אשה כשרהאילה בטבע
מה זה "כנועה"?veredd
אשה כשרהאבא שמואל
את מדברת על ויתוראודי4
בדיוק קראנו על זה בספר של הרב יצחק גינזבורג שליטאהביצה שהתחפשה
בקצרה, אישה צריכה להתבטל לבעלה, אבל בצורה שתשאיר מקום גם לאופי שלה.
איך אפשר להתבטל ועדיין להשאיר מקום לאופי שלה?~א.ל
אם תוותרי כל הזמןאמא ל-5
תודה על התגובות,אילה בטבע
כן, אני רוצה שיהיה לו טוב, ונח, ושהוא ישמח במה שאני עושה ובאיך שאני נראית,
ולכן אני מ-ו-ו-ת-ר-ת על מה שאני הייתי רוצה, ועושה כרצונו.
לא צריך לשדר "אוף, טוב, אני אוותר לך הפעם", אבל הנתינה הזו היא ויתור על האגו שלי עכשיו.
הוא יודע שאני מקריבה, ומעריך את זה מאוד, וגם בא לקראתי ומתחשב בהרבה דברים.

אבל ---
הקטע הקשה לי זה הטעם בבגדים.... אולי זה נשמע רדוד וטפשי,
אבל ב"ה בכל מה שיותר העקרוני מזה אנחנו מסתדרים מצוין.....

הטעם שלנו שונה בתכלית, וכמה שאני אמורה להיות יפה בדיוק בשביל בעלי,
חשוב לי מאוד גם לאהוב את איך שאני נראית.....
אההאודי4
ותמיד אפשרראו כי טוב
"עושה רצונו-רצונה" שמעת על זה?שושו
איילה בטבע יקרהז'וז'ואית

מזו התמונה הזו?דוסית גאה!
אשכרה!מה הקטע לתקוע את הערביות האלו ?אמא קטנה
מי אחראי לדבר הזה? הוא לא מצא משהו יותר מתאים?
תנו כבוד-זו תמונה של צדיקה גדולהשלמה
מיש שם את התמונה הזאת?!כמה נורא! ומה עם נקבה תסובבאנונימי (פותח)
לא כל ויתור הוא טוב - מאמר שמצאתיתחיה052
הרב עזריאל אריאל
לא קונים ויתורים...
אחת ההדרכות הנפוצות לזוגות צעירים העומדים ערב חתונתם היא ללמוד לוותר. הוויתור הוא ביטוי לאהבה, להעדר אנוכיות, לרגישות לזולת, לענווה, ולכל המידות הטובות הנחוצות כל כך לכל זוג הבונה את ביתו.
עם זאת, כבר אמר מרן הרב זצ"ל, כי "אין לך מידה טובה בעולם שאין הקיצוניות מזיקתה". יש ויתור ויש ויתור. יש ויתור מועיל ויש ויתור הרסני. ונדרש לא מעט שכל ישר כדי להבחין ביניהם.
ככלל, האתגר הגדול של הזוגיות הוא התמודדות יעילה עם אי הסכמות. השוני – במנטליות, בעמדות, בצרכים – הוא עצום, גם כאשר מדובר בבני זוג הרואים את עצמם 'מתאימים' עד מאד. כשהקב"ה ברא את האשה מצלעו של האיש, הוא לא הגדיר אותה רק כ'עזר' אלא גם 'כנגדו'. כדי לחיות באהבה ובאחווה, בשלום וברעות, יש למצוא את הדרך להגיע להסכמה מתוך מצב של אי הסכמה. בכך יהפכו ה'שניים' ל'אחד', ויתנו בכך ביטוי נוסף לאחדותו של הבורא, המקיפה וכוללת את כל הניגודים הקיימים בבריאה.
שמונה דרכים עומדות בפני בני זוג שיש ביניהם חילוקי דעות:
א. שכנוע: לשוחח עד שאחד מבני הזוג מסכים לכך שעמדתו של השני היא הנכונה והצודקת.
ב. פשרה: להחליט על "משהו בערך באמצע".
ג. בוררות: להתייעץ עם גורם שלישי, ולקבל את דעתו.
ד. התעלמות: להחליט שלא להחליט.
ה. כניעה: בן זוג אחד לא מסוגל לעמוד בלחץ שהשני מפעיל עליו, ומקבל את הדין.
ו. לוותר: ג'סטה אצילית שמטרתה לעשות טוב לשני.
ז. גישור: להקשיב מתוך ניסיון של כל אחד להבין את הצרכים של השני, ולחפש פיתרון יצירתי שיספק את שניהם.
ח. להמשיך לריב...
השכנוע הוא דבר מצויין, בתנאי אחד, שהוא לא צורה סמויה של כפייה. דיון שמטרתו שכנוע, פעמים שיש בו משהו כוחני, בו צד אחד מנצח והשני מפסיד. השכנוע הוא דרך טובה, כאשר השאלה בה דנים איננה "מי צודק?" אלא "מה יעשה יותר טוב לנו – כזוג וכמשפחה?". כאשר זוהי השאלה העומדת לדיון, זה מזמין את בני הזוג לדבר אחר – לגישור. בגישור, אנו לא עוסקים בלשכנע את זה את זו בכך שאנו צודקים, אלא בניסיון משותף להבין זה את זו, ומתוך כך להגיע להסכמה על מה שיתן מענה מרבי לצרכים ההדדיים של בני הזוג. בדרך כלל, מהלך כזה מוליד משהו יצירתי, שלא חשבו עליו קודם, ומן ההיבט הרגשי, שני הצדדים יוצאים מסופקים מן הפיתרון. הפשרה, לעומת זאת, היא משהו שבו כל אחד מן הצדדים "יוצא וחצי תאוותו בידו", כל אחד יוצא "חצי מסופק וחצי מתוסכל", עם נטייה למדוד עד כמה הפיתרון הוא "צודק".
הבוררות וההתעלמות הן שתי דרכים שלא להחליט. הדרך הראשונה מעבירה את הסמכות לאדם אחר, והשנייה – מוותרת על ההחלטה, בתקווה שעד שזה יגיע למעשה יקרה "משהו". שתי הדרכים הללו לא כל כך בונות את הקשר בין בני הזוג, אבל לפחות, בדרך כלל, אין בהן משהו הרסני.
הניגוד החריף ביותר קיים בין הכניעה לבין הוויתור. אלו שתי התנהגויות דומות מאד זו לזו, אבל ההבדל ביניהן הוא תהומי. הכניעה משאירה צד אחד מנצח, כשלצדו צד אחד מושפל. הוויתור, לעומתה, משאיר את שני הצדדים בתחושה מרוממת. הכניעה מזמינה את הצד המנצח ל"סיבוב ניצחון" נוסף בוויכוח הבא. הוויתור, לעומתה, מזמין את הצד השני לוותר בתורו, בפעם הבאה. הכניעה יוצרת אצל הצד המרוויח יחס של זלזול כלפי הצד המפסיד. הוויתור יוצר יחס של הערכה. הכניעה באה ממקום של חולשה גדולה. הוויתור בא ממקום של עוצמה פנימית גדולה עוד יותר.
לאחר כל החידוד של ההבדלים, עדיין קשה להמליץ על הוויתור כדרך חיים. לשני הצדדים קשה להבחין בינו לבין הכניעה, ויש בכך סיכון מסויים. הוויתור, יש בו נטייה להתחשבנות. כדי להבטיח שהוויתור יהיה ויתור ולא יהפוך לכניעה, דואג הצד המוותר לוודא שהצד השני השיב לו כראוי בפעם הבאה. לכל ויתור ישנו ניקוד סמוי, ומדרכו של עולם, שכל אחד מבני הזוג מעניק ניקוד שונה לכל ויתור. בדרך כלל, הוויתור שלי יקבל ניקוד גבוה יותר מאשר הוויתור שלך... ואם כך, יוצא שעל כל ויתור שאני מקבל, יהיה עלי לשלם בריבית דריבית, והמחיר מתחיל להיות יקר...
בקיצור, לעשות ג'סטה מידי פעם – זה טוב מאד. אבל כדרך חיים, עדיף ללמוד את שפת הגישור.
* הכותב עוסק בייעוץ נישואין ובגישור. ניתן להפנות שאלות בדוא"ל azriel11@neto.net.il, או בטל. 08-9206323.
עזרת לי, תודה!
אילה בטבע
^^^מאמר טוב, אל תוותרו עליו..!!
נפשי ישובב
מזעזע אותי עצם השאלה הזו.ronnen
אני לא יודע אם אתה שווה את ההתייחסותאודי4
תקרא מה כתבת:אנונימי (פותח)
טוב, עכשיו הכל מובן...
תרחיב קצת אופקים.. תראה שיש בעולם עוד צבעים.. ותראה שיש עוד ציבורים, כך אולי גם תבין שגם רב שאינך משתייך אליו ראוי לכבד אותו כמו כל ת"ח.. ויש עוד דעות, ויש גם נשים צדיקות ב"ה בעם ישראל. אתה כמובן לא חייב לחשוב כך, אבל וודאי שמי שחושבת בכיוון הזה אינה חייבת להיות מ "מהמתחרד"לים המטורללים" כמו שהגדרת.
יום נעים לכולם
לאודי היקרronnen
טעות חמורה עיוות התפישה היהדותיתאנונימי (פותח)
תפקיד האשה לעלות קומה את הויכוח עם בעלה -כנסו וראואנונימי (פותח)
ב"הmetorafi
לדעתי הרעיון הזה של כניעות האשה הוא רעיון של גבריםנמרוד
נמרוד..אלעד
לכן גם המילה "כנועה" בהקשר הזה לא מתאימה
הנושא עמוק ורחב נמרוד, ולא מסתכם בשיוויון זכויות ומעמד בלבד
כל מה שרציתי להדגיש הואנמרוד
בואו ניתן לרמב"ם ונשמע מה יש לו לומר לנו בנושא...אנונימי (פותח)אחרונה
יט וכן צוו חכמים שיהא אדם מכבד את אשתו יותר מגופו ואוהבה כגופו. ואם יש לו ממון מרבה בטובתה כפי ממונו. ולא יטיל עליה אימה יתירה ויהיה דבורו עמה בנחת ולא יהיה עצב ולא רגזן: וכן צוו על האשה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדאי ויהיה עליה מורא ממנו ותעשה כל מעשיה על פיו. ויהיה בעיניה כמו שר או מלך מהלכת בתאות לבו ומרחקת כל מה שישנא. וזה דרך בנות ישראל ובני ישראל הקדושים והטהורים בזיווגן. ובדרכים אלו יהיה ישובן נאה ומשובח
קניית דירהרבקה28
יש חברות שעוסקות בייעוץ למשכנתאיוקטנה
איך אפשר לקנות דירה "בלי גרוש"אנונימי (פותח)
תלחצי באינטרנט באתר משרד השיכון,ד.אחרונה
מידע זוגי ומשפחתי חשובנחשונית
מטרת ההודעה היא לשם שמיים. שלחתי אותה ברשות ובהסכמת אלעד מנהל הפורום. אין לי רווח אישי בהודעה, ציינתי מה בתשלום ואני מדגישה שהודעה זו לא אמורה להיות פירסומת, למרות הפירסום לו זוכים הנלי"ם. למרות הטירחה שבדבר, אני ממליצה להיכנס לאתרים עצמם ולבדוק בעצמכם מה מתאים לכל אחד ואחת ולכל זוג, לקבל עוד פרטים ולשים לב להנחיות שלהם. זה חשוב. מי שיש לו מידע בדוק ומעודכן על אירגונים ומטפלים נוספים, נשמח שיוסיף אותו כאן. ותודה רבה למי-ם שעוררה אותי לצורך הגדול והדחוף לשים את זה בפורום נשואות בלבד ומשם גם לכאן, זה בזכותה. ותודה גם לעוד נשים מקסימות ששלחו מידע בו נעזרתי ואותו ריכזתי כאן. בהצלחה רבה, אושר ושמחה בחיי המשפחה.
אירגונים העוסקים בזוגיות ושלום בית, ייעוץ רפואי הלכתי וסיוע כלכלי, סיוע לנשים דתיות, טהרת המשפחה, פוריות ורפואה עפ"י ההלכה, אישות ואינטימיות:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
כל נושאי המשפחה
מכון מאיר
חדש! קו חם לשאלות בכל ענייני היהדות 24 שעות ביממה. לפניות מכל רחבי הארץ 1599-599999
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"שאל את הרב" באתר כיפה http://www.kipa.co.il/ask/
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
בית הוראה של המכון הגבוה לתורה, אוניברסיטת בר-אילן.
בקשר קבוע עם הרב הראשי לרמת-גן, הרב יעקב אריאל.
http://www.mgl.org.il/he/community/default.asp?id=91
ניתן להשאיר שאלות לבית הוראה באמצעים הבאים:
תיבת הדואר של המכון: המכון הגבוה לתורה, אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן 52900
פקס מס': 03-738 4023
דואר אלקטרוני: yeshiva@mail.biu.ac.il
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
זוגיות ושלום בית
בתשלום
מכון "בנין שלם" לענייני נישואין ומשפחה
רחוב המקובלים 7 הרובע היהודי ירושלים מיקוד 97500
טלפון:02-6271525 דוא"ל: mbshalem@gmail.com פקס: 02-6276512
מוקד טלפוני של יעוץ אישי, זוגי ומשפחתי לקהל הרחב. שיחה ראשונית עם אשה. אח"כ בהתאם לצורך.http://www.binyanshalem.org.il/o_page.asp?o_id=4
בין השעות 8:30-15:00 02-6271525 שלוחה 112/113
החל מהשעה 15:00 02-6273706
דוא"ל: mbshalem@gmail.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אירגון צהר - קשב זוגי, אוזן קשבת ומקצועית בנושאי זוגיות 078-8187654
http://www.tovimha2.org.il/tabid/59/language/he-IL/Default.aspx
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
פוריות, ייעוץ רפואי הלכתי וסיוע כלכלי
אגודת אפרת - האגודה לעידוד הילודה בעם היהודי
http://www.efrat.org.il/index.asp
אגודת "אפרת" רחוב העילוי 10 ת.ד. 6325 ירושלים 91062
טל. 6536212-02 פקס. 6529531-02
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ארגון "בוני עולם" - מטרת הארגון היא לספק מימון בכל התחומים הקשורים בטיפולי פוריות, ובכך להוריד מהזוג את הלחץ הכספי, הרגשי והפיזי הכרוכים בעקרות. http://www.boneiolam.co.il/index.php
| הנהלה | |
| נחמיה 81 | |
| בני ברק |
|
| טלפון: פקס: |
1-800-300-307 03-619-0701 03-578-7455 |
ירושלים
אהלי יוסף 22גוש שמונים ירושלים | |||
| טלפון:
|
1800-300-307
| ||
סיוע לנשים דתיות
| מרכז הסיוע לנשים
דתיות | |||||
| |||||
|
בת מלך - אירגון סיוע לנשים דתיות במצוקה http://www.batmelech.org/
"כשהכל סגור, אצלנו פתוח."
'בת מלך' הינה עמותה המציעה שירותים מקיפים לנפגעי אלימות במשפחה בישראל.
העמותה מציעה מגוון שירותים יחודיים לאוכלוסיה הדתית והחרדית המספקים: הגנה פיזית, תמיכה נפשית, סיוע סוציאלי, משפטי וכלכלי, שירותים ותוכניות שמטרתם חינוך למניעת אלימות במשפחה, סיוע לנפגעי האלימות, שיקום ובניית חיים עצמאיים.
טלפון חינם בכל שעה: 1-800-292-333 office@batmelech.org
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אישות וטהרת המשפחה
מכון פוע"ה, פוריות ורפואה עפ"י ההלכה, רבנים משיבים, קבוצת תמיכה לנשים בטיפולי פוריות, ועוד.
http://www.puah.org.il/ContactUs.aspx
טל : 02-6515050
פקס : 02-6517501
אי-מייל : info@puah.org.il
שעות הפעילות: 09:00-20:00
פעילות המרכזיה : 09:00-18:00
מוקד חרום לשאלות דחופות בין השעות: 18:00-20:00 בקו 0524512220
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
יועצות הלכה של מדרשת נשמת: באינטרנט ובאימייל http://www.yoatzot.org/askH.php
הקו ההלכתי הפתוח של נשמת, שיחה עם אשה.
בארץ:
02-640-4343חיוג מחו"ל: 972-2-640-4343+
חיוג חינם מצפון אמריקה: 1-877-963-8938
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אתר ישיבת בית-אל, בית הוראה לענייני אישות וטהרת המשפחה
http://www.yeshiva.org.il/ask/?inner=2
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מוסדות דור ודור (כולל לוח טהרה)
http://www.dorvador.org.il/Dev2Go.web?Anchor=idune&rnd=1
מוסדות דור ודור, רחוב אביתר הכהן 9 | ירושלים | טל: 02-5910000 | פקס: 02-5822078 |
ע.ר: ( 58-021-421-1 ) ת.ד 41077 ירושלים, 91410
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מקוה.נט - אתר המקוואות והטהרה. כולל רשימת מקוואות ובודקות טהרה.
http://www.mikve.net/default.asp
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
בתשלום
מקווה הסגולות לזרע של קיימא, בכפר חב"ד ב' מומלץ מאוד גם בתור מקווה נקי, יוקרתי ושקט.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
עבריה - ספא בוטיק, מתחם כלולות, מקווה טהרה. http://www.ivria.co.il
גבעת שמואל, גוש עציון 15 טל.03-5324477 דוא"ל ivria@ivria.co.il
_______________________________________________________________________________
מטפלות, בעיקר, ובתשלום:
-------------------------------------
ד"ר חנה קטן,
רופאת נשים ויועצת אישות מומחית
טלפון:
שאולזון 58 ירושלים
טלפון:
תחום ראשי: יילוד וגינקולוגיה
תתי תחומים: פריון
איזורים: אזור המרכז, אזור ירושלים
עובדת עם:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
02-6784714
לא רופאת נשים אלא מיילדת שעשתה דוקטורט במיניות האישה. מומחית לבעיות ביחסי אישות.
אישה דתיה שמומחית בבעיות של זוגות בכלל ודתיים בפרט, מאבחנת את הבעיה ואם יש צורך שולחת לטיפול אצל מומחים בתחום הבעיה. המרפאה שלה נמצאת בהדסה עין כרם.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
רחל רוזנברג, יועצת אישות חרדית. הר נוף, ירושלים.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
מקבל בירושלים ועובד בשיתוף עם עובדת סוציאלית בשם רבקה קליין.
סגל 7 ירושלים
דרך חברון 105 ירושלים
| טלפון: |
|
| פקס: |
|
שיקום רצפת האגן וביופדבק.
מרפאות בתל-אביב, ירושלים ובית שמש.
http://www.physioforwomen.com/index_h.html
לקביעת תור 050-5-689572
tallir@netvision.net.il
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
יעל שוראקי-דנן
פיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן בשיטת האוסתאופטיה ycdanan@ netvision.net.il
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
האתר הישראלי לרצפת אגן. שיפור התפקוד הנשי ע"י תרגילי רצפת האגן.
http://www.mdspharm.co.il/design/projects/pelvicfloor/v2/authors.asp?id=1
קלודין
הטב-בלום, פיזיותרפיסטית BPT, מומחית בשיקום אורוגינקולוגי
דו"א: jocelyn@vms.huji.ac.il
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
סיון נבות - פיזיוטרפיסטית המתמחה בשיקום אגן,
הכנה ללידה וייעוץ עם הרצאות וסדנאות לקהל.
http://www.pelvic-physiotherapy.co.il/
טלפקס: 9566672 – 09
sivan.navot@gmail.com
קליניקות: רח' מנדס 41, קריית קריניצי, רמת-גן ■ הרצליה
טל. 03-6359875 ■ 052-6623666 sivan@pelvic-physio.co.il
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מיכל שונברון - פוריות בדרך הטבעית. זיהוי ביוץ http://www.poriutivit.com/page.asp?p=5
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מירב שרמן - שיטת שרמן, סוד הטבע הנשי. פוריות וזיהוי ביוץ http://www.veset.co.il
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מיכל פינקלשטיין, מיילדת מוסמכת, ייעוץ והדרכה לנשים הרות ויולדות, מתמחה בדיכאון אחרי לידה.
מחברת הספרים "בשעה טובה" ו"אחרי לידה". 0546205544 midwife@netvision.net.il
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
גל קורן - מטפלת הוליסטית. ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
054-8080747
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
תופעה: נשים מתביישות לספר על בעיות לרופא
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3898552,00.html
מדריך: שאלות מביכות שלא העזתם לשאול את הרופא
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3380349,00.html
שבוע המודעות - ביישנות רפואית נשית
http://www.nashy.co.il/Page.asp?id=1
*********************************************************************************************************
הבית מתפוצץ מרוב בגדים ב"ה...נחשונית
מפנה מקום
ברי סחרוף
אני מפנה מקום בפה לנשיקות שלך
מפנה מקום מסביב לשתיקות שלך
מפנה מקום בלב ללחיצות שלך
מפנה מקום בבטן שאוכל לבלוע אותך
אני מפנה מקום בתיבה למכתבים שלך
מפנה מקום בראש לשדים שלך
מפנה מקום בלחי לסטירות שלך
כל כך הרבה מקום ואת בשלך
את בשלך... את בשלך
כל הרבה מקום את יכולה להישאר לישון
ואם תהיי לגמרי שלי
לא ישאר מקום בשבילי
אני מפנה מקום בארון לבגדים שלך
מפנה מקום באלבום לתמונות שלך
מפנה מקום מול האור לצללית שלך
מפנה מקום בחושך לנשימות שלך
אני מפנה מקום על הכר לשערות שלך
מפנה מקום בפינה לכפכפים שלך
מפנה מקום שאליו אוכל לברוח איתך
כל כך הרבה מקום ואת בשלך
ואת בשלך... ואת בשלך
כל כך הרבה מקום שכמעט ואי אפשר לנשום
ואם תהיי לגמרי שלי
לא ישאר מקום בשבילי
לדעתי אין בזה תרופת פלאיםדני-יהונתן
בקשר לעומס הבגדים אצלכםnatiyg12
תחי הסמרטוטיה מלכת המשיח לעולם ועד!!מאמע צאדיקה
חיאביגילי



אצלנו זו היתה בעיה תורשתית...אני ירושלמית

)השאלה היא מה שורש הבעיהAvrechit
נראה לי שצריך גם להסתכל על המקום בביתאמא ל-5אחרונה
איך לא להיות לאישה מלחיצה בעניין לימוד התורה?~א.ל
ידוע ש "זאת התורה אדם כי ימות באוהל". ז"א שבשביל שהתורה תהפוך להיות חלק ממהותו של האדם הוא צריך להמית עצמו עבורה ולעמול בה ביגיעה גדולה.
אני מודעת לזה שזה לא פשוט תמיד, ולזה שכל אחד מקיים את זה אחרת. הרי אין מתכונים. ובכ"ז- אני מאוד רוצה בכך... ומאמינה שבע"ה זה יהיה יותר חשוב כשאתחתן...
אני מפחדת שתקרה מציאות שאני ארצה יותר והוא פחות וה"לחץ" הזה- אפילו בעודו סמוי- יגרום לו לסגת אחורה.
מה אתם חושבים?
ומוזמנים – אלו שהדבר נוגע אליהם- לספר לי על מקרים שלהם במידה והם מעוניינים כדי להשכיל ולשמוע.. 
אני חושב שזה נכון בכל דברמשה
לעניות דעתידני-יהונתן
שאלה יפה. שאיפה יפה מאד.ד.
שאלה מקסימה!אודי4
וואו תודה לכם !~א.ל

שני דבריםעדיאל
כתבתי שברור לי שאין מתכונים~א.ל
לי נראה שהאשה לא אמורה לדאוג ללימוד תורה של בעלהעדיאל
נראה לך שבאמת אשגיח עליו?~א.ל

זה שאת רוצה זה הכי חשוב. מי שכך - לא יילחץ מזה.ד.
רצון זה טוב ויפה אבל לא מספיק...אביוס
כל הרעיונות החיוביים שכתבת, טובים ונכונים,ד.
ד. יקר,~א.ל

תיקון קטןא.א.ק
כמו כל דבר בנישואין- הסוד הוא- להקשיבמאמע צאדיקה
אוי ואבוי....nick
אני לא בטוחה שזה נכון~א.ל

לא הבנתם בכלל למה התכוונתימאמע צאדיקה
לא התכוונה ש"ישפוך לה הגיגים"..ד.
אני חושבת, שאשה מלחיצה בעניין לימוד התורה,אביוס
את צודקת~א.ל
מניסיון אישיראו כי טוב
^^\ט'
הבעיה היא אולי שהאישה מקריבה הרבה בשביל המעמד הזהמשה
אבל זה שונה משאר התחומים, כי פהנפשי ישובב
אם משווים את זה לחינוך,אביוס
אכןאודי4
היא לא רק מאפשרתשושנהא
איזה דברים יפים אמרתםאמא ל-5אחרונה
התפריט הקבוע שלנו לשישי בצהרייםנחשונית
ספגטי....אמא קטנה
ככה אצל הורי,אצלינו אוכלים מה שמוצאים בין הידים והרגליים ,והלוואי ואזכה להפוך את זה שתיהיה ארוחה קבוע...
בתאבון...טוזי
קוסקוס משקית, רוטב מהיררצון הרצונות
קוסקוס משקיתתהילולה
שניצלים וקציצותשחרחורת
נקניקיות עם צ'יפס קפוא משקית.כרבע שעה בתנורד.
וויש,לא בריא בגרוש...מתקשה
אצלנו- ישירות מבית הורי:+mp8
מלוואחנסיכה בפיתה
......הדריכני
הכנת אוכל ליום שישי בצהרייםNAVA
>>>>ג'ינג'ית מנמשת
ותוספת בשרית דהיינו שניצלים או אצלנו לדוגמא אוכלים גרונות הודו..מזין וטעים ולא קשה להכין...פשוט מטבלים ושמים בסיר..(רק שהבישול לוקח בערך שעה וחצי - שעתיים אם אין לכם סיר לחץ ששם הם מתבשלות 20 דקות)
משביע וטוב וחוסך המון בלאגן ונשנושים וכולם שמחים..
בהצלחה
רעיונות מבית אימי חמותי ומה שאנחנו נוהגיםמוריה בשמחה
וואו!!כל זה ליום שיש בצהריים?אביוס
כשאת מכינה שניצלים--אפוש

חלות שהכתי לשבתאמא ל-5אחרונה
ב-ל-ג-ן!!!!!!!!!!clifford
אנשים הבו עצה!!
לצערי הרב החדר שלנו כמעט תמיד מבולגן בטרוף!!
אני לא בן אדם מסודר מאד אבל החדר הזה מגיע לרמות בלגן שאני לא רוצה להכיר...
תמיד כשמסדרים את הבית החדרים היותר ייצוגיים מקבלים טיפול הולם יותר ולחדר שלנו בסוף לא מגיעים/ לא נשאר זמן.
תכל'ס אני שונאת את המצב הזה וכל ערב כשהולכים לישון שפוכים ושוב לא הספקתי לסדר אותו אני מתבאסת ומרגישה כמה
זה פוגע בנחת, ברוגע ואפילו בזוגיות אבל בכל זאת לא מצליחה לשנות את זה.
בעיקרון הדלת כמעט תמיד סגורה אבל אם באים אורחים ובמקרה היא לא- זה גם פדיחה עולמית



בקיצור- מה עושים??
איזה איכסון יש לך בחדר?מאמע צאדיקה
גם, אבלראו כי טוב
מה עוזר לי?אמא ל-5אחרונה
מאוררי תקרה-פאז
אני מכירהיהודיה מא"י

החלום שלי לגמרי!!מאמע צאדיקה
יצא לי להכיר כמה כאלהמשה
נהדריםראו כי טובאחרונה
לא חשה בטוב...א.א.ק
זה היה לי כשהייתי ילד. זה עובר אחרי חודש בערךדני-יהונתן
קודם כלראו כי טוב
רפואה שלמה!!אם הבנים12
תודה רבה!!!
א.א.ק



אם זה עדיין רלוונטיcliffordאחרונה
חוץ מזה שאם יש משהו שבא לך ללמוד- נושא שאפשר מהאינטרנט או משהו קדוש זו ממש הזדמנות!!
רפואה שלמה!
גימטריהנחשונית
להחביא בכל מיני מקומות מתנות קטנות עם פתקיםאני ירושלמיתאחרונה
יום נישואים שמח לנו!!!
אביוס
מזל טוב ! שתזכו לעוד הרבה כאלה
משה
מזל טוב!אלעד
אלעד ובת מלך
מזל טוב, תזכו לשנים רבות ביחד!נחשונית
כיף
תודה רבה!! שתזכו גם אתם
אביוס
מזל טוב!אם הבנים12
מזל טוב. "זוג ותיק".. תִשמחו ותשַמחו.ד.
טוב מאוחר..אבא שמואלאחרונה
ה' ימלא חסרונכם!
איך עוברים דירה?אביוס
להתחיל בלאסוף ארגזים מאסיביים וחזקיםמשה
"ויסעו ויחנו"אלעד
דרך צלחה!ראו כי טוב
קובעים לכל חדר בבית החדש צבעתותים

הי! אהבתימשה
אנחנו עשינו את זה עם טושים בצבעים שוניםנווה מדבר
אנחנו השתמשנו בארגזי קולהביצת עיןאחרונה
יואו!!תודה...כמה זמן לוקח לארוז בערך?אביוס
מחפשת רעיונות לאוכל עם גבינת עיזים..אביוס
ירקות "מוקפצים"שמי
סליחה על הבורות אבל ביצים קשות?אביוס
לאכול עם אבטיח כמובן!נחשונית
לאכול עם כפית- ליד פיתה\זעתר\שמן זיתמאמע צאדיקה
מה באמת?אוכלים את זה עם סלט? ואבטיח??אביוסאחרונה
דברי תורה בהעלותךאמת מארץ
דברי התורה השבת לרפואת חיה לירון בת שריתה ואילן מנחם בן חנה
דבר תורה נקודתי
השבת אנו קוראים את פרשת "בהעלותך". בתחילת הפרשה ה' מצווה את אהרון להדליק את הנרות במקדש. התורה מספרת לנו על התמדתו הגדולה של אהרון במעשה ההדלקה, ומשתמשת בביטוי: "ויעש כן אהרון". "ויעש כן" – אהרון עשה את אותו מעשה בדיוק פעמיים ביום: בבוקר ואחר הצהרים -יום יום, במשך כל ימי חייו.
אולם, אהרון עשה את אותו המעשה בדיוק - מידת ההתלהבות שהייתה מנת חלקו בפעם הראשונה שהדליק את המנורה דבקה בו למשך כל ימי חייו, בכל יום הוא התלהב מחדש, בכל פעם הוא שמח מחדש, השקיע והודה לה' על כך שזכה במצווה הגדולה הזו.
לא סתם תופעה זו מגיעה דווקא במנורה. את המנורה מדליק אהרון בבוקר – לאחר הלילה, ואחר הצהרים – לקראת ערב. בסמיכות לזמן בו מגיע החושך הדליק אהרון את המנורה. האדם תמיד מחכה לאור, הוא שמח בו כל יום ומחדש, ומבין את הנחיצות שלו.
אם נחשוב על המצוות בצורה כזו, אם נבין שהמצוות נחוצות לנו וחיוניות עבורנו – שהן המהוות את הקשר שלנו עם בורא עולם – או אז נשכיל לשמוח בהם מחדש מידי יום ביומו.
שבת שלום!
דבר תורה מעמיק
קוראים אנו השבת את פרשת "בהעלותך". פרשה זו סוערת ומפותלת, ומתווה בפנינו מסלול של עם העולה ויורד, מתקדם ונסוג.
בתחילת הפרשה אנו קוראים על מצוות הדלקת המנורה. מנורת המקדש – שהדלקתה מעידה על חיבתו הגדולה של בורא עולם לבניו, על כך שהוא – שאינו צריך לכך שנאיר לו, מעניק לנו את הזכות ל"האיר לפניו", בכדי להראות על אהבתו הגדולה אלינו.
לאחר מכן אנו למדים על הכשרת הלווים לעבודת המקדש. הלויים, שביחד עם הכוהנים מהווים את הגורם המחבר בין עם ישראל לבוראו – עוברים תהליך של התקדשות וכפרה לפני כניסתם לעבודת אוהל מועד. בהמשך, מספרת לנו התורה על מספר יהודים שהיו טמאים בי"ד בניסן, ולא יכלו להקריב את קורבן פסח. אנשים אלו באו לפני משה בבכי, ושאלו אותו מדוע נגזר עליהם שלא לקיים את מצוות הפסח, כיצד יוכלו להשלים את העובדה שהיו טמאים ולכן לא הקריבו את הקורבן? יהודים צדיקים אלו מבינים את החיסרון העצום בכך שהם נמענו מלקיים מצווה, ומתעניינים כיצד ניתן לתקן זאת. משה מביא את דבריהם לפני ה', המחדש חידוש נפלא: פסח שני – הזדמנות שנייה להקריב את קורבן פסח.
אחרי דברים אלו מתארת לנו התורה את הצורה בה הנהיג בורא עולם את עמו במדבר: השגחה פרטית נפלאה הייתה מנת חלקם, והם זכו להכוונה מדויקת על כל צעד שעשו: "על פי ה' ייסעו, ועל פי ה' יחנו". עם ישראל זוכה להשגחה ניסית.
לאחר מכן, התורה מספרת לנו על כך שמשה הכין חצוצרות כסף, כדי לשוות הוד והדר לצורת התנהלות מחנה בני ישראל. לפני היציאה לדרך, כמו גם היציאה לקרב – היו הכוהנים תוקעים ומריעים בחצוצרות, וקוראים לכל העם להתאסף ולבוא.
בהמשך התורה מתארת את הצורה הנפלאה בה מחנה עם ישראל היה מסודר, על המלכותיות והטקסיות – כיאה לצבאו של מלך מלכי המלכים, בה נקטו בני ישראל.
לאחר מכן, בפרשייה מיוחדת במינה, המסומנת ע"י 2 אותיות "נ" הפוכות, מספרת לנו התורה על ארון הקודש שהיה עומד באמצע מחנה בני ישראל. על שני לוחות הברית שניתנו בהר סיני שהונחו בתוכו, ועל העדות הנפלאה שהעיד כי בורא עולם בחר בעמו, והוא משרה בו את שכינתו בתמידות.
ברגעי-שיא אלו, בשעות המיוחדות והמפעימות הללו, עומד עם ישראל ומתלונן. עם ישראל בוכה ומתמרמר על כך שהוא זוכר את האוכל הטוב שאכל במצרים, שנמאס לנו מה"מן" שהוא מקבל מידי יום ביומו ושהוא מתאווה לאכילת בשר. באותה שעה מתחילה לבעור אש בקצה המחנה, ורק לאחר תפילותיו של משה האש נרגעת. משה מתפלל אל ה' שיביא בשר כדי שהעם יוכל לאכול ולהירגע. בתגובה, ה' אומר למשה לומר לעם, שהם יקבלו בשר עד שיימאס להם ויצא מאפם, ואכן כך היה.
לאחר מכן, משה מאציל כוחות נבואה על שבעים הזקנים המכובדים שבעם, וממנה אותם לעזור לו להנהיג את העם.
בסיומה של הפרשה אנו קוראים על כך שמרים ואהרון מדברים נגד משה אחיהם, ומרים נענשת בצרעת. הפרשה מסתיימת בכך שעם ישראל כולו חיכה למרים 7 ימים עד שנטהרה מהצרעת, ורק אז הענן התרומם, ועם ישראל המשיך במסעו.
פרשה זו תמוהה היא ביותר. מלאה היא סערות ופיתולים, סיבוכים וקושיות. עם ישראל שעמד בשיא תפארתו, שזכה לארון הברית שעומד בתוכו, שצווה להדליק את מנורת המאור בבית המקדש, ושבמשך ארבעים שנה הלך במדבר ע"פ הנחייתו של בורא עולם – נופל עד כדי כך? עם ישראל המקבל מידי יום את המן, בו אפשר לטעום כל טעם שרוצים, מתגעגע ל"אוכל" שאכל במצרים כעבד?
חיינו שלנו נראים אף הם ככה. הם מלאים תהפוכות: עליות וירידות, נסיקות ונסיגות, חושך ואור. ברגע אחד אתה נמצא למעלה - זוכה אתה להרגיש את הקרבה לשכינה, ובמשנהו אתה עמוק עמוק למטה – חש מנודה ונזוף, רחוק ומאוס.
לקח עצום מאין כמותו לוקחים אנו מפרשת "בהעלותך". פרשה סוערת המלווה את עם ישראל בגודלם ובנפילתם, בהצלחתם ובכישלונותיהם, בירידות ובעליות. אסור לאדם להתייאש מנפילות, ואל לו להתגאות בהצלחה, חובה עלינו לזכור שעבודת האדם בעולמו כוללת מצבים של עליה והתקדמות, כמו גם מצבים של נפילה וירידה. "אם אסק שמיים – שם אתה, ואציעה שאול – הינך" אומר נעים זמירות ישראל בתהילים. גם כשאנו נוסקים לשמיים, וגם כשאנו שוכבים בשאול תחתיות – בורא עולם נמצא איתנו. אסור לנו לפחד מנפילות, ואל לנו להתגאות בהצלחות. שומה עלינו לזכור כי בורא עולם נמצא עימנו בכל המצבים כולם.
שבת שלום אחים ואחיות יקרים!
כמידי שבוע, המקום לכל הדיונים על פרשת השבוע:
http://www.facebook.com/topic.php?topic=13901&uid=160950736023
דף מעוצב ובו דברי התורה:
תודה. יישר כח.ד.אחרונה
מקרר חופר-פאז
הגיונייהודיה מא"י
9 חודשים? נו זה ברור!נחשונית
מהר מהר לתמיכה - לפני שנגמרת האחריותמשה
תנצלו את הזמן כל עוד יש אחריותאמא מסורה
את יודעת למה זה?אלעד
לפעמים מספיק לשמן אותו עם שמן מכונות פשוטמשהאחרונה
כמה קוב מים אתם צורכים בחודשיים?משה
שאלה חשובהיוני ע
מה דעתכם לגבי עמידה בצפירה?כי לי זה נראה כעבודה זרה.
חג עצמאות שמחא.ביש
חג עצמאות שמח
מזכיר ליא.ביש
בליל יום הזכרון של שנה שעברה, בזמן שהחזן אמר קדיש לפני שמונה עשרה, החלה צפירה. החזן הפסיק ומהקהל נשמעו קולות נו נו נו... אם לא הגבאי בעל התושיה שהפסיק את המריבה לאחר התפילה, יתכן שבין חללי מערכות ישראל היינו מוצאים עוד שני שמות. לא מצחיק!
יש בזה אמת שהרי זה מנהג גוייםאסף ט
שאלה לחכמיםגולדה.
למה הציבור הלא דתי מחוייב להתעצבן על פי חוק בסיטואציה שלא עומדים בצפירה, ומנגד אדם דתי מאולץ לא להתעצבן בסיטואציה שמישהו נוסע ברכב בשבת מתחת לחלון ביתו.
איזה גויים נוהגים בזה בדיוק?טלי10
ואם נותנים לצפירה אופי אחר?תהילים למשל,זה עדיין~א.ל
צפירה באירועי זכרון באה מכללי הטקס הבריטיםא.ביש
אין בין צפירה לע"ז שום דבר משותףאלעד
אפילו איסור "חוקות הגויים" אין כאן, לפי רוב הדעות, הואיל וזה לא מנהג רע (גם המשקפיים שלך זה מנהג גויים, וגם המכנסיים והרכב והכל)
אז איך לעזאזל הגעת לעבודה זרה?
תגיד לי גם על חילול שבת אתה מתעצבן כך?יוני ע
משום מה נראה שהציבור שלנו קרי הדתי לאומי צריך לרענן את שורותיו בכל הנוגע למדיניות הכפיה החילונית.
שהרי אם אתה באמצע לימוד תורה ויש צפירה בטח לא היית מעיז להפסיק לימוד תורה בכדי לעמוד?
לרענן תמיד טובאלעד
אבל הגזמת. אף אחד לא טוען שנסיעה בשבת היא עבודה זרה
בישיבות שלנו בהחלט מפסיקים מהלימוד ל2 דקות, ומתייחדים יחד עם כל עם ישראל בזכרון ואמירת תהילים ותחינות על כל אלו שאפשרו לנו לשבת וללמוד בנחת. יהי זכרם ברוך
כאן אני לא מסכים איתךא.ביש
בחינת "חוקות גויים" נעשית לגבי מנהגים או טקסים שאינם שנויים במחלוקת. אתה עצמך טוען: "לפי רוב הדעות", ובמחילה מכבודך לא הרי זה כהרי משקפיים וכל הנהגות של יחידים.
ההתנגדות האובססיבית לצפירה באה ממקור אידיאולוגי אשר שולל עקרונית את מדינת ישראל כישות עצמאית, אבל יש גם אחרים שלא ממש שלמים עם הצפירה. בל נשכח ששאלת הצפירה עלתה על שלחן הניתוחים סמוך לאחר הגירוש מגוש קטיף. הנה עוד הוכחה מדוע הצפירה אינה בגדר "מנהג לא רע".
נבין שישנם תומכים בקביעת עבירה בחוק לגבי מי שלא עומדים בצפירה, ומטבע הדברים שיקומו מתנגדים ויטענו "עבודה זרה", ו"יהרג ובל יעבור"
משהו יפה..chayale
להאזנה להאזנה
ירון דקל: שלום לעתונאי אמנון לוי
אמנון לוי: שלום ירון
ירון דקל: "אנחנו נדבר על מגזר אחד שתמיד מצולם בטלויזיה כמי שאיננו מכבד את ה'צפירה' וזה המגזר החרדי"...
אמנון לוי: "נכון, והאמת היא שאני כבר הרבה שנים רוצה לדבר על זה ואפילו בחריפות כי בעיני זו דוגמא להסתה בוטה ומכוערת נגד החרדים, בענין הזה".
המראיין: "מדוע"?
אמנון לוי: תראה "באמת כל שנה מצלמים את החרדים בבני ברק ובירושלים שהם לא עומדים בצפירה ביום הזכרון לחללי צה"ל. וזה מכוער, למה? כי קודם לא במקרה בוחרים, את יום הזכרון לחללי צה"ל כדי לצלם אותם שם. אבל, הם גם לא עומדים ביום הזכרון לשואה שחל בדיוק שבוע לפני כן. גם שבוע שעבר, בצפירה ליום הזכרון לשואה, חרדים לא עמדו. החרדים היותר בא נגיד אדוקים, חלק מהחרדים אגב כן עומדים, חלקם הגדול קשה להם עם הצפירה. והם לא עומדים גם ביום השואה, עכשיו אתה אומר, ביום השואה זה לא חללי צה"ל שהם מואשמים בנכור אליהם...זה אבא שלהם, זה אמא שלהם, חסידויות שלמות נשרפו בשואה. הרי אי אפשר להגיד שהשואה לא מענינת את החרדים? אז, אולי הסבה היא בכלל לא ענין של כבוד וזכרון ויש פה הסתה"?
המראיין: "הסתה של מי, של הצבור החילוני נגד החרדים"?
אמנון לוי: כן כן "יש פה כפיה חילונית"...
המראיין: "ומה עם לכבד את רגשותינו שלנו החילונים העומדים דום"?
אמנון לוי: "אז בא נדבר על זה רגע, אתה יודע כל כך הרבה אנחנו החילונים אוהבים להגיד שישי כפיה דתית, הנה מקרה מובהק של כפיה חילונית. כי יהודי דתי, יהודי חרדי, בכל אורחותיו רוצה להבדיל את עצמו מדרך של גוים וללכת בדרך שלו שהיא על פי קוד של ההלכה, של התנהגות יהודית. בשביל יהודי דתי לכבד מת זה על ידי שאתה אומר עליו 'קדיש' אתה אומר עליו 'קל מלא רחמים'. יש איזשהוא קוד התנהגותי מאד ברור. צפירה, פרחים זר עם סרט שחור זה לא בקוד התנהגות שלהם"...
המראיין: " מאה אחוז, ומה עם לכבד את הרוב החילוני, או דתיים אחרים שמכבדים את חללי צה"ל בצפירת דומיה?
אמנון לוי: "אז בא אני אשאל אותך - נניח שמחר ש"ס עולה לשלטון, או מפלגה חרדית יותר קצונית מש"ס והיא אומרת אנחנו רוצים לכבד את זכר חללי צה"ל אבל בדרכנו. אשר על כן, בשעה 11 ביום הזכרון אין צפירה וכולם, כולל אתה, ירון דקל החילוני, חיבים לבוא לבית כנסת ולהגיד קדיש לזכרם של הנופלים"...
ירון דקל: "אז אנחנו, נגיד לא, לא יעלה על הדעת"!
אמנון לוי: "זה בדיוק הנקודה, זה בדיוק הנקודה ירון. אנחנו דורשים היום יותר מדי. למה שלא נכבד, אתה יודע, גם להם יש נופלים גם להם יש מתים, מדוע שלא כל אחד בדרכו יכבד את המתים האלה. זה בכלל לא קשור לזלזול בזכר החללים. זה מכוער להגיד את זה! זה הסתה! כי יודעים את זה, מי שקצת בקי בהלכות החברה החרדית יודע את זה. אין לזה שום קשר לכבוד לנופלים".
המראיין: "אני חייב לומר לך שדברים כאלה אני לא זוכר ששמעתי, בודאי לא מפי איש חילוני. זה דברים שנשמעים בדר"כ מפי הדוברים המובהקים של הצבור החרדי, אבל מפי עתונאי חילוני, או חילוני בכלל, לא שמענו"...
אמנון לוי: "תראה, צריך קצת להכיר את החרדים, באמת קצת, כדי להבין שה לא הענין. בשנים האחרונות, הגל הפטריוטי הלאומי שוטף את החרדים באופן שהרבנים שלהם רואים בזה איום. כל הענין של להגיד נכור לחללים ובגלל שהם לא משרתים בצבא אז לכן לא אכפת להם מאלה שמתו, זה כל כך 'נמוך', זה כל כך נלוז"...
המראיין: "אין בזה שום אמת"
אמנון לוי: "אין בזה שום אמת. אבל יש בזה אמת אחת אחרת נורא גדולה , החוסר סובלנות שלנו, אתה יודע אני רואה את זה בצפירה...".
זה פסוק מפורש "והרעותם בחצוצרות".צלי אש
"והרעותם בחצוצרות" מציין יום שמחהא.ביש
אמר לי מישהו שהתחרד בעקבות נישואי ביתו עם חרדיא.ביש
באירועי יום העצמאות לשיטתם של המיזרוחניקים כהגדרתו, יש מוטיב של ניגוח החרדים מטעמים אידיאולוגיים.
שאלתי, האם לא היו דברים מעולם, ולא מיני ולא מקצתי.
וכי תבואו מלחמה על הצר הצורר אתכם.... והרעותם בחצוצלי אש
ואולי ביום הזיכרון יש ניגוח אידיאולוגי מכיוון אחר?כלנית1
למה תפילה חגיגית, או סיפורי מלחמה, שירי יום העצמאות וכו' אמורים לנגח את החרדים? אף מזרוחניק (ביטוי מזלזל שאני שונאת והיחידים שמשתמשים בו הם החרדים, שלנו אין כל כינוי עבורם) לא עושה טקס או שומע סיפורים ושירים או עושה "על האש" כדי לנגח חרדי. הוא עושה זאת כדי להודות לה' על המדינה שנתן לנו, גם אם מצבה היום הוא לא בדיוק כפי שהיינו רוצים שהיא תהיה (קצת יותר ימינה, קצת פחות חזירים בחנויות, לא רק בעידן השפעת,..)
הויכוח יתחדש בשנה הבאהא.ביש
למה ? מה הקשר בכלל לעבודה זרהאנונימי (פותח)
כולה דקה בה עומד עם ישראל מתאחד עם עצמו למען הכלל ויש דקה שנתית בה העם ביחד לא שונאים אחד את השני אלא זוכרים את אלה שהיו שליחים קדושים למקום ובזכותם אנו פה היום.
מה רע שיש משהו מאחד ושם אותנו בפרופוציה על החיים היום אנחנו כאן ומי וידע לכמה זמן.
למה להפוך כל דבר לשלילי? לטעמי זה מאוןד קטנוני, יאללה זרום......
כל האחדותאנונימי (פותח)אחרונה
אבל מנהג אחר לדוגמא - להביא זר פרחים לקבר - זה ממש מנהג גוים
איך מגדלים כלב בבית?אביוס
מסכימה, זו הפעם הראשונה ששמעתיאביוס
קודם תכתבי אם הוא אוהב ספריםד.
אוקיינחשונית
אני תמיד מנסה לקבל רעיונות מגימטריה. אז גימטריה של 23 זה חדוה וגם חוט. אז אולי תכתבי לו משהו על "והחוט המשולש לא במהרה ינתק" - אתה, אני וה'. זכו שכינה ביניהם וכו'. נסי לגמטר גם את שם בעלך. אולי יצא לך משהו מעניין. בהצלחה ויומולדת שמח!
מחשבון גימטריה
http://www.c2kb.com/gematria/?word=23&x=40&y=13
יש מסעדה נחמדהשושנהאאחרונה
אולי אתם תהיו הכתובת הנכונה..
אנונימי (פותח)

מזל טוב!אבא שמואל
זה תלויראו כי טוב

בלבלת.יהודיה מא"י
לאו דווקאהביצה שהתחפשה
אצלנו הוורט היה איתנו [הזוג] וההורים. בהתחלה דברו על דא ועל הא [הם לא הכירו לפני זה..] ואז לאט לאט סיפרנו להם שאנחנו רוצים להתחתן..
ואחרי ההתרגשויות והבכיות והכל, [כולם ידעו, כמובן, שזה יגיע. אבל לא תכננו כ"כ מהר...], ההורים עברו לשלב המעשי.
את הש"ס והתכשיטים והטבעת קיבלנו במסיבת האירוסין, חודשיים אחר כך.
ולא, לא שברנו צלחת...
לא התכוונתי שמקבלים את המתנות בוורטיהודיה מא"י
מזל טוב!שחרחורתאחרונה
אואה. שאלת השאלות!~א.ל

היא לא באה,ראו כי טוב
ואני מוסיפה-רצון הרצונות
כן!!!!!!!!!!!!נסיכה בפיתה
ולפני החתונה אהבה היא מזוייפת?!מאמע צאדיקה
היא לא מזוייפת, היא מדומיינת...רצון הרצונות
רעיון נחמד לדיון!יוקטנה
אין שום קשר או דמיוןנמרוד
וואו איזו תגובה מעמיקה ומחכימה!יוקטנה

