הצילו! תאומים!אנונימי (פותח)
בחסדי ה' התבשרנו שיש לנו תאומים. מה זה אומר? שעכשיו כל החיים הולכים יהיו מושבתים? שצריך לעבור דירה לגור ליד החותנת? לדאוג שבעלי יעבוד בחצי משרה אחרי הלידה? לעבור מהר לישוב קהילתי עם בנות צדיקות שיגדלו את הגדולים שלנו (שלושה שיהיו בריאים) בינתיים? יש דבר כזה להניק שניים? ישנים בלילה בכלל?
אני רועדת מפחד לחשוב על העתיד (ב"ה על פחד כזה),
אם יש מי שיכולה לחלוק איתי מנסיונה אשמח מאוד מאוד...
ואו, מדהים!! בשעה טובה!!!+mp8
קודם כל, החששות שלך לגיטימיים ומובנים לגמרי,
מה שלי נראה (ולא מנסיוני, מנסיון אחרים, לי היו שניים בהפרש של 11 חודש)- השנתיים/ שלוש הראשונות יהיו עמוסות, הזויות, מתישות- אבל מדהימות!!!
שיהיה הריון קל ובריא, בשורות טובות ובהצלחה באתגר- שלא כל אחת זוכה לו, גם אם היא מאוד רוצה!!!
  תאומים זה ברכה!!טלי10
קודם כל שיהיה בשעה טובה, ובבריאות!
בתור אמא לתאומים, שגרה רחוק מההורים, וכמעט שלא נעזרת בהם כלל,
אני יכולה להגיד לך שלא צריך לעבור לגור ליד ההורים.
זה נכון, השנתיים הראשונות הם לא קלות, אבל יש בהן הרבה סיפוק!
(לראות אותם זוחלים ביחד, משחקים ביחד ובכלל, זה מאד מרגש).
 
לגבי מנוחה, יש את שעות הבוקר שבהם את איתם לבד, ואם מתנהלים נכון,
אפשר גם להספיק לישון בהם.
ניתן להניק שניים ביחד או לחוד, תלוי איך שרוצים, וישנן מספר תנוחות הנקה לצורך כך.
בתור אחת שמניקה את הילדים כשהם איתי במיטה, ולא קמה ומניקה בישיבה, הצלחתי גם לישון איתם.
 
והעיקר לא לפחד כלל.
אני למדתי, שהכל תלוי בגישה.
כשבאים בגישה לחוצה גם עכבר הופך להיות פיל,
אבל כשלוקחים את הדברים בכיף -
ומתמקדים ביופי שבדבר, זה יכולה להיות תקופה מדהימה.
 
המון הצלחה,
ואשמח לענות גם באישי.
 
איזו שמחה ,,תאומים...natiyg12
כאמא לתאומים בני 6,ב"ה,כשהם נולדו גם לי היו 3 "גדולים"[בני:2,4,6שנים]
קודם אברך אותך,שההריון יעבור ב"ה בנחת ובשלום...בתקופה הזו תשמרי על עצמך ובריאותך...
החיים לא יהיו מושבתים,אם לא תשביתי אותם....
לכוחות נפשיים ופזיים תצטרכי לדאוג....ולהרבה הרבה סבלנות.....
ותכיני את עצמך לאפשרות שבעתיד הקרוב ב"ה...החיים שלך ושל בעלך יעברו שינוי
זאת זכות "שנפלה"בחלקך....,והיופי,שבדבר הוא קשה לעיכול....ותפיסה....פלא פלאים שרוקם עור וגידים בכל שניה שאת נושמת.
להניק תאומים אפשרי ורצוי מאוד....ותלוי במידת הרצון האישי שלך, אני הנקתי אותם מההתחלה[ובערך עד שנה ו8 חודש]הנקתי אותם ביחד, וכרית הנקה חובה במקרה הזה....כשהם נולדים, יותר חשוב לגרום להם לינוק   בשעות קבועות ביחד,כדי שתוכלי קצת לנשום...כמה שאפשר....   .
אף אחד לא יוכל לומר לך שההתחלה קלה...בכל הריון ולידה ובטח ובטח ב"ה של תאומים
אבל, והאבל פה תלוי גם בך....!קודם כל אם יש בני משפחה קרובים אמא,חמות ,אחות דודה....שאת מרגישה קרובה אליהן,שיעזרו לך אחרי הלידה בבית,עם הגדולים....וקצת סדר ונקיון...ואם לא ,אז מומלץ לקחת משהי בתשלום.....זה מאוד מאוד מקל....לא רצוי שבעלך ירד במשרה...עכשיו תזדקקוו ליותר....
ודבר נוסף כל ההתחלה החדשה הזו,גם לך וגם לבעלך....עם כל הקושי צריכה להיות מתוך שמחה,ולא לחץ ופחד
דברים מסתדרים אבל צריך סבלנות ואורך רוח...
בהצלחה
תודה רבהאנונימי (פותח)
שימחתן אותי מאו בתגובות ובעצות שלכן..
בעז"ה כשאתקרב ללידה אשמח לשמוע יותר לגבי ההתנהלות שאחרי,
ואם למישהי יש עצות למהלך ההריון או ללידה (שאני מקווה מאוד שתהיה רגילה ולא בניתוח...) אשמח מאוד לשמוע
עצות למהלך ההריון והלידהnatiyg12
עצות להריון וללידה בודאי תשמעי, או ישמיעו לך אין ספור.....
ההיתרון הגדול שלך שיש לך ניסיון מההריונות הקודמים....והלידות הקודמות....
כך שאת מכירה את עצמך ,ויודעת מהניסיון מה את עומדת לעבור.....
כמובן שאין להשוות הריונות ולידות כי כל אחד,שונה ממשנהו
העצה הטובה ביותר שאני יכולה להציע:לא לצפות להריון או לידה ,כזה או אחר....בהשוואה לאחרים שהיו לך...או שהיו לאחרות,כדי לא להתאכזב,כי לא היה כמו שחשבת.....   אלא להתפלל שהכל יעבור בשלום ובבריאות ....
אצלי כבר מהשבוע ה32 הייתי בכוננות ללידה...כי הרופאים צופים לידה מוקדמת בתאומים
אני ב"ה ילדתי ב39.5 שבועות.הרופאים צופים משקל ילודים קטן,אצלי ב"ה כל אחד נולד כמעט 3 ק"ג
שניהם מצג ראש ,הלידה התחילה רגיל,1 יצא ,השני הסתבך ,עברנו קיסרי בהול....
הייתי אסירת תודה שהכל עבר בשלום...בקיצור כתבתי לך הנ" ל  כדי שכבר מעכשיו תכני את עצמך להיות פתוחה לקבל כל התרחשות,ולדעת שהכל מכוון מלמעלה,גם הקושי הוא חיובי....להשתדל לא להכין תסריטים איך זה יהיה לך הפעם....כדי שלא תתאכזבי שלא עמדת בציפיות שלעצמך.....
הרבה הצלחה סבלנות ושמחה 
 
הלוואי ויכולתי לעזור בעצותדבי חיה
מאחל לעצמי תאומים!
אבל שולחת לך חיבוק ענק והרבה ויטמינים וירטואליים...
כנס תאומים+כמה עצות מעשיותאנונימי (פותח)
יש לי תאומות בנות שנתיים (ועוד 3 ילדים מעליהן).
זה לא היה פשוט, ועדיין לא פשוט. אבל, אני כל הזמן אומרת לעצמי שגידול הילדים בכלל הוא זמני. יבוא יום והם יהיו עצמאים, ואנחנו לא ממש נעניין אותם.
כשהייתי בהריון עם התאומות, הרגשתי שכל ספרי ההיריון לא מתאימים, וקניתי את הספר: "היריון בגדול" (את יכולה למצוא פרטים עליו באינטרנט. מומלץ בחום!
כדאי להיכנס לאתר של "המרכז לתאומים" בכתובת: http://www.twinscenter.co.il/
יש להם סדנאות הכנה, והם עורכים כל שנה כנס בנושא תאומים (ביום שלישי בשבוע הבא ב"ה בסינמטק בתל אביב).
אחרי הלידה כדאי להתקשר לכל מיני חברות (סנו, האגיס, בטר אנד דיפרנט ועוד...). מפקססים להם תעודת לידה, והם שולחים מוצרים. שווה!
בהצלחה!!!
שמחה כפולהאנונימי (פותח)
בשעה טובה ושמחה!
מהריון של ילד אחד מתפעלים, ומשניים-פי שניים ויותר...
יש לי תאומות בנות 6, שנולדו אחרי 4 גדולים. בהריון- אפשר להמשיך ולתפקד עד שהגוף משדר שהוא זקוק למנוחה. תתייעצי לגבי תוספת ויטמינים לחיזוק הגוף ולהשלמת כל מה שהתינוקות לוקחים מהגוף שלך.
אחרי הלידה- תקופת "מירוץ" עמוסה. תחפשי ותבקשי עזרה- מבני משפחה, שכנים, ובתשלום: לשחק עם הגדולים, להכין ארוחת ערב, לקחת לגן, לקפל כביסה, ולפעמים להחזיק אותם כדי שתוכלי להתקלח...
אני הנקתי כל אחת בנפרד. כדאי לקבל הדרכה מיועצת הנקה.
למרות שזה נשמע קשה,זה עובר אחרי כמה חודשי הסתגלות.  מהרגע הראשון תאומים הם משמחים ומצחיקים. כל אדם שעבר לידינו נעצר, חייך ודיבר. הרגשתי שהן מוסיפות שמחה לכל הסביבה. והדינמיקה ביניהן, המשחק והדיבור שלא נפסק לרגע, זה פלא גדול. הצגת תיאטרון תמידית. עונג כפול ומכופל. כשקצת גודלים- זה אפילו יותר קל מילד אחד שצריך לחפש לו תעסוקה. הן תמיד עסוקות אחת עם השניה.
תשמחו במתנה המיוחדת הזו!
בהצלחה, ומזל טוב!
מזל טוב!יוקטנה
איזה עצות טובות קיבלת! אני חסרת נסיון בתחום 
שכנתי הופתעה שאחרי שהניקה שלושה גדולים עד גיל מתקדם, עדיין נתקלה בקשיים בהנקת התאומים! חשוב לקבל הדרכה לקראת המתנה והאתגר! (אבל בסוף היא הניקה אותם יותר משנה)
מכרה שלי ילדה תאומים בלידה רגילה אחרי קיסרי בשבוע 41, שניהם מעל 3.5 ק"ג בלי עין הרע! 
יש סיכויים טובים ללדת בלידה רגילה (כל עוד שניהם במנח אורכי לקראת הלידה), וחשוב לא לקבל "לא", אם נאמר לך כך משום מה, אלא לחזור ולבקש פגישה (במחלקת חדרי לידה) ולראות כיצד ניתן ללדת בלידה רגילה. 
שיהיה המון בהצלחה ובכיף גם בהמשך!
אני גם אמא לתאומיםאנונימי (פותח)
מנסיון שלי לא לחסוך בעזרה אפילו שזה יעלה כסף, האמת שמאוד חשוב להתייעל בעבודה, דהיינו להאכיל ביחד כל מספר שעות קבועות, וגם לדעת שהם יכולים לישון כל הלילה הם לא צריכים אוכל בלילה, במידה ותשני בלילה נורמלי הכל ייראה אחרת.
אני תאומה וגם בהריון של תאומים...אנונימי (פותח)
הי מה שלומך? כן כן כפי שאת שומעת אני בעצמי תאומה זהה נשואה + תינוק מתוק בן שנה וחצי, ובהריון בחודש תשיעי עם תאומים זהים או תאומות זהות ( מחכים להפתעה)
 
תתארי לעצמך בבדיקות הראשונות של ההריון את מקבלת בשורה כזו, זה מדהים, כמובן שהייתי בהלם, כיוון שהסטטיסטיקה שלתאומה יהיו תאומים, סטטיסטיקה מאוד נמוכה....
 
זה דבר מדהים שהולך להיות תאומים, זה מאתגר ומעניין, ומנסיון של אימי שגידלה אותי ואת אחותי , תמיד ההתחלות קשות אבל אחר כך את פשוט נהנית מהם בצורה לא נורמלית
 
כמובן שלקח לי זמן להקל את הבשורה שמצד אחד גרמה לי להיות בהלם ומצד שני גרמה לי שמחה ענקית...
מאז הבשורה, התחלתי להכין את עצמי מבחינה נפשית, פיזית, וכ"ו  לעניין הזה. אז הנה כמה טיפים:
1. היום ברוך ה' יש אינטרנט ומשם מידי יום אני קוראת מאמרים שונים ומגוונים על הולדת תאומים ועל גדילתם וחינוכם, יש המון דברים מעניינים.
2. להתייעץ עם אנשים שילדו תאומים ולשאול על גידולם וכ"ו
3. צריך עזרה, אם יש מישהו או מישהי שיכולה לעזור תבקשי ללא חשש, במיוחד לאמא טרייה, אני חושבת שניתן לבקש אפילו עזרה מהמדינה למטפלת, תבררי על זה..
4. בקשר להנקה- על פי מאמרים שקראתי ניתן להניק תאומים, אבל זה ממש קשה, לכן זו החלטה אישית שלך, המצב השונה שיכול להיות הוא שישנם נשים לתאומים שמניקות תאום אחד ולשני נותנים תחליב אחר, הבעיה שנוצרת היא שהאם בלי שתרצה יוצרת העדפה לתאום שהיא מניקה, כיוון שההנקה יוצרת קשר רב יותר בין הילד לאם, וזה חבל שתהיה העדפה...
5. מה שבטוח שיותר מאחד זה אתגר, וממש מרתק, בטוח שלא ישעמם לו, לך ולא להם...ההתפתחות שלהם תלויה בך ובהם, תמיד לגרום להם להיות יחד בגידול לשים אותם יחד באוניברסיטה וכ"ו...
6. הדבר החשוב באמת- זה לא אומר שאם הם תאומים אז הם צריכים להתלבש אותו הדבר, ולחשוב אותו הדבר, ההפך הוא הנכון, חשוב מאוד שלכל אחד יהיה הכישורים שלו וההעדפות שלו וגם סגנון הלבוש שלו...יש חשיבות שיהיו דומים אבל גם שונים...
 
יש עוד המון עצות, אבל אוכל לספק לך אותם אולי אחרי שאלד...בלי נדר..
 
אז שיהיה לך כל טוב ורק תהני מעובדה מופלאה זו...
 
תמר
5.
התללו שהכל יעבור בשלום, השאר יבוא ממילא.אנונימי (פותח)
גידול תאומיםאנונימי (פותח)
שמחי והודי לקב"ה שנתן לך פרי בטן. יש כאלה שלא זוכות והן נתברכו בדמעות לרוב.
בתי ילדה שתי בנות תאומות והיא הניקה כל אחת למשך 7 דקות - על השעון. והשניה קיבלה שד שני גם כן 7 דקות!!
 
זה קל? לא . אבל כדאי. היום הן בנות 13.5 . בשנה הבאה הן תופרדנה ,כל אחת לאולפנא אחרת. היה להן מספיק יחד!
כאשר הן עדיין לא הלכו בכוחות עצמן, אחת היתה על הגב של אמן, והשניה על חזה של אמן, יש את האביזרים לכך. פשוט אינני מצויה בשם האביזר.
 
העיקר , השמחה . יותר קשה להשיאן. נכדותי עוד לא בגיל המתאים. אבל מתוך נסיון, אני יודעת כמה קשה "להיפרד" מבנות. כך שעכשו, שהשליטה בידיך - נצלי זאת עם חיוך גדול. אל תוותרי בחינוכן!!!!
 
מאחלת סבתא ל-המון המון נכדים ונינים.
תחליטי שהכל לא קשה ותראי כמה כף יהיה.
אני יודעת שעם איחולי תצטרכי להתמודד עם השותף שלך. רק בשמחה, הכל בשמחה ותראי שהחיים יפים!!!!
הבהרה לגבי הנקה על השעוןאמא מסורה
היום יודעים שזה לא נכון, הנקה "לפי שעון", היא מתכון בטוח להפחתה משמעותית בחלב עם הזמן עד שבגיל כמה חודשים כבר האמא אומרת שאין חלב.
 
הכי טוב במקרה כזה, להתייעץ עם יועצת/ מדריכת הנקה, במידה ואת רוצה להניק, עדיף ליצור קשר עוד לפני הלידה שתתן לך הנחיות כלליות ואחרי הלידה תדעי שהיא זמינה בשבילך.
 
המון מזל טוב
ובהצלחה
מה זה אומר?!~SMILE~
שמגיע לך מזל"ט!!!

ב"ה שאילו הפחדים שלך....

שתזכי לגדלם לתורה חופה ומעשים טובים ברוח ישראל סבא ותרווי מהם רק נחת יהודית אמיתית!
מזל -טוב !!אנונימי (פותח)
קודם כל - מזל טוב והרבה בריאות. שהלידה תעבור בשלום.
 
דבר נוסף - מנסיון - כשהקדוש-ברוך-הוא נותן תאומים, הוא גם נותן את הכח לטפל בהם.
 
גם לי היו 3 ילדים בבית כשנולדו התאומים, והגדול לא היה בן 6...
 
יש שנתיים אינטנסיביות מאוד. צריך לעשות סדרי עדיפויות, למשל-עזרה בנקיון, לא לסרב להצעות עזרה- קניות, עוגה, תבשיל. אפשר אולי לגייס עזרת משפחה למשל יום א' שעתיים אמא יום ב' 3 שעות סבתא וכו'.
 
והעיקר- שי'הי'ה בשמחה ובכיף ! זה אושר גדול !!
שיהיה במזל טובshindov
אפשר תמיד לקחת טיפים מהורים אחרים. לדאוג אין ממה וזה גם לא עוזר. שיהיה לך אך באושר ובנחת.
שיהיה בהצלחה!!adidav
לנו נולדו התאומים ראשונים, לדעתי זה יותר קל מאשר בהמשך, כשיש עוד ילדים בבית, אז אין לי עצות בהקשר הזה.
העצות שלי יותר טכניות:
1. מנסיונינו עדיף להשקיע בעגלה טובה וחזקה מאשר לקנות זולה שתישבר אחרי כמה חודשים ואז בלית- ברירה עוד אחת.. מאד חשוב שהעגלה תהיה צרה ותעבור ברוב הפתחים. מאד חשוב שהעגלה תהיה קלה כי מהר מאד הילדים פלוס העגלה זה 30 ומשהו קילו. דבר נוסף, כדאי שהיא תהיה קומפקטית ככל האפשר, יש הרבה עגלות ארוכות, שבולטות קדימה, ולדעתי ברוב המקרים רוצים לתפוס כמה שפחות מקום במרחב.
2. בלי היסטריה על הנקה, מה שמסתדר, כל עוד זה לא גורם לעצבים ולחץ. אני הנקתי עד גיל 9 חודשים למרות שמההתחלה בעלי קם בלילה לתת בקבוק כדי שאוכל לישון 5 שעות רצוף פעם ביממה.

והכי חשוב- בלי רגשות אשמה! כל מה שתעשי זה הכי טוב שאת יכולה.

בהצלחה!! אחרי שתלדי תקבלי המון עצות אם תרצי או לא...
פעמיים כי טוב... עצות מבעלת נסיון כפולאנונימי (פותח)
ב"ה אנו הורים לשני זוגות תאומים הזוג הראשון כבר בני 12 והזוג השני בני 4 חדשים(ועוד כמה בודדים..ב"ה תשעה ילדים בריאים ומאושרים בפערי גילאים לא גדולים במיוחד). כמה עצות חשובות-
במהלך ההריון- חשוב מאד לדעת לוותר- הבית לא חייב להיות מסודר כל הזמן, מותר לקנות אוכל/ כלים ח"פ /או כל סוג של עזרה והקלה שאת מסוגלת לחשוב עליה. להכניס לעצמך למודעות שזה זמני , אבל משתלם.  גם אם את מרגישה שאת מסוגלת- אל תתאמצי יותר מדי כי זה לא הריון רגיל ואת חייבת לשמור על הכוחות שלך. לאכול טוב, לנוח כמה שאפשר- את לא מתפנקת אלא את עושה זאת למענם! גם בעלך חייב להבין שהוא מגוייס לטובת העניין -למשל שטיפת הבית- עברה להיות באחריות בעלי במהלך ההריון- במיוחד בסופו.
לאחר הלידה- קודם כל אל תלחיצי את עצמך להניק, בוודאי לא הנקה מלאה. יש ב"ה תחליפי חלב טובים ואם הם יתרגלו לבקבוק אז יוכלו לעזור לך ולהתחלק איתך בהאכלה וגם יהיה לך קל יותר להאכיל אותם יחד (יש כל מני טכניקות כמו למשל בשני סלקלים או בישיבה מזרחית כאשר כל אחד על רגל אחרת... את כבר תמצאי את הדרך המתאימה)
באופ כללי קחי בחשבון שהשנה הראשונה היא מעייפת, מתישה אבל זו תקופה בחיים שעוברים ואחריה קוצרים את הפרות! בכל שלב שהם עוברים חשים הקלה- לומדים לשחק קצת לבד אחכ לשחק ביחד, לזחול, ללכת ,גמילה מחיתול . בערך בגיל שנתיים- שנתיים וחצי הם פשוט שני אחים חברים טובים וכבר לא תרגישי את הקושי העצום. להפך- תהני מהם ומגידולם!
חשוב לקחת עזרה מכל סוג שהוא וחשוב לעשות סווצ' בראש לדעת שעכשיו סדרי העדיפויות משתנים- אני למשל מאז הילדה מחכה בסבלנות לכל מני תיקונים שצריך לעשות בבית או סידורים שהם לא עניין של חיים ומוות וכשיהיה לנו זמן- אולי בעוד חודש אולי בעוד חצי שנה- נעשה אותם.לא להתרגש מאי סדר, מבכי, וכד'
אני משננת לעצמי ברגעים קשים ומעייפים את הפסוק" אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי"- אם ה' שלח לך תאומים סימן שתעמדי בזה בכבוד- ב"ה נסיונות בדברים טובים!
אני ממליצה לגור בסביבה תומכת- אם מתאים לך המשפחה או חברות טובות ובכלל לגור בבית קרקע זה מאד מקל. אנחנו גרים בבית קרקע בעיירה קטנה רחוק מהמשפחה אך עם שכנים טובים . לקחתי עזרה מנערה צעירה  גם בסוף ההריון- לצאת עם הקטנים לגן שעשועים עזרה בביתוכד' וגם לאחר הלידה. יש אתר יד 2 שם מצאנו עגלת תאומים. אבל הרבה דברים השאלנו מחברים או מיד שרה או מגמח אחר- בטח תסתדרו ....
בהצלחה ובשעה טובה!!!!
והעיקר לא לפחד כללאנונימי (פותח)
שלום בת אביחיל!
שמך נאה לך ואת נאה לשמך. קודם כל עליך להודות לקב"ה על הניסים ולדעת שהקב"ה אינו שולח הריון מרובה עוברים לכל אחת (לכל זוג) אלא לאותן משפחות שהוא יודע שהן תצלחנה לגדל את הילדים ברוגע, בשלווה, בכייף ובנחת. קחי את ההריון בקלות אל תהי לחוצה כי לחץ לא עוזר.העבירי את ההריון בקריאה על הנושא, יש ספרים, אתרים ומשפחות נוספות שחוו את לידת התאומים ואפילו יותר (אני מדברת מניסיון כפול ומכופל).תוכלו לשתף ולספר גם לילדיכם הגדולים יותר ואף להתייעץ עמם, לא תאמיני כמה שילדים מצליחים לבטא ולדבר על כך יותר מהמבוגרים.
אם יש לך קשר טוב עם החותנת בוודאי שהיא תוכל לעזור לך אבל שיהיה בביתך, בפינה הפרטית שלכם. יותר קל לנייד חותנת מאשר ילדים. את מקבלת חופשת לידה קצת יותר ארוכה ויש לך אפשרות לישון בזמנים שהם ישנים.אין ספק שההתארגנות צריכה להיות שונה ואחרת, במיוחד אם יש עוד ילדים בבית.בנחת, בשמחה, בחיוך וברוגע תצליחי במשימה שייעדו לך.
לגבי הנקה: אפשר להניק שניים ביחד (יש מדריכות הנקה בנושא) אבל, אפשר גם להניק אחד אחד ולתת לכל אחד את תשומת הלב הראויה לו. וכשאחד יונק השני מקבל מטרנה ובארוחה הבאה ההיפך, וכך חוזר חלילה. עד היום לא שמעתי תלונות בנושא.הילדים גדלים טוב ובצורה בריאה. החשוב יותר שלאמם יהיה כח לגדלם ושתהיה לה שמחת חיים עם כל שאר הילדים בבית והתייחסות נכונה גם לבעל - השותף לעשייה. קחי לעצמך וקחו לעצמכם מדי פעם פסק זמן לפינוק עצמי ללא הילדים, לא תאמינו כמה שהדבר מוסיף להעצמה אישית, רגשית, רוחנית וחברתית.
שיהיה לך בעז"ה לידה טובה.ותגדלי את כולם בנחת, בבריאות ובשמחה.
בשעה טובהאנונימי (פותח)
זוהי שמחה כפולה השקעה מרובעת ומחת פי שמונה.יש לי בנות תאומות בנות 7 מדהימות בלי עין הע. אין ספק שהחודשים הראשונים דורשים המון השקעה אך אין השקעה יותר אמיתית מזו והנחת שאחר כך הוא באין ארוך. הנקתי כמעט שנתיים והחויה הזו היתה מיוחדת . הרבה הצלחה
 
נסיון של אמא טריה טריהאנונימי (פותח)
ב"ה נולדו לנו תאומות לפני כמעט שלושה חודשים.
ההריון עבר ב"ה בסדר בלי בעיות. הייתי בשמירה כי הרופא אמר שכל מי שעם תאומים צריכה לנוח הרבה, אבל זזתי בבית ונסעתי (בטרמפים).
אני רק מקדימה שהתאומות שלנו הן ראשונות ושהן נולדו פגות (שבוע 35 אבל פיציות)
אז אנחנו באמת עברנו דירה- למקום קצת יותר נגיש ונוח (למשל שיש בו מרפאה כל יום- על כל צרה שלא תהיה)
אחרי הלידה היינו כמה שבועות אצל ההורים- זה היה ממש במקום!
בקשר להנקה- אני לא הצלחתי להניק אבל אני מתחרטת שלא ניסיתי יותר. אני ניסיתי להניק אחת כשאת השניה בעלי או חמותי מאכילים מבקבוק.
קנינו עגלה של תאומים לא יקרה ולא זולה, אבל טובה.
בגדים- לא קנינו כמעט כלום כי קיבלנו מגיסות/ שכנות וכולי- בעיקר בגדים של בנים אבל לתאומות זה ממש לא מזיז.
בינתיים לא מאוד קשה לנו- הן קמות פעם בלילה לאכול וחוזרות לישון מיד, הן לא בוכות הרבה ב"ה..
בקשר לעזרה- בעלי התחיל לעבוד לפני כמה שבועות אז חברה נמצאת איתי בשעות שהוא לא פה, וגם עוזרת לי עם הבית- לנקות, כביסה, כלים וכולי..
בקיצור- זה אפשרי וזה אפילו כיף!!!
 
זה נורא!אנונימי (פותח)
 נורא מה שחושבים היום על תאומים! חמודה שלי זאת ברכה גדולה מן השמיים
המון אנשים רוצים תאומים ואת לא יודעת איך לטפל בהם זה יותר קשה לטפל בשתיים מאשר אחד אבל
זאת ברכה עצומה וגם תזכרי שאסור להתייאש!
למה הצילו?! הלוואי עלי!ענת=)
סליחה קפץ...ענת=)
ב"ה

יקירה ראשית כל מזל-טוב כפול.
שנית, חברתי ללמודים ילדה תאומות לפני מס' חודשים והיא אכן מניקה את שתיהן.
מה רק שנורא נפוץ, והיא סיפרה שזה קרה לה, שלילה אחד היא חיטלה אותן בכמעט היא חיטלה את אותה בת פעמים.
אז מומלץ לעשות אין סימן של צמידים שונים בין אחד לשני כדאי לא להתבלל בינהם אם הםם היו זהים.

והעיקר הוא לבטוח בה'! הוא לא היה שולח לך 2 ביחד אם לא היה לך את הכוחות הדרושים.
ושוב המון מזל-טוב ורק שמחות!
גיסתי ילדה לפני חודשיים תאומים...עובדת השםאחרונה
זה באמת לא פשוט. כשאחד מפסיק לבכות- השני מתחיל, כשמסיימים להאכיל אחד- השני פתאום רעב...
אבל... זה מדהים!! לראות שני תינוקות חמודים וקטנטנים מתפתחים ביחד זה פשוט מקסים!
איך מתמודדים עם הקושי?
קודם כל, באמת לקבל כל עזרה- מההורים, החסרות, הסבתות, הדודות... לא להתבייש לקבל עזרה!
למרות הטיפול האינטנסיבי בהם לא להזניח את עצמך! לאכול טוב, לישון, לנוח כשאפשר...
 
וכמובן.. להתפלל לקב"ה שיתן לכם כח ובריאות לכם ולתינוקות.. שיהיה בשעה טובה בע"ה!
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

לדעתי הציפייה שלך לא ריאליתאמאשוני

ולכן את מתוסכלת.

גידול ילדים זה מאתגר, לא הכל מתנהל לפי התוכניות.

היא ישנה במעון צהריים זה משבש אותה ואת כל סדר היום,

ככל שתילחמי בזה זה רק עלול ליצור בעיות התנהגות בהמשך.

מבינה מאוד את התסכול, אבל הגישה של לפתור את זה בכל מחיר, לדעתי שגויה.

היו לי מצבים של ילדים שהיו מטפסים על מתקנים ב11 בלילה בגלל שנצ.

זה סיוט שהוא לתקופה והוא חולף אחרי שהיא תתרגל לסדר יום ללא שנצ.


אם עובד לך הסידור של לישון בסלון ב21:00 ואפילו 22:00, לגמרי הייתי זורמת עם זה, לא נשאר לך עוד הרבה.

את תראי שאחרי זה יהיה לך פי אלף יותר קל להרגיל אותה לישון בחדר.

תתכנני את סדר היום שלך סביב האילוץ הזה.

זה עדיין יהיה מאתגר אבל לפחות תגלי שאת מקבלת את עצמך בחזרה.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלהאחרונה
אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופהאחרונה
בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקהאחרונה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמוןאחרונה

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

שאלה בקשר לעזיבה ממשרד החינוך ללא חל"תשאלהחלת

הי אשמח לדעת האם מישהי ביררה לגבי עזיבה של משרד החינוך במצב שכבר לא רלוונטי לבקש חלת מבחינת התאריך (ולא יאשרו לי, אין לי סיבה אןבייקטיבית שתצדיק אישור חריג)

מה נשמר ומה מפסידים?

הקביעות מתבטלת נכון?

השעות השתלמות הרבות שצברתי?

הוותק בשנים?

הדרגות?

אני חושבת כן לחזור בהמשך ולכן מנסה להבין את המשמעות.

אני לא מורה, מקצוע פר"א ולכן הקביעות והשמירה על אחוז המשרה, עצמה פחות קריטית לי. כי לרוב חסר. שאר הדברים כן משמעותיים.


(אני ניק קבוע בפורומים אחרים, רווקה כרגע אבל שואלת פה כי זה פורום עם רוב נשי, אעקוב מהניק הרגיל שלי.)

רק את הקביעות מפסידיםיראת גאולה
ותק, דרגה, ושעות השתלמות לא נמחקים. בדיוק כמו שהתואר לא נמחק...
תודה רבה! והכל נשמר במערכת?שאלהחלת

או שצריך להגיש את כל המסמכים מחדש?

(זוכרת שלקח זמן בהתחלה)

שאלה נוספת מעבר ממתיא במשרד החינוך לאופק למוכש"רשאלהחלת

ובחזרה-

יש לי אפשרות לעבוד שליש משרה באופק חדש במוכש"ר תחת עמותה מסוימת, האם שם במידה וחוזרים למשרד החינוך אז הכל אותו דבר? מתייחסים לוותק ולהשתלמויות שנצברו במוכש"ר?

והאם עבודה במוכשר תשמור לי על הקביעןת שנצברה במתיא במשרד החינוך או שזה לא קשור? 

ותק והשתלמויות כןקדם
קביעות לא
ותק נצבר. קביעות לאיראת גאולה
השתלמויות אני לא יודעת, לא מכירה.
תודה זה פרט חשוב.. גם אם העמותה באופק חדש נכןן?שאלהחלת

אז לכאורה פחות שווה לעבור ממשרד החינוך לעמותה?

(בעמותה מבחינת מיקום אולי כן אצליח לשלב שליש משרה שנה הבאה, מה שאין לי סיכוי במתיא בה יש לי קביעות)

אופק חדש זה תנאי השכר מול העמותהיראת גאולה

זה לא קשור לנתונים שלך מול משרד החינוך.

תמיד משרד החינוך יותר שווה מעמותות. בעמותות, המקסימום זה השוואת תנאים למול מה שמגיע לך ממשרד החינוך.

אא"כ הם ממש צריכים אותך, אז אולי תצליחי להגיע לתנאי העסקה טובים יותר, אבל זה לא מה שקורה בשטח.

אבל הרבה אנשים עובדים בעמותה או עוברים ממשרד החינוך לעמותה, כי יש תנאים ספציפיים של נוחות, כמו מרחק למשל.

אני הבנתי שגם ימי המחלה לא נשמרים, לא בטוחהאור עולה בבוקר

זו תשובה שקיבלתי מהAi...גם אני באותה התלבטות בדיוק , ולא ככ מוצאת עם מי להתייעץ אז שאלתי אותו😅

בעקרון הבנתי מפנסיונרית של משרד החינוך שבפרישה קיבלה סכום כסף גבוה על ימי מחלה שלע השתמשה בהם. אז כנראה שזה נמחק אם מתפטרים. חוץ מהקביעות . שוב, לא בטוחה

שיהיה בהצלחה והחלטות טובות

תודה רבה. על זה לא חשבתישאלהחלת
האמת שאני עובדת בהיקף משרה חלקי אז מעניין על כמה כסף זה לוותר בעצם..
לא בטוחה שמימדברה כעדן.
שבתוכניות החדשות, ממירים לה ימי מחלה לכסף בפרישה.... סתם מישהי שעכשיו פורשת אצלינו ומתלוננת על זה
מעניין. תודה!שאלהחלת
גם ממירים בכסף משהו כמו על 8 ימי מחלה.בת מלך =)אחרונה
את מקבלת החזר של כספי של יום אחד.

ויש גם עוד תנאי, אני חושבת שאת צריכה להשתמש בפחות מחצי/שליש מהזכאות שלךבכל השנים.


בקיצור, עדיף כבר להשתמש בזה ביום יום ולא לצבור..

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבתאחרונה

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

אולי יעניין אותך