הרי רש"י כתב את כל חיבורו בעברית. איך אפשר להפוך כך את הדברים?..
מזה שרש"י כתב שמות צמחים וכד' בצרפתית, רואים שכאשר היה מדובר במינוחים של דברים ממשיים שהכירו מהחיים שם, הביא את השמות המקובלים שם, כדי שיבינו ממה שמכירים, שבצרפת היה נקרא בשפת המקום.
אדרבה, הפלא העצום הוא, איך עם ישראל - ובוודאי מנהיגיו הרוחניים, תמיד ידעו שלשון הקודש היא שפתנו. מעל הכל. נכון שביום-יום השתמשו גם בבליל של שפות, בין שפות מקומיות, בין שפות ששימשו את היהודים (אידיש, לאדינו וכד'), אבל השפה שהיתה מכנה משותף של כולם, היתה השפה שלנו, לשון הקודש.
רוב חיבורי גדולי ישראל, ראשונים ואחרונים - המוחלט - חובר בעברית. אלא מאי? שכאשר מאד רוצים "להוכיח" משהו אז אפשר להביא ראיות מהיוצא מהכלל. אבל הוא מלמד על הכלל.
היו חשבונות אצל כאלה שהזכרת, לחבר דברים מסויימים בערבית, בגלל מה שהמון העם היה בקי.
הרמב"ם עצמו - כשחיבר את חיבורו העיקרי, משנה תורה, חיברו בעברית. בגלל עוצם עניינו.
שפה שה' נתן בה את התורה, שרבותינו החזיקו בה בכל הדורות, למרות הקושי העצום לשרוד אלפיים שנות גלות, פתאום כך "לזלזל" בה בצורה "מעין- רפורמית" כזו?.. כאילו, מה הענין....
ב"ה, חזרנו לארץ - אז האילוץ להשתמש בשפות זרות, פרח מאיתנו.
ו"משפחות שלעולים שויתרו על הקניית השפה לילדיהם"... עליהם צריך לרחם. אם מביאים ראיה מאיזו תכנית טלויזיה, שב"ה לא ראיתיה מעולם, אז אפשר הבין לאיזה מסקנות יכולים להגיע.. [אגב, יש גם יהודים ש"ויתרו" על להישאר בארץ ישראל.. לא חוכמה כ"כ גדולה]
מי שלא מקנים לידיהם את שפתנו, אז לא רק שמזיקים לילדיהם, כי זו השפה שכולם מדברים כאן, אלא גם מונעים מהם לחזור אל מה ששלנו. אל לשון הקדש. רחמנות.
ואני לא רואה נכדים ש"מגחכים" כי סביהם לא מדברים עברית שוטפת. מי שחושב שזה "טבעי", שיבדוק את החינוך שרוצה לתת. כמו כאלה שלועגים לעולים, גם צעירים, כי עדיין העברית שלהם לא מושלמת. איזה צורה היא זו?.. ו"בגלל זה" לא ללמד עברית? ר"ל.
והעברית של היום, היא לגמרי המשך של לשון הקודש. חבל להמציא תיאוריות. מילים שאנו מדברים, נמצאות בתורה, נמצאות במשנה - וכמו כל דבר שחוזר לחיים, אז יש גם התפתחות שממש שייכת לענין, על פי כללי הלשון העברית ודקדוקה. וגם התורה שבע"פ שאנו לומדים - היא אותה תורה, למרות שדנים בה על מעליות טלפונים ועוד, לא היו בזמן מתן תורה..
נכון שיש גם ביטויים חדשים (שרובם הם בעצם הטיות של דברים קיימים), אבל בכללי, הבסיס הוא לגמרי לשון הקדש.
וודאי שיש לה מעלה על כל שפה אחרת, וודאי שהיא "מועדפת", וודאי שצריך לחזור אליה.
מצער שבכלל צריך לומר דברים כ"כ פשוטים. גם זו תוצאה של הגלות הממושכת.