דתלשי"ם..בקטנה
אני יכולה לנסות.אוסנת
למה זה קורה?אוהבת את אבא
הוא רוצה לצאת ולהכיר, במיוחד שנראה לו "כמה טוב לחילונים" כאשר לא טוב לו.
ויש אחר שפשוט המצב הרוחני שלו קצת ירוד, והוא מרגיש רייקני מבתוך, ואנשים מחפשים חיים של משמעות ובדר"כ הם הולכים לההפך אם הם לא מוצאים את זה אצלהם. זה מה שקורה.
ויש עוד אחר, לפעמים קשה לו, קשה לאותו אחד והוא מעדיף לברוח. לברוח זה הכי קל וזה הכי פשוט.
להרים ידיים ולעזוב ולהגיד "שם יהיה לי יותר קל".
ולרוב, זה אנשים שהם פשוט לא מוצאים תשובות או שכמו שאוסנת אמרה "אין את מי לשאול שאלות באמונה".
אפשר עוד להרחיב בנושא הנ"ל.
וואי זה חכם מה שאתן אומרות.בקטנה
אני עדיין חושב על חזרה בשאלה.אליו2
לאליו2בן ציון גגולה
[לא כזה. אנ'לא מבינה ממה כולם מתלהבים מהספר הזה..]אש מאנשים קרים.
אני מסכימה איתך... עלי הספר עוד יותר הקשה...שוס להיות שלוס
בגן האמונה..בקטנה
אמונה זה אחד הדברים החשובים.אוהבת את אבא
אפשר להעיר?אוסנת
כתבתי שאמונה זה הדבר הראשון.אוהבת את אבא
אודה ולא אבוש כי לא קראתי את כל הספרים הנ"ל~מאיר~
קודם כל, תודה רבה על הרצון לעזור.אליו2
דוגרי-הסנה-בוער
את לא חושבת שזה גם קצת בעייתי לבוא מראש במטרה לקבלאליו2
איזה קטע,הבנתי אותך..בקטנה
מה זה "לקבל תשובה"?עוזיה
מסכים איתך (אליו2) בנוגע לחיים~מאיר~
תודה, ובכל זאת.עוזיה
יש כאן מקום להרחיב:אוהבת את אבא
לך לפורום חסידות ברסלב ותבקש שם...רבי נחמן
לחתוך מהיהדות, לא לחתוך מהחברה...
עוזיה
ההלכהבן ציון גגולה
לאיזה טוקבק זה היה שייך??בקטנה
אוף, בן ציון,דינה ברזילי
ואם את כבר מקפיצה שירשור- תעני לעניין.אוהבת את אבא
הרבי מליובאוויטש שליט"א רוצה שנכין את עצמנו לגאולהבן ציון גגולה
נגאל - רק להזכיר שבזמן שעם ישראל בנה את עגל הזהב הנשים

אין זמן לעליות וירידות,סליחה???בקטנה
אף פעם אין זמן.אוסנת
להחזיר בתשובה?בן ציון גגולה

נוותר על התוועדות,בקטנה
תודה על ההבארהבן ציון גגולה
מה זאת אומרת נביא?בקטנה
וכן ל =] =] =] היקרבן ציון גגולה











וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית ה' בְּרֹאש הֶהָרִים וְנִשָֹּא מִגְּבָעוֹת, וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם. וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ: לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה' אֶל בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב וְיוֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו, כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָלִַם. וְשָפַט בֵּין הַגּוֹיִם וְהוֹכִיח לְעַמִּים רַבִּים, וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָֹּא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה.
ישעיה ב, ב-ה
עוד לא הסברת -אוסנת
לאסנת הצדיקהבן ציון גגולה
...אוסנת
ההלכהבן ציון גגולה
אנחנו לא מוסלמים ונוצריםבן ציון גגולה
לא אמרתי שאתם כאלה.אוסנת
קראתי אותםבן ציון גגולה
הרבי חי
הרבי בספרו "דבר מלכות" פרשת "בא" סעיף יג מסביר שחידוש של דורנו זה בדור התשיעי (מהבעל שם טוב אחריו המגיד ממשטריטש ואז נשיאי חב"ד) הוא שאין הסתלקות של הנשמה אצל נשיא הדור כיוון שאנו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , כעת השאלה היא מהו דור?
הרבי במאמרו באתי לגני מסביר שאנחנו הדור השביעי(הרבי הוא הנשיא השביעי של חב"ד) ובזמן הרבי היו עדיין שלוחים של הרבי החמישי אז אם נגיד שפירוש של דור הוא 30 שנה או 50 שנה אז אנחנו בדור החמישי אך הרבי מבאר שאנו בדור השביעי כלומר הדור הולך לפי נשיא הדור ואם הרבי הסתלק אז אנחנו בדור השמיני , וכן אסור להרהר על דברי נביא (הרמב"ם הלכות יסודי התורה פרק י הלכה ה) כי כל דבר שהרבי אומר בשיחות הדא"ח(דברי אלוקים חיים) הוא דברי השכינה מתוך גרונו ממש כמו אצל משה רבנו (דבר מלכות פרשת "יתרו" סעיפים ו-ח וכן הערה 96 שמשה שבדורנו - מנחם שמו(סנהדרין צח,ב) ) וכן ראינו במסכת תענית דף ה עמוד ב ש"שיעקב אבינו לא מת" ואמרו שם ש"מקרא אני דורש" כלומר למרות מה שראו האמינו לדברי הנביא וכן במעמד הר סיני שבט לוי האמין שמשה חי למרות שהראה להם יצר הרע את דמות משה מתה ושבט לוי (שלא כמו אלו שעשו את עגל הזהב) נשאר נאמן להלכה שישנה מציאות בראייה מן ההלכה אז "מקרא אני דורש" ואין להרהר אחרי דברי הנביא ואם יש עוד ביאורים נביא בהמשך בהתאם לתגובות 
-יעקב אבינו לא מת (מסכת תענית דף ה עמוד ב)
והשאלה היא האם לקשר את המדרש על יעקב אבינו לא מת עם הרבי הוא דבר נכון שהרי יעקב אבינו הוא נשמה כללית של כל עם ישראל
וכן מצורף סרטון של הרבי המבאר בשיחה משנת כף מנחם אב תשל"א המבאר את הפשט של יעקב אבינו לא מת
ליד הסרטון רשום בטעות זי"ע נא לפנות לאתר כדי שיתקנו שליט"א http://www.he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/796341
תשובה - כל נשיא דור שהוא צדיק יסוד עולם הוא נשמה כללית של עם ישראל ובדורנו הרבי מיליובאווטיש שליט"א וכן רשום בספר "קהילות יעקב"(לבעהמ"ס "מלוא הרועים") שנשיא הוא ר"ת ניצוצו של יעקב אבינו ולכן כמו שרואים את יעקב אבינו נקבר הוא לא מת יש מהראשונים שחולקים על כך אך דעת רש"י וכן פירוש הריף ל"עין יעקב" של מסכת תענית וכן באלשיך פרשת "ויחי" וכן ב"אור החיים" בפרשת "ויחי" (נ,א) וכן ביאור אגדות המהרש"א וכן לעיין בספר "ליקוטי מקורות" של הרב שלמה זלמן מאיעסקי .
הרמב"ם כותב בהקדמה למשנה במסכת סנהדרין פרק 'חלק' ש"מלך המשיח ימות ובנו ובן בנו ימלוך תחתיו וכו'", אלא שזה כמובן לא מה שנפסק להלכה!!! לעומת זאת, מה שכתוב בהלכות מלכים ברמב"ם פרק י"א הלכה ד' זה המקור ההלכתי היחיד בנושא גדרי המשיח, סדר פעולותיו וכו', וממילא בהיותו פוסק יחיד בעניין- זה גם מה שנפסק להלכה! משא"כ כאמור מ"ש הרמב"ם בהקדמת המשנה, שחשוב להדגיש בנוסף שבעניין זה נותר הרמב"ם כמעט בדעת יחיד, בעוד שכל שאר גדולי ישראל בכל הדורות, וביניהם כמובן אדמו"רי חב"ד, הולכים דווקא לשיטת הרמב"ן, שמדבר על נצחיות חייו של מלך המשיח, במקרה של מעמד הר סיני לאחר שראו את דמות משה רבנו מתה היו שתי קבוצות : אחת שאמרה - משה רבנו היה אדם גדול אבל מה שאמר שיחזור כנראה לא הבנו את דבריו אבל מה שראינו במציאות וודאי קרה, לעומתם היו שבט לוי שאמרו - משה רבנו וודאי דובר אמת שהוא נביא אלוקים ומה שראינו דרוש עיון - "מקרא אני דורש" (דבר מלכות פרשת "בא"סעיף יג ) וכן שנשמת הרבי אינה חיה בגוף אחר כי אנחנו דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה (אותה שיחה בפרשת "בא") ובוודאי שאינו מולך על העולם מהקבר שכן אין גניזה בנשיא הדור אלא הוא מעל האדמה כמו אבן השתייה בהר הבית בירושלים (“דבר מלכות" פרשת "שופטים" סעיף יב) ובגוף גשמי כמו אליהו הנביא .
כבר קראנו את זה... |מתעייף|אוסנת
לאסנת הצדיקהבן ציון גגולה
תקשיב טוב טוב אח שלי ----אח..
גם שקשה להסביר למי שבא "מקובע" , ואני לא יודע איך באת.
אני באתי לומר את דבריי רק בשביל האחרים , שלא יטעו.
[ומי שרוצה הרחבה , בשמחה , שיפנה אלי במסר או בש"א.]
2) הרבי מת. [עשו לו הלוייה.]
3) [רב נאמן אמר לי ש] הרבי אמר דברים [ז"א יש דברים שהוא אמר] שלא התקיימו.[ובעז"ה אולי יהיו לי קטעי עיתונים על זה.]
4) אדם שמת לא יכול להיות נביא. [והרמב"ם כתב נהרג כי הדוגמא שהביא , בה "נהרג" אדם.]
5) הרבי לא נביא. [עיין הגדרת נביא ע"פ הרמב"ם. חוץ מזה שבטלה נבואה.]
כל גדולי הדור [הרב שך זצ"ל. הרב עובדיה?] שאומרים שהוא לא משיח או נביא -
חייבם מיתה?!
[רמב"ם , הקדמה לפרק חלק שאגב מישו צטט גמ' משם.]
הם מאמינים אותם על פשטם, ואין סוברין בהם פירוש נסתר בשום פנים. והנמנעות כולם הם אצלם מחויבות המציאות.
ואמנם עושים כן, לפי שלא הבינו החוכמה והם רחוקים מן התבונות, ואין בהם מן השלמות כדי שיתעוררו מאליהם, ולא מצאו מעורר שיעורר אותם. סוברין שלא כוונו החכמים ז"ל בכל דבריהם הישרים והמתוקנים, אלא מה שהבינו לפי דעתם מהם, ושהם על פשטם. ואע"פ שהנראה מקצת דבריהם יש בהם מן הדיבה והריחוק מן השכל, עד שאילו סופר על פשוטו לעמי הארץ - כל שכן לחכמים - היו תמהים בהתבוננתם בהם, והם אומרים היאך יתכן שיהיה בעולם אדם שיחשוב בזה או שיאמין שהיא אמונה נכונה, ק"ו שייטיב בעיניו.
וזו הכת עניי הדעת, יש להצטער עליהם לסכלותם, לפי שהם מכבדין ומנשאין החכמים כפי דעתם, והם משפילים אותם בתכלית השפלות, והם אינם מבינין זה. וחי השם יתברך כי הכת הזה מאבדים הדרת התורה ומאפילים זהרה, ומשימים תורת ה' בהיפך המכוון בה. לפי שהשם יתברך אמר בתורה התמימה "אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה", והכת הזאת מספרים משפטי דברי החכמים ז"ל מה שכששומעים אותו שאר האומות, אומרים "רק עם סכל ונבל הגוי הקטן הזה".
אבל , תבחנו את הדברים בשכל. אגב , אל תאמינו לכלום! [וגם לא למה שאני אמרתי]
ת-ב-ד-ק-ו.
בשמחה , יכול לפנות אלי. [אולי טעיתי. אשמח שיתקנו אותי.]
לאח היקרבן ציון גגולה
בן ציון,אוסנת
עניתי לו על כל השאלות ואני מוכן לענות שניתבן ציון גגולה
עניתי לאח על השאלות שהוא שאל באופן פרטי ,
כדי להראות שלכל יש בוודאי תשובות נסביר על נביא :
הרבי הוא נביא ואמר נבואות לדוגמא:
סרטון על נבואות הרבי
http://video.google.com/videoplay?docid=6259423067624521851
וכן נבואתו של הרבי על מסירת שטחים
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=22396
וכן הרבי על מבצע אנטבה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=21705
נביא דוגמא לגבי סעיף 5 בקושיותיו.
שאין נבואה בזמנינו [ לגבי הרבי נביא על פי הרמב"ם עניתי מקודם ואם יצטרך נענה שנית]
אז יש נבואה בזמנינו – הסבר של הרבי בשיחת פרשת "שופטים " בשנת תשנ"א - ז' באלול
סעיפים ט ו י בשיחה – בסעיף יא הוא אומר שהוא נביא כפי שרשמתי והבאתי לינקים למינוס
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=196&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=197&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=198&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=199&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=200&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=201&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
וכן הסבר לקריאה למעוניינים
נבואה בזמנינו וכן בחוץ לארץ
כשהייתי אצל הרב קנייבסקי(אחד משלושת ראשי הליטאים) הוא אמר לי שהרבי לא יכול להיות נביא כי מאז שמתו נביאים אחרונים חגי זכריה ומלאכי נסתלקה רוח הקודש מישראל ולכן אין נבואה בזמננו( וכך באמת ניתן לחשוב בכל המעיין במסכת יומא דף ט עמוד א וכן במסכת סוטה דף מח עמוד א ) כשרציתי לענות תשובה לא נתנו לי אך כאן בעזרת השם אענה תשובה הלכתית .
הרמב"ם להלכה בספר המדע בהלכות יסודי התורה פרק ז הלכה א פוסק שמיסודי הדת האל מנבא את בני האדם כלומר בכל זמן וכן ראינו באחד מבעלי התוספות שנקרא עזרא הנביא (מסכת גיטין פח,א בתוספות בדיבור המתחיל "ודילמא") וכן במורדכי סוף מסכת יבמות כותב על הנביא מונקטור וכן השגות הראב"ד להרמב"ם הלכות לולב פרק ח הלכה ה : ששם רושם שהייתה בבית מדרשם השגות של רוח הקודש , וכן הגמרא במנחות (קט,ב) בתוספות דיבור המתחיל "בתחילה כל האומר" ששם מביאים את דברי רבינו קלונימוס אביו של רבי משולם ששם רשום :"ושלושה דברים הגיה כמפי הנבואה בשעת פטירתו " וכן הרמב"ם באיגרת תימן פרק ג מביא חידוש שקיבל קבלה מאביו ועד לתחילת הגלות בירושלים שהנבואה תחזור ביתר שאת מאז שנת4976 ושזה יהיה לפני ביאת המשיח (שאם לא כן למה שהרמב"ם ירשום הלכות שלא נוגעות לזמננו) וכן הרמב"ם להלכה לא מביא את הגמרא שאין נבואה בזמננו וכן שאין נבואה בחוץ לארץ וידוע לפי כללי הפסיקה שפוסק סותם מקורות אז דעתו שאינם להלכה ומכאן ועוד מקורות אם ידרש שיש נבואה בזמננו וכן בחוץ לארץ
קושיא והרי אין נבואה בחוץ לארץ ?(מועד קטן דף כה עמוד א עיינו בשני פירושי רש"י)
מקורות לכך שיש נבואה בחוץ לארץ:
זוהר:" לך לך" (פה,א) וכן "ויצא"(קמט,א) וכן ב"יתרו" (פב,ב) וזוהי דעת הרמב"ם לפי פרשת יתרו בזוהר שיש נבואה בחוץ לארץ כפשוטו וכן כפי שראינו דוגמאות לעיל בגמרא
קושיא והרי בשו"ת הרשב"א חלק א סימן תקמח פוסק שאין נבואה בחוץ לארץ וכן בזמנינו והרבי הלכה כבתראה(אחרונים)
תשובה: הרשב"א דן בכמה מקרים ורק באחד עונה כך אז מכאן שלא ענה כך על כולם מובן שאין זוהי דעתו הנחרצת שאם כך היה עונה כך על כל השאלות בחו"ל ששאלו אותו על אנשים האם הם נביאים ומכאן לדיעה הברורה של הרמב"ם באיגרת תימן פרק ג וכן להלכה בספר המדע בהלכות יסודי התורה פרק ז הלכה א - שיש נבואה בזמננו וכן בחו"ל וכן הפסק דין שחתמו על הרבי שהוא נביא הדור ולכן להלכה על כל אדם להשמע להוראותיו וכן לקבל את דבריו שהוא מלך המשיח ("דבר מלכות" פרשת "משפטים") וכן שהוא חי בגוף גשמי לעד (פרשת "בא) כי כל דבר שהרבי אומר בשיחות הוא דברי השכינה מתוך גרונו ממש כמו אצל משה רבנו (דבר מלכות פרשת "יתרו" סעיפים ו-ח וכן הערה 96 שמשה שבדורנו - מנחם שמו(סנהדרין צח,ב) )
וכן לכל שאר הקושיות מי שרוצה באמת וחוקר באמת - מוצא את האמת ובינהתיים 18 שנה מלך המשיח כבר מאז שהתגלה ואנו עם ישראל צריכים לקבל את מלכותו ומיד אנו נגאלים -לעשות נחת רוח לבוראנו ולהתאחד יחד עם משה רבנו שבדורנו
בא ספר לי על מה ענית לי? צטטת לי את הרבי?אח..
- כן? מי אמר לך שהוא לא משקר?
- השתגעת?! אדם שהיה לו גילוי אליהו ישקר?!?
[ואל תבין מדברי שאני סובר שהוא משקר. ממש לא.]
זהו , זה מה שביקשתי.
שוב , אל תצטט לי את הרבי.
ו...אגב , תשתדל לענות בשפת "עמך" וקצר , גם כי יש כאן אנשים שלא כ"כ מבינים את השפה הגבוהה והיפה של חז"ל.
עניתי בהודעה הראשונה למה כתבתי את דבריי.
אמרת - "אני יכול להוכיח זאת".
בכבוד. אם זה בא מחקירת האמת - תנסה.
אגב , אתה מוזמן לאישי.
בהצלחה אח שלי.
ו...מצטער שאני ממשיך כאן את הנושא - פשוט רק בכדי שלא יטעו אחרים
ויראו שיש תשובות לשאלותיו.
שטוות!!!!!!!!!מינוס
מינוס אחי - הרבי אומר שהוא נביאבן ציון גגולה
שיחת פרשת "שופטים " בשנת תשנ"א - ז' באלול
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=201&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=202&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=203&ilSC=40&nBookId=111&cPartLetter=B
הרבי נביא
על פי השיחה של הרבי בספרו "דבר מלכות "
1.יש נבואה בזמננו – סעיפים ט וגם י
2.מובן כי הוא נביא אשר הוחזק כנביא וכן
כיוון שאמר שהשם שלחו(בחר ומינה ) וכן אמר
דברים העתידים שיהיו בעולם וכן כך היה .
3.לפרסם זאת לעצמו (ע"י לימוד ההלכה בנגלה וכן
סיפורים מליונים של אנשים ברחבי תבל שראו את
נבואותיו של הרבי מתגשמות) ולכל אנשי דורו – שבכך
יאמינו לכל דבריו וכן יהיו מחוייבים להשמע להם ואסור
יהיה להרהר אחריהם.
4.וכן הוא שופט הדור -הכוונה מלך המשיח (נביאים – הנביא ישעיה פרק ב פסוק ד – המפרשים פירשו ושפט זה מלך המשיח והם :מצודת דוד, מלבי"ם,מהר"י,אבן עזרא,רד"ק וכו..)
5. וכן נבואתו העיקרית שמשיח מיד בא – קרתה
ועל כך יש לבאר את השיחה "בדבר מלכות" של פרשת "תולדות" ליל ה אדר"ח סעיף יא ד"ה ועפ"ז
" ועפ"ז מובן שעיקר החידוש דביאת משיח הוא בהתגלות מציאותו (,,מצאתי דוד עבדי") כי כל פרטי העניינים שלאח"ז (התגלותו לעין כל ע"י פעולותיו לגאול את ישראל , וכל העניינים דימות משיח)
באים כתוצאה מהסתעפות מהתגלות מציאותו , וכלולים בה , כשם שמולד הלבנה כולל התגלות אורה באופן של הוספה מרגע לרגע עד למילוי ושלימות הלבנה".
-וזהו הביאור לעיל בהבדל בין אורו של משיח (ביאתו) לבין אווירו של משיח (פעולותיו) וכן הביאור לקמן בסעיף יב ד"ה ההפטרה " ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה, ,,יחי אדוני המלך דוד לעולם" נצחיות מלכות דוד שנמשכה במלכות שלמה , ששלימותה ע"י המלך המשיח שהוא ,,מבית דוד ומזרע שלמה" שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח .
חלק מנבואותיו של הרבי
-מלחמת ששת הימים- בורא עולם מגן על עם ישראל
ועם ישראל ינצח במלחמה ועוד שהכותל המערבי יחזור
לידינו ( הצבא עצמו מודה שלא התכוון לכבוש את הכותל
בגלל המתח הבין דתי שיגרם בעקבות כיבוש איזור הר הבית)
-מלחמת יום כיפור -שתהיה מלחמה (למרות האופוריה ששרתה בארץ)
-תנועת "שלום עכשיו" – תביא למסירת שטחים לערבים
-הסכמים עם המחבלים- לא יקויימו וכן כל הסכם שכולל החזרת שטחים
יגדיל את תיאבון המחבלים להמשיך לתקוף
-הכור האטומי בעיראק- פעולות רוחניות לפני המבצע הסודי בין בניו יורק עם החסידים
ועוד בין חסידי חב"ד לקציני צה"ל
-מלחמת שלום הגליל – אי השלמת המלחמה תגרור להמשך הטירור ולאבידות קשות
יותר ולכן חייבים להשלים את המשימה בין לפני כן במבצע ליטני וכן במהלך מלחמת של"ג
מלחמה אטומית – חיזוי מלחמה אטומית בין ארה"ב לברה"מ ומניעתה ע"י פעולות רוחניות בחיזוק עם ישראל במספר מישורים (בין היתר ע"י השליחים ליהודי מרוקו)
-ברית המועצות – סיום המשטר ובקשה מגורמים בישראל להכין שכונות לקליטת עולים( בימים שהמומחים השונים ראו בברית המועצות – שלטון אימה שימשיך עוד מאות שנים)
-מלחמת המפרץ – לא יפלו טילים כימיים הוראה לחסידי חב"ד שתיכננו לבוא לארץ -לעלות לארץ בזמן נפילת הטילים בישראל , הוראה לחסידי חב"ד בארץ לא לעזוב את הארץ בזמן המלחמה, הוראה לא לגלח את הזקן ולא לשים מסיכות , ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר – נפילת טילים על בתים ללא כל נפגעים , היה אדם אחד שהוא ראש המפגינים למען מכירת חזיר בישראל בזמנו שחכמים הטילו עליו קללה ומת מהתקפת לב ובכך כל ישראל הייתה שמורה כמו פרח מוגן בדיוק כמו שהרבי ניבא וכן
על פי דיווחיו של נחמן שי דובר צה"ל שהיה בקשר עם הצוותים שהיו
במקומות הנפילות – ניסים גלוייים , נבואה שהמלחמה תגמר בפורים .
נס ההוריקן – במיאמי חוזים סופת הוריקן שמתקרבת הרבי מורה שלא לזוז מן האיזור, כל התושבים בורחים צפונה והסופה מגיעה אליהם בניגוד למצופה ולאיזור שחזו שתבוא לא נגרם שום נזק ולמחרת מפרסם העיתון ניו-יורק טיימס את הסיפור תחת הכותרת – הוראותיו של הרבי הם משמיים .
להלן מצורף לינק של סרטון של הנבואה על ההוריקן במימאי
http://www.chabad.info/php/videonewp.php?lang=he&vid=98
ישנם עוד מאות נבואות שהרבי אמר כולם לאנשים פרטיים או אנשי ציבור , אל הרבי הגיעו מכל המקומות – בין יהודים לאומות העולם וכל מי שפגש מאוד ראה את גדולתו , גם כיום ע"י אגרות הקודש אנשים שואלים ומקבלים תשובות מן הרבי שהרי הוא חי וקיים בגוף גשמי בעולמנו כמו אליהו הנביא .
את המקורות לנבואות הרשומות ועוד אחרות ניתן לראות בספר "יש נביא בישראל" של הרב חרותי
לספר מצורפת ההסכמה של הרב מאזוז ראש ישיבת " כסא רחמים" וכן הסבר של הרב וועכטאר(שהיה ראש כולל בסטמאר ועבר לחב”ד כי ראה ששם האמת לאמיתה) לגבי אפשרות הנבואה בזמנינו על פי ההלכה.
בספר קטעי עיתונות שעיתונים בין לאומיים וכן עיתונים בארץ כמו : ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ , הצופה , עיתונים מחוץ לארץ כמו ניו-יורק טייימס ועוד... ביחד עם תאריכים של הדיווחים
וכן בוודאי דרוש עיון בנבואות שמא הם מחוכמה ולא מדבר השם והרי חכם עדיף מנביא אך המעיין בנבואות בספר ובכלל מבין שזהו רוח הקודש של נבואה ולכן דרוש עיון ותחקיר מעמיק כדי להבין בפשטות שזהו דבר השם דרך שליחו נביא הדור משה שבדורנו שליט"א.
להלן מצורף לינק האתר הזה של סרטון על הנבואות של הרבי לאורץ עשרות השנים האחרונות http://www.chabad.info/php/videonewp.php?lang=he&vid=33
צדיקים וצדיקות שלי,אוהבת את אבא

זה מתאים לשרשור דתיים לשעברבן ציון גגולה

יופי בן ציון..בקטנה
מה הקטע?אוסנת
אחינו בית ישראלבן ציון גגולה
ממש לא!!בקטנהאחרונה
תפילה ללידה קלהחירטטתי
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך
האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?
שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?
רוב תודות..
אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג
(בעיקר בפאה\כלאיים).
ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.
לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.
בהצלחה! תעדכן כשסיימת
לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.
מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.
לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.
למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר
אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.
הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"
ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים
מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים
אז:קעלעברימבאר
א. וזה מצדיק לשקר?
ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?
ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי
ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט
ה. בשם מי הרעיון שכתבת?
אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור
כרגיל אין לי עניין בוויכוחים 
שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו
יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר
לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?
כאמור אין לי עניין בוויכוחים
יש על זה אריכותטיפות של אור
במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל
ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר
אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.
בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.
כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים.
ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.
@טיפות של אור אגב, זה התשובה שלי לשאלה
יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש
שלום,
אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.
הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.
לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.
יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.
אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.
הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.
כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.
תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!
https://causematch.com/ymy/534282.
למען עמו באהבה
יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
ראה כאןשלג דאשתקד
תסתכל באבן עזרא ורד"ק ורי"ד:
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר
לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני
עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
MikraotGedolot – AlHaTorah.org
תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה
שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.
כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.
ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.
בהצלחה רבה!
כבוד ועונג השבת
איסור מוקצה
בישול בשבת
בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה
הנאה ממעשה שבת
מלאכות שבת
תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין
רפואה בשבת
רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים
כללי מלאכות שבת
מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה
אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר
כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.
לתשובה, פלוטית או עירית, לא?
לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור
ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה
(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)
לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים
יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.
יפה🙂קעלעברימבאר
"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו
עיריתadvfb
הרמב"ן אומר
אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר
ומעניין עם עירית.מלשון עיר
לא מכיר אותהadvfb
אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש
הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
אכן עידיתחוואיתחייאתית
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר
על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך. כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת
גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית
עידיתשפלות רוח
מה אני מפספס?בנות רבות עלי
הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד ..
בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..
זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.
רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי..
כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך.
אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.
שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.