לקחת את אמא איתי ללידה בעז"ה או לא? זאת השאלהאנונימי (פותח)
אין לי קשר עמוק עם אמא שלי, אך בכל זאת היא סבבאית... זה יהיה נכד ראשון בעז"ה.
אך אני לא יודעת כמה יהיה לי נוח להיות חצי ערומה לידה ומצד שני למי אני אחזיק את היד? למיילדת שאני לא מכירה?
היא תעלב אם אני לא אזמין אותה?
האם דולה זאת התשובה?
מה עם בעלך?שלה שוב
סליחה, קפץ לישלה שוב
מה דעתו בעניין? הוא גם שותף כלשהו למעשה...מה דעתו?
זו יכולה להיות חויה מאוד אינטימית ואישית, מקרבת וחשובה לבני הזוג.
הרי גברים יכולים להחזיק את היד עד שלב ממש משמעותי, בד"כ עד פתיחה של ארבע, ואז כבר מקבלים אפידורל ומאז בעצם את בסדר ומי שעושה איתך את כל העבודה זו המיילדת- שעליה תשעני כדי ללחוץ, את ידיה תחזיקי כדי למעוך וכו וכו...אם את לוקחת אפידורל...
השאלה שלי שוב...אם את לא לוקחת-
מה דעתו של בעלך?
ואיך יחסה של אימך ללידות? האם מקבלת קשיים וכאב באופן כללי? האם תוכל להיות מקור טוב לעידוד,רגישות וקבלה באשר תהיי? 
רצוי מאד!אמא קטנה
ושלה שוב צודקת שתלוי אם אמא תיהיה חיובית או שרק תלחיץ אותך?!
לי היה נהדר עם אמא,היא כלכך הרגיע אותי בעצם היותה למרות שכמעט לא עשתה כלום..
והבהרתי לה קודם שאניובעלי נרצה קצת את האינטמיות שלנו.
זה לדעתי חלק חשוב.
את יודעת איפה תלדי?
איפה שילדתי היו שם דולות של הבי"ח ולי פשוט נכנסבה איזו אחת ממש מתוקה בבלי הזמנה מראש...ועזרה לי  ללחוץ וכו'..ולדעתי המילדת לא יכולה גם לחוץ לך ולתפוס תרגליים וגם לילד...אולי אני טועה?!

נ.ב-שלב שוב,לפי מה שאני יודעת לגבי ההלכה,מפתיחה של 2 אסור.
וטוב להסתכל בהלכות לפני,זה תמיד מועיל ומכין מראש..
בהצלחה!!!

לי...שלה שוב
הרבה פעמים כשאין לחץ בבית חולים אז נכנסות כמה אחיות כדי לעזור...כך היה לי בשלוש לידות. ואז על אחת את משעינה את הרגליים ואחת מחזיקה את היד.
אבל גם בלידה הראשונה היתה לי מיילדת ערביה, מודה ומתוודה שהתחלה נבהלתי...אבל היא היתה מדהימה,
עשתה לי כל מיני לחיצות בגב שעזרו לכאב, וגם דירבנה אותי להחזיק אותה כמה שיותר חזק...
 
באמת כדאי להתעדכן בהלכה, הרב שלנו, שידוע מאוד בנושאי זוגיות אומר מפתיחה של 4.
 
אמא שלי לא היתה איתי מעולם בשום לידה, זה היה ברור שזה משהו אינטימי כזה שלי ושל בעלי.
(למרות שבלידה השלישית, שני ההורים שלי, הילדים ושתי דודות הגיעו לחדר לידה כשעוד לא ידעתי!, למזלי האחיות החכמות גירשו אותן משם צ'יק צ'ק...)
אבל אני מכירה גם בנות שהיו עם אמהות, והיה להן מדהים. 
בכל מקרה, בין אם זה הבעל ובין אמא- חייבים תיאום ציפיות קודם...שתרגישי בנוח להתלבש והם ידעו שעכשיו הם צריכים לצאת, מה את אוהבת, עם מה נוח לך, להכין ביחד משפטים מעודדים וחיוביים כי יש מילים שממש יכולות לעצבן אותך בסיטואציה הזו, מה להביא לך, איפה נעים שנוגעים בך, ספרים נחמדים לקרוא ביחד אם הלידה תתארך וכו וכו להתכונן...
בהצלחה.
מותר עד פתיחה של 2 אצבעות, 4 ס"מ...חרישית
   בקיצור-נווה מדבר
זה תלוי לפי איזה רב פוסקים.
 
יש כאלה שפוסקים עד 2, יש עד 5 והרב שלנו הגדיל לעשות ופסק שעד שאישה לא ממש "יושבת על המשבר" כלומר צירי לידה ממש של לידה (או שלא יורדים מים או שאין דימום) אז האישה מותרת...
 
כל אחת צריכה לשאול את הרב שלה...
התכוונתי שזה בדיוק אותו דבר...חרישית
בעלי ואמא שלי לא הכי מסתדריםאנונימי (פותח)
אז אני צריכה להתחשב בבעלי נכון? יותר מאשר בצרכיי?
אני רוצה רגעים של אינטימיות, של הרגע הזה שיצא הוולד ונהייה להורים...

ניראה לי שבאמת אהייה בלי אמא שלי בלידה...ויהיה בסדר..

יש כאן מישהי שאמא ששלה נפגעה מזה שלא הוזמנה ללידה?

יוקטנה אני לא יודעת איך היא בלידות אני הבכורה , ואני אף פעם לא הייתי איתה בסיטואציה כזאת...
ניראה לי שהיא לא טיפוס מלחיץ...

התכוונתי לשלה שובאנונימי (פותח)
לא ליוקטנה סליחה
נראה לישלה שוב
שאחרי שתעשי 'חושבים' עם בעלך, איך את בדיוק מדמיינת את הלידה שלך,
ותהיי בטוחה מה את רוצה,
תוכלי לגשש אצל אמא שלך מה היא חושבת. אולי תשאלי אותה על הלידות שלה ומה היא חושבת על לידות בכלל, על אפידורל, על בתי החולים היום...תנסי לנהל שיחה חביבה שממנה תקלטי את גישתה.
ודרך אגב, אם באמת בעלך ואמך לא כ"כ מסתדרים, אז כמה שלא נעים באמת הבעל קודם. איתו את חיה, והוא גם שותף מלא לתינוק הזה...
אם לא נעים לך מאמא שלך, במקום להעליב אותה ולפגוע בה את פשוט יכולה לומר בבית החולים הזה לא מרשים יותר ממלווה אחד. וזה גם לא יהיה שקר, כי אפשר לומר בביטחה, שברוב בתי החולים לא אוהבים שמסתובבים להם בין הרגליים וממלאים את חדר היולדות. את גם יכולה להבטיח שתתקשרי אליה ראשונה שתבוא מיד לאחר הלידה ואולי תתפוס אתכם עוד שם (כי בהרבה חדרי לידה נותנים ליולדת להשאר קצת עם התינוקי ולהניק אותו בסיום הלידה...)
אני מדייקת יותר בתשובהשלה שוב
פתאום ראיתי שכתבת: "אז אני צריכה להתחשב בבעלי נכון? יותר מאשר בצרכיי"
לא! ולא! צרכייך הם החשובים בלידה. כמה שתרגישי יותר נינוחה ולא לחוצה בגלל הסובבים הסיכוי שהלידה תהיה קלה ומהירה, גבוהה יותר.
ההחלטה זה עם מי יותר נוח, ממי יותר נעים, ואיזו חויה של לידה תהיה מעצימה ומרגשת יותר.
(+כן מעט התחשבות בבעל שזה גם שלו. דרך אגב יש גם בעלים שמתוותרים על חווית הלידה...)
איזה קביעות חד משמעיות...אמאקנגורו
דוקא הנסיון שלי שונה כ"כ משלך, מה שרק מוכיח שאי אפשר לקבוע כללים, ולכן רצוי שיולדת תעטוף את עצמה בצוות/משפחה/חברות תמיכה מלאה ואיכותית ככל האפשר, וגם תדע להתכונן לזה שלא הכל עובד כמו בספר.
אצלי לדוגמא האפידוראל לא השפיע טוב בשום לידה, כך שדוקא עם האפידוראל הייתי צריכה עוד יותר את התמיכה והעזרה של דולה מקצועית, כדי לזוז ולקדם את הלידה.
מאחר ואפאחת לא יודעת איך תתפתח הלידה הפרטית שלה...קשה לי עם קביעות חד משמעיות על איך מתנהלת לידה.
והלידה היא לא של הבעל.
יש כמובן חויה זוגית מדהימה בלידה, אבל היא ממש לא חייבת להיות חויה פיזית.
לפעמים, מנסיוני, התמיכה שלו מהצד יעילה יותר, כשהדולה עושה את כל הסיוע הפיזי.
קשה לי עם האמירה הזו שזו חויה זוגית ולכן דעת הבעל חשובה כ"כ...כי כבר ראיתי נשים שהבעל שלהן יודע הכי טוב מה טוב ונכון בשבילן (אולי ללדת כמו אמא שלו עם מלא מיכשור רפואי וסבל מיותר) במקום לוותר על ה'חויה הזוגית' ואולי אפילו (אם יש צורך) לשלם לדולה שתהפוך את הלידה שלהן לחויה מכוננת טובה ומדהימה...
אח"כ הם גם יודעים לתת עצות בהנקה, וכמה פעמים היא צריכה לקום בלילה, ומתי לתת לתינוק לצרוח...
אני לא באה לקבוע פה שדולה היא האידיאל, שוב, כי לכל אחת מתאים משהו אחר, אבל אני בהחלט יוצאת נגד האמירה והקביעה שהבעל הוא חלק מההחלטה פה. הבעל צריך להיות תומך. ז"א לכבד את מה שנכון וטוב לאישתו בלידה שלה. (ואני אומרת זאת מתוך כבוד והערצה לבעלי שכיבד לחלוטין את צרכי ותחושותי, וקיבלתי ממנו כל מה שרציתי בכל אחת מהלידות ובזכותו בכלל זכיתי לחויה מדהימה ונפלאה בלידה האחרונה, עם 2 דולות ותמיכתו האוהבת מהצד. זו לדעתי האישית חויה זוגית מדהימה של שיתוף נפשי. השיתוף הפיזי היה מיותר לי באופן אישי בגלל הצורה שבה מתפתחות הלידות האישיות המאוד-קשות שלי)
כנראה לא קראת את כל התגובותשלה שוב
שכתבתי לה,כמה פעמים, שמה שהיא צריכה כדי שהלידה תהיה יותר רגועה ושלווה - זה מה שהיא צריכה לבקש. אם אמא יכולה לעזור-אז אמא, אם הבעל, אם הדולה-וזה מה שצריך להיות
מעולם לא טענתי שהגבר הוא שיכול לעזור ללידה טובה בהכרח, לפעמים להיפך.
אבל כן כתבתי שהגבר הוא שיקול, כי זה גם התינוק שלו, וזו גם חויה שלו לראות אותו ממש בלידה, וצריך גם לשאול את דעתו בעניין, אם לא לחויה זוגית (שזה כן אופציה די טובה שתקרה כי לידה זה משהו מדהים) אז לפחות כדי לא ליצור מתח זוגי מיותר, לפעמים הבעל מצפה להיות וזה די ברור למה.
בודאי ובודאי שלידה היא מהקב"ה ואין לנו מושג איך תתנהל, אבל אם תבדקי באחוזים, ותשאלי אחיות, אז תראי מה מידת התמיכה שצריכה אישה בלי אפידורל ואישה עם. גם לי היתה לידה אחת שהאפידורל לא משפיע, ואין להשוות אותה ללידות עם אפידורל, שישבתי עם בעלי כמה שעות לבד ובסוף האחות באה לבדוק ואמרה- אה...יאללה ללחוץ.
אף פעם אין לי קביעות חד משמעיות. מצטערת. כל הבעיה שלי בחיים זה אולי שאני לא חד משמעית
מצטערתאמאקנגורו
מדברייך עברה התחושה שכך מתנהלת לידה.
ומנסיוני הפרטי...כך פינטזתי שתראה לידה, כי כך תיארו לי אותן...עד שהתנסתי בלידת בכורתי, בצירים מטורפים, באפידוראל שתקע את הלידה, ובניתוח חירום מדכא.
יש לי הרבה ידע שצברתי לפני ההתנסויות הבאות שלי, ואחד הדברים שלמדתי הוא שהאישה צריכה קודם כל לדעת מה היא רוצה, ולהתייעץ עם בעלה רק כשהיא כבר מגיעה עם מחשבות מגובשות. בעל טוב ידע לתת לאישתו גיבוי מלא בבחירה שלה, ולא לנסות להכפיף אותה לפנטזיות שלו. אם הבעל לא כזה תומך...אז דעתו לדעתי לא רלוונטית.
התינוק גם שלו, נכון, אבל את הלידה האשה עוברת...אם הזוגיות טובה באמת, אז לא תהיה פה בעיה כי הבעל חש מה טוב לאשתו. (בדוק.)
אני יודעת איזו תמיכה צריך גם עם וגם בלי אפידוראל, וגם כשהוא יעיל יותר ופחות...אבל שוב, הנסיון שלי הוא מאוד אישי, ואפילו הרופא והדולה שליוו אותי בלידתי האחרונה(לנל"ק2-לידה נרתיקית אחרי 2 קיסריים-חירומיים...)
אמרו שזו היתה הלידה הכי קשה שלהם...שעות של צירים כואבים במיוחד ואינטנסיביים עם המון תנועתיות. (הדולות עבדו בלי הפסקה...סיפקתי להן תעסוקה מלאה, אבל גם אני לא נחתי לרגע...) אפידוראל רק בפתיחה 8 (כשכבר חשבנו ששוב זה הולך לניתוח...)האפידוראל בקושי השפיע, כאב ולחץ לי בטירוף...(קצת פחות מלפני האפיד') ובסוף ואקום מוצלח...זו היתה לידה מהסרטים. אבל בעיני זו היתה לידה מדהימה ומופלאה, למרות כל הקושי, ממש נהנתי ממנה,( כי אני מאמינה שהיחס שלנו לכאב הוא שהופך לידה לטובה/רעה ולא עצם הכאב עצמו.)
ואגבאמאקנגורו
אם תבדקי באחוזים, ותשאלי אנשי צוות שאינם פריקים של התערבויות...
תגלי שאפידוראל יכול ממש לתקוע לידות ולגרום למפלי התערבויות, גם מסוכנות, שלא היו נחוצות אילולא האפידוראל...
ולצערי, רוב האחיות מעדיפות אותנו שקטות ולא ממש איכפת להן ההשלכות של זה. מעטות יתמכו בשמחה ביולדת רעשנית שלא רוצה אפידוראל (ועם המיילדות הללו- כל הכבוד והסליחה, אבל היוצאות מהכלל מלמדות על הכלל)
את כותבת דבר והיפוכושלה שוב
דיברנו על כך שלרוב נשים שלוקחות אפידורל כמעט ולא צריכות עזרה חיצונית של מיילדת בזמן הצירים עד הלידה ואת טוענת שזה תוקע וכו וכו ומאידך את מדברת על שקט תעשייתי, שקט נוצר כשאין כאב, כשיש רוגע ואין קושי...
 
תחשבי על זה.
 
חוץ מזה, אני כבר מזמן הפסקתי עם הדיונים אפידורל כן או לא, כי לכל אחת טוב משהו אחר,
אך אני ממליצה לך, בתור מישהי שכתבה על נסיונה (מה יש? מה עם הנסיונות שלנו...לא נחשבים מספיק??)
להעשיר את הידע שלך על אחוזים וכו במאמרים רפואיים רלבנטיים למשל חפשי את המאמר של הרבנית ד"ר חנה קטן על אפידוראל.
אניאמאקנגורו
לא נגד אפידוראל.
אני רק חושבת שצריך לדעת מה זה אומר לטוב ולרע לפני שמשתמשים.
כמו לידה בכלל.
כדאי ללמוד ולהגיע אליה מוכנים, כי ידע הוא כח, וידע והכנה טובה, עוזרים לחוות לידה טובה.
נראה לי שפשוט כל אחת מאיתנו מדברת על משהו קצת אחר ומכאן נובעות אי הבנות...
אוי, גם אני כותבת דבר והיפוכושלה שוב
(נעלמו לי הפרצופים...)
"אף פעם אין לי קביעות חד משמעיות"
 
אמממ....
אז מה שהתכוונתי שבאמת לרוב אני סובלת מהזדהות יתר לכמה מחשבות בו זמנית או חוסר החלטיות כמו שקורא לזה בעלי.
אם היא סבבאית אז בטטחדבי חיה
השאלה מה קורה לה בשעות לחץ... אם היא תלחיץ אותך או תלחץ אם זה יקח יותר מייד זמן לדעתה... אבל בגדול זה הדבר הרצוי. מה היא אומרת על זה?
היי,בעניין אמא שלךיפעת1
השיכולים שלך צריכים להיות אם היא תלחיץ אותך?
תדבר בפלאפון תודיע לכל העולם שאת בלידה וכו'..
אם היא יכולה לעזור לך?ולא תלחץ עליך לדוג' אם את לא רוצה לקחת אפידורל והיא תלחץ שתקחי..
במקרה שלך הייתי יושבת עם בעלי ועושה חושבים ותיאום ציפיות איזה לידה את רוצה?
מה חשוב יותר ומה פחות?
והייתי ממליצה לך מאוד על דולה.. מה היתרונות בדולה?! אם את מעוניינת בלידה כמה שיותר טביעית..אז היא תעזור לך להיות כמה שיותר בתנועה,תעשה לך עיסויים בגוף בזמן ציר כשיכאב לך. נותנת מאוד ספייס בלידה לזוג. וגם יושבים עם דולה לפני הלידה בחודש תשיעי ועושים תיאום ציפיות וכו'.. יש דולות בסטאז' שהם לוקחות גג 500 ש"ח ויש את המנוסות יותר שהם לוקחות בסביבות 1500 ש"ח.
דרך אגב אני דולה..אם תרצי פרטים אז במסר.
ובקשר לזה אם אמא תעלב..אז כל מקרה לגופו..אמא שלי לדוג' הייתה נעלבת. והיא באמת הייתה איתי בלידה הראשונה. אבל בשניה כבר לא ולקחתי דולה.
כאילו  מאיפה יצאת???????????????אשה של בעלי
את מתבישת מאמא שלך שתהי ערומה לידה זה שיא הצחוק בגלל שתי דברים:
1. בלידה ממש לא מענין מי רואה אותך ומה הוא חושב כל כך כואב שזה פשוט לא הקטע
2. אמא שלך ילדה אותך ויצאת ממנה עם כל הריחוק שיש לך ממנה היא זו שילדה אותך וגידלה אותך במסירות נפש רק אחרי שיהיה לך ילד את תביני כמה משקיעים בילד ואת יכולה קצת לתת לה לרוות ממך נחת ולהיות אתך בכל המצבים
אני כותבת לך כי אני לא יכולה לראות שיש לך אמא ואת לא רוצה אותה אמא שלי נפטרה ולא היה לי עם מי ללכת ללידה והלכתי עם בעלי אבל מה לעשות הבעל לא יכול לעזור בכלום אפילו לא להרטיב לך קצת את השפתים זה מאד קשה
 בסוף אחרי שקלטתי שאני לא יכולה לבד  הגיע איזה דולה מאד מאד מומחית ועזרה לי מאד מאד ובזכותה לא הגעתי לניתוח אבל מה את חושבת לידה לא שכבתי ערומה??????????????????? תאמיני לי שזה קצת יותר בושות מאמא
 
 
אשה של בעלי, אני חושבת שהתגובה שלך קצת חריפה מדישלה שוב
מי שעוד לא ילדה זה נשמע לה מזעזע העירום הזה וההחשפות הזו בשעת הלידה.עלי עובר תהליך נפשי מאוד ארוך במהלך כל לידה ולידה מחדש, שמתחיל מהאולטראסאונד, לבדיקות (כי בד"כ יש לי צירים מוקדמים) עד להגעה לשעת הלידה- של חשיפת הגוף לזרים. מה גם ששם זה ממש לא בעירום מוחלט, אפילו אני לא רואה את הגוף שלי, כי אני עם חלוק, ואפילו  קצת מכוסה בסדין, בגלל שקר לפעמים  בלידה, מקסימום את הרגליים למעלה...
חוץ מזה שהרבה יותר קל להחשף לאנשים שזו העבודה שלהם, לעולם לא ראית, ורוב הסיכויים שגם לא יזכרו אותך,
מול מישהו כ"כ קרוב כמו אמא. מי שבבית שלו לא רגילים להחשפות ומגע, הדבר קשה שבעתיים.אני ממש מתביישת מאמא שלי.
חוץ מזה לכתוב כטיעון  'אמא שלך ילדה אותך' ממש לא נכון בעיני, זה מזכיר לי את הדיון שהיה כאן קודם האם מותר להתלונן על זה שנולדות רק בנות או לא, ומישהי מפורום הפוריות כתבה תוכחה. אין כאן מקום להוכיח בכלל. לכל אחד יש קשיים משלו ובעיות משלו ומערכות יחסים מורכבות משלו: אמא שלי ילדה אותי מרצונה, וגם אני ממש לא אבוא בחשבון עם בנותיי באם לא ירצו שאהיה בחדר לידה, לפעמים מערכת היחסים עם אמא מורכבת מדי בשביל זה.
והמחשבה היחידה שצריכה להוביל (אם בהלכה מרשים לחלל שבת על יולדת אפילו כי סתם היא רוצה!!) מה רווחת היולדת, מה יוביל ללידה כמה שיותר נעימה, מהירה ובטוחה. ומדד נוסף מאוד חשוב היא הזוגיות של האישה. גם לגבר יש כאן חלק, ולידה זו הזדמנות לחוויה מאוד אינטימית של בני הזוג.ביחוד כשנכתב למעלה שהגבר והחמות לא כל כך מסתדרים...מה היא צריכה בלידה, לדאוג למתח ביניהם? שיתיחסו יפה אחד לשני?  הזוג צריך לעשות את השיקולים שלו לכאן ולכאן מה המחיר והתוצאה של כל דבר.
אפשר גם להחליט באופן מסוים, ולשנות את הדיעה תוך כדי - בדרך כלל לידה ראשונה לוקחת זמן, ואפשר להכין דולה או אמא ב'סטנד ביי' למקרה ויצטרכו אותה. זה בעיני נצרך רק בלידה שאין בה אפידורל. הלידות שלי עם האפידורל היו מתוך אהבה ושמחה ורוגע, ולא ההייתי צריכה עזרה כזאת, רק סבלנות מצד בעלי שהכרחתי אותו לשיר איתי כדי להעביר את זמן הלידה בנעימים. שבעז"ה אזכה ללידות נוספות כאלו.
בכל מקרה החלטות טובות ונעימות לבני הזוג.
ולכל מי שתוהה על שעת האימייל, ככה זה בהריון רביעי, אחרי שאת מתרוצצת כל היום, מרוב כאבים אי אפשר להרדם. לא הייתי מאמינה על עצמי, אני כל כך אוהבת לישון. 
ואו, לקחת את זה קשה!אדמונית החורש
רק אחרי שקראתי שאמא שלך נפטרה הבנתי קצת מאיפה זה מגיע אז סלחתי לך  אבל כמו שכתבה שלה שוב, זה ממש אינדווידואלי. 
אני לא מסוגלת לדמיין את אמא שלי תומכת בי בלידה.  מנסיון של חמש לידות שרק בעלי ליווה אותי, מתוך בחירה (!) אני יכולה להגיד שזו אופציה סבירה בהחלט.  אני מבינה גם את הצורך שתהיה אישה לצידך בלידה אבל לא אצל כולן אמא היא הבחירה האולטימטיבית. 
אם הייתי צריכה לבחור, לדעתי הייתי מעדיפה את אחותי ואולי אפילו חברה טובה ולא את אמא. 
זה לא בגלל שאני לא אוהבת את אמא שלי, אבל בקטע הזה אני יודעת שלא ארגיש איתה בנוח והנוכחות שלה סתם תעיק עלי. 
וזה שהיא ילדה אותי לפני 35 שנה וגידלה אותי במסירות זה לא אומר שאני צריכה להרגיש בנוח להחשף לפניה.  דווקא יש לי פחות בעיה להחשף לפני מיילדת, דולה ורופאים שעוסקים בזה ביום-יום ורואים אותי כעוד 'לקוחה' ואח"כ לא נפגשים יותר...
יאלה יאלה תרגעו כולכם!!!!!!!!!!!!אשה של בעלי

רבותי להרגע לא דיברתי על מקרה שיש מתחים בין החמות לבעל אבל במקרה שמסתדרים אז למה לא אמא גיסות שלי מצד בעלי הולכות לללדת רק אם אמא שלהם אני לא אומרת ישנם אמהות שתמיד ידאגו לדיסטאנס וישנם גם בנות שלאמא שלהם הם אף פעם לא יספרו סודות מהחדר אבל לחברה לאחות כן לדעתי אגב זה מראה על חוסר מסויים בקשר שבין האמא לבת אבל אם יש קשר בריא אף אחת לא תמנע ממלכת ללידה עם אמא שלה רק בגלל שהיא תיהיה חסופה לידה נו באמת זה מה שיטריד אותה אז ,כן לדעתי זה תלוי בקשר שיש עם האמא.

וחבל שה' שחנן אותך באמא בריאה ושלמה שיכולה ללכת אתך ובגלל בעיות גיל הטיפש עשרה שעוד לא השתחררת מהם אז את לא יכולה ללכת אתה ללידה............

חחחחח איזה כישרון!אדמונית החורש
יפה שאת עושה ניתוחים פסיכולוגיים על אנשים שאת אפילו לא מכירה וכבר מקשרת לכל מיני בעיות גיל טיפש עשרה וכו' שבכלל לא היו קיימות, ואם היו, הן כבר בוודאי לא רלוונטיות. 
אני, למשל, יכולה לשתף את אמא שלי בהמון דברים, אבל כיוון שהיא טיפוס לחוץ ומלחיץ, היא ממש לא מתאימה לליווי בלידה. 
 
אבל לא באתי לכאן להתווכח עם אף אחד, רק לפתוח עוד אופציות לנשים, שידעו שלגיטימי להרגיש רגשות שונים כלפי העניין ולא יפעלו מתוך לחץ חברתי כי זה מה שמקובל, גם אם לא מתאים להן.
 
 
וסתם הערה:  מי שרוצה שיגיבו אליה ברוגע, כדאי שתלמד לכתוב את דעותיה בצורה מתונה ולא תוקפנית ודיכוטומית...
איזו אמירה נוראית.אחתעם_בטן
ב"ה שה' חנן אותה באמא בריאה ושלמה.
אני מבינה את הכאב שלך, אבל קשה לי לקרוא את דבריך. עדיין יש לה לגיטימציה להתלבט ולהעלות קשיים בנוגע לנושא הזה.
אצלי בלידה אחותי הייתה מכיון שתכננתי ללדת כמה שיותר טבעי בלי התערבות, ולא היה לי כסף לשלם לדולה. הלידה היתה מדהימה והלואי שאוכל לקחת את אחותי לכל הלידות, היא מאוד עזרה לי לעבור את הצירים, והיו לי שעות ארוכות של צירים, היא עשתה לי מסאג'ים בחזקה שמזה עזרו לי, וחיבקה אותה, והחזיקה אותי, ובלידה עצמה עזרה למיילדת להחזיק לי את הרגליים שאוכל ללחוץ. ילדתי ביום שישי, ואמא שלי הייתה באזור ומאוד רצתה לבוא איתי לבית החולים, אבל ידעתי ש: א. אני צריכה משהי עם כח פיזי שתוכל לתמוך. ב. התכוננתי ללידה טבעית ואני יודעת שאמא שלי הייתה נכנסת ללחץ ומלחיצה אותי שאני לא מקבלת אפידורל, ולא מוכנה לשום התערבות, ולא רוצה לתת חיסון מיד אחרי הלידה וכו'. אמא שלי מקסימה מקסימה מקסימה ואנחנו בקשר מצויין, אבל לצרכים שלי אישית לא התאים שהיא תהיה איתי שלידה, גם לטובתה תאמיני לי.
אפשר אחרי הלידה להיות אצל ההורים ולתת להם לעזור ולפנק ולתמוך אם לא מסתדר שהיא תהיה בלידה. היא תעריך את זה מאוד אני חושבת.
יקירתיאמאקנגורו
צר לי על אימך, ועלייך.
אבל תגובתך לא רלוונטית. היא בדיוק כמו שהגיבה משהי מפורום פוריות על צערה של זו שהרתה בת וקצת מצטערת על שזה לא בן...
תגובתך נובעת ממקום של חוסר עצוב, אך היא לא פותרת את בעייתה של זו שמתלבטת ב"ה.
את מערכת היחסים של כל אחת עם אימה, לא ניתן לתקן בהתכת האשמות, או בסיפורך העצוב.
אשרינו שיש לנו אמהות בריאות ושלמות, שאפשר לנהל איתן מערכות יחסים מגוונות, ואפשר להתלבט אם יהיה לנו נוח איתן בחדר הלידה.
ברור שכל החלטה צריכה להעשות באהבה וברגישות, אבל אף אחת לא חייבת להרגיש בנוח עם אמא שלה בלידה, רק משום שלאחרות אין את התענוג הזה של ההתלבטות.

לסיום הטיעון, אשתף ואספר שבשנה שעברה התמודדה אימי עם המחלה, (והשבח לאל, הבריאה ממנה) וביום הולדתה באתי לבשר לה על הריוני השלישי. 
התלבטתי מאוד אם לבקש ממנה לבוא ללידה, משום שכ"כ רציתי לשמח אותה, ובאמת זה מגיע לה, והיא יקרה לי כ"כ, אבל ידעתי שההתנגשות בין שני האופיים שלנו עלולה להיות לי למכשול בלידה,
וידעתי שנוכחותה אולי תשמח אותה אך עלולה להיות לא טובה לי, אז החלטתי שבלידה, טובתי קודמת.
אמא שלי היא אשה נהדרת וחכמה מאוד, וודאי לא נעלבת מהחלטותי. היא תומכת בי בבחירותי ועל כך אני מלאה תודה והערצה, ומייחלת להיות חכמה כמוה ביום מן הימים, ולדעת שכשביתי תלד- קודם כל טובתה קודמת, אח"כ ריגשותי ורצונותי. אני חושבת, כאם בעצמי, שזו הכרת טובה עצומה לא פחות מללוות את בנותי ללידותיהן. עצם הידיעה של אם, שבנותיה, למרות השוני שלהן ממנה, שואפות להיות כמוה וללמוד ממנה, שווה לדעתי יותר מאקט של שיתוף בלידה או בחויות אינטימיות אחרות. אימי היא תמיד מורת דרך בעיני ומופת לחכמת נשים וטוב לב.
היא פשוט לא מתאימה להיות המלווה שלי בלידותי. זה לא מפחית כהוא זה מערכה. ומה שטוב הוא ששתינו יודעות את זה, וזה הופך אותנו לחברות טובות גם בלי הקטע הספציפי הזה.
זה עניין מאוד אישייוקטנה
והשאלה צריכה לחזור אליך: האם את מרגישה שאמא שלך צריכה להיות בלידה? ובתשובה את צריכה להתייחס לשלושה חלקים בשאלה:
1. האם את
2. מרגישה שאמא שלך
3. צריכה להיות בלידה
כלומר: מה את רוצה? מה את מרגישה שתצטרכי בלידה? באילו דברים את נעזרת כשקשה לך?
ואיך את רואה את אמא שלך בהקשרים הללו? איך היא מתמודדת כשהיא רואה כשאת נתונה בקושי? האם היא מחזקת ("את יכולה!") או שהיא מתקשה לראות אותך כשקשה לך ("אוי מסכנה שלי! תעזרו לה!!!")?
וחשוב לציין שהתשובה לשאלה הזו יכולה להשתנות מלידה ללידה. ייתכן שמה שנכון לך בלידה הזו, פתאום ירגיש לך אחרת לגמרי בלידה הבאה.

במידה ותחליטי שאת רוצה שאמא שלך תהיה איתך בלידה, אני ממליצה לך להזמין אותה לפחות למפגש אחד מקורס ההכנה ללידה שאת עושה (במידה ואת עושה), ולפגישת הכרות עם הדולה שלך (במידה ואת לוקחת דולה).

השאלה אם היא תעלב או לא במידה ולא תרצי בליווי שלה, תלויה בה ולא בך, בעיקר. זה בידיים שלה, וזה באמת יכול להיות לא נעים, אבל גם לא חשוב לשאלה החשובה מאוד הזו. חשוב שתנסחי אמירה על הרגשות שלך: "אני מרגישה שאני צריכה את בעלי איתי בלידה, ואני רוצה שהוא יהיה איתי כשהילד הראשון שלנו (ובכך את פותחת פתח לתשובה אחרת בלידות הבאות) מגיע לעולם". במשפט הזה תארת את הרגשות שלך ואת הצרכים שלך, ולא התייחסת בכלל ליכולות של אמא שלך, ולא שפטת אותה.

מאחלת לך את המלווים הכי נכונים, בכל לידה!

מסכימה עם כל מילהאמאקנגורו
זו הלידה שלך.
לידה היא תהליך מאוד אישי ומאוד יחודי, של היפתחות מוחלטת- פיזית ונפשית.
קחי איתך ללידה רק את מי שלא יעצור את התהליך ולא יהווה מכשול בשבילך מההיפתחות הזו.
זה נכון גם לגבי אמא, גם לגבי דולה וגם לגבי בן הזוג.
מצטערת. מנסיון שלי, הלידה היא שלי ולא של בעלי, היקר והאהוב, אבל אני זו שיולדת.
אל תיתני לשום שיקול חיצוני (היעלבות, אי נעימות וכו) להתערב לך בשיקולים.
אני אישית בעד דולה, כי דולות לומדות איך להיות שם בשבילך בצורה הכי יעילה. הן 'תומכות לידה' ועושות זאת מצויין, אבל גם אם לא מתאים לך, אז סבבה. בכל מקרה כדאי שמי שמלווה אותך בלידה תדע מראש מה את רוצה ומה יעזור לך ויהיה לך נעים. וכדאי שתרגישי איתה מאוד בנוח ומאוד בפתיחות, כי כאמור- זה העניין בלידה...
שיהיה בקלות.
אמא שלאנונימי (פותח)
אמא שלי היתה איתי בשתי הלידות וכן עם אחיותי וזה היה פשוט מדהים.
אני לא חושבת שכל אמא מסוגלת לראות את בתה סובלת ולא להתערב לה בשיקולים שלה.
אם אמא שלך נותנת לך חופשש בחירה ומקבלת את הכרעותייך ויודעת גם מתי עדיף משהיא תצא, היא יכולה מאוד להועיל.
בלידה השניה שלי ילדתי בלי אפידורל והיו לי כאבים ממש חזקים, בזכות אמא שלי שעשתה לי עיסויים (בעלי כבר לא יכל כי הגענו עם ירידת מים לבי"ח) החזקתי מעמד.
אולי שווה לך לדבר איתה על זה.
בהצלחה ובשעה טובה.
 
אל תזדעזעו, אבל אני לקחתי את חמותי ללידה...אנונימי (פותח)
המצב שלי הוא באמת מיוחד, אמא שלי נפטרה חצי שנה לפני החתונה שלנו ( כן, החתונה היתה בשנת האבל) וה' זיכה אותי בחמות מדהימה, היא אומנם ביסודה טיפוס לחוץ אבל היא ממש עם יכולת קיבול מדהימה לצרכים של אחרים, היו פעמים שביקשתי ממנה להיות קצת יותר בנחת, וגם בעלי איזן אותה כשהיה צריך.
אבל בסך בכל היה די טוב, למרות שתהלית הלידה לקח שלושה ימים...
תיקון טעותאנונימי (פותח)
שתהליך הלידה לקח שלושה ימים...
לעניות דעתי...אנונימי (פותח)
כל אישה היא עולם ומלואו,כל הריון זה סיפור בפני עצמו,כל לידה היא היא חוויה חדשה וכל תינוק הוא עולם חדש שהגיע לעולם-
זאת התפיסה הראשונה,לעניות דעתי,שצריכה ללות כל אישה בכל הריון בכל לידה, ם כהתייחסות בריאה להריון וגם לגידול ילדנו.
אז כל אישה והחלטתה מה יהיה הכי נכון וטוב לה לחוויה חיובית בלידה (גם אם היא בניתוח...)
אך כן צריך לזכור שכמה שיותר אנשים בחדר הלידה זה יותר אדרנלין, ואדרנלין מעכב את הלידה...
צריך לקחת מלווה (בעלך או אישה שמלווה) שמכיר את תחושותייך ורצונותייך שתשרה רוגע ותעזור לך פיזית.
ואם לוקחים דולה כדאי שזה יהיה בהסכמת האיש,כי היא לא מחליפה את מקומו!!!
וחוץ מזה יהיה נעים יותר לקרוא ולהגיב לפורום עדין יותר,יש תחושה שהתגובות פה קצת נזעמות וסוטות מהנושא...
אני לקחתי גם את חמותי וגם את אימי, איך אני?דבורי
זה באמת היה מצחיק, כי חמותי הצליחה להגיע לפני אמא שלי, והיא עזרה לי בשעות הכי משמעותיות - לפני שנכנסתי לחדר לידה והקאתי את נשמתי וזה היה בחדר שבעלי לא יכול להיכנס כי היו שם עוד נשים בתהליכי לידה.
היה לי נהדר עם שתיהן, הלידה התארכה והיה יום שישי, כך שחמותי נאלצה לנסוע הביתה לשבת, היא דווקא רצתה להישאר אבל חמי הזכיר לה שהילדים מחכים לה לשבת.
אז יצא שחמותי היתה איתי ב-16 שעות מתוך 18 של הלידה, ואמא שלי היתה ב-12 שעות האחרונות, היה לי זמן עם כל אחת לחוד ועם שתיהן ביחד.
 
ובלידה השניה היה ברור לשתיהן שנהיה רק בעלי ואני, לא היתה שום שאלה. הן קפצו לביקור בלידה, כל אחת בזמן אחר, נשארו בערך 15 דקות, נישקו אותי במצח והלכו. לא, הן לא תיאמו ביניהן...
 
ולצעירות שטרם ילדו - ממש אין הכרח ללדת ערומה, שתי לידות ילדתי עם חלוק בית החלים עלי, ורק בסוף הלידה מרימים את הרגליים, בעלי היה לצד ראשי כל הלידה ובלי לגעת אפילו באצבע הוא היה שותף מלא בכל הלידות.
 
ישתבח הבורא, כבר אמרתי?...
גם אני ילדתי עם חמותיילדה זיגזג
בלידה השלישית, ובדיעבד- אמא שלי לא יכלה לבוא כמו בלידות הראשונות..
אני אוהבת את חמותי אבל לא דמיינתי אותה כמלווה שלי
וזאת היתה חויה מדהימה ומגבשת
היא ממש עזרה תמכה והיתה מקסימה
בגלל הסיטואציה לא היה לי מחסומים ורק שמחתי שיש איתי מישהי טובה
אבל נכון שכל לידה משהו אחר וכל אישה גם.
החלטות טובות ולידה טובה וקלה
עם מי שתהיי!
חבל שלא לקחת את כל האחיות  והחברות והשכנות........אשה של בעלי
חלוה ללידהיהודי גאה
תחילה שכחתן שאתן מעל דפי התקשורת צניעות צניעות הרי      לידה היא ככהן גדול בבית קודשי הקדשים מה לתאורים כגון אלו  במקום זה שנית לאיזכור נושא הדולות אנו המילדות מתנגדות לכל נושא הדולות לרוב הן מפריעות בלידה ויןצרןת קונפליקטים בין המילדת,ההחלטות הרפואיות שצריכות להתבצע בופן מידי ובין הזוג עד מבים שאסרנו על דולות לשוב לבית ספרנו ,מי שחשןב לה שתקח מילדת אישית ול
בכרטיס שלך כתוב שאתה גבריוקטנה
וכך משתקף גם מכתיבתך בפורומים אחרים. אני לא מאמינה שאתה מיילדת, ומקווה שאף אחת בפורום לא תיפול בפח. ואשר חתימתך: "סניף נתניה כבוד"??? של ארגון המיילדות, אתה מתכוון???
יהודי חוצפן, לא גאה...veredd
אבל בכל מקרה, אני שמעתי על מישהי שלא הזמינה את אמא שלה ללידה, והגדילה לעשות וגם לא אמה לה כשהיא ילדה, וסיפרה לאחרים קודם, ואמא שלה שמעה מהם. ולא- אין לה שום טענות לאמא- פשוט לא היה בא לה...
אז נכון, אני מבינה שיש בנות שלא כ"כ קשורות לאמהות שלהן, (למרות שאני ואמא שלי בערך מגדלות את הילד שלי ביחד בגלל שאנחנו כ"כ קרובות, אבל אני מבינה למה זה אפשרי לא להיות קרובות) אבל צריך עשיין לנהוג בכבוד. למשל- כשיש פתיחה מלאה, אני חושבת שיש מקום לבעל (שהוא גם ככה מגורש מחדר לידה לפעמים אז) להתקשר לחמות ולהודיע לה. או סתם ככה להגיד לה ראשונה או לתת לה ראשונה לבקר, במיוחד בנכד ראשון.
אומנם זאת הלידה שלך, ותבחרי במסלול שהכי מתאים לך, אבל גם בזמן המיוחד הזה שלך, של תינוקך ובעלך, יש מקום להתחשבות וכיבוד הורים. ויש עוד דרכים לכבד את האמא אם את לא רוצה שתהיה איתך.
הריון חמישי....אנונימי (פותח)
לידה בע"ה עוד מעט,
אמא שלי הבהירה לי כבר ממזמן שהיא "לא מבינה למה יש נשים שלוקחות את אמא שלהן ללידה, מה הן תינוקות?" זה היה בתגובה לבת של חברה שלה שעברה דירה להורים בחודש התשיעי (במיוחד בשבתות) כדי שאמה תוכל לבא אתה ללידה (לידה ראשונה).
אמא שלי עברה 7 לידות ב"ה, חלק לבד (אבא שלי היה בעבודה) וחלק עם אבי (אז לא היה מקובל לקבל עזרה...)
והכל היה בסדר.... (זו המנטרה הקבועה)
בלידה הראשונה שלי עוד לא הספקתי לקלוט שאני בבי"ח כבר חמותי הגיעה, אבל אז שחררו אותנו הביתה, ואיך שהגענו הביתה חזרנו חזרה...(והפעם כבר אף אחד לא הגיע). זה היה באמצע הלילה, ואמא שלי הלכה לישון וצלצלה אלינו בבוקר לשמוע בשורות טובות.
אני מצדי לא איכפת לי שאמא שלי תהיה אתי בלידה, זה אפילו יכול להיות נחמד, היא יודעת לשמור על אדישות ולדאוג כמו שרק אמא יודעת... אבל, בחירה שלה. אגב, אני מתה עליה.
הייתי בדיוק במצבך לפני כמה חודשים...אנונימי (פותח)
האמת, כבר מזמן כתבתי הודעת תשובה אבל אז נמחק לי והתייאשתי לכתוב שוב... אז הנה אני כאן היום, קצת באיחור...
גם אני לא רציתי את אמא שלי בלידה ומה שעשינו היה כך: (אגב, זה ילד ראשון אצלי ונכד ראשון מבת אבל לא נכד ראשון (הקודם זה מאח שלי, נראה לי קצת שונה))
בכולופן, היא ידעה כשיצאנו מהבית כי הרמתי טל' להתייעץ אם לצאת כבר אבל בגלל שהיה לפנות בוקר זה היה מאוד אלגנטי לא לקחת אותה איתנו ולהבטיח שנעדכן. זה מה שעשינו והעסק נמשך המונהמון שעות ובצהריים היא שאלה את בעלי מה קורה ושיש לה אפשרות להגיע עכשיו אם נרצה... אני מיד אמרתי לא. אבל בעלי הצדיק, אחרי שהוא ניתק את השיחה, אמר לי בעדינות שזה לא כ"כ יפה כי היא מאוד מתרגשת וכו' בקיצור הרמנו טל' והיא ואבא שלי הגיעו ובגלל שהייתי עם אפידורל בקושי התייחסתי כי פשוט... ישנתי!
מה שכן, לפני שהתחילה הלידה עצמה (שאז כ-ו-ל-ם יצאו) הודעתי להורים שלי חד משמעית שיתנו לבעלי להיכנס ראשון ולבד אחרי הלידה! היה לי מאוד חשוב.
בלידה עצמה ידעתי מראש שאני ממש לא רוצה אף אחד (אנחנו נוהגים שמתחילת הלידה עצמה אסור לבעל להיות נוכח בחדר לידה).
אין מה להיות חצי ערומה ליד אף אחד כי היא יכולה לעמוד ליד הראש שלך ואז היא לא רואה כלום אבל אני ידעתי שפשוט ילחיץ אותי שהיא שם 
קפץ לי...אנונימי (פותח)אחרונה
בכולופן, אני לא רוצה/ צריכה אף אחד לידי לא להחזיק ידיים ולא נעליים, רק תנו לי לגמור עם זה!!!
מה שקרה בפועל הוא, שאמא שלי כל כמה דק' פתחה את הדלת לשמוע מה מתקדם וזה הרגיז אותי מאוד וגם הפריע למיילדת אז היא שאלה אותי בעדינות אם אני רוצה מישהו בפנים ואמרתי לה שתגיד להם שאני אמרתי מפורש שמרגע זה אף אחד לא פותח שום דלת וברגע שיהיה משהו היא תודיע להם!!!
אז אולי זה קצת שונה ממצבך כי דולה אפילו לא היתה אופציה מצידי באמת כי ידעתי שאני רוצה להיות לבד בלידה ולא הרגשתי צורך להחזיק יד לאף אחת ובנוסף המיילדות היו מדהימות וכ"כ הקלו עלי ככה שהרגשתי מאוד נוח איתן.
אבל כדי שלא תיעלב, תחשבי אולי כן להזמין אותה להיות באיזור או משהו כזה. סה"כ בכל זאת היא אמא שלך והיא תעשה בשבילך הכל, היא הביאה אותך עד הלום... וזה מרגש נכד ראשון...
בהצלחה, בשעה טובה ולידה קלה!!!
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

היא מזכירה לי את הבת שלי…רוני 1234

אני מציעה לך לספר לה סיפור ואז לצאת מהחדר. תגידי לה לשחק במיטה בשקט או להסתכל בתמונות בספר איזה חצי שעה או שעד שהיא מבקשת שתבואי לשבת לידה ואז תשבי לידה עשר דקות והיא פשוט תרדם (בנתיים תגיע השעה שבה היא נרדמת בדרך כלל).

לפעמים רק הידיעה שתגיעי עוד מעט תגרום לה לתחושת בטחון והיא תרדם מעצמה לפני שתקרא לך.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרוםאחרונה
אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוחאחרונה

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידהאחרונה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוחאחרונה

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


שאלה בקשר לעזיבה ממשרד החינוך ללא חל"תשאלהחלת

הי אשמח לדעת האם מישהי ביררה לגבי עזיבה של משרד החינוך במצב שכבר לא רלוונטי לבקש חלת מבחינת התאריך (ולא יאשרו לי, אין לי סיבה אןבייקטיבית שתצדיק אישור חריג)

מה נשמר ומה מפסידים?

הקביעות מתבטלת נכון?

השעות השתלמות הרבות שצברתי?

הוותק בשנים?

הדרגות?

אני חושבת כן לחזור בהמשך ולכן מנסה להבין את המשמעות.

אני לא מורה, מקצוע פר"א ולכן הקביעות והשמירה על אחוז המשרה, עצמה פחות קריטית לי. כי לרוב חסר. שאר הדברים כן משמעותיים.


(אני ניק קבוע בפורומים אחרים, רווקה כרגע אבל שואלת פה כי זה פורום עם רוב נשי, אעקוב מהניק הרגיל שלי.)

רק את הקביעות מפסידיםיראת גאולה
ותק, דרגה, ושעות השתלמות לא נמחקים. בדיוק כמו שהתואר לא נמחק...
תודה רבה! והכל נשמר במערכת?שאלהחלת

או שצריך להגיש את כל המסמכים מחדש?

(זוכרת שלקח זמן בהתחלה)

שאלה נוספת מעבר ממתיא במשרד החינוך לאופק למוכש"רשאלהחלת

ובחזרה-

יש לי אפשרות לעבוד שליש משרה באופק חדש במוכש"ר תחת עמותה מסוימת, האם שם במידה וחוזרים למשרד החינוך אז הכל אותו דבר? מתייחסים לוותק ולהשתלמויות שנצברו במוכש"ר?

והאם עבודה במוכשר תשמור לי על הקביעןת שנצברה במתיא במשרד החינוך או שזה לא קשור? 

ותק והשתלמויות כןקדם
קביעות לא
ותק נצבר. קביעות לאיראת גאולה
השתלמויות אני לא יודעת, לא מכירה.
תודה זה פרט חשוב.. גם אם העמותה באופק חדש נכןן?שאלהחלת

אז לכאורה פחות שווה לעבור ממשרד החינוך לעמותה?

(בעמותה מבחינת מיקום אולי כן אצליח לשלב שליש משרה שנה הבאה, מה שאין לי סיכוי במתיא בה יש לי קביעות)

אופק חדש זה תנאי השכר מול העמותהיראת גאולה

זה לא קשור לנתונים שלך מול משרד החינוך.

תמיד משרד החינוך יותר שווה מעמותות. בעמותות, המקסימום זה השוואת תנאים למול מה שמגיע לך ממשרד החינוך.

אא"כ הם ממש צריכים אותך, אז אולי תצליחי להגיע לתנאי העסקה טובים יותר, אבל זה לא מה שקורה בשטח.

אבל הרבה אנשים עובדים בעמותה או עוברים ממשרד החינוך לעמותה, כי יש תנאים ספציפיים של נוחות, כמו מרחק למשל.

אני הבנתי שגם ימי המחלה לא נשמרים, לא בטוחהאור עולה בבוקר

זו תשובה שקיבלתי מהAi...גם אני באותה התלבטות בדיוק , ולא ככ מוצאת עם מי להתייעץ אז שאלתי אותו😅

בעקרון הבנתי מפנסיונרית של משרד החינוך שבפרישה קיבלה סכום כסף גבוה על ימי מחלה שלע השתמשה בהם. אז כנראה שזה נמחק אם מתפטרים. חוץ מהקביעות . שוב, לא בטוחה

שיהיה בהצלחה והחלטות טובות

תודה רבה. על זה לא חשבתישאלהחלת
האמת שאני עובדת בהיקף משרה חלקי אז מעניין על כמה כסף זה לוותר בעצם..
לא בטוחה שמימדברה כעדן.
שבתוכניות החדשות, ממירים לה ימי מחלה לכסף בפרישה.... סתם מישהי שעכשיו פורשת אצלינו ומתלוננת על זה
מעניין. תודה!שאלהחלת
גם ממירים בכסף משהו כמו על 8 ימי מחלה.בת מלך =)אחרונה
את מקבלת החזר של כספי של יום אחד.

ויש גם עוד תנאי, אני חושבת שאת צריכה להשתמש בפחות מחצי/שליש מהזכאות שלךבכל השנים.


בקיצור, עדיף כבר להשתמש בזה ביום יום ולא לצבור..

אולי יעניין אותך