תשובה כללית. איך עושים את זה?פתית שלג

והאם לאדם הפשוט יש השפעה על זה?

זה נראה כמעט בלתי אפשרי לעשות את זה באופן אקטיבי.

 

אגב, נראה שהיחס היותר מעודן לכבוד האישה זה חלק מתהליך של תשובה כללית בעניין,

כנ"ל צער בעלי חיים, התייחסות לאלימות, ועוד תחומים. 

אבל מצד שני נראה שזאת התקדמות אוניברסלית. 

ואולי זה לא סותר.

פעם שמעתי מהרב חיים וידלadvfb

"והחזירנו בתשובה שלימה לפניך", מה הכוונה שלימה? יש דבר כזה לחזור בתשובה שלימה, להיות צדיק גמור, הכי צדיק בעולם? אולי כן.

אבל הוא ענה שהכוונה במנוח "תשובה שלימה" היא תשובה שכוללת את כל רבדי החיים.

ברגע שאדם עושה תשובה זה יכול להיות בפרט כזה או אחר, בעניין ספציפי מאוד, אך בהכרח זה יקרין על שאר החיים, במידה ומדובר ב"תשובה שלימה".

כל רבדי החיים והכוחות הם צריכים להיות חלק מתהליך התיקון.

הרב קוק כותב שללמוד תורה שלא לשמה זה שלב קריטי בהתקדמות. בשלב הזה החומר הוא מה שמתגייס לטובת הלימוד, ולכן שממשיכים לשלב הבא, הרוחני, של "לימוד לשמה" אז הרוח בא בנוסף לגוף שכבר הצלחנו לגייס לטובת הלימוד בשלב הקודם. אחרת, רק הרוח היה בא והגוף היה נשאר.

על דרך זה, אולי אפשר לקשר את זה לשאלה שלך, כמו שהתשובה היא עניין כולל באדם, כך התשובה היא עניין כולל במציאות וכך תשובתו של אדם היא דבר שמשפיע על ההוויה כולה, כי היא עניין כולל. והרב קוק אומר זאת ולא זוכר כרגע איפה בדיוק, אולי בפרק ה' באורות התשובה. 

אפשר מקור ללא לשמה ברב קוק?חבדחבד
לא מוצאadvfb

אולי ראיתי במקור אחר או שפשוט עדיין לא מצאתי

אולי באורות התורה, סביבות פרק יא/יבנפש חיה.
ב"ה מצאתי, הנה המקורadvfb

"יש לפעמים תועלת ממה שתחילת עסק התורה הוא שלא לשמה, שעל ידי זה מתמזגת תשוקת הלימוד גם בהכחות הגופניים והדמיוניים, ואחר כך כשמתקדש האדם ועוסק בתורה לשמה, הכל עולה עמו. אבל אם תחילת העסק הוא לשמה, אין כחות הגופניים השפלים הולכים עם אותו הזרם העליון מהם, ונמצא שתמיד התוכן התורתי שלו עומד הוא ממעל לגופו, שיש אמנם בזה יתרון מצד נקיון התורה ובהירותה, אבל לעומת זה יש בזה חסרון מצד התמעטות הטבעיות שבה. רק במדה עליונה של קדושה, ברוחב דעה המפלשת את כל העבים, יש קישור אמיץ בכל הכחות כולם עם התיאור המחשבתי היותר עליון דוקא. ואלה הם רשב"י וחביריו, שתורתן אומנותם, יושבי נטעים וגדרה, עם המלך במלאכתו ישבו, נשמתן של צדיקים שנמלך מלך מלכי המלכים הקב"ה בהם במלאכת עולמו."

 

שמונה קבצים, קובץ ה' פסקה י"א

 

שמונה קבצים קובץ ה – ויקיטקסט

יפה מאודאני:))))
יפה ממששדמות בחולותאחרונה
אני לא בטוח לגבי זה125690
אבל הרב קוק כותב שזאת "תשובה עילאה",אני לא בטוח שאתה אמור לנסות לעשות את זה, זה אמור לקרות לך.
תתחיל בתשובה מאהבה ואז מגיע תשובה כלליתחסדי הים
הרמוניה

שאלה אישית עמוקה יחסית...

 

אני כאילו מרגישה שאין הרבה דוסים אמיתיים.

יש הרבה אנשים מתוקים, אנשים טובים באמת. אבל מה שחשבתי לדוסים פעם לפחות- אנשים שיש להם בלעדיות לה'.. כבר בקושי בנמצא. כי כולם נוהרים אחרי האלוהים החדש- האינטרנט. 

הוא תמיד זמין לך, הוא יודע הכל, הוא ממלא לך סיפוקים, הוא עונה לך על שאלות בכל התחומים של החיים. הוא נותן לך ביטחון. הוא נמצא איתך תמיד. זה מעזע אבל למה צריך את אלוקים?

כן, אתה אומר שצריך אותו, ואפילו חשוב לך עבודת ה'... אבל אין לה בלעדיות. היא לא במקום ראשון ויחיד ומרכזי בחיים. יש לה מתחרה תמידי.

 

אני מרגישה את זה על עצמי ותוהה על זה. אני לא רוצה לפספס את החיים שלי ולחיות "ליד" כל הזמן במקום בדבר האמיתי.

שאלה יפה!אני:)))))
האינטרנטכל קול קן כן

לא יכול לספק לי את מה שאלוקים מספק,

 עלי אקספרס לא יכול לתת לי את מה שצריך גם לא במחיר רצפה.

מסכים שהאינטרנט מביא איתו רפיון בעבודת ה', ואולי יש מציאות

של אינסטנט באינטרנט כי באמת הגענו למצב שבו אנו רוצים

הכל כאן ועכשיו.

רובו רע ואת הטוב אתה צריך לברור ולעומת זאת הבורא

תמיד טוב.

ולגבי עבודת ה', תמיד יהיו לעבודה עצמה מתחרים

גם אדם בלי אינטרנט אך עובד למחייתו הפרנסה תתחרה בעבודת ה'

הורה שטרוד לגדל את ילדיו יכול להגיע למצב שמזניח את עבודת ה'

וכן על זה הדרך.

..הרמוניה

לא כולם מצליחים לנהל את השימוש באינטרנט, לרוב הוא מנהל אותם

ואני לא חושבת שאפשר להשוות עוצמה של אינטרנט לעבודה... היצה"ר משתמש בשניהם אבל המסך זה כלי הנשק מס' 1 שלו

ישכל קול קן כן

דברים בחיים שמוכרחים להשתמש בהם

למרות הדעה הרווחת אינטרנט זה לא דבר הכרחי

אפשר להסתדר בלי זה, אולי זה יהיה קצת קשה בהתחלה

בעיקר לדור שנולד לתוך האינטרנט אך רואים שזה אפשרי.

כך שכלי הנשק מס' 1 כפי שציינת יכול בקלות לא להיות(:

אולי יכול אבל לא בקלות(:הרמוניה

וגם... אני לא בהשקפה הזאת...או לא ברמה הזאת. יש הרבה דברים בקידמה שהם כרגע למורת רוחי, אבל אני לא בעד להתעקש להשאר מאחורה.

אניכל קול קן כן

מאמין בך גב' גברת(;

אממ חחהרמוניה
תודה על השיתוףמחפש שם
מה זה אומר בלעדיות לה'?
שכל המגמה שלךהרמוניה

מכוונת להיותך עבד ה'

האינטרנט מאתגרadvfb

אבל מה הנושא של השאלה -

 

איך לעבוד את ה' בצורה בלעדית?

או

איך להתגבר על אתגרי האינטרנט בעבודת ה'?

 

כי גם מי נכשל ונופל, לא אורמ שהוא לא נותן יחס בלעדי לעבודת ה'.

 

 

מממ יש הרבה סוגים של "אלהים אחרים".. יש את הכסף, התאווה, הכבוד.. דווקא קצת רחוק לי לשים את האינטרנט כאחד שעומד לידם

אני מרגישה שהוא תופס הרבה.הרמוניה

הדברים האלו שהם אכן גדולים התגמדו לעומתו. כי אלו אתגרים מקומיים להתמודד איתם, אבל האינטרנט מוריד אותך לגמרי מהמגרש.

הוא תופס את הצורך שלנו בקשר עם השם, כשיש לנו חוסר הוא מהווה מקום בריחה, מספק לנו אשליה וגורם לנו לשקוע בחיים האלה במקום להרים עיניים למעלה... 

אני מרגישה שהסמארטפון מעכב ומאט מאד את העליה הרוחנית שלי. 

 

שאלת מיליון דולרזיויק

אבל אני לא חושב שזה בכלל בר השוואה.... ה' מול אינטרנט...

אולי התכוונת שזה מחסום ומעכב

אני חושבת שזה כן, אבל אולי הייתי צריכה לדייק במילההרמוניה

במקום אינטרנט להגיד סמארטפון.

כי אנחנו מתאחדים איתו. כאילו אנחנו הולכים לישון איתו וקמים איתו (בשכבך ובקומך), הוא ממש חלק מאיתנו יד ימיננו. התרגלנו שהוא עונה לנו לכל דבר שנצטרך כמעט, ממש עזרה וישועה. 

ווא וואיזיויק
בשכבך ובקומך.... יאללה כמה את מדייקת


ועדיין לא מתחיל בכלל להשוות לה', לא מתחיל בכלל

ויש כאלה שמשתמשים באינטרנט כעזרשדמות בחולות

 - ככלי לעבודת ה' שלהם.

לשמחתי יוצא לי גם בעבודה וגם בבית לראות איך אנשים מקדישים עצמם לעבודת ה' תוך כדי העבודה, תוך כדי החיים ותוך שימוש בסמארטפון לטובת העניין.

(אם זה לשבת בנסיעה וללמוד את הדף היומי בשמע ואם זה אפליקציות ללימוד, להרצאות ואפילו לכתיבת חידושי תורה ופיתוח אפליקציות שיעזרו למיישיבים....)

 

זה בחירה אישית.

זה לדעת איך להשתמש בדברים נכון.

וכמו שאומרים בחסידוד- מאיפה לברר את הניצוצות ולהעלות אותם.

אשריהם...הרמוניה
שאלה יפה מאודשרופה על העם

השאלה עם זה באמת נוגד ואי אפשר לחיות אחד ליד השני

אני משתמשת המון באינטרנט כדי לשמוע שיעורים, שאלות באמונה שאפשר לשלוח לרבנים וכזה... לא נראה לי נוגד בהכרח

כמובןהרמוניה

אבל מה עם דברים פחות טובים? מה עם סתם הצפת מידע? גלילה ובזבוז זמן באשליות זה לא קורה לך? 

את לא מרגישה שהתפתחה לך איזו תלות בו?

 

כן יש בזה רע וטוב אבל השאלה איך בפועל משתמשים בזה ככלי ולא הוא משתמש בנו

אבל אולי הבעיה שלי זה שיש לי זמן פנוי...

ברור שאני גם גולשתשרופה על העם

אבל אני יודעת לקבוע דיי בקלות גבולות לעצמי..

וגם אין לי הרבה זמן סתם לצפות בסדרות וכולי

....תות"ח!

בדברים כאלה צריך החלטיות, מחשבה וחוסר "זרמנות", תכנון וישיבה עם עצמי מה אני באמת רוצה, ויכולת שליטה עצמית (ולהיעזר בחסמים וכו' במידת הצורך כמו רימון וכדו', הגבלת זמנים וכו').

רשתות חברתיות כמו אינסטגרם וכו' פשוט לא להיות שם. אין מה לחפש שם.

אני חושב שזה פחות בעיה דווקא דתית. באופן הכי אנושי ופשוט לא טוב לחיות באשליות ולפתח חיים לא אמיתיים ודמיונים שהם רק תחליף (בהקשר הזה חייב להמליץ על הספר אייכה של הרב ראובן. מומלץ מאוד מאוד). כשנתחיל לחיות יותר את החיים הפשוטים והאמיתיים ורק ניעזר בסמארטפון בשביל החיים ולא ששם יהיו החיים, זה יהפוך את התמונה וישחרר את העבודה-זרה של הסגידה לאינטרנט.

אני רואה שהרבה הבינו אבל אולי תוכלי לחדד עבורי?פיטר קראוץאחרונה

כאילו, וודאי שיש המון חסרונות לאינטרנט. לא מפוקע בעייני אם הם עולים על היתרונות.

אבל לא הבנתי מה זכה האינטרנט להיות הנציג של המתתחרים בקב"ה?


בעיקר לא הבנתי את המסקנה שהאינטרנט מוליד את התחושה של מי צריך את ה'.


אולי תסבירי איך אדם שאין לו אינטרנט חש יותר את הצורך  בה'?

הרי גם בעבר ידע וחכמה שאינה תורה למשל לא סתרה אמונה דתית..


וגם  שכאילו פתחת בזה שיש מעט דוסים ונשמע שהסיבה לכך היא האינטרנט, אבל לענד גם בלי אינטרנט יש עוד מליון מפריעים בעבודת ה' ועדיין מאוד קשה להיות דוס..

גם בלי אינטרנט אפשר לדבר לשון הרע, ללכת לא צנוע, לא לקום לתפילה, לא להתפלל בכוונה, לעשות פעילות גופנית/מפגש חברתי/ללכת לקניון במקום לקבוע עיתים לתורה..


כרגיל, בכתיבה זה עלול להישמע כאילו בכוונה אני לא מבין או מתקיף אבל לא זו כוונתי..


כל טוב.. ואשרייך בכל אופן..

אשכרה, אתם מבינים כמה הגאולה קרובה?שרופה על העם

פיזית הקריבו פרה אדומה!!!

אימלה משיח כמה חיכנו

כן, קרה עכשיו, פורסם בערוץתדהר
זה תרגולרקאני
לא הקריבו, והיא לא פרה אדומהפשוט אני..
תרגילושרופה על העם

והיא היתה פרה אודמה אומנם לא כשרה אבל כן פרה אדומה

למה היא נפסלה?פשוט אני..
כי יצאו לה שערות שאינן אדומות, כלומר היא נפסלה כי היא לא פרה אדומה
היא 'אדומה'. לא 'אדומה תמימה'.אדם כל שהואאחרונה
פרה אדומה אינה קרבןהסטורי
אלא אמצעי לטהרה, ככה שגם אם היה הדבר האמתי, המילה הרלוונטית אינה 'הקריבו'.
אני מוצאת שיש קשר הדוקעַלְמָה1
בין האמונה שלי בקב"ה לבין האמונה שלי בעצמי. 
את לא טועהShandy
יש לזה מלא ביסוסים
נכון, זה דבר חזק מאוד.דתי שובב

הרבה מגדולי החסידות אומרים את זה

נכון. בדיוק היום כתבתי על זה משהוכְּקֶדֶם
..עַלְמָה1
יפה, רוצה לשתף? 🙃
כתבתי במחברת שליכְּקֶדֶם
בכתב חרטומים 
נו, זאת לא סיבה שלא ;)advfb
כיוונת לדברי הרב קוקזיויק
מקור?advfb
קובץ ג רב. קובץ ג קלג, אורות התורה יא בכְּקֶדֶם
יש מלאאאאאאא לא חסר
תודה advfb

שאלתי כדי באמת לראות את זה. כי זה הכי "הרב קוק קלאסי" ובדרך כלל שרואים את המקור עצמו אפשר יותר להרשם וללמוד בצורה יותר מדוייקת

באמת יש המון קשרלב אוהב

בין העולם הפנימי שלנו לבין איך שאנחנו תופסים אלוקות...

לא רק זה גם המקום של שכר ועונש, יראה ואהבה, תשובה, והמון דברים

דברים ששווים בירור 

לא רק את מוצאת את הקשר הזהפיטוניה

לכן חשוב לעבוד על האהבה העצמית 

קראתיכל קול קן כן

באיזה קונטרס של הרב ארוש

שאומר מי שלא מאמין בעצמו

יש לו בעיה באמונת הבורא

 

זה תלוי בזה.

יש קשר, אבל צריך לחקור את טיבו בזהירות ובענווהשאלה.אחת

אפילו מהצד הפסיכולוגי זה עיקרון פשוט, שלאו דווקא מתייחס לאמונה דתית, ובטח לא יהודית: אדם שטוב לו עם עצמו, מאמין בעצמו, מרגיש יותר טוב בחברה שבא הוא נמצא ומאמין באלמטנים התרבותיים שבה.

זה לא במילים מדויקות ^, אבל זה הרעיון פחות או יותר.

לגבי ההגות היהודית המתייחסת ל"אמונה שלי בעצמי", קל לשלוף מהחסידות ומהרב קוק רעיונות המתאימים לרוח הדברים.

לעומת זאת, יש מקורות אחרים, כמו בתנועת המוסר, שרואים את הדברים אחרת. ומי שרוצה להרחיב שירחיב.

זה באמת הגיוניצמאה לאמת
בני האדם הם היצירה של הקב"ה ויש בהם חלק אלוקי 
כהמשך (: איך מחזקים את שתי האמונות האלו?עַלְמָה1
ותודה לכל המגיבים 3>עַלְמָה1אחרונה
עבודת ה' בביתדתי שובב

 לעבוד את ה' בבית זה הרבה יותר קשה בלי חברים שדוחפים ובכללי בלי שאתה עם חבורה

יש לכם רעיונות איך אפשר גם בבית לעבוד?

היי, מזדהה עם התחושה (:עַלְמָה1

מתוך הנחה שהדבר שהכי מביא להתבוננות על עצמנו (ובעקבות כך גם לשינוי) זה לימוד,

הייתי מציעה:

*לקבוע לימוד טלפוני קצר וקבוע עם חבר בתחום של עבודת המידות, ככה תוכלו לקבוע יעדים, ולמחרת לשתף אחד את השני כמה התקדמתם וזה ידרבן אתכם.

*לבחור לעצמך כל מוצ"ש פרט קטן בהלכה שעליו אתה עובד השבוע. ובסוף היום לראות אם עמדת בזה ומה אפשר לעשות כדי להשתפר מחר.

*אם יש אחים או הורים, זה הזדמנות לחזק את הקשר איתם וליזום מידי פעם לימוד משותף על משהו שמתאים להם.

בהצלחה!! (: 

נכוןShandy

עשיתי את זה במשך תקופה וזה ממש עזר

היה שיפור רציני בעבודת השם שלנו

רק צריך להתמיד

( במקרה שלי היא התחתנה ולא המשכתי עם אחרת....)

איזה כיף שראית שיפור (:עַלְמָה1
כי הייתה לי חברותא ממש עקביתShandy

ובנוסף היא הייתה כזאת שישר עוברת למעשים

למדנו משהו חדש היא הייתה ישר משתדלת לעשות אותו

ואני זרמתי איתה

את יודעת 40 יום של תרגול הופך לקבע.

גם אם זה קשה בהתחלה בהמשך זה הופך לחלק ממך

אל תוותרי באמצע

מותר לפול אבל חייב להמשיך 

כן, ב"ה לומדת כבר תקופה ארוכהעַלְמָה1
בקביעות עם חברה, ובאמת רואים איך זה משפיע (: 
ממש תודה על העצותדתי שובב

יש לי גם קטע בחופשים שאני קם ממש מאוחר (גם בגלל שאין חברה) וזה אחד הדברים שהכי מחלישים אותי

אתה מרגיש שאתה לא מנצל את הזמן וזה מתסכל וגורם לירידות... 

וואו יש לי מה להגיד על זה(:עַלְמָה1

היתה לי תקופה שהיה לי גם קשההה מאוד לקום בבוקר אפילו שפספסתי בגלל זה מבחנים חשובים, ולימודים, ואפילו עבודה וזה שיבש לי את הכל!! ולמרות שכלפי חוץ הייתי נחשבת מוצלחת וחרוצה, זה כל כך ערער אותי מבפנים וגרם לי להרגיש רע עם עצמי.


מה שעזר לי בפועל להתחיל לקום בשעות סבירות,

זה דבר ראשון לדעת שזה באמת התמודדות קשה!! יכול להיות שאצל חלק מהאנשים זה חזק יותר ואצל חלק מהאנשים פחות, אבל למי שכן מתמודד עם זה, זה קשה!! הסעיף הראשון בשולחן ערוך פותח בזה, ולא סתם, זה אומר שגם בדורות קודמים ראו צורך לחזק את זה! והוא כותב על ההשקמה בבוקר "יתגבר כארי", זה אומר שזה דורש באמת גבורה!! 🦁 זה דבר ראשון, לדעת שזה בסדר שזה קשה, כן, מסתבר שיש בנו יצר לישון ;)


דבר שני, אנחנו לא יכולים לצפות מעצמנו להצליח בהתמודדות שלא התכוננו אליה, נכון?

לכן צריך לדאוג שיהיה לנו את כל התנאים שיעזרו לנו ברגע האמת להתמודד: לדאוג מראש לישון מספיק כדי שלא נהיה עייפים, לכוון שעון מעורר חופר שיהיה רחוק מהמיטה, לקבוע משהו קטן נחמד לשעות הבוקר כדי שיהיה לנו כיף לקום, לדאוג שהשינה תהיה איכותית, ועוד דברים.. (:  

הרצון להצליח להתעורר בבוקר צריך להיות ממש ערך עליון כרגע ברא שלנו (כרגע, עד שנתרגל) כדי שבאמת נצליח להתמודד בזמן אמת.


בתור התחלה אל תנסה לקום מוקדם מידי, תקבע לך שעה שנראית לך סבירה ואפילו שהיא לא מוקדמת מידי - עדיין כדאי לישון מוקדם מאוד (אל תדאג, לא לכל החיים, רק כרגע, בשביל ליצור במוח הרגל של שעת קימה קבועה), לעזוב את הטלפון לפני השינה, ולעצור את העיסוקים. כשעוצרים את העיסוקים כדי ללכת לישון (ולא רק נרדמים מתוך עייפות) זה הופך את השינה לבחירה, לא משהו שצללת אליו מרוב עייפות או שיעמום, אלא מנוחה שבחרת בה ולכן גם יקל עליך לבחור מתי להפסיק אותה.


ברגע האמת, כשהתעוררת ואתה מתקשה לקום תחזק את עצמך, תחליט שאתה קם רק לזמן קצר ומקסימום חוזר עוד מעט לישון (אחרי שתקום ותתארגן כבר לא יהיה בך היצר החזק לחזור לישון), אל תתפתה למחשבות שאומרות לך "עוד כמה דקות".. תגיד לעצמך "שלוש ארבע ו.." פשוט תקום (או "מודה אני" ומיד אחריו לקום) , מהר, בלי לתת מקום למחשבות.  


בהצלחה!! 💪

תודה מקווה שהצליחדתי שובבאחרונה

בכללי מה שעוזר לי זה לקבוע עבודה ואז אתה חייב לקום...

כן זה קשה מאדShandy

יותר קל עם חברים כי זה כוח החבורה שאחד נופל מתייאש השאר דואגים להרים ולעודד אותו

חוץ מזה שיש קנאת סופרים וזה גם מועיל...

טכניקת התגמול.כְּקֶדֶם

תקבע שאתה לומד דף גמרא/ פרק אחד אנאערף

וישר אחכ תפרגן לעצמך במשו שאתה אוהב ממש

איזה פורום יפה כאןמנגו מיובש

אני לומד באוניברסיטה ומרגיש שאני בירידה מתמדת..
מדי פעם יש איזו שבת טובה עם לימוד תורה מענג
או איזה חג פעם ב.. עם התרוממות נפש
וגם לפעמים באה לי מחשבה לחזור בתשובה באופן רציני, לעשות איזה שינוי בחיים שלי, לחזור לישיבה (למרות שאני מסתפק אם זו "בריחה" מהמציאות)
או לחילופין לפחות לעצור את ההתערבבות שלי עם העולם התרבותי של החול, מדע, טכנולוגיה - כן, תרבות - לא ולא!
ולא ללכת אחרי כולם שאם אני כבר עובד ולומד אז אני בהכרח צריך סמארטפון ולפטופ צמודים 🤳👨‍💻

בשורות טובות והרבה ניצחונות לעם ישראל! 🙌

אשריך!!עַלְמָה1
ואני חושבת שעצם זה שכתבת את זה כבר מראה שאתה לא ב "ירידה מתמדת", ירידה אולי כן, כי החיים מושכים אותנו למטה, אבל בעז"ה היא לא תהיה מתמדת כי אתה מנסה להתנגד לה (: 
בדיוקמנגו מיובש

ותודה על החיזוק

הקושי הוא התמדת הירידה שלפעמים מטשטשת את גודל המרחק
אבל את צודקת!
עצם ההתנגדות היא הרצון בתשובה כל פעם
ואמן!

השאלה של סמארטפון ולפטופ הוא נושא אחרelico

אלו כלי עבודה, אם העבודה או העיסוק הנוכחי שלך כגון היותך סטודנט מצריך ממך או מקל עליך בתהליך שאתה נמצא אז מה טוב.

אני אישית עובד בתחום הטכנולוגיה מגיל 13 ויש לי 13 מחשבים בבית.

האם אני בכל רגע צריך את כולם? האם בכל יום אני צריך את המחשב הנייד עלי? לא!

אבל, שוב, אתה צריך להעריך האם יש לך צורך בזה.

לדעתי היום במציאות שאנחנו נמצאים צריך מכשיר סלולרי חכם מספיק כדי לשרת אותך בכמה תחומים מרכזיים.

לדעתי יש אפילו מכשירים מאוד פשוטים שיש בהם וואטסאפ ועוד כמה כלים מאוד חשובים בימינו אבל חוץ מהם לא הכל פתוח.

אני אישית מאמין שצריך האדם להיות בנוי כדי להחזיק סמארטפון מלא עם כל האפשרויות ועם סינון הגנה יחסית בסיסית כמו אנטיוירוס.

 

מה הבעיה להיות בעולם התחברותי והחול המדע והטכנולוגיה?

לדעתי זאת לא בעיה וצריך לרכוש כלים כדי להתקיים בעולם ובמציאות שלנו.

זה שאתה לא מצליח להגיע לעונג שבת או להתרוממות נפש זה נושא קשור אבל לא לגמרי.

יכול להיות שאתה צריך להכניס ללוח הזמנים השבועי או דו שבועי משהו שירומם לך את הרוח.

אני אישית לא מאמין שלהישאר בישיבה באופן ארוך זו תמיד הבחירה הטובה.

בסופו של דבר אתה צריך מקצוע ואם אין בידך מקצוע אז לפני שאתה בונה בית תדאג לך שיהיה לך מקצוע ביד.

מנגד תקח בחשבון שאישתך תצטרך שתפרנס את הבית גם בתחום התורה והרוח אז צריך לנסות לבנות לעצמך מסלול זה או אחר בחיים שיכיל את שני הכוחות.

 

מה אומר?

מסכים חלקיתמנגו מיובש

כן מסכים שמקצוע זה חשוב (בדיוק פרסמתי שרשור על זה בפורום סטודנטים) ופרנסה זה אחד מהיסודות של בית מתפקד - לפחות ככה אני רואה את זה.

לא מסכים על ההכרח לכל אחד להיות עם סמארטפון ומחשב על כל גווניו ותכניו, מבחינתי זה כמו המחשבים של פעם - יש מחשבון, יש תוכנת כתיבה, עוד כמה תוכנות וכו'

לא רואה צורך בלהיות בתוך הרשתות החברתיות בערבוביה (ואפילו רואה בזה משהו שקצת מרחיק מקרבת ה' במובנים מסוימים)

אגב, בעקבות תקלה אין לי וואצפ מיום חמישי שעבר - ווואלה, אני סבבה עם זה לגמרי

יש טלפון וגם סמס לחברים ומשפחה, אני לא חייב לעבור באינסוף קבוצות, עדכונים וסטטוסים ולשכוח את המטרה ואת עצמי בדרך לשם..

זה מאוד תלוי בכמה דבריםelico

אני לא יודע מה אנשים עושים בוואסטסאפ, זה כלי תקשורתי חשוב אם כי יש חלופות.

אימייל היום הוא הכרח כדי לתפעל דברים בסיסיים.

זה שאפשר להסתדר בדרך מסויימת אין זה אומר שזהו רצון הקב"ה.

זה שאתה סבבה בלי וואטסאפ מעולה.

בפועל בתור אדם שעובד ומתפקד כאבא לילדים וכפעיל טכנית ברמה מאוד גבוהה בעבודה אלו כלים מעולים.

זה שיש כלי לא אומר שאתה צריך להשתמש בו בדרך מקולקלת...

מנגד לזה אין אתה יכול להשוות את המציאות שבה אנחנו חיים למציאות שלפני תקופה.

המחשב הוא לא מחשבון וזה לא קשור לתכנים אלו או אחרים אלא ככלי בפני עצמו.

אתה צריך להיות אמיתי עם עצמך מול הקב"ה כדי לתפוס האם ההתעסקות בתכנים אלו או אחרים מקרבים אותך למה שהקב"ה רוצה שתפעל ותעשה בעולם.

באם ובמידה ולמשל לראות תוכנית מצחיקה מקרב אותך להיות אדם יותר טוב אז זה דבר מבורך ולפעמים עדיף בהרבה על פני לקחת כדורים משמחים.

אני מאמין שצריך גם להשקיע כסף ברמה זאת או אחרת כדי לקדם את המטרות השונות בחיים שלך.

יש מאמר מאוד יפה בזוהר "בחכמה יבנה בית", אתה מוזמן להציץ במשהו שכתבתי:

זוהר חדש בראשית – מאמר בחכמה יבנה בית – הדור הבא טכנולוגיה

 

אני לא מבטיח שזה יעניין אותך אבל בהחלט זה לפחות יעביר לך את הזמן בפחות קבוצות ;)

תודה על התגובהמנגו מיובש
אקרא בלי נדר
לעניות דעתישלג דאשתקד

ההסתכלות היא לא אובייקטיבית-טכנית, מה יש לי ומה אין לי. אם יש לי ווצפ אני רשע ואם יש לי בלטה בלי קליטה ובכיס של החולצה יש לי פנקס אז אני צדיק. ההסתכלות הזו היא הסתכלות חרדית שמקדשת את החפצים ואת הכאן ועכשיו, כאילו משה רבינו לא הלך עם כובע בורסלינו אז הוא כנראה לא רציני ואם אני רק אשנה איזה בגד או איזה ביטוי באידיש אז אוטומטית אהפוך לצדיק או רשע.

ההסתכלות בעיניי היא איפה הראש נמצא ומה עושים עם הכלים שיש. פעם שמעתי מאיזה רב חרדי, כשהרבנים החרגים ניסו להילחם במחשבים (עוד לפני שהאינטרנט היה נפוץ), שאותו רב אמר: "סכין זה דבר מסוכן, אבל יש אותו בכל בית. ועדיין, אדם חכם יודע באיזה גיל לתת לבן דלו להשתמש בסכין". כלומר, לא הווצפ ממית או מחיה, אלא הראש שלך, אם אתה צריך ווצפ תשאל את עצמך למה; ואם זה באמת כלי תקשורת נטו אז הכל טוב ותהנה (האמת אני לא מבין איך אפשר לנסתדר היום בלי ווצפ; אבל באותה מידה, יהיה מי שיגיד שא"א להסתדר היום בלי פייסבוק ואינסטגרם וטיטוק וכו וכו, זה תלוי באנשים והרגלים ועיסוקים). העיקר הוא שאתה עסוק בדברים משמעותיים ולא בקריאת חדשות ובדיחות חסרות תועלת, ושהמעט שטויות לא תופסות לך את הראש (כמו שאמרו על רבי שמעון, שהמעט שהיה שוכח אלו דברים מיותרים- לא זוכר בדיוק את הניסוח בסוף פרק התקבל במסכת גיטין).

מאידך אם הראש נקי וגם הלב, כדאי לזרום עם החיים ולא ליצור מגבלות שאולי חיוניות למידהו אחר. אם לך זה טוב תעשה מה שמתאים לך, אם לאחר זה לא טוב שיימנע מזה. זה לא חזיר.

זאת ממש לא הכוונה שלימנגו מיובש

להגדיר הגדרה אובייקטיבית, רק שיתפתי בתחושות שלי כלפי זה

אני חושב שיש כאלו שזה מועיל להם ויש כאלו שלא, אני לא מבין עם הקביעה שזה כמו סכין כי יש שם דברים יותר גרועים, ובכל מקרה, הבזבוז זמן קורה גם לאנשים בני 40 ו50 ו60 וכו

ואני חושב שתמיד אפשר להסתדר, רק השאלה כמה אני מחפש נוחות והאם זה מוריד אותי ומעכב אותי ולו במעט מהתכלית והייעוד שלי.


תודה על התגובה המחכימה

תודה רבהשלג דאשתקד

וכמובן לא באתי למתוח עליך ביקורת באופן אישי.

כל הכבוד לך שאתה משתדל להתחזק ולהישאר מחובר. הרצונות עוד יתגבשו לכדי קרבה וחיבור אמיתיים ויציבים לקודש!!

תהיה בקשר קבוע עם חבר מהישיבהברוך הגב

תלמדו משהו חצי שעה ביום וכדומה. כדי להיות בעליה וכשעולים לא יורדים. בהצלחה.

וכמובן לזכר שהרב קוק כותב באורות התשובה שהצער על הריחוק הוא מדרגה חשובה  בתשובה. אז מצבך לא כזה רע בע"ה תעלה

תודה על הרעיון ועל החיזוק!מנגו מיובשאחרונה
ניגוניםאשר ברא

לא יודעת אם זה מתאים לפורום כאן, לענ"ד- מתאים.

מחפשת ניגונים מיוחדים, בעדיפות להקלטות לא בנו ימינו

 

לדוגמה:

 

הרבי מילובביץ' "צמאה לך נפשי"

 

ניגוניםמחפש שם

מעניין למה הקלטות לא בנות ימינו?

יש את ירמיהו שיש לו כמה אלבומים יפים

ויש את דדי בן עמי


יש לי כמה...דורש יחודך

איזה בדיוק ניגונים את מחפשת?

אין משהו ספציפיאשר ברא
מה?דורש יחודך

תני סגנון? שקט? מקפיץ?

יש אלפים באמת

כרגע עדיפות לשקטאשר בראאחרונה
היי חבריםעַלְמָה1

אין לי רב, הייתי שמחה שיהיה לי אחד כזה.


פחות לשאלות הלכתיות כי בהלכה יש לי ב"ה קו ברור,

אלא יותר לעניינים של דרך חיים ועצות בנושאים שראוי לשאול מישהו שיש לו ידע תורני והסתכלות נכונה על החיים.


אשמח לשמוע על רבנים (או רבניות, גם מעולה) שאתם ממליצים עליהם מנסיון אישי או מהירות קרובה, שפתוחים לייעוץ, שיחות בווטסאפ וכו' 🙏  


תודה רבה לכם 

הלוואי שהיה לי רבשבור הדור
לצערי עוד לא מצאתי רב שהדרך שלו מתאימה לי, שהוא מחייה אותי, וזה מה זה מבעס. בלי רב ושיטה רוחנית ברורה זה די קשה בדור הזה. אבל נראה לי לבנות זה יותר קל, פשוט מתחתנים ואז יש את השיטה הרוחנית שהבעל מביא לא?
גם אני חשבתי ככהעַלְמָה1

אבל אני מבינה שאני צריכה רב גם עכשיו כי עולים דברים שאני צריכה להתייעץ לגביהם..

ואני לא מתחתנת בימים הקרובים.. 🙈 

חחח לאט לאט מבינים שהעולם בנוי לנשואים.שבור הדור

האמת שרבנים להתייעץ איתם דווקא יש. רבנים שיתנו כיוון לחיים... תלוי כמובן באזור ובסגנון של המחפש, אבל רב כזה אפשר למצוא.

רב שאני לגמרי הולך עם הדרך וההשקפה שלו בלי להגיד על חלק מהדברים שהוא אומר שהם לא מתאימים לי, את זה לצערי עוד לא מצאתי.

עוד תמצא אחד בעז"ה 💪עַלְמָה1
מי אמר שאשה צריכה להתבטל לשיטה של הבעל?קעלעברימבאר
נראה לי זה לא "להתבטל".עַלְמָה1

אלא לבחור ללכת בדרך שלו (:

אם היא בחרה אותו לבעלה, זה אומר כנראה שהיא רוצה גם את הדרך הרוחנית שלו..

יכולים גם להיות בני זוג שלכל אחדקעלעברימבאר

יש דרך רוחנית קצת שונה (לא מדבר על אחד חרדי ואחד דתי, אלא בדברים קטנים יחסית)

אם השינוי קטן, למה שיהיה להם רב שונה?עַלְמָה1

זה בסדר אם נוח לה להתייעץ לדוגמא עם רבנית אחרת במקום עם הרב שלו, אבל בסוף כדאי שלבית המשותף שלהם יהיה רב,

המטרה היא להקים משהו משותף, לא רק לחיות ביחד, אז גם החיים התורניים צריכים לאט לאט להשתלב אחד בשני (:

לדעתי לפחות 🙃עַלְמָה1
..שפלות רוח
לפי דעתי זה מתכון לאסון
אוהו! פמיניסט גדול אתה.שבור הדור

סתם.

היא לא צריכה להתבטל לשיטה של הבעל פשוט רוב הבנות רוצות בעל עם שיטה מסויימת שמתאימה להם, ושהבעל יהיה המנהיג הרוחני של הבית.

ממש לא בקטע הפמניסטי. סתם פשוטקעלעברימבאר

לא מחייב ששני בני הזוג יהיו באותו שיטה רוחנית בדיוק

בדרך כלל אשה תחפש השקפה שמתאימה להשבור הדור
ובדרך כלל היא גם לא תתעניין בהבדלים הדקים בין הישיבות שבאותו קו כללי שהיא מחפשת. 
לענ"דאשר ברא

כדאי שהאישה תגיע מיושבת מבחינת הדרך הרוחנית שלה ובטח מבחינה הלכתית.

מכמה סיבות:

1. במידה והיא הופכת את עלה ל"רב" שלה, היא מפסיקה ללמוד הלכות שקשורות אליהה, בוודאי שזה טוב וחושב לשאול את הבעל בעניינים הלכתיים ורוחניים- אבל צריך להגיע עם בסיס וידע ורצון להתחזק גם בכוחות עצמנו.

2. אם הרבנים מאותו קו השקפתי, אני לא מבינה מה הבעיה.. וגם יכולה להיות מישהי שיש לה כמה גישות שבעיניה משלימות אחת את השנייה ואין לה "רב רוחני אחד".

3. וצריך להפריד בין רב הלכתי שצריך לבחור ברגע שמקימים בית ולבין רב רוחני, אם הבעל יותר משוייך לרבנים של הרב המור ואישתו יותר לרבי נחמן {חחח דוגמה מצחיקה בפני עצמה}, אז כן אפשר לשלב בין תורת הרב זצ"ל ורבנו וזה לא סותר.

בעיקר גם שהאישה מביאה תורה יותר עדינה מהגבר ולכל אחד מהם יש נקודה של תורה ששייכת לו להביא בהקמת בית וחינוך ילדים.

..שפלות רוח
תודה על האופטימיות המנחמת אח. אבל יצא לי לשמוע ולראות ולהכיר נשים שאומרות בפה מלא, "מישהו שהולך על פי רב פלוני אלמוני" עכשיו כבודו במקומו מונח של כל רב באשר הוא, אבל מחילה מכבודה, מה לך ולתורה? אם את רוצה שהבעל יהיה המנהיג הרוחני (כמו שרובן טוענות אגב) אז יש סתירה בדברייך.


היו כאלו שיצאתי איתן וזה היה חידוש בשבילן, "למה לא ללכת על פי רב פלוני?" והן הן אלו שטענו באותה נשימה "אני רוצה שהבעל יוביל את הבית בהלכה ורוחניות" כן..בהצלחה.

למה זה סותר?עַלְמָה1

הן מחפשות בעל שינהיג אותן בדרך הרוחנית שהרב הזה מייצג.

הן לא מחפשות מישהו, ולא אכפת להם מה הדרך שלו העיקר שינהיג, רוצות שינהיג בדרך שהן מאמינות בה.

מה הסגנון שלך?אשר ברא
את מכירה אופציות?עַלְמָה1

אם כן אני באה לפרט לך בפרטי 🤓

אני מכירהאשר ברא

לפי הסגנון שלי... 

ובמידה ולא, אולי אוכל לעזור.

בואי בשמחה!

תבחרי לך רב שנפטר כברסוסה אדומה

ותלכי בדרך שלו.

אם את לא רוצה להתאכזב.

אין היום רבנים ראויים.

אין להם מסוגלות לעזור לאישה ממקום טהור. או שהם נזהרים מידי, או שהם נוטים ליפול.

לא הייתי סומכת.

סליחה שאני ישירה מידי.

חחחחחחחחחשבור הדור
באמת לא קל...לב אוהב

גם אני זוכרת שזה ביאס אותי שאין ככ אפשרות לנשים לקבל השקפה ישירות מרבנים אלא יותר בדרכים עקיפות... וגם האפשרות לשאול ולהתייעץ פחות נגישה...


אצלי לקחתי השקפה דרך שיעורי תורה מהרב שהתחברתי אליו... שיעור תורה בהפרדה כמובן עם מחיצה... (אומרת את זה לא סתם כי כבר ראיתי דברים)

ויש גם המון השקפה בספרי מוסר על הדרך הנכונה בעבודת ה'...וסיפורי צדיקים

בנה אותי מאוד...


הלוואי והיתה קהילה לנשים שמדברים על עבודת ה' שואלים מתייעצים ומשתפים...

האמת שזה אחד החלומות שלי...


(בנים בבקשה אם אפשר לא להגיב לי, תודה) 

זה גם נחמד ויפהעַלְמָה1
אבל גם יש את הצורך ברב שיהיה זמין לשאלות במהלך היום יום, ולא רק במסגרת שיעור.. 
זה לא מתאים לכל אחדאשר ברא

יש הרבה אנשים שהבחינה הזאת שהצדיק שלהם הסתלק דווקא טובה להם בעבודת ה' ויש כאלה שמעדיפים רב חי...

כל אחד ומה שמתאימים לו.


לא מסכיםשבור הדור
"עשה לך רב" זה רב חי, רב שאתה יכול לשאול אותו שאלות ולהתמלאות מהדמות שלו. אם יש לך רב שנפטר אז בעצם אתה הרב של עצמך...


מה יגידו כל הברסלברים האמיתיים?אשר ברא

כידוע ברסלב זה רבי נחמן ורבי נתן,

שהשאירו כ"כ הרבה עצות וכו'..

אם יש רק אחר זה פשוט לא להיות ברסלבר.

רבי נחמן הוא הצדיק שלהם,קעלעברימבאר
אבל רב יש להם רב מסוים שהוא חי ואותו שואלים שאלות ומתייעצים רוחנית. כנ"ל חב"ד
לא מסכימהאשר ברא

ברסלבר אמיתי לא הופך רב מסויים לרב שלו.. אם כבר קוראים לזה "שיחת חברים" והבן אדם לא חייב להיות רב.

כל הקטע של ברסלב, זה רבנו.. ולא רבנים אחרים.

וגם אם יש היום רבנים גדולים של ברסלב, אנשים שהם חלק מהקהילות שלהם- הם לא ברסלברים אותנטים.

ומי שיש לו רב, שהוא לא רבי נחמן- אז הוא לא ברסלבר, פשוט מאוד.

הוא יכול להיות מחובר לסבא, הרב ארוש, ח"ו לברלנד וכו'... אבל זה לא ממש "ברסלב"- כי יש את ההשפעה של אותו רב חי בתור תיווך לתורת רבנו.

ובשביל מה יש ללכת להתייעץ עם רבנים כשרבנו ורבי נתן השאירו כאלה שפעי עולם?

 

לגבי חב"ד,

זה גם תלוי. להם יש משפיעים, פחןת שמעתי על "רבנים" שהם מאמצים לעצמם... מי שהולך אחרי הרבי- הוא מאוד כזה.

וכנ"ל גינזבורגרים, שהם זרם אחר בחב"ד.

אבל גם בתוכם יש הרבה ניואנסים.

 

נ.ב.

אני מדברת נטו על גישה והשקפה רוחנית ולא על רב לשאלות הלכתיות.

לגבי ברסלב.טאטע מלך העולם

רבנו השאיר את התורה שלו בשבילנו. בתור הדרכה. אני לא חושבת (באופן כללי גם לשאר החסידויות)  שאם יש למישהו רב לשאלות כאלו ואחרות זה הופך אותו לחסיד לא אוטנטי ואמיתי... בסופו של דבר בואו לא נשכח שרבנו לא היה חי בדור כמו שלנו והדורות שונים מאוד. לדעתי הרבנים בחסידויות כגון ברסלב קובעים את דרכיהם ע"פ תורת רבנו למשל וככה התשובות שהם נותנים הם בעצם ע"פ הדרך של רבנו... 

 

ככה זה גם בחסידויות אחרות. כל הרבנים של החסידות עונים תשובות ע"פ דרכו של האדמו"ר אבל זה לא הופך אותם לחסידים פחות אוטנטיים...

ע"י הסתכלות בכתבי רבנואשר ברא

אפשר לראות כמה כל התורה שלו עוסקת בדור של היום.

אשר להתייעץ עם רב בסגנון "שיחת חברים" ופחות.. שוב לענ"ד בתור הרב'ה שלך, בשביל להיות חסיד של רבי נחמן.

כל דבר שיש בו תיוווך, הורס את האותנטיות.

אפשר לראות את זה בכמה 'רבנים' של ברסלב שעשו מעשים נוראיים וכו'..

ולהבדיל אלפי הבדול לרבנים שמפרשים את תורת הרב קוק,

כל אחד לפי המוחין שלו והגישה שלו.

יש המון קהילות של ברסלב שיש להם רב חישבור הדור
זה מה שאמרתיאשר ברא

אבל זה פחות אותנטי לענ"ד

 

ומוסיפה:

אם שואלים מישהו מי הרב שלו והוא אומר שם של רב שהוא לא רבי נחמן..

אז איך הוא ברסלבר?

אני מבינה...לב אוהב

מכירה את אור לנוער של הרב רביד?

לא הכרתי,עַלְמָה1אחרונה
מכירה עכשיו בזכותך. תודה רבה(:

אולי יעניין אותך