או יותר..
מוותרים על אחת
מקדמים אחת ומעכבים על השניה
נפגשים עם שתיהם (לפחות פגישה ראשונה)
או יותר..
מוותרים על אחת
מקדמים אחת ומעכבים על השניה
נפגשים עם שתיהם (לפחות פגישה ראשונה)
מבקש אמונהאבל דווקא תתפלאי שמישהו הציע לי לעשות את זה.. וזה היה אדם שבאמת יש לו מידות טובות
גם ככה הרבה נפרדים בפגישה ראשונה, (אז זה לא ממש לזרוק)
ומה הסיכויים שתפגש עם שתיים שממש יתאימו? אז חבל לפספס הצעות
לא יודע כמה אני מסכים. רק מסביר..
תודה על התשובה בכל אופן 
![]()
אז אופציה 1 או 2?מבקש אמונהאני לא מתכוון ליישם את אפשרות 3
אבל מכיון שמישהו הציע לי את זה אמרתי אולי יש כאלה שיראו בזה אופציה..
(הוא טען שפגישה ראשונה עדיין לא חייבים אחד לשני כלום)
כתוב: ולא תצא לדייט ראשון בו זמנית עם שתי נשים
אם כי המאמר הזה מקומם מעט, ודאי שיש לו שורשים בהלכה.
"אם את מתלבטת ללא מרפא, לא מצליחה להסכים בשום אופן וגם מפחדת להפסיד אותו או שהבחור מתלבט ולא מרפה מותר לך לפגוש בה בעת בחור נוסף, רק אל תספרי לראשון כדי לא לגרום לו צער".
http://www.daat.ac.il/daat/mishpach/kama-2.htm
ברור שהוא מתכוון שזה במקרה שהבחורה לא הייתה נפגעת אם היו עושים לה את אותו הדבר אחרת היא עוברת על מצוות עשה מהתורה. דייט ראשון לא מחייב כלום, ולפי הרב אבינר אפילו אחרי.
אבל לדעתי זאת כבר הפכה להיות מוסכמה חברתית מאז שנכתב המאמר הזה ובמקרים מתקדמים יותר יש יותר מקום לגניבת דעת וגם למה ששנוא עליך וכו'
ולא נראה לי קשור ל"דובר אמת בלבבו". לא אמרתי לה שאני לא עושה את זה.
וגם לה מותר לברר על עוד אחד בו זמנית.
אנחנו עוד לא נשואים זה לא בגידה או משהו. לגיטימי לגמרי, לא רוצה לפספס העצות
אבל תחשוב אולי אם זה יכול להשפיע ואיך אם היא בדרך כלשהי תדע את זה, והאם זה כלכך בסדר..
מה לעשות כרגע זה רק בירורים.. כמו להבדיל להכנס לכמה חנויות שמוכרים אותו מוצר
הצעות בורחות בשניה..
התכוונתי לפגישות..
כי היא אמרה גם לא לדבר..מבקש אמונהרק השאלה אם זה עשוי להועיל או לבלבל - תפסת מרובה לא תפסת
כנראה שזה לא חטא.
לגבי גניבת דעת, לא ידוע לי ששלב הבירורים הוא מחייב משהו.
מעבר לזה גם פגישה ראשונה לא מחייבת הרבה יותר מיושר.
אמנם לא הייתי עושה את זה לעולם, אבל לא בגלל שזה חטא. נראה לי יותר כמו משנת חסידים...
אני לא עושה הרבה דברים שמותר לעשות כי ככה בא לי.
אני לא רואה פגם של תמימות לב בבירור מקביל, למרות שאני הייתי מעיף מישהי כזאת ולא חושב עליה שוב.
היום זה עניין תרבותי יותר מאשר הלכתי.
נשאר רק מה ששנוא עליך וכו' שיוצא מואהבת לרעך וגו'.
אם כבר מדברים על בל תוסיף...
אף אחד לא יתיר איסור. צריך להיות ברור לך שזה לא איסור.
זאת משנת חסידים, בגדול. אמנם ברוב המקרים בדורנו זה גם אסור משום ואהבת לרעך כמוך. אבל זה לא איסור מצד עצמו וזה תלוי במי ששואל, כי זה מה ששנוא עליו.
תנסה לוודא שהן לא מכירות אחת את השנייה
שאתה עכשיו מתעסק בהצעה אחרת, אם זה יהיה רלוונטי תפנה אליו חזרה ואם לא אז ב"ה..
או לברר ממש טוב מראש במקביל ואז להחליט..
פגישה ראשונה במקביל בלי קשר לבחורות שבעיקר בזה התעסקו פה, יכול גם מאוד לפגוע בך, גם נפשית (זה לא לכולם עושה טוב שיש שתי מערכות יחסים כלשהן, הכי קטנות שיהיו ) וגם יהיה לך יותר קשה להחליט וזה יכול לגרום לך צער רב וחרטה על זה שנכנסת לזה, להיות הצד הפוגע זה הרבה יותר קשה מלהיות הצד שנפגע, קח את זה בחשבון.
להיפגש עם שתיהן בו-זמנית, זה מעשה לא ראוי!
היה הייתה לי האמונה שאני בא לפגישה כולי מרוכז בה ושנינו נעשה הכל כדי לראות אם מתאימים.
ובאמת שניסיתי ליישם אותה בשטח, אבל שברו לי אותה...
גיליתי שזה לא ככה, ויכולים לזרוק אותי על השטויות הכי קטנות. או בכלל בלי סיבה..
ברוך ה' שאני עדיין לא מוסרי ואעשה הכל שלא לפגוע ולא אצא עם שתיים.
לפחות זה..
עם כל הכבוד לו
למרות שאני לא באתרים כאלה שזה קצת שוק בשר... אז אולי אני טועה? ![]()
האחת שרציתי להפגש איתה כבר דחתה פעם אחת את הפגישה...
עכשיו, חצי שעה לפני הפגישה כשאני כבר מוכן, היא כותבת לי שנדחה שוב...
כי היא בכלל הלכה לעשות קניות ועוד לא סיימה... וואלה יופי! אז מתי היא תכננה להתארגן?
מבינים?
אי אפשר לסמוך על בני אדם.. מה לעשות
לא לאחיות ![]()
המצווה היא אותה מצווה. לא מבין את הפלפולים שלך.
פעם עשיתי משהו כזה באיזו מצווה אחרת בשיעור של רב פוסק אחד.
את יודעת מה הוא ענה לי? "אם אתה תעשה את זה, לך יהיה חטא, לשאר העולם לא", ואידך זיל גמור.
רותח? הכחשה? על מה את מדברת?!
זה בסדר גמור לדבר עם כמה נשים בו זמנית, אם את חושבת שלא תתדייני עם הרב אבינר על מה שהוא כתב במאמר שלו ותעדכני אותנו מה הוא חושב על דעתך
תסכמי איתי שאין חטא בעצם בירור שתי הצעות במקביל והוכחנו את זה.
אחרי זה נדון בעניין של אתרי הכרויות, למרות שלא נראה לי שיש מה.
את חושבת שזה צריך להיות מוגבל בגיל, אני לא. נראה לי שכל אחד יעשה מה שנוח לו ועושה לו טוב, עם כל הסייגים שיש בזה.
ויש הרבה דברים גרועים באתרי הכרויות, זה לא קשור לגיל בכלל.
ברור לך שהרב אבינר מתיר שיח עם נשים לצורך שידוכים. התורה התירה, מי יאסור?
במיוחד אחרי שהוא אמר שמותר להפגש במקביל![]()
מבררים פרטים ראשוניים על כולן,
מבקשים מהשדכנים לא לגרום לציפיות מיותרות,
מחליטים על מה ללכת ומעדכנים את השדכנים האחרים שכרגע זה לא רלוונטי,
וחוזרים בהמשך הדרך אם זה הופך לרלוונטי.
נראה לי שהוא מתכוון פשוט לעשות פגישה אחת וזהו.
אגב... את מוזמנת לראות כאן את דעת הרב אבינר, ואולי לשלוח לו שאלה בנושא לראות מה דעתו.
עריכה: אני אשאיר כאן את דעת הרב אבינר - לקראת נישואין וזוגיות
צריך להזהר קצת בחריפות הביטויים שלנו...
הדוכס מירוסלבאין שם גם שום איזכור על גניבת דעת...
מצוות העשה תלויה באדם שעושה אותה. אם הוא אמיתי עם עצמו ולא יפריע לו, אין לו בעיה של המצוות עשה הזאת. לא חושב שבדורנו יש כאלה הרבה, אבל כנראה שיש...
אין קשר בין סדר הדברים והקדימה ללימוד...
זה שאדם משוחח שלא מתום לב זה לא חטא, וזה בטח לא עבירה של גניבת דעת.
לא צריך לערבב מושגים...
ואז את טוענת משם שזאת גניבת דעת. שימי לב.
גניבת דעת זה איסור. אף אחד לא טען בשום מקום שיש בזה איסור מצד עצמו.
והמקור שהבאת מוכיח את זה, לא שהרב אבינר כפוסק צריך חיזוקים מצוות ישיבה כזאת או אחרת...
הוא אמר להפגש במקביל ואת חושבת שלדבר במקביל הוא יגיד שאסור?
אני לא רואה סתירה, כבר הסברתי כמה פעמים מה הסיבה...
יש הלכות ברורות ומסכתות שלמות על דרך ארץ.
את טענת שזה חטא, הסברתי שזה לא.
כמו שאמרתי בשם אחד מהרבנים שלי: מי שרוצה להיות חסיד, שלא ינסה לחייב אנשים אחרים בעבירות...
ולפתוח אותו שם.
בקצרה: כן. המילה חטא היא נוגעת בגדרים ההלכתיים. זה היינו הך.
חייב להדגיש, זה לא חטא. לא כל מה שמרגיש לך או למישהו אחר לא נעים זה חטא.
יש גדרים ברורים לחטאים.
ולא מוסיפים איסורים איפה שאין.
ערב טוב! 
חח איפה ראית זוטות והקטנת כבוד. מה נסגר איתכם פה אנשים?!
כבר הבהרתי בערך 100 פעמים שאין פה שום גניבת דעת ואין פה שום חטא. לילה טוב!
אז כנראה שהוא לא חושב שזאת הטעיית הבחור/ה למרות שיש איסור לגנוב דעת בשאר הדברים.
למה זה קשה להבין 
מה הוא יפסול? את דעתו? יכול להיות שהוא יחזור בו, קורה שפוסקים חוזרים בהם.
אני מניח שזה לא מתוך זלזול אבל אם זה נובע מתוך זלזול אני מוחה בתוקף
והוא עונה אחרי כמה זמן...
052-3653028
וכן יצא לי להתכתב עם הרב כמה פעמים.
הדוכס מירוסלבאחרי זה את אומרת שאני מזלזל חח
הרי הרב כתב במפורש לעשות את זה בלי להגיד.
ותטעיני את הטלפון (או מי ששלח)...! 
זה כתוב שם שחור על גבי לבן.
הרב כתב את זה במפורש.
מבקש אמונהגם אם רב גדול יגיד לך שזה מותר, אין באמת תועלת בלצאת במקביל.
אתה יכול פשוט לברר במקביל בלי לתת לאף אחת ציפיות.
גם מתאים לך משנת חסידים.
על זה הדיון לא? ![]()
קראת את התגובה שכתבתי את דעתי?
פשוט... - לקראת נישואין וזוגיות
בלעשות את שלב הבירורים אין שום שאלה הרי, ואם גם מודיעים לשדכן שרק יעביר פרטים בלי להגיד לצד השני שהבעת עניין אז אתה מוגן מכל הכיוונים 
הדיון שלי עם @kesemmilim הוא פשוט כי צרמה לי האמירה שזה חטא כשזה לא.
בפועל אני מסכים איתה לגמרי, פשוט מטעמים אחרים.
הרבה לפני שזה לא נחמד ולא יפה ועלול להוביל לחטאים, זה פשוט לא יעיל...
אבל אני משתדל תמיד לסיים את השיחה ב"טוב, אני חושב שפחות או יותר אפשר לנסות להפגש"
זה נוטע תקוות?
אבל יצא לי גם לדבר עם בנות ישירות ולהגיד בהכי כנות שאני מברר עוד הצעות... אנשים מעריכים כנות.
ולא קרה לי שמישהי לא קיבלה את זה... ההפך, העריכו מאוד ואמרו לי לעדכן אם יהיה רלוונטי וכאלה דברים.
זה אחד הדברים שיש בהם הכי הרבה הבדל בין גברים לנשים.
אפילו דברים יותר מרומזים ועדינים מזה יכולים לגרום לבחורה לחשוב אחרת לחלוטין ממך...
שלחתי לך גם משהו באישי
אוקיי קיבלתי.
מבקש אמונה
הדוכס מירוסלבאם נניח הציעו שתיים ביחד,ושתיהן נראות, ולא רוצים לפספס.. נחשב?
הרי אף אחד לא שם לנו אקדח בראש..
עלי? זה מעליב אם כן.
אמרתי שאני אשאל רב, ואמרת לי איך לדעתך להסביר לו את המצב.
מבקש אמונהאחרונהמי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגעעצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
משהאחרונהאני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
א. היום זו מישהי אחת מחר זו מישהי אחרת שבגללה תרגיש צורך להשתנות במשהו אחר.
ב. שינוי בשביל מישהו אחר ללא רצון אישי להשתנות בזה, זה לא מחזיק מעמד (אפילו אם מדובר על מישהי שהיא כבר נשואה לך ואתה אוהב אותה באמת).
גם אצלי קרה שהרבה בנות הפסיקו את הקשר איתי בתואנה שאני לא מוביל מספיק.
כשסיפרתי את זה לאשתי, היא טוענת שהיא ממש לא מבינה אותן. שזה שהייתי רגיש אליהן, זה לא אומר שאני לא מוביל.
די ברור לי שהסיבה לכך שהיא נפרדה ממך, זה כי הרגש אצלה לא התפתח כפי שרצתה.
היא אולי ניסתה לעגן את הפרידה בתכונה כלשהי שלך או בהסברים כאלה ואחרים, אבל כנראה זו לא הייתה הסיבה היחידה.
גם לא בטוח שבזמן הפרידה היא הצליחה לנסח אפילו לעצמה למה היא נפרדת.
אני יכול להעיד על עצמי שהיה לי קשר עם מישהי שהרגשתי מאד מאד מותש, אבל לא הצלחתי להסביר לעצמי למה.
היא רצתה נורא להמשיך את הקשר, אבל אני הייתי מותש, והיה לי ברור שהקשר איתה לא עושה לי טוב אע"פ שלא הצלחתי באותו הזמן להסביר אפילו לעצמי מדוע.
רק כמה חודשים לאחר הפרידה הצלחתי להסביר לעצמי, וזה התחדד יותר לאחר שמצאתי את אשתי.
אני בטוח שיש נשים שתאהבנה את התכונות שלך כפי שהן כיום.
וכשתתחתן בע"ה באהבה, אתה תבין איך תכונות שנתפסו בעיני הבנות ש"חתכו" אותך כחולשות שהן תכונות שהן בעצם החוזקות שלך עם האשה אשר תאהב.
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
ראומה1אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
ראומה1יש להם גם קהילה פיזית?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
זה באמת מקום לרחף בו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
לבין כמה שהוא באמת
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.