוגר תו"ח נחשף למגוון דעות, וזרמים כחלק ממסגרת הלימודים. כולם מעריכים מאוד את ראש הישיבה, אך כל אחד בוחר את הדרך שלו (ברסלב, חב"ד, מר"ן, רמבמיסטים וכו׳... יש אפילו כמה שחוגגים יום העצמאות וכולם מאוד אוהבים אותם.(טוב, לא יודע מה היום, כך היה בתקופתי לפני כ 7 שנים).
נכון שיש כמה נושאים שבהם רוב ככל תלמידי ובוגרי תורת החיים מקבלים את דרכו של ראש הישיבה (וכפי שהגיוני שיהיה וכך כנראה קורה במקומות אחרים כדוג׳ מרכז הרב והר המור, בית אל וכו׳) אך הכל מתקבל תוך הבנה שזאת דרך נכונה (ולא הדרך היחידה), ומתוך כבוד כלפי דעות אחרות.
זכור לי שיחה שהרב טל סיפר שאחרי שיצא ספר טל חיים שבת א׳ (שהיה הראשון בסדרה) התקשר אליו הרב שמואל אויירבך לברך אותו על הוצאת הספר. אז הרב שואל אותו: ומה עם החידושים הגדולים שיש שם? (ולהווה ידוע שיש שם סוגיא שממש הבעירה את ביהמ"ד). הרב אויירבך (שהיה שמרן גדול) עודד אותו להמשיך בדרכו לעשות ולהורות כדעתו. וכן מחזה כעיין זה חזר על עצמו עם הרב מרדכי אליהו שגם עודד אותו לא להרתע מחידושים.
ולגופם של דברים. יש רבים שמחמירים בעירוב של שבת, לא צריך להיות חכם גדול בשביל לדעת את זה. מה שמותר לאחרים, מותר גם לתורת החיים.
לעניין המצות-הרב אמר בפירוש מספר פעמים שיש לראות בזה חומרא בלבד (והדברים הגיעו עד כדי כך שבשנה שעברה בטלו את האפיה של י"א רגעים מחמת העלות הגבוהה. אח"כ מצאו מקום אחר, אך המסר ברור.)
תכלת יש לרבים בצינות הדתית (וזה חודר גם מעט אצל החרדים.
מעבר לזה, לא נראה לי שיש משהו שבכוחו להרעיד את אמות הסיפים.
בין רבותיו, הרב טל רואה את: רב אברום שפירא, הרב שמואל אויירבך, הרב קאפח, האב דב ליאור. הרב זילברמן (מהרובע). ודרך כל אחד הרב בנה את דרכו בתורה, ואתם רוצים לומר ש"אין אף רב שהוא נסמך עליו חוץ מרוח הקודש"? תמיהני.
ושוב, לא חייבים לקבל את דרך ההנהגה של הרב טל ואף לא חייבים לאהוב אותה (ואפשר אפילו להתנגד), אבל הכל צריך להיות מתוך מחלוקת שהיא לשם שמיים.
ולקינוח אני מצרף מכתב תמיכה שקיבלנו מראש ישיבת הסדר מסויימת (המכתב מוען לקבוצה מסויימת ולכן צינזרתי פרטים מזהים כי לא ידוע לי אם הרב מעוניין בפרסום שכזה), מכתב שמדבר בעד עצמו.
מכתב תמיכה מצונזר.pdf